-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Pokrzepiacze serc

O naśladowaniu metody Henryka Sienkiewicza w różnych formatach pisałem wielokrotnie. Dziś jednak chciałbym do tego powrócić, albowiem metoda ta jest dziś używana jako szantaż. Trzeba to napisać wprost. Najpierw jednak przypomnę co na konferencji w Ojrzanowie powiedział kapitan Tomasz Badowski. Otóż rzekł on, że najważniejsza jest wojna o ludzkie serca. Ja zaś od siebie mógłbym dodać, że nie ma takiej ceny, której nie byłoby warto zapłacić za tę wierność serc. Tymczasem format ten, a jest to format, traktowany jest dziś jak pułapka na frajerów. Ludzie bardzo chętnie oddaliby swoje serca komuś, kto potraktuje ich serio, nie będzie kłamał, a także – co ważne – nie będzie okazywał słabości i bezradności. Nieokazywanie słabości i bezradności polega na tym, żeby zawsze mieć jakiś pomysł. Nawet w najgorszej sytuacji. Polega też na zrozumieniu własnych deficytów. Jeśli ktoś, na przykład, nie jest odważny, dobrze, żeby nauczył się udawać odwagę. Nikt się nie zorientuje, naprawdę. Może być wręcz nawet lepiej niż przy prawdziwej odwadze. Inaczej jest ze sprytem. Jak ktoś nie ma naturalnego sprytu, lepiej żeby go nie udawał, bo przegra na pewno, a nie dość, że przegra to jeszcze wszystko straci.

Teraz przejdźmy do meritum. Nie ma dnia żebym nie rozdziawiał szeroko ust z niedowierzania, kiedy włączam komputer i czytam wypowiedzi polityków PiS. Wczoraj wysłuchałem przemówienia prezesa, a on powiedział, że na finiszu kampanii dobiła ich tak zwana afera wizowa. Ja tylko przypomnę, że afera wizowa była propagowana przez TVP, ponieważ stacja ta zapraszała polityków opozycji, a oni na każde pytanie, nieważne czego dotyczyło, odpowiadali tekstem o aferze wizowej. Pisałem wielokrotnie, by zaniechać tych praktyk, ale odpowiadano mi, że takie są przepisy i trzeba zapraszać opozycję. Poczekajcie, jak tamci przejmą telewizję. Na pewno będą zapraszać polityków PiS, bo takie są przepisy. W razie gdyby nie, to politycy PiS powołają się na te przepisy i tamtym zmięknie rura. Trzeba było nie wpuszczać ich do studia, a jakby sąd wyznaczył jakiś śtraf, to zapłacić. I tak dociągnąć do wyborów, patrząc jak tamci gotują się z oburzenia.

Ta sama telewizja zwana kurwizją najpierw, a potem telewizją reżimową ostrzegała w ostatnich miesiącach przed wyborami, że tamci są zdrajcami, sprzedawczykami i przestępcami. Dziś zaś jej dziennikarze, pogodzeni z losem i najpewniej w niedługim czasie usunięci z TVP, będą robić to samo. Czyli będą popełniać te same błędy – unikać rozwiązań odważnych i udawać spryt. I to się skończy jeszcze gorzej.

Dziś za to przeczytałem, że premier Morawiecki udzielił wywiadu Karnowskim i wywiad ten nosi tytuł „Tusk zniszczy Polskę”. Nie mogłem uwierzyć. Czyli już wiadomo komu prezydent powierzy misję formowania rządu? Tak to chyba należy rozumieć, czy nie? I wszyscy są z tym pogodzeni, a jedyną radą, jaką mają na ten niekorzystny rozwój sytuacji, który może się zakończyć rozbiorem, to kryterium uliczne. Czyli narażanie życia ludzi, którzy za darmo ofiarowali sprawie swoje serca. Bo nic innego nie dało się zrobić. Może trzeba było udawać odwagę, jak się jej nie miało i zaprzestać udawania sprytu z tego samego powodu? Taka sugestia na przyszłość.

Patrzyłem na prezesa, jak siedział na tym zjeździe KGP i pomyślałem, że on jest w zasadzie zakładnikiem Sakiewicza. A wydaje mu się, że to Sakiewicz jest jego zakładnikiem. Jak, mając media, można tak dalece wszystko spieprzyć? Samemu w tych mediach niemal mieszkając? To samo dotyczy Karnowskich, którzy zamiast uspokajać ludzi i trafiać do ich serc, straszyli wszystkich złym Tuskiem. Teraz zaś wołają – ludzie, łapta widły, zły Tusk wygrał wybory i jeszcze nasz prezydent go popiera!

Skąd pewność, że kryterium uliczne w ogóle zadziała? Bąkiewicza ponoć wywalili z tego całego Marszu Niepodległości. Kto tym teraz kieruje i czy uda mu się zgromadzić taką liczbę demonstrujących, która zrobi na tamtych wrażenie? Przypuszczam, że żadna liczba na nich nie zrobi wrażenia, bo jeśli dostaną misję formowania rządu, natychmiast otrzymają wsparcie niemieckich służb. PiS zaś nie wynajęło do kampanii agencji PR z USA, tylko Węgrów. Do prowadzenia tej kampanii wynajęto tych samych nieudaczników co zwykle, licząc nie wiadomo na co. Na to najpewniej, że serca są już kupione. Prezes powiedział też, że ludzie nie głosują z wdzięczności. To jest i nie jest prawda. Nie da się kupić serca za pieniądze, wie to nawet największy kretyn. A jak ktoś próbuje zasługuje wyłącznie na szyderstwo i pogardę. No, ale wielu próbowało i wielu będzie próbować nadal. Powtórzę – nie da się serca kupić za pieniądze. Można je tylko porwać. Jaki pomysł, na porwanie serc publiczności mieli ludzie organizujący kampanię PiS i dziennikarze związani z tą partią? Wymieńmy te pomysły po kolei: sylwester marzeń w Zakopanem, serial o kurwach i sutenerach, korona królów, straszenie Tuskiem, kolejny serial tym razem tak archaiczny, że nikt nie wie o co w nim chodzi. No i seria koncertów z muzyką, która nie porywa nikogo. I tu mała uwaga – ludzie chodzą na wesela z przymusu. Nawet jak się nimi ekscytują na pokaz, w rzeczywistości tego nie lubią, męczą się tam i nie rozumieją po co mają brać w tym udział. Jedni chlają, żeby jakoś przetrwać, inni uciekają przez końcem. Wszyscy zaś poświęcają się, żeby nie robić przykrości rodzicom państwa młodych. Z tej niewiedzy psychologicznej TVP zrobiła dźwignię dla propagandy. Przy czym dodać trzeba, że sami projektodawcy tego szajsu też nienawidzą wesel i wiejskiej muzyki.

Do pokrzepiania serc, tradycyjnie już, służyły produkcje komunistyczne, czyli film o Hubalu i serial o pancernych. A ostatnio – tak mówią, bo sam nie widziałem – na TVP Historia, zaczęli przypominać programy Wołoszańskiego. To jest nie do uwierzenia.

Jeśli do tego dodamy upiorny projekt zatytułowany „Namalować katolicyzm od nowa”, który nie znajdował się co prawda w głównym nurcie propagandy, ale jego twórcy zaadresowali go najwyraźniej do tych bardziej rozgarniętych Polaków, to mamy cały przekrój tego szwindlu.

Ludzie związani z PiS wzięli prezesa jako zakładnika i ni cholery nie robiąc przez te wszystkie lata próbowali trafić do ludzkich serc, w taki sposób, by wyciągnąć z tego maksimum korzyści dla siebie. Dziś mamy finał oficjalny tej imprezy. Wszyscy jeszcze czekamy na to, co zrobi prezydent, ale skoro sam prezes powiedział, w czasie omawiania zależności sądów od opozycji, że w kraju zadano decydujący cios reformie, to za wiele nie należy się spodziewać. Ludzie liczą jeszcze na to, że prezes ma jakieś asy w rękawie i coś wymyśli. Oby tak było. Módlmy się o to gorąco, ale we mnie już wiary w takie cuda nie ma. Nie zamierzam też brać udziału w demonstracjach ulicznych. Żadna bowiem z propagandowych propozycji PiS nie porwała mojego serca. Podobało mi się tylko to co rząd robił. I z tego powodu nadal będę ich popierał, ale ja raczej nie myślę emocjami, więc jako przykład idealnego wyborcy nie sprawdzam się wcale.

Na koniec informacja: w czwartek będę we Wrocławiu u ojców karmelitów. Zaczynamy chyba o 17 albo o 19, jutro dokładnie powiem. Wykłąd jest w zasadzie zamknięty, ale jak ktoś wrzuci co łaska to wejdzie. 



tagi: propaganda  pis  sukces  wybory  wyborcy  ko  klęska  serca 

gabriel-maciejewski
23 października 2023 09:17
121     5153    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
23 października 2023 09:47

Ludzie związani z PiS wzięli prezesa jako zakładnika i ni cholery nie robiąc przez te wszystkie lata próbowali trafić do ludzkich serc, w taki sposób, by wyciągnąć z tego maksimum korzyści dla siebie.

Niestety na to wygląda. Myślałem, że to niemożliwe, że tylko ja myślę podobnie. Dalej nie ma co pisać, bo źle to wygląda, a to dopiero początek. Jedyna nadzieja, że "łune" się tak pokłócą, że sami nie będą wiedzieć o co komu chodzi. Gospodarka i nie tylko na tym skorzysta.

Może to będzie kolejny okres dobrobytu. ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 23 października 2023 09:47
23 października 2023 09:53

Andrzej rozpoczyna się właśnie okres złobytu, a jak ktoś miał wszystkie atuty w rękach, a z nich nie skorzystał, a teraz liczy na to, że wrogowie, co go chcą zamordować pokłócą się między sobą i jego portfel, to ja nie wiem co powiedzieć

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
23 października 2023 10:18

Szlag mnie trafia jak łatwo PiS przeszedł od potęgi i chwały oraz wiary we własne osiągnięcia do tego postękiwania w stylu "oj, co to będzie, ludziska zróbcie coś".

Właściwie, moim zdaniem, przez całą drugą zwłaszcza kadencję trzeba było posiłkować się fachowcami od marketingu politycznego zza oceanu, żeby właściwie zdyskontować to co dla rozwoju i bezpieczeństwa Polski zostało zrobione.

Daję plusa, bo nie da się dużego plusa. 

Pan Bóg na niebie to i nie ma co popadać w rozpacz. Chociaż wygląda na to, że może nie być wesoło.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
23 października 2023 10:21

"Czyli narażanie życia ludzi, którzy za darmo ofiarowali sprawie swoje serca. Bo nic innego nie dało się zrobić. Może trzeba było udawać odwagę, jak się jej nie miało i zaprzestać udawania sprytu z tego samego powodu? Taka sugestia na przyszłość."

Frasyniuk w 1989 namawiał do oddawania życia na barykadach. Moja mama skwitowała to komentarzem: niech sam odda.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
23 października 2023 10:37

Pycha kroczy przed upadkiem. Ja bym jeszcze ddodała, że bezdenna próżnośc i głupota. To, ze wszyscy dostaniemy w kośc, nawet te głupki z przeciwnej strony nie jest żadnym pocieszeniem. Zmarnowano potencjał, który może nigdy się już nie odrodzić, a na pewno w najbliższym czasie. Tłuste koty się okopały przed wyborami, to czas, żebysmy teraz zrobili to samo. Obawiam się jednak, że mogą znaleźc się szaleńcy, którzy wyjdą na ulice na zawołanie. Ja nawet nie włączę telewizora. Z każdym dniem jestem coraz bardziej wściekła, a jak wdzę głupawe uśmieszki nowych parlamentarzystów tzw prawicy, kórzy są "ustawieni" na najbliższe 4 lata, to trafia mnie szlag. Czyli głupi narodzie, teraz sam się zmagaj z problemami, bo na nas nie zagłosowaliście, to teraz macie. No jedynie możemy was zagospodarować na protestach. Nigdy w życiu!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 23 października 2023 10:37
23 października 2023 10:40

A Rachoń jak się cieszy w TV Republika

zaloguj się by móc komentować



Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski 23 października 2023 09:53
23 października 2023 10:43

To ja dopowiem:

Wczoraj słuchałem wywiadu z posłem Kacprem Płażyńskim, do którego nic złego nie mam, który coś tam rozsądnie mówił, ale był uśmiechnięty - ja nie chociaż nie udzielałem wywiadu. ;)

Taki "lajf". ;(

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 23 października 2023 10:40
23 października 2023 10:54

Myślę, że teraz ujawnią się prawdziwe lisy. Kaczyński też się zdziwi. Ja już na wybory nie pójdę.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Andrzej-z-Gdanska 23 października 2023 10:43
23 października 2023 10:55

To są jednak durnie. Nawet nie zdają sobie sprawy, jak fatalne wrażenie robią. Zdziwią się przy wyborach samorządowych.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 23 października 2023 10:54
23 października 2023 10:57

Nie, no weź na wybory iść trzeba

zaloguj się by móc komentować

jacland @Matka-Scypiona 23 października 2023 10:54
23 października 2023 11:13

Myślę, że nie ma co obrażać się na rzeczywistość tylko robić to co słuszne.

Może porównanie trochę dramatyczne, ale warto sobie przypomnieć, że pokolenia żyjące pod zaborami trwały przy polskości pomimo wszystko.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
23 października 2023 11:14

Nie ma co dramatyzowac. Dzialy sie duzo gorsze rzeczy niz rzady Tuska i dalismy rade.

Zalamujace jest to, ze Morawiecki nie wierzyl w siebie i wlasny sukces. Wiec jak kto inny ma w niego wierzyc, jak jego glupota nie rokuje? Wynajecie jakis patalachow z Wegier to jest dowod na to, ze oni sami na siebie nie maja. Moglo tez byc tak, ze on sie musial na tych Wegrow zgodzic, bo jest umoczony w jakies goovno i ktos go do tego przymusil. Sabotaz i szantaz to sa stale fragmenty gry w tym burdelu, a my sie dziwimy, ze oni takie decyzje podejmuja.

Tak samo z tym pederasta Hararim... nikt kto ma szare komorki normalnie funkcjonujace nie zobaczy w nim zadnego guru, tylko zwyklego nadmuchanego gumowego ciula, co chrzani trzy po trzy.

Moim zdaniem Blaszczak i reszta macherow od armii tez spieprzyli temat, bo zamiast "mamy armie" trzeba cisnac filozofie "jestesmy armia". Wszystkich przeszkolic z uzbrojenia, robiemia ladunkow, taktyki partyzanckiej i miec nie 150 tysiecy zolnierza jak chce ten paproch Siemoniak, a np. szesc milionow typow, ktorzy wiedza w co i o co sie gra?

Tylko, ze oni wszyscy sie boja takiego dozbrojenia ludu, bo by sie okazalo, ze sa pierwsi do odstrzalu.

Niestety PiS to sa zawodowi partacze i popaprancy, ktorzy nie potrafia domknac tematu, kiedy jest okazja. A ta moze sie juz nie powtorzyc. To nie jest pierwszy raz kiedy daja ciala.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
23 października 2023 11:15

Wszystko OK. Ale ja dodam pytanie jeszcze ważniejsze: Jaki pomysł, na porwanie serc publiczności mieli ludzie organizujący kampanię platfusów i dziennikarze związani z opozycją?

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
23 października 2023 11:17

Nie trzeba się obawiać o porywy serca, niedługo coś wymyślą na brak porywów serca. Na razie wymyślili to:

Z IKP

11 września 2023 Skierowanie na szczepienie Covid-19 Kod skierowania 0000 Wystawca Ministerstwo Zdrowia

Rozpoznanie: Z25.8 Potrzeba szczepień przeciwko innym określonym pojedynczym chorobom wirusowym

Z Google na pytanie "czy Ministerstwo Zdowia może wystawiać skierowanie na szczepienia" jedna z odpowiedzi: "Lekarz POZ może wystawić e-skierowanie, ale nie powinien tego robić, jeśli e-skierowanie wygasło."

na razie bez zastosowania przymusu, ale poczekajmy...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

jacland @valser 23 października 2023 11:14
23 października 2023 11:19

Całkiem zgrabne podsumowanie sytuacji, niestety.

To wygląda tak jakby bali się sformułować doktrynę, bo wtedy "KTOŚ" om pokaże.

A i tak im pokazali.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @jacland 23 października 2023 11:13
23 października 2023 11:25

Nie obraziłam się, jestem tylko wściekła jak cała masa innych osób.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @valser 23 października 2023 11:14
23 października 2023 11:32

Pomyślałam sobie, czy czasami specjalnie nie odpuścili, ale robią dobrą mie do zlej gry. Pamiętam rozpisane wcześniej wybory, po których wygrał tusk ze swoja ekipa i to na 8 lat. Może czegoś nie widzimy, co jest przed naszymi oczami, że te wszystkie rządzące typki to pacynki a władzę dostają ci, którzy są potzrebni na konkretnym etapie. Unia będzie dociskać pasa i rabować Europejczyków, no to potrzebny tusk. Nie dlatego, że on potrafi, ale dlatego, że udało mu się zaczadzić wiekszość narodu, który teraz robiony w bambuko będzie zaciskać pasa, żeby tylko nie przyznać się do błędu. Wystarczy tego na 8 lat, a potem już będzie wybór tylko wojewody Polski, o czym wczoraj pisałam.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Matka-Scypiona 23 października 2023 11:32
23 października 2023 11:33

chciałam napisać, że wystarczą 4 lata i będzie pozamiatane;

zaloguj się by móc komentować


valser @Matka-Scypiona 23 października 2023 11:32
23 października 2023 11:39

Glupota ludzi z PiS wyszla w przedterminowych wyborach zakonczonych ustawka w Smolensku. Mnie dziwi nieroztropnosc, bo dla mnie bylo wiadomo, ze po wystepie Lecha Kaczynskiego w Gruzji kacapy mu nie odpuszcza. On wiedzial w co sie gra i wlazl z ekipa do damolotu. Jego brata i cala reszte ten event niczego nie nauczyl. Wiec czemu plakac i litowac sie nad glupkami?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 23 października 2023 11:15
23 października 2023 11:41

Prosty - ***** *** i skuteczny

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 23 października 2023 11:17
23 października 2023 11:41

To nie jest tekst o szczepieniach

zaloguj się by móc komentować

ArGut @olekfara 23 października 2023 11:17
23 października 2023 11:47

To jest SŁABE, SŁABE straszenie ******** takich się mnie przeterminowało i po wolności chodzę. Te wolnościowce od Donalda jeszcze z kolegi zrobią BANDYTĘ.

IKP - wezwani na szczepionkę na COVID-19Dlatego wolę i nie straszny mnie "straszny nowy PiS-owski rząd".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 23 października 2023 11:14
23 października 2023 11:53

Ja już nie chce przeżywać niczego gorszego niż rządy Tuska

zaloguj się by móc komentować

stachu @atelin 23 października 2023 10:21
23 października 2023 11:53

Po debacie Wałęsy z Miodowiczem w listopadzie 1988 r. już nikt niczym nie ryzykował, a cwaniak Frasyniuk podgrzewał atmosferę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 23 października 2023 11:15
23 października 2023 11:55

Niestety,mi się nasuwa prosta odpowiedź jak porwali serca publiczności:"jebać pisiorów"na każdym kroku i o kazdej dobie,dodali romantycznie,tylko ,coś w tym stylu"gdziem się  z Tobą płakał ,gdziem się bawił,bo wszędzie cząstkę mej duszy zostawił". I włączyli taktykę spalonej ziemi i to tango chwyciło.Muzykę mieli doskonałą,a to covid,wojna,uciekinierzy,wyrzucane miliardy,na inwestycje,etc,etc...A cóż innego porywa serca,jak nie obietnica,że ONI to zatrzymają?

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 23 października 2023 11:53
23 października 2023 11:56

To beda jeszcze rzady Biedronia, Czarzastego, Siemoniaka, byc moze Radka Sikorskiego i laleczki Chucky - Holowni. Mysle, ze oni Tuska zdemontuja swoimi pomyslami.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Matka-Scypiona 23 października 2023 10:54
23 października 2023 11:58

Bo co, za daleko. Niech się ujawnią im szybciej tym lepiej.

zaloguj się by móc komentować

Nova @valser 23 października 2023 11:14
23 października 2023 12:07

W pełni się z Panem zgadzsm. Co oprócz durnego uporu prezesa szkodziła wprowadzić pod kontrolą powszechny dostęp do broni. Ludzi szkolić pod nadzorem zawodowych żołnierzy, dać ludziom z WOT prawo przechowywania broni w domu jak w Szwajcarii. Byłaby nowa jakość. Jk się słucha te mefialne miernoty ze strony pis jak oni teraz wzzyscy wiedzieli że przekaz jest wadliwy i durny ale milczeli to człowieka szla trafia. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Nova 23 października 2023 12:07
23 października 2023 12:18

Poskomusza mentalnosc. Oni - politycy w PRLu, wybrancy z bozej laski, wszyscy jak leci uwazaja, ze "narod nie dorosl" do powaznych tematow, powaznego traktowania, trudnych problemow czy bardziej wyrafinowanej rozrywki niz diskopolo i paradoksalny efekt jest taki, ze tak rzeczywiscie jest, no bo jak wytlumaczyc 14% na Kosiniaka i Holownie?

Za pomyslu Merkelowej o przyjmowaniu imigrantow, pare lat temu, szwajcarska armia przeprowadzila manewry pt. dzialanie sil zbrojnych w warunkach rozpadz Unii Europejskiej. Takie same cwiczenia jak w przypadku zagrozenia powodzia. Dziekuje za uwage.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Nova 23 października 2023 12:07
23 października 2023 12:40

Przecież jest dostęp do broni pod kontrolą. Ci co bardzo chcieli już mają pozwolenia i broń. Nie sądzę, żeby znacznie więcej ludzi chciało wydać min 3000 zł na pistolet, który użyją kilka razy w roku na strzelnicy. Dla obronności kraju nie ma znaczenia czy żołnierze WOT przechowują broń w magazynach czy w domu. Być może wytworzyłby się jakaś tradycja i powszechna chęć do posiadania broni, gdyby broń WOT była w domach, ale na to trzeba wielu lat, może pokolenia.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 23 października 2023 11:15
23 października 2023 12:51

ich nie interesują serca lecz kasa i kreowanie nienawiści do wskzanego wroga

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 23 października 2023 11:14
23 października 2023 12:53

masz racje od komuny w aparaci ejest strach przed uzborjonym społeczeństwem. Walka za pomocą prawa sprowadza się do wyników: nie bo nie i my jesteśmy prawem. I nie ma bredni ktorej sedzia/urzędnik/.. nie podpisze aby system był caly i sprawny. Czy PiS czy nie PiS ich doktryna jest ponad to.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jacland 23 października 2023 11:13
23 października 2023 12:55

definicja owej polskości? czy szmalconik był emanacją polskości? czy ubek/sbek/inni to też polskość nosili w sercach? czy obecny aparat to polskośc miłuje sercem i czynem? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stachu 23 października 2023 12:40
23 października 2023 13:00

przy eleganckiej zmianie władzy byloby jak za lat 40-tych i 50-tych;- za posiadanie broni konfiskata mienia i do pierdla na 10/15 lat, byłaby powtórka z rozrywki; 14 dni na oddanie broni a kto nie zdąży to jw; MSW ma wprawę w takich operacjach

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 23 października 2023 12:51
23 października 2023 13:13

Trudno się z tym nie zgodzić,ale jak w tym porzekadle "przez żołądek do serca ",więc kasą do serc potencjalnych wyborców,którą wskazany wróg może odebrać. Ot na tym skończyło się dobre,czerwone serduszko,które jednak zostało użyte...

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @BTWSelena 23 października 2023 13:13
23 października 2023 13:21

Interesująca myśl. Wszystko, co ludzie dostali, można ciachnąć jedną decyzją.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Matka-Scypiona 23 października 2023 13:21
23 października 2023 14:00

Hmn... wśród moich przyjaciół z grona nauczycielsko-akademickiego -ze zdumieniem odkryłam,że dali się na takie serduszka  nabrać. Może dlatego,ze w tym marszu i przekazach  nie afiszowali się zbytnio dziadkiem Millerem,lub innymi "pogrobowcami".Nie wiem tego...nawet nie usiłowałam podjąć dyskusji,bo okazało się ,że wybór dżumy nad cholerą był dla nich najlepszy.Wobec takiej argumentacji, dałam spokój..... bo i sił w moim wieku trudno nabrać...

Jestem przekonana,że to "ciachnięcie" zaboli..no cóż.......

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 23 października 2023 11:39
23 października 2023 14:13

"Jego brata i cala reszte ten event niczego nie nauczyl. Wiec czemu plakac i litowac sie nad glupkami?"

Myśleli że obchodami miesięcznic, fotografowaniem się w otoczeniu pań w strojach ludowych i puszczaniem gniotów w telewizji dojadą bezpiecznie do zwycięstwa.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Szczodrocha33 23 października 2023 14:13
23 października 2023 14:21

Ale pan okrutny, siedzi sobie bezpiecznie daleko, a my biedaki, musimy żyć.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
23 października 2023 14:57

głosno "na mieście", ze PiS przegrał pr5zez brak mobilnoscddi swoich wyborców (tych młodszych rocznikowo). Otóże częśc tego najbardziej mobilnego  elektoratu lewicy i PO by7la w stanie alertu. Ponoć przez zgłoszenie typu e-mail  mozna było uzyskać zmianę komisji do głosowania niemal "od ręki" . Znam paru ludzi, kltórzy otzrymali dyspozycje, gdzie maja (do którego okręgu wysłać taki wniosek (czyli do urząd gminy/miasta  i tam ktos na dyzurze, który taka zmiane wysyłał po komisjach obwodowych w tym okręgu). W jakis sposób monitorowali  ilość głosów (moze via respondentów w danym okręgu) i zarządzali tysiącami swoich wyborców, aby  potrzebna ich ilosc np. glosowała w okręgu X, bo tam mandat dla ich kandydata  jest na "ostrzu noza". A gdy dorzuciło sie  tysiac czy póltora głosów , to szala  przechylała sioe na ich kandydata. Słyszałemm, ze taka mobilizacja dotyczyła  znacznego ilosciowo elektoratu tej partii. No bo jesli ktos jechał spod Mińska Mazowieckiego "co koń mechaniczny wyskoczy" np. do Białobrzegów (powiat grójecki),zeby zdązyc przed zamknieciem lokalu, to pokazuje skale determinacji wyborców tych partii.(ten przypadek znam, o innych podobnych  słyszałem).

Jest chyba jeszcze inny problem, ze przy tej ilosci zmian "w ostatniej chwili" nikt nie był w stanie wyłapać, czy ktos nie zagłosował dwukrotnie  (a moze i wiecej razy), czyli w swoim obwodziwe macierzystym oraz w tym "z zamiany".

Nie wiem na ile tzw. fama jest wyolbrzymiona, ale skoro glosno o tym, to chyba jest cos na rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 23 października 2023 11:55
23 października 2023 15:10

Ciepło! Ciepło! Widzisz, jak się od razu wszystko wyjaśnia.

To zapewne jeszcze nie wszystko, co odegrało istotny wpływ. Jednak już twój komentarz pozwala pójść za ciosem i zapytać: To jak miał reagować PiS, skoro owo 66666 666 padło na tak kulturalny (kulturny?) odłam publiczności, a on odłam rósł i rósł zamiast zapaść się pod ziemię ze wstydu za siebie samych.

Aż prosi się przywołać mojego nielubianego poetę, że "Lawina bieg od tego zmienia, Po jakich toczy się kamieniach."

W każdym razie, to jest właściwy kierunek roztrząsania sprawy: PiS w ogóle nie miał armat nadających się do odpowiedniego "ognia przeciwbateryjnego. To było spotkanie gazrurki z gołą głową przy coraz bardziej rechoczącej publiczności (sit-com, czy co?). W dodatku platfusi "ogień armatni" w istocie nie był skierowany na PiS, lecz w pierwszym rzędzie na zdemoralizowanie wyborców. To oni byli tzw. targetem. Przed wyborami niewyobrażalny wydawał się tak wielki sukces tego zaoferowanego im zdemoralizowania. Jak to tak? Sąsiad, z którym się sobie nawzajem kłaniamy, też? A jednak! Gdy jakiś miesiąc przed wyborami fala tej demoralizacji zaczęła się nagle spiętrzać (w tempie reakcji łańcuchowej), to już było pozamiatane bez względu, co PiS zrobiłby, kogo zatrudnił, jakie błędy popełnił. itd. O wyniku zdecydowała atrakcyjność upodlenia się.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stachu 23 października 2023 14:21
23 października 2023 15:19

"Ale pan okrutny, siedzi sobie bezpiecznie daleko, a my biedaki, musimy żyć."

Jeszcze chwila a nawymyśla mi pan od "jaśnie pana hrabiego z Ameryki", co to pogardza nadwiślańskim ludem.

Jak  to jeden z kolegów nawigatorów określił mnie pewien czas temu.

Choć myślę że do tego nie dojdzie, generalnie rzecz biorąc pańskie komentarze są sensowne i wyważone.

Pozdrawiam panie Stachu.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 23 października 2023 15:10
23 października 2023 15:39

Dołóżmy do tego powyżej komentarz pana Stanisława Ordy.To wcale nie jest teoria spiskowa i wyolbrzymienie faktów...To jazda wszelkimi sposobami "wszystkie rączki na pokład"-oprócz hasełka "Jeb*** pisiorów,---przechytrzyć .Lis jak raz wpuszczony do kurnika,dusi kury gdzie popadnie. Mina głównego komisarza wyborczego była każdoroazowo przy komunikatach  bardzo,ale to bardzo rozrzewniająca.No cóż......

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 23 października 2023 15:39
23 października 2023 16:22

Jesli PiS nie oprotestuje fałszerstw wyborczych, potwierdzi tym, że taki właśnie miał być  wynik  wyborów (komisarze unijni "zasugerowali", a Waszyngton/Tel Awiw im to podżyrował, wobec czego  kwestie techniczno-organizacyjne to już sprawa zupełnie drugorzędna).

Jeszcze dzisiaj późnym wieczorkiem wstawię pewien tekst (pierwszą część) , który jaskrawo dowodzi, ze sytuacja Polski jest constans, czyli wojnę wewnetrzną, zamet i chaos inspirują, wspomagają i finansują wciąż te same "dwory" ościenne. Aby w Polsce jedni zwalczali drugich, a do tego zwalczania zebrali o wsparcie u tychże dworów. I tym oto banalnie prostym zabiegiem (dziel i rządź) państwo polskie nie ma szansy  wybić się na  samodzielność.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
23 października 2023 16:31

Ku pokrzepieniu serc....

No przecież PIS wygrał no ale musi się podzielić władzą albo mieć rząd mniejszościowy, albo się rozwiązać i stworzyc nowe ugrupowanie albo itp itd.  Słychać jojczenie dziennikarzy bo "posuną ich z telewizorni". Zaczeli więc się pozycjonować.... Najwiekszą satysfakcję ma Warzecha, który obwinął się flagą Izraela tak mocno, że już nie może oddychać :

(...) z Izraelem mamy jako kraj mnóstwo sporów, problemów, konfliktów - politycznych i historycznych (choć warto odróżniać diasporę żydowską od Izaraela; tu nie ma tożsamości). Ale Izrael nie jest dla nas zagrożeniem egzystencjalnym, jest najwyżej bardzo kłopotliwym i uciążliwym oponentem. Radykalny islam jest natomiast dla Zachodu, którego jesteśmy częścią, zagrożeniem egzystencjalnym, co widać było wielokrotnie w ostatnich latach (...)

(...) Zestawianie ze sobą zachowań radykalnej części izraelskiego społeczeństwa, często wrogiej wobec chrześcijan, z tym, czego teraz dokonują terroryści, jest niepoważne (...)

No ale co Warzecha zrobi ze środowiskiem umownie mówiąc Holland, które pomimo pochodzenia wraz z całym unijnym establiszmentem lansuje relokacje i migracje w sobie wiadomych celach ? 

Mimo wszystko mamy jeszcze się całkiem nieźle bo:

(...) „Palestyńska agencja informacyjna podała w poniedziałek, że liczba ofiar śmiertelnych od rozpoczęcia izraelskiego ataku na Strefę Gazy 7 października wzrosła do 4700 (...)

„Po pomyślnym zakończeniu wizyty w Omanie 44. chińska grupa zadaniowa eskorty morskiej przybyła zgodnie z planem do portu Shuwaikh w Kuwejcie rankiem 18 października na pięciodniową wizytę dobrej woli.” „Prowadzeni przez kuwejcki statek patrolowy marynarki wojennej Failaka, okręty wojenne chińskiej grupy zadaniowej, w tym okręt Zibo, okręt Jingzhou i okręt Qiandaohu, zacumowały w porcie Shuwaikh w Kuwejcie około godziny 9:00 rano.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
23 października 2023 16:36

Kiedy powiedziałem p. Naimskiemu że nie ma podziału na dwie Polski, że opozycja jest silną mniejszością zainstalowana w instytucjach, odrzekł mi że w takim razie niech ludzie zagłosują na PiS. Chciałem mu powiedzieć że to wasza sprawa żeby skłonić ich do tego, ale nie zdążyłem.

Pewnie się spieszył. I nie jest specem od propagandy. Ale w sumie tak myśli bardzo wazby wykonawca polityki panstwowej. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 23 października 2023 16:36
23 października 2023 16:40

Oni jakby nie rozumieli osobistej odpowiedzialności, jaka na nich spoczywa

zaloguj się by móc komentować

stachu @Szczodrocha33 23 października 2023 15:19
23 października 2023 16:46

To było trochę żartem. Wracając do braci K., najłatwiej oszukać człowieka uczciwego i prostolinijnego, który w zderzeniu z metodami stosowanymi przez służby państw poważnych jest bezbronny. A "nasze" służby są albo naiwne, albo przewerbowane i nie potrafią chronić czy zapobiegać.

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 23 października 2023 15:39
23 października 2023 16:57

Oczywiście. Ja nawet "od ręki" mam konkretny przykład. Swobodnie domniemany rzecz jasna, ale sama oceń. To są rejony, w których tzw. procesowe dowody powstają rzadko i wyłącznie przypadkiem.

Otóż na pewno pamiętasz ten antypisi występ actorissimusa Sewer ... coś tam. Nomen omen, sever w łacinie znaczy także obciążający, co za zbieg okoliczności! Otóż przed kulminacją kampanii wyborczej mogliśmy ten występ obejrzeć jako - wyjaśniono nam - wypowiedź niecnie wykradzioną ze świątyni stosunków prywatnych, a nawet rodzinnych. W instynktownym domyśle: PiS wykradł.

Teraz, obserwując owoce, uzasadnione jest pytanie, czy przypadkiem nie była to ustawka. Główny target: słabo jeszcze zdecydowani wyborcy mający silne pretensje przynależenia do ludzi kulturalnych. Także wyborcy słabo reagujący, lub ci zachowujący jeszcze estetyczny odruch krzywienia się na kodziarskie krzewienie chamstwa antypisiego. Bo nie lubić PiS-u a stawać w jednym szeregu z menelami, to różne sprawy. Zatem ów występczyk, jako najtytańszy z tytanów tytanicznych przekazów, w rzeczy samej on - sztuka kultury, przekazał wątpiącym, co powinien o PiS-ie sądzić człowiek pragnący uczucia przynależności do ludzi kulturalnych. Przekazał jak dziecku potrzebującemu wychowawcy.

Występczyk pozostawał niewinny, bo mu prywatne wykradziono. Tzn. samo się nie wykradło. Bez wątpienia PiS to wykradł.

Która z wersji wydaje się dzisiaj bardziej prawdopodobna? W każdym razie, obie wersje były w skutkach agresywnie antypisie. W tym miejscu chętnie ogłosiłbym konkurs na projekt, jak i czym PiS powinien był przed wyborami zwalczyć skutki konkretnie tego występku. Także, czy występek nie sprzyjał aby pośredniemu uwiarygodnieniu nawet tzw. afery handlu wizami.

Gdy ktoś nawet na przykładach nie rozumie, co przede wszystkim powinno być przedmiotem analiz, to wszak jesień jest i ręce opadają.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 23 października 2023 16:22
23 października 2023 17:03

Ja tylko zauważę, że przedmiotem protestów wyborczych mogą być wyłącznie sprawy formalne czyli - jak kto woli - regulaminowe. Natomiast nigdy sprawy materialne w zakresie pretensji dlaczego ten, czy tamten głosował tak, albo inaczej. Przecwelenie wyborców protestom nie podlega.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 23 października 2023 16:22
23 października 2023 17:34

Nie wdaję się w spekulacje co komisarze "zasugerowali,a co Waszyngton,lub Żydki zasugerowali.Te wszystkie subtelności o kant rozbić,wobec faktu,który od co najmniej roku się szykował...Nie każdy potencjalny wyborca wykazuje taki polot i nie wszystkich interesują te zawiłości.

Jakim cudem PiS ma teraz oprotestować turystyke wyborczą,skoro zachęcał nagrodami finansowymi do frekwencji?.Chyba nasz gospodarz najtrafniej określa"Oni jakby nie rozumieli osobistej odpowiedzialności, jaka na nich spoczywa"...A główny komisarz PKW nie dosć ,że miał rzewny uśmiech,przy ogłaszaniu wieści,to jeszcze wyglądał jakby orgazm przeżywał,za każdym razem.I nie potrafię tego inaczej ująć.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 23 października 2023 16:40
23 października 2023 17:54

Nie rozumieją że są również odpowiedzialni za propagandę. W końcu Naimski odwalił kawał roboty i powienien dostać za to poparcie, tak on sobie myśli. Ale ilu ludzi wie co on zrobił. Nikt nie słyszał jego narracji, tylko kilkadziesiąt nawigatorów w Ojrzanowie. To jest sprawa pokoleniowa i chyba związana z awansem resortowym.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stachu 23 października 2023 16:46
23 października 2023 18:08

Mnie jeszcze interesuje jedna kwestia.

Jeśli idzie o powstanie nowego rządu to nic nie jest jeszcze przesądzone, ale gdyby KO na spółkę z innnymi zaczęło rządzić

to CPK najprawdopodobniej nie powstanie, to będzie cofnięta inwestycja.

Tak twierdzą przedstawiciele KO z Tuskiem na czele.

Ja osobiście uważam że plan budowy tego lotniska został uzgodniony przez poważnych graczy z USA na czele.

Służyć by miał jako baza logistyczna do przemieszczania wojsk i sprzętu, na wypadek gdyby wojna się "rozlała" trochę bardziej w kierunku zachodnim, czyli gdyby mówiąc wprost, przeniosła się na teren Polski.

Oczywiście oficjalnie politycy [PiS] w Polsce twierdzą że to dobra i potrzebna inwestycja, wielki port lotniczy mający zastąpić niewydolne Okęcie, otoczony rozbudowaną siecią dróg i kolei i infrastrukturą.

Ale warto zwrócić uwagę że te plany i poczatek ich realizacji zaczęy się po zajęciu przez Rosjan Krymu.

Powazni gracze jak Amerykanie czy Brytyjczycy już wtedy wiedzieli co się święci, a dobry strateg i gracz to taki który myśli o tym co za 10 czy 20 lat, a nie tylko o tym co dzisiaj.

I jak to ma się teraz do wystruganego przez Amerykanów Hołowni z jego Trzecią Drogą - ewentualnym członkiem Tuskowej koalicji?

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 23 października 2023 16:57
23 października 2023 18:12

Przedmiotem analiz powinna być przestroga,aby zawsze pilnować swojego kurnika.Rozbierać teraz na podmiot i orzeczenie pt PiS/wyborca jest przyszłością,bo mleko już się rozlało Orjanie. A kampania wyborcza już ciągnęła się od europejskiej "demokratycznej "Unii- niezadowoleniem z zadziornego PiS-u,który był niezbyt posłuszny komisarzom.I dokładnie PiS o tym wiedział ,zwłaszcza w ostatnim dwuletnim okresie... Ekscesy w KE jakie wyprawiali akolici Tuskowi,były plamą na honorze posła,reprezentujący Polskę ,ale posły to  w d***mieli....

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
23 października 2023 18:17

> To samo dotyczy Karnowskich, którzy zamiast uspokajać ludzi i trafiać do ich serc, straszyli wszystkich złym Tuskiem.

Coraz wiecej glosow slysze, ze atak na Tuska zrazil wielu wyborcow.
Powinni mowic co zrobili przez te 8 lat a Tuska powinni zamilczec.
A skad taki wynik 3D? Spotkalem sie z opinia, ze czesc mlodych wyborcow nie chciala juz patrzec na pojedynek jakichs starych dziadow, na te cala nawalanke.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 23 października 2023 18:08
23 października 2023 18:30

> I jak to ma się teraz do wystruganego przez Amerykanów Hołowni z jego Trzecią Drogą - ewentualnym członkiem Tuskowej koalicji?

Zobaczymy. Tusk tak naprawde jest zakladnikiem 3D. No i Lewicy. Przekonamy sie na ile Amerykanom zalezy na tym hubie.

Jest jeszcze jedna rzecz - CPK stal sie czescia TEN-T.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @valser 23 października 2023 12:18
23 października 2023 18:30

Spotkałem się z informacją, że R.A. Ziemkiewicz chciałby wyjścia Polski z Unii Europejskieja ale nie tak, jak GB. Nie mam pojęcia, co on przez to rozumie, że nie tak, jak GB, skoro GB sobie wyszło z UE zgarniajac ludzi do pracy, by potem już zamknąć te granice. A teraz jest "import" robotników z Afryki, ogromny. Wiem to, gdyż mam to za oknami i w pracy. Na 10 nowych pracowników, 10 jest z Afryki normalnie, konkretnie z Nigerii teraz. A wyjście Polski z Unii Europejskiej? To już nawet nie jest pytanie, kiedy? Polacy potrafią żyć pod zaborami. I to jak. Chyba że właśnie tak jest już. Dlatego tacy zadowoleni ☺

________

zaloguj się by móc komentować

qwerty @zkr 23 października 2023 18:17
23 października 2023 19:28

Z tym 3D to prawda.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 23 października 2023 13:00
23 października 2023 19:33

Wszystko prawda i dlatego od 20 lat nie interesują mnie tzw. wybory

 Zwyczajnie nie potrafie sie utożsamic z politykami i urzednikami

 Juz, nuz po malu myślałem ze ci ludzie Morawieckiego są ok, ale powiedzialem sobie - "poczekam" aż bedzie 3 ich kadencja i czy ruszą z CPK i portem Szczecin-Świnoujscie. No i okazuje sie, że chcialem ulokowac swoje serce w bezdennej głupocie. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @Szczodrocha33 23 października 2023 18:08
23 października 2023 20:16

Horała, który kieruje tym projektem, jakiś czas temu w tv mówił o wojskowej funkcji CPK. Po Tusku można spodziewać się wszystkiego, bo Bushowi i Obamie od mówił umieszczenia rakiet patriot w Polsce. Jak będzie zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

stachu @OjciecDyrektor 23 października 2023 19:33
23 października 2023 20:26

Jakbyśmy tak wszyscy czekali na 3 kadencję, to prędzej śmierci byśmy się do... Morawiecki był obciążeniem dla PIS, a właściwie jego żona, bo opozycja grzała sprawę majątku i braku oświadczeń. Wielu ludzi mogło to kłuć z zawiści. Ale może nie, bo z drugiej strony TVP też wypominała premieruTusku wzbogacenie i brak oświadczeń.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stachu 23 października 2023 20:26
23 października 2023 20:40

Napisałem to tylko informacyjnie, a nie po to, aby kogoś namówić dobpidobnego postępowania. Zresztą to jue jestctajemnica, bo już w komentarzach sprzed 2-3 lat już sięcz tym ujawniłem. 

No, jestem specyficznym typem, ale "ten typ tak ma". Zresztę m9ja nieobecność na wyborach nie jest i nigdy nie była zauważalna. 74% frekwencja to rekordowa frekwencja. Pamietam, że 20-25 lat temu ledwo przekraczała 50%. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 23 października 2023 17:03
23 października 2023 20:52

oczywiście, problem jest osadzony znacznie głebiej. Przed tymi wyborami wprowadzono dodatykowe regulację "ułatwiające głosowanie". Po co je wprowadzono? Oczekiwano na internetową mobilność emerytów?

Moja teza o oprotestowaniu wyborów przez PiS to taka parabola. Wiadomo, że żaden protest nie zostanie wniesiony. Nie po to wszystko jest wcześniej zaklepane jako lege artis, aby "po ustawce" można było skutecznie protestować.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 23 października 2023 20:52
23 października 2023 21:00

Czyli co? Jak w Pulp Fiction?.."w 5 rundzie dasz d***y". Z tym ze Morawiecki to nie Bruce Willis.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 23 października 2023 21:00
23 października 2023 21:03

> Jak w Pulp Fiction?

A nie w "Przekrecie" z Bradem Pittem? :)

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
23 października 2023 21:15

Sądzę, że coś może być w tym co Wacław(i trochę też Unukalhai) napisał - może PiS wiedział, że te wybory mają przegrać bo zwycięzca był już ustalony "na górze", jedynie nie wiemy, dlaczego takie ustalenia zostały przyklepane i na ile udało się je zmodyfikować dzięki wyborcom którzy jednak zagłosowali na PiS i wzięli udział w referendum.

Ja miałem trochę nadzieję, że to będą jednak uczciwe wybory, ale nie aż tak żeby być teraz bardzo rozczarowanym, bo wiedziałem, że może być różnie. Chociaż sam na wybory i tak będę chodził i wszystkich zachęcam, kto wie jaki byłby wynik gdyby wszyscy odpuścili("bo to i tak nic nie da") i zostali w domach.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 23 października 2023 14:57
23 października 2023 21:20

"... to pokazuje skale determinacji wyborców tych partii. "

Determinacji wyborców, dobry żart :-)
Żaden zwykły wyborca by czegoś takiego nie zrobił sam z siebie(jeżdżenie po lokalach przed samym zamknięciem i czekanie w kilometrowych kolejkach), nawet jakby go podjudzali, choćby nie wiadomo jakby był nakręcony emocjonalnie przez propagandę.

To nie byli wyborcy tylko tzw. androidy - ludzie którzy głosowali służbowo, odpowiednio pouczeni(przeszkoleni), to była zorganizowana, szeroko zakrojona akcja za dużą forsę - ustalona logistyka, dowożenie jedzenia, koców, "swoi" ludzie w komisjach itd.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stachu 23 października 2023 20:16
23 października 2023 21:40

"Po Tusku można spodziewać się wszystkiego, bo Bushowi i Obamie od mówił umieszczenia rakiet patriot w Polsce."

Tak jest. A potem przestraszony robił sobie zdjęcia z Bidenem w Warszawie.

A w tym czasie już Amerykanie i Brytyjczycy wysyłali na Ukrainę sprzęt i szkolili żołnierzy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Kuldahrus 23 października 2023 21:20
23 października 2023 21:41

Czyli jednak przeczucie mnievnie zwodzi i wybory to teatr jednego aktora - tego zza kulis.

Ale jeśli to wszystko zostało wyreżyserowane, to ustalenia na samej gorze muszą być tego rodzaju, że PO ma tylko być gwarantem że interes USA będzie uwzględniany a nawet preferowany w takich inwestycjach jak CPK czy port Szczecin-Sświnoujscie. Oznacza to też, że Niemcy nie dostaną od Polski tego co by sobie życzyli, czyli sfinansowali nie swój interes a USA. O tym jednak dowiedzą się później, gdy rzad PO będzie mimo wszystko kontynuował inwestycje komunikacyjno- logistyczne PiSu. 

Czyli nastąpi przejęcie całej infrastruktury, ktora będzie wprzęgbięta w szlaki handlowe kontrolowane przez USA. Być może nawet szlak via Ukraina. Oznaczałoby to wydanie Rosui rozkazu zakończenia wojny na Ukrainie. 

Hmmm. To oznaczałoby wystawienie do wiatru Anglii i Olimpijczyków. W każdym razie Polsce nic to nie powinno zaszkodzić, bo Olimpiczycy będą chcieli na pewno w przyszłości odzyskać utracony teren, wzbogacony o nowe inwestycje. 

Czyli czarne wizje dla Polski nie ziszczą się. A Niemcy - jak zwykle - na samym  końcu dowiedzą się o najważniejszych ustaleniach. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 23 października 2023 10:54
23 października 2023 22:43

Nie,...

...  ten  stary  cap  sie  nie  zdziwi,  bo  jemu  to  wszystko  wisi  jak  kilo  kitu  u  sufitu,...  jak  to  ZAKLADNIKOWI  ,,naszyH  merdiUF,,...  ,,wezmo  go  na  gale,,  i   bedzie  cacy  !!!

I  nie  tylko  Ty  nie  pojdziesz  na  wybory,...  ludzie  sa  baaardzo  wkur***ni  po  tej  szopce  niedzielnej,  zwanej  ,,wyborami,,...

...  poza  tym  to  wszystko  sie  i  tak  wali...  i  SIE  ZAWALI,  nie  ma  innej  opcji  !!!

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @jacland 23 października 2023 11:13
23 października 2023 22:48

Wyzbycie  sie  naiwnosci  i  zludzen...

...  to  nie  obrazanie  sie  na  rzeczywistosc,...  bo  rzeczywistosc  ZAWSZE  SKRZECZALA,  a  teraz  skrzeczy  i  skrzeczec  bedzie  jeszcze  wiecej  !!!

I  to  jest  zwykla  KONSEKWENCJA  dzialan  tej  POPiS`owej  CZEREDY  i  WARCHOLOW.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @stachu 23 października 2023 20:26
23 października 2023 22:49

Muszę się wciąć, sorry: Morawiecki był obciążeniem dla PiSu, ale nie z powodu żony etc.. Ale to obciążenie zaimplementował nam JK. 

Premier Beata Szydło była lubiana, wręcz za "matkę narodu" uznawana. Usunięcie jej było skandaliczne i chamskie - nie bójmy się tego słowa. Dodatkowo "ogarnięto" - niestety skutecznie - jej syna, księdza. Już byłego księdza. Jaki to cios i dyshonor dla rodziny - łatwo sobie wyobrazić. 

Zdaję sobie sprawę, że to był jeden z halsów pod wiatr, które musiał robic PiS i JK, by w ogóle rządzić przez jakiś czas. No ale i smród i konsekwencje pozostały.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 23 października 2023 11:14
23 października 2023 22:50

On  wierzyl  w  MAKRELE,...

...  a  nawet  ja  ,,podziwial,,...  co  utrwalilo  sie  ,,na  tasmaH  u  sowy,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 23 października 2023 11:15
23 października 2023 22:55

Oni  chca  TYLKO...

...  ,,porwac  KORYTO,,  Orjanie  !!!

I  to  im  sie  -  prawie  -  udalo,...  z  wielka  pomoca  ,,naszyH  patrJotUF  merdialnyH,,.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 23 października 2023 21:41
23 października 2023 22:58

Dzięki za dobre słowo,że czarne wizje dla Polski nie ziszczą się,ale na pana miejscu nie snułabym takiej reżyseri zdarzeń...Wychodzi bowien na to ,ze nawet jest szansa ,bo dzięki Tuskowi i całej ferajnie nawet możliwy jest pokój na Ukrainie,bo ten pan jest gwarantem interesów USA... czuję się naprawdę zagubiona w pana kalkulacjach i sekwencji zdarzeń.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 23 października 2023 21:00
23 października 2023 22:59

a skąd pewność, że nie?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 23 października 2023 21:20
23 października 2023 23:01

O.K.

determinacji pownno być w cudzysłowiu.

Niech zatem będzie, że  motywacji
 

zaloguj się by móc komentować

zkr @BTWSelena 23 października 2023 22:58
23 października 2023 23:04

> ten pan jest gwarantem interesów USA

Tusk nie zadnym gwarantem dla USA, jezeli juz ktos w PO to Czaskosky.
A do pilnowania interesow USA jest 3D. Proniemiecka PO nic bez nich nie zrobi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 23 października 2023 14:57
23 października 2023 23:10

Jest  glosno,  i  to  bardzo  glosno  !!!

Cala  sobote  sie  nasluchalam  takich  ,,njusUF,,  od  klientow  i  nie  tylko.  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 23 października 2023 22:59
23 października 2023 23:26

Pewność mam taką właśnie dlatego, że wynik wyborów był UZGODNIONY na najwyższych szczeblach tzw. deepstate'u. Pi prostu nasz deeostste nie zrobiłby z 3D czarnego konia, ani nie pozwoliłby proniemieckiej PO, aby ta rujnowala czy tylko szkodziła ich inwestycjom w Polsce. Porozumienie zawsrto z Amerykanami i jak widać moneta z Anną Jagiellonką została skonsumowana (tzn. oferta skierowana do Mediolanu, cxyli Wężowego Plemienia). 

Nie wiem, czy basz deepstate kobsulrował takie posunięcie z Londynem, ale nie wykluczam tego. Nie wykluczam też, a nawet uważam za wielce prawdopodobne, że na terenie Polski oba gangi doszły do jakiegoś kompromisu w sprawie honorowania wzajemnych inwestycji i zwyczajnie PiS u władzy stał się zbędny. Przewiduję zatem bardzo ozywioną działalniść inwestycyjną, a na warszawskiej giełdzie wręcz euforię (na razie jej nie ma, ale spokojny jestem o to i wiem, że za 3-4 lata ceny akcji polskich przedsiębiorstw będą w kosmosie). 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 23 października 2023 23:04
23 października 2023 23:29

Możliwe. Ale może się okazać, że PO nagle stanie się "patriotyczne" i zwyczajnie przejmie hasła PiS, tak na bezczelnego...co to im szkodzi? Swój wierny elektorat wszystko co PO robi uważa za dobre, eięc nawet nie wpuszczanie imigrantów oraz uniki w sprawie przyjęcia euro beda traktowane jako dobre. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 23 października 2023 21:20
23 października 2023 23:35

To niezwykle trafne określenie dla zorganizowanych grup"wyborców"...Mnie jednak trapi,że m.innymi dzięki takim "wyborcom" -będziemy ogladać w ławach poselskich pana Macieja Laska eksperta od lotu do Smoleńska.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 23 października 2023 22:58
23 października 2023 23:35

Bo Pani nie nadąża za dynamiką zdzrzeń...:). Nasi zobacxulu, że Ukraina przyjęła ofertę konkurencyjnego gangu i zwyczajnie, po namyśle, widząc że nie spadają gromy z czystego nieba na głowy oligarchów, postanowili się zapytac - w formie monety z Anną Jagiellonką - jaką alternatywną mają dla nich ofertę. Oferta okazała się spełnuać minimum wymogów naszego deepstate"u no i ustalono co i jak się stanie. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 23 października 2023 23:35
23 października 2023 23:37

Radziłbym nie patrzeć na to, co w Sejmie będzie się działo - to będzie bez znaczenia. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 23 października 2023 22:49
23 października 2023 23:42

Po  prostu,...

...  ,,genjus  prezesa,,  zwala  ,,z  nUK,,  !!!  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @zkr 23 października 2023 23:04
23 października 2023 23:58

Trzecia nóżka tego niedoszłego kleryka zorganizowała się prawie w ostatniej chwili.Liczebność mandatów,to pokłosie tych co odwrócili się od PiS,a nie chcieli głosować na PO.

Odnoszę wrażenie takie,bo podobna sytuacja była z Kukizem...który nawet przebił 3D w procentach,głosów zebranych.........

Nie rokuje,aby jego partia została dostawiona w ostatniej chwili jako wytrawny gwarant do pilnowania interesów USA. Owszem jest coś na rzeczy,bo to gwiazdeczka nie tylko TVN,ale wszystkich periodyków i fundacji gdzie można się spełnić ,nawet ze łzami w jego "poczciwych oczętach.Dlatego jest taka ewentualność gdyby doszło do przewagi niemieckości,oczywiście spekulując w ten sposób.....

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 23 października 2023 23:35
24 października 2023 00:08

No cóż....może i nie nadążam za dynamiką,a pan zdaje się zapominać,że oferta jest tylko ofertą i wiele niespodzianek nas czeka...A gdyśmy wszyscy sądzili ,że to co jest w Sejmie-- jest bez znaczenia-to PiS dalej by Rządził. Rząd nie wyłania się jak Wenus z piany morskiej...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 23 października 2023 23:26
24 października 2023 00:17

"Przewiduję zatem bardzo ozywioną działalniść inwestycyjną, a na warszawskiej giełdzie wręcz euforię (na razie jej nie ma, ale spokojny jestem o to i wiem, że za 3-4 lata ceny akcji polskich przedsiębiorstw będą w kosmosie)."

Jakich przedsiębiorstw?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @valser 23 października 2023 12:18
24 października 2023 00:50

Ja tego nie wymyśliłem, naprawdę. Zerkam na wiadomości właśnie, a tu taka.

Adam Michnik to doprawdy już jakiś prorok jednak. To, co ja właśnie obserwuję w tym "wiodącym kraju wszelkich przemian", czyli Anglii, by potem ten ich syf już był nie tylko w Europie ale i w świecie, to właśnie się dzieje. A pan redaktor to też wie. Skąd? Oni wszak wszyscy z jednego pieca jedzą.

Był napisał ostatnio Adam Michnik:

… albo wpuścimy świeżą krew z Afryki albo Europa będzie muzeum dla bogatych Chińczyków.

A Lady Gaga kinematografii światowej, rodem z Polski, tak geograficznie oczywiscie tylko, przecież łeb ma tam, gdzie Adam Michnik i reszta tego towarzystwa, czyli, Agnieszka Holland, dodała właśnie:

Za dwadzieścia lat a najdalej za pięćdziesiąt pół ludności Afryki tu już będzie i żadne mury nie pomogą — stwierdziła.

I proszę, a ja mam tych Murzynów w ilości wielkiej naprawdę, na co dzień, już dzisiaj

______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland 24 października 2023 00:50
24 października 2023 01:28

Tak dodam tylko, aby uzmysłowić sobie z kim mamy do czynieniea. Zarówno Adam Michnik, to wiadomo od lat ale przede wszytskim Agnieszka Holland, tak na czasie teraz. Zobacz sobie jej film "Kopia mistrza", gdzie z Ludwika van Beethovena zrobiła szmatę.

Gdy widziałem ten film po raz pierwszy jeszcze nie mialem takich podsumowań, jak teraz. I nie ma innych. Jedynie coś mnie odrzucalo od tego, co widziałem na ekranie. Dzisiaj już nie mam żadnych wątpliwości, co ta baba miała na celu, kręcąc ten film.

I tak to biega właśnie. Chcą nam wmówić, że piękno, to gówno jest.

______

zaloguj się by móc komentować

glicek @valser 23 października 2023 11:56
24 października 2023 02:35

Holowni. Mysle, ze oni Tuska zdemontuja swoimi pomyslami.

Myślę, że najciekawsze dopiero przed nami. Hołownia powiedział tuż przed wyborami że był na Papui Nowej Gwinei i był w Australii (ciekawe kiedy?) i tam słyszał że uni na antypodach wszyscy marzą, żeby kiedyś wylądować na lotnisku w Baranowie. Więc CPK podobnie jak Turów są do zamknięcia/zaorania. Jeszcze wcześniej dawno temu kiedy nie było projektu "2050" oświadczył, że na Sądzie Ostatecznym będzie sądzony rówież razem ze wszystkimi zwierzętami, które kiedyś zjadł...

Nie wiem kto i z czego go wystrugał, ale to musiało być drzewo podlewane odpadami z pobliskiej oczyszczalni ścieków na Augustówce i popiołami ciepłowni Siekierki które są tuż obok tvnu.

zaloguj się by móc komentować

glicek @OjciecDyrektor 23 października 2023 21:41
24 października 2023 03:36

Ale jeśli to wszystko zostało wyreżyserowane, to ustalenia na samej gorze muszą być tego rodzaju, że PO ma tylko być gwarantem że interes USA będzie uwzględniany a nawet preferowany w takich inwestycjach jak CPK czy port Szczecin-Sświnoujscie.

W TVP pokazali Kierwińskiego - szara eminencja warszawskiego Ratusza, gdzie Xsiąże Rafaello Wysoki panuje, ale rządzi Kierwiński - jak mówił o zamknięciu projektu CPK. Podobnie jak Hołownia. Z mojego przeglądu tych inwestycji co dalej z nimi wynika póki co, choć zastrzegam że sytuacja jest zmienna:

- CPK zostaje, ma niby być okrojony (nadal nie wiemy co znaczy); Horała ogłosił na Twiterze że jutro powie na ten temat coś ważnego ;) wydaje się, że poza beknięciem co niektórych "kierwińskich" - CPK zostaje

- na pewno projekt KDP zostaje; ten kolejowy projekt "Y" jest póki co bez zmian; czyli Warszawa-CPK-Łódź-Sieradz z odnogami na Wrocław i Poznań; nie wiem jak regionalne odcinki, ale protesty i rządania zaorania całego projektu były (Jarocin, Mikołów pt. "ja mam samochód a do Warszawy nie ma po co jeździć"). KDP to nie tylko kolej pasażetska to - podobnie jak CPK do obsługi NATO i dochodowych przewozów cargo - także 10 kolejowych terminali kontenerowych w tym np. 1 koło Kamiennej Góry przy linii kier. na Czechy i Pragę.

- o dziwo Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu jednak zostaje jak donosi tamtejsza lokalna (w 100% YebaćPIsoska*) prasa; ponoć coś sobie wyjasniono z Niemcami, jakieś wątpliwości i zastrzeżenia środowiskowe; tor wodny przyblokowany wczesniej przez Nord Stream - nie pozwalający na podejście wielkich kontenerowców z głębokim zanurzeniem - ma być przesunięty na wschód od Gazoportu do nowego terminala.
https://www.wnp.pl/budownictwo/niemcy-juz-nie-blokuja-polskiego-terminala-belgowie-i-katarczycy-zainwestuja-600-mln-euro,762899.html

- terminal kontenerowy w Gdańsku się buduje i chyba nic go nie ma zatrzyma; podobnie jak pogłębienie i przebudowa toru wodnego po Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg do odblokowanego portu w Elblągu, gdzie ruszy w końcu przebudowa nadbrzeży i normalne jego funkcjonowanie.
PS: kiedyś Hołownia powiedział, że Przekop Jest niepotrzebny no chyba że będą tam wpływac jakieś tankowce z ropą naftową to może wtedy... On nie może być aż tak głupi, no chyba że Tomasz Lis miał rację mówiąc o nim "kałownia"...

- siatka autostrad i tras ekspresowych może nie jest kompletna, ale bardzo bliżej niż dalej; tu chyba nie co co zaorywać bo albo są gotowe (A1, A4, A18) trwa budowa ostatniego odcinka A2 Mińsk Mazowiecki-Siedlce-Bielsko Biała; poza odcinkiem pod Łomżą cała S61 Via Baltika jest gotowa; poza odcinkiem pod Świnoujściem S3 jest prawie gotowa; tylko Czesi są w lesie, ale przyspieszyli; S5, S7, S8 są w tej podstawowej części gotowe; teraz trwa albo budowa albo przetargi na drogi pólnoc-południe (S11) albo pólnocy zachód - południowy wschód (S10, S19, S74); poza Płockiem i Nowym Sączem - chyba każde miasto w Polsce pow. 100tys. ma bliski dostęp do dróg ekspresowych i autostrad, ok Wałbrzych ma średnio bliski

- nic nie wiadomo o wygaszaniu i wypowiedzeniu umów dot. budów 2 elektrowni atomowych (Kopalino na Wybrzeżu Gdańskim i Pątnów koło Konina); trzecia lokalizacja to ponoć Bełchatów, ale póki co na razie cisza o tym; wiem, że "zieloni" będący częścią tuskowej KO chcą calkowitego zaorania tych projektów, ale to na razie tylko popiskiwanie ratlerka.

* "jebaćpisy" to twiterowe określenie elektoratu opozycji; może się przyjmie, mi się podoba ;)

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @OjciecDyrektor 23 października 2023 23:37
24 października 2023 07:49

@ Ojciec Dyrektor... Ciekawi mnie co Pan sądzi o ewentualnej volcie  emerytowanego zielonego generała z pewnej wsi, co to powiedział swego czasu "że Amerykanie bardzo go rozczarowali". Czyżby jego i kolegów biznes turystyczno - hotelarski jednak będzie musiał przyjąć śniadolicych "lekarzy i inżynierów" oczywiście będąc za taką postawę sowicie wynagrodzony? Czy też jednak zachował jeszcze sympatię do Londynu?... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @glicek 24 października 2023 03:36
24 października 2023 08:52

Dziekuje za tę wyliczanke. Potwierdza tylko moje przypuszczenia, ze to takie strachy na lachy, a gdy przyjdzie do konkretów to dokończą to, co za pis było planowane. CPK trzeba najpierw zacząc, a więc gafanie że bedzie okrojony jedt śmieszne, bo za 4 lata równie dobrze może być rozszerzony. 

Po prostu uważam że to jie pis wymyśliło te inwestycje tylko wyższe moce, a więc one będą pilnować ich realizacji. A to że między s9ba negocjują szczegóły, to nic strasznego.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 24 października 2023 07:49
24 października 2023 08:55

U tych panów zawsze są wolty, bo to są biznesmeni i zwyczajnie komunikują tylko, że jak druga strona nie zgodzi się na ich wsrunki, to pójdą do trzeciej sttony. A gdy pójdą i ta druga strona się zreflektuje i zaakceptuje wsrunki, to taki biznesmen bez żadnego skrępowania przyklepuje deal. 

To błąd patrzeć na te wszystkie harce i wolty przez pryzmat jakiś pogladów, ideii i filozofii albo "lubie - nie lubię".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 24 października 2023 00:17
24 października 2023 08:56

Spójrz Pan na banki....:)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 24 października 2023 00:08
24 października 2023 10:04

To co jest w Sejmie nie jest be znaczenia, ale to znaczenie jest bardzo przesadzone co do mocy swojego oddziaływania w relacjach miedzynarodowych. Wszyscy oni (parlamentarzyści) ą bowiem ulokowani  pod "szklanym sufitem", a tylko nieliczni "conductors" (vide: świeckiej pamieci "drogi Bronisław G.") mają stosowne umocowania na zewnątrz. I to są nasi fleciści z Hameln. Reszta parlamentarzystów słuzy do podnoszenia rak i wciskania przycisków na dygnał dany przez flecistów.

Utrzymywanie tej zbędnej i kosztownej dekoracji (wystaczyłoby np. 60-ciu, a wcale niekoniecznie 460-ciu) ma sprawiać pozory, żeby ludożerka pokładała  wiarę w demokrację, ten współczesny fetysz, że jest to system sprawowania władzy najlepszy z mozliwych oraz  emanacja "rządów ludu". I temu podobne gusła.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 24 października 2023 10:04
24 października 2023 11:24

Dokladnie  tak,...

...  3/4  tych  WARCHOLOW  sejmowych  i  ,,sAnatorUF,,  jest  ABSOLUTNIE  i  CALKOWICIE  ZBEDNA  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 23 października 2023 21:15
24 października 2023 11:32

Ustawka jest wymyslona sprytniej niz to wyglada. Po co PiS wprowadził referendum łącznie z wyborami, a jednocześnie wprowadził "usprawnienia" w łatwej (zgłoszenie e-mail) mozliwosci zmiany miejsca głosowania?

Otóz w  systemie d'Hondta decyduje rozkład głosów w poszczególnych okregach, a nie tylko ich sama ilosc. O tym decyduje "przydział" miejsc mandatowych dla poszczególnych okręgów i ich liczba nie jest  jednakowa.

Ogłoszenie bojkotu referendum przez zwolenników opozycji dało idealny barometr członkom komisji wyborczych jakie przeważaja preferencje w danym obwodzie wyborczym. Odmowa pobrania karty do referendum oznaczała, ze dany wyborca góosuje na kandysatów "opozycji". stad mozna było w skali Polski kierowąc potrzebnymi pulami głosów poprzez ich  zmianę miejsca głosowania, czyli przerzucania ich z miejsc, gdzie opozycja i tak miała duża przewage do miejsc, gdzie miała tych glosów niedobór.

W taki sposób wymyslono "aksamitny" sposób oddania władzy przez PiS i odium rozwiazan narzucvonych przez komisarzy unijnych nie spadnie na tę partię, więc będzie mogła  dalej odgrywać rolę Rejtana interesu narowdowego.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 24 października 2023 10:04
24 października 2023 11:34

Ja to doskonale rozumiem panie Stanisławie ,tą polityczną szopkę Sejmową,której gra służy do wciskania guziczków na sygnał,że tak trzeba.Podobna maszynka działa w całym świecie i Polska wcale od tego nie odstaje.Może działa tam bardziej profesjonalna maszynka przyzwoitości parlamentalnej,że poseł np w parlamencie Unii nie głosuje przeciwko własnemu krajowi,co zdarza się naszym posłom...

Nie inaczej przedstawia się sytuacja co do ilości posłów w parlamentach krajów sąsiednich.Jedni odchudzają,inni dodają..."Owczy pęd"do takiej polityki jest zawsze zacięty i z zabetonowanych partii wyłania się Rząd...To wszystko zależy od ordynacji jaką ustali sobie dany kraj.

Nasi np sąsiedzi ,jak FR maja takie magiczne cudo,że specjalnie nie potrzebują wysiłku i są bardzo zdyscplinowani.Od razu 80%społeczeństwa oddaje głosy na "posłów"i wodza w 80% i nie potrzeba właściwie żadnej maszynki do głosowania,bo ludność jest zadowolona i doświadczona.

Więc twierdzenie ,że to co dzieje się w Sejmach-że nie ma to żadnego znaczenia - jest nieuprawnione...

Przecież tutaj nie chodzi o maszynkę do głosowania,która raz wypada dobrze,raz źle......

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 24 października 2023 08:52
24 października 2023 11:37

> CPK trzeba najpierw zacząc,

Z jednej strony mamy takie informacje:

" Konsorcjum Vinci Airports i IFM Global Infrastructure Fund inwestorem Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformował 24 października pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała."

Rząd znalazł inwestora dla CPK, ale musi dać coś w zamian

Z drugiej strony odpowiedz takiego Laska:

Kończąc. Czy mega lotnisko w Baranowie powstanie? Tak lub nie?

Nie.

Lasek (KO): Chopin obsłuży 30 mln pasażerów. CPK nie powstanie

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @zkr 24 października 2023 11:37
24 października 2023 11:48

No tak............. pan Lasek to wyjątkowy specjalista nie tylko od katastrof był....Nie jedno cudo jeszcze zobaczymy....Będzie z pewnością znów pogoda winna,nie tylko ta dla bogaczy........

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @stanislaw-orda 24 października 2023 11:32
24 października 2023 11:58

ciekawe namiary na te lotne brygady

zaloguj się by móc komentować

glicek @zkr 24 października 2023 11:37
24 października 2023 12:06

Lasek dopowiedział, że Okęcie ma zakaz przyjmowania i odprawiania nocnych lotów? Wiem bo mieszkam stosunkowo blisko Okęcia, na tyle żeby słyszeć buczenie silników od 6 rano do pólnocy. Baranów nie mialby takich ograniczeń.

Aha! Lasek ma też pomysł na lotnisko Warszawa-Radom, które jednak nie jest kolejną klęską PiSu? Okecie na pewno nie dociągnie  30 mln pasażerów, nie nawet w komfortowych warunkach, ale jakiś przyzwoitych. Przy 30 mln będzie jak stary dworzec PKS Warszawa Zachodnia albo PKP Wrocław Głowny przed Bożym Narodzeniem.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @glicek 24 października 2023 12:06
24 października 2023 12:35

Teren lotniska Okęcie stał sie obecnie najbardzoiej pozadanym kaskiem dla deweloperów (ile to hektarów!). Dlatego wzrasta nacisk na przenosiny  infrastruktury lotniczej w miejsce bardzie odległe od centru miasta. I słusznie, bo obok uciążliwości dla mieszkanców, istnieje  również  zagrożenie w przypadku awaryjnego lądowania jakiejś sporej machiny latającej w centrum warszawskiego  osiedla.

zaloguj się by móc komentować

glicek @stanislaw-orda 24 października 2023 12:35
24 października 2023 13:33

Do Baranowa miałby zostać przeniesiony ruch pasażerski i cargo. Lotniczy ruch rządowy i lotnisko wojskowe zostaje o ile kojarzę.

Faktycznie - tereny Okęcia są wielkim kąskiem dla developerstwa, mają infrastrukturę, stację kolejową, może nawet metro dałoby się tam pociągnąć, skoro III odcinek linii metra ma się kończyć na stacji Służewiec, to nie będzie problemu dla lini kolejowej przedłużyć pod ziemią do Raszyna i Janek a - kolejne tereny pod developerkę - i wybudować parę stacji metra.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @glicek 24 października 2023 13:33
24 października 2023 14:06

Tam nie funkcjonuje  lotnisko wojskowe w sensie bazy militarnej dla stacjonowania  F-16, tylko lotnictwo specjalne  dla VIP-ów, czyli to samo co "rządówka". Dla takich potrzeb wystarczy  maksymalnie jedna piątra obecnego obszaru lotniska. A cztery piąte dla deweloperów.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @OjciecDyrektor 23 października 2023 21:41
24 października 2023 19:59

Nie wiem dlaczego tak ustalono i jak to się ostatecznie skończy, ale też nie wierzę w to że przyklepano coś na kształt Resetu 2.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BTWSelena 23 października 2023 23:35
24 października 2023 20:00

Jeszcze "lepsze" osobniki powchodziły do Sejmu niestety, ale stanowczo odradzam zamartwianie się.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 24 października 2023 11:32
24 października 2023 20:08

Połączenie referendum z wyborami moim zdaniem było OK, oni mieli dużo innych "barometrów" i sposobów.
Ograniczyli się po prostu do okręgów gdzie było im najłatwiej wszystko zorganizować.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 24 października 2023 11:37
24 października 2023 22:11

Lasek tak gada, bo firmy brytyjskie podpisały z rządem umowy na budowe CPK, nadzór czy co tam jeszcze. I to się mu nie podoba, bo aby rozwiązać umowy i wcisnąć tam amerykańskie firmy, to trzeba zapłacić grube kary umowne. 

CPK ma powstanie bo już został wpisany do TEN-T, jak tu jeden z nawigatorów wkleił. 

Dajmy sobie spokój. Lasek robi ferment zapewne po to, by wycyganić jakąś łapówkę. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
24 października 2023 22:15

a generał Bieniek ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Kuldahrus 24 października 2023 19:59
24 października 2023 22:15

Tak ustalono bo Wężowe Plemię skutecznie podpaliło główne szlaki dostaw kontrolowane przez Olimpijczyków, a ci jie potrafią na razie skutecznie ugasić pożarów. Więc przynajmniej w kwestii tak ważnejnjak teren Polsku konieczne było zawarcie porozumienia i posunąć się, aby Wężowe Plemię miało tu swoje udziały. To nam - obywatelom - nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie. Prognozuję ze 4 lata (to wsrtość minimum) szalonego boomu inwestycyjnego. 

zaloguj się by móc komentować



stanislaw-orda @Kuldahrus 24 października 2023 20:08
24 października 2023 22:58

Jestem przeciwnego zdania (że było O.K.)

Stygmatyzacja była natychmiastowa,  czyli wszędzie umożliwiała moderację w czasie rtzeczywistym ( "on line").

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować