Prawa strona...krzywej Gaussa (3). Jak opisywać wojenną makabrę?
Może najpierw słowo wyjaśnienia, dlaczego cykl ten nazwałem w taki właśnie sposób. To znaczy mamy wyrazy „prawa strona”, a potem trzy kropki zwiastujące jakąś niespodziankę. Otóż uczyniłem to z tego powodu, że kokieterie obecne w przestrzeni publicznej, kolportowane przez tak zwanych wnikliwych obserwatorów, zasłużonych publicystów i innych chamów i cwaniaków, sytuują całą prawicową publiczność po lewej stronie krzywej Gaussa. Ja więc, chcę podkreślić, że jedyna prawa strona jaka istnieje nie dotyczy orientacji na ten czy inny opis, tego czy innego zjawiska, ale wskazuje w jakim stosunku do szczytu krzywej się znajdujemy.
Jak co roku, trwa dyskusja na temat udziału Ukraińców w tłumieniu Powstania Warszawskiego. Prezes powiedział, że nie było ukraińskich jednostek w walkach, ale ktoś sobie przypomniał, że był we wrześniu batalion samoobrony, a poza tym byli rozproszeni Ukraińcy w jednostkach SS, a więc prezes kłamał, a my musimy koniecznie o tym mówić, albowiem Ukraina jest niewdzięczna, mamy Ukropol i w ogóle. Sprawę podnosi ulubieniec wszystkich znajdujących się po lewej stronie krzywej prawaków, czyli red. Lisicki, zarzucający prezesowi kłamstwo. O żadnej dyskusji nie może być nawet mowy, a na pewno nie na twitterze, bo obecni tam ludzie nie rozumieją metodologii pozyskiwania informacji i przerzucają się wycinkami z powstańczych gazet, gdzie jak byk napisane jest – Ukraińcy. O istnieniu Bronisława Kamińskiego nikt z nich nigdy nie słyszał, a cała dyskusja polega na tym, by umieszczać w tweetach, coraz bardziej makabryczne opisy gwałtów. Bo to najbardziej podnosi emocje młodzieńców i wywołuje w nich największe oburzenie, wynikające z permanentnego niespełnienia. To są stare numery, na które wchodzący w życie nabierają się zawsze.
Dodam jeszcze tylko, że ostatniego żołnierza z tego batalionu samoobrony IPN chciał sprowadzić do Polski i osądzić w roku 2019. Gość mieszkał w USA, ale zmarł. Reszta została wytłuczona w Jugosławii, a ostatni żyjący poszli na emigrację. I nikt ich nie niepokoił do czasu przejęcia władzy przez PiS. Nawet komuniści, co przecież wydaje się dziwne, prawda?
Dyskusja o tych Ukraińcach w Powstaniu ma dziś jedynie sens propagandowy i znajduje się na ona na kursie kolizyjnym z identyczną, stymulowaną przez te same czynniki, falą po stronie ukraińskiej, która wzbiera idiotycznymi zarzutami wobec Polaków. No i Wołyniem. Nie zatrzymamy tego i nikomu niczego nie wyjaśnimy. Ja domagam się właściwie tylko jednego – niech na tę konfrontację z Ukraińcami poprowadzi lewą stronę krzywej Gaussa sam redaktor Lisicki. Niech się nie chowa wśród książek, nie udaje, że go nie ma, nie zgrywa pociesznego staruszka. Niech założy zbroję, hełm, weźmie do ręki kopię i śmiało rusza do ataku.
Wobec grozy Powstania można równie dobrze wspominać co roku udział w nim Holendrów i Belgów. Rosjan celowo pomijam, bo uch udział jest oczywisty, ale ma pozostać ukryty. I do tego też służą występy osób takich jak Lisicki.
Tyle tytułem wstępu.
Mam przed sobą niewielką książeczkę autorstwa Grzegorza Motyki, która opisuje losy Tadeusza Zielińskiego – pseudonim Igła – dowódcy oddziału WiN działającego po lewej stronie Wisły w okolicach Kozienic, Iłży, Zwolenia i Skaryszewa. Podtytuł tej książki to „Analiza mikrohistorczna kontrrewolucji wyklętych” w środku zaś są opisy samych makabr, albo idiotyzmów. Tak to przynajmniej oceniam, bo inaczej jakoś nie umiem. W przypisach zaś mamy coś w rodzaju polemiki z pracami Joanny Wieliczki-Szarkowej, opisującej wyklętych na sposób romantyczny i starającej się odejmować im wszelkie atrybuty bestialstwa, a do takich można chyba zaliczyć zastrzelenie żony pułkownika Wnukowskiego, kobiety po połogu, którą partyzanci Igły zatrzymali wraz z mężem i całym oddziałem KBW w lesie pod Skaryszewem. Komuniści pisali jeszcze, że została ona wielokrotnie zgwałcona, mając zapewne ten sam cel, co dzisiejsi kreatorzy burz medialnych i hormonalnych wokół Powstania. Kto konkretnie tak pisał? Niejaki Skwarek, w książce „Na wysuniętych posterunkach”. Ten sam, co jako jedyny złapał za RKM, kiedy Cheda i jego ludzie zajmowali więzienie w Kielcach. Wszyscy inni ubecy przezornie się pochowali, ale Skwarek nie. On dał ognia, a potem napisał te wstrząsające wspomnienia o bestialstwie ludzi z lasu.
W książce Motyki są jeszcze gorsze rzeczy, ale nie dotyczą one brutalnych czynów wyklętych, ale ich niezrozumiałego idiotyzmu. Bo jak inaczej nazwać próbę ataku na więzienie w Kozienicach, dokonane za pomocą kilku zdobycznych ciężarówek, które miały dojechać do Kozienic poprzez drogi zapchane pędzonym z Niemiec na wschód bydłem i końmi, a także powracającym z zachodu wojskiem? Był czerwiec roku 1946. Motyka nie opisuje tej, tak zwanej bitwy pod Zwoleniem, jako klęski, ale wskazuje, że oddział nie został rozbity. Niesamowite. Ktoś mi tu zaraz przypomni, że Motyka, to ten gość co relatywizował działania UPA. No tak, a poza tym starał się o posadę szefa IPN, ale mu się nie udało. Zajął się więc czymś innym.
Pytanie dla prawej strony krzywej Gaussa brzmi – czy słowa bez czynów mają jakiekolwiek znaczenie? Szczególnie w kwestiach tak drażliwych? Może ujmijmy to tak – IPN miał szczery zamiar ściągnąć do Polski i osądzić tego pana, co służył w batalionie samoobrony, i był we wrześniu 1944 na Starówce. To się nie udało, bo człowiek zmarł. Był już bardzo stary. Czy wspomnienie o nim towarzyszy jakiejkolwiek dyskusji udziale Ukraińców w walkach z Powstańcami? Nie zauważyłem. Oskarżenia bowiem nie są formułowane wobec tychże Ukraińców, nie ważne – rozproszonych czy zorganizowanych. One są formułowane przeciwko Polsce jaką znamy. Czyli tej, która występuje z pozwem przeciwko zbrodniarzom. I tak konstruowana jest każda dyskusja dotycząca spraw niełatwych. Jako seria oskarżeń przeciwko Polsce. One nie mają żadnego pokrycia i są w zasadzie jednym biciem piany. W pewnym momencie ową krwawą pianę ubarwia się dodatkiem złożonym z legend o wyklętych. Które z nich są najbardziej popularne? No te, co je opisał Skwarek w książce „Na wysuniętych posterunkach”, tyle, że odwraca się ich wektor i to co Skwarek opisał jako zło wcielone, maluje się innymi barwami – ciepłymi i romantycznymi. I na to wychodzi Motyka i mówi – nie było tak źle. Nie wiadomo czy zgwałcili tę żonę pułkownika, a oddział nie dał się rozproszyć.
Bardzo wszystkich przepraszam, ale to są Tworki. I mało tego, w tych Tworkach siedzą ludzie, którzy uważają, że podane w ten sposób treści mają walor wychowawczy.
Mam jedną jeszcze uwagę metodologiczną – czy ktoś w tych oszalałych dyskusjach wskazał kiedyś na prosty i bezsporny stosunek liczbowy – ilu oficerów niemieckich, ukraińskich, belgijskich, holenderskich i innych było poszukiwanych przez międzynarodowe trybunały? I jak się ta liczba ma do ilości oficerów polskich poszukiwanych przez te trybunały? Bo od tego chyba należałoby zacząć?
Jak wiemy wszystko jest narracją. Pozostaje jedynie określić do jakich celów służącą. To co tu opisałem nie jest żadną narracją wychowawczą, ale narracją dewastującą. Preparowaną tak, by naród ponosił kolejne ofiary, albowiem zainfekowany zostanie pokoleniem wzmożonych i bezradnych wobec manipulacji durniów, którzy przez samą tylko swoją aktywność popchną go ku katastrofie.
Kolejnym, silnie tu obecnym aksjomatem jest formuła – nie warto rozmawiać. Każda inna jest bowiem pułapką. I to jest ważna kwestia. Jeśli ktoś chce z nami rozmawiać, musi mieć naprawdę coś ciekawego do powiedzenia, albo zapłacić. Mam tu na myśli postawę jaką winni przyjąć przedstawiciele narodu. Czyli nie wykazywać gwałtownego pragnienia dyskusji, z każdym. To jest sprawa oczywista, dla każdego poważnego człowieka. Wszystkie inne postulaty są fałszywe. Jeśli ktoś tego nie rozumie, nie umiem mu pomóc. Tych, którym coś tam świta w głowach, ale nie potrafią ująć tego w słowa oczaruję przykładem, jakże prostym – Rosjanie nie rozmawiają z nikim. Oni wyłącznie dokonują demonstracji. No i preparują dialogi, które następnie narzucają swoim poddanym. To im gwarantuje spokój w regionach podbitych.
Nie wierzę w żaden dialog czy to z Niemcami, czy to z Ukrainą i w żadne ustalenia dotyczące ekshumacji czy też innych jakichś ustępstw z którejkolwiek strony. A zachowanie wczorajsze dyrektora Instytutu Pileckiego tylko mnie w tym utwierdza. Nie wszyscy pewnie wiecie, ale człowiek ten chciał zorganizować seminarium o dobrach kultury, które Polska powinna zwrócić Niemcom. To jest nie tylko demonstracja, ale także prowokacja. I poza splunięciem w jego stronę, nie zasługuje na żadne dodatkowe uwagi.
Nie mam też jednak dobrych wieści – to znaczy nie mam za bardzo dobrych – niestety, żeby przyjąć postawę godną i skuteczną, musimy się najpierw wyplątać z narracji, które zostały nam narzucone przez Skwarka. Także tych uwodzicielskich, którym różni wariaci zmienili wektor, uważając, że to wystarczy by miały one wychowawczy charakter. Do tego nie wystarczy niestety sam mózg. Potrzebni są pośrednicy, ale tych mamy deficyt, bo wszyscy są albo tak pełni dobrych chęci, że skręcają swoją małą drezynką do stacji Tworki, na tor całkiem boczny, albo przyjęli posadę wychowawcy i kaowca w internacie dla młodzieży męskiej, której starają się zaszczepić wzorce patriotyzmu i bohaterstwa. Nie ruszając się przy tym sprzed monitora stojącego w małej kanciapce. Innych nie ma, a jeśli są, to nie mają certyfikatów żadnej instytucji, bo te z kolei przeznaczone są dla ludzi takich jak Gorzelik. I tym niewesołym akcentem kończę.
Mam dziś takie oto książki w ofercie:
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/postep-duszy-czyli-wzrost-swietosci/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-nad-rzeka-sirgune/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/smierc-bale-i-skandale-cz-5/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/smierc-bale-i-skandale/
tagi: wojna sprawiedliwość zbrodnie dyskusja dialog wychowanie fałsze
|
|
gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 07:34 |
Komentarze:
|
|
bolek @gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 07:56 |
Ruchniewicz. Unser Mann in Polen :/
|
JK @gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 08:12 |
Nie da rady tego rozwikłać. Sam IPN nie da rady, bo ma furmankę zadań do wykonania i oddział komunistycznych prokuratorów, którzy mają za zadanie rozmywać wszelkie sensowne działania (patrz sprawa kpt. Rajsa ps. "Bury"). Nie wiem czy zbyt mało czasu upłynęło od tych wydarzeń i mają one współczesne konsekwenkcje. Może przyczyny są zupełnie inne. W każdym razie jesli idzie o podziemie z czasów II WŚ i z lat 40 i 50 tych to odbijamy się od ściany niezrozumienia a w konsekwekwencji od niezrozumienia samych siebie.
|
|
gabriel-maciejewski @JK 5 sierpnia 2025 10:12 |
| 5 sierpnia 2025 08:15 |
Tego się nie da załatwić przez prokuratorów. Tu są potrzebne narracje wyższego rzędu
|
|
gabriel-maciejewski @Henry 5 sierpnia 2025 10:04 |
| 5 sierpnia 2025 08:15 |
Ale okazał się za ciasny
|
|
gabriel-maciejewski @bolek 5 sierpnia 2025 09:56 |
| 5 sierpnia 2025 08:15 |
On nie powiedział jeszcze ostatniego słowa
|
|
Magazynier @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 10:15 |
| 5 sierpnia 2025 08:20 |
To jest zadanie dla Nawrockiego. Niestety nie miał zbyt dużego wyboru swoich doradców.
|
JK @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 10:15 |
| 5 sierpnia 2025 08:21 |
Ja wiem. Ci prokuratorzy IPN są do pilnowania, by owe narracje wyższego rzędu się nie pojawiły. A kto te narracje ma przekazać, jeśli szczytem możliwości jest śpiewanie piosenek z Powstania Warszawskiego na placu Piłsudskiego?
|
|
bolek @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 10:15 |
| 5 sierpnia 2025 08:27 |
Zapłacone, robota musi być wykonana.
Btw to się już toczy od jakiegoś czasu.
|
|
gabriel-maciejewski @JK 5 sierpnia 2025 10:21 |
| 5 sierpnia 2025 08:28 |
Ja już nie mogę tego idiotyzmu. Poważni ludzie zleciliby nakręcenie filmu o Reinefarhcie, scenariusz napisał Kąkolewski. Sprawa jest prosta. No, ale nie mozna tego zrobić, bo wszyscy chcą być małymi powstańcami i łączniczkami, co bohatersko przedzierają się kanałami. Taki film rozwaliłby wszystko.
|
|
gabriel-maciejewski @bolek 5 sierpnia 2025 10:27 |
| 5 sierpnia 2025 08:29 |
No tak
|
JK @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 10:28 |
| 5 sierpnia 2025 08:37 |
Ja się nie znam na tych reżyserach, scenarzystach, bo co który jest bardziej znany to z za pleców wyskakuje tatuś albo dziadek z NKWD czy innego Wermachtu. Jeśli zaś chodzi o gotowe scenariusze z historii Polski, w tym partyzantów II WŚ i Powstania Antykomunistycznego to wystarczy tylko chcieć to wszystko opowiedzeć i nie oglądać sią na bieżączkę. Ale tego się nie doczekamy. Może to i lepiej, że legenda podziemia II WŚ zostanie tylko w rodzinach, bo jak się ci artyści za to biorą to wychodzi jakiś "kanał 44", czy stawka większa niż życie.
|
|
gabriel-maciejewski @JK 5 sierpnia 2025 10:37 |
| 5 sierpnia 2025 08:43 |
Ponoć we wrocławskim oddziale IPN organizują seminaria poświęcone "Stawce" i "Pancernym".
|
Paris @Magazynier 5 sierpnia 2025 10:20 |
| 5 sierpnia 2025 09:03 |
Nie tylko ,,doraTcUF,,...
... takze ,,sklaT kadrowy kancelarJi prezydEckiej,, pozostawia wiele - delikatnie piszac - do zyczenia !!!
Taki MATOL, jak chocby Andruszkiewicz... po prostu, pusty smiech.
|
|
Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 09:14 |
To jest wielka penta tej i wielu innych notek; cytuję z dzisiejszej notki:
Nie wierzę w żaden dialog czy to z Niemcami, czy to z Ukrainą i w żadne ustalenia dotyczące ekshumacji czy też innych jakichś ustępstw z którejkolwiek strony.
Odnośnie przywoływanych "Tworek" obawiam, że mogą tam być ludzie o wiele mądrzejsi niż się wydaje. Niektórzy się tam "schowali", a niektórzy niestety nie potrafią się znależć w społeczenstwie. ;((
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 09:43 |
O Ukraińcach wymądrzają się ci, co nigdy na Ukrainie nie byli lub byli tylko kilka dni w hotelu i spotkali podobnych im erotomanów-gawędziarzy.
Nie warto rozmawiać. Jedynie co warto, to pojechac na Ukraine na miesiąc, dwa i sobie pochodzić po niej, posłychac co mówia ludzie, jakie mają problemy, troski, aspiracje, cele. Popatrzyć co ich interesuje, jakie naśladuja wzorce. Zagadać do nich, spytac się o coś - oni są kontaktowi, nie to, co nasi medrcy, ktorzy lubią tylko wygłaszać ogólne opinie.
Każdemu z takich gosci zadaje proste pytania - byłeś na Ukrainie? Jak długo? Byłeś na wojnie? Walczyłes z bronia w ręku? Czy boisz się nawet podnieść rękę na ujadającego psa?
Dla mnie czyn jest wszystkim, ale nie znoszę pustych, tanich i emocjonalnych czynów. Zwłaszcza takich dokonywanych z gwarancjami bezpieczeństwa. Skala ryzyka jest dla mnie skalą oceny czynu - może dla kogoś to niemoralne, ale akurat zawsze tak jest, że podli nikczemni ludzie dokonują swych czynów tylko wtedy, gdy mają pewnośc, ze nikt im nuc nie zrobi. I ten z Instytuu Pileckiego jest własnie takim typem. Tak jak Braun, tak jak inni patostreamerzy.
|
|
Magazynier @Paris 5 sierpnia 2025 11:03 |
| 5 sierpnia 2025 09:55 |
Generalnie Młodzież Wszechpolska służy do kompromiotowania wskazanych aktywistów.
|
Frymac @gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 10:04 |
Gwoli przypomnienia prokuratorzy IPN błędnie uznali za zmarłego gen. Michała Janiszewskiego (notabene jego sekretarką była śp. Barbara Skrzypek późniejsza szefowa kancelari Prezesa PiS) o 9 lat wcześniej przez co nie wysunięto wobec niego aktu oskarżenia o uczestnictwo w ekipie wprowadzaǰącej stan wojenny. Zresztą bodaj TV Republika przygotowała materiał w którym wystąpił szef pionu śledczego IPN i całkowicie się skompromitował.
|
Frymac @gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 10:12 |
Polecam Państwa uwadze. Poniższy materiał o tym dlaczego nie odnajdziemy rtm. Pileckiego.
https://youtu.be/kcudoJZDDrc?si=EBdOs9IztRHVAvGt
|
|
gabriel-maciejewski @Frymac 5 sierpnia 2025 12:04 |
| 5 sierpnia 2025 10:30 |
IPN zamienia się w "Kluby pancernych" organizowane na podwórkach w latach 60-tych po pierwszej emisji serialu o Rudym 102
|
|
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 5 sierpnia 2025 11:43 |
| 5 sierpnia 2025 10:31 |
Niepotrzebnie się unosisz...takie zachowania dają im tylko satysfakcję, a tobie odbierają wiarygodność, bo nikt nie wierzy w emocjonalne wypowiedzi. To nie jest zarzut, ale stwierdzenie faktu
|
Frymac @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 12:30 |
| 5 sierpnia 2025 11:43 |
"Kościuszkowska" ekstaza
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 12:31 |
| 5 sierpnia 2025 11:47 |
Masz rację, ale sam mówisz o pluciu w strone szefa Instytutu Pileckiego...:). Plucie ro twż zachowanie emocjonalne. Wiec co robić? Ignorować?
|
|
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 5 sierpnia 2025 13:47 |
| 5 sierpnia 2025 12:10 |
Ja mówię o pluciu wyrachowanym
|
qwerty @OjciecDyrektor 5 sierpnia 2025 11:43 |
| 5 sierpnia 2025 13:05 |
to są dolne szczeble drabiny społecznej i z nimi możesz się czuć dobrze ale najwyższe szczeble tej drabiny? Miałeś przed sobą kiedykolwiek gościa z KGB?
|
Szczodrocha33 @Magazynier 5 sierpnia 2025 10:20 |
| 5 sierpnia 2025 13:19 |
"To jest zadanie dla Nawrockiego. Niestety nie miał zbyt dużego wyboru swoich doradców."
Pozostaje mieć tylko nadzieję że w otoczeniu nowego prezydenta nie pojawi się ten gość:

Bo będzie powrót do przeszłości.
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 10:43 |
| 5 sierpnia 2025 13:24 |
"Ponoć we wrocławskim oddziale IPN organizują seminaria poświęcone "Stawce" i "Pancernym"."
Jeśli tak, to wkrótce zorganizują tam maraton filmowy - kto dłużej będzie oglądał "Stawkę".
I przyjdzie Gorzelik ze świeżo przyczepionym krzyżem do marynarki.
Faktycznie, Tworki w pełnej okazałości.
|
emirobro @bolek 5 sierpnia 2025 10:27 |
| 5 sierpnia 2025 13:38 |
"Rzeczpospolita" poinformowała, że pod koniec lipca szefowa oddziału Instytutu Pileckiego w Berlinie Hanna Radziejowska zaalarmowała nową minister kultury Martę Cieńkowską oraz charge d'affaires polskiej ambasady w Berlinie, że szef Instytutu Krzysztof Ruchniewicz oczekiwał przygotowania cyklu seminariów. Zaproponował m.in. przygotowanie seminarium "poświęconego zwrotom dóbr kultury przez Polskę na rzecz Niemiec, Ukrainy, Białorusi, Łotwy oraz mienia prywatnego należącego do osób pochodzenia żydowskiego".
Mówię to z pełną odpowiedzialnością: K. Ruchniewicz – pełnomocnik rządu Tuska ds. współpracy niemiecko-polskiej – powinien usłyszeć zarzuty z art. 129 k.k.
|
|
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 5 sierpnia 2025 15:19 |
| 5 sierpnia 2025 13:48 |
Ja go znam, to jest ten dziobak z Pingwinów z Madagaskaru, co uwiódł delfinicę, w której kochał się Kowalski...podstępna kreatura
|
|
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 5 sierpnia 2025 15:24 |
| 5 sierpnia 2025 13:49 |
Nie spodziewałem się, że są aż tak okazałe
|
|
bolek @emirobro 5 sierpnia 2025 15:38 |
| 5 sierpnia 2025 13:52 |
Powinien, ale nie usłyszy. Pewnie wkrótce awansuje.
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 15:48 |
| 5 sierpnia 2025 14:16 |
"Ja go znam, to jest ten dziobak z Pingwinów z Madagaskaru, co uwiódł delfinicę, w której kochał się Kowalski...podstępna kreatura"
I ma kolegę w Krakowie:

|
|
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 5 sierpnia 2025 16:16 |
| 5 sierpnia 2025 14:33 |
Ten z innego rozdania
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 15:05 |
Nie wiem, co jest trudnego do zrozumienia w fakcie, że w czasie II wojny światowej przeciwko Polakom działały dwie armie - niemiecka i rosyjska(sowiecka), które tworzyły różne frakcje.
Dlatego jako takiego oddziału ukraińskiego nie było, był pododział wojska niemieckiego złożony z ukraińców.
No, ale o czym my mówimy, przecież wiadomo, skąd jest inspirowane nagłe wzmożenie na temat ukraińskich zbrodni.
Teraz nagle ci co nie wiedzieli wcześniej gdzie Ukraina leży nagle sobie przypominają o tym ile to Polacy nie wycierpieli od Ukraińców. Nic mnie tak nie wkurza kiedy ludzie działają na gwizdek jak zwierzęta.
|
|
stanislaw-orda @qwerty 5 sierpnia 2025 15:05 |
| 5 sierpnia 2025 15:08 |
Owe dolne szczeble, podobnie jak u nas i wszędzie wokół, nie mają nic do gadania. Nie one bowiem są decydentami w jakichkolwiek istotnych kwestiach.
|
|
stanislaw-orda @Szczodrocha33 5 sierpnia 2025 15:19 |
| 5 sierpnia 2025 15:10 |
Póki co nie można wykluczyć, że pojawi sie na mocy propozycji nie do odrzucenia.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 5 sierpnia 2025 17:05 |
| 5 sierpnia 2025 15:45 |
A w tym czasie mamy wystawę "Nasi chłopcy", a Niemcy już piszą o polskich żołnierzach Hitlera...
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 17:45 |
| 5 sierpnia 2025 15:53 |
Dokładnie. Nie wspominając o ruskich, którzy bez przerwy ładują porpoagandę o tym jak walczyli z faszyzmem i nieśli tutaj postęp z elektryfikacją włącznie bo inaczej miejscowe plemiona by się wzajemnie powyrzynały.
|
MZ @Szczodrocha33 5 sierpnia 2025 15:19 |
| 5 sierpnia 2025 16:07 |
A kto zacz?
|
|
gabriel-maciejewski @MZ 5 sierpnia 2025 18:07 |
| 5 sierpnia 2025 16:18 |
Pan Kędryna, dawny bloger salonu24 wielbiciel marki BMW, rodem z Krakowa. Zwykle wszystko wiedział lepiej.
|
Adriano @Szczodrocha33 5 sierpnia 2025 15:19 |
| 5 sierpnia 2025 16:45 |
Ale dlaczego miałby się nie pojawić?Za mało koszerny?Na moje oko raczej aż nadto koszer.Polska to duży kraj i smakowity kąsek,żeby go zostawić ot tak samym Polakom.
|
Szczodrocha33 @MZ 5 sierpnia 2025 18:07 |
| 5 sierpnia 2025 16:49 |
"A kto zacz?"
Jan Maria - czarnoksiężnik z Krainy Oz.
|
Szczodrocha33 @MZ 5 sierpnia 2025 18:07 |
| 5 sierpnia 2025 16:50 |
A tak, ten pierwszy to Kędryna.
Reprezentuje Zjednoczone Siły Natury Mech.
|
MZ @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 18:18 |
| 5 sierpnia 2025 17:38 |
Dzięki,nie znam.
|
MZ @Szczodrocha33 5 sierpnia 2025 18:49 |
| 5 sierpnia 2025 17:39 |
Tego znam,podobno pomieszkuje w mojej okolicy.
|
|
OjciecDyrektor @qwerty 5 sierpnia 2025 15:05 |
| 5 sierpnia 2025 18:15 |
Ludzie w Polsce są znoechęcsno do do ZWYKŁYCH Ukraińców, a nie do gości ze służb. I na tym polega to petfidne kłamstwo. Po co wyjeżdżać z "gościrm z KGB"? A gośc z DIA czy FBI czy CIA czy MI5 to co? Lepsi? Bardziej honorowi? Mniej nikczemni? Po co ten argument? Dla zastraszenia? Czy dla wzmocnienia wrogości? A nasi ze służb? I co? Mamy przez to nienawidzieć Polski? Mamy odwrócić się do niej dupą?
Mam wrażenie, że ktoś tu próbuje byc obiektywnym, ale sufluje promoskiewską propagandę.
|
|
OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 5 sierpnia 2025 20:15 |
| 5 sierpnia 2025 18:16 |
znoechęcsno = zniechęcani
|
|
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 18:19 |
Ostatni akapit i skręcanie drezynką.
P.S.
Wiosło i kierownica to tylko pedał gazu.
|
|
OjciecDyrektor @stanislaw-orda 5 sierpnia 2025 17:08 |
| 5 sierpnia 2025 18:19 |
Ale oni są argumentem, że z "tymi Ukraińcami.jest coś nie tak". To mniej więcej tak, jskby ktoś z Zachodu zbudował sobie obraz Polaka na podstawie wybryków kryminalnych naszych rodaków za granicą. Chore czy zdrowe?
|
|
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 5 sierpnia 2025 20:19 |
| 5 sierpnia 2025 18:27 |
Nawet nie starasz się bodaj o cień obiektywizmu.
|
|
OjciecDyrektor @stanislaw-orda 5 sierpnia 2025 20:27 |
| 5 sierpnia 2025 18:31 |
A ty się starasz? Pojedź na Ukrainę tak jak ja i przyjrzyj się tubl ludziom. I spróbuj z nimi porozmawiać. To wcale nie jest trudne. Lepiej się wymądrzać teoretyzując? Ja stawiam na empiryzm.
|
|
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 5 sierpnia 2025 20:31 |
| 5 sierpnia 2025 18:47 |
A co do rzeczy mają zwykli ludzie?
Oni nigdy nicw tym względzie nie znaczą. Czy tam, czy tu są traktowani wyłacznie przedmiotowo.
Kwestia zasadza się na sferach decyzyjnych, więc dlaczego ustawicznie wekslujesz rozmowe na poziom "szarego czlowieka"?
Co on może?
Reasumując, nie ma najmniejszej potrzeby licytowania się emocjami.
|
|
MarekBielany @stanislaw-orda 5 sierpnia 2025 20:47 |
| 5 sierpnia 2025 19:00 |
Odpuść.
|
|
MarekBielany @stanislaw-orda 5 sierpnia 2025 20:47 |
| 5 sierpnia 2025 19:00 |
Odpuść.
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
| 5 sierpnia 2025 19:51 |
"Lepiej się wymądrzać teoretyzując? Ja stawiam na empiryzm."
Przez ten empiryzm to w swoim czasie Ojciec Dyrektor sraczki dostał, i o włos był od czerwonki.
Bo tam u naszych braci herojów ponoć czerwone krowy.
|
Frymac @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 17:45 |
| 5 sierpnia 2025 20:06 |
Na uniwersytecie gdańskim powstała rozprawa doktorska poświęcona służbie Polaków z województwa pomorskiego w Waffen-SS.
https://repozytorium.bg.ug.edu.pl/info/phd/UOGebabb8fdd85a4050b7af4f480f22fe45/
|
|
Wolfram @Kuldahrus 5 sierpnia 2025 17:05 |
| 5 sierpnia 2025 20:44 |
Nie wiem, co jest trudnego do zrozumienia (...)
To nie jest analizowane na poziomie logiki, ale wdrukowanych przez wieloletnią propagandę sympatii i antypatii - oraz osobistych uwikłań. Osoba zindoktrynowania i/lub uwikłana zaneguje każy fakt, który nie koresponduje z jej przekonaniami i uwierzy w cokolwiek, co sprzyja tym przekonaniom.
|
qwerty @OjciecDyrektor 5 sierpnia 2025 20:15 |
| 5 sierpnia 2025 20:51 |
Nie do końca rozumiesz to co napisałem. Epatujesz swoimi doznaniami ze srodowisk z którymi się stykasz. Problemy, które są argumentami w rozgrywkach grup sprawujących władzę takie czy siakie nic nie mają wspólnego z turystycznymi doznaniami. Podnosisz zagadnienia dot. Rosji ale służb rosyjskich na oczy nie widziałeś. Amerykańskich też. Przekształcenie grup ludzi w zbrodniarzy to tylko kwestia treningu i nadzoru. Niewielu się oprze. Zagadnienie przejmowania terytoriów Ukrainy takie czy inne już pokazują, że Ci prości ludzie których widzisz świat mają zamknięty w tych kilku tysiącach hrywien. Widziałeś jakieś ośrodki ideologiczne? Ich działania i ich finansowanie? A jakich wrogów kreują sobie i na użytek innych?
|
qwerty @Wolfram 5 sierpnia 2025 22:44 |
| 5 sierpnia 2025 20:56 |
Dzisiaj na Małym Rynku w Krakowie pięknie śpiewaliśmy 'od nienawiści i pogardy chroń nas Panie' ale w tle jest prośbą o rozum. Bo w Polsce rozum jest w odwrocie i chamy zdobywają świat. Jak żyć w tym oceanie obłąkania?
|
|
stanislaw-orda @qwerty 5 sierpnia 2025 22:56 |
| 5 sierpnia 2025 21:12 |
Cywilizacyjnie wkroczyliśmy w epokę rozumu łupanego
|
|
gabriel-maciejewski @Frymac 5 sierpnia 2025 22:06 |
| 5 sierpnia 2025 21:12 |
Ten idiota autor myśli pewnie, że ktoś będzie czytał cokolwiek z tej pracy poza tytułem, do którego dorobi sobie swoją własną treść
|
Szczodrocha33 @qwerty 5 sierpnia 2025 22:56 |
| 5 sierpnia 2025 23:41 |
"Bo w Polsce rozumiem jest w odwrocie i champ zdobywają świat..."
Jakoś dziwnie mi się przypomina komedia Aleksandra Gribojedowa
"Madremu biada".
|
Szczodrocha33 @qwerty 5 sierpnia 2025 22:56 |
| 5 sierpnia 2025 23:42 |
Miało być "chamy" oczywiście.
|
|
Kuldahrus @Wolfram 5 sierpnia 2025 22:44 |
| 6 sierpnia 2025 04:26 |
Niestety tak jest.
Chociaż też mam kontakt z osobami które wcześniej nie miały żadnych przekonań i nagle zaczynają gadać o banderowcach. Po prostu nasiąkają jak gąbka tym co zobaczą w internecie, jakby mieli dalej 15 lat.
|
|
bolek @bolek 5 sierpnia 2025 15:52 |
| 6 sierpnia 2025 04:49 |
https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-prof-krzysztof-ruchniewicz-stracil-stanowisko-jest-komunikat,nId,22172249
Na razie poleciał. Czekamy zatem gdzie wyląduje.
|
ddam @gabriel-maciejewski |
| 6 sierpnia 2025 06:57 |
Przyleciała delegacja z USA, to stracił
https://opoka.org.pl/News/Polska/2025/delegacja-donalda-trumpa-przyleciala-na-inauguracje-karola
|
Frymac @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2025 23:12 |
| 6 sierpnia 2025 07:24 |
W recenzji stwierdzono brak zarysowania realnej skali zaangażowania Polaków z dawnego woj. pomorskiego w służbie SS w odniesieniu do np. Kraju Warty czy Protektoratu Czech i Moraw.
|
|
gabriel-maciejewski @Frymac 6 sierpnia 2025 09:24 |
| 6 sierpnia 2025 07:25 |
To po co o tym pisać?
|
Frymac @bolek 6 sierpnia 2025 06:49 |
| 6 sierpnia 2025 07:25 |
Wciąż jednak pełni funkcję dyrektora IP.
|
|
bolek @Frymac 6 sierpnia 2025 09:25 |
| 6 sierpnia 2025 08:04 |
A jego kadencja dopiero się rozkręca.
|
|
bolek @Frymac 5 sierpnia 2025 22:06 |
| 6 sierpnia 2025 08:27 |
Btw wychodzi mi, że promotorem jest były doradca Prezydenta.
|
Frymac @bolek 6 sierpnia 2025 10:27 |
| 6 sierpnia 2025 16:46 |
Tak, dr hab. Grzegorz Berendt były dyrektor MIIWŚ i jeden z doradców byłego prezesa Instytutu.