-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Powstanie Warszawskie vs Azowstal

Katastrofa Powstania Warszawskiego trwa nadal, a poznajemy to po tym, iż do grona ekspertów, którzy się na nim znają i powoływani są jako autorytet w dziedzinie, zalicza się prof. Kunert. Trwająca katastrofa Powstania jest częścią szerszej degrengolady, w jakiej od II wojny światowej, a może i wcześniej tkwi komunikacja publiczna w Polsce. To z kolei poznajemy pod serii idiotycznych dyskusji toczących się na twitterze. Powstanie Warszawskie, nie dość że zakończyło się klęską militarną, to jeszcze zostało zniszczone wizerunkowo, albowiem podstawowym problemem, jaki musieli rozwiązać komunistyczni historycy po wojnie, było jak zniszczyć wiedzę o Powstaniu, jednocześnie ocalając mit dobrego czerwonoarmisty oraz jego kolegi Berlingowca, a także ich przyjaciela – żołnierza GL. Dokonywano w tym celu przeróżnych wygibasów czyli ordynarnych kłamstw, a wszystko po to, by wskazać na tych właściwych bohaterów. I tak wszyscy wiedzą, że dowództwo GL na Starówce zostało zabite przez niemiecką bombę, choć aż dwóch autorów, w tym major Zbigniew Sujkowski, pisze, że nic takiego nie nastąpiło, a oni po prostu uciekli ze stanowisk obrony. Nie było więc żadnego braterstwa broni pomiędzy GL a AK. Nie było też żadnego braterstwa broni pomiędzy AK, a lądującymi na Czerniakowie berlingowcami, bo ci zostali przysłani na lewy brzeg Wisły, żeby Powstanie przejąć i ogłosić się wyzwolicielami Warszawy. Wobec silnych jeszcze gniazd oporu AK i wobec siły Niemców, musieli wrócić na prawy brzeg ponosząc ciężkie straty. W historiografii powojennej wszystko wyglądało inaczej – upór i zaślepienie AK doprowadziło do katastrofy, którą próbowali powstrzymać żołnierze Berlinga, oraz dzielni partyzanci z GL, ponoszący znacznie większe straty niż AK, gotowe do współpracy z Niemcami. Narracja ta nigdy nie umarła, czego dowodem są publikacje Zychowicza, traktowanego serio przez tak zwanych poważnych historyków. Jestem coraz bliżej stwierdzenia, że nie ma żadnych poważnych historyków, wszyscy oni są zakładnikami jakiejś narracji, którą stworzono po wojnie po to, by zakłamać całkowicie obraz zdarzeń. Przez tę narrację ludzie ci porobili naukowe kariery i dziś muszą tak pieprzyć o sprawach, które w świetle relacji osobistych i spisanych wyglądają zupełnie inaczej. Próby ratowania wizerunku Powstania Warszawskiego zakończyły się jeszcze gorszą katastrofą. Zamieniono bowiem tę bitwę w serię idiotycznych memów, w serial Wojenne dziewczyny, w głupawe komiksy, a wszystko po to, by dorastające pokolenia aktorów, reżyserów i pisarzy mogły zaprezentować publiczności  swój całkowity brak talentu i zrozumienia czegokolwiek. Wisienką na tym torcie głupstwa, zaniechań i złej woli jest dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego pan Ołdakowski. Ma on brata, który był wójtem w Piasecznie i będąc tym wójtem – z ramienia PiS – zawiązał lokalną koalicję z PO. Pewnie dlatego, że naoglądał się programów Pospieszalskiego pod tytułem Warto rozmawiać. Sposób w jaki rozmawiamy o historii, szczególnie zaś o Powstaniu Warszawskim jest naznaczony złą wolą i idiotyzmem. Sami zaś Powstańcy, te resztki, które jeszcze żyją są zakładnikami sił politycznych podpisujących cyrografy na prawo i lewo z siłami tak ciemnymi, że sławny piosenkarz Afric Simon to przy nich mąka pytlowa.

Jak na tym tle wygląda heroizm obrońców Azowstali? Już lepiej powiedzieć, jak my ze swoimi historycznymi narracjami wyglądamy na jej tle. Otóż wyglądamy zawstydzająco i nędznie. Nie dość, że sprzedaliśmy za grosze największy heroizm w jakim nasi żołnierze brali udział w XX wieku, to jeszcze nie potrafimy ocalić tego co z niego zostało. I teraz zwróćcie uwagę na jedno – sukces Ukrainy rozpoczął się od filmu Sługa narodu. Jak myślicie, czy Ukraińcy wykorzystają szansę jaką da im po wojnie heroizm obrońców Mariupola i innych miast? Czy wyprodukują filmy o swojej wojnie i sprzedadzą je wszystkim telewizjom świata? Oczywiście, że tak zrobią. A telewizje te będą się zabijały o te filmy. Dlaczego? Albowiem politycy Ukrainy, wszyscy jak jeden są postaciami medialnymi, rozumiejącymi komunikację. Najsłabiej może rozumie to ambasador Deszczyca, ale i on wie swoje. To znaczy, że nie ma tam miejsca na słabsze momenty i ludzi nie nadających się do mediów. Zarówno prezydent, jak i ministrowie, a także wojskowi, doskonale rozumieją co to jest promocja. Mam wrażenie, że rozumieją to wszyscy ludzie, którzy walczą za Ukrainę, a świadczyć o tym może choćby fakt, że obrońcy Azowstali rozpoczęli ofensywę i zaczęli wypierać Rosjan z fabryki. Jeśli ktoś się martwi, jak Ukraina poradzi sobie po wojnie, czy będzie się musiała bardzo zadłużyć, czy wydzierżawi jakieś tereny obcym, przypomnę, że wszyscy eksperci przed wojną opowiadali o gigantycznych chińskich inwestycjach w ukraińską ziemię. Było to tak przekonujące, że nawet ja w to uwierzyłem. Jakoś Chińczycy nie przejęli się swoją dzierżawą i pozwalają ruskim rozjeżdżać ukraińską ziemię. Jeśli zaś chodzi o inne dzierżawy – dla Niemiec, Wielkiej Brytanii, USA – to jestem spokojny o to, że wszystkim Ukraińcom wyjdą one na dobre. Najważniejsze jednak będzie to ile filmów o wojnie wyprodukuje się na Ukrainie lub za ile rząd sprzeda koncesje na produkcję obrazów o wojnie. Wszyscy Ukraińcy biorący udział w tych zmaganiach będą po zakończeniu działań najważniejszym towarem eksportowym kraju. Wiecie dlaczego? Bo ta wojna zjednoczy naród, a nie go podzieli. Tak, jak to się stało w Polsce. Przegraliśmy II wojnę światową, a żyliśmy w schizofrenicznym przeświadczeniu żeśmy ją wygrali. Ludzie, którzy zasługiwali na potępienie byli wynoszeni na piedestał i nagradzani, bohaterowie musieli się ukrywać. Kiedy zmieniła się koniunktura polityczna, potomkowie zdrajców zaczęli udawać bohaterów. Zaczęli też tworzyć narrację historyczną w taki sposób by było to najwygodniejsze dla nich. Czy ta narracja jest atrakcyjna? I będzie mogła konkurować z tym, co po wojnie pokażą Ukraińcy? Oczywiście, że nie będzie jak Miś Uszatek w porównaniu z Gwiezdnymi Wojnami. Nikt jednak tego nie będzie zauważał, albowiem istotne jest to, by bronić tych załganych memów i pobierać na nie wciąż nowe budżety. Nie chodzi o to, by zrobić wrażenie na ludziach. Bo tych wychowane po wojnie elity maja w pogardzie.

Jak myślicie, czy po wojnie jakiś ukraiński film, na przykład o obronie Azowstali dostanie Oskara albo kilka? Ja już dziś, kiedy nie ma jeszcze widoków na ten obraz, obstawiam, że tak będzie. Mogę przyjmować zakłady. Czy Polska miała kiedykolwiek szansę na taki sukces? Nigdy, albowiem nawet jeśli wysłano do Hollywood wartościowy film, jak Noce i dnie, albo Faraon, władze komunistyczne, zdrajcy stojący na straży wszystkich narracji, zrobili co się dało, by ten projekty utopić. A teraz czy mamy jakąś szansę? Nie, bo do Hollywood jedzie film najmłodszego Łysiaka o karlicy. To jest policzek dla jurorów, czego ludzie ci nie rozumieją. Uważają oni bowiem, że mają naprzeciwko siebie idiotów konsumujących tanie emocje. I nigdy żaden polski twórca, nie wyjdzie poza ten schemat – spryciarza, który chce zrobić kogoś w konia i zarobić na tym pięć złotych. Po to, by później ogłaszać iż jawna katastrofa jest takim jakimś półsukcesem. Bo przecież zaistnieliśmy. Myślę, że nienawiść do Ukrainy w pewnych kręgach zacznie po wojnie narastać w tempie geometrycznym. W miarę jak Ukraińcy będą – na zimno i całkiem słusznie – monetyzować tragedię swojego narodu. Oby im się udało. I oby ten sukces miał jakiś wpływ na sytuację w polskiej kulturze i dystrybucji treści.



tagi: wojna  komunizm  propaganda  kultura  komunikacja  filmy  powstanie warszawskie  kłamstwa  azowstal 

gabriel-maciejewski
13 maja 2022 10:25
68     3912    27 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Frymac @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 11:05

Ta narracja o poległych oficerach sztabu AL podczas bombardowania kwatery przy ul. Freta wydaje się mistyfikacją, albowiem jak wyjaśnić, że na płycie pamiątkowej na skwerze Hoovera, uwzględniono również mjr. Henryka Woźniaka, którzy rzeczywiście poległ, ale nie przy ul. Freta i nie w dniu 26 sierpnia 1944 roku, tylko zmarł w wyniku poniesionych ran dopiero miesiąc później, 21 września 1944 roku. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Frymac 13 maja 2022 11:05
13 maja 2022 11:08

Sujkowski nawet o tym nie wspomina, pisze natomiast, że zeszli ze stanowisk i zostali kawał terenu bez obrony

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-o-warszawe-1944-major-zbigniew-sujkowski/

zaloguj się by móc komentować

Frymac @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 11:14

Stawiam hipotezę badawczą, że musieli zostać zlikwidowani. Po tym wydarzeniu dorobiono legendę, aby wiadomość o ich "bohaterskiej" ucieczce ze stanowisk obronnych nie została utrwalona w powojennych wspomnieniach. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Frymac 13 maja 2022 11:14
13 maja 2022 11:15

Chyba jednak nie...Ak ich nie zlikwidowało na pewno

zaloguj się by móc komentować

Frymac @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 11:17

Nie mam na myśli AK, lecz towarzyszy broni z AL bądź PAL.

zaloguj się by móc komentować


tomciob @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 11:20

Witam. Jest taki pomnik w Warszawie, Pomnik Małego Powstańca:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/Pomnik_malego_powstanca.jpg/220px-Pomnik_malego_powstanca.jpgźródło zdjęcia 

W wikipedii przy opisie pomnika są dwa charakterystyczne cytaty:

(autora pomnika) "Prowadzę z samym sobą spór o tę rzeźbę. Zaraz po wojnie uległem sentymentalnej potrzebie spłacenia długu walczącym dzieciom, potem jednak zacząłem się wstydzić tej rzeczy. Wyrzucałem sobie, że – choć nieświadomie – dokonałem manipulacji na najbardziej intymnych uczuciach, zaniedbałem formę na rzecz treści, zrobiłem knota".

A także opis powstania inicjatywy:

"Z inicjatywą wzniesienia pomnika najmłodszych uczestników powstania warszawskiego wystąpili harcerze z Chorągwi Stołecznej ZHP im. Bohaterów Warszawy w ramach obchodów 15. rocznicy nadania chorągwi imienia. Jerzy Jarnuszkiewicz ofiarował harcerzom swój projekt oraz przygotował nieodpłatnie dokumentację potrzebną do wykonania odlewu w Zakładach Mechanicznych im. Marcelego Nowotki w Warszawie. Pieniądze na pokrycie kosztów prac związanych z odlaniem i ustawieniem monumentu (około 1 mln złotych) zostały zebrane przez harcerzy.

Odsłonięcie pomnika 1 października 1983 przybrało formę uroczystej zbiórki harcerskiej. Odsłonięcia dokonał harcerz-powstaniec warszawski Jerzy Świderski w obecności setek harcerzy z Warszawy i innych miast Polski, a także przedstawicieli władz oraz mieszkańców stolicy. Wartę honorową przed pomnikiem zaciągnęli rówieśnicy najmłodszych żołnierzy powstania warszawskiego."

Źródło cytatow - Wikipedia pl 

To było (postawienie tego pomnika) tuż po stanie wojennym. Ale ciepło o udziale dzieci w walkach w PW wypowiadają się do dzisiaj różne osoby z PMM włącznie. Wyobraźmy sobie w związku z tym udział dzieci w obronie Azowstalu. Trudne do wyobrażenia?

Dzięki za notkę. Pozdrawiam

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 13 maja 2022 11:20
13 maja 2022 11:28

Dzieci nie walczyły w obronie Azowstali

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 11:43

"Wisienką na tym torcie głupstwa, zaniechań i złej woli jest dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego pan Ołdakowski. Ma on brata, który był wójtem w Piasecznie i będąc tym wójtem – z ramienia PiS – zawiązał lokalną koalicję z PO."

To jak wójt z serialu "Ranczo".

"Czy ta narracja jest atrakcyjna? I będzie mogła konkurować z tym, co po wojnie pokażą Ukraińcy? Oczywiście, że nie będzie jak Miś Uszatek w porównaniu z Gwiezdnymi Wojnami."

Miś Uszatek był lepszy, nie byłem na nim w kinie 15 razy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 13 maja 2022 11:43
13 maja 2022 11:57

Ja nie byłem na Gwiezdnych wojnach

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 11:58

Ja też nie, ale miałem kumpla, który tak zrobił.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 12:00

Ukraina już monetyzuje tragedię i nie ma im się co dziwić bo potrzebują pieniędzy. U nas przy okazji też na tym zarabiają.

https://allegro.pl/oferta/ukraina-arkusik-znaczkow-w-ruski-wojenny-okret-12080796430

Co w tym czasie robią "nasi"? Wydają jakieś pokątne znaczki i opylają pod szyldem pomocy.

https://allegrolokalnie.pl/oferta/znaczek-prezydent-ukrainy-unikat

https://biznes.wprost.pl/branze/10717303/nie-poczta-polska-nie-wypuscila-znaczkow-z-zelenskim-i-nie-sprzedaje-ich-po-500-zl.html

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 12:09

"Nie ma tam miejsca na słabe momenty"

Tak. To widać po tym cyklu rozmów Fejgina z Arestowiczem. To jest propaganda w dobrym tego słowa znaczeniu o zasięgu globalnym. Ca. 40% słuchaczy to Ukraińcy, ale ca. 20% to Rosjanie z Rosji ... z samej Rosji ... i reszta to Rosjanie spoza Rosji i inni. Był moment że mieli ok. 500 tys. słuchaczy. Są jakieś młokosy z Moskwy które robią im krzywe lustro. Oni chwalą ich, że całkiem inteligenti. Przyjmują ten trolling jako komplement i przerzucanie kosztów na przeciwnika. 

Zełeński zaś wystąpi w roli Zełeńskiego w odcinku o obronie Kijowa i jego własnej kwatery w pierwszych trzech dniach wojny. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 12:13

Pytałeś się o Gordona. Jola napisała pod moim poprzednim tekstem o nim: "słynny dziennikarz ukraiński, Dymitr Gordon, wyrażając swoje rozczarowanie polityką Zełeńskiego w trzecim roku władzy (listopad 2021), podkreśla oczekiwania swoje i większości rodaków, że wybrany przez nich prezydent będzie jak Gołoborodźko ze Sługi narodu. Tymczasem 3 miesiące przed wybuchem wojny (23 listopad 2021) Gordon, który w wyborach gorąco popierał obecnego prezydenta, twierdzi, że on nie tylko nie przeprowadził żadnych reform, nie próbował ograniczyć wszechobecnej korupcji, ale zaczął nawet walczyć z wolnością słowa i mediów!   https://www.youtube.com/watch?v=5PkRle9gb7k&ab_channel=%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B024"

W sumie nie potrafię powiedzieć co to za facet. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Magazynier 13 maja 2022 12:09
13 maja 2022 12:53

Lepsze przerzucanie kosztów kosztów na przeciwnika stosuje ukraiński poseł Aleksiej Gonczarenko. Korzysta on z wypowiedzi pułkownika Girkina - odstawionego na boczny tor rosyjskiego wojskowego, wsławionego bojami o Donbas w 2014 roku. Girkin jedzie bez pardonu po Kremlu i moskiewkim sztabie generalnym, a Gonczarenko tylko to komentuje w swoich filmach. Np tu: https://www.youtube.com/watch?v=yPEY0TNt1U4

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 13 maja 2022 12:53
13 maja 2022 12:56

Dzięki. Do wykorzystania. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 13:05

Myślę, że nienawiść do Ukrainy w pewnych kręgach zacznie po wojnie narastać w tempie geometrycznym. W miarę jak Ukraińcy będą – na zimno i całkiem słusznie – monetyzować tragedię swojego narodu.

Pewnie najpierw wśród tych, którzy liczyli, że uszczkną sobie spory kawałek tego tortu z cukierni pod nazwą "Wielka Wysokobudżetowa Holyłucka Produkcja" o Rotmistrzu PIleckim z jakimś holyłuckim aktorem w roli głownej. Zdaje się że po tylu latach od zapowiedzi nadal nic z tego nie wychodzi?

A tu wyjdzie na to, że przed szereg bez żadnej krępacji i oglądania się na resztę wepcha się kinematografia ukraińska z aktualną, świeżą, jeszcze ciepłą treścią do pokazania światu. Świat jak świat - Hollywood cierpi na brak dobrych pomysłów, dobrych ciekawych scenariuszy (stąd wysyp sequeli) więc wejdzie w przekaz ukraiński jak w masło.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @glicek 13 maja 2022 13:05
13 maja 2022 13:08

Cierpi na brak, bo jest wewnętrzna cenzura i blokady - tego nie można, tamtego nie można, tego nie obejrzą, tamtego nielubi jakiś wpływowy buc. No, a tu jest koniunktura o jakiej się nie śniło. Nie zrobi tego Hollywood, to sobie Ukraińcy wymyślą własny Hollywood i każdy od nich kupi film z pocalowaniem ręki

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @glicek 13 maja 2022 13:05
13 maja 2022 13:12

Zaś Zełeński zgarnie i pokojową nagrodę Nobla i Oskara, nawet jeśli ukraińskiego. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 13:57

To nie tak. Każdy ma własną drogę, nie ma co zazdrościć Ukraińcom przyszłego Oskara, zobaczymy czy da się źolnierzy z Azowstalu uratować. Jeżeli nie, to w dooope se go można wsadzić. To jest dobrze zorganizowane, wręcz wyreżyserowane, kolejne etapy wojny. Promocja patriotyzmu, walki o ojczyznę, język, kulturę. Przecież do tej pory to był obciach, postawa Ukraińców przewartościuje dotychczasowe lansowane schematy. 

Nie jest tak źle z wiedzą o powstaniu, a takiej historii jakiej Pan się domaga to jest wiedza dla wtajemniczonych i tych którzy chcą wiedzieć, poszukiwaczy skarbów.

Tak było i tak będzie. 

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 14:07

Panie Gabrielu, armia generała Berlinga, była źle dowodzoną armią, ale to nie wina tych żołnierzy.

Starszy brat mojego ojca poszedł do AK, już z wojny nie wrócił.

Młodszy poszedł do armii generała Berlinga, doszedł aż do Berlina. Zdrowie stracił na tej wojnie, długo po wojnie już nie pożył.

Nie wiem dlaczego jeden do tej armii, drugi do drugiej, nie znam szczegółów. Chcieli walczyć o Polskę. Pochodzimy z Wilna.

A teraz pisanie " jak zniszczyć wiedzę o Powstaniu, jednocześnie ocalając mit dobrego czerwonoarmisty oraz jego kolegi Berlingowca, a także ich przyjaciela – żołnierza GL"

jest zwyczajnym świństwem. Tak się nie godzi.

zaloguj się by móc komentować

atelin @honoratka 13 maja 2022 14:07
13 maja 2022 14:14

Honoratka się wpisuje w "czterch pancernych"?

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 14:16

@ atelin

Człowieku, zrozumiałeś cokolwiek z tego, co ja napisałam?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 14:28

Cały czas uważam, że jesteśmy teraz w przełomowym momencie, jest setki niewiadomych, ale mam wielką nadzieję, że teraz nadejdzie czas zmiany, nie wiem jak on nastąpi, czy przyczynią się do tego ukraińcy, czy ogólna sytuacja geopolityczna, czy będzie cud, ale coś teraz musi się zmienić.

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Kuldahrus 13 maja 2022 14:28
13 maja 2022 14:40

Już się zmienia, płyniemy na ukraińskiej fali. Miss Świata 2022 zostałaKarolina Baranowska, już szmrzą, że z politycznego nadania, bo Ukraińcom na granicy pomagała. Ochman ma szansę wygrać Eurowizję, nasze małe zwycięstwa - pomału.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 14:42

Sorry, Karolina Bielawska.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @glicek 13 maja 2022 13:05
13 maja 2022 14:45

>>..,nienawiść do Ukrainy w pewnych kręgach zacznie po wojnie narastać ...

Pewnie najpierw wśród tych, którzy liczyli, że...<<

Oczywiście! Oni (np filmowcy) będą (są) zaciekłymi wrogami ścisłej współpracy naszych krajów , wspólnego rynku gospodarki i kultury, prawdziwego dobrosąsiędztwa czy jakiejś unii. Bo jak na tle zwycięskich elit ukraińskich będzie wyglądała nasza pseudojelyta? Polacy porównają i już "nie kupią" tego co fałszywe.

Piszę tak pod wrażeniem majstersztyku jakim jest serial "Sługa ludu". Zacząłem oglądać z powodu pochwał pod niedawną notką Magazyniera i GORĄCO POLECAM. Podam zaraz odnośniki dla wygody.

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @honoratka 13 maja 2022 14:07
13 maja 2022 14:48

Nie napisała Pani co szanowny Ojciec postanowił, skoro miał tak różnych braci? Też Pani nie zna szczegółów? Chce Pani bronić "mitu dobrego czerwonoarmisty" czy bronić honoru stryja Berlingowca?

Chyba to Pani nie zrozumiała notki Gospodarza, no a zarzucanie Go takim epitetem to dopiero niegodne reakcje. Udeż w stół a czerwone nożyce od razu się odzywają.

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @Drzazga 13 maja 2022 14:40
13 maja 2022 14:52

Czy kogoś w ogóle obchodzi eurowizja w tych czasach?

 

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 14:56

@BaZowy

Bronię honoru stryja Berlingowca, był Polakiem i walczył o Polskę. A że różnili się wiekiem, to mogło spowodować, że trafił do innej armii, warunki wojenne tam się szybko zmieniały.

Ojciec mój też walczył, ale tu nie miejsce, ani odpowiednia publiczność, żeby opowiadać historię rodziny.

Powiem tylko, co usłyszał mój ojciec od swojego ojca, gdy pewnego dnia we wrześniu 1939 r. wrócił do domu :

- Polski nie ma, a ty do domu wracasz?!

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @honoratka 13 maja 2022 14:07
13 maja 2022 15:00

Dokładnie taka sytucja ; do Berlinga / do AK,  była w mojej rodzinie, ale odnośnie dziadków.

Ale zupełnie nie podzielam Pani odczuć. Wpływ przeżyć rodziców na dzieci bywa przemożny i odbiera jasność widzenia. Tak też - w moje ocenie, było u moich rodziców.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Kuldahrus 13 maja 2022 14:52
13 maja 2022 15:11

Proszę zobaczyć liczbę wyświetleń, komentarze i cały medialny ruch w Europie na każdym etapie konkursu. My się nie interesujemy, ale tak też się promuje kraj, przemyca treści i kulturę. Nie ma w występie Ochmana nagich biustów słowiańskich nad balią jak to już drzewiej bywało. 

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 15:11

@Zawierucha

Wie Pan co, chłopak lat 18, bo tyle miał mój stryj wtedy, mógł niewiele albo wręcz nic nie wiedzieć o generale Berligu. Wiedział pewnie tylko tyle, że zbiera się polska armia i będzie walczyć z Niemcami.

Poszedł walczyć z polską armią, o Polskę. Co tu ma do tego jasność widzenia.

zaloguj się by móc komentować


Maginiu @honoratka 13 maja 2022 14:16
13 maja 2022 15:46

A czy Pani cokolwiek zrozumiała z tego?  Tak jak był budowany mit berlingowca i partyzanta GL (bo był budowany), tak niszczona była prawda o Powstaniu Warszawskim i AK. I tyle. 

Jeżeli jest tak  ciężko Pani zrozumieć, że budowanie mitu mija się z prawdą, to zanim zacznie się Pani wyzewnętrzniać, radzę zweryfikować swoją wiedzę historyczną. Niektórym to się udaje...

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 15:57

@Maginiu

"Tak jak był budowany mit berlingowca i partyzanta GL (bo był budowany), tak niszczona była prawda o Powstaniu Warszawskim i AK."

A kiedy był ten mit budowany? Wtedy jak młodzi chłopcy, patrioci, zaciągali się do wojska w latach 40-tych, do armii Berlinga i do różnych innych armii - czy też parę lat po wojnie?

Już po skończonej wojnie, ci co przeżyli, zobaczyli jak im się przykleja fałszywą gębę, przyjaciela

armii czeronej, gwardii ludowej i cholera wie czego jeszcze.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Drzazga 13 maja 2022 15:11
13 maja 2022 16:02

"Nie ma w występie Ochmana nagich biustów słowiańskich nad balią jak to już drzewiej bywało. "

No jakby do tego porównywać to rzeczywiście jest skok o lata świetlne w górę, ale nie porównujmy do chłamu.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @honoratka 13 maja 2022 14:07
13 maja 2022 16:04

Skoro to jest zwyczajne świństwo, to niech pani tu nie przychodzi. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 13 maja 2022 14:28
13 maja 2022 16:06

Na razie Sykulski z Sumlińskim gardłują, że Ukraińcy zabili nożem Polaka na Nowym Świecie, choć to kłamstwo. I nie ma siły, żeby ich uciszyć. Za chwilę wypuszczą z więzienia Olszańskiego, a on zacznie od nowa swoje występy, które zakończą się nowymi ekscesami, za które znów go posadzą, albo i nie. 

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 16:06

Jest to zwyczajne świństwo, ale to czy ja tu jeszcze zajrzę, to tylko ode mnie zależy :)

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @honoratka 13 maja 2022 14:56
13 maja 2022 16:07

Niech pani nie wstawia tu takich rzewnych kawałków, bo nikt się na to nie nabierze. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maginiu 13 maja 2022 15:46
13 maja 2022 16:10

Ta pani robi to specjalnie. Takich historii nasłuchaliśmy sie wszyscy dość. Przenoszenie analiz politycznych na sytuacje osobiste i rodzinne, a celem tego jest uniważnienie tych analiz i konkluzja - wszyscy chcieli dobrze, byli młodzi i pełni zapału. No, ale niektórzy dostali działki i domy na Dolnym Śląsku, a inni leżą w bezimiennych mogiłach. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 13 maja 2022 16:06
13 maja 2022 16:10

Sytuacja nie jest ciekawa, ale nadzieję trzeba mieć.

 

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 16:10

Nie bardzo rozumiem, mowa jest o wojnie, co tu jest rzewnego w tym, czym się Pan wzruszył?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @honoratka 13 maja 2022 16:10
13 maja 2022 16:11

Sama pani przestanie czy mam panią wyrzucić?

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 16:13

Wyrzucić! Koniecznie!

Teraz ja się wzruszyłam :)

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski
13 maja 2022 16:19

No właśnie, jeden mój stryj leży w bezimiennym grobie, ten z AK.

Drugi stryj, ten co przeżył wojnę, nie dostał domu na Śląsku, tylko czynszowe mieszkanie

na parterze bloku z wielkiej płyty.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 13 maja 2022 16:11
13 maja 2022 16:45

I teraz proporcje takich "Honoratek" do zdrowej tkanki narodu wymuszają taką, a nie inną linię w narracji historycznej. 

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @honoratka 13 maja 2022 14:07
13 maja 2022 17:07

I to jest właśnie efekt tych lat zakłamań, tych kłamstw, bzdur wkładanych nam do łba, ale przyjdą kiedyś czasy, gdy uświadomimy sobie (najpewniej będą to nasi potomkowie) że wojska idące z sowietami nie przyniosły nam żadnej wolności, a tylko zniewolenie pod gaciami gównojadów. Niestety to że szli tam wasi (nasi) pociotkowie, nie zmieni tego, że efektem walki żołnierzy tzw. "berlinga" było zniewolenie, zubożenie, mordy, gwałty, złodziejstwo i wszechobecne kurestwo pod gównojadó butem. Ileż ja się napróbowałem wytłumaczyć to moim kumplom i zawsze kończyło się tym, że tam walczył mój dziadek, czy brat dziadka albo babci albo inny pociotek i on walczył o wolność, bo zabijam szwabów. Tego nie da się wyleczyć to musi w narodzie umrzeć, ale jak widzimy od dziesiątek lat, ten fałsz jest w nas podsycany, niczym ognisko, przez różne "mądre głowy" fałszywie wyzierające ze szklanego okienka, a weście wy wszyscy wypierd......ie z tym szambem, najlepiej do gównojadów.

zaloguj się by móc komentować

valser @ParysvelParwowski 13 maja 2022 17:07
13 maja 2022 17:31

Polskokacapski pierdolec przyklepany okraglostolowa "zgoda narodowa" jest nieuleczalny.

Na Ukrainie wszyscy byli w sowieckim wojsku, ale nikt juz tam o tym nie chrzani.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @valser 13 maja 2022 17:31
13 maja 2022 17:44

Dopóki nie zacznie im Iwan gwałcić dzieci, zabijać żony, palić domy będą pieprzyć swoją litanię. I niech tak zostanie, bo cena ich milczenia byłaby straszna.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ParysvelParwowski 13 maja 2022 17:07
13 maja 2022 17:45

Honoratka już wyleciała. Ona to robi specjaknie i pęka ze śmiechu, jak pan jej próbuje coś tłumaczyć

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @honoratka 13 maja 2022 14:07
13 maja 2022 18:33

"Nie wiem dlaczego jeden do tej armii, drugi do drugiej, nie znam szczegółów."

Trzeba było się dopytać.

Powiem Pani jak często było.

Po "wyzwoleniu" wschodniej Polski ogłoszono mobilizację do 1 i 2 armii WP. 

Młodzi ludzie mieli dwie drogi: albo zgłosić się albo iść do lasu lub ukrywać się.

Mój wujek wybrał drugą, ojciec (przedwojenny wojskowy mając mnie (dopiero urodzonego) i mamę - wybrał mobilizację i cudem ocalał pod Budziszynem.

Nigdy nie był to temat do uznawania zasług wojennych 1944/45 roku.

I niech Pani sie nie oburza na autora, że nie chce podkreślać tak miłej dla Pani legendy wtłaczanej do głowy przez prlowską propagandę.

Że młodzi ludzie garnęli się do WP to mit. Władza miała kłopoty z poborem i uzupełnieniem stanów jednostek, szczególnie zawodowymi wojskowymi.  

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ParysvelParwowski 13 maja 2022 17:07
13 maja 2022 18:55

" Ileż ja się napróbowałem wytłumaczyć to moim kumplom i zawsze kończyło się tym, że tam walczył mój dziadek, czy brat dziadka albo babci albo inny pociotek i on walczył o wolność, bo zabijam szwabów. "

Kompletnie nie rozumiem takiego podejścia. Dla tego, że dziadek służył w LWP to nie mamy pisać o akcjach w których ta LWP brała udział? Bo: "dziadek był wspaniałym człowiekiem i on nie uczestniczył w tych złych działaniach tylko walczył z niemcami"? A co ma piernik do wiatraka?
Przecież to jakiś absurd.

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Kuldahrus 13 maja 2022 18:55
13 maja 2022 19:20

Bo ich interesuje mit, a nie historia. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 13 maja 2022 18:55
13 maja 2022 19:27

To nie absurd, ale metoda walki ideologicznej. Jestem Honoratka i miałam cudownego dziadka.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @szarakomorka 13 maja 2022 18:33
13 maja 2022 19:34

Tak LWP to tylko mit i wydmuszka. Będąc w wojsku w 2 batalionie saperów w Stargardzie, na święto sapera (16 kwietnia) przyjeżdżał do nas dziadek, który tego właśnie dnia w 45 osobiście w składzie I Armii forsował Odrę w Siekierkach. Pamiętam jak kiedyś nasz krokodyl przygotował jakąś lizodupską (dla berlingowców) przemowę dla naszego dowódcy z okazji tego święta - dziadek (bo tak na niego mówiliśmy) się do niego odwrócił i przy włączonych mikrofonach powiedział "Skończ już kurwa pierdolić".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @honoratka 13 maja 2022 16:06
13 maja 2022 21:21

"Jest to zwyczajne świństwo, ale to czy ja tu jeszcze zajrzę, to tylko ode mnie zależy"

 

To czy pani tu jeszcze zajrzy to nie zależy od pani tylko od gospodarza tego portalu.

Więc ostrożnie z tymi hymnami pochwalnymi na temat berlingowców.

Niech pani sobie obejrzy "dzieło" Jerzego Hoffmana "Do krwi ostatniej" - prawda czasu, prawda ekranu, prawda...Takiej masy łgarstw nie widziałem chyba jeszcze w żadnym innym filmie.

Z wyjątkiem może miniserialu "Wichry wojny".

 

Berlingowizm, ukułem to określenie i mi się podoba, potrzebował wciskania ciemnoty i łgarstw szerokim masom, zeby stworzyć i utrwalić "legendę".

O Berlingu co chciał dobrze tylko zły Stalin mu nie pozwolił i jeszcze go ukarał.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 13 maja 2022 14:40
13 maja 2022 21:42

Tak,  tak,  Panie  Drzazga,...

...  jeszcze  tylko  ,,karlica,,  powinna  dostac  oskar`a...  no  i  wreszcie  narod  caly  pos*alby  sie  z  ,,dumy  i  szczescia,,...  i  malego  zwyciestFa  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Paris 13 maja 2022 21:42
13 maja 2022 21:51

Tak z domu wyniosłem, małą łyżeczką, nie chochlą. Przed nami długa droga.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ParysvelParwowski 13 maja 2022 17:07
13 maja 2022 21:55

Dokladnie  tak...

...  niech  wypier****ja  z  tymi  glodnymi  kawalkami  !!!

O  Pilsudskim,  o  Andersie...  i  o  calym  tym  detym  i  skorumpowanym  ZONDzie  na  uchodzstwie,...  co  spier***il  przez  Zaleszczyki  zostawiajac  narod  na  pastwe  losu  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 13 maja 2022 21:51
13 maja 2022 22:09

Prosze  dac  spokoj,...

...  ta  chucpa  zwana  ,,kAkursem  eLrowizji,,  to  jest  DNO  i  6  METROW  MULU  od  wielu  lat,...  za  ten  PRZEWAL  i  DEFRAUDACJE  naszych,  panstwowych  pieniedzy  Glinski  juz  dawno  POWINIEN  SIEDZIEC  !!!

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Paris 13 maja 2022 22:09
13 maja 2022 22:40

Zgoda, ale młody lud europejski się tym pasjonuje. Ochman jest bardzo dobry ze swoim Rover.

zaloguj się by móc komentować


m8 @szarakomorka 13 maja 2022 18:33
13 maja 2022 23:44

Mojego dziadka tez wtedy zmobilizowali do 2. armii. Zaliczyl dwa pobyt w szpitalu polowym( rany nog) ale po wojnie jak muproponowali zostac w wojsku, pokazal im srodkowy palec.

zaloguj się by móc komentować

m8 @ParysvelParwowski 13 maja 2022 17:07
13 maja 2022 23:50

Moimzdaniem samo z siebie tonie wymrze. Jest to z takim nakladen srodkow  pielegnowany mit , ze musi byc aktywnie wypleniony. Kiedys mialem dyskusje ze sprzedawca  w sklepie "z militariami" - jego argument."Bo to bylo wojsko polskie.." Rece opadaja.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 13 maja 2022 19:27
14 maja 2022 10:06

To prawda, ale niektórzy ludzie nie widzą w tym nic złego i bronią takiego podejścia i to jest dla mnie zaskakujące.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować