-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Polityka Niemiec wobec Polski

Jest niezmienna przynajmniej od czasów wydania Złotej Bulli z Rimini. Polega zaś ona na ignorowaniu istnienia państwa polskiego i tworzących je struktur, a także na negowaniu funkcjonującej tu własności prywatnej. Zmiana polityki Niemiec dokonuje się wtedy jedynie, kiedy czują oni bat nad grzbietem, ale i wtedy jest to zmiana pozorna. Jakiekolwiek więc dyskusje o historycznej przynależności tych czy innych ziem na wschodzie do Niemiec, nie mają sensu, albowiem oni mogą w dowolnym momencie wystawić dowolny dokument stwierdzający, że określony teren należy do nich. I już. Wymyślanie więc uzasadnień potwierdzających nasze prawa do terenów, które po wojnie weszły w skład państwa polskiego nie ma sensu. Musimy przede wszystkim chronić stan faktyczny. Wszystko ponad to jest głupkowatą i niezrozumiałą przez polityków niemieckich aspiracją. Międzynarodowe komisje i potężne siły zdecydowały o likwidacji Prus i przekazaniu części ich ziem Polsce. Części, która i tak w większości należała kiedyś do Królestwa Polskiego. W wyniku czego nastąpiło to przekazanie wszyscy wiemy. Trzeba jedynie teraz to ciągle powtarzać, albowiem propaganda niemiecka dąży do zmiany historycznych paradygmatów. Jeśli ktoś sądzi, że to nie jest możliwe, powinien ochłonąć. Szczególnie, że w Niemczech ktoś, nie wiadomo na razie kto, wymyślił partię o nazwie AFD i futruje ją formatami propagandowymi i pieniędzmi. Partia ta, jak tylko okrzepnie, zacznie wysuwać roszczenia terytorialne. Na razie mówią, że nie mają problemu z Polakami. A jaki, przepraszam, problem mogliby mieć z nami? Czyżbyśmy im w czymś przeszkadzali? Że też żaden Niemiec nie zastanawia się czy nie ma czasem problemu z Turkami.

Jakimi metodami prowadzona jest niemiecka polityka wobec Polski i do jakich celów zmierza? Niemcy, w najlepszym razie, chcą, by Polska była buforem oddzielającym ich od Azji, ale to tylko wtedy kiedy nie mają poukładanych stosunków z Rosją, co oznacza w wymiarze realnym obecność w tej Rosji przedstawicieli innych państw – w przeszłości byli to Anglicy i Holendrzy, a dziś mogą to być Chińczycy, albo Amerykanie. Wtedy Polska jest do czegoś tam Niemcom potrzebna. Jeśli nie zachodzi wyżej opisana sytuacja, Niemcy mogą co najwyżej wchłonąć kawałek Polski i odebrać mu tożsamość historyczną i kulturową. Resztę zaś, po uprzednim obrabowaniu, zaproponować komuś innemu. To są doświadczenia historyczne ostatnich czasów. A jak było wcześniej? Wcześniej Niemcy zajmowali się pisaniem naszej historii, co dokonywało się na uniwersytecie w Krakowie, nie wiadomo dlaczego zwanym Jagiellońskim. Tam właśnie zostały wykreowane postaci, które rzekomo ubogaciły naszą historię, czyli przedstawiciele niemieckich banków, których dla niepoznaki nazywano humanistami. Tacy, jak Konrad Celtis choćby. Dziś już się o nim nie pamięta, ale obok Bonera był to jeden z głównych krzewicieli renesansu w Krakowie. A nie pamięta się, bo po Niemcach historię napisali nam komuniści i dla nich on był całkowicie nieprzydatny. My dziś odwołujemy się i redagujemy tą komunistyczną wersję historii.

Historia Polski została napisana przez Niemców, a uniwersytet był i jest nadal instytucją pracującą na rzecz niemieckiego okupanta. Projekt opanowania akademii wdrożono w II połowie XIX wieku, kiedy w Polsce nie dało się już wywołać żadnego powstania. Wcześniej Prusy inspirowały wszystkie ruchawki na terenie Królestwa Polskiego doprowadzając je do ruiny przy aprobacie władz carskich. W każdym pokoleniu następowała depopulacja, już to z powodu wywózek, już to egzekucji, a także z powodu emigracji do Prus i Saksonii, za chlebem. Tego wychodźctwa na pewno by nie było, gdyby nie polityka Prus i pozostałych dwóch zaborców, z których jeden reprezentował niemiecką tradycję cesarską, a drugi był przez Niemców zarządzany. My, poprzez narzuconą nam retorykę buntu, nie rozumiemy dogłębnie tych spraw, albowiem zamiast poznawać historię w sposób, który uniemożliwi naszym wrogom ponowne wykorzystanie podstępów politycznych, skłaniani jesteśmy do traktowania jej, jako jakiejś kibicowskiej przyśpiewki, która ma nas zjednoczyć i nabuzować przed kolejnym meczem. To już lepiej w ogóle tej historii nie uczyć. Jakby tego było mało retoryka buntu wykorzystywana jest przez wrogie agentury do destabilizacji sytuacji w państwie dzisiaj, w państwie, które wreszcie możemy nazwać naszym. To jest kolejny niemiecki podstęp, a poznajemy to po subtelności z jaką sprawy te są aranżowane. Rosjanie by się tak, pardon, nie pieprzyli. Mamy cały szereg organizacji, do których należą także posłowie, które występują wobec państwa, sugerując, że obecna jego administracja to okupanci i należy czekać na jakieś wyzwolenie, a także przybliżać je czynem. Kto ma nas wyzwolić? Inne państwo, to chyba jasne, bo przecież sami nie jesteśmy do tego zdolni. Ta sugestia jest także elementem retoryki buntu. Na razie nie ujawnionym w pełnej krasie. To odwracanie retorycznych wektorów jest niezrozumiałe przez większość ludzi, którzy chcą po prostu, żeby wreszcie było dobrze, żeby był spokój, względny dobrobyt i jakaś przyszłość. Jeśli zaś interesują się oni przeszłością to w formatach bardzo prymitywnych, opartych o retorykę buntu i kibicowskie przyśpiewki. Z tego formatu nie da się wycisnąć niczego dobrego, albowiem może on być bardzo łatwo wykorzystany przez wrogów. Ci zaś ujawniają się jeden po drugim. Być może wynika to z ich słabości, ale za wcześnie, żeby o tym orzekać.

Wracajmy do metod prowadzenia niemieckiej polityki na wschodzie. Jej podstawowym założeniem jest misja cywilizacyjna. Przypomnę, że na Rusi Kijowskiej w średniowieczu Niemcy nie prowadzili żadnej działalności cywilizacyjnej. U nas zaś polegała ona na organizowaniu corocznych najazdów. Potem zaś na posadowieniu w bezpośredniej bliskości najważniejszych miast polskich cesarskiej organizacji udającej zakon rycerski, współpracującej z islamem na zasadach, do dziś ukrywanych i prowadzącej dalekosiężny handel z odległymi krajami. Organizacja ta ignorowała w ogóle istnienie Polaków, a przypominała sobie o tym, że są dopiero wtedy, kiedy jej członkowie zalegali pokotem na jakimś bitewnym polu. Wtedy należący do niej Niemcy rozpoczynali akcję propagandową w ośrodkach władzy uniwersalnej położonych daleko od Polski, czyli głównie w Rzymie i na dworach Europy. Widzimy, że nic się od tamtych czasów nie zmieniło. Kiedy tylko okazuje się, że obecny rząd prowadzi politykę uniemożliwiającą realizację niemieckich celów w Polsce, oni natychmiast uruchamiają propagandę w ośrodkach władzy uniwersalnej, czyli w roszczeniowym – nawiązującym wprost do Złotej Bulli z Rimini – parlamencie europejskim lub w stolicy pieniądza, czyli w Nowym Jorku. Propaganda ta polega na podawaniu w wątpliwość i odbieraniu sensu nie tylko decyzjom polskiego rządu, ale także organizacji takich jak NATO. Wykonują ją zaś, co jest pewnym novum, Polacy, całkowicie zdeprawowani przez niemiecką propagandę, napisaną przez Niemców historię i wizje europejskiego państwa, które na pewno się nie zmaterializuje inaczej, jak w postaci lekko zmodyfikowanej hitlerowskiej rzeszy z obozami koncentracyjnymi jako głównymi ośrodkami produkcji. No i miastami, gdzie uprzywilejowana kasta będzie kontrolować wymianę. Całości zaś, jak za Fryderyka II, który wydał Złotą Bullę z Rimini, pilnować będą muzułmańscy najemnicy, dobrze wyszkoleni i pozbawieni skrupułów. Ich zadaniem będzie odzwyczaić nowych poddanych od zarządzania własnością. Takie są istotne cele UE prowadzonej przez Niemców i tych idiotów Francuzów. Podobnie jak w przeszłości, one się nie zmaterializują na obszarze całego kontynentu. Ale gdzieś się mogą zmaterializować. Musimy zrobić wszystko, żeby nie stało się to na terenie obecnego państwa polskiego. Żeby to jednak uczynić musimy mieć świadomość zachodzących okoliczności. A mam wrażenie, że tego kilku polskim politykom brakuje. Na dziś to tyle.

Już mniej niż miesiąc pozostał do Targów Książki i Sztuki w Grodzisku Mazowieckim, edycja II. Odbędą się one w grodziskiej Mediatece w dniach 1-2 lipca. Zapraszam wszystkich, którzy się ze mną zgadzaj oraz tych, którzy się nie zgadzają, ale gotowi są milczeć przez całą imprezę dla dobra sprawy.

Wszystkim, którzy dorzucili się do naszej zrzutki na mieszkanie dla Saszy i Ani bardzo serdecznie dziękuję. Jeśli ktoś jeszcze zechce nam pomóc, będę wdzięczny.

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_confirmation

 



tagi: niemcy  polska  propaganda  historia  cywilizacja  agentura  roszczenia  nauka  przeszłość 

gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 09:55
63     4052    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 10:10

Niektórzy jednak rozumieją i piszą dzieje Polski od nowa ;)

zaloguj się by móc komentować


Pioter @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 10:13

Książka. Opis handlowy tu: Na kogo koronował się Bolesław Chrobry? I po co?"Cesarz Bolesław Chrobry. Reinterpretacja i rekonfiguracja źródeł" to trochę biografia, a trochę esej z historii instytucji politycznych i myśli politycznej. Esej pełen swady, żonglerki źródłami i skrzących się anegdot.Skąd Chrobry miał złoty tron cesarza Karola Wielkiego, na którym zasiadł? Czemu cesarze Rzeszy - jeden po drugim - nakładali na skroń koronę Chrobrego? To tylko niektóre zadane w nim pytania.Andrzej Kozicki (ur. 1982) studiował u trzech mediewistów: Jana Baszkiewicza (historię instytucji politycznych) i Henryka Samsonowicza (metodologię) na Uniwersytecie Warszawskim oraz Jisraela Ja'akowa Juwala (strategie przemilczeń w manuskryptach) na Uniwersytecie Hebrajskim w Jerozolimie.

Wydana niedawno (podają 2022), ale zauważyłem ją dopiero wczoraj. Po przeczytaniu dam znać co to warte.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 9 czerwca 2023 10:10
9 czerwca 2023 10:14

Strasznie kokieteryjny jest ten pan. No i te studia z przemilczeń w manuskryptach odbywane w Izraelu. Jednak nie zaproszę go na konfernecję

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 10:21

Dlatego, że się powtórzę ktoś u nas powinien jasno wyartykuować, że na dzień dzisiejszy to Rzeczpospolita jest jedynym prawnym spadkobiercą nieistniejącego Państwa Pruskiego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 9 czerwca 2023 10:13
9 czerwca 2023 10:21

Ja, jak zwykle oceniam ludzi po wyglądzie. To on https://bmlvs.academia.edu/AndrzejKozicki 

Dziękuję bardzo. Jeszcze książkę o odbudowie Warszawy napisał i popisuje się znajomością metodologii, czyli proponuje jakiś meta poziom propagandy

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @Pioter 9 czerwca 2023 10:13
9 czerwca 2023 10:24

Ja tam się może nie znam ale tezy, które tutaj Pan cytuje nie są żadnym novum. Nawet bodajże polakożerca Thietmar o tym wspomina...

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 9 czerwca 2023 10:21
9 czerwca 2023 10:24

Owszem. Co jest warta jego pisanina powiem, jak książkę przeczytam. Mi akurat studia w Jerozolimie mniej przeszkadzają, niż chwalenie się byciem studentem Samsonowicza - bo brałem udział w jednym jego kursie i wiem, że nic konkretnego się z niego nie wyniesie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 9 czerwca 2023 10:24
9 czerwca 2023 10:26

Już to chwalenie się "mistrzami" jest podejrzane

zaloguj się by móc komentować

Pioter @aszymanik 9 czerwca 2023 10:24
9 czerwca 2023 10:26

Wiem, że nie są. Sam o tym pisałem właśnie na blogu SN jakiś czas temu.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 10:54

"Szczególnie, że w Niemczech ktoś, nie wiadomo na razie kto, wymyślił partię o nazwie AFD i futruje ją formatami propagandowymi i pieniędzmi."

Jak to kto? Putin i Szef GRU, wiceadmirał Igor Kostiukow. Zważ że to wiceadmirał. To nie przelewki. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Pioter 9 czerwca 2023 10:24
9 czerwca 2023 11:13

Grzebał tu, grzebał tam, ale w archiwum weneckim pewnikiem nie był. 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 11:16

Historia Polski została napisana przez Niemców,

Myślę, że cała teoria wielkiej lechii powstała za niemieckie pieniądze tylko po to , żeby zdyskredytować to jedno stwierdzenie i zespawać je na sztywno z szurią.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Zyszko 9 czerwca 2023 11:16
9 czerwca 2023 11:17

Znacznie wcześniej. Lelewel to prawnuk pruskiego ambasadora w Warszawie.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 11:18

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/niepokojaca-sugestia-niemieckiej-polityk-chodzi-o-granice-polski/677v18r,79cfc278

Jak na zawołanie.

Zaraz oczywiście zacznie się kociokwik i darcie szat przez naszych gamoni, na co oczywiście wystąpienie tej Pani było obliczone. No a przecież wystarczyłoby w spokojnym tonie sprostować, że dzisiejsze "Niemcy Środkowe" to w istocie ziemie pruskie, pozamieniane prawem kaduka w jakieś Meklemburgie i Brandenburgie, co my będąc spadkobiercą Prus z trudem tolerujemy....

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 11:36

"Żeby to jednak uczynić musimy mieć świadomość zachodzących okoliczności. A mam wrażenie, że tego kilku polskim politykom brakuje"

Celem numer 1 jest odsunięcie pisu, a potem stopniowo od fizycznej likwidacji po rozpędzenie na cztery wiatry reszty tego towarzystwa. Wystąpienie o reparacje jest jak wypowiedzenie wojny, nie ma żartów i wszystkie ręce na pokład.

https://twitter.com/JacekGadek/status/1664211121748713472?ref_src=twsrc%5Etfw 

Przez te wszystkie lata "pielęgnowano" pamięć o dawnej chwale i świetności, magistraty Danzig und Breslau łapią wszystko w lot, kasa się liczy i tylko kasa. Niech sobie Karpińskiego do poduchy poczytają, może coś dotrze.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @aszymanik 9 czerwca 2023 11:18
9 czerwca 2023 11:38

Meklemburgia akurat nie, ale już Nadrenia czy Sachsen-Anhalt jak najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Pioter 9 czerwca 2023 11:38
9 czerwca 2023 11:57

No może niecała ale to tym bardziej, bo zagarnęła prawowicie przynależne Prusom ziemie pomorskie:)

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @Pioter 9 czerwca 2023 11:17
9 czerwca 2023 11:58

Tak, chodziło mi o to, że współcześnie  jedyną grupą, która w tzw "przestrzeni publicznej" mówi o niemieckiej historii Polski (i o Lelewelu) są turbolechici. 

To jest wielokrotnie omawiany tu  schemat operacyjny - promować  i kreować na "przeciwników" jawnych świrów , którzy odstraszą od tematu normalnych ludzi ("Kto nie z nami, ten za Bieszkiem" )i stworzą "kontrolowaną opozycję" . Mieliśmy taki pokaz przy okazji covida.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 12:01

Niestety nic nie wskazuje na to, że będzie można Niemców przenieść w inne miejsce. Wygląda na to że Polacy są dla Niemców zbyt inteligentni , wierzgają a potem o zgrozo konkurują. Dlaczego Niemcy mają wpływy ? Atrakcyjność Niemiec wynika z potocznego skojarzenia – przemysł=praca=stabilność. Soft power Niemiec na tym się opiera . Nasz problem w tym aby się wyrwać z pozycji niemieckiego podwykonawcy i zmienić ich paradygmat postrzegania nas o ile to możliwe. Właśnie weszliśmy w fazę, w której jesteśmy 5 globalnym partnerem gospodarczym Niemiec. To zostało zauważone ze wszystkimi tego konsekwencjami. Kto tym jest zagrożony ? Niemcy - bo przyszła dynamika rozwojowa jest po stronie Polski i Ukrainy. Rosjanie - bo zbliżenie Polski i Ukrainy to koniec imperialnych snów Moskwy. Anglosasi bo wzmocni globalną pozycję Niemiec a jej osłabianie to stara i aktualna strategia. „Żymianie” bo nie opanowali jeszcze wszystkiego co by chcieli - ale są w trakcie. Chińczycy siądą na brzegu rzeki i poczekają… Stąd wszystkie elementy łącznie z dawnymi konfliktami będą podgrzane. My musimy mieć plan B a nawet plan C w takiej sytuacji.  No chyba, że chcemy zostać mięsem armatnim...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 12:13

"My, poprzez narzuconą nam retorykę buntu, nie rozumiemy dogłębnie tych spraw, albowiem zamiast poznawać historię w sposób, który uniemożliwi naszym wrogom ponowne wykorzystanie podstępów politycznych, skłaniani jesteśmy do traktowania jej, jako jakiejś kibicowskiej przyśpiewki, która ma nas zjednoczyć i nabuzować przed kolejnym meczem."

A ja myślałem że retorykę buntu wymyślił manager Presleya. Polska historiografia ciągle powraca to tej retoryki. Owoż i cerber-doberman na naszej drodze do własności. Brzeźnicki miał czuja komponując okładkę do książki Ks. Borowskiego. Ta kielnia i ten doberman.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Matka-Scypiona 9 czerwca 2023 11:13
9 czerwca 2023 12:14

Czeladnik Samsonowicza to za mało żeby dostać bilet do archiwum weneckiego. Potrzebne jest wyższe wtajemniczenie. Niekoniecznie masońskie. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 12:17

Świetne resumee! A Niemcy, choć wojnę przegrały, nic ze swoich istotnych aktów i dokumentów, w stylu słynnej Bulli, nie utraciły. Leżą sobie spokojnie w ich Geheimes Staatsarchiv Preußischer Kulturbesitz. 
 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @aszymanik 9 czerwca 2023 11:57
9 czerwca 2023 12:24

Najpierw należy przypominać o tym, że Królewiec jest pod ruską okpucją i musi wrócić do macierzy.

Co już się zresztą robi róznymi kanałami.

https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/zmiana-nazwy-krolewiec-zamiast-kaliningrad2

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 9 czerwca 2023 12:17
9 czerwca 2023 12:29

Tak - tylko jedno się zmieniło. Niemiecka historia to ciąg prób o uprzedmiotowienie na arenie międzynardowej, o dołączenia do koncertu mocarstw na równych prawach, a nawet uzurpowania sobie praw wyjątkowych. Różnie, w różnych momentach z tym bywało, czasem z lepszymi szansami na powodzenie, czasem z chwilami gdzie trzeba było siedzieć i czekać na lepsze koniunktury. Teraz jednak Niemcy są okupowane i w każdej chwili ktoś może im o tym boleśnie przypomnieć...

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Pioter 9 czerwca 2023 12:24
9 czerwca 2023 12:32

Tak to dobre posunięcie, nawet miałem zamiar o tym wspomnieć. Teraz jeszcze należałoby zmienić nazwę województwa warmińskomazurskiego na pruskie po prostu...

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @aszymanik 9 czerwca 2023 11:18
9 czerwca 2023 13:10

Jak na zawołanie.

 

Dzięki za wrzucenie. Ciekawe namiary, szczególnie godzina znaczy się szczujnia ''najlepszych dajcze z East Cost'' działa. Pani Alice W. pracowała dla banksterii ... Agentura działa!

5,5 tys. Dzisiaj, 06:30  Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

 

5,5 to tyle co   55=23+32;   6:30  ma być znowu spełniona krwawa klątwa BUMM jak w mieście '44 broniącym się dni 63?  A dwie minuty to Uwaga, Uwaga nadchodzi! dla zadekowanych dwójkarzy w PLN?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 9 czerwca 2023 12:01
9 czerwca 2023 17:26

"My musimy mieć plan B a nawet plan C w takiej sytuacji.  No chyba, że chcemy zostać mięsem armatnim..."

My n ie mamy nawet planu A.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @aszymanik 9 czerwca 2023 10:21
9 czerwca 2023 17:32

"Dlatego, że się powtórzę ktoś u nas powinien jasno wyartykuować, że na dzień dzisiejszy to Rzeczpospolita jest jedynym prawnym spadkobiercą nieistniejącego Państwa Pruskiego."

To powinno było być jedno z czołowych celów polskiej polityki za RON.

Niestety, jedyny władca który nosił się z zamiarem skasowania Prus to Jan III Sobieski.

Była przez pewien czas koniunktura, ale musieliśmy się opędzać od bulteriera [Turcji] nasłanego nam w ramach tradycyjnej starej przyjażni polsko-francuskiej.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 9 czerwca 2023 17:26
9 czerwca 2023 18:04

Z całą pewnością Rosja uruchomi były enerdówek czyli Afd. Ta z kolei będzie grzała temat "Breslau" jak wygra wybory a Miedwiediew bedzie głosił  "wariant rozbiorowy".  W Anglii upada grupa umiarkowanych podobno mediów "Daily Telegraph", "Sunday Telegraph" i "The Spectator" ( podobno jakiś szwindel z arsenału bankowości inwestycyjnej ) które z pewnością zostana przejęte przez "żymian". Padła propozycja oddolna żeby Obajtek to kupił.... Jeżeli wykopiemy dobry grajdołek i wystawimy koreańskie lufy dookoła to może się uchowamy.... 

zaloguj się by móc komentować

MZ @Szczodrocha33 9 czerwca 2023 17:26
9 czerwca 2023 18:27

Z Niemcami była szansa zakończyć,po II wojnie,ale Anglosasi nas sprzedali...zobaczymy teraz...

zaloguj się by móc komentować

Brasil @peter15k 9 czerwca 2023 18:04
9 czerwca 2023 18:42

Afd nie jest dla nas zagrozeniem, bedzie degenerowac i osmieszac niemiecka demokracje. Problemem jes rokosz w sadownictwie i 5-ta Kolumna w kraju, czytajac wpisy qwertego trudno o optymizm.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
9 czerwca 2023 19:07

Deutsche Bank po wejściu do Polski wynajął w Krakowie kancelarię adwokacką z profesorem UJ na czele - wyniki oczywiste, np. wyroki na podstawie fałszowanych dokumentów przy radosnej aprobacie sędziów a przestępstwa wobec wiarygodności dokumentów prokuratur nie interesują 'no bo panie to sąd przecież'; najlepszy ymer jaki na sali sądowej slyszalem w pozwie o ustalenie i uznanie treści umowy to jak sędzia rzekła " a kto by takie umowy podpisywał? przecież takich umów nie można uwiarygadniać...' - dot. umowy notarialnie zawartej z bankiem powołującej społkę z kilku mln aportem; w USA też podobnie DB zadziałał tj. przejąl upadly bank i zagrał wg opracowanej metodyki;- wynik? dostał sankcje finansowe na wiele mln usd, i tym sie różni Państwo w ujęciu amerykańskim od Państwa w ujęciu polskim, 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Brasil 9 czerwca 2023 18:42
9 czerwca 2023 19:11

No to może  coś optymistycznego z ludu zwykłego - niemiecka rodzina "wczasuje się" w Niemczech i Polsce oraz porównuje ceny

https://www.youtube.com/watch?v=LNmMbvE2NWQ&ab_channel=sternTV

Z tego wynika jakby, że zwykli Niemcy  to tak trochę żyją w nieświadomości w związku z blokadą informacyjną ich mediów. Patrzą gdzie taniej i smaczniej plus piwo.  Studiując ostatnio pewne regulacje unijne i polskie z obszaru medycznego to mnie tknęło, że one faktycznie blokują bigfarmę szczególnie w obszarze "postempu" biotechnologicznego. Może także tu tkwi ta sterowana destrukcja wewnątrz Unii...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Brasil 9 czerwca 2023 18:42
9 czerwca 2023 19:16

niestety masz rację, podstawą funkcjonowania państwa jest sądownictwo - i przeobrażenie sądownictwa w zorganizowane lokalnie i ponad lokalnie grupy dyspozycyjne/.. to juz fakt, i np. fałszowanie dokumentow w sądach nikomu już nie przeszkadza, obłąkane ustalenia faktyczne [sprzeczne z wszelką materia dowodowo-ustawową] są codziennością np. 13 pażdzirnik jest przed 7 lipca każdego roku i jak strona żąda biegłego w tej materii to jest traktowana jako uragająca powadze sądu;- to juz nawet nie dom waroatow, bo w tle tylko kasa, kasa i wymuszanie posłuchu;- ot, nowy porządek/podział społeczny; i co normalny czlowiek ma powidzić na takie dictum 'nie posiadał ale mógłby posiadać i należy mu się odszkodowanie', 'był ale go nie było', itd., itd. a wyludzanie orzeczeń za aprobata sedziów na tzw. 'urojenia adwokata i jego lienta' to wręcz norma, dosłonie z pisma procesowego po ujawnieniu oszustwa, w tym fałszerstwa pismo procesowe przyłapanego na takich czynach adwokata tej treści 'działałem w stanie urojenia i mój klient także był w urojeniu' tylko skutki orzeczenia dla ofiar to nie urojenia. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @qwerty 9 czerwca 2023 19:07
9 czerwca 2023 19:25

Sędziowie a szczególnie sędziny boją się skomplikowanych spraw finansowych bo nie mają w nich doświadczenia i prawdopodobnie wiedzy. Czego nie można powiedzieć o kancelariach nowojorskich, które na tym zjadły zęby. Dlatego DB tam "spłynął" z wodą w WC.   

zaloguj się by móc komentować

MZ @qwerty 9 czerwca 2023 19:16
9 czerwca 2023 19:45

T o jest norma w "polskich "sądach.Ostatnio koleżanka sądzi się o zawładnięcie dużej nieruchomości,którą przejęto pod jej nieobecność.Sędzia poświadczył jej obecność na rozprawie ,także notariusz sfałszował podpis w czasie jej nieobecności.Normalnemu człowiekowi to nie mieści się w głowie.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @aszymanik 9 czerwca 2023 12:32
9 czerwca 2023 19:51

To jest ROZWIĄZANIE. I można by również zacząć wyciągać nazwy z czasu RON-u, które niemcy zawłaszczyli czy zabrali. I niech sądy KLEPNĄ takie działania.

Inne sądy, najlepiej te ze Stolicy Pieniądza, mogły by klepnąć i uznać roszczenia odszkodowawcze, zwane reparacjami za 2WW z dodatkowym bonusem, odsetek od 1945 roku, bo niemcy przegrały 2WW i niemcy nie wystawiły Polsce dokumentu, że rekompensują straty.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 9 czerwca 2023 19:16
9 czerwca 2023 20:13

"niestety masz rację, podstawą funkcjonowania państwa jest sądownictwo .."

Ano tak.

Jak długo sądownictwo w Polsce jest zorganizowaną przestępczością z mafijnymi układami, i smarowaną jurgieltem, tak długo mamy do czynienia z

parodią państwa.

Zamiast czekolady wyrób czekoladopodobny.

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof-Janyst @aszymanik 9 czerwca 2023 11:18
9 czerwca 2023 20:41

To nie jest "niepokojąca sugestia..." tylko stały fragment gry. Wspomniał o tym ś.p. Jacek Drobny w jedenastym numerze SN.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Krzysztof-Janyst 9 czerwca 2023 20:41
9 czerwca 2023 21:04

Szczerze mówiąc daleki jestem na tą chwilę od niepokoju. Niemcy na tą chwilę (choć oczywiście to się może szybko zmienić) są słabym, śmiesznym i pokracznym państwem. Ja tylko proponuję stworzyć narrację odwracającą wektor tych sugestii. Dlaczego i na jakich historycznych przesłankach Wołogoszcz (Wolgast) i Strzałowo (Stralsund) są dziś w granicach RFN?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 9 czerwca 2023 20:13
9 czerwca 2023 21:17

Tak Szczodrocho,qwerty wie co pisze i ma wiele racji.Ja to pojmuję bardziej bardziej przyziemnie, a ten sądowniczy wyrób czekoladopodobny nie mieści mi się w moim pojęciu.

Wiara ludu z 4 czerwca jest przekonana,że wyprodukuje prawdziwą czekoladę sędziowską w październiku juz tego roku ,jak zgarnie władzę.Wtedy to natychmiast sądy i sędziowie staną się legalni ,bo nielegalni staną się potulni jak baranki... i wszystkie wyroki staną się legalne i praworządne.............ech...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 9 czerwca 2023 21:17
9 czerwca 2023 21:50

Jak to świętej pamięci Smoleń ładnie ujął:

"sędziowie są niezawiśli, bo ich jeszcze nikt nie powywieszał."

zaloguj się by móc komentować

pike @peter15k 9 czerwca 2023 12:01
9 czerwca 2023 22:08

No nie zamierzaja się przenośić. Kupują brakujące uzbrojenie

od Izraela. Na przyklad system rakietowy Arrow-3

https://www.jpost.com/business-and-innovation/article-745816

Przed czyimi rakietami ma ich chronić.....Chyba od przyjaciół...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 9 czerwca 2023 21:50
9 czerwca 2023 22:55

Dobre !!! chociaż wisielczy czasem miał humor pan Smoleń. W rewanżu coś o sprawiedliwości:

Oskarżony zwraca się do sędziego per "Wysoka Sprawiedliwość",ale sędziego to irytuje i napomina

"Tu nie ma sprawiedliwości ! Tu jest Sąd ! "


 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 9 czerwca 2023 10:26
9 czerwca 2023 23:30

,,bartosiak,,...

...  nic  tylko  kolejny  ,,faHowiec,,...  do  tego  ,,nowy  i  niezaleRZny,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 9 czerwca 2023 22:55
9 czerwca 2023 23:35

Ja już słyszałem o takich to wyrokach wydawanych przez niezawisłe sądy:

facet za zabicie psa dostaje 3 lata odsiadki, a pijany kierowca za zabicie dwóch pieszych na prześciu otrzymuje rok w zawieszeniu.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 9 czerwca 2023 23:35
10 czerwca 2023 00:46

Tak... to przerażające w wydawanych wyrokach,zdarza się,że sprawcy nie moga przesłuchać,bo najpierw musza go wyleczyć szpitalnie z narkotyków i gorzałki (ostatni przypadek zginęła w wypadku cała rodzina.) Natomiast rzeczywiście okrutny czyn za zabicie ,czy gwałt seksualny psa jest kara do trzech lat odsiadki.

Stąd też bierze się w wyrokach sądowniczych pogarda dla prawodawstwa ,a to przekłada się na   prowadzonej polityce i to w całej Europie ,jak pisze nasz gospodarz.

Myślę ,ze Komisarze Unijni dają przykład jeszcze gorszy,głosząc do  europejczyków piękne słówka o demokracji.Bo przecież problem i to niemały mają inne państwa także... (przypadek pierwszy z brzegu Hiszpanii) -dzisiaj poruszony przez BeaM....złośliwie już dodam,że chyba tylko pan Nitrasek z sędziami by sobie poradził...wygadany,wykształcony i w razie co to z liścia przyłoży...przeszuka i pomaca sędziów,co tam mają w torebkach.............

zaloguj się by móc komentować

ArGut @pike 9 czerwca 2023 22:08
10 czerwca 2023 06:39

Jest w tym ironia 2WW ... gnębiący kupują broń od gnębionych ... dzieci sprawców holokaustu nabywają broń od dzieci rodziców, którzy przeżyli holokaust ...

Komisja obrony Bundestagu na zdjęcie w Izraelu

Mogliby zaprosić Nergala, żeby im coś zaśpiewał dla uświetnienia dilu. 

zaloguj się by móc komentować

matthias @aszymanik 9 czerwca 2023 10:21
10 czerwca 2023 09:07

Czy mógłby Pan tę ciekawą kwestię rozwinąć? Albo wskazać źródło gdzie można coś więcej dowiedzieć się w tym temacie?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @matthias 10 czerwca 2023 09:07
10 czerwca 2023 11:20

Ja tylko postuluję żeby przyjąć taką narrację - oczywiście wiem, że jest to dość karkołomna teza ale z pewnością nie bardziej od tej, że biedna III Rzesza była okupowana przez plemię nazistów. Zresztą tak po prawdzie Prusy były częścią Rzeczpospolitej, potem ziemie polskie w pewnym momencie stanowiły większość terytorium państwa pruskiego, a etniczni Polacy większość ludności Królestwa. Można na poparcie tej narracji wysuwać mnóstwo co prawda mocno uproszczonych ale jednak faktów począwszy od koligacji rodzinnych Hohenzolernów, poprzez Albertinę jako drugi uniwersytet w Rzeczpospolitej z językiem wykładowym polskim, skończywszy na armii pruskiej w której ponad 40% kadry oficerskiej i podoficerskiej to byli Polacy (na czele z bohaterem naszego hymnu Dąbrowskim). Takie postawienie sprawy z pewnością narobiłoby niemałego ambarasu Niemcom, bo trudno by im się było z nami o to wykłócać gdyż jak przypomnę oni się od tego dziedzictwa odżegnują jak od ognia przynajmniej oficjalnie.

zaloguj się by móc komentować

Christianus @peter15k 9 czerwca 2023 19:25
10 czerwca 2023 13:16

A może by tak..

Dorwać kilku (na początek) ogarniętych głównych księgowych, ale takich młodych, po czterdziestce (z rodzinami etc).

Zaproponować im ścieżkę kariery, sfinansowanie studiów i co tam jeszcze mogłoby być potrzebne, z zagwarantowaniem odpowiednio wyższych pieniędzy do zarobienia (na przykład dwa razy tyle co mają teraz). Wbrew pozorom kokosów nie zarabiają ;)  w skrócie powiedzieć im że będą mieli dobrze i będą mieli kryszę, pod warunkiem lojalności.

..Studiów oczywiście prawniczych ;)

WWykształcić, przygotować i pousadzać gdzie trzeba. Tacy goście to z pierwszej ręki przecież wiedzą jakie się przekręty robi w firmach ;))

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Christianus 10 czerwca 2023 13:16
10 czerwca 2023 14:16

Korporacje dadzą im więcej, kupią ich.  To jednak trochę tak jak poczucie misji. Takim przykładem jest walka z mafią przez prokuratorów we Włoszech ( Borselino, Falcone ) Oni mieli świadomość, że to misja tak trochę metafizyczna o czym czasem mówili. To ich droga życiowa . Wiedzieli,  że długo nie pożyją ale  jednak to zrobili. Tego nie da się wykształcić i zapłacić. Może to jakieś powołanie ? Kto wie... W świecie gdzie bogiem jest pieniądz to nie występuje.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Christianus 10 czerwca 2023 13:16
11 czerwca 2023 06:48

Większość księgowych nawet dziś wie jak się robi przekręty i który klient, jak prowadzą biuro rachunkowe, to robi. Tacy klienci są BARDZO problematyczni. Tacy klienci podnoszą też koszty funkcjonowania biura rachunkowego, kontrole ksiąg to normalna sprawa. Z drugiej strony służby skarbowe, też wiedzą kto to robi. I z informacji w pandemii, walą do firm, które nie płacą zobowiązań (od 3 mln). I bardzo często jest tak, że taka firma spłaca zobowiązanie, spłaca KARĘ i działa dalej.

Jak to napisał kolega nawigator peter15k praca w organach policji, czy policji podatkowej czy prokuratury to w takich przypadkach powołanie. Przecież jasnym jest, że gangusy wymyślą, żeby kupić sobie własnego policjanta, własnego urzędnika skarbowego i własnego prokuratora.

Sędziów chyba już wszystkich wykupili :) To oczywiście przypuszczenie a nie stwierdzenie nacechowane. Poznaję to po tym, że na manifestacjach w obronie praworządności sędziowe piszą, że są "uczciwymi ludzmi". A przecież wiemy, że sędziowe to handlowcy. W końcu biorą udział w obrocie prawnym !

zaloguj się by móc komentować

ArGut @peter15k 10 czerwca 2023 14:16
11 czerwca 2023 06:51

A widział kolega ten trailer ?

 ...

Paradygmaty zaznaczania swojej przestrzeni się zmieniają.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ArGut 11 czerwca 2023 06:51
11 czerwca 2023 10:26

W wytwórniach trwa realna wojna ideologiczna i motyw samozwańczego wymierzania prawa jest także w grze.  Z tego co słyszałem na forach poswięconych danemu tytułowi grasują grupy proskrypcyjne, które blokuja IP. Jeżeli np ktoś podniesie negatywny wpływ filmu na dzieci z powodu LGBT  - wtedy jest natychmiast blokowany. Jego IP jest rejestrowane.  Patrząc szerzej to element chaosu, który musi być potem opanowany.  Jednym z instrumentów jest oczywiście likwidacja gotówki i dochód gwarantowany dla LGBT+++ i migrantów. To może zmienić sytuację. Wygłaszany także w SN pogląd jakoby świat przestępczy nie dopuści do likwidacji gotówki jest naiwnością - a co robi Gazeta Wyborcza ? -  Próbuje legalizujować właśnie sexworking . Dojdzie do tego że TIR ówki będą miały terminale a alfonsi będą płacić legalnie podatki.  Roszerzanie jako legalnej sfery dawniej uważanej za przestępczą lub dewiacyjną trwa. Media i film to główne narzędzie i tam wojna trwa. Oczywiście środowisko GW w awangardzie co nie dziwi. Rosja i Chiny to oczywiście podgrzewają,  co zrozumiałe.  

zaloguj się by móc komentować

BeaM @peter15k 11 czerwca 2023 10:26
11 czerwca 2023 10:37

Blokowanie IP? No, to grubo... To w zasadzie załatwia sprawę i nie potrzeba łożyć na cenzurę i tzw. faktcheckerów. To jest najgorsza wiadomość, jaką słyszałam od miesięcy. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BeaM 11 czerwca 2023 10:37
11 czerwca 2023 10:48

To akurat świeża wiadomość od młodych - blokada IP "za poglądy". Śni się im "model chiński". 

zaloguj się by móc komentować

matthias @aszymanik 10 czerwca 2023 11:20
11 czerwca 2023 13:52

No tak. Można to rozwinąć. Dziękuję za wyjaśnienia.

zaloguj się by móc komentować


saturn-9 @aszymanik 9 czerwca 2023 21:04
12 czerwca 2023 07:55

Rubież zachodnia a gruba Berta z jej bezpłodnymi eunuchami. Za Bertą i Stralsundem etc stoi "2+4" [taki układ, ujęcie historycznego momentu, gdy tzw "kacapia" przystała na wycofanie się z tego kontrolowanego terenu, który miał po wsze czasy zostać militarnie neutralny]. wystarczyło "słowo honoru" dla zaczadzonej spirytusem sytuacji wschodniej gęby. "Największa katastrofa geopolityczna etc".

Kto rozsupła ten zmierzwiony kłębek ogarnie obecne "mięsne ataki" na froncie wschodnim. "Zaszlachtować właściwą świnię = ostateczne rozwiązanie kwestii ..." ?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować