-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Polskość jako frazes

Nikt normalny w Polsce nie traktuje państwowej propagandy, zwanej czasem komunikacją, serio. Każdy bowiem wie, że jest to zestaw frazesów, którym posługuje się władza, żeby coś zasłonić. Nawet jeśli ma najszczersze intencje nie może ona zrezygnować z patriotycznego frazesu. A co powiedzieć o władzy, które nie ma szczerych intencji? Ta występuje w obronie praw i wolności jednostki, którą patriotyczny frazes niszczy. I rzeczywiście można odnieść takie wrażenie. Patriotyczny frazes bowiem odziedziczyliśmy po komunie wraz z całym pakietem narzędzie do jego zastosowania. I to zastosowanie nie różni się niczym od formatu znanego z czasów Jaruzelskiego, choć wielu uważa, że jednak tak. Stąd także – z przywiązania władzy do patriotycznego frazesu zamieniającego się momentami w upokarzającą farsę, bierze się niechęć Polaków do PiS. Myślę tu także, a może przede wszystkim o urzędnikach i w ogóle o tak zwanej budżetówce. Ludziom bowiem prowadzącym własne biznesy, zwisa i powiewa, co tam sobie ten czy inny rząd bierze na sztandary i jakimi sposobami usiłuje się komunikować ze społeczeństwem. Urzędnicy jednak, zmuszani do celebrowania rocznic, pielgrzymek i innych szlachetnych przedsięwzięć podejmowanych w ramach wolnego czasu, dostają w końcu małpiego rozumu i zaczynają sabotować ten rodzaj komunikacji. Potem zaś jest wielkie zdziwienie, że PiS przegrał wybory. Do frazesu patriotycznego dołącza się bowiem frazes religijny. I niech mi wybaczą zaglądający tu duchowni, ale dobrze przecież wszyscy wiemy, że kościoły są  na przeważającym obszarze kraju i tak pełne, zmuszanie więc urzędników do uczestnictwa w obrzędach nie pomaga ani Kościołowi, ani państwu, przeciwnie degraduje Kościół poprzez ten przymus. No, ale komuś zależy żeby tak było. To znaczy nie dziś, bo dziś wielu urzędników odetchnęło z ulgą, po przejęciu władzy przez Tuska, albowiem oddano im czas wolny, na który nie będzie już żadnych zamachów, przynajmniej do momentu, kiedy PiS znów nie wygra wyborów. Do tego zaś może nie dojść szybko, mimo wielu deklaracji, albowiem klęska w jesiennych wyborach była spowodowana między innymi tym, o czym tu piszę – obstrukcją urzędników z nadania pisowskiego, a także podległych im ludzi, powiązanych lokalnymi układami, którzy doszli do wniosku, że już dosyć, a władzę i tak utrzymają, bo szwagier jest w PSL, a Kryśka, koleżanka ze szkoły w KO.

Nie ma sposobu, żeby pozbyć się patriotycznego frazesu, albowiem służy on za zasłonę dla różnych niepięknych przedsięwzięć na samych szczytach władzy. Nikt chyba nie wierzy w to, że Jacek Kurski, szczerze wypowiada te wszystkie patriotyczne banały. To samo z kilkoma innymi, którzy pokazując się na wizji demonstrują kipiący wręcz patriotyzm. Frazes jedynym sposobem komunikacji władz partii z narodem. Nikt jednak jeszcze nie wyjaśnił tym władzom, jak bardzo chybionym.

Wyjaśnijmy teraz na czym polega różnica w zarządzaniu zasobem ludzkim w KO i w PiS. Ci pierwsi mają w nosie obywateli i państwo, bo przyświecają im inne cele. Nie muszą się więc komunikować z nikim, wystarczy, że nie będą się wtrącać w to, co jeden z drugim urzędnik robi po godzinach.  I już jest dobrze. Do tego stwarzają złudzenie podmiotowości jednostki, albowiem dają ludziom możliwość wypowiedzenia własnego zdania. W dodatku w formuje najbardziej chwytliwej, czyli ośmiu gwiazdek. Ktoś powie, że to wulgarna manipulacja. Oczywiście, ale jaka skuteczna. Czy PiS miał jakąś odpowiedź na ten chwyt dżudo? Nie. I nie mógł mieć, albowiem zajmowano się w partii kampanią negatywną i próbowano obrzydzać ludziom Tuska przydługimi gawędami i analizą jego wystąpień, a wszystko w sosie patriotycznego frazesu. Tamci zaś mieli hasło, które uwalniało ich emocje i dla nich – dla tych emocji – wielu gotowych było poświęcić swój prywatny czas wolny, żeby stać na ulicy i wykrzykiwać znane wszystkim hasło. Opamiętanie pewnie przyjdzie na tych ludzi, ale będzie już za późno. PiS zaś nie ma sposobu, żeby odzyskać władzę, karmi nas tylko złudzeniami na ten temat. I czyni to oczywiście w dobrej wierze, bo trzeba dać ludziom nadzieję. Trzeba było nie popełniać szkolnych błędów, to byśmy dziś nie rozmawiali o dawaniu nadziei.

Jest jeszcze jedna funkcja patriotycznego frazesu, o której się mówi mało. Służy on do ukrywania agentów wpływu. Ja tu nie będę się rozwodził nad definicjami opisującymi takich ludzi, ale chodzi o to, by mieć dostęp do serc i umysłów możliwie dużej grupy osób, w dodatku serio zainteresowanych życiem politycznym. Tego nie da się zrobić bez posługiwania się frazesem. Są różne stany skupienia frazesu patriotycznego. I wszystkie one mają właściwości paraliżujące. Betonują narrację i powodują, że łatwo jest oskarżyć każdego, kto się frazesowi przeciwstawia o bunt czy wręcz zdradę, a w najlepszym razie o złe intencje. Równie łatwo jest wmówić tym, którzy frazesowi ulegają, że są szlachetnymi męczennikami za sprawę, co prawda ani razu nie dostali w łeb, ale za to co się nadenerwowali słuchając różnych bzdur w podcastach, to ich. I należy im się przez to szacunek. Na tym mniej więcej polega działanie frazesu patriotycznego zastosowanego przeciwko Polakom przez agentów wpływu. Ludzie stosujący frazes patriotyczny mają – w przeważającej masie przypadków – czarne intencje. Władza jednak, nawet najszlachetniej usposobiona, nie może się go pozbyć, albowiem ona też jest ich ofiarą. I nikt tam nie ma pojęcia jak zbudować uczciwą komunikację. Próbowali coś robić panowie Błaszczak, Horała i Gróbarczyk, ale oni mieli, zdaje się, opinię „technicznych” i przez to znacznie słabszą pozycję. Może z wyjątkiem ministra Błaszczaka. Proponowana przez nich komunikacja rozwijała się wokół konkretów, czyli wokół strategicznych inwestycji. I teraz rzecz dziwna. Na naszym spotkaniu w Ojrzanowie, ktoś z Sali przypomniał, że szef BBN, który wygląda na człowieka więcej niż konkretnego, powiedział w jakimś swoim wystąpieniu, że te najważniejsze inwestycje, o których wszyscy mówili z nadzieją, były za bardzo upolitycznione. Ja, przyznam, od razu głośno powiedziałem, że to chyba pomyłka, bo jak szef BBN może wypowiadać takie frazesy? Ktoś musiał mu tę wypowiedź przygotować, albo się chłop zapędził. Nie ma „nie upolitycznionych” inwestycji tej skali. Jak pokazały wybory samorządowe kładka w Warszawie jest upolityczniona i to jak. A co tu dopiero gadać o gazoporcie czy CPK.

Jest więc – jest podkreślam, a nie – może być – frazes patriotyczny i polityczny znakiem rozpoznawczym, że nie jest dobrze w otoczeniu władza najwyższych.

Tak, jak napisałem są różne stanu skupienia frazesu i do niego zaczynają się czasem kariery polityczne. Najbardziej wyrazistym przykładem jest tu kariera Grzegorza Płaczka, który jest kwintesencją frazesu patriotycznego, w dodatku unowocześnionego, bo nie opowiada o husarii, ale o pandemii. Dodam jeszcze tylko, że za każdym razem frazes łączy się z kokieterią, a czasem z troską o bliźnich. To widać było w przypadku podcastów Płaczka, ale też dobrze widać w wystąpieniach ministra Ławrowa, który zawsze tak mądrze i troskliwie patrzy. Płaczek mówiąc swoim spokojnym głosem – dzień dobry Polko, dzień dobry Polaku – ujął serca wielu ludzi, a jego książka „To się samo komentuje” z dnia na dzień stała się bestsellerem. Jak bowiem nie uwierzyć w młodzieńca tak szlachetnego i otwartego przy tym? Ludzie przecież nie oczekują niczego więcej, jak tego, by ktoś uspokoił ich rozkołysane emocje i przekonał, że stoją po stronie prawdy, dobra i piękna. Do tego właśnie jest potrzebny frazes.

Największymi wrogami frazesu są udokumentowane fakty i konsekwentne działania. One przeszkadzają, a czasem wręcz uniemożliwiają działanie frazesu. Trzeba, jak to powiedział na naszym spotkaniu, pan Antoni, zmierzyć się z rzeczywistością. Ta jednak stawia opór, wymaga szeregu działań, nierzadko trudnych, poznania nowych jakichś umiejętności. Naraża także zawsze człowieka na to, że wpadnie w jakąś pułapkę lub popełni błąd. Tego nigdy nie doświadczy kolporter frazesu. On surfuje gładko na falach wzbudzonych przez władzę, która nie ma innej możliwości w Polsce, jak posługiwanie się frazesem. Nie potrafi tego po prostu. Widzimy to za każdym razem, kiedy dochodzi do prób zmontowania takiej komunikacji. Dlaczego tak jest? Albowiem zbyt wielu ludzi władzy zainteresowanych jest istnieniem frazesu. Kim oni są? This is a question. Wielu po prostu nie rozumie, że można inaczej, albo nie potrafi wyzwolić się ze starych, szkolnych jeszcze formatów. Wielu tak bardzo pogardza wyborcami, że nie mają dla nich nic prócz frazesu. Są także tacy, którzy nie potrafią grać w te różne oddalone od konkretu gry narracyjne i oni chętnie się posłużą frazesem powtarzając go, słowo w słowo, za tymi, co wiedzą lepiej.

Moim zdaniem frazes, powtarzany uporczywie, zdradza podstęp, nieszczerą intencję i zło po prostu. Ludzi zaś posługujących się frazesem należy demaskować w prosty sposób, każąc im wypowiadać coś innego niż tylko frazesy – na przykład wyrazy: soczewica, koło, miele, młyn. Nie dadzą sobie rady. Będą jak słabi aktorzy, którzy z emocji rozumieją tylko tyle, że raz trzeba płakać, a raz się śmiać. Na koniec jeszcze przypomnienie – najgorętsze patriotyczne narracje, zawsze kolportowane są z inicjatywy Niemiec. Sami Niemcy nie rozmawiają o patriotyzmie, to jest temat, który u nich nie istnieje, albowiem wewnętrzna lojalność, którą mają wrośniętą w serca wyklucza takie gawędy. U nas jest inaczej – słaba, nie rozumiejąca ludzi, bądź nielojalna władza, lansuje frazes, by przekonać obywateli do swojego zdecydowania i siły. Jak to się kończy już wszyscy dobrze wiemy. Czas chyba na jakieś zmiany.

Niebawem wygłoszę taką oto pogadankę we Wrocławiu. Może przyjść każdy, ale trzeba wrzucić na tacę.

 

Ogłoszenia dotyczące dalszych spotkań podam wkrótce. Można się na razie zapisywać na Kielce – spotkanie 28 czerwca w willi Hueta w Kielcach



tagi: patriotyzm  kłamstwo  manipulacja  władza  frazes 

gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 08:30
66     2450    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 09:53

To prawda, im bardziej władza oddala się od konkretów tym bardziej zatapia się we frazesach.
 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 09:59

(…) Jest jeszcze jedna funkcja patriotycznego frazesu, o której się mówi mało. Służy on do ukrywania agentów wpływu(…)

Frazes patriotyczny miał na celu podpuszczenie nas do bezpośredniego wejścia do wojny ( szable w dłoń my z synowcem na czele i jakoś to będzie ). Dlatego agentura była tu wyjątkowo aktywna. Polska od lat prowadzi wyjątkowo „agresywną politykę”  poprzez ….brak agresji.  Dzisiaj formalny brak agresywności jest wyjątkowo silną bronią ( agresja wyładowuje się w wewnętrznym pyskowaniu ). Pomimo wielu prób wciągnięcia Polski do wojny bezpośrednio poza strukturą NATO ( warto pamiętać kto  do tego nawoływał – „ im mniej Polaków tym lepiej”   ) od polskich MIG-ów  na początku wojny aż po wyprawę  „na Królewiec” dzisiaj   jak dotąd to się nie udało.  Okazuje się ,że skuteczność takiej polityki  jest bardzo wysoka na dłuższą metę a wynika z różnicy potencjałów. Rosja uzyska to co chciała ( promując Trumpa ) ale jest osłabiona a Ukraina jest opanowana przez korporacje, które w końcu dogadają się z Putinem ( niemieckie i francuskie, amerykańskie poprzez deal z tymi partnerami ).  Jakie są korzyści z naszego statusu ? Kraj stabilny i bezpieczny ( jak dotąd ) ściąga aktywa - od kapitału, inwestycji  aż po emerytów niemieckich wraz ze swoimi emeryturami ( geriatria to też biznes ).  Stabilność i bezpieczeństwo wywołuje wyjątkową agresję u tych, którzy tego nie mają – dlatego Niemcy chcą nam wyeksportować migrantów aby wyrównać straty z burdelu u siebie. Nie naszą winą jest, że USA wytransferowało całą produkcję do Chin i teraz całe pokolenia nie potrafią wytwarzać rzeczy potrzebnych. Nawet chińskie samochody elektryczne są tańsze i lepsze.  Dlatego mamy nową wojnę ale …ceną prądu. Królewiec wcześniej czy później wejdzie w naszą orbitę  tak jak zamek w Malborku.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 10:05

Co do tego, że frazes jest jednoznacznie negatywny pełna zgoda, ale nie mogę się zgodzić z tym, że urzędnicy byli "umęczeni" udziałem w różnych frazesowo patriotycznych eventach i dlatego byli nastawieni negatywnie do PiSu.
Akurat władza PiSu była pod tym względem bardzo łagodna, tamci drudzy za to wymagają fanatycznej wręcz wierności, a jak ktoś by tylko spróbował wykazać się innym zdaniem to jest outowany momentalnie.
Ci wszyscy funkcjonariusze państwowi którzy płaczą, że PiS ich męczył patriotyzmem używają tego argumentu tylko żeby zasłonić swoje złe intencje, a dokładnie to, że oni by chcieli tworzyć sobie lokalne układy, a bali się że PiS zrobi z tym porządek(mimo że nie zrobił), a platfuszerka pozwala im robić co im się podoba. Chociaż mogą się gorzko zdziwić jak się okaże, że pojawią się "godniejsi" z nadania i trzeba im zrobić miejsce w interesie. Wtedy dopiero zatęsknią za PiSem.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 10:10

Niemcy, żeby poczuć się jako Wspólnota Wolnych Ludzi w świecie po rewolucji przemysłowej, musieli sobie stworzyć formaty i narzędzia. Na płaszczyźnie technicznej do dziś są liderami w wielu gałęziach mimo rozebrania ich po WW1 i WW2, pewnie dzięki pomocy Najlepszych Niemców.

Na płaszczyźnie komunikacyjnej ich MIT założycielski PRZEMYSŁOWYCH Niemców stworzyli Bracia Grimm, językoznawcy i literaturoznawcy. Dzięki tym mitom wypieprzyli francuzów a Bismarck stworzył unię gospodarczą, którą postanowili spacyfikować Olimpijczycy wywołyjąc WW1.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 10:56

Frazes jako wypełnienie orzeczeń/postanowień/decyzji - trafiony zatopiony. Udokumentowane fakty i konsekwentne działania - recepta skuteczna ale wymaga wieloletnich wysiłków i umiejętności rozeznania: kto kogo po co i jak.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 14 kwietnia 2024 10:05
14 kwietnia 2024 10:58

Władza PiSu w sądownictwie to niestety przyspieszone przekształcanie sądów w grupy przestępcze. Inni tak szybko efektów nie uzyskiwali.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 14 kwietnia 2024 09:53
14 kwietnia 2024 11:05

Nawet jak trzyma się konkretów zawsze jest jakaś frakcja albo dwie, które żyją z frazesów. Można w ciemno obstawiać, że to agentura

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ArGut 14 kwietnia 2024 10:10
14 kwietnia 2024 11:08

Jakoś to tam jest spójne

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 14 kwietnia 2024 10:56
14 kwietnia 2024 11:08

No tak, a frazes jest gotowy i ma właściwości obezwładniające 

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 12:22

To ten wywiad z J. Siewierą: https://www.youtube.com/watch?v=KIU7IILUB7E

od 54.25 do ok. 59.00 w temacie dotychczasowego upolitycznienia projektów strategicznych.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ziemski 14 kwietnia 2024 12:22
14 kwietnia 2024 12:25

Nie ma niepolitycznych strategii i projektów z nimi związanych

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 12:44

To oczywiste. Dlatego ten fragment tak rzuca się w oczy na tle całkiem logicznej i atrakcyjnej reszty wywiadu. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 13:20

Miałam to powiedzieć w Ojrzanowie, ale tutaj będzie miało może większy zasięg :). Kilka opowiedzianych tam historii i wątków ma wspólny mianownik - zadziwiającą bezskuteczności działań państwa na pewnych obszarach - nieważne, czy to dotyczy tak poważnych projektów jak sprawa CPK stojącego obecnie pod znakiem zapytania czy niezarchiwizowanych bezcennych zasobów TVP czy choćby odzyskania przedwojennych filmów dokumentalnych, nakręconych w Polsce przed wojną a trzymanych w archiwach francuskich. Takich rzeczy jest mnóstwo. O czym one świadczą? O skuteczności metod sowieckiego (nie rosyjskiego, to ważne, bo chodzi o źródła) wywiadu.

Kiedyś brałam udział w konferencji naukowej o kontrwywiadzie w II RP i z kilkunastu wystąpień najbardziej zapamiętałam to o osłabianiu i de facto rozmontowywaniu państwa poprzez powodowanie, że ono jedzie na jałowym biegu. Najwredniejsze i najtrudniejsze do wykrycia działania obcej agentury polegają nie na jakichś spektakularnych akcjach i choćby finansowych aferach, ale takim prowadzeniu nic nie świadomych urzędników i decydentów, żeby opóźniać realizację planów, piętrzyć przeszkody, w tym prawne (a więc wcześniej wpływa się na tworzenie fatalnych rozporządzeń, nie muszą być nawet najeżone pułapkami, ale są z drobnymi furteczkami, które… pozwolą wtłaczać poważne rzeczy na ów wymieniony wcześniej bieg jałowy). I niby wszystko hula, po czym się okazuje, że czegoś nie można dokończyć, coś po drodze się wykrzacza. Że miał być jakiś polski elektryczny samochód, ale nagle go nie będzie…

Historia z CPK pasuje do tego jak ulał, bo ostatnio czytamy:

https://dorzeczy.pl/opinie/574140/wycieklo-pismo-macieja-laska-ws-cpk.html

To się dzieje nie tylko u nas, dlatego metafora, że wpływy Putina sięgają Lizbony i ma on w kieszeni całą Europę nie jest przesadzona. Jest co najwyżej niedoszacowana. Tak jak powiedział na konferencji Gabriel - nie ma polityki niemieckiej, jest tylko rosyjska. Wciąż doskonalone metody sowieckie i dostosowane do nowych czasów. Bardzo polecam ten tekst o fenomenie sowieckich służb specjalnych

file:///Users/user/Downloads/Fenomen_sowieckich_s%C5%82u%C5%BCb_specjalnyc%20(1).pdf

Frazesologia, o której w tekście Gabriela jest mowa, pusty patriotyzm etc. to wszystko jest mocno a propos.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 14 kwietnia 2024 13:20
14 kwietnia 2024 13:24

I teraz zamiast działać ludzie nagle zaczynają budować kościoły, szkoły, strzelnice, winnice, szubienice i Gardzienice...I nic nie powstaje. Poza wszystkim TVP była najwyraźniejszym przykładem opisanych przez Ciebie patologiii

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2024 13:49

"Polskość jako frazes".niestety taka jest nasza rzeczywistość.

Od lat nie bywam na Mszy,gdzie celebruje się różne "patryjotyczne"rocznicez z tzw "pocztami sztandarowymi",raz pomyliłem i wystarczy.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2024 11:07
14 kwietnia 2024 14:27

Wiem, pisałeś o tym. Dla mnie to też jest denerwujące, że ktoś przy dzieleniu stółków zasłania się patriotyzmem itp. tematami, ale oni z jednej strony narzekają, że rząd PiS wymyśla im jakieś żenujące aktywności "patriotyczne", a z drugiej nie mają nic przeciwko temu żeby bić pokłony Niemcom i "ekologom" wzamian za to że obiecali im święty spokój którego i tak nie dostaną ostatecznie co jest oczywiste.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 14 kwietnia 2024 13:20
14 kwietnia 2024 14:32

Nie wiem co kombinują, ale w sprawie CPK Niemcy nagle zrobili się entuzjastami projektu. Można byłoby sparafrazować - uważaj na Niemców kiedy przychodzą z darami.

https://www.tysol.pl/a120037-niemiecki-rzad-zabral-glos-ws-cpk-taki-hub-ma-sens

 

Możliwe, że @Ojciec Dyrektor ma rację, że najpierw się będą przekomarzać, a ostatecznie i tak wszystkie wielkie projekty takie jak CPK, czy elektrownia atomowa powstaną.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 14 kwietnia 2024 14:27
14 kwietnia 2024 14:41

Oni nie traktują Niemców i ekologow jako zagrożenia, uważają, że ich obecność niczego istotnego w ich życiu nie zmienia. Może warto by wysłać do leśników misjonarza z prawdziwego zdarzenia, ale na pewno nie należy ich ewangelizować dekretami, bo osiąga się efekt odwrotny

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BeaM 14 kwietnia 2024 13:20
14 kwietnia 2024 14:45

"Tak jak powiedział na konferencji Gabriel - nie ma polityki niemieckiej, jest tylko rosyjska. Wciąż doskonalone metody sowieckie i dostosowane do nowych czasów. Bardzo polecam ten tekst o fenomenie sowieckich służb specjalnych " Dzięki BeaM ,że to napisałaś w komentarzu. Link nie działa,spróbuj dać inny ,bo mnie to jeszcze interesuje.To moje "jeszcze"jest uzasadnione ,ale mniejsza z tym.

Wcześniej ZKR o ile pamiętam też linkował coś w podobie,,lecz ten tytuł jest mi nieznany... Całkowicie się zgadzam w całości...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Kuldahrus 14 kwietnia 2024 14:32
14 kwietnia 2024 14:57

Może są entuzjastami CPK, bo wiedzą, że nie powstanie. Że tak cynicznie zapodam.... 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BTWSelena 14 kwietnia 2024 14:45
14 kwietnia 2024 15:02

To pewnie PDF ściągnięty i link jest bezpośredni z kompa, więc ponownie spróbuję

https://wiedzaobronna.edu.pl/index.php/wo/article/view/75

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Kuldahrus 14 kwietnia 2024 14:32
14 kwietnia 2024 15:03

"Nie wiem co kombinują, ale w sprawie CPK Niemcy nagle zrobili się entuzjastami projektu....

Możliwe, że @Ojciec Dyrektor ma rację, że najpierw się będą przekomarzać, a ostatecznie i tak wszystkie wielkie projekty takie jak CPK, czy elektrownia atomowa powstaną."

 

CPK to projekt zainicjowany przez Amerykanów i Brytyjczyków, i ma podłoże militarno - logistyczne.

Dlatego powstanie, a Niemcy mają w tej kwestii niewiele do gadania.

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 14 kwietnia 2024 14:32
14 kwietnia 2024 15:05

Może być różnie z wizjami @Ojca. Np. Tusek miał nie być premierem, bo PiS miał się ułożyć z pezetelem. :))) 

Co do dużych projektów,informacja z piątku:

"(...) Jak poinformował ArcelorMittal Poland, hutniczy koncern aktualnie nie rozważa budowy reaktorów SMR na swoich terenach. Dotyczy to także Dąbrowy Górniczej.

Spółka Orlen Synthos Green Energy (OSGE) zaplanowała siedem lokalizacji dla SMR - dwie już są nieaktualne.... "

Skoro huta rezygnuje z SMR, to niedługo zacznie odpalać dymarki, bo pellet jeszcze nie jest zakazanym źródłem energii. 

Jak inaczej zasilać piece, skoro węgiel i gaz są zakazywane? Czyżby czekał nas powrót do przeszłości? Bo wiele wskazuję, że nad Wisłą ktoś chce budowy....skansenu. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BeaM 14 kwietnia 2024 15:02
14 kwietnia 2024 15:07

Pod zieloną okładką jest kwadrat PDF - trzeba klinnac i ściągnąć artykuł. Moim zdaniem bardzo solidna analiza i wiele wyjaśniając. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BeaM 14 kwietnia 2024 13:20
14 kwietnia 2024 15:13

>Bardzo polecam ten tekst o fenomenie sowieckich służb specjalnych
>file:///Users/user/Downloads/Fenomen_sowieckich_s%C5%82u%C5%BCb_specjalnyc%20(1).pdf

Plik się podpiął linkiem z DYSKU LOKALNEGO, polecam gugieldrajw lub łandrajw.

zaloguj się by móc komentować



MZ @BeaM 14 kwietnia 2024 13:20
14 kwietnia 2024 16:47

A ,który wywiad stał za przekazaniem dokumentacji zbrodnii niemieckich do Niemiec i archiwum Kiszczaka.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2024 14:41
14 kwietnia 2024 17:45

Słuszna uwaga, sądzę, że leśników jeszcze dałoby się jakoś ułożyć, oczywiście mówię o tych którzy nie rozumieją swojej sytuacji. Bo ja na przykład miałem kontakt z kilkoma i oni bardzo dobrze rozumieli to o czym tutaj piszesz na blogu w kwestii lasów i byli mocno negatywnie nastawieni do platfuszerki.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 14 kwietnia 2024 14:57
14 kwietnia 2024 17:47

To też może być prawda. Po co mają krzyczeć że są przeciw, lepiej udawać poparcie dla sprawy, a potem ze smutkiem powiedzieć: "jaka szkoda, że to jednak nie powstało".

 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @klon 14 kwietnia 2024 15:05
14 kwietnia 2024 18:00

To, że akurat ArcelorMittal nie chce tego, to jeszcze nic nie znaczy, kto ich tam wie co kombinują.

Ja póki co sceptycznie podchodzę do tego straszenia o zakazie węgla i gazu, bo straszą już tym od lat i nie wprowadzają. Oni odgórnie chcą to narzucać, ale Polska to nie Niemcy gdzie ludzie i firmy mogą przestawić się z dnia na dzień na inne źródło ciepła, u nas to jest praktycznie niewykonalne. Sądzę, że to jest próba drenażu Polski z pieniędzy, po prostu stwierdzą: "skoro nie możecie przejść na prąd to musicie płacić kary", taki trybut.
Tak samo będzie z paktem migracyjnym, nikt migrantów tutaj nie będzie przyjmował, bo zresztą oni sami tu nie chcą przebywać, po prostu będziemy płacić kary za nie przyjmowanie i o to w tym chodzi przede wszystkim żeby Polska płaciła.

No, ale mam nadzieję, że w ogóle do tego wszystkiego ostatecznie nie dojdzie bo UE w takim kształcie się wcześniej wykrzaczy lub ktoś da im po łapach.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @BeaM 14 kwietnia 2024 13:20
14 kwietnia 2024 18:19

> O skuteczności metod sowieckiego (nie rosyjskiego, to ważne, bo chodzi o źródła) wywiadu. 

Polecam Baczkowskiego:

"Resumpcje naszych rozważań o istocie siły rosyjskiej będą następujące: Głównym rodzajem broni rosyjskiej, decydującym o dotychczasowej trwałości Rosji, jej sile i ewentualnych przyszłych zwycięstwach, nie jest normalny w warunkach europejskich czynnik siły militarnej, lecz głęboka akcja polityczna, nacechowana treścią dywersyjną, rozkładową i propagandową. W tej też dziedzinie twórczości obronnej Rosji skupia się gros wysiłków rosyjskich umysłów, tych wysiłków, które w Europie ograniczają się głównie do dociekań na tematy manewrowo-operacyjne.

Armia rosyjska jest de facto drugoplanowym rodzajem broni rosyjskiej. Ocena więc siły Rosji wg każdorazowego stanu armii rosyjskiej może być niejednokrotnie słuszną, lecz w zasadzie i na dłuższą falę jest błędna. Armia rosyjska, jakkolwiek kwantytatywnie jest odpowiednikiem armii zachodnio-europejskich (powszechna służba wojskowa itp.), w istocie jest ubezpieczeniem dla właściwej akcji obronnej i ofensywnej państwa rosyjskiego, prowadzonej z reguły na jej flankach, w awangardzie awangardy, lub na głębokich tyłach i zmierzającej do rozkładu zdolności obronnych wroga, po którym następuje tryumfalny marsz hordy, która mordując bezbronnych (jak Soworow wycinał Pragę) robi wrażenie surowego, klasycznego typu wojska."

zaloguj się by móc komentować

zkr @Kuldahrus 14 kwietnia 2024 18:00
14 kwietnia 2024 18:26

A cytat z Baczkowskiego znalazlem w bardzo ciekawym artykule dr Michala Wojnowskiego z państwowej komisji ds. rosyjskich wpływów:

"„Zarządzanie refleksyjne” jako paradygmat rosyjskich operacji informacyjno-psychologicznych w XXI w."

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 14 kwietnia 2024 18:26
14 kwietnia 2024 18:26

Mialo byc do @BeaM

zaloguj się by móc komentować

ArGut @klon 14 kwietnia 2024 15:05
14 kwietnia 2024 19:10

A kto ma budować SMR-y dla ArcelorMittal-a Polska? I czy wiadomo do czego i kto ma budować SMR-y dla OSGE?

Jak widać w linku SMR-y zostały oficjalnie klepnięte jako "grin enerdży" w Unniji Eurupjejskiej...

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @zkr 14 kwietnia 2024 18:19
14 kwietnia 2024 19:22

Tak, zgadza się, głęboka akcja polityczna. Tak zwaną kacapię utożsamia się z ciemną brutalną siłą, a tymczasem, za tym wszystkim jest zimny mózg, który pracuje systematycznie, a nie idzie na żywioł. Zapuszcza jakiegoś aliena w całe struktury państwowe, który je przerasta niemal niezauważalnie, ale powoli niszczy. Wojna z kacapią musi polegać na zjednoczeniu narodu, od tego trzeba zacząć. Od dealu, zakopania podziałów. I są tacy co to rozumieją, ale niewielu tak naprawdę. Ale to się w tych podzielonych plemionach odważy zacząć wybaczać ;)?

zaloguj się by móc komentować

BeaM @MZ 14 kwietnia 2024 16:47
14 kwietnia 2024 19:25

Domyślamy się, co to za deal i zapewne poważna tranzakacja wiązana. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 14 kwietnia 2024 19:22
14 kwietnia 2024 19:25

Sakiewicz już zaczął, zniwelował podziały między swoją organizacją, a organizacją Marcina Roli. Zaświta nam niebawem jutrzenka swobody...

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 14 kwietnia 2024 13:20
14 kwietnia 2024 19:37

Od  samego  poczatku...

...  jestem  ,,WROGIEM,,  budowy  CPK  !!!

 

Nie  teraz  i  nie  z  tymi  WARCHOLAMI,...  wlasnie  dlatego,  ze  POLSKOSC  ,,naszej  wadzuni  i  naszyH  elYt,,   -  jej  ,,mONdroS  i  sFiadomoS,,  to  PUSTY  i  NIC  NIEZNACZACY  FRAZES,...

...  moze  za  dekade  czy  dwie  tzw.  nasze  dzieci  albo  nowe  pokolenie  zdecyduje.  Teraz  MUSIMY  -  jako  narod  i  panstwo  -  skupic  sie  na  solidnym  WYCHOWANIU  i  SFORMATOWANIU  mlodego  pokolenia,...  bo  te  wszystkie  ,,ambitne,,  projekty  i  cele  -  w  BEZBOZNYM  swiecie  bez  zasad  i  etyki  -  i  tak  szlag  trafi.

 

MUSIMY  zawrocic  z  tej  ,,DEMONkratycznej  drogi,,...  nie  ma  innego  wyjscia.  

zaloguj się by móc komentować

MZ @BeaM 14 kwietnia 2024 19:25
14 kwietnia 2024 19:43

Z archiwum Kiszczaka zgoda,ale z dokumentacją zbrodni niemieckich,nie mogę się dopatrzyć naszego interesu.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @MZ 14 kwietnia 2024 19:43
14 kwietnia 2024 19:51

Bynajmniej nie ma w tym naszego. Usuwanie dowodów przed ewentualnością reparacji wojennych?

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2024 19:25
14 kwietnia 2024 19:55

...  o  tak  !!!

 

Zeby  Ssssakiewiczowe  DARMOZJADY  i  NIEROBY  razem  z  Rola  nie  zdechly  z  glodu  -  ,,jOtSZenka  sFobody,,  musi  zaswitac.

zaloguj się by móc komentować

MZ @BeaM 14 kwietnia 2024 19:22
14 kwietnia 2024 19:56

"na zjednoczeniu narodu, od tego trzeba zacząć."

Najszybciej jednoczą się polityczne mafie.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @MZ 14 kwietnia 2024 19:56
14 kwietnia 2024 20:02

Wiadomo, dlatego trzeba działąć w poprzek :)

zaloguj się by móc komentować

MZ @BeaM 14 kwietnia 2024 20:02
14 kwietnia 2024 20:05

Niech tak będzie,dobranoc.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @zkr 14 kwietnia 2024 18:19
14 kwietnia 2024 22:23

To nie było by problemem, gdyby nie kształcono nas na baranów.

zaloguj się by móc komentować

zkr @BeaM 14 kwietnia 2024 19:22
14 kwietnia 2024 23:02

> Zapuszcza jakiegoś aliena w całe struktury państwowe

Gospodarz napisal o tym mechanizmie

zaloguj się by móc komentować

zkr @BeaM 14 kwietnia 2024 19:22
14 kwietnia 2024 23:05

> Wojna z kacapią musi polegać na zjednoczeniu narodu

To jest na razie bez szans.
 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Kuldahrus 14 kwietnia 2024 14:32
15 kwietnia 2024 08:47

(...) Nie wiem co kombinują, ale w sprawie CPK Niemcy nagle zrobili się entuzjastami projektu(...)

Przecież to proste - NIemcy zostaną udziałowcami CPK , może nawet głównymi. Rosjanie ustąpią w sprawie Ukrainy i wprowadzą w ten projekt  jakiś "Gerhard- ów  Schröder-ów " a Anglicy dograją deal w zamian za udział.  Pojawiła się wiadomość że prawnicy aktywni w walce o praworządność i j**ć Pisy  przegrywają w konkursach na stołki.... Niepotrzbnni mogą odejść. ubekistan,który to zorganizował wsadzi swoich na odpowiednie stołki....Finito...

zaloguj się by móc komentować

Adriano @BeaM 14 kwietnia 2024 19:22
15 kwietnia 2024 09:47

Politycy chyba sa zgodni i w tej sprawie (wojny z kacapią) zakopują podziały - (...) Prezydent zapewnił, że ta polityka naszego kraju jest stabilna, jednoznaczna i nie ma wokół niej żadnego sporu. – Niezależnie od tego, kto w danym momencie jest przy władzy – wiemy, że nie tak dawno rząd w Polsce się zmienił; rozmawiałem w tej kwestii, naszych relacji z Ukrainą, kilkakrotnie z Premierem Donaldem Tuskiem – nasza polityka tutaj jest stabilna, jednoznaczna i tutaj nie ma w Polsce wokół pomocy dla Ukrainy żadnego sporu. Wspieramy – wskazywał prezydent.

To przy okazji dyskusji o możliwości przekazania Ukrainie stałego odsetka polskiego PKB.https://dorzeczy.pl/kraj/574464/polska-bedzie-przekazywac-ukrainie-staly-procent-pkb-duda-odpowiada.html

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Adriano 15 kwietnia 2024 09:47
15 kwietnia 2024 10:29

Pomysł przekazywania Ukrainie stałego odsetka PKB? No to grubo. A ja się oburzałam, że na Biennale Weneckim będą nas reprezentować ukraińscy artyści... Mówiąć o wojnie z kacapią miałąm na myśli nie tyle działaąnia militarne, co wojnę z wpływami agentury. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BeaM 15 kwietnia 2024 10:29
15 kwietnia 2024 11:46

Jeżeli mamy przekazywać % PKB na Ukrainę to znaczy, że coś będzie na stole w Szwajcarii gdzie ma być konferencja pokojowa. Co będzie na stole tego nie wiemy ale się dowiemy. Czy to będzie przyłączenie Warszawy do Kijowa czy odwrotnie z realnym centrum decyzyjnym w Brukseli ( Berlinie ) to się okaże.  Nie wiadomo jaka rola będzie Chabad Lubawicz zadomowionego na Ukrainie a może ktoś ich wyautuje. Pewnie lobby rosyjskie zorganizowało marsz za pokojem to oznacza że Moskwa ma coś dogadane i nie chce aby Warszawa ( a w zasadzie opcja  zagraniczna zadomowiona w W-wie wyautowana z aktualnych ustaleń ) wyskoczyła z jakąś ruchawką. Pytanie kto de facto zostanie jest wyautowany ?   To można zgadywać po globalnym osłabieniu lub umocnieniu różnych opcji.  Jezeli wydaje nam się że w naszym położeniu nasza chata z kraja to jest wyjatkowo naiwny... Jesteśmy w środku wydarzeń...na szczęście jak na razie bez ruchów kinetycznych. Jak dobrz pójdzie to będzie trochę dodatkowych miejsc pracy w CPK na sortowni bagaży portierni itp...  Bedzie dobrze jak wpłynie do nas trochę podatków z projektu. Jak wszystko zostanie dogadane to Tusk triumfalnie ogłosi budowę CPK...i wygra prezydenturę...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @peter15k 15 kwietnia 2024 11:46
15 kwietnia 2024 13:50

Zełenski chciał podpisać rozejm parę miesięcy po inwazji, ale Boris J pomógł mu zmienić zdanie. Mnie zastanawia, dlaczego różne kraje, po wybuchu wojny na Ukrainie zdecydowały się na masowe złomowanie sprzętu wojskowego...
https://portalobronny.se.pl/aktualnosci/na-zlom-lub-sprzedaz-wielka-brytania-od-poczatku-wojny-na-ukrainie-pozbyla-sie-masy-pojazdow-wojskowych-aa-EVqS-7Bfw-YND7.html

 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @BeaM 15 kwietnia 2024 13:50
15 kwietnia 2024 14:22

Ktoś tu raz portalu opisywał jak będąc we Francji (chyba pracujac na czarno) wyjeżdzając do Polski otrzymał od francuzów podarunki.Wiedzieli ,że w Polsce jest biednie więc z serca obarowali biednego emigranta m.in. używanymi szczoteczkami do zębów.To coś w tym stylu.

zaloguj się by móc komentować

klon @peter15k 15 kwietnia 2024 08:47
15 kwietnia 2024 14:28

<<<ubekistan,który to zorganizował wsadzi swoich na odpowiednie stołki....Finito...>>>

Trafiony, zatopiony!

Przeglądam informacje gospodarcze i w poprzednim tygodniu natknąłem się na dwie nominacje dokonane przez obecny rząd, a nazwiska osób nominowany są mi znane z lat '90. Osoby te, w tamtym czasie, zasiadały w zarządach banków lub zajmowały stanowiska dyrektorów departamentów. I wszyscy na tych stanowiskach byli wprost z KC danego regionu lub silnie powiązani z aparatem. 

@Qwery spotykał ich w skarbówce i sądach, ja w bankowości. 

zaloguj się by móc komentować

klon @BeaM 15 kwietnia 2024 10:29
15 kwietnia 2024 14:35

Co zatem powiedzieć o lekcjiach historii dla ukraińskich dzieci w polskich szkołach? Bo jest taki projekt i pewnie zostanie przepchnięty.

Dzieci te będą miały zajęcia prowadzone zdodnie z programem przygotowanym przez Ukrainę. Była wcześniej na SN mowa o asymilacji Ukraińców, ale to nasze chciejstwo tylko było. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @klon 15 kwietnia 2024 14:35
15 kwietnia 2024 15:43

Dla mnie to jest skandal, podobnie jak wiele innych rzeczy związanych z UKR, to tak jakby wojna była przykrywką tylko pod większe plany.
I co zajęcia z historii dla ukraińskich dzieci będą osobną lekcją, czy wspólną i tylko na znak jedne będą zatykać uszy? Ciekawe...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Adriano 15 kwietnia 2024 14:22
15 kwietnia 2024 15:47

Ale to w latach 80.tych czy ostatnio? ;0

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BeaM 15 kwietnia 2024 13:50
15 kwietnia 2024 18:29

(...) masowe złomowanie sprzętu wojskowego(...)

Któż by Anglików nie znał ...Można było zwiększyć budżety dla sektora zbrojeniowego. To nakręca koniunkturę.    Warto zwrócić uwagę na różne wydarzenia np -  upadek prestiżu żymian w związku z Gazą potwierdzony wyrokiem trybunału w Hadze w sprawie ludobójstwa.  Niedawno oskarżono Niemców o dostawy broni do tego kraju    - tu wyraźna sugestia, że jak będą podskakiwać to "ktoś" uruchomi tą diasporę migrantów, których mają u siebie i w Berlinie będzie gorąco. Dlatego chcą ich wszystkich "relokować". Z kolei Huti bez przerwy tropią statki z dostawami dla żymian.   Warto też wspomnieć te dziwaczne tunele "lubawiczów" a oni są na Ukrainie zadomowieni ba i mają plany na przyszłość...Wypłynięcie tuneli oczywiście było "przypadkowe". Wszędzie aktywna jest Rosja.  Należy więc przypuszczać, że będzie mogła coś ugrać dla siebie.Co będzie w  USA to przeciez dokładnie nie wiadomo. Na razie złośliwi twierdzą, że są żymską kolonią ( kredytową ) .Jaką rolę my mamy w tym wszystkim ?  Okopać się w naszym całkiem przyjemnym grajdołku,  szybko sprowadzić te  rakiety samosterujące wsadzić na wyrzutnie, do  F16 i czekać.  Przecież kraje europejskie wcale nie przestawiły się na tory wojenne. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @klon 15 kwietnia 2024 14:28
15 kwietnia 2024 18:32

Oczywiście. No ale jak zwykle to wszystko nie jest takie proste. Może należy się cofnąć do starych czasów w nowych dekoracjach - Natolińczycy i Puławianie...kto wie ...

zaloguj się by móc komentować

Adriano @peter15k 15 kwietnia 2024 18:29
15 kwietnia 2024 18:46

Z naszego wojskowego podwórka.Alarmy,wyjazdy,remonty na wypadek W.Major w luźnej rozmowie z potencjalnym "miesem"."Spokojnie,nic się nie wydarzy tylko Rheinmetall chce sobie dorobić".Prawda to albo i nie.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Adriano 15 kwietnia 2024 18:46
15 kwietnia 2024 19:02

Sprawy zbliżają się do finału. Wojsko musi być przygotowane, na prowokacje także. 

(...)Szwajcaria będzie gospodarzem „wysokiego szczebla” szczytu pokojowego na Ukrainie, który odbędzie się w połowie czerwca, twierdzi, że Rosja nie będzie w nim obecna(...)

(... ) Konferencja odbędzie się w luksusowym kurorcie Burgenstock w pobliżu centrum Lucerny w dniach 15–16 czerwca, a gospodarzem będzie prezydent Szwajcarii Viola Amherd.

„To pierwszy krok w procesie prowadzącym do trwałego pokoju ” – powiedziała reporterom w Bernie.

Rosja szybko ostro skrytykowała planowaną konferencję, a Amherd przyznała, że ​​„nie podpiszemy planu pokojowego na tej konferencji”, ale wyraziła nadzieję, że „odbędzie się druga konferencja”.

„Mamy nadzieję rozpocząć ten proces”.(...)

 Jednocześnie Ławrow jeździ w różne miejsca...a Putin wybiera sie do Chin... Jednocześnie Chiny nie zamierzają popierać Rosji no chyba że zostaną zaatakowane. Tak więc jest obszar do jakiegoś układu...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @peter15k 15 kwietnia 2024 08:47
15 kwietnia 2024 21:05

Nie jestem tego taki pewny.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Kuldahrus 15 kwietnia 2024 21:05
15 kwietnia 2024 21:10

No cóż kto mniej wie lepiej śpi...zobaczymy

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować