Rosyjscy agenci kształtują gust i morale w Polsce
Ludzie nie znający żadnych, nawet kanonicznych, tych ze spisu lektur, tekstów w języku polskim, a dotyczących historii kraju, są bezradni wobec rosyjskiej propagandy i agentury. Można im wmówić wszystko. Na przykład przekonać ich iż wojna to miejsce, gdzie dowódcy postawieni w sytuacjach ekstremalnych mają czas na hamletyzowanie. I ludzie chętnie kupią takie gawędy, albowiem pozwolą im one zająć atrakcyjniejszą pozycję towarzyską. Dotyczy to szczególnie ludzi młodych.
Nieznajomość tekstów historycznych pisanych w języku polskim, a dotyczących kwestii dla życia całej społeczności i dla polityki w wielkiej skali najistotniejszych, jest walorem bardzo silnie pielęgnowanym przez agentury. Mechanika tej pielęgnacji jest prosta – trzeba istotne i kluczowe momenty, potrzebne do zrozumienia zjawisk politycznych, zastąpić czymś co jest nieskończenie bardziej atrakcyjne. Na przykład grafenem albo smugami co się ciągną za samolotami. I to się udaje za każdym razem. Nie ma bowiem w Polsce czegoś takiego jak wychowanie, jest jedynie bombardowanie bodźcami, a człowiek przebodźcowany przyjmie każdą brednię jak prawdę objawioną. Można to też nazwać ugorowaniem - człowiek odrzuca wreszcie te wszystkie zaszłości i skomplikowane bzdury, nikomu niepotrzebne, a wyjaławiające umysł i zyskuje nowe jakości, niczym ugorowany przez kilka sezonów grunt, na którym wszystko lepiej i bujniej rośnie.
Na targach w Krynicy, których długo nie zapomnę, stałem obok sympatycznego pana z Instytutu Karonia. Nie wchodziliśmy w przesadną interakcję, żeby nie pogorszyć i tak fatalnej atmosfery na targach, ale wymienialiśmy uprzejmości, albowiem w ogólnych zarysach jakoś się tam zgadzamy. Powiedzmy, że w bardzo ogólnych…Książki Karonia się sprzedawały, a do stoiska podchodzili ludzie, którzy – sam słyszałem – mówili, że jeśli teraz Grzegorz Braun okazałby się politykiem nieszczerym, to nie wiadomo już co robić. To jest ten rodzaj obłędu, który bardzo trudno znoszę. Ludzie nie mają żadnej świadomości istnienia polskiej tradycji politycznej, nie rozumieją skali trudności z jaką lokalni politycy, zmagali się, zarówno w czasach kiedy państwo istniało, jak i podczas licznych okupacji, ale wskazują na Brauna, jako na tego, który ma zbawić naród. Dlaczego? Bo on ich zwalnia z odpowiedzialności. I to jest w jego przekazie najważniejsze. Wszyscy tutaj dobrze ponadto wiemy, że Grzegorz Braun już trzeci raz robi nawrotkę z tym samym kapuśniakiem w kociołku, ale ludziom ciągle się zdaje, że to coś nowego. I nie ma sposobu, by im to wytłumaczyć, właśnie dlatego, że odpowiedzialność za myślenie, zostaje z nich zdjęta, a oni sami czują się jak panna młoda w noc poślubną – no, jak coś nie wyjdzie, to ja nie wiem, co zrobię!
Co zamiast odpowiedzialności dostaje wielbiciel Brauna? Porady wielce kompetentnych ekspertów. Wczoraj jeden taki, wyciągnięty nie wiadomo z jakiej rury, opowiadał że mur na granicy z Białorusią powstał, żeby Polacy nie uciekali do Łukaszenki. Ktoś mnie zapyta w tym momencie – ty, słuchaj, ale ten Braun przecież jest inteligentnym facetem, jak on może znosić takie bzdury? Odpowiadam – ze spokojem, albowiem on uważa siebie samego i niektóre osoby ze swojego otoczenia za absolutnych wybrańców, którzy tu przybyli z odległych galaktyk, by czynić dobro. Dla tego dobra infekują mózgi niektórym istotom niższym specjalnym fluidem i potem tamci gadają co Braun chce, nie zawsze z sensem, ale zawsze tak, by przyciągnąć jeszcze więcej ludzi zdeterminowanych i nie rozumiejących czym jest polska tradycja polityczna i racja stanu. Braun nie wchodzi w dyskusję z nikim, i nie obrabia tematów innych niż te, które uważa za kluczowe. To bardzo wygodne, szczególnie, że żaden z tych tematów nie jest kluczowy. Można więc gadać co się chce i roztaczać wokół siebie różne aury.
Można, na przykład, zaprosić na swoją konwencję prof. Witolda Modzelewskiego, tego od ustawy VAT, który – jak mnie wczoraj poinformowano – jest sercem Polakiem, a umysłem Rosjaninem….albo na odwrót. Nie ma to moim zdaniem znaczenia. Nawet on się jednak obruszył, kiedy usłyszał o tej ucieczce Polaków na Białoruś.
O czym świadczy obecność Modzelewskiego w tym towarzystwie? O tym, że nikt, nawet sam prezes nie czuje potrzeby zapoznawania się z historią Polski inaczej niż poprzez pośredników z obsesjami. Wszak Modzelewski był jego doradcą, a parę lat temu – sam widziałem – stojąc na targach książki, na stoisku tygodnika Przegląd, gdzie wystawiał swoje książki o relacjach polsko-rosyjskich, zaczął od ustawienia tabliczki z napisem – płatność tylko gotówką. I to było lepsze niż ten cały płot wzniesiony by powstrzymać polską emigrację na Białoruś.
Jeśli do takiego zestawu dodamy jeszcze Pospieszalskiego, zrobi się już całkiem ciekawie. Dojdzie bowiem do tej promocji element muzyczny. A jak ktoś gra i śpiewa, a w dodatku jeszcze ładnie opowiada, to musi mieć szczere intencje. Wczoraj po sieci krążyło jeszcze jakieś nagranie, gdzie widać było górali kładących ciupagi na ramionach ludzi odzianych w wojskowe ubrania. Gest ten naśladował pasowanie na rycerza, co jak wiemy jest dla młodych i starszych mężczyzn niezwykłym wprost atraktorem. Dla uczestnictwa w takim przedstawieniu, są oni gotowi na wiele poświęceń, w tym na poświęcenie swojego czasu i gotówki. Niestety nie widzą oni jednej istotnej kwestii – tych najmłodszych, wchodzących w życie, nie wciągną do swojego przedstawienia, albowiem ich zagospodaruje lewica, w identyczny sposób spenetrowana przez agenturę rosyjską, ale nadająca w innych rejestrach.
W ten sposób powstanie zestaw zachowań i tekstów oderwanych od wszystkiego co rozumiane jest jako tradycja, ale za to zaopatrzonych w różne atrakcyjne momenty. Środowisko to bowiem zajęło się tworzeniem nie tylko aranżacji, ale także księgozbiorów tematycznych. W dodatku dorobiło się przenikliwych autorów, którzy występują w imieniu narodu. Trwało to trochę, ale też wyjaśniło mi pewien fenomen sprzed dekady. Oto kiedy wydałem nie byle kogo, bo w końcu jednego z twórców ONR – Wojciecha Zaleskiego – żadne środowiska narodowe się tymi edycjami nie zainteresowały, sam ONR także nie wyraził zaciekawienia. Nikogo to nie obeszło, albowiem nie był czas po temu. Wtedy palono kukły żydów. Dziś zaś dorośli do lat męskich ludzie, którzy ze swadą i znawstwem potrafią opisać perturbacje, na jakie narażony jest naród polski dzisiaj, a także potrafią wskazać sposoby wyjścia z tych kłopotów. Chodzi, rzecz jasna o oderwanie się od Zachodu, spreparowanie swojej jakiejś tradycji, która nie zawiera ani jednego rodzimego elementu, te bowiem skazane są na zagładę i zapomnienie, jako „nienowoczesne”, a następnie na deklarację lojalności wobec Moskwy. Po co? Po to, by Moskwa mogła wreszcie po trupie faszystowskiej Polski połączyć swoje elity z elitami niemieckimi. Tego jednak planu ani prof. Modzelewski, ani nawet sam Grzegorz Braun, ani też żaden ze wskazanych przezeń wybrańców nie ujawni.
Zastanawiam się jeszcze nad jedną kwestią – czy widzieliście może gdzieś na tej konwencji Brauna jakiegoś księdza? Bo ja nie zauważyłem. Księża bowiem zaczęli już przeszkadzać. Nie ma dla nich miejsca w doktrynie moskiewskiej. Problem tylko w tym, czy katolicy, szczególnie ci prawdziwi, gotowi są ten stan rzeczy zaakceptować? Myślę, że tak. O ile w odpowiednim momencie zdejmie się z nich odpowiedzialność za czyn i słowo.
Niepokojące jest także coś innego, oto władza w Polsce, a mam na myśli także władzę pisowską, buduje swoje strategie w oparciu o analizy ilościowe. To znaczy, że każda patologia, które zgromadzi odpowiednią ilość zwolenników staje się dla tej władzy partnerem. Tusk jest konsekwentnie proniemiecki i on się takimi rzeczami przejmuje mniej. Nasi muszą – wobec podziału sceny politycznej na prawicy i stałej obecności sześciu różnych rodzajów patriotyzmu, z których każdy wyjęty jest z zadka innej małpy, stale szukać kogoś kto jest do nich podobny w poglądach. Podobny to znaczy gada w miarę składnie i deklaruje coś, co publiczność rozumie od razu. To jest okoliczność zasmucająca, albowiem nie tworzy ona kontentu politycznego, a kabaretowy. Tego jednak jeszcze nikt po naszej stronie nie zrozumiał. No, ale ufajmy, że Bóg tych ludzi oświeci.
Ponieważ jest bardzo dużo zamówień promocyjnych, które nie zostały opłacone, w tym zamówień od stałych klientów, postanowiłem że przedłużę promocję o dzień. Nie może bowiem być tak, że ktoś zamawia książki w promocji, ta się kończy i ludzie kupują już po normalnej cenie, a jego zamówienie wisi i czeka na zmiłowanie. Nigdzie tak nie ma. Jeśli nie wpłyną wpłaty do jutra będę usuwał nieopłacone zamówienia. Dziękuję za uwagę.
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/z-dziejow-wspolzawodnictwa-anglii-i-niemiec-rosji-i-polski/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jerzy-ossolinski-biografia-ludwik-kubala/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pamietnik-kawalera-zakonu-sw-jana-alonso-contreras/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wojna-domowa-w-polsce/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zeszyty-do-historii-narodowych-sil-zbrojnych/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/porwanie-krolewicza-jana-kazimierza-gabriel-maciejewski/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/ludzie-zakonu/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydzi-w-powstaniu-kosciuszkowskim/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydzi-krolestwa-polskiego-w-dobie-powstania-listopadowego/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pamietniki-wloscianina-jan-slomka/
Ale to nie koniec. Muszę się niestety pozbyć nawigatorów, bo nie ma gdzie kłaść nowych tytułów. Tak więc w tym roku nie wydamy ani jednego nawigatora, dokończę tylko ten jeden co został z zeszłego roku i wisi nade mną jak miecz Damoklesa. Pomysł, by dodrukować najbardziej poszukiwane numery sprawdził się w połowie. Numer wenecki i polski leżą. Tak więc obniżam ich cenę i dołączają one do promocji. Jutro z rana cena wróci do normy
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-23/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-11/
tagi: książki korona komunikacja braun agentura konwencja wybraństwo morale gust
|
|
gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 09:00 |
Komentarze:
|
|
bolek @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 09:20 |
"Myślę, że tak."
Tak. Niestety. Już nawet nie próbuję niczego tłumaczyć.
|
|
atelin @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 09:21 |
"...wyciągnięty nie wiadomo z jakiej rury, opowiadał że mur na granicy z Białorusią powstał, żeby Polacy nie uciekali do Łukaszenki."
Ale nie dodał, że Ziemia jest płaska, Białoruś nie istnieje, a mur ma chronić nas przed spadnięciem..., może zapomniał?
Pan sobie sam założył ten krzyż na plecy grzebiąc się w wypowiedziach kretynów. To już Doda brzmi ostatnio rozsądniej.
|
|
atelin @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 09:29 |
"A jak ktoś gra i śpiewa, a w dodatku jeszcze ładnie opowiada, to musi mieć szczere intencje."
Tia, ci drużynowi wśród nas są najgorsi.
|
|
gabriel-maciejewski @atelin 4 lutego 2026 09:21 |
| 4 lutego 2026 09:32 |
Doda nie pojawiła się bez przyczyny, ktoś wpadł na pomysł, by wykorzystać jej popularność. Jej ojciec poza tym jest z PiS
|
|
gabriel-maciejewski @bolek 4 lutego 2026 09:20 |
| 4 lutego 2026 09:33 |
Tłumaczenia są przeciwskuteczne
|
aszymanik @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 09:35 |
Coraz bardziej jak się przyglądam Braunowi ale też tej "starej" konfie - to mi się wydaje, że oni PiSowi szykują powtórkę z rozrywki (koalicja z 2005 - PiS, LPR i Samoobrona).
|
|
atelin @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 09:32 |
| 4 lutego 2026 09:36 |
Ale nie gada o polityce, jak większość skretyniałych celebrytów, tylko o pieskach. Fakt, to bezpieczny temat. Posłanką zostanie w cuglach, bo głos już nie ten i jakieś problemy z kręgosłupem...
|
|
bolek @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 09:32 |
| 4 lutego 2026 09:51 |
Teraz jak na to patrzę, to było, może nie genialne, ale dobre zagranie. Zwłaszcza jak przeczytałem to>>
Doda jaka jest każdy widzi i słyszy. Mam nadzieję, że nie było to wyreżyserowane.
|
|
bolek @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 09:33 |
| 4 lutego 2026 09:56 |
Wiem, wiem. Zawsze to powtarzasz :-)
Braun załatwił niektórych, zakurzonymi spodniami na prawym kolanie i różańcem w garści. Ten obraz będzie mnie chyba prześladował do końca życia.
|
matthias @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 10:04 |
Czytam biografię Jerzego Ossolińskiego i odnoszę wrażenie, że Polska jest rozgrywana cały czas, według jednego podręcznika, który jest spisany w punktach.
|
|
atelin @matthias 4 lutego 2026 10:04 |
| 4 lutego 2026 10:16 |
https://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/ludzie-wybitni-wrazliwi-i-spelnieni
Tam pada na końcu: "Znacie go może, albo coś o nim słyszeliście? No nic, może wspólnie zgadniemy kto to może być."
|
|
gabriel-maciejewski @aszymanik 4 lutego 2026 09:35 |
| 4 lutego 2026 10:21 |
Możliwe
|
|
gabriel-maciejewski @atelin 4 lutego 2026 09:36 |
| 4 lutego 2026 10:21 |
Ma pan chyba coś ze słuchem
|
|
gabriel-maciejewski @bolek 4 lutego 2026 09:51 |
| 4 lutego 2026 10:22 |
Było, tylko że drugi raz tamci nie dadzą się nabrać. Gdzie diabeł nie może tam babę pośle
|
|
gabriel-maciejewski @bolek 4 lutego 2026 09:56 |
| 4 lutego 2026 10:23 |
Powinien mieć jeszcze sople w brodzie
|
|
gabriel-maciejewski @matthias 4 lutego 2026 10:04 |
| 4 lutego 2026 10:23 |
I to powinno być przedmiotem studiów
|
|
OjciecDyrektor @bolek 4 lutego 2026 09:51 |
| 4 lutego 2026 10:32 |
To było wyreżyserowane...bo liczy się oglądslność, a tę zapewniają gówno-burze
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 10:35 |
W sumie to sam widzisz, że wędkijemy w jeziorze, po którym pływa cała horda kłysowników z prądnicami. I żadna ryba nie weźmie, bo żadnej żywej ryby już nie ma. Wszystko jest sparaliżowane prądem - patriotycznym i niepatriotycxnym
|
|
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 10:36 |
" To jest okoliczność zasmucająca, albowiem nie tworzy ona kontentu politycznego, a kabaretowy."
Tyle że jest to kabaret w ponurej tonacji.
|
Paris @atelin 4 lutego 2026 09:21 |
| 4 lutego 2026 11:07 |
Daj Pan spokoj z ta dziunia Doda,...
... TOTO sie nie da sluchac,... a i patrzec na takie ,,naTwraRZliwe,, MIERNOTY idzie coraz gorzej !!!
|
qwerty @stanislaw-orda 4 lutego 2026 10:36 |
| 4 lutego 2026 11:10 |
i do śmiechu nie jest.
|
Paris @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 09:32 |
| 4 lutego 2026 11:11 |
Wlasnie,...
... tak jak Rozenkowo-Majdanowa dziunia !!!
Jej tatus tez byl we ,,wadzaH,, PiS`u. Po prostu DRAMAT, co to za BURACTWO nam podtykaja,... i jeszcze z nadzieja, ze NAROD TO DZIADOSTWO KUPI.
Pozabijac ich tylko pustym smiechem.
|
Paris @atelin 4 lutego 2026 09:36 |
| 4 lutego 2026 11:15 |
... voila !!!
Zeby gadac o polityce - to trza umic,... a co ona ,,LOmi,, ???!!! To juz nie bede przytaczac, niech kazdy sobie sam przypomni albo wygugla.
Kolejnego PASOZYTA i ZLODZIEJA PANSTWOWEGO nam strugaja, i NIC WIECEJ.
|
Paris @bolek 4 lutego 2026 09:51 |
| 4 lutego 2026 11:17 |
Nie zartuj, @Bolku, stp,
|
Antonim @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 12:24 |
ciekawe czy członkowie instytutu wiedzą co Karoń twierdził o tych, którzy mówią że "Putin jest konserwatystą"....
|
kluczu @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 13:21 |
Panu Braunowi trzeba przyznać ,że czasami jednak zrobi coś dobrego-zauważył i ciepło wypowiedział się o pańskiej książce - Porwanie Jana Kazimierza.
|
BTWSelena @Antonim 4 lutego 2026 12:24 |
| 4 lutego 2026 13:27 |
Myślę ,że członkowie instytutu Karonia wiedzą,jak Karoń publicznie komentował ,o tych ,"że Putin jest konserwatystą" : są manipulantami. Karoń podkreślał kilka razy ,że człowiek służb(KGB)ulepiony przez system sowiecki jest przeciwieństwem konserwatyzmu.Odwoływanie się do religi,itp,to tylko budowanie strefy wpływów etc,etc.No a w kuluarach ,to pewnie dosadniej. Nie mogę dołączyć linku z YT bo usunięte.Pewnie są gdzieś inne,ale nie widzę sensu szukać.
|
orjan @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 13:39 |
>> Nie ma bowiem w Polsce czegoś takiego jak wychowanie, jest jedynie bombardowanie bodźcami, a człowiek przebodźcowany przyjmie każdą brednię jak prawdę objawioną. <<
Wężykiem, wężykiem!
Ale co zrobić, jeśli wychowanie oparte jest o celowe brednie (np. lelewelowane)?
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 14:47 |
"Książki Karonia się sprzedawały, a do stoiska podchodzili ludzie, którzy – sam słyszałem – mówili, że jeśli teraz Grzegorz Braun okazałby się politykiem nieszczerym, to nie wiadomo już co robić."
Czyli chyba już się przerzucają z prezesa na Brauna.
Kiedyś jęczeli :"Jarosław Polskę zbaw", teraz będzie "Grzegorz Polskę zbaw".
A poseł Braun, z Moniką Jaruzelską na jedynce, załatwią nam Polskę od pierwszego.
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 09:32 |
| 4 lutego 2026 14:50 |
"Doda nie pojawiła się bez przyczyny, ktoś wpadł na pomysł, by wykorzystać jej popularność. Jej ojciec poza tym jest z PiS"
Niedługo media okrzykną ją polską Brigitte Bardot.
|
|
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 4 lutego 2026 10:35 |
| 4 lutego 2026 14:55 |
Coś spróbujemy jednak zadziałać. Tyle że państwo współdziała z kłusownikami
|
|
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 4 lutego 2026 10:36 |
| 4 lutego 2026 14:55 |
Kabarety z reguły są ponure
|
|
gabriel-maciejewski @Paris 4 lutego 2026 11:11 |
| 4 lutego 2026 14:55 |
Przypomnieli sobie o tym teraz
|
|
gabriel-maciejewski @Antonim 4 lutego 2026 12:24 |
| 4 lutego 2026 14:56 |
Chyba nie
|
|
gabriel-maciejewski @kluczu 4 lutego 2026 13:21 |
| 4 lutego 2026 14:56 |
Mam porwać na sobie ubranie z wdzięczności i wrażenia? Wielu ludziom podoba się to co piszę
|
|
gabriel-maciejewski @orjan 4 lutego 2026 13:39 |
| 4 lutego 2026 14:57 |
Próby kolportowania innych redakcji zdarzeń i osób nie przyjmują się, bo nikt nie rozumie intencji z jaką są czynione. Wszak chłop potęgą jest i basta, a walczymy zawsze za wolność naszą i waszą
|
|
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 4 lutego 2026 14:47 |
| 4 lutego 2026 14:58 |
To nie ci sami
|
|
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 4 lutego 2026 14:50 |
| 4 lutego 2026 14:58 |
Za chwilę
|
|
atelin @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 14:58 |
| 4 lutego 2026 15:18 |
Chyba nie. Nie jest aktorką i nie ma cycków na miarę Brygitte. Ale już się szlifuje na dziennikarkę mającą zastąpić Olejnik.
|
|
Henry @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 16:29 |
BTW - ponieważ wszyscy tutaj są zadowoleni ze swojego rozumu a nikt ze swoich dochodów to dzisjaj w teleturnieju „Jeden z dziesięciu” o godz. 18:50 w TVP1 i TVP VOD możecie zobaczyć jak w 30 minut zarabia się 50 000 zł. Bez urazy ;-)
|
|
atelin @Henry 4 lutego 2026 16:29 |
| 4 lutego 2026 16:41 |
Ciekawe, czy ten z 802 dojedzie. Bo ten z 803 nie dojechał.
|
|
stanislaw-orda @Henry 4 lutego 2026 16:29 |
| 4 lutego 2026 17:47 |
Inflacja zżera tę nagrodę. Nigdy nie podwyższali jej wysokości.
Dzisiaj to już grosze.
|
Paris @Szczodrocha33 4 lutego 2026 14:50 |
| 4 lutego 2026 17:55 |
U tych merdialnych DEBILI,...
... ,,Fszystko moRZliwe,, jest,... a i ,,prezydEt z aktyFnO malRZonkO,, da sie jeszcze sfotografowac !!!
|
Paris @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 14:55 |
| 4 lutego 2026 18:02 |
Tak jest,...
... i nie dajmy sie oglupic tym wszystkim DEBILOM !!!
Tym co ten CYRK ,,strugaja,, i tym ,,cyrkoFcom,, co biora udzial w tej KABOTYNADZIE,... bo ,,panstFo i klOsoFnicy,, to jedni i ci sami SZUBRAWCY.
Ten sam CYRK byl odstawiany 100 lat temu,... zaraz na poczatku tej naszej odzyskanej niepodleglosci, tylko same METY i SZUMOWINY, dzis to samo... ,,poFtUrka z roSryFki,,.
A serio... dzis albo jutro skoncze czytac Skotnickiego, a dzis listonosz przyniosl mi kolejne ksiazki od Pana, w tym Zbyszewskiego i zaraz biore sie za niego. Dziekuje.
|
Paris @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 14:55 |
| 4 lutego 2026 18:10 |
Tak,...
... bo z kazdej strony leje sie SYF !!!
I to taki, ze SZOK. Ciekawe jeszcze kto sobie o tym ,,pSZypomnJal,,... to tak, a propos, Pana GENIALNYCH WPISOW pokrynickich,... czy to ,,oberredaktUr,,... czy ,,oslaFJone slORZby,... a moze nawet sam ,,kAtrFywJaT,,.
Ho, hoo, hooo, ,,ktUSZ to wi,,.
|
Paris @Szczodrocha33 4 lutego 2026 14:50 |
| 4 lutego 2026 18:16 |
Nie, nie,...
... BB to ,,okSZykneli,, te NIEMOTE, ex-synowe Krolikowskiej, Opozde z Buska-Zdroju !!!
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 18:26 |
Ja myślę, że braunowcy nie celują w zagubionych młodych, tylko w płaskoziemców.
W zagubionych młodych celuje konfa i oni świetnie wykorzystują to ugorowanie umysłów od najmłodszego, które tak ładnie dzisiaj opisałeś.
Prze-ugorowany umysł dostaje od razu śmiertelną dawkę "chłopskiego rozumu" który ma rzekomo wszystko prosto wyjaśniać, to że niczego nie wyjaśnia, ale zaciemnia to już jest mniej ważne.
|
|
Gotoxy76 @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 18:27 |
Jakiś czas temu w internecie i może w tv (nie wiem nie ogladam) pojawił się pierwszy sondaż wyborów parlamentarnych w którym Braun zajął 3 miejsce. Nie widziałem, żadnego wpisu na X, który by zwrócił uwagę kto ten sondaż zrobił a mnie to zaciekawiło i sprawdziłem. Kreowanie trzeciej siły politycznej tjo stały motyw od tzw. wolnych wyborów. Dla każdego coś dobrego.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 4 lutego 2026 18:26 |
| 4 lutego 2026 18:29 |
Tak chłopski rozum zabija, to prawda
|
|
gabriel-maciejewski @Gotoxy76 4 lutego 2026 18:27 |
| 4 lutego 2026 18:29 |
I kto zrobił?
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 18:34 |
" Niepokojące jest także coś innego, oto władza w Polsce, a mam na myśli także władzę pisowską, buduje swoje strategie w oparciu o analizy ilościowe. To znaczy, że każda patologia, które zgromadzi odpowiednią ilość zwolenników staje się dla tej władzy partnerem."
Tak, to jest w tym wszystkim najgorsze i wszyscy gadają, że jak będzie konieczność to będą rozmawiać, a jak J. Kaczyński mówi, że nie będzie rozmawiał bo poniżej pewnego poziomu się nie schodzi nawet dla utworzenia rządu koalicyjnego to sypią się na niego gromy.
Obawiam się, że niestety taki układ polityczny może być nam narzucony z góry - jest zgoda na Nawrockiego jako lidera, ale ma się dogadywać ze wszystkimi, bo ma to działać jako bezpiecznik, że gdyby chciał zbyt dużej niezależności to odpala się wariatów którzy mówią, że jak PiS nie spełni tego, czy tamtego(tutaj można wstawić dowolne gruszki na wierzbie) to koniec z koalicją.
Oby tak się nie stało, ale widać że takie są przymiarki.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 4 lutego 2026 18:34 |
| 4 lutego 2026 18:36 |
Bardzo wyraźne
|
|
Kuldahrus @Gotoxy76 4 lutego 2026 18:27 |
| 4 lutego 2026 18:39 |
To, że się kreuje "trzecią siłę" jako bezpiecznik to już stały motyw, ale zatrważające jest że kreuje się coś takiego na trzecią siłę. Jeszcze by się okazało, że będziemy dobrze wspominać PSL jako potencjalną "trzecią siłę" i zaczniemy rozumieć Cenckiewicza który wskazywał ich jako potencjalnych koalicjantów jak PiS tracił władzę.
|
|
Kuldahrus @aszymanik 4 lutego 2026 09:35 |
| 4 lutego 2026 18:42 |
No jak PiS z tego układu nie znajdzie wyjścia to właśnie na taką betonową ścianę wjadą z pełną prędkością.
|
Paris @Gotoxy76 4 lutego 2026 18:27 |
| 4 lutego 2026 18:42 |
Dokladnie tak,...
... to jest taki staly modus operandi,... a te ,,sAdaRZe,, tez sa z koziej d*py wziete !!!
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 09:32 |
| 4 lutego 2026 18:46 |
Nie jest z PiS.
Był w PJN i po rozpadzie gdzieś tam w jakimś wywiadzie rozważał że jakby miał być w jakiejś partii to może wstąpiłby do PiS, ale na tym się skończyło.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 4 lutego 2026 18:46 |
| 4 lutego 2026 18:56 |
To coś mi się pokręciło, ale myślę że jednak jej wystąpienia to inspiracja pisowska
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 18:56 |
| 4 lutego 2026 19:02 |
To naprawdę przykra sytuacja(wręcz tragedia) gdyby pis miało tylko takie blotki w rękawie. To nawet nie blotka, to jakaś karta wyciągnięta z gry dla dzieci "piotruś".
|
|
Gotoxy76 @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 18:29 |
| 4 lutego 2026 19:02 |
OGB. Prezes Łukasz Pawlowski publikuje w Kulturze Liberalnej i w Klubie Jagielonskim (jeżeli się nie mylę). Jeszcze przed tym sondażem w wywiadach wielokrotnie powtarzał, że PiS jest skazany na kolację z Braunem.
|
|
Gotoxy76 @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 19:05 |
Przepraszam bo nie pa.ietam teraz, ale chyba to Pan pisał, że Braun to pułapka. Ostatnio chyba Kaczyński się od tego odciął mówiąc, że ktoś głosuję na Brauna, głosuję na Tuska.
|
qwerty @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 19:11 |
agenci cywilizacji postsowieckiej w interesie wszystkich Polski sąsiadów;- nikt juznie debatuje nad rozwiązywaniem konkretnych i istniejących w realu problemów lecz bełkoty dotyczą: kto kogo? i jak? Obywatele RP nie chcą Państwa lecz igrzysk, chleba kiedyś zabraknie. Rywalizacja tych 'stron' politycznych jest na poziomie licytacji: nam się nalezy, my z nimi lub bez nich, .. a na pytanie: po co? jak to po co? przecież TKM jest istotą rywalizacji o miłości obywateli RP. Rzygać się chce jak się słucha lub czyta. Wielka Lechia, Braun, .. to jeden matecznik. Przecież ci ludzie dokładnie nic nie potrafią. Ot, taniec na rurze w lokalu co zwą RP.
|
qwerty @Gotoxy76 4 lutego 2026 19:05 |
| 4 lutego 2026 19:13 |
to są głosowanie na stand-uperów. I nic poza. widownia na występach maratonu kabaretowego.
|
|
cbrengland @gabriel-maciejewski |
| 4 lutego 2026 19:52 |
Nie rozumiem, to w takim razie tylko agenci rosyjscy sa dzisiaj w Polsce? Śmieszne normalnie, sorry.
__________
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 4 lutego 2026 19:02 |
| 4 lutego 2026 20:05 |
No, ale jakie zasięgi
|
|
gabriel-maciejewski @Gotoxy76 4 lutego 2026 19:05 |
| 4 lutego 2026 20:05 |
Oczywiście, że tak Klub Jagielloński to też pułapka
|
|
gabriel-maciejewski @qwerty 4 lutego 2026 19:11 |
| 4 lutego 2026 20:06 |
Tak, wszelka sprawczość jest zanegowana
|
|
gabriel-maciejewski @cbrengland 4 lutego 2026 19:52 |
| 4 lutego 2026 20:07 |
Irytujesz mnie coraz bardziej. Siedź gdzie siedzisz i się nie wtrącaj
|
Paris @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 18:56 |
| 4 lutego 2026 20:09 |
Pokrecilo, nie pokrecilo,...
... to jest naprawde ZENADA z ZENUA zeby Nawrot z zona sie fotografowal z takim PUSTAKIEM, jak ta deta Doda !!!
Ktora jeszcze pare lat temu na gali pokazala swoja d*pe ex PAD`owi. To naprawde KARYGODNA HUCPA, jak sie zabawiaja w kancelarii prezydenta te PiS`owskie BARANY.
|
|
Gotoxy76 @qwerty 4 lutego 2026 19:13 |
| 4 lutego 2026 20:21 |
Gdy ktoś nie chce głosować na PiS i na PO ma cały wachlarz do wyboru. Od lewicy do prawicy i ostatnio hołownie który miał udawać PiS dla tych co PiSu nie lubią. Poza tym jest ten sam schemat w wyborach od początku. Partia która nie istniała zajmuje 3 miejsce.
|
|
Henry @stanislaw-orda 4 lutego 2026 17:47 |
| 4 lutego 2026 20:27 |
Jak dla kogo! To średnia roczna emerytura ;-)
|
BTWSelena @cbrengland 4 lutego 2026 19:52 |
| 4 lutego 2026 20:30 |
Nie rozumiem co Ciebie tak śmieszy,Krzysztofie?.W kazdym kraju działają agenci,niekoniecznie rosyjscy.U nas akurat głównym zagrożeniem jest FR i Białoruś,powód oczywisty,tym bardziej ,ze "śpiochów" mnogo zostawiła półwieczna sowiecka jursdykcja.Wydaje się ,ze już wszystko spenetrowane,lecz jeszcze trzeba fotos robić co tam "jedzie" na Ukrainę.A te cyber ataki,baloniki,podrzucanie biednych "inżynierów" przez granicę,etc,etc to niby św.Mikołaj robi?Przecież muszą na bieżąco pilnować,aby co głupiego nie przyszło Polakom do głowy.
Inne kraje rzekomo sojusznicze prowadzą inny rodzaj szpiegowania,tzw lobbing gospodarczy,nawet Chińczycy nie sa święci i wykazują talenty do pozyskiwania danych technologicznych.
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 20:05 |
| 4 lutego 2026 20:40 |
Nie wiem tylko, czy o takie zasięgi chodzi.
|
qwerty @Gotoxy76 4 lutego 2026 20:21 |
| 4 lutego 2026 20:40 |
oddawanie głosu w wyborach nie jest tożsame dla aprobaty danego środowiska. kartka wyborcza to taki klucz do wypuszczania na arenę 'tego' co jest w klatkach. show must go on. wypuszczamy? może się trochę pozjadają lub pogryzą? aparat adm. patrzy i dokłada pożywek dla walczących.
|
BTWSelena @Henry 4 lutego 2026 20:27 |
| 4 lutego 2026 20:43 |
Owszem Henry,to średnia ,ale są jeszcze niższe emerytury i brakuje tym ludziom trochę i ho,ho do tej sumy.I ośmielam się twierdzić ,ze znaczna większość emerytów znajduje się poniżej tej średniej. Nie ma problemu,zrobić sobie reserarch,bo wypłacane emerytury nie można pokolorować,ale uważam ,że chyba kazdy się w tym orientuje.
|
qwerty @BTWSelena 4 lutego 2026 20:30 |
| 4 lutego 2026 20:43 |
Batalie toczą sie o wolność dla obywateli RP. Wolność od wszystkiego. Nie do wszystkiego lecz od wszystkiego. system prawno-edukacyjny jest systemem postsowieckim i wszystkim siłom politycznym to odpowiada, bo innego nie znają ub nie chcą znać.
|
qwerty @Henry 4 lutego 2026 16:29 |
| 4 lutego 2026 20:46 |
no i co z tego? zazdrościsz? teleturniej jest rywalizacją i to z oglądem na wizji. w czym problem.
|
qwerty @BTWSelena 4 lutego 2026 20:43 |
| 4 lutego 2026 20:49 |
jak komornicy zajmują emerytom najniższe emerytury [ok. 1800,00 zl] to chętnych do organizowania sprzeciwów nie ma. ale jak komuś uda się zgarnąć kase w jakiejś rywalizacji to już jest aspołeczne?
|
BTWSelena @qwerty 4 lutego 2026 20:43 |
| 4 lutego 2026 20:49 |
Zgadzam się co do tej batali qwerty. Ale jednak nie wszystkim siłom politycznym to odpowiada i na szczęście próbują toczyć batalię.Ale lobby pstsowieckie jest tak umocowane,że trzeba chyba pershinga aby to rozwalić.Szczególnie w systemie sądownictwa,ale nie będe tego mieliła bo mnie krew zalewa.
|
qwerty @BTWSelena 4 lutego 2026 20:30 |
| 4 lutego 2026 20:50 |
głównym zagrożeniem jest podatność na głupotę: mas i 'elit'. oraz pogarda dla współobywateli.
|
|
MarekBielany @qwerty 4 lutego 2026 20:49 |
| 4 lutego 2026 20:51 |
patologia ?
Nie to tak jest !
|
qwerty @BTWSelena 4 lutego 2026 20:49 |
| 4 lutego 2026 20:52 |
ale daje się wygrywać w cezurach wieloletnich. lecz wymaga to nauki z doświadczeń własnych i innych. gwaltownych zmian nie będzie lecz należy się uczyć jak przeżyć w postsowieckim otoczeniu.
|
qwerty @MarekBielany 4 lutego 2026 20:51 |
| 4 lutego 2026 20:53 |
wg starego bon motu: emeryci popierajcie partie czynem - umierajcie przed terminem.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 4 lutego 2026 20:40 |
| 4 lutego 2026 20:59 |
Zasięgi to zasięgi i nikt ich charakteru zgłębiał nie będzie
|
BTWSelena @qwerty 4 lutego 2026 20:46 |
| 4 lutego 2026 21:02 |
Nie doczytałeś qwerty,bo @Henry nie zazdrości tej nagrody,tylko odpisał panu Stanisłowowi na stwierdzenie,że" ta nagroda padła ofiarą inflacji i teraz to grosze. "Więc ja dodałam ,ze większośc emerytów nawet tej średniej nie ma .I to tyle.
|
|
MarekBielany @qwerty 4 lutego 2026 20:53 |
| 4 lutego 2026 21:04 |
coś w tym jest.
Ja tam brązowe z pastą KIWI na glanz.
|
|
MarekBielany @MarekBielany 4 lutego 2026 21:04 |
| 4 lutego 2026 21:06 |
dobranoc
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 4 lutego 2026 20:59 |
| 4 lutego 2026 21:09 |
No tak, byle ilość like'ów się zgadzała.
|
qwerty @BTWSelena 4 lutego 2026 21:02 |
| 4 lutego 2026 21:17 |
Ok sorry mie chwyciłem istoty. Bywa.
|
|
stanislaw-orda @Kuldahrus 4 lutego 2026 18:39 |
| 4 lutego 2026 21:42 |
W "demokracji totalistycznej" wszelka działająca legalnie opozycja może istnieć wyłącznie na podstawie koncesji wydawanej przez służby. Niekoniecznie tubylcze.
|
klon @stanislaw-orda 4 lutego 2026 21:42 |
| 4 lutego 2026 22:21 |
Idąc tym tokiem rozumowania, pytanie mnie naszło.
Czy sa jakiekoliwek siły polityczne działajace bez koncesji, skoro dwa najsilniejsze w PL "bloki", - jak to w demokracji - co rusz stają się opozycją?
|
|
stanislaw-orda @klon 4 lutego 2026 22:21 |
| 4 lutego 2026 22:55 |
Przekładaniec to taka gra, czyli tak czy owak zawsze będzie "Zenon Nowak".
|
|
Kuldahrus @klon 4 lutego 2026 22:21 |
| 5 lutego 2026 07:00 |
Bez koncesji to może nie bo nawet jak demokracji nie było to zawsze jest jakaś hierarchia władzy na świecie i Polska obecnie jest gdzieś w średnich poziomach, że władze państwa muszą składać hołd większemu wasalowi, ale to nie jest tak, że z tego powodu jesteśmy zgubieni.
Jest paru polityków którzy mają ambicje na coś więcej niż tylko składanie regularnego hołdu lennego i próbują ugrać coś więcej, a ugrać się da bo suweren(czy to będą korporacje zachodnie, czy prezydent USA, czy ktoś kogo nie widzimy nad nimi, czy jak sobie to nazwiemy) nie koniecznie może(czasami nawet chce) nasz mieszać z błotem, bo też są inne równe mu siły z którymi musi się układać i to jest pole do działań.
Tylko, że jak ludzie w Polsce będą ślepo się zgadzać na tych którzy nie chcą nic ugrać, a tylko być podnóżkiem, czy wręcz nas pognębić za dodakową garść koralików to zakresu swobody nie wynegeocjujemy żadnego.
|
|
MarekBielany @MarekBielany 4 lutego 2026 21:04 |
| 5 lutego 2026 20:10 |
z kurzu.
|
klon @Kuldahrus 5 lutego 2026 07:00 |
| 5 lutego 2026 21:23 |
<<<Tylko, że jak ludzie w Polsce będą ślepo się zgadzać na tych którzy nie chcą nic ugrać,...>>>
Skłamałbym gdybym wiedział jak taki stan rzeczy poprawić.
Moim zdaiem , tzw "ostatnie nadzieje białych" są w swych postawach coraz dalej od myśli jakie pojawiają się na SN a które uważam za ważkie. Płykość przekazu rządzi.
Rozprężenie umysłowe panujące w środowisku polityków jest przenoszone na społeczeństwo, co przynosi efekt wzmocnienia poprzez sprzężenie zwrotne.
Nie wiem czy jest siła mogąca ten trend odwrócić. Gdzie są ci, co mają szansę ugrać coś dla społeczeństwa. I to coraz częściej wbrew jego oczekiwaniom. :))
|
|
Kuldahrus @klon 5 lutego 2026 21:23 |
| 5 lutego 2026 21:31 |
Tak jak zawsze J. Kaczyński, a jeszcze pojawił się Nawrocki i pytanie jak to się poukłada.
To nigdy nie było łatwe.
No i nie ma co opierać się na politykach, a bardziej na własnym podwórku na tyle ile się da.