Putin = Własow czyli paranoja
Wydarzenia już dawno prześcignęły wszystkich komentatorów i publicystów i mamy oto rzadki widok w Polsce, to znaczy próbę zaczarowania rzeczywistości, która zaczarować się nie chce. To nie znaczy, że nie próbują. Oczywiście, że próbują, albowiem zlecona robota musi być wykonana. Przez chwilę ja sam łudziłem się, że niektórzy – jak Bartosiak – po prostu znikną, ale myliłem się niestety. Bartosiak, prócz Zychowicza, doprosił do swojego dream teamu jeszcze Rokitę, który pisze takie oto rzeczy:
Niemcy, Polska oraz Czechy stanowią dziś w pełni zintegrowany i jednolity obszar gospodarczy, z bardzo głębokimi pod tym względem wzajemnymi współzależnościami. Budowa zintegrowanego i jednolitego systemu ochrony tego obszaru, zwłaszcza przed atakami rakietowymi, byłaby naturalną konsekwencją polityczną takiego rozwoju ekonomicznego. Z perspektywy Berlina byłoby to symboliczne przełamanie panującego stereotypu o katastrofalnie błędnej polityce wschodniej i polityce obronnej, prowadzonej w ciągu ostatnich lat. Z perspektywy Warszawy – byłaby to nie tylko szansa na szybkie uodpornienie kraju wobec niebezpieczeństwa szantażu niszczenia miast i ludności cywilnej, jaki dziś Moskwa stosuje wobec Ukrainy, ale przede wszystkim pierwsza okazja po temu, aby kraj będący kluczowym partnerem politycznym i gospodarczym Polski w Europie stał się zarazem pełnowartościowym i niezbywalnym uczestnikiem wspólnej środkowoeuropejskiej obrony. Niemiecko-polska tarcza ochronna nad Europą Środkową miałaby na przyszłość i tę zaletę, że wykluczałaby ewentualność podjęcia przez Berlin dyplomatycznej gry z Moskwą, gdyby za jakiś czas Kreml złożył Europie ofertę dyplomatycznego uregulowania kwestii demilitaryzacji Polski, zgodnie z deklarowanymi celami polityki rosyjskiej, niejeden raz wyrażanymi przez prezydenta Rosji, a także w zgodzie z obietnicami złożonymi niegdyś przez Amerykę Gorbaczowowi (ich złożenie potwierdzał m.in. ówczesny dyrektor CIA Bob Gates).
Jak widzimy nasz starzec Zosima, który wycofał się do bieszczadzkiej pustelni przywołuje czasy, kiedy obiecano Ukrainie integralność terytorialną w zamian za oddanie głowic nuklearnych. Jego pomysły zaś stawiania na Niemcy, przy pominięciu USA demaskują całkowicie nie tylko jego osobę, ale także wszystkich, którzy stoją wokół.
Wczoraj co prawda Niemcy zgodziły się na pomoc Ukrainie, ale zrobiły to pod przymusem i naciskiem ze strony partnerów, a dziś z rana pojawiła się informacja, że jakaś niemiecka dziennikarka dotarła do ekspertów, którzy uważają, że sytuacja na Ukrainie nie wyczerpuje wszystkich znamion ludobójstwa, a jedynie niektóre. I to spowodowało, że Niemcy głęboko odetchnęli, a także wymownie popatrzyli na swoich partnerów. – No i co teraz – powiedzieli. Nie wiem co na to Rokita, Bartosiak i cała reszta, ale moim zdaniem powinni oni przede wszystkim zniknąć z polskiego życia publicystycznego. Nie może bowiem istnieć w narodzie komunikacja moderowana przez ludzi podejrzanych i jawnie kwestionujących polską rację stanu. To zaś właśnie czyni Rokita. I trudno doprawdy przypuszczać, że robi to z głupoty, wszak gazownia już w latach dziewięćdziesiątych ogłosiła iż jest on – cytuję – piekielnie inteligentny.
Uznać jednak trzeba, że Rokita i Bartosiak przynajmniej starają się nadążać za wydarzeniami. Czego w żaden sposób nie można powiedzieć o Lisickim czy Ziemkiewiczu, spierających się o to czy Rosja przegra czy wygra wojnę. Nie można tego powiedzieć o tych wszystkich, którzy troszczą się o czystość liturgii, bo ksiądz puścił w kościele jakąś ukraińską piosenkę, którą ponoć śpiewali żołnierze UPA. Nie można tego powiedzieć o Cejrowskim, który dziwił się, że Kijów nie jest zniszczony w całości i Boris Johnson może po nim spacerować w towarzystwie ochrony. Wyobraźnia tych ludzi nie sięga nigdzie, bo tu nie chodzi nawet o to, że ona nie sięga czubka ich nosa. Jej nie ma po prostu. Gdyby ktoś Cejrowskiemu pokazał zdjęcia ulicy Grójeckiej i Alei Jerozolimskich z września 1944, powiedziałby on, że żadnego powstania w mieście nie było. O Korwinie, który dziwił się, że na ulicach Buczy leżą ciała, których nie pogrzebała rodzina, szkoda nawet wspominać.
Pomyślałem więc, że nie od biedy będzie zastanowić się jaki format propagandowy wybrał Putin stawiając na Niemcy i ich potencjał, który miał w nieodległej przyszłości zmienić oblicze Rosji i całej Euroazji. Myślę, że jest to format Własowa. Tym się on jednak różni od tamtego z II wojny światowej, że Putina nikt do stawiania na Niemcy nie zmuszał. On to zrobił z dobrej woli, wiedziony niezawodną intuicją i przekonaniem, że Rosja i Niemcy mogą być partnerami. Mogą, ale tylko w tym wypadku jeśli będą wespół, metodycznie dewastować życie narodów położonych pomiędzy jedynym a drugim państwem. I tylko wtedy kiedy już na samym początku ustali się, kto jest głównodowodzącym w tej operacji. W czasie II wojny światowej jasne było, są nim Niemcy. Teraz nie jest to takie oczywiste i to Rosja jest przekonana, a przynajmniej była do niedawna, że jej się należy pierwszeństwo w tandemie. Czy Niemcy się na to zgodzili? Nominalnie tak, albowiem musieli mieć wymówkę przed Amerykanami – zmusili nas, a okoliczności wam nie sprzyjały. Tu jest Europa, a jej małe plemiona nie radzą sobie same ze sobą. Po cichu jednak Niemcy na pewno miały zamiar wydrzeć Rosji przywództwo nowego wspaniałego świata. Nie wiemy tylko jak chciały to zrobić, albowiem cały projekt się zawalił. Putin zaś jest dziś w sytuacji Własowa. On tego jeszcze nie rozumie, albowiem uważa, ze 20 tysięcy arabskich najemników, których chce wysłać do Donbasu zrobi na wszystkich odpowiednie wrażenie. Takie samo wrażenie zrobi ten manewr, jak rzucanie kamieniami ze strony białoruskiej w polskich strażników granicznych. To są wszystko posunięcia czarowne mające ukryć fakt podstawowy i najważniejszy – Putin jest w sytuacji Własowa, a to oznacza, że może zostać porwany i postawiony przed sądem. Jak operacja ta zostanie przeprowadzona nie wiem i nie będę nawet zgadywał. Uważam jednak, że jest możliwa, a nawet pewna. Niestety za takim rozwojem wypadków nie nadąży w Polsce nikt, szczególnie jeśli bierze pieniądze od Niemców, by obłaskawiać tutejsze plemiona i tłumaczyć im iż polsko-niemiecka tarcza antyrakietowa zabezpieczy nas w przyszłości przed niemiecko-rosyjską zmową polityczną wymierzoną w Polskę.
tagi: zychowicz wojna niemcy europa środkowa ukraina rosja putin bartosiak rokita własow
![]() |
gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 09:28 |
Komentarze:
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 09:49 |
"Nie wiem co na to Rokita, Bartosiak i cała reszta, ale moim zdaniem powinni oni przede wszystkim zniknąć z polskiego życia publicystycznego."
Nie znikną, ale jeśli już, to zbyt wolno.
![]() |
gabriel-maciejewski @atelin 20 kwietnia 2022 09:49 |
20 kwietnia 2022 09:52 |
Może się rozpuszczą na deszczu
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2022 09:52 |
20 kwietnia 2022 10:02 |
Chyba gradu.
![]() |
Pointblack @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2022 09:52 |
20 kwietnia 2022 10:04 |
Nie znikną, bo „są cenni” jak Korwin uczący nas o wolnym rynku i Smarzo o kulturze i historii.
![]() |
gabriel-maciejewski @Pointblack 20 kwietnia 2022 10:04 |
20 kwietnia 2022 10:10 |
Tak, szczególnie o kulturze...
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 10:14 |
Czy ci prorocy "od ręki" mają jakieś rodziny? Znajomych? Sąsiadów. Ja rozumiem, że za tym idzie dobra kasa, ale czy im nie wstyd? Czy nie wstyd tym klakierom, którzy ledwie zipią nadążając za kolejną ich wpadką. W wypadku Rokity dochodzi do tego zmaina charakteryzacji, nie może się zdecydować - Sołżenicyn, Rasputin czy nowojorski rabin.
![]() |
gabriel-maciejewski @Autobus117 20 kwietnia 2022 10:14 |
20 kwietnia 2022 10:17 |
No jak wstyd? Przecież są najlepsi.
![]() |
Pointblack @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2022 10:10 |
20 kwietnia 2022 10:19 |
Wiesz, on jednak kilka dobrych filmów zrobił, tak jak Zychowicz książek napisał...
Można zatęsknić za Wajdą i Jasienicą.
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2022 10:17 |
20 kwietnia 2022 10:20 |
no tak, to wszystko tłumaczy:)
![]() |
Pioter @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 10:24 |
Nie jest w sytuacji Własowa. Jest w dużo gorszej - być może nawet samego Hitlera.
Moskiewcy generałowie otwarcie w rosyjskiej sieci krytykują poczynania Szojgu i trwającą wojnę. Kończą to informacją, że, że niedługo Putinowi pozostanie tylko ucieczka do Chin. Ponieważ jeszcze są na wolności (nagranie poszło w świat zaraz po zatopieniu Moskwy), widać, że stoi za tym frakcja, która próbuje orientować się na Amerykę i cokolwiek uratować z dawnego imperium. A np pułkownika dowodzącego atakiem na Azowstal w Mariupolu natychmiast aresztowano po tym, jak powiedziałw wywiadzie w tv, że nie ma sensu tracić żołnierzy we frontalnym ataku na fortecę i należy użyć broni chemicznej (której oficjalnie od 15 lat Rosja nie posiada).
Propaganda moskiewska idzie w kierunku Car dobry, bojarzy zawiedli i przygotowuje gawiedź na to, że odpowiedzialnymi za przegraną wojnę będą Szojgu i Kadyrow.
Ale jest jeszcze ciekawiej. Wczoraj ukraiński wywiad ujawnił materiały, że Moskowia była w 2020 roku przygotowana do inwazji .... na Białorusi. Coś przeszkodziło... Być może COVID, być może Łukaszenka się odpowiednio ukorzył. W końcu postanowili wykorzystać drugą armię świata na Ukrainie.
Postawy niemieckich polityków nie będę komentował. Zrobił to dość dobitnie Witalij Kliczko w nagraniu przed Bundestagiem "Nigdy Wam nie zapomnimy tego co teraz robicie i bardzo Wam dziękujęmy".
A o idiotach z polskiej sceny publicystycznej nawet szkoda w obecnych czasach pisać.
![]() |
gabriel-maciejewski @Pointblack 20 kwietnia 2022 10:19 |
20 kwietnia 2022 10:31 |
Za Ewą i Czesławem Petelskimi wkrótce zatęsknisz
![]() |
Nova @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 10:32 |
Teoretycznie:Jak w Polsce realnie by funkcjonowało takie samo prawo jak w Niemczech o obcym kapitale w mediach co to by było. Zero propagandy pruskiej w głowach Polaków. Zychowicz napisał by serię felietonów Fryderyk II Wojny Śląski Obłęd 1742.Bartosiak referował będzie armię nowego wzoru w Saksonii. Twardoch napisze powieść o prymitywnym niemieckim nacjonalizmie. Rząd berlinski obgryzałby paznokcie bo przeciętny Polak nie wiedziałby o jego istnieniu. I wtedy każdy doszedłby do wniosku że tak naprawdę bez nachalnej propagandy Niemców tak naprawdę w Polsce nie ma.
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @Pioter 20 kwietnia 2022 10:24 |
20 kwietnia 2022 10:32 |
Z tego widać, że generałowie są na wodzem na literę P., ale żeby za niego umierać? - bez przesady!
To jest jakieś "światełko w tunelu".
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 20 kwietnia 2022 10:24 |
20 kwietnia 2022 10:32 |
Pan Kliczko na ciekawe poczucie humoru :-)
![]() |
gabriel-maciejewski @Nova 20 kwietnia 2022 10:32 |
20 kwietnia 2022 10:33 |
Czekam właśnie aż wybudzą Twardocha
![]() |
Pointblack @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2022 10:31 |
20 kwietnia 2022 10:36 |
Skoro Czesław nakręcił „Bazę ludzi umarłych”, to już tęsknię. ;-)
A propos Własowa i Wajdy, to przypomniała mi się gaweda Wieczorkiewicza, chyba o „Pierścionku z orłem w koronie”. Jeśli dobrze pamiętam, to mistrz pomylił własowców z RONĄ i w tym filmie powstanie pacyfikowali ci pierwsi.
![]() |
gabriel-maciejewski @Pointblack 20 kwietnia 2022 10:36 |
20 kwietnia 2022 10:38 |
To są drobiazgi...Ile rzeczy i ile razy mylił Zanussi, że o Kieślowskim nie wspomnę...najważniejszy jest talent
![]() |
Pointblack @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 10:50 |
...i broda. Jak nie masz talentu, albo nowych pomysłów, to broda cię ratuje.
![]() |
gabriel-maciejewski @Pointblack 20 kwietnia 2022 10:50 |
20 kwietnia 2022 10:56 |
Tak, bez brody ani rusz, niektórzy jak poseł Jakubiak próbują z wąsami i fularem, ale to nie to samo
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2022 10:32 |
20 kwietnia 2022 11:43 |
Świetnie sobie poradził z maruderami w Kijowie. Sięgnął po "średniowieczne" metody.
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 20 kwietnia 2022 11:43 |
20 kwietnia 2022 11:53 |
Może jeszcze czymś nas zaskoczy
![]() |
tomciob @Pioter 20 kwietnia 2022 10:24 |
20 kwietnia 2022 11:53 |
Kiedyś dzieliłem przez 10 a teraz dzielę przez 100 to co pojawia się w publicznej przestrzeni na temat Rosji i stosunku jej obywateli (z generałami włącznie) do wojny Rosji z Ukrainą. Nie dość że ruskie prowadzą mega propagandę to jeszcze na dodatek my dostajemy przefiltrowane te same dane przez "nasze" ośrodki medialnopublicystyczne. Wiedza jak dla mnie jest zakryta. Jeśli jest coś co robi na mnie wrażenie to jakiś konkret.
https://zachod.pl/626142/prezes-ipn-nie-ma-miejsca-dla-sowieckich-pomnikow/
W przestrzeni publicznej jest w Polsce ok. 60 pomników ku czci armii radzieckiej. Na razie demontuje się pojedyncze sztuki bo... zależy to od lokalnej władzy. A moim zdaniem powinniśmy również ruskim odesłać prochy ich żołnierzy pochowane na naszej ziemi. Rosjanie do tej pory nie przyznali się oficjalnie do mordu w Katyniu i nie uznali tego ludobójstwa. Jesteśmy w głębokiej defensywie na naszym podwórku w relacjach z Rosją i to boli mnie bardziej niż problemy Rosji na Ukrainie. Ruskim nie wolno wierzyć i ufać bo zwyczajnie prawdy i uczciwości (o moralności nie wspominając) nie są w stanie pojąć, a tym bardziej wprowadzić w życie. To inna kultura człowieka jest. Człowiek sowiecki.
![]() |
atelin @Pointblack 20 kwietnia 2022 10:36 |
20 kwietnia 2022 11:55 |
Co może być gorszego niż wycie wilków?
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 12:00 |
Tak ku naszemu pokrzepieniu. W Mińsku Mazowieckim praca wre :-D Bez przerwy startują i lądują. Kto jest zorientowany, to wie o co, chodzi.
I Czesi zaangażowali się na poważnie a nie na trochę. Oto ostatni news:
https://defence24.pl/przemysl/czeskie-ministerstwo-obrony-bedziemy-naprawiac-uszkodzony-ukrainski-sprzet-bojowy
To jest bardzo poważna sprawa, bo to oznacza, że oprócz Polski także Czechy stały się zapleczem strategicznym Ukrainy. Słowacja też jest w tej grupie.
![]() |
orjan @tomciob 20 kwietnia 2022 11:53 |
20 kwietnia 2022 12:09 |
Wiedza o Rosji wcale nie jest tajemna, ani też zakryta przez propagandę. Trzeba tylko przyjąć dwie wskazówki metodologiczne:
(1) Prawdziwa jest najgorsza wersja;
(2) Rosja nigdy nie jest tak silna, za jaką chciałaby uchodzić, ani tak słaba, jak na zewnątrz wygląda. (To chyba z de Custine'a?)
Zwłaszcza Polak, teraz też Ukrainiec, z tymi wskazówkami ma Rosję jak pod mikroskopem. Wskazówki te wynikają z doświadczenia, które narasta w każdym czynie Rosji. Jesli zaś czegoś uparcie dowodzi empiria, to przeciwne teorie i reklamacje można sobie wsadzić (w śmietnik) bez potrzeby ich analizy.
![]() |
Nova @mniszysko 20 kwietnia 2022 12:00 |
20 kwietnia 2022 12:12 |
Jeśli tak to by oznaczało że Niemcy są w swej postawie opuszczone przez swych dotychczasowych dojuszników. Dobra wiadomość.
|
onyx @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2022 10:33 |
20 kwietnia 2022 12:12 |
Twardoch ostatnio pisze sensownie więc pewnie go wycofali żeby marki obuwniczej nie psuć. Na Rosję może pluć.
Wólczanka czy kto tam ich ubiera ma już nowego absztyfikanta.
|
onyx @mniszysko 20 kwietnia 2022 12:00 |
20 kwietnia 2022 12:19 |
Wiem z pierwszej ręki, że przez Polskę idzie tyle sprzętu na Ukrainę, że sami żołnierze są w szoku a wielu "zabawek" nie widzieli wcześniej na oczy. Pentagon potwierdził wysyłkę samolotów a min WB i Kanada wysyłają już sprzęt ciężki. NATO obeszło zapisy sojuszu a widząc niemoc Moskwy przestali się przejmować groźbami. Idzie wszystko prócz ludzi choć ochotnicy z całego świata też tam jadą.
![]() |
Zawierucha @Autobus117 20 kwietnia 2022 10:14 |
20 kwietnia 2022 12:27 |
>>W wypadku Rokity dochodzi do tego zmaina charakteryzacji<<
I przy tej okazji zajrzałem w memy by rozweselić się trochę.
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 12:29 |
Przy obecnej demaskacji celów sojuszu niemiecko-rosyjskiego pieprzenie o jakichś układach militarnych Polski z Niemcami to zdrada i kryminał.
![]() |
Zawierucha @Autobus117 20 kwietnia 2022 10:14 |
20 kwietnia 2022 12:31 |
Co będzie dalej? ...muzułmańska wróżka?
![]() |
Pioter @tomciob 20 kwietnia 2022 11:53 |
20 kwietnia 2022 12:36 |
Dlatego patrzę bezpośrednio u źródła. Oraz na dane ukraińskiego wywiadu. Konkrety są bardzo szybko wskazywane i później mielone przez zagraniczne ośrodki wpływu. Za tymi generałami podobno stoi Abramowicz, a jego zadaniem jest wybielenie Putnia, że niby o niczym nie wiedział. Ale z drugiej strony przedłużający się blitzkrieg sprowokował już wojnę frakcji na Kremlu, z tym że cały czas na zasadzie, że zawiedli bojarzy.
Co do tego, że żadna umowa z Moskalami nie jest warta papieru na którym ją spisano pełna zgoda.
Żeby się przekonać co warte jest słowo Federacji Rosyjskiej należałoby teraz zażądać pełnej wypłaty odszkodowania w złocie wynikającego z traktatu ryskiego (plus odsetki). Nie ważne, że minęło 100 lat. Traktat podpisała Rosja (a nie ZSRR) więc można od Rosji żądać jego realizacji. Skoro Niemcy spłacały całe reparacje wojenne z I wojny przez prawie 100 lat, to dlaczego Moskowia ma być zwolniona z tego?
![]() |
orjan @onyx 20 kwietnia 2022 12:12 |
20 kwietnia 2022 12:40 |
Trzeba powiedzieć, że wyczyny Rosji u wielu otworzyły oczy. Niemniej wielu obserwatorów i komentatorów ma właściwość szybkiego zapominania wczorajszych wzruszeń. Nie ma głębszych refleksji, a tylko chwilowe tanie wzruszenia (cheap thrills). Powierzchowność jest tu cechą wiodącą. To samo może zbiorowo dotyczyć całych społeczeństw.
Ja sam takiemu wzruszeniu uległem, a nawet silnie zamanifestowałem je tu na blogu. Mianowicie, w pierwszych dniach inwazji tych orków, gdy ujawniała się niemiecka blokada dla jednomyślności w sprawie pierwszych sankcji, nie tylko premier Morawiecki fenomenalnie pojechał do Berlina powiedzieć prawdę w oczy, ale jako fenomenalne zdarzenie ja odebrałem ówczesne, masowe manifestacje Niemców za Ukrainą i sankcjami. I ten ichni kanclerz natychmiast (Sofort!) usłuchał i przyłączył Niemcy do tych pierwszych sankcji. Moja naiwność nie dotyczyła dalszego postępowania niemieckiego rządu. Tu złudzeń nie miałem.
Jednak pozostaje pytanie, co było przyczyną tych masowych reakcji Niemców przeciwko złu i gdzie się ci Niemcy dzisiaj podziali? Naiwność dotyczyła, że wreszcie stali się wielkim narodem. Ale gdzie tam ... starczyło może na dzień, dwa ... Cheap thrills.
![]() |
glicek @Zawierucha 20 kwietnia 2022 12:31 |
20 kwietnia 2022 13:03 |
Jan Maria moze stać się tym pustelnikiem z "Żywotu Brajana".
![]() |
Sas @Pioter 20 kwietnia 2022 12:36 |
20 kwietnia 2022 13:10 |
Ostatnie spłaty względem Francji dokonali w 2000-ych latach
![]() |
Pointblack @atelin 20 kwietnia 2022 11:55 |
20 kwietnia 2022 13:21 |
Wycie Podsiadły.
![]() |
mniszysko @chlor 20 kwietnia 2022 12:29 |
20 kwietnia 2022 13:24 |
Bingo! Nic dodać i nic ująć. Zgadzam się z panem w 100%.
![]() |
aszymanik @chlor 20 kwietnia 2022 12:29 |
20 kwietnia 2022 13:38 |
Tym bardzie, że tam nie ma się z kim układać. Już tu kiedyś wspomniałem oni nawet nie mogą swobodnie dowodzić tą namiastką armii, którą posiadają. Z pewnością bardzo by chcieli to zmienić ale po tym co oni wyprawiają nawet stetryczały Biden im na to nie pozwoli.
![]() |
gabriel-maciejewski @aszymanik 20 kwietnia 2022 13:38 |
20 kwietnia 2022 13:57 |
No to dlaczego blokują dostawy broni?
![]() |
Zbigniew @glicek 20 kwietnia 2022 13:03 |
20 kwietnia 2022 13:58 |
Ja mam takiego w Staniątkach ... niedaleko Krakowa, to może kolega J.M. Rokity?
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 20 kwietnia 2022 12:29 |
20 kwietnia 2022 13:58 |
Dokładnie tak, a Rokicie się zdaje, że będzie duchowym przewodnikiem narodu
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 20 kwietnia 2022 12:12 |
20 kwietnia 2022 13:59 |
Ten Max może zaraz zacząć "tłumaczyć Polakom Ukrainę" do spółki z innymi wzmożonymi, to dopiero będzie dramat
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 20 kwietnia 2022 12:00 |
20 kwietnia 2022 14:00 |
Tylko Węgrzy chcieli być mądrzejsi od wszystkich
![]() |
atelin @Pointblack 20 kwietnia 2022 13:21 |
20 kwietnia 2022 14:10 |
Też, ale gorszy jest katar.
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2022 13:57 |
20 kwietnia 2022 14:19 |
Bo nie mają.
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2022 13:57 |
20 kwietnia 2022 15:31 |
Bo to jest decyzja politczna będąca akurat w ich swerennej gestii. Użycie sił zbrojnych RFN jest w dużej mierze poza niemieckim łańcuchem decyzyjnym.
![]() |
mniszysko @aszymanik 20 kwietnia 2022 15:31 |
20 kwietnia 2022 15:45 |
I to by się zgadzało z tym news'em:
https://defence24.pl/geopolityka/trwa-budowa-systemu-obrony-powietrznej-na-slowacji
Dzięki temu Słowacja przekazała swoje S-300 Ukrainie. Cały czas jest na stole kwestia przekazania słowackich mig'ów. O ile jestem dobrze zorientowany, to one nie są przeskalowane na natowskie jednostki i do wojny były serwisowane przez Moskwę więc ukraińskim pilotom łatwo byłoby się przesiąść na te samoloty.
Problem jest to, że Słowacja ma tylko MiG'i 29 a zamówione F-16 są jeszcze w fabryce. NATO musiałoby się wtedy podjąć obrony słowackiego nieba do czasu uzupełnienia samolotów i przeszkolenia pilotów. Myślę, że te manewry są testem tej właśnie opcji.
![]() |
aszymanik @mniszysko 20 kwietnia 2022 15:45 |
20 kwietnia 2022 15:58 |
Każdy samolot armii NATO musi być wyposażony w systemy natowskie, między innymi w transpondery IFF. To przed przekazaniem należałoby zdemontować. Natomiast kwestia pilotażu jest wtórna - oni oczywiście o ile im wystarczy pilotów będą to potrafili obsługiwać. Samolot to urządzenie mechaniczne, którego obsługi należy się nauczyć. Potem to jak z jazdą na rowerze - nie zapomina się. Inna sprawa samoloty, do których piloci ukraińscy nigdy szkoleni nie byli - to inna bajka, oprócz kwestii pilotażu, dochodzi serwis, obsługa, systemy uzbrojenia. Na razie nie wchodzi w rachubę przekazywanie Ukrainie tego typu uzbrojenia poza tymi typami, które pochodzą jeszcze z czasów sowieckich.
![]() |
aszymanik @mniszysko 20 kwietnia 2022 15:45 |
20 kwietnia 2022 16:04 |
No a te manewry to faktycznie tym są. Nikt przecież nie powie, że Niemcy sobie tak ukochały Słowację, żeby tam wysyłać swoich żołdaków. Dowództwo operacyjne, pozostające poza ich łańcuchem dowodzenia im kazało.
![]() |
zkr @mniszysko 20 kwietnia 2022 15:45 |
20 kwietnia 2022 16:06 |
Departament Stanu wydal niedawno zgode na sprzedaz F-16 Bulgarii:
U.S. Approves Potential Sale of F-16 Aircraft to Bulgaria
OK, zanim zaczna na tym latac to minie troche czasu ale wazne jest to, ze jest to kolejny gracz w regionie uznany przez USA.
![]() |
mniszysko @aszymanik 20 kwietnia 2022 15:58 |
20 kwietnia 2022 16:14 |
Rozumiem. Po prostu opierałem się na tym artykule:
https://defence24.pl/technologie/dlaczego-migi-29-nie-moga-byc-szybko-przekazane-ukrainie-analiza
Poza tym, już teraz nie pamiętam, gdzie czytałem informację, że z przyczyn technicznych słowackie migi są najbliższe tym używanym przez Ukrainę.
![]() |
mniszysko @aszymanik 20 kwietnia 2022 15:31 |
20 kwietnia 2022 17:19 |
Teraz chyba rozumiem, dlaczego od lat zaniedbywana jest modernizacja Bundeswehry. Mnie te zaniedbania zbiegają się czasowo, z obraniem przez elity polityczne Niemiec, kursu na zbliżenie i ścisłą współpracę z Moskwą.
Skoro oni nie mają tak dużego wpływu na własne wojsko, to postanowili go zaniedbywać wiedząc, że i tak nikt ich nie zaatakuje, dopóki Amerykanie mają u nich bazy wojskowe. Dla mnie jest to ze strony niemieckiego rządu ukryta forma sabotowania NATO, co zdaje mi się wypomniał im Trump.
Ja jestem ciekawy, czy USA pozwoli im zamontować tarczę przeciwrakietową, która byłaby poza procesem decyzyjnym NATO.
![]() |
aszymanik @mniszysko 20 kwietnia 2022 17:19 |
20 kwietnia 2022 17:35 |
Tak moim zdaniem to główny powód, oni nie zainwestują złamanego centa w tą armię dopóki nie odzyskają nad nią kontroli. Co do tej tarczy, to szczerze mówiąc nie wiem o co w tym chodzi, trudno nawet mi powiedzieć po co im ona.
|
onyx @mniszysko 20 kwietnia 2022 15:45 |
20 kwietnia 2022 17:45 |
NATO jakoś sobie poradziło z różnymi problemami w tym z zapisami w traktacie.
![]() |
mniszysko @onyx 20 kwietnia 2022 17:45 |
20 kwietnia 2022 18:26 |
Wygląda na to, że koniec końców Ukraina dostała te samoloty. Najlepsza jest wypowiedź Arestowicza :-P
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 18:35 |
"Bartosiak, prócz Zychowicza, doprosił do swojego dream teamu jeszcze Rokitę, który pisze takie oto rzeczy:
Niemcy, Polska oraz Czechy stanowią dziś w pełni zintegrowany i jednolity obszar gospodarczy, z bardzo głębokimi pod tym względem wzajemnymi współzależnościami. Budowa zintegrowanego i jednolitego systemu ochrony tego obszaru, zwłaszcza przed atakami rakietowymi, byłaby naturalną konsekwencją polityczną takiego rozwoju ekonomicznego. "
Może żona Jana Marię "zainspirowała"?
Jakby nie było ma niemieckie korzonki.
![]() |
Szczodrocha33 @Zawierucha 20 kwietnia 2022 12:31 |
20 kwietnia 2022 18:42 |
Co będzie dalej? ..."
Chyba już nic...
Jeżeli on naprawdę doprowadził się do takiego stanu, to to już jest koniec.
Może iść.
Do domu z drzwiami bez klamek.
![]() |
mniszysko @aszymanik 20 kwietnia 2022 17:35 |
20 kwietnia 2022 18:44 |
Mam przekonanie, że Niemcy świadomie wchodzą w schizofrenię polityczną. Sprawy militarne na jakiś czas odpuszczają Amerykanom sami dążąc do dominacji ekonomicznej w Europie właśnie przez współpracę z Moskwą. Potem za te pięniądze, chyba myślą sobie kupić sobie tak potężne wpływy, że wypchną one USA z Europy. Trochę mi to przypomina postępowanie fanariotów.
Ja teraz przeglądałem artykuł dotyczący lotnictwa w Moskowii. Oni tam na gwałt potrzebują zastrzyku zachodniej technologii, którą np. Niemcy mogą im dać. Natomiast Moskowia myśli, że będzie mocarstwem obrotowym między aspiracjami Niemiec a dążeniami chińskimi. Wbrew pozorom Chińczycy też potrzebują zachodniej technologii. Oni na przykład do tej pory nie są w stanie opracować wydajnych silników lotniczych. Mają robotników ale nie mają jeszcze innowacyjnych inżynierów, którzy mogą wyznaczać trendy.
To tylko tak na przykładzie lotnictwa. A takich dziedzin jest zdecydowanie więcej.
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 20:35 |
Z silnikami lotniczymi problem mają prawie wszyscy. To jest dziwne, bo nie są to szczególnie wymyslne konstrukcje. Może chodzi o to, że muszą być wykonane ze stopów o nadzwyczajnych właściwościach, choćby turbiny ze stopu renu. Wąskim gardłem może być monopolizacja niektórych metali i poziom metalurgii.
![]() |
chlor @chlor 20 kwietnia 2022 20:35 |
20 kwietnia 2022 20:38 |
No tak, to było @mniszysko..
![]() |
K-Bedryczko @mniszysko 20 kwietnia 2022 18:44 |
20 kwietnia 2022 21:07 |
Ojcze moim zdaniem z niemcami i moskowitami jest tak: niemcy myślą, że swoją inteligencją i pieniędzmi są w stanie zarządzać brutalną siłą a moskowia ma niemców za cweli spod celi, niby swoi ale do wykorzystania. Jednoczy kolegów cel zawładnięcia Europą i eksploatacji tejże, obie strony liczą na wykożystanie się wzajemne. Niemcy daja marże na poziomie 50% i płacąc łapówki na poziomie 25%. Wychodzą na swoje i sądzą, że są mądrzejsi. Obie scylla i harybda są nam śmiertelnie wrogie. Teraz stały się śmiertelnie wrogie także Ukrainie. Polsce zawsze brakowało drugiego płuca kogoś kto bedzie za naszymi plecami po naszej stronie. Oby!!
![]() |
K-Bedryczko @gabriel-maciejewski |
20 kwietnia 2022 21:08 |
wykorzystanie, przpraszam
![]() |
Barb @mniszysko 20 kwietnia 2022 15:45 |
20 kwietnia 2022 22:53 |
Osobiscie nie mam nic przeciwkio temu by slowackie samoloty poszlyby na UKR a Polacy zobowiazaliby sie do scislej niczym bliznieta syjamskie ochrony nieba nad Slowacja. Od czegos te Miedzymorze trzeba zaczac budowac.
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski |
21 kwietnia 2022 00:41 |
https://t.me/hueviykharkov/55987
Poza wiadomo czym, uwadze polecam nowe ukraińskie słowo: raszyści (pашисты). Po polsku pewnie będzie raczej: "roszyści".
|
KOSSOBOR @gabriel-maciejewski |
21 kwietnia 2022 00:45 |
No proszę, wziął był ongi Jan Maria Rokita w d..ę i dzisiaj mamy oto skutek teutońskiej pedagogiki:
https://www.youtube.com/watch?v=bGRvjna5QH8
![]() |
m8 @Szczodrocha33 20 kwietnia 2022 18:35 |
21 kwietnia 2022 00:58 |
I moskvicynskie.
![]() |
kpiotrzk @gabriel-maciejewski |
21 kwietnia 2022 09:35 |
OT: Anglicy nie żartują - zabronili udziału tenisistom (biało-)ruskim w turniejach na trawie, w tym w Wimbledonie. A Boris Johnson poleciał do Indii.