Promocja fanatyzmu
Fanatyzm promuje się za pomocą hagad, w których występują stałe i rozpoznawalne elementy i postaci. Wymieńmy kilka, ale najpierw podzielmy naszą wizję na trzy plany. Naprawdę niezbyt skomplikowane: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość. Przeszłość jest najważniejsza, albowiem w niej lokowane są mity napędzające fanatyzm. One nie mogą być w żaden sposób zweryfikowane, ale też nikt tego od promującej fanatyzm hagady nie wymaga. Istotne jest by skreślić przed oczami odbiorcy o wrażliwym sercu i gąbczastym mózgu, wizję idyllicznej przeszłości lub takiej, która zachowała jakieś nieprawdopodobne jakości. Ich resztki mogły przetrwać do teraźniejszości, ale doprawdy tylko w nielicznych miejscach. Pilnowane są przez wtajemniczonych mędrców, którzy wiedzą i czują więcej niż inni, ale nie potrafią ocalić tego co najbardziej wartościowe bez pomocy adeptów różnych arkanów. Te wydają się profanom śmieszne i bez znaczenia, ale w rzeczywistości stanowią esencję życia i są najważniejszymi wartościami. Oczywiście, na bezcenne dziedzictwo czyhają barabrzyńcy, zanurzeni w teraźniejszości i wpatrzeni w krótkoterminową przyszłość, która rysuje się przed ich oczami mgliście, ale sympatycznie. Tylko kapłani wymarłych kultów wiedzą, że nadchodzi katastrofa i trzeba ją ze wszystkich sił powstrzymać. Szukają więc ludzi, którzy mają otwarte serca i umysły, by przekazać im to, co najważniejsze, zanim umrą. Wtedy dawne wartości ocaleją, a barbaria zarządzająca teraźniejszością będzie musiała odejść, w dosłownym i metaforycznym znaczeniu tego słowa.
Tak to wygląda w filmach pokazywanych w kinie, którymi deprawuje się nasze dzieci. One następnie przenoszą te kretyńskie wizje, rodem z Władcy pierścieni, do rzeczywistego życia. Nawet jeśli nie traktują ich serio, to ilość zmultiplikowanych w popkulturze schematów podobnych do tego, który opisałem jest tak duża, że w zasadzie nie można stworzyć inaczej skonstruowanej opowieści. Nie da się. Nikt jej nie zrozumie, a nawet jeśli, uzna, że ktoś go nabiera, albowiem przedstawione argumenty nijak nie zgadzają się z promowanymi postawami i wizją. Ta zaś, podkreślam, jest źródłem fanatyzmu gorszego niż islamski. Teraz konkret. Proszę bardzo, wczoraj trafiłem na taki oto tekst.
Wszystko jest dokładnie takie jak opisałem. Mędrzec rozumiejący przedwieczne prawdy pochodzące z epok, kiedy człowiecza barbaria nie dewastowała jeszcze planety i jego uczeń, chcą ocalić resztki dawnej puszczy. Stają przed nami i patrzą w nasze oczy z nadzieją. Niestety, gromada prymitywnych, niczego nie rozumiejących gamoni w przekrzywionych czapkach z wełny, szpanująca dyplomami inżynierów leśnictwa, próbuje im to uniemożliwić. No, ale co oni wiedzą, kiedy przed nami występuje mag prawdziwy, który chce ocalić mchy rosnące na grabowych pniach. Można oczywiście ten tekst zlekceważyć, można się z niego pośmiać, albowiem autor wzbił się na taki poziom pretensjonalności, że nie ściągnie się go zeń nawet rakietą międzykontynentalną. Ten sposób pisania jest wykorzystywany od dawna przy różnych okazjach i on zawsze znajduje entuzjastów. Jest jednak – powtórzę – narzędziem do wzbudzania fanatyzmu i niczym więcej. Celem zaś tego, niby uwodzicielskiego tekstu, jest stworzenie grup wtajemniczeń, posiadających wiedzę, lepszą, ważniejszą i bardziej potrzebną niż to, co mają w tych swoich pustych łbach inżynierowie leśnictwa. Oni by tylko wycinali las, a wrażliwi ludzie chcą go zachować dla przyszłych pokoleń, w stanie możliwie naturalnym. I nikt przy tym nie pyta, czy ktoś sobie życzy zachowania tego lasu i tych mchów porastających grabowe pnie. Nikt nie zastanawia się, że prócz mchów, porostów i innych roślin w pniach drzew, szczególnie starych żyją, także grzyby, które ten przedwieczny las zamienią w próchno w ciągu dwóch dekad. Tak więc ani mędrzec, ani jego uczeń, pod koniec swojego życia nie będą mogli podziwiać przedwiecznej puszczy obrośniętej mchami, ale bezładne zagrzybione cmentarzysko pni pozbawionych jednego, zielonego akcentu. Prócz grzybów, w tych pniach żyją także owady, które mają, pardon, w dupie, chronione gatunki wątrobowców. Interesuje je zachowanie gatunku i wykarmienie larw pasożytujących w drewnie. O tym nasz uczeń czarnoksiężnika, adept białej magii, nie wspomina, albowiem nie chodzi mu o to, by psuć tak fantastyczną wizję i podsuwać ludziom niepotrzebne wątpliwości. Przedmiotem jego artystycznych zabiegów nie są bowiem rośliny, jak chce nam to przedstawić, ale ludzie. I tu dochodzimy do bardzo ważnego mechanizmu demaskującego zbrodniczy fanatyzm. Jego promocja polega na przebiegłej zmianie optyki i wskazaniu, że istotą rozważań są rzadkie gatunki czegoś tam. A to jest nieprawda. Jeśli ktoś nie rozumie, wyjaśnię to na innych przykładach z innych dziedzin. Mamy oto targi książki, przedmiotem handlu na tych targach nie są książki, jakby się komuś mogło zdawać, ale podłoga, zwana także powierzchnią wystawienniczą. Chodzi o to, by zedrzeć z frajerów jak najwięcej kasy za podłogę, wynajmowaną na określoną ilość godzin, przez kilka dni w tygodniu. No i o to, by poustawiać wśród nich, ludzi poważnych, którzy będą handlować książkami, ale za podłogę nic nie zapłacą. Taka jest istota organizacji tych targów. Jeśli ktoś nadal nie rozumie, podaję inny przykład. Na pustyniach Maghrebu pojawiały się w XII i XIII wieku berberyjskie sekty, wyznające ortodoksyjny islam, ich celem istotnym nie było jednak nawracanie mieszkańców pustyni, którzy żyli gdzieś w górach, według własnych zasad, a o Allachu słyszeli coś, tam piąte przez dziesiąte i znali jedną linijkę najważniejszej modlitwy. Celem tym było stworzenie bardzo opresyjnej wewnętrznie, nie przyjmującej żadnej wiedzy ze świata, organizacji, która będzie strzegła szlaków wiodących z sudańskich kopalń złota do portu w Ceucie. Ortodoksja była tylko pretekstem do utrzymania dyscypliny, gwarantującej skuteczność organizacji, a to znaczy – bezpieczeństwo tego wożonego przez pustynię złota.
Oczywiście nie można było tego wyrazić wprost, albowiem wtedy skuteczność takiej organizacji zmalałaby o połowę, ludzie zaś, którzy też mieliby ochotę kontrolować ten szlak, mogliby wynająć do tej roboty, jakichś zawodowców nie mających nic wspólnego z islamem. Fanatyzm ma za zadanie przede wszystkim ukryć istotny cel do jakiego zmierza sfanatyzowana organizacja, po drugie, określić wewnętrzną lojalność członków na zasadach możliwie nieludzkich. Tak, by każdy dobrze się zastanowił, zanim okaże niesubordynację. No i wskazać wroga ideologicznego.
Dopiero bowiem taka organizacja, której członkowie podporządkowani są swoim zasadom, może skutecznie konkurować z innymi organizacjami. Ona nie używa dialogu w komunikacji ze światem, ale dokonuje przez cały czas bardzo widowiskowych demonstracji, jeśli zaś nie może tego zrobić wydaje oświadczenia, które maja charakter dogmatów i nie oczekuje, że ktoś będzie na nie odpowiadał. One mogą mieć różną formę, taką choćby, jak ten zalinkowany artykuł. Co jest celem organizacji reprezentowanej przez autora, bo chyba nie przez owego mędrca, który tam występuje i najwyraźniej obsadzony został w roli pierwszej naiwnej? Jest nim usuniecie z lasów ludzi wykształconych, czyli kadry leśników. Do tego odczłowieczenie ich, przedstawienie jako kogoś trochę tylko lepszego od orków, kto może oczywiście stanąć po jasnej stronie mocy, ale musi wiele pracować, żeby zdobyć najniższy stopień wtajemniczenia. Jeśli zaś ktoś uporczywie będzie odmawiał nawrócenia, sam sobie gotuje los najgorszy. Tak to wygląda i niech Was nie zmyli poczciwa intonacja, przebijająca z tego, w istocie kretyńskiego tekstu, którego autor ma kłopot z określeniem momentu w dziejach, kiedy to na Mazurach rządzili Prusacy. Wydaje mu się także, że po wielkich gradacjach szkodników – kornika i brudnicy mniszki – las w Puszczy Boreckiej odrodził się w swoich naturalnych formach. Nie wiem ile ten pan ma lat, ale ja pamiętam doniesienia o gradacji brudnicy puszczane w telewizorze za późnego Gierka. Las mazurski był zdewastowany i gdyby nie leśnicy nie byłoby go wcale. Podkreślam więc raz jeszcze – tego rodzaju teksty nie są niewinnym bajaniem gamonia, który nie odróżnia liścia od szyszki. To jest manifestacja pewnej metody, która służy do organizowania sfanatyzowanych struktur, wymierzonych w inne struktury, takie, które w najbliższych dekadach nie będą już potrzebne.
Dwa dni temu dotarło do mnie, że w lasach zmienia się teraz wszystko, przede wszystkim zaś zmieniły się pensje leśników, które jeszcze w poprzedniej dekadzie mogły być uznane za niezłe. Ostatnio zwolniono, mniejsza o przyczyny, dyrektora generalnego Lasów Państwowych. Gazownia podała, że człowiek ten dostawał miesięczne wynagrodzenie w wysokości 14700 zł plus dodatek funkcyjny. Hello….! Dyrektor generalny LP – 14700? Przy takiej odpowiedzialności? I takich zyskach, jakie w skali kraju wypracowują Lasy Państwowe? Ciekawe ile zarabia dyrektor przeciętnie wydajnej kopalni węgla?! Ktoś wie może? Nie wspominam o bankach i ich kadrze dyrektorskiej.
Pomyślałem o następujących okolicznościach: pięć lat technikum, bardzo ciężkiego, potem pięć lat studiów, równie ciężkich, praktyka zawodowa rozpoczynana na jakimś zadupiu, od stanowiska podleśniczego, przeganianego dzień w dzień, po jakichś wertepach, realizującego zadania nierzadko ponad siły. Po wielu latach (albo i nie) awans na leśniczego, co wiąże się wyłącznie ze zwiększoną odpowiedzialnością i jakąś nędzną podwyżką. I tu kończy większość. Jeśli ktoś robi jakąś karierę, zmuszony jest do zawierania przykrych, kompromitujących i upokarzających znajomości z politykami różnych szczebli, a także narażony jest na ataki ekologów i zakumplowanych z nimi dziennikarzy, nie mających pojęcia o tym dlaczego las wygląda tak ładnie i ile pracy to kosztowało. Do mojego kolegi zadzwoniła ostatnio dziennikarka i z przerażeniem w głosie oznajmiła, że w lesie pracują pilarki. Kolega zapytał ją czy ona sobie wyobraża, że drzewa ścina się piłami typu moje-twoje? Nie odpowiedziała.
Przez to wszystko trzeba przejść, żeby na samej górze piramidy administracyjnej zarabiać 14700 plus dodatek?! I przeczytać w portalu WP materiał jakiegoś durnia, który wymyślił, że obrośnięty mchem pień to jest rafa koralowa? Degradacja administracji lasów postępuje. Wrócimy do czasów, która pamiętam ze szkoły, przed reformą, kiedy to w lesie pracowali ludzie nie wiadomo skąd, jacyś durnie nie odróżniający sadzonki brzozy od sadzonki olszy. Nikogo to nie obchodziło. Ponad trzydzieści lat intensywnej pracy dydaktycznej kadry nauczycielskiej i akademickiej zostanie w ciągu dekady przekreślone w imię celów baśniowych, rodem z prozy Tolkiena. Widać to już dziś.
Metoda zaś autora tego tekstu jest łatwa do demaskacji. Jakby obejrzał pod mikroskopem swoja rękę, zobaczyłby tam masę fascynujących roztoczy, przypominających dinozaury, które także trzeba ocalić dla przyszłych pokoleń. Nie pytając ich, rzecz jasna o to czy tego chcą. Po cóż więc się myć? Niech żyją roztocza, niech ludzie przychodzą i oglądają je przez niesamowity sprzęt optyczny i choć przez chwilę poczują się jak Jacques Cousteau, nurkujących w głębinach!
Niestety szyderstwa nie działają na zorganizowany fanatyzm. W walce z nimi nieskuteczny jest także dialog, czego zdaje się leśnicy nie rozumieją. Wielu z nich próbuje coś tłumaczyć, wyjaśniać…To nie ma sensu. Dialog jest pułapką. Można mi oczywiście nie wierzyć, ale przyszłość pokaże, że miałem rację. Środowiska leśnego, w znanym nam dziś kształcie już niestety nie będzie.
tagi: propaganda ekologia organizacje lasy państwowe dewastacja fanatyzm wynagrodzenia
![]() |
gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 08:24 |
Komentarze:
![]() |
tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 08:56 |
Już sam tytuł powiela schematy. Autor musiał przeczytać o rekordowym grancie, jaki rząd Australii parę lat temu przyznał fundacji Wielkiej Rafy Koralowej.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 08:59 |
W latach '90 dyrektorem Tatrzańskiego Parku był fanatyk Gąsienica-Byrcyn (imienia nie pamiętam). Wyznawał zadadę "zero tolerencji dla ingetencji człowieka". Teraz po 25 latach każdy kto chodzi po Tatrach widzi jak przygnebiajace wrażenie spraeiaja te lasy. Po prostu nie do poznania - jakby ktoś przez 25 lat nie był w Tatrach. Kornik zdewastował te lasy tak samo jak kwaśne deszcze w Sudetach.
Ekolodzy protestuja przeciw wycince, ale żeby systematycznie zbierać śmieci z lasu, to nie. Za bardzo męczące. Lepiej w wygodnym fotelu posiedzieć i oburzyć się oburzeniem wielkim.
Fanatyzm Greenpeace to czyste ludobójstwo. Zabicie zwierzaka dla jedzenia lub odzienia powinna być karana, ale zabicie chorych lub słabych to już nie.
Największymi fanatykami są "młodzi, wykształceni z dużych miast".
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 09:12 |
celem jest: aby nie było nic
![]() |
K-Bedryczko @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2021 08:59 |
12 kwietnia 2021 09:14 |
Greenpeace działa za opłatą. nad tymi durniami fanatykami stoją szefowie bojówek pobierają opłaty i atakują ofiary na które dostali zlecenie.
![]() |
ahenobarbus @K-Bedryczko 12 kwietnia 2021 09:14 |
12 kwietnia 2021 10:01 |
Ma pan rację, to po prostu narzędzie "legalnego" terroryzmu pod pozorem czystych intencji i troski o dobro środowiska. Trzeba przyznać, znakomity pomysł.
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 10:13 |
"Szlaki handlowe i sposoby ich ochrony na przestrzeni dziejów". Szukam takiej książki ;)
![]() |
gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 12 kwietnia 2021 10:13 |
12 kwietnia 2021 10:16 |
To byłby hit
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2021 08:59 |
12 kwietnia 2021 10:16 |
Byrcyn był mocno lansowany wszędzie, w gazetach niemieckich, w gazowni, to go demaskowało całkowicie
![]() |
gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 12 kwietnia 2021 08:56 |
12 kwietnia 2021 10:17 |
I co zdaje mu się, że dostanie trochę mniejszy? To dopiero bałwan
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 12 kwietnia 2021 09:12 |
12 kwietnia 2021 10:18 |
Moim zdaniem jest lista celów szczegółowych.
![]() |
Tenerka @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 10:22 |
Zmiana optyki za pomocą lupki kupionej okazyjnie. Dobre....:)
![]() |
Paris @qwerty 12 kwietnia 2021 09:12 |
12 kwietnia 2021 10:35 |
DOKLADNIE TAK !!! !!! !!!
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 10:40 |
Jeśli chodzi o lasy. Jednymi z nielicznych, którzy bronią pracy leśników jest Radio Maryja. Co jakiś czas pojawia się tekst, który mówi, że piękny, się kultywuje. Zresztą ja zapraszam na tzw. lokalny zielony szlak pod Radziejową. On idzie granicą między lasem "dzikim" nie kultywowanym a lasem kultywowanym. Ten "dziki" to obraz nędzy i rozpaczy. Są tam brzydkie nędzne drzewa, wszystko jakieś takie niewydarzone a ten "prowadzony": wydaje się taki naturalny jakby wyszedł spod ręki Pana Boga.
Ostatnio naszyści wpadli na "cudowny" pomysł aby cały zarząd lasami oddać w gestię Ministerstwa Rolnictwa czyli tak jak mówisz, cała kadra będzie "zweryfikowana" na minus.
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 12 kwietnia 2021 10:40 |
12 kwietnia 2021 10:54 |
Naprawdę???!!!! Jeśli tak się stanie nigdy nie zagłosuję na PiS, a ten blog stanie się antypisowską tubą propagandową. To jest początek katastrofy ekologicznej, przemysłowej, dewastacji rynków, także rynku książki. Może zlikwidujmy ministerstwo kultury? Papieru na książki i tak wkrótce nie będzie. Po jaką ono cholerę jest potrzebne? Przed wojną go nie było. Daj jakiś link do tego, bo nie wierzę.
![]() |
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 10:55 |
a moze chodzi o to, aby na miejscu lasu postawic jakies wielkie składy magazynowe czy hurtownie przy trasach przelotowych via baltica czy tam via carpatia z ich odgałęzieniami, czy jakies nitki Silk Road. A lasy tylko w tym przeszkadzaja. To wygląda więc jak "gospodarka planowa" (planowe dewastowanie).
![]() |
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 12 kwietnia 2021 10:55 |
12 kwietnia 2021 10:56 |
Na razie dewastuje sie kadrę. Zamiast leśników po lesie będzie łaził Panoramix z Golumem
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 10:18 |
12 kwietnia 2021 11:01 |
masz rację, to jest element budowy nowego 'społeczeństwa', ci ktorych dopadnie krucjata będa sie dziwić przez pokolenia [za co, za co, przeciez tak się nie robi, etc]
![]() |
qwerty @stanislaw-orda 12 kwietnia 2021 10:55 |
12 kwietnia 2021 11:03 |
problem jest dużo głębszy i szerszy w rozplanowaniu;- RP jest panstwem resortowym i każdy resort ma własną politykę oraz własnego 'pana' - decyzje o nowym ładzie już zapadły
![]() |
qwerty @stanislaw-orda 12 kwietnia 2021 10:55 |
12 kwietnia 2021 11:03 |
problem jest dużo głębszy i szerszy w rozplanowaniu;- RP jest panstwem resortowym i każdy resort ma własną politykę oraz własnego 'pana' - decyzje o nowym ładzie już zapadły
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 11:03 |
Mnie to się kojarzy z lewactwem. Dla mnie lewactwo to robactwo.
Czy ktoś, kiedyś dyskutował (np. w domu) z robactwem?!
Kiedyś stosowało się Azotox. Nie wiem co teraz. Są różne fajne wynalazki w spray'u. :))
Wiem, że trudno wbić sobie do głowy takie myślenie, ale od czegoś trzeba zacząć.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 10:18 |
12 kwietnia 2021 11:04 |
Tak tez moze byc,...
... ale przy tym "zalecana" jest DEWASTACJA LASOW, a odwolanie dyrektora to jeden ze sposobow owej zamierzonej degradacji administracyjnej...
... a "via adriatico" i inne szlaki JUZ czekaja, magazynUF i biurowcUF nasr*ne w Polsce, ze glowa mala...
... teraz tylko trzeba to WSZYSTKO ROZPIER**LIC zeby zapanowal "nowy lad", tj. stary i zlodziejski !!!
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 10:54 |
12 kwietnia 2021 11:07 |
Tutaj masz rezultaty z wyszukiwania na portalu Radia Maryja. To jedyny portal popularny jaki ja znam, który tę sprawę podnosi:
https://www.radiomaryja.pl/?s=Lasy+państwowe+Ministerstwo+Rolnictwa
Sprawa ciągnie się od 2018 roku i nabiera tempa.
![]() |
Nova @Janusz-Tryk 12 kwietnia 2021 10:13 |
12 kwietnia 2021 11:16 |
Polecam uwadze Pana :). " Przemiany osi drożnych w Polsce późnego średniowiecza". Mapki też są.
Przeglad_Historyczny-r1973-t64-n4-s697-716.pdf (muzhp.pl)
Pozdrawiam.
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 12 kwietnia 2021 11:07 |
12 kwietnia 2021 11:18 |
Za tym stoi PSL, to pewne. Jeśli PiS się na to zgodzi, każdy kto będzie ich popierał wyleci z SN. Piszę to już teraz, zawczasu, żeby potem nikt nie płakał, że nie ostrzegałem.
![]() |
zkr @mniszysko 12 kwietnia 2021 11:07 |
12 kwietnia 2021 11:20 |
Duda zawetowal ustawe:
https://www.drewno.pl/artykuly/11968,spotkanie-w-sprawie-ustawy-dotyczacej-przyszlosci-lasow-panstwowych-bez-rozstrzygniec.html
https://www.drewno.pl/artykuly/11970,jest-nowy-projekt-ustawy-o-dzialach-administracji-rzadowej.html
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 10:54 |
12 kwietnia 2021 11:24 |
Ono mialo byc juz dawno zlikwidowane...
... to byla "obietnica wyborcza"... i nic w tym kierunku sie nie dzieje... MKiDZ to wyjatkowe ZEROWISKO i PASOZTY na ciele polskiego narodu !!!
![]() |
DYNAQ @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 11:33 |
Gradacje brudnicy mniszki i kornika drukarza były w Boreckiej w połowie 19 w. Po gradacjach las sadzono od nowa,a tam gdzie nie zdążono i las odnowił się sam jest teraz rezerwat Borki. Oprócz niego są jeszcze dwa rezerwaty, ''sztuczne'' sadzone ręką człowieka -Lipowy Jar i ''mój'' rezerwat Mazury.rezerwaty te ustanowili ci wredni leśnicy gdy ci obrońcy przyrody jeszcze koszule w zębach nosili.
![]() |
gabriel-maciejewski @DYNAQ 12 kwietnia 2021 11:33 |
12 kwietnia 2021 11:36 |
Czyli on utrzymuje, że ten rezerwat Borki jest wycinany, tak?
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 12 kwietnia 2021 11:24 |
12 kwietnia 2021 11:37 |
Zgadza się
![]() |
gabriel-maciejewski @zkr 12 kwietnia 2021 11:20 |
12 kwietnia 2021 11:39 |
Ciekawe kto był autorem tej ustawy? Może jakiś dziennikarz śledczy się odezwie?
![]() |
DYNAQ @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 11:36 |
12 kwietnia 2021 11:48 |
W rezerwatach nie ma żadnych cięć.Aż mnie chęć bierze by przejść parę kilometrów i zrobić zdjęcia jakich w tym artykule nie ma... jaki syf w lesie
''chronionym przez obrońców przyrody''
![]() |
DYNAQ @Andrzej-z-Gdanska 12 kwietnia 2021 11:03 |
12 kwietnia 2021 11:55 |
Wcześniej był używany insektycyd Cyklon B.
![]() |
DYNAQ @Andrzej-z-Gdanska 12 kwietnia 2021 11:03 |
12 kwietnia 2021 11:55 |
Wcześniej był używany insektycyd Cyklon B.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 11:57 |
Ostatnio gdzieś czytałem, że niemieckie lasy gwałtownie się degradują. Spada drastycznie ilość i jakość pozyskiwanego drewna a to co jeszcze rośnie pada plagą różnych insektów i grzybów w związku z tym przemysł drzewny leży tam i kwiczy. To może stąd pomysł, aby sięgnąć po polskie rezerwy. No ale najpierw chyba trzeba to przenieść pod "właściwe" ministerstwo jako zarządzanie uprawą.
To taka moja hipoteza.
![]() |
BTWSelena @mniszysko 12 kwietnia 2021 11:57 |
12 kwietnia 2021 12:06 |
Zarządzanie uprawą doskonale nadaje się dla chłopów ze WSI... Oni zawsze pilnują,aby pług dobrze orał i niczego nie zmarnują... Hipoteza trafna moim zdaniem..
|
Zyszko @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 12:13 |
Znajoma na Fb pytała publicznie czy da się jakoś naturalnie przegonić z działki (którą właśnie kupiła) mszyce bo nie chce ich zabijać.
Także zaplecze społeczne dla wyznawców polskiej rafy jest i to pewnie spore.
Najpierw wykopią leśników i myśliwych, a potem (pewnie pod pretekstem suszy i grożby pożarów) zabronią wstępu do lasu.
I dopiero wtedy zacznie się prawdziwy rabunek.
![]() |
ahenobarbus @mniszysko 12 kwietnia 2021 11:57 |
12 kwietnia 2021 12:18 |
Rzeczywiście, Der Onet już w zeszłym roku zaczął akcję.
https://www.lasy.gov.pl/pl/kontakt/komunikaty/komunikat-ws-artykulu-na-portalu-onet.pl
Specjaliści z Niemiec na pewno lepiej się zatroszczą LP.
![]() |
Pinokio @Zyszko 12 kwietnia 2021 12:13 |
12 kwietnia 2021 12:24 |
Rozwój gigantycznych miast to przyszłość
https://cyfrowa.rp.pl/technologie/36350-arabia-saudyjska-chce-zbudowac-miasto-przyszlosci
Kto z młodych za parę lat będzie wiedział co to sylwoterapia, jeżeli aktywność w lesie jest utrudniania Noszenie maseczek to teraz priorytet
https://twitter.com/wef/status/1379720605235175433?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1379720605235175433%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.prisonplanet.pl%2Fnauka_i_technologia%2Fswiatowe_forump688968101
Jedynie bezdomni potrafią docenić zalety pobytu w lesie
"młodzi, wykształceni z dużych miast" ukojenie znajdują w stylizacji wnętrz w fototapetach 3D typu drzewa, las ( klej gratis), nie chodzą do lasu, wolą zabawy w internecie np.:
https://www.cda.pl/video/581805269
![]() |
mithrandir @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 13:20 |
Hollywood to jednak robi prorocze filmy. Najpierw "2012", potem "Avatar". Bo właśnie z tym ostatnim skojarzyły mi się te zalinkowane bzdury.
Ten facet od szkiełka powinien się wcielić w tego robaka. Albo jeszcze lepiej, za Tolkienem: wydłubać mu oczka i niech pełza...
![]() |
ThePazzo @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 13:28 |
Największy tartak w PL posiada IKEA.
To prawda, że Polska ma jeszcze lasy, których na zachodzie mogą nam tylko pozazdrościć.
To majątek a projekt wsparty propagandowo, o którym Pan pisze to skok na kasę.
![]() |
DYNAQ @mniszysko 12 kwietnia 2021 11:57 |
12 kwietnia 2021 13:30 |
W lasach krążą głuche słuchy że junia chce by Polska wyłączyła z użytkowania 30% lasów... nie dziwota,bo Polska ma chyba 1 miejsce w produkcji stolarki budowlanej i mebli.Niemcom to może nie pasować.
![]() |
olo @qwerty 12 kwietnia 2021 11:03 |
12 kwietnia 2021 13:55 |
mysle ze zapadly juz dawno, jak platforma chciala lasy prywatyzowac,
a teraz pewnie trzeba szukac terenu pod lasy plantacyjne, wiec min. rolnictwa bedzie w sam raz
![]() |
olo @stanislaw-orda 12 kwietnia 2021 10:55 |
12 kwietnia 2021 14:04 |
jak czytalem taki las moze sie spalic, zamienic w pustynie..., ale bez udzialu czlowieka, bo ma sluzyc za punkt referencyjny stanu klimatu
![]() |
tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 10:17 |
12 kwietnia 2021 14:05 |
Kult cargo. Australijczykom się udało!
Nieco poważniej: widzę na co dzień, że gdy wiatr niesie zapach wydawanych pieniędzy, czujni grantobiorcy bezzwłocznie biorą się za aktualizację przygotowywanych podań, by jakoś otrzeć się w nich o tematy, które akurat ozłocono. Najprościej zacząć od tytułów i abstraktów (i na nich zazwyczaj skończyć). Stąd skojarzenie, bo o ogromnej kwocie rzuconej niedawno "na rafę" (ponoć czterysta milionów dolarów dla sześcioosobowej fundacji) było głośno, a tytuł artykułu przypomina taki właśnie powierzchowny wygibas. Chociaż moje skojarzenie również jest powierzchowne, a może i krzywdzące dla autora artykułu.
![]() |
gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 12 kwietnia 2021 14:05 |
12 kwietnia 2021 14:12 |
Jego już bardziej skrzywdzić nie można
![]() |
gabriel-maciejewski @ThePazzo 12 kwietnia 2021 13:28 |
12 kwietnia 2021 14:13 |
tak właśnie
![]() |
gabriel-maciejewski @mithrandir 12 kwietnia 2021 13:20 |
12 kwietnia 2021 14:13 |
Był kiedyś taki tom wierszy Barańczaka - Chirurgiczna precyzja - tak samo dętych, jak ten tekst
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 12 kwietnia 2021 12:13 |
12 kwietnia 2021 14:14 |
szkłem powiększającym najlepiej. I szamańskim śpiewem
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 12 kwietnia 2021 11:57 |
12 kwietnia 2021 14:15 |
też o tym słyszałem, wygląda to zapewne tak, że Niemiec poświęca lasy na żądanie "pradawnych bogów", a my musimy poświęcić swoje, żeby on mógł zchować przemysł drzewny, na bazie tego co mu "pradawni" pozwolili zostawić
![]() |
gabriel-maciejewski @DYNAQ 12 kwietnia 2021 11:48 |
12 kwietnia 2021 14:15 |
No, ale łgarstwo poszło w świat
![]() |
tadman @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 15:28 |
Abstrakt tego rzeczonego tekstu mówi właściwie wszystko. "Na pniu grabu jest jak na rafie koralowej. Zanurzony w wodzie kobierzec mchów i porostów lśni. Owady, pajęczaki i pierścienice mienią się kolorami niczym egzotyczne gatunki ryb. Pomiędzy nimi krążą ślimaki, dźwigając ciężkie skorupki jak żółwie morskie. Cały ten świat łatwo ginie pod piłą łańcuchową."
Swoją drogą ów autor dość minoderyjnie stroi się w piórka demiurga; chyba udało się zachować histeryczny ton wypowiedzi autora artykułu.
Mniszyska komentarz i historia lansowania Gąsienicy-Byrcyna chyba opisują dobrze zamiary względem lasów.
![]() |
ArGut @DYNAQ 12 kwietnia 2021 11:48 |
12 kwietnia 2021 15:31 |
Tak jest w rezerwatach nie ma żadnych cięć.
Autor artykułu pan Michał Książek, 3 lata temu bronił puszczy Białowieskiej. Białowieski Park Narodowy wytworzył mapę poglądową w GOOGLE-owym API z zasobami, którymi zarządza i które służą rekreacyjnie.
W linkowanym artykule, Polska rafa koralowa, 3 lub 4 razy występuje słowo puszcza. Pan Michał w informacji o sobie podaje inżynier leśnik, mógły więc dokładniej napisać o jaką tym razem puszczę chodzi.
I tu, moim zdaniem, dochodzimy do centrum problemu, którym jest znalezienie metody, żeby obszary leśne wyciągnąć z pod zarządu Lasów Państwowych. A jest co wyciągać ! Plan wydaje się prosty "pradawni" będą zarządzali lasem, asystować przy tym będą ekolodzy. Kornik drukarz z brudnicą mniszką zażrą lasy i będzie git, wystarczy patrzyć, tańczyć i stosowane pisma wysyłać.
Mnie w takich razach umyka wiara w postęp. W Parku Pałacowym wycieczka zmierzająca do rezerwatu biosfery obręb ochrony Orłówka, zatrzymuje się i słucha opowieści o tym jak na początku XX wieku cesarz zażyczył sobie by w zimie przenieść drzewo, żeby nie wycinać. I to właśnie to drzewo. Nawet jak to gawęda, to brzmi ładnie. A, że drzewo wysokie i okazałe to wygląda lepiej i żywiej niż drzewa, które kornik drukarz zagospodarował.
|
onyx @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 14:15 |
12 kwietnia 2021 15:34 |
Po to się te fejki produkuje, żeby ładnie się rozchodziły w terenie jak wódka czysta w zdrowym ciele. W tamtym roku byłem w Zakopcu i spacerując widziałem bardzo dużo siwych plam w drzewostanie. A im wyżej tym gorzej. Miejscami całe połacie uschnięte i połamane.
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 15:41 |
Zastanawiające, że ekolodzy i leśnicy, jak pan Michał Książek, zakochani w mszakach, grzybach i porostach. Nie potrafią wymyslić, i wytwarzać, rzeczone organizmy w najbardziej zbliżonych do puszczańskich warunkach. Po komercjalizacji można je eksportować i odtwarzać ekosystemy puszczańskie w całej europie.
Choć może to zbyt mało fanatyczne podejście.
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 12 kwietnia 2021 15:34 |
12 kwietnia 2021 15:56 |
Jak w górach Izerskich w latach osiemdziesiątych. Co za kretyni...
![]() |
MZ @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 16:38 |
"ale podłoga, zwana także powierzchnią wystawienniczą.",najprawdziwsza prawda!
![]() |
MZ @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 10:56 |
12 kwietnia 2021 16:39 |
Zawszw zaczyna się od kadry...wkażdej branży.
![]() |
Janusz-Tryk @Nova 12 kwietnia 2021 11:16 |
12 kwietnia 2021 17:13 |
Dziękuję. Wygląda zachęcająco.
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
12 kwietnia 2021 17:20 |
Największym naszym zagrożeniem zawsze była i jest przylutowana do nie wiadomo kogo mafia urzędnicza, która przebiera nóżkami do wsadzenia pysków do koryta z melasą państwową . Gdyby nie ulokowana po różnych ministerstwach mafia urzędnicza być może byśmy sobie nawet poradzili. Ten taniec wokół lasów to trwa już długo.
(... ) Kolejny wyraźny sygnał niechęci wobec silnej pozycji polskich firm obserwowaliśmy na rynku meblarskim w Niemczech. Import polskich mebli można było widocznie jeszcze tolerować, ale ekspansja polskich firm na niemieckim rynku okazała się nie do zaakceptowania. W 2011 r. niemiecka spółka Sato Office, znana z produkcji krzeseł do biur, kin i teatrów, została wykupiona przez Nowy Styl z Krosna. Efekt? Kierowana przez Axel Schramma federacja VDM wystosowała skargę do Komisji Europejskiej. Meble to tylko jeden z przykładów” (...)
(..) Tagesspiegel>> ocenia, że szczególnie atrakcyjne dla niemieckich firm są pewne inwestycje Polski w fotowoltaikę, morskie elektrownie wiatrowe i modernizację budynków mieszkalnych”. Można z niego wywnioskować, że Niemcom zależy na takim rozwoju gospodarczym Polski, by kluczową rolę odgrywał w nim kapitał niemiecki (...)
(...) Jesteśmy nie tylko w światowej czołówce producentów kosmetyków czy mebli, ale i jachtów, okien, autobusów czy podzespołów dla motoryzacji i lotnictwa. O firmach IT, jak np. Asseco, nie wspominając. Problem polega na tym, że często eksportujemy te wytworzone i zaprojektowane towary nie pod własnymi markami, lecz z logiem zagranicznych dystrybutorów. Inni polscy przedsiębiorcy działający za granicą wykorzystują strategię obcobrzmiących marek, żeby kojarzyły się z wielkim światem(...)
(...) Gdy rosnąca w siłę Muszynianka poszukiwała nowych źródeł wody, na Słowacji panował entuzjazm. Zaledwie dwa kilometry od polskiej rozlewni znaleziono odpowiednie zasoby. Jednak znajdowały się one za słowacką granicą. Początkowo nikt nie widział w tym problemu, więc polska firma podjęła stosowne inwestycje. Woda miała popłynąć rurą do rozlewni. Po jakimś czasie, gdy Muszynianka wydała już 15 mln zł, front się zmienił. Władze zakazały eksportu wody za granicę w postaci innej niż zabutelkowana jeszcze na Słowacji. Odpowiednia zmiana trafiła nawet do słowackiej konstytucji (...)
Wszyscy bronią swoich dochodów ale chyba tylko u nas jest taka armia wyposzczonych ryjków na melasę państwową
Oczywiście przedsiebiorcy sobie mogą z tym poradzić pod warunkiem, że kosumenci melasy z różnych "uczelni" ministerstw wspierani przez pozytecznych idiotów nie wykończą ich administracyjnie.
Sprawa podgryzania lasów państwowych cuchnie od dawna.
![]() |
OdysSynLaertesa @DYNAQ 12 kwietnia 2021 13:30 |
12 kwietnia 2021 17:24 |
Bingo!
Warmińsko mazurskie i okolice to zagłębie meblowe. W większości na użytek rynku niemieckiego i nie wiem czy nie holenderskiego na drugim miejscu. Drewno polskie z racji jakości i dostępności (ze względu na racjonalną politykę drzewną) konkurencyjne w stosunku do lepiej zalesionych ale droższych (z różnych powodów) w produkcji krajów. Która to już z kolei branża po najgłośniejszych czyli stoczniowej, hutniczej, węglowej, transportowej, lotniczej, mięsnej, mlecznej, na którą nasz sąsiad ma chrapkę? Jeśli nie przejmując, łącznie z wykwalifikowaną kadrą, to wpływając znacząco na nieopłacalność?
![]() |
DYNAQ @ArGut 12 kwietnia 2021 15:31 |
12 kwietnia 2021 18:09 |
Chodzi mu o Puszczę Borecką ,środek trójkąta Giżycko-Olecko-Gołdap.Mazury Garbate.Swoją drogą ,jeśli chcą robić sztuczne mięso,to nie mogliby robić też granicznika płucnika,puchlinki etc. ?
![]() |
DYNAQ @onyx 12 kwietnia 2021 15:34 |
12 kwietnia 2021 18:15 |
Chodzi mu o Puszczę Borecką ,środek trójkąta Giżycko-Olecko-Gołdap.Mazury Garbate.Swoją drogą ,jeśli chcą robić sztuczne mięso,to nie mogliby robić też granicznika płucnika,puchlinki etc. ?
Lasy mają wyglądać tak jak na Twej fotce, bo to proces naturalny...tak samo jak zarażenie syfilisem.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 11:39 |
12 kwietnia 2021 19:37 |
Oooo, watpie...
... ostatnia "dziennikarka sledcza" Kania, Dorota Kania - kUlezanka Dochnalowej, poszla w wice czlonka zarzadu Polska Press...
... tak sie swolocz sakiewiczowa "rozprowadza", a nie sledztwami sie zajmuje !!!
Dla ciemnego luda to Kaczynski z "chorym na Polske" Macierewiczem ze 2 dni PIERDZIELI na albinosie i w kurwizorze te swoje "smutki"... i styknie.
![]() |
Paris @mniszysko 12 kwietnia 2021 11:57 |
12 kwietnia 2021 19:42 |
Doskonala hipoteza !!!
![]() |
Paris @Zyszko 12 kwietnia 2021 12:13 |
12 kwietnia 2021 19:47 |
I tak wlasnie bedzie...
... juz "mlode i wyksztalcUne" emilewicze i jej podobni BARANY - bez wiedzy i doswiadczenia o to "zadbaja"...
... dokladnie tak samo jak teraz rozne dworczyki "dbajo" o nasze wyszczepienia na "swirusa" !!!
![]() |
Paris @MZ 12 kwietnia 2021 16:39 |
12 kwietnia 2021 20:02 |
Sp. Szyszko nie zyje...
... to zdaje sie sku***synom zlodziejom, ze moga szalec. Sama wdowa Szyszkowa mowila, ze w PiS'ie jest duuuzo "amatorow" zlodziejstwa na polskich lasach !!!
To bardzo ciekawe - kto-zacz... z imienia i nazwiska !!!
Tu nie ma zastosowania dla zadnego "rodo" !!!
![]() |
Paris @peter15k 12 kwietnia 2021 17:20 |
12 kwietnia 2021 20:09 |
Naturalnie...
... to jest klasyczny SKOK NA KASE... nasza kase !!!
![]() |
OjciecDyrektor @onyx 12 kwietnia 2021 15:34 |
12 kwietnia 2021 20:21 |
Proszę wysłać te fotki do ekologów z zapytaniem, czy im się podoba to dzieło fanatyka Gąsienicy-Byrcyna..."piękny, naturalny tatrzański las"....dobrze że mam jeszcze zdjęcia z lat 1993-96....tak dla porównania gdyby ktoś z fanatyków nie wierzył...
![]() |
olo @Paris 12 kwietnia 2021 20:02 |
12 kwietnia 2021 21:28 |
zaloguj się by móc komentować
![]() |
DYNAQ @olo 12 kwietnia 2021 21:28 |
12 kwietnia 2021 22:35 |
Co wiadomo o nowym dyrektorze generalnym Lasów Państwowych? Kto zacz?
![]() |
Paris @olo 12 kwietnia 2021 21:28 |
12 kwietnia 2021 22:38 |
REWELACJA !!!
Ale WARCHOLY SEJMOWE i ZLODZIEJSKIE narzucily sobie tempo "procedowania", aby ukrasc narodowi polskiemu lasy polskie... zajelo im to TYLKO 3 dni, a glosowanie TRADYCYJNIE 9 minut po polnocy !!!
To profesor Pawlowicz tak sie "poswiecala"... nawet kanapke na sali sejmowej zakaszala zeby glosowania nie przegapic, a tu tak z "cwancykiem" podeszla ta "dobrozmianowa cholota"... tj. przeglosowali ustawe nt. zmian administracyjnych w ZONdzie, to zlodzieje jedne !!! Azeby ich pieklo pochlonelo !!!
Normalnie SZOK jak ta BANDYTERKA kombinuje... normalnie nie miesci sie w glowie, a teraz rzna glupa i sciemniaja u Sakiewicza i w kurwizorze tym swoim detym "sFientym obuZeniem", ze SONT zwolnil z aresztu Nowaka, to dopiero jest banda hipokrytow !!!
![]() |
olo @DYNAQ 12 kwietnia 2021 22:35 |
12 kwietnia 2021 23:50 |
ale jak czytalem to jest pelniacy obowiazki, bo czegos mu formalnie brakuje
|
KOSSOBOR @mniszysko 12 kwietnia 2021 11:57 |
12 kwietnia 2021 23:56 |
Po wkroczeniu Niemców do Polski w 1939 roku natychmiast zabrano się za wycinanie lasów polskich, a także okazów w parkach ziemiańskich. Po komunistycznym dekrecie rolnym z 1944 roku natomiast natychmiast zabrano się za wycinanie prywatnych lasów Polaków. Mojemu znajomemu pilarze, wycinający jego las, pokazali gołe dupska, sciagając ostentacyjnie spodnie. Taka satysfakcja...
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
13 kwietnia 2021 00:05 |
Spytam tylko: czy ten śmietnik po wycince tak ma zostać ?
P.S.
Czy można takie tam patyki do kominka ?
Tylko.
|
KOSSOBOR @Paris 12 kwietnia 2021 20:02 |
13 kwietnia 2021 00:11 |
Kaczyński wywalił śp. profesora Jana Szyszko z rządu - nie bez kozery. W ogóle - utrudniał Mu pracę, nie wsparł po atakach fizycznych na Jego domostwo etc.. Hańba. Profesora Szyszko nie mogę mu wybaczyć. Profesor Szyszko był chyba jedynym pośród nich, który miał POLSKIE SERCE.
![]() |
MarekBielany @KOSSOBOR 13 kwietnia 2021 00:11 |
13 kwietnia 2021 00:20 |
i został wykorzystany
.
![]() |
Grzeralts @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2021 15:56 |
13 kwietnia 2021 06:52 |
Kretyn wyposażony w procedurę oraz głęboką wiarę w słuszność sprawy jest nie do zatrzymania. Nie spocznie, póki cokolwiek z ziemi wystaje.
Dlatego trzeba np. chodzić na wybory i dobrze patrzeć, żeby nie oddać swojego głosu na półgłówka, niezależnie od opcji politycznej (a to nie jest łatwe w polskiej skomplikowanej ordynacji i ogólnej nadreprezentacji półgłówków). I w każdej innej dziedzinie życia, jeśli nie da się powstrzymać promocji półgłówka, zawsze można jej nie wspierać. To wprawdzie bardzo mały, pomijalny wręcz wpływ na rzeczywistość, ale zwykle jedyny, jaki mamy z jednostkowego punktu widzenia. Powszechnie stosowany byłby jednak wystarczający. Niestety, jako społeczeństwo plemienne mamy tendencję do wspierania dowolnego idioty, aby był "nasz".
![]() |
Dafi @Grzeralts 13 kwietnia 2021 06:52 |
13 kwietnia 2021 07:27 |
Sądzę ,że ponad 90% wyborców nie chodzi na spotkania przedwyborcze z kandydatami.Trudno jest spotkać się z 10 kandydatami a jeszcze trudniej ocenić to co mówią,czy mówią to szczerze i czy to o czym mówią wypełnią.Zwykły szary wyborca nie ma pojęcia o polityce,gospodarce etc. i przy wyborze kieruję się ładnym plakatem z kandydatem albo tym (jak np.w wypadku obecnego prezydenta) czy pokazali w TV jak ładnie klęczał w dziciństwie z różancem w ręku albo biegał za upuszczonymi komunikantami ( to przed pierwszą kadencją).Na innych robią wrażenie wygibasy discopolo albo wskakiwanie do papamobile,co udowodnił towarzysz Kwaśniewski .
Demokracja jest dobra na szczeblu gminy,powiatu.Zawsze łatwiej spotkać się z radnym czy wójtem i powiedzieć mu osobiście w krótkich żołnierskich słowach co się myśli o jego rządzeniu, albo przypomnieć mu obietnice przedwyborcze niekoniecznie tylko dobrym słowem.
Gdyby demokracja była takim wspaniałym systemem to w Kościele wybieralibyśmy proboszczów,biskupów a nawet papieża.
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 13 kwietnia 2021 06:52 |
13 kwietnia 2021 07:37 |
W Polsce zasadniczym powodem nadreprezentacji "półgłówków" w tzw. polityce jest właśnie istnienie patologicznej ordynacji wyborczej. Cała reszta problemów jest pochodną od tej patologii.
![]() |
Nova @KOSSOBOR 13 kwietnia 2021 00:11 |
13 kwietnia 2021 07:54 |
Sądzę, że na przykładzie Pana Prof. Szyszko widać pięknie jak Kaczyński traktuje ludzi, którzy lojalnie z nim współpracują. Zadufanie i przekonanie o własnej racji bez wzajemności i szczerości. Drugim takim przykłądem to były minister rolnictwa Ardanowski. Wywalony na zbitą buzię bez rozmowy. A potem zdziwko ,że ludzie się odwracają. To chyba największa wada Kaczyńskiego - brak autentycznej komunikacji z współpracownikami i wyborcami.
![]() |
gabriel-maciejewski @Witekbieszczady 13 kwietnia 2021 09:01 |
13 kwietnia 2021 09:11 |
Po co mi to?
![]() |
stanislaw-orda @Nova 13 kwietnia 2021 07:54 |
13 kwietnia 2021 09:13 |
To dosyć powszechne złudzenie, że J. Kaczyński "rządzi" z tylnego fotela.
On przecie tylko firmuje życzenia "lożystów" .
Że aż strawestuję "dziadowską" mickiewiczowską frazę.
"Minął dwudziesty wiek, a z City w Polskę nasyłają samych bankierów stek".
https://pl.wikisource.org/wiki/Strona:Adam_Mickiewicz_-_Dziady_cz%C4%99%C5%9B%C4%87_III.djvu/187
![]() |
olo @Paris 12 kwietnia 2021 22:38 |
13 kwietnia 2021 10:17 |
przeniesc pod wlasciwe min, by siegnac po polskie rezerwy to hipoteza @mniszysko, ktorej nie podzielam
jesli juz to raczej patrzylbym na przyklad polskich kopalni
w tym sensie przeniesienie do min rolnictwa daje dostep do nowych terenow
![]() |
Paris @KOSSOBOR 13 kwietnia 2021 00:11 |
13 kwietnia 2021 10:23 |
Wszystkiego bym sie spodziala,...
... ale nie takiej wolty zdradzieckiej po tym "geniuszu strategii" !
Dzieki za to info,... znaczy sie, ze NIE MA JUZ w Polsce ani Kaczynskiego, ani PiS'u, ani tej calej merdialni sakiewiczowej i kurwizyjnej, bo DORZNAL "ta watache", wsciekla i zlodziejska SAM jej GURU...
... nawet ich "nowy idol" pajac Kukiz nie chce wstepowac do tego ZDECHLEGO juz PiS'u... pozostala tylko cala reszta zdegenerowanego magdalenkowego pomiotu i ich narod musi omijac szerokim lukiem !!!
A miales chamie zloty rog...
![]() |
Paris @Grzeralts 13 kwietnia 2021 06:52 |
13 kwietnia 2021 10:29 |
Myli sie Pan,...
... w tym SZAMBIE nie ma juz "naszych" i nie bedzie, bedzie tylko coraz gorzej, bo takie sa logiczne konsekwencje dziejacej sie na naszych oczach TARGOWICY !!!
![]() |
Paris @Nova 13 kwietnia 2021 07:54 |
13 kwietnia 2021 10:40 |
Nie ma co rozpaczac...
... nad rozlanym mlekiem... bo cala ta zgraja pomagdalenkowa jest juz ZAORANA,... i nie ma co robic sobie zludzen, ze oni "kogos/cos" soba reprezentuja albo sa do czegos zdolni... jesli juz to do ukatrupienia calego narodu,...
... zreszta to nic nowego, dlatego pomimo wszystko musimy robic swoje, patrzec im na lapy i pilnowac wlasnych kieszeni przed SWOIMI ZLODZIEJAMI !!!
I ZERO ZGODY na te ich zlodziejskie "projekty".
![]() |
Paris @olo 13 kwietnia 2021 10:17 |
13 kwietnia 2021 10:47 |
Jestem przekonana, ze...
... cala Polska obserwuje te KOROWODY JAK UKRASC narodowi lasy. A czy to zrobia "hipoteza" Mniszyska czy postapia jak z kopalniami - to juz wedlug mnie nie ma wiekszego znaczenia, bo de facto sprowadza sie do do MEGA SKOKU NA PANSTWOWA KASE... nasza kase !!!
Kopalnie, ofe,... a teraz kolej na lasy, bo juz ZLODZIEJSTWO nie ma sie czego czepic !!!
![]() |
MZ @KOSSOBOR 12 kwietnia 2021 23:56 |
13 kwietnia 2021 10:56 |
Nie tylko w 1939 ale w 1914 także...
![]() |
olo @Paris 13 kwietnia 2021 10:47 |
13 kwietnia 2021 11:55 |
tak https://ec.europa.eu/clima/policies/forests/lulucf_en patrzac, to naszej kasy nie ma, jest unia, klimat i emisja.
tzn. nie kupuje tej narracji kradzionych lasow, jak juz to dochody z dotychczasowej gospodarki lesnej, ktora w nowym ladzie ma sie zmienic jak wyzej
za tym ida fundusze unijne, z ktorych na dzis mamy drozszy prad, podniesiony vat na drewno opalowe... i badziewny(jak dla mnie) program prosument
![]() |
Paris @olo 13 kwietnia 2021 11:55 |
13 kwietnia 2021 12:32 |
To bardzo, ale to baaardzo prawdopodobne,...
... ze juz jest "po herbacie", a zdecydowal o tym sam BANKSTER juz w brukselce, w grudniu po poludniu 2020 !!!
Ziobro KRET PiS'owski "mocno" sie stawial temu KANTOWI i "protestowal" w merdialni sakiewicza, ale oczywiscie splynelo to po "naszej wladzuni" jak po kaczce... no i dalej rzna "zatroskanego" glupa, jak ten caly dajmy na to Niedzielski z tym calym Dworczykiem,...
... ale pozyjemy - zobaczymy... bo przeciez oni ta ZGRAJA KACZYNSKIEGO doskonale wie i zdaje sobie sprawe z tego co robia, takze te cale BANDY doraTcUF oscylujace wokol nich...
... oni wszystko to strugaja i sami w tym partycypuja... tu nie ma zadnego fatalnego zbiegu okolicznosci, tu jest czysta, wykalkulowana prowokacja i perfidia.
![]() |
olo @Paris 13 kwietnia 2021 12:32 |
13 kwietnia 2021 13:15 |
no, tak https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly/8073171,ustawa-o-dzialach-lesnictwo-i-lowiectwo-duda-morawiecki.html bylo koncem stycznia
![]() |
Paris @olo 13 kwietnia 2021 13:15 |
13 kwietnia 2021 15:38 |
Tak czy owak...
... sprawy dzieja sie szybko, nawet bardzo szybko... i w zasadzie sa to tylko i wylacznie "gierki prawnicze", dotyczace SKOKU na kase. Obecna ZGRAJA walczy o swoje wplywy i "byc albo nie byc", bo to co zostalo rozkradzione po '89 - to zapomnij i se ne vrati !!!
A dzis ta LEBIEGA Muller, czyli "zecznik" PIERDZI o waznym glosowaniu w sejmie nad rozdysponowaniem PUSTYCH funduszy Lunijnych, z d**y Merkel wzietych... i juz bedzie wiadomo - czy lezymy i kwiczymy czy jeszcze nie.
![]() |
olo @Paris 13 kwietnia 2021 15:38 |
13 kwietnia 2021 18:44 |
w ogole tak, a w szczegole tez zmiany personalne; taka plotka, podobno za dyrektorem generalnym stanowiska stracili: pan naczelnik gabinetu marcin golebiowski i pani rzecznik anna malinowska.
dzisiaj ratyfikacja umowy? bym sie zdziwil gdyby nie przeszlo
![]() |
olo @olo 13 kwietnia 2021 18:44 |
13 kwietnia 2021 19:33 |
juz oficjalnie https://www.facebook.com/laspolski/photos/a.174447735922227/4167793869920907/?type=3&theater
a ratyfikacja zdjeta z porzadku obrad
![]() |
Paris @olo 13 kwietnia 2021 18:44 |
13 kwietnia 2021 19:33 |
Tak...
... dzieje sie TARGOWICA i stad "rotacja stoleczkow", rozne zagrywki "sONdowe" w tle - po prostu ZRA SIE... przeciez oni zdaja sobie sprawe, ze czesc z nich tych JUDASZOWCOW nie ma szans zachowania status quo... i to znaczna czesc z nich poleci na zbity pysk...
... u PAD'a tez "karuzela stolcow" - posade "traci" wreszcie ten JELOP Szczerski !!!
Ida zlodzieje VA BANK !!!
![]() |
Paris @olo 13 kwietnia 2021 19:33 |
13 kwietnia 2021 19:36 |
No, no...
... jest gorONco, a sytuacja napieNta jak baranie jaja !!!
![]() |
Paris @Paris 13 kwietnia 2021 19:36 |
13 kwietnia 2021 19:37 |
Szczesliwa 13-tka...
... czy do 3 razy sztuka ?!?!?!
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 13 kwietnia 2021 07:37 |
14 kwietnia 2021 10:02 |
Nie da się ukryć. Ale to nie jest specjalnie lepiej w innych krajach skonstruowane.
![]() |
Grzeralts @Dafi 13 kwietnia 2021 07:27 |
14 kwietnia 2021 10:05 |
Hierarchia sama z siebie nie jest rozwiązaniem. NSDAP była bardzo piękną hierarchią. Hierarchia kościelna swą siłę zawdzięcza podporządkowaniu absolutnej Mądrości. Bez tego hierarchia nie jest w niczym lepsza od demokracji, z reguły w praktyce gorsza - co wszędzie wokół widzimy, bo fasadowa demokracja jest w rzeczywistości hierarchią. I to niejawną, albo wręcz tajną, jak lubi to nazywać gospodarz.
![]() |
Grzeralts @Paris 13 kwietnia 2021 10:29 |
14 kwietnia 2021 10:07 |
Są, są. My jesteśmy krajem zbudowanym z mniejszych i większych "naszości". Że ktoś akurat należy do "naszości" małej i nieznaczącej, a przede wszystkim niewspieranej przez możnych nie znaczy, że po zmianie sytuacji zacznie się kierować rozumem zamiast "naszością".