-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Pożyteczni idioci rozprawiający o komunałach

Nie wiem czy wszyscy to pamiętają, ale pożywką dla intelektualisty w latach osiemdziesiątych był tak zwany drugi obieg oraz XIX wieczna literatura masowo drukowana przez komunę czyli tak zwany kanon. Wdałem się wczoraj w krótką wymianę zdań na temat tak zwanej klasyki oraz tego co się zestarzało, a co nie. Przypomniałem sobie wtedy, coś co napisałem dawno temu – literatura jest emanacją siły imperiów. I ta siła musiała być naprawdę wielka, skoro w księgarniach w całej Polsce można było kupić Dickensa, Zolę i Turgieniewa, tak, jakby autorzy ci żyli współcześnie lub opisywali sprawy dla człowieka oczekującego na przystanku tramwajowym istotne. A tak przecież nie było. Oczywiście swoją robotę robił kanon lektur oraz bezsporny fakt, że żadne innej literatury po prostu nie było. No, ale czasy te się skończyły i dziś powinna się ona pojawić. Nic takiego nie następuje, albowiem nie ma imperiów, które mogłyby zapewnić literatom jakieś godziwe warunki, albo chociaż upodlić ich tak strasznie, by zaczęli pisać peany na ich cześć. Jest też technologia, która jest najważniejszym czynnikiem zmian w świecie i ona także nieco dezawuuje literaturę. Pozostał jednak mit, puste miejsce po geniuszu, o które biją się różni frajerzy. Wszystko zaś zmierza do tego, by książkę jako nośnik unieważnić. Dokładnie po to tylko, by wśród żyjących w postimperialnej rzeczywistości dziennikarzy nie było sporu o to, kto lepiej pisze.

Mój wczorajszy dyskutant stwierdził, że on czyta klasykę, a ta się nie starzeje nigdy. Nie jestem aż takim optymistą, albowiem nie wyobrażam sobie, że ktoś dziś czyta Balzaka. Czy nawet Prousta, który był ostatnią wielką emanacją siły europejskich imperiów na rynku literackim. Kwestie obecności literatury i kontekstów literackich w otaczającym nas politycznym świecie są ważne, albowiem bez tego stracilibyśmy możliwość komunikowania się na poziomie innym niż podstawowy. Nawet przy założeniu, że literaturę zastępują dziś memy. Nie każdy czyta memy, a Sienkiewicza czytał każdy. Nie można odwrócić się od literatury, tym bardziej że jeśli spróbujemy to uczynić natychmiast obszar ten zostanie zawłaszczony przez nową jakąś metodologię i nowe interpretacje, którymi wrogowie ludzkości posługują się degradując pojedynczego człowieka. To samo dotyczy historii. Ktoś wczoraj umieścił na twitterze okładkę książki pod tytułem „Płeć Powstania Warszawskiego”. Kwestie takie wywołują wielką wściekłość u ludzi czytających klasykę i ogłaszających, że nie zestarzała się ona wcale. Ja zaś patrzę na to i myślę – wydałem „Bitwę o Warszawę” i tej okładki nikt na twitterze poza mną nie zamieścił. Wczoraj świętowano też jakąś rocznicę związaną z Mościckim. Przypomniałem, że wydałem jego autobiografię, ale nikt poza mną tego nie zrobił, choć wielu deklaruje przywiązanie do tradycji i sanacyjnej Polski. Wszyscy jednak, jak psy Pawłowa, reagują na przynęty, które podsuwa im ten świat. Jakie on ma wobec tych ludzi zamiary? No złe przecież. Traktuje ich właśnie tak, jakby chciał nakarmić wszystkich pasztetową z papieru toaletowego, a oni rozpoczynają dyskusję czy lepszy jest ten marszczony, tradycyjny, czy może ten w różowe kwiatki. Miłośnicy zaś literatury faktu oraz reportaży Kapuścińskiego upierają się, że najlepszy jest używany.

Zacząłem zastanawiać się na co czekają ci ludzie wielbiący klasykę, która jest w całości martwa, albo ujawniła swoje propagandowe intencje, a także na co czekają ci, którym się zdaje, że publicystyka zastąpi literaturę. Najlepiej zaś będzie, jak w jednym programie wystąpi posłanka Nowicka, Korwin i ekonomista Mentzen. Potem zaś będzie można dyskutować o tym, kto kogo zmasakrował i jakie to ma konsekwencje. Oczywiście nie ma żadnych albowiem ludzie ci także nie mają żadnego znaczenia. Odwróćmy więc sytuację i zadajmy pytanie – czy literaci mieli dla imperiów jakieś znaczenie? Ogromne. Taras Szewczenko nie mógł mieć przy sobie w więzieniu nawet kawałka ołówka, żeby nie napisać czegoś po ukraińsku. Literaci oddalający się od linii polityki imperialnej, także partyjnej byli niszczeni bez litości, jawnie i skrycie, poprzez prowokacje. Niektórzy z nich, nie zmieniając przecież kursu imperialnego, a jedynie tracąc łaski pionów urzędniczych i różnych kacyków, stawali się później bohaterami literatury drugiego obiegu. Zachowując się przy tym – o ile żyli – tak, jakby przysługiwały im wszelkie imperialne przywileje. I ludzie traktowali ich właśnie w taki sposób, jakby stanowili podporę tronu. Kapuściński w Polsce był najwyraźniejszym przykładem.

Najistotniejsze w tym całym układzie jest oddawanie hołdów. Dziś wszyscy oddają hołdy Józefowi Mackiewiczowi, autorowi dość przeciętemu, którego postawę można chwalić, ale można też mieć do niej wiele wątpliwości. Chodzi o to jednak, by Mackiewicza zahibernować, a następnie wyłonić spośród producentów pasztetowej ktoś, kto będzie go udawał i tym swoim udawaniem nie będzie przeszkadzał innym. No i nie daj Boże nie można go krytykować, albowiem to całkowicie odbiera sens komunikacji w grupie osób pragnących zostać kontynuatorami jego myśli. Oczywiście w warunkach o wiele bardziej komfortowych. Czy ktokolwiek czyta dziś książki? Myślę, że bardzo niewiele osób, nie można jednak wyobrazić sobie świata bez książek. Dlatego, między innymi je wydaję. Nie można albowiem wtedy umrą hierarchie określające się wobec wartości innych niż siła. Nawet Moskwa nie może odrzucić literatury i po staremu lansuje te swoje ramoty. Pani Zacharowa zaś reaguje na słowa Glińskiego o usunięciu rosyjskiej kultury z przestrzeni publicznej, histerią udającą pewność siebie. Kłopot polega na tym, że ludziom o literaturze dyskutującym, potrzebni są autorzy martwi. Żywi bowiem sprawiają zbyt wiele kłopotów. I nigdy nie wiadomo co wymyślą. Żywi autorzy powinni być utrzymywani przez imperia lub organizacje tajne, wtedy można by oddawać im hołd, albowiem broniliby prawdziwej, gwarantowanej wolności i budowali system znaczeń, do którego odnieść mógłby się każdy pożyteczny idiota. Inni autorzy nie są potrzebni, albowiem czytelnik poszukuje przede wszystkim komunałów. Tak zwana przygoda intelektualna przypomina zachowanie psów obwąchujących sobie tyłki gdzieś za garażami. Jakiś taki pesymistyczny wyszedł mi ten tekst, ale mam nadzieję, że nie będziecie mieli mi tego za złe.



tagi: książki  imperia  literatura  twitter 

gabriel-maciejewski
9 maja 2022 09:07
48     3739    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 09:22

"Nie każdy czyta memy, a Sienkiewicza czytał każdy."

Pan jest w błędzie: wszyscy czytają memy, a Sienkiewicza tylko z bryków.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 09:28

Ale to Pański chwalebny błąd: ma Pan wiarę w młodzież przystępującą do matury.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 09:37

"Jakiś taki pesymistyczny wyszedł mi ten tekst, ale mam nadzieję, że nie będziecie mieli mi tego za złe.'

OPTYMISTYCZNY.

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 10:04

Wszyscy z nas, bez wyjatku mieli i maja swoje pierwsze kontakty z ksiazka poprzez podreczniki szkolne, ale juz tylko nieliczni potem siegaja po inne ksiazki. Z tym nie jest latwo, bo wiekszosc drukowanych tytulow to makulatura wiec istnieje solidny powod, zeby jednak nie czytac, zeby sobie zlomem glowy nie zapychac.

Wystarczy wejsc do empiku, ale rowniez do kazdej innej ksiegarni, bez wzgledu na kraj, w ktorym sie przebywa i sytuacja wyglada tak, ze jest sie w morzu smiecia, a mozliwosc - metoda, zeby odnalezc i odroznic tekst warty przeczytania od calej bezwartosciowej reszty jest niedostepna.

Sprobujcie na przyklad poszukac i kupic jakas aktualna ksiazke o technologii krawiectwa, o tekstyliach-materialoznastwie, ktora da jakis oglad tego co sie w tej chwili dzieje w branzy.

Zeby cokolwiek sie w tej dziedzinie zmienilo, potrzebny jest ktos, kto stanie na szczycie piramidy i zacznie robic porzadek w sposob zdecydowany i nie bedzie klamal w imie "spraw wyzszych". Podpowiadam, ze nie jest to minister Czarnek.

No, ale wystarczy posluchac tego wywiadu, zeby sie zorientowac, ze lepiej za wroga miec Putina, a Arestowicza lepiej miec za przyjaciela. Arestowicz, to czlowiek przygotowany do zajec, ktore dopiero nadejda. Wszyscy tutaj chyba juz znaja ten wywiad...

https://www.youtube.com/watch?v=1xNHmHpERH8

W Polsce zaden urzednik czy polityk sie w ten sposob nie komunikuje.

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 10:07

Nie chcę stawiać tzw. "kropki nad i", ale książki już spełniły oczekiwania decydentów w zakresie propagandy. Teraz robi się to "po taniości" i efekty są znakomite - z punktu widzenia decydentów oczywiście. Odbywają się np. w tvp-kura spotkania z różnymi politykami i w ramach "bioróżnorodności" jest tzw. i lewica i prawica. Po co "bełkot-lewica"? Nie wiem. Może po to, żeby "prawica patriotyczna" wyszła dobrze na tym tle. Nikt jednak nie zaprosiłby CORYLLUSA, bo wyszłaby taka nędza/siara/blamaż, itp. jak stąd do Władywostoku lub dalej.

Odnośnie pasztetowej i to nie jest anegdota.
Kiedyś potraktowano jakiś wyrób spożywczy (nie pamiętam jaki) prawdziwą smażoną (pyszną) cebulką a drugi egzemplarz potraktowano sztucznym  smakiem i zapachem.  Przeprowadzono testy i okazało się, że wyrob potraktowany "sztucznością" wydaje się bardziej prawdziwy. Dlaczego? Miał bardziej wyrazisty smak i zapach.
Ludzie "potraktowani" taką żywnością nigdy nie sięgną po żywność "prawdziwą", bo będzie mdła i bezsmakowa. Można tu znaleźć podobieństwo do kultury, literatury, muzyki...

To się chyba nazywa po polsku ersatz, czyli kultura ersatzu. :))

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 10:15

Technologia czyli film i sieć. Film ciągnie fikcję. Sieć deformację bierzącej i przeszłej historii.

zaloguj się by móc komentować


Pioter @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 10:28

Wbrew pozorom książki i autorzy są potrzebne imperiom nawet dziś. Być może będzie to brutalne, ale taki np. Pilipiuk, który wypromował postać Jakuba Wędrowycza (moczymordę, gwałtownika i hienę cmentarną) jako (niby humorystyczny) wzorzec Polaka, a równocześnie promuje carską Rosję i Hanzę, nagle po wybuchu wojny na Ukrainie zaczął być dość mocno promowany w Fabryce Słów: https://www.youtube.com/watch?v=EEnfSXc26OM&t=238s

Fakt. Jest jednym z tych, którzy ciągną całe te wydawnictwo (reszta tu: https://fabrykaslow.com.pl/autorzy/), ale w obecnym czasie jest to jednak moim zdaniem demaskacja całej firmy i większości polskiego sf, które stało na dość wysokim poziomie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 10:35

Już to kiedyś pisałem.
Jest taki reżyser pochodzący z Indii M. Night Shyamalan i po jego filmach w pewnym momencie ludzie zaczęli jeździć niemiłosiernie. Ja obejrzałem większość jego filmów i to były filmy dobre, bardzo dobre i najlepsze. Kiedy zacząłem czytać komentarze ludzi którym się te filmy bardzo nie podobały to wynikało z nich że ludzie po pierwsze nie zrozumieli o czym te filmy tak naprawdę były, a po drugie zarzut był taki, że te filmy nie trzymają się schematu, nie da się ich zaszufladkować do żadnego segmentu, a ludzie by chcieli coś sformatowanego.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 9 maja 2022 10:04
9 maja 2022 10:41

Przyszłość Ukrainy będzie budowana na armii, która przeszła przez ciężką próbę. Przyszłość Polski budowana jest na dziennikarzach-durniach, którzy mają jakieś gwarancje. I na profesorach wieszczących przyszłość z fusów. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 9 maja 2022 10:07
9 maja 2022 10:43

Jest gorzej. Oni dziś lansują smak i zapach unoszący się w powietrzu, obecność kaszanki nie jest konieczna

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 9 maja 2022 10:15
9 maja 2022 10:44

Tak, reszta to nudy. A ludzie walczą o lajki na twitterze, jak o jakiś gówniany proporczyk na obozie harcerskim

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 9 maja 2022 10:28
9 maja 2022 10:45

Pilipiuk to chodząca beznadzieja, no ale jego bohater kojarzy się z czymś znanym - wódka, widły, wnyki, wojłok...i dlatego jest popularny

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 9 maja 2022 10:35
9 maja 2022 10:47

Tak, i żeby format był gwarantowany - przez imperium rosyjskie na przykład, albo przez służby. Gadowski jest formatem zrozumiałym - zarost, cygaro, bełkot

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @valser 9 maja 2022 10:04
9 maja 2022 10:55

nie znają ale teraz może i tak... thx

Dnia 18.02.2019 mowa o możliwych kosztach 1$=250 w walucie lokalnej.  

Bystry 'uczeń czarnoksiężnika' a napięcie duże i dopinguje się w pogoni za gonitwą myśli.

 

[uwaga, autreklama! o znaczeniu protezy '25' więcej tutaj.]

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 9 maja 2022 10:41
9 maja 2022 10:56

I od siedmiu lat ustawa dekomunizacyjna. Jak sie dzisiaj w Polsce wspomni o dekomunizacji, to kazdy wlasciwie mowi, ze ona dzisiaj jest bez sensu, bo komuchow juz nie ma - a ustawa miala sens 30 lat temu. Tymczasem Miller, Cimoszewicz sa europarlamencie wystawieni przez Koalicje Obywatelska, a ta sama KO desygnowala Borowskiego na senatora wiec to zawsze bedzie mialo sens, tym bardziej, ze wnuki Borowskiego graja juz w filmach.

Potrzebny jest jakis nowy sworzen, zeby wykonac pivot. Ten sworzen to Ukraina, tak jak kiedys dawno temu to bylo Wielkie Ksiestwo Litewskie. Kazdy kto Polak i kto ma troche oleju w glowie bez problemu powinien zaakceptowac Zelenskiego na prezydenta Polski i Arestowicza na szefa polskiego MSW.

Oni by z tematem szybko pojechali, a w Polsce niestety nie mamy nikogo, zeby ta bande komusza zezlomowac. To jest rykoszet i wypadkowa wczesniejszych, wydawaloby sie nieistotnych z pozoru wyborow. Wychodza teraz zwolnienia z wuefu, bo kazdy intelektualista w peerlelu, ktory palal wstretem do tego, zeby sie spocic, to ma kazdego silnego i sprawnego goscia za prymitywa i miesniaka.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 9 maja 2022 10:56
9 maja 2022 11:07

To niestety prawda. Ja się obawiam, że Zełenski i Arestowicz zaczną składać naszym bardzo poważne propozycje, a oni się, pardon, zesrają i zaczną hamletyzować. 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 11:26

 "Przypomniałem sobie wtedy, coś co napisałem dawno temu – literatura jest emanacją siły imperiów." ... czy jakoś podobnie: "literatura to propaganda państwowa" - Jakoś tak to było. Od momentu przeczytania tego zdania nie przestałem już czytać Coryllusa. 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @Andrzej-z-Gdanska 9 maja 2022 10:07
9 maja 2022 11:45

Ktoś mi kiedyś powiedział, że jedzeniu z korporacyjnych sieci fast-foodowych można zarzucić wszystkie najgorsze rzeczy na świecie, ale nie to, że nie są smaczne.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 9 maja 2022 10:44
9 maja 2022 11:48

Nie obrażaj proporczyków. Proporczyk powiewał w realu na świeżym powietrzu, na tle pięknej bieszczadzkiej połoniny. I druhny patrzyły na ciebie już inaczej. Lajki an tt w zasadzie nie istnieją. Są antymaterią.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 9 maja 2022 11:07
9 maja 2022 11:49

Też się tego obawiam.


Nie obraziłbym się jakby amerykanie po prostu odgórnie narzucili tu jakiś specjalistów ze strony ukraińskiej żeby zrobili porządek jak nasi nie mogą.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 9 maja 2022 11:07
9 maja 2022 11:49

Morawiecki sie juz zalegendowal, ze rzucal za komuny koktajlami Molotowa i walczyl z komuna z bronia w reku. On watek hamletyzowania ma przecwiczony. W ten sposob zamiast nadczlowieka pojawil sie Hamlet z egzystencjalnymi problemami, a fundamentem jest te dziesiec pompek, z ktorych on sie zwolnil.

No, ale przynajmiej w sferze deklaracji jest. Lepszych jak on w tej chwili na horyzoncie nie ma.

zaloguj się by móc komentować


Alberyk @valser 9 maja 2022 10:04
9 maja 2022 11:54

Nieźle. Naszych wyprzedza o lata świetlne. Nie wiadomo co powiedzieć, a jakby postawić przy nim Bartosiaka, to byłby pivot z korkociągiem :-) 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski 9 maja 2022 11:07
9 maja 2022 12:07

Wstyd przyznać ale politycy Ukraińscy są o kilka długości bardziej świadomi okoliczności w jakich działają niż Polacy. I dokładnie wiedzą czego chcą. I tak jak Pan Valser pisze nie boją się tego komunikować. Wystarczy posłychać ambasadora Melnyka w Berlinie. Po prostu złoto jak on traktuje Niemców. 

Z literatury dla mnie subiektywnie klasyką jest to co jak najbardziej starannie i przejrzyście opisuje rzeczywistość w danym momencie. Wzór niedościgniony to wydany przez Pana Hipolit Korwin-Milewski. Ze satarożytnych Wojna Peloponeska Tukidydesa. Dzisiejsi tzw. publicyści w 1/10 niedorastają do tego poziomu.

zaloguj się by móc komentować

valser @Nova 9 maja 2022 12:07
9 maja 2022 12:17

Trzeba jednak im dac szanse na szybki kurs dorastania. Wiekszosci rzeczy czlowiek sie uczy nie przez czytanie ksiazek za biurkiem, tylko przez dzialanie. Trzeba tylko odwagi. I to nie takiej z buzi do mikrofonu, tylko w akcji. A ta jak dotad jest dobra, choc spodziewamy sie lepiej i wiecej.

Obserwujemy.

zaloguj się by móc komentować

matthias @valser 9 maja 2022 10:04
9 maja 2022 12:28

Proszę Pana! Krawiectwo? Trudno dostać książkę traktującą o informatyce a przecież wokoło nawoływania jakie to ważne i jak bardzo potrzebne. Co do ministra pełna zgoda rozwiązuje problemy kolejnymi problemami.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 9 maja 2022 10:07
9 maja 2022 16:27

Rzeczywiscie...

...  na  99%  nikt  w  Polsce  nie  zaprosi  CORYLLUS`a...  z  wyzej  podanych  przez  Pana  powodow  !!!

I  to  jest  wlasnie  ta  STRASZNA  i  PORAZAJACA  NEDZA,...  ale  na  szczescie  jest  KLINIKA  JEZYKA,  a  w  niej  juz  CALA  MASA  absolutnie  rewelacyjnych  i  genialnych  ksiazek...  jest  takze  ten  PORTAL  SN...

...  bo  inaczej  szloby  tylko  POCHLASTAC  SIE  SZARYM  MYDLEM  !!!

  

zaloguj się by móc komentować


Paris @Nova 9 maja 2022 12:07
9 maja 2022 16:41

I  owszem...

...  sa  swiadomi...  ,,nasza  wadzunia,,  jest  juz  KUPIONA,  tj.  BRUKSELSKA,...  zrobia  wszystko  zeby  nie  byc  odspawani  od  koryta  !!!

A  co  zrobia  ???   

To  juz  bylo  grane  kiedys,  przed  `39,  dzis  wcale  NIE  BEDZIE  INACZEJ  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 9 maja 2022 10:56
9 maja 2022 22:01

"I od siedmiu lat ustawa dekomunizacyjna. Jak sie dzisiaj w Polsce wspomni o dekomunizacji, to kazdy wlasciwie mowi, ze ona dzisiaj jest bez sensu, bo komuchow juz nie ma - a ustawa miala sens 30 lat temu. Tymczasem Miller, Cimoszewicz sa europarlamencie wystawieni przez Koalicje Obywatelska, a ta sama KO desygnowala Borowskiego na senatora wiec to zawsze bedzie mialo sens, tym bardziej, ze wnuki Borowskiego graja juz w filmach."

Pomocne może jest Ukraińcom to że u nich nie było okrągłego stołu 30 lat temu.

Nie klepali się z ichnimi Kwaśniewskimi, Kiszczakami i Millerami. I wódy z nimi nie pili.

Wyrastali w biedzie, korupcji, bylejakości.

Ale gdy nastąpił czas sprawdzianu i barbarzyńcy wesli na ich ziemie, stanęli murem i nie ustąpią.

Różnica między stalą a styropianem jest taka m. innymi że stal da się zahartować, styropianu nie sposób.

Wiem że porównanie się kojarzy z dziełem "pisarza" Nikołaja Aleksiejewicza, ale tam na Ukrainie naprawdę hartuje się stal.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 9 maja 2022 22:01
9 maja 2022 22:25

To co kacapy juz w tej chwili osiagneli, to zrobili sobie na kilka pokolen wrogow z Ukraincow, a to sa ludzie pamietliwi, ktorzy nie popuszcza. Pokazuja, ze strachu nie ma. Postawili sie i ich leja tak jak nikt sie nie spodziewal.

Kacapy juz przegraly. Im dluzej trwa ta wojna, tym gorzej beda wygladac. Zaczeli sie toczyc po rowni pochylej.

Okragly stol byl wynikiem stanu wojennego. Zaplanowal to Kiszczak z Jaruzelskim i dobral sobie tewulcow do debatowania. Wtedy trzeba bylo obrzucac to jakimis granatami i podpalic. Dzisiaj bylby spokoj i by sobie jakis obelisk "zgody narodowej" komuchy mogla na Powazkach odwiedzac.

W Polsce zrobil sie polityczny gnoj, bo te komusze zlogi sie rozeszly na rozne strony. Dzisiaj sa glownie w KO, ale tez w innych partiach. A powinni byc na kompostowej kupie.

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 9 maja 2022 11:07
9 maja 2022 23:09

Jestem ostatnia osoba od siania defetyzmu, ale dziasia nie wytrzymalam. Wiadomo bylo ze Ruscy na 9 maja beda szykowali jakas prowokacje. Mnie to nie interesuje, ze pan ambsador lecial w tlum celowo a jego ochroniarze odwracali glowy. Gdzie jest polski CBS!!!!, jesli my nie potrafimy zapobiec akcji jakejs "trefnej" Ukrainki , to z kim ten biedny Arstowicz czy Zelenski bedzie rozmawial. 

https://twitter.com/olex_scherba/status/1523613970413748224?s=20&t=KbD_LORVZbLF7OSAzNUKCQ 

zaloguj się by móc komentować

valser @Barb 9 maja 2022 23:09
9 maja 2022 23:19

Pan ambasador i jego kacapska ekipa sam zlecil, zaplanowal i przyjal ten strzal farba w morde. Wygladal na zadowolonego i spelnionego, ze akcja sie udala. W kacapii beda to pokazywac 50 razy na dobe, ze "nazizm sie odrodzil rowniez w Polsce". Powinni go usunac razem z tymi 45 kacapami, ktorych odeslali miesiac temu. CBS nie jest od tego, zeby ich kacapskie imprezy ochraniac. Jego ochrona nie funkcjonowala, bo takie tez bylo jej na dzis zadanie.

zaloguj się by móc komentować

Barb @valser 9 maja 2022 23:19
9 maja 2022 23:28

Jesli pan ambasador dostaje oficjalne zawiadomienie od polskich wladz zeby sie nie pokazywac publicznie, a mimo wszystko wychodzi w tlum, to nasze sluzby musza zadzialac, chociaz by po to by pokazac UKR czy sojusznikom, ze u nas wszystko pod kontrola.  

zaloguj się by móc komentować

valser @Barb 9 maja 2022 23:28
9 maja 2022 23:33

Nie da sie jednak kontrolowac kacapskich sluzb, ktore ta inscenizacje zaaranzowaly.

 

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski
9 maja 2022 23:44

Moze sie ich nie da kontrolowac zawsze i wszedzie, ale dzisaj ktos w CBS czy kto tam za to odpowiada, powinien byl miec przygotowany i wyegzekwowany plan. Glowy musza polecec, mamy pelna woje na wszchodzie, tu nie ma zartow. 

zaloguj się by móc komentować

Barb @Barb 9 maja 2022 23:44
9 maja 2022 23:52

sorki, ostatni wpis mial  byc do Valsera.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 9 maja 2022 22:25
10 maja 2022 00:14

"Kacapy juz przegraly. Im dluzej trwa ta wojna, tym gorzej beda wygladac. Zaczeli sie toczyc po rowni pochylej."

Wszyscy się na świecie drapali po łbie i zastanawiali co to będzie jak potężna armia rosyjska zaatakuje.

Potężni to oni są na paradzie w Moskwie [nota bene tegoroczna jakaś całkiem skromna była].

W realu jak to się mówi to zbieranina łachudrów operujących stosem złomu, zdolnych jedynie do rabowania i mordowania bezbronnych.

W starciach z ukraińską armią dostają w dupę aż im onuce w butach podskakują.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Barb 9 maja 2022 23:28
10 maja 2022 05:13

To nie jest tekst o CBŚ. I niech pani nie wrzuca tu takich przemyśleń, zaczynających się od słów - gdzie były nasze służby?, bo to jest metoda znana gimbazie jako - gdzie była twoja stara? Wyrzucę panią, jak będzie pani tak robić, bo to jest trolowanie notki. 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @valser 9 maja 2022 10:04
10 maja 2022 06:04

Czyżbym była jakimś wyjątkowym wyjątkiem? Pierwszy kontakt z książką miałam dzięki rodzicom. Podobnie moje dzieci i wnuki.

zaloguj się by móc komentować

valser @maria-ciszewska 10 maja 2022 06:04
10 maja 2022 07:54

Potwierdzam. Jest pani chlubnym wyjatkiem.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Barb 9 maja 2022 23:44
10 maja 2022 16:13

Nic  podobnego...

...  ten  stary  i  cFany  STARY  KNUR,  szumnie  zwany  ,,ambasadorem,,  wiedzial  co  robi  i  odpowiedzialnosc  za  to  SHOW  wzial  na  klate,...  naszym  z  CBS  nic  do  tego...  DZIADYGA  dostal  uprzejme  pismo  od  polskich  wladz  -  i  styknie  !!!

A  zaaranzowana  inscenizacja,  zenujaca  i  politowania  godna  moze  ,,zrobic  wraRZenie,,  w  KACAPII,  ale  w  Polsce  to  zdecydowanie  niekoniecznie,  

zaloguj się by móc komentować

Paris @maria-ciszewska 10 maja 2022 06:04
10 maja 2022 16:18

Mnie  tez...

...  pierwsza  ksiazke  przeczytala  mama,...  z  serii  ,,Poczytaj  mi  mamo,,...  szkoda  tylko,  ze  mama  byla  ciagle  bardzo  zapracowana  i  nie  mogla  mi  czytac  tak  czesto  jak  chcialam.

zaloguj się by móc komentować

Christianus @krzysztof-osiejuk 9 maja 2022 09:39
11 maja 2022 11:22

Obawiam się, że @atelin ma jednak trochę racji ;/ Około piętnastu lat temu już wielu uczniów realizowało trend zastępowania czytania oryginału jak nie filmem, to jakimiś streszczeniami/opracowaniami. Ku powszechnemu zażenowaniu nauczycieli, gdyż prędzej czy później (na ogół prędzej oczywiście) to i tak było demaskowane.

Pokolenie millenialsów poszło jeszcze dalej (a właściwie głębiej. Wszyscy wiemy gdzie.) - "opracowanie" Pana Tadeusza zrobione przez gościa, który ujmuje dzieciaki m.in tym że kręci filmiki po paru głębszych  - ma 3,3mln wyświetleń na YT ;]

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować