-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Pogaństwo czyli fałszywe intencje

Ludzie nie rozumieją, czym było pogaństwo w istocie, i jak ważne, a także trudne były misje chrześcijańskie na terenach pogańskich. Zwykle wyobrażamy to sobie tak – przebiegli i uczeni mnisi przysyłali swoich przedstawicieli do prostodusznych i cierpliwych kmiotków, którzy mieli jakieś swoje życie, bardzo podobne do naszego. I ci dziwni goście w sutannach wywracali kmiotkom to życie całkiem na drugą stronę, nakazując im uczestnictwo w dziwnych jakichś i bezsensownych poczynaniach o charakterze cyklicznym. W sumie byłaby z tego kupa śmiechu, gdyby nie to, że trzeba było na gwałt organizować reakcję pogańską i tych mnichów pozabijać. Ta reakcja opisywana jest zawsze jako słuszny, choć spóźniony gniew ludu. Podsumowując – historia jakiej się uczymy zaprawiona jest solidną porcją poczucia winy, którą musimy przeżywać jako dziedzice tradycji chrześcijańskiej. Na szczęście możemy się od niej uwolnić i zyskać nową jakość, wystarczy, że weźmiemy udział w reakcji pogańskiej, która właśnie zaczyna rozwijać swoje oferty przed naszymi zdumionymi oczami.

Tu mała dygresja – ponieważ wymiana dóbr, idei i treści jest najważniejszą częścią naszego życia, warto zastanowić się nad kwestią oferty. Jaką ofertę miało i ma nadal dla ludzi chrześcijaństwo, wiedzą prawie wszyscy. Czy ktoś się jednak zastanawiał, jaką ofertę mają ci drudzy? Co trzeba zrobić, żeby znaleźć się w szeregach reakcji pogańskiej i jakiego rodzaju wpisowe uiścić? Jakoś nie widzę żadnych analiz na ten temat, choć różnych analiz w sieci krąży tyle, że można od tego oszaleć.

Po sieci krąży też od jakiegoś czasu głupkowaty filmik wywołujący szczerą wesołość u młodzieży. Oto mamy wnętrze jakiegoś środka komunikacji publicznej chyba metra, pomiędzy czarnymi siedzi sobie dziewczyna, też jakaś taka śniada. Nad nią stoi Arab z jakimś zawiniątkiem przypominającym becik z dzieckiem w środku. Dziewczyna ustępuje mu miejsca, on siada, ale okazuje się, że tam, w tym zawiniątku, nie ma dziecka, ale jakieś szmaty, czy coś. I tu następuje pierwszy wybuch śmiechu. Kolejny słyszymy, jak tej dziewczynie inny kolorowy podaje bukiet kwiatów. Ona myśli, że to dla niej, a on tylko chciał, żeby je potrzymała, bo musi zawiązać sobie buta. Beka nie z tej ziemi. Dalej nie oglądałem, albowiem uznałem, że są to sceny z obozu koncentracyjnego. Musiałem jednak zastanowić się głębiej, co budzi tak szczerą wesołość młodych ludzi i doszedłem do wniosku, że fałszowanie intencji. To jest najlepsza zabawa, która, w wymiarach przedszkolnych czy w ogóle infantylnych, mogła mieć dla pewnych osób jakiś urok. Osoby te jednak nie cieszyły się szczególną atencją środowiska i uznawane były co najmniej za dziwne. Żeby nie przedłużać przejdźmy od razu do sedna. Jeśli mamy takie tło, możemy zdefiniować sobie czym było i czym jest pogaństwo – fałszowaniem intencji na wielką skalę. Udawaniem czegoś w celu uzyskania wielu korzyści, z których najważniejszą jest władza nad bliźnim i możliwość dysponowania jego życiem i czasem. To istotne dobra, a o ich przydatności nie muszę chyba nikogo przekonywać.

Jeśli ktoś uważa, że przykład ten jest zbyt mało wyrazisty, mam inny, bardziej wysublimowany, bo pochodzący z książki Antoine de Saint-Exupery „Ziemia planeta ludzi”. Jest tam opisana historia człowieka, który przyłączył się do karawany arabskich kupców, albowiem ci mu obiecali, że wraz z jego towarami, przeprowadzą go przez pustynię pełną niebezpieczeństw i będzie on mógł dotrzeć do miejsca, gdzie ludzie bezpiecznie uprawiają handel. Kiedy karawana oddaliła się już wystarczająco od miejsca, które gwarantowało temu człowiekowi bezpieczeństwo, Arabowie – jak pisze Saint Exupery – położyli mu rękę na ramieniu, nazwali barkiem i sprzedali. I zwróćmy uwagę na to, że zarówno w jednym, jak i drugim przypadku nie doszło do żadnego aktu przemocy bezpośredniej, którym tak lubią nasładzać się i ekscytować znawcy wojen krzyżowych. Ot po prostu zaaranżowano pewną sytuację, której świadomi byli tylko niektórzy. Można by rzec, że ten drugi przypadek to gra w trzy karty o własne życie. Podkreślmy więc jeszcze raz – pogaństwo to fałszowanie intencji w celu zdobycia władzy nad czasem i życiem bliźnich. Jeśli ktoś pamięta starą komunę, wie, że nie było łatwo o czas wolny, który w całości należał do partii i państwa. W niedzielę zaś zakłady pracy chodziły na czyny społeczne, które miały przyspieszyć gospodarczy rozwój kraju. Nie było to nic innego, jak potwierdzenie niewolnego statusu mieszkańców.

W zasadzie można by się już zabrać za katalogowanie fałszywych intencji, z którymi ludzie Tuska przeszli do ofensywny w sejmie. I nie tyko w sejmie, bo ta ofensywa pogaństwa, której celem jest nazwanie nas barkami i sprzedanie w niewolę, toczy się już od dawna, tworząc różne bardzo, raczej słabo bronione fronty. Ten najważniejszy dotyczy praworządności i gospodarności. Złodzieje i aferzyści, ludzie którym postawiono zarzuty, będą teraz rozliczać tych, co – bez czynu społecznego – podnieśli kraj z upadku. I śmiać się będą jak ci Arabowie z filmiku, którego akcja rozgrywała się w metrze. Bo tak im się udało sprytnie wykiwać tych głupich białasów. Myśleli, że to naprawdę, a przecież to był podstęp. Chrześcijanie rzadko stosują podstępy, już prędzej, po wylaniu przez niewiernych krwi męczenników, zabierają się za rozwiązania ostateczne, które tak silnie deprymują pogan, uważających, że mają przecież dobrą ofertę, bo nie ma w niej słowa o przemocy. Nikt nie cierpi przesadnie, no chyba, że kobiety, ale one zasługują przecież na to, albowiem myślą i żyją emocjami i mimo wielokrotnych prób wychowania ich za pomocą bykowca, nie umieją z tej pułapki wyjść, niech więc cierpią, bo im się to słusznie należy. Taka jest logika pogaństwa i ona będzie teraz w Polsce utrwalana. Jej najwierniejszymi służkami zaś będą posłanki i urzędniczki nowej władzy, które nie zorientują się gdzie są i kim są, nawet wtedy kiedy ktoś położy im rękę na ramieniu i nazwie jakimś dziwnym i niezrozumiałym słowem.

Teraz trzeba odpowiedzieć na pytanie dlaczego ludzie traktują serio ofertę pogan? Bo zwalnia ich ona z odpowiedzialności, w przekazie podprogowym zaś obiecuje wiele. Tylko, że głównie zdeprawowanym kanaliom, którzy są całkowicie świadomi jej podwójnego charakteru i podpisując zgodę na jej wprowadzenie, oczekują dopuszczenia do ustaleń niejawnych. Czyli realizacji wtajemniczeń. Skąd pewność, że akurat oni zostaną do tych wtajemniczeń dopuszczeni? To też jest dość proste – poganin, istota z natury nieszczera, zakłamana i traktująca wszystkich pogardliwie, uważa te swoje deficyty i skrzywienia za zalety, czy wręcz za zasługi. Uważa też, że inni poganie to rozumieją i niejako naturalnie przekażą mu część mocy, którą zdobędą. To oczywiście nie jest prawda i tu dotykamy kolejnego problemu o istotnej wadze – wewnętrznej lojalności wśród pogan. Nie widzimy i nigdy nie widzieliśmy, także oceniając czasy dawno minione, kiedy misjonarze narażali życie nawracając ludy nie znające Chrystusa, że lojalność pogan jest gwarantowana. Ona nie istniała nawet wśród ludów prymitywnych, te były bowiem wobec siebie lojalne, albowiem same stworzyły sytuację wykluczającą nielojalność, czyli źle traktowały bliźnich mieszkających wokół, a przez to mogły liczyć tylko na siebie. Poganie w Euroazji są wobec siebie lojalni, albowiem ktoś im to gwarantuje. A skoro tak, to kolejny wniosek jest następujący – gwarancje są zawsze przeciwko komuś. I my wiemy przeciwko komu. Teraz tylko musimy sobie wyjaśnić kwestię kluczową – jak działają i dlaczego czasem nie działają lojalności wewnątrz społeczności chrześcijańskiej. No, ale to już zostawiam Wam.

Dziś o godzinie 21.00 kończy się promocja

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-nakrecic-bombe/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wielki-zywoplot-indyjski/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/ojciec-dreadnoughta-admiral-john-fisher-1841-1920/

No i mamy nową książkę

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/o-ujscie-wisly-wielka-wojna-pruska-adam-szelagowski/



tagi: kłamstwo  prawo  sejm  handel  niewolnictwo  oferta  podstęp  pogaństwo  fałszywe intencje 

gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 09:12
92     3705    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 09:33

Myślisz, że tak łatwo dało się Wenedów zmusić do reakcji pogańskiej? I to kilka razy z rzędu? Żeby to ustawić potrzeba było zdrady, terroru, łamania przysiąg i traktowania ludzi uczciwych jak niewolników.

Helmold opisuje, że jeden z książąt Wieletów (chyba) wraz tysiącem swoich zbrojnych brał udział w wyprawie Henryka Świętego do Rzymu. Większość jego ludzi tam zginęła. On sam miał obiecane za to wejście w dom panujący (czyli ślub z którąś z przebywających w klaszorze krewnych cesarza). Gdy jednak się upomniał usłyszał od jednego z urzędników cesarza, że nie godzi się żeby córka tak szlachetnego domu była dawana psom. Cesarz chciał to jakoś załagodzić, ale było już za późno. Książę zebrał zbrojnych, najechał na klasztor i siłą wymusił realizację wcześniej zawartej umowy. Późniejsi sascy kronikarze nazwali to reakcją pogańską.

Druga reakcja pogańska była związana ze zmianą margrabiego na takiego, który miał zamiar dorobić się natychmiast. Nałożył ogromne podatki na Słowian, a ci, którzy nie byli w stanie zapłacić szli w niewolę. Kilka lat takich rządów doprowadziło do buntów i niszczenia wszystkiego co tylko przypominało o saskiej dominacji, w tym kościołów i klasztorów.

Oczywiście w tle była Arkona, skąd te impusly do zrywów Wenedów wychodziły, ale żeby mogły one wogóle zaistnieć najpierw musiały nastąpić odpowiednie prowokacje z saskiej strony.

A dzisiejsze pogaństwo nie ma nic wspólnego z tym, co było tysiąc czy pięć tysięcy lat temu. To już czysty satanizm jest, a nie pogaństwo.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 17 listopada 2023 09:33
17 listopada 2023 09:38

Dziś to Niemcy są poganami. Myślę, że wtedy też to był satanizm, bez względu na to, jak dobrze się dziś przy rozprawianiu o tym bawimy

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 17 listopada 2023 09:38
17 listopada 2023 09:46

Było dużo satanizmu. Szczególnie wśród wyznawców Molocha, czyli wtajemniczonych. Ale cała reszta do była tylko przykrywka do robienia interesów.

A Sasi postanowili trochę odwrócić role i za przykrywkę miało im posłużyć chrześcijaństwo. Dlatego prowokowali bunty Słowian, nazywając je w propagandzie reakcją pogańską. A gdy już przetrawili Wenedów (co potrwało kilkaset lat) zabrali się za dalszych sąsiadów na wschodzie. I tu już z reakcją pogańską nie udawało się więc trzeba było wymyśleć reformację. Dla Sasów religia to tylko narzędzie. Jedno z wielu.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 10:36

Zanim przejdę do głównego wątku tylko taka dygresja a'propos filmiku:
https://x.com/Michalina_1508/status/1722534178380566998?s=20

To fakt, szkoda słów na reakcje ludzi w metrze, zamiast być oburzeni to się cieszą jak głupi. No, ale intencja filmiku była inna, chodziło o to żeby zobaczyć jak dziewczyna zareaguje, ona zachowała twarz do samego końca i te kwiaty były dla niej.
Głupi żart.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 10:47

Moim zdaniem pierwszą rzeczą która zaciemnia nam obraz w przypadku pogaństwa jest to, że przyzwyczajamy się do opisu o epokach, że była epoka pogaństwa, a potem epoka chrześcijańska, a tak naprawdę cały czas były starcia, gdzie udało się wprowadzić cywilizację to potem były próby reakcji pogańskiej, a taką nową antyjakością była tzw. reformacja gdzie zasłaniano się chrześcijaństwem przy niszczeniu cywilizacji.

 

" I zwróćmy uwagę na to, że zarówno w jednym, jak i drugim przypadku nie doszło do żadnego aktu przemocy bezpośredniej, którym tak lubią nasładzać się i ekscytować znawcy wojen krzyżowych. Ot po prostu zaaranżowano pewną sytuację, której świadomi byli tylko niektórzy. "

Tak jest. Pogaństwo zawsze zaczyna od podstępu zanim zaczną tworzenie piekła na ziemi, a jak próbuje się jakoś zwalczać ich straszne pomysły to głupio się uśmiechają i mówią że chrześcijanie się czepiają i chcą wszystkim narzucać swój punkt widzenia.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 17 listopada 2023 09:38
17 listopada 2023 10:54

To Niemcy HIT-leryzm z krwią zdradzonych ziomków wysysają ... Oby zadowolili się Donaldem i kumplami. Nasi bracia faszyści z za Odry.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 11:05

Nie powiedziałbym, że reakcja pogańska nie była spóźniona. W końcu  chłopi podobno się zbuntowali przeciw dziesięcinie, której jeszcze nie było ... Pamiętam do dziś ten obrazek Kobylińskiego z Ilustrowanej kroniki Polaków.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Zyszko 17 listopada 2023 11:05
17 listopada 2023 11:12

Nie wierzę w tę reakcję pogańską. Helmold by coś o niej wspomniał w swojej kronice.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 11:14

" To też jest dość proste – poganin, istota z natury nieszczera, zakłamana i traktująca wszystkich pogardliwie, uważa te swoje deficyty i skrzywienia za zalety, czy wręcz za zasługi. Uważa też, że inni poganie to rozumieją i niejako naturalnie przekażą mu część mocy, którą zdobędą. To oczywiście nie jest prawda i tu dotykamy kolejnego problemu o istotnej wadze – wewnętrznej lojalności wśród pogan. Nie widzimy i nigdy nie widzieliśmy, także oceniając czasy dawno minione, kiedy misjonarze narażali życie nawracając ludy nie znające Chrystusa, że lojalność pogan jest gwarantowana. Ona nie istniała nawet wśród ludów prymitywnych, te były bowiem wobec siebie lojalne, albowiem same stworzyły sytuację wykluczającą nielojalność, czyli źle traktowały bliźnich mieszkających wokół, a przez to mogły liczyć tylko na siebie. Poganie w Euroazji są wobec siebie lojalni, albowiem ktoś im to gwarantuje. A skoro tak, to kolejny wniosek jest następujący – gwarancje są zawsze przeciwko komuś. I my wiemy przeciwko komu. "

Dotknąłeś tutaj istoty problemu. To jest fakt, w różnych środowiskach w jakich się obracałem zawsze ludzie nie-dobrej woli(jakoś tak się zawsze łączyło z tym, że wyznawali pogańskie "wartości") tworzyli zwarte grupy, tak jakby rozpoznawali się po zapachu, normalnie z automatu trzymali ze sobą i wzajemnie się chronili. Rzeczywiście to gwarancje ich spinają, gwarancje że "będzie zawsze tak jak jest", tak jak za komuny donosiciele i partyjniacy byli przekonani że ZSRR będzie istniało wiecznie i to o czym ty napisałeś w kontekście ludów prymitywnych jest jeszcze - pamięć o współudziale w czynieniu zła, czyli to że poza ich kręgiem ludzie cierpią z ich powodu właśnie. Chociaż sądzę, że oprócz tych dwóch rzeczy łączy ich też chęć zachowania odcięcia od sumienia, w takim sensie że "wśród swoich" mają pewność że nikt nie przypomni im że nie żyją właściwie, co dodatkowo spina ich grupę, bo starannie odfiltrowują tych którzy mogliby im przypominać o sumieniu.
To rzeczywiście widać w Polsce wyraźnie, u wielu anty-pisów których słuchałem(chodzi o tych bardziej świadomych, pomijając tych z wypranymi mózgami którzy głosują bo tak im ktoś kazał) to tam zawsze wychodzi spod spodu, nie to że PiS coś źle robił, tylko to że miał czelność naruszać stały układ gdzie tylko "sami swoi" mieli dostęp do dostatniego życia i jeszcze przypomina o tym że nie wolno kombinować i grabić pod siebie.
"No jak to tak, ja ze szwagrem sobie uwiliśmy niezły interesik, a tu nagle nam grożą że to się wszystko skończy i jeszcze w dodatku tym plewom z poza układu dają zasiłki, nie może tak być."
 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 11:33

Co do problemu - Dlaczego wśród chrześcijan nie ma tak silnej lojalności jak wśród pogan? To chyba nie ma jednej odpowiedzi.

Moim zdaniem tu chodzi o to, że pogaństwo wykorzystuje religijność która jest wrodzona u każdego człowieka, a chrześijaństwo opiera się na wierze i miłości, jest czymś więcej niż religią.
Tak jak napisałeś poganie są lojalni, bo ktoś daje im gwarancje ziemskie, wszystko opiera się na składaniu ofiar ziemskim bożkom - np. "Ty się wyzujesz z łączności ze sumieniem, będziesz robić wszystko co ci każemy, a w zamian za to dostaniesz ładny dom i samochód". Niestety te pokusy ziemskie również chrześcijan odciągają od Boga.
W chrześcijaństwie zaś jest wiara i wynikająca z niej miłość, trzeba ciągle samemu "wystawiać się" na doświadczanie miłości od Boga żeby przekazywać ją innym ludziom i żeby w ogóle wytrwać w byciu chrześcijaninem, a to nie zawsze się udaje, czasami ulegamy słabościom i wybieramy "światowe" przyjemności kosztem czynienia woli Bożej.
Nie da się zaprzeć samemu w sobie i pójść do dzikiej dżungli, tak jak to robili jezuici w Ameryce Południowej, wiedząc że można zostać zabitym, a może i torturowanym jeśli wcześniej nie zabije nas jakaś choroba tropikalna albo dzikie zwierzę, tu potrzeba autentycznej Miłości.
 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 11:34

Ale zarąbisty tekst! Fałszywe intencje. Zapamietam to i jak młotem bedę walił do upadłego w dyskusjach.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Kuldahrus 17 listopada 2023 11:33
17 listopada 2023 11:38

Myśle, że ten filmik został odegrany. To nie jest real a teatr. Cjodzi o to, aby niby się posmiac, a tak naprawdę przyzwyczaic od młodych lat, że tak bedzie i nie ma co sie przejmować. Podobną funkcje pelnily w komunie komedie - polskie i czeskie są tego klasycznym przykładem, a Bareja jest głównym anestezjologiem. 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @Pioter 17 listopada 2023 11:12
17 listopada 2023 11:59

Przede wszystkim   nie ma żadnych śladów archeologicznych i żadnych męczenników z czasów tej niby  reakcji. 

No ale wiki cytuje za PRLowską ramotą:

Wkrótce jednak przeciwko możnowładcom wybuchło wielkie antyfeudalne powstanie ludowe, które objęło centralne dzielnice kraju, głównie Wielkopolskę. Lud wystąpił również przeciwko Kościołowi i chrześcijaństwu pod hasłem powrotu do dawnej religii. Wydarzenie to jest znane jako reakcja pogańska[4]. Rebelia była reakcją na wzrastający ucisk niższych warstw ludności, ze strony możnych świeckich i duchownych.

Jak widać w czasach pogaństwa nikt nikogo nie uciskał. Ludzie się wtedy sami zgłaszali do pracy w ciepłych krajach :-)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 17 listopada 2023 11:34
17 listopada 2023 12:34

Na pewno się sprawdzi w użyciu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 17 listopada 2023 11:33
17 listopada 2023 12:35

Ten brak lojalności wynika z wiary w fałszywych proroków i łatwe rozwiązania. Wielu ludzi do dziś wierzy, że Hołownia i Terlikowski to katoliccy publicyści, a Karłowicz namalował katolicyzym od nowa

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 17 listopada 2023 11:05
17 listopada 2023 12:37

Nie ważne jaka była, ważne, że mamy w nią wierzyć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 17 listopada 2023 10:54
17 listopada 2023 12:37

Za chwilę pokażą na co ich stać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 17 listopada 2023 09:46
17 listopada 2023 12:38

Takie rzeczy nie są istotne dla autorów podręczników do historii

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 17 listopada 2023 11:33
17 listopada 2023 12:38

Wzorem lojalności są Święci KK. Tylko kto ma ochotę się na nich zapatrywać? Czy na codzień jakiegoś Świętego mamy za mentora? Czy to co robimy co dnia porównujemy z tym co wybrany Święty czynił? A czy mamy świadomość, że stawając wobec pogan w krucjacie prawdy, prawa, cywilizacji miłości podzielimy losy Świętych?  Gotowość do bycia odartym z mienia, godności, ... raczej niechętnie kojarzymy z wyznawcami prawd ewangelicznych.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 12:43

"Pogaństwo,czyli fałszywe intencje" - świetnym przykładem jest notka o św. Andrzeju Boboli @Matki- Scypiona "  cytuję :Ścieranie się i walka różnego rodzaju agentur ,nienawistnicy o niezaspokojonych wiecznie ambicjach. " (to w komentarzu)

Czy trzeba jeszcze coś dodać do aktualnej sytuacji politycznej?To wypróbowane gwarantowane metody...od wieków...

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 17 listopada 2023 12:38
17 listopada 2023 12:45

Wiem, że jesteśmy jak Arabela w Królestwie Bajek i nawet czarodziejskim pierścieniem tego nie zmienimy.

Ale obok jest jeszcze Kraina Bajek dla Dorosłych, gdzie wpływy Karla Majera opowiadającego dzieciom bajki na dobranoc nie sięgają. ;)

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski 17 listopada 2023 09:38
17 listopada 2023 12:54

Zgodzi się pan z daleko idącą tezą że Krzyżacy bylo de facto poganami? Przynajmniej od pewnego momentu. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 17 listopada 2023 12:38
17 listopada 2023 12:57

Poruszyłeś podobną strunę jak zauważyłam w notce Matki Scypiona...Niechęć wynika z tworzonego prawa zbójeckiego tworzonego w RP,gdzie w rezultacie przestępca wychodzi na wolność,nawet ma prawo domagać się odszkodowania "za niewinność reżimową"... I to właśnie przerabiamy....

To takie przecież łatwe i przyjemne dogmaty prawne,a nie jak w dawnych czasach,łamanie kołem,czy wyrywanie języka,w minionych epokach.... etc...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 17 listopada 2023 12:57
17 listopada 2023 13:00

Tworzenie prawa to jedno ale jego spatolgizowane stosowanie to drugie i to drugie jest przekleństwem RP.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 17 listopada 2023 13:00
17 listopada 2023 13:18

Zgadza się qwerty .Spatologizowanie prawa,inaczej zwane zbójeckim jest pułapką dla RP,bo Robin Hoodów nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 17 listopada 2023 13:18
17 listopada 2023 13:28

Formą patolooii są oszustwa sądowe i urzędnicze. Wykonawcy: sędziowie, adwokaci, biegli sądowi, komornicy, personel adm., urzędnicy na wszelkich szczeblach drabiny chierarchii, ...

zaloguj się by móc komentować


stachu @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 14:37

W tvn jedną ofertę przedstawił prof. Steinhoff. Chodzi o wzrost konkurencyjności w sektorze naftowym, bo konkurencyjność to samo dobro, ale żeby to osiągnąć, to trzeba podzielić i sprywatyzować Orlen. Czyli kradzież na Balcerowicza po raz drugi.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 17 listopada 2023 12:45
17 listopada 2023 14:38

Kraina Bajek dla Dorosłych ... to ... teraz chyba uniwersytety, a na pewno część humanistyczno - historyczna uniwerków.

Fantomas mógłby nie dać rady z tym bajkowym towarzystwem ... 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 14:45

"Teraz trzeba odpowiedzieć na pytanie dlaczego ludzie traktują serio ofertę pogan? Bo zwalnia ich ona z odpowiedzialności, w przekazie podprogowym zaś obiecuje wiele"

Dla mnie zaś pogrubiony tekst opisuje sedno sprawy - współcześnie. Nie wiem tylko, czy podobnie było w czasach misjonarzy? Bo jeśli pogaństwo "pierwotne" było życiem bez odpowiedzialności, to jakim cudem udało się te chrześcijaństwo w ogóle wprowadzić? Jedyne, co przychodzi mi do głowy to teza, że ludzie byli po prostu "zmęczeni" życiem bez odpowiedzialności i chcieli, szukali tej odpowiedzialności... Obecnie zaś - odwrotnie - zmęczeni jesteśmy odpowiedzialnością i szukamy ucieczki od niej. A dlaczego jesteśmy nią (tą odpowiedzialnością) zmęczeni? Chyba dlatego, że do ogromnych rozmiarów nadmuchiwana jest odpowiedzialność poza-duchowa. Jesteśmy odpowiedzialni wobec swoich rodziców i wobec swoich dzieci; wobec swoich wierzycieli i dłużników, wobec pracodawców i pracobiorców, jesteśmy odpowiedzialni za swoją przeszłość i przyszłość, zbiorowo i indywidualnie, za swoje zdrowie, za swoich przyjaciół, za swój światopogląd, za wygląd, za porażki, remisy, walkowery, ilość przeczytanych książek w roku, markę i przebieg samochodu, pomoc dla chorych na raka, za swoje mieć czy być oraz dzienną ilość kroków. To są wszystko ważne rzeczy, więc nie ma się co dziwić, że czas wolny w naszym przypadku polega na szukaniu ofert, które nam przyniosą spokój? Od kiedy zmęczony szuka wyboistej drogi? Zmęczony uważa, że szczęście jest funkcją odpoczynku.

I wcale nie jest to ucieczka od wolności, jak mówią niektórzy, albo do człowieczeństwa. To jest zwykła ucieczka od represji. Nieszczęśni my ludzie, że tak sparafrazuję, któż nas wyzwoli z tej ucieczki, co wiedzie ku śmierci?

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Nova 17 listopada 2023 12:54
17 listopada 2023 14:46

To moim zdaniem pozwala postawić tezę, że świecie przed Nowożytnością były Zakony i antyZakony, celem antyZakonów była zabezpieczanie szlaków handlowych, herezja i spekulacja handlowa.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 17 listopada 2023 14:45
17 listopada 2023 14:57

Brak odpowiedzialności = brak podmiotowości

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 15:02

O ile dobrze pamiętam w jednej ze sztuk teatralnych Bogusława Schaeffera konkluzją była sentencja, iż najważniejsze są intencje.  Tak więc w gorącej walce o praworządność najważniejsze są też intencje.  I tak na przykład w Sądzie Najwyższym leżą kasacje spraw frankowiczów, które wygrali z bankami, głownie Getinem , czyli jest zamrożone sporo miliardów złotych. Dzięki gorejącej walce o praworządność banki mają nadzieję na wytopienie szczerego złota z dłużników po tym jak wsadzą tam swoich sędziów a ci  przekażą swoje wytyczne „kancelariom na mieście”. ( przecież sędziowie tego tam nie piszą ) . Tymczasem szacowny mecenas Giertych, prowadzący sprawy Leszka Czarneckiego   już zażądał grubych miliardów od Skarbu Państwa… Problem w tym, że wyrok TSUE był niekorzystny dla banków. No ale gdyby tak wesprzeć Polexit….to wyrok TSUE można spuścić z wodą w WC . I tym sposobem może walka o niepodległość od Unii zyska nowych niespodziewanych sojuszników…

zaloguj się by móc komentować


ArGut @peter15k 17 listopada 2023 15:02
17 listopada 2023 15:23

To byłoby lepsze niż PRL i Komuniści, którzy nie byli komunistami, a pałki ZOMO-wców przecież piankowe były ...

Dla GetIN-u i pana Leszka wysmażono i wygrilowano by DUŻĄ część elektoratu antyPiS, ku chwale ... kogo ?

Myślę, że tego Hitlerowcy się też nie spodziewają.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ArGut 17 listopada 2023 15:23
17 listopada 2023 15:32

Tak to byłby numer 100-lecia.  Można nawet reaktywować stary podział na natolińczyków i puławian...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 17 listopada 2023 15:23
17 listopada 2023 15:38

No proszę ArGucie a serce marszałka Hołowni krwawi,że Prezydent nie wysłuchał jego expose...Pośpieszył pouczać Prezydenta o Jego obowiązkach i zażądał żeby jak najszybciej powołał rząd.Pewnie za pomocą prawników - jak najszybciej,a wyborcy się cieszą,że mają tak światowego i demokratycznego Marszałka...co nawet przychylił się niezwłocznie do wypuszczenia pana Karpińskiego co to co ucierpiał za reżimu pisowskiego...No cóż czyż przepisy wyborcze mozna ominąć?

Czy ten teatrzyk nie lepszy od miliardów?... Chyba dla Niemców w przewodnictwie Unii,to produkt uboczny,który łatwo już połknęli,bo "praworządność" musi być taka...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @BTWSelena 17 listopada 2023 12:57
17 listopada 2023 16:01

Nie ma takiego przepisu w polskim prawie, który mówiłby, że skazanemu za przestępstwo po wyjściu na wolność przysługuje odszkodowanie.

Jest natomiast przepis który mówi, że osobie tymczasowo aresztowanej, przeciwko której ostatecznie nie skierowano aktu oskarżenia lub została uniewinniona przysługuje odszkodowanie za czas tymczasowego aresztowania. Takie przepisy są we większości państw europejskich i to prawie od zawsze.

Co oczywiście nie oznacza, że może się okazać, że osoba która jest rzeczywistym przestępcą na skutek jakiś błędów prokuratury (lub celowego działania) zostanie uniewinniona i wtedy faktycznie zagra jeszcze na nosie społeczeństwu i zażąda odszkodowania, ale to nie ma nic ze "zbójeckim prawem", ale ze stosowaniem prawa. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 17 listopada 2023 12:35
17 listopada 2023 16:05

Wydaje mi się że w szczególności wiara w łatwe rozwiązania.
Od dziecka wmawia się nam że życie może być łatwe i wygodne i chodzi w nim o odniesienie sukcesu, tylko trzeba odpowiednio się w życiu ustawić i potem ludzie chcieliby wszystko wedle takiej maksymy robić, a życie ma być przede wszystkim szczęśliwe i przeżyte w zgodzie z wolą Bożą.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 17 listopada 2023 12:38
17 listopada 2023 16:14

Patrząc na proroków i świętych to żaden z nich nie dbał, tak po ludzku patrząc, o swój osobisty sukces. Patrząc wyłącznie przez pryzmat "mądrości i uciech tego świata" to wybrali porażkę, ale oczywiście w rzeczywistości to było zwycięstwo.

"Bo kto chce zachować swoje życie, straci je, a kto straci swe życie z mego powodu, ten je zachowa. Bo cóż za korzyść ma człowiek, jeśli cały świat zyska, a siebie zatraci lub szkodę poniesie?"

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 listopada 2023 16:01
17 listopada 2023 16:35

Stosowanie prawa to jest klucz do oceny tzw. praworządnego Państwa.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Czarny 17 listopada 2023 14:45
17 listopada 2023 16:35

To wynika z tego, że uczy się nas wizji "wolności" właśnie pogańskiej, że "człowiek jest kowalem swojego losu" itp. i nawet jak przekazuje się że Pan Bóg jest, to raczej tak na boku jako obserwator. Niestety nie mówi się nam że taka wizja wolności to tak naprawdę ciężka niewola, bo z jednej strony teoretycznie posiadanie całkowitej władzy nad swoim życiem daje dużą przestrzeń swobody, ale też ogromny ciężar odpowiedzialności niemożliwej do udźwignięcia, to jest jak nakładanie sobie na głowę mosiężnej korony która waży ze 100kg.
Życie jest zbyt nieprzewidywalne żeby ogarnąć je ludzkim rozumem i albo wybierzemy zaufanie Bogu albo popadniemy w uzależnienie od grup władzy, bo po to właśnie propaguje się pogańską wizję "wolności" żeby człowiek w końcu oddał władzę nad swoim życiem organizacjom ziemskim. Najczęściej przez to że jest już skrajnie wyczerpany ciągłym kontrolowaniem wszystkiego(tak jak pan wspomniał w swoim komentarzu), a jak nie to dlatego że zawsze zaplącze się w swoich "sprytnych planach".

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 listopada 2023 16:01
17 listopada 2023 16:44

Rzeczywistym tzw. przestępcą w RP można zostać jako ofiara zbrodni sądowej. Od fałszowania dokumentów w sądzie poczynając a na podmianach tożsamości podmiotów kończąc. Litania zdiagnozowanych i zlokalizowanych metodyk jest duża. Każdy może zostać w RP skazany a środki odwoławcze traktowane są jako wyrazy rozżalenia ofiary. Podobnie z każdego można zrobić przestępcę podatkowego/skarbowego.  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @grudeq 17 listopada 2023 16:01
17 listopada 2023 16:53

Nie jestem prawnikiem z zawodu,ale co jest na rzeczy jednak.Casus Komendy,po 18 latach więzienia,etc...Oczywiście,że jest takie prawo,które osobie skazanej nie skierowano udowodnionego oskarżenia przysługuje odszkodowanie,szanowny grudeq....Nie o takim "zbójeckim" prawie pisałam ,lecz patologię prawa....W wiadomej sprawie leniwe działania i celowa impotencja prokuratora daje taką patologię..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Czarny 17 listopada 2023 14:45
17 listopada 2023 16:56

A ja myślę, ze ludzie wybieraja poganstwo, bo poganstwo to kult sily, a kazdy chce by sie z nim liczono, by mógł forsować swoja wolę. I teraz jak się złaczy ten kult sily z fałszywymi intencjami, to wychodzi, ze ludzie wybierają oferte bedąc w błedzie - myśla, że pogsnstwo da im siłe, a ono daje silę tym, ktorzy tych ludzi bedą zmuszać do swojej woli, a stawiajacych opór miażdżyć.

Po prosu - oszustwo bazujace na pysze i checi rządzenia/rozkazywania innymi.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 17 listopada 2023 13:28
17 listopada 2023 16:56

"Formą patolooii są oszustwa sądowe i urzędnicze. Wykonawcy: sędziowie, adwokaci, biegli sądowi, komornicy, personel adm., urzędnicy na wszelkich szczeblach drabiny chierarchii, ..."

A Karnowscy krzyczą "pilnuj Polski!".

I inne patriotyczne media zachęcają do obrony strefy wolnego słowa.

Po czym zapraszają do siebie na pogawędkę jakiegoś Budkę czy Wielgus.

To tak w ramach pluralizmu.

To jest, jak to kiedyś ujął nasz gospodarz, cwałowanie wzdłuż torów i strzelanie z łuku do jadącej lokomotywy.

Rozwiązaniem byłoby spokojne rozkręcanie torów.

Nie zrobili tego politycy PiS przez 8 lat, to teraz, gdy przestawiana jest wajcha, już to też nie nastąpi.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 17 listopada 2023 16:35
17 listopada 2023 17:06

Stosowanie prawa to jest stosowanie prawa. 

Treść prawa to jest treść prawa. 

Oczywiście możemy stwierdzić, że prawo jest w ogóle bez sensu i najlepiej aby ludźmi rządził przypadek lub kaprys drugiej osoby, ale to jest bezprawie.

Praworządne państwo, idąc za ścisłą definicją, to takie w którym rządzi prawo, a nie kaprys władcy (qoud principi placuit habet llegis vigorem - co podoba się władcy posiada moc prawa).

Z resztą, czy mówimy o stosowaniu prawa cywilnego, czy prawa karnego, czy administracyjnego, bo jednak każde z tych praw ma swoją specyfikę. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 17:10

Na co dzień widuję ludzi Ziobry w sądownictwie i prokuraturze. Efekty nawet gorsze niż u poprzedników za prlu. To jest dzicz cywilizacyjna. Pełna pogardy do wszystkich i ułomnościami w wykształceniu ogólnym i prawniczym. A powiązania środowiskowych są kontynuacją prlowskich korzeni.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 listopada 2023 17:06
17 listopada 2023 17:14

Metodyki są identycze: przesyłki sądowe na fikcyjne adresy, przywoływanie nieistniejących norm prawnych, podmiana tożasamości: pism procesowych, osób, podmiotów, etc. etc. Oszustwa procesowe to jest świat codzienności w sądownictwie. Kabotynada na każdym etapie postępowań, akt nikt nie czyta, dyspozycyjni biegli, adwokaci, prokuratorzy, ... to tylko biznes.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 listopada 2023 17:06
17 listopada 2023 17:18

Jako pointa ulubienicy Ziobry cytuję: "sąd wie, że Pani tego nie zrobiła ale to Pani zapłaci' - celem egzekucję z nieruchomości długów o niskiej wartości. Jak oni wszyscy płaczą gdy im się nie udaje ukraść cudzej nieruchomości. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BTWSelena 17 listopada 2023 15:38
17 listopada 2023 17:23

Hołownia to aktor telewizyjny, dość drogi gość do wynajęcia. Ale chętnych nie brakuje. Jestem dziś w W-wie i "dzieciaki" już memy generują i oglądają... 

Jakbym ja był Prezydentem to bym takie MINY robił, żeby "profesjonalnego" aktora zaskoczyć. Dla "dzieci", które mają chore kredyty nie warto płacić za Holownię.

Ale to TYLKO moja opinia.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 17 listopada 2023 17:18
17 listopada 2023 17:35

Dlatego ja się wymiksowsłem z tego prawniczego bagns 20 lat temu. Wiem że nozesz mieć racje, dowody i cale prawo za soba, a i tak cie udupia lub okradna....na grandę.

zaloguj się by móc komentować


Paris @grudeq 17 listopada 2023 16:01
17 listopada 2023 18:01

A  to  ciekawe  jest...

...  dziekuje,

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 17 listopada 2023 17:18
17 listopada 2023 19:07

No ale jeżeli Pani jest dłużników hipotecznym, to nawet najbardziej praworządny Sąd takby tej Pani powiedział. Może Pan więcej dać szczegółów o tej sprawie, no bo operujemy na poziomie banałów - Sąd jest zły, bo jest głupi, a jest głupi bo jest zły. 

Nieruchomości nie da się ukraść - art. 278 k.k. mówi o rzeczy ruchomej. W przypadku nieruchomości mamy 284 k.k. i przywłaszczenie prawa majątkowego - prawa własności. Wiem, że to być może są niuanse, ale właśnie na takich niuansach jest najłatwiej sprawę przegrać.

PS

Nie ukradłem nigdy nikomu nieruchomości, ani nie uczestniczyłem w żadnym spisku

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @grudeq 17 listopada 2023 19:07
17 listopada 2023 19:19

Jeśli sąd twierdzi, że "pani tego nie zrobiła" to ma zasrany -przepraszam - obowiązek ją zwolnić z obowiązku zaplaty. Bo wg prawa sąd dąży do ustalenia PRAWDY. I może podejmować WSZELKIE czynnosci - nawet umysłowe - aby do tej prawdy dojść. Sąd nie jest zobligowany opinią biegłego, naeet może akt notarialny olać, jeśli stwierdzi że został sporządziny z naruszeniem prawa, czyli nie odzwierciedla stanu faktycznego. Może nawet zawieśić postępowanie głowne i doprowadzić do zmian w rejestrach handlowych, hipitekach itp. gdy ma dowody, że zostały dokonane na podstawie lupnych dokumentów. Sąd noże więc wszystko zrobić. A co robi, to widać. Więc nie usprawiedliwiajmy sądów tym czy owym, bo to zwyczajnie oznaczałoby, że sąd jest ubezwłasnowolniony. A tak nie jest. Sąd jest wszechwładny.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 17 listopada 2023 19:19
17 listopada 2023 19:36

Dokładnie tak. Im jest wolno wszystko od fałszowania dowodów poczynając.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 17 listopada 2023 17:23
17 listopada 2023 19:40

Ho,  hoo,  tak,  taaak,...

...  jak  ,,zelenski,,...  z  metra  cieNty  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 listopada 2023 19:07
17 listopada 2023 20:07

Uzyskany wyrok po otrzymanie właściwej klauzuli idzie do egzekucji komorniczej a egzekucję kieruje się wg żądania wierzyciela. Norma 5% wartości jest od niedawna ale dopiero podczas egzekucji komorniczej stanowi kryterium, po wycenie przez 'biegłego'. Da się ukraść każdą nieruchomość. Np. Zasiedzenie bez składania wniosku po uważaniu sędziego. Witajcie w raju. Licytowanie się artykułami jest tylko scenografią. Np. egzekucja skarbowa poprzez przyłączenie się do egzekucji cywilnej- bez tytułu wykonawczego, z dowodem spłacenia hipoteki przed wszczęciem egzekucji cywilnej i - powództwo przeciw egzekucyjne przegrane bo sędzia stwierdziła, że us nie składał wniosku o wszczęcie egzekucji.lecz się przyłączał. Jak wygrałem? Równolegle nadzorowałem postępowanie adm. przed WSA o nakazanie wykreślenia hipoteki, wygrane, kasacyjne w NSA wygrane i trochę się z sędziami NSA pośmialiśmy z aparatu skarbowego. I co dalej? Dzień po wyroku NSA us wycofuje wniosek o przyłączeni w się do egzekucji. Okazało się, że wniosek nie był Tytułem wykonawczym i w sądzie był ukrywany przez 6 m-cy. Licytować z nie się na treści paragrafów tylko odwraca uwagę od istoty: po co idziemy do sądu w RP? Przykładów mamy dziesiątki, od dawniej wpisywania ołówkiem hipotek do K W po wpisywaniu z z bezpieczen hipotecznych od fikcyjnych roszczeń.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @qwerty 17 listopada 2023 20:07
17 listopada 2023 20:09

Licytyyowanie - winno być

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 17 listopada 2023 19:19
17 listopada 2023 20:14

Kiedyś w procesie przedsiębiorcy o wyłudzenie leasingu położyłem na stole sędziowskim dokument bankowy z pieczęciami i podpisami przedstawicieli banku o spłaceniu 34 rat z 36 i co sędzia na to? Odwróciła głowę, spojrzała w okno i 'ja tutaj żadnych pieczęci i podpisów nie widzę' - finalnie i tak przegrała bo sfałszowała jeden z dokumentów i Sąd Najwyższym oraz Prokuratura Krajowa dostali szału; dzięki temu mam najpiękniejszy wyrok karny w RP  IV KK 93/09- witajcie w raju.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 17 listopada 2023 17:35
17 listopada 2023 20:16

I będziesz się dziwił, że t a k można. Przecież tak się nie robi.

zaloguj się by móc komentować

stachu @qwerty 17 listopada 2023 19:36
17 listopada 2023 21:04

Każdemu wolno wszystko, a więc i fałszować dowody

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stachu 17 listopada 2023 21:04
17 listopada 2023 21:18

Tylko trzeba mieć kod w kaście. Taka przepustka do życia.

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 21:47

Koleżance sfałszowano hipotekę,w czasie jej nieobecności w kraju,sfałszowano   podpis,nastepnie na rozprawie,na której także była nieobecna, sędzia potwierdził jej obecność,straciła nieruchomość.W W-wie,także pozbawiono jej nieruchomości na rzecz HGW...s...ne "państwo"

zaloguj się by móc komentować


grudeq @OjciecDyrektor 17 listopada 2023 19:19
17 listopada 2023 21:59

Pan wie kto to jest dłużnik hipoteczny?

Spróbuje wyłożyć to tak:

Pani X kupiła nieruchomość od Y za kwotę 100 zł. Na nieruchomości jest hipoteka na rzecz Z na kwotę 200 zł z tytułu długu, który ma Y względem Z. Hipoteka nie zostaje wykreślona

Y nie spłaca długu względem Z

Z pozywa X o zapłatę 200 zł stwierdzając, że Y nie spłacił długu względem niego.

X broni się w Sądzie twierdząc, że to nie jej dług, że ona nie zawierała pożyczki i nie jest nic winna Z.

Sąd zasądza odd X na rzecz Z kwotę 200 zł.

I wtedy wchodzi qwerty i krzyczy: Skandal

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 17 listopada 2023 20:07
17 listopada 2023 22:03

A długi to w ogóle trzeba płacić, czy tylko te które wierzyciel uzna, że powinien zapłacić?

Bo jak coś idzie do egzekucji, to znaczy, że chyba wcześniej ustalono, że ktoś jest coś winien.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MZ 17 listopada 2023 21:48
17 listopada 2023 22:12

Szansa w art. 442 KC 20 lat przedawnienia do odszkowania lecz: trzeba samemu organizować zbieranie dowodów rękami policji, prokuratur i sądoŵ. Taka zabawa trwa kilka lub więcej lat ale bywa b.skuteczna. To jest jedyna broń w całym systemie prawnym ale trzeba mieć świadomość że jak każda rozgrywka prawem można zobaczyć niespodzianki.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 listopada 2023 22:03
17 listopada 2023 22:19

A kto jest od ustaleń? A co z normą, że czyn niezgodny z prawem np. wyrok wbrew w normie ustawowej nie wiąże nikogo. Żyjemy w obłąkanym kraju gdzie dłużników fabrykuje się na trzy zmiany. A co z decyzjami skarbowymi wydawanymi celowo i świadomie na podstawie fałszywych faktur VAT? Płacimy jako dłużnicy? Czy mamy to w d...? A kto takie decyzje ma anulować? Minister? 12 lat zajęło nam posadzenie figurantki sterowanej przez gości ze skarbówki. I tylko  dlatego, że znałem osobiście prokuratora i nie dał się zastraszyć. Ale sędzia odmówił mi dostępu do akt, żeby chronić organizatorów.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 listopada 2023 21:59
17 listopada 2023 22:24

Błędnie oceniasz rzeczywistość. Ustawę o KW i hipotece znam dość dobrze. Analityka dowodów i zeznań oraz racjonalności roszczenia wymaga wiedzy a nie iluzji. Złapany na oszustwach adwokat  z Krakowa tłumaczył pisemnie śądowi, że działał w urojenou i jego klient też był w urojeniu. Stań do konfrontacji z prawnikami co wyroki pozyskują w urojeniu i możeszje płacić jak masz ochotę.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 17 listopada 2023 22:19
17 listopada 2023 22:25

Nie ma czegoś takiego jak wyrok wbrew normie ustawowej i nie ma takiej normy, że taki wyrok nikogo nie wiąże.

Wyrok jest albo prawomocny albo nieprawomocny.

Jeżeli wyrok jest wydany z naruszeniem prawa to jest to podstawa do postępowanie o stwierdzenie niezgodności wyroku z prawem i dalszego odszkodowania. 

Zyjemy w takim kraju w jakim żyjemy. A co z ludźmi, któzy uważają, że jak oni oszukują to jest ok, ale jak ich oszukać, to olaboga, gdzie jest państwo?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 17 listopada 2023 22:24
17 listopada 2023 22:27

Skoro tak dobrze znasz  ustawę o KW, to ponowię pytanie: kto to jest dłużnik hipoteczny i czy może on się obronić zarzutem, że on nie brał pożyczki zabezpieczonej hipotecznie?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 listopada 2023 22:03
17 listopada 2023 22:44

Do komornika idzie się ztytułem wykonawczym i wnioskiem o wszczęcie egzekucji. W 2012 zmieniono kpc i ruszyły egzekucję na wypożyczane i zasokojone tytuły wykonawcze tj. figurant wypożyczał taki tytuł wykonawczy bez adnotacji, że jest zaspokójony od komornika x i szedł z tym Tytułem i wnioskiem do drugiego komornika I kolejna egzekucja na podstawie czystej fikcji. Najbardziej zabawne to to, że w większości sędziów ten procede r się podobał bo służył do generowania dłużników i czyszczenia przejmowanych nieruchomości z byłych właścicieli i lokatorów. Praktycznie ofiary były bez szans m.in. dlatego, że zapadalność term i nów  procesowych uniemożliwiała obronę. Jeden z adwokatów miał w swoim komputerze replikę Kancelarii komorniczej. Sam pisał, sam drukował, i bez podpisu k o mornika poświadczał za zgodność z oryginałem. Ot, pusta kartka bez podpisu ale zgodna z oryginałem. I co na t o sędziowie, prokuratorzy? Przecież to kolega.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 22:49

a co to jest zastrzeżenie numeru pesel ?

??????????????

!

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 17 listopada 2023 22:27
17 listopada 2023 22:49

Oczywiście, że może się bronić zarzutami z zakresów KC, KK.  Adobór narzędzia zależy od materii dowodowej. Dłużnikiem hipotecxnym jest każdy właściciel nieruchomości lub budowli obciążonej hipoteką. Ale jest jeszcze postępowanie o ustalenie KW z rzeczywistym stanem prawnym. I mam prośbę nie rób mi egzaminu, bo miałem lepszych egzaminatorów. No to może tak: czy hipotekę można wpisać na budowli, która nie ma KW? I kto jest autorem pracy doktorskiej w tym zakresie?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarekBielany 17 listopada 2023 22:49
17 listopada 2023 22:52

Zwiększenie weryfikacji przy wprowadzaniu nru pesel w przestrzeni prawnej. Nie jest obligatoryjne. Nie masz innych problemów w życiu?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 17 listopada 2023 22:52
17 listopada 2023 22:59

Nie mam.

 

Dawniej to było tak, że aby otrzymać pożyczkę/kredyt to trzeba było się stawić z żyrantami ...

Dziś wystarczy ...

Co ?

Numer ?

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 17 listopada 2023 22:59
17 listopada 2023 23:03

Tu dodam, bo tam nie mogę dodać.

 

przebiegle

 

Czego życzę wszystkim biegaczom.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarekBielany 17 listopada 2023 22:59
17 listopada 2023 23:05

Dawniej też nie było komputerów, etc . Od elektronizacji życia społecznego nie ma odwrotu. Numer i fałszywy podpis lub figurant do podpisu, ...., Ilość baz danych jest b.duża. W tle nie są tylko pożyczki d la osób fizycznych lecz inne problemy z nadzorem nad obrotem prawnym.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 23:07

i co z tego ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @qwerty 17 listopada 2023 22:49
17 listopada 2023 23:41

Sprowokowany sprawdziłem przysięgę sędziowską: "Ślubuję uroczyście jako sędzia sądu powszechnego służyć wiernie Rzeczypospolitej Polskiej, stać na straży prawa, obowiązki sędziego wypełniać sumiennie, sprawiedliwość wymierzać zgodnie z przepisami prawa, bezstronnie według mego sumienia, dochować tajemnicy prawnie chronionej, a w postępowaniu kierować się zasadami godności i uczciwości."; składający ślubowanie może dodać na końcu zwrot: "Tak mi dopomóż Bóg.".

Przysięga żołnierza:„Ja, żołnierz Wojska Polskiego, przysięgam służyć wiernie Rzeczypospolitej Polskiej, bronić jej niepodległości i granic. Stać na straży Konstytucji, strzec honoru żołnierza polskiego, sztandaru wojskowego bronić. Za sprawę mojej Ojczyzny w potrzebie krwi własnej ani życia nie szczędzić. Tak mi dopomóż Bóg."

Tu ostatnie zdanie z przysięgi wojskowej PRL: Gdybym nie bacząc na tę moją uroczystą przysięgę, obowiązek wobec Ojczyzny złamał, niechaj mnie dosięgnie surowa ręka sprawiedliwości ludowej.

zaloguj się by móc komentować

stachu @stachu 17 listopada 2023 23:41
17 listopada 2023 23:44

Pani sędzina, co to wymyśliła kastę sedziowską, odgrażała się, że chce zemsty. Prezydent powinien jej cofnąć mianowanie.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stachu 17 listopada 2023 23:41
17 listopada 2023 23:45

Trochę to dziwne dziś przypominanie.

za piętnaście północ !

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stachu 17 listopada 2023 23:41
17 listopada 2023 23:46

Uśmiechnąłem się. W ustawie o prokuraturze jest stanie na straży praworządności. Po co w przysiędze żołnierskiej Konstytucją? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stachu 17 listopada 2023 23:44
17 listopada 2023 23:49

Tak. Prerogatywy Prezydenta wobec kasty winny być rozszerzone i arbitralnie. Jak z ułaskawieniami. Daje i odbiera. Taka forma konfrontacji z patologią.

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @gabriel-maciejewski
17 listopada 2023 23:57

po ... państwo, czyli fałszywe intencje.

?

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
18 listopada 2023 01:38

Jesteś wielki!

Nareszcie ruszyłeś z miejsca temat dlaczego oni wygrali wybory.

I to w takim stylu wyjaśniłeś!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @orjan 18 listopada 2023 01:38
18 listopada 2023 01:59

To znaczy niby jak?

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @orjan 18 listopada 2023 01:38
18 listopada 2023 02:00

Ale nie musisz odpowiadać. Mało interesujące.

________

zaloguj się by móc komentować

orjan @cbrengland 18 listopada 2023 02:00
18 listopada 2023 12:49

Przeczytaj felieton Gabriela jako alegorię czasów dzisiejszych.

Nawet, jeśli Gabriel alegorii nie zmierzył, to wszak literatura na tym polega, że opublikowane teksty żyją własnym życiem.

Ja też pozdrawiam. Pogoda tutaj angielska.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować