-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Prawdziwi ludzie

Bardzo rzadko, ale jednak używamy do opisu obecnej sytuacji formuł z zakresu etnologii. I dziś właśnie tak zrobimy. Głównym zaś wątkiem naszych dzisiejszych rozważań będzie pojęcie „prawdziwi ludzie”. Otóż w społecznościach prymitywnych określenie to służyło do odczłowieczania i degradowania innych grup, równie prymitywnych i zorganizowanych wsobnie, wokół własnych wierzeń, własnych hierarchii i własnego porządku. Dla każdego kto miał okazję obserwować takie społeczności z zewnątrz jasne było, że w istocie nie różnią się one od siebie niczym. Pojęcie zaś „prawdziwi ludzie” stosowane za każdym razem w odniesieniu do swojego plemienia, nie służy temu, by rzeczywiście wyróżnić to plemię czymś pozytywnym, bo takich kategorii w ogóle nie było wśród pojęć, którymi operowały ludy prymitywne. Prawdziwi ludzie musieli degradować bliźnich z innych grup, by móc ocalić swoje człowieczeństwo. Możemy śmiało rzec, że w obszarach gdzie nieznane było chrześcijaństwo prawdziwi ludzie musieli do skrajności doprowadzić okrucieństwo wobec bliźnich, podstępy i podwójne myślenie, by ocalić swoją „prawdziwość”. Niczym poza tymi cechami bowiem się nie wyróżniali. Cywilizacja zachodnia potrafiła z tego szydzić, ale w miarę jak oddalała się od chrześcijaństwa stawała się podobna to tych właśnie „prawdziwych ludzi”, którzy w wyrafinowany sposób zabijali bliźnich, niszczyli ich dorobek, palili domy lub sprzedawali dzieci w niewolę. Podkreślam – w świecie zorganizowanym bez miłosierdzia Bożego, gwarancją prawdziwego człowieczeństwa jest tylko okrucieństwo i podstęp. I dziś widzimy to wszystko w pełnej krasie. Prawdziwi ludzie, którzy nie odróżniają sracza od umywalki wkroczyli na ziemie swoich odwiecznych wrogów, którzy nie są „prawdziwymi ludźmi”, są chachłami, Ukrami, dziczą, swołoczą, faszystami i czym tam jeszcze chcecie. Mają co prawda lepsze lodówki, a także inne rzeczy potrzebne prawdziwym ludziom,  ale właśnie dlatego wielki Manitou, który mieszka pod czapką Hitlera pozwolił prawdziwym ludziom ich atakować, by mogli pozyskać oni wymienione dobra i przewieźć je do swoich wigwamów. Tylko bowiem prawdziwi ludzie zasługują na to, by posiadać te cudowne sprzęty. Reszta jest tego prawa pozbawiona.

Ponieważ od czasów kiedy Irokezi mordowali misjonarzy w kanadyjskich lasach wiele się na świecie zmieniło, prawdziwi ludzie mają jeszcze kilka innych narzędzi niż tylko naga przemoc, które służą do tego, żeby pokazać wszystkim dookoła, dlaczego są najlepsi. Na pierwszym miejscu wymieniłby rytualne tańce i śpiewy, które wykonywane są zwykle po spożyciu dużych ilości środków odurzających pozyskiwanych z ekstraktu pochodzącego z gnijących ziemniaków. To może się wydawać dziwne, że akurat substancja takiego pochodzenia służy prawdziwym ludziom, jako podkreślenie ich wyjątkowej pozycji w świecie, ale wynika to wprost z warunków klimatycznych, panujących na obszarach zamieszkałych przez prawdziwych ludzi. Nic poza kartoflami tam nie rośnie. O dziwo wielu ludzi uważa, że trwające nieraz całe tygodnie rytuały prawdziwych ludzi, połączone ze śpiewami i tańcem, to coś niesłychanie atrakcyjnego, choć jasno widać przecież, że wyziera spod tych upozorowanych figur jedynie chęć mordu i zniszczenia. Wielu jednak daje się porwać tym inscenizacjom. Prawdziwi ludzie wiedzą o tym i dlatego produkcja owego ekstraktu z kartofli jest u nich jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki. Prawdziwi ludzie prowadzą też grę dyplomatyczną. Ona jest przez przedstawicieli innych narodów, nie mających bezpośredniego kontaktu z prawdziwymi ludźmi, traktowana serio, a to dlatego, że na okoliczność tychże, prawdziwi ludzie myją się, czeszą, czyszczą zęby i paznokcie, a także przebierają się w stroje obowiązujące w świecie dyplomacji. Ponieważ nie potrafią jednak wyzbyć się tego, co w podkreślaniu prawdziwości najważniejsze czyli okrucieństwa i podstępu, uprawiają swego rodzaju kokieterię. To znaczy w świecie sztywnych zasad, próbują przekonać słabych i znudzonych, że można te zasady łamać i to jest coś niesłychanie atrakcyjnego, podkreślającego wyjątkowy status człowieka. Coś, co czyni go człowiekiem prawdziwym, w odróżnieniu od innych, słabych, miękkich, przejmujących się niepotrzebnymi zupełnie skrupułami. W tym miejscu, należy wskazać, że propaganda uprawiana przez prawdziwych ludzi dotyczy każdej sfery życia, także intymnej. Żebyście wiedzieli ile to ja się nasłuchałem od różnych niewiast niesamowitych szczegółów dotyczących żywiołowej bezpośredniości prawdziwych ludzi. Ho, ho…może kiedyś to opiszę w jakiejś powieści obyczajowej. To jest postrzegane, przez wiele osób ze świata, nie znającego realiów, w których żyją na co dzień prawdziwi ludzie, jako cecha niezwykle atrakcyjna i ubarwiająca życie. Mam inne zdanie na ten temat, ale sami wiecie, że nie ma nawet co próbować dyskusji z dziewczynami o takich sprawach. Trzeba by im było postawić przed nosem wiadro gnijących kartofli. Może wtedy jakaś perswazja by odniosła skutek.

Największym triumfem prawdziwych ludzi, który mógł się zdarzyć tylko dlatego, że świat poza ich światem odsunął się od Ewangelii, jest przekonanie, że wtajemniczenie i podstęp to osobisty i społeczny awans. Wobec zaburzonych i niejasnych kryteriów awansu w innych plemionach, wobec – spotykanej bardzo często – degradacji wartości ewangelicznych i usunięciu miłosierdzia z przestrzeni publicznej, na tej niwie prawdziwi ludzie święcą triumfy. I naprawdę nie muszą nikomu aranżować intymnych spotkań z nieletnią czy nieletnim, nie muszą nikomu proponować narkotyków czy udziału w zbiorowym, mającym oczyszczające właściwości, gwałcie, albo morderstwie połączonym z torturami, wystarczy, że rozbudzą czyjąś ambicję i pozyskają kilka średnio wpływowych osób, które zabezpieczą obecność lansowanych przez nich treści w przestrzeni publicznej. To wystarczy, by uniemożliwić usunięcia ich przekazu i otrzeźwienie ludzi, dla których oni – prawdziwi ludzie – szykują różne niepiękne niespodzianki. I tak, dla przykładu, znany geopolityk, odznaczony przez prezydenta, Leszek Sykulski, opublikował wczoraj nagranie wywiadu, jaki przeprowadził z ambasadorem prawdziwych ludzi w Warszawie. W końcu mamy wolność słowa, o co chodzi? Powiedział też, że ci, którzy noszą dziś niebiesko żółte kotyliony będą niebawem nosić czarno czerwone. Takie formuły, połączone ze wspomnieniami żywiołowości prawdziwych ludzi oraz środkami odurzającymi pozyskiwanymi ze zgniłych kartofli utrwalają wiarę w to, że prawdziwi ludzie nie chcą nikomu zrobić nic złego. Jest to wiara, nawet nie naiwna, jest to wiara ofiar, które nie wierzą – sekundy przed egzekucją – że coś złego może im się przytrafić. Ma ona słabe podstawy, jak wszystkie pochodzące spoza zakresu badań etnologicznych argumenty, ale uderza w osobiste deficyty, zaniechania i grzechy ludzi pochodzących z innego porządku niż porządek prawdziwych ludzi. Uważam, że musimy o tym wszystkim mówić otwarcie. Przede wszystkim zaś nie powinniśmy dać sobie narzucić optyki prawdziwych ludzi. Nie jesteśmy bowiem, jako naród i jako osoby przedmiotem badań etnologicznych. Mamy misję. Każdy kto z niej rezygnuje w wymiarze osobistym, społecznym i politycznym, podpisuje cyrograf. Nawet jeśli zdaje mu się, że tego nie czyni. Dotyczy to także tych ludzi, którzy przychodzą tu z przekazem wprost zaczerpniętym z uniwersum prawdziwych ludzi i usiłują mnie przekonać, że się mylę, a oni mają rację. Nie mają. I nawet niech nie próbują.



tagi: propaganda  degradacja  etnologia  plemiona  prawdziwi ludzie  okrucieństwo  awans  wtajemniczenie 

gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 10:11
93     4958    33 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Nova @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 10:47

Do "prawdziwych ludzi" którzy wierzą tylko w nagą siłę i nic więcej nie dociera, że mogą oni spotkać jeszcze "prawdziwszych ludzi" którzy zastosują wobec nich wzzystkie atrakcje w podobnym sznycie. Dodatkowo stosując taką narrację "prawdziwości" sami rozbrajają się propagandowo. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 10:48

Kacapia nie ma dla nikogo zadnej interesujacej i atrakcyjnej oferty. Trzeba byc wykolejencem, zeby sie zapisac na masowy rabunek, strzelanie w tyl glowy i wprowadzanie zarcia na kartki. W Polsce jest calkiem sporo entuzjastow z liczacym sie doswiadczeniem we wprowadzaniu kacapskich pomyslow na polskiej ziemi. Z nimi trzeba w pierwszej kolejnosci zrobic porzadek.

Mnie najbardziej rozczula w mediach "zaskoczenie skala brutalnosci". To co rzeczywiscie zaskakuje to rozmiary sklerozy i amnezji.

Obojetnie jak ta wojna sie zakonczy, uwazam, ze kacapia nie nadaje sie do resocjalizacji.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 28 kwietnia 2022 10:47
28 kwietnia 2022 10:52

No, ale musi dojść do sytuacji jednoznacznej. Nawet wtedy jednak  pozostawiaja śpiochów, którzy czekać będą na lepsze czasy, żeby zacząć od nowa. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 28 kwietnia 2022 10:48
28 kwietnia 2022 10:55

No właśnie z tym porządkiem najgorzej. Masz tych wszystkich publicystów, którzy są jawnymi agentami, mówiących i zaskoczeniu skalą brutalności. I oni zostaną. Nic przykrego ich nie spotka, nawet ostracyzm

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 11:13

Fascynacja zachodu  kacapskimi "prawdziwymi ludźmi" przypomina fascynację "git-ludźmi".  Tu i tu - przemoc, gwałty i tortury nie odstraszają  rzeszy psychfanów tej antykultury opartej na nagiej przemocy. Do ostatniej chwili będzie im się wydawać, że to tylko taka zabawa i przekraczanie granic bez konsekwencji.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 11:15

Taka parafraza: Od czasu, gdy powiedziano ci, że spowiedź jest grzechem - codziennie obserwujesz swój wzrost względem innych.

zaloguj się by móc komentować

matthias @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 11:15

Opowieść o prawdziwym człowieku - pamiętam z podstawówki taką książkę. Oni wszyscy prawdziwi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 28 kwietnia 2022 11:13
28 kwietnia 2022 11:18

Gitowcy byli produktem systemu, SB dawała im pozwolenie. Chuligaństwo było bezkarne, choć kacapski socjalizm obiecał ludziom porządek

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 28 kwietnia 2022 10:55
28 kwietnia 2022 11:18

Nie ma komu. Przydalby sie jakis referat 993, albo przynajmniej jakas ekipa z maszynkami do golenia lbow na miescie. Premier i prezydent wystepuje z konkretnym przekazem, a Glinski tymczasem rozdziela kase "na projekty". Kurscy dalej siedza okrakiem na barykadzie i obstawiaja na dwie kupki. Czyszczenie musieliby rozpoczac od wlasnych szeregow. Nie robia tego bo sa rowniez uwiklani i wiedza, ze to ich moze wywrocic. Polityka.

 

zaloguj się by móc komentować



atelin @gabriel-maciejewski 28 kwietnia 2022 10:55
28 kwietnia 2022 11:20

"Na pierwszym miejscu wymieniłby rytualne tańce i śpiewy, które wykonywane są zwykle po spożyciu dużych ilości środków odurzających pozyskiwanych z ekstraktu pochodzącego z gnijących ziemniaków. To może się wydawać dziwne, że akurat substancja takiego pochodzenia służy prawdziwym ludziom, jako podkreślenie ich wyjątkowej pozycji w świecie, ale wynika to wprost z warunków klimatycznych, panujących na obszarach zamieszkałych przez prawdziwych ludzi. "

Z tymi prawdziwymi ludźmi to jest tak, że nawet z kaktusa zrobią, z ryżu, z mleka, z przeżutych liści...

Czy ich za to winić, czy za to, że nie potrafią się potem zachować? Zdaje się, że tylko Indianie Ameryki Północnej byli trzeźwi, bo nie mieli z czego zrobić flaszki.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 28 kwietnia 2022 11:18
28 kwietnia 2022 11:21

W Kielcach wystawili spektkal, gdzie Lech i Maria Kaczyńscy są przedstawieni jako zombie wychodzący z krypty na Wawelu. Ktoś tam gardłował, żeby interweniować u Glińskiego, ale chyba do tego nie doszło. Lisicki nadal jest konserwatywnym katolikiem

zaloguj się by móc komentować



orjan @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 11:24

Uogólnienie bardzo trafne. Obawiam się jednak, że dla potrzebnego zrozumienia wykracza poza zasięg polskich, kulturowych rozpoznań. Rzecz w tym, że przynajmniej dopóki nie wynaleziono Platformy Obywatelskiej, Polacy w ogóle nie stosowali takiego samoodróżniania się w zasadzie do nikogo, kto odróżniać się nie chciał, a chocby i nawet chciał. Wyjątkiem byli może żydzi, lecz - w zgodzie z intencjami i faktami - to oni się odcinali i odróżniali oraz pilnowali swojego odróżnienia się w ramach swojego programu religijnego i narodowego. O ile wiec podział: "tu prawdziwi, a tam obcy" był Polakom znany, to jakby od strony drugiej, w której to my sami byliśmy postrzegani jako "nieprawdziwi". Także przez Niemców z kulminacją w okupacji.

Ale chcę wspomnieć tu pewne swoje wrażenie przy oglądaniu jakiegoś sowieckiego filmu i to z tamtej klasyki gatunku ("Lecą żurawie", czy coś z tej półki, nie pamiętam). W każdym razie, dwie Rosjanki rozmawiały o pewnej trzeciej, jak najbardziej też obywatelce tegoż Sojuza i pracującej też przy tej samej taśmie. Miała ona większe branie u płci przeciwnej mocno przetrzebionej wojenną mobilizacją (mała podaż męska). W pewnym momencie jedna z rozmówczyń podsumowuje te pretensje stwierdzeniem: "Ona nie nasza".

Akurat oglądałem to w obecności mojej Mamy, Sybiraczki. Mówię: - "Jak to ona nie jest ich, one nawet razem mieszkają w tej komunałce, jedzą z jednego garnka, czasem od tamtej przyjmują jakieś prezenty"? Wtedy Mama wytłumaczyła mi właśnie to, o czym, Gabrielu, właśnie napisałeś. To wytłumaczenie mną, wtedy jeszcze dzieckiem, nie wiedzieć czemu wstrząsnęło. Dlatego nie zapomniałem.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 11:24

>>>Leszek Sykulski, opublikował wczoraj nagranie wywiadu, jaki przeprowadził z ambasadorem prawdziwych ludzi w Warszawie. W końcu mamy wolność słowa, o co chodzi? <<<

Argument wolności słowa podnoszony jest  najgłośniej przez wszystkich "dysfunkcyjnych" , którzy nie chcą przyjąć do wiadomości, że z pojęciem "wolność" związane jest inne - "odpowiedzialność". 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 28 kwietnia 2022 11:21
28 kwietnia 2022 11:28

Glinski w ramach pluralizmu i wolnosci do swobody tworczej dal z pewnoscia na to jakis grosik. W nich trzeba walic z kalacha, az sie lufa zagrzeje.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 28 kwietnia 2022 11:21
28 kwietnia 2022 11:29

Ale bardziej chodziło mi o to, że @valser popija whisky do cygara i nie imają się Niego głupie myśli...

zaloguj się by móc komentować

valser @atelin 28 kwietnia 2022 11:29
28 kwietnia 2022 11:39

Jak mowil legendarny kpt. Bednarz - wodka i piwo jest dla madrych ludzi, a nie dla baranow. Barany pija wode z koryta, albo mleko. Najwyzej sraczki dostana.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @orjan 28 kwietnia 2022 11:24
28 kwietnia 2022 11:42

Nam wmówiono, że jesteśmy nieprawdziwymi ludźmi. No, a nie nasz w ich rozumieniu to taki co stanowi realne zagrożenie dla ich porządku

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @atelin 28 kwietnia 2022 11:29
28 kwietnia 2022 11:43

Whiksy właśnie przestał

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 28 kwietnia 2022 11:42
28 kwietnia 2022 11:53

No tak! Logika: tamci to nie nasi, my jesteśmy prawdziwi , oni nieprawdziwi, więc to nie ludzie, lecz przedmioty.

Półgębkiem starałem się też zwrócić uwagę na pionierski w Polsce dorobek Platformy Obywatelskiej. Konwergencja.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 28 kwietnia 2022 11:53
28 kwietnia 2022 11:55

Tak, komuniści lansowali "naszość", a Po "Ichniość"

zaloguj się by móc komentować


atelin @atelin 28 kwietnia 2022 11:59
28 kwietnia 2022 12:00

Ale w sumie, jak whisky wszystkie były ruskie, to podziwiać trzeba.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 12:08

to ciut przypomina żulerskie "bądź sobą' spod sklepu na rogu. To ich uniwersalna rada na życie. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Autobus117 28 kwietnia 2022 12:08
28 kwietnia 2022 12:12

Żaden żul tak nie powie, a jeśli gdzieś zasłyszał i traktuje to jak mądrość życiową, to nie wie o co chodzi.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 28 kwietnia 2022 11:55
28 kwietnia 2022 12:17

Może lepiej ująć ów platfusi dorobek kulturowy nie słowem "inność", ale "cudzość"; ergo: "cudzy ludzie".

To by może wyjaśniało platfusie przekonanie, że za PiS stoi cudza, najpewniej ruska, inspiracja.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Zyszko 28 kwietnia 2022 11:13
28 kwietnia 2022 12:18

Zasugerowalem tutaj ostatnio niesmialo pochylemie sie nad wplywem jaki ma subkultura wieszienna na ducha spoleczenstwa Rosji. I czy to jeszcze subkultura. Jak wiemy towarzysz Marks okreslil przestepcow , obok prostytutek, zebrakow i im podobnych jako czesc tzw Lumpenproletariatu.

Lumpen- czyli ryczalt - cos jakby proletariat rezerwowy/zastepczy. Choc wiele wskazuje , ze to oni stanowili raczej szpice awangardy klasy robotniczej. Wystarczy wspomniec kto sie kwalifikowal na soltysa po nastaniu wladzy ludowej.

U sowietow okreslano przestepcow jako "element socjalnie bliski" , wiele wskazuje ze "duch sowiecki" szerokich rzesz narodu radzieckiego mogl te etyka prawdziwych ludzi nasiaknac.

Po upadku CCCP wielu sposrod blatnych (tzw. wory w zakonie ) zaczeli rowniez wodzic rej w wyzszych sferach.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @atelin 28 kwietnia 2022 12:12
28 kwietnia 2022 12:20

Żul nie powie? Na jakiej podstawie Pan tak to widzi. Zna ich Pan wielu? U mnie to jest powszechne.  Dają jeszcze do zrozumienia, że oni sobą są a ty dopiero się staraj. Wsparte to jest "kierowniku złotóweczkę"

zaloguj się by móc komentować

valser @m8 28 kwietnia 2022 12:18
28 kwietnia 2022 12:22

Marks byl niemieckim zydem. Geneza slowa jest z niemieckiego. Lumpen po niemiecku to szmaty, albo lachmany. Lachmaniarze, albo szmaciarstwo po prostu.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Autobus117 28 kwietnia 2022 12:20
28 kwietnia 2022 12:31

"Kierowniku złotóweczkę" słyszałem, ale innych mądrości nie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 28 kwietnia 2022 11:18
28 kwietnia 2022 12:34

Lepiej zapomnieć Valserze o referatach 993,bo Łukaszenko już wprowadza nowelizację do prawa karnego za terroryzm czyli blokowanie i dywersję, by utrudnić transport rosyjskiego sprzętu wojskowego, używanego w agresji na Ukrainę. To dodatkowa definicja do kary śmierci,przez roztrzelanie.

U nas w Polsce misterna sieć pajecza publicystycznych agentów,podczas wojny pączkuje,bo wychodzi z ukrycia i łatwo przerwać cnotę tej sieci...No właśnie łatwo,tylko przez napiętnowanie, bo ....omerta zamilczania "MY i WY " działa w większości wspólnie... To tak w skrócie "zależność" wójta od ciecia.I to jest zmora z którą się zmagamy...

zaloguj się by móc komentować

m8 @valser 28 kwietnia 2022 12:22
28 kwietnia 2022 12:35

Jak poczytalem o tym pojeciu troche, to dotarlo do mnie ze nie tyle chodzi to pejoratywny wydzwiek slowa "szmata" lecz wlasnie cos w znczeniu "ryczalt" - ryczalt po angielsku: lump sum. przypome ze Marks tworzyl, czy raczej kompilowal w Londynie Zdroju. Byc moze tak odzczytalem gre slow, byc moze cos jest na rzeczy.

Cos jakby uzupelnienie grupy "uciskanych " o dodatkowe targety w analogii do "zastepczego proletariatu" dzisiejszych czasow.

zaloguj się by móc komentować

atelin @m8 28 kwietnia 2022 12:18
28 kwietnia 2022 12:39

Był taki pisarz rosyjski, (za cholerę nie mogę sobie przypomnieć nazwiska i tytułu książki, coś o "1941"?), który w tej książce napomknął coś o wojnie z Finlandią. Z raportów KGB wynikało, że nie ma kim robić tam rewolucji, bo chłopi nie piją i mają broń.

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 28 kwietnia 2022 12:39
28 kwietnia 2022 12:47

Mark Sołonin "22 czerwca 1941".

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @atelin 28 kwietnia 2022 12:31
28 kwietnia 2022 12:48

No to nie należy pisać, że coś jest niemożliwe.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Autobus117 28 kwietnia 2022 12:48
28 kwietnia 2022 12:58

Nie rozmawiamy o złotóweczce.

zaloguj się by móc komentować

valser @m8 28 kwietnia 2022 12:35
28 kwietnia 2022 12:58

To jest nie do obrony, bo po pierwsze Marks slabo znal angielski, a po drugie - od kiedy "lump sum" funkcjonuje w obiegu? Od polowy XIX wieku? Obawiam sie, ze nie sadze. To dorobiona po czasie teoria i znaczenie.

Zreszta... co to za socjalizm bez promocji szmaciarstwa?

zaloguj się by móc komentować


valser @atelin 28 kwietnia 2022 13:06
28 kwietnia 2022 13:14

No, ale Marks, ktory wprowadzil do obiegu slowo Lumpenproletariat byl aszkenazyjskim zydem. Mozna go podejrzewac o znajomosc jidysz i niemieckiego i wrodzona niechec do laciny.

zaloguj się by móc komentować

atelin @valser 28 kwietnia 2022 13:14
28 kwietnia 2022 13:17

Myślę, że wówczas łacina była obowiązkowa w gimnazjach.

zaloguj się by móc komentować

valser @atelin 28 kwietnia 2022 13:17
28 kwietnia 2022 13:25

i to sugeruje, ze jak Marks mowil Lumpenproletariat to myslal o lacinskiej bryle, czy raczej o amerykanskich pozyczkach?

Nie wiem ku czemu ta dyskusja zmierza, zwlaszcza jak sprawy sa oczywiste i widoczne golym okiem?

O "tworczy rozwoj marskowskich pojeci i definicji" zapewne.

zaloguj się by móc komentować

m8 @valser 28 kwietnia 2022 13:25
28 kwietnia 2022 13:34

Nie mam zamiaru w to brnac. Kazdy znas wie co to znaczy. ;i chodzilo tylko o kwestie: czy etyka worow w zakonie przeszczepila sie na rosyjskie spoleczenstwo?

zaloguj się by móc komentować

atelin @valser 28 kwietnia 2022 13:25
28 kwietnia 2022 13:35

Nie wiem o czym myślał Marks, nie czytałem (przytegowuję się do słówek). A powinienem czytać na II roku Akademii Ekonomicznej. Nie czytałem i bardzo dobrze wiem, że wówczas dobrze zrobiłem. Jestem teraz tam, gdzie jestem, i mi z tym dobrze.

zaloguj się by móc komentować

emi @orjan 28 kwietnia 2022 11:53
28 kwietnia 2022 14:37

Konwergencja to za mało, to musi być ta sama rodzina, płazowatość w genach (chociaż wolałabym, żeby było inaczej).

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 14:40

Dziękuję za ten tekst, pięknie rozłożyłeś to na czynniki pierwsze.

 

zaloguj się by móc komentować


chlor @atelin 28 kwietnia 2022 12:39
28 kwietnia 2022 15:05

Finowie piją trochę ponad litr czystego spirtu na głowę mieszkańca miesięcznie, najwięcej z całej północnej Uropy. Może finowie piją jakoś inaczej..

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 15:08

Właśnie nie dawno zacząłem się zastanawiać nad jedną rzeczą. To co u nas rozumiemy przez "kacapskość"("kacapstwo") jest też rozpowrzechnione np. w Meksyku, czy Brazylii, ten sam styl życia, a przecież tam Moskale nie mieli wpływu oddziaływania "kulturowego". Uniwersalnych czynników tworzących taki styl bycia jest na pewno wiele, wzajemnie przenikających się, ale głównie to jest utrzymywanie ludzi w warunkach upodlenia i degeneracji(materialno-kulturowej) przy jednoczesnym usunięciu z ich życia zasad chrześcijańskich. Tylko, że to jest bardzo ogólne wytłumaczenie i brakowało mi tego elementu szczegółowego.

W tym dzisiejszym tekście to rozwiązałeś:
" Podkreślam – w świecie zorganizowanym bez miłosierdzia Bożego, gwarancją prawdziwego człowieczeństwa jest tylko okrucieństwo i podstęp."

To jest to, wytnij na ile tylko się da z życia społecznego i życia pojedynczych ludzi Miłosierdzie Boże, a degeneracja nastąpi samoistnie.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @orjan 28 kwietnia 2022 11:53
28 kwietnia 2022 15:11

Platforma tego nie urodziła, wzięła coś, co już istniało w PRL. Ale potraktowali rzecz twórczo i dookreślili kryteria "naszosci" inne niż dziedziczne. Tak powstała współczesna i nowoczesna certyfikowana naszość.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 15:23

" Największym triumfem prawdziwych ludzi, który mógł się zdarzyć tylko dlatego, że świat poza ich światem odsunął się od Ewangelii, jest przekonanie, że wtajemniczenie i podstęp to osobisty i społeczny awans. Wobec zaburzonych i niejasnych kryteriów awansu w innych plemionach, wobec – spotykanej bardzo często – degradacji wartości ewangelicznych i usunięciu miłosierdzia z przestrzeni publicznej, na tej niwie prawdziwi ludzie święcą triumfy."

To jest też jedna z rzeczy z którą nie potrafią poradzić sobie Imperia zachodnie. Pod płaszczykiem liberalizmu i "utylitaryzmu" urządzili sobie świat bez Miłosierdzia i komunizm wszedł sobie w to jak w masło, dopóki żyli w dużej izolacji od Chin i Kacapii to to jakoś żarło, ale z dekady na dekadę cofają się. Nie wiem, czy tam wśród elit są tacy co to widzą, że to już ostatni dzwonek - albo przynajmniej trochę zwrócą się w stronę chrześcijaństwa albo mogą pakować manatki.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Kuldahrus 28 kwietnia 2022 15:23
28 kwietnia 2022 15:31

eee tam... nie kazdy lump to kacap. Kacapia polega na tym, ze ten lumpiarski styl zycia i jego zasady sa forsowane innym, glownie za pomoca propagandy, a jak to nie idzie to sila i przemoca.

A milosierdzie?

No coz, to kosztowna sprawa, ale warto zainwestowac. Italia, wiek siedemnasty, cena katalogowa 1500-1800 euro.

https://www.hampel-auctions.com/a/Misericordia.html?a=76&s=159&id=72366&g=Waffen

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 16:11

Dopiero teraz dociera do zachodnich glów, że Rosji wcale nie interesuje eksport komunizmu w postaci ideologii, której zresztą tam już nikt siedzący przy władzy nie praktykuje, ale czysty imperialny podbój taki sam jak za cara. Jako narzędzi używają pożytecznych idiotów i opłacanych polityków. Przy tym ruskim jest ideowo obojętne czy używają idiotów i polityków prawicowych czy lewicowych. Biorą różnych, zależnie od specyfiki poszczególnych krajów. Tam gdzie prawica jest materialnie wyposzczona, i bez objęcia kawałka władzy pójdzie z torbami, "pomoc" dostają prawicowcy. Jeśli dobrze rokuje lewactwo - finansowane są debilizmy ekologiczne, pacyfistyczne, anty przemysłowe i "wartości europejskie". Oni świetnie wiedzą kogo, kiedy, i gdzie skompromitować albo umocnić.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @chlor 28 kwietnia 2022 16:11
28 kwietnia 2022 16:27

Niestety dla nich a na szczęście dla nas potknęli się o własną broń. To jest coś, co mnie cały czas zdumiewa.

Mieli dwie rzeczy niezwykle skuteczne. Pierwsza to propaganda i rozbudowaną siatkę agentów wpływu a druga to właśnie wywiad wraz system szpiegowskim.

Wywiad i moskiewscy szpiedzy (znowu na szczęście dla nas) dali ciała na całej długości. O ile rozumiem, że wywiad cywilny mógł się zapętlić na wskutek systemu kacapskiego, które chciał otrzymywać tylko te wiadomości, które odpowiadały ich chorym urojeniom, to do dziś nie mogę pojąć jak GRU dało ciała. Wojskowi powinni doskonale wiedzieć, że przeciwko faktom nie ma argumentów!

Co do propagandy (tej pierwszej broni) Ukraina odważyła się powiedzieć - sprawdzam! i żesmy zdumieni odkryli, że król jest nagi. Ani silny ani sprawny. Po prostu agresywny i pijany.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 28 kwietnia 2022 15:31
28 kwietnia 2022 17:21

Właśnie nie.
To zaczyna się od drobnych rzeczy, od postaw pojedynczych ludzi. To są poważne sprawy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 28 kwietnia 2022 15:11
28 kwietnia 2022 17:22

Pewnie i tak. Dziedzictwo przodków trzeba jednak zaakceptować a wspólników dobiera się według siebie. To tworzy pewną, platfusią "naszość". W jej tle buduje się takie tam integrujące doktryny nojmana, chów wsobny młodzieży i tak dalej. Kluczowe jest jednak wyrzucenie przeciwników poza "prawdziwych ludzi". Tu znaleźli różnych paputczyków, w tym środowiskowych (np. sędziowie) i razem z nimi stworzyli tzw. opozycję.

Polem starcia nie jest żadna konkretna sprawa, lecz gołe prawo do sprawowania władzy (się należy). Konkretne sprawy mają tylko funkcję harców (fejków, hejtów, itp. mówiąc współczesnym językiem) a brak ich koordynacji i ogólniejszego planu oraz ciągłości wyłącza potraktowanie tych doraźnych harców choćby jako wojny podjazdowej. Jedynym przejawem operacyjnego (językiem wojskowym) i spójnego działania jest właśnie wyrzucanie pisiorów poza "naszość". Zatem owa "naszość" opisuje całą postać i cele tej paltformy. 

W każdym razie, skoro obecna władza bezwzględnie ma mandat demokratyczny, to atakowana jest przez siły antydemokratyczne; żądające uchylenia demokracji. To kwestia czystej logiki!

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 17:28

Tańce rytualne i piękne pozory jak najbardziej aktualne. Nawet kochanka cara wróciła do Moskwy "zatańczyć", choć pierwotnie obawiała się że nie pozwolą jej wyjechać. Wystąpiła w sukni za 1600 $ żeby dodatkowo uświetnić wydarzenie medialne Alina Festiwal. 

https://sport.onet.pl/ofsajd/alina-kabajewa-juz-sie-nie-ukrywa-obnosi-sie-z-bogactwem-w-moskwie/gm0l73e

zaloguj się by móc komentować

valser @Kuldahrus 28 kwietnia 2022 17:21
28 kwietnia 2022 17:41

Przecietnemu lumpowi nie przyjdzie do glowy promowac swojego stylu zycia, a kacap ma misje forsowania swoich kacapskich pomyslow. To jest inna jakosc.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Maryla-Sztajer 28 kwietnia 2022 17:28
28 kwietnia 2022 17:44

HEHE... 1600ojro... ktos ja w lumpexie oszukal na wadze.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 18:02

"Trzeba by im było postawić przed nosem wiadro gnijących kartofli. Może wtedy jakaś perswazja by odniosła skutek."

Myślę, że nie ma potrzeby niczego perswadować niewiastom dającym się uwodzić nagą siłą i pierwotną brutalnością prawdziwych ludzi. Wszystko w końcu weryfikuje sypialnia, a tam okazuje się, że prawdziwy ludź w skutek szalonej namiętności do soku ze zginiłych gumijagód zwykle po czterdziestce (albo i wcześniej) jest impotentem - tego nie da się przykryć swoją "prawdziwością".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2022 18:24

"Prawdziwi ludzie, którzy nie odróżniają sracza od umywalki wkroczyli na ziemie swoich odwiecznych wrogów, którzy nie są „prawdziwymi ludźmi”, są chachłami, Ukrami, dziczą, swołoczą, faszystami i czym tam jeszcze chcecie. Mają co prawda lepsze lodówki, a także inne rzeczy potrzebne prawdziwym ludziom,  ale właśnie dlatego wielki Manitou, który mieszka pod czapką Hitlera pozwolił prawdziwym ludziom ich atakować, by mogli pozyskać oni wymienione dobra i przewieźć je do swoich wigwamów."

I mają jeszcze swoich czarowników, którzy rozmawiają w namiocie z duchami żeby zapewnić swoim "wojownikom" pomyślne wiatry:

https://cyberdefence24.pl/armia-i-sluzby/nawoluja-do-agresji-i-wojny-ukrainski-wywiad-wojskowy-ujawnia-liste-duchownych-rosyjskiej-cerkwi

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 28 kwietnia 2022 17:41
28 kwietnia 2022 18:26

OK, lumpowi nie, ale nie o lumpach rozmawiamy.

zaloguj się by móc komentować

Nova @Szczodrocha33 28 kwietnia 2022 18:24
28 kwietnia 2022 18:26

Cóż stara tradycja.W rosji pop to nie kapłan tylko urzędnik-czynownik. Bezwolny wykonawca poleceń władzy. Cecha charakterystyczna- bardzo toporny.

zaloguj się by móc komentować

valser @Kuldahrus 28 kwietnia 2022 18:26
28 kwietnia 2022 19:21

Dlatego napisalem, ze nie kazdy lump to kacap, ale kazdy kacap to lump. Moze byc oczywiscie umyty i ubrany w garnitur, ale zawsze bedzie menelem, ktory bedzie marzyl o tym, zeby pic samogon na szklanki, a potem wejdzie do szafy i sie tam zesra. No i bedzie wmawial, ze to kultura i ze to jest atrakcyjna droga dla kazdego. Dzicz kacapska. Zadne male sprawy. Jak pisalem, to sie do resocjalizacji nie nadaje. Nie wiadomo od czego niby mialoby sie zaczac.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @Nova 28 kwietnia 2022 10:47
28 kwietnia 2022 23:02

Jeśli prawdziwi ludzie przeżyją starcie z prawdziwszymi, to pomyślą co najwyżej że trzeba rzetelniej złożyć ofiarę lub rozwalić kapłana względnie ukorzyć się przed jeszcze prawdziwszym bóstwem.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @orjan 28 kwietnia 2022 11:24
29 kwietnia 2022 00:42

Tak, ja wiem, że lepiej, abym był cicho na SN. I tak robię. Nawet na co dzień nie mam Internetu teraz.

Film “Lecą żurawie” skierował moje myśli właśnie tam, o czym jednak piszę. Dobrze, abyśmy nie zapominali, że te filmy oglądały miliony zwykłych ludzi, prawdziwych, żywych ludzi, ze swoim życiowym krzyżem. I tak jest zarówno po jednej, jak i po drugiej stronie tej “prawdziwości”, zarówno na Wschodzie, jak i na Zachodzie.  A prawda jest tylko jedna. I my o niej dobrze wiemy.

Czy naprawdę mamy wszystko wyrzucić do kosza? I Bułata Okudżawę i Dominikę i Andrzeja? W życiu. Ja nigdy. Sztuka, prawdziwa sztuka, jest wieczna.

Z filmu "Lecą żurawie", Dominika Żukowska i Andrzej Korycki

 

zaloguj się by móc komentować

valser @cbrengland 29 kwietnia 2022 00:42
29 kwietnia 2022 01:30

HEHE... powialo nostalgia za workiem ziemniakow i tuszonka.

Jasne, ze miliony ogladaly. Zwlaszcza jak kacapia wysylala dzieci calymi szkolami do kina i kazdy patrzyl tylko jak z tego kina uciec.

Jaki jest cel w propagowaniu stalinowskich epopei propagandowych? 

Przeciez to jest oszukany zlom i smietnik. Pompuja krew z wyly kacapskiego trupa, tak jakby swoich piosenek bylo malo.

Dla tej pani mam oferte - dam ci stowke, ale juz nie spiewaj.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @orjan 28 kwietnia 2022 17:22
29 kwietnia 2022 06:16

Naszość z definicji przeczy demokracji. Jednak, żeby demokracja funkcjonowała potrzebny jest nad nią nadzór. Naszyści z tego faktu wywodzą konieczność sprawowania tego nadzoru przez nich. A w każdym razie przez jakąś certyfikowaną przez nich grupę. A już z pewnością z wyłączeniem z tej grupy nieludzi. I tu jest w zasadzie pies pogrzebany - bo my, jako naród i to jest historycznie uwarunkowane, w ogóle nie mamy tradycji demokratycznego wybierania ludzi sprawujących nadzór nad demokracją. To jest dla nas całkowita nowość. Stąd tak łatwo wprowadzić w tej materii naszość, zwłaszcza, jak się ją dobrze opakuje marketingowo. I stąd jest taki ryk wobec wszystkich, którzy jednak chcieliby, żeby to inaczej funkcjonowało, nie po naszystowsku.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 29 kwietnia 2022 00:42
29 kwietnia 2022 06:22

Ja tak zawsze robię ze sztuką, wrzucam do kosza i nawet się nie oglądam

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2022 08:15

Mieliśmy ostatnio misjonarza który już 7 lat jest ma Papui Nowej Gwinei. Opowiadał, że nie znają tam słowa miłosierdzie, mówią w kilkuset narzeczach nie rozumieja się i dotychczas tylko ze sobą walczyli i zabijali się. Nadal obowiązują plemienne zasady, które misjonarze próbują, dzięki Panu zmienić. Na Ukrainę idzie propaganda, że chcemy zabrać Lwów i Wołyń. chcą nas znowu podzielić dokładnie tak jak mówisz. Sykulski to wróg.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 29 kwietnia 2022 08:15
29 kwietnia 2022 08:20

A sadzi się jakby był co najmniej generał-majorem w tambowskiej gubernii. Bezczelność i chamstwo troli na twitterze jest przerażające. Niemcy w 1939 i później to była wysublimowana kultura wyższa. 

zaloguj się by móc komentować


orjan @cbrengland 29 kwietnia 2022 00:42
29 kwietnia 2022 10:00

Nie chodzi o wyrzucanie do kosza. Są to bowiem dokonania w historii kultury razem z tą spaloną biblioteką, palonymi książkami i całe spektrum. Po prostu, jeśli kogoś bierze ta filmoteka, czy literatura, to niech ogląda / czyta, ale ze zrozumieniem, a nie z samą (de gustibus) fascynacją.

Tu dygresja: moim zdaniem, takiej potrzebie i potrzebnym narzędziom zrozumienia służy ten blog, gdyby rację jego istnienia skondensować.

Np. u Dostojewskiego może i jest jakaś prawda, ale nie ma dobra, ani piękna, ani zdrowia. Czy któryś z jego fascynatów to rozumie? Czemu się godzi? Co on właściwie podziwia? Te gnijące kartofle z tu poprzedzających komentarzy?

Filmy, pieśni ... potrzeba trochę wprowadzenia do klimatu (w kierunku - żyzń bladz' takaja) i raz dwa powstają dzieła duszuszczypatielnyje. Z nich antropologie i fizolofie człowieka. Prawdziwego, rzecz jasna. W nich, dla odmiany, mamy piękno, tęsknotę za dobrem, ale prawda zależy od wódki. Na zdrowie!

PS. Lubię np. Okudżawę, ale musiałbym się najpierw puknąć w czoło, gdybym od niego brał odpowiedzi na pytanie: jak żyć. No chyba, że na pytanie, jak w Rosji przeżyć = kak priwyknut'

PPS. To moje wspomnienie akurat "Lecących żurawi" służyło właśnie temu, że oglądając, miałem "na offie" gotowe wyjaśnienia każdego niuansu. Dla zrozumienia.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 29 kwietnia 2022 06:16
29 kwietnia 2022 10:08

Quis custodiet ipsos custodes, nieprawdaż?

Unia, czy cuś? W takim razie obok zaprzeczenia demokracji, w opozycyjnych pragnieniach mamy do czynienia z obcą kryszą i z rezygnacją z suwerenności.

Jak z tego opublikować program polityczny? Nie ma jak, ani nie ma po co, bo wystarczy jedno słowo: targowica.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 29 kwietnia 2022 09:05
29 kwietnia 2022 10:12

To się w pale nie mieści

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 28 kwietnia 2022 19:21
29 kwietnia 2022 11:01

Kacap to jest już końcowy produkt tego wszystkiego i skrajność(ja uważam, że da się to odwrócić, ale to tylko taka uwaga na marginesie, bo to już całkiem oddzielny temat rzeka).
Zanim powstanie kacap łamie się kolejne "zapadki"(czy jak to Pan lubi pisać "rozregulowuje się busolę) w człowieku, dziecko się rodzi i jest umieszczone w syfie który zamienia go w kacapa na poziomie mentalności.

Gość, który głosuje w wyborach na partię antypolską i śmieje się z "kaczki po smoleńsku", nastolatka co maluje sprayem po kościele i wykrzykuje antykościelne hasła, pracodawca co wykorzystuje pracowników, samorządowiec kradnący publiczne środki - można dużo wymieniać. To (jeszcze) nie jest kacapia, ale gdzieś w tych ludziach ta zapadka bezpieczeństwa została przełamana w którymś momencie, oni nie tworzą zorganizowanego ruchu, ale wystarczy, że coraz więcej pojedynczych ludzi przekroczy tę mentalną granicę albo przyjdzie ktoś kto ich zjednoczy w jakimś ruchu i za dwie dekady budzimy się w Związku Radzieckim.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Kuldahrus 29 kwietnia 2022 11:01
29 kwietnia 2022 11:45

Mysle, ze nie rozumiesz istoty tego czym jest kacap.

Ludzi, ktorzy oszukuja na drobne, kradna, robia jakies balwochwalcze popisy sa miliony na calym swiecie i kacapami nie sa, i nigdy nie beda.

Kacap to ruskojezyczny degenerat, ktory do swojej zdegenerowanej natury dorobil misje i ja uzasadnil. I cisnie ja na chama wszystkim jako wzorzec metra. Podstep, zdrada, pulapka, prowokacja, operacja i likwidacja utwierdzone propagandowo.

Hаше дело правое!

Ich bandycka sluszna sprawa. To jest inna jakosc.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2022 10:12
29 kwietnia 2022 11:58

Skąd to zdziwienie? Przecież Kowal z PISu przeszedł do PO bo "Polska jest najważniejsza" . Pewnie z tego powodu nie bardzo zaangażował się w obecną wojnę. Okazuje się że to jednak nie Ukrainiec - może Ukraniemiec??

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @mniszysko 28 kwietnia 2022 16:27
29 kwietnia 2022 12:27

>>moskiewscy szpiedzy (znowu na szczęście dla nas) dali ciała na całej długości. O ile rozumiem, że wywiad cywilny mógł się zapętlić ... nie mogę pojąć jak GRU dało ciała. Wojskowi powinni doskonale wiedzieć, że przeciwko faktom nie ma argumentów!<< 

Najprostrze rozwiązanie zagadki może być takie, że GRU sabotuje plany Kremla licząc na upadek grupy trzymającej władzę, albo zostało rozbite przez tą grupę i już nic nie może.

Wygląda na to, że nastąpiło zachwianie równowagi politycznej w nowej Rosji i mafia KGB przejęła pełnię władzy marginalizując sowiecką armię. Wojsko jest niedoinwestowane sprzętowo i życiowo. Ros-gwardia, to nie ochroniarze Putina, ale jak nazwa wskazuje - siła zbrojna pilnująca Rosji ...przed objawami niezadowolenia sowieckiej armii. Promowanie Szojgu na shoguna to kolejne upokorzenie wojska.

zaloguj się by móc komentować

klon @valser 29 kwietnia 2022 11:45
29 kwietnia 2022 13:20

Ależ za degenerację natury Rosjanina odpowiadają jacyś obcy, co sugerują autorzy poniższego obrazu:

 

zaloguj się by móc komentować

valser @klon 29 kwietnia 2022 13:20
29 kwietnia 2022 13:39

to jest czesc tej kacapskiej propagandy. Przekaz ich sie nie zmienia - Hаше дело правое!

Tak samo jak nie zmienia sie moj przekaz w ich kierunku - пашли вы все на хуй кацапские бандиты !

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 29 kwietnia 2022 13:39
29 kwietnia 2022 15:00

Tak, to jest kluczowe, może najbardziej kluczowe: Hаше дело правое!

Obojętnie czym dane dieło jest: strzelaniem w potylicę, gwałceniem kogokolwiek i czegokolwiek w dowolnym stanie upojenia czymkolwiek.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 29 kwietnia 2022 11:45
29 kwietnia 2022 19:32

W takim sensie to jak najbardziej zgoda.

Dla mnie kacapia to jednak mentalność, u nas akurat nazywamy ją kacapską, ale w innych miejscach na ziemi inaczej można ją nazwać.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @valser 29 kwietnia 2022 13:39
30 kwietnia 2022 00:19

Kacapska propagandą niezmiennie oparta  o kult jednostki i/lub samodzierżawie.

źródełko...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @orjan 29 kwietnia 2022 10:08
30 kwietnia 2022 08:03

Gdyby to było takie proste, nie byłoby problemu. To jednak da się bez problemu opakować i to atrakcyjnie sprzedażowo. Zwłaszcza w czasach socialmediów.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Kuldahrus 29 kwietnia 2022 19:32
30 kwietnia 2022 08:09

Kacap to jest zrobienie z grzechu pierworodnego bazy do religii. Jedna z wersji satanizmu po prostu. Atrakcyjna zwłaszcza dla lubiących popić i po..ać.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @chlor 28 kwietnia 2022 15:05
30 kwietnia 2022 14:47

Finowie wolą pić w samotności, a jeśli już absolutnie muszą być na jakiejś imprezie to każdy przychodzi z własną flaszką i piję tylko z niej, we własnym tempie. Nie wiem jak to się przekłada na socjodynamikę organizowania rewolucji.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Grzeralts 30 kwietnia 2022 08:09
30 kwietnia 2022 14:51

To też przekonująca definicja.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować