-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Pogadanka o złotych podkowach i poselstwie do Rzymu

Komentarze:

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski
14 listopada 2024 17:39

1. Czy złote podkowy, klejnoty, łańcuchy nie pokazywały, że warto nas napaść?

2. Unia brzeska jest różnie oceniana. Feliks Koneczny zarzucał, że stworzyliśmy Rusinom kościół narodowy a powinniśmy promować KK, za czym szła polonizacja. Może w XVII w. unia brzeska przyniosła doraźne korzyścia, ale czy w dłuższym okresie nie hamowała polonizacji tamtych terenów?

3. Nie jestem zwolennikiem przechyłu w drugą stronę i dowodzenia, że szlachta była taka głupia, straszna a chłopi byli niewolnikami, ale nie zgodzę się, że stan chłopski miał dobrze w Rzeczypospolitej szlacheckiej a w chłopomanii nie ma nic z prawdy. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 14 listopada 2024 17:39
14 listopada 2024 17:49

To jest nadinterpretacja. Napady wynikają z innych przyczyn niż podkowy. Gdzie mieliśmy ten Kościół promować? Na kalwińskiej LItwie? Stan chłopski miał się dobrze, a chłopomania to głupota i agresja obcych agentur

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Maciej-Lodyga 14 listopada 2024 17:40
14 listopada 2024 19:06

Jeśli Unia Brzeska to był błąd na dłuższą metę, to niepotrzebnie car, a potem bolszewia z taka zajadłoscią ją zwalczali. No i jakie dwa miasta najpierw Moskwa nam zabrała? Kijów, a sto lat później Połock. Tak się składa, że w tych dwóch miastach były dwa arcybiskupstwa unickie. Więc sama dlugoterminowa postawa i działania naszych wrogów dowodzą, że to nie był błąd, a sukces. Rzeź Wołyńska dokonała się na terenach w 99,9% PRAWOSŁAWNYCH. 

A jeszcze w 1648 zawarto Unię Użhodzką po drugiej stronie Karpat. Też błąd?

zaloguj się by móc komentować

Adriano @gabriel-maciejewski 14 listopada 2024 17:49
14 listopada 2024 19:46

Czyli uważa pan,że jeśli jakaś nacja,stan ma się dobrze (żyje w jakimś tam dobrobycie) to należy zaniechać głoszenia jedynej  prawdziewej wiary?

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 14 listopada 2024 17:49
14 listopada 2024 19:48

Pkt. 1 był półżartem. LItwini akurat powrócili do katolicyzmu. Dziś na Litwie katolicy to 80% społeczeństwa. Witos ciekawie pisał o stosunkach na wsi krótko po zniesieniu pańszczyzny. Wcześniej miało być dużo gorzej. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Adriano 14 listopada 2024 19:46
14 listopada 2024 19:50

Tak pan to zrozumiał? Gratuluję

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 14 listopada 2024 19:48
14 listopada 2024 19:51

Wcześniej było dużo lepiej. Witos jest niewiarygodny, całe życia chciał być dziedzicem

zaloguj się by móc komentować

Adriano @gabriel-maciejewski 14 listopada 2024 19:50
14 listopada 2024 19:56

Tak zrozumiałem.Może źle.Kalwini nie potrzebują  nawrócenia?Nie potrzebowali nawrócenia schizmatycy prawosławni,których  nawracał św.Andrzej Bobola duszochwatitiel?

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Adriano 14 listopada 2024 19:56
14 listopada 2024 19:58

Duszochwat miało być.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 14 listopada 2024 19:51
14 listopada 2024 20:02

@ Maciej-Łodyga

[...]

Popatrz we wspomnienia Jałowieckiego i spotkanie z Witosem na Wybrzeżu.

Pierwszy kupił Westerplatte.

Drugi wycofał się w rodzinne strony.

Obaj są zacni, ale różnicę widać.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Adriano 14 listopada 2024 19:56
14 listopada 2024 20:11

Moim zdaniem nie rozumie pan niczego poza swoimi emocjami. 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @gabriel-maciejewski 14 listopada 2024 20:11
14 listopada 2024 20:27

Proszę pokornie o odpowiedź.Czy kalwini nie potrzebują nawrócenia?Nie są w błędzie co do pradziwej wiary?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Adriano 14 listopada 2024 20:27
14 listopada 2024 20:31

Nie rozmawiamy tu o pańskich obsesjach. 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @gabriel-maciejewski 14 listopada 2024 20:31
14 listopada 2024 20:46

No jasne.Pitolenie a jak trzeba niczym św.Andrzej Bobola, to bredzi się o  obsesjach.

"W Janowie przyprowadzono go przed dowódcę. Ten zapytał: „Jesteś ty ksiądz?”. „Tak”, padła odpowiedź, „moja wiara prowadzi do zbawienia. Nawróćcie się”. Na te słowa dowódca zamierzył się szablą i byłby zabił Andrzeja, gdyby ten nie zasłonił się ręką, która została zraniona.
Kapłana zawleczono więc do rzeźni miejskiej, rozłożono go na stole i zaczęto przypalać ogniem. Na miejscu tonsury wycięto mu ciało do kości na głowie, na plecach wycięto mu skórę w formie ornatu, rany posypywano sieczką, odcięto mu nos, wargi, wykłuto mu jedno oko. Kiedy z bólu i jęku wzywał stale imienia Jezus, w karku zrobiono otwór i wyrwano mu język u nasady. Potem powieszono go twarzą do dołu. Uderzeniem szabli w głowę dowódca zakończył nieludzkie męczarnie Andrzeja Boboli dnia 16 maja 1657 roku".

Tak trudno odpowiedzieć na proste pytanie Czy kalwini potrzebują nawrócenia?Kalwini i reszta  protetantów?

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
14 listopada 2024 21:05

Tombak.

Cholera jasna wie, jak bardzo dodatek homeopatyczny złota wpłynąłby na jaskrawość ?

A są w zanadrzu inne domieszki (primiesy).

 

Krótko:

Jednak z miedzią i czymś jeszcze tam przekute na zimno.

... a błysku dodawały hufnale w rozbryzgującym się złotem przejazdem.

 

P.S.

pewnie błądzę, ale to tylko szpilka złotka !

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Adriano 14 listopada 2024 20:46
14 listopada 2024 21:07

Pan jest jak Andrzej Bobola? Nie przypuszczam. Proszę pana nie toleruję tu emocjonalnych terrorystów, a po 15 latach prowadzenia bloga wiem o nich wszystko i rozpoznaję na odległość. Niech pan stąd idzie

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Adriano 14 listopada 2024 19:56
14 listopada 2024 21:23

Jedź pan na Ukrainę, a nie czytaj Polonii Christiana. Z takiego jednego miesięcznego wyjazdu więcej zrozumie pan niż z czytania przez 20 lat PCh.

Dominik Księski - taki górołaz karpacki, wspomniał kiedyś swojw sporkanie z banderowcami. Było to bodajże w rejonie Kezywe Hegi w Czarnohorze lub może w Goeganach. Nieważne..gdzieś w Karpatach Ukraińskich. Natyka się na grupę ukraińskich młodych turystów. Sympatyczni. Pyta się ich Dominik Księski - kim są?  A ci, że są banderowcami. Od słowa do słowa wyjaśniło się, że są grupą harcerską im. Bandery, więc stąd banderowcy. I w żadnym zakresie, nawet najmniejszym.nie przejawiali niechęci (o wrogoścu to nawet mowy nie było) do polskiego turysty. Aha - byli ze Stanisławowa, czyli Iwano-Frankiwska, bastionu banderowców. 

Myślę więc, że jak ktoś siedzi na - pardon - dupie w ciepłym fotelu i pisze takie farmazony, to lepiej by było, aby tę swoją dupę przewietrzył i wybrał się na wycieczkę po Ukrainie. Bo jakoś tak się składa, że o banderyxmie na Ukrainie piszą ci, którzy nigdy tam nie byli, a jak byli to samochodem, w hotelu na 2-3 dni. I guzik wiedzą o tamtejszych ludziach. To mniej więcej tak, jak CNN pokazuje tych marszo-niepodległościowców i dodaje, że to polscy naziści. To jest ten sam schemat. Ta sama metoda.

A już ulubionym.tematem jest wspieranie rzekome banderowców przez grekokatolickie duchowieństwo. Tak jakby nikt z nich nie wirdział ci robił i mówił metropolita Szeptycki. Proszę przeczytać sobie pamietnik wojenny z lat 1939-1944 hrabiego Adama Ronikiera (trudno dostępny). Tam coś ciekawego na ten temat można przeczytać.

Hough!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 14 listopada 2024 21:23
14 listopada 2024 21:27

On tylko czeka na takie komentarze i zaciera ręce. Dyskusja z nim nie ma sensu, zresztą poprosiłem go grzecznie, żeby już poszedł

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
14 listopada 2024 21:46

Zastanawiam.l się pod wpływem jakiego "Kalimacha" był król Władysław? Bo to jest niepojęte, że syn takiego Zygmunta III robił i myślał tak głupio. Czyżby ten "Mani" tak obezwładnił go?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 14 listopada 2024 21:27
14 listopada 2024 21:47

Ok. Pisałem w trakcie. Masz rację - karmienie trolla nie jest akt miłosierdzia.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @gabriel-maciejewski 14 listopada 2024 21:07
14 listopada 2024 21:49

Nie jestem jak św.Andrzej Bobola.Gdzież mi się równać takiemu świętemu?A pan unika odpowiedzi Czy  należy nawracać kalwinów tudzież reszty protestanów na jedynąprawdziwą wiarę?Protestantów i schizmatyków?

zaloguj się by móc komentować


Adriano @OjciecDyrektor 14 listopada 2024 21:23
14 listopada 2024 21:55

Siedzę na dupie i czytam,że stawiaję pomniki szuchewyczowi.Po .uj mam tam jechać?Jakby stawiali Stalinowi albo Hitlerowi to też mialbym tam jechać by się o tym dowiedzieć?Pan był wszędzie i zbadał wszystko?

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Adriano 14 listopada 2024 21:55
14 listopada 2024 21:56

Jeszcze raz - czy to jest tekst o Szuchewyczu? Albo o panu?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 14 listopada 2024 21:55
14 listopada 2024 22:30

Ludzie ro mają wbite orzez komunę i cara w głowę, że jak wspomni się o Unii Brzeskiej, to od razu promujesz lub bagatelizujesz ludobójstwo Polaków. Chore głowy. 

PCh to taki bogobojny patostream wg mnie. Coś jak Braun, z tym że PCh to tacy "indultowcy". 

zaloguj się by móc komentować


qwerty @Adriano 14 listopada 2024 21:49
15 listopada 2024 08:30

Odpowiedż już była. Trzeba zacząć też od siebie a potem do świata.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
15 listopada 2024 09:04

Te podkowy zlote to jakis akt desperacji.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 15 listopada 2024 09:04
15 listopada 2024 09:12

Wtedy nic jeszcze na desperację nie wskazywało. Wiele rzeczy załtwił po myśli króla. Pytanie - na ile to było sensowne?

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @OjciecDyrektor 14 listopada 2024 22:30
15 listopada 2024 09:20

Moja wypowiedź to był tylko głos w dyskusji, że są osoby, które unię brzeską inaczej oceniają. Nie specjalizuję się w XVI w. / XVII w., więc osobiście nie oceniam.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 15 listopada 2024 09:12
15 listopada 2024 10:35

Pytanie - co taka akcja chcial zademonstrowac? Bo to jest zagrywka z repertuaru malolata, ktory wzial auto i karte kredytowa taty, poszedl w tango z kolegami z motto na ustach - "a co tam, stac NAS!"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 15 listopada 2024 10:35
15 listopada 2024 12:25

Nie, wszystko było zaplanowane. Demonstracja bogactwa była próbą skomunikowania się z elitami Rzymu, tak sądzę

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 15 listopada 2024 12:25
15 listopada 2024 12:41

Tutaj jest dłuższy opis wizyty w Rzymie:

https://www.wilanow-palac.pl/poselstwo_jerzego_ossolinskiego_do_rzymu_w_1633_r.html

Mnie by przyszło do głowy, że warto napaść taki kraj. Tym bardziej, że wojna 30-letnia trwała już długo i Rzesza była już dobrze ogołocona.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
15 listopada 2024 21:28

Podkowy kruche jak szkło.

(!)

STartup.

P.S.

Kurcze, w co się odziać ?

Samodział ?

 

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować