Polacy - naród panów
Czekam w z wielkim utęsknieniem aż rozwieją się złudzenia ludzi, którym zdaje się, że powołani zostali do formatowania opinii publicznej. Mam nadzieję, że stanie się to już niebawem. Dlaczego? Tego się każdy pewnie domyśla. Opiszę dziś dwa przykłady. Pierwszy dotyczy Piotra Woźniaka-Staraka i jego tragicznej śmierci. Nikt tutaj nie zabrał się za opisywanie tego wypadku, bo stoimy daleko od spraw, które dotyczyły zmarłego i kwestie związane z najbogatszymi ludźmi, a także ich problemami, nagłaśnianymi przez media prawie codziennie nie interesują nas wcale. Piotr Woźniak Starak był rozpoznawalny dzięki internetowi i kiedy doszło do tego tragicznego wypadku, sieć zaroiła się od jego wizerunków, wspomnień i kondolencji. To jest zrozumiałe i dla wszystkich czytelne. Zginął młody człowiek, który dla wielu innych był wzorem do naśladowania, znajomym, przyjacielem. Nie potrafię jednak zrozumieć dlaczego na jego temat wypowiada się pisarz Michał Witkowski, który uznał za stosowne podsumować medialną i celebrycką aktywność zmarłego oraz jego rodziny w specjalnym wpisie. To mnie zdumiewa, choć już powinienem przyzwyczaić się, że dla ludzi, których mianowano pisarzami, ludzi z rozdzielnika, takich jak Witkowski czy Dehnel, ażda okazja jest dobra, żeby zwrócić na siebie uwagę. Nie o samo zwracanie uwagi jednak chodzi. Nie pojmuję po co Witkowski w ogóle zabrał głos, w takim momencie. Oto co napisał.
Poza Likusami i Kulczykami jest w tym kraju naprawdę bardzo niewiele bogatych rodzin, które należałyby do tego, co dawniej nazywano inteligencją (najczęściej są to rodziny niezwiązane lub luźno związane z Warszawą, Kulczyki - Poznań, Likusy - Kraków). Czyli że poza nieuniknionymi szybkimi samochodami, drogimi ciuchami, prywatnymi odrzutowcami, pięćsetletnimi butelkami whisky jest jeszcze wykształcenie, często w Szwajcarii czy Anglii, wpojona od dziecka potrzeba czytania książek, kolekcjonowanie dzieł sztuki, mądre rozmowy, podróże nie tylko do Dubaju, ale też do mało modnych i rzadko uczęszczanych części świata, podjęte z czystej ciekawości. Tego jest zaiste bardzo mało i zapewne dawniej, w dobie, gdy Likusów, Kulczyków czy Staraków nazywałoby się jeszcze „magnaterią”, było ich równie mało, a tępe, nowobogackie zachowania przeważały. Jedni trwonili, inni powoływali fundacje czy podejmowali walkę polityczną. Jedni tylko chlali i żarli ostrygi „beczkami”, drudzy kuli na niełatwych angielskich uczelniach. Jak zwykle złej monety było więcej i stale wypierała dobrą.
Może najpierw, zanim zacytuję kolejny fragment, warto przypomnieć kim w ogóle jest Michał Witkowski. To jest jeden z pisarzy mianowanych, którzy w zasadzie piszą jeszcze mniej niż członkowie ZLP, ale za to mają przymus wypowiadania się na każdy właściwie temat. Michał Witkowski jest, mogę się oczywiście mylić, człowiekiem ciężko zaburzonym, który powinien być poddany terapii. Być może jest, dlatego tak mało pisze ostatnio, z czego należy się, rzecz jasna cieszyć. Jak można wnosić z tekstu, należy on do grupy wybrańców, ale nie tych najściślej wyselekcjonowanych. Stąd taki żal w jego tekście i źle ukrywana zawiść. Nie wiem czym żyją ludzie w sferach, w których obracał się zmarły, być może takie teksty dzień po śmierci, to jest obyczajowa norma, ale według mnie to jest szyderstwo. Szczególnie to „wpojone od dziecka czytanie książek”. Czy Witkowskiemu się zdaje, że jak on coś takiego napisze to rodzice zmarłego zaproszą go na jakąś imprezę? Czy może liczy na to, że wdowa się zainteresuje jego problemami? Nie wiem. Dalej jest jeszcze lepiej.
Niestety, znam trochę takich ludzi i wiem, że choćby byli nie wiem jak intelignccy, trudno im się wyzbyć pociągu do tzw. "życia z adrenaliną" - niejeden milioner już się na tym sparzył, patrz Michael Schuemacher) - szybkich zjazdów na nartach, szybkiej jazdy kabrioletami, zaliczania panienek itd. Ta adrenalina bogaczy raz zakosztowana, niestety uzależnia. Myślimy: tak być nie może, bo tak być nie powinno. Nasze rozumowanie jest logiczne: nie może być tego, czego być nie może. Czego być nie powinno.
Dlaczego Witkowski nagle stawia się w roli arbitra i belfra, co takiego przeszkadzało mu w zmarłym, że zaczął go oceniać? Nie wnikając w to skąd się wzięła fortuna tej rodziny, bo wszyscy się tymi kwestiami ekscytują, zasugerować można, że Witkowski reprezentuje jakąś konkurencyjną wobec Staraków organizację, a jego cappo kazał mu napisać dla nich takie pouczenie – Widzicie kochani, na nic wasze „inteligenckie” aspiracje, śmierć nie skora, ale zawsze przyjdzie...Można to interpretować w ten sposób, ale można jeszcze głębiej. Moim zdaniem Witkowski podjął jakiś dialog, który – przecież nie ma ludzi o tak straszliwie stępionej wrażliwości – ktoś mu podjąć kazał. Kto? Ja tego nie wiem, ale zwolniło się miejsce wśród osób znanych i wpływowych, a to znaczy, że ktoś inny może je obsadzić. Ktoś pochodzący niekoniecznie z tego samego co zmarły rozdania. Bardzo Was proszę, byście nie wpisywali pod tym tekstem żadnych krytycznych uwag o tragicznie zmarłym Piotrze Woźniaku-Staraku, a skupili się jedynie na tym zdemaskowanym, durniu Witkowskim. Fragmenty jego wpisu zostały wczoraj, jak na komendę, rozrzucone po całym internecie, a na koniec każdego takiego „zrzutu”, komentujący go dziennikarz pisze – a co wy myślicie o wpisie kontrowersyjnego pisarza? Sprawa jest więc, moim zdaniem, szyta.
Jak wiemy, Witkowski nie jest żadnym kontrowersyjnym pisarzem, co nie znaczy, że takich pisarzy w Polsce nie ma. Oto drugi przykład człowieka formatującego opinię – Grzegorz Gauden. Pan ten szefował Instytutowi Książki, a wcześniej był naczelnym dziennika Rzeczpospolita. Nie mam zamiaru nawet sprawdzać jego biogramu w wiki. To co widzimy na pierwszy rzut oka wystarczy. Oto pan Gauden wydał niedawno książkę o tak zwanym pogromie lwowskim, czyli o tak zwanych antysemickich zajściach w czasie polsko-ukraińskich walk o Lwów. Gauden pisząc swoja książkę, przekonany był, że ma przed sobą idiotów, a do tego sponsor zapewnił go, że sprzedaż tej książki nie będzie rzutować na jego popularność. No to, szanowana opinio publiczna, musimy przekonać pana Gaudena, że będzie inaczej. Cóż to był ten pogrom lwowski? Oto w czasie walk pomiędzy Polakami i Ukraińcami, żydzi, przyłączyli się do Ukraińców i zaczęli prażyć do Orląt Lwowskich, z różnych krzaków, które wcześniej poobsadzali. To jest ważny moment w tej gawędzie, bo zapewne stanie się on kamieniem węgielnym, nowego ukraińsko-żydowskiego braterstwa, które zainicjowane zostało wyborami nowego prezydenta i wizytą pana Benia z małżonką w Kijowie. Oto nieznany epizod z historii trzech narodów, jasno wskazujący na to, kto jest prawdziwym antysemitą. Najlepsze zaś jest to, że Gauden wskazuje na artykuł, który w związku z zajściami opublikowano w jakimś wiedeńskim dzienniku (ciekawe kto był wydawcą), gdzie Polacy określeni zostali jako Herrenvolk. Pan Gauden bardzo roztkliwia się nad losem grabionych i zabijanych żydów, ale nie wspomina przy tym ilu wcześniej Polaków zginęło z ich rąk. Ja nie mogę spokojnie czytać tego wywiadu, sami go sobie przeczytajcie. Po kolejnym obrocie tego propagandowego koła okaże się, że Hitler miał matkę Polkę, która pochodziła z Częstochowy. Oto całość wywiadu.
Tego się nie da nazwać nawet manipulacją. Pomijając tak zwane okoliczności i zaangażowanie poszczególnych stron w walkę, Gauden nie zwraca zupełnie uwagi na takie subtelności, pojawienie się tam generała Roji, człowieka, łagodnie rzecz ujmując dwuznacznego, który okazał się później bolszewickim agentem, a w czasie tego rzekomego pogromu organizował tę niby milicję co miała się rozprawić z żydami.
Nie wiem do jakich idiotów chce z tym tekstem trafić Gauden, ale obstawiam, że do Witkowskiego i jego kolegów. Oto najlepszy moim zdaniem fragment.
Rząd polski się nie interesował się wydarzeniami we Lwowie?
Władze polskie przysłały do Lwowa swoich wysłanników do zbadania sprawy. Józef Wasserzug, ojciec naszego ukochanego, cudownego Jerzego Wasowskiego, wielkiego kompozytora, jednego ze Starszych Panów, był w komisji polskiego MSZ-u, która pojechała badać wypadki we Lwowie niemal na gorąco, jeszcze w listopadzie 1918 roku.
Powstaje raport, w którym autorzy stwierdzają jednoznacznie, że we Lwowie był pogrom. Komisja zapowiada następny, obszerny raport. Nie wiadomo jednak czy on powstał. Dokumenty zebrane przez komisję zaginęły. Jej pierwszy raport utajniono w okresie międzywojennym, tak jak i raport sędziego Sądu Najwyższego Zygmunta Rymowicza, który pojechał do Lwowa z uprawnieniami prowadzenia śledztwa.
Raport Chrzanowskiego i Wasserzuga ujrzał światło dzienne dopiero w 1984 opublikowany w naukowym piśmie PAN-u. A raport sędziego Rymowicza ocalał tylko po angielsku w bibliotece Kongresu USA i został opublikowany po raz pierwszy w początkach tego wieku także w niszowym piśmie historycznym.
Władze polskie zebrały informacje i natychmiast je utajniły?
Tak. Ja to rozumiem. Nie było się czym chwalić. Trwała konferencja w Paryżu, wykuwał się nowy, międzynarodowy porządek. Ustalano przebieg granic. Dzięki raportom, rząd polski wiedział co za szkielet ma w szafie.
Przytaczany przeze mnie artykuł w wiedeńskim dzienniku określano jako inspirowany przez Niemców i Austriaków, którzy chcieli osłabić pozycję międzynarodową odradzającego się państwa polskiego. Tak też potraktowali te doniesienia autorzy raportu amerykańskiego.
Obydwa raporty sporządzone przez polskich urzędników państwowych były jednak o wiele bardziej surowe dla Polaków i sprawców pogromu we Lwowie niż późniejsze raporty międzynarodowych komisji. Trudno się dziwić, że rząd polski je utajnił. Mogły zaszkodzić polskiej sprawie.
Kretyn zadaje pytania, a oszust mu na nie odpowiada. To jest moim zdaniem niezwykłe, można to nawet nazwać przekroczeniem pewnej granicy. Ciekaw jestem kiedy oni zorientują się, że gadają do ściany i co wtedy zrobią? Ktoś ich odwoła? Popełnią samobójstwo? Wyjadą? Sam nie wiem…
Wyjeżdżam dziś na trochę, będę po południu. Zostawiam Was z tymi, pozornie tylko różnymi, postawami.
Na dziś to tyle, wracam do socjalizmu, którego już znieść nie mogę. Muszę to skończyć jak najszybciej.
Zapraszam do księgarni www.basnjakniedzwiedz.pl do sklepu FOTO MAG, do księgarni Przy Agorze i na stronę www.prawygornyrog.pl
Tak się niestety składa, że dynamika rynku (a nie mówiłem, a nie mówiłem) w związku z okrągłymi rocznicami politycznych sukcesów Polski, jest tak słaba jak nigdy chyba do tej pory. Mamy wielkie plany dotyczące tłumaczeń, które od kilku lat są realizowane z budżetów, generowanych bieżącą sprzedażą. Niestety budżety te nijak nie pokryją dalszych, będących w trakcie realizacji projektów. Jeśli więc ktoś ma taki kaprys, żeby wspomóc mnie w tym dziele i nie będzie to dla niego kłopotem podaję numer konta. Ten sam co zwykle
47 1240 6348 1111 0010 5853 0024
i pay pal [email protected]
Jestem tą koniecznością trochę skrępowany, ale ponieważ widzę, że wielu mniej ode mnie dynamicznych autorów nie ma cienia zahamowań przed urządzeniem zbiórek na wszystko, od pisania książek, do produkowania filmów włącznie, staram się odrzucić skrupuły. Jak nic się nie zbierze trudno, jakoś sobie poradzę…
tagi: pisarze polacy żydzi celebryci ukraińcy pogrom woźniak starak
![]() |
gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 07:26 |
Komentarze:
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 08:03 |
Witkowski nienawidzi nowobogackich z taką samą intensywnoscia z jaką Stefek Żeromski nienawidził ziemian i arystokracji. Witkowski, pomimo tej nienawiści, chciałby jednak żyć ich życiem i na pewno by się przed tym luksusem, jak Stefek, nie bronił. Obawiam się, że nie ma szans wskoczyć w buty Stefka
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 08:34 |
Tak. Matka Adolfa byla Polka i chodzila na pielgrzymki do Czestochowy. Adolf wyssal antysemityzm z mlekiem matki.
Pierwszy raz i ostatni mam nadzieje slysze o tych durniach.
![]() |
Marcin-K @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 08:36 |
To peplanie Witkowskiego to jest to nieznośne, znane nam od roku 89' pozycjonowanie się na "komunistycznego arystokratę". Każda czerwona szuja, która się czegoś dorabiała w pewnej chwili zaczynała pozować na "krakowskiego inteligenta". Czarno-białe zdjęcia z fajką w dłoni, zamglone spojrzenia w nicość, mądro-głupie monologi, wypowiadanie się na każdy temat z tym charakterystycznym "zatroskaniem". Ale w środku rzecz jasna siedzi czerwony trep, więc muszą być i też te uśmiechy do "prostego człowieka" i krytykowanie wystawnego życia, do którego każdy z nich bezwzględnie aspiruje. Ja w ogóle się zastanawiam, czy ci ludzie piszą te głupoty według rzeczywiście jakiegoś ściśle przygotowanego rozdzielnika, czy produkują je "na automacie" bo wydaje im się, że w ten sposób zyskają uznanie silnych. Poza tym jeśli ktoś świadomie posługuje się sformułowaniami w stylu "inteligencja" i łączy jeszcze nadto do tej szajki Kulczyków, to znaczy że chyba jednak mamy do czynienia z kimś bardzo niebezpiecznym.
![]() |
Pioter @valser 27 sierpnia 2019 08:34 |
27 sierpnia 2019 08:43 |
A Ty wiesz, że możesz mieć rację? Karl Götz - czołowy mediarier III Rzeszy.
![]() |
valser @Marcin-K 27 sierpnia 2019 08:36 |
27 sierpnia 2019 08:57 |
Szczera glupota oparta o entuzjazm i poczucie wybranstwa jest globalnie niedoceniana. A to jest przeciez prawie perpetum mobile. Niedowartosciowanym popierdulkom wystarczy pochwalka i "miejsce w panteonie" z szyldem pisarz kontrowersyjny. Im nawet placic nie trzeba.
Zeby pisac z rozdzielnika to trzeba zrozumiec instrukcje obslugi.
![]() |
valser @Pioter 27 sierpnia 2019 08:43 |
27 sierpnia 2019 08:59 |
Dobro robota chopie. Dobro bo z Niemiec. W Niemcach szysko jest nojlepsze. Tam nawet szczury majom po 20kilo wagi. Nie to co w Polsce.
![]() |
Draniu @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 09:15 |
Witkowski to stara ,zdezelowana k.. męska, o pardon , byla prostytutka.. W wielu wywiadach opowiada o swoim życiu ,jak to bidulek mial pod górkę i musiał wyjść na ulice aby zarabiać.. A przez szereg lat był na utrzymaniu ,bodajże w Niemczech , przez jakiegoś starego pederaste
Oczywiście tutaj mamy do czynienia z kolejna degradacja wartości , osoba skrajnie zdemoralizowana w bezczelny sposób ,bo taki styl życia ze sobą zawsze reprezentował ,zaczyna moraly prawic publice.. To jest kolejna prowokacja i kolejna destrukcja wartości oraz ich hierarchii..Rowniez chce sie przypodobac tzw. ludowi ,ktory w swoich domostwach rozne hipotezy prawi na temat tej tragedii.. Oczywistością jest ,ze ten certyfikowany funk .,zostal wyslany na front walki ideologicznej, aby mieszać w głowach.. Osobiście wypowiedź jego odbieram jako spluniecie w twarz rodzinie Staraków .. Faktycznie ktos mu kazał się odezwać, dotąd siedzącemu cicho Witkowskiemu ... Pederasta prawi moraly publicznie i to komu.. Moze to jest kolejne dzialania w kierunku rodziny Staraków pt. dyscyplinowania.. Wszak nie wiemy dokładnie jakie ta rodzina w ostatnim czasie podejmowała inwestycje.. Taka wypowiedź to ewidentna prowokacja, tak to wygląda ,jakby Witkowski kopał leżącego i czekał co z tego wyniknie i nie tylko on.
![]() |
Brzoza @valser 27 sierpnia 2019 08:59 |
27 sierpnia 2019 09:27 |
:) w Niemcach? Szczur i orzeł z pacyfką w porządku, ale Pani z kwiatami na głowie na tle wschodzącego słońca ma nie uduchowiony nos i Dziecko z książką, ma wystraszone/"nawiedzone" oczy.
![]() |
Marcin-K @valser 27 sierpnia 2019 08:57 |
27 sierpnia 2019 09:32 |
W pewnym sensie nawet lepiej jest mieć takie samoformujące się grono tępych entuzjastów, bo taka czysta głupota często ma agresywny charakter i wielu ludzi ustępuje jej ze zwykłej higieny. A jakby się tak wszystkich opłacało i kazało pisać "pod sznurek" to zniknęłaby ta specyficzna spontaniczność. Jak można przypuszczać, gdyby ten Witkowski miał coś odpowiedzieć na nasze dywagacje, to nie wiedziałby o co nam chodzi. Prychnąłby z pogardą i wrócił do swojej pieczary. To są androidy.
![]() |
valser @Marcin-K 27 sierpnia 2019 09:32 |
27 sierpnia 2019 09:47 |
Androidy maja troche inteligencji. Jest sztuczna, ale jest. Tutaj nie ma nic. Pustka. Zginal tragicznie czlowiek w kwiecie wieku, tragedia dla rodziny, a ten bez zadnego taktu i wyczucia pisze swoje "kontrowersyjne" glupoty. Ten facet to paproch.
![]() |
valser @Draniu 27 sierpnia 2019 09:15 |
27 sierpnia 2019 09:54 |
Mnie akurat nie interesuje co on se wklada i gdzie, zeby mu bylo dobrze. Ale on sie w jednym z telewizyjnych wywiadow chwalil, ze jest zarobiony z tego pisania, bo dostal "dwa miliony zaliczki".
![]() |
ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 10:09 |
Jak bardzo pojęcie młodoci się wydłużyło, mi idzie pięćdziesiąt lat, i gdy byłem 20-latkiem to koleś któremu szło 40 lat był juz starym gościem, a przynajmniej podstarzałym. Co zreszta dobrze widać w serialu "40-sto latek" mineło 40 lat i gość w wieku inżyniera Karwowskiego jest określany mianem młodzieńca -" Zginął młody człowiek, który dla wielu innych był wzorem do naśladowania, znajomym, przyjacielem." Wdrukowano nam to w mózgownice nie wiadomo kiedy. Pewnie dzięki temu, możemy dłużej zachowywac sie jak młodzieńcy: robić nie odpowiedzialne rzeczy i nie myśleć o przyszłości. A efektem tego będzie pokolenie bezdziadkowe, a kto jest lepszym przewodnikiem dla dzieciaka niż dziadek?
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 10:13 |
Niedobrze, bardzo niedobrze!
Nie wiem, czy Coryllusa proroctwa wspierają czy też jest bardzo dobrze poinformowany, ale zacznę od początku.
Najpierw ten nieszczęsny Witkowski.
To co mnie niepokoi a co przechodzi niezauważenie, to próba legitymizacji "nowych rodów" a w związku z tym i przejęcia tradycji możnowładczej RON'u. Wszyscy będą się koncentrować na Wiktowskim czy Staraku ale każdy przyjmuje do wiadomości że Kulczyki, Lukusy itd. to nowa magnateria tzn. nieprawy może nie mniej jednak dziedzic, odeszłych w przeszłość wielkich rodów RON'u.
I to jest dla mnie najgorsze, ponieważ ten kto jest dziedzicem, nie ważne jakim, ale dziedzicem, ma prawo robić z tym dziedzictwem, co chce. Znaczy się ma prawo interpretować tradycję, która za nim stoi jak mu się żywnie podoba, bo to on jest jej spadkobiercą. Ten aspekt sprawy nie daje spokoju.
Sprawa druga o wiele ważniejsza. Nie wiem czy bliskość czasowa jest przypadkowa czy zamierzona. Oto 15 sieprnia ukazuje się ten artykuł Gaudena. Dzisiaj zaś albo jutro zostanie opublikowany dokument z Rady Stałej Konferencji Episkopatu Polski na której specjalnym gościem będzie Światosław Szewczuk, arcybiskup większy kijowsko-halicki i zwierzchnik Kościoła katolickiego obrządku bizantyjsko-ukraińskiego.
Dla mnie to próba umieszczania dokumentu (o którym jeszcze nic nie wiadomo, przynajmniej dla nas) w określonym kontekście. Po prostu strach się bać ...
https://episkopat.pl/27-sierpnia-spotka-sie-rada-biskupow-diecezjalnych-zapowiedz/
Bardzo charakterystyczne jest próba określanie i nagłośnienia postawy Polaków tam mieszkających jako "Herrenvolk". To próba wzniecenia bardzo silnych i negatywnych emocji, szczególnie po stronie ukraińskiej, gdzie określenie "pan" ma tylko i wyłącznie pejoratywną konotację do tego stopnia, że żaden Ukrainiec ci nie powie Pan Jezus ani nie nazwie Maryję "Naszą Panią". Zaś wyrażenie "Pan Polak" jest po prostu taką samą obelgą, jak w czasach biblijnych nazwanie przez Żydów kogoś samarytaninem por. J 8, 48.
![]() |
valser @mniszysko 27 sierpnia 2019 10:13 |
27 sierpnia 2019 10:23 |
Jak Ukraincy dalej beda Polakow przezywac "panami", to nigdy nie wyjda z dola pelnego gnoju. Sami sie pozycjonuja. Ludzi, ktorzy wzmacniaja ten przekaz trzeba pietnowac. Bez wyjatku i bez litosci.
![]() |
MarcinD @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 10:50 |
Z tekstu tego pismaka bije taka zaściankowość i tępa aspiracja bez żadnego potencjału, że po dwóch zdaniach nie ma się ochoty już dalej czytać. Pięćsetletnia whisky itp.
A do tego okazja, żeby znowu przywalić magnaterii, szlachcie i ogólnie ludziom, którzy nie są na budżecie, tylko sami coś robią. Socjalizm pełną gębą. A jakby go ci których tak krytykuje zaprosili na przyjęcie, to machałby rękami, gadałby z pełną gębą i wyszedł z pełnymi kieszeniami.
No cóż, widać dzisiaj pisać każdy może, trochę lepiej a zwykle gorzej.
![]() |
smieciu @Draniu 27 sierpnia 2019 09:15 |
27 sierpnia 2019 12:45 |
Dodając A (tekst coryllusa) +B (Moze to jest kolejne dzialania w kierunku rodziny Staraków pt. dyscyplinowania) = z góry zaplanowana akcja? Słowem chłopak nie wyleciał z łodki sam z siebie, co jeszcze nie jest dziwne ale zgaduję że absolwenci angielskich uczelni potrafią też świetnie pływać.
Ja też nie mam zielonego pojęcia o tym środowisku nie mówiąc o tym że nazwiska z tekstu coryllusa są mi całkiem obce. Ale w tym kontekście warto byłoby zbadać czym ciekawym ostatnio zajmowali się Starakowie.
![]() |
DrzewoPitagorasa @mniszysko 27 sierpnia 2019 10:13 |
27 sierpnia 2019 13:20 |
To co robią Ukraińcy, którzy pracują w Polsce i ludzie zwracają się do nich per Pan/Pani w pracy? Czują się obrażeni?
![]() |
mniszysko @DrzewoPitagorasa 27 sierpnia 2019 13:20 |
27 sierpnia 2019 13:29 |
Trzeba się ich spytać.
![]() |
qwerty @valser 27 sierpnia 2019 09:54 |
27 sierpnia 2019 13:34 |
sny o milionach; dostał na flaszke i na dwa noclegi w hostelu i tyle;- żądza imponowania i poczucie wyższości, etc;
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 14:00 |
A ja sobie siądę nad rzeką i poczekam aż spłynie przede mną trup tej laski, która była na motorówce. Pewnie operacja w wiedeńskiej klinice się nie uda...
![]() |
Draniu @atelin 27 sierpnia 2019 14:00 |
27 sierpnia 2019 15:08 |
Aż tak źle nie będzie... To trochę przypomina sytuacje z byłym ministrem sportu Jackiem Dembińskim, kobieta służy za tzw wabik.. Jedno jest pewne ,zby duzo jest dziwnych śmierci w tak wąskim gronie .. Rachunek prawdopodobienstwa się nie zgadza..
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 27 sierpnia 2019 08:03 |
27 sierpnia 2019 15:25 |
Oni nie rozumieją, że nie mają dziś żadnej możliwości, by bojkotować publiczość, a na tym chcą jechać
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 27 sierpnia 2019 08:34 |
27 sierpnia 2019 15:25 |
No nie wiem, jutro zamierzam puścić coś jeszcze gorszego
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K 27 sierpnia 2019 08:36 |
27 sierpnia 2019 15:26 |
Tak, oni już nie wiedzą kim chcą być - oświeconymi panami czy ciemiężonymi poddanymi. We łbach im się miesza.
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 27 sierpnia 2019 08:43 |
27 sierpnia 2019 15:26 |
Z jakiej to okazji wybite?
![]() |
gabriel-maciejewski @Draniu 27 sierpnia 2019 09:15 |
27 sierpnia 2019 15:28 |
To jest za głośny brzdęk to jego dziamdzianie.
![]() |
gabriel-maciejewski @ParysvelParwowski 27 sierpnia 2019 10:09 |
27 sierpnia 2019 15:28 |
Nikt panu nie przeszkadza być dziadkiem. Ja wolę jeszcze trochę być młody. Mogę chyba, nie?
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 27 sierpnia 2019 10:13 |
27 sierpnia 2019 15:32 |
Ten Herrenvolk to jest jawna prowokacja nieistniejącej już H-K Stelle, dokonana z Wiednia. Gen. Roja zanim został agentem bolszewickim był agentem Rongego. Ten niby pogrom, tak straszny, że raportów nie opublikowali, był ustawiony od początku. Jeśli Gauden tego nie rozumie, bo "ojciec naszego kochanego Jerzego Wasowskiego" przesłania mu widok, tym gorzej dla niego.
![]() |
gabriel-maciejewski @MarcinD 27 sierpnia 2019 10:50 |
27 sierpnia 2019 15:33 |
To, to jest wsiun, taki prawdziwy, mentalny. Ja mogę tak pisać, bo jestem ze wsi.
![]() |
gabriel-maciejewski @atelin 27 sierpnia 2019 14:00 |
27 sierpnia 2019 15:33 |
Myślę, że ona nie ma nic wspólnego z tą śmiercią
![]() |
Pioter @gabriel-maciejewski 27 sierpnia 2019 15:26 |
27 sierpnia 2019 15:34 |
To przeróbka próbnej monety wybitej w 1928 roku. A medalik miał pokazać, że władze III Rzeszy obejmują ochroną miejsce kultu w Częstochowie.
Z opisu jednej aukcji:
Jeden z ciekawszych historycznie numizmatów okresu II RP, a własciwie juz czasu wojny.
Gdyby zadać sobie pytanie, czy jest możliwe, by w jednym miejscu spotkał się polski Orzeł w koronie, Matka Boska Częstochowska i swastyka faszystowska, każdy zapewne powiedział by że nie.
Jednak życie inne wytoczyło tory.
W 1928 r. Amrogowicz wybił swoje prywatne monety 2 i 5 zł z Matką Boską Częstochowską. Stemple wykonał mu jego przyjaciel Karl Goetz. Bardzo rzadkie okazy pojawiają się w handlu sporadycznie, więc większość osób zna ich wizerunek jedynie ze zdjęcia w katalogu, gdzie umieszczane są na końcu działów z monetami próbnymi II RP z wycenami ca. Tadeusz Kałkowski w swojej publikacji "Tysiąc lat monety polskiej" podaje że kompletów 2- i 5-złotowych nie było więcej niż 10, natomiast Maria Romeyko podała że było kilka.
Nic tak nie urozmaici kolekcji, jak dokończenie historii związanej z biciem tych monet.
Po kampanii wrześniowej rozeszła się pogłoska, że Klasztor Jasnogórski był bombardowany, a cudowny obraz uszkodzony lub zniszczony. Do Gebelsa zgłosił się K. Goetz z propozycją pomocy w propagandzie dla Rzeszy. Posiadając w swojej pracowni wszystkie materiały do produkcji monet Amrogowicza, bardzo łatwo przyszło mu stworzenie innego działa. Nie potrzebował wielu zmian. Zmienił jedynie napisy otokowe i datę oraz dodał na orle swastykę. Napisy w tłumaczeniu oznaczają: CUDOWNY OBRAZ Z CZĘSTOCHOWY NIENARUSZONY POD NIEMIECKĄ OCHRONĄ.
Tak przerobiony stempel monety 5 złotowej 1928 Amrogowicza, posłużył do wybicia medalu propagandowego, z datą 1939 - która pojawiła się pod wizerunkiem obrazu. Wybito niewielką ilość medali w srebrze, którą rozsyłano do ważniejszych osobistości kościelnych na całym świecie, oraz więcej egzemplarzy w cynku, dla mniej ważnych person.
Oferowany egzemplarz w pięknym 1- stanie, z napisem na rancie, średnica odpowiednia dla 5 zł Amrogowicza 36 mm. Srebro 900.
Polecamy jako rewelacyjne historycznie urozmaicenie monet II RP.
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 27 sierpnia 2019 15:34 |
27 sierpnia 2019 15:38 |
Super. Zaraz zobaczy to Hartman i będzie miał dowód, że Matka Najświętsza z Częstochowy nie dość, że była Polką, to jeszcze faszystką
![]() |
bendix @gabriel-maciejewski 27 sierpnia 2019 15:25 |
27 sierpnia 2019 15:39 |
Tu masz jeszcze lepsze z ostatniej chwili:
Pod listem podpisali się: Jan Barcz, Maciej Klimczak, Jerzy Maria Nowak, Iwo Byczewski, Tomasz Knothe, Piotr Nowina-Konopka, Maria Krzysztof Byrski, Maciej Kozłowski, Agnieszka Magdziak-Miszewska, Mieczysław Cieniuch, Maciej Koźmiński, Piotr Ogrodziński, Tadeusz Diem, Andrzej Krawczyk, Ryszard Schnepf, Grzegorz Dziemidowicz, Andrzej Krzeczunowicz, Grażyna Sikorska, Urszula Gacek, Henryk Lipszyc, Wojciech Tomaszewski, Adam W. Jelonek oraz Piotr Łukasiewicz.
![]() |
stanislaw-orda @bendix 27 sierpnia 2019 15:39 |
27 sierpnia 2019 15:42 |
Niezłe. Sami głowni spece od praworządności.
Geremkowszczyzna in corpore.
![]() |
bendix @stanislaw-orda 27 sierpnia 2019 15:42 |
27 sierpnia 2019 15:44 |
Brakuje passenta tfu...
![]() |
Paris @valser 27 sierpnia 2019 09:47 |
27 sierpnia 2019 15:56 |
Ten PAPROCH witkowski...
... to jest jeden z wielu platnych pacholkow... kazali mu to i napisal to co musial. Ta zlodziejska banda pudelkowo-onetowa oni zwykle nie maja wyczucia ani taktu i pisza o sprawach, ktore narod polski ma gleboko w d***e !!! Tak bylo z "jazda" zaraz po smierci tego synusia popapranego starego kiejkuta millera i tak jest dzisiaj...
... bo narod polski doskonale wie, ze ten dety i "wystrugany" z kartofla producEt filmowy ze zlodziejskiej familii Starak-Wozniakow zmarl smiercia "przypadkowa"... wypadajac z tej lajby "na zakrecie", narod wie, ze dzieje sie "sprawiedliwosc"...
... no i w zwiazku z powyzszym narod zainteresowany jest dalszym dzianiam sie sprawiedliwosci dla calej pozostalej bandy zlodziejskich "miliarderow" i "milionerow" !!! Pierdy paprochow typu witkowski i jemu podobnych na "naszych i nienaszych" portalach ani ten "placz" po zmarlym nikogo nie wzrusza... a przynajmniej nie wzrusza mnie, mojej rodziny czy innych znajomych.
![]() |
Paris @ParysvelParwowski 27 sierpnia 2019 10:09 |
27 sierpnia 2019 16:02 |
Tak...
... ten "mlody czlowiek" - szczegolnie lubiacy nocne balangi, mocno zakrapiane alkoholem i narkotykami - do ktorych czesto wzywana byla Policja - moze i byl "wzorem" do nasladowania, ale wylacznie dla swojej zony i calej tej zlodziejskiej warszafki !!!
![]() |
mniszysko @mniszysko 27 sierpnia 2019 10:13 |
27 sierpnia 2019 16:09 |
Gwoli uzupełnienia - pełny tekst komunikatu, który dzisiaj został opublikowany na Jasnej Górze.
![]() |
DWiant @mniszysko 27 sierpnia 2019 16:09 |
27 sierpnia 2019 16:36 |
nie moge czytac takich tekstow bo mi sie cisnienie podnoci .... ''troche'' nas wycieli ale nam przebaczaja .... ladna podsawa do pojednania.
![]() |
DWiant @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 16:50 |
Wlasnie wrocilem ze slubu corki z Minska na Bialorusi.
Dosc czesto nazywali mnie tam Pan ale zawsze bylo to oznaka ze wiedza ze jestem z Polski. Bardzo przyjazni ludzie na Bialorusi. Bez znajomosci jezyka rosyjskiego bylem w stanie zalatwic wszystkie zakupy i co tam trzeba bylo odebrac przed slubem bez problemu, nikt mnie nie oszukal z pieniedzy i nie okradl.....
Ogolnie Minsk bardzo czyste, nowoczesne i bezpieczne miasto.
Ponizej KK w ktorym byla ceremonia. Ciekawostka: koscol ten do 1989 roku byl panstwowy.... bylo w nim dwa kluby sportowe. Bokserski i strzelecki. Kamerzysta opowiadal mi ze chodzil do tego kosciola na treningi, ring mieli dokladnie tam gdzie oltarz.
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 16:51 |
pajac witkowski pewno chciał się kiedyś załąpać poszedł do Nieboszczyka ze scenariuszem, a ten jaki był taki był po prostu spuścił go ze schodów. Co nie wyklucza innych wersji.
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 18:21 |
A jak widać na załączonym obrazku, twierdza Dover, jeszcze z czasów Anglo-Saxonow ale rozbudowana, a jakże, przez Normanow stoi i kwitnie (z prawej strony zdjęcia).
Przylazlem tutaj, bo grupka żydowskich turystów w tych swoich strojach i pejsach zrobiła raban w mojej "świątyni dumania" nad portem Dover. A potomkowie tych Normanow, to budowniczy Biblioteki Kongresu USA. Tak właśnie.
Tym Żydom to wolno się afiszowac. A katolik to faszysta.
![]() |
cbrengland @cbrengland 27 sierpnia 2019 18:21 |
27 sierpnia 2019 18:34 |
Na pocieszenie dodam, gdy odjeżdżalem z tamtego miejsca i otwierałem piwo, zobaczyła to Angielka w aucie obok, która wcześniej wzrokiem pokazała mi, co o tych Żydach sądzi. Powiedziałem jej, że piwa to w aucie jadąc nie wolno ale dodałem uśmiechając się, że nikt tego nie widzi. Zakończyła mówiąc ale ja przecież widzę ale nie powiem nikomu ☺
![]() |
MZ @DWiant 27 sierpnia 2019 16:36 |
27 sierpnia 2019 18:52 |
Nie powiedziano,że chodzi o Polaków tylko inne narody,na pierwszym miejscu wymienili swoich.Ciekawy jestem dlaczego wśród wielkich poprzedników nie wspomniano o Prymasie Tysiąclecia,chyba dlatego,że jasno stawiał sprawę mordów na Polakach.
Jezdziłem tam wiele lat,nie mam żadnych złudzeń.
![]() |
valser @ParysvelParwowski 27 sierpnia 2019 10:09 |
27 sierpnia 2019 21:37 |
jak idzie pod piecdziesiat to po co tak dramatyzowac?
![]() |
m8 @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 21:41 |
A co Pan na 500-letnia whisky? Jest w ogole taki zwierz?
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 27 sierpnia 2019 15:25 |
27 sierpnia 2019 21:54 |
Nie wiem czy dam rade dalej czytac, zwlaszcza cos gorszego. Jade na oparach i wszystkie kontrolki mi sie swieca. Tolerancja na goovno jest u mnie zerowa. Ten Witkowski to jest epicentrum upadku kultury bialego czlowieka. Ja juz wole muzulmanow i getto z Bronxu niz taki spam jak ten Witkowski. On sia nadaje do kosza i nacisnij guzik "usun".
![]() |
stanislaw-orda @bendix 27 sierpnia 2019 15:44 |
27 sierpnia 2019 22:12 |
Mam tylko nadzieję, że to nie było to wystapienie ustawione przez Sanhedryn nowojorski, np. jako podkładka dla Trumpa do zmiany kierunku polityki amerykańskiej wobec Warszawy.
Bo np. potrzebny nowy reset z Rosją, jej powrót do G 7, zaś obecny układ rządowy w Polsce robi za głównego hamulcowego tego resetu. Treba mu zatem dać do zrozumienia, że nie moze być bynajmniej pewny dnia ani godziiny.
Czyli może być jeszcze ciekawie.
|
KOSSOBOR @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 22:17 |
Qrczę, jakoś Herrenvolk /das Herrenvolk, die Herrenrasse/ za Chiny nie kojarzy mi się z polskością. Owszem, to Ruscy mawiali: Paliaki, wy wsie pany. Ale to ma zupełnie inny podkład znaczeniowy, kulturowy, niż ten - głośny - niemiecki. Przeto Gauden dokonuje takiej samej operacji, jak "polskie obozy śmierci/koncentracyjne".
Więc brakuje tu naszej genialnej PP, bo może znalazłaby informacje, czy ów aby nie z tych, co to zrywali paznokcie, katowali i mordowali Polaków po piwnicach UB.
Hodujemy na własnej krwi /stanowiska/ potwory.
![]() |
ainolatak @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 22:25 |
Michał Witkowski jest, mogę się oczywiście mylić, człowiekiem ciężko zaburzonym, który powinien być poddany terapii.
Tu terapia nie pomoże, bo ciężkiego zaburzenia brak. Ojciec Witkowskiego, który redagował "Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu" i rektoruje zawodowej uczelni miedziowej w Lubinie z pewnością by zadziałał, jeśli takie działania byłyby konieczne. Tutaj ta kontrowersja ma małolatów pudelkowych edukować o inteligenckich i inteligentnych bogaczach czy takich geniuszach jak Janusz Głowacki.
Jaka magnateria taki błazen..ups magnacki pisarz
|
KOSSOBOR @ainolatak 27 sierpnia 2019 22:25 |
27 sierpnia 2019 22:44 |
De magnateria:
http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=25897&Itemid=55
Bardzo ciekawe. Polecam PT Wszystkim.
![]() |
kalixt @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 22:54 |
drudzy kuli na niełatwych angielskich uczelniach
Angielskie uczelnie są średnie. A może nawet słabe. Nie wiem tego na 100%, ale słyszałem, że w USA nie nostryfikują brytyjskich dyplomów lekarskich z automatu i wymagają jakichś staży i dodatkowych szkoleń, bo powszechnie wiadomo, że amerykascy pielęgniarze mają z kwalifikacji absolwentów brytyjskich uczelni medycznych ''śmiech na sali''. Za to funkcjonuje tu silnie tzw. ''old boys network''. Czyli totalnie akceptowane społecznie w UK kumoterstwo. Ludzie z prowincjonalnych uczelni przenoszą się do rankingowych brytyjskich uczelni i pytani, czy jest trudniej odpowiadają, o ile są szczerzy, że tak naprawdę jest łatwiej. Naprawdę niewiele trzeba, żeby konkurować z zaćpanymi synkami wiceministrów i zapijaczonymi córeczkami prezesów korporacji z ''rankingowych'' uczelni. No ale ''networking'', wiadomo.
Idziesz na Oxford albo Cambridge? OK, pewnie nie nauczysz się tam niczego, czego nie mógłbyś się nauczyć w filii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Ełku, ale przecież poznasz synów prezesów i córki wiceministrów, może ci coś kiedyś skapnie z pańskiego stołu dzięki takim znajomościom albo może MI6 za jakieś atrakcyjne ułatwienia w karierze przydzieli Ci jakieś zadania w ojczystym kraju.
I to jest cała tajemnica angielskich uczelni, ktróre zdaniem Witkowskiego są ''niełatwe''. Chyba dla niego. Ale co dla niego jest łatwe? Podejrzewam, że nawet nie tabliczka mnożenia.
Dołęga-Mostowicz nabijał się z renomy Oxfordu już przed wojną. To niesamowite, jak takie dęte i nic niewarte ikony są jednak trwałe.
![]() |
ainolatak @KOSSOBOR 27 sierpnia 2019 22:44 |
27 sierpnia 2019 23:18 |
Świetne! Bardzo dziękuję. Jednym słowem grunt to magnat na słupie
|
onyx @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2019 23:31 |
Michał Witkowski to poważny ściemniacz a jego pisarstwo wygląda na jakąś przykrywkę. Jak czytam na fejsie ten tekst o Staraku to w tle słyszę utwór Kazika pt. "Coście ... uczynili z tą krainą?" Odbieram to jako nieudolny protest song skierowany do tej postprlowskiej "magnaterii", która nie dość, że dała sobie odebrać władzę to jeszcze traci życie swoich wybitnych jednostek w taki a nie inny sposób. Może miał jakiś nagrany albo zamyślany interes ze Starakiem juniorem albo na coś liczył a tu trach i po imprezie. Trzeba będzie znów coś naskrobać a to ciężka praca. Jeśli jest tam jakieś głębsze dno to może ono być dla nas niedostrzegalne w realu.
Amerykanie właśnie wykupili Axela Springera i zdejmą firmę z giełdy. Ciekawe czy zdejmą Lisa z Wprost? Ktoś napisał na TT, że Niemcy mieli u nas prasę i telewizję a teraz Amerykanie będą mieli prasę, telewizję i czołgi...
|
KOSSOBOR @ainolatak 27 sierpnia 2019 23:18 |
27 sierpnia 2019 23:32 |
Się zimna wódka należy za ilustrację magnata na słupie :)))!!!
![]() |
MarekBielany @KOSSOBOR 27 sierpnia 2019 23:32 |
27 sierpnia 2019 23:39 |
To musi być promocja. Dzisiaj było coś podobnego wbite w ziemię.
Nie magnat ale taki słupek.
... na czterech śrubkach.
![]() |
gabriel-maciejewski @bendix 27 sierpnia 2019 15:39 |
28 sierpnia 2019 08:20 |
Nic im to nie pomoże
![]() |
gabriel-maciejewski @DWiant 27 sierpnia 2019 16:50 |
28 sierpnia 2019 08:21 |
I proszę, konsekrowali na nowo...
![]() |
gabriel-maciejewski @Autobus117 27 sierpnia 2019 16:51 |
28 sierpnia 2019 08:21 |
Zapewne
![]() |
gabriel-maciejewski @cbrengland 27 sierpnia 2019 18:21 |
28 sierpnia 2019 08:22 |
Nie mamy rytualnych strojów
![]() |
gabriel-maciejewski @m8 27 sierpnia 2019 21:41 |
28 sierpnia 2019 08:22 |
Nie wiem, pijam tylko piwo w zasadzie
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 27 sierpnia 2019 21:54 |
28 sierpnia 2019 08:23 |
Fakt, Bronx lepszy
![]() |
gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 27 sierpnia 2019 22:17 |
28 sierpnia 2019 08:23 |
Gauden to cwana gapa, nie jest żadnym historykiem tylko propagandystą omawiającym wszystko w oderwaniu od realiów
![]() |
gabriel-maciejewski @ainolatak 27 sierpnia 2019 22:25 |
28 sierpnia 2019 08:24 |
Ten ojciec się chyba ani razu nie pokazał w mediach, ja go przynajmniej nie widziałem
![]() |
gabriel-maciejewski @kalixt 27 sierpnia 2019 22:54 |
28 sierpnia 2019 08:25 |
Witkowski wie tyle, co zje, jego opinie są powszechnie nieważne
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 27 sierpnia 2019 23:31 |
28 sierpnia 2019 08:25 |
Pewnie na coś liczył, a Lis zapewne weźmie udział w polowaniu par force, na szpicy będzie biegł
![]() |
bendix @gabriel-maciejewski 28 sierpnia 2019 08:25 |
28 sierpnia 2019 08:37 |
Czy mogę poprosić o bloga? Chciałem jedną notkę puścić.
![]() |
gabriel-maciejewski @bendix 28 sierpnia 2019 08:37 |
28 sierpnia 2019 08:51 |
Zmieniłem ci status, możesz puszczać
![]() |
bendix @gabriel-maciejewski 28 sierpnia 2019 08:51 |
28 sierpnia 2019 08:54 |
Dziękuję.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 28 sierpnia 2019 08:24 |
28 sierpnia 2019 12:10 |
No...
... jak sie dochowal taaakiej "pociechy" - to woli samemu sie nie pokazywac. Jeden DEBIL w rodzinie styknie !!!
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski 27 sierpnia 2019 15:33 |
28 sierpnia 2019 13:06 |
Kurwizor podał, że panienka zeznała, że Starak, kiedy wpadł do wody, nie próbował się ratować. Dostał w łeb workiem z piaskiem? Dolali mu czegoś do siedemdziesiątego drinka...? Kurwizorowi też się czasem wypsnie coś za dużo...
Ja sobie jednak na ową pannę poczekam, chociaż może nie dowiemy się nigdy.
![]() |
MZ @KOSSOBOR 27 sierpnia 2019 22:44 |
28 sierpnia 2019 16:06 |
Zwala na kolana...
![]() |
Paris @KOSSOBOR 27 sierpnia 2019 22:44 |
28 sierpnia 2019 18:20 |
Super dzieki !!!
Warto bylo poczytac o tych rodzimych "karingtonach"... i skad im nogi wyrastaja. Oczywiscie z czerwonej, komuszej i zlodziejskiej d**y !!!
|
KOSSOBOR @Paris 28 sierpnia 2019 18:20 |
29 sierpnia 2019 01:13 |
Oczywiście :)))
![]() |
ewa-rembikowska @atelin 28 sierpnia 2019 13:06 |
29 sierpnia 2019 10:25 |
Dostał w łeb silnikiem, który się nie wyłączył, bo nieśmiertelny nie użył zrywki bezpieczeństwa. Na silniku znaleziono jego włosy i strzęp koszuli.
![]() |
atelin @ewa-rembikowska 29 sierpnia 2019 10:25 |
29 sierpnia 2019 12:02 |
Dziękuję.
![]() |
ewa-rembikowska @atelin 29 sierpnia 2019 12:02 |
29 sierpnia 2019 12:27 |
Przepraszam, dostał oczywiście śrubą, bo silnik się nie wyłączył. To był już któryś wypadek tego typu na Mazurach. Jedni w poszukiwaniu adrenaliny szaleją na motocyklach, quadach, na motorówkach a potem się zabijają. Za dobry sprzęt, za mało rozsądku.