-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Posłowie Mroczek i Kulasek, więźniowie mrocznych i kulawych narracji

Proszę Państwa, nadszedł dzień, kiedy powinniśmy postawić bardzo ważny postulat dotyczący promowanych na tym portalu treści i sposobu ich przekazywania. Już o tym wspominałem, ale sprawa wymaga pogłębienia. Nie możemy tworzyć narracji składających się z zabawnych bon motów i bardzo chwytliwych haseł natury propagandowej, albowiem to nas oddala od prawdy i powoduje, że mijamy się w ogóle z realnością. Komunikacja bowiem w tak zwanym dyskursie publicznym nie odbywa się na zasadzie – kto ze swoją treścią trafi w sedno i da rzeczywisty opis zdarzeń i osób. Ona jest budowana inaczej zupełnie, a rządzi nią zasada – ten wygrywa, kto ma lepsze gwarancje. Przy takim postawieniu sprawy polemika natychmiast zostaje wyłączona. Staje się wymianą formuł powszechnie nieważnych, choć dla niektórych zabawnych i atrakcyjnych. Komunikacja przestaje istnieć, podobnie jak przestają istnieć widoki na jakiekolwiek porozumienie. Zostaje tylko agresja, początkowo hamowana i ograniczana do demonstracji. Nikt nie wie jednak co będzie dalej. Na pewno dojdzie do jakichś kompromitacji, tylko nie wiadomo jeszcze dokładnie kto będzie skompromitowany. Zanim przejdę do występów telewizyjnych posłów Mroczka i Kulaska, chcę rzec kilka słów o sposobach w jakich do porozumiewania się używamy my, blogerzy i komentatorzy. Proszę Państwa, nie możemy budować wokół siebie atmosfery wtajemniczenia i wybraństwa, choć pokusa jest spora. Nie możemy, albowiem nie potrafimy zweryfikować wielu będących w obiegu komunikatów i traktujemy je serio, choć na to nie zasługują. Im bardziej się do nich przywiązujemy, tym trudniej prowadzi się tu wymianę zdań, albowiem wszyscy są jakoś wobec tego miejsca lojalni, a wobec tego trudno wskazać komukolwiek błędy. To jednak jest konieczne, albowiem w innym wypadku droga nasza prowadzić będzie ku strukturze, gdzie są jakieś stopnie wtajemniczenia, jeden coś tam słyszał, drugi to potwierdził, a trzeci trochę wątpi. Nie ma żadnych stopni wtajemniczeń i być nie może, albowiem one zakładają z miejsca, że ktoś jest wykluczony. Tu jednak nikt nie może być wykluczony, bo każdy ma równe prawa. Z wyjątkiem uporczywych troli. Komunikacja w SN nie może przypominać komunikacji w innych portalach, które żyją jakimiś idiosynkrazjami i wizjami. Powoduje to, że wszyscy tam obecni zajmują się, coraz bardziej niesamowitym grzaniem tematów. Te zaś oddalają się coraz bardziej od opisów, które zbliżyć by nas mogły do prawdy.

Jeden ze starych komentatorów napisał tu wczoraj, że awantura na granicy jest po to, byśmy się nie mogli połączyć z Białorusią, czego chce Łukaszenka. Chciał tego zawsze, ale jego braterska dłoń, została odtrącona przez telewizję Biełsat. Proszę Państwa, ocena takiej projekcji, którą wiele osób uważa za rzeczywistą, nie może być pełna w naszym przypadku, albowiem nie mam dość informacji, żeby o tym orzekać. Możemy zbudować pewną wizję, ale ona będzie jedynie rozrywką, a nie punktem wyjścia do jakichś poważnych rozważań. Cóż to bowiem znaczy, że Łukaszenka składał nam propozycje? Pewnie to samo, co zdanie – Chińczycy składali nam propozycje. Musimy o takich sprawach rozmawiać i nie możemy ich omijać, ani czynić z nich fetyszy wokół których buduje się jeszcze bardziej fikcyjne gawędy. Co to znaczy – Łukaszenka chciał połączenia z Polską? Czy ktoś wie co od tego człowieka zależy? Jakie ma on możliwości decyzyjne? I co niby Polska mogłaby zrobić wobec Białorusi mając podpisane wszystkie jawne i tajne traktaty z Zachodem? Zaproponować mu ucieczkę do Chile, jak Rosjanie Honeckerowi? To są niemożliwe rzeczy. Białoruś jako państwo to przede wszystkim aparat bezpieczeństwa, który jest lojalny wobec nie wiadomo kogo. Wobec silniejszych bandytów po prostu. Hierarchie, które go tworzą są całkowicie obce jakimkolwiek mrzonkom o połączeniu Polski i Białorusi. Ta wizja jest uwodzicielska, przyznaję, ale nie możemy zostawić jej bez krytyki, albowiem stracimy możliwość porozumiewania się między sobą. Podobnie jest z innymi wizjami. Prócz aparatu bezpieczeństwa jest tam także armia, a do tego jeszcze urzędnicy. Czy wyobrażacie sobie, ze ci wszyscy ludzie stają się nagle obywatelami Polski? Albo, że dochodzi o unii oby krajów w dłuższej jakiejś perspektywie? Jeśli tak, to w jakiej i jak przygotowanej? To są poważne sprawy i do tego bardzo kosztowne, nie tylko ze względu na pieniądze. Nie wiemy czy Łukaszenka składał nam jakąkolwiek propozycję i nie wiemy czym była ona podszyta. Wizje zaś, szczególnie te atrakcyjne służą do niweczenia komunikacji. Jestem o tym całkowicie przekonany. Podobnie jak zabawne sformułowania znajdujące się w obiegu wśród wszystkich ludzi biorących udział w dyskursie publicznym. Takie jak na przykład nowy wał. Ktoś powie, że to zabawne i celne określenie. To nieprawda, jest to określenie dewastujące komunikację publiczną i obniżające jej poziom. Jeśli ktoś używa takich formuł, musi mieć jakieś gwarancje, które czynią go silnym i ktoś taki za nic ma dociekanie prawdy. Nie wiem czym zakończy się wprowadzenie nowego ładu, ale uważam, że wobec straszliwej dewastacji jaka dokonała się przez ostatni rok w sferze komunikacji publicznej, należy przede wszystkim unikać takich określeń.

Przejdę teraz do wczorajszego wystąpienia posłów Mroczka i Kulaska w TVP Info. Czegoś tak kuriozalnego, a jednocześnie demaskatorskiego nie słyszałem dawno. Posłowie Mroczek i Kulasek mówiąc o zaniechaniach i klęskach rządu, które ujawniły się w ostatnich dniach na granicy, powiedzieli nam w istocie coś innego. Powiedzieli, że nie będą prowadzić z tym rządem żadnych dyskusji, dopóki jego członkowie nie podadzą się dobrowolnie do dymisji i nie przekażą wszystkich prerogatyw opozycji. Ta zaś ma wszystkie potrzebne narzędzia by rozwiązać kryzys, albowiem ma gwarancje UE, czyli Niemiec. Nie wiem z kim za kulisami rozmawia Mateusz Morawiecki, który miał wczoraj w sejmie bardzo dobre wystąpienie, ale może niech się zastanowi nad tym, czy ci ludzie z UE, którzy do niego dzwonią czynią to z dobrą intencją.

Wczoraj dowiedzieliśmy od Mroczka i Kulaska, że jeśli cokolwiek się stanie, jakiś kiks polityczny, zawirowanie, które osłabi pozycję rządu, albo doprowadzi do przedterminowych wyborów, litości nie będzie, albowiem nie po to się dostaje gwarancje, żeby okazywać współczucie przeciwnikom politycznym. Na pewno nie będą go okazywać Mroczek z Kulaskiem. Ich wczorajsze wypowiedzi mijały się nie tylko z widocznymi gołym okiem faktami, ale także z elementarną logiką, a to wskazuje nie na to, bynajmniej, że Mroczek z Kulaskiem to idioci, choć jeśli idzie o tego ostatniego mam mieszane odczucia, ale na coś innego. Na to mianowicie, że ich bardzo spójna wewnętrznie komunikacja ma gwarancję obecności w sferze publicznej – wbrew faktom i logice.

Na czym się ona opiera? Migranci zostali zatrzymani, ale Mroczek z Kulaskiem twierdzą, że to żaden sukces. Rząd zaś poniósł klęskę, albowiem gdzieś tam w środku Polski zatrzymano kilku migrantów. Deklarują oni ponadto, że na granicy niepotrzebny jest mur. Jak wobec tego zatrzymać nasilającą się falę wojny hybrydowej, skoro nie można zbudować muru, straż graniczna i żołnierze to śmieci – ani Mroczek, ani Kulasek nie mieli zamiaru poprawić swoich notowań przepraszając za Frasyniuka – a zasieki są słabe i także niepotrzebne? Mroczek z Kulaskiem wyrazili to wprost – tej sprawy nie da się załatwić na granicy. Chodzi im o to, że rząd powinien zrzec się de facto możliwości decydowania o tym co się dzieje w kraju, a odpowiedzialność za ruch migrantów przerzucić na organizacje międzynarodowe. One zaś, wespół z opozycją, czyli Mroczkiem i Kulaskiem, spowodowałyby, że migranci przestaliby wyjeżdżać z Iraku i innych krajów. Powtórzę – to nie świadczy o tym, że Mroczek z Kulaskiem są osobami zaburzonymi lub ciężko bardzo doświadczonymi przez otoczenie. Ta komunikacja świadczy o tym, że mają oni bardzo złe zamiary wobec nas wszystkich. O ich słabości – co daje pewną nadzieję – świadczy jednak to, że się demaskują opowiadając takie rzeczy, uważając przy tym, podobnie jak większość posłów opozycji, że ludzie, do których kierowane są te bajania, są głupsi od nich. To jak wiemy jest nieprawda. Mamy sytuację dokładnie odwrotną, to znaczy większość populacji Polaków jest mądrzejsza od Mroczka i Kulaska, ale nie ma gwarancji na to, że ich komunikaty zostaną utrwalone. Tamci dwaj zaś ją mają. To jest różnica istotna, a nie jest nią wcale poziom IQ, prawdopodobnie u obydwu bardzo niski.

Uważam, że retoryka jaką posługuje się rząd zmierza we właściwym kierunku, to znaczy powoli zbliżamy się do akceptacji, w wymiarze prawnym a nie publicystycznym, pojęcia zdrady stanu. Musimy jeszcze pokonać pewien dystans, zanim zaczniemy to pojęcie stosować bez niepotrzebnych obaw, zamiast innych pojęć – tych zabawnych i rzekomo trafnych – ale kierunek został wyznaczony. Pani Kurdej- Szatan przeprasza żołnierzy i pograniczników, Trzaskowski dostał polecenie, by wysprzątać ulice przed marszem niepodległości, a Frasyniuk został schowany na pawlacz. To dobry znak.

Na koniec powiem jeszcze, że jeśli ktoś będzie się tu bawił w eksperta od obronności i jak Cejrowski doradzał, by na granicę wysłać kibiców, albo robić tam coś, co jemu wydaje się słuszne, ale przez żołnierzy zostało zaniechane, co niewątpliwie wskazuje na słabość i nieudolność ich dowódców, ten wyleci.



tagi: rząd  opozycja  wojna hybrydowa  narracje  granica  mroczek  kulasek 

gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 09:47
115     4439    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 10:03

Pierwszy raz słyszę te nazwiska, z jakiego pawlacza ich wyciągnęli?

Aż sprawdziłam.

Czesław Mroczek był sekretarzem stanu w MON w latach 2011-2015 https://pl.wikipedia.org/wiki/Czes%C5%82aw_Mroczek_(polityk)

Poseł Kulasek - dr nauk rolniczych https://pl.wikipedia.org/wiki/Marcin_Kulasek

Ależ, czy oni nie zdają sobie sprawy, że ci uchodźcy  chcą jechać do Niemiec a nie zostać w Polsce. Problem zaś polega na tym, że Niemcy ich nie chcą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 10:04

Fajne to nazwisko posła na K.

Ciekawe jak go przezywali w szkole?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:03
10 listopada 2021 10:06

Właśnie po to zostali wystawieni, żeby ukrywać ten fakt. Niemcy ich nie chcą, ale chcą destabilizacji w Polsce. Należy więc, za pomocą Mroczka i Kulaska wprowadzić do obiegu kilka bon motów, takich jak: tego się nie da załatwić na granicy, potrzebne jest międzynarodowe wsparcie, rząd sobie nie radzi, bo złapali uchodźcę w Pabianicach. Potem trzeba to tylko powtarzać, muszą to czynić ludzie z immunitetem. A nóż się uda i masy pójdą głosować na Tuska, albo będzi wewnętrzny kryzys i przesilenia. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 10 listopada 2021 10:04
10 listopada 2021 10:06

Nie możemy aż tak drastycznie obniżać poziomu, i tak jest bardzo niski

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:03
10 listopada 2021 10:07

Na tym to ma polegać.

My ich wpuścimy, a Niemcy nie.

Potem Niemcy dorzucą tu  jeszcze trochę tych  od siebie (no i od innych, w końcu to wszak jedna Unia, a na Lampedusie czy greckich wyspach ich za dużo, z czego niemiecki turysta ma dyskomfort).

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 10:14

Dla mnie znamienne jest próba wprowadzania wojsk podległych niemcom na naszą granicę. Pięknie to skomentował Premier. Jestem pozytywnie zaskoczony ich spokojem... Przynajmniej pozorowanym....

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:03
10 listopada 2021 10:14

Zdaja,  zdaja  sobie  sprawe...

...  i  to  doskonale,  Pani  Rembikowska,...  i  to  nie  tylko  ci  dwaj  ZDRAJCY  na  niemieckim  zoldzie  !!!

Dziekowac  Panu  Bogu,  ale  narod  polski  jest  ZDECYDOWANIE  madrzejszy  !!!  

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 10:06
10 listopada 2021 10:17

No dobrze, ale dlaczego TVP nie podaje 100 razy dziennie tego prostego komunikatu. "Oni chcą do Niemiec, rząd niemiecki ich nie chce?"

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:17
10 listopada 2021 10:18

Wydaje mi się że jwst na to za wcześnie. Rząd niemiecki deklaruje pomoc i współpracę. Finta  w fincie.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 10:24

I jeszcze jedno, dziwię się, że dziennikarz nie spytał tych posłów, dlaczego w drodze do Niemiec, ci uchodźcy muszą koniecznie przejść przez zieloną granicę a nie przez legalne przejście graniczne???

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @K-Bedryczko 10 listopada 2021 10:18
10 listopada 2021 10:26

A na czym miałaby polegać na pomoc? jakoś skonkretyzowali, czy na razie deklaracja?  i czy tą pomocą jest nałożenie na Polskę kar finansowych?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:26
10 listopada 2021 10:30

Nic konkretnego poza deklaracjami i ofertą wprowadzenia obcych wojsk na granicę. Ale to chyba na razie wystarczy. Nato ogranicza się także dekalracjami. Wszyscy czekają. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 10:06
10 listopada 2021 10:31

Takich...

...  "mroczkow  i  kulaskow"  u  nas  w  Polsce  NA  PECZKI  !!!

A  my  musimy  ODSWIEZYC  SOBIE  PAMIEC  -  to  priorytet  -  jak  to  drzewniej  bylo,...  i  juz  wiedziec,  ze  ZBANKRUTOWANE  ZOMBI  Lunijne  mowi  nam  -  "cette  annee  on  s'est  foutus  de  votre  gueule"  !!!

To  samo  zreszta,  co  Macron  "mowi"  do  swoich  Frankow,  ale  to  ich  problem,  nie  nasz...  niech  se  radza  sami.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @K-Bedryczko 10 listopada 2021 10:30
10 listopada 2021 10:36

Rozumiem, że w ramach pomocy przyślą kohorty Antify na Marsz Niepodległości?  To wszystko wygląda na jeden wielki test dla rządu. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:36
10 listopada 2021 10:38

Wydaje mi się, że to coś więcej. Na ukrainie słychać cichurko "może ich w końcu wyrzucą z Unii..."

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:17
10 listopada 2021 10:41

No  jak  tak  mozna,  Pani  Rembikowska  ?!?!?!

A  gdzie  "dyplomacja",  jeszcze  Niemry  sie  obrazo  i  zaczno  znowu  te  swoje  "gierki"...  to  by  jakis  "kataklizm  musial  sie  stac",   zeby  "polski  rzad"  !!!  -  tak  powiedzial...

...  dzis  tylko  OSZUST  SMOLENSKI  na  albinosie  PIERDZI  Kaczynskim,  ze  -  UWAGA  !!!  -  niepodleglosc  nie  jest  dana  raz  na  zawsze  !!!   A  Saryusz-Wolski  PIERDZI,  ze  FRONTEX  nic  nie  pomoze,  bo  to  "napis  na  dropsach"  !!!

Ale  nasza  kasa  na  to  ZEROWISKO  poszla  sie  gonic  i  pewnie  nadal  sie  goni.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:24
10 listopada 2021 10:42

No  bo...

...  ten  "dziennikaSZ"  to  taka  GAPULKA  i  NIEDOJDA  "polska"  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:24
10 listopada 2021 10:44

O to pytali, ale nikt na takie kwestie nie odpowiada, wszyscy zaczynają wrzeszczeć i problem gdzieś ginie

zaloguj się by móc komentować



Paris @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 10:44
10 listopada 2021 10:52

A  dzis  zapodal,  ze...

...  w  "prezencie  na  armitrice"  wszystkie  Franki  65+  dostana  3  dawke  na  "swirusa"  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 10 listopada 2021 10:52
10 listopada 2021 10:53

Kalif z Bagdadu normalnie...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 10:45
10 listopada 2021 10:59

https://youtu.be/ZX8zZImVi2I Człowiek nazywa się dmitrij dżangirow jest politologiem. Dość popularnym. Poza tym pod komentarzami i relacjami  o obecnej sytuacji pojawiają się takie komentarze. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 10:44
10 listopada 2021 11:02

Aaaa,czyli posłowie idą w emocje.

Swoją droga synoptycy zapowiadają na drugą połowę listopada bardzo silne mrozy oraz śnieg, zwłaszcza na wschodzie Polski, więc może aura nam nieco pomoże.

Zaś minister spraw zagranicznych Niemiec zapowiała pomoc humanitarna dla migrantów, ukrócenie nielegalnego przemytu osób, rozszerzenie oraz zaostrzenie sankcji wobec białoruskiego reżimu oraz akcję wyjaśniającą w krajach, z których pochodzą migranci. Ciekawe, czy władze białoruskie wpuszczą na swoje terytorium niemiecki konwój z pomocą humanitarną?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 10 listopada 2021 10:59
10 listopada 2021 11:04

Daj spokój, hgw kto to jest i do czego należy....

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 11:04
10 listopada 2021 11:05

To ruski agent. Ale możliwe że pomocy od nich, jak będzie jakaś konieczna też nie dostaniemy. Ale ok.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 11:02
10 listopada 2021 11:05

Też jestem ciekaw. Otwórzmy korytarz humanitarny, jak chce opozycja. Oczywiście prowadzący z zachodu na wschód i niech Niemcy jeżdżą na Białoruś, pomagać migrantom. Mogą ich nawet wieźć z powrotem do siebie. Naszej pomocy Łukaszenka nie chce. Cóż możemy więcej zrobić. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 10 listopada 2021 11:05
10 listopada 2021 11:06

Oczywiście, że nie dostaniemy, nikt na taką pomoc przecież nie liczy

zaloguj się by móc komentować

handlarz @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 11:35

Rzucanie jedzeniem, rozbijanie talerzy, syn bijący własną matkę – to tylko część z zachowań, jakie widzą pracownicy podlaskich szpitali w wykonaniu nielegalnych migrantów. Lekarze i pielęgniarki są zdumieni tym co widzą i nie wiedzą nawet jak reagować. Takich scen nie ogląda się na co dzień w miejscach, do których ludzie przychodzą po pomoc, albo są do nich przywożeni.

 

https://poranny.pl/niektorzy-migranci-w-szpitalach-zachowuja-sie-skandalicznie-takich-scen-sie-u-nas-nie-oglada/ar/c1-15895379#atomsCommentsItem1613514446

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @handlarz 10 listopada 2021 11:35
10 listopada 2021 11:42

Wie pan co, jeśli ci ludzie nie chcą upubliczniać swoich danych, to znaczy, że zasłużyli na to, by w takich scenach uczestniczyć. Czas dojrzał do tego, by odrzucić pozory. Jeśli nie będziemy głośno mówić o tym co sie dzieje i firmować własnych wypowiedzi nazwiskami, kim będziemy? Czy oni nie boją sie oskarżenia o manipulację? Boją się, co o nich pomyśli Mroczek z Kulaskiem? Czy może młody Stuhr? Co Kuba Wojewódzki powie? Ten tekst, jeśli opisuje rzeczywiste relacje ludzi, jest dla nich kompromitujący. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @K-Bedryczko 10 listopada 2021 10:38
10 listopada 2021 11:42

>>Wydaje mi się, że to coś więcej. Na ukrainie słychać cichurko "może ich w końcu wyrzucą z Unii..."<<

Zaczynają ich mamić, że zajmą nasze miejsce?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @K-Bedryczko 10 listopada 2021 10:30
10 listopada 2021 11:46

Nie tylko czekają.

Działają jak w roku 1920 ( jedynie środki prowadzenia wojny inne).

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Paris 10 listopada 2021 10:41
10 listopada 2021 11:48

Pani chyba cierpi na rozdwojenie jaźni.

zaloguj się by móc komentować

handlarz @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 11:42
10 listopada 2021 12:09

znajde czas, napisze do autorki [email protected],

 

odnosnie bania sie, wlasnie przegladam wpis o tym jak Soros niszczy systemy sprawiedliwosci w swiecie,

"Kradniesz w sklepie, nie ścigają cię". "Uderzysz kogoś w twarz, nie ścigają cię". Zostajesz aresztowany za kradzież samochodu i w ciągu kilku godzin jesteś z powrotem na ulicy, ponieważ nie jest wymagana kaucja pieniężna. Zostajesz aresztowany, nawet za śmiertelną napaść, i nie jest wymagana kaucja, więc wracasz na ulicę.

Centrum Praw Konstytucyjnych (CCR), to kolejna grupa Sorosa. Jest to organizacja pro-Castro i główny członek lobby "otwartych granic". CCR sprzeciwia się większości działań antyterrorystycznych rządu USA po 9/11, twierdząc, że amerykańska "niesprawiedliwość" prowokuje akty międzynarodowego terroryzmu.

Soros finansuje Human Rights Watch, grupę, która krytykuje USA i Izrael, sprzeciwia się karze śmierci we wszystkich przypadkach i dąży do otwartych granic i całkowitej amnestii dla nielegalnych cudzoziemców. A to tylko trzy z setek amerykańskich grup, które Soros obficie finansuje.

https://politicrossing.com/uniting-the-fascist-left/

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 12:21

Trzeba przede wszystkim pamietac, ze to polski prezydent i premier byli tak wyrywni, ze rok temu dali nie tylko gwarancje, ale wsparli materialnie babe, ktora twierdzi, ze wygrala wybory z Lukaszenka. Baba nie stacjonuje na Litwie, nie stacjonuje na Lotwie, czy w Niemczech, tylko w Warszawie, w kwaterze, ktora dostala od polskiego rzadu.

To co sie teraz dzieje na granicy to jest prosta konsekwencja tych deklaracji.

W lipcu 2021 Lukaszenka zamknal na sztywno granice z Ukraina, twierdzac, ze mu podsylaja zielonych ludzikow z bronia, zeby zrobic na Bialorusi majdan i go przewrocic. Alex doszedl w koncu do decyzji, ze trzeba troche gnoju przerzucic na strone przeciwnika i zaabsorbowac sily po drugiej stronie.

Zanim przystapilismy do Unii jezdzilem na Bialorus bez wizy i pamietam dokladnie moment, kiedy polska polityka stala sie jawnie antybialoruska. Pamietam moment, kiedy zostaly wprowadzone wizy dla Bialorusinow, bo to wtedy niby polska granica stawala sie granica Unii. Przypomne jednoczesnie, ze wizy nie zostaly wprowadzone dla Ukraincow. W odpowiedzi Bialorus wprowadzila wizy dla Polakow z bonusem pt. polisa ubezpieczeniowa.

Tan antybialoruska polityka, niczym nie prowokowana z bialoruskiej strony dziala niezaleznie od tego kto jest przy wladzy w Polsce. Bielsat dostaje koncesje i kase rzadowa od 2007 roku i nadaje niezaleznie od tego czy rzadzi PiS, PO, czy ktokolwiek inny.

Koczownicy bez paszportow i certyfikatow kowidowych na granicy to jest wiadomosc od Lukaszenki, ze dalsze robienie gnoju na Bialoruski moze rowniez oznaczac gnoj w Polsce, no, ale Duda po swojej przemowie w mediach kilka dni temu wyciagnal Cichanouska jako opiniotworcze medium, czyli potwierdzil jej gwarancje.

Lukaszenka w ten sposob dostal message, ze linia polskiego rzadu jest sztywna i negocjacji nie bedzie, bo prawowita prezydentka wybrana w wyborach jest w Warszawie na zoldzie polskiego rzadu.

Media workerzy z Bielsatu wypisuja na wirtualnejpolsce, ze Lukaszenka to jest trep i klawisz, bo zaklad, ktorym za mlodu kierowal jako partyjny komunista miescil sie trzysta metrow od wiezienia. No i w mozg Lukaszenki wdala sie jakas wiezienno-klawiszowska choroba, ktora go zzera do dzis.

Jesli to prawda, to mozna sie tylko eskalacji gnoju spodziewac.

Ja nie wiem kto daje gwarancje Dudzie i Morawieckiemu. Nie mam jednak watpliwosci oni prowadza niebezpieczna gre, ze to nie jest ich gra i ta gra wykracza poza polski interes, no i moze sie to skonczyc niekoniecznie pomyslnie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 10 listopada 2021 12:21
10 listopada 2021 12:32

Niestety nie mogę się z tobą zgodzić. Jeśli przystąpiliśmy do UE, to staliśmy się częścią planów UE. To nie Duda i Morawiecki wprowadzali Polskę do struktury, ale Miller z Kwaśniewskim. I co? Nie rozumieli, co się dzieje? Nie wiedzieli, że dla Ukraińców nie będzie wiz, a dla Białorusinów będą? Takie z nich gapcie? Dzisiaj też czegoś nie rozumieją? Myśleli, że będzie inaczej? O jeny, naprawdę? Decyzje mają swoje konsekwencje niestety. I one są długotrwałe. Nie wycofamy się z UE, choć wielu do tego dąży. Łukaszenka nie ma nic do zaproponowania ani Białorusinom, ani tym bardziej Polakom. Jest postacią tymczasową z wielkimi złudzeniami. Jeśli rozpoczął tę akcję niech pokaże, że potrafi ją przeskalować. Niech ruszy czołgami. Skoro nie chce byśmy mu robili gnój na Białorusi, powinien tak zrobić. Zrobi? Wysyłanie message, ma tyle samo sensu co uprzedzanie przeciwnika o tym, że mu sie zada cios. To jest kraniec jego możliwości. Dalszych atrakcji nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @handlarz 10 listopada 2021 12:09
10 listopada 2021 12:33

To jest próba sprowokowania normalsów do samosądów. Może się udać niestety

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 12:39

Swietny tekst

"Jeden ze starych komentatorów napisał tu wczoraj, że awantura na granicy jest po to, byśmy się nie mogli połączyć z Białorusią, czego chce Łukaszenka. "

No to jest przykład typowego zdziecinnienia prawicy, Gospodarz trafnie go przytoczył"Skoro Zachód chce nas wykorzystać (bo chce) to znaczy, że Putin/Łukaszenka/Chiny chcą naszego dobra" - to jest logika dobrego przedszkolaka. Polityka i świat dorosłych polega na tym, że praktycznie każdy kto dysponuje władzą chce wykorzystać innych (w róznych celach). W końcu do władzy trafiają specyficzni ludzie. Chce nasz wykorzystać Biden, Merkel, Izrael, Putin, Łukaszenko, nawet Czesi i Litwini. Oczywiście też chce nas wykorzystać PiS: przecież posłowie nie są posłami z miłości do Ojczyzny, ale z pensji z rad nadzorczych od Obajtka, takiego mego modelowego cwaniaka.

Nawet pan Gabriel Maciejewski nie prowadzi Szkoły Nawigatorów z dobrego serca, ale dlatego, że postanowił kapitalizować niszę, jaką są wartościowe publikacje historyczne i Szkoła jest formą kontaktu z czytelnikami. I nie ma w tym nic złego, na tym polega dorosłość, że się w z ludźmi wchodzi w interesy dla zysku.

Prawica w Polsce tak samo jest na etapie bajek Disneya jeśli chodzi o relacje męsko-damskie jak i jeśli chodzi o politykę. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @handlarz 10 listopada 2021 11:35
10 listopada 2021 12:42

Ach,  moj  Boze,...

...  jakie  to  "bidulki"  z  tych  lekarzy  i  pielegniarek  w  podlaskich  szpitalach  !!!

Nigdy  o  czyms  takim  nie  czytalam  we  Francji...  juz  oni  by  wiedzieli  co  zrobic  z  takimi  "krewkimi  migrantami"  !!!

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 10:06
10 listopada 2021 12:44

Polska według mnie gra teraz grę pt "co prawda nie mamy gazu, ale jesteśmy bardziej wiarygodnym stróżem Niemiec na wschodzie niż Rosja". Z resztą w Niemczech ciągle się układa rząd, więc takie walenie w garnki pod oknami, jak uprawia Putin&Baćka uchodźcami jest jednym z argumentów kto-kogo.

Rosja z resztą największy lewar ma nie w postaci uchodźców w kwestii gazu i Niemcy to wiedzą i Putin to wie i w Waszyngtonie to wiedzą. Teraz na granicy trwają próby niszczące Polski jako sojusznika w ramach NATO. Rosja chce pokazać, że inwestowanie w nas nie miało sensu, a my mamy chcemy wprost przeciwnie. 

Tusk już sobie odpuścił wybory 2023, wiec pewnie do Niemiec też to dotarło. Niemcom bardziej niż na destabilizacji w Warszawie zależy, by Polska nadal uprawiała te niezgrabne fikołki w Brukselii gdzie się skłóciła ze wszystkimi, a nie by się dogadywała z Francja w sprawie atomu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 10 listopada 2021 12:44
10 listopada 2021 12:48

Mam nadzieję, że się dogadają w sprawie tego atomu i w Paryżu będzie jakiś poważniejszy prezydent. 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @valser 10 listopada 2021 12:21
10 listopada 2021 12:48

Jest w tym trochę racji (Łukaszenko odgrywa się na Polsce osobiście bo chcieliśmy go obalic w 2020) ale trzeba na to patrzeć jako element gry: my jego, on nas. Jakbyśmy w 2020 Łukaszenkę uznali, to dziś też by byli uchodźcy na granicy, bo jest to kij który ma na nas wymusić ustępstwa. 

Przy czym myślę, że jak pisał Gospodarz trzy dni temu: Cichanouska w Warszawie to element większej układanki, kórej kierownictwo jest daleko za Polską. Po prostu w kryzysie ekonimicznym (a taki teraz mamy wszędzie: inflacja, braki towarowe etc) jest próba sił. 

Przecież Niemcy w 1918 przegrały nie przez "zdradę i spiski" ale dlatego siadła im gospodarka.

Z resztą w Turcji Erdogan jest najsłabszy od dekady, tam też jest gra na przeczekanie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 10 listopada 2021 12:39
10 listopada 2021 12:49

Denerwuje mnie pan czasem, ale dobrze pan to ujął, trzeba zmienić sposób komunikacji z memów i bon motów, z konstrukcji baśniowych, nie na realne bynajmniej, bo nikt nie wie co to znaczy, ale na bardziej prawdopodobne. 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @handlarz 10 listopada 2021 12:09
10 listopada 2021 12:50

to służy temu, by ludzi zachęcić do sprzedaży mieszkań w bloku i domków pod lasem i do przeprowadzki do nowych grodzonych & strzeżonych osiedli (jak RPA)

W USA w latach '50 nazywało się to BlockBusting. Stary numer, by zmotywować klase śrenią do pracy.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @handlarz 10 listopada 2021 11:35
10 listopada 2021 12:51

nagrywać & pokazywać.

teraz już można

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 11:05
10 listopada 2021 12:52

ale to jest bez sensu!

Pomijając już, że Niemcy się na nas wypną,zakręcą gaz i zostawią z uchodźcami, to przecież gra idzie o to, żeby pokazać, że Polska jako wschodnia marchia Unii daje radę. A nie że od razu rzuca karabin i idzie na piwo.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:36
10 listopada 2021 12:54

Akurat Marsz i to co zrobił Trzaskowski to jest jego typowy "geniusz"

PiSowi zawsze ten marsz nie pasował i się od niego odcinali. A teraz mają wreszczie okazję, by przy pomocy Trzaskowskiego przejąc marsz i wchłonąć środowisko (bardziej Ziobro, ale jeden PIeS). 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 12:32
10 listopada 2021 12:56

HEHE... tymczasowa postac... niezle. To ci sie udalo. On jest prezydentem od 1994 roku. To raczej cala reszta jest przejsciowa i tymczasowa. Za trzy lata beda trzy dekady, jak on prezydentuje.

O Millerze i Kwasniewskim nie ma sensu dyskutowac. To komuchy i cokolwiek by nie zrobili i czegokolwiek by nie mowili, to nie mozna im ufac. To sa notoryczni klamcy i oszusci.

Gdyby na granicy mialo sie cos podziac, to by sie juz podzialo. Idzie zima. W nocy, w lesie temperatury sa nie do wytrzymania. Material szybko ulega zmeczeniu. Wiec jesli ich w tej chwili stac na to, zeby sciac dwa drzewa i troche poborsuczyc, to to jest wszystko. Nazajutrz energii jest mniej i motywacja spada.

Bialorus nie ma Polsce nic do zaproponowania, ale podobnie jest z Ukraina, pomijajac oczywiscie sile robocza, bo i ta na Bialorusi by sie jakas znalazla. Otwierajac granice dla Bialorusinow i dajac im pozwolenie na prace, w ciagu sezonu mozna wypompowac cala liczaca sie sile robocza. Tam mieszka zaledwie 10 milionow ludzi, cztery razy mniej niz na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 10 listopada 2021 12:21
10 listopada 2021 12:56

Dokladnie  tak...

...  oni  nas  wkrecaja  w  ten  SWOJ  GNOJ...  nic  wiecej  !!!

A  "gwarancje"  moze  "daje  im"  Macron...  bo  tyle  jazdy  jest  w  telewizorze  francuskim  przeciw  Lukaszence,  ze  glowa  mala.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 10 listopada 2021 12:52
10 listopada 2021 12:58

To żart przecież, ależ pan jest dosłowny

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 10 listopada 2021 12:56
10 listopada 2021 12:59

Toteż Ukraina niczego Polsce nie proponuje, jej propozycje są skierowane do kogoś innego. O tymczasowości Łukaszenki sam się wkrótce przekonasz

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 12:32
10 listopada 2021 13:03

Stety,...

...  ale  ma  Pan  absolutna  racje  !!!

A  teraz  pozostaje  TYLKO  aby  to  cale  "pookraglostolowe  towarzystwo"  cUs  sobie  wyjasnilo  i  nie  wciagalo  w  ten  GNOJ  calego  narodu,...  bo  doskonale  wiedzieli  w  jakie  G**NO  wlaza,  po  co  i  za  ile  !!!

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 12:59
10 listopada 2021 13:05

Nikt nie jest wieczny. 27 lat to wiecej niz cwierc wieku. Na kazdego przyjdzie czas. On jednak przetrzymal Walese, Kwasniewskiego, Komorowskiego i czala reszte, ktora tworzy juz w tej chwili polityczny niebyt.  Wiadomo, ze on sam nie odejdzie wiec go posprzataja. Tu nie trzeba byc prorokiem, ani zadnym dyrektorem studiow strategicznych. Tak bedzie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 10 listopada 2021 13:05
10 listopada 2021 13:11

Jeśli liczy na państwowy pochówek, może się srodze zawieść. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 13:11
10 listopada 2021 13:17

On w zeszlorocznych wyborach pokazal, ze nie ma mowy o zadnych ustepstwach i rezygnacji, odejsciu z polityki. Teoretycznie na piec lat ma spokoj, to jego szosta kadencja, ale trzeba wziac pod uwage, ze pierwsza trwala siedem lat.

Panstwowy pochowek to on moze jedynie w Rosji sobie zalatwic w tej chwili. To nie jest wykluczone calkowicie.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:17
10 listopada 2021 13:21

Podają - sam kilka razy słyszałem. Powtarzanie 100 razy dziennie w TVP chyba niewiele by zmieniło, bo kałowcy i tak słuchają tefałenu.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @koncereyra 10 listopada 2021 12:52
10 listopada 2021 13:30

Gospodzarz ironizował pisząc o tym otwieraniu jak chce kało.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @valser 10 listopada 2021 13:05
10 listopada 2021 13:33

"Nikt nie jest wieczny. 27 lat to wiecej niz cwierc wieku."

On z pewnością tak nie myśli. Na pewno uważa, że jeszcze 20 lat może pociągnąć. Jego tymczasowość zaczyna się właśnie teraz.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Henryk-W 10 listopada 2021 13:30
10 listopada 2021 13:37

Tak myślałem, ale w internecie nie widać mimiki i się człowiek może oszukać:)

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 12:58
10 listopada 2021 13:38

Mój błąd. Przepraszam. Człowek uczy się całe życie

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 12:49
10 listopada 2021 13:39

O dostać taki komentarz od autorytetu to zawsze miło:))

zaloguj się by móc komentować

manama1 @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 14:00

Zakres krajowych dezinformacji w kwestii 'wschodniej" był i jest ogromny. Trzeba pamiętać np. o dotychczasowym bełkocie z niejednych ust płynącym , jak np o analizach  o jakoby zagrożonym najbradziej  "przesmyku suwalskim" (nawet nowę nazwę geograficzną stworzono, gdy jednocześnie ( wszytskie rządy po kolei) dokonywano  zupełnego  ogołocenia najbardziej newralgiczego odcinka Podlasia ( na wysokości Grodna właśnie) z obecności jakichkolwiek stałych jednostek wojskowych.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Henryk-W 10 listopada 2021 13:33
10 listopada 2021 14:14

Kaczynski zahaczony w jednym z ostatnich wywiadow, czy nie wybiera sie na emeryture odpowiedzial przeczaco, bo "tyle rzeczy jest jeszcze do zrobienia". Alex jest piec lat od Jaroslawa mlodszy. Im nie w glowie jakies emerytury i abdykacje.

Lukaszenki zadna ulica nie obali. Bez interwencji z zewnatrz to jest malo prawdopodobne, co widac po ubieglorocznych akcjach. Opozycja musiala uciekac, jak nie chciala zamieszkac w wiezieniu. 

Jak cos bedzie niedomagac na duza skale ekonomicznie, bo zachod nalozy sankcje, to sie zintegruje z ruskimi na 100% i dalej bedzie gubernatorem na Bialorus. Rosja nie zbagatelizuje sytuacji i swoje w tym zakresie zrobi.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 11:42
10 listopada 2021 14:16

Wczorajsza scena w krakowskim tramwaju 52. Późna pora, pierwszy wagon kilku pasażerów siedzi na początku wagonu. Tylnim wejściem wsiada grupa mężczyzn. I zaczyna się coś dziwnego. Mówią po arabsku bardzo głośno, krzyczą, rżą, bo to trudno nazwać śmiechem. Jest w tym pogarda i zadowolenie z siebie . Panują. Krótka wymiana spojrzeń między nnami na przodzie i widzę, że boją się odwrócić, żeby chociaż wyrazem twarzy okazać dezaprobatę. Myśl, może głupia , ale podziałało. Na cały głos z komórki polska pieśń marszowa. Cisza.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @K-Bedryczko 10 listopada 2021 10:18
10 listopada 2021 14:29

Jak Wielka Brytania w Yes Minister, mogą obiecać dowolne wsparcie poza pomocą.

zaloguj się by móc komentować


Brzoza @Drzazga 10 listopada 2021 14:16
10 listopada 2021 14:36

Drogi Panie, oczy są do patrzenia, a nie po to, aby nimi robić wyrazy twarzy palcem w bucie. Problemem jest strach.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 12:32
10 listopada 2021 14:46

Dziwnymi drogami chodzą dążenia unii. Był mały ruch przygraniczny z Białorusią- już nie ma .Nie lzia.Komu to przeszkadzało? Otwarto za to ruch z Kaliningradzką obłastią .. po cholerę ? Zeby przygraniczne ''Biedronki'' zwiększyły obroty?

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Brzoza 10 listopada 2021 14:36
10 listopada 2021 14:58

O strachu było i zaskoczeniu.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 15:23

Wczoraj jedne z deputowamych Niemieckich od socjaldemokratów zaproponował Ukraińcom przejęcie tych ludzi z Granicy. Niemi2ccy pogranicznicy i policjańci zaapelowali do Polskich by okazali nieposłuszeństwo i nie wypychali ludzi z powrotem. Białorusini nie qypuszczają ludzi ze stref byforowych twierdząc, że skończyły im się wizy....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 10 listopada 2021 15:23
10 listopada 2021 15:27

Daj link z tymi wypowiedziami niemieckich policjantów, bo mi to fejkiem zalatuje. Niemiecki policjant nie mówi niczego od siebie. 

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 15:27
10 listopada 2021 15:39

To rosyjsko amefykańscy Żydzi...

https://youtu.be/bpwqWAVFlE4

Przjachali z Niemiec z pomocą którą przekazali podobno miejscowym... którzy jak partyzanci przenieśli dalej... I ten dIennikarzyna w autobusie o tym mówi. Zdaje się 11 minucie 30 ści...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 15:41

On w twj chwili jest w Polsce na granicy, ma robić reportarz. Ciekawe czy nasi go sprawdzili...?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 10 listopada 2021 10:03
10 listopada 2021 15:50

"Ależ, czy oni nie zdają sobie sprawy, że ci uchodźcy  chcą jechać do Niemiec a nie zostać w Polsce. Problem zaś polega na tym, że Niemcy ich nie chcą."

 

Jak to?

Już im przeszło?

Nie chcą się ubogacać kulturowo?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @valser 10 listopada 2021 12:21
10 listopada 2021 16:37

"To co sie teraz dzieje na granicy to jest prosta konsekwencja tych deklaracji."

No nie - jakie to proste.

Nie spodziewałem się tego po Panu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DYNAQ 10 listopada 2021 14:46
10 listopada 2021 16:49

"Dziwnymi drogami chodzą dążenia unii. Był mały ruch przygraniczny z Białorusią- już nie ma .Nie lzia.Komu to przeszkadzało? Otwarto za to ruch z Kaliningradzką obłastią .. po cholerę ? Zeby przygraniczne ''Biedronki'' zwiększyły obroty?"

 

Ruch z Kaliningradzką obłastią to wprowadził ten człowiek poniżej, w 2011 roku. Tak w ramach demokratyzacji Rosji.

Image

On już wtedy musiał chyba palić skręty z wyrażnym dodatkiem obciętych paznokci, jak to trafnie niedawno ujął nasz gospodarz.

zaloguj się by móc komentować

valser @szarakomorka 10 listopada 2021 16:37
10 listopada 2021 16:56

Jak pan sobie poslucha tego wyzej linkowanego filmu 

https://youtu.be/bpwqWAVFlE4

i dotrze do momentu, kiedy sam Lukaszenka mowi - "chcieliscie, braliscie w tym udzial, to teraz macie i ponoscie konsekwencje" (chodzi o udzial polskich sil zbrojnych w amerykanskich operacjach w Iraku i Afganistanie) - to sprawa (dla Lukaszenki) wydaje sie prosta. Ja nie posadzam polskich politykow o dalekowzrocznosc i przewidywanie konsekwencji wlasnych decyzji i czynow. To dopiero byloby naiwne i proste.

Cala ta historia pokazuje, ze z filozofii walki "za nasza wolnosc i wasza" nalezy sie leczyc. A tymczasem najlepiej w tej sytuacji byloby znalezc i podsunac innego frajera do takich wdziecznych i obarczonych etyczna powinnoscia zadan.

Te scysje na bialoruskiej granicy to jest marzenie ludzi zaburzonych etycznie, o tym, ze w koncu realizuje sie mysl o Polsce jako przedmurzu, niestety juz nie chrzescijanstwa, ale przynajmniej "obrony wartosci europejskich".

Jesli to sie nie uda, to w nastepnej fazie bedzie czas na bedzie biadolenie, ze traktaty i sojusznicy zawiedli. A moze nie zawioda i bedzie jakas wieksza chryja na polskim podworku i w koncu jakis amerykanski sztabowiec bedzie mogl wyksztusic - "a nie mowilem"...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @valser 10 listopada 2021 16:56
10 listopada 2021 17:07

  • Ja mam wrażanie, że mówi Pan z pozycji osoby daleko mieszkającej od kraju rządzonego przez tego mordercę. No i co z tego, że nasi w czymś brali udział, jego ludzie takzę w paru rzeczach brali udział. To przypomina jak zmaltretowali dzienikarzy polskich w Moskwie po tym, jak jakaś banda obszczymurów skasowała telefony kom od grupy nastolatków dzieci dyplomatów w jakimś parku warszawskim. Mimo, że tych obszczymurów złapali i osądzili ci dziennikarze musieli wylądowac w szpitalu. Mieszkamy obok bandytów i jesteśmy temu winni. Jak pozwalali zakłądać przedsiębiorstwa i inwestować polskim firmom a potem je przejmowali, to było ok... Nikt za tymi firmami się nie wstawiał. To na granicy to atak na Polskę.
zaloguj się by móc komentować

valser @K-Bedryczko 10 listopada 2021 17:07
10 listopada 2021 17:28

Tak, mowie dokladnie z takich pozycji - dystans fizyczny daje perspektywe, a miejsce oddalenia material do analizy porownawczej. Nie jestem skazony uczestnictwem w wydarzeniach. To mi nie zaslania mojego obrazu.

To co sie dzieje na granicy to nie jest zaden atak. To jest akcja, ktora mozna porowna do walenia kijem w krate. Nikt poki co dalej sie nie posunal. Zobaczymy w jakim kierunku to pojdzie. Eskalacje trzeba wziac w rachube, ale jak ktos tak slabo zaczyna, to bez dokladania do ognia (w gotowce) paliwo sie szybko wypali i entuzjazm upadnie. Idzie zima. Temperatury w nocy spadaja do kilku stopni kolo zera. Trzeba poza tym jesc, myc sie, chodzic do toalety, itepe. Za pare dni beda chorzy, beda wszy, odparzenia w pachwinach, masowa sraczka - slowem katastrofa humanitarna. I wtedy sie dopiero zacznie prawdziwe, dziennikarskie grzanie tematu i pojawia sie znowu argumenty "o bestialstwie sluzb".

Niech pan dla samego siebie zinterpetuje finansowanie w Warszawie dziuni, ktora wygrala wybory z Lukaszenka, dzialanosc i finansowanie propagandy w Bielsacie, i cala polska polityke wschodnia, zwlaszcza po wejsciu do Unii i uzasadni w tym jakis polski interes?

Madrych ruchow we wschodniej polityce, to znaczy takich, ktore sa nastawione na deeskalacje, a nie na prowokacje to ja sobie nie potrafie przypomniec. Polska rozgrywka z Bialorusia, Ukraina i Rosja, to niekoniecznie z Polski jest sterowana, aczkolwiek przez Polske realizowana.

Sytuacja wyglada tak - na Bialorus (do ubieglego lata, bo teraz to jest stan wyjatkowy) mozna bylo wjechac samochodem z wypozyczalni, majac zorganizowana wize. Zeby wjechac na Ukraine, to akurat wizy nie potrzeba, ale nie da sie wjechac samochodem z wypozyczalni, bo wlasciciel samochodu ma wpisane w komputer, ze to jest teren zagrozony dzialaniami wojennymi i ubezpieczenie nie obejmuje wjazdu na ten teren.

 

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @valser 10 listopada 2021 17:28
10 listopada 2021 18:05

" Idzie zima. Temperatury w nocy spadaja do kilku stopni kolo zera. Trzeba poza tym jesc, myc sie, chodzic do toalety, itepe. Za pare dni beda chorzy, beda wszy, odparzenia w pachwinach, masowa sraczka - slowem katastrofa humanitarna."

Tu się zgadzam.

Koczowanie na mrozie i wietrze nikomu nie służy, zwłaszcza popielatym.

Łukaszenka ich przezimuje i na wiosnę jak się ociepli mogą wrócić.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @valser 10 listopada 2021 17:28
10 listopada 2021 18:06

"To co sie dzieje na granicy to nie jest zaden atak. To jest akcja, ktora mozna porowna do walenia kijem w krate. Nikt poki co dalej sie nie posunal. Zobaczymy w jakim kierunku to pojdzie. Eskalacje trzeba wziac w rachube,"


Zgadzam się z takim ujęciem. Gdyby ktoś (Kaczyński) chciał to rozładować, mógłby to zrobić szybko. Na kilka sposobów.  Widocznie nie o to chodzi, przedłużanie tego spektaklu było Kaczyńskiemu na rękę. Notowania partii rosną, lud przeżywa patriotyczne uniesienia, co pozwala kręcić bacik na opozycję i wzmocnić nadwątlałą władzę. 
Białoruś od dłuższego czasu stawała się coraz bardziej atrakcyjnym szlakiem migranckim na bogaty zachód, a co najmniej od czerwca ruch przez zieloną granicę przybrał na sile, o czym szły raporty. Więc to nie jest tak, że nagle, ni z gruszki ni z pietruszki ruszyła nawałnica na naszą granicę. Spiętrzyło się, bo Kaczynski wywołał efekt korka na autstrostadzie, działaniami hamującymi przepływ strumienia migrantów. I mamy "granice w ogniu" , "czekamy na pierwsze strzały" itp nagłówki i tytuły. To proste wyjaśnienie, ale bardzo prawdopodobne. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 10 listopada 2021 12:56
10 listopada 2021 18:40

Granica jest otwarta ale oni nie mogą wyjechać. A jak się któremuś uda to nie może ściągnąć rodziny. Do PL przyjeżdżają z coraz dalszych rejonów byłego ZSRR. Wieczorem w dyskontach jest więcej zagranicy niż naszych. Ale nie ma burd, żadne grupy nygusów po mieście się nie szwendają, wszyscy pracują. Jak balują to po mieszkaniach. W szkole praktycznie co miesiąc nowe dzieci dochodzą. UE powinna nam za to dopłacać a nie kary dokładać.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alrus 10 listopada 2021 18:06
10 listopada 2021 18:41

Na przykład jak Kaczyński mógł to rozładować?

zaloguj się by móc komentować

tadman @Alrus 10 listopada 2021 18:06
10 listopada 2021 18:58

Do niedawna Białorusini wyjeżdżali do Polski na pobyt okresowy, do pracy, czy na studia samolotami, bo komunikacją samochodową było to utrudnione lub niemożliwe.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 18:41
10 listopada 2021 19:18

On już pisał jak...

A Kurdej-Szatan ogłosiła że pójdzie jutro w Marszu by odpokutować swoje wyskoki. Kurski ją wywalił z TVP a w reklamach Play też jej nie widać. Taka akcja przed Świętami to jak sabotaż dla firmy. Może reszta trochę zacznie uważać na słowa.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 10 listopada 2021 18:06
10 listopada 2021 19:22

Bedzie  sie  dzialo...

...  "wlasnie"  do  Macron'a  przyleciala  Kamala  Harris  "z  wizyta",  a  Hollande  "przezywa  dni  chwaly",  bo  "robi  za  swiadka"  w  WLASNIE  rozpoczynajacym  sie  procesie  w  sprawie  Betaclan...

...  takze  KABOTYNADA  trwac  bedzie,  moze  ciutke  oslabnie  ze  wzgledu  na  nadchodzace  zimowe  warunki  pogodowe,...  a  w  Polsce  POSTREZYM  Jaruzelskiego  "rozliczal  bedzie",  a  wprost  nawet  "obalal"  REZYM  Lukaszenki  !!!   No  jaja  jak  berety  !!!

A  ZLODZIEJE  i  BANDYCI  dalej  chodza  po  wolnosci,...  i  dalej  KRADNA  ile  wlezie,  ale  TEATRUM  DLA  IDIOTOW  must  go  on  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 19:23

No żesz ... A czymu Trzaskoski o tym nic nie wie? On by to rozgłosił wszem i wobec, zrobił jakiś nowy campus. Jak ten swój magnetofon od taty. Obleciałby z tym całe podwórko. A ci to tylko na jakiejś ambonce gardłowali. Czegoś idą w dół notowania pana Rafała na zachodzie. Czyżby pan Donald przyłożył do tego rękę?

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 10 listopada 2021 18:41
10 listopada 2021 19:35

Alrus...

...  przecenil  Kaczynskiego,...  tak  samo  jak  pol  narodu,  wlacznie  ze  mna  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 10 listopada 2021 16:49
10 listopada 2021 19:36

Ojejku! Biedny dziadek. Żona z domy wykopsał. Ludzie miejta serce, dajta mu piątaka na piwo. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @valser 10 listopada 2021 17:28
10 listopada 2021 19:48

Tu nie chodzi na razie o posunięcia, to walenie w kratę to teraz ruch pionami, to są szachy na razie, fugury muszą znaleźć się w odpowiednich miejscach. Ja sądzę że to akcja koordynowana z Berlina przez Moskwę z akceptacją USA. Ja mam nadzieję, że nasi wytrzymają, bo naciski i ataki będą się nasilać z obu stron. A dyplomację mamy ..... słabą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 10 listopada 2021 10:52
10 listopada 2021 19:50

Czyli emeryci zbyt  wolno wymierają i socjał bankrutuje.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 10 listopada 2021 15:39
10 listopada 2021 19:54

To są głodne kawałki, najnowszy pomysł propagandystów GRU w Moskwie i agentury GRU w Berlinie: pomieszać pojęcia czyli wmawiać że uchodźcy są tym samym co imigranci za kasą. Prawo UE rozróżnia te dwie katogorie. Nie wiem czy ktoś w Niemczech zgłasza takie oskarżenia wobec, ale jeśli tak to znaczy że czyta cyrylicę, bo te argumenty, czyli pomieszanie pojęć, pojawiły się najpierw w prasie moskiewskiej. Pomieszanie bo unijny zakaz wpychania (spowrotem za granicę którą przeszli) dotyczy uchodźców/uciekinierów przed politycznym terrorem a nie imigrantów za kasą.

Ten gość zaczyna od 10':44''. Nazywa się Suren Matewosjan, ormiańskie nazwisko, a wygląda jak czysty estoński typ. Typowa robota GRU. Tak samo jak gadka tego Niemca zaraz przed nim, że niby Łukaszenka tyranizuje cały kontynent, ale rząd polski jest bandyta bo nie dopuszcza organizacji humanitarnych w strefie stanu wyjątkowego. To jest właśnie to co pan mówi. Wymuszenie formalnej zgody na interwencję niemieckich organizacji propagandowych i niemieckich służb na polskiej wschodniej granicy. Może się mylę ale to wygląda na koordynację akcji białoruskiej KGB, moskiewskich GRU i berlińskiej BND. Po prostu jeśli to nie wyjdzie, znowu wygra elektorat PiS. A Tuskowi trzeba będzie załatwić jakieś dożywocie w domu opieki społecznej.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 10 listopada 2021 19:54
10 listopada 2021 19:59

Dokładnie tak samo sądzę. Proszę zwrócić uwagę na rezolucję parlamentu europejskiego oraz to, że zdaje się jesteśmy sami tym razmem, poza komentarzami zwykłych ludzi czyli nie przyjdą jak za Trampa i nie dadzą po łapach... Nawet Węgrzy się nie odzywają.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 10 listopada 2021 12:56
10 listopada 2021 20:01

dobrych kilka milionów Ukrainców "wyemigrowało" do Rosji

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 10 listopada 2021 13:05
10 listopada 2021 20:06

Łukaszenko stał się "problemem" dla Kremla. Jesli tylko znajdą "następcę" (może już znaleźli, a  z tym rzutem uchodźców na druty chcieli go pogrążyć politycznie), wymienią go bez żadnego "ale".

zaloguj się by móc komentować


Paris @stanislaw-orda 10 listopada 2021 19:50
10 listopada 2021 20:10

Tak  zrozumialam,...

...  a  on  zdecydowal  sie  "im  dopomoc",...  bo  3  dawka  jest  dla  Frankow  65+  -  "obligatoire"  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 10 listopada 2021 16:56
10 listopada 2021 20:13

Obecne "wartości europejskie" msa w 100 procentach antychrześcijańskie.

Mamy więc o co walczyć. Znaczy, musimy.
 

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 10 listopada 2021 20:06
10 listopada 2021 20:18

Faktycznie,...

...  az  krolowa  brytyjska  zgryzot  dostala  i  sie  wziela  i  rozchorowala  !!!

zaloguj się by móc komentować


Caine @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 20:19

Według moich obserwacji, w szeregach kibiców występuje nadreprezentacja  idiotów i bandytów. I żadna z tych formacji nie lubi PiS.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 10 listopada 2021 20:10
10 listopada 2021 20:21

My  (Polska) jesteśmy także w tej kolejce.

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @stanislaw-orda 10 listopada 2021 20:19
10 listopada 2021 20:24

Szacun Panie Stanisławie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 10 listopada 2021 20:21
10 listopada 2021 20:26

Z  pewnoscia,...

...  a  "nasi  i  nienasi"  zrobia  wszystko,  zeby  "rotszyld"  zarobil  i  nie  zbankrutowal  !!!

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski
10 listopada 2021 22:12

Nieostroznie ogladnalem gaworzenie Pomroczka i Kutaska.

https://vod.tvp.pl/video/minela-dwudziesta,09112021,56468902

Problem jest zawsze jeden i zawsze ten sam. Gdzie nie siegnac okiem - czy to bedzie sad, prokuratura, polityka, medycyna na poziomie zarzadzania, media, sztuka, kultura, sport - to wszystko sa ludzie, ktorzy pochodza z selekcji negatywnej. Im glupszy i bardziej nieudolny tym bardziej sie nadaje. Oni wszyscy sa z towarzyskiego, albo rodzinnego rozdania, a Kurski do tej telewizji ich starannie dobiera, zeby to po mysli wypadlo.

Ja jestem daleko wiec sie nie boje, ale sluchajac tych gosci w studio, bedac na miejscu, mysle, ze mozna poczuc strach. Jak przyjda wypadki, ktore przekraczaja pojecie sytuacji obecnej, to ratunku w tych gosciach i tych dyskusjach nie ma co szukac.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Caine 10 listopada 2021 20:19
11 listopada 2021 00:50

"Według moich obserwacji, w szeregach kibiców występuje nadreprezentacja  idiotów i bandytów. I żadna z tych formacji nie lubi PiS."

Tak się zastanawiam co się stało ze Staruchem [Piotr Staruchowicz], który w swoim czasie był ulubieńcem "Gazety Polskiej" i ferajny Sakiewicza.

Czyżby wypadł z łask pana redaktora?

No tak, rządzą już nasi, bandyta stadionowy niepotrzebny.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 10 listopada 2021 22:12
11 listopada 2021 09:38

selekcja negatywna jest sposobem tworzenia środowiskowych gangów, których jedynym celem jest : kasa, kasa, ... od frajerów co w państwo prawa wierzą [prawda, prawo, etc a kogo to obchodzi; mam pieczątkę i biurko to wszystko moje i moi kumple też się obłowią];- no i oczywiście na podstawie prawa i zgodnie z prawem, ... 99% tych ludzi nie zna prawa na poziomie pojęć defincyjnych [szczególnie dotyczy to sędziów kreujących wyroki w imieniu RP] - RP utraciła znamiona Państwa w rozumieniu pojęć cywilizacji łacinskiej

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 11 listopada 2021 00:50
11 listopada 2021 13:32

Cala  ferajna  Sakiewicza...

...  wraz  z  nim  jest  juz  ZAORANA...  NA  ZICHER  !!!

Mam  nadzieje,  ze  do  tej  pory  juz  sie  ozenil,  a  moze  nawet  ma  juz  dzieci...  zycze  Mu,  zeby  omijal  tych  OSZUSTOW  SMOLENSKICH  szerokim  lukiem.

zaloguj się by móc komentować


McGregor @valser 10 listopada 2021 12:21
11 listopada 2021 18:34

Trudno coś dodać, bo komentarz prawie wyczerpuje temat. Ale jednak spróbuję. Otóż oprócz tego, że premier i prezydent namaścili Ciechanouską na prezydenta Białorusi i zapewnili jej wsparcie z naszych pieniędzy, to pan Mateusz był prymusem wszechświata w sprawie sankcji na Białoruś, jako kary za rzekomo sfałszowane wybory.

Po pierwsze, sądzę że Łukaszenko, na ówczesnym etapie, nie musiał posuwać się do fałszerstwa, ponieważ te wybory miał wygrane. Dlaczego? Ano dlatego, ze Białorusini wbrew pozorom, obserwują rzeczywistość i mają kontakt z Polską i Polakami (zarówno u siebie jak i przyjeżdżają do nas). Mają też świadomość, że "demokratyzacja" ich kraju ma na celu to samo co w naszym przypadku - zniszczenie gospodarki, grabież ich zasobów i zamiana społeczeństwa w niewolników zachodnich koncernów. A tego, oprócz (podobnie jak u nas) tamtejszych lemingów, czyli "nowoczesnych" młodych z dużych miast, zasadniczo sobie nie życzą. 

Po drugie, przodownik Mateusz miał głęboko w d... , co sie stanie z białoruskimi Polakami, którzy do tej pory spotykali się w tym kraju raczej z pozytywnym stosunkiem władz i samych Białorusinów. Odwrotnie niż w "zaprzyjaźnionych" krajach czyli Litwie i Ukrainie. Od lat "nasi" próbują też używać Polaków na Białorusi jako V kolumny. Teraz Polacy mogą spodziewać sie prawdziwych represji. Kto podziękuje panu MM?

zaloguj się by móc komentować

Paris @McGregor 11 listopada 2021 18:34
11 listopada 2021 18:52

Doskonale  uzupelnienie,...

...  bo  tak  wlasnie  jest,  ze  "nasi  z  bielsat'em"  tamtejszych  Polakow  wlasnie  tak  uzywaja,...  jako  5  kolumne  !!!

A  "Cichousta  wygrala"  -  za  SOROS'owe  dziengi  -  w  pustych  lbach  "naszystUF"...  PAD'a,   BANKSTERA  MM  i  OSZUSTOW  SMOLENSKICH  na  albinosie  i  w  kurwizorze  !!!

A  to,  ze  jest  utrzymywana  za  nasze  POLSKIE  PIENIADZE  to  jest  naprawde  KRYMINAL  i  SKANDAL.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować