Pogadanka z Józefem o Lutrze
https://www.youtube.com/watch?v=tvHNchrFNUk
tagi: marcin luter
gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 17:48 |
Komentarze:
parasolnikov @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 17:57 |
Ale się rozkręcasz, gadasz jak nakręcony świetne. Jak film akcji się ogląda z paznokciami w fotelu
elzbieta @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 18:06 |
Rewelacja, dzieki!
Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 18:32 |
Sląsk. Teraz jest odłupywana od Polski kolejna cząstka, czyli Zagłębie Dąbrowskie. Czyli tzw Metropolia.
To nie tylko decyzja administracyjna o utworzeniu Metropolii.
To głęboko zakrojony eksperyment z dziedziny psychologii społecznej. Szeroko zakrojone działania w kierunku zmiany zasobu pamięci kulturowej, identyfikacji.
Na pewno na terenie Zagłębia - bo to widzę. Drugiej strony granicy państwowej, czyli Górnego Ślaska niestety nie mam jak obserwować.
.
W poprzednich wiekach były jednak szeroko wykorzystywane bogactwa Śląska.
Np przybyli z Czech von Kramsta. Rothschildowie Śląscy.
Von...to już dodatek po przybyciu. Senior dorobił się licznych pałaców, ma piękne Mauzoleum. Skoligaceni z Scheiblerami.
Jeszcze inne fortuny śląskie.
.
itd.....
.
Kuldahrus @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 18:32 |
Jak zwykle, świetnie.
beczka @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 18:34 |
Co do Ojca Świętego i dlaczego to robi. Gdzieś słyszałem, że Papież ma w doktrynie obowiązek dbać o cały Kościół nawet ten odłączony i nie uznający Papieża. Pod tym względem musi szukać zawsze kompromisu i zgody nawet ze schizmatykami.
JK @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 19:25 |
Świętowanie 500 lecia Lutra - świętowaniem a swoją drogą Kardynał Muller dosyć jednoznacznie przypomniał, że trzeba świętować w prawdzie i przypomnieć, że Luter działał przeciw Kościołowi. Ja bym tak bardzo nie podnosił znaczenia tego świętowania przez Kościół. To tylko u nas, w niektórych środowiskach robi się z tego jakiś duży problem
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 20:32 |
świetna formuła, tylko zasadnicze tezy, no i, co ważne, nie za długo.
maria-ciszewska @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 20:55 |
Najlepszy odcinek. Większość z tych treści znamy z Baśni i spotkań, ale tu są pogłębione i podane bardziej dosłownie. Na odlew. Pan Józef nareszcie zachował się jak trzeba, lekko moderował wystąpienie, i tyle. Doskonale sprawdził się w tej roli.
gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 21:35 |
Die schwarze Haufen. Potęga tradycji. A o białej kompanii cisza...
DYNAQ @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 22:02 |
https://www.youtube.com/watch?v=djwVg0xQ2NQ
Ja,mein Schlesierland...
Rozalia @maria-ciszewska 13 listopada 2017 20:55 | |
13 listopada 2017 22:17 |
Właśnie tak. Najlepszy, jasny nawet dla tych, którzy jeszcze mało wiedzą. A Józef Orzeł naprawdę spisał się świetnie. Moderowal, a nie zakłócał. Gabriel jak zwykle ładny, ale Józef Orzeł też. Bardzo mi się podobało.
maria-ciszewska @Rozalia 13 listopada 2017 22:17 | |
13 listopada 2017 22:26 |
Ładni panowie dwaj.
krzysztof-laskowski @beczka 13 listopada 2017 18:34 | |
13 listopada 2017 22:37 |
Papież nie ma obowiązku nikogo prosić o cokolwiek, a zwłaszcza prosić heretyków i schizmatyków. To heretycy i schizmatycy mają obowiązek wrócić do Kościoła katolickiego i szlus. To kompletny nonsens twierdzić, że papież musi szukać kompromisu z heretykami i schizmatykami.
Czy prorok Eliasz prosił kapłanów Baala o kompromis? Czy Pan Jezus Chrystus prosił faryzeuszy o kompromis? Nie. Czy Pan Jezus Chrystus prosił przekupniów świątynnych o kompromis? Nie, wykopał ich ze świątyni razem z ich manelami. To kłamcy i zdrajcy mają obowiązek zaakceptować prawdę i dostosować swoje życie do wymagań prawdy, nie papież, który pełni funkcję depozytariusza prawdy w Kościele katolickim.
Przestań z łaski swojej powtarzać, że papież musi prosić o porozumienie ludzi pozostających poza Kościołem. Bo jeśli tak ma być, Kościół jako taki traci sens istnienia. My borykamy się z problem takim, że od ponad pół wieku trwa ogłuszająca propaganda o tym, że nie obowiązuje zasada Albo akceptujesz doktrynę Kościoła katolickiego bez zastrzeżeń, albo fora ze dwora oraz że to Kościół katolicki ma obowiązek dostosować się do wymagań swoich wrogów.
Rozalia @krzysztof-laskowski 13 listopada 2017 22:37 | |
13 listopada 2017 22:47 |
No właśnie. Że złem i ze Złym, nie chodzi się na kompromisy. Zresztą widać jakie opłakane efekty przynosi taka postawa. Trzeba stanąć w prawdzie. To co się aktualnie dzieje, nie jest dobre. I już.
beczka @valser 13 listopada 2017 22:36 | |
13 listopada 2017 22:58 |
Patrząc po ludzku masz rację, ale to jest tak, że oni mogą rzucać pomidorami w Ojca Świętego, a ten po prostu musi się troszczyć o jego prześladowców, dążyć do zgody i przebaczać, bo to wynika z doktryny Kościoła.
krzysztof-laskowski @beczka 13 listopada 2017 22:58 | |
13 listopada 2017 23:07 |
Dążyć do zgody za wszelką cenę? Nonsens kompletny.
beczka @valser 13 listopada 2017 23:19 | |
13 listopada 2017 23:40 |
Zgadza się.
beczka @krzysztof-laskowski 13 listopada 2017 23:07 | |
13 listopada 2017 23:41 |
Uderz w stół...
onyx @gabriel-maciejewski | |
13 listopada 2017 23:57 |
Ciekawa koncepcja ;-) Materiał pierwsza liga a rozmowa palce lizać. Pozostaje kolportować dalej.
jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 13 listopada 2017 21:35 | |
14 listopada 2017 00:01 |
Pieśni wprawdzie nie ma na Tubce, ale dwa zdania w polskiej Wiki, owszem, się znalazły: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bia%C5%82a_Kompania_(%C5%9Bredniowiecze)
A o dowódcy to nawet całkiem sporo: https://pl.wikipedia.org/wiki/John_Hawkwood
Anglicy jednak górą, ale to w końcu ich ludzie: https://en.wikipedia.org/wiki/White_Company
Ponoć lubili rżnąć bezbronnych cywilów.
onyx @valser 13 listopada 2017 23:19 | |
14 listopada 2017 00:08 |
I część doktryny gotowa. Beczka ma rację, Papież nie może inaczej bo to wypływa z wiary i gdyby zaczął kręcić nosem to by znaczyło że w czym innym pokłada nadzieję i kogo innego reprezentuje.
tadman @gabriel-maciejewski | |
14 listopada 2017 00:55 |
Panowie się docierają się, a przy okazji świetnie się bawią. Jak pan Józef wytrzyma w przyjętej ostatnio roli to chyba go nawet polubię, bo już teraz bardzo przytomnie podrzuca kwestie, które często trafnie puentują poruszane zagadnienie, a nie jak uprzednio promujące poglądy gospodarza. Gospodarz powinien pozwolić na wygadanie się zaproszonemu, co w przypadku coryllusa nie będzie trudne. :)
KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 13 listopada 2017 21:35 | |
14 listopada 2017 02:42 |
https://www.youtube.com/watch?v=Qv8Bw5GtfxY
Bez współczesnych upiększeń - echt deutsch. Autentyczne filmy. Kawaleria SS.
KOSSOBOR @tadman 14 listopada 2017 00:55 | |
14 listopada 2017 02:48 |
No i Orzeł ogolił się, co należy też pochwalić :) "Trzydniowy zarost" pasuje jedynie do młodych i naprawdę przystojnych facetów.
maria-ciszewska @KOSSOBOR 14 listopada 2017 02:48 | |
14 listopada 2017 06:08 |
Trzydniowy zarost to niechlujstwo w każdym wieku. Nie cierpię.
krzysztof-laskowski @beczka 13 listopada 2017 23:41 | |
14 listopada 2017 09:40 |
Kiedy Teodor Herzl przyszedł do świętego papieża Piusa X i poprosił go o to, by papież uznał ideologię syjonizmu, święty Pius X odmówił. Gdyby papież szukał zgody za wszelką cenę, powiedziałby, że pochwala syjonizm. Mamy domagać się czegoś podobnego w imię zawarcia fikcyjnej zgody?
beczka @krzysztof-laskowski 14 listopada 2017 09:40 | |
14 listopada 2017 10:02 |
Żaden Papież nie zaakceptuje herezji wprost, ale każdy musi troszczyć się o wszystkich chrześcijan, niezależnie jakiej schizmy.
krzysztof-laskowski @beczka 14 listopada 2017 10:02 | |
14 listopada 2017 10:34 |
No to w ostatnich dekadach papieże troszczą się o schizmatyków do tego stopnia, że zanegowali sens zawierania unii takich jak unia florencka czy unia brzeska.
Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski | |
14 listopada 2017 15:23 |
Dobre wypunktowanie braków w wykładach prof. Guza. Bardzo go cenię za dawniejsze wykłady. Pewnie zresztą sprawą Koscioła jest refleksja teologiczna. Ale praktycznie jest 'iść za pieniądzem' w historii.
Przydała by się, postulowana tu onegdaj, debata z ks. Guzem
.
Magazynier @gabriel-maciejewski 13 listopada 2017 21:35 | |
14 listopada 2017 22:17 |
ACDC i Hammerstein wysiadają. Prawdziwe korzenie heavy metalu.
Rycerz Florian - łącznik brytyjski. Odkrycie lub przypomnienie/wydobycie na światło dzienne na miarę perspektyw eurazjatyckich.
https://en.wikipedia.org/wiki/Florian_Geyer
"In 1512 and 1513, he was a guest at the court of King Henry VIII in England, where he may have been exposed to the reformist ideas of John Wycliffe and the Lollards." ... być może był wystawiony na reformatorskie idee Jana Wycliffe'a i Lollardów. Dajcie ludzie spokój, zmyłka tropu w stronę dysput doktrynalnych. Niech się filozofowie i teologowie teraz pogryzą. Był wycliffistą czy nie był? A może był Lollardem, a może nie był? Propagandowa funkcja akademii w ramach szachownicy doktrynalnej. Ściema.
Oprócz konnicy Waffen SS był też jakiś enerdowski pułk Straży Granicznej jego imienia. Założę się że stacjonował we Frankfurcie nad Odrą. Polska wiki: "Geyer jest wymieniany w dziele Fryderyka Engelsa "Wojna chłopska" z 1870 r jako wczesny bojownik proletariatu, a narodowi socjaliści nazwali jego imieniem 8. Dywizję Kawalerii Waffen-SS. Również 3. Pułk Straży Granicznej NRD został nazwany jego imieniem."
Magazynier @KOSSOBOR 14 listopada 2017 02:42 | |
14 listopada 2017 22:21 |
Waffen SS z szablami na polskie czołgi, no powiedzmy, polskie tankietki.
Magazynier @Maryla-Sztajer 14 listopada 2017 15:23 | |
14 listopada 2017 22:25 |
Gospodarz zyskał "wstan" do Ks. prof. Guza. Ale debata to wciąż zagadka.
Że kościelni pisarze zajmują się doktryną to taka tradycja. Bo pisaniu o doktrynie nie ma końca. Ale może by wprowadzić trochę historii gospodarczej jako tło dla doktryny i na wzajemnie.
qwerty @Magazynier 14 listopada 2017 22:21 | |
15 listopada 2017 08:08 |
świetne
qwerty @Magazynier 14 listopada 2017 22:25 | |
15 listopada 2017 08:09 |
doktryna bez emancji własności [jej beneficjentów] i jej ochrony jest pustosłowiem
Maryla-Sztajer @Magazynier 14 listopada 2017 22:25 | |
15 listopada 2017 12:43 |
Myślę, że nie. I że do niej koniecznie powinno dojść.
Proszę sobie nie wyobrazać dyskusji akademickiej.
One nas GUBIĄ.
.
A ludzie Kościoła jak i wszyscy, świetnie rozumieją co oznacza słowo finansowanie. I można o tym porozmawiać z każdym doświadczonym proboszczem.
A także z nowo wyświęconym księdzem.
.
Dyskusja z ks. Guzem akurat - tylko dlatego - że to od razu konkretny, zadany niejako z góry, obszar tematyczny.
.
Magazynier @Maryla-Sztajer 15 listopada 2017 12:43 | |
15 listopada 2017 14:42 |
Jednak wydaje mi się, że jeszcze za wcześnie na tę dyskusję, czy raczej debatę panelową. Ks. Guz też się zna na finansach jako do niedawna dziekan zamiejscowego wydziału KUL. Ale tu chodzi o coś więcej o historię finansowania, koncepcje i praktyki sprawdzone. Jest szansa, że Ks. Guz interesuje się tym, ale dokładne wejście w to wymaga czasu.
Magazynier @qwerty 15 listopada 2017 08:09 | |
15 listopada 2017 14:53 |
Tak. Inna sprawa, że rozważania doktrynalne Ks. Guza nie są propagadną, ponieważ dotyczą niebezpiecznych zniekształceń doktryny np. co do małżeństwa (kard Kasper i jego protestantyzacja sakramentu małżeństwa i Eucharystii). Nie zauważyłem żeby Ks. Guz utożsamiał Lutra z Luckiem. Owszym wydobył jego, Lutra, teksty ezoteryczne: "Zanim Bóg stał się Bogiem musiał być diabłem". No jednak to napisał Luter a nie Munzer. I teksty naturalistyczne: "ludzkie życie to zabawa małp".
Wittenberga zaś była stolicą nauk tajemnych. Znana to rzecz zwłaszcza w kręgach angielskich. Hamlet wraca do domu z Wittenbergi i wtedy ukazuje mu się piekielna zjawa jakoby starego Hamleta, który domaga się od niego zemsty a potem oznajmia że przed świtem musi wrócić by dalej się smarzyć w ogniach piekielnych.
Nie mam na razie takich możliwości, ale warto by kiedyś sprawdzić czy rycerz Geyer miał zainteresowania ezoteryczne.
Maryla-Sztajer @Magazynier 15 listopada 2017 14:42 | |
15 listopada 2017 14:54 |
Przypuszczam, że gdyby ks. profesor przeczytał wydany w Klinice Języka Dekret Kasacyjny z Roku 1819 ....
Mądrej głowie dość dwie słowie
.
gabriel-maciejewski @Magazynier 15 listopada 2017 14:53 | |
15 listopada 2017 15:34 |
Miał je na pewno Kazimierz Hohenzollern, jego protektor, a więc jest szasa, że i Florian się czarami interesował
Magazynier @gabriel-maciejewski 15 listopada 2017 15:34 | |
15 listopada 2017 16:49 |
I to jest właśnie ten trop. Nie tłumaczy on wszystkiego, ale jest znakiem rozpoznawczym, tak jak te ruloniki o nieznanej treści na portretach Hohenzollernów ich rękach, które kojarzą się z cyrografami. Czyli znak rozpoznawczy międzynarodówki antypapieskiej, czyli względnej wspólnoty interesu. Henryk 8 wie, że książę Kazio ma taki sam rulonik jak on, to znaczy jego człowiek, pan Florek, przybywa z ofertą, która może być dla "obrońcy wiary" interesująca. No bo gdzie jak gdzie, ale w City mennice są czynne już od czasów Alfreda Wlk.
Magazynier @Maryla-Sztajer 15 listopada 2017 14:54 | |
15 listopada 2017 16:50 |
Spoko. Będzie okazja mu to sprezentować.
Magazynier @Magazynier 15 listopada 2017 16:49 | |
15 listopada 2017 16:57 |
Zaś bicie monet, tak jak kowalstwo, zawsze wymagało wiedzy bardziej nieco "zaawansowanej" niż wiedza katechizmowa. Tak, tak, jawohl, der die das lichwa ist sehr schlecht, aber okoliczności przyrody i w ogóle życie jest cruel i full of zasadzkas. A więc c.b.d.u., czyli żywotne interesy dynastyczne.
Magazynier @gabriel-maciejewski | |
15 listopada 2017 17:17 |
Jest rok 1530. Henryk VIII pozuje do portretu. (https://en.wikipedia.org/wiki/Henry_VIII_of_England#/media/File:Workshop_of_Hans_Holbein_the_Younger_-_Portrait_of_Henry_VIII_-_Google_Art_Project.jpg)
Mistrz Holebein młodszy pyta się dyskretnie: Czy wasza wysokość życzy sobie z rulonikiem w dłoni? Henryk odpowiada: Nie, nie, Papież jeszcze nie udzielił nam pożyczki na walkę z heretykami. Tylko z rękawiczkami, ale tymi atłasowymi.
Rok 1535. Henryk VIII znowu pozuje do portretu. (https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Henry_VIII_by_Joos_van_Cleve.jpg)
Mistrz van Cleve pyta się dyskretnie: Czy wasza wysokość życzy sobie z rulonikiem w dłoni? Henryk odpowiada: Ależ, drogi mistrzu, skąd to pytanie. Wszak wystarczy akt supremacji.
... Nie mogę się doczytać co tam jest na tym papierku, ale zakładam że chyba być może akt supremacji.
Maryla-Sztajer @Magazynier 15 listopada 2017 17:17 | |
15 listopada 2017 17:30 |
Bardzo to prawdopodobne. Przecież w takich okolicznościach portretowych zawsze jest w ręku 'buława' czy 'jabłko' czy inny symbol władzy.
.
Trzy-Krainy @gabriel-maciejewski | |
15 listopada 2017 20:48 |
Co do tej "czarnej kompanii", to w Rydze byli "czarnogłowi", którzy rozpoczęli rewolucję protestancką w 1523 roku. Ratusz na jesieni 1522 roku mianował pierwszych dwóch pastorów, ale widocznie wszystko za słabo się rozwijało, stąd na wiosnę "czarnogłowi" pierwsi zaczęli pustoszyć kościoły katolickie. Potem wszyscy katolicy zostali wyrzuceni z miasta, szczególnie księża i zakonnicy, a mienie zniszczone lub rozgrabione.
To bractwo czarnogłowych istnieje do dziś. Do 1939 roku było w Rydze, potem przeniosło się do Hamburga, a od 1960 roku ma siedzibę w Bremie.