-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Pułapka kapitalizmu

Wszyscy żyją z państwa, to jest raczej oczywiste, ale wielu ludziom wydaje się ciągle, że jest inaczej. Ci którzy żyją z czegoś innego, to margines, frajerzy, jak zwał tak zwał, czyli tacy jak ja, na przykład. Konstatacja ta prowadzi nas ku obszarowi pojęć, których większość wyborców biorących udział w komedii demokratycznej w ogóle nie rozumie. Dobrze jest to stwierdzić przed wyborami do PE. O czym będą decydować te wybory? O kształcie Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego i jego peryferii. To dość istotne, jeśli sobie człowiek przypomni roszczenia Maksymiliana Habsburga i Karola V do Mazowsza. No, ale nie wchodźmy w szczegóły, bo pogubić się w nich mogą najwięksi myśliciele. Marks stworzył, na czyjeś zlecenie jak sądzę, pewną wizję dziejów, która obowiązuje. Jest to wizja absurdalna oparta na głębokiej niewiedzy pana Marksa i na lekceważeniu wszelkich nie pasujących do jego teorii faktów. Nie ma żadnego rozwoju społeczeństw. Nie ma nawet żadnego rozwoju technologii. Jest tylko kreacja i próby jej powstrzymania lub podkradania patentów. I Marks to niby rozumiał, bo podał przecież za Lancelottim, przykład Antona Mullera i jego maszyny do robienia sześciu wstążek na raz. Wskazał czym się kończą takie wygłupy – wrzuceniem wynalazcy do Motławy z nożem w sercu. Potem zaś opatentowaniem jego wynalazku w jakimś odległym kraju, na przykład w Wielkiej Brytanii, gdzie działa organizacja rozumiejąca istotne mechanizmy w dziejach i może dać kreatywnemu człowiekowi ochronę. A nawet nie kreatywnemu, ale sprytnemu złodziejowi, który takiego udaje.

Powtórzę nie ma żadnego rozwoju cywilizacji, a największym wynalazkiem ludzkości, zabezpieczającym ją – częściowo - przed chorobami jest higiena i urządzenia służące do jej zachowania. W tym papier toaletowy.

To co Marks opisał jako fazy rozwoju społeczeństw jest w istocie jednym wielkim cyklem koniunktur, wywołanych rabunkiem na niespotykaną skalę. Rozpoczął się on nie w momencie odkrycia Ameryki, jak się wydaje wielu ludziom, przywiązanym do historii pisanej w GB, ale w momencie, kiedy Europa zamknęła się na eksport tkanin z Indii, czyli gdzieś pod koniec XVII wieku. Wszystko co stało się przedtem Marks nazwał feudalizmem. No, ale zapyta ktoś, skąd się brało złoto i potężne inwestycje budowlane wcześniej? Z Handlu afrykańskiego, z afrykańskiego złota i z rabunku krain takich jak Polska. Do dziś nie jesteśmy w stanie zrozumieć, jak głęboko upośledzony został nasz kraj w II połowie XVII wieku i jak świetnie na kondycję rabujących wpłynęło to złodziejstwo. Mówię głównie o Szwedach, ale także o Niemcach z Prus i Moskwie. A to był dopiero początek. Wielka juma dopiero się zaczynała. I to wszystko, co odbywało się w czasie jej trwania, Marks nazwał kapitalizmem. Trzeba więc powiedzieć wprost – bez rabunku nie ma żadnego kapitalizmu. Obrót aktywami, w czasach kiedy nie niszczy się całych państw, odbywa się w systemie piramidalnych protekcji. Pytanie czy państwa, które żyją w tym systemie są przeznaczone do obrabowania czy może ich przeznaczenie jest inne?  Jedno jest pewne – ludzie żyjący z państwa i udający biznesmenów, wolny rynek i różna inne głupkowate postawy – są przekonani o tym, że pozjadali wszystkie rozumy. Ja z wielką przyjemnością będę patrzył na ich upadek.

Rabunkowi towarzyszyła tak zwana ekspansja kulturalna, czyli eksport tkanin z zachodu na wschód, który był jawnym dowodem na to, że wreszcie, po setkach lat, Europa zyskała przewagę nad Azją. No i wielkimi krokami zbliża się moment, kiedy zacznie tę Azję meblować po swojemu. I to właśni był według Marksa kulminacyjny moment w rozwoju kapitalizmu. Powtórzmy raz jeszcze nie ma żadnego rozwoju. Schemat ten miał posłużyć, jak sądzę, do zbudowania machiny umożliwiającej rozsmarowanie mikrokapitałów zgromadzonych w prywatnych dobrach, które pozwalały stworzyć dość dużej grupie ludzi złudzenie wolności osobistej. Dopóki większa część z nich była zatrudniona przez państwo do rabunku innych państw, umieszczonych przez różnych myślicieli-propagandystów niżej na drabinie rozwoju społecznego, wszystko było w porządku. Kłopot zaczął się kiedy ilość indywidualnych tezauryzacji szybko się powiększyła, bo ich właściciele skorzystali z giga-rabunku ogłoszonego przez państwo, ale nie brali w nim bezpośredniego udziału. Po prostu korzystali z koniunktur. Spowodowało to konieczność rozsmarowania tego bogactwa równiej, ale nie tak równo by załatwić w ten sposób również służących państwu i jego hierarchii miliarderów. Były jeszcze takie enklawy jak Polska, gdzie ludzie żyli w miarę swobodnie mimo licznych prób nakładania opresji i byli dość zamożni, by poruszać się swobodnie po świecie. Niestety nie byli na tyle przebiegli, by zrozumieć, że ich indywidualna wolność jest na kursie kolizyjnym z elitami państw korzystających z rabunkowej koniunktury. Ta zaś zaczęła wygasać i kraje które rabowały stały się na tyle zasobne, a ich elity na tyle mało rozumiejące okoliczności, że pojawiło się zagrożenie obrabowania tych krajów i tych elit. I wtedy powstała Labour Party. Stała się ona zabezpieczeniem interesów i zasobów miliarderów nakręcających koniunktury rabunkowe w państwie, które na nich najwięcej skorzystało. Nieprzypadkowo więc pan Marks napisał swoje wielkie dzieło w Londynie. Stworzył on podwaliny pod pewien rodzaj złudzeń, który stał się z kolei podstawą rozważań politycznych, filozoficznych i ekonomicznych w całym świecie.  I nie ma mowy, żeby ktoś poważny, jakiś, na przykład, polski naukowiec, zaczął się zastanawiać nad kwestiami, który nie ujął lub nie wskazał pan Marks. Nazwanie tego pułapką, to ciężki eufemizm.

Co stało się przeciwieństwem koniunktur rabunkowych kreowanych w GB, stanowiących treść życia wszystkich od momentu kiedy Robert Clive podbił Indie do końca XIX wieku? Protekcjonizm państwowy firmowany przez Labour Party. Po zdewastowaniu Azji, w czym udział brali wszyscy należało czym prędzej przełączyć się na stary dobry protekcjonizm państwowy, który Marks nazwał feudalizmem. Były różne rodzaje takiego protekcjonizmu, ale w świecie który wyłonił się z odmętów ludzkiej myśli po wielkiej jumie, wszystkie one znane były pod nazwą „socjalizm”. To stare pojęcie, podniesione przez Marksa z dodanym przymiotnikiem „naukowy”, miało tak samo naukowy charakter jak pisma Wielomskiego. W GB był to parawan dla państwa i rządzących nim klanów, które musiały się określić w nowej rzeczywistości. W USA socjalizm był przeszkodą w ciągłej eksploatacji kontynentu, która gwarantowała stałą prosperity i umożliwiała budowanie systemu protekcji państwowych, który stał się podstawą dzisiejszej, nieco tylko nadwątlonej, potęgi Amerykanów. Wkrótce jednak stał się on systemem obowiązującym, ale nie został tak nazwany, żeby nie denerwować tych czytelników Marksa, którzy uważali go za swojego najgorszego wroga i popisywali się stwierdzeniami, że socjalizm to droga do nędzy. Nie jest to prawdą, albowiem mamy dziś w USA socjalizm, mamy go też w GB i nędza jest odeń oddzielona. Dzieje się tak, albowiem socjalizm w tych krajach nie ma charakteru idei powszechnej i obowiązującej wszystkich _ co rzeczywiście natychmiast do nędzy prowadzi – ale jest dla swoich. Stworzono nawet całe systemy selekcji ludzi, którzy nadają się na „swoich” i mogą brać zasiłki w związku z tym.

System ten się trzyma, albowiem szykuje się nowa epoka koniunktur rabunkowych. Mam nadzieję, że tym razem znajdziemy się po właściwej stronie. To znaczy, nie zostaniemy obrabowani na początku.

Nie chcę tu pisać o socjalizmie zainstalowanym w Rosji, albowiem rewolucja rosyjska była przedostatnim aktem wielkiej jumy nazwanej epoką kapitalizmu. Ostatnim była II wojna światowa. Sytuacja obecnie wygląda tak – Niemcy chcą odbudować średniowieczny system feudalnej protekcji i swoje święte cesarstwo nazywają Unią Europejską. Brytyjczycy za nic nie mogą do tego dopuścić, a Amerykanie nie zdecydowali się jeszcze kto będzie rabowany w nowym cyklu trwającej 500 lat koniunktury. Nie widać bowiem nigdzie żadnej nowej filozofii, która by umożliwiła taką operację. Być może nie jest ona już potrzebna, a tłumy migrantów są wystarczającym pretekstem, by zniszczyć, na przykład, Francję. Obecnie, mam takie wrażenie, wszyscy szukają odpowiednich narzędzi dyscyplinujących podwykonawców swoich zleceń. Mają to być migranci, ceny paliw kopalnych, pakiety energetyczne i inne podobne ograniczenia i szykany. Wszystko to służy polaryzacji społeczeństw lokalnych, które karmione są złudzeniami, że zachowując nakazane przepisy staną się prawie tak samo ważne, jak miliarderzy korzystający z protekcji UE i decydujący o całym systemie obrodu dobrami i pieniądzem. Ci zaś, którzy takich nadziei mieć nie będą zostaną sklasyfikowani jako grupa nieprzystosowana, przeznaczona do resocjalizacji. Recepty na to nie ma, albowiem system protekcji znany we wszystkich cywilizowanych państwach obowiązuje też u nas. I ludzie walczący z polaryzacją, lewactwem, bredniami o globalnym ociepleniu, albo wskazujący na zło płynące z owej protekcji państwa czy też państw, bo chodzi o UE przecież, sami z protekcji korzystają i nie ma mowy, żeby przestali. Ich osobisty komfort by na tym ucierpiał.

Dla tych, którzy mają jakieś wahania, co wybrać, na co się zdecydować, przypomnę, że przed epoką wielkiej jumy, nazwanej przez Marksa kapitalizmem, Polska prosperowała niezgorzej, ale najlepiej wtedy kiedy była oderwana od systemu protekcji cesarskich. Problem polegał na tym, że spolaryzowane społeczeństwo nie rozumiało charakteru misji, jaka przypadła mu w udziale i wszystkie zagrożenia brało za szanse. Na dziś to tyle.

 

Pojutrze we Wrocławiu mam taką oto pogadankę



tagi: propaganda  państwo  kapitalizm  marks  filozofia  szykany  polaryzacja  protekcja 

gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 08:57
88     3443    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ArGut @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 09:17

No i dlategóż STALE trzeba się przyglądać własnym i wspólnotowym szansom, bo mogą się zamienić w zagrożenia.

Dobrze też zwracać uwagę na PRZEWODNIKÓW, żeby czasem z pasterzy nie zamienili się w grabarzy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 24 kwietnia 2024 09:17
24 kwietnia 2024 09:18

To są wyzwania, których nikt nie rozumie

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 09:33

GENIALNE  !!!

 

Nie  ide  juz  do  zadnych  ,,wyborUF,,.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 10:27

Niestety system edukacji oraz prania mózgów przez media doprowadził ludzi do myślenia schematyzznego i synkretycznego. Dlatego dla liberałów gospodarczych, socjalistów, komunistów, zielonych i czerwonych tezy powyższe są nie do przyjęcia. Dla zwykłych ludzi też zbyt rewolucyjne.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 10:31

Kiedyś czytałem, że dzięki temu "rozwojowi społecznemu" (czytaj: rabunkowi) Szwedzi przesunęli się o jakieś 50 lat do przodu.

Poza tym trzeba przyznać, że Niemcy dzięki "rozwojowi społecznemu" (czytaj: rabunkowi) bardzo dobrze wychodzą. Jakiś "dziwny" Niemiec zebrał dane i napisał nawet książkę jak to Niemcy do dzisiaj (czas napisania książki) korzystają z okresu II WŚ.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 24 kwietnia 2024 10:31
24 kwietnia 2024 10:45

Anglicy to samo zrobili w XIV wieku we Francji, ale Francuzi się podnieśli bo splądrowali Italię

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 24 kwietnia 2024 10:27
24 kwietnia 2024 10:48

Przede wszystkim nie mają pokrycia w faktach, bo choć te fakty są łatwe do wskazania, to jednak powszechnie nieznane i nie omawiane. Wybuchy wojen są konsekwencją zaniechań, a traktuje się je jako momenty przełomowe, które uwalniają jakąś energię. Niczego nie uwalniają, wielki smród chyba tylko

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 24 kwietnia 2024 09:33
24 kwietnia 2024 10:52

A ja tam droga Paris chadzałam na wybory.Jak nawet na początku miałam wybór w/s Tymiński-Wałęsa i oddałam głos na tego bałwana z oporami.,jak wielu zwyczajnych ludzi. Tak było....

Załamała mnie "dogrywka" na Prezydentów i sołtysów ta ostatnia.Gdzie młode wilczki z jednego miotu walczyli między sobą jak w Krakowie. Dopiero wtedy pokazałam im gest Kozakiewicza. To tyle...co prawda nie za wiele...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2024 10:48
24 kwietnia 2024 10:55

To jest tak jak z teorią kryzysów ekonomicznych w kapitaliźmie jako przejawu obiektywnych cykli koniunkturalnych, o których uczą na pierwszym roku studiów.

Oczywiście jest to totalna bzdura, bo za kryzysy są planowane, wykonywane i zarządzane tyle, że tak, by nikt się nie zorientował, że jednak ktoś tam steruje tym ręcznie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 24 kwietnia 2024 10:55
24 kwietnia 2024 10:59

To samo z przegranymi wyborami, są one wynikiem zaniechań i przejęcia centrów decyzyjnych przez agenturę. No, ale lepiej to tłumaczyć zmęczeniem wyboróców i ogólenie trendami

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 24 kwietnia 2024 10:52
24 kwietnia 2024 11:10

...  wtedy  to  i  ja  jeszcze  chadzalam,  ale...

...  juz  od  -  co  najmniej  -  15  lat  ,,wylamalam  sie,,  i  tak  to  trwa  i  trwac  bedzie  dalej...  ZERO  ,,wyborUF,,  i  koniec  !!!

 

W  tym  roku  ,,wylamali  sie,,  moja  mama  i  brat...  i  pol  dalszej  rodziny.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2024 10:59
24 kwietnia 2024 11:13

Niestety, ale tak jak Pan  mówi. A góra będzie sobie tłumaczyła ten fakt niedojrzalością wyborców a nie tym, ze sami skrewili.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 24 kwietnia 2024 11:13
24 kwietnia 2024 11:15

Góra nie ma wpływu na szczebel niżej, który robi co chce zasłaniajc się frazesami. Symbolem tego systemu jest powrót i aktywność Pospieszalskiego. A on jest tylko pioneczkiem, bo takich jest tam więcej i mają oni wpływ na tak zwanych rozgrywających, którzy od dawna niczego nie rozgrywają. Jak nie zapomnę, to jutro napiszę tekst pod tytułem "Kaptowanie stronników". 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2024 10:59
24 kwietnia 2024 11:15

W rzeczy samej,pani Ewa to słusznie ujęła jak pan,pokazując na przykładzie wyborów. To ręczne do tego sterowanie doprowadziło do tego co "sterownia" zaprogramowała.Ostatnie wybory dobitnie to pokazały,a skończyło to się jak napisałam Paris,że z jednego miotu młode wilczki się pożerały...Trendy agentury niestety funkcjonują dalej...bo dla nich to kokosy...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 24 kwietnia 2024 11:15
24 kwietnia 2024 11:19

Tendencja w każdej władzy jest zawsze identyczna - pomazaniec traci wpływy, za zyskuje je majordomus zwany w naszych czasach pierwszym sekretarzem, albo redaktorem naczelnym. Jeszcze nikt nie wymyślił, jak ten trend odwrócić lub wygasić, ale sposoby jak przypuszczam są

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 24 kwietnia 2024 11:13
24 kwietnia 2024 11:20

Ta  BANDA  i  ZGRAJA  ,,na  gUZe,,...

...  sama  nie  wierzy  w  to  co  plecie  ,,3  po  3  para  15,,  !!!

 

 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Paris 24 kwietnia 2024 11:20
24 kwietnia 2024 12:21

I komu zaufać w nadchodzących wyborach do parlamentu UE skoro nawet "nasze" u władzy będąc zawiedli i skrewili?

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Adriano 24 kwietnia 2024 12:21
24 kwietnia 2024 13:25

Proszę zaufać, koledze. I jak zostanie kimś na urzędzie bacznie go obserwować, żeby koledze nie "odjechał" ...

Rysunek z FB

zaloguj się by móc komentować

Adriano @ArGut 24 kwietnia 2024 13:25
24 kwietnia 2024 14:10

A wie Pan mój kolega właśnie przegrał ok.10% dogrywkę na burmistrza gminy.Bardzo szkoda,bo z prawnikiem ,który raczej marnie urzęduje i wygrał li tylko dla tego "wykształcenia".To na ludziach robi wrażenie większe niż spryt i zaradność kolegi ,zdolności zorganizowania pomocy rodakom na Litwie,który jest radnym,działa prężnie w organizacji rodzin 3+ i jeszcze kilku innych inicjatywach.Nie znam żadnego takiego kandydata do parlamentu UE a mielenie jęzorem przed wyborami każdemu idzie wspaniale.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Adriano 24 kwietnia 2024 12:21
24 kwietnia 2024 14:17

NIKOMU  !!!

 

Nie  wchodze  w  ZGNILE  ,,wybory,,...  naprawde  NIE  MA  SENSU  utrzymywanie  takiej  zgrai  BARANOW,  NIEROBOW  i  ZLODZIEJSTWA.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Paris 24 kwietnia 2024 14:17
24 kwietnia 2024 14:26

Po tylu latach brania udziału w tych cyrkach  muszę Pani przyznać rację.Zostają tylko wybory lokalne.Reszta to loteria i hazard.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adriano 24 kwietnia 2024 14:10
24 kwietnia 2024 14:38

To jest efekt społecznego etosu prawników. Kradnie, fałszuje, .. ale sprytny prawnik. Złapany za rękę tłumaczy sędziom, że jest ok bo działa w stanie urojenia. RP utraciła wszelkie znamiona Państwa. Ot, druga Kolumbia czy Wenezuela. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 14:42

Za socjalizmu prywaciadz zarabiał lepiej niż urzędnik. Kapitalizm odwraca role w RP. Być urzędnikiem to jest etos dobrobytu w RP. Najlepiej sędzią lub komornikiem. Ideałem są stadła jak w Krakowie, żona sędzia mąż Komornik. A i orzeka w sprawach męża dotyczących. To jest akumulacja kapitału bez definicyjnego kapitalizmu.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 15:20

Najłatwiej rozpoznwalnym objawem nadchodzącego rabunku jest zielony ład z całym wzrostem kosztów utrzymania. Można obserwować jaki jest stosunek władz poszczególnych krajów do tego rozboju i zgadywać które pierwsze idą do eksploatacji, a które może się wybronią. 

                  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 16:21

Wielka juma to była - idąc myślą tej norki - w XIXw. Chiny i Indie zostały obrabowane dokumentnie. Oba kraje tworzyły przed rabunkiem 50% światowego PKB. To była kwintesencja kapitalizmu.

Ciekaw jestem, co by powiedzieli ludzie z Centrum Adama Smith'a...chocby taki Robert Gwiazdowski?

Teraz w PE większość ma mieć "prawica" i "konserwatyści", czyli rabunek się rozpocznie....od zachodniej Europy. Stawiam na Niemcy i Austrię, a Francja będzie następna. To są bardzo bogate kraje i perspektywy kapitalizmu wydają się być świetlane. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 16:23

Aha..zajrzyj na priv

zaloguj się by móc komentować

ArGut @qwerty 24 kwietnia 2024 14:42
24 kwietnia 2024 16:33

>Ideałem są stadła jak w Krakowie, żona sędzia mąż Komornik. A i orzeka w sprawach męża dotyczących.

I to przechodzi? Przecież na to nie tylko POSTRONNI się patrzą! A sędzina powinna być w stosunku zależności służbowej, bo Komornik to chyba celowo z dużej litery. Nie masz panie nikogo nad Komornikiem.

zaloguj się by móc komentować



peter15k @ArGut 24 kwietnia 2024 16:33
24 kwietnia 2024 17:27

W jednym z sądów zlikwidowano "zaparzyjaźniony wydział" który rozpatrywał skargi na komorników. Po zwycięstwie Tuska zaobserwowano wzmożoną aktywność na linii- sąd -windykacja ( fundusze chwilówki e.t.c. ) - komornik. Z tego wynika że ubekistan j***pisy miały tam zaangażowane aktywa, które przycichły za PIS.  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 17:46

Mamy jednak nowe tendencje wskazania głównych beneficjentów rabunku przy jednoczesnej ich depersonifikacji.  Dawniej był jednak spersonalizowany Marks, Engels, Lenin itp.   Dziś wg publicystów ( np Ziemkiewicz ) są to wielkie korporcje i system wynagradzania managerów, którzy marzą o zakupieniu wyspy i prywatnego odrzutowca. Dzięki temu spojrzeniu w zasadzie nie ma głównych beneficjentów rabunku i gniew ludu nie ma się gdzie skierować. Sprytne. Co prawda są "słupy" takie jak Schwab ( no ale  tu w du-ę dostaną Niemcy )  no i korporacyjnie  rozmyte "BlackRock"  posiadający cały świat -  no ale tam też same "słupy".  Korporacje to idealna struktura z punku widzenia tzw rynków. Zatrudniają armię młodych singli , tzw mniejszości grupujących się we wzajemnie rywalizujące sitwy, żyja intensywnie i krótko aby nie dożyć emerytury a korpo ich wypluje przed 30 tką.  Idealny układ.  To , że to słupy widać po tzw parytetach w zarządach - a to oznacza, że nie są de facto decyzyjni tylko firmują układ.  Teraz przewidują bezrobocie z powodu AI stąd sfinansowali promocję depopulacyjną ( pandemia, LGBT, psiecko-zamiast dziecko itp itd. ) Wszystko wygląda całościowo. Tylko po co im jeszcze jedno zero na koncie jak mają ich w cholerę ? Czy tylko władza czy coś więcej ?   

zaloguj się by móc komentować


Paris @Szczodrocha33 24 kwietnia 2024 17:57
24 kwietnia 2024 18:31

LunJa...

...  to  ZIMNY  TRUP,...  a  te  wszystkie  PATALACHY  jak  ta  PIJACZYNA  sienkiewiczoska  ,,wiedzO  tyle  co  zjedzO,,  !!!

 

Zabic  ich  smiechem.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 18:44

Tak jest, nie ma żadnego podziału na kapitalizm i socjalizm(czy tam komunizm) to jest tylko teoretyczne nazewnictwo. Niby to oczywiste, ale ludzie tego nie widzą.

W kapitalizmie/socjalizmie/komunizmie(jak zwał tak zwał, niepotrzebne skreślić), tak naprawdę mamy do czynienia z systemem kastowym, tylko utrzymywanym różnymi sposobami i różnie ukrywanym(jeśli w ogóle).
Tak jak napisałeś, to aż zabawnie wygląda jak propaganda i teoretyczne nazewnictwo rozjeżdża się z rzeczywistością, gdzie w krajach które są niby nie-komunistyczne normalnie istnieją wyższe kasty, mające własne uczelnie, własne szpitale i w ogóle są starannie odzielone od tych gorzej urodzonych.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 18:53

<<<Problem polegał na tym, że spolaryzowane społeczeństwo nie rozumiało charakteru misji, jaka przypadła mu w udziale i wszystkie zagrożenia brało za szanse.>>>

"Spolaryzowane społeczeństwo" w tamtych czasach to było 5 % żyjących? Reszta ludzi nie miała wpływu na "dalekosiężne cele strategiczne". I tak jest do dziś, tylko "rzeszcie" wmówiono że może o czymś decydować. Ba....W niektórych dojrzałych ( czy już przegniłych? ) demokracjach motywuje się obywatela mandatem za brak jego obecności przy zbiórce śmieci zwanej świętem demokracji, czyli w czasie wyborów.

Nie powinniśmy mieć pretensji do dzisiejszego społeczeństwa ( zn. do siebie też) że nie ogarnia rzeczywistości.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 24 kwietnia 2024 18:53
24 kwietnia 2024 19:10

Naprawdę? To po co siedzą godzinami na twitterze i pieprzą te głupoty skoro nie ogarniają rzeczywistości?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 24 kwietnia 2024 18:31
24 kwietnia 2024 19:12

... i wypijo ... Chociaż nie. Wypitek jednak "czyści" pamięć.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 19:13

Ciężka synteza, co się zowie. Na bazie jeszcze cięższej syntezy. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 24 kwietnia 2024 17:27
24 kwietnia 2024 19:15

To jest zemsta za to, co zrobił PiS

 A PiS jesienią 2016 uchwalił ustawę, która:

1. Skróciła mocno terminy przedawnienia roszczeń (maxymalny 10 lat na 6 lat).

2. Wprowadziła obowiązek badania przez sąd Z URZĘDU  (ale też i komorników) okoliczności pezedawnienia roszczenia. Dotychczas zarzut przedawnienia roszczeń był uwzględniany tylko na zarzut dłużnika, czyli dłużnik musial złożyć stosowne oświadczenie woli, a że nie wiedział, to...

3. Wprowadziła dla roszczeń, które nie przedawniły się przed jesiebią 2016 okres tymczasowy 10 lat, w którym dłużnik nadal, aby uwolnić się od egzekucji, musi wnieśc z własnej inicjatywy zarzut przedawnienia lub tez powództwo przeciwegzekucyjne, w krorym zażądac musi uchylenia mocy wykonawczej prawomocnego wyroku, wydanego ponad 10 lat temu (bo dla tych roszczeń sprzed jesieni 2016 utrzymano stare terminy).

Jesienią 2026 kończą się żniwa dla komorników i windykatorów. Od tego momentu już koniec z nieustannym egzekwowaniem przedawnionych roszczeń. Wszystko to hędzie badane z urzędu. Więc się spieszą i stad te likwidacje wydziałow rozpatrujących skargo na komorników. Jeszcze tylko 2,5 roku bedzie trwalo eldorado.. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 19:17

Na bazie jeszcze cięższej analizy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 24 kwietnia 2024 18:44
24 kwietnia 2024 19:39

I eksperci jest dobrze przy tym wyglądają, szczególnie jak mają doktoraty z politologii

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 24 kwietnia 2024 19:12
24 kwietnia 2024 20:00

Szkoda  dyskutowac...

...  o  tej  nedzy  i  kreaturze,  Panie  Doktorze,...  tam  juz  byl  taki  jeden  CYMBAL  i  ALKOHOLIK  DEGENERAT,  Juncker  sie  zwal  !!!

 

To  taki  sam  WARCHOL  jak  tamten.

zaloguj się by móc komentować

michal-liduk @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 20:51

Rewelacyjny tekst. Przywiązujemy się do tych etykietek, a ich jedyny cel to zamydlić ludziom oczy... a wystarczy opis rzeczy - takimi jakie są.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2024 19:15
24 kwietnia 2024 21:01

Aktualnie sądy wydają klauzulę wykonalności i dla wyroków sprzed 15 lat. Jest zabawa.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 24 kwietnia 2024 17:27
24 kwietnia 2024 21:04

Bywało też odwrotnie tj. Pisowscy nominanci byli jeszcze lepsi w ograbianiu ludzi. Tutaj jest inaczej, decyduję lokalne środowisko.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ArGut 24 kwietnia 2024 16:33
24 kwietnia 2024 21:07

Jednego wywaliłem z zawodu. Reszta trzyma się znakomicie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2024 19:39
24 kwietnia 2024 21:19

i mogą bić pianę do woli.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 21:45

Ależ tekst! Jestem pod ogromnym wrażeniem!

I jeszcze Twoja uwaga sprzed kilku dni, że są regiony na świecie, celowo utrzymywane w nędzy. Zaraz skojarzyły mi się te szyjące ciuchy mrówki w Azji Płd.- Wschodniej. A przecież to nie jedyne mrówki... /małe, murzyńskie dzieci, brodzące w wodzie i wydłubujące lit.../

Pewne zmiany polityczne w Afryce subsaharyjskiej są w tym sensie interesujące /zmiana Francuzów na... hmm... tamtejszych, ale ze wsparciem współczesnych "Africa Corps", czyli Ruskich/. Warto to obserwować. 

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 21:47

Kanoniczny tekst, gratulacje! 
Jak donosi serwis rabunkowy, Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego za chwilę będzie egzekwować wprowadzenie nowego podatku (ok. 1600 zł rocznie) za posiadanie nieelektrycznego samochodu, bo nasz kraj, to jedna z trzech peryferii, które jeszcze go nie wprowadziły. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BeaM 24 kwietnia 2024 21:47
24 kwietnia 2024 21:59

Za to wprowadziły ulgi i przywileje dla zielonych tablic.

 

Tysiąc sześćset rocznie ... 

Spoko. Do tego czasu będziemy milionerami.

Ciekawe o jakie liczby będą grać w Milionerzy ?

 

takim tam i tu teleturnieju.

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2024 19:10
24 kwietnia 2024 22:04

Jak wiadomo z notek Gospodarza, pieprznie głupot jest jedną z pokus nie do odparcia, która podnosi samoocenę. :)  No, co ja mogę na to.... 

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 22:26

Gdzieś czytalem kiedy pojawił się dodatek: Narodu Niemieckiego. II połowa XV w. albo XVI w. W średniowieczu używano nazwy Święte Cesrastwo Rzymskie. Niemcy sobie później dodali resztę. Jest to nazwa w jakiś sposób ahistoryczna.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @MarekBielany 24 kwietnia 2024 21:59
24 kwietnia 2024 22:28

Proszę pana to jest niewielka kwota i cena bycia cywilizowanym europejczykiem.Panie i panowie to czego się spodziewali po wdepnięciu w gUnię Europejską?Że nas będą niańczyć?Była kiedyś taka anegdota.

-Co widzi poborowy przekraczając bramę jednoski wojskowej do której się zgłosił z biletem powołania do służby w LWP?

-Wielki napis "Witamy Was".A co widzi kiedy już przekroczy bramę i obejrzy się na drugą stronę bramy?

-"Mamy was".

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Adriano 24 kwietnia 2024 22:28
24 kwietnia 2024 22:34

tak. Niewielka kwota.

Nie żartujcie koledzy. 

 

P.S.

kiepsko

;)

mogłem to oglądać z żabiej perspektywy.

 

kiepsko.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @MarekBielany 24 kwietnia 2024 22:34
24 kwietnia 2024 22:40

I jeszcze jest wybór niczym w kołchozowej kuchni "Jeść albo nie jeść"-"Mieć wozidło albo nie mieć".

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2024 22:44

Pierścionek vs obrączka.

 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @qwerty 24 kwietnia 2024 21:01
24 kwietnia 2024 23:47

Najlepiej jak dłużnik nic nie wie o toczącej się sprawie ale się wreszcie dowiaduje bo nie może zapłacić za jogurt bo mu bank zablokował konto... Fajnie jest troszkę  pomylić adres i wtedy przyjmuje sie korespondencję za dostarczoną. Odkręcanie tego może trwać długo a chlebek trzeba kupić. Jak się nie miało w skarpecie gotówki...no to  jest zabawa... A ci "włodarze" miast z kilkunastoma mieszkaniami "pozyskanymi" przy dwucyfrowym bezrobociu. Niektórzy nawet "beatyfikowani"...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @qwerty 24 kwietnia 2024 21:04
24 kwietnia 2024 23:49

Większość obstawia różne strony. "Włodarze" miast dają zarobić komu trzeba z różnych stron - i jakoś się trzymają...czasem do starości...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2024 19:15
25 kwietnia 2024 00:05

 "Kancelarie na mieście" są i były "kreatywne"... no przecież nawet mają zlecenia z SN... Posada w sądzie to bardzo dobrze płatny etat na całe życie i emeryturę z MS a nie z ZUS ...dla rodziny także...jest o co walczyć.  Jednak trzeba obiektywnie przyznać że na dole sporo sędziów i sędzin jest OK no ale wszystko i tak rozstrzyga się w II instancji i zostaje jeszcze kasacja. Można na przykład nie przysyłać na żadanie sędziego dokumentacji - jest umorzenie i po 2 latach powtórka z rozrywki aż wreszcie można dorwać się do emerytury dłużnika który wreszcie będzei miał demencję i nie zareaguje...Dlatego trwa taka "bitwa o praworządność".  Jak twierdził klasyk środowisko samo się.... itd dlatego szacowny autor tej złotej myśli ostatnio zaproszony był jako sygnał dla wszystkich, że wraca stare i ma się dobrze...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Adriano 24 kwietnia 2024 22:28
25 kwietnia 2024 02:46

"Panie i panowie to czego się spodziewali po wdepnięciu w gUnię Europejską?Że nas będą niańczyć?Była kiedyś taka anegdota."

 

UE w 2004 roku, gdy Polska do niej przystępowała, miała już skrystalizowany i określony kształt i cele.

Można to nazywać Cesarstwem Rzymskim Narodu Niemieckigo jak ktoś chce, mnie bardziej odpowiada określenie "IV Rzesza" budowana metodami pokojowymi.

I ci osobnicy w Polsce, zwani umownie politykami, tak długo stręczyli ludziom to członkostwo, że w końcu weszliśmy.

Dla polityków to nowe fundusze, które będzie można częściowo rozkradać. Wszystko przykryte "epokowym wydarzeniem".

Nawet odzywali się idioci, którzy porównywali wejście do UE do wprowadzenia w Polsce chrześcijaństwa.

Pamiętam jak Kwaśniewski stał wieczorem na Placu Zamkowym i odliczali z tłumem przed północą ostatnie sekundy.

15:10 do jumy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 24 kwietnia 2024 13:25
25 kwietnia 2024 06:15

"Proszę zaufać, koledze. I jak zostanie kimś na urzędzie bacznie go obserwować, żeby koledze nie "odjechał" ..."

 

Ten z obrazka, piesek żółty, na wypadek wojny, pewnie ma "zapewniony wikt i opierunek" w Berlinie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 24 kwietnia 2024 22:26
25 kwietnia 2024 06:25

Nie wiedziałem...człowiek uczy się całe życie...To w oczywisty sposób określa doktrynę ekspansji

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Adriano 24 kwietnia 2024 14:10
25 kwietnia 2024 06:30

>Bardzo szkoda,bo z prawnikiem ,który raczej marnie urzęduje i wygrał li tylko dla tego "wykształcenia".To
>na ludziach robi wrażenie większe niż spryt i zaradność kolegi ,zdolności zorganizowania pomocy rodakom
>na Litwie,który jest radnym,działa prężnie w organizacji rodzin 3+ i jeszcze kilku innych inicjatywach.

Nie wiem czy kolega qwerty trochę nie żartuje pisząc -> efekt społecznego etosu prawników, .. ale sprytny prawnik. Złapany za rękę tłumaczy sędziom, że jest ok bo działa w stanie urojenia.

Tak, są takie przypadki, tylko nie można tego przenosić na WSZYSTKICH, to że mechanizmy korekcji i wykluczania w zawodach prawniczych się, kolokwialnie mówiąc, wykrzaczyły nie oznacza, że wszyscy to kur** i złodzieje. W latach 2000-2006 pracowałem w Wydawnictwie Prawniczym LexisNexis z taką ilością prawników na metr kwadratowy, że nie jeden budynek sądu wypada gorzej pod względem tego parametru :) Większość tych wtedy młodych prawników (byli tam głownie młodzi ludzie, którzy w ten sposób zarabiali, żeby móc się rozwijać zawodowo - robić aplikacje) dziś z sukcesami zawodowymi działa na rynku obrotu prawnego. Ale fakt różne głupoty można o nich przeczytać szczególnie gdy są sędziami tego czy innego sądu.

Z drugiej jednak strony powinna być pełna kontrola państwa nad korporacjami prawniczymi. Niezależność zawodów prawniczych nie powinna polegać na tym, że i tak NAM nic nie zrobicie, bo MY jesteśmy prawem. Ale to nie temat na komentarza a temat na cały cykl notek/felietonów.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 24 kwietnia 2024 21:01
25 kwietnia 2024 08:12

Serio? I co dalej się dzieje? Nikt z tym nie idzie do prokuratury? Przecież to nawet nie jest wyłudzenie - to jest rozbój, czyli od 3 lat wzwyż.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 24 kwietnia 2024 21:07
25 kwietnia 2024 08:18

A...nie obudziłem się jeszcze...:(. No przecież napisałem, że mają jeszcze 2,5 roku na wyciąganie kasy ze starych wyroków, wydanych przed jesienią 2016 (nie pamiętam czy to był koniec września, czy październi - wejście w życie tej ustawy). Więc to nie jest okoliczność, która mnie zaskakuje. Gdyby to dorycxyło wyroku, który się uprawomocnił na przełomie 2017/2018 (cxyli minęłoby już 6 lat), to tak.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 25 kwietnia 2024 08:12
25 kwietnia 2024 08:22

"Serio? I co dalej się dzieje? Nikt z tym nie idzie do prokuratury? Przecież to nawet nie jest wyłudzenie - to jest rozbój, czyli od 3 lat wzwyż."

 

Ojcze, jaki rozbój?

Opamiętaj się.

Przecież dziej III RP to jest jeden wielki rozbój.

Który trwa już ponad 30 lat.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 25 kwietnia 2024 08:18
25 kwietnia 2024 08:38

2008r. i tylko pointa jest przykra, to już nie jest państwo. Oczekują procesów o bezpodstawne wzbogacenia [wpis, koszty, ...]. Prokuratura? miesiąc temu prokurator odpisal, że aby scigac przestepstwa składania falszywych zeznan to sprawca musi byc trzy [3] razy przesluchany po odebraniu przyrzeczenia. Oni nas mają za wsiowych glupków i za frajeroow do okradania. Bo to sąd, prokuratura, urzad,... i wie co robi. szczegolnie jak falszuje dokumenty i zawartości akt. Najlepszy numer prokuratury: podmiana tożsamości w procesie karnym: z Birkut sc z siedzibą w Częstochowie na BIRKUT pijalnia piwa w Krakowie ulica Dietla, w aktach faktury firmy z Czestochowy. I zagadka: ile instytucji brało udzial w takim przekręcie sądowym? To się chyba nazywa zbrodnia sądowa? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 25 kwietnia 2024 08:22
25 kwietnia 2024 08:39

Komuniści mieli wiećej wstydu. Ci obecni juz żadnych zachamowan nie maja. jest jak pod celą: frajerzy i git ludzie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
25 kwietnia 2024 08:58

zachamowań - jak zahamowań lub od chama biorąc

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @qwerty 25 kwietnia 2024 08:38
25 kwietnia 2024 09:03

No już o tym przypadku pisałeś...

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 24 kwietnia 2024 23:47
25 kwietnia 2024 09:03

Wlasnie  taki  DLUG  FIKCYJNY...

...  ,,wygenarowala  mi,,  3  lata  temu  EnergiaOrange,  kierujac  korespondencje  nie  na  wskazany  przeze  mnie  adres  !!!

Skierowalam  sprawe  do  Prokuratury,  ale  ta  po  pol  roku  ,,sie  wozenia  do  nich,,  na  przesluchania  itp.  farmazony  -  chyba  tylko  dla  zabicia  czasu  albo  wykazania  swojego  ,,zarobienia,,  -  sprawe  umozyla.  Dostalam  7  dni  na  odwolanie  sie  od  postanowienia.

W  koncu  fikcyjny  dlug  zaplacilam  -  prawie  1.700  zlotych  -  bo  te  GNOJE  z  EO  odciely  prad  w  moim  mieszkaniu  na  skutek  ,,zaleglosci  w  oplacie  faktur,,  na  kwote  okolo  700  zlotych  -  1000  zl  to  oplata  za  ,,egzekucje  komornicza,,.  Dzis,  od  miesiaca  mam  juz  szczesliwie  prad.

 

Nauka  i  moral  jest  taki,  ze  trzeba  swoich  spraw  PILNOWAC  i  wszelkie  niejasnosci  NATYCHMIAST  KORYGOWAC,...  ale  i  to  w  BANDYCKICH  ,,sONdaH,,  z  komornikami  nie  stanowi  pewnosci.  W  kazdym  razie  z  ZARAZA  ,,w  majestacie  prawa,,  trzeba  walczyc  BEZWZGLEDNIE  i  ze  WSZYSTKICH  SIL.

 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 25 kwietnia 2024 08:18
25 kwietnia 2024 09:12

Są sposoby na przerwanie biegu przedawnienia...no ale jak ktoś ma szczęście to czasem się spóźnią. Jest taka kancelaria od chwilówek ( też bardzo się uaktywniła po wyborach ) co ściga do grobowej deski a może nawet trumnę z dłużnikiem wykopią i przetopią o spadkobiercach nie wspomnę. Dlatego wywołuje sie kryzysy i wojny aby pojawiła się "pomoc w pożyczce"... Komornicy chyba czasem zmieniają nazwiska - jast taki nazywa się "grabarz" i wiele bardziej pomysłowych...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 25 kwietnia 2024 08:39
25 kwietnia 2024 09:22

Tak to tylko wygląda qwerty,ze mieli więcej wstydu,co nie jest do końca prawdą.To między innymi komuniści rozpasali system prawny ,który zawsze był kulawy i dopasowany do istniejącej dyktatury. To jest ich końcowy produkt,a jako żywo jeszcze ten "stalinizm"pokutuje wśród młodych wilczków prawników polskich,chociaż ten młody narybek już musi sięgać do cioci wiki kim był Stalin i komuniści....

Trudno w to uwierzyć,ale na polskich portalach jak np.Neonie chwalą taki porządek,wierząc ,że taki system FR zbawi Europę od "pedalskiego"zakłamania Europy..Żadnych zachamowań tam nie ma ,ani zastanowienia,że w pierwszej kolejności młode wilczki pożrą ich wcześniej niż później.

Rzut okiem na zagnieżdżoną kolebkę komunizmu FR i zagarniętych Republik.Tam prawo działa na zasadzie staruszka Stalina,w każdej sprawie :zsyłka,wypadki,siedź cicho i nie podskakuj , chwal władze i system prawny. I ta "szpryca" doskonale się sprawdza ........niestety. To takie prawo młota i pięści karzącej..... a ludzie ciągle mają mrzonkę o sprawiedliwości....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 25 kwietnia 2024 09:12
25 kwietnia 2024 09:38

to jest problem konstytucyjny i prawny. co znaczy przerwanie biegu przedawnienia a co odnowienie biegu przedawnienia. Obecna doktryna eliminuje zasadność przedawnienia każdego zobowiazania bo tzw. kruczkiem sa czynności np. egzekucyjne. Jest niedopuszczalnym aby jakiekolwiek zobowiązanie nie podlegala przedawnieniiu, od podatków 5 lat poczynając. jak sie czyta te wszystkie wywody 'prawników'' każdego szczebla to widać tylko obłąkanie i nic poza. Np. o wyższości szkoły odbierania nad szkoła nadawania. Stosowanie prawa w RP to  jest patologia na każdym etapie postepowan i oczywiście podzial na tych, ktoorych można okradac i na tych ktorzy moga okradać. Jak dochodzi do pokazania skali np. amber gold to zapada cisza.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 25 kwietnia 2024 09:22
25 kwietnia 2024 09:41

neon neonem ale to co się dzieje w polskich urzędach i sądach, to staliniści byli partaczami i naiwniakami. Mieli jeszcze lęk przed partyjnym pop. Obecni żadnych lęków nie mają. Jak to ladnie jeden z prezesów sądu w rozmowie ze mną stwierdził na dictum o inicjatywach Prezydenta RP "adwokacina z Krakowa on nam może"

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 25 kwietnia 2024 09:41
25 kwietnia 2024 09:51

I zgadzam się jak najbardziej . Partactwo i naiwność -została udoskonalona,w końcu Sędzią,czy prawnikiem nie zostaje cieć za zasługi dla władzy,jak w pierwszych okopach komunizmu,tylko uczy się pilnie wieczory i ranki.A najszybciej prawnego cwaniactwa,bez zachamowań i lęków.Stąd i tomy powstającego prawa...a w skutkach lawirowanie na tzw "chama",bo jak to-to nazwać.?

I cieszy mnie ,że jesteś tym "adwokaciną z Krakowa"...i tak trzymać!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @qwerty 25 kwietnia 2024 09:41
25 kwietnia 2024 10:54

W sądownictwie warunkiem zmian ( PIS był zbyt słaby - wlewał tylko nową kadrę, która jest kontestowana ) jest upadek układów w Unii i oczywiście  prezydent . Niemcy "kupili" w latach 90 - tych frakcję ubekistanu do realizacji swoich interesów i ona teraz ewakuując się z Unii ( nie wiadomo co będzie po wyborach ) umocowuje się w spółkach SP gwarantując opcję niemiecką ( Sienkiewicz też złożył ofertę ).   Nowi , młodzi sędziowie nawet po zdaniu wszystkich egzaminów bez "klepnięcia" starszych nie zostaną sędziami. Tak więc teorytycznie jak runie lewarowanie unijno-niemieckie prezydent może zacząc wręczać  "podziękowania za pracę w zawodzie" na skutek aktywności politycznej niezgodnej z konstytucją. Wtedy reszta się przestraszy bo będzie musiała normalnie dymać za klientem w zawodzie radcy i liczyć diety za km z dojazdu a nie kąpać się w ciepłych krajach z drinkiem z palemką  w ręku. Z resztą jest tam cała armia, która podobno nie orzeka ale bierze kasę.  Młodzi prawnicy są jednak zainfekowani j**ć pisem bardzo skutecznie.  Z drugiej strony  wzrasta świadomość o co idzie gra z powodu CPK. To jest całkiem nowa jakość wśród młodych. No ale to proces. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 25 kwietnia 2024 10:54
25 kwietnia 2024 12:30

Ten upadek układów unijnych ,będzie konsumowany dalej,bo skoro PO ogłosili listę przodowników od rozwalania systemu,to liczą dalej na zwycięstwo "wybrańców"przez potulne barany...wyborcze.

Pytanie moje raczej brzmi ile państw zrzeszonych w tej unijnej "praworządności"--wybierze swoich bulterierów,czy raczej  rottweilerów... podobnych przecież do naszych rottweilerów-poselsko-ministerialnych.To prawie tak samo,jak młodzi,co bez klepnięcia starszych nie zostaną sędziami.

Już teraz łamaniec prawny ze słynną praworządnością i kamieniami milowymi  w kontekście łaski unijnej jest tak idiotyczny i debilny ,że ciągle moje zdumienie jest ogromne ,bo ogłaszają to ludzie z doktoratami i profesorskimi tytułami.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 25 kwietnia 2024 09:51
25 kwietnia 2024 13:44

To było o Prezydencie RP. Duda jest adwokatem.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 25 kwietnia 2024 09:51
25 kwietnia 2024 13:45

W sądach są specjalne nieoficjalne gremia, które de facto rządzą sądownictwem tj. przekształcają w zorganizowaną przestępczość.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 25 kwietnia 2024 12:30
25 kwietnia 2024 13:46

Od wielu lat trwa casting na nadzorców. Niemcy zakładali, że max q5 lat i nie trafili. Muszą przyspieszać.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @peter15k 25 kwietnia 2024 10:54
25 kwietnia 2024 13:49

Tylko drakońskie zmiany ustawowe mają sens. Tą degrengoladę bez wyprowadzania z gabinetów nie da się uleczyć. I żaden prawnik na to nie pójdzie a Duda tym bardziej.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 25 kwietnia 2024 13:49
25 kwietnia 2024 21:37

nawet dziś było o to pytanie w popularnym teleturnieju o godzinie dziewięćnastej w tefałpejeden.

w odpowiedzi Hamurabi .

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 25 kwietnia 2024 09:41
26 kwietnia 2024 00:18

"Jak to ladnie jeden z prezesów sądu w rozmowie ze mną stwierdził na dictum o inicjatywach Prezydenta RP "adwokacina z Krakowa on nam może"

 

Bo oni doskonale wiedzą że system wladzy politycznej w Polsce [oficjalnie rzecz ujmując] jest tak skonstruowany, że prezydent nic praktycznie nie może.

Może ściskać ręce i rozdawać medale i ordery.

Zapewnia to postkomunistyczna "konstytucja", oparta na porozumieniach zawartych w Magdalence.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 26 kwietnia 2024 00:18
26 kwietnia 2024 08:35

Tak, i cała klasa polityczno-publicystyczna rodem z prlu.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować