-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Rosja jako teleturniej

Współczesne teleturnieje usunęły z przestrzeni publicznej wiedzę akademicką, a na jej miejsce wprowadziły wiedzę przypadkową, która – za pomocą scenarzystów i prowadzących te programy – łączy się w jakieś losowe zestawy i konfiguracje. Kojarzone zupełnie dowolnie i bardzo dla uczestników teleturniejów zaskakujące. Modelowym przykładem takiego programu może być prowadzony przez młodego Nowickiego teleturniej Postaw na milion. Występują tam kategorie pytań takie jak – koty i żółwie, albo inne jakieś fiki miki. Identyczną operację w ciągu ostatnich dwóch dekad przeprowadziła Federacja Rosyjska w całej polityce europejskiej, a może i światowej. Niby coś się z czymś kojarzy i do czegoś pasuje, ale w rzeczywistości w środku jest zonk, a nazwy ugrupowań politycznych, poglądy liderów i ich przebrania służą tylko do zamaskowania jednego istotnego faktu – obecności wpływów rosyjskich na danym obszarze. Tak, jak w teleturniejach tajemnicą Poliszynela jest, że służą one do generowania zysków z reklam i nabijania się z uczestników.

W zasadzie można w ciemno obstawiać, że żaden z europejskich polityków nie rozumie ani słowa z programu własnej partii, uczy się go na pamięć, a czyni to po to, by wziąć udział w wielkim teleturnieju wiedzy na temat Związku Radzieckiego. Kiedyś polska telewizja pokazywała takie teleturnieje, a prowadził je żywy do dziś Krzysztof Surgowt. Podziały na republikanów, lewicę, socjalistów umiarkowanych i centroprawicę, są od dawna dekoracjami, nie służącymi już nawet do tego, by komunikować się z wyborcą. One są potrzebne, by komunikować się z kolporterami tych przebrzmiałych atrakcji czyli pracownikami uniwersytetów, fundacji i wielkich mediów. Oni muszą utwierdzać siebie i innych w przekonaniu, że wszystko działa jak dawniej, lewica jest lewicą, a prawica prawicą. Od tego bowiem zależy sprawa w polityce i propagandzie najważniejsza – kolportaż. Zbliżamy się jednak do momentu przełomowego,  którego kolporterzy się nie spodziewają – unieważnienia ich jako pośredników. Czy moment ten nadejdzie już po drugiej turze wyborów we Francji? Być może, ale pewności mieć nie można. Katalizatorem zmian na pewno będą działania armii rosyjskiej na Ukrainie. Im silniej armia ta będzie dostawać w dupę, im więcej masowych grobów będą odnajdować Ukraińcy, tym gwałtowniej Putin będzie się domagał od zachodnich polityków odpowiedzi na pytania stawiane w teleturnieju wiedzy na temat Związku Radzieckiego. Jeden z nich – kanclerz Austrii – został właśnie wezwany na dywan do Moskwy. Czym to się skończy nie wiadomo, ale można w tym miejscu przypomnieć wizytę Bieruta w Moskwie, po której przywieziono go do Warszawy w drewnianej jesionce. Może być bardzo różnie z tymi, którzy zgłosili chęć udziału w teleturnieju, a teraz, kiedy okazało się, że na zapleczu studia dzieją się dziwne rzeczy, chcą się wycofać. Putin dał szansę tylko najwierniejszym, to znaczy Makreli i Schroederowi. Oni na razie są bezpieczni, cała reszta musi się oglądać za siebie.

Przejdźmy teraz na nasze podwórko i zastanówmy się w którym momencie do naszej edycji teleturnieju o ZSRR zaangażowani zostali politycy opcji innych niż lewicowe i centrowe. To znaczy, kiedy Rosjanie, wzorem Francji, postanowili wykreować siłę, która będąc ich agenturą używałaby argumentów mile brzmiących w uszach Polaka? Niesłychanie łatwo wskazać ten moment, ale nikt go jakoś nie widzi. Nie jest on związany z politykiem, ale z publicystą czynnym w Internecie. To się stało wtedy, kiedy Wielgucki się „nawrócił” i zaczął popierać PiS oraz ministra Macierewicza. Wielgucki jak widać po jego nagraniach jest agresywnym głąbem z pretensjami, któremu ktoś ustawia zaplecze. Jasne jest dla ludzi, którzy napisali w życiu więcej niż trzy akapity, że człowiek ten nie napisałby samodzielnie żadnej książki. A przecież książkę mu wydano i była to rzecz jasna kontrowersyjna książka o Polakach i Żydach. Dziś mało kto te brednie pamięta. Jego proces z Owsiakiem był udaną próbą uwiarygodnienia go i ostatecznego przekonania ludzi z PiS, czasem całkiem przytomnych, że oto pozyskali skarb największy – jeden z wrogów przeszedł na ich stronę. Sprawy te nie mają już dziś wielkiego znaczenia, albowiem blogosfera została unieważniona. Mam jednak wrażenie, że na chwilę, albowiem – konieczne dla prowadzenia brutalnej wojny – zdewastowanie całej publicznej komunikacji sprawi, że dla własnego dobra politycy będą musieli ją wkrótce na powrót uruchomić. Wyznaczeni bowiem do odgrywania roli opiniotwórczych ośrodków ludzie zachowują się jak Żwirek i Muchomorek i są bardzo łatwo sterowalni. Poza tym strona przeciwna ani myśli rezygnować z usług swoich trolli. Są oni bezpieczni, uśmiechnięci i kolportują nie dające się zweryfikować brednie w poczuciu bezkarności. Dlaczego? Bo pakiet pytań w teleturnieju o Związku Radzieckim jest ciągle taki sam. – Kto bardziej mordował – komuniści czy banderowcy? Czy Putin jest katechonem? Czy Ukraińcy zmienią strukturę ludnościową w Polsce? Niedzielski to morderca, który zniszczył Polaków, prawda? Czy lepiej z Rosją i z Niemcami? Itp., itd…

Nie ma możliwości by to zmienić, albowiem wtedy cała dyskusja zastygnie, kanały dystrybucji się zatkają, żaden z patriotycznie nastawionych dziennikarzy nie będzie wiedział co powiedzieć. Potrafią oni bowiem jedynie stać w miejscu i przerzucać się z tamtymi wciąż tymi samymi zgniłymi kartoflami. I nikt nie może zrozumieć dlaczego tamci nie przegrywają, więcej, wydają się jakby umocnieni. Wszyscy więc czekają na rozstrzygnięcia, które przyjdą z zewnątrz i będą miały gwarancje mocarstw. Jedno z nich ma nastąpić dzisiaj. Czy nastąpi? Oby tak, ale jak będzie naprawdę, to się okaże.

Ja nie dysponuję żadnymi gwarancjami, jedyne co mogę zrobić to spróbować wykonać manewr, który unieważni przeciwnika. Czyniłem to już wielokrotnie, czasem odnosząc sukcesy, którymi nie chwaliłem się niepotrzebnie. Wczoraj na twitterze zadałem jednej wariatce takie oto pytanie – ile książek o zbrodniach UPA na Wołyniu wydano w PRL? Śmiało, liczcie…Ile książek o tych potwornościach wydali ludzie, których ojcowie służyli w istrebitielnych batalionach, zwalczali banderowców i podtrzymywali legendę? O walkach z UPA w Bieszczadach wyszła jedna książka, wiemy jaka. Jej istotnym celem było, jak sądzę, podkreślenie wspaniałomyślności ZSRR, który oddał nam kawałek bezludnego terenu w zamian za miasteczko Bełz i złoża ropy wokół niego. Autor tej książki został zamordowany w słabo rozpoznanych okolicznościach, a wszystkie tropy zatarto. Jeden z oskarżonych o to morderstwo w czasie rozprawy rzekł, że wraz z narzeczonym córki autora zabili go, bo ten udając z podwładnymi Ukraińców zamordował wielkiego, polskiego patriotę generała Karola Świerczewskiego – Waltera. Już o tym zapomnieliście, prawda? No, ale te książki o Wołyniu opublikowane w PRL możecie policzyć, śmiało….



tagi: blogosfera  książki  rosja  pieniądze  europa  komunikacja  polemika  wołyń  upa  wielgucki  przekupstwo 

gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 09:36
138     7243    29 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 09:48

Na Ukrainie ultrapawicowcy zaczynaja próby poróżnienia dowództwa wojska z ekipą prezydenta Zieleńskiego.  Zarzucaja im, że chcą negocjować a nie walczyć do zwycięstwa, dopuszczają wariant zakończenia wojny na stanie sprzed 22 marca i że poswięcają Mariupol zamiast ładować przez step całe wojsko jakie mają. U nas działają podobnie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 09:54

Ja bym wolał, żeby oni ten Mariupol jednak wyzwolili

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 09:54
11 kwietnia 2022 10:00

Ja też. Natomoast metody ataków od tyłu są bardzo podobne. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 11 kwietnia 2022 10:00
11 kwietnia 2022 10:03

Może oni umieją je łatwiej identyfikować. Ja nie mogę do dziś zapomnieć, jak mi Józef Orzeł stręczył Wielguckiego...na jakie plewy się ludzie nabierają, to szok.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 10:03
11 kwietnia 2022 10:27

Szczerze? Wybacz mi tupet ale ja ci się dziwię, żę Józefa Orła nie stawiasz w tym samym szeregu co Wielguckiego. Ja Orłowi jako figurze politycznej i publicystycznej absolutnie nie ufam. Toleruję bo muszę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 11 kwietnia 2022 10:27
11 kwietnia 2022 10:30

Jak się na coś patrzy z bliska człowiek ulega różnym złudzeniom...Wiesz, bronię się przed takim stwierdzeniem - wielu ludzi, którzy pojawili się w moim życiu i zdobyli moje zaufanie przyszło to z intencjami całkiem czarnymi. Ciężko mi to przyznać, ale w wielu wypadkach tak pewnie było. 

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 10:31

"Kto bardziej mordował – komuniści czy banderowcy? Czy Putin jest katechonem? Czy Ukraińcy zmienią strukturę ludnościową w Polsce? Niedzielski to morderca, który zniszczył Polaków, prawda? Czy lepiej z Rosją i z Niemcami? Itp., itd…"

 

Był kiedyś taki teleturniej Vabank, który prowadził Kazimierz Kaczor. Udzielając
oodpowiedzi w tym teleturnieju trzeba było zadać pytanie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 11 kwietnia 2022 10:31
11 kwietnia 2022 10:32

On jest nadal, ale nie prowadzi go już Kazimierz Kaczor, znany przyjaciel Tony Halika

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 10:38

A ten Wielgucki to fajny był..., taki amerykański...

Czasem tam zaglądałem, ale jakieś dwa tygodnie od wybuchu wojny postanowiłem znowu zajrzeć. Wywaliłem go z zakładek. Michalkiewicza też.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 11 kwietnia 2022 10:38
11 kwietnia 2022 10:41

Wielgucki to kret, od samego początku było to jasne. Dlaczego ktokolwiek dał mu szansę, pozostaje dla mnie pewną zagadką, ale w połowie już rozwiązaną

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 10:41

"Niby coś się z czymś kojarzy i do czegoś pasuje, ale w rzeczywistości w środku jest zonk, a nazwy ugrupowań politycznych, poglądy liderów i ich przebrania służą tylko do zamaskowania jednego istotnego faktu – " uogólniając to tylko teatr dla frajerów a ci przywódcy nowych 'sił politycznych' to już parodia, kilka tygodnu temu jednem z nich [marzy abyśmy dołączyli do jego inicjatywy wzorowanej na Kukizie] zadaliśmy pytanie: jakie zdefiniowane problemy w kraju chce postawić jako propozycje ustawowe tu i teraz?  nadeszła odpowiedź: to wszystko jest w statucie partii;- rzecz jasna kłęby ogólników i opium dla mas i gość nawet tego statutu nie potrafił wyrecytować - to jest nowe pokolenie starych towarzyszy - ot, lektorzy z KW/KC PZPR to jeszcze byli zawodowcy przy obecnych aspirujących przywódcach mas pracujących miast i wsi

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 10:44

A w kwestii teleturniejów: najpierw się wypełnia ankietę zgłoszeniową z jakąś ilością pytań, a później sztab fachowców układa takie pytania żeby gościa udupić.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 10:41
11 kwietnia 2022 10:45

hodowle takich indywiduów to są fabryki resortowe - zawsze kiedyś któryś się do czegoś przyda;--  wyławiani, wyposażani w materię informacyjną i trenowani/tresowani, no i na front

zaloguj się by móc komentować

qwerty @atelin 11 kwietnia 2022 10:38
11 kwietnia 2022 10:48

aby cokolwiek pisać/glosić trzeba mieć dane i dostęp do wiedzy;- a cóż oni mają za dostęp i do kogo? do czego? wynurzenia na podstawie dostarczonych tez i bez przerwy w tej samej manierze - to już specjalizacja dość wąskotematyczna i warsztatowo uboga

zaloguj się by móc komentować

atelin @qwerty 11 kwietnia 2022 10:48
11 kwietnia 2022 10:55

Bingo. Gen. Skrzypczak robi za eksperta na wszelkich portalach. 

Kto zna aktualnego szefa wywiadu wojskowego, albo kontrwywiadu i czy oni się wypowiadają?

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 10:57

Witam. Tak się zastanawiałem jakie to dzisiaj rozstrzygnięcie może nastąpić i przychodzi mi do głowy tylko jedno. Przejęcie przez komornika słynnego "szpiegowa." Ale już są artykuły w internecie, że umożliwiono Rosjanom wywiezienie wszystkiego czego chcą z nieruchomości. Podaje się też, że są podobno wynajęci jacyś "ochroniarze" utrudniający przejęcie jak również, że Rosjanie proponowali jakieś atrakcyjne miejsca u siebie w ramach odstąpienia od zajęcia. A więc to jeszcze niezakończona sprawa i rzeczywiście moment przełomowy. Ja natomiast czekam na 16 kwietnia, na ten ruch:

https://www.money.pl/gospodarka/unia-zakaze-wjazdu-tirom-z-rosji-i-bialorusi-resort-infrastruktury-spodziewa-sie-odwetu-6756744196414080a.html

Jeśli będzie szczelny (bo ma jednak trochę, albo sporo wyjątków) to ten ruch wydaje się bardzo dużym konkretem. Dzięki za notkę, dałem dużego plusa. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @atelin 11 kwietnia 2022 10:55
11 kwietnia 2022 11:05

Obecni szefowie służb specjalnych nie powinni się wypowidać, moim zdanie nie powinno ich być widać. A Skrzypczak o Królewcu zrobił robotę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 11 kwietnia 2022 10:57
11 kwietnia 2022 11:07

Trzaskowski się wypowiedział, że szpiegowo przejęte. 

zaloguj się by móc komentować


betacool @mniszysko 11 kwietnia 2022 10:27
11 kwietnia 2022 11:21

Wielgucki, co drugiego którego wyrzuca nazywa "ścierwem", więc od Orła należałoby oczekiwać choć słowa "przepraszam". Jeśli go nie ma, to znaczy, że Wyspiański nie miał racji pisząc:

"Ptok ptakowi nie jednaki, człek człekowi nie dorówna, dusa dusy zajrzy w oczy, nie polezie orzeł w gówna...."

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 11 kwietnia 2022 11:21
11 kwietnia 2022 11:26

Niezobowiązująco zaczepiłem Józefa na twitterze kilka razy, nie mówiąc oczywiście jakie są moje oczekiwania, ale po człowieku inteligentnym można się chyba spodziewać zrozumienia...? No, ale nie...Tak, jak gdyby nic się nigdy nie stało i jakby Wielgucki nie skompromitował się całkowicie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 11:32

Dlaczego nikt nie liczy książek o Wołyniu wydanych w PRL, jak prosiłem?

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 11 kwietnia 2022 11:21
11 kwietnia 2022 11:32

Nie miał racji zasadniczo. Jednak na obecnym mądrości etapie, który trwa już od jakiegoś czasu żeby zostać "patriotą w służbie Polski" muchy i gzy przykleiły sobie pióra orła, a że umieją latać wielu zwodzą złotymi papierkami.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 11:37

Gdyby był Nobel za odkrycia polityczne to ten artykuł zdecydowanie się kwalifikuje. To bardzo ważny tekst mówiący o jednym z najważniejszych mechanizmów obecnej globalnej sceny politycznej. Każy polityk z tzw. naszej strony powinien w Polsce być przeegzaminowany ze znajomości ze zrozumieniem tego tekstu. To raz.

Dwa. Jak wiadomo dziś ma być ogłoszony raport w sprawie zamachu smoleńskiego. Bardzo się obawiam jego ogłoszenia. Z przecieków wiadomo, że tezy, do których prowadzi ten raport są druzgocące.

Według mnie, jeśli rząd zdecydował się na jego publikację, to powinien zaraz następnego dnia przystąpić do akcji i wyaresztowania wszystkich, co na polskim podwórku odpowiadają za tę katastrofę. Inaczej będzie to zabawa chłopców, co odpalają petardę i patrzą jak babcia bardzo się denerwuje i czy rzuca "mięsem". A politycznie będzie błędem prowadzącym do rozbrojenia bomby i ugruntowania agenturu moskiewskiej i niemieckiej w Polsce.

Liczę więc, że ta publikacja jest rozpoczęciem realizacji większego i poważniejszego programu oczyszczenia Polski z agentury. Nie chciałbym się rozczarować.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @mniszysko 11 kwietnia 2022 11:37
11 kwietnia 2022 11:45

Tak, to będzie test czy poważne oczyszczanie wejdzie w życie, czy tylko kolejnymi zabawami w haki.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @mniszysko 11 kwietnia 2022 11:37
11 kwietnia 2022 11:47

Nie będzie aresztowań...bedzie za to jazgot i jeszcze wieksze wycie opozycji; z PIsu zrobią zadymiarzy i nienormalnych sekciarzy, których trzeba usunąć dla dobra państwa. Ten raport ma uderzyć w Moskwę, a nie naszą opozycję. Tak, niestety, myślę.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Matka-Scypiona 11 kwietnia 2022 11:47
11 kwietnia 2022 11:53

Ten raport ma uderzyć w Moskwę, a nie naszą opozycję. Tak, niestety, myślę.

Jeśli tak będzie to znaczy, że chcemy, by ta opozycja była, albo opozycja ma coś na nas większego niż ten raport.

To nie jest sytuacja jeszcze jaka była przed wybuchem wojny, gdzie taki raport nie zmieniłby nic. Teraz jest sytuacja kiedy działanie jesst możliwe.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 11:58

A czy to nie jest tak, że książek o Wołyniu w PRL być nie mogło, bo po 1945 r. Ukraińcy to mieli być Rosjanie, a Rosjanie to są tylko ci dobrzy, jak ci dobrzy Niemcy z NRD, którzy za Adiego byli najbardziej pacyfistyczną armią świata, złożoną z kucharzy i sanitariuszy?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @ainolatak 11 kwietnia 2022 11:53
11 kwietnia 2022 11:59

Dlatego mam nadzieję, że ten raport nie jest tylko odpalanie petardy na złość babci, że jest czymś więcej. Ale nie trollujmy notki. Gospodarz kazał liczyć książki o Wołyniu wydane za PRL'u.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 11 kwietnia 2022 11:37
11 kwietnia 2022 11:59

Właśnie mówią, że wybuch na lewym skrzydle był bezsporny. Mnie to wszystko dziwi, jako mieszkańca miasta Dęblina, gdzie ludzie mówią tak - niemożliwe jest, by samolot co ma 37 metrów rozpiętości skrzydeł obrócił się na plecy na wysokości 8 metrów bez eksplozji

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Globalny 11 kwietnia 2022 11:58
11 kwietnia 2022 12:03

Nie wiem jak miało być. Możliwe, że ich nie było bo dowódcy ukraińskich oddziałów przesiąkniętych agenturą, odpowiedzialnych za zbrodnie, porobili kariery w SB i mieszkali gdzieś na ziemiach wyzyskanych...Możliwe są także inne wyjaśnienia...ja się przy swoim nie upieram...Wiele rzeczy jest możliwych. Jeśli jednak porównamy ilość publikacji o Trójkącie Bermudzkim wydanych w PRL i ilość publikacji o Wołyniu, to powinniśmy wyrazić zdziwienie czymś więcej niż tylko uniesieniem brwi. 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @Matka-Scypiona 11 kwietnia 2022 11:47
11 kwietnia 2022 12:03

Fakt, że raoprt wciąż firmuje Macierewicz może martwić.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 12:29

Pamietam jak Orla tu krytykowalem gdy Pan tlumaczyl ze byl jedynym z oferta - jak sie okazalo zgnila oferta ;)

Poradzil Pan sobie i to sie chwali, wnioski zostaly wyciagniete.

Zestaw kandydatow w Ii turze we Francji to powtorka sprzed 5 lat - Rotschyld vs Bank Moskwy. - przy zalozeniu za nasi trzymaja z Bankiem z Moskwy - Orban i Le Pen.

Co prawda to naerracja PO - Trzaskowski.

Mam jednak wrazenie ze Francuzi maja wybor miedzy dzuma a cholera...

Skad my to znamy.

Patrzac na polityke w Europie po 89 r. Ma Pan racje. To teleturniej w ktorym najwazniejsze pytanie brzmi - ile mozna od Putina wydoic ustawiajac wlasne elity na lata kosztem wlasnych narodow i ich bezpieczenstwa energetycznego i politycznego.

Zapomnieli tylko ze wlascicielem studia i kuluarow jest Putin a oni sa jedynie kupionymi marionetkami natomiast bezpieczenstwo wcale nie jest polityczne i energetyczne...

Tekst swietny.

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 11:32
11 kwietnia 2022 12:30

Nie ma czego liczyć? Bo aż się zawziąłem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 11 kwietnia 2022 12:29
11 kwietnia 2022 12:32

Cała europejska liga jest kupiona

zaloguj się by móc komentować


umami @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 12:03
11 kwietnia 2022 12:36

Nukat wyświetla takie:

Burzany / Józef Sobiesiak, Ryszard Jegorow
Przebraże / Józef Sobiesiak
Czerwone noce / Henryk Cybulski
Z wołyńskich lasów na berliński trakt / Józef Czerwiński

Nie czytałem żadnej z nich.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 12:39

Liczę i liczę i, choć nie znam się na liczbach, to wychodzi mi, że za PRL było w zasadzie nic, a teraz jest więcej i będzie pewnie jeszcze wiecej (jeśli wszystko źle pójdzie). Wychodzi więc na to, że kiedyś nie można było pisać, a teraz już można. A można to znaczy - trzeba. Nie wiem, czy nakazy i zakazy idą z tej samej centrali co kiedyś, ale faktem jest, że obecnie Ukraińcy nie powinni być naszymi przyjaciółmi - tako rzecze centrala. Napływ Ukraińców do Polski wzmocni te orzeczenie, czy je osłabi? Czy my możemy mieć w tym przypadku na cokolwiek wpływ?  Czy modlitwa może być w tym przypadku ryzykowna, ponieważ istnieje ryzyko, że okaże się ona zwykłą ucieczką? Siedzimy w środku hałasu, zwanego wojną informacyjną i pozostaje mieć nadzieję, że wróg nie jest tak straszny, jak go malują.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @umami 11 kwietnia 2022 12:36
11 kwietnia 2022 12:42

Autorzy po kolei

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Sobiesiak

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Henryk_Cybulski

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Jegorow

 

Czerwińskiego nie ma, ale jest opis jego książki https://lubimyczytac.pl/ksiazka/261904/z-wolynskich-lasow-na-berlinski-trakt 

 

Cybulski to sławny "Wołyniak", który robił partyzantkę pod Biłgorajem, a potem został oficerem LWP. Parę osób namawiało mnie swego czasu bym o nim napisał. Dziś osoby te udają, że mnie nigdy w życiu nie widziały na oczy, nie mówią dzień dobry...życzę wszystkim miłej lektury. Dla porównania proszę zestawić tę listę z listą książek o tajemniczych zaginięciach statków i samolotów w Trójkącie Bermudzkim no i w ogóle o UFO

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 12:03
11 kwietnia 2022 12:44

Być może ta wariatka jest tak samo nawrócona jak Wielgucki. Zarówno to co napisł Globalny jak i te kariery w SB/PZPR, z pewnością były głównymi powodami.

Fakt, że później można było napisać o Wołyniu i Siemiaszko świetną robotę zrobiła nie oznacza, że temat ze względu na okrucieństwo jest dobrze poznany, wręcz przeciwnie próbuje się go uprościć, żeby służył do manipulacji emocjami we wszystkie mozliwe strony.

Czymś takim była ksiażka o Wołyniu niemieckiego agenta Zychowicza, który nawet w jednym miejscu nie napisał o przyzwoleniu niemieckich władz. Tym był film Wołyń i siekiera Smarzowskiego, wreszcie taką samą manipulacją i działaniem agentów jest choćby tytuł w giewu z 15 marca br.  "Beata Kempa współorganizuje konkurs o Wołyniu. Uczniowie mają pisać o ludobójstwie na Polakach dokonanym przez ukraińskich nacjonalistów. Są protesty, ale media prawicowe ujadają, że "nie możemy dopuścić do wymazywania naszej historii"" [pogrubienie moje]. 

Jestem pełna podziwu dla Kempy, bo takie własnie działanie jest ucieczką w przód przed kreowanym przez wrogie siły konfliktem wewnętrznym. Trzeba mówić o tym ludobójstwie mając w głowie zagrożenia i choćby fakt, że w polskich szkołach np. historii będą się uczyc ukraińskie dzieci. Mówić w pełnym wymiarze, w tym o sowieckich inspiracjach i wsparciu, o niemieckim cichym poparciu i niereagowaniu. Inaczej doprowadzi się do poważnych kłopotów. I to powinny robić również władze. Wprowadzanie cenzury na słowo Wołyń jest podobnie szkodliwym działaniem jak działanie antypolskiej GW, która swoją zjadliwą krytyką jasno pokazuje, że własnie takie ujęcie tego tematu jak Kempa, jest prawidłowe i ważne. Mogę tylko przypomnieć, ze konkursy i opracowywane przez IPN lekcje jak uczyc o Wołyniu za czasów rządów Tuskopaczów wylądowały na śmietniu. To też o czymś mówi. 

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 12:46

Przyjazn miedzy Polakami i Ukr podlana sojuszem militarnym i gospodarczym zyrowanym przez GB i USA to dla Putina i jego marionetek scenariusz z koszmaru. Wiec propaganda/sztuka dostala zielone swiatlo. Nie od wczoraj. To oczywiste. 

zaloguj się by móc komentować

Babinicz-z-Bielan @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 12:50

"O walkach z UPA w Bieszczadach wyszła jedna książka...

Autor tej książki został zamordowany w słabo rozpoznanych okolicznościach, a wszystkie tropy zatarto..."

Jan Gerhard, Łuny w Bieszczadach

 

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 12:42
11 kwietnia 2022 12:52

Z wołyńskich lasów na berliński trakt to bardzo adekwatny tytuł... Biorąc pod uwagę, że to pamiętnik artysty malarza/grafika to pewno warto przeczytać, bo niechcący coś ciekawego  mogło mu się wymsknąć.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 11 kwietnia 2022 12:44
11 kwietnia 2022 12:54

Nie o to chodzi. Najważniejszą kwestią w sprawie Wołynia dzisiaj jest - ilu oficerów LWP i Armii Czerwonej uczestniczyło w mordach ludności polskiej i ukraińskiej udając odziały partyzanckie. O to toczy się spór dzisiaj, żeby tego nie ujawniać, choć jasno i wyraźnie nikt tego nie powie. Dlatego mówi się o banderowskim rządzie w Kijowie. Nie ma już żadnych banderowców z prawidziwego zdarzenia, wszyscy zostali zabici, albo umarli wcześniej odsiadując długoletnie wyroki. Jest ich jeszcze trochę w Kanadzie, na emigracji. No, ale ci, którzy byli podwójnymi agentami i ich rodziny żyją nadal. I mają się świetnie. ZSRR i PRL rozprawiły się z bandami UPA. Naprawdę. Używając do tego celu także przebierańców, potem nagrodzonych za swoją postawę. 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @ThePazzo 11 kwietnia 2022 12:46
11 kwietnia 2022 12:55

Dlatego trzeba bardzo uważać

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 12:54
11 kwietnia 2022 12:56

tak, to ten na taśmie ze Wschodu na Zachód, własciwy człowiek na właściwym miejscu z pewnością...

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 12:59

Była taka książka:

Herosi spod znaku Tryzuba, autorstwa Edwarda Prusa. Nie pamiętam który rok.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 11 kwietnia 2022 12:59
11 kwietnia 2022 13:00

Prus to lata dziewięćdziesiąte. Stary ubek...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 12:54
11 kwietnia 2022 13:03

Kilka lat temu na TT bylo duzo materialow o tym jak Izrael instaluje organizacje banderowcow na UKR. Zdjecia etc. Podgotowka dla dzialan Michalkiewicza i towarzystwa, ktore dzis tworzy Konfederacje. 

Dzis to widac jak na dloni ale wtedy i ja dalem sie nabrac.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 13:00
11 kwietnia 2022 13:07

Znalazłem takie info:

Wydawca: Instytut wydawniczy związków zawodowych

Rok wydania: 1985

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 11 kwietnia 2022 13:03
11 kwietnia 2022 13:10

nabieramy się na metodę, a nie na treści, to nas trochę usprawiedliwia, bo chcemy przecież poznać prawdę - dogłębnie. Trzeba uważać, jakimi narzędziami się ją poznaje

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 12:54
11 kwietnia 2022 13:11

To własnie też jest ta pełnia problemu! I główny/jedyny dla tej całej komuszej sitwy w Polsce problem, to się zgadzam w 100%.

Z drugiej strony, może nie wszyscy umarli, bo dziury w systemie. Tak jak jeden z komendantów z obozu w Kołdyczewie - mimo, ze wszyscy dostali wyrok śmierci, jeden z  lokalnych władz PZPR po amnestiach wylądował pod zmienionym nazwiskiem w Mrągowie. Kiedy "Mściciel" z podziemia po latach go odnalazł momentalnie ze zmienionym nazwiskiem został przeprowadzony do Szczytna(!).

Znam wstrząsającą historię babci koleżanki, która dopiero na krótko przed śmiercią wyznała najbliżeszej rodzinie, że ciężko okaleczona uciekła z bratem z Wołynia. Zamieszkali pod Gołdapią. Nigdy tego wcześniej z dziadkowujkiem nie mówili najbliższym, bo po akcji Wisła przeniesiono obok Ukraińców. Żyli w ciągłym strachu, a bratu wydawało się kiedyś, ze widzi kogoś z oprawców na targu w Gołdapii. Babcia miała przez większość życia problemy ze zdrowiem i lekkie odjazdy psychiczne. Po takiej traumie trudno się dziwić. Jej brat podobno ich nie miał.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 11 kwietnia 2022 13:07
11 kwietnia 2022 13:11

Okay, dopiszmy Prusa, agenta NKWD do listy. Choć to schyłek PRL. Nie zmienia to faktu, że wiarygodność tych osób jest łagodnie rzecz ujmując problematyczna

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 11 kwietnia 2022 13:11
11 kwietnia 2022 13:13

Ci co żyją w Polsce, albo żyli w Polsce, jeśli żyli, na pewno byli przewerbowani

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 13:25

Taka informacja się pojawiła. Jestem wstrząśnięty i zmieszany

 

W marcu 2010 powstał projekt umowy o współpracy Wojska Polskiego z armią rosyjską zobowiązująca WP do udziału w rosyjskich operacjach specjalnych takich tak na Ukrainie. Umowa weszła w życie na poziomie Służby Kontrwywiadu Wojskowego kierowanego przez gen

@PiotrPytel67

pseudo Aurora.

 

To jest szok. Czyli, że my nie rozumiemy w ogóle co to jest - być w NATO? Czy Tusk z Sikorskim już siedzą?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @ThePazzo 11 kwietnia 2022 12:46
11 kwietnia 2022 13:27

Wyjął mi to pan spod klawiatury. Wiemy, że obecna wojna Moskwy z Ukrainą była długo przygotowywana. Począwszy od inwazji na Krym, która była testem. W tym kontekście, to się zastanawiam, czy temat Wołynia i zbrodni banderowskich, nie kwestionując wcale tego faktu, nie był celowo odgrzewany, aby zbudować mur nienawiści i urazów, który miał nas wzajemnie wyizolować i unieruchomić w obliczu niebezpieczeństwa.

Jak się patrzy na tę propagandę antybanderowską, potem na wojnę hybrydową Łukaszenki, to aż dziw bierze, że im się nie udało. I teraz pomyślmy, że w Polsce obecnie rządzi platformiarska banda - po prostu strach się bać!

Przy wszystkich błędach jakie PiS popełnił, to dobrze, że teraz to oni są przy władzy.

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 13:25
11 kwietnia 2022 13:28

A sikorski robi za autorytet w wywiadach dla Ukraińców. Ktoś jak zwykle stręczy, jak Tobie wielguckiego.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ThePazzo 11 kwietnia 2022 13:03
11 kwietnia 2022 13:30

No właśnie mnie trochę przeraża ile osób dało się nabrać na konfederację... Ja rozumiem, ze ktoś jest mało wyrobiony i moze w pierwszej chwili ulec. Ja też lata temu jak przeczytałam pierwszą ksiażkę Sumlińskiego to pomyślałam, ze to moze być prawda, ale potem posłuchałam człowieka ra drgi trzeci, zweryfikowałam, jakie rewelacje obiecał w drugiej książce, jak charakterystyczna stała sie jego jednostajna, nie dająca prawdziwych odpowiedzi gadka na coraz liczniejszych objazddach. I szybko był odhaczony.

Nie wystarczy, że powie jedna czy kilka rzeczy, które czujemy i myślimy, trzeba zadać sobie trud sprawdzenia kto zacz i to na przestrzeni czasu. Z matką kurką od razu było jasne. Wszyscy oni na początku muszą sie pozytywnie zweryfikować w oczach potencjalnych słuchaczy. Kurka Owsiakiem, Płaczek kowidem itd. Ogromnie daje do myślenia kto kogo naraja i broni...Braun zanim wstawił się za Olszańskim firmował tego agresora gadającego coryllusem (wypadło mi nazwisko, ale on był na czasie z Patlewiczem), no a Olszański to już była kwintesencja odebrania rozumu. Orzeł raił Kurkę...itd. 

Nie można bać się tego, że większość dookoła moze zawieść. Lepszy zawód niż wilk prowadzący stado na rzeź. I nie ma lęku, jeśli sami samodzielnie myślimy, obserwujemy i analizujemy fakty czy info z książek.   

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @mniszysko 11 kwietnia 2022 13:27
11 kwietnia 2022 13:31

Ja tam myśle że "Góra" interwenjuje". Same przypadkie z których wychodzimy obronna ręką. Mimo nieudolności wielu i masy zdrajców.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 13:25
11 kwietnia 2022 13:32

Czekamy na reakcje - to powinno być trzęsienie ziemi i listy gończe.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 11 kwietnia 2022 13:28
11 kwietnia 2022 13:32

Trzeba by jakąś listę stręczycieli przygotować

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @ainolatak 11 kwietnia 2022 13:11
11 kwietnia 2022 13:35

Pisze pani, że po akcji Wisła przeniesiono tam Ukraińców. Ukraińców z prawdziwego zdarzenia, jak to się mówi: "z dziada pradziada" czy tzw. Łemków. Prawda według mnie jest taka, że Łemkowie to nie są Ukraińcy jakkolwiek bardzo wielu z nich dało się wpuścić w pułapkę UPA. Łemkowie to potomkowie osadników wołoskich. Oni mają tyle wspólnego z Ukraińcami jak my z Węgrami. Tak mi się wydaje, ale może coś pomyliłem.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @mniszysko 11 kwietnia 2022 13:35
11 kwietnia 2022 13:41

Oczywiście, że najbardziej społeczność Łemków ucierpiała - praktycznie ich zniszono. Ale na pólnocne Mazury i Warmię nie tylko Łemków przenoszono. Nie wiem, jak to jest z zachodnią częścią Polski. Bo interesowałam się bardziej swoim podwórkiem. Wg planów właściwie sowietów stojących za tą akcją był bardzo szczegółowy nadział Ukraińców po wsiach, zeby nie przekraczali tylu i tylu domów i nie było ich więcej niż Polaków, ale na wielu wioskach właśnie północy Mazur to była fikcja - całe małe opuszczone wioseczki potrafiły być zasiedlone, bo tam gdzie był nadział nie było już np. miejsca. Ci z Wołynia potrafili odróżniać Ukraińców od Łemków.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @mniszysko 11 kwietnia 2022 13:27
11 kwietnia 2022 13:47

Pelna zgoda - nie jestem socjalista ale na PIS glosowalem 2 razy - prosta kalkulacja - jestem z Niemcami czy z Usa. Dziwie sie ze Polacy tego nie rozumieja. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 13:25
11 kwietnia 2022 13:49

Komorowski i Tusk oficjalnie mówili o wyjściu z NATO

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 14:02

O walkach z UPA w Bieszczadach wyszła jedna książka, wiemy jaka.

Kto by pomyślał, że akurat nawet to wiem. "Łuny w Bieszczadach", tak? Autor bodaj Gerhard, imienia nie pomnę. Nie wiem jak, jako że tych książek przeczytałem w życiu nie za wiele, ale akurat tę książkę czytałem. I nic na to nie poradzę ale jak słyszę, Ukraińcy, widzę zaraz oczyma wyobraźni, do dzisisj, egzekucje w tej książce opisane, ścinanie głowy np, jak na szafocie kiedyś. Może na dzisiejszym etapie dziejów, błędnie zupełnie już.

"Archipelag gułag", czy  "Zniewolony umysł", też ustawiły mnie na całe życie. Tak to dzisisj widzę, będąc "w innym wymiarze" politycznym  już. A jakże dawno to było. Ja te książki poznałem tak mniej więcej w czasach licealnych.

Mogę zawdzięczac swoim rodzicom, że jestem, kim jestem. Dzięki nim trafiłem na te książki, chociaż znalazlem je sam.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 14:06

Już zapomniałem o tym...matko, w jakim ogłupieniu żyliśmy...I te rewelelacje Sikorskiego o wykorzystywaniu nas przez USA....te seksualne porównania, to są wieprze nieskrobane...Im się marzyło, że będą jak Niemcy na ruskim garnuszku...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 14:07

"Wielgucki jak widać po jego nagraniach jest agresywnym głąbem z pretensjami, któremu ktoś ustawia zaplecze. Jasne jest dla ludzi, którzy napisali w życiu więcej niż trzy akapity, że człowiek ten nie napisałby samodzielnie żadnej książki. A przecież książkę mu wydano i była to rzecz jasna kontrowersyjna książka o Polakach i Żydach."

Na kontrowersyjności można coś niecoś ugrać.

Jest jak wabik dla wielu.

Nie wiem czy Stanisław Michalkiewicz próbuje być kontrowersyjny, ale po tym co wypisuje licząc od pamiętnej daty 24 lutego straciłem cały szacunek jaki żywiłem

do tego człowieka.

Można tu zerknąć jak kto ma ochotę:

http://www.michalkiewicz.pl/

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 13:25
11 kwietnia 2022 14:09

Mysle ze mamy wyobrazenie o Nato a nie rozumiemy jak ta organizacja dziala po tylu latach od jej stworzenia. Przeciez Usa inwigiluja sojusznikow i im nie ufaja - problemy z budzetem przez lata - afery szpiegowskie.

Oczywiscie gra wywiadow nigdy sie nie konczy ale jednak trzeba nam pamietac ze Niemcy to nie sojuszik tylko wasal - a wiec czy naprawde pelnoprawny czlonek Nato?

A moze to Nato to taka org dla Usa jak Ue dla Niemcow - celem militarna kontrola sojusznikow - jak dla Niemcow gospodarcza kontrola w Ue.

Trudno sobie wyobrazic by w Usa podobal sie pomysl oddania Europy Niemcom i Moskwie. Stad wygrana Andrzeja Dudy i Pis - zadne tam legalne wyobry zwylka operacja Cia - afera podsluchowa. Stad wojna i ruchawki wczesniej na Ukr.

Moskwa ma swoich a Usa swoich czpionow i specjalistow od realizowania polityki mocarstwowej.

Izrael tez przez chwile jakby stracil wzgledy w Usa - no moze dlatego ze za czesto z Moskwa kombinuja a celem nie tylko polityka historyczna.

Zyd najbardziej polityczne "zwierze"na tej planecie obstawia zawsze 2 fronty a tworzy 5 parti politycznych u kazdego "sojusznika" -  czyz nie?

Kto wie jaki byl plan kto dostal jakie gwarancje?

Izrael nie raz w swojej historii przelicytowal. Pozyjemy zobaczymy.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 11 kwietnia 2022 14:07
11 kwietnia 2022 14:10

Ja Pana Stanisława nie czytałem nigdy, choć odnosiłem się do niego uprzejmie. Nie czytałem, albowiem nie pociągał mnie ten rodzaj kokieterii...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @mniszysko 11 kwietnia 2022 11:37
11 kwietnia 2022 14:14

"Według mnie, jeśli rząd zdecydował się na jego publikację, to powinien zaraz następnego dnia przystąpić do akcji i wyaresztowania wszystkich, co na polskim podwórku odpowiadają za tę katastrofę. Inaczej będzie to zabawa chłopców, co odpalają petardę i patrzą jak babcia bardzo się denerwuje i czy rzuca "mięsem".

To jest zabawa chłopców odpalających petardy. Od lat i dekad.

Proszę pamiętać, że [jak to ktoś ładnie określił] w Polsce nigdy nic się nie dzieje do końca.

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 14:16

Popatrz jak się niesamowicie świat kołysze. Teraz my z Ukrainą a zamiast Cromwella Johnson. Nie dogadanie takich waznych spraw skutkuje powrotem do nich po setkach lat.Okazuje się, że narody nic a nic się nie zmieniły.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 12:42
11 kwietnia 2022 14:20

Ciekawostka - wszyscy ci wymienini autorzy + Jan Gerhard , wszyscy wojskowi, wszyscy (prócz Jegorowa) zeszli w 1971 r.

Tylko niejasna jest sprawa długości życia Józefa Czerwińskiego, który miał 15 lat wstępując do partyzantki zaś gugiel fałszywie łączy go z grafikiem urodzonym w 1907  ...może jeszcze żyje?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 14:06
11 kwietnia 2022 14:20

Sikorski miał wiele zestawów do maskowania, może zbyt wiele i od tego, plus rozmaitych środków, całkiem mu się pomieszało we łbie, co widać po jego obliczu napuchniętym jak u nie przymierzając wiadomo kogo. Przecież jeszcze było kreowanie się na człowieka "nienawidzącego organicznie komunizmu" i ten znak przed rezydencją w Chobielinie z napisem "strefa zdekomunizowana". Gdzieś ostatnio czytałem że sam Putin nienawidzi komunizmu, gdyż jego zdaniem wygrała w nim opcja leninowska, czyli przyznanie prawa istnienia innych nacji w ramach "mega-sowchozu". Jakież to pułapki mogą się chować w każdym krzykliwym hasełku. Człowiek ten przeszedł też przez PiS, ciekaw jestem bardzo w jakich okolicznościach został stamtąd wysiudany, może ktoś w końcu od Amerykanów szepnął prezesowi z kim ma do czynienia.

I pamiętajmy też jego pamiętne: wszyscy zgnieniecie, wypowiedziane do delegacji ukraińskiej w 2014. To że ten typ wciąż świeci tym swoim ryjem w mediach, to jest dramat. Nawet dziś YT, choć nigdy nie klikałem w życiu nic związnego z "Radkiem" chyba drugi czy trzeci raz zaproponowało mi jakieś wyziewy z jego oficjalnego kanału obrandowanego unijną symboliką.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Szczodrocha33 11 kwietnia 2022 14:07
11 kwietnia 2022 14:32

Juz nie pisze o zimnym czekiscie?

zaloguj się by móc komentować

m8 @Zawierucha 11 kwietnia 2022 14:20
11 kwietnia 2022 14:36

Rok Masakry w Gdansku, jesli sie nie myle...

Nastepowala jaks zmian paradygmatu chyba.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @m8 11 kwietnia 2022 14:32
11 kwietnia 2022 14:39

Wspomina w swoich tekstach o Putinie, ale chyba już nie używa określenia "zimny ruski czekista".

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @ainolatak 11 kwietnia 2022 13:30
11 kwietnia 2022 14:55

Konfederacja zawdziecza sukces i wiare w nia Panu Braunowi jako gwarantowi moralnej oceny projektu. I gdyby nie wojna, ktora powiedziala "sprawdzam" kto wie czy by ten projekt sie nie udal.

Braun to przyslowiowa "Matka Boska" w klapie.

Metoda...

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 15:07

ile książek o zbrodniach UPA na Wołyniu wydano w PRL?

Chciałam napisać, że tyle samo, co o wojnie polsko-bolszewickiej, Katyniu czy o 17 września 1939, ale widzę, że jednak o kilka więcej. Generalnie - nie wolno było pamiętać, że przed wojną za Bugiem była jakaś Polska. Moja Mama pochodząca z Tarnopola w dowodzie osobistym miała wpisane - miejsce urodzenia: ZSRR.

Po 1971 rzeczywiście jakaś wajcha została przestawiona. Do mojego liceum na lekcję wychowania przyszedł jakiś stary trep-kombatant, żeby nam popowiadać o wojnie. Druga połowa '70-tych. Jakiś kolega zagadnął go o Katyń, i przytoczył liczbę pomordowanych. Dziadzio odpowiedział - tak, to prawda, naszatkowali trochę naszych, ale swoich naszatkowali znacznie więcej. Że niby nie trzeba mieć pretensji.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @maria-ciszewska 11 kwietnia 2022 15:07
11 kwietnia 2022 15:14

Poniekad to prawda - swoich zabili najwiecej. I dzialaja dalej...

Jakie miec pretensje? Ilu budzetow Moskwy sa nam winni? Ilu budzetow Niemcy sa nam winni? 

I dlaczego nikt sie tego nie domaga ? 

To proste jak nie odbierzmy tego sami nikt nam nic nie da.

Zyjac miedzy Moskwa a Berlinem jedyna szansa na sukces to silne miltarnie i gospodarczo panstwo a spoleczenstwo ideologicznie bez skazy dzieki edukacji i religii. Dobtego wyszkolonevw OT i poslugiwaniu sie bronia jak Izralel. Po to by za 2 pokolenia przestac sie bronic i zaczac atakowac.

Ehh pomarzyc...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K 11 kwietnia 2022 14:20
11 kwietnia 2022 15:29

"I pamiętajmy też jego pamiętne: wszyscy zgnieniecie, wypowiedziane do delegacji ukraińskiej w 2014. To że ten typ wciąż świeci tym swoim ryjem w mediach, to jest dramat."

Niestety, stary polski problem: bezkarność.

Sikorski już od dawna z Tuskiem i kolesiami powinni siedzieć i układać koce na pryczach w przepisową kosteczkę.

Zamiast tego brylują w mediach.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Szczodrocha33 11 kwietnia 2022 15:29
11 kwietnia 2022 15:36

Slonce Peru nadzieja Europy w pierdlu razem z Sikorskim i Czarzastym? Poki jestesmy w EU nie ma na to mocy politycznej. Moze to sie niedlugo zmieni. Szanse sa :)

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 12:54
11 kwietnia 2022 15:37

To nie on. Bo rocznik 1907, a autor książki "Z wołyńskich...." - 1927/8r

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @umami 11 kwietnia 2022 12:36
11 kwietnia 2022 16:31

Tknęło mnie skąd znam nazwisko Józef Sobiesiak.wiki wyjaśniła,to dowódca Brygady Grunwald,patrona liceum do którego chodziłem...tfu.

https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Sobiesiak

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @K-Bedryczko 11 kwietnia 2022 13:31
11 kwietnia 2022 16:44

Tak samo pomyślałem widząc prognozę pogody dla wschodniej Ukrainy-obfite deszcze. Oby czrnoziemy rozmiękły,ruskie tanki ugrzęzną,.

zaloguj się by móc komentować

umami @Zawierucha 11 kwietnia 2022 15:37
11 kwietnia 2022 16:49

Syn Pułku - komandor Józef Czerwiński z Warszawy - miał piętnaście lat kiedy w styczniu 1944 roku został partyzantem 27. wołyńskiej dywizji Armii Krajowej. Walczył na Wołyniu i Polesiu. Wojenne wspomnienia są wciąż żywe. – We wspomnieniach jest i to jak obok mnie padali koledzy, ale również jest to jak na przykład brałem jeńców niemieckich w Berlinie – mówi kmdr Józef Czerwiński.
https://bialystok.tvp.pl/15932455/synowie-pulku

Kmdr Józef Czerwiński był przewodniczącym Warszawskiego Środowiska „Synów Pułku”.

Jako przewodniczący Krajowej Rady Środowiska „Synów Pułku” - kmdr Józef Czerwiński, powiedział:

Jednoczymy wszystkie środowiska działające w Związku. Hasło „Synowie Pułku” otwiera przed nami wiele drzwi, stąd współpraca z władzami administracyjnymi, samorządowymi i wojskowymi układa się dobrze. Owocnie współpracujemy także ze szkołami czy domami dziecka. Organizujemy corocznie zloty Środowiska. W 2008 r. zlot związany będzie z 40 rocznicą ustanowienia odznaki „Syn Pułku”, który przeprowadzimy na terenie zaprzyjaźnionej 1 Brygady Pancernej w Wesołej. Zainicjowaliśmy zbiórkę krwi dla potrzeb Centrum Zdrowia Dziecka. Działalność naszego środowiska stała się tematem pracy doktorskiej, która opublikowana zostanie w przyszłym roku.

Józef Czerwiński i Cezary Leżeński napisali (zebrali) „Synami pułku ich nazwano”

Józef Czerwiński (syn Edwarda) był wyróżniony odznaką „Syn Pułku”.

To musi być nasz powszukiwany.

zaloguj się by móc komentować

umami @DYNAQ 11 kwietnia 2022 16:31
11 kwietnia 2022 16:53

Ja nie miałem tyle szczęścia i z kombatantami się nie stykałem, pomijając jakieś kolonie ale nie przypominam sobie żadnego. Do szkoły chodziłem gierkowskiej, nowa buda na końcu mojego bloku. Jak mogłem to nic nie czytałem :) Tak do 16 roku, kiedy dobrowolnie zacząłem sięgać (bo niektóre lektury przeczytałem).

zaloguj się by móc komentować

umami @Szczodrocha33 11 kwietnia 2022 14:39
11 kwietnia 2022 16:53

Używa. Dlaczego ma tego nie robić?

zaloguj się by móc komentować

umami @m8 11 kwietnia 2022 14:32
11 kwietnia 2022 16:55

Czy pisze to nie wiem, ale gada o zimnym ruskim czekiście, jak zawsze.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 11 kwietnia 2022 16:49
11 kwietnia 2022 17:19

Ci synowie pułku to fikcja...to jest jedno gigantyczne zmyślenie

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 17:19
11 kwietnia 2022 17:25

Możliwe, ale działali (a może i dalej to robią) bardzo długo. Ciekawe, co Żebrowski by o nich powiedział.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @mniszysko 11 kwietnia 2022 11:37
11 kwietnia 2022 17:48

W tym momencie, nie sądzę żeby to nastapiło, zbyt wczesny etap, a opór materii jest naprawdę duży.

Uważam, że to i tak wiele na razie, że po 12 latach(po 12 latach!) możemy już mówić oficjalnie i wprost o Zamachu Smoleńskim, a nie jakimś wypadku.
Ktoś może powiedzieć, że przecież Polacy to już od początku wiedzieli, no ale co innego wiedzieć, a co innego móc o tym mówić już oficjalnie bez narażania się na ciągłe szyderstwa.
Z Katyniem też tak było w PRLu, że Polacy swoje wiedzieli, ale w oficjalnym przekazie nie wolno było o tym mówić.
To jest przełom.

 

zaloguj się by móc komentować

Sojar @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 18:01

Była też lektura szkolna ,,Ślady rysich pazurów" Wandy Żółkiewskiej , pierwszej żony Stefana Żółkiewskiego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Sojar 11 kwietnia 2022 18:01
11 kwietnia 2022 18:04

No, ale to jest o Bieszczadach

zaloguj się by móc komentować


SilentiumUniversi @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 19:12

Wiktor Poliszczuk, kanadyjski Ukrainiec z polskimi korzeniami. Sporo jego publikacji wyszło w Polsce po roku 1989, znam go jeszcze z publikacji przemycanej z czasów komuny. Nikt o nim jeszcze nie wspomniał, a warto, wyjątkowo obiektywnie pisał

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 18:04
11 kwietnia 2022 19:19

Ryszard Torzecki pisał dużo o kwestii polsko-ukraińskiej ale co tam jest o UPA to nie mam pojęcia.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Torzecki

O UFO i sprawach związanych z Wylatowem w PRLu wydano masę książek. Sporo tego przeczytałem. O UPA to musiały być jakieś pojedyńcze sztuki z tajnymi nakładami jak to i dzisiaj robią w kwestii różnych tematów.

Ten Pytel to jest poważny zawodnik, dopiero służby Macierewicza wykurzyły go z posady. Zasłynął fotką w ruskiej czapce z Aurory, która oprawiona wisiła w biurze. Do dzisiaj mocno czynny w mediach, także na Twitterze. W czasie operacji "Smoleńsk" był wysokim funkiem w SKW. Komorowski w 2015r. mianował go na generała brygady.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Pytel

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @SilentiumUniversi 11 kwietnia 2022 19:12
11 kwietnia 2022 19:22

Jednakowoż w PRL-u go nie publikowano, ciekawe, dlaczego.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 11 kwietnia 2022 14:06
11 kwietnia 2022 19:24

Tego była cała masa, robili z Polski niemiecki land pod rosyjskim protektoratem. G. Baun wtedy jeszcze w miarę normalnie mówił ale Żydzi po drodze jakoś odpadli z interesu.

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @maria-ciszewska 11 kwietnia 2022 19:22
11 kwietnia 2022 19:35

No cóż, obiektywizm nie był w PolSocu mile widziany, w dodatku emigrant. A "Czerwone noce" dobrze znam, robią wrażenie porządnie podkoloryzowanych. Ojciec kupował jeszcze jakieś inne, nie wymieniane tu książki,  na temat, niestety nie pamiętam jakie.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @SilentiumUniversi 11 kwietnia 2022 19:35
11 kwietnia 2022 19:50

W przypadku cenzury obiektywizm nie jest właściwą kategorią.

zaloguj się by móc komentować

olo @maria-ciszewska 11 kwietnia 2022 15:07
11 kwietnia 2022 20:06

a jak mama wyjechala? moich dziadkow sasiedzi ostrzegli i w godzine sie zebrali, w tym pospiechu jednego dziecka nie zabrali, ale dojechalo po paru latach

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SilentiumUniversi 11 kwietnia 2022 19:12
11 kwietnia 2022 20:14

No, ale ja chciałem z PRL...czy to tak trudno zrozumieć?

zaloguj się by móc komentować

m8 @umami 11 kwietnia 2022 16:55
11 kwietnia 2022 20:15

Ktos wspomnial , ze przeszedl na pana Prezydenta Putina, a i ze zlota Aniela tez mial sfolgowac.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 11 kwietnia 2022 19:19
11 kwietnia 2022 20:16

O UPA Torzecki zaczął pisać w drugiej połowie lat osiemdziesiątych

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kuldahrus 11 kwietnia 2022 17:48
11 kwietnia 2022 20:17

Ale to był PRL, władza ruskich i przez nich namaszczonych. Teraz od długiego czasu rządzi PIS, mamy wojnę, większe możliwości przeforsowania, mamy nagrania, materiały, wszystkie ustawki lotniskowe a są tylko rekomendacje na przyszłość po zamachu na głowę państwa i najwyższe w nim osoby?  Witaj "procesie Niewiadomskiego bis". Robimy w portki, że podniesie się wrzask opozycji umoczonej w zamach...

Polakożerca Tusk może i słusznie naigrywa się z tego na twicie, bo może wie, że ciagle nie mamy zdjęć satelitrnych, które byłyby dowodem pod śledztwem komisji. A jeśli nie mamy ich nawet w obecnej sytuacji, to co to znaczy?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 11 kwietnia 2022 19:24
11 kwietnia 2022 20:20

Dziś Polska nie jest już kondominium rosyjsko-niemieckim pod żydowskim zarządem powierniczym, prawda? Teraz jest kolonią amerykańską. Nikt już tego kondominium nie pamięta, a wszyscy się nim, pardon, masturbowali, tylko wióry leciały...Gdzie oni dzisiaj są?

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @olo 11 kwietnia 2022 20:06
11 kwietnia 2022 20:20

Mama wyjechała z rodzinnego Tarnopola wraz z całą rodziną w kwietniu 1945 roku. Sowieci weszli do domu i kazali się spakować. Zapowiedzieli dziadkowi, że jeżeli chce zabrać cały dobytek, pojadą bydlęcym wagonem, a jeżeli spakują się w pół godziny, zabierając niezbędne rzeczy, pojadą pociągiem osobowym. Dziadek wybrał tę drugą możliwość, a i tak zapakowali ich do bydlęcego, odkrytego. Jechali nim sześć tygodni, aż wysiedli w Katowicach. Komuniści nazwali to repatriacją.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @olo 11 kwietnia 2022 20:06
11 kwietnia 2022 20:22

A z tym zapomnianym dzieckiem... wstrząsające.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
11 kwietnia 2022 20:33

Dzieci powinny się bawić,śpiewać...aż mi się zimno w piersiach zrobiło.

https://9gag.com/gag/aWgoDBK

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 11 kwietnia 2022 20:17
11 kwietnia 2022 20:44

Sądzę, że nie tylko u nas, ale też u tych "dużych graczy" odbywają się takie walki pod dywanem, że sobie tego nie wyobrażamy.
 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @umami 11 kwietnia 2022 16:53
11 kwietnia 2022 20:44

"Używa. Dlaczego ma tego nie robić?"

No, może i używa. 

Tak czy owak, straciłem już zainteresowanie gawędami pana Stanisława.

Niech idzie na piwo ze swoim starym kumplem Korwinem Mikke.

A potem, jak już sobie popiją, niech założą koronę krulestwa na skronie posła Brauna.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ThePazzo 11 kwietnia 2022 15:36
11 kwietnia 2022 20:55

"Slonce Peru nadzieja Europy w pierdlu razem z Sikorskim i Czarzastym? Poki jestesmy w EU nie ma na to mocy politycznej. Moze to sie niedlugo zmieni. Szanse sa :)"

Szanse istotnie są.

A ten cały Pierzasty to i tak jeszcze nie najgorszy, choć oczywiście stary sowieciarz.

Są gorsze typy, choćby Palikot.

Ale on był zdaje się oddelegowany do zadań tymczasowych i już dawno gdzieś kompletnie zniknął.

Może znowu sprzedaje wino albo palety zbija w Biłgoraju.

zaloguj się by móc komentować

chlor @maria-ciszewska 11 kwietnia 2022 15:07
11 kwietnia 2022 20:55

"Moja Mama pochodząca z Tarnopola w dowodzie osobistym miała wpisane - miejsce urodzenia: ZSRR". To dziwne, bo mój ojciec urodzony koło Równego w 1914,  miał wpisane USSR. Może to zależało od daty urodzenia?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować


chlor @maria-ciszewska 11 kwietnia 2022 21:06
11 kwietnia 2022 21:19

Fakt. Na pewno na początku skrótu miał w dowodzie "U".

 

zaloguj się by móc komentować

olo @maria-ciszewska 11 kwietnia 2022 20:22
11 kwietnia 2022 21:43

ze zapomniany, tak sobie ze stryja czasami zartowalismy, ale nie, on wtedy byl u swojej babci, a oni nie mieli wiecej czasu

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 11 kwietnia 2022 15:36
11 kwietnia 2022 22:35

Jeszcze  powinny  dolaczyc...

...  te  DZIUNIE  ze  zdychajacej  Lunji  Makrela  i  ta   SUCHOTNICA-PLAGIATORKA  von  Leyen  !!!

zaloguj się by móc komentować

m8 @maria-ciszewska 11 kwietnia 2022 20:20
11 kwietnia 2022 22:43

Dziwne , ze nikt tego pozytecznego pojecia nie stosuje do zachodniej strony medalu. Kohut co i rusz gardluje o wypedzeniach.  To pozostaje do ustalenia czy moze nie bardziej repatiacja.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 11 kwietnia 2022 20:17
11 kwietnia 2022 22:47

Pardon,...

...  ale  to  znaczy  -  DOSLOWNIE,  ze  rzadzi   w  naszej  Ojczyznie  KU*WA  i  ZLODZIEJ,  a  MY,  NAROD  jestesmy  OKLAMYWANI  i  OKRADANI  do  potegi  n-tej  !!!

zaloguj się by móc komentować

pike @ainolatak 11 kwietnia 2022 20:17
11 kwietnia 2022 23:22

Dostali zdjęcia od NATO, ale natychmiasy je utajniono i nie włączono

do śledztwa. Po amerykańskie nikt się nie zgłosił czym wprawili ich w zdumienie...

Kiedy swe czasu zwrocono się o to  do Izraela to ponoć  odpowiedzieli, że zdjeć nie mają bo tego

dnia ich satelity miały przerwę technologiczną i nie robiły zdjęć...

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @DYNAQ 11 kwietnia 2022 20:33
11 kwietnia 2022 23:31

O w mordę!

To roces wytwarzania zombich (wampirów) . Jest nawet na to rosyjskie słowo ZOMBIROWANIJE.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 05:17

Co do Wielguckiego to nie wiem czy jest głąbem, ale po tym jak przyczytałem tekst Toyaha, tutaj, kto chce może się zapoznać:

http://toyah1.blogspot.com/2022/04/o-wariatach-oszustach-i-zwykych-agentach.html

i przytaczane tam rozważania matki K. na temat Chrystusa a potem katastrofy Smoleńskiej, to doszedłem do wniosku że to nie jest

osoba normalna psychicznie.

Kiedy mu się coś w głowę zrobiło to Bóg chyba tylko raczy wiedzieć, ale ja wiem że człowiek w pełni władz umysłowych

takich gadek nie zakłada.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 08:34

Książek  za komuny o banderowcach nie było żadnych poza tą jedna "Łuny w Bieszczadach". Dlaczego? Bo przy większej ilości ktoś zauważyc by mógł, że banderowcy współdziałali nie tylk9 z Niemcwmi ale i z komunistami. Dowód: po 1989 dowiedziałem sie o rzeźi ludności  polskiej i ormiańskiej w mieście Kuty (zginęło ok. 200 osób w noc sylwestrową). Pikanterii tego mordu dodaje fskt, że Kuty zostały wcześniej zajete przez sowietów, by na dwa dni opuścic miadto z "niewiadomych" powodów. W owe dwa dni dokonano  tego mordu. To było jawne porozumienie ponad podziałami i jakoś nikt nie stawia choćby hipotezy; czy bandetowcy to nie byli przypadkiem agenci sowieccy, którzy mieli  za zadanie pomóc w ostatecznej rozprawie z grekokatolikami? Bo te m9rdy na Wołyniu mialy - jak dla mnie w sposób oczywisty - zastraszyć Polaków i zmusić ich do opuszczenia Ukrainy. Bo dopiero po ich wyjeździe można było realnie liczyć na sukces w zniszczeniu grekokatolików. Dopóki tam byli Polacy  było to nierealne. 

Do dziś wielu Ukraińców - ci z Lwowa (bo gadałem z nimi na te drażliwe tematy) - uważa że ta banderowska partia Swoboda, to agenci  Moskwy i nikt normalny na nich nie głosuje. 

Jestem przekonany, że banderowcy to twór służący komunistom. A Walter musiał zginąć, bo przedobrzył....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2022 08:34
12 kwietnia 2022 08:38

Dlaczego zginął Walter to sprawa osobna. Co do reszty zgoda, warto wyjaśnić ile w liczącej około kilkanaście tysięcy żołnierzy UPA było sowieckich agentów. Bo na razie wszyscy podniecają się tym, że Własow był otoczony samymi agentami i dlatego tylko jego skazano na śmierć, ale o banderowcach się nie mówi. Bo temat jest zbyt bolesny...ciekawe ku...wa dla kogo....?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 08:38
12 kwietnia 2022 08:56

Temat jest "bolesny" dla Moskwy i Prawosławnego  Patriarchatu Moskiewskiego, gdyż na Wołyniu grekokatolicy stanowili jakiś ułamek promila, a cała reszta tych banderowskich chłopów to byli prawosławni...i tylko właśnie dlatego tam doszło do masowych mordów na Polakach.

O tym fakcie nikt ze znawców wołyńskiej rzezi się nawet nie zająknie. 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2022 08:34
12 kwietnia 2022 10:25

Polacy  w Sowietach byli elementem niepożądanym nie tylko ze względu na grekokatolików. Dlatego potrzebna była operacja polska, Katyń, masowe wywózki na wschód, Wołyń. A niedobitków trzeba było po wojnie ekspatriować za linię Curzona.

zaloguj się by móc komentować

MZ @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2022 08:34
12 kwietnia 2022 11:18

Przed laty rozmawiałem z człowiekiem ,który jechał w Bieszczady z synem.Mówił,że chce odwiedzić miejsca

gdzie stacjonował ze swoją jednostką-KBW-w czasie walk z UPA.Opowiedział o takim zdarzeniu,w czasie zwiadu zauważyli jak Sowieci przerzucali broń oddziałowi UPA,prawdopodobnie w przebraniu.

Nie miał powodu kłamać bo nie znaliśmy się.Po czasie zobaczyłem go w telewizji udzielającego wywiadu,był w mundurze pułkownika policji KG ,pamietam nazwisko. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2022 08:34
12 kwietnia 2022 18:15

Czyli z tego samego powodu trzeba było się pozbyć Bandery? Mógł być agentem Stalina? 

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @ainolatak 11 kwietnia 2022 13:41
12 kwietnia 2022 20:02

W okolicach Strzelec Krajeńskich i Dobiegniewa dużo Łemków mieszka

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 12 kwietnia 2022 18:15
12 kwietnia 2022 21:17

Oficjalnie to Banderę zabili w Monachium po wojnie podobno Sowieci. Ale tak analizując rolę UPA i to jak się zasłużyła Sowietom (wiem, że to dla wielu teza kontrowersyjna, no ale trudno...wolę patrzeć na skutki a nie na słowne deklaracje) obstawiam, że sprzątneli go Amerykanie lub Anglicy. No chyba że Bandera stawiał Sowietom - jako ich agent - wygórowane żądania....wtedy takich agentów się zabija. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MZ 12 kwietnia 2022 11:18
12 kwietnia 2022 21:28

To kolejny kamyczek do tej całej układanki. Najgorsze jest to, że nikt sie za to nie weźmie, bo mity na temat UPA odpowiadaja intetesom Rosji ale i znacznej części elit...Ukrainy. Jedyne wyjście z tego obłędu, to przekonać  jakoś elity ukraińskie, że ci upowcy to było narzędzie sowieckiej dominacji. Myślę, że po stronie  ukraińskiej jest wielu takich , co dadzą się przekonać,  bo rozmawiajac z Ukraińcami z Lwowa  (wiek ok. 40 lat) zaskoczony zostałem ich  opinią, że powstanie Chmielnickiego to była dewastacja Ukrainy w porozumieniu z Rosją. Jak widać, nie jest źle z patrzeniem na wspólna historie. Trzeba jedynie  i aż pokazać im to czarno na białym bez jakiegokolwiek  wymuszania jak7ś przeprosin. Bo przeoraszanie za zbrodnie UPA na Wołyniu  przez grekokatolików, to tak jak wymuszanie na nas przeprosin za zbrodnie Niemców na polskich Żydach albo przeprosiny Czechów za inwazje Jaruzelskiego  w 1968. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować