-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Pralnia dziewic, albo czy Arcybiskup Ryś jest agentem CIA?

Nie wychodzę z domu, nie mogę czytać, szczególnie przy sztucznym świetle, więc znowu zacząłem oglądać seriale. Wczoraj co prawda rwało się zasilanie przez ten wicher, ale wieczorem prąd już był i mogłem obejrzeć „Kryminalne zagadki Las Vegas”. Powiem tak – seria bez Gilla Grissoma jest fatalna, ale czasem znajdzie się tam coś, co można od biedy uznać za inspirację. No i tak było właśnie wczoraj. Pokazywali faceta, który najpierw była alfonsem, a potem przeszedł duchową metamorfozę i został kaznodzieją ratującym prostytutki i kierującym je na drogę cnoty. Używał do tego narzędzi zbiorowej manipulacji, zwanych także psychologią. Kiedy okazało się, że kilka dziewczyn zostało zamordowanych, policja postawiła mu zarzuty, a on wtedy rozłożył ręce i powiedział – kochani, to prawda, zawiniłem, nie jestem prawdziwym kaznodzieją, zostałem nim po to, żeby wskoczyć na wyższy stopień alfonserki i stręczyć te nawrócone, czyste już dziewczyny bardzo bogatym klientom. To rzeczywiście nieładnie z mojej strony, ale jeśli idzie o morderstwa to niestety nie ja je popełniłem. Interes, który prowadziłem można nazwać pralnią dziewic, ale nic ponadto nie mam na sumieniu. Prostota tego wyznania urzekła mnie przyznam otwarcie i zaraz, być może niesłusznie, skojarzyłem to z linkiem, który jeden z czytelników przysłał mi w niedzielę. Oto on https://pl.aleteia.org/2019/09/27/abp-rys-ekskluzywny-menel-gromowiec-papieskie-szkolenie-w-polsce-wolne-miejsca/?utm_source=Messenger&utm_medium=bbq_bot&fbclid=IwAR0Vh3DNmdMIyjcnys19IbzR3Jv8UaCq7sVBcxnJz5FBQ_-3Gz_SpDxxgIA

Mamy tu sytuację, która w mojej subiektywnej ocenie przypomina tę z serialu. Tyle tylko, że głównym rozgrywającym na Polskę jest arcybiskup Ryś. W terenie zaś werbunkiem zajmują się gwiazdy telewizyjne, kreatorzy trentów, psychologowie i pisarze ze służb, a utrwalaniem przekonania o słusznym wyborze drogi zajmują się mentorzy, rekrutowani wprost z najbardziej zasłużonych gwiazd telewizji i sceny. Mnie szczególnie uderzyły dwa nazwiska – Jerzy Trela i Beata Pawlikowska. Nie chcę tu szczegółowo omawiać zasad tego przedsięwzięcia, bo każdy je sobie zinterpretuje na swój własny sposób. Ja jestem tylko ciekaw co w tej grupie robią ludzie tacy, jak ta dwójka, wymieniona przeze mnie powyżej. Rozumiem, że tam są potrzebni aktorzy, albowiem jest spore ciśnienie na autentyzm i zwykły człowiek, nawet bardzo zaangażowany w to co robi, może po prostu nie dorosnąć do stawianych wymagań. Aktor zaś, z dobrym warsztatem i doświadczeniem, zagra wszystko. Aż żal, nie nie ma wśród tych ludzi Jana Peszka. No, ale jest Jerzy Trela, znany komunista i jest Beata Pawlikowska była żona Cejrowskiego, osoba, po której można spodziewać się wszystkiego, tylko nie tego, że zajrzy kiedyś do kościoła. Popatrzyłem na to wszystko i pomyślałem, że to musi być po prostu jakaś amerykańska werbownia, którą arcybiskup Ryś uwiarygadnia swoim nazwiskiem. Pytanie – dlaczego? Dlaczego hierarchia uczestniczy w tego rodzaju eventach i dlaczego je firmuje? Przecież nikt nie traktuje serio tego doradzania papieżowi, a cała ta historia z mentorami, którzy będą prowadzić zgłaszające się do tego projektu dzieci z daleka zalatuje stręczycielstwem. Do tego jeszcze mamy to CNT, czyli Centrum Twórczości Narodowej, które ma pomóc młodym ludziom w dochodzeniu do wielkości, do której są przeznaczeni. Ja wiem, co się tu zaraz stanie, pod tym tekstem – rozpocznie się dyskusja tradycjonalistów z tymi, którzy uważają, że papież Franciszek nie jest wcale taki zły. Proszę Państwa chciałbym tego uniknąć i zwrócić uwagę na coś innego – tego rodzaju postawy i inicjatywy, w mojej ocenie skrajnie szkodliwe, choć ponoć firmowane przez papieża, nie mogą być unieważnione bez wyraźnego sprzeciwu wiernych. Ten sprzeciw zaś, nie może się, mam wrażenie, wyrażać w tym, że część wiernych ucieka to jakichś innych, lepszych form praktyki religijnej. Dlatego piszę wprost o tym co myślę na temat takich inicjatyw. Uważam je za szkodliwe oszustwo prowadzące wprost do zgorszenia dużych grup młodzieży. Skąd taki kategoryczny sąd? Wynika on z faktu, że wśród tych mentorów, którzy mają się opiekować dziećmi znajdują się osoby zajmujące ważne miejsca w hierarchiach medialnych i sprzedażowych. A napisane jest – nie będziesz służył Bogu i mamonie. Jeśli więc do inicjatyw papieskich angażowani są osobnicy tacy jak „ekskluzywny menel” czy pisarka Pawlikowska, o aktorach już nie wspominając, to w zasadzie nie ma o czym gadać. Wielokrotnie pytano mnie, a było to nie tak dawno przecież, dlaczego przez długi czas nie chodziłem do kościoła i nie praktykowałem. Otóż problem był taki, że ja nie wierzyłem w autentyczność tych sugerowanych przeżyć. Nie brał mnie ani mistycyzm rzekomych nawróceń, ani wizje, ani w ogóle nic, co tradycyjnie wiąże się ze sferą nadprzyrodzoną. Nie ruszały mnie nigdy żadne grupowe ekscytacje. Lubiłem za to architekturę sakralną, lubiłem obrazy i wyposażenie świątyń, ale to z kolei, było przez wielu księży uważane za przeszkody na drodze do ku czemuś lepszemu i większemu. Całe szczęście napisane jest – ostatni będą pierwszymi, nie martwię się więc za bardzo. Uważam jednak, że uzależnienie Kościoła od organizacji zewnętrznych będzie postępować do momentu, w którym hierarchia nie zrozumie, że mówić to za mało. Pokazywać to też za mało. Nawet transferować pieniądze do Afryki to za mało. Jedynym słowem, że trzeba powrócić do twórczości. Tej zaś nie ma, albowiem zastąpili ją aktorzy i pisarze, których najłatwiej wykreować z niczego właściwie. I najłatwiej ocenić. A jak się ich wręcz wypożyczy od jakiejś innej organizacji, to można się w ogóle nie kłopotać o ocenę, albowiem mają oni powszechnie ważny certyfikat. Obejrzałem ostatnio fragment filmu „Polowanie na Czerwony październik” i jeden amerykański oficer powiedział tam – ja jestem z CIA, ja tylko piszę książki. Uśmiałem się jak pszczoła, może się bowiem okazać niebawem, że jestem jedynym w Polsce autorem „niezrzeszonym”. To by dopiero był numer.

Widać wyraźnie, że wymienieni ludzie kogoś zastępują. Kogo? Mam na myśli tych wszystkich aktorów, moderatorów, mentorów i pasterzy. Oni zastępują kapłanom świętych. Sami kapłani nie mogą już być wzorem dla wiernych i nie mogą im opowiadać o postawach, albowiem jest to zbyt kłopotliwe. Wynajmują więc do tego ludzi, nie ważne kim są ci ludzie, ważne, żeby byli znani i rozpoznawani. To oni stanowią dziś główny nurt w komunikacji pomiędzy hierarchią a wiernymi, szczególnie młodymi wiernymi. I to, w mojej ocenie, prowadzi do zgorszenia.

 

Czuję się trochę lepiej, ale to nie jest jeszcze właściwa forma.

 

Zapraszam do księgarni www.basnjakniedzwiedz.pl do sklepu FOTO MAG, do księgarni Przy Agorze i na stronę www.prawygornyrog.pl

 

 

Tak się niestety składa, że dynamika rynku (a nie mówiłem, a nie mówiłem) w związku z okrągłymi rocznicami politycznych sukcesów Polski, jest tak słaba jak nigdy chyba do tej pory. Mamy wielkie plany dotyczące tłumaczeń, które od kilku lat są realizowane z budżetów, generowanych bieżącą sprzedażą. Niestety budżety te nijak nie pokryją dalszych, będących w trakcie realizacji projektów. Jeśli więc ktoś ma taki kaprys, żeby wspomóc mnie w tym dziele i nie będzie to dla niego kłopotem podaję numer konta. Ten sam co zwykle

 

47 1240 6348 1111 0010 5853 0024

i pay pal [email protected]

Jestem tą koniecznością trochę skrępowany, ale ponieważ widzę, że wielu mniej ode mnie dynamicznych autorów nie ma cienia zahamowań przed urządzeniem zbiórek na wszystko, od pisania książek, do produkowania filmów włącznie, staram się odrzucić skrupuły. Jak nic się nie zbierze trudno, jakoś sobie poradzę…

 



tagi: kościół  wierni  cia  hierarchia  zgorszenie 

gabriel-maciejewski
1 października 2019 09:43
143     6828    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

betacool @gabriel-maciejewski
1 października 2019 10:01

W linku pojawia się nazwa "karuzela cooltury".

https://pl-pl.facebook.com/kcooltury

Chyba będę musiał zmienić nicka bo to "cool" to jak kawałek papieru toaletowego wyzierającego z za stringów wygląda.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
1 października 2019 10:06

Mam osobiste przekonanie, że ludziom mojego profilu osobowości dobry Bóg oszczędza przeżyć mistycznych, bo byłoby to dla nas bardzo szkodliwe. Jestem Mu za to wdzięczny i mam świadomość, że mistyki nie rozumiem i nie zrozumiem. Mogę najwyżej podziwiać świętych mistyków. Natomiast jakąś ofertę dla psychiki takich ludzi Kościół powinien mieć, choć to jest oczywista nisza. Ale ta nisza jest bardzo głośna i stara się za wszelką cenę być widoczna. To są jednakowoż biedni zaburzeńcy, których trzeba traktować pobłażliwie, jak każdego chorego.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
1 października 2019 10:06

Jakie bariery napotykają na swojej drodze kobiety? Opowiedzą o tym „karuzelowe” supermenki: Oksana Zabużko, Otylia Jędrzejczak, Henryka Krzywonos, Janina Ochojska, Edyta Herbuś, Kinga Rusin.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
1 października 2019 10:18

Herbuś chyba nie napotyka żadnych przeszkód, Otylia ma kłopot z przeszłością, Henia z otyłością, a Kinga Rusin z głową. Kim jest ta cała Zabużko, nie mam pojęcia. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 1 października 2019 10:06
1 października 2019 10:18

Mam za sobą kilka przeżyć, które w zasadzie mógłbym określić jako mistykę, ale wolę je traktować normalnie

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski
1 października 2019 10:19

No no. Ustrzeliłeś nieformalnego lidera wśród polskiej hierarchii. To idol wszystkich ruchów alfa, drgawkowych charyzmatyków, neokatolickiej nowej ewangelizacji tudzież dni judaizmu, ekumenizmu, autorytet Tygodnika Powszechnego itp. Spotka Cię za to zasłużony hejt

zaloguj się by móc komentować

BezNicka @gabriel-maciejewski
1 października 2019 10:20

Wierzyć trzeba umieć, uczyć się. Jak, w kogo wierzyć, po co wierzyć, gdy się nie umie? To nie jest uwaga do pana. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vesuvio 1 października 2019 10:19
1 października 2019 10:21

Wiesz gdzie mam hejt? Wiesz, prawda...?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BezNicka 1 października 2019 10:20
1 października 2019 10:22

I tak pana wywalę, nie wiem jeszcze kiedy. Ma pan nieznośny sposób bycia

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
1 października 2019 10:32

O, o, w chwili gdy Kościół katolicki w sposób pełnowymiarowy wróci do popierania dobrze znanej z poprzednich wieków twórczości malarskiej, rzeźbiarskiej, muzycznej i literackiej, zaneguje wielką operację MK Ultra, w której uczestniczą górale z Synaju, Amerykanie, Brytyjczycy, Niemcy, Francuzi i kto tam jeszcze. Polacy też.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 1 października 2019 10:18
1 października 2019 10:35

Ja też. Ale to były delikatne bardzo interwencje, z konkretnym efektem w życiu. No i m.in.dzieki nim wiem, jaki mam problem i próbuję coś z tym robić. A jest kupa ludzi bez takiej świadomości. I dla nich jest bp.Ryś, Hołownia et consortes. Oni się pchają na afisz, bo to taki model. I nie chcą prawdziwej sztuki, bo w rzeczywistości boją się konfrontacji. A mistyka nie dla nich.

zaloguj się by móc komentować

BezNicka @gabriel-maciejewski 1 października 2019 10:22
1 października 2019 10:52

Wierzę, że tak się stanie. Mój sposób bycia jest taki, jak głoszą plotki, o pana sposobie bycia. Akceptuję sam siebie, i to mi wystarcza. 1 : 0 dla pana, bo o mnie plotek pan nie czytał. Wywalenie mnie, dla mnie nic nie zmieni, czytam Was, polecam, słucham. 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @gabriel-maciejewski
1 października 2019 11:05

" Obejrzałem ostatnio fragment filmu „Polowanie na Czerwony październik” i jeden amerykański oficer powiedział tam – ja jestem z CIA, ja tylko piszę książki. Uśmiałem się jak pszczoła, może się bowiem okazać niebawem, że jestem jedynym w Polsce autorem „niezrzeszonym”. To by dopiero był numer. "

musialem klawiature wymienić - przewrocilem kawe ze śmiechu ;)

Teraz w modzie Msza Trydencka.

http://warszawa.instytutdobregopasterza.pl/kosciol-na-placu-teatralnym/?fbclid=IwAR1kOn6odaDrq0jXktwivc9BkluB4USTm5sLQF5Ms4QZx84HnYou2Dk2Rbo

 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
1 października 2019 11:14

Pan Jerzy grał menela w Anioł z Krakowa i tam anioł Dziordano coś mu na kuponach totka skreślał.

Anioł i menel.

Nawracanie dziewczyn też tam było, takie jakby wyświechtane się to stało ? A może nie ?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
1 października 2019 11:17

Szczyt wszystkiego. Za jedne 100zl  katolicki poszukujący wrażliwy młodzieniec lub panienka, zamiast udzielać się w jakimś młodzieżowym kołku różańcowej lub  katolickim wolontariacie (pomoc niepełnosprawnym na przykład) albo rozmyślać o pożytkach zostania zakonnikiem, ma "się otrzeć" o Zanussiego (małżonka jedna w stylu Macrona), Gajosa (4 żony), Zamachowskiego (4 żony), Trela (kiedyś sekretarz POP PZPR ale nie mówmy o tym) plus o tych wszystkich "ludzi sukcesu" jak Dorota Wellman, bloger modowy. Prawdziwe wzorce dla katolickiej młodzieży.

A to wszystko pod bardzo światłym zarządem Wojciecha Pawłowskiegoz PEN Clubu,gdzie widnieja nazwiska Henia Woźniakowskiego ze ZNAK, BAsila Perskiego z Freie Stadt Danzig( muzem Solidarności czy jak się to nazywa), nie mówiąc oPawleHuelle.

W tle Nick Vujicic  "syn pastora i pielęgniarki" od urodzenia bez rak i nóg (choroba zespoł tetra=amelia), który pokazuje, że sukces można odnieść w "każdych warunkach" oraz biznesowy pisarz amerykański, autor bestsellera pt. "Pięć dysfunkcji zespołu"  czyli m.in o braku zaufania i  niechęci do wymiany myśli i pozornej jednomyślności. Choroba popularna w USA z uwagi na polityczną poprawność a  u nas ze strachu przed bezrobociem i pędem do kariery.

Czyli "robimy wszystko, żeby mlodzi ludzie z pytaniami i kłopotami nie szukali wzorców wśród Świętych Katolickich czyli np. w dziele Piotra Skargi pt. "Żywoty świętych starego i nowego zakonu" z 1577 r.  Mają przecież "świętego Nicka Vujicica" syna pastora ipielęgniarki z Austrialii.

Nie wiem, ale chyba rzeczywiście JE biskup RYŚ "zapisał się do CIA":)))) 

Zaczyna się zaraz październik - miesiąc Różańca św. Ciekawe, czy na tych zajęciach w Szczwnicy będą odmawiać Różaniec, np z Szymonem Hołownią. Gajos może przewodniczyć. Grał biskupa i "wogle":)))

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @pink-panther 1 października 2019 11:17
1 października 2019 11:23

To są ludzie, którzy ani do Różańca, ani do zakonu się nie nadają. 

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @Ongaku 1 października 2019 11:05
1 października 2019 11:24

Msza Św. Trydencka nie jest w modzie. I nie teraz. To jest Msza Św. Wszechczasów

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Ongaku 1 października 2019 11:05
1 października 2019 11:26

To placówka muzealna. Nie da się pogodzić mszy świętej w tradycyjnym rycie rzymskim z nowym porządkiem mszy, podobnie jak nie da się pogodzić twórczości katolickiej z twórczością związaną z MK Ultra. Albo ustąpi to pierwsze, albo to drugie.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Vesuvio 1 października 2019 11:24
1 października 2019 11:27

Zdecydowanie w modzie i bardzo dobrze.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @pink-panther 1 października 2019 11:17
1 października 2019 11:32

Bo panowie z CIA i bratnich organizacji oprymują Kościół katolicki bezpośrednio od roku 1958. Vaticanum Secundum udało się uczynić między innymi za ich sprawą. A za odrzucenie ich opresji między innymi rząd Stanów Zjednoczonych Ameryki grozi zerwaniem stosunków dyplomatycznych z Państwem Watykańskim.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @pink-panther 1 października 2019 11:17
1 października 2019 11:40

Świecki kaznodzieja Szymon odwiedził 26 września Kraków był na iwencie Sabre Talk'n'Roll. Było AWESOME a najlepsza była pani Czubówna, Krystyna Czuwówna. Polecam oglądnąć, tylko 40 minut. No i tak się złożyło, że pan Świecki Kaznodzieja Szymon nie zgodził się na rejestrację własnego występu. Nie, ze ciekawa ta misyjność pana Szymona.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
1 października 2019 11:46

Virtus in infirmitate perficitur:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/Coat_of_arms_of_Grzegorz_Ry%C5%9B.svg/169px-Coat_of_arms_of_Grzegorz_Ry%C5%9B.svg.pngźródło

"Wszedł w skład Międzynarodowej Rady Oświęcimskiej, a także kapituły Nagrody im. Ks. Stanisława Musiała przyznawanej przez Klub Chrześcijan i Żydów „Przymierze”.

"Klub Chrześcijan i Żydów „Przymierze” powstał w 2008 roku w Krakowie i działa na rzecz pojednania chrześcijańsko-żydowskiego i polsko-żydowskiego. Jest miejscem spotkań, wymiany doświadczeń i współdziałania liderów krakowskich instytucji i środowisk zaangażowanych w pojednanie chrześcijańsko-żydowskie i polsko-żydowskie.

Klub Chrześcijan i Żydów „Przymierze” ustanowił Nagrodę im. ks. Stanisława Musiała której fundatorami są Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prezydent Miasta Krakowa i Gmina Wyznaniowa Żydowska w Krakowie. Wyboru laureatów dokonuje Kapituła, której przewodniczy Rektor UJ. Nagroda jest przyznawana w dwóch kategoriach: za twórczość oraz za inicjatywy społeczne na rzecz dialogu i współpracy chrześcijańsko-żydowskiej i polsko-żydowskiej" źródło

 

"9. lecz /Pan/ mi powiedział: Wystarczy ci mojej łaski. Moc bowiem w słabości się doskonali. Najchętniej więc będę się chlubił z moich słabości, aby zamieszkała we mnie moc Chrystusa.

9. et dixit mihi sufficit tibi gratia mea nam virtus in infirmitate perficitur libenter igitur gloriabor in infirmitatibus meis ut inhabitet in me virtus Christi" źródło (2 Kor, 12, 9)

 

oraz:

http://www.pismaescrivy.org/book/przyjaciele_boga-punkty-194.htm

oraz:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Coat_of_arms_of_Pierre_Warin.svg/169px-Coat_of_arms_of_Pierre_Warin.svg.pngźródło

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
1 października 2019 11:52

W samej rzeczy , na tej liście są wyjątkowe ..lidery.

zaloguj się by móc komentować

betacool @ArGut 1 października 2019 11:40
1 października 2019 11:56

Nazwisko zobowiązuje

http://www.genezanazwisk.pl/content/ho%C5%82ownia

Mamy taki wybór odniesień, że głowa kapusty za mała:

Nazwisko pochodzi od hołowa, ukraińskiej i białoruskiej postaci wyrazu głowa czyli: 1. najwyższa część ciała na szyi osadzona, 2. włosy na głowie, 3. żartobliwie czapka, kapelusz, 4. podobizna czyjejś głowy, 5. przenośnie siedlisko władz duchowych, rozum, umysł, 6. przenośnie życie,  7. przenośnie piecza, odpowiedzialność, 8. przenośnie kara pieniężna za zabójstwo, 9. człowiek, osoba, jednostka, 10. człowiek z dużą głową, 11. centrum, 12. początek, źródło, 13. rzecz najważniejsza, podstawa, grunt, 14. stożek cukru albo soli, 15. kuliście zwinięte liście sałaty, kapusty

zaloguj się by móc komentować

BezNicka @pink-panther 1 października 2019 11:17
1 października 2019 12:08

 Ad. 1 października 2019 11:17     Szkoda, że nie mogę dać plus, za odpowiedź :)     

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
1 października 2019 12:10

To pokazuje, że jest jakiś rynek...jak to nazwać, może rynek pysków? Za kasę wynajmuje się lub się lepi z gliny odpowiednie pyski i się je rzuca na taśmę, Następnie taśma się obraca, pyski gadają, obraca się wolno żeby miały czas powiedzieć co trzeba, jak w barze sushi i to tak leci. Jeden sie chowa, leci następny. Wszystko za niewyobrażalną kasę. Tylko, że ten rynek jest tajny, nie można tak po prostu mieć kase i wynająć.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 1 października 2019 12:03
1 października 2019 12:12

Może, musi i będzie się wyrażał, bo liturgia albo jest ofiarą składaną na ołtarzu przez kapłana, albo jest biesiadą prowadzoną przez przewodniczącego zgromadzenia, który zamiast modlitw na ofiarowanie odmawia formuły odmawiane przez żydowskiego patriarchę podczas biesiady przy szabasowych świecach. Biesiadę taką odprawiają między innymi luteranie i anglikanie. A więc wyżej wymieniony proces postępuje i nie zatrzyma się w żaden sposób.

zaloguj się by móc komentować

DWiant @gabriel-maciejewski
1 października 2019 12:26

Czy to bedzie nawrocona ''Frytka'' czy mason ja do takich ludzim mam juz dystans. Poprostu im nie wierze. 

Wspominalem juz wczesniej o tym kosciele ponizej w moich komentarzach, teraz juz mam zdjecia ze srodka oddajace to co tam w srodku jest. 

https://yandex.com/maps/157/minsk/?ll=27.555105%2C53.903003&mode=search&oid=1223715461&ol=biz&sctx=ZAAAAAgCEAAaKAoSCSLH1jOE0xjAEec4twn3sEpAEhIJdx3z%2F3%2FL%2FT8RR8Zj8PuR5j8oCjAAOLWy8dWZ9fb3EUD1ngZIAVXNzMw%2BWABqAnJ1cACdAc3MTD2gAQCoAQA%3D&sll=27.555105%2C53.903003&sspn=0.003637%2C0.001361&text=minsk%20church&z=19

Do 1989 roku panstwowa wlasnosc w ktorej byly dwa kluby sportowe, bokserski i strzelecki.....

Po wejsciu przez glowne dzwi na drugiej kolumnie od lewej jest tablica metalowa, nie usuneli jej podczas remontu. Na tej tablicy napisane cyrilica '' Lenin tu byl 1919'' .

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @gabriel-maciejewski
1 października 2019 12:48

@: gabriel maciejewski

Proszę Państwa, wtrącę moje trzy grosze. A mnie boli jedna rzecz. To gdzie byli w ciągu ostatnich kilkunastu, kilkudziesięciu ostatnich lat rektorzy Seminariów Duchownych z prawdziwymi cojones?!!? Którzy ekstremalnie zaproponowali by młodzieży seminaryjnej prawdziwe wyzwania. A wysłać kleryków na pierwszą linię frontu!!! Wszak ci ludzie mają tworzyć elitę ducha! Kto się nadaje po selekcji idzie dalej... Wysłać do rakowców, do hospicjów, wysłać na misje, do menelików - niech opuszczą bezpieczny klosz seminariów! Niech zobaczą jaka jest brutalna rzeczywistość. A nawet było nie było wysyłać na ekstremalne, wakacyjne kursy organizowane chociażby przez emerytów ex operatorów Gromu w Bieszczady. Wszak mamy historyczne reminiscencje z przeszłości. Szkoła jezuicka! Sam Ignacy z Loyoli a i niektórzy pierwsi ojcowie to dawni wojskowi. Wojsko wyrabia pewną tężyznę mentalną. Ale nie - żadnych nowinek. Jest dobrze jak jest, są jakieś kursy alfa - sralfa, jakieś fetyszyzmy neolefebrystyczne. I wszyscy są zadowoleni. Ale jak przejrzałem ilość tzw powołań to w arcykatolickiej Polsce jest coraz gorzej...  A widząc na ulicach mojego miasta idących w odgradzającej od rzeczywistości najlepszej jakości sutannie tych kleryków, wydają mi się jacyć miękkcy wręcz zniewieściali...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @DWiant 1 października 2019 12:26
1 października 2019 12:53

Wchodzi człowiek do zachwycających wnętrz, a tam ksiądz stoi ustawiony dolną częścią pleców do ołtarza i przy stole bufetowym, w którym nie ma relikwii świętych, odprawia nabożeństwo o treści płaskiej jak naleśnik, bo całą uwagę poświęca wiernym, których rzekomo potrzebuje do dokonania konsekracji chleba i wina. Dodam, że w konstytucji apostolskiej św. Piusa V Quo primum tempore z 1570 roku księża odprawiający liturgię w sposób zmieniony w stosunku do mszy świętej w tradycyjnym rycie rzymskim ściągają na siebie gniew Boży, Książąt Apostolskich Piotra i Pawła oraz prawowitych papieży.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 1 października 2019 12:51
1 października 2019 12:59

No to nie. Przewielebny Ojciec Wincenty, przykro stwierdzić, nie ma żadnych rzetelnych argumentów na obronę swojego stanowiska. Fakty mówią same za siebie.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @betacool 1 października 2019 11:56
1 października 2019 13:06

Pan Szymon ma taką oficjalną biografię i osiągnięcia. Też ciekawe jak u innych "los perfectos", rodzi się 3 września 1976 i od razu do liceum.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-laskowski 1 października 2019 10:32
1 października 2019 13:10

Wtedy zacznie kreować rynek, jak baron Hirsch z notki Ewy Rembikowskiej. Nikt nie będzie chciał do tego dopuścić

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @toscano7 1 października 2019 12:48
1 października 2019 13:10

Gdzie byli? Odeszli sami, zostali wyrzuceni przez przełożonych albo zmuszeni przez nich do siedzenia cicho. Pańskie spostrzeżenia nie należą do sfery urojeń, ale do sfery faktów. Kto to spowodował? Można przypomnieć sobie nazwiska najważniejszych hierarchów kościelnych i prałatów z ostatnich sześćdziesięciu lat oraz dodać królową Elżbietę II i polityków brytyjskich, prezydentów USA i innych polityków amerykańskich, polityków państwa położonego w Palestynie, radzieckich i rosyjskich, niemieckich i francuskich, nazwiska najgrubszych banksterów i przedsiębiorców światowych, działaczy ONZ. Ma Pan listę odpowiedzialnych. A z polskich biskupów żaden od lat sześćdziesiątych nie sprzeciwił się publicznie temu, by duchowo kastrować seminarzystów.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @BezNicka 1 października 2019 10:52
1 października 2019 13:10

Obawiam się, że odmienny

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Ongaku 1 października 2019 11:05
1 października 2019 13:11

Nie ma w tym nic śmiesznego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 1 października 2019 11:14
1 października 2019 13:11

że też nie nakręcą filmu agent z Krakowa, tylko te anioły ciągle. I zawsze jakieś takie grube

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 1 października 2019 11:17
1 października 2019 13:12

Gajos przede wszystkim chwyci za różaniec

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 1 października 2019 11:46
1 października 2019 13:13

Jakiego znowu pojednania? A kiedy nastąpiło pokłócenie i o co?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DYNAQ 1 października 2019 11:52
1 października 2019 13:13

Lider za liderem, za liderem lider

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski 1 października 2019 13:10
1 października 2019 13:13

Tak właśnie. W tym punkcie kończą się jakieś tam teorie ewolucji gatunków i podobne bajania.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 1 października 2019 12:03
1 października 2019 13:13

Nie podnośmy tego, bo zrobi się chryja

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 1 października 2019 12:10
1 października 2019 13:14

Tak, rynek pysków, ryjów i sformatowanych gawęd

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @toscano7 1 października 2019 12:48
1 października 2019 13:15

Klerycy nie słuchają rektorów. Seminaria pustoszeją

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 1 października 2019 13:13
1 października 2019 13:19

Ale kiedy to, co ja piszę, przedstawi Tobie ksiądz lub, daj Boże, biskup, pokornie pokiwasz głową. A więc w tym ujęciu nauczanie Kościoła katolickiego głoszone publicznie przez ponad dziewiętnaście wieków ma znaczenie nie obiektywne, ale ze względu na osobę mówiącego. W związku z to nalej w swoim samochodzie wody do baku i spróbuj pojechać, bo ja Ci tak podpowiadam.

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski 1 października 2019 13:11
1 października 2019 13:30

Bo one z nieba spadają, a z lataniem do nieba to muszą mieć jakiś grubszy problem, żeby różne rozterki i niemoce wzbudzać.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 1 października 2019 13:12
1 października 2019 13:32

On już biegał z różańcem ! Brat Zdrówko w Jasminum i film pachniał miłością, coś jak woda kwiatowa dla pensjonarek.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 1 października 2019 13:30
1 października 2019 13:34

Jeden gość ostatnio zleciał z okna i spadł na innego co pił piwo w ogródku, ale to chyba nie anioł był

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 1 października 2019 13:32
1 października 2019 13:34

Okropne to było. Nie do zniesienia dla mnie

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 1 października 2019 13:34
1 października 2019 13:35

To mógł byc tzw. stróż.

zaloguj się by móc komentować

j130567 @gabriel-maciejewski
1 października 2019 13:42

Kiedy w połowie lat 90. skradziono mi w Krakowie samochód, to znajomi poradzili zwrócić się o pomoc do przwoływanego w tekście, słynnego aktora JT. Miał on mieć moc sprawczą, aby skradziony samochód się odnalazł. Magiczny Kraków, miasto artystów i Mentorów... 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @betacool 1 października 2019 13:35
1 października 2019 13:44

Stanisław Anioł dwojga nazwisk Stróż

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski 1 października 2019 13:26
1 października 2019 13:50

Ujmę rzecz inaczej: Alan Turing, na to wygląda, został zamordowany, bo pracował w wielkim projekcie przemieniania człowieka w cyborga, w ramach której to pracy łączył matematykę i biologię, a w pewnym momencie stwierdził, że od tej pracy robi mu się niedobrze i że chce powiedzieć o rzeczonym projekcie prawdę światu. Organizatorzy tego projektu i ich następcy zajmowali i zajmują się rozklejaniem umysłów i dusz, dlatego nie chcieli, żeby jakiś naukowiec wygadał się i zepsuł im interes. I nie zepsuł, dzięki czemu Matrix Raport mniejszości to filmy w dużej mierze dokumentalne, nie fabularne.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 1 października 2019 13:10
1 października 2019 14:04

Tak. Aczkolwiek medycyna ma na to inną nazwę.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @krzysztof-laskowski 1 października 2019 13:50
1 października 2019 14:11

To ja Tu jestem pacanem nie wierzącym, że bozony X / Y to empiria. Raport Mniejszości i Matrix to takie bajki by 17 letni chłopcy mogli się troszku podjarać nic więcej. Sajens'i'fajens, nawet pan Lem się BARDZIEJ starał.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @pink-panther 1 października 2019 11:17
1 października 2019 14:14

Gajos ... Gajos ... może lepiej pod przewodnictwem papieża / Adamczyk

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ArGut 1 października 2019 14:11
1 października 2019 14:30

Rzekomo genialny Stanisław Lem, jak przypuszczam, dostawał wyciągi z zaawansowanych projektów wojskowych, a potem dodawał do tych wyciągów trochę poloru literackiego, żeby czytelnicy w ogóle raczyli spojrzeć na jego dzieła. Podobnie było w Brytanii przed pierwszą wojną światową i w jej trakcie, jak to Stalagmit pięknie opisał w swojej książce.

Lem wymyślił fantomatykę, czyli Internet. Koń by się uśmiał.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @gabriel-maciejewski
1 października 2019 14:51

To prawda, że jest albo-albo - albo sztuka z mecenatem Kościoła albo...kto się nie modli do Boga, ten się modli do diabła.

A dzisiejsza notka jest w sumie o tym, o czym był tekst o świeckich kaznodziejach. Ja już zupełnie nie ufam świeckim kaznodziejom. Forma ich zdradza.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
1 października 2019 14:53

czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego słowa Mentor i Master Coach pisane są wielką literą? Nie ma przecież żadnego powodu, by tak pisać...

 

http://kardnycz.pl/wydarzenia/oficjalna-prezentacja-programu-masterclass-leadership-with-the-pope/?fbclid=IwAR33vFynO5tFOXcZbATcK3iB8u1Yl-p4oZTxXTT4AA-MXCBRueu3z-r0cBs

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 1 października 2019 14:53
1 października 2019 15:04

A co tu wyjasniac, Panie Gabrielu...

... widac golym okiem, ze kasa od  SOROS'a  trafila do kardynala Nycz'a... i tyle  !!!

Widac tez, ze DIABEL sie wsciekl... ale to sie NIE UDA  !!!

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
1 października 2019 16:00

Biskup Ryś jest znanym chorążym postępu; O jak ładnie podryguje, w poście https://www.youtube.com/watch?v=Y-rZ8L1Htok, potrafił tak Wyszyński? A gdzie tam. Poza tym proteguje jakiegoś świeckiego charyzmatyka a i ksiądz Lemański znalazł u niego przytulisko po swoich przygodach. Zero zdziwień.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @krzysztof-laskowski 1 października 2019 14:30
1 października 2019 16:03

Dyktanda - LEMNie wiem może masz racje. Nie gadałem z panem Stanisławem no i chyba się tym nie chwalił.

Wolał SE w syrenie grzebać i pisać dyktanda dla siostrzeńca.

A Twoje przypuszczenia to skąd są ? Bo zamiast Milicja pisał Policja ?

Tłumaczenie, że jak kolega nawigator STALAGMIT napisał świetną książkę Jak nakręcić bombę. I dzięki temu wiemy wszystko

co było i co będzie. O panie dla mnie to mocna ekstrawagancja ! Tak mocna jak twierdzenie, że w wypchanej kieszeni pana

Adalberta Portiusa w Krośnie spoczywa nokia, ten banan, którego Neo używał w MATRIX-ie. No a jak wyjmiemy tę nokię to

poznamy wszystkie jego kontakty na Węgrzech i może notatki co takiego w beczkach z winem było szmuglowane.

Tak ... Świat jest prosty ale nie za prosty i wszystkiego się nie da wytłumaczyć alkoholem i ChAD.
 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @przemsa 1 października 2019 15:04
1 października 2019 16:12

Philipa K. Dicka to  POPKULTURA czysta. Sama filmografia robi wrażenie. No a trzeba było jeszcze książki napisać i świrować, że LEM to "komunistyczna propaganda". Rutgera Hauera z Łowcy Androidów to wszyscy fani sajens'n'fajens pamiętają.

A znasz to: https://youtu.be/TY5PpGQ2OWY

 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ArGut 1 października 2019 16:03
1 października 2019 16:26

Stanisław Lem, nawet jeśli dodał wiele od siebie, nie mógł bez opieki panów z MON-u i MSW wydać za PRL-u licznych książek ani wyjeżdżać za granicę, zwłaszcza że literatura z gatunku science-fiction nie jest fikcją, ale przedstawieniem planów, których urzeczywistnianiem zajmują się duchy wymienione przez św. Pawła w liście do Efezjan.

zaloguj się by móc komentować

sigma1830 @gabriel-maciejewski
1 października 2019 16:49

"Spotkaj swojego lidera – mentora

To będzie całodzienne wydarzenie w Szczawnicy: z udziałem 350 młodych w wieku 20-29 lat, podczas którego osobowości: abp. Grzegorz Ryś, Krzysztof Zanussi, Janusz Gajos, Jerzy Trela, Beata Pawlikowska, Naval (jednostka Grom), Dorota Wellman, Marcin Kilanowski (Harvard), ks. Tomasz Trafny (Papieska Rada ds. Kultury), Kamil Pawelski (Ekskluzywny Menel), prof. Zbigniew Izdebski (seksuolog), Szymon Hołownia czy Bartosz Ostapczuk opowiedzą m.in. o specjalnych kryteriach wzrostu prowadzących do sensownego i szczęśliwego życia."

Pocieszające jest tylko to, że jakoś nie dorwali tych 350 osób  pragnących za jedyną stówę spośród jw. zapodanych wybrać sobie lidera, mentora ani kołcza.

Abp. Ryś odkąd wysłał na emeryturę ks.Kneblewskiego jakby przyśpieszył wykonywanie tego, do czego został zadaniowany. I odwiesił tego księdza, który przeżył odrodzenie duchowe wśród zielonoświątkowców na pustyni Negev. Ciekawe, co na niego mają.

 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @sigma1830 1 października 2019 16:49
1 października 2019 16:53

W ramach przypomnienia: arcybiskup Ryś posługuje w archidiecezji łódzkiej, a ksiądz prałat Kneblewski posługiwał w diecezji bydgoskiej i podlegał biskupowi Tyrawie.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @sigma1830 1 października 2019 16:49
1 października 2019 16:56

Handel zabytkowymi dziełami sztuki z Krakowa. Specjalność zakładu pana Rysia.

zaloguj się by móc komentować

sigma1830 @pink-panther 1 października 2019 11:17
1 października 2019 16:59

Biskupowi Rysiowi  w wywiadzie dla "Tygodnika Powszechnego" powiedziało się, że:

"Kościół nie twierdzi, że w związku homoseksualnym nie można wychować dziecka po chrześcijańsku."

- rozmowa Artura Sporniaka, Kościół czeka zmiana wrażliwości, „Tygodnik Powszechny”, 19 października 2014.

zaloguj się by móc komentować

sigma1830 @krzysztof-laskowski 1 października 2019 16:53
1 października 2019 17:01

Zgadza się, pomyliłam pp. sprotestantyzowanych  biskupów.

zaloguj się by móc komentować

sigma1830 @Wrotycz1 1 października 2019 16:56
1 października 2019 17:06

Ano proszę. To już  wiadomo, co na niego mają.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
1 października 2019 17:30

@sigma1830, @Wrotycz, @krzysztof-laskowski

Ale jesteście bystrzy, ŁaŁ i wszystko rozumiecie, i wszystko wiecie. SKĄD ? Rozmawialiście z panem arcybiskupem Grzegorzem Rysiem ?

A czytaliście dzisiejszą ewangelię na dziś ? Tak pytam ? Łukasz, lekarz jest  9, 46-50

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 1 października 2019 17:30
1 października 2019 17:50

Wiesz co, rzadko udzielam rad, szczególnie dobrych, ale się przełamię. Pisanie polega głównie na tym by unikać skrótów myślowych i szukać porozumienia z czytelnikiem. U ciebie zaś widzę same skróty myślowe. A dp tego jeszcze entuzjazm. To nie prowadzi do realizacji porozumień, a to jest naszym tutaj celem. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @porfirogeneta 1 października 2019 16:00
1 października 2019 17:52

To się jakoś upodabnia do chasydyzmu wszystko

zaloguj się by móc komentować



Slepowron @krzysztof-laskowski 1 października 2019 13:19
1 października 2019 17:57

   Niewielu rozumie, lub chce zrozumiec, istote obecnego kryzysu Kosciola.  I nie o grzesznosc chodzi, po po Upadku wszyscy sa grzeszni.

   Swiatobliwy biskup Sheen juz w 1948 proroczo powiedzial, Rysia jeszcze na swiecie nie bylo.

Rozwazcie obecna sytuacje,  sapienti sat ...

Moge przetlumaczyc jak trzeba.

“The Antichrist will not be so called; otherwise he would have no followers. He will not wear red tights, nor vomit sulphur, nor carry a trident nor wave an arrowed tail as Mephistopheles in Faust. This masquerade has helped the Devil convince men that he does not exist. When no man recognizes, the more power he exercises. God has defined Himself as “I am Who am,” and the Devil as “I am who am not.

Nowhere in Sacred Scripture do we find warrant for the popular myth of the Devil as a buffoon who is dressed like the first “red.” Rather is he described as an angel fallen from heaven, as “the Prince of this world,” whose business it is to tell us that there is no other world. His logic is simple: if there is no heaven there is no hell; if there is no hell, then there is no sin; if there is no sin, then there is no judge, and if there is no judgment then evil is good and good is evil. But above all these descriptions, Our Lord tells us that he will be so much like Himself that he would deceive even the elect — and certainly no devil ever seen in picture books could deceive even the elect. How will he come in this new age to win followers to his religion?

The pre-Communist Russian belief is that he will come disguised as the Great Humanitarian; he will talk peace, prosperity and plenty not as means to lead us to God, but as ends in themselves. . . .

. . . The third temptation in which Satan asked Christ to adore him and all the kingdoms of the world would be His, will become the temptation to have a new religion without a Cross, a liturgy without a world to come, a religion to destroy a religion, or a politics which is a religion — one that renders unto Caesar even the things that are God’s.

In the midst of all his seeming love for humanity and his glib talk of freedom and equality, he will have one great secret which he will tell to no one: he will not believe in God. Because his religion will be brotherhood without the fatherhood of God, he will deceive even the elect. He will set up a counterchurch which will be the ape of the Church, because he, the Devil, is the ape of God. It will have all the notes and characteristics of the Church, but in reverse and emptied of its divine content. It will be a mystical body of the Antichrist that will in all externals resemble the mystical body of Christ. . . .”

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @betacool 1 października 2019 11:56
1 października 2019 18:27

"15. kuliście zwinięte liście sałaty, kapusty"

Z przodu lisc, z tylu lisc, a w srodku głąb kapuściany [przyznaje, nie moje pozyczylem od porucznika Borewicza].

Jestem przekonany, ze Holownia przejdzie na islam.

Jest głąbem z certyfikatem, a tacy zwykle to robia.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
1 października 2019 18:38

Abp Byś jest też wielkim promotorem Michała Zielińskiego, który jeździ po Polsce i okolicach ze swoimi "kazaniami" , ewangelią sukcesu i liturgimi pełnymi cudownych uzdrowień. Dzięki abpowi ma otwarte drzwi Kościołów na oscież, np.: https://ekai.pl/abp-rys-zaprasza-v-ogolnopolski-kongres-nowej-ewangelizacji/

zaloguj się by móc komentować

kalixt @Szczodrocha33 1 października 2019 18:27
1 października 2019 18:38

Hołownia sam jeszcze nie wie, na co przejdzie. To mu dopiero powiedzą - i wykonać.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @JarekBeskidy 1 października 2019 18:38
1 października 2019 18:41

Sprostowanie, nie Michał a Marcin Zielinski

zaloguj się by móc komentować

kalixt @Slepowron 1 października 2019 17:57
1 października 2019 18:42

No tak, ja też myślę, że Antychryst przyjdzie jako obrońca wiary i tradycji. Może nawet jako ostatnia deska ratunku dla Kościoła. Dlatego Pan Bóg nam daje Hołownię, Terlikowskiego i ojca Szustaka, żebyśmy zawczasu nauczyli się rozpoznawać wilki w owczej skórze.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
1 października 2019 18:46

"Podczas warsztatu młodzi uczestnicy będą mieli szansę wygrania półrocznej relacji z wybranym liderem – mentorem oraz bezpłatnego zaproszenia na Masterclass w Castel Gandolfo i Watykanie..."

Przygoda za przygoda...

Nie wiem dlaczego, ale dziwnie mi sie to kojarzy z tytulem filmu "I ty zostaniesz Indianinem".

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
1 października 2019 18:47

Może to jest jakaś strategia na przeczekanie? Z myślą w rodzaju: "Przyjmie się wszystko co proponują bez gadania to dadzą troche wytchnienia". Chociaż z drugiej strony to jest rzeczywiście, jak napisałeś, szkodliwe i chyba wykracza poza zwykłe "taktyczne wycofanie".
Sam już nie wiem co o tym myśleć.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ArGut 1 października 2019 17:30
1 października 2019 18:50

To jest Czytanie z wczoraj, dzisiaj jest [Łk 9, 51-56]

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @toscano7 1 października 2019 12:48
1 października 2019 18:54

Sądzę, że sprawa jest dużo bardziej złożona.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ArGut 1 października 2019 17:30
1 października 2019 18:54

Wiem trochę między innymi stąd, że zacząłem czytać katechizm św. Piusa X. A poza tym dzisiejsza Ewangelia to św. Mateusz 25:14-23.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @Szczodrocha33 1 października 2019 18:46
1 października 2019 19:03

Półroczna relacja z Holownią albo Terlikowskim. Po czymś takim to już jedynie egzorcysta...

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa 1 października 2019 12:51
1 października 2019 19:09

Nie wiem czy zauważyłeś już, że kolegi Krzysztofa nikt i nic nie przekona. Jeśli i kapłan (powołany przez samego p. Jezusa) mu mówi, że nie ma racji w sprawie wiary, to znaczy, że kapłan się myli. Nawet samemu Papieżowi by racji odmówił (w sumie to zwłaszcza jemu :-) ). Każdy wątek na tym blogu, każdy wpis jest dla p. Krzysztofa okazją do podniesienia tego jedynego tematu i nieważne, że każdemu jest już niedobrze. To jest wybitny przykład niezłomnego przekonania. Najgorsze, że często taki człowiek ma coś mądrego do powiedzenia, ale jego wypowiedzi się już przewija automatycznie. No i niestety nie każdy ma takie szczęście jak np. miał Św. Paweł.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
1 października 2019 19:10

Przepraszam, widzę za późno, że Gospodarz już interweniował. Można usunąć mój komentarz.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Slepowron 1 października 2019 17:57
1 października 2019 19:11

Uwewnętrznienie tej wiedzy bardzo dużo kosztuje nas wszystkich.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @MarcinD 1 października 2019 19:09
1 października 2019 19:16

A sprawdziłeś, czy to, co mówię, ma podstawy w dokumentach pomieszczonych w Enchiridionie symbolorum, w katechizmach w katechizmie św. Piusa X, w opracowaniach takich jak Analiza krytyczna nowego porządku mszy podpisana przez kardynałów Ottavianiego i Bacciego? Jeśli nie, to niepotrzebnie zajmujesz się moją osobą.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ArGut 1 października 2019 11:40
1 października 2019 19:25

Po prostu niesamowite.I Świecki Kaznodzieja wymiękl i  nie dał się zarejestrowac? Zapewne bał się, że przylezą jakieś  katolskie trolle i zaczną go obśmiewać:)))

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @BezNicka 1 października 2019 12:08
1 października 2019 19:26

Dziękuję za same dobre chęci:)))

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Matejek 1 października 2019 14:14
1 października 2019 19:29

Co papież to papież, ale Adamczyk nie ma na koncie takich antykatolickich/antykościelnych rajdów w sztuce i  wypowiedziach prywatnych jak Janek Kos  z Czterech Pancernych

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @przemsa 1 października 2019 13:13
1 października 2019 19:33

Drogi #przemso - dobrze wiemy, że z panem Laskowskim to jest jednak jakiś bardzo poważny problem. Wydaje się, że jest on w stanie niezwykle skutecznie zniechęcić i odciągnąć ludzi od Kościoła Rzymskiego - Jednego Świętego Powszechnego Apostolskiego. Napiszę to bez ogródek, aby wątpiący nie ulegli jego zatrutemu owocowi: albo mamy tu problem z zaburzeniem psychicznym, albo jest to działanie z inspiracji przeciwnika ("oskarżyciela" - ha sâtan) Chrystusa (i to bardzo perfidne). Mam nadzieję, że to jednak ta pierwsza ewentualność (w tym zawiera się też pewien szczególny rodzaj pychy i zadowolenia z siebie).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Krzysiek 1 października 2019 19:33
1 października 2019 19:35

Zostawcie Krzysia w spokoju, okay...Nie wiem co się dzieje, ale wiele osób pisze komentarze, jakby ktoś je nakręcił. Może to ta gorączka przedwyborcza. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @krzysztof-laskowski 1 października 2019 11:32
1 października 2019 19:39

Ale  my tu nie "ogólnie o CIA" tylko o jednym biskupie żartobliwie (albo i nie)  podejrzewanym o związki bezpośrednie (lub pośrednie) z tą legendarną organizacją (służbą).  PS. Nie wiem, skąd to zdziwienie albo i oburzenie. Państwo ze stolicą nad Potomakiem od XVIII w. czuje ostry "dysgust"do katolicyzmu i katolików i daje temu wyraz na różne sposoby. M.in przez działania CIA czy innych. Wystarczy prześledzić politykę informacyjną Radia Wolna Europa wobec Prymasa Tysiąclecia i KK a nawet św. Jana Pawła II  - chłodną i bardzo chłodną wobec wyżej wymienionych,. aby rozumieć, że to norma.  Kiedy w styczniu 1979 r. św. Jan Paweł II jako Nowy Papież wybrał się "prywatnie"na wizę turystyczną do Meksyku, rządzonego od lat 30-tych XXw. twardą (dla katolików) ręką przez masonów i spowodował tam niemal pelną "rekonkwistę", to USA przez parę lat pozostawały w dużej depresji 'na tym odcinku".  Odkuły się po 2005 r.   Ale nie do końca.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Grzeralts 1 października 2019 11:23
1 października 2019 19:43

Oni się do niczego, poza przyspawaniem do jakiegoś korytka - nie nadają. No i znaleźli chyba znowu. Jak nie tak , to tak. Muszą coś robić, bo katole typu "hard core" jak nie "Różaniec do granic" to "Polska  pod Krzyżem". Jak to pańszczyźniane chłopstwo. Z tego, co rozumiem  z ostatnich wypowiedzi aktora Stuhra seniora.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarcinD 1 października 2019 19:10
1 października 2019 19:48

A ja ja jaj...

... jaki Pan "spostrzegawczy"... na przyszlosc prosze wypisywac sie wylacznie za siebie,  bo nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu  !!!

zaloguj się by móc komentować

kalixt @Krzysiek 1 października 2019 19:33
1 października 2019 19:49

Serio? Facet ma ''zaburzenia psychiczne'', bo czyta katechizmy i encykliki i traktuje to poważnie? No patrzcie, a to ci wariat...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @pink-panther 1 października 2019 19:43
1 października 2019 19:49

"Jak to pańszczyźniane chłopstwo. Z tego, co rozumiem  z ostatnich wypowiedzi aktora Stuhra seniora."

A on sie wywodzi z zamoznego mieszczanstwa, jak podaje nasza niezawodna wikipedia. I to az z Austrii.

Sam juz nie wiem, ktory glupszy: Sztur senior czy junior.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @sigma1830 1 października 2019 16:59
1 października 2019 19:51

Biskup RYś może nie zauważył,że w Kościele Katolickim nie istnieje coś takiego jak "związek homoseksulny", bo to od czasów Starego Testamentu to się nazywa  "Sodoma i Gomora".  Wypowiedź z  gatunku  "Kościół nie twierdzi, że będąc Judaszem idzie się do piekła".

Widać, ze JE Biskup Ryś jest wyznaczony do "zajęcia vacatu"po legendarnym liderze postępu,  nauki, kultury,sztuki i wychowania młodzieży  w polskim KK - śp. Abp Józefie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski 1 października 2019 19:35
1 października 2019 19:54

Dzięki, Gabryś. Mam pewne doświadczenia, łącznie z tym, że ludzie, którzy widzieli mnie przez półtora dnia, wysłali mnie do psychiatry i psychologa, bo nie chciałem z nimi gadać o byle czym. Niektóre rzeczy przestały robić na mnie wrażenie.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @pink-panther 1 października 2019 19:29
1 października 2019 19:55

właśnie dlatego bardziej przysłużyłby się sprawie ..., a 'biskup' w koncelebrze i tak swoją 'posługę' wypełni

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Szczodrocha33 1 października 2019 19:49
1 października 2019 19:55

No nie wytrzymał "eliciarz" kiedy szara masa poszła otwarcie za tym samym,za czym on latał  ze znacznie większymi efektami za towarzysza Gierka - czyli za kasiorką gwarantowaną  przez władzę.  Ale jak on to robi to jest "kultura i sztuka"  a jak 45% elektoratu , to jest "chłopstwo pańszczyźniane".  Ach ci Niemcy z tą swoją moralnością Kalego:)))

zaloguj się by móc komentować

kalixt @Szczodrocha33 1 października 2019 19:49
1 października 2019 19:58

Senior. On miał jeszcze jakiś wybór. Junior już się w tym g**nie urodził i wychował, miał prawo nie wiedzieć, że można być przyzwoitym człowiekiem - bo skąd miał to wiedzieć?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @kalixt 1 października 2019 19:58
1 października 2019 20:07

Fakt.

Ale jest taki rysunek Mleczki, jeszcze chyba z PRL, z wymownym komentarzem: "doswiadczenie przechodzi z ojca na syna.."

Ze tez nie moge tego rysunku znalezc...

zaloguj się by móc komentować

LoginNieznany @gabriel-maciejewski
1 października 2019 20:13

Wrogowie Kościoła są zdeterminowani i dysponują większymi budżetami celowymi. I te wrogie grupy wykorzystują każdą okazję. Jeśli jest więc jakiś hierarcha, który takie działanie prowadzi lub firmuje, to znaczy, że ktoś zauważył okazję. Na czym miała by taka okazja polegać? Nie mam pojęcia. Trudno bowiem przypuszczać, aby Kościelna Komisja Historyczna zlekceważyła swoje obowiązki. Poddaję jednak pod rozwagę, że od 1989 roku minęło trochę czasu i może czas na nową komisję, która zajmie się późniejszym okresem?

Jeśli chodzi o oddziaływanie przez sztukę, to pragnienie estetyki i oddziaływania przez estetykę jest na szczęście powszechne. I to estetykę pojmowaną tradycyjnie. Tylko brak odpowiedniej formacji i wsparcia "z góry". Nie wierzę w to, że "góra" nie ma dobrej woli. Bardziej wierzę w to, co jak sądzę Pan twierdzi. Że inne zagrożenia są bardziej namacalne, oczywiste i łatwo ten problem odsuwać na później.

W każdym razie dziękuję za wpis. Mimo tego, że wiedziałem o podziałach w Episkopacie, to działalność prowadzona pod patronatem Arcybiskupa Rysia nie była mi znana a dodatkowo, nawet gdybym wiedział, nie przypuszczałbym że jest to tak rozwinięta akcja.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @pink-panther 1 października 2019 19:39
1 października 2019 20:18

Droga Pantero, skoro amerykańscy bankierzy, przedsiębiorcy i politycy dysponują tak wielkimi możliwościami, jakimi dysponują, zastanów się łaskawie, jak potwornie szantażują ludzi na całym świecie, zwłaszcza tych, którzy nie chcą spełniać ich debilnych poleceń, ale w razie odmowy spotkają ciężarówkę ze żwirem? Np. poskrob Polaka po powierzchni, a po spełnieniu kilku głębszych powie Ci, że chce przywrócenia Królestwa Polski. I amerykańscy władcy o tym nie wiedzą? Dyzgust i niemal pełna rekonkwista Meksyku dokonana przez Jana Pawła II? Chyba śnisz. Sama napisałaś tyle pożytecznych notek o tylu sprawach i mimo wszystko nadal wyobrażasz sobie, że za publiczne powiedzenie kilku słów prawdy o rzeczywistym stanie Kościoła katolickiego i Polski znacznemu człowiekowi nie grozi kula w łeb, a jego krajowi obrzucenie bombami atomowymi? Ja mówię o rzeczywistej perspektywie prześladowań, które spadną na katolików na całym świecie z taką intensywnością, że wszystkie poprzednie fale prześladowań od czasów Ukrzyżowania okażą się błahostką.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-laskowski 1 października 2019 20:18
1 października 2019 20:20

Krzysio, bardzo cię proszę zejdź z tego tematu

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @kalixt 1 października 2019 19:49
1 października 2019 20:32

Godzi się rozumowanie takie doprowadzić do końca. Samo to okazuje się niezmiernie bolesne, a co tu mówić o wdrażaniu wniosków w życie.

zaloguj się by móc komentować


genezy @gabriel-maciejewski 1 października 2019 17:50
1 października 2019 22:24

to zupełnie jak Ryś abp- unika skrótów i szuka porozumienia

zaloguj się by móc komentować

genezy @gabriel-maciejewski 1 października 2019 14:53
1 października 2019 22:43

to chyba dlatego, że w angielskim tytuły pisze się (każdy, no prawie każdy, wyraz) z dużej i ktoś zrobił kalkę z nazwy (tytułu) programu bo myślał, że zawsze to tak działa

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @krzysztof-laskowski 1 października 2019 20:18
1 października 2019 23:28

Krzysiu kochany,czy Ty byłeś już na świecie w 1979 r.?  Rzeczywistość KK w roku  1979 r. i w 2019 r. to są dwie bardzo różne rzeczywistości. Ciekawe,dlaczego`strzelano 13 maja 1981 r.do  Papieża KK? Pewnie Ali Agca  chcial poćwiczyć  strzelanie i nie miał gdzie, tylko mu plac św. Piotra został. Prześladowanie katolików JUŻ TRWA i ono nie jest błahostką.  A co będzie dalej, to tylko Pan Bóg wie. Ani Ty, ani ja - nie wiemy. A jak będą prześladowania, to będą męczennicy i święci.  Nie pierwszy raz w historii. A czy ostatni? Tego się nigdy nie wie.
Dlaczego męczy Cię obsesyjnie potrzeba "powiedzenia publicznie prawdy o rzeczywistym stanie KK w Polsce".  Przecież wszyscy wiedzą jak jest. Wszyscy katolicy z dawnych lat , żeby uściślić. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 1 października 2019 17:50
1 października 2019 23:37

Dziękuję za dobrą radę. Skrótów myślowych nie używam, buduję modele. Nie ma we mnie krzty entuzjazmu, rozproszenia jak najbardziej, ale staram się nie być reaktywny. Przyznam, że czasem koledzy nawigatorzy zaskakują mnie swoimi opiniami i dlatego pytam. Ciekawi mnie skąd koledzy nawigatorzy czerpią wiedzę, gdzie pytają, z kim rozmawiają, gdzie to można znaleźć w sieci. Sam staram się dużo linkować, nie dla podparcia się kimś znanym lecz dla udokumentowania, że stan jest tak a nie inaczej opisywany.
Teraz też zapytam jakie porozumienia i z kim realizowane są celem SZKOŁY NAWIGATORÓW ?

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @pink-panther 1 października 2019 19:55
2 października 2019 00:52

Zaraz tam Niemcy /z Austrii/... Jak tata starego Stuhra był za wczesnej komuny prokuratotem, to jaki tam Niemiec un był? I ta charakterystyczna /dla unych/ pogarda wobec Polaków...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 2 października 2019 00:52
2 października 2019 01:02

Moga pisac, ze z Austrii, ze mieszczanie, ale Stuhr ma fizys i generalnie maniery chlopa bialoruskiego:

Image result for jerzy Stuhr

i nic tu muszka nie pomoze.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 1 października 2019 23:37
2 października 2019 06:30

Porozumienia w grupach zaintersowań

zaloguj się by móc komentować


Ongaku @gabriel-maciejewski 1 października 2019 13:11
2 października 2019 07:14

Rozbawiło mnie źródło inspiracji a że możliwość taka jest przerażająca - zgoda. No ale czemu sie dziwić ? "kulturwa" to propaganda - zdaje sie od Lutra i Sacco Di Roma - równia pochyła.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @pink-panther 1 października 2019 23:28
2 października 2019 08:04

Nie wiedzą, bo stawką jest przywrócenie państw katolickich i jedności narodów europejskich, która istniała do roku 1054. Strona przeciwna dąży więc do tego, by treść takich filmów jak OmenTerminatorIgrzyska śmierciPiłaAvengers przenieść z telewizora na ulice.

zaloguj się by móc komentować

sigma1830 @Szczodrocha33 2 października 2019 01:02
2 października 2019 08:27

Chłop białoruski jest człowiekiem miłym. Natomiast p. Stuhr jest proweniencji prawniczej.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
2 października 2019 09:20

"Obejrzałem ostatnio fragment filmu „Polowanie na Czerwony październik” i jeden amerykański oficer powiedział tam – ja jestem z CIA, ja tylko piszę książki. Uśmiałem się jak pszczoła..."

Ja bym się nie śmiał, zwłaszcza jak pszczoła. Gorąco polecam obejrzenie tego filmu na dobrym sprzęcie stereo.

Mnie się wydaje, że temu oficerowi analitykowi z CIA NAVY, te książki wydają w czterech egzemplarzach. I tylko czterem wybrańcom jest dane je przeczytać.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @pink-panther 1 października 2019 19:43
2 października 2019 09:58

Różnie z ich nadawaniem się do czegoś bywa. Ale ten typ osobowości ma generalny problem z wiarą. Jakąkolwiek. Natomiast zwykle są religijni, często wręcz ortodoksyjni albo dewocyjni. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @KOSSOBOR 2 października 2019 00:52
2 października 2019 10:17

A`rzeczywiście.Co`ja`tu`wyciągam`jakieś`"opowieści`austriackie".Skoro`tatko`był staliowskim prokuratorem, to wszystko jasne, jak mówi klasyk:)))

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @pink-panther 2 października 2019 10:17
2 października 2019 11:35

Nie chce być inaczej. Ale z pewnością język niemiecki znał. :) 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @betacool 1 października 2019 10:01
3 października 2019 21:25

Nie przejmuj się. Oni do ciebie to zerżnęli. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 2 października 2019 08:04
3 października 2019 21:26

Pod patronatem Cesarzy niemieckich ...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
3 października 2019 21:47

I ty zostaniasz uber-katolikiem. 

Dobrze że jest Kard. Sarah:

Sam tytuł jest już wystarczającym marketingiem dla tej książki. Dobrze że jest Abp Gądecki wraz z naszym Episkopatem. To jest odtrutka na ten obłęd. 

Wyszyński pozbierał grupę ludzi na czele z Romualdem Kukołowiczem, którzy byli jego analitykami. Oczywiście sama wiedza tu nie wystarczała. To byli ludzie intensywanie przeczołgani przez okupację. Kukołowicz był w wywiadzie AK. Miał swoje słabe strony, ale jednak podał Wyszyńskiemu kilka trafnych analiz. I przede wszystkim był wierzący i praktykujący. 

Mam wrażenie że taki zespół doradczy ma większość Biskupów, również Bp Ryś, ale trzeba się modlić, żeby dobrze dobierali ludzi. Abp Jędraszewski zapewne też miał kilku takich w Łodzi, ale widać, że coś się tam pozmieniało w składzie po ingresie Ks. Rysia. 

Jeszcze jest jedna ewentualność, której ja tu nie potrafię sprawdzić, mianowicie, Bp Ryś nie jest tam obecny fizycznie, a jedynie nominalnie, jako patron. Zgodził się firmować to swoim nazwiskiem, bo zaangażowani świeccy prosili go o to, dodając do tego jeszcze nominalne poparcie ze strony Ks. Trafnego i jakoby poparcie Papieskiej rady ds. kultury. Nazwałbym to patronatem improwizowanym. Co w sumie prowadzi mnie do poprzedniego akapitu.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować