-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Próżnia w strefie wybuchu

Nie znam się na tym, ale mówią, że jak jest wybuch, to powstaje próżnia. W tej próżni ginie wszystko, w zasadzie od razu. Zastrzegam, że nie wiem czy precyzyjnie się wyraziłem, ale chodzi mi o pewną metaforę. Mamy oto gwałtowny wybuch emocji, a w strefie wybuchu tworzy się próżnia. Mam na myśli próżnię emocjonalną i intelektualną. Nie ma w strefie wybuchu ani jednej oryginalnej myśli, a te które są, istnieją tylko po to, by podkreślić jak wielkie szkody wyrządził wybuch nam wszystkim i jak wielkie jeszcze wyrządzi. Nie ma w tej strefie ani jednego autentycznego przeżycia, są tylko memy, fałszywe i rozpoznawalne, stare jak świat, którymi próbuje się na nowo kokietować młodzież.

Oto lista stworzeń żyjących w próżni. To są istoty lepsze niż bakterie beztlenowe, bo nie można ich niczym ruszyć. Głównie z tego powodu, że ich istnienie jest gwarantowane przez media i organizacje, a także potrzebne do tego, by udowodnić ludziom oddychającym, że próżni w strefie wybuchu nie ma. Aha, nie ma...spróbujcie się tam zbliżyć.

Numer jeden na liście – Aktor Jakimowicz. Nie pamiętam jego imienia. Pan ten jest znany z tego, że jest znany. Wyczuł koniunkturę i publicznie pochwalił ministra Macierewicza, przez co z miejsca został zaliczony do grupy artystów intelektualistów. O ile pamiętam pan ten wystąpił dawno temu w jednym tylko filmie, a jego główny atut polega na tym, że podoba się kobietom. No, a jak ktoś podoba się kobietom, to nie ma siły, nie zniszczycie go, zawsze się uchowa. Na koniec oczywiście te kobiety będą miały pretensje do wszystkich wokoło, że Jakimowicz nie spełnił ich oczekiwań, ale nie zmieni to powszechnego mniemania, że jak ktoś podoba się kobietom, to jest świetny. Jakimowicz powiedział ostatnio, że to, co się dzieje na ulicach, to wstęp do islamizacji Polski. Na tym przykładzie widać wyraźnie, jak źle na umysły i na poziom dyskusji działa wprowadzanie do niej memów, brak lektury i nachalna publicystyka. Był wybuch, a po wybuchu, w próżni, wykwitły od razu takie opinie. I Magda Ogórek, która występuje z Jakimowiczem, po to, by podkreślić jego walory, a i swoje przy okazji, słysząc to, kiwa ze zrozumieniem głową. W zasadzie w próżni można wygłosić każdą kwestie, na przykład taką – Niemcy oderwą ziemie zachodnie, a Żydzi przyłączą resztę Polski do Ukrainy i będą zarządzać tą atrapą RON. Stolica będzie we Lwowie, bo to jest najodpowiedniejsze do takich prezencji miasto. W zasadzie czemu nie?

Numer dwa – pan Adam Szustak. Wyraz ojciec nie przechodzi mi przez gardło i klawiaturę. Czekam aż Szustak w swoich wystąpieniach zacznie robić – tiu, tiu, tiu, a potem, machając rękami, zaśpiewa piosenkę zaczynającą się od słów: kto stworzył fruwające ptaszki? Na razie powiedział, że współczesny Kościół to wielka nierządnica babilońska, a Pan Bóg rękami niewiernych zniszczy ją, po to, by na gruzach powstało coś nowego, prawdziwego. Powiedział, że teraz, po tych zniszczeniach będziemy znów małą trzódką, która – zaopatrzona w Boże obietnice – będzie wyglądać zbawienia.

Oto link https://www.youtube.com/watch?v=Nu3HjXVuixA

Uważam, że każdy ksiądz powinien obowiązkowo wysłuchać serii wykładów na temat sztuki i architektury późnego antyku i średniowiecza. Bez tego, oni po prostu nie wiedzą gdzie się znajdują i wydaje im się, że te nędzne grosze, którymi dysponują dziś biskupi i proboszczowie, to jest powód do tego, by bić się w pierś i przepraszać za grzechy.

Zresztą, nic by to chyba nie dało. Szustak chce sprowadzić misję to tego, by każdy kaznodzieja miał wokół siebie grupkę wyznawców i był takim niby Chrystusem, ale nie naprawdę. Takim zbawicielem w niedoczasie, który – kontaktując się przez komórkę ze swoim patronem – mówił by tym wiernym, co mają robić i o czym mają myśleć. Ponieważ horyzont Szustaka i jego wyobraźnia lokują go gdzieś na poziomie langusty, jedyne co może on zrobić to zdegradować swoich wyznawców i odebrać im wolną wolę. A i to wszystko dlatego jedynie, że stoi za nim ktoś ukryty, kto nigdy się nie ujawni. Ja mam prośbę, żeby ci, którzy wierzą w Szustaka, wyjaśnili mi dlaczego współczesny Kościół, który godzi się na wszelkie ustępstwa, który wyrzucił sztukę ze świątyni, a zostawił tam nędzne kazania, bełkot biskupa Markowskiego, Szustaka i jego brednie, kościół, którego zwierzchnikiem jest papież Franciszek, a w Polsce prymas Polak i kardynał Nycz, zasługuje na miano wielkiej nierządnicy babilońskiej? I co takiego powinien ten Kościół jeszcze zrobić, by to piętno zmyć? Myślę, że Szustak powiedział to wyraźnie – powinien się rozwiązać, zamienić w wyizolowane grupki i zejść do katakumb, skąd byłby wyciągany, w chwili kiedy byłoby zapotrzebowanie na widowiskowe męczeństwo, albo polityczną prowokację. To, co mówi Szustak, podoba się rzecz jasna kobietom, ale powód jest pozornie inny niż w przypadku Jakimowicza. Piszę wyraźnie – pozornie inny, bo w rzeczywistości jest to ten sam powód i Szustak doskonale zdaje sobie z tego sprawę, a także wykorzystuje okoliczności, za każdym razem kiedy ma gwarancję, że sprawa nie wyjdzie na jaw.

 

Numer 3. Piotr Żyłka, szef portalu Deon. To jest naprawdę niezwykłe, mam na myśli treści kolportowane przez tego człowieka. Wszystkie one krążą wokół jednego problemu – Kościół jest sam sobie winien. Podkreślam – sam sobie. Czego jest winien i na czym wina polega tego Żyłka nie wyjaśnia, ale dla wszystkich powinno być to jasne. Powtórzę więc – Kościół Franciszka, Polaka i Nycza, który posłusznie zgina kark przed każdym komu wpadnie do łba, rozkazywać hierarchom, sam jest sobie winien. Czego? Mniemam, że tego co nastąpi. Tak chyba należy rozumieć teksty Żyłki. On został poinformowany co do tego, jak rozwijać się będą wypadki, i już dziś woła – Kościół sam jest sobie winien. Kto utrzymuje Żyłkę? No Kościół przecież...Czy nie można wobec tego zabrać Żyłce kanapki i kubka z herbatą, niech żre kamienie? Pewnie można, ale Szustak powiedział, że chrześcijanin powinien częstować swoich wrogów herbatą, a nie im ją odbierać. No, ale nigdzie nie jest napisane, że musi ich brać na utrzymanie? Może więc episkopat zwolni Żyłkę z pracy i on wtedy nieco oprzytomnieje? To taka wstępna propozycja. Ja wiem, że nie do spełnienia, albowiem wszyscy hierarchowie, wliczając w to prymasa, a także większość proboszczów, żyje w poczuciu głębokich deficytów intelektualnych, które wykorzystuje natychmiast każdy spryciarz. Do rzędu tych spryciarzy zaliczam także Żyłkę oraz innych dziennikarzy, z tak zwanych mediów katolickich. Ludzie ci nauczyli się jednego – peszyć i wprawiać w zakłopotanie księży, a następnie żerować na ich strachu. Duchowni zaś, wielu z nich na pewno, mają odruchowy nawyk, by się tym cwaniakom podporządkowywać. Mogę im tylko życzyć opamiętania. Ostatni felieton Żyłki nosi tytuł Obrona kościołów nie ma nic wspólnego z Ewangelią. To jest jeszcze lepsze niż wielka nierządnica babilońska Szustaka.

 

Osobiście uważam, że wierni nie powinni bronić kościołów. Niech ludzie zakumplowani z Żyłką i ci co należą do małej trzódki Szustaka, zdewastują je, niech pobiją księży, którzy sami są sobie winni przecież. Niech urządzą we wnętrzu świątyni burdel, skoro już Szustak zaczął o tej nierządnicy, i niech podepczą konsekrowane hostie. Skoro, jak powiedział Szustak, rękami niewiernych Pan Bóg, chce zniszczyć stary porządek, po co mu przeszkadzać? Wystarczy to sfilmować i każdej z widocznych na nagraniu osób założyć sprawę sądową. To znaczy przesunąć ciężar dyskusji z próżni w strefie wybuchu, na obszar prawa cywilnego i karnego, który jest domeną świeckiego państwa. To zaś ma obowiązek chronić gmachy użyteczności publicznej, w tym świątynie. Po założeniu wszystkim spraw i upublicznieniu nagrań, pozostanie już tylko oskarżyć Szustaka i Żyłkę o moralne sprawstwo, a Jakimowicza wysłać do tańca z gwoździami.

Dziękuję za uwagę.



tagi: adam szustak  wybuch  próżnia  brak kontroli  zniszczenia  dewastacja  piotr żyłka  jakimowicz 

gabriel-maciejewski
29 października 2020 09:08
139     5026    21 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Marcin-K @gabriel-maciejewski
29 października 2020 09:15

Ta trzódka się poszerza. Ostatnio słuchałem jakiejś debato-promocji książki tego Radziejewskiego, do której "doproszono" brzmiącego jakby gadał przez rurę typu spiro Zybertowicza, symetrystę Antoniego Dudka, marszałka polowego Bartosiaka i jakieś dziwne postaci z krytyki politycznej i tokefemu. Sam Radziejewski psze jakieś twitty do protestujących, by się nie dali nabrać cwaniakowi Kaczyńskiemu i poszli walczyć o swoje prawa pod siedziby PiS_u. A pan Zybertowicz, przedstawiciel władzy przecież, uwiarygadnia tego pana i rozpływa się nad jego książczyną, której najważniejszym przesłaniem jest ponoć - modernizacja i jeszcze raz modernizacja. Marnie to wszystko wygląda.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 29 października 2020 09:15
29 października 2020 09:25

To jest preparowanie dyskusji, pewnie gdzieś, w jakimś podręczniku jest to opisane i oni teraz wdrażają. Jak na ulicach będą trupy, albo ranni, będzie wreszcie powód do tego, by poważnie i serio rozmawiać ponad podziałami. Teraz powodu nie ma, według mędrców takich jak Zybertowicz i oni się gubią, nie wiedzą co robić, co mówić...generalnie musi być dialog, ale przedmiot rozmowy powinien być zrozumiały dla tłumu. No, ale też musi być tłum. Skąd go wziąć? Najpierw więc wbrew wszystkiemu, na przykład głosom takim jak nasze, preparuje sie tłum. Potem problemy tłumu, następnie ich konsekwencję, a potem można już negocjować zgodę narodową, dzielić budżety i stanowiska i wprowadzać ograniczenia z więzieniem włącznie dla tych, co nie zrozumieli nowych czasów i potraktowali to wszystko serio. Zybertowicz musi z nimi gadać, bo z kim miałby gadać? To znaczy - kto chciałby z nim gadać i niby o czym?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
29 października 2020 09:36

Tak właśnie było - debatowali o tym, czy protesty i pandemia to są oznaki "zmian społecznych" i w jakim kierunku te rzekome zmiany miałyby się potoczyć, i czy one oznaczają koniec demokracji lyberalnej. Stworzyli sobie akademie, tytuły i definicje i teraz mogą całymi wiekami uprawiać to uniwersum, z własnymi problemami i receptami. Koniecznie trzeba wspomnieć, że pan prowadzący tę fantastyczna dyskusję pochwalił się patronatem jakiejś fundacji polsko-niemieckiej i samego Google. Aha, i jeszcze sam Zybertowicz podkreślił, że on udziela jakichś wykładów w szkole liderów, czy czymś takim, i on tam będzie genialną książkę Radziejewskiego stręczył studentom. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
29 października 2020 09:37

Najświeższe i najprawdziwsze wiadomości wg Wiki, cytuję:

Jarosław Jakimowicz (ur. 17 lipca 1969 w Kutnie) – polski aktor, prezenter telewizyjny i przedsiębiorca.

Młodość

Urodził się w Kutnie. Wychowywał się przy ul. Okopowej w Warszawie.
Ukończył Technikum Mechaniczne w Warszawie. W okresie szkolnym założył zespół muzyczny Etan Ben Hosaja.

Przez kilka lat mieszkał i pracował w Niemczech m.in. w restauracji i firmie budowlanej. W kraju został skazany na prace społeczne za drobne kradzieże, a następnie na cztery miesiące więzienia za obrabowanie poczty.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaros%C5%82aw_Jakimowicz

 

"Niektórzy marzą o przygodowym życiu albo piszą o tym książki, kręcą filmy... Jarek Jakimowicz tak żyje. Jedzie po bandzie, ryzykuje, jest kontrowersyjny. Jeśli pamiętacie młodego wilka o urodzie kalifornijskiego surfera z wielkiego ekranu, bądźcie pewni, że postać fikcyjna to ledwie namiastka brawury w porównaniu z perypetiami życiowymi pierwowzoru. O tym właśnie jest ta opowieść."
Katarzyna Bonda, pisarka

https://www.legimi.pl/ebook-jakimowicz-zycie-jak-film-jakimowicz-jaroslaw,b613899.html

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 29 października 2020 09:36
29 października 2020 09:38

Szkołę liderów prowadzi Igor Janke. To jest szkoła looserów w istocie, ale oni się o tym dowiedzą później. Takie dyskusje to próba stworzenia rynku publikacji, najwidoczniej dotacje się kończą i wszyscy już czują strach przed głodem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 29 października 2020 09:37
29 października 2020 09:40

No widzisz, są pewne stałe w polityce. Jedną z nich jest przymus wyboru Barabasza. Podkreślam - przymus. Facet napadł na pocztę i dziś jest idolem najbardziej pro państwowego i praworządnego w całej historii ministra - Antoniego Macierewicza. A jeszcze Bonda o nim pisze. Wygrał na loterii po prostu. Czego się nie tknie to sukces - poczta, film, Macierewicz, Ogórek i Bonda

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
29 października 2020 09:43

Kościołów należy bronić nie dlatego, że są miejscem kultu religijnego ale dlatego, że zbudowaliśmy je za nasze pieniądze i wara komukolwiek od naszego mienia. Powinniśmy to nie tylko jak najszybciej zrozumieć, ale również dosyć otwarcie i szeroko komunikować. Kościół jest nasz, nie proboszcza, nie episkopatu, nie ministra kultury. Nasz. 

Druga kwestia jest smutniejsza: każdy kolejny tryumf Kościoła w ramach państwa, od religii w szkołach poczynając a na wyroku TK kończąc to kilka procent mniej dominicantes za 20 lat. To jest absolutnie pewne, sprawdzone w licznych krajach przed nami i nie będzie inaczej u nas. Prawdopodobnie dlatego, że do wiary można drugiego wyłącznie przyciągać, a nie popychać, za to siebie samego trzeba właśnie popychać, zamiast dawać się przyciągać. Dokładnie odwrotnie niż u TKNPZO. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
29 października 2020 09:44

)ni cofają się mentalnie do czasów przepogańskich.

To nawet nie jest barbaria.

Przepraszam, że zacytuję pewien fragment swojej dawniejszej notki, tak tylko dla porównania.

"Kolejnym wydarzeniem, groźnym dla kariery Piłata, była sprawa budowy akweduktu, który miał zasilać Jerozolimę w wodę. Dotychczasowe małe wodociągi były daleko niewystarczające dla rozrastającej się populacji, zatem prefekt, przyzwyczajony do stołecznego (znanego z Rzymu) standardu wygód, postanowił wybudować nowy  akwedukt, który miał dostarczać wodę ze źródeł z odległych o 7 km na południowy zachód od miasta. Okazało się, że koszty inwestycji przekraczają możliwości lokalnych podatników, zatem Piłat postanowił zasilić dalsze finansowanie robót ze skarbca Świątyni Jerozolimskiej, tj. środków gromadzonych z opłat stałego podatku wnoszonego przez Żydów na rzecz tego sanktuarium, zarówno w Palestynie jak i w diasporze, oraz ofiar składanych przy okazji świąt pielgrzymkowych. Były to w skali roku olbrzymie zasoby, sięgające 10 procent ogólnych przychodów podatkowych z Judei. Tak więc Świątynia Jerozolimska w owym okresie była instytucją, która posiadała jedne z największych rezerw środków płatniczych w całym Imperium Romanum, a zasoby jej skarbca zwanego kurban (w innej transkrypcji qorban), znakomicie ułatwiały wpływanie na politykę tolerancji wobec specyficznych wymogów religii żydowskiej na całym obszarze świata cywilizacji hellenistycznej (greckiej) i romańskiej (łacińskiej).

Zatem, działając w myśl reguły pro publico bono, Piłat sięgnął bez skrupułów do zasobów skarbca świątynnego. Na wieść o tym dziesiątki tysięcy Żydów zebrało się przed siedzibą trybunału Piłata w Jerozolimie oskarżając go o kradzież i świętokradztwo. Zaczęło się faktyczne oblężenie siedziby rzymskiego namiestnika Judei. W celu rozproszenia tłumu i odblokowania siedziby władz Piłat wysłał żołnierzy przebranych w żydowskie stroje i uzbrojonych tylko w drewniane pałki. Sadyzm i okrucieństwo, z jakim żołnierze potraktowali mieszkańców Jerozolimy, doprowadziły do wielu ofiar, z których część została stratowana i zadeptana, gdy masakrowani ludzie rzucili się do panicznej ucieczki.

Władcy Imperium Romanum doskonale zdawali sobie sprawę z tego, że dobra gromadzone w miejscach lokalnych kultów lub sanktuariach będą stanowiły stały przedmiot pokusy dla wszystkich zarządców, a realizacja ich zachcianek powodowała by nieustające i groźne perturbacje, narażając interesy cesarstwa i destabilizując jego wewnętrzną sytuację bez kontroli z Rzymu. Z powyższych powodów cesarz Oktawian August wprowadził rygorystyczne klauzule w lex de sacrilegiis, w myśl których kradzież dóbr gromadzonych przez ludność na potrzeby kultu religijnego (publica sacra) zrównał z przestępstwem świętokradztwa, które było karane śmiercią. Wobec czego czyn Piłata, w przypadku zaskarżenia, mógł być zakwalifikowany jako przestępstwo sprzeniewierzenia na szkodę poddanych i groziło by mu dochodzenie z tytułu tzw. quaestiones de pecuniis repetudnis – sprawa publiczna o odszkodowania. Inaczej mówiąc, gdyby Piłat przegrał w sądzie, musiałby nie tylko zwrócić co bezprawnie przywłaszczył, ale również groziło by mu ponadto ścięcie głowy."

http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/piat-i-jezus

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 29 października 2020 09:36
29 października 2020 09:47

Czyli pełnowymiarowa intelektualna sutenerka

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 29 października 2020 09:36
29 października 2020 09:47

Czyli pełnowymiarowa intelektualna sutenerka

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
29 października 2020 09:49

Następna osobistość wg Wiki:

Adam Stanisław Szustak OP (ur. 20 lipca 1978 w Myszkowie) – polski duchowny rzymskokatolicki, dominikanin, wędrowny kaznodzieja, duszpasterz akademicki, vloger, autor książek i audiobooków.


Jest jednym z najpopularniejszych polskich rekolekcjonistów. We wrześniu 2017 uruchomił profil na portalu Patronite, przez który kaznodzieję wspiera co miesiąc (stan na czerwiec 2020 roku) około 2400 osób na kwotę około 58000 złotych. Profil ten jest obecnie głównym źródłem finansowania jego działalności oraz przez długi czas najpopularniejszym profilem na platformie, obecnie jest w pierwszej trójce najpopularniejszych. W styczniu 2018 roku objął stanowisko dyrektora Dominikańskiego Ośrodka Kaznodziejskiego.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Szustak

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
29 października 2020 09:50

" To znaczy przesunąć ciężar dyskusji z próżni w strefie wybuchu, na obszar prawa cywilnego i karnego"

NIestety role zostały rozpisane i w przedstawieniu nie ma miejca na takie numery. Nie po to się dostaje gwarancje żeby ktoś potem po sądach wolnych ludzi ciągał. Zresztą i tak gdyby doszło do rozprawy   sędzina umorzyła by sprawę, a uzasadnienie brzmiałoby jak manifest pussy riot.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 29 października 2020 09:43
29 października 2020 09:54

Aha, to już wiem dlaczego wczoraj pod św. Anną w Grodzisku nie było straży miejskiej, a policja obserwowała wszystko życzliwie z oddalenia. Bo kościół należy do mieszkańców...poniał. Burmistrz zaś doradził proboszczowi, żeby zamknąć bramę i furtki od środka. Genialny sposób na popchnięcie ludzi do Kościoła. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 29 października 2020 09:44
29 października 2020 09:56

Dlatego umył ręce. Był szantażowany. Stworzenie sytuacji przymusowej - klasyka. 

zaloguj się by móc komentować




gabriel-maciejewski @Zyszko 29 października 2020 09:50
29 października 2020 09:58

To po co głosować na PiS?

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
29 października 2020 10:00

Król Staś miał Kołłątaja.

Wałęsa miał Cybulę.

Hołownia będzie miał Szustaka.

A my ich po prostu miejmy tam gdzie trzeba.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
29 października 2020 10:04

Teraz pora na obrazki:

napis na obrazku:

Brak Marek z Taize w rozmowie z Piotrem Żyłką

https://pl-pl.facebook.com/piotrzylkablog

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 29 października 2020 10:00
29 października 2020 10:06

Powtórzę - Szustak chce się ożenić, ale nie wie jeszcze jak to ogłosić wyznawcom

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 29 października 2020 10:04
29 października 2020 10:07

Oczywiście, cisza, prostota ewangeliczna...ile razy można się nabierać na ten numer? Sianokosy przestrzeni...

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski 29 października 2020 10:06
29 października 2020 10:13

Pytanie, czy ożeniony będzie jeszcze komuś potrzebny? Segment medialnych byłych  duchownych jest mocno  obstawiony.

Chyba więc to za szybko nie nastąpi...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
29 października 2020 10:14

Pan co napadł na pocztę, wypowiada sie na temat wyroku TK

 

https://www.facebook.com/tvp.info/videos/805215990020520 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 29 października 2020 10:13
29 października 2020 10:14

To zależy z kim się ożeni

zaloguj się by móc komentować


tadman @Andrzej-z-Gdanska 29 października 2020 09:37
29 października 2020 10:30

Jak to w życiu jest też i pozytyw, oddał chorej córce część swojej wątroby.

zaloguj się by móc komentować

byczeq @gabriel-maciejewski
29 października 2020 10:35

Cóż rzec zatem. Pozostaje mi jedynie opublikowanie na FB i rozesłanie znajomym. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @tadman 29 października 2020 10:30
29 października 2020 10:38

Jak to w życiu jest też i pozytyw...

Był też święty Paweł na drodze do Damaszku.

Samo życie.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
29 października 2020 10:39

Parafrazując powiedzenie z Gangu Olsena: Próżnia jak cholera!

zaloguj się by móc komentować

rownian @gabriel-maciejewski
29 października 2020 10:48

Dobre, Szóstak chce się żenić - może z jakąś Żyłką czy jakoś tak?

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @gabriel-maciejewski 29 października 2020 09:58
29 października 2020 11:09

"To po co głosować na PiS?"

Bo oni zaczęli i skończą Przekop Mierzei oraz rozbudowę kanału żeglownego Elbląg - Zatoka Gdańska. Sam Pan pisał o wadze szlaków południe-północ, a peło wciąż próbuje inwestycje zablokować w Brukseli (Przekop jest na etapie ok. 40% ukończenia). Tylko oni gwarantują dokończenie Via Carpathia oraz budowę Rurociągu Bałtyckiego z Norwegii. Ukrócili drenaż VATu. Jak pamiętamy dekadę temu spacyfikowano politbiuro PiS (Smoleńsk) i splądrowano budżet najazdem "kapitału zagranicznego" nastawionego na zwroty waty. To nie są żarty: 20-30 mld rocznie. Może wrócić, zwłaszcza, że koledzy z Europy zaczynają poważnie odczuwać spowolnienie gospodarcze będące konsekwencja covid-u. Zastanawiał się Pan dlaczego Nordea parę lat temu wycofała się ostatecznie w Polski? To był niezły odkurzacz.

Pominę już takie drobnostki jak likwidacja zbędnych i szkodliwych gimnazjów oraz odzyskanie Kolejki na Kasprowy, którą sprzedał Tusk, a jest to kura znosząca złote jajka. Zawsze może wrócić, razem z emigracja kolejnej fali 3 mln z kohorty wiekowej 20-35 lat. Jest jesz kilka powodów, ale nie będę ułatwiał. Każdy ma swój rozum – jak kto pyta, to czasami półgębkiem może cos odpowiedzieć.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Krzysiek 29 października 2020 11:09
29 października 2020 11:17

No dobrze, skończą ten przekop do przyszłych wyborów? Jak skończą mają mój głos. Jak nie skończą, nie mają. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Krzysiek 29 października 2020 11:09
29 października 2020 11:21

Przez media przemknęła cichaczem informacja "mało ważna" że Niemcy budują tunel podmorski do Danii.

zaloguj się by móc komentować


Jakub @gabriel-maciejewski
29 października 2020 11:33

Tak na pocieszenie. Jest też inny głos w dyskusji. Również od księdza do którego czasem są pewne wątpliwości. 

https://www.youtube.com/watch?v=9gheQbQJg_s

zaloguj się by móc komentować

mooj @gabriel-maciejewski
29 października 2020 11:47

Ale zdarza się coś w tej pustce, czasem zaskakującego.

Pan Trzaskowski Rafał (też raczej celebryta niż autentycznie polityk) wyraził opinię, że obecna aktywność przypomina działania Reformacji.

i, kurcze blade, zaskoczył mnie! Tym, że to powiedział, nie tym, że tak jest, czy że to wie.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Marcin-K 29 października 2020 11:21
29 października 2020 11:59

Planują go ostatnie 30 lat, a już od kilku lat wiadomo że ten tunel będzie. 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Krzysiek 29 października 2020 11:09
29 października 2020 12:06

Rząd teraz w swoim "geniuszu" prowokuje (bo jak inaczej nazwać konfrontacyjną postawę Kaczyńskiego, Czarnka i Kurskiego) konflikt chyba tylko po to by mieć żelazny elektorat jak przejdą do opozycji.

Przecież ta drabina eskalacyjna się skończy prawdziwymi ofiarami na ulicy i mogę się założyć że lewica tak to sprytnie uknuje że będą to dziewczyny z niewinnym transpartentem pobite przez osiłków w bluzach żołnierzy wyklętych. Albo co gorsza - przez policję. I na pewno wtedy obok będzie przechodził zagraniczny dziennikarz z kamerą. 

To wciąganie się w spirale prowokacji które reprezentuje sobą rząd to jest absoltuny obłęd. I jakby wskazać prowokatorów to okazuje się że wszyscy od Kaczyńskiego, przez Przyłębską po Kurskiego są po ciemnej stronie. No chyba, że rzeczywiście Naczelnik jest kompletnie odcięty od realnych danych i karmiony jest spreparowaną wizję tego co się dzieje na ulicach.

Żeby oddać skalę paranoi - jedyną na poważnie deeskalującą osobą w obozie rządowym okazała być się Kinga Duda. To jest jakaś absolutna farsa. 

Przecież lewica po to prowokuje nas by mieć czarno na białym że katolicy to barbarzyńska dzicz skora do przemocy. A rząd i różni popleczniczy Godkizmu-Braunizmu chcą z wierzących uczynić zakładników swojej własnej agendy. Jak pisali na PCH24: "nie damy się! Bij lewaka" a potem "pomocy katolicy - brońcie swiątyń". To jest pułapka i prowokacja.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski 29 października 2020 10:06
29 października 2020 12:08

bardzo dobra diagnoza:) Biorąc pod uwagę target jego kazań to z jakąś studentką trzeciego roku

("żona się zestarzeje, kochanka się zestarzeje, druga żona się zestarzeje - a studentki trzeciego roku mają zawsze 21 lat")

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 października 2020 09:40
29 października 2020 12:08

Co  za  zdegenerowana  ZGRAJA...

...  normalnie  szok  !!!

zaloguj się by móc komentować


chlor @Marcin-K 29 października 2020 11:21
29 października 2020 12:09

A o tym, że będzie tunel łączący Polskę ze Świnoujściem, to już mówili gdy byłem na letnich koloniach w latach 60.

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @betacool 29 października 2020 11:24
29 października 2020 12:10

Super, że Pan to wyłowił. To się nazywa litość a nie miłość. "Ja też wiem że ci się nie uda i że nie ma szans, żebyś wyszedł z tego dołka. Bo jesteś po to, żebym ja z góry mógł kochać takich jak ty co siedza na dole. Żebym mógł pokazać jaki jestem wspaniały"

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 października 2020 10:14
29 października 2020 12:19

Dobre...

...  i  to  w  PiS'owskiej  kurwizji  !!!

zaloguj się by móc komentować

ciociaziuta @Marcin-K 29 października 2020 11:21
29 października 2020 12:23

W Geteborgu buduje się Västlänken - nikt tego nie chciał, ponieważ niesie to ze sobą wiele różnorodnych

zagrożeń. Ja powtarzam "jak to nikt nie chciał - Niemcy chcieli i basta". Pewnie będą łączyć aż do Norwegii.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @koncereyra 29 października 2020 12:06
29 października 2020 12:26

Dokladnie  tak...

...  to  jest  PULAPKA  i  PROWOKACJA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Krystian @gabriel-maciejewski
29 października 2020 12:33

W tej próżni jest miejsce na żarty jak ten z Braunem:

https://www.youtube.com/watch?v=n31i-013E9U

Montaż samochodu GB z bemką agenta Abwery, który "rozjechał" protestantki.

I te tło w rapera Ptaka o 14 słowach :)

Wottechnika!

zaloguj się by móc komentować

Kuro-San @gabriel-maciejewski 29 października 2020 10:06
29 października 2020 12:35

Powtórzę - Szustak chce się ożenić, ale nie wie jeszcze jak to ogłosić wyznawcom

Nie wiem jak w kwestii ożenku, za to ścieżka kariery wydaje się znajoma : )

Taka się mi nasunęła myśl, niekoniecznie musi się odnosić do Kościoła.

Pracuję dla różnych korpo już circa ćwierć wieku, generalnie we wszystkich występuje podobny schemat, ogarniętych (tj. posiadających dużą wiedzę), ale z niewyparzonym jęzorem tych  się wyrzuca sukcesywnie.

Za to durniów głośno tokujących dziwnym trafem trzyma się, a nawet awansuje!

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Krzysiek 29 października 2020 11:09
29 października 2020 12:39

Tja. Wprowadzili 30 nowych podatków, nie podwyższyli kwoty wolnej od podatku. Z tym VAT to jest też żart, bo nikt tego dokładnie nie wyliczył. Dodatkowo 500+, które nie działa. No i po raz pierwszy oficjalnie polska ustawa dyskutowana w Tel Aviwie.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Zyszko 29 października 2020 10:13
29 października 2020 12:47

Mnie się wydaje, że "on chce mieć ciastko i zjeść ciastko" - czyli żonatym pozostać w stanie kapłańskim. Zupełni jak protestanci i prawosławni - nawiązanie do https://coryllus.pl/proznia-w-strefie-wybuchu/#comment-195291

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
29 października 2020 13:18

Wierni powinni bronić kościołów, bo tam mieszka żywy Bóg.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ciociaziuta 29 października 2020 12:23
29 października 2020 13:25

No już mają Szwecję z Danią połączoną prawie ośmiokilometrowym mostem, teraz tunelem sobie zepną Danie z Interiorem i mają praktycznie całą Skandynawię połączoną drogami lądowymi - jeszcze faktycznie im by się coś z tą Norwegią zrobić przydało. Ale pewnie na to się nie porwą.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Marcin-K 29 października 2020 13:25
29 października 2020 13:48

To chyba nie ma sensu (połączenie stałe Norwegia-Dania), bo gdy wybudują tunel w Fehmarn to się na trasie do Olso będzie nakładać lądem symboliczne 100km (750km w linii prostej Hamburg-Olso, 850km przez tunel) więc nikt na taki estrawagancki projekt nie wyłoży ani grosza. A połączenie Hamburg-Lubeka-Kopenhaga-Malmo ładnie lądowo spina "Blue Banana" (przemysł nad Renem) ze Skandynawią. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Krzysiek 29 października 2020 11:09
29 października 2020 14:00

Nie napisałeś jakim to kosztem się odbywa.. A mnie nie interesuje jak wyglądają zakulisowe negocjacje PiSu.

Mnie interesuje moja własność po którą wyciągnął łapę PiS i to się zadziało. Ustawa norkowa jest tego przykładem. 

Do dziś nie mam zielonego pojęcia czym jest własność dla PiSu ? 

A Ty będziesz nam mydlił oczy dużymi inwestycjami państwowymi.  

Wybudujemy drogi ,a przy tych droga będą stać jedynie stacje benzynowe Orlenu  i to sporadycznie , reszta stacji benzynowych jest w łapach obcego kapitału . I tak to wygląda Szanowny Krzysztofie , mechanizm będzie  podobny z tymi inwestycjami o których wspomniałeś .. A Polacy będą robolami z najnizszymi pensjami w kolchozie unijnym. 

Głęboki interwencjonizm państwowy i etatyzm wraz z peczniejacą biurokracją ,taki jest obecny obraz Polski. 

Do dziś nie mam zielonego pojęcia czym jest własność dla PiSu.

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
29 października 2020 14:05

Tak pewnie jest, aczkolwiek wcale by mnie nie zdziwiło, gdyby się na to porwali. Tymczasem zamykam ze swojej strony ten offtop.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K 29 października 2020 14:05
29 października 2020 14:05

Miało być do koncereyra

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @koncereyra 29 października 2020 12:06
29 października 2020 14:07

 Kto zatem , twoim zdaniem, powinien bronić świątyń katolickich przed sfrustrowanymi, rozhisterozywanymi idiotkami, które nie mogą znaleźć "chłopa" (bo ci powyjeżdżali na saksy, no i stąd ta frustracja)? Przeciez nie ci zniewieściali studenci czylicealiści, którzy , chcac sięprzypodobać idiotkom, basują im. A chca, bo sa w wieku "burzy hormonalnej" i o niczym tak nie marzą jak o stosunkach płciowych bez konsekwencji.

Czyzbyś liczył, że w kwestii tych światyń może zainterweniują muzułmanie?

Chyba prędzej  oni, niż te wnuki i prawnuki oraz wnuczki iprawnuczki komunistycznych wydwiżeńców, których  nadmiar na ukierunkach "hunanistycznych" (czyli na takich, na których  nie obowiązuje znajomość tabliczki mnożenia). A największe pod względem ilosci studentów uczelnie  o takich kierunkach są ulokowane w największych miastach. A na tych kierunkach (humanistycznych) dominacja płci, do niedawna, określanej jako piękna. Kółko się zamyka.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @krzysztof-laskowski 29 października 2020 13:18
29 października 2020 14:21

To oczywistosc. Jesli nie chca bronic, bedą potepieni. (grzech zaniechania).

Czy jakis ksiądz wyszedł z krzyzem naprzeciw tym "prostestującym".

Strach ich obleciał?

Zawiesiłem wczoraj notke o kaxni 16 karmelitanemk przez trybunały rerwolucyjne we Francji.

!0 dni później asprawcy tego rozpetanego terroru (gilotynoqwego i nie tylko) sami stracili głowy.

Karmelitanki posły na szafot godnie i  z wiarą na ustach. Ich postawa w obliczu śmierci budziła respekt u ich katów.

Ci, którzy chowają sie przed neopogańską barbaria i chcą z nia "negocjować"  znajdą u barbarii tylko słowa szyderstwa.

A godność, wiarę a moze i zycie i tak stracą. Ponadto utracą szanse na zycie wieczne, ale przeciez i tak oni  w nie nie wierzą, więc no problem. Nie ma przymusu, by zasłuzyc na zbawienie.

Nikt nie idzie do Nieba czy do Piekła, bo ma akurat taki kaprys . Trzeba sobie solidnie na to zapracować.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 29 października 2020 09:54
29 października 2020 14:24

To akurat z tego powodu, że prezydentem jest Trzaskowski i on się właścicielem kościoła akurat nie czuje (słusznie zapewne). Natomiast parafianie powinni się nieco wkurzyć z tego powodu i zażądać ochrony ich własności przez powołane do tego służby. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Grzeralts 29 października 2020 14:24
29 października 2020 14:25

Errata: Benedykciński, ale poza tym bez zmian. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-laskowski 29 października 2020 13:18
29 października 2020 14:34

Mieszka, bo żeśmy ten dom zbudowali i Go tam zaprosili. Ale to dom potrzebuje naszej ochrony, nie Bóg. On jest wszechmocnym Panem, Stwórcą i Władcą wszystkiego. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Grzeralts 29 października 2020 14:24
29 października 2020 15:38

Wspólnoto, gdzie jesteś? 

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Krzysiek 29 października 2020 11:09
29 października 2020 15:41

"Tylko oni gwarantują dokończenie Via Carpathia....." czyżby, a kto niezgodie z zapisami traktatu akcesyjnego do UE ostatecznie przesunal VB na Lomże, Ełk?   Ile jest odcinków VC budowanych teraz FAKTYCZNIE w województwie podlaskim? Czy nie s aone przewidziane na 2023 i dalej, kiedy juz nie beda mieli władzy? W 2007 jesienią w ciagu kilku di od przecjecia władzy przez PO porywano mase kontraktow n abudowe dwupasmowki Biaysok - Suwąłki. Wystraczyło kilka dni. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 29 października 2020 14:34
29 października 2020 15:43

Tu sie z Tobą zgadzam .. Na hierarchię w KK nie mamy wpływu.. Natomiast na obronę/ochronę Kościołów mamy i to bardzo. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Draniu 29 października 2020 15:43
29 października 2020 16:06

Mamy do tego prawo, oczywiście legalnymi sposobami, bez zbędnej przemocy i wzmożeń. Państwo, czy samorząd nie robi nam żadnej łaski. I nie wynika to wcale z Konkordatu, prawa do swobody wyznania, czy czego tam jeszcze, to takie samo prawo jakie mamy z tytułu użytkowania szkoły społecznej, czy ufundowanej przez mieszkańców świetlicy gminnej. Nie dajmy sobie wmawiać, że tu akurat musi być jakaś milicja ludowa, bo świeckie państwo nic do tego nie ma. Jeśli się akurat nie wyrabia to można je wspomóc, ale niech ma świadomość, że wierni odwalają wtedy robotę za władze, a nie żadną prywatę.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
29 października 2020 16:46

Na to co powiedział Adam Szustak w tym filmie są tylko 2 słowa komentarza - ekskomunika, a potem zakład karny.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 29 października 2020 09:40
29 października 2020 17:15

"No widzisz, są pewne stałe w polityce. Jedną z nich jest przymus wyboru Barabasza. Podkreślam - przymus. Facet napadł na pocztę i dziś jest idolem najbardziej pro państwowego i praworządnego w całej historii ministra - Antoniego Macierewicza. A jeszcze Bonda o nim pisze. Wygrał na loterii po prostu. Czego się nie tknie to sukces - poczta, film, Macierewicz, Ogórek i Bonda"

Dom wariatow

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
29 października 2020 17:20

"Wystarczy to sfilmować i każdej z widocznych na nagraniu osób założyć sprawę sądową. To znaczy przesunąć ciężar dyskusji z próżni w strefie wybuchu, na obszar prawa cywilnego i karnego, który jest domeną świeckiego państwa. To zaś ma obowiązek chronić gmachy użyteczności publicznej, w tym świątynie."

 

Sprawy te faktycznie mozna by zalozyc.

Wyroki zapadlyby pewnie gdzies kolo roku 2030.

Po 300 zlotych grzywny na leb. Z uwagi na znikoma szkodliwosc spoleczna czynu.

No i skazancy zlozyliby apelacje.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Krzysiek 29 października 2020 11:09
29 października 2020 18:18

Pan raczy żartować...oni teraz już nic nie gwarantują. Pisowcy są z rządu wywalani, albo uciekają do kancelarii prezydenta. Pojekty żeglugi śródlądowej, w zasadzie oprócz flagowego mierzejskiego uziemnione. Szkoda gadać. Oni już nawet przestali pić w swoim gronie za powrót pisu do władzy - w regionach jeszcze to się jakoś trzyma, bo jeszcze o czymś decydują ale już nie na górze. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 29 października 2020 11:24
29 października 2020 18:21

Kiedy nie zasługuje się na kubek ciepłej herbaty ;) Nie wszyscy mogą się tym kubkiem cieszyć ;))

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
29 października 2020 18:23

Już jakoś ochłonęłam, po tej perełce manipulacji umysłam swojej trzódki. Popisowy odcinek, jak wskazywać kierunek boju i namawiać do realizacji jego pragnień.

To jest wstrząsające. Może ta "żona" już jest, a on chce wcześniej zostać nowym Lutrem...

zaloguj się by móc komentować


Paris @Szczodrocha33 29 października 2020 17:15
29 października 2020 18:32

O  nie  !!!

Nie  wariatow...  cFanych   NIEROBOW  i  PASOZYTOW  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
29 października 2020 18:39

P. Żyłka, redaktor deonu, "został poinformowany co do tego, jak rozwijać się będą wypadki, i już dziś woła – Kościół sam jest sobie winien."

Tak jak wielce zasłużony dla 3 RP Jerzy Urban. Bo przecież  bł. Jerzy Popiełuszko też "sam sobie był winien". 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Magazynier 29 października 2020 18:39
29 października 2020 18:41

oczywiście, bo powinien nie mieszać się do polityki...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Draniu 29 października 2020 14:00
29 października 2020 18:46

Co do własności prywatnej to PiS kieruje się wyłącznie poglądami na ten temat Jarosława Kaczyńskiego. A ten, w 2006 roku stwierdził, że własność prywatna to dla niego brak "sprawiedliwości społecznej". Rzekł to na okoliczność naszego dążenia do reprywatyzacji, czyli zwrotu majątków pokrzywdzonym/obrabowanym przez państwo. Smaku szczególnego dodaje to, że chodziło o własność ziemi. A tu mamy 447 w natarciu... Więc ta rzekoma "sprawiedliwość społeczna" cuchnie na odległość. 

Państwo jest bogate gwarantowaną własnością prywatną swoich obywateli. A my nie znamy dnia ani godziny - vide: 5 "dla zwierząt". 

Zasobność hodowców norek sprawiła, iż utworzyli oni niezłą telewizję, która nie prosiła o wpłaty. Nooo.... "Nic poza państwem" przecież. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @KOSSOBOR 29 października 2020 18:46
29 października 2020 19:33

Trzeba by się przyjrzeć instytucji o wdzięcznej nazwie Polski Fundusz Rozwoju. PFR wyemitował jak wiadomo obligacje na 100 mld zł z gwarancją Skarbu Państwa na walkę z kowidkiem. Z drugiej strony mocno inwestuje w różne przedsięwzięcia, np. ostatnio podano komunikat, że Konsorcjum, w którego skład wchodzi m.in. PGNiG, PGE i PFR, złożyło wstępną, niewiążącą ofertę nabycia od Fortum Holding działalności ciepłowniczej i chłodniczej prowadzonej w Estonii, na Litwie, na Łotwie i w Polsce. W ubiegłym roku PFR też jako cżłonek konsorcjum kupiło największy terminal kontenerowy DCT Gdańsk, dwa lata temu  PESĘ. Ciekawe, co jeszcze? I czy przypadkiem wszystko to co kupiło i kupi PFR, nie stanowi zabezpieczenia pod emisję obligacji i czy przypadkiem to zabezpieczenie któregoś pięknego dnia nie stanie się własnością banków po bankructwie polskich finansów? Ja się tak tylko pytam.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 29 października 2020 19:33
29 października 2020 19:42

No  prosze...

...  tu  grzany  "wyrok  TK"...  tu  "rozruchy  na  ulicach"  wielu  miast  w  Polsce,  a  tu  takie  KANTY  nam  krojo  rzadowe  zlodzieje  "zarobione  i  spiace  na  karimatach"  !!!

Do  tego  jeszcze  te  "rozpaczliwe"  nawolywania  PJK,   bankstera  i  reszty  tych  merdialnych  "wspomozycieli"...

...  ale  jada  z  narodem  w  bambuko  !!!

zaloguj się by móc komentować

mooj @ewa-rembikowska 29 października 2020 19:33
29 października 2020 19:46

są zabezpieczone gwarancją Skarbu Państwa, nei konkretnym majątkiem

podobnie jak każda obligacja SP - zdecydowana większość na świecie jest "gwarantowana przez państwo", nie konkretnym aktywem

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mooj 29 października 2020 19:46
29 października 2020 20:19

To całe szczęście. A co się dzieje, gdy państwo bankrutuje i wchodzi komornik? Tak teoretycznie. 

Jak czytam w Wiki Polski Fundusz Rozwoju (PFR) – polska spółka akcyjna należąca do Skarbu Państwa oferująca instrumenty służące rozwojowi przedsiębiorstwjednostek samorządu terytorialnego oraz osób prywatnych, inwestująca w zrównoważony rozwój społeczny i wzrost gospodarczy państwa.

zaloguj się by móc komentować

mooj @ewa-rembikowska 29 października 2020 20:19
29 października 2020 20:38

Komornik nie wchodzi. Państwo nie odpowiada przed nikim za zobowiązania:)

A jak wchodzi, to niezależnie czy państwo bankrutuje, a raczej "komornicy" wchodzą wtedy, gdy wierzyciele nie mają interesu w ochronie sowjego długu.

Polska w 1939 prawie wyzerowała swoje zadłużenie:) Rosji carskiej też źle się nie działo podczas wojny, na tle - wręcz była krezusem (w porównaniu do Rosji siódmej, ósmej dekady XIX w. albo do UKeja 1916)

Zadłużenie RP na tle innych państw (regionu czy szerzej), nawet nie w relacji do PKB a w relacji np do majątku państwoego - jest dość niskie (choć znacznie wyższe od tzw bankrutującej Białorusi, to niższe, czasem zdecydowanie niższe od "europy zachodniej, a szczególnie południowo-zachodniej:)

Inflacja - to generalnie sposób na "bankructwo" czyli przy obligcjach w swojej walucie, o stałej stopie (a takie dominują) oddaje się nominalnie tyle samo a realnie np 1/2 jak się ma dobry humor, ale jak się nie ma dobrego humoru to 1/100.

Wenezuela na przykład chyba ma jeden z największych majątków państwowych na świecie (nie PKB), porównywalnie z Saudami pewnie...no może ciut mniej (ale zależy jak liczyć;) - miałaby czym spłacić, ale...państwa same z siebie nie bankrutują z uwagi na "za duże zadłużenie"

zaloguj się by móc komentować

Peiper @gabriel-maciejewski
29 października 2020 20:39

Jak to co rozpoczyna się "żlodzijska prywatyzację" plus ograbienie lokalnego pospulsta zwanego dla niepoznaki obywatelami za pomoca podatku inflacyjnego.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mooj 29 października 2020 20:38
29 października 2020 20:47

Pożyjemy, zobaczymy, bo może i w tej materii zajdą jakieś zmiany, o których dzisiaj nic nie wiemy, tak jak w ubiegłym roku nikomu do głowy nie wpadła myśl, że rząd może zatrzymać gospodarkę pod jakimś tam pretekstem. Dzisiaj stawianie prognoz na zasadzie uzansu (bo tak było zawsze)  i ekstrapolacji trendu może być niewystarczające.

zaloguj się by móc komentować

mooj @ewa-rembikowska 29 października 2020 20:47
29 października 2020 20:52

Spadki aktywności gospodarki zaczęły się parę miesięcy przed wystąpieniem zachorowań i ogłoszeniem pandemii. Na cały świecie.

Oczywiście, można nie wnioskować z przeszłości.

Można też na wszystko patrzeć jak na zlodziejstwo, przekręt, samo zło;)

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mooj 29 października 2020 20:52
29 października 2020 21:10

Czy wszyscy dalej lecą na łeb na szyję? jak długo będą lecieć? gdzie jest dno? czy może jest jakieś państwo/państwa, które odbiło się od dna i na przykład wykupuje aktywa od innych? kto wyjdzie bogatszy i bardziej wpływowy a kto biedniejszy i podporządkowany?

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @Szczodrocha33 29 października 2020 17:20
29 października 2020 21:21

 

"Wyroki zapadlyby pewnie gdzies kolo roku 2030."

Pewnie nie aż tak daleko, bo żaden prokurator/sąd nie lubi jak mu się sprawa przedawni.

 

"Po 300 zlotych grzywny na leb. Z uwagi na znikoma szkodliwosc spoleczna czynu."

Jakby była znikoma szkodliwość społeczna czynu to nie byłoby skazania.

 

"No i skazancy zlozyliby apelacje."

Jakby złożyli apelacje to nie byliby skazańcami.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
29 października 2020 21:21

Zupełnie niedawno usłyszałam, o ile podczas "pandemii" i lokdałnów wzrosły majątki najbogatszych ludzi - nie państw - na świecie. Dżizus! Nawet nie potrafię tego powtórzyć...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewa-rembikowska 29 października 2020 19:33
29 października 2020 21:33

Ewo, to za mądre dla artysty :))) Ta wielka ekonomia, znaczy. Ale wiem jedno, to mianowicie, iż wszystkie wielkie deale /o których piszesz/i inwestycje /przekopy etc./ są robione za pieniąde podatników, a w tm czasie podatnicy są bezwzględnie goleni przez państwo. Albo jedną ustawą rujnuje ich sejm pod dowództwem JK. No i w razie przejęcia państwa /choćby 447/ te srebra rodowe natychmiast dostają się w obce /i wrogie nam/ ręce, a my zostajemy ze swoją nędzą, chociaż w tych wielkich dealach i inwestycjacj są nasze pieniądze. A więc  polityka PiSu "wszystko dla państwa" to czysta rewolucja socjalistyczna, o ile nie bolszewicka wręcz. Efekt dla nas bowiem może być ten sam. Zwłaszcza, że stale jakoś dźwięczą w tle te ponadnarodowe porozumienia, o których nic nie wiemy...

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @stanislaw-orda 29 października 2020 14:07
29 października 2020 21:50

Za dużo złudzeń i stereotypów. Całkiem często młode "feministki" to są właśnie córeczki konserwatywnego tatusia co im zapewnia beztroskie życie studentek niezbyt poważnych kierunków - wszak rodzice wszystko opłacą. Z resztą bracia tych feministek, czyli "synkowie mamusi" to dopiero prawdziwa zakała. 

Czy Czarnek jest pantoflarzem albo o feministkach z konserwatywnych domów

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @ewa-rembikowska 29 października 2020 21:10
29 października 2020 21:52

Chiny radzą sobie dobrze (z tych dużych). Z mniejszych to Korea, Japonia, Taiwan, Wietnam, Mongolia, Nowa Zelandia i Australia. W Europie kraje bałtyckie, Szwecja i Polska sobie radziły bardzo dobrze. W Polsce mamy we wrześniu wzrost rdr produkcji przemysłowej. Gorzej że teraz Jarkowy Trybunał podłożył granat pod ten już i tak niezbyt sprawny porządek Rzeczypospolitej

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Grzeralts 29 października 2020 16:06
29 października 2020 21:54

Tylko trzeba uważać na prowokatorów podających się za patriotów a potem obijających gęby tym nastoletnim feministkom, bo "będzie przypał"

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @stanislaw-orda 29 października 2020 14:21
29 października 2020 21:57

"Dorymi chęciami jest piekło wybrukowane" a Jarek et consortes wypuścili barbarzyńców z pudełka - normalnie Deus Ex Machnia. 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 29 października 2020 20:19
29 października 2020 22:11

Bedzie  rozwoj  jak  ta  lala...

...  "zrownowazony"  do  jego  jeszcze...  w  mOnisterstwie  nowoposlubiony  mezus  Andruszkiewicz,  a  w  funduszu  juz  "zarbiona"  zonka...

...  no  i  bedzie  "sukces"  !!!

I  tak  jest  na  kazdym  kroku...  wszedzie  te  PIJAWKI  "dobrozmianowe"  !!!

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
29 października 2020 22:17

Szustak to na moje oko taki "własny, osobisty Jezus" z piosenki Depeche Mode "Personal Jesus". Ktoś kto Cię wysłucha, ktoś komu zależy  na Tobie. Taki Kalibabka w sutannie. 

A Jakimowicz zdążył jeszcze być w związku z tą malarką Sarapatą. Kariera Nikodema Dyzmy przy tym wysiada. 

zaloguj się by móc komentować

mooj @koncereyra 29 października 2020 21:52
29 października 2020 23:03

rdr we wrześniu 

jak świadczy to o bazie (IX  2019) i początku hamowania?:)

a hamowanie bylo m.in. "kooperacyjno-niemieckie" dość zawuażalne

W innym miejscu cyklu inna reakcja Europy na pandemię by była. Stany były w innym miejscu i inaczej reagowały, Chiny były i są w innym miejscu, Japonia, Takwan, Wietnam, Australia - nie wiem:(

To nie znaczy, że przychylam się do poglądu, ze to wymysł i panika, ale podejmowanie decyzji to jest skomplikowana rzezc i wiele czynników zagrało.

zaloguj się by móc komentować

glicek @Zyszko 29 października 2020 10:13
29 października 2020 23:19

Brakuje mu na pewno durszlaka na łbie. I nawet by mu pasował.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
29 października 2020 23:50

A. Osiejuk taką perełkę odnośnie O. Szustaka wrzucił na TT:

https://twitter.com/aosiejuk/status/1321927593629782019?s=20

Jeśli to jest już ta decydująca wojna to PJK mocno oczyszcza przedpole. Hołownia katolik płacze, że nie wczas panowie, radykał Bosak sam już nie wie co z tą Polską i może ten TK pochopnie wystrzelił, lewica się wykańcza covidowo na ulicach miast a z reszty tuzów IIIRP wyszło jakieś obrzydlistwo i skrzeczy. PiS powiedział sprawdzam i teraz nie wiadomo jak te zbroje od środka wyczyścić. To taka optymistyczna nieco hipoteza niczym nie podparta.

Przekop wciąż się przekopuje, teraz jest dużo więcej sprzętu i ekip. Wycieczka po placu budowy:

https://www.youtube.com/watch?v=id2QpSTV3GA

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
30 października 2020 00:16

O. Szustak stwierdzeniem,że "...współczesny Kościół to wielka nierządnica babilońska..." nawiązał do takich gwiazd herezji protestanckiej (i nie tylko ) jak Marcin Luter, Ulrich Zwingli, Jan Kalwin,John Wesley (założyciel metodyzmu), nie mówiąc o Janie Husie czy Piotrze Waldo. Z tym,że oni określenie to odnosili do papiestwa a O.Szustak rozciągnął je łaskawie na CAŁY KK.

Brzmi to ciekawie w świetle tego,że w XX w i w chwili obecnej katolicy byli i są najbardziej prześladowaną grupą religijną na świecie. W XX w. za wiarę zostało zamordowanych kilkadziesiąt milionów katolików a obecnie prześladowani są we wszystkich krajach muzułmańskich, Indiach, ChRL, Korei Płn. a w "wolnym świecie" są atakowani a ich kościoły są palone.

I w takich okolicznościach przyrody "zabawowy kaznodzieja" nazywa KK  "nierządnicą babilońską". Ciekawy stan świadomości.

Życzenie czy też "proroctwo" o.Szustaka , że "... Pan Bóg rękami niewiernych zniszczy ją, po to, by na gruzach powstało coś nowego, prawdziwego..."  a konkretnie "małe prawdziwe grupki" to esencja przesłania neokatehumenatu,który jednakże nie wyraża życzenia, aby "Bóg rękami niewiernych...etc".

Jak słusznie zauważył Grzeralts, obecna "akcja" ma wymiar materialny czyli atakowane i dewastowane są kościoły budowane przez wieki za pieniądze polskich katolików i to nie ma nic wspólnego z "wielką nierządnicą" a raczej wiele wspólnego z rewolucją francuską i październikową.

O.Szustak mnie nie zdziwił. To jest sprytna gapa i wygląda (wraz z p. Żyłko) na "członka partii kapitulantów" i dla uzyskania komfortu psychicznego - obronę kościołów organizowaną spontanicznie przez młodych mężczyzn -katolików  - zrównuje z  nienawiścią. A oni stoją, odmawiają Różaniec i śpiewają pobożne pieśni. I taki detal przeoczył bystry "wędrowny kaznodzeja" i już przypisał im "nienawiść". Ciekawe, bardzo ciekawe.

Pan Jakimowicz? W 2019 chwalił wylewnie na wizji pana Macierewicza a w 2020 zagrał w filmie o Zenku Martyniuku. Dla równowagi jego syn Jovan publicznie zachwyca się Lechem Wałęsą i robił w kampanii Rafała Trzaskowskiego zaś teraz "popiera strajk kobiet". To jest "strefa Pudelka".

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @koncereyra 29 października 2020 21:54
30 października 2020 06:45

Oczywiście. W ogóle zero przemocy. A mi chodzi przede wszystkim o wzywanie odpowiednich służb i działania wobec sprawców (uszkodzenie mienia na kwotę powyżej limitu ścigania). 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @pink-panther 30 października 2020 00:16
30 października 2020 06:54

Mnie jednakowoż martwi łatwość wyjmowania z kontekstu wypowiedzi Szustaka, zresztą to samo dotyczy tu często wypowiedzi papieża. On wypowiedział dość konkretny zarzut wobec polskiego Kościoła rozumianego jako wspólnota wiernych, bardzo daleki jednak od krytki hierarchii i papiestwa. I ten zarzut, choć dobór słów nieco niefortunny, jest jak najbardziej prawdziwy i dotyczący poważnej materii - postawy, która już przyniosła i przyniesie jeszcze dalsze szkody polskim katolikom.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 29 października 2020 11:24
30 października 2020 08:13

Ona się nie zaczyna, ona się nie kończy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jakub 29 października 2020 11:33
30 października 2020 08:14

Ciekawy, szkoda, że taki cichy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mooj 29 października 2020 11:47
30 października 2020 08:14

Tak, to jest reformacja. Najważniejszym działaniem reformacji było wywołanie wojny trzydziestoletniej. Pamiętajmy o tym. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 29 października 2020 12:08
30 października 2020 08:15

Nie wiem, nie znam żadnej studentki 3 roku

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Krystian 29 października 2020 12:33
30 października 2020 08:15

Poodbny z Kononowiczem puszczają

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuro-San 29 października 2020 12:35
30 października 2020 08:16

To jest system niemiecki - promowanie idiotów

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Grzeralts 29 października 2020 14:24
30 października 2020 08:17

Kościół jest zabytkowy, leży na terenie miasta, burmistrz przede wszystkim powinien czuć się jego współwłaścicielem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 29 października 2020 16:46
30 października 2020 08:18

On będzie wkrótce kierownikiem w jakimś zakładzie

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 29 października 2020 17:20
30 października 2020 08:19

Demostracje były nielegalne, jest pandemia, zagrożenie życia, tryb doraźny można by wprowadzić

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Magazynier 29 października 2020 18:39
30 października 2020 08:21

Oczywiście, bo mieszał się do polityki

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 29 października 2020 21:21
30 października 2020 08:22

Ktoś musiał na tym zarobić

zaloguj się by móc komentować

tadman @pink-panther 30 października 2020 00:16
30 października 2020 08:22

Grzeralts napisał, że niszczenie kościołów to niszczenie naszej własności, a nawet zamach na nią, jako element walki z kościołem. Tak faktycznie jest i podskórnie czujemy dlaczego tak się dzieje.

Wysłuchałem wczoraj K. Karonia i mówił on o świątyniach z innej perspektywy, że to sacrum naszej kultury, naszej tożsamości i istnieje w naszej kulturze tabu, które chroni nasze sacrum, czyli świątyń nie wolno niszczyć, profanować, zakłócać, czy zrywać mszy i jedynem sposobem na upadek naszej kultury to złamać tabu i pokazać, że można to zrobic bezkarnie, co przyśpieszy upadek naszej kultury.

Chyba czytał SN, bo wskazywał na rolę uniwersytetów w tym względzie i jako przykład podawał Gene'a Sharpa, którego książki dostępne są bezpłatnie w internecie, a jego podstawowe dzieło jest dostępne w wielu wersjach językowych w formacie pdf, względnie audiobooka.

Podał też jedną liczbę, że w chwili obecnej takiej młodzieży, która chodzi, protestuje, skanduje po ulicach, obraża, klnie nasze szkoły wypuszczają około 0,5 mln rok do roku i nasuwa się pytanie kto do nich i co trafi oraz kto tę młodzież zagospodaruje. Odpowiedź chyba obecnie otrzymujemy.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @onyx 29 października 2020 23:50
30 października 2020 08:28

Ciekawe co na to tata A. Osiejuka. No i Bożena. Mam nadzieję, że ludzie broniący Szustaka jak niepodległości złożą tu choćby jakiś cień samokrytyki. To jest oszust, który żeruje na frajerach. I szuka możliwości porzucenia stanu kapłańskiego. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 30 października 2020 00:16
30 października 2020 08:29

Szustak też będzie założycielem, założycielem zamordyzmu

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski 30 października 2020 08:28
30 października 2020 08:29

Langusta na palmie, chyba na tej palmie co mu odbiła.

zaloguj się by móc komentować

moher @gabriel-maciejewski
30 października 2020 09:10

Obrona kościołów nie ma nic wspólnego z Ewangelią.

Proszę bardzo:

"I przyszedł do Jerozolimy. Wszedłszy do świątyni, zaczął wyrzucać tych, którzy sprzedawali i kupowali w świątyni powywracał stoły zmieniających pieniądze i ławki tych, którzy sprzedawali gołębie, i nie pozwolił, żeby kto przeniósł sprzęt jaki przez świątynię. Potem uczył ich mówiąc: «Czyż nie jest napisane: Mój dom ma być domem modlitwy dla wszystkich narodów, lecz wy uczyniliście z niego jaskinię zbójców»"

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @tadman 30 października 2020 08:29
30 października 2020 09:25

To co tam jest na tej mozaice w Ostii nie jest z pewnością palmą. Ten człowiek myli się od samego początku i bredzi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @moher 30 października 2020 09:10
30 października 2020 09:26

Oczekuję, że ludzie wierzący w Szustaka, przyznają publicznie, że mylili się w swoich ocenach co do niego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 30 października 2020 09:21
30 października 2020 09:27

Artystka zasłania swoje dzieła i nie sposób ich ocenić

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @moher 30 października 2020 09:10
30 października 2020 09:37

Ciekawe jakie brzmienie/sens miał wersja oryginalna w aramejskim/herbrajskim.

 A zwłaszcza fraza:  "Mój dom ma być domem modlitwy dla wszystkich narodów, ...." 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski 30 października 2020 09:26
30 października 2020 12:12

Ja przyznaję, zwodził mnie przez jakiś czas. I to typowo, mówiąc najpierw prawdę.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @MarcinD 30 października 2020 12:12
30 października 2020 13:13

Może tego nie powienienem wrzucać, ale jest w necie taki youtuber który na cel wział sobie lewicujące kanały i robi do tego komentarze (czasem bardziej udane, czasem mniej, no i pewnie jak to się mówi kontrowersyjne). Wczoraj "zajął się" Szustakiem... To już nawet nie jest protestantyzm, to normalna lewica jest. Dodatkowo demaskuje to środowisko była "uczennica" langusty czyli niejaka Jola Szymańska -była współpracownica Szustaka, a obecnie aktyw partyjny, sorry lewicowy. 

Jeśli ktoś zainsteresowany "rozkładem" Szustaka można to obejrzeć tutaj, resztę tematów w tym filmie pominąłem.

https://youtu.be/NAhezV7EvLw?t=560

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @tadman 30 października 2020 08:22
30 października 2020 14:28

Sęk w tym, że Szustak i podobni mówi właśnie do tej młodzieży, używając zrozumiałego dla nich zestawu pojęć i metody komunikacji. Co bynajmniej nie gwarantuje, że osiągnie w tym jakąś szczególną skuteczność. Natomiast na zrozumienie ze strony starszej generacji polskich katolików nie liczy, zakładam, w ogóle. Nawet na brak przeciwdziałania z ich strony niespecjalnie, jak sądzę. 

Ani treści, które mamy tutaj, ani to, co robi Karoń nie mają najmniejszych szans trafić do tej grupy docelowej. Najmniejszych. Oni mają kompletnie niekompatybilny zestaw pojęć podstawowych. 

Traktowanie budynku kościoła jako naszej własności, do której mamy prawo, bo to naszym wysiłkiem i za nasze pieniądze utrzymywane jest nie tylko zejściem do poziomu pojęć, który oni (jeszcze) rozumieją. Jest też oczywistym i czytelnym dla nich świadectwem - skoro jesteśmy skłonni za coś płacić, to musi być to dla nas ważne. Od nowego ajfona wolimy kościół. Taki przekaz każdy student zrozumie. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 30 października 2020 08:17
30 października 2020 14:46

Może nawet i realnie nim jest, Ale się nie czuje.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Grzeralts 30 października 2020 14:28
30 października 2020 15:03

Dotknąłeś bolesnego tematu. Zestaw pojęć i procesów myślowych, który jest tutaj naszym udziałem, jest nie tylko obcy dla młodzieży, ale też dla 99% społeczeństwa w ogóle. A może nawet 99,9...9%

Praktycznie wszyscy ludzie z mojego otoczenia, z którymi ostatnio rozmawiałem, popierają obecne protesty na ulicach, choć w nich często nie uczestniczą. I są to zarówno wyborcy PO jak i Konfederacji. Po prostu "je...ć PiS".

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MarcinD 30 października 2020 15:03
30 października 2020 15:18

To oczywiste. PiS się kompletnie zakałapućkał w przekazie adresowanym wyłącznie do emerytów, i to nie wszystkich.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ahenobarbus 30 października 2020 13:13
30 października 2020 15:26

świetne :)) ubawiłam się po pachy :)

filmik który wybrał do analizy już pokazuje, gdzie "kościół" Szustaka będzie się zbierał, cool industrial dungeon

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @ainolatak 30 października 2020 15:26
30 października 2020 16:07

Coś w tym jest. Mnie najbardziej trafna wydała się ta uwaga, że jako bądź co bądź zakonnik to może lepiej powinien się zajmować potrzebującymi, a nie kreować się na YT i nagrywać filmy... Swoją drogą ten film na kanale ma numer 386..  Prawie 400 filmów robiących wodę z mózgu. A przecież to nie jest jego jedyny kanał, on bez wątpienia jest zadaniowany, nie ma innej opcji.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @MarcinD 30 października 2020 15:03
30 października 2020 16:33

Dotknąłeś bolesnego tematu. Zestaw pojęć i procesów myślowych, który jest tutaj naszym udziałem, jest nie tylko obcy dla młodzieży, ale też dla 99% społeczeństwa w ogóle. A może nawet 99,9...9%

Tutejszy przekaz nie musi być zrozumiały i czytelny dla 99% - wystarczyłoby, gdyby był czytelny dla elity, która kształtuje narrację. Ona (elita) odpowiada za przełożenie tego przekazu na język zrozumiały.

W mojej ocenie ten przekaz jest zrozumiały - ale jest odrzucany - prywanie - to oni doskonale ten przekaz rozumieją - tylko, że to nie jest ich przekaz - bo prywatnie są kimś zupełnie innym, niż deklarują. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 30 października 2020 00:16
30 października 2020 19:50

I  jak  ten  stary,  glupi  Macierewicz...

...  teraz  wyglada  ?!?!?!

I  TOTO  wyciaga  jeszcze  zdegenerowana  niezalezna  od  rozumu  Sakiewicza  i  usiluje  "pompowac  obrone  kosciolow"...

...  chucpa  i  hipokryzja  NIEPRAWDOPODOBNA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Wolfram 30 października 2020 16:33
30 października 2020 20:24

Dokladnie  tak...

...  bo  prywatnie  ta  "nasza  elYta"  to  ZLODZIEJE  i  OSZUSCI  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować