-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Publicystyczny pavulon i polityczna heroina

Chciałem dziś poruszyć kilka kwestii niezwykle delikatnych. Zacznę od niektórych komentarzy wczorajszych. Oto pojawiła się wczoraj taka kwestia – kurak od 10 lat konsekwentnie popiera Kaczyńskiego. To jest moim zdaniem rzecz szalenie istotna, a mam na myśli ten sposób opisu i oceny postaw. Ktoś, nie będący w polityce, a jedynie publikujący w sieci, od 10 lat konsekwentnie popiera czołowego, polskiego polityka. Dla kogo to ma znaczenie i jaki jest charakter tego znaczenia? Z całą mocą chcę uświadomić tu wszystkim, że dla Jarosława Kaczyńskiego, to czy ktoś z internetowych publicystów go popiera czy nie, znaczenia żadnego nie ma. To jest folklor, wobec którego można się zachować uprzejmie lub obojętnie. Wykorzystać taką postawę też można, ale tylko wtedy jedynie, kiedy ów publicysta będzie dysponował argumentami przydatnymi politykom. W przypadku naszym oznacza to moc wyprowadzania ludzi na ulice. Ja oczywiście widzę, że kurak bardzo chce nabrać takiej mocy, choćby przez pozywanie Owsiaka, ale widzę też, że nie jest on w tych działaniach samodzielny, a także, że pozywanie Owsiaka to hucpa. Z faktu, że ktoś piszący coś w sieci deklaruje poparcie dla polityka nie wynika nic. Możemy mieć takie złudzenie, to znaczy możemy się tu spierać, jak oceniać taką postawę, ale dla nas także nie ma to najmniejszego znaczenia. Składanie deklaracji poparcia to próba uwiedzenia grup zainteresowanych polityką i pojedynczych ludzi. To także skłonienie tych ludzi do konsumpcji produkowanych przez siebie treści. Takie postawy mogliśmy obserwować wielokrotnie, nie tylko w przypadku kuraka, którego akurat oceniam jednoznacznie. Ludzie chcący zdobyć czytelników deklarowali gorące poparcie dla jakiegoś polityka i dołączali się po prostu do koniunktury. Ja zrobiłem to samo, jeszcze w roku 2009, nie mając ani pewności, że PiS będzie górą, ani nie mając żadnego impulsu w postaci wydarzeń 10 kwietnia roku 2010. Na to nikt oczywiście nie będzie zwracał uwagi, albowiem w opinii powszechnej, liczą się tylko deklaracje składane w momentach dramatycznych. One bowiem świadczą o autentyczności przeżyć. Takie przekonanie dominuje, a ja będę się upierał, że jest ono fałszywe i sprawy mają się całkiem na odwrót. Do czego zmierzam? Do tego, że próby opisu postaw i koniunktur politycznych są skażone błędami na poziomie podstawowym. Największym błędem zaś jest mylenie deklaracji z realizacją. To się zdarza ludziom notorycznie i o tym wczoraj pisałem. Mogę tę kwestię ujmować w taki sposób, albowiem mam najwięcej realizacji publicystycznych w całym prawicowym internecie i wiem jaki efekt one wywołują. Przepraszam bardzo panie i co wrażliwszych kolegów – one wywołują jedynie powszechne wkurwienie – a dzieje się tak dlatego, że zaburzają konsumpcję gołych deklaracji i ich ocenę, która – jesteśmy w sieci – oznacza po prostu kolportaż i zwiększanie popularności tej osoby, która je składa. Nie wiem czy wszyscy rozumieją o czym piszę, ale jeśli nie proszę wziąć po uwagę, że bardzo się staram. Im więcej realizacji tym trudniejszy jest kolportaż propagandy. To jest zależność oczywista. Propaganda zaś w sieci dotyczy przede wszystkim kształtowania postaw. Jakich? Dalekich od wszelkich realizacji. To znaczy postaw obojętnych, postaw bezradnych, roszczeniowych i głupkowatych. Postaw umożliwiających politykom sprzedaż deklaracji bez pokrycia. Żeby politycy mogli te deklaracje sprzedać, najpierw muszą zrobić to – jak na poligonie – publicyści sieciowi. Potem dopiero przygotowane przez nich preparaty testowane są w rzeczywistości. Piszę to wszystko okropnym językiem, ale póki co innego nie ma.

Przypomnę teraz pewien rodzaj postawy konsumenckiej, która do niedawna dominowała na targach książki. Stoimy z tą naszą ofertą, która jest naprawdę niezła, bogata, dynamiczna i kolorowa. Przychodzi dziewczyna i ja zaczynam jej opowiadać o czym to jest. Ona zaś na to – a ma pan coś o tym, jak Stalin Polaków mordował? Tu dyskusja się kończy, bo moja oferta i moje realizacje uniemożliwiają konsumpcję zupek instant z napisem „Stalin oprawca”, nie dlatego bynajmniej, że popieram Stalina. O histeriach takich, jak tak zwane „ciekawostki historyczne” wspominać nie ma po co. O co innego dziś chodzi. Odpaliłem wczoraj jedną z nowych pogadanek Grzegorza Brauna i dosłuchałem tylko do momentu, w którym Grzegorz Braun powiedział – proszę państwa, robią z nami co chcą...dalej nie dałem rady, albowiem wygłaszanie takich kwestii to jest bardzo prymitywne dewastowanie emocji i bardzo niepiękna próba zwrócenia na siebie uwagi. Z Grzegorzem Braunem nikt nie robi tego co chce, nawet jeśli ciąga go po sądach. I jako człowiek reprezentujący postawę niezależną, która jest wzorem dla wielu osób, narażających się potem bez sensu zupełnie, akurat on nie powinien wygłaszać takich kwestii. Ja oczywiście wiem po co on to powiedział, wiem, że pewnie nawet nie zauważył, że coś takiego wydobyło się z jego ust, nie zmienia to jednak mojej oceny. Takie kwestie nie mogą padać. To jest publicystyczny pavulon. Ów pavulon jest oczywiście chłonięty przez ludzi, jak najlepsza gatunkowo heroina, albowiem wszyscy chcą znaleźć się w grupie prześladowanych i dręczonych, którym ciemne siły odmawiają praw podstawowych, ale oni przez swoją niezależność i wyższość moralną w końcu zwyciężają. To jest ulubiona projekcja Polaków i ulubiony rodzaj papki serwowanej przez publicystów i polityków aspirujących dopiero do sfery, gdzie podejmuje się decyzje prawdziwe. Nie idę tą drogą i nawet w tamtą stronę nie patrzę. Nie czynię tego, albowiem wybrałem te całe realizacje, to znaczy wydawanie książek, które w konsumentach deklaracji wywołują jedynie znudzenie. Nie ma tam bowiem nic ekscytującego na pierwszy rzut oka, a jeśli już się coś odnajduje to trzeba przeczytać ze dwa, trzy akapity, jakiegoś wstępnego, zapoznającego człowieka z zagadnieniami, tekstu, żeby wszystko należycie ocenić i się tym trochę zabawić. To jest za trudne i kosztuje czas. O wiele lepiej, w całkowitym stuporze, stymulować mózg deklaracjami. To jest wygodne i umożliwia wymianę poglądów z rodziną. Dlaczego tak czynię? Z czystego egoizmu i z nudów. Nikt, wliczając w to Grzegorza Brauna, nie potrafi dziś zainteresować mnie swoim artystycznym programem. To są wyłącznie cholerne, powtarzalne nudy. Tym większe, im więcej wirusów krąży w powietrzu.

Czy to znaczy, że w polityce nie ma dziś nic interesującego, co zasługiwałoby na nieoczywisty opis? Oczywiście, że są takie sprawy. Wczoraj dostałem na przykład link do wizerunku nowego wiceministra finansów. Sprawa jest banalna, ale skłania do ocen niestandardowych, czyli takich, które lubimy najbardziej. Oto wizerunek nowego wiceministra finansów.

 

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,25873644,piotr-patkowski-zostal-nowym-wiceministrem-finansow-kim-jest.html#s=BoxOpImg8

 

Widzimy jasno, że z zakupieniem piwa po godzinie osiemnastej w sobotę, byłby w przypadku pana wiceministra poważne problemy. I pewnie nie obyłoby się bez okazywania dowodu, a może i wzywania policji. Nie będziemy się tu teraz wyżywać w płaskich szyderstwach, bo okazji po temu było wiele już wcześniej, w innych przypadkach podobnych nominacji. Spróbujmy, mając w pamięci inne przypadki zatrudniania dzieci, w tym dzieci bardzo nierozgarniętych, na poważnych stanowiskach, zrozumieć o co w tym chodzi. Mój opis jest następujący – tak zwana administracja państwa polskiego jest pod rządami PIS traktowana jako teren ćwiczebny, na którym przyszli funkcjonariusze organizacji globalnych, zdobywają szlify i nabierają doświadczenia. Oznacza to, że administrowanie w Polsce, w tym administrowanie finansami ma charakter fasadowy. To zaś znaczy steruje tym ktoś z tylnego siedzenia, a my mamy patrzeć i udawać, że nic nas w tym nie niepokoi. I teraz tak – fasadowość administracji może, choć nie musi, oznaczać, że interes zaraz się zwinie. Mam na myśli Unię. Ci zaś, którzy w nią inwestowali i robili tam kariery, obudzą się z ręką w nocniku. Nowa grupa urzędników, wychowana pod czujnym okiem Mateusza Morawieckiego, zacznie kierować sprawami z poziomu organizacji globalnych, w których będzie awansować. Co to za organizacje, tego nie wiem, ale Wy zapewne wypełnicie tę rubrykę lepiej niż ja. Tak więc nominacja ta, może oznaczać, że przyszłe pokolenia Polaków żyć będą w rzeczywistości znacznie odmiennej od tego co widzimy teraz? Czy lepszej? Tego stwierdzić dziś nie sposób. Na pewno innej i na pewno mniej zależnej od Niemiec, do czego parła z całą siłą poprzednia ekipa. Mój opis jest naiwny i mocno niedoskonały. Można go poprawiać. Na tym dziś kończę, bo spieszę się do swoich realizacji. Aha, a propos, czy ktoś wie jak tam się sprawy mają z ustawą anty- 447?



tagi: publicystyka  morawiecki  polityka  sieć  braun  deklaracje  realizacje  patkowski  ministerstwo finansów 

gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 09:31
132     4725    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 09:43

Już po samym przeczytaniu tytułu przyszło mi do głowy, że od pavulonu byłaby lepsza heroina, i proszę:

"Ów pavulon jest oczywiście chłonięty przez ludzi, jak najlepsza gatunkowo heroina, albowiem wszyscy chcą znaleźć się w grupie prześladowanych i dręczonych, którym ciemne siły odmawiają praw podstawowych, ale oni przez swoją niezależność i wyższość moralną w końcu zwyciężają."

Matka-kurka już dawno zafundowała sobie złoty strzał i chyba ciągle o tym nie wie.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 10:06

Co do ustawy 447, to ostatnio padła wypowiedź posła Mularczyka, że taki problem nie istnieje, bo polskie prawo nie zna pojęcia "mienie bezspadkowe" i to są kwestie uregulowane przez polskie prawo. zaś ustawa 447 amerykańska nie odnosi skutków prawnych wobec Polski. Z czym całkowicie się  zgadzam i dla mnie też to kończy temat. 

Jak dobrze pamiętam, dla Ciebie głównym argumentem głosowania na PIS było zniesienie podatku spadkowego dla najbliższych. jak dla mnie tyle starcza. Oczywiście teraz głównym tego beneficjentem jest Kulczyk, ale patrząc na to szerzej to brak podatku spadkowego daje możliwość tworzenia majątków rodzinnych przechodzących z pokolenia na pokolenia - chociaż do tego potrzebne i użyteczne jest jeszcze takie narzędzie jak majorat/minorat oraz możliwość "dziedzieczenia podstawionego" czego najlepszym przykładem były ordynacje. 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 10:14

To cud boski wprost,że wiemy o ustawie 447,lub wypadek przy pracy polityków? .I skad słynny pan Stacho ma takie notki? Czy rząd RP uległ naciskom amerykańskim i prowadzi negocjacje z Żydami? "Povulon i polityczna heroina",z każdej strony..Jest coś na rzeczy z tymi roszczeniami,bo Szwajcarzy zapłacili...trochę i ho,ho...mogli sobie na to pozwolić." administracja państwa polskiego -teren ćwiczebny"-trafił pan celnie... przeczytałam z uwagą...

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 10:17

To co wylewa się z publicystyki i tej lewej i prawej, zwłaszcza tej internetowej to jest już coś w rodzaju emocjonalnej pornografii. Widzę po wielu ludziach, jak mocno to uzależnia i jak wciąż domaga się przesuwania granicy zboczenia, za którym przychodzi dopiero coraz trudniej dająca się przywabić satysfakcja. To jest już sięganie do najgłębszych zakamarków ludzkiej psychiki i grzebanie w najbardziej podstawowych instynktach.

A ustawę 447 - a właściwie fajerwerk o tej nazwie odpalony przez ideową prawicę - chyba znów przesłonią czarne parasolki wywołane przez zawsze pozostającą do usług Kaję Godek.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 10:20

Przemysł samochodowy stoi, grupa PSA (może) wznowi produkcję po weekendzie majowym, tyski FCA wstrzymał wszystkie płatności już w marcu. O tym jest cicho sza, ludzie idą na trawę, długi rosną ale my dzielnie walczymy z przebrzydłym wirusem maseczkami, rękawiczkami i dywagacjami na temat ile ludzi, kiedy i gdzie może wejść na 1mkw.  W rządowym dzienniku sukces za sukcesem, w sejmie aborcja, 447 i inne atrakcje a dzieci siedzące w blokach 6 tydzień dostają korby, bo nie mogą nawet wyjść na zewnątrz. Nie wiem jak Wy ale ja na końcu tego szaleństwa widzę jedynie zamordyzm.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @grudeq 17 kwietnia 2020 10:06
17 kwietnia 2020 10:27

To bardzo logiczne co pan napisał i też się z tym zgadzam.Polskie prawo wyraźnie to określa.Lecz czy notable pełniący ważne obowiązki w Izraelu udają,że ich to nie dotyczy?Bo pomijąjac podejrzenia,że ktoś chce zbić na tym kapitał polityczny alarmując o tej ustawie 447 - to sami zainteresowani krzyczą na cały świat ,nawet przy wizytach oficjalnych  --o swoich roszczeniach wobec Polski. Skąd takie wściekłe ataki ze strony Izraela?...

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 10:30

acha, projekty ustaw: #Stop447, #ZatrzymajAborcję oraz "Stop pedofilii" skierowane "do dalszych prac w komisjach" - na wieki wieków

zaloguj się by móc komentować

grudeq @BTWSelena 17 kwietnia 2020 10:27
17 kwietnia 2020 10:31

PRL musiał słyszeć ataki ze strony ziomkostw śląskich, pomorskich z RFN i bynajmniej nie z ich powodu upadł tak III RP musi słuchać roszczeń ze strony Izraela. Jak dla mnie wściekłe ataki są czasem synonimem zupełnej bezsiły. I akurat właśnie w bezsile upatrywałbym wściekłości. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @malinka 17 kwietnia 2020 10:30
17 kwietnia 2020 10:34

Niestety, zostały tylko takie w kalesonach z troczkami i w czapce uszance

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @JarekBeskidy 17 kwietnia 2020 10:20
17 kwietnia 2020 10:35

Gazownia codziennie pisze o tym jakie to ustawy będa dyskutowane w sejmie. Z troską rzecz jasna

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 17 kwietnia 2020 10:17
17 kwietnia 2020 10:35

Niestety, nie możemy liczyć, że publicyści i politycy będą się przybijać do krzyża, żeby pokazać jak bardzo cierpią i współczują. Na gadaniu się skończy

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @atelin 17 kwietnia 2020 09:43
17 kwietnia 2020 10:36

On sie już obudził po tym strzale i szuka nowych ekscytacji

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 10:38

  Nie wiem czy się smiać czy płakać ale ten wiceminister stwierdził, że "PIS reprezentuje klase średnią, która zarabia 4000 brutto czyli 70 % Polaków. Nie wiem czy on tak na serio ale mi do smiechu nie jest. Poniżej link :

https://twitter.com/winatuska1/status/1250704788758630400

Ustawa anty 447 pewnie zostanie zablokowana na Amen a pod stołem pewnie coś opchną mimo buńczucznych deklaracji.

Pozdrawiam Serdecznie.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2020 10:36
17 kwietnia 2020 11:01

Rzeczywiście pozwoliłam sobie tak "swojsko"nazwać pana Stanisława Michałkiewicza,naturalnie,to nietakt.

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 11:02

Sądzę, że pan poseł Mularczyk jest człowiekiem bardzo kulturalnym, znającym języki i nawet wie, z której strony talerza układa się serwetki na stole. A prawo dla niego to coś na kształt boga Ra.

Przypuszczam jednocześnie, że wiem, w której części ludzkiego organizmu prawo posiadają ci, którzy chętnie po "niesitniejące w polskim prawie mienie bezspadkowe" sięgną.

Taki pierwszy przykład z brzegu - nagłówek czołowej gazety naszych przyjaciół z Bliskiego Wschodu:

https://www.haaretz.com/world-news/europe/.premium-polish-lawmakers-give-initial-approval-to-restitute-property-lost-in-the-holocaust-1.8774791?fbclid=IwAR0uMgF32Qcj6a_ymshL1PFAjAnmdnH9ber6cyRu8-3U6KOcj8Y6Ks2BL2I

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @grudeq 17 kwietnia 2020 10:31
17 kwietnia 2020 11:09

Jestem w tej kwestii innego zdania ,niż "żydowska bezsiła".To najsilniejsza banksterka światowa.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Vesuvio 17 kwietnia 2020 11:02
17 kwietnia 2020 11:14

Z zalinkowanego przez Pana artykułu doczytał pan to:

"PiS lawmaker Arkadiusz Mularczyk told parliament on Wednesday the party would work on the draft legislation only to show respect for the citizens' initiative."

To chyba wyjaśnia, dlaczego w artykule zapisano, że ustawa przeszła do dalszych dwóch czytań głosami PIS.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @BTWSelena 17 kwietnia 2020 11:09
17 kwietnia 2020 11:16

Tak i ta najsilniejsza banksterka świata w gruncie rzeczy nie potrafi sobie poradzić z 1 mln Palestyńczyków. 

Gdyby byli tacy silni to Syria, Irak, Liban i Iran dawno powinny być żydowskimi protektoratami. 

No ale nie odmawiam nikomu prawa do strachu. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 11:16

Chyba Angole chcieli kontestować wirusa, bo oni już nie w Unii, ale zaraz się opamiętali i podrzucili zarażonego Borisa Johnsona i samego księcia Karola i program nowej rzeczywistości PO może być realizowany bez przeszkód.

Sam NUP zapowiadał, że powrócimy do normalnego życia, ale będzie po nowemu. 

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @przemsa 17 kwietnia 2020 10:48
17 kwietnia 2020 11:25

"Musiał się zająć" -  idealne to określileś.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @tadman 17 kwietnia 2020 11:16
17 kwietnia 2020 11:26

Szumowski wczoraj wprost powiedział: maseczki zajmiemy dopiero jak będzie szczepionka! 

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @JarekBeskidy 17 kwietnia 2020 11:26
17 kwietnia 2020 11:28

"Maseczki zdejmiemy jak będzie szczzepionka"

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @grudeq 17 kwietnia 2020 11:14
17 kwietnia 2020 11:33

A przeczytał Pan to?

"Polish lawmakers on Thursday gave preliminary approval to a draft bill which would block the Polish state from complying with a U.S. request to compensate Holocaust survivors for the value of unclaimed Jewish property remaining in state hands."

Podkreślenie moje - a więc ple ple ple, że mienie jest bezspadkowe, a tu się okazuje, że trzeba zapłacić haracz tym, co przeżyli. Swoją drogą jest to szczególnie obłudne, gdyż stosunek władz Izreala do ocalałych z holokaustu był delikatnie mówiąc dosyć niechętny. Z drugiej strony za przemysłem holokaustu stoją organizacje mające siedzibę głównie w juesej.

Ale można też pozostawać optymistą. To miła i pożądana cecha, zwłaszcza obecnie

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Vesuvio 17 kwietnia 2020 11:33
17 kwietnia 2020 11:43

Widzi Pan w prawie to jest czasem tak:

Obrazek: kobieta zabija mężczyznę 

Jeden mówi: morderstwo, a drugi mówi: widząc, że wcześniej meżczyzna groził kobiecie: obronę konieczną.

 

W gazetach zaś jest tak: Premier podpisuje ustawę o ochronie życia poczętego, a liberalna gazeta pisze: ustawa ograniczająca prawa kobiet.

Zatem to że, żydowska gazeta pisza o ustawie blokującej rekompensaty dla tych co przeżyli holocaust w niczym nie stoi w sprzeczności z tym, że Poseł Mularczyk mówi, że polskie prawo nie zna pojęcia mienia bezspadkowego.

Swoją drogą wprowadza Pan czytelników w błąd, bo w artykule nie ma nic o haraczu dla tych co przeżyli holocaust ale jedynie o kompensacie za majątek tych co przeżyli Holocuast, który to majątek przeszedł na własność Państwa. 

 

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @grudeq 17 kwietnia 2020 11:43
17 kwietnia 2020 11:48

Oczywiście ma Pan rację. Nie ma powodu do niepokoju, niepotrzebnie zamieszałem.

Miłego weekendu!

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 11:52

Notka tak jednoznaczna i oczywista że aż nie ma co komentować. Jednak spróbuję, jak zazwyczaj, cytatem. Jest to w tej chwili trzeci bank w Polsce, a oto jego skrócona historia, za Wiki.pl (wyróżnienia moje):

"Instytucja powstała w 1988 na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 kwietnia 1988 r. pod nazwą Bank Zachodni. W 1991 został przekształcony w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa.

W 1999 irlandzka grupa Allied Irish Banks nabyła większościowy pakiet akcji (80%) Banku Zachodniego. Grupa ta również dysponowała akcjami Wielkopolskiego Banku Kredytowego (w marcu 1995 nabyła od Skarbu Państwa 16,2% akcji, w następnych latach nabywała kolejne udziały w spółce). 13 czerwca 2001, uchwałą Komisji Nadzoru Bankowego z 7 marca 2001, z połączenia obu instytucji utworzono Bank Zachodni WBK. AIB objęła 70,5% udziałów w powstałym banku.

23 czerwca 2001 rozpoczęto obrót akcjami banku na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Bank wchodzi w skład indeksu WIG30.

30 marca 2010 AIB ogłosiło zamiar sprzedaży udziałów w BZWBK, a 10 września potwierdzono te zamiary podając nabywcę – hiszpańską grupę Santander, która miała nabyć od AIB 70,36% akcji warte 3,1 mld euro. 30 marca 2011 roku Santander w ramach wezwania skupił 69,912 mln akcji spółki obejmując w niej 95,67% udziałów.

W 2012 grupa Santander porozumiała się z belgijskim KBC w sprawie zakupu należącego do tej drugiej grupy banku Kredyt Bank. Następstwem zakupu Kredyt Banku przez Santander stało się połączenie obu polskich banków. 4 stycznia 2013 nastąpił wpis do KRS na mocy którego Bank Zachodni WBK stał się następcą prawnym Kredyt Banku. Połączony bank funkcjonował jako Bank Zachodni WBK, a nazwa „Kredyt Bank” była używana jeszcze przez krótki czas jako znak towarowy części produktów.

W sierpniu 2014 Mateusz Morawiecki – ówczesny prezes zarządu banku – zapowiedział rebranding nazwy banku na „Santander”, tłumacząc to koniecznością unifikacji nazwy pod którą spółka Santander działa na świecie. Decyzję odwołano na skutek braku konsultacji z Komisją Nadzoru Finansowego, do których zobowiązała się spółka przejmując bank. 7 września 2018 Zarząd Spółki poinformował o zarejestrowaniu w sądzie rejestrowym zmiany firmy spółki na Santander Bank Polska oraz przeniesienia siedziby do Warszawy.

W 2018 bank przejął wydzieloną część Deutsche Bank Polska, obejmująca m.in. sektor klientów indywidualnych". Koniec cytatu.

Źródło:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Santander_Bank_Polska

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Paris @Vesuvio 17 kwietnia 2020 11:02
17 kwietnia 2020 11:56

Tak...

... ten  "kurtularny"  Mularczyk,  KRET  PiS'owski  udal sie partii pana JK  jak babie placek  !!!

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @Paris 17 kwietnia 2020 11:56
17 kwietnia 2020 12:02

Bielan też jest niczego sobie, zwłaszcza w jarmułce

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 12:02

,,skręcały tramwaje na most przy giserni,,...że tak to ujmę.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @JarekBeskidy 17 kwietnia 2020 11:26
17 kwietnia 2020 12:05

A jakzeby inaczej  !!!

Skoro jestesmy  bAbardowani  "pomoca  swirusowa"  -  milionami maseczek - w koncu trzeba ten  CHLAM  zuzyc  i  kase  WYRWAC  Z  GARDEL  Polakom... a ze  gospodarka  dalej  ZAMROZONA, a kto by sie takimi glupotami zajmowal  !!! 

zaloguj się by móc komentować

tadman @tomciob 17 kwietnia 2020 11:52
17 kwietnia 2020 12:15

Banco Santander Colombia i Oficinas de Banco Santander en Medellin może to zbyt proste?

zaloguj się by móc komentować

Paris @JarekBeskidy 17 kwietnia 2020 12:02
17 kwietnia 2020 12:27

O tak...

...  chociaz tam to i m.in. sam Morawiecki  w te jarmulke sie zestroil  !!!

Ta  "slitfocie"  powinna cala Polska zobaczyc - szczegolnie  przed jego  wyciem u Sakiewicza  o  PILNE  "wybory prezydEckie"... oczywiscie  dla  naszego dobra... a ich koryta. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 12:40

Bardzo interesujący trop z tym vice ministrem finansów w krótkich spodenkach / okazuje się ,że bezczelność jednak nie ma granic/, warto również przypomnieć ,ze ministrem finansów  jest pan Kościukiewicz obywatel UK, podobnie jak Rostowski byly minister za rządów PO. Wyraźnie mozna dostrzec pewną kontynuację.. Osobiście czekam ,kiedy uaktywnią Teofila Bartoszewskiego , być może jest on asekuracją na przyszłość ,kiedy to się PiSowi noga podwinie, a wszystko zmierza ku temu, bo z bezrobociem i zapascia gospodarczą sobie nie dadza rady ,juz teraz to widac..To co aktualnie wyprawia wladza,to jest w czystej postaci kult cargo.. To szaleństwo cyfrowe , kto lepiej sobie daje radę z walką covid19, czy Polska ,czy Francja , ta kiepskiej jakości propaganda wyziera z każdej szparki..  Pozory.. 

Moim zdaniem JK juz przechodzi powoli w cień. Afera "wiencowa" jak dla mnie była ewidentną manifestacją ,ze JK nie zgadza się z decyzjami Morawieckiego.. Widać  ,ze miedzy partia ,a rządem, juz następują zgrzyty i one będą się nasilać.

Jak sie spojrzy na to wszystko co nie jest pozorem..To z PiSu powoli zostaje tylko nazwa.. Kwarantanna przymusowa jest cisza przed burzą jak sie odbędzie później.. 

Tak ,zgadza się następuje nowe formatowanie .. Wątpię aby to była perspektywa optymistyczna.. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 12:47

Tak więc nominacja ta, może oznaczać, że przyszłe pokolenia Polaków żyć będą w rzeczywistości znacznie odmiennej od tego co widzimy teraz?

Hmm, a o czym ja nieustannie piszę w zasadzie bez przerwy o tym samym, bo właśnie o tym? Ale wali mi to już, że miałem, czy mam rację, czyli:

- Hej Rodacy, za chwilę będziecie mieli to samo, co ja mam za oknem

Nie spodziewałem się tylko, że tak szybko i za mojego życia jednak jeszcze. Bo teraz już będzie jazda bez trzymanki. Wiosną 2020 zaczęła się nowa era.

Chociaż dla mnie zaczęło się to już, gdy pani Szydło została postawiona do kąta, a rządy objął NUM. Dla mnie to było jak cios w zęby. Bo to nowy był Tusk ale tym razem merytoryczny, czyli "chirurg", co się zna na tym co robi i wie skąd czerpać wiedzę. Proszę, jak sobie poradził z tym testem zamknięcia państwa.

A szerzej, manewry zamknięcia świata zdane również na piątkę. Naprawdę ich sukces. Kogo? Dobrze byłoby to zacząć namierzać. Może jednak zatrzyma się ten zjazd w nicość, bo tam przeciez oni zmierzają i taki mają plan. Im jest wszystko jedno.

A nam chyba jeszcze nie, prawda?

zaloguj się by móc komentować

betacool @Draniu 17 kwietnia 2020 12:40
17 kwietnia 2020 13:01

Dwa dni temu zapytałem żoną trzy pamięta trzeci etap walki z kryzysem albo czwarty etap wprowadzania reformy po którymś tam zjeździe...

A wczoraj Szumowski o czterech krokach - pierwszym do parków, a drugim (napawającym optymizmem), chyba na plac zabaw...

Tego chyba nawet Urban by  nie wymyślił.

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 13:10

Ale Wy tu o wiceministerku Piotrusiu. A nic o Chałupie, co to właśnie została Podsekretarzyną Stanu w MF?

https://www.gov.pl/web/finanse/anna-chalupa

"Od wielu lat związana ze skautingiem, ukończyła m.in. kurs mistrzowski instruktora harcerskiego. Interesuje się komunikacją interpersonalną, współczesną literaturą piękną oraz kuchnią i kulturą Włoch."

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vesuvio 17 kwietnia 2020 13:10
17 kwietnia 2020 13:24

Kto to jest "współczesna literatura piękna"?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Vesuvio 17 kwietnia 2020 11:48
17 kwietnia 2020 13:32

Alez ja tego nie napisałem, że nie ma powodu do niepokoju. 

Zawsze trzeba być świadomy, że nigdy nie wiadomo, kiedy niebo spadnie nam na głowy. Ale... ale nie można budzić do obrony korpusu piechoty, kiedy przeciwnik naciera plutonem harcerzy. 

Więc jeżeli ktoś mówi, że ustawa 447 jest zagrożeniem na który musimy odpowiadać ustawą, to ja się z tym kategorycznie nie zgadzam, gdyż w ten sposób tracimy argument, że sprawa jest już uregulowana polskim prawem. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @grudeq 17 kwietnia 2020 11:16
17 kwietnia 2020 13:34

Szanowny grudeq...ponoć wyssałam to z mlekiem matki,jak twierdził dostojnik Izraelski,lecz strach to ja mam w ...nie wymienię miejsca gdzie,aby nie gorszyć czytelników. Podchodzę do tej kwestii spokojnie za wyjątkiem,gdy powstają celowe zafaszowania faktów historycznych.To z czym nie potrafią sobie poradzić Żydzi,to inna bajka. Nie jest żadną tajemnicą, że USA pozostają pod bardzo silnym wpływem Izraela. Lobby żydowskie jest bardzo potężne w USA oraz wielu innych państwach świata. Oblicze współczesnych mafii  sprzedających uzbrojenie do państw całego świata, rynek narkotyków , pranie pieniądzy w światowych bankach,etc,etc jest tajemnicą poliszynella.To bezwględni powiązani ze światem polityki dzisiejsi bossowie .I to co stanowi prawo w Polsce,dla nich to pikuś wielbłąda bez garbu...ale co ja tam wiem...może inni to inaczej widzą....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 14:10

realizacja wobec deklaracji - to jest kryterium prawdziwości tego co jest sprzedawane na rynku entuzjazmu/poparcia społecznego; 'Duda bus' - no comment, reformy? no comment ...; igrzyska nadzieji dla frajerów; mamy komfort bo wszyscy gracze z tej drużyny byli naszymi rozmówcami czy tez adresatami wskazań, i powiem tak przynajmniej kawę postawili bo reszta tej politycznej '...' to tylko żebrać potrafi

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2020 13:24
17 kwietnia 2020 14:11

Pewnie Bonda i Mróz. Żulczyk i Twardoch. Pilch już chyba nie

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 17 kwietnia 2020 12:47
17 kwietnia 2020 14:13

Tak...

... resecik sie udal  "naszej"  TARGOWICY  POPiS'owej...  no, prawie sie  udal...  bo jak zwykle   WLASNIE   sprawa  sie  rypla  !!!

A  PRAWIE  to duuuza  roznica  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 kwietnia 2020 13:32
17 kwietnia 2020 14:13

problem jest prozaiczny - pozew do polskiego sądu 'o ustalenie i uznanie iż ...' gdzie te tysiące patriotycznych prawników? tych wszystkich speców od bełtania ludziom w glowach? gdzie te dziesiątki fundacji/etc podpiętych do koryta budżetowego? oni wszyscy licza, że dzięki przewałowi przyjdzie nowy pan i doceni ich powolność; ot, taka rewolucja finansowa o podłożu kastowym

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2020 12:02
17 kwietnia 2020 14:16

.. już za socjalizmu. ;- Majakowski

zaloguj się by móc komentować

Paris @Vesuvio 17 kwietnia 2020 13:10
17 kwietnia 2020 14:17

Te ich "profile"...

... to  z  pod  jednej  sztancy  wychodza  !!!

To pewnie te 2  gamonice strugaly co i  BANKSTEROWI  przed  wyborami... jaka piekna  katastrofa  i  kompromitacja  dla  "lepszej  zmiany" ...

... tylko  smiechem ich zabic,  cymbalow  jednych  !!! 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @przemsa 17 kwietnia 2020 10:40
17 kwietnia 2020 14:34

Mieć sukces i zjeść sukces

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 17 kwietnia 2020 11:01
17 kwietnia 2020 14:34

Spokojnie, myślę, że Pan Stanisław się nie obrazi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vesuvio 17 kwietnia 2020 11:02
17 kwietnia 2020 14:35

Nagłówki gazet nie są źródłem wiedzy. Spokojnie

zaloguj się by móc komentować


grudeq @BTWSelena 17 kwietnia 2020 13:34
17 kwietnia 2020 14:35

Napiszę tak: są fakty i opinie. O ile fakty można fałszować, chociaż jest to trudne, to opinie każdy ma inne. Problem zawsze jest jak się rozgranicza fakty i opinie. 

Bo ja uważam, że sprawa mienia pożydowskiego w Polsce nie istnieje, bo przepisy prawa to regulują i to dla mnie nawet nie jest opinia, tylko fakt, bo odwołuje się do kodeksu cywilnego (i do przepisów obowiazujących w 1945 roku) które mówiły, że jak ktoś nie pozostawił spadkobierców to mienie przechodzi na Skarb Państwa (Polskiego). 

Natomiast dopuszczam, że ktoś może miec opinie, w której uważa, że ta sprawa istnieje i jest ona niezałatwiona. Ale to dla mnie jest opinia której nie mogę badać pod kątem prawdziwossci czy fałszywości. 

No a jeżeli chodzi o przepotęzną mafię Lobby Żydowskiego, to to akurat będzie opinią a nie faktem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 17 kwietnia 2020 11:52
17 kwietnia 2020 14:36

Mnie ciekawi dlaczego on sie otacza takimi osobami jak Patkowski

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Draniu 17 kwietnia 2020 12:40
17 kwietnia 2020 14:37

ja bym za wcześnie nie pękał

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Vesuvio 17 kwietnia 2020 13:10
17 kwietnia 2020 14:37

Chałupy welcome tooooooooo

zaloguj się by móc komentować



grudeq @qwerty 17 kwietnia 2020 14:13
17 kwietnia 2020 14:38

Ale co Pan chce ustalać? Że jeżeli w Polskiej księdze wieczystej jest wpisany Pan Kowalski, to że on jest tam wpisany? To taki Pozew bezsensu jest.

Czy Pozew o to aby w Księdze Wieczystej nigdy nie był wpisany Pan Mosze z Tel Awiwu? No ale to nikt się na to nie zgodzi i to byłoby bezprawie, bo tak można byłoby zażądać aby np. nigdy w żadnej księdze wieczystej nie był wpisany pan qwerty i to byłoby bezprawne pozbawienia prawa własności. 

zaloguj się by móc komentować

Jazgarz @JarekBeskidy 17 kwietnia 2020 10:20
17 kwietnia 2020 14:45

Apokaliptyczny ucisk ekonomiczny

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2020 14:36
17 kwietnia 2020 14:54

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/W%C5%82adimir_Majakowski

To duży skrót myślowy w którym dość sporo upakowałam.

Cytat z Majakowskiego oczywiście. Piewcy, propagandysty itd.

Te skręcające tramwaje po swojemu interpretuję :).

Za kapitalizmu czy za socjalizmu: tramwaje skręcały tam gdzie miały w planie.

A my ,,róbmy swoje,,.

Może Majakowski trochę co innego miał na myśli, ale słowa należą do wszystkich. Ich szyk w zdaniu też, jeśli się chce można je interpretować według własnych potrzeb :).

.

 

zaloguj się by móc komentować


Krzysiek @JarekBeskidy 17 kwietnia 2020 10:20
17 kwietnia 2020 15:32

"Nie wiem jak Wy ale ja na końcu tego szaleństwa widzę jedynie zamordyzm"

Szaleństwem byłoby zostawienie tego problemu. Na szczęście ta decyzja nie była w twoich rękach (przypadek?). Dzięki szybkiej akcji w Polsce liczba zakażonych i ofiar będzie co najmniej o rząd (tj. 10 razy), mniejsza niż na zachodzie. Tak na marginesie, jakiś czas temu, chyba (2-3 tygodnie) ktoś tu cytował Łukaszenkę, który żadnych ograniczeń nie wprowadzał, a na wirusa zalecał wódkę i saunę. No to na dzisiaj mają już 2,3 razy więcej przypadków niż Polska (w przeliczeniu na liczbę mieszkańców), a ponieważ są w fazie dopiero początkowej (u nas zacznie się do kilku dni nasycanie, i stabilizacja na poziomie ok. 10 tys.), więc przeskoczą nas mnożnikiem 10, a może i 20.

Nie cała gospodarka stoi, budowlanka w miarę normalnie funkcjonuje. Mierzeję przekopują. Rolnictwo funkcjonuje, wydobycie funkcjonuje, energetyka funkcjonuje, transport kolejowy funkcjonuje, produkcja żywności też (jesteś głodny?). Za miesiąc wszystko wróci do normy, ale przetasowania globalne będą. Czy sugerujesz, że nasz rząd ma na globalny trend jakiś pływ. Na przykład nie każąc nosić tych maseczek - przez jakiś czas zresztą.

Wg The Lancet korona ma ok. 3 krotnie większą zdolność do transmisji, oraz o 5-8 krotnie większą zdolność do zabijania niż "zwykła" grupa. Daje to co najmniej 15 krotnie większą skuteczność korony. Nie dostrzeganie tego to też szaleństwo.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @grudeq 17 kwietnia 2020 14:35
17 kwietnia 2020 15:36

Podoba mi się tak postawiona opinia...pomarzyć teraz trzeba,aby zainteresowani poszli pana tokiem myślenia...Mielibyśmy problem z głowy...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 15:37

W sprawie 447 wersja optymistyczna jest taka,że nasz rząd jest jak wódz rzymski i senator Quintus Fabius Maximus Verrucosus Cunctator, znany z tego że podczas najazdu Hannibala na Rzym realnie ocenił swoje siły i unikał walki. Fabiusa oskarżano o tchórzostwo. Stąd przydomek cunctator  - zwlekający. W następstwie tych oskarżeń odebrano mu dowództwo i zaatakowano Hannibala ponosząc sromotną klęskę .    Senat skulił ogon i powtórnie oddał władzę Fabiusowi. Po latach takiej kunktatorskiej polityki najeźdzca wreszcie spasował i się wyniósł.   W naszym przypadku ci dowódcy ,  którzy chcieliby zaatakować to Grzegorz Braun i Stanisław Michalkiewicz. Tymczasem nasz ambasador Marek Magierowski mozolnie buduje polskie lobby w Izraelu i w tym celu nauczył  się perfekcyjnie hebrajskiego https://www.youtube.com/watch?v=Yec-UGa-Xxg

To wersja optymistyczna, pesymistyczna jest dokładnie odwrotna.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @grudeq 17 kwietnia 2020 10:06
17 kwietnia 2020 15:43

" Jak dobrze pamiętam, dla Ciebie głównym argumentem głosowania na PIS było zniesienie podatku spadkowego dla najbliższych. jak dla mnie tyle starcza"

Dla mnie też - to nie są małe pieniądze. Było to ok. 5% od wartości nieruchomości. Co prawda US wyceniały na ogół w dolnych poziomach te nieruchomości, ale to są na ogół istotne liczby. Ja np. w 2000 r (kiedy był jeszcze podatek dla I-szej grupy) musiałem za spadek po Babci zapłacić 18 tys. (wtedy!). Sześć lat później (2006) złowrogi PiS to zniósł i chwała. Jakoś nikt inny nie chciał tego zrobić od 1989 r.

Drugim istotny argumentem jest powszechna inwestycyjna obniżka podatku dla tych co mają i wychowują dzieci (500+). Zaznaczam, nie korzystam bo moje są dorosłe od 10 lat.

PS. Tu wyjaśnienie - aby mi ktoś nie zarzucał. Obowiązek podatkowy powstawał w chwili przyjęcia spadku. Ale nie był od razu egzekwowany. Można go było zapłacić od razu lub później. Ale jakąkolwiek czynność prawną (hipoteka, budowa, sprzedaż, ...) można było realizować dopiero po uregulowaniu. Ja miałem kasę, więc od razu zapłaciłem. Czekanie do 2006 nic by nie dało, bo prawo nie działa wstecz. Jak ktoś nabył spadek przed 2006 to obowiązek dalej ciążył.

zaloguj się by móc komentować


Krzysiek @betacool 17 kwietnia 2020 13:01
17 kwietnia 2020 15:49

"Dwa dni temu zapytałem żoną trzy pamięta trzeci etap walki z kryzysem albo czwarty etap wprowadzania reformy po którymś tam zjeździe... "

Były dwa etapy - może żona ma lepszą pamięć i pana poprawiła? Ale nic pan o tym nie napisał.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 17 kwietnia 2020 15:37
17 kwietnia 2020 15:57

Sorry nie do mnie,lecz ...Łał...dobre! M.Magierowski nawet po hebrajsku? Ależ zdolnych dyplomatów mamy...nie wiedziałam..

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 16:05

Mimo niepewności i tego że to wsystkiego nie wyjaśnia to jednak jest to ciekawa prognoza, warta zapamiętania:

"tak zwana administracja państwa polskiego jest pod rządami PIS traktowana jako teren ćwiczebny, na którym przyszli funkcjonariusze organizacji globalnych, zdobywają szlify i nabierają doświadczenia. Oznacza to, że administrowanie w Polsce, w tym administrowanie finansami ma charakter fasadowy. To zaś znaczy steruje tym ktoś z tylnego siedzenia, a my mamy patrzeć i udawać, że nic nas w tym nie niepokoi. I teraz tak – fasadowość administracji może, choć nie musi, oznaczać, że interes zaraz się zwinie. Mam na myśli Unię. Ci zaś, którzy w nią inwestowali i robili tam kariery, obudzą się z ręką w nocniku. Nowa grupa urzędników, wychowana pod czujnym okiem Mateusza Morawieckiego, zacznie kierować sprawami z poziomu organizacji globalnych, w których będzie awansować. Co to za organizacje, tego nie wiem, ale Wy zapewne wypełnicie tę rubrykę lepiej niż ja. Tak więc nominacja ta, może oznaczać, że przyszłe pokolenia Polaków żyć będą w rzeczywistości znacznie odmiennej od tego co widzimy teraz? Czy lepszej? Tego stwierdzić dziś nie sposób. Na pewno innej i na pewno mniej zależnej od Niemiec, do czego parła z całą siłą poprzednia ekipa."

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Krzysiek 17 kwietnia 2020 15:44
17 kwietnia 2020 16:26

Hmn...podoba się panu ta opinia.." Gdyby byli tacy silni to Syria, Irak, Liban i Iran dawno powinny być żydowskimi protektoratam" -  dobrze...wszystko jeszcze przed nimi,niech tylko dostaną zielone światło od USA... To od lat plan strategiczny Izraela;zmienić układ sił w swoim geopolitycznym środowisku i rozbić sąsiednie państwa arabskie na mniejsze państewka. Tak się składa,że już 1967 roku okupacja wzgórz Golan w Syrii,oraz szczytu góry Hermon ,pozwoliła Izraelowi odciąć Syrii wodę w tym rejonie,w górnym biegu Jordanu..A bez wody,nie ma życia...etc,etc...No cóż dekret prezydenta USA, uznającego suwerenność Izraela nad Wzgórzami Golan,załatwił sprawę... krok po kroczku...

zaloguj się by móc komentować



m8 @Krzysiek 17 kwietnia 2020 15:49
17 kwietnia 2020 17:06

Ale Pan to ma pamiec. Mi cos switalo , ze byl drugi etap, i pan Zbyszek Messner byl.

zaloguj się by móc komentować

m8 @ikony58 17 kwietnia 2020 16:26
17 kwietnia 2020 17:10

Z sasiedniego podworka:

Sebastian Kurz ur. 1986

-2013 (27 lat )min. spr. zagr. Republiki Austrii

-2017 (31 lat) kanlerz tejze Republiki

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 17:15

"Wczoraj dostałem na przykład link do wizerunku nowego wiceministra finansów. Sprawa jest banalna, ale skłania do ocen niestandardowych, czyli takich, które lubimy najbardziej. Oto wizerunek nowego wiceministra finansów."

Myslalem ze mnie juz nic nie zaskoczy, ale uczciwie przyznaje - jak zobaczylem to zdjecie, to mnie po prostu zatkalo, i uzywajac jezyka nieodzalowanego Edmunda Niziurskiego, uszczypnalem sie w ledzwie. I tak nic nie pomoglo.

Z ktorego ten chlopiec jest liceum?

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 17:22

Tak więc nominacja ta, może oznaczać, że przyszłe pokolenia Polaków żyć będą w rzeczywistości znacznie odmiennej od tego co widzimy teraz? Czy lepszej? Tego stwierdzić dziś nie sposób. Na pewno innej i na pewno mniej zależnej od Niemiec, do czego parła z całą siłą poprzednia ekipa.

Odniosę się tylko do tego cytatu. Niemcy, od mniej więcej początku obecnego stulecia zaliczyli falstart na starcie do globalnej gospodarki, a kiedy nakazano ponowny start (czyli około 2008-2010), zostali w blokach startowych, a jak wystartowali to zamiast rozłożyć siły na bieg długodystansowy, to zrobili sprint.

Dziś Niemcy robią wszystko, aby ich gospodarki nie wykupili inni (vide polski przykład linii lotniczych Condor), tyle, że żeby to zrobić, to trzeba mieć możliwości, których Niemcy już nie mają. Mogą co prawda zablokować sprzedaż Polsce (Condor), ale Chińczykom, czy Amerykanom, a szczególnie tym tzw. "eskimoskim" Amerykanom, to mogą skoczyć tam, gdzie światło nie dociera. Gdybyśmy dziś trzymali się Niemiec, jak chce PO, to już gospodarka nasza by do reszty zatonęła. A tak, jest przynajmniej możliwośc, że coś z niej zostanie. Być może zostanie nawet to, że za rok dwa czy trzy same Niemiaszki będą nam oferować jakieś frukta ichniej gospodarki, jakiegoś doktora etkera czy inszy t-mobile. I jeszcze będą twierdzili, że tego nam nie sprzedają, tylko bronią swojej gospodarki.

Tak.... Trochę się domyślam, kto może stać za "globalną epidemią" (chyba Chiny z dodatkiem Iranu), ale jak zwykle, City i Ameryka sobie jakoś poradzą, a Niemcy już chyba nie. Moim zdaniem idzie gra o rozwalenie gospodarki niemieckiej (przy okazji francuskiej), a co z tego będzie zobaczymy. Niemcy chyba już się zorientowali, że gra idzie o nich, bo mają całkowitą blokadę informacji co się u nich dzieje (zobaczmy, że w TVP Info jedyną informacją z Niemiec jest Gmyz, stojący na opustoszałej ulicy Berlina i wypowiadający jakieś banały - nie ma migawek jak z Włoch czy z Brytanii, jest tylko Gmyz). W niemieckiej TV (taką, jaką mam w kablówce), cały czas szydzą w niemiecki sposób z koronawirusa, a więc zwalają wszystko na CIA, Trumpa, City, przemysł zbrojeniowy i Włochów. To taka zabawa, jak na Titanicu, gdzie orkiestra miała grać do końca, ale widać, że jest to sztuczne i mające na celu zglajszlachtowanie dojczlandzkiego widza. Taki gebels 70 lat później.

To tyle moich uwag.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 17:22

" Oznacza to, że administrowanie w Polsce, w tym administrowanie finansami ma charakter fasadowy. To zaś znaczy steruje tym ktoś z tylnego siedzenia, a my mamy patrzeć i udawać, że nic nas w tym nie niepokoi. I teraz tak – fasadowość administracji może, choć nie musi, oznaczać, że interes zaraz się zwinie. Mam na myśli Unię. Ci zaś, którzy w nią inwestowali i robili tam kariery, obudzą się z ręką w nocniku."

Generalnie mam takie przeczucie, ze lepiej byc obecnie dobrym znajomym Mateusza Morawieckiego niz europoslem.

To co sie dzieje obecnie na swiecie, to wg mnie juz nie przetasowanie kart przy stole, tylko wejscie do zupelnie innej sali, z innym stolem, i do innej gry.

Wcale bym sie nie zdziwil gdyby UE sie rozpadla w najblizszym czasie.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @m8 17 kwietnia 2020 17:10
17 kwietnia 2020 17:26

Austriacy wyraźnie grają na odcięcie się od Niemiec. Być może młody Kurz chce robić karierę na "poziomie organizacji globalnych".

zaloguj się by móc komentować

tadman @Szczodrocha33 17 kwietnia 2020 17:22
17 kwietnia 2020 17:28

Dlatego był Brexit i ultimatum, że umowa ma być sformułowała do końca czerwca. Wiedzieli, że UE nie da rady lub jej nie będzie? 007 się spisał.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Starybelf 17 kwietnia 2020 17:26
17 kwietnia 2020 17:29

Z Niemcami to tylko chyba Tusk. :)

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @tadman 17 kwietnia 2020 17:29
17 kwietnia 2020 17:32

Nie tylko, Halicki też.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Starybelf 17 kwietnia 2020 17:22
17 kwietnia 2020 17:34

Tu trzeba byłoby podziękować Beacie Szydło.

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Szczodrocha33 17 kwietnia 2020 17:22
17 kwietnia 2020 17:58

Macron uważa że unia nie da rady i rozpadnie się.

Uważam, że premier Morawiecki nas  czyli  kraj, chroni przed gorszymi dużo konsekwencjami.

Korzystamy z okazji by demonstrować siedzenie cicho w sposób celujący. Nie wyrywamy się ,,do powstań,,.

Jak zostanie wynaleziona tzw ,,szczepionka,, to w tym nowym świecie trzeba będzie się rozejrzeć i odnaleźć. Tak w wymiarze osobowym jak całego obszaru w którym się znajdziemy.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @tadman 17 kwietnia 2020 17:34
17 kwietnia 2020 18:00

Tak, Beacie Szydło dziękujemy (jak stwierdził Prezes mianując młodego Morawieckiego premierem).

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2020 17:58
17 kwietnia 2020 18:04

Macron uważa...

Przepraszam, że się wtrącam offtopicznie, ale lepszego dowcipu w tej dyskusji nie słyszałem. Macron i własne zdanie.... he, he, he.... A co na to: https://www.godf.org/

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Starybelf 17 kwietnia 2020 18:04
17 kwietnia 2020 18:12

Dyskusja jest wspólna :))

Macron uważa... oczywiście że powiedział to co miał powiedzieć.

Gdybym napisała: ciemne moce czyli demony chcące zawładnąć gospodarką świata kazały Macronowi itd...to byłby Pan usatysfakcjonowany ? ;))

.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @tadman 17 kwietnia 2020 17:52
17 kwietnia 2020 18:30

Wiem ale nie mam wiedzy co tam się naprawdę dzieje u góry w tej sprawie.  Akcja Michalkiewicza i Polonii nie była "klepnięta" przez oficjalne czynniki. Wersja optymistyczna jest taka, że coś w tym czasie załatwiali i ruchawka w Waszyngtonie była im nie  na  rekę. Wersja pesymistyczna - że coś jest już dawno ustalone i dogadane... tego oczywiście nie wiem i pewnie się dowiemy w swoim czasie...  Tymczasem w polskiej ambasadzie w Izraelu...

https://www.youtube.com/watch?v=uzBmr799znw

 

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2020 18:12
17 kwietnia 2020 18:39

Gdybym napisała: ciemne moce czyli demony chcące zawładnąć gospodarką świata kazały Macronowi itd...to byłby Pan usatysfakcjonowany ? ;))

Nie, bo ciemne moce są znane i nie wolno z nimi igrać, tylko podchodzić do nich jak najbardziej poważnie.

zaloguj się by móc komentować

Jakub @grudeq 17 kwietnia 2020 11:16
17 kwietnia 2020 18:40

Jak to powiedział Mike Tyson "bardzo ciężko jest znokautować kogoś kto nie chce się wycofać". 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Starybelf 17 kwietnia 2020 18:39
17 kwietnia 2020 18:51

No właśnie.

Biorąc pod uwagę poziom wiedzy towarzystwa tutejszego, napisałam krótko, Macron powiedział ..i tyle :).

.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2020 14:37
17 kwietnia 2020 19:01

Siedzę w kantynie w pracy, a obok nnie kolega, Anglik spożywa posiłek i ogląda stare mecze piłkarskie na YouTube na komputerze. Nie wiem właśnie, czy jemu też na czymś zależy?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Starybelf 17 kwietnia 2020 17:22
17 kwietnia 2020 20:00

Hmn... ja przepraszam,Starybelfie,lecz nie odnoszę wrażenia,że TVNiemiecka szydzi z koronowirusa.Owszem jest blokada informacji,co naprawdę się dzieje,pokazują Trumpa,a raczej jego wcześniejszą ignorancję co do pandemi,lecz przekaz do tej pory był taki sam chyba jak w Polsce."Bać się i przestrzegać zaleceń...Sama omalże nie zapłaciłam kary za próbę dołączenia do dwóch osób...Jest tak samo lekarz na telefon,recepta raczej w aptece,to zależy w którym landzie.Wszystko pozamykane,w sklepach tak samo,jak w Polsce,ograniczenie papieru toaletowego i drożdży...Co godzinę info jak do tej pory;ilu zakażonych,umarłych,czy wyleczonych.Owszem są dziwne programy,aby zabawiać ludek przed telewizorem,lecz szydzenia nie zauważyłam. Frau Merkel :Niemcy osiągnęły "kruchy tymczasowy sukces" w walce z pandemią,powiedziała- w trakcie ogłoszenia wstępnego złagodzenia obostrzeń koronawirusowych. Powoli będą otwierane szkoły (chyba 4 maja(?)etc,etc... Z pewnością jest mniej "uczonych"dyletantów w telewizji na temat pandemi,lecz są programy ekstra-koronawirus...I rzeczywiście,żadnych konkretnych rządowych odkryć...cudownej recepty,nie wysłuchałam... Oczywiście na poczatku widziałam powitanie na tzw nóżka do nóżki,lecz szybko ten dowcip zniknął..To tyle z moich obserwacji z Baden-Württemberg .

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tadman 17 kwietnia 2020 17:28
17 kwietnia 2020 20:56

"Dlatego był Brexit i ultimatum, że umowa ma być sformułowała do końca czerwca. Wiedzieli, że UE nie da rady lub jej nie będzie? 007 się spisał."

Brytyjczycy sa czujni i nie daja se zapedzic w kozi rog.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2020 17:58
17 kwietnia 2020 21:08

"Uważam, że premier Morawiecki nas  czyli  kraj, chroni przed gorszymi dużo konsekwencjami."

Premier Morawiecki przystepuje od 20 kwietnia do zdejmowania obostrzen.

Cytat z salonu24:

"Chcemy zaproponować nowe reguły; zasadę trzech "i": izolacja, identyfikacja, informatyzacja - zaznaczył szef rządu."

Premier Tusk byl znacznie bardziej zwiezly w swoich wypowiedziach. Uzywal czesto slowa "innowacja".

Z utesknieniem czekam na premiera, ktory krotko i zwiezle zapowie "deidiotyzacje".

Ale chyba sie nie doczekam.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 17 kwietnia 2020 14:13
17 kwietnia 2020 21:12

Wiesz, powoli wracam tam, skąd przyszedłem, czyli z mojego planu wyjazdu z Polski i koniec.

Już wspominałem niedawno, jakie mialem schody zaraz na początku mego pobytu tutaj, a potem ten "rodzinny prezent w pysk". Musiałem do Polski wracać i myślami i fizycznie, bo taka była potrzeba. Ale czuję, nadchodzi czas, że ja wreszcie tym emigrantem sie stanę, a właściwie, już jestem. A ze mną te wszystkie książki od Gabriela, nawet raz i dwa pokazywałem je. I to jest ta właściwa Polska. Mam ten komfort być tylko w niej. Na zawsze.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Szczodrocha33 17 kwietnia 2020 21:08
17 kwietnia 2020 21:26

On tak powiedział? Ok, czekam w takim razie już tylko, kto zgasi światło. A właściwie, to on juz zgasił. Tak się teraz już tylko zastanawiam, czy dożyje tego dnia, że będę musiał sobie wszczepić ten chip, bo jak nie, to pójdę do pierdla albo pewno eutanazja przymusowa. Tak, tak, to najbliższa już przyszłość proszę koleżanek i kolegów i premier Polski tego nie ukrywa właśnie już.

Normalnie nie wiadomo, czy to sen, czy jawa. Ale jadę tymi pustymi ulicami teraz i jednak, jawa. I to nie jest ważne, że to nie w Polsce. Teraz już tak jest wszędzie. Globalnie. Globalizacja w imię Global Britain, no bo jaka inna?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 21:34

Ale dopóki mamy takich artystów, jest dobrze ☺

 

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @ikony58 17 kwietnia 2020 16:26
17 kwietnia 2020 21:53

Czyli nic nowego / niezwykłego, ale nie zminia to faktu, że nowy vm wygląda jak dziecko piernik.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2020 22:36

Jedynym pewnym i poważnym zajęciem w biografii pana Patkowskiego, biografii bez rodziców jest:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Polski_Instytut_Ekonomiczny

ten zaś jest spadkobiercą:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Instytut_Bada%C5%84_Rynku,_Konsumpcji_i_Koniunktur

ten zaś powstał w 1969 ale nawiązywał do przedwojnia:

"Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego istniał od 1969 r., zajmował się problemami handlu zagranicznego oraz gospodarki światowej. Nawiązywał do tradycji Instytutu Badania Koniunktur Gospodarczych i Cen, powołanego do życia w 1928 r. i kierowanego przez prof. Edwarda Lipińskiego. Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji był placówką naukowo-badawczą i konsultacyjną z ponad 50-letnim dorobkiem naukowym. Zajmował się problemami rynku i zarządzania przedsiębiorstwem, głównie w sektorze MŚP".

A więc historia i ciągłość jednak trochę poważna.

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 17 kwietnia 2020 21:12
17 kwietnia 2020 23:32

Tak...

... wlasnie te ksiazki od Pana Gabriela  TO  JEST  TO  !!!

Moja prywatna biblioteka tez sie juz znacznie powiekszyla,  no i jeszcze troche sie powiekszy... wreszcie bedzie troche wiecej czasu, bo juz za niczym  nie mam zamiaru gonic...  a ta wlasciwa Polska jest w nich - to fakt.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2020 00:08

https://youtu.be/qdeaVfDa5eU

Teraz to już całkiem inaczej wybrzmiewa. Na chłodno można posłuchać pracowników. W sumie normalni ludzie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Ogrodnik 18 kwietnia 2020 00:08
18 kwietnia 2020 00:20

Nawet rozmawiają zrozumiałym językiem a nie takim knajackim bełkotem jak poprzednicy. Te rozmowy w zestawieniu z ostatnim akapitem tekstu Gospodarza i sytuacją pandemii koronowirusa dają do myślenia. Z tego wynika, że na razie te główne loże na wojnę się nie umawiały ale to nie oznacza że będzie łatwo i przyjemnie. Białe człowieki są potrzebne i może nawet stanowią jakąś wartość dodaną i na wojnę ich szkoda ;)

zaloguj się by móc komentować

tomciob @tomciob 17 kwietnia 2020 22:36
18 kwietnia 2020 00:23

A oto partnerzy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, którego Piotr Patkowski był wiceprezesem:

"Partnerzy
Global Research Consortium on Economic Structural Transformation – zrzeszająca 35 członków z całego świata instytucja wspomagająca intelektualne partnerstwo i promowanie innowacyjnego myślenia, które ma na celu wspomóc w transformacji kraje rozwijające się.

Association of European Conjuncture Institutes – stowarzyszenie sprzyjające wymianie informacji i literatury poświęconej międzynarodowym osiągnięciom ekonomicznym, szczególnie w Europie. Powstało w 1957 roku z inicjatywy 3 instytutów: niemieckiego DIW, belgijskiego IRES oraz francuskiego INSEE".

Źródło

http://pie.net.pl/o-nas/

zaloguj się by móc komentować

Paris @tomciob 18 kwietnia 2020 00:23
18 kwietnia 2020 00:33

Ten  "wiceprezes"  od 7 bolesci...

...  te  ZEROWISKA  -  i  to  czym  on  sie  tam  zajmowal - to jest  nieprawdopodobna   HUCPA,  GRANDA  i  SKANDAL   !!!    !!!    !!!

A  Morawiecki  za  te  swoje  POPISY  powinien  byc  odwolany  w tri  miga  !!!

zaloguj się by móc komentować

betacool @Krzysiek 17 kwietnia 2020 15:49
18 kwietnia 2020 00:50

Masz rację. Były dwa etapy reformy. Jakoś nie żałuję, że ten bohaterski etap zmagań nie utkwił szczegółowo w mojej pamięci.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @tomciob 18 kwietnia 2020 00:23
18 kwietnia 2020 02:45

To rzućmy jeszcze okiem na założyciela tego przedwojennego (1928) Instytutu Badania Koniunktur Gospodarczych i Cen, bo tu zaczyna się robić rzeczywiście interesująco. Profesor Edward Lipiński (Wikipedia.pl):

"W 1928 r. założył Instytut Badania Koniunktur Gospodarczych i Cen, którym kierował do 1939 r. Od 1929 r. profesor zwyczajny Szkoły Głównej Handlowej i redaktor naczelny „Ekonomisty”. W czasie okupacji niemieckiej (1939–1945) brał udział w tajnym nauczaniu ekonomii i współpracował z Departamentem Pracy Delegatury Rządu Londyńskiego i Biurem Studiów Armii Krajowej. Kierował Instytutem Gospodarki Narodowej w latach 1945–1949. Twórca Szkoły Głównej Planowania i Statystyki i jej profesor od 1949. Od 1949 r. także pracownik Uniwersytetu Warszawskiego (profesor na Wydziale Prawa i Administracji UW w latach 1949–1953). Założyciel Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego i jego prezes w latach 1945–1965.

Socjalista związany z PPS-Lewicą (1906–1918) w 1946 wstąpił do PPS, a po zjednoczeniu z PPR był członkiem PZPR do 1975 roku. W latach 1956–1959 należał do Klubu Krzywego Koła, a od 1956 do 1962 był wiceprzewodniczącym Rady Ekonomicznej przy Prezesie Rady Ministrów. Sygnatariusz Listu 34, Memoriału 59 i Listu 14 oraz listu do The Times, zawierającego stwierdzenie, że w Polsce nie było represji i dyskredytującego Radio Wolna Europa. Jeden z założycieli KOR. Członek założyciel niezależnego Towarzystwa Kursów Naukowych. Członek Komisji Helsińskiej. W czasie zjazdu NSZZ „Solidarność” (1980) w swoim wystąpieniu ogłosił zakończenie działalności KOR.

Edward Lipiński sam siebie określał socjalistą utopijnym.

Był członkiem: Towarzystwa Naukowego Warszawskiego, Polskiej Akademii Nauk, francuskiej Akademii Nauk Moralnych i Politycznych (fr. Academie des sciences Morales et Politique), Międzynarodowego Instytutu Statystycznego, członkiem-korespondentem British Academy i honorowym prezesem Międzynarodowej Asocjacji Nauk Ekonomicznych (fr. Assotiation Francaisee des Sciences Economique)".

Źródło:

Edward Lipiński - Wikipedia.pl

Takie to były początki instytucji, protoplasty Polskiego Instytutu Ekonomicznego, którego wiceprezesem był Piotr Patkowski. Czy dziwi mnie AK w tym życiorysie? No może, ale tylko trochę. Pewnie wątek 1906-1918 w jego życiorysie mógłby być również interesujący. W każdym razie nowy wicepremier finansów sroce spod ogona nie spadł na pewno.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tomciob 18 kwietnia 2020 02:45
18 kwietnia 2020 03:23

"Edward Lipiński sam siebie określał socjalistą utopijnym."

Socjalista utopijny to wg mnie taki, ktory chce sie utopic.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 kwietnia 2020 14:38
18 kwietnia 2020 07:24

obecnie są na wokandach właśnie sprawy dot. wpisów w KW na rzecz np. gmin zydowskich i wpisów dot. wlasności skarbu ppanstwa oraz innych podmiotow - i decyduja ustalenia o realnym stanie prawnym [np. zasiedzenia] oraz uznanie polskiego sądu,;- pozew o ustalenie i uznanie, iż na terenie polskiej jurysdukcji obowiązuje polskie prawo w aspkcie przechodenia na własność skarbu państwa mienia osób zmarlych; batalia idzie o mechanizm tzw. fikcyjnego prawa, że jak jestem twoim sąsiadem ale mamy tą sama narodowośc to po tobie dziedziczę i nie dziala prawo o zasiedzeniu/etc a panstwo jest tworem umownym;- pojecie mienia bezspadkowego jest pojęciem zwodniczym służącym tylko do epatowania medialnego; przykład: jak mieszkach w nieruchomości od 20/30/.. lat i ktoś jest wpisany w KW i nie ma z nim kontaktu to masz prawo do wniosku o zasiedzenie a wtedy już działa inny mechanizm, brak uczestnika postępowania skutuje powolaniem kuratora i wynik zależy od sądu; tylko nieruchmości Skarbu Państwa nie podlegaja zasiedzeniu - wszelkie inne tak;- sprawy są proste jak drut

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2020 17:58
18 kwietnia 2020 07:34

Dokładnie.

Generalnie to mi brakuje na SN prostej konstatacji, że tak krawiec kraje, jak mu materiału staje. A jaką my niby mamy mieć administrację, sądy, policję, duchowieństwo, itp., itd? Tać biorą z tej materii ludzkiej, która tu jest. A jesteśmy potomkami mentalnymi (a często i bezpośrednimi) przedwojennych socjalistów w miażdżącej większości. Pozostałych dosyć skutecznie wyeliminowano z miejscowej materii społecznej. Na szczęście mamy źródła, żeby tę inną materię odtworzyć. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @qwerty 18 kwietnia 2020 07:24
18 kwietnia 2020 07:35

brak orzeczeń sądowych skutkuje popularnym zjawiskiem, że wystarczy kupić sędziego i żadne artykuły KC/etc nie nie dają poza dyskutowniem, w RP około 60% orzeczeń jest sprzecznych z obowiązujacym prawem [nawet tym literalnym w rozumieniu jak ustawa o ksiegach wieczystcyh i hipotece] i nikt sie tym nie przejmuje, jest kasa/dyspozycja jest wyrok i to jest norma

zaloguj się by móc komentować

qwerty @tomciob 18 kwietnia 2020 02:45
18 kwietnia 2020 07:37

podobnie jak niejaki Marcinkiewicz

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2020 08:52

Koronawirus w akcji, albo jak podstępnie działa.

Kolega Jerzy podesłał mi linka do portalu drobiowego a ja znalazłem coś takiego, cytuję:

Na żadne wybory nie idę, to jest mój osobisty protest wobec tego, co się dzieje. Nikogo nie namawiam do podobnej postawy, nikomu nie polecam innego kandydata niż Andrzej Duda, po prostu nie ma żadnej alternatywy. Wysyłam jasny sygnał gdzie jest granica poparcia dla działań PiS, której nigdy nie przekroczę. Uprawianie polityki kosztem gnojenia Polaków i odbierania im dorobku życia, to jedna z tych granic. Do czasu wynalezienia szczepionki na chorobę władzy, która ogarnęła PiS na żadne wybory nie pójdę, nie będę narażał swojego życia, takiego jakie miałem i jakiego nie oddam, bo nic innego nie mam. 

Nie skomentuję tej wypowiedzi, bo chyba wszystko jasne. Powody tej decyzji (?) są pod linkiem:

https://www.kontrowersje.net/p_jd_na_wybory_jak_si_pojawi_szczepionka?page=2

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2020 09:39

Andrzej proszę Cię, nie linkuj to tych śmieci. Tam u niego jest z boku przycisk do wpłacania darowizn. I reklama jednej jedynej książki. Czy u mnie widzisz gdzieś taki przycisk? 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2020 10:04

Przepraszam, już nie będę. :((

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 18 kwietnia 2020 07:34
18 kwietnia 2020 10:15

to jest dużo płytsze zagadnienie, nie trzeba sięgać aż do takiej przeszłości, jest 2020 rok i diagnozy można stawiąć bez odniesień do czasów sprzed II wś, ba już nawet prl nie jest odniesieniem do powstałych i funkcjonujących mechanizmów, spatologizowane rzesze nawet o przedwojennych socjalistach nie słyszaly a o socjalixmmie to z najwyżej z wikipedii poczytają, złodziej/oszust jest złodziejem/oszustem bez wzgledu na historię sprzed lat, istota zasadza się na pojeciu 'ponerologia' oraz skutecznym kreowaniu mechnizmów budowy struktur [awanse, selekcje, budowanie relacji, etc]; po prostu żyjemy w świecie podróbek wszystkiego [wrtości, marek, definicji, ...[ i dla normalnych nie ma już miejsca; życie w patologii wymaga innych kryteriów niż te, które jak nam sie wydaje wynosimy z domu, ze szkoły, z nauki religii, ...; i przede wszystkim wymaga umiejętności  rozeznania sytuacji i rozpoznawania zjawisk

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @qwerty 18 kwietnia 2020 10:15
18 kwietnia 2020 12:39

Nie musieli słyszeć, żeby z nich wyrastać. Po prostu dokonano swego czasu dosyć ostrego eksperymentu na tkance społecznej Polski i żyjemy w jego skutkach. 

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @BTWSelena 17 kwietnia 2020 20:00
18 kwietnia 2020 22:05

Przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz, ale ostatnio dużo pracuję (zdalnie), a w wolnych chwilach oglądam stare odcinki "Wojen magazynowych", "Gwiazd lombardu" i "Starożytnych kosmitów".

U mnie w kablówce jest Deutsche Welle (DW), taki dojczlandzki TVN24 i TVP Info w jednym. I jak włączam ten program, to zawsze występuje tam jakiś bęcwał, który za pomocą Skype'a pokazuje swoją lodówkę, na której ma napisane CIA, D. Trump, COVID-19 i inne tego typu bzdety i powtarza wciąż: "Das ist die Verschwörung, von CIA bis China und Donald Trump". A ze studia DW rozlega się wówczas ten słynny niemiecki rechot. Wiem, że jeden idiota to nie całe Niemcy, ale tego głąba pokazują zawsze, gdy włączam ten DW.

Ponadto, od czasu jak Frau Kaźmierczak poszła na kwarantannę, nie widziałem jej (np. w przeciwieństwie do B. Johnsona). Ogłoszono jedynie, że Frau Kaźmierczak z kwarantanny wyszła. I nic. Nawet nie pokazali jej w TV, a jedynie poinfomowali, że z kwarantanny wyszła. Przypomniało mi to dawne pogłoski o śmierci Jaroszewicza w trakcie pierwszej wizyty Jana Pawła II w Polsce. Mówiono wówczas: "Wiecie, w czwartek papież wyjedzie, a oni (komuchy) poczekają do soboty, no maksymalnie do poniedziałku i wyjmą Jaroszewicza z lodówki i wtedy powiedzą, że Jaroszewicz nie żyje". No i te wiadomości z Merkel jako żywo przypominają mi o tej kwestii, że "wiecie, jak tylko za 2 tygodnie wycofają obostrzenia, związane z epidemią, to wyjmą Merkel z lodówki i ogłoszą, że zmarła na Parkinsona i Alzheimera". Coś na podobieństwo Andropowa.

Wiem, że to co piszę, to wynik nadmiernego oglądania "Starożytnych kosmitów" ;-), ale przecież zupełnie inaczej zachowują się Włosi, Hiszpanie czy Amerykanie, pokazując codziennie swoich rządzących, którzy cały czas twierdzą, że "sytuacja jest pod kontrolą", "liczba zmarłych na COVID-19 z dnia na dzień maleje" i że "trzeba wrócić do normalności mimo epidemii". W Niemczech niczego takiego nie widzę, jest cenzura i skąpe dozowanie informacji - jak za komuny.

zaloguj się by móc komentować


lakekeeper @cbrengland 17 kwietnia 2020 21:34
18 kwietnia 2020 23:07

Ha! Znam tych artystów osobiście i koncertowo od wielu lat. Cieszę się że Pan ich odkrył na nowo. Dziwny ten globalny aspekt wirusa. W trzech krajach w których żyłam, różne stopnie zamordzia...Ja już jestem na następnej emigracji, do Polski tym razem. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2020 23:40

Jest taka ktegoria; "Niszowy Bloger", coś tam ogryziecie, z tych "dobrych zmian" jak nie jeden to drugi, drugi pewnie uznał że masła na kromce jest mniej niż zwykle i poszedł tam gdzie dobrze karmiom, co tu takiego dziwnego? Może mu obiecali wiceministerstwo cyfryzacji i nie dotrzymali? Ja to wiem?

Białoruś jawi się jako ostoja normalności.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @lakekeeper 18 kwietnia 2020 23:07
19 kwietnia 2020 14:37

Prawda, oni są wspaniali, proszę im to przekazać, jeżeli będzie okazja. Niech im się darzy jeszcze dlugie lata śpiewać, co śpiewają, bo przecież to jest esencja polskości właśnie, nawet jak śpiewają czasem po rosyjsku i o obcych krajach, bo tak to właśnie jest ☺

Och morze nasze morze ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 18 kwietnia 2020 12:39
19 kwietnia 2020 16:05

tak, ale przeżyć jakoś musimy

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować