-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Polowanie na ćmy czyli o sztuce pisania wciągających opowieści

Pewnie wielu znów mi nie uwierzy, ale naprawdę dobre historie piszą się same. Jeśli ktoś próbuje zaburzać rytm tych samoczynnie tworzących się narracji ponosi klęskę za klęską i musi mieć naprawdę dobre umocowanie polityczne i towarzyskie, żeby jego gawędy były kolportowane. I tak jest z pewnością z Wacławem Holewińskim. Jest to autor licznych książek, o których istnieniu nie wiedziałem, a i wy zapewne też nie. Teraz będą znali je wszyscy, albowiem na podstawie jednej z nich nakręcono serial „Polowanie na ćmy”. Obejrzałem wczoraj pierwszy odcinek tego serialu. W zasadzie słowo – obejrzałem – nie oddaje całej prawdy o sytuacji, w której się znalazłem, albowiem przez większość czasu przesiedziałem z zamkniętymi oczami. Tak straszne było to, co tam pokazywali.

Już same zapowiedzi, a było ich więcej niż w przypadku tego gównianego „Filipa”, mówiły, że lekko nie będzie. Nie sądziłem jednak, że będzie aż tak dramatycznie. Sam Holewiński powiedział w wiadomościach, że opisał wydarzenia, które są ważne dla naszej historii, albowiem bez nich zatracilibyśmy się jako naród. Miał zaś na myśli rewolucję 1905 roku. To jest jawny bullshit, ale nikt nawet nie mrugnął, bo każdy rozumie, że chodzi o stworzenie papki propagandowej, którą będzie się karmić młodzież. Jaka jest więc różnica między komunistami, a współczesną władzą szukającą formatów propagandowych? Zanim wyjaśnię powiem jeszcze tylko, że władza posiadająca legitymację narodu, nie musi się aż tak bardzo starać o te formaty, a już na pewno nie musi się angażować w produkcje tak nieprawdopodobne jak to całe „Polowanie na ćmy”. Teraz wracajmy do charakteru propagandy komunistycznej i współczesnej. Tamta odwoływała się do przetykanej purpurą i złotem wizji przeszłości opartej na Sienkiewiczu, ta zaś uwiarygadnia się za pomocą rewolucyjnej siermięgi. I to jest prawdziwy paradoks. A być może też demaskacja.

Wczoraj przed projekcją powiedzieli w Wiadomościach, że serial ten opowiada historię silnych kobiet. To mnie, zanim cokolwiek zobaczyłem, przekonało, że za chwilę nastąpi katastrofa. W prawdziwej sztuce i w prawdziwym filmie pokazano by bowiem, że te silne kobiety, to jest figura służąca alfonsom do sterowania ogłupiałymi babami, którym zdaje się, że mają coś do powiedzenia i ugrania w życiu. I były to dramat, którego większość przyzwyczajonej do łykania obłych klusek publiczności nie dałaby rady obejrzeć. Byłaby jednak szansa na to, że taki obraz wywoła skandal. Tak jednak nie będzie, albowiem serial ten podobnie jak wiele innych filmów i seriali zaczyna od kokietowania damskiej widowni. Czyni to poprzez postaci, które są komiczne w swoim przeskalowanym dramatyzmie. Na początek mamy scenę seksu żywcem przeniesioną z ekranizacji powieści Struga „Dzieje jednego pocisku”. Potem okazuje się, że jedną z głównych bohaterek – silnych kobiet – jest burdelmama, niejaka Szlimakowska. Większość akcji zaś rozgrywa się w jej lupanarze. Tam trafia właśnie, wykupiona przez alfonsów z więzienia, złodziejka, która okazuje się być nie tylko rewolucjonistką, ale także osobą dobrze wykształconą. Zna bowiem francuski i gra na pianinie. Pominę wszystkie absurdy obyczajowo historyczne jakie są nagromadzone w tym serialu. Skupię się na tym jednym przykładzie – mówiąca po francusku i grająca na pianinie dziewczyna, związana z ruchem rewolucyjnym, kradnie, a potem trafia do więzienia i w konsekwencji do burdelu. Wszystko w okolicznościach, kiedy to praca ugania się za ludźmi, a w każdym bogatszym domu szukają guwernantki. Ten zestaw postaci i ta linia prowadzenia dramatu świadczy o tym jedynie, co ma w głowie autor powieści, która posłużyła za kanwę serialu, czyli sam Holewiński. On ma w tej głowie same obsesje. Nawet jeśli nie są to jego obsesje, to używa ich bo zdaje mu się, że tym sposobem uwiedzie publiczność. Główna bohaterka ma na imię Aleksandra i ciągle mówi o jakimś Józefie. Możemy się więc domyślić, że sugestia będzie taka, że to jest druga żona Piłsudskiego, a Józef to sam Piłsudski. To są rzeczy niemożliwe do wytrzymania.

Burdelmama Szlimakowska, która wygląda jak gwiazda opery paryskiej, a jej lokal to prawdziwy pałac, nosi się z zamiarem sprzedania interesu, albowiem chciała by żyć w państwie wolnym i sprawiedliwym. Tak mówi adwokatowi, z którym się spotyka, a który reprezentuje kontrahentkę, zainteresowaną kupnem. Do spotkania dochodzi w jakichś stylizowanych piwnicznych wnętrzach i to jest doprawdy niezwykłe. Dlaczego tam? A nie w kancelarii? Dlaczego tam, a nie w buduarze? Bo podsłuch założą? Kto? Kosmici?

Najlepsze jest jednak jak ta nowa trafia pomiędzy inne dziwki, które mają jej powiedzieć co i jak w tej robocie. I one wszystkie są silnymi kobietami, które mają plany na przyszłość i też chcą żyć w praworządnym państwie, a do tego są bardzo wrażliwe.

Niech może ktoś Holewińskiemu, a także reżyserowi i scenarzyście wytłumaczy, że takie stawianie spraw i takie emocje to jest degradacja. Nie tylko widza, ale także kobiety jako takiej. To są horrenda.

Serial opowiada o tak zwanym pogromie alfonsów dokonanym przez żydowskich robotników, albowiem większość prostytutek pracujących w śródmieściu to były Żydówki. I z jakiegoś powodu robotnicy ci postanowili pozabijać te dziewczyny oraz ich „opiekunów”. Holewiński zbudował intrygę następującą – stoi za tym pogromem generał Markgrafski, który – czego dowiadujemy się z wiki – planował stworzenie z Polaków „narodu ludowego”, stanowiącego zaporę pomiędzy Niemcami a Rosją, oddanego sercem carowi. Jeśli tak rzeczywiście było to program pana generała był identyczny jak program rewolucji. Jeśli odjąć tego cara rzecz jasna. Z faktu zaś, że Arciszewski zastrzelił potem Markgrafskiego w Otwocku, wynika tyle, że psuł on robotę rewolucji, bo zawłaszczał jej ideologiczne podstawy. Musimy więc uznać go za wielkiego spryciarza, choć nie na tyle wielkiego, by zdolny był przewidzieć zamach na swoje życie.

Prócz burdelmamy i jej pracownicy rewolucjonistki mamy jeszcze trzecią silną kobietę – Rosjankę, która nie może mieć dzieci. Spotyka ona przypadkiem burdelmamę w salonie sukien i pomiędzy obydwoma kobietami nawiązuje się nić sympatii. Boję się pomyśleć co będzie dalej. Serial jest zrobiony fatalnie, składa się wyłącznie ze źle sfilmowanych scen symbolicznych, nie opowiada żadnej autentycznej historii, jest przegadany i pretensjonalny. Do tego robiony pod tezę i całkowicie dewastuje wrażliwość widza, który oczekuje – ile to już lat – czegoś zupełnie innego.

A można było inaczej. Można było powiedzieć choć słowo prawdy zamiast to wszystko zmyślać. Oto w biografii Markgrafskiego czytamy, że zwerbował on do współpracy z ochraną Gabrielę Zapolską. Opisała to Aniela Kallas, której książki nie są wznawiane, ponoć ze względu na ich niski i pretensjonalny charakter. Sprawa Zapolskiej doczekała się jednak odzewu, bo uczestnik zamachu na Markgrafskiego – Jan Cynarski - polemizował z Kallas, pisząc, że Zapolska pracowała dla PPS i wydobywała także jakieś informacje z Markgrafskiego. I to jest naprawdę zabawne, albowiem wszyscy mniej więcej wiemy kim była pani Zapolska. Nie wiemy może dokładnie kim był Markgrafski, ale po pobieżnej lekturze jego biografii domyślić się możemy, że Zapolska mogła odeń co najwyżej dostać jakieś preparaty informacyjne. Nie zaś informacje. To jest fikcja, którą PPS w osobie Cynarskiego próbowało przekazać następnym pokoleniom. Tak, jak dziś twórcy tego serialu próbują odwrócić naszą uwagę od spraw istotnych i każą nam się skupić na przeskalowanych i fałszywych emocjach.

To zaś po raz kolejny wskazuje, że rewolucja była w stałym kontakcie z aparatem represji i realizowała program zgodny z niektórymi założeniami polityki tego aparatu. Do krwawych rozstrzygnięć dochodziło w tych momentach kiedy zagrożone były cele i metody rewolucji. Wtedy strzelano go generałów, nie wcześniej. No, a my mamy dziś z tego tyle, że możemy sobie obejrzeć rzewne kawałki o dziwkach, alfonsach i szlachetnych burdelmamach, które pragną sprawiedliwego państwa. To jest bardzo rozczarowujące. Bardziej niż polityka Tuska, który, skupiony na destrukcji państwa, nie interesował się wcale narracjami. Przez to mieliśmy wszyscy sporą swobodę w interpretowaniu i omawianiu faktów z przeszłości. Dziś się to skończyło. Mamy bajki Holewińskiego, a w ramach zajęć nieco poważniejszych możemy sobie pokontemplować jego zasługi dla Polski. Tych bowiem jest wiele. Jeśli nie wierzycie, sami sprawdźcie w wiki.

Jeszcze prośba mojego kolegi

Polski Związek Niewidomych Okręg Lubelski Koło w Rykach zwraca się z prośbą o wsparcie finansowe na rzecz Koła.

 

Polski Związek Niewidomych w Rykach zrzesza osoby niepełnosprawne z dysfunkcją narządu wzroku, które z racji swojego inwalidztwa często żyją w izolacji. Organizujemy szkolenia, wycieczki, spotkania, które integrują osoby niewidome i słabowidzące w celu ich społecznej integracji, wyrównywania szans w dostępie do informacji, edukacji, zatrudnienia i szeroko pojętej aktywności społecznej a także w celu ochrony ich praw obywatelskich.

Efektem spotkań są min. oddziaływania psychologiczne, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, akceptacja niepełnosprawności, które mają ogromne znaczenie w przypadku osób niewidomych.

Dzięki przyjaznej dłoni ludzi dobrej woli możliwa jest realizacja naszych celów i zamierzeń. W imieniu naszego stowarzyszenia oraz jego członków wyrażamy głęboką wdzięczność za ofiarowaną pomoc i życzliwość.

Jeśli nie masz innej możliwości – można nam pomóc w działaniu przeznaczając 1,5 % podatku na PZN w naszym powiecie.

Krajowy Rejestr Sądowy - nr KRS: 0000007330

z dopiskiem na cel: Koło w Rykach

Jeśli chcesz pomóc indywidualnie poniżej podajemy link do Polskiego Związku Niewidomych Okręg Lubelski i numeru konta:

https://pzn.lublin.pl/podziekowanie-specjalne/

także z dopiskiem na cel: Koło w Rykach

 



tagi: rewolucja  polska  propaganda  seriale  ochrana  zasługi  pps  serial  polowanie na ćmy  holewiński 

gabriel-maciejewski
20 marca 2023 09:37
48     3683    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 09:57

To kurwy wywalczyły niepodległość. Gliński.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 10:15

Paru słów prawdy o handlu źywym towarem do Argentyny chciałeś, to na razie masz jej trochę mniej niż pół.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 10:20

Ja przedewszystkim chciałbym Panie Gabrielu serdecznie Panu podziękować, że bierze Pan na siebie ten krzyż i za nas wszystkich ogląda te monstrualne idiotyzmy i później nam tu wszystkim o tym opowiada. Ja gdy tylko zobaczyłem zajawkę o tych ćmach to z całej siły starałem się o tym zapamiętać żeby nie daj Boże przypadkiem nie przełączyć telewizora i tego nie zobaczyć.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 10:30

Przed tygodniem TVP zakończyła emisję innego serialu historycznego, który poruszał inną tematykę, na pograniczu stosunków polsko-ukraińsko-niemieckich. W jaki sposób, ot wystarczyło część akcji umieścić we Wrocławiu. Tam przynajmniej nie było nic o kurwach i burdelach. Za to obsada obu seriali niemalże ta sama, jakby wszyscy grali w jednje rewii. Widać TVP podpisuje kontrakty nie na jeden, a na kilka seriali. W obu więc produkcjach mamy m.in pana Grzegorza Małeckiego, syna Anny Seniuk oraz kilkoro aktorów ukraińskich. Ci jak widzę stanowią wybawienie dla naszych produkcji, bo mogą grać Rosjan. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 20 marca 2023 10:30
20 marca 2023 10:36

Czesi przynajmniej komedie kręcili w tych samych obsadach. Dało się to jakoś wytrzymać

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @betacool 20 marca 2023 10:15
20 marca 2023 10:37

Tu nawet promila prawdy nie ma

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 10:39

Polegam na pana recenzji,bo wiek mój całkowicie eliminuje ogladanie horrorów o  "silnych kobietach" Pan Wacław Cholewiński na wiki ma dziwną biografię opozycjonisty,więc może dlatego z zemsty- usteczkami  Margrafskiego zabrał  za się za burdele.Hmn...dawanie d*** upst ciała,przecież zawsze godziło w niepodległość. I tak się specjalnie nie wysilił.. Książki autora można kupić za parę złotych,więc trzeba było mu dodać smaczku...i ochoty do poczytności...Widziałam zwiastuny serialu  i to mi wystarczyło...

zaloguj się by móc komentować

matthias @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 10:52

Zwiastun przypominał nieco film "Gangi Nowego Jorku".

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 12:38

Ten serial, o którym jakiś przymus gadania ma nawet prezes telewizji to może taka niemieca ludowa propaganda troszku przaśna, troszku gupkowata. W filmie Młody Karol Marx seks z przedstawicelką ludu pracującego, zadziorną sztuką z fabryki jest przed 17 minutą na całe 118 minut dzieła.

zaloguj się by móc komentować

atelin @ArGut 20 marca 2023 12:38
20 marca 2023 12:42

Nie zrobili z tego Marksa serialu???

zaloguj się by móc komentować

ArGut @matthias 20 marca 2023 10:52
20 marca 2023 12:47

Filmy "Gangi Nowego Jorku", "Młody Karol Marx" czy ta polska produkcja ... mają tylko wspólną kolorystykę ...

Jest taki fajny film dokumentalny, dostępny na YT - "Prawdziwe gangi Nowego Jorku" daje jakieś poczucie o wyobrażeniu skąd i o co chodzi w tworzeniu tajnych stowarzyszeń.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 12:51

Jak już wielokrotnie tu ujawniłem, jestem ponadprzeciętnie pobłażliwy dla polskich produkcji filmowych dotykających spraw i sprawek, że tak powiem, istotnych. Słusznie czy nie, osobiście uważam bowiem, że zamilczanie w repertuarze filmowych jest bardziej szkodliwe, niż nieudolne przedstawienie, a nawet bardziej szkodliwe, niż przedstawienia szkodzące. Rzecz bowiem najpierw w niezapominaniu, bo to jest pierwszy warunek dojścia (jeśli się uda) do prawdy historycznej. Choćby nawet drogą przez sprzeciw wobec wciskania ciemnoty, czy postępowych pierdół w treści.

Z takim nastawieniem siadłem w fotelu do tych ciem. Nawet i życzliwie, bo po głowie pętały mi się jeszcze "Kwiaty Polskie" Tuwima. Moja pobłażliwość gwałtownie stopniała właśnie i dokładnie wtedy, gdy - jak to Gabrielu zauważyłeś - główna bohaterka ma na imię Aleksandra i ciągle mówi o jakimś Józefie.

Zobaczę, co będzie dalej. Moja pobłażliwość została jednak poddana próbie.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 20 marca 2023 12:51
20 marca 2023 12:57

Będzie to, co napisałem. Popatrz na tego Holewińskiego. On przede wszystkim domaga się uwagi i zaszczytów, a poznajemy to po jego ultra skromnym sposobie bycia i ogólnym emploi nurka, który wylazł z kontenera. Gwarancję uwagi i zaszczytów gwarantuje mu tylko dosłowność, tę bowiem zauważy publiczność szeroka. I ona da głos, a władza ją usłyszy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 20 marca 2023 12:38
20 marca 2023 12:57

Nawet nie próbuję się za to zabrać

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 12:57
20 marca 2023 13:02

Ta moja pobłażliwość zaraz mi podpowiada, że w zasięgu świadomości popularnej, a już napewno popkultury, polski rok 1905 jest czerwoną dziurą. Ciekawe, czy uda się ją przeskoczyć wychodząc z burdelu.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 12:57
20 marca 2023 13:06

Za niemiecką ludową propagandę się już zabrałem - Niemiecka kinemtografia ludowa, się pisze.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 20 marca 2023 13:02
20 marca 2023 13:07

On nie wyjdzie z burdelu, możesz o tym zapomnieć

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 13:07
20 marca 2023 13:23

Ależ nawet na to nie liczę.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 13:34

Ja się zastanawiam, dlaczego pan Wacław Holewiński chciał walczyć z przebrzydłym Gierkiem i "zaprowadzać demokrację", skoro , jak pisze docent wiki :"...Pod koniec lat 70. udostępniał swoje mieszkanie na wykłady Tomasza Burka w ramach Towarzystwa Kursów Naukowych...:.

Wszystko pięknie ładnie, tylko że "pod koniec lat 70-tych" Wacuś Holewiński  urodzony w 1956 r. miał już mieszkanie w Warszawie. Więc po co obalał komunizm? Chyba przecież nie udostępniał dla celów działaności nielegalnej mieszkania rodziców?

Ale pięknym, zdolnym i szlachetnym życie się kładzie pod nogi jak czerwony dywan na rozdaniu Oscarów w Hollywood i dzisiaj pan Wacław Holewiński jest kierownikiem redakcji literackiej Programu Drugiego Polskiego Radia a TVP finansuje mu serial na podstawie jego dzieła "Pogrom 1905" ( a na zapasie ma jeszcze do sfilmowania "Pogrom 1906" i "Pogrom 1907".

Mnie najbardziej zafascynowało, że akcja odcinka toczy się zasadniczo w burdelach i salonach głownego policmajstra a w zajawce o serialu na portalu www.filmpolski.pl jest info, że poza oczywiście gronem niezwykle atrakcyjnych "kobiet pracujących" w owym przybytku  jest jeszcze 50-ciu (słownie: pięćdziesięciu) kaskaderów  KONNYCH. Nie licząc kolejnych 50-ciu speców i specek od "ewolucji kaskaderskich". No ja cie nie mogę. Co za talent do przewalania budżetów:)))) Co oni tam mieli robić? Urządzać pełnowymiarową szarżę na żydowskich członków partii Bund rozwalających biznesy Towarzystwa Warszawskiego Cwi Migdala? 

Sądząc po wstępie do fabularyzowanej biografii  hrabiego Korwin-Milewskiego tego od sponsorowania malarzy to pan Wacław jest wprost prześladowany obrazami dziwek, zmiętoszonej pościeli i tego, co miał w głowie jakiś hrabia albo inny rewolucjonista. :))

Co do tej młodej towarzyszki patriotki, która się ciągle dopytywała o "Józefa", to w 1905 r. byłoby to trudne, bowiem Józef był bardzo czuły na punkcie dyskrecji i konspiracji i używał  w tamtych latach  różnych pseudonimów typu "Wiktor", "Mieczysław" i paru innych. Panna z dobrego domu latałaby po ludziach wypytując na wszystkie strony o innego konspiratora? To może w KORze tak było, kiedy "bohaterowie" udawali , że się chowają a bezpieka udawała, że ich szuka.
To jest z pewnoscią serial skierowany do młodzieży młodszej i starszej, która ma głowy nabite seksem ale za to wiedzę historyczną bliską zeru. No i do rozgoryczonych feministek pod 50-kę.

PS. Wstępne zapoznanie się z zawartością scenariusza dwóch odcinków skłania mnie do podejrzenia, że "weteran podziemia" dobrze urządzony na państwowych posadach ma ambicję naśladowania naszego starego znajomego pornografa i grafomana Stefka Żeromskiego. 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wac%C5%82aw_Holewi%C5%84ski

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @pink-panther 20 marca 2023 13:37
20 marca 2023 13:46

Ciekawe w którym odcinku zgwałcą Szlimakowską. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @pink-panther 20 marca 2023 13:37
20 marca 2023 13:57

DZIĘKI ! Się zastanawiałem, bo na stronach TVP VOD to trzeba grzebać kto te Ćmy reżyseruje i kto przerabia książkę na scenariusz. Reżyserem jest pan Michał Rogalski a scenariuszem zajmowały się panie, pewnie silne panie jak te w serialu, panie Katarzyna Tybinka i Anna Gabryś.

Utwierdzam się w przkonaniu, że reżyserów w Polsce to mamy jedynie w porywach do dwóch i kurde to obaj faceci - pan Wojciech Smarzowski i pan kolega krasnala Hałabały. Scenarzystów, chwalić Pana, jest większy wybór. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 13:46
20 marca 2023 14:07

Szlimakowska, jak na mój gust (po zapoznaniu się ze zdjęciami przedwojennego półświatka burdelowego) jest "wyidealizowanym obrazem" burdelmamy, nie mającym nic wspólnego z ówczesnymi realiami. Za mało umalowana, za młoda i ubrana w jakieś "drobnomieszczańskie kolory".

W dodatku "pracownica" , z którą jej zrobiono fotosa ma na sobie niemal stringi a nie porządne desusy do kolan z koronkami i kokardkami.
Nawiasem , burdelmamy to były mocno przechodzone weteranki tego przemysłu i tylko Armia Czerwona nie pogardziłaby ich wdziękami:)

Ale w takiej produkcji jak ta, to można się spodziewać nawet "gwałtu na Szlimakowskiej", chociaż tak raczej pod koniec, bo inaczej musiałaby zagrać "traumę", czyli coś, czego obecne "Blanki Lipińskie" nie znają. Przynajmniej nie w tych okolicznościach.
 

 

https://wielkahistoria.pl/najgorsze-burdelmamy-i-alfonsi-przedwojennej-warszawy/

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 20 marca 2023 10:39
20 marca 2023 16:05

Pierwsze  slysze  i  czytam...

...  o  tym  kAbatancie  z  kurwizyjnej,  zaprzedanej  d*py  wzietym  !!!

Ale  tam  u  nich  to  ,,norma  i  dostatek,,  takich  PACHOLOW...  lada  moment  wyciagna  kolejnych  ,,zaslORZonyH  w  walce  o  pSZyczUlki,,  Pereire  albo  mlodszego  Wildstein`a  -  kUlegUF  tego  dzisiejszego  prezia  Matyszkowicza,  co  to  jeszcze  9  lat  temu  za  ,,majdan,,  w  Ukrainie  wojowali...  to  cala  BANDA  do  odspawania  zaklamanych  ryjow  od  koryta,...  o  ,,analYtyku  z  kurwizora,,  Sakiewiczu  nie  wspominam,...

...  dzis  dopiero  wychodzi  -  jak  szydlo  z  worka  -  po  co  i  dla  kogo-zacz  byla  ta  deta  ustawka  !!!

 

I  kto  na  niej  dzisiaj  ROBI  KOKOSY,...  samo  wychodzi  i  sie  pieknie  uklada,  kto  tu  Polske  nam  zwija  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 12:57
20 marca 2023 16:10

Tak...

...  taki  ,,karon  bis,,

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @aszymanik 20 marca 2023 10:20
20 marca 2023 16:18

Dołączam do podziękowań. To heroiczne poświęcenie.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 16:57

<<<....ta zaś uwiarygadnia się za pomocą rewolucyjnej siermięgi. I to jest prawdziwy paradoks. A być może też demaskacja.>>>

Odnoszę wrażenie, że propagandowe działania wszystkich władz po '89 nie sięgały po narrację mogące realnie wzmocnić poczucie wspólnoty mas żyjących między Odrą a Bugiem. Ktoś pilnuje aby nie pojawiła się tu wiara we własną siłę i wartości jakie z tego mogą się ujawnić. 

Wszystko ma pozostać ciermiężne i bylejakie. Oprócz korzyści jakie uzyskują "opiekunowie". 

ps. 

Dziękuję za ostrzeżenie przed "horrorem". 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 20 marca 2023 13:37
20 marca 2023 17:01

Tylko  CELA+  tym  PIJAWKOM  sie  nalezy  !!!

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @aszymanik 20 marca 2023 10:20
20 marca 2023 17:19

Dołączam swoje podziękowania.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 12:57
20 marca 2023 18:28

Czas jakiś temu mieliśmy w mediach prawicowych dyskusję o jakości scen erotycznych w polskiej współczesnej prozie. To było jak na zamówienie Holewińskiego. On nie ma równych sobie w te klocki. Problem polega na tym, że ma za mało kasy żeby założyć wytwórnie porno.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 20 marca 2023 18:28
20 marca 2023 18:33

Ale co? Czytałeś coś z tej jego prozy?

zaloguj się by móc komentować

manama1 @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 19:55

Ciekawe. Niedawno wyszła książka  (2021) o zarządzaniu i kontroli prostytucją w póżnym carskim Imperium (napisła to pani doktor z Durham Univ.). Szkoda bo odnosi się do Pribałtyki (no i nawet Białorusi etc., ale nie do Królestwa). Ale materiał poglądowy wspaniały. No i te zdjęcia. 

Jakaś Pani z Dorpatu dokłądnie ją opisuje:

(134) Siobhán Hearne – Policing Prostitution: Regulating the Lower Classes in Late Imperial Russia - YouTube

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
20 marca 2023 20:29

Obejrzałem zwiastun minutowy tego "Polowania na ćmy" i miałem dość.

Trzeba by chyba polskich filmowców i ministra Glińskiego, który tak pieczołowicie pielęgnuje kulturę i dziedzictwo narodowe, wysłać

gdzieś do wyrębu lasów.

Na Kamczatkę na przykład. 

Klimat tam  w miarę zdrowy, obcowanie z przyrodą i ciężka fizyczna praca powinny im pomóc.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 18:33
20 marca 2023 20:43

Tak. Zawsze zaczyna się całkiem nieźle. Ale w końcu kończy się w stylo hard porno. I on to zrobił z wyklętymi dziewczynami, Opowiem ci o wolności, dwie historie które same się napisały, bo były prawdziwe. Wstawił w jedną, za przeproszeniem, szwedzki balet. Soft porno wstawił w Historię Roja, on był scenarzystą. Coś tam jeszcze czytałem, nie pamiętam tytułu. W Szwach, powieści o jakimś młodym solidarnościowcu, faktycznie utopionym przez SB w jeziorze pod Olsztynem, też wstawił hard porno. 

Ten serial to jego powieść Pogrom 1905. Nie czytałem, nie zamierzam.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 20 marca 2023 20:43
20 marca 2023 20:54

A, to on robił scenariusz do "Roja". Trzeba było tak od razu. I co? 10 lat od tej katastrofy minęło, a ten znowu swoje i nikt mu nie wyjaśnił, że jest pozbawionym talentu erotomanem? Niesamowite. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 20:54
20 marca 2023 21:14

Naprawdę niesamowite. Niesamowita criminal-porno historia, bo zamiast przemówić mu do rozumu, Wildstein, i kto tam jeszcze nie, zaczęli tę nieszczęsną dyskusję o erotyce w polskiej prozie. Przepraszam, ledwo mi to przechodzi przez klawiaturę, popraw mnie jeśli się mylę, ale chyba im chodziło w sumie o prozę "prawicową". Inna dla nich, tak mi się zdaje, nie istnieje. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 20 marca 2023 21:14
20 marca 2023 22:12

Oni wierzą w to, że w prozie musi być seks i morderstwo, bo ludzie to lubią. Jakość autora zaś poznaje się po tym czy przekonująco opisuje seks i morderstwa. W istocie chodzi o to, by przekonywać jeden drugiego, że jeszcze mogą. Chyba założę szkołę pisania i będę wydawał książki adeptom. Co to w końcu jest za sztuka. Przynajmniej nie będę ludzi oszukiwał, jak uniwersytety albo redakcje

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 22:12
20 marca 2023 22:49

Nie książki ale dyplomy, formalone kwalifikacje do pisania książek z pieczątką Kliniki Języka. Klinika w końcu to poważna instytucja. Dokument będzie stwierdzał po prostu że adept nie ma skłonności do erotomanii zwłaszcza literackiej. Stwierdzone klinicznie.  

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski 20 marca 2023 20:54
21 marca 2023 09:20

Tam jeszcze był jakiś konflikt, bo Holewiński uzyskał sądowy nakaz usunięcia jego nazwiska z filmu z powodu "nadmiernych zmian w scenariuszu".

zaloguj się by móc komentować

betacool @orjan 20 marca 2023 12:51
21 marca 2023 09:24

Może się to okzać spoilerowaniem, ale moim zdaniem wszystko zmierza do tego aby wyjaśnić dlaczego Józef zmarł na kiłę i dlaczego nie można Aleksandry za to jednoznacznie potępiać. Droga do niepodległości czasami wiodła przez lunapary.

Ale mogę się oczywiście mylić.

zaloguj się by móc komentować

Paris @betacool 21 marca 2023 09:24
21 marca 2023 09:47

KAPITALNE...

...  no  i  naturalnie,  ze  sie  Pan  nie  myli,...  wcale  a  wcale  !!!

Dzisiaj  tez  znamy  LICZNE  PRZYKLADY  ,,doHodzenia  swojego,,  przez  LOZKO...  i  temu  podobne  gadzety  i  nowoczesne  wynalazki...  nawet  bardzo  liczne.  

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @betacool 21 marca 2023 09:24
21 marca 2023 10:22

To dopiero suspens!
zaloguj się by móc komentować

betacool @orjan 21 marca 2023 10:22
21 marca 2023 10:33

No właśnie takie puszczenie oka w stronę tych, którzy mocno sugerowali na co umarł Marszałek. Kawy na ławę nie wyłoży, bo nie byłoby sequeli.

zaloguj się by móc komentować


orjan @betacool 21 marca 2023 10:33
21 marca 2023 15:13

Ja jestem fanem Marszałka; tradycja rodzinna. Ale przecież nie o nim tutaj rozmawiamy, lecz o 10 muzie. W tym zaś zakresie muszę Ci pogratulować wyobraźni dramatycznej. Mocne!

Ja bym nawet to kupił jako plan akcji pełnej zwrotów, lecz pod warunkiem wycięcia zbytniej nachalności w kierunku defamacyjnym. Jak tam ze zdrowiem było, tak tam było (Szwejk!), lecz nie ma choćby i niewyraźnych świadectw, że wpływało. Z tej pozycji patrząc, lepiej pozostawić mu tę wątrobę, która z pewnością ma bogatszy materiał dowodowy a - gdy komu potrzebne - możliwie oferuje także i dwuznaczne konotacje.

A tym z linkowanej PCh24.pl - powiedzenie: Głupi mówi co wie, mądry wie co mówi.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 20 marca 2023 21:14
26 marca 2023 15:40

Szukałem teraz, ale nie znalazłem żadnej wzmianki w sieci o tej dyskusji o erotyce w polskiej prozie. Tym bardziej o udziale Wildsteina w niej. Opierałem się na informacji podanej na jakimś blogu parę lat temu. P. Romana przepraszam. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować