-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Pogadanka i przygody w sklepie

Od jutra jest cisza wyborcza, a ja miałem nic nie pisać o wyborach, zmieniłem jednak zdanie. Strach wejść do sklepu, żeby nie usłyszeć jakiegoś młodocianego durnia, który siedzi na państwowej albo samorządowej posadzie, jak się mądrzy na temat katastrofy ekonomicznej, która nastąpi po zwycięstwie PiS. Dziś jeden powiedział nawet, że Gliński ponoć - ho, ho tak, tak - rzekł w telewizji iż wizy do USA zostały zniesione dlatego, że Tokarczukowa dostała Nobla. Jak słyszę takie rzeczy, to mam ochotę kupić Mein Kampf. Szkoda tych bałwanów szczuć psami, biedne psy jeszcze by się potruły tym jadem, który w nich płynie. Zostanę jeszcze obrońcą ministra Glińskiego przez tych ciemniaków. Facet co sprzedaje miód i grzyby na targu, też jest oświecony ekonomicznie i wie już dobrze jakie plagi spadną na biedną Polskę, kiedy wygra Kaczyński. Pewnie grzybów w lesie zabraknie. Całe szczęście, że tego Nobla ogłosili wczoraj, a od jutra jest cisza. Mamy szansę, że ktoś się wyłoży i zacznie coś paplać o kandydatach, wszak pani Olga została wyznaczona do poprowadzenia szarży na ciemne siły PiS-u. Co za debile, matko....Analfabeci idą głosować, bo im noblistka z literatury każe. Nie wiem czy w innych miastach jest tak samo, ale w Grodzisku prawdziwa groza. Ludzie młodzi, którzy powinni mieć jakieś pomysły i coś realizować, choćby z tego powodu, żeby podobać się koleżankom, pieprzą jak stare baby pod sklepem, albo żydy przed karczmą. Tyle, że żydy były przynajmniej dobrze poinformowane. Nie przypadkowo wszyscy ekscytują się Noblem z literatury, bo uważają to za jakieś wtajemniczenie. Nobel z ekonomii nikogo nie kręci, bo na ekonomii znają się wszyscy, przynajmniej w Grodzisku. Lepiej znają się tu tylko na sporcie i na grzybach. Chcę wyjechać do Dęblina...matko, dlaczego nie mogę....:-(

 

A teraz już pogadanka...

https://prawygornyrog.pl/tv/2019/10/gabriel-maciejewski-co-zrobic-ze-wschodem-europy/

 



tagi: ekonomia  wybory  grodzisk  hipolit milewski 

gabriel-maciejewski
11 października 2019 13:36
53     2924    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gorylisko @gabriel-maciejewski
11 października 2019 14:00

spokojnie panie szef...dość dyktatury krów...uuups, pardon, stop gwałceniu krów... mleko dla cielaczków nie dla ludzkich głodomorów... no i na koniec bez jaj... uwolnić uciśnione kury... kurna jego biedrona... ;-)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
11 października 2019 14:03

Ci młodzi to albo etatyści na  samorządowej posadzie, albo korporacyjne popychla, które na cotygodniowych szkoleniach słyszą dygresje prowadzacych, wiadomo o jakim  azymucie ideolo. Muszą  głośno powtarzać, niczym wrony, bo gdyby nie, to kolega/koleżanka doniesie by się zasłużyć, i nici z przedłużenia  kontraktu. Nawiasem mówiąc, zdewastowanie poziomu edukacji nie zostało przeprowadzone bez powodu.

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @gabriel-maciejewski
11 października 2019 14:20

Domyślam się, że nie może Pan wyjechać do Dęblina, bo PiS jeszcze linii kolejowej Warszawa-Lublin nie wyremontował?

;-)

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @mithrandir 11 października 2019 14:20
11 października 2019 14:26

krowy w proteście przeciw gwałtom mlecznym zablokowały...pod przeodnictwem spurek

https://quickholiday.co.uk/

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mithrandir 11 października 2019 14:20
11 października 2019 14:30

Nie, nie mogę, bo mam tu obowiązki. Jeżdżę zwykle samochodem

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @gorylisko 11 października 2019 14:00
11 października 2019 14:31

jak spokojnie, jak spokojnie?!

zaloguj się by móc komentować

glicek @gorylisko 11 października 2019 14:00
11 października 2019 14:32

mleko dla cielaczków nie dla ludzkich głodomorów

Ludzkie głodomory niech żrą gruz albo dzieci. Tylko czarne nietuczone na sztuczych paszach i z wolnego wybiegu? Bo condominium zielono-tęczowe nie doprecyzowało. Ja propouję spokój, będzie nam bardzo potrzebny jak PiS zdobędzie większość bo wtedy tamta strona oszaleje do reszty.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @mithrandir 11 października 2019 14:20
11 października 2019 14:32

Pociagi do Lublina  jeżdzą z Warszawy  trasą mińską i skręcają  za Halinowem (lub przed - nie pamiętam dokłdnie)  na  Pilawę. A dalej jak zwykle.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
11 października 2019 14:33

Mein Kampf versus Ksiegi Jakubowe. Dobre.

O ile Mein Kampf to ksiazka, ktora znam i co jakis czas cytuje, glownie po to, zeby entuzjastom roznych pomyslow kolektywnych i patriotycznych troche leb przewietrzyc, to za teksty baby z koltunem sie nigdy nie chwyce.

Z tego co piszesz to symptomy obledu udzielonego sie nasilaja.

Bylem w Polsce na wakacjach z moimi szwajcarskimi znajomymi. Oni bylo w Polsce pierwszy raz. I zgadnij co? Chca jechac w przyszlym roku znowu. W Polsce jest wiele pieknych miejsc, atrakcji, nowej publicznej i turystycznej infrastruktury, na takim poziomie, ze Zachod wysiada. 

Ludzi, ktorzy pieprza o katastrofie ekonomicznej powinno sie traktowac bez ostrzezenia zastrzykiem na uspokojenie, a jak to nie poskutkuje, to moze rzeczywiscie za tym Mein Kampf, zamiast srodkow uspokajajacych fenol.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 11 października 2019 14:33
11 października 2019 14:41

Jestem za fenolem. To są bieda-durnie, bez pomysłu, siły i poczucia humoru. Nie zasługują na nic. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
11 października 2019 15:40

To nie są ludzie z Grodziska. To p.o. Warszawiacy, ktorych na mieszkanie w stolicy nie stać. Przez Kaczyńskiego, oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 11 października 2019 14:41
11 października 2019 17:27

Ja pamiętam jak w tą smutną sobotę 10.04.2010. ściąłem się na przystanku autobusowym z jakimiś kucami od Korwina. Komentowali głośno tragedię i doszli do wniosku, że to w sumie dobrze bo setkę urzędników darmozjadów mniej. I co poradzisz? To się zmienia w głowach dopiero później a i to nie u wszystkich. Łatwy łup dla wszelkiej maści naganiaczy zwanych dla niepoznaki kołczami.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
11 października 2019 17:45

  To jest zemsta trzeciejRP zza grobu, 30 lat dewastacji edukacji na poziomie podstawowym wyprodukowało pokolenie nauczycieli kretynów ( nie wszystkich rzecz jasna) i uczniów kretynów, którzy nie potrafią samodzielnie obserwować, myśleć i wnioskować tylko powtarzają jak papugi za mediami wiodącymi. Groza, to się na Nas jeszcze bardziej w przyszłości zemści. Pozdrawiam serdecznie i zdrowia życzę. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @onyx 11 października 2019 17:27
11 października 2019 18:20

> w sumie dobrze bo setkę urzędników darmozjadów mniej.

Dramat... brak slow...
Co oni maja w glowach aby wydalac z siebie takie "przemyslenia" ?
Na pewno nie mozgi...

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
11 października 2019 18:27

wie już dobrze jakie plagi spadną na biedną Polskę, kiedy wygra Kaczyński. Pewnie grzybów w lesie zabraknie. 

W lesie nie, ale w skupie tak. Wszystko przez 500+, bo się hołocie grzybów zbierać nie opłaca: https://finanse.wp.pl/polacy-juz-nie-chca-zarabiac-na-grzybach-to-szok-jak-bardzo-500-plus-ich-rozpuscilo-6426535041369729a

Nic dziwnego, że potem mędrcy sklepowi (korpo/urzędasy/kosmetyczki itp. - niepotrzebne skreślić) osiągają piramidy absurdu. Jak się taką papką nafutrują, to już żadne sensowne treści do ich mózgownic nie dotrą. A Wirtualna Polska dzisiaj chyba rekord własnej głupoty pobiła takim tytułem: "Ta uczelnia to kuźnia noblistów. Tokarczuk jest szósta." Nie wiem co na to Stalagmit, bo to jego uczelnia...

zaloguj się by móc komentować

valser @jolanta-gancarz 11 października 2019 18:27
11 października 2019 18:47

Nie da sie juz czytac tych glupot. Bylem ostatnie dwa tygodnie w Polsce, przejechalem 2300km i wszedzie mozna kupic grzyby z koszyka. W lesie rano stoja auta i ludzie ida masowo w las za grzybami. Od Slaska po mazury. Tutaj ulica w Leborku.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
11 października 2019 19:33

Mi się jednak wydaje że jeśli jakieś ciołki z ciepłych posadek mówią o nadchodzącej katastrofie gospodarczej to nie musi wynikać jedynie z podatności na tvnowską propagandę.

Tak jak pisałem wielokrotnie, bo też jest to rzecz, którą się mocno interesuję światowa gospodarka jest w punkcie zwrotnym. Cały świat czeka na to co zrobi FED. Będzie dodruk pieniądza czy nie? To co się będzie dziać w Polsce, całkowicie już podporządkowanej modelowi globalistycznemu, zależy tylko i wyłącznie od zdarzeń, które będą mieć miejsce poza naszym krajem. Rząd Polski, pisowski czy inny nie ma w praktyce żadnych narzędzi by kontrolować to się u nas w gospodarce dzieje. Dlatego też obietnice Kaczyńskiego są jazdą po bardzo śliskim terenie.

Jest ciekawe przy tym że istnieją teorie (heh, pomysły, na które wpadli równolegle ze mną inni ;) ) że Trump ma odegrać rolę kozła ofiarnego w tej całej zabawie, kompromitując tzw. „prawicowy” model gospodarczy. Którym jest głównie narodowy protekcjonizm, stosowanie ceł w celu ochrony rodzimej produkcji, po prostu ogólnie promowanie rodzimych firm, nawet jeśli to miałoby wygenerować wyższe koszty (tak upraszczając). Trump byłby oczywiście błaznem (naprawdę, to określenie świetnie do niego pasuje, weźmy nawet tą ostanią historię z Kurdami, którą opisałem pod wpisem Ewarysta), mającym na celu pokazowe skomprowitowanie „prawicowych” pomysłów.

To co robi Trump jest tak naprawdę bardzo powierchowne ale wystarczające by media mogły określić go mianem konserwatysty czy czymś w tym stylu. Sytuacja obecnie jest prosta: zasadniczo czas Clintona czy Obamy, mimo że dla wielu Amerykanów niezbyt dobry gospodarczo to mimo wszystko cechował się pewną stabilnością, polegającą choćby na dostępności tanich chińskich produktów. Póki co amerykańska gospodarka wciąż bazuje na tym samym globalistycznym modelu, (lewackim, choć co zabawne krytkowanym przez Marksa, rzecz leży w definicji lewackości) dogmacie swobodnego przepływu kapitału itp. Pytanie brzmi co się stanie gdy Trump zburzy ten model i doprowadzi (zgodnie ze scenariuszem) do katastrofy gospodarczej? Proste. Prawicowe myślenie, przynajmniej gospodarcze ale przy okazji ogólnie też, zostanie skompromitowane. Globalistyczny model, lewicowy zatriumfuje.

Taki podobno może być tajny plan. Do tego scenariusza więc świetnie pasują wypowiedzi Kaczyńskiego. Jaki będzie efekt jeśli wszystko sie zawali? Czy tak, jak pisałem, nie powstanie kolejna wersja „Wałęsa (Kaczyński) oddaj mi moje 100mln (4 tys.)”? A te ciołki z głową nasączoną tvnowską propagandą zatriumfują, ostatecznie kompromitując wszelkie PiSy?

Zobaczymy. Ja z pewnością nie postawiłbym nawet grosza na stabilność globalnej ani tym samym polskiej gospodarki. Wszystkie dane pokazują że FED tak naprawdę pilnuje jedynie by wszystko trwało w stanie specyficznego powolnie pogłębiającego się  zzombienia, z którego można się wyrwać ale też dużo łatwiej, bo po prostu nie robiąc nic, będą mogli doprowadzić do katastrofy. FED będzie to móc zrobić nawet podejmując kroki, których wszyscy (łącznie z Trumpem) oczekują, świat zbudowany na długu jest naprawdę bardzo kruchy. Dzięki czemu FED uniknie łatki sprawcy katastrofy. Zrzucając wszystko na nieodpowiedzialną politykę Trumpa, w szczególności jego cła, i (pozorny) protekcjonizm.

Przez całą obecną kadencję Trumpa, żadne światowe czy amerykańskie instytucje nie zrobiły tak naprawdę nic poza podtrzymywaniem iluzji gospodarczej stabilności. Nie zostały zorganizowane żadne istotne fundamenty, które mogłyby wywołać nowe pozytywne bodźce gospodarcze. Skoro więc nie zrobiono nic co mogłoby pchnąć sprawy do przodu to czy nie naturalne byłoby przyjęcie że plan polega na tym by doprowadzić do krachu?

Oraz ogólnego przekonania że TVN i spółka są jednak bardziej wiarygodnym źródłem informacji? Zobaczymy, Naprawdę to już powinno się wyjaśnić w nadchodzących miesiącach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 11 października 2019 17:27
11 października 2019 19:55

To się nie mieści w głowie, setka urzędników....im się zdaje, że każdy urzędnik to piekłoszczak, a oni są aniołami. Bo nie mają władzy - na razie....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 11 października 2019 18:47
11 października 2019 19:55

W Grodzisku to samo, nawet rydze sprzedają, ale trzeba się spieszyć, bo dłużej niż piętnaście minut nie stoją z tymi rydzami. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 października 2019 19:55
11 października 2019 20:04

Wirtualna Polska to dobra nazwa. Sa typy, ktore zyja w wirtualnej, spreparowanej, wystrzelonej ze smietnika piwnicy i projektuja swoje idiotyzmy w mediach. Jak sie udaje glupa przez dluzszy czas, to efekty sa takie, ze czasowo, fizycznie nie ma juz miejsca na nic normalnego. Swirowanie staje sie druga natura i potem juz nie ma z tego wyjscia. Wiekszosc ludzi, jesli ich zamknac w szpitalu dla chorych na glowe, to z czasem zeswiruja. I tu mamy do czynienia z taka sytuacja.

Smuteczek. W sumie lepsze to niz biadolenie, ze ludzie zbierajacy grzyby "niszcza nature" i zabijaja borowiki, a dziki zdychaja z glodu bo nie majo co jesc.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 11 października 2019 20:04
11 października 2019 20:08

Dziki nie zdychają, bo strach tu wyjść na ulicę po zmroku tyle ich jest. Każdy kompostownik, a jest ich na każdej ulicy tyle ile domów, to darmowa stołówka. A ostatnio się dowiedziałem, że najwięcej wypadków śmiertelnych w rolnictwie z udziałem zwierząt to chlewnia, bo świnie przegryzają tętnicę udową i koniec. Tak więc z tymi dzikami nie ma żartów. One chodzą po ulicach jak chcą. Ksiądz po kolędzie też im nie straszny. Nasz organista wielokrotnie proboszcza przed dzikami ratował w czasie kolędy. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @valser 11 października 2019 14:33
11 października 2019 20:27

Ludzi, ktorzy pieprza o katastrofie ekonomicznej powinno sie traktowac bez ostrzezenia zastrzykiem na uspokojenie

Wenezuela + Grecja + Argentyna razem do kupy (z przewagą kupy) to jest to co nam grozi już już za moment. Ten moment trwa od 4 lata i zapowiada się, że jeszcze potrwa. Po tamtej stronie jest taki zespół urojeniowo-roszczeniowy, że prawdziwy Polak modli się o to, żeby sąsiadowi krowa zdechła (patrz - "modlitwa Polaka w Dniu Świra"). Totalni i ich suweren dziś "modlą się" o katastrofę. Nie wiedząc właściwie nic ani o Wenezueli, ani oGrecji, ani o Argentynie ani co ich trafiło.

Mam w rodzinie faceta, który od 4 lat p...doli (tego nie da się inaczej ująć) o wojnie. Tzn. że bedzie wojna. Nie czy tylko kiedy. Ostatnio zełszo na to, żeby jakaś tam ciotka nie sprzedawała kawałka ziemi bo "będzie wojna i trzeba będzie coś jeść". No ale z kim i czym ta wojna? No jesteśmy "tak już skłóceni z całą Europą przez tego karakana" (sam ma 160 wzrostu), ze ona ta Europa "dłużej już tego nie wytrzyma" więc "będzie wojna" i "żeby tak  milion ludzi się powystrzelało wtedy będzie dobrze" a najlepiej żeby było jak kiedyś "to co do lewego brzegu Wisły niech biorą Niemcy a to co od prawego brzegu Wisły do Ruskich, wtedy znowu będzie dobrze". Tragedię dopełnia fakt, że jest emerytowanym byłym nauczycielem technikum, więc ON WIE. On nie musi się niczego uczyć i dowiadyać, on tylko w telewizji (TVN oczywiście) szuka potwierdzenia swojej wizji. Jakiś czas temu przy Bożym Narodzeniu katował nas strasznie śmiesznymi memami z Soku Z Buraka i filmikiem z Krystyną Pałwowicz jedzącą sałatkę w Sejmie. Z tego co wiem, głosuje regularnie na PSL.

No i co zrobić z człowiekiem, który swoim jadem i coraz bardziej pogłębiającą się frustracją jest w stanie rozpieprzyć każdą rodzinną uroczystość? czy to wesele czy to Boże Narodzenie?

ps: Szwajcaria która "już dużej może tego nie wytrzymać" nie planuje wysłania jakiegoś kontyngentu pokojowego po Polski? ;)

zaloguj się by móc komentować

valser @glicek 11 października 2019 20:27
11 października 2019 20:48

To sa wlasnie symptomy obledu udzielonego. Sa ludziki, ktore chodza w kieracje praca, dom, telewizor, wakacje i to na dluzsza mete tak ryje beret, ze tylko dziki moga lepiej mozgownice zbuchtowac. Dla zdrowia psychicznego raz na jakis czas trzeba wszystko odstawic i zobaczyc swiat z innej, a najlepiej obcej perspektywy. Wtedy powstaje dystans miedzy codziennymi koleinami i tym nowym, ktore normalnego, nie przywiazanego za bardzo do swoich pogladow i opinii klienta powinien zastanowic.

Ja uczylem w szkole tylko rok i doszedlem do wniosku, ze jak ten proces potrwa kilka lat, to ratunku i wyjscia za chwile nie bedzie. Ze skapcanieje i juz nie bedzie sie z czego odbic. I bede wygladal "szacownie" jak reszta grona pedagogicznego, dla ktorych jedyna impreza w roku to studniowka, ale tylko do polnocy i nie wolno pic, "bo mlodziezy trzeba pilnowac" wiec trzeba walic lufe w kantorku pana od fizyki i zagryzac, zeby z paszczy nie jechalo, bo co uczniowie powiedzo. To potem nie dziwota, ze taki na wojne czeka, jak mial w zyciu takie rozrywki.

Ponizej przeslanki, ktore mnie o tym przekonuja, ze nic z czarnego scenariusza sie nie zisci. Popacz pan, same kurna profesory i jeden geniusz, Rychu, ktory ostatnio gdzies zaginal w akcji.

https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/281854,ekonomisci-polsce-grozi-grecki-scenariusz.html

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/witold-orlowski-ekonomista-polsce-grozi-scenariusz-grecki-tam-efektem-licytacji-dwoch/qqch1pj

https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1,150424,19648168,za-piec-lat-grozi-nam-scenariusz-grecki-rozmowa-z-ekonomistka.html

https://www.parkiet.com/Gospodarka----Kraj/303269907-Alfred-Adamiec-W-dlugim-terminie-grozi-nam-scenariusz-grecki.html

https://fakty.interia.pl/polska/news-balcerowicz-atakuje-pis-grozi-nam-grecki-scenariusz,nId,1853192

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ryszard-petru-polsce-grozi-grecki-scenariusz,209,0,2019793.html

Wiekszosc polskich ekonomistow brala korepetycje u Balcerowicza, a ten, jak wiadomo, jakby mu dac stragan z warzywami to splajtuje w miesiac.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @glicek 11 października 2019 20:27
11 października 2019 20:52

Kryzys, czy krach gospodarczy nie jest rzeczą którą się ludzie spodziewają. Tak z definicji. Gdyby ludzie się spodziewali. Kraj się spodziewał czy przedsiębiorstwa nie byłoby krachu. Zwykle jest więc odwrotnie. Pieją że będzie dobrze, że jest dobrze, a może nawet że trzeba strzelać do tych co uważają inaczej :P

Obecnie sytuacja jest o tyle szczególna że krach jest w pewnych kręgach wieszczony na okrągło. Nie jest to jednak dziwne gdyż fundamentalnie ci ludzie mają rację. Krach jednak nie nadchodzi  z jednego prostego powodu: chamskiego „drukowania” pieniądza.

Ta sytuacja jest absurdalna. Choć pokazuje jak wielkim i bezsensownym pieprzeniem jest dyskusja „geopolityczna”. O tych wszystkich interesach Niemiec czy innych. To drukowanie, każdemu powinno już dawno uświadomić jedną prostą rzecz: świat pieniądza ma centralny zarząd. A skoro pieniądz decyduje o wszystkim to...

Trzeba coś wymyślić np. dla mnie to już żałośnie śmieszne jest: Wydrukują i świat zostanie zbawiony, nie wydrukują i będzie klęska. Dosłownie wszyscy w finansach żyją tylko tą jedną kwestią! Giełda skacze na wieści o druku, lub stopach i spada na wieści o wycofywaniu pieniądza lub zabawach Trumpa z Chinami. Mamy więc parodię gospodarki. To nie powinno działać. Ale działa. Od 2008 r. już dość jawnie dzięki ręcznemu kierownictwu jakichś tajnych ludków.

W tej sytuacji odpowiedź na to czy będzie krach jest prosta: To zależy tylko od woli tych ludków. Teraz zadajcie sobie pytanie kim mogą być te ludki i jakie mogą mieć plany i będziecie mieć odpowiedź.

Dla mnie oczywiste jest że ta sytuacja jest tymczasowa i ludki te muszą to zmienić. Są tylko dwie niejasne kwestie: kiedy i jak. Jeśli chodzi o kiedy to nie ma już sensu tego przeciągać. Trump-Chiny czy Fort Trump i inne są już zaawansowanymi przedsięwzięciami. Nie ma po co długo czekać. No chyba że odpowiedź jak to ma być zrobione tego wymaga. Bo oczywiście śrubę można dokręcać powoli - tak jak to jest obecnie (choć niekoniecznie u nas póki co). I tak jak wspominał o tym Morawiecki o czym pisałem. Jeśli ludzie nie będą mieć wysokich oczekiwań to nie dojdzie do działań drastycznych. Tylko że J. Kaczyński dał ludziom powód do wysokich oczekiwań a to jest niebezpieczne i może nawet oznaczać wojnę jak był uczony na szkoleniach nasz premier. To jest ta opcja szybka: prawdziwy krach.

Mi się wydaje że te ludki nie będą mieć powodów by unikać opcji szybkiej. Zgodnie z tym co mówił M. Morawiecki, wtedy miska ryżu oraz inne niedogodności są łatwiej implementowane. Zdecydowanie nie widzę powodu by lekceważyć tą opcję. Która tak jak napisałem: nie zależy od jakichś naturalnych mechanizmów gospodarczych, których już nie ma. To zależy tylko i wyłącznie od woli tajnych ludków, których nie znacie i dla których Trump nie mówiąc o PiSie to tylko błaźni banalnie sterowani za pomocą setek sposobów. Choć najprawdopodobniej nie muszą być sterowani gdyż są zwyczajnie opłacanymi wykonawcami ich poleceń. Przy czym J. Kaczyński raczej nie. Świadczą o tym jego obietnice, które wedle wszelkiego prawdopodobieństwa odeślą go wkrótce na definitywną emeryturę.

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski 11 października 2019 20:08
11 października 2019 21:08

Tak więc z tymi dzikami nie ma żartów.

Najgorzej, że one nawet nie boją się ludzi i np. nie reagują na tramwaje, o czym mówił mi znajomy tramwajarz. Często miewa problemy z dzikami blokujacymi tory i przejazd wozów na warszawską pętlę Młociny, która jest w bliskej odległości od Parku Kaminoskiego.

A na polowaniach też trzeba bardzo uważać. ;(

https://poranny.pl/dzik-zabil-na-polowaniu-pomocnika-mysliwego-29latek-nie-zyje/ar/5350666

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @gabriel-maciejewski
11 października 2019 21:41

Jak to ludzie sie nie spodziewają krachów? A co to cykl koniunkturalny?

Przeciez "krach" w 2008 był zaplanowany. I co była jakaś wojna? Nie.

Dodruk hajsu tez trwa dużo dłuzej niz od 2008 - mało tego USA leci na deficycie od bardzo dawna i co rok są przepychanki o zamknięcie budżetu.

Polska ma swoją walutę - na szczeście - więc ma instrumenty kontroli gosp.

Nie jestesmy połaczeni na sztywno z FED - przeciez gdyby tak było nie bylibyśmy "zieloną wyspą" za Tuska. Subprime też nie był w Polsce dużym problemem.

Drukowanie pieniądza powoduje jedynie to, ze topnieje wartość oszczędności trzymanych w gotówce ale przeciez ziemia nie tanieje. Kto Ci kaze trzymać majątek w gotówce czy w Banku?

@smieciu

Wybacz  ale kompletnie nie rozumiem co piszesz i o czym.

@Onyx

 naprawde? to ja takich imbecyli nie spotkałem nigdy.

Jak mozna być, az tak pozbawionym wrażliwośći i odczuć ludzkich?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

genezy @valser 11 października 2019 14:33
11 października 2019 22:02

Jesteś ekspertem od interesów w Polsce, mniemam. Z daleka.

zaloguj się by móc komentować

genezy @gabriel-maciejewski 11 października 2019 14:41
11 października 2019 22:03

Jeśli jest tak dobrze, to dlaczego jest tak nie za bardzo?

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Ongaku 11 października 2019 21:41
11 października 2019 22:07

FED nie ma zwyczaju skupowaniu obligacji rządu USA. To tak jakby NBP kupował obligacje Polski. Fajna sprawa no nie? Zamiast się zadłużać po prostu drukujemy sobie kasę... Czemu to nie jest takie proste? Czemu taka operacja w 2008r (trwała potem jeszcze długo w sztafecie, wszystkie istotne banki centralne świata podjęły pałeczkę) została uznana za wyjątkową? Polecam do przemyślenia bo można dojść do ciekawych wniosków.

Polska ma swoją walutę - no i co z tego? Przykład pierwszy z brzegu. Japonia ma swoją walutę. W latach 90-tych wydawało się nawet że wykupią Amerykę. Pamiętam jak oglądałem filmy jak to bidni Amerykanie nie potrafią nadążyć za Japonią. Nie uchroniło to jej przed krachem w 1997 i odłożeniu już na zawsze swoich snów o potędze. Złotówka tak swoją drogą nie jest pod konrolą rządu ale NBP oraz Rady Polityki Pieniążnej. Ma dodatkowo ograniczenia konstytucyjne.

I owszem, jesteśmy połączeni z FEDem. Jak każdy kraj na świecie. Przekonasz się kiedy pójdziesz do sklepu po tym jak nasza waluta zjedzie w dół. Globalizacja, obce korporacje - słowa wytrych.

Myślę Ongaku że za to Morawiecki doskonale wie i rozumie co napisałem. Szkoda tylko że nie wydaje się go to nadmiernie wzruszać...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 11 października 2019 22:07
11 października 2019 22:23

Jedno pytanie.

Vzy jako kraj mamy jakiś sensowny  wybór?

Jeśli wyboru nie mamy, tj. nie my (kraj) decydujemy o nim, to po co sobie zawracać tym łepetynę?

zaloguj się by móc komentować

genezy @stanislaw-orda 11 października 2019 22:23
11 października 2019 22:30

Dokładnie i dlatego po co się mamy akurat dawno teraz tak emocjonować sprzedanym meczem?

zaloguj się by móc komentować

genezy @genezy 11 października 2019 22:30
11 października 2019 22:31

miało być dawno sprzedanym

zaloguj się by móc komentować

smieciu @stanislaw-orda 11 października 2019 22:23
11 października 2019 22:34

Dla mnie sprawa jest jasna. I ciągle do tego zmiearzam.

Nie ma sobie co tym zawracać głowy jako państwo. Które już nie odgrywa większej roli. Tak samo jak tzw. geopolityczne konfilkty. To my jesteśmy stroną. My jako społeczeństwo. To my jesteśmy celem operacji. To my musimy przeciwdziałać. Państwo nie tylko jest po ich stronie czy też jest ich narzędziem. Jest przede wszystkim taką  iluzją, zmyłką, sposobem na ukierunkowanie naszej energii (śmiejecie się z tej energii a ostatnio widziałem to samo słownictwo u jakiegoś, uznawanego przez was katolickiego autorytetu tylko że nieszczęśliwie zapomniałem zapisać gdzie dokładnie :( ) Ja nie walczę z PiSem. Ja walczę z wytworem systemu, który uniemożliwia dotarcie do prawdy i istoty sprawy.

Wydaje mi się też że z chrześcijańskiego punktu widzenia jest to też najlepsza interpretacja. Przecież w nauce Chrystusa nie chodzi o państwo i geopolityczne konflikty. To my jesteśmy obiektem. Jeśli jest diabeł/szatan (a przecież Katolik powienien weń wierzyć?) to przecież dokładnie tak powinna rozwinąć się sytuacja. Stawianie rzeczy na opak, te gendery pedalstwo, komunistyczne idee, co tam kto chce groteskowego, najlepiej realizować za pomocą najskuteczniejszych narzędzi. Macie jakieś lepsze pomysły niż państwo i rząd obdarzone zaufaniem? Coś co ma pod kontrolą edukację (dzieci), media itd? Dla mnie jest w tym wszystkim tak zwarta logika że niepotrafię tego widzieć inaczej. Nie potrafię postrzegać państwa inaczej niż jako wroga.

zaloguj się by móc komentować

valser @genezy 11 października 2019 22:02
11 października 2019 22:47

Masz racje. Mniemasz.

Jest pazdziernik. Hotel Krolewski w Gdansku, Neptun w Lebie, Faleza w Jastrzebiej Gorze, Marina w Olsztynie, Robert`s Port w Sarych Sadach. Wszedzie ludzi do pelna, a najtanszy nocleg dwie i pol paczki do pieciu stow za dobe. No kurna, Panie upadek. To chyba z biedy i z tego, ze interesow nie da sie robic.

Jestem w Polsce wlasciwie co miesiac w sprawach, do tego 3-4 razy w roku na wakacjach. Wrocilem w tym tygodniu, a na poczatku listopada bede znowu, a nastepnie w grudniu. Dla mnie wyjazd sto-dwiescie kilometrow to jest zdarzenie, ktore wystepuje lekko liczac sto razy do roku, a takich po tysiac do dziesieciu tysiecy to mam w roku-co roku, ze dwadziescia. Jakis przeglad sytuacji mam. Nie analizuje slupkow na komputerze za duzo. Czesciej patrze do swojego portfela i staram sobie tak dobierac rozmowcow, zeby nie gadac o niczym, czyli o polityce.

Przed wakacjami zrobilem rajd po nowych firmach i sprawy wygladaja obiecujaco. Nikt nie plakal, ze nie ma klientow, ze sa jakies "zatory finansowe", jak to kiedys bywalo. Jak juz, to patrza na ekspertow dobrozmianowych od ekonomi z Morawieckim na czele, bo pensja minimalna, ktora cisnie PiS, to bedzie problem. Zwlaszcza dla malych firm, o malych obrotach, albo pracujacych na malych marzach, albo takich co maja ustalone w kontraktach dlugoterminowe stale ceny.

Mam kumpla, ktory produkuje aluminiowe odlewy - czesci samochodowe na niemiecki rynek. Ma umowe podpisana na kilka lat, co niby mialo mu dawac pewnosc, ze za trzy lata bedzie jeszcze dzialac, bo bedzie mial staly odbior. Ale w umowie ma ceny sztywne i jak mu wzrostna koszty - a wyplaty pracownikow, to dla niego taki sam koszt jak paliwo i prad - to albo splajtuje bo mu braknie kasy na wyplaty, albo przestanie sie wywiazywac z umow jak pozwalnia pracownikow, zeby sie zmiescic z kosztami. Tak wygladaja kleszcze, ktore beztrosko montuje "dobra zmiana". Ale na razie tragedii nie ma. Jeszcze firma dycha.

Rynek zareaguje na pensje minimalna na wiele sposobow. Wszystkiego bedzie po trochu - trochu ludzi straci prace, ci co zostana to dostana wiecej, ale podziela miedzy soba robote, ktora zostanie po zwolnionych, troche wzrosna ceny, troche obniza sie marze na produktach i bedzie mniej kasy na inwestycje, troche oblowia sie banki na kredytach, troche przejdzie do szarej strefy i bedzie sie rozliczac pod stolem, jakas czesc splajtuje, ale wszystko bedzie dzialac jak dotychczas.

Nie ma wiekszej glupoty niz sterowanie przez rzad tego kto i ile ma zarabiac. Pensja minimalna, ktora cisnie PiS to jest wlasnie taka ekonomiczna glupota, tak samo jak 500+, ale to jeszcze daleko do tego, zeby w lasach grzybow zabraklo.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @gabriel-maciejewski
11 października 2019 22:58

I bardzo dobrze, ze nie drukujemy PLN - nie mamy duzej inflacji.

To bardzo dobrze, ze nasze obligacje sie świetnie sprzedają - a które dziś nie?

Nie znasz tego przyslowia - lepiej umrzec zadłużonym? Póki chcą pozyczać - pozyczaj!

Nie widze powodu by sie nie zadłużać.

I inwestuj w dzieci, 500+, infrastrukture drogową i kolejową, porty etc.

Nie mamy bezrobocia, inflacji - a tzn ze z gosp all ok.

Najwaznijeszą wartością nie jest pieniadz i czyste konto rachunkowe bez długów a czas!

Ile pokoleń leci na długu w USA? Dług mozna rolować i rolować i rolować... bo to tylko pixele :)

Grecja? ee tam byłem ostatnio i dalej jest tam znośnie - słoneczko świeci ludzie mają sie swietnie - nawet wieksze emerytury niz nasze - a ze stracili pare wysp - nie wpływa na życie społeczeństwa wcale. Jak widac nie dano im upaść a turystów bez liku.

Japonia - byłem- mimo HI-TECH cywilizacji i dobrobytu - chłopie zazdroszcza nam !!!! bo mozemy zjesc obiad z rodzina o 18 - a oni na cos takiego moga sobie pozwolic moze z 20 razy w roku :)

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 11 października 2019 22:47
11 października 2019 23:07

Valser przesadzasz - ilu jest takich co ma sztywne ceny? margines.

Przemyślalem ten numer z płaca mininlaną - chodzi o ratowanie ZUS nic innego.

 

zaloguj się by móc komentować


bendix @gabriel-maciejewski
11 października 2019 23:10

Dobra. Ja odpadam. Ze "smieciu" nie zamierzam rozmawiać Dobranoc.

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @gabriel-maciejewski 11 października 2019 23:10
11 października 2019 23:25

Tak, widziałem to w innym miejscu nawet, już nie wiem gdzie. Zaczyna być im ciasno jednak ☺. I bardzo dobrze.

zaloguj się by móc komentować

valser @Ongaku 11 października 2019 23:07
11 października 2019 23:39

Ja przesadzam? Panie kochany, ja to mam w zadnicy. To nie jest moj problem. Z nikim nie mam zadnych omow. Potrzebuje, to dzwonie, albo jade, zamawiam, place gotowka i odbieram.

Sa ludzie, ktorzy mysla, ze sa w stanie przechytrzyc system i niby prowadza interes, ale mysla jakby tak, jakby ich jedynym marzeniem byl etat do emerytury. Stad te umowe, ktore niby daja perspektywe gwarantowanego przetrwania. Ja tam wole nie byc pewny ani dnia, ani godziny.

Ten margines to sa wszyscy ci co pracuja jako podwykonawcy i ci co produkuja na eksport.

Numer z placa minimalna to jest wlazenie do odbytu suwerenowi, ktory sie dowiedzial na miesiac przed wyborami, kiedy to suweren sie przepoczwarza na jeden dzien w elektorat. Dlatego Morawiecki o tym wspomnial na miesiac przed wyborami. On byc moze ma troche szersza perspektywe niz przecietny polityk, bo ten zwykle mysli najdalej w odleglosci czterech lat, czyli kadencji. Morawiecki jest bankierem i planuje w innych przedzialach, ale to w zaden sposob nie czyni go bardziej atrakcyjnym jako polityka.

Na podniesieniu placy minimalnej zarobi przede wszystkim rzad na podatkach i skladkach. Reszta bedzie miala koszty.

zaloguj się by móc komentować


bendix @valser 11 października 2019 23:39
12 października 2019 06:24

Jasne. Reszta ma być niewolnikami.

Mało casu kruca bomba...

zaloguj się by móc komentować

valser @bendix 12 października 2019 06:24
12 października 2019 07:34

Ty kompletnie nic nie kumasz i jedyne co masz do powiedzenia to jakies populistyczne bez sensu slogany. Gdyby przyjac twoje uwagi za fakt, to by wychodzilo, ze w Szwajcarii od trzech lat "reszta jest niewolnikami". Na dodatek na wlasna prosbe, bo 76,9% glosujacych odrzucilo w referendum pomysl minimalnej placy w wysokosci 4 tysiecy frankow. Pacz pan jakie te Szwajcary durne. Dajo darmo, a uone nie bioro.

Dla mnie jest oczywiste, ze przecietny szwajcarski robol ma wiecej oleju ekonomicznego w glowie niz premier polskiego rzadu.

zaloguj się by móc komentować

moher @jolanta-gancarz 11 października 2019 18:27
12 października 2019 08:42

"Polacy już nie chcą zarabiać na grzybach. To szok, jak bardzo 500 plus ich rozpuściło"

To jest po prostu piękne, na plakaty i na miasto.

Czyli jutro wybieramy między tymi, którzy chcą trochę pieniędzy w narodzie zostawić, a tymi którzy chcą znów wyprowadzić kasę dla mafii (paliwowych, węglowych, VAT-owskich, gruntowych itp.) i naród by nie zdechł z głodu do lasu na grzyby posłać.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @bendix 11 października 2019 23:10
12 października 2019 08:45

To o nim pisze Pan Gabriel, a facet przy każdej okazji dalej brnie w te swoje pseudo-ekonomiczne wizje.

zaloguj się by móc komentować

betacool @valser 11 października 2019 18:47
12 października 2019 11:07

Trzeba przypominać, kto chciał dostęp do lasów utrudnić, podejmując próbę prywatyzacji Lasów. To czasami działa...

zaloguj się by móc komentować

valser @betacool 12 października 2019 11:07
12 października 2019 12:10

POlszewicy maja tyle nagrabione, ze trzeba miec blond loki i piec lat, zeby o tym zapomniec.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 11 października 2019 22:34
12 października 2019 17:52

Zatem zaproponuj  konkretne, tj. na dzisiaj, alternatywne rozwiązanie.
Instytucjonalne, a nie indywidualne, uwzględniając jednalże, iż większość społeczeństwa to funkcjonalni poganie, chociaż kiedyś tam ochrzczeni, do czego przyznają się (z niechęcią), albo i wcale nie przyznają. A więc oni nie kierują się zasadami wynikającymi z Credo, Dekalogu czy Katechizmu KK. Natomiast są przekonani, że ateizm jest światopoglądem "naukowym". I przecież ktoś ich do tej iluzji przekonał. Czy aby nie inni "chrześcijanie" apostaci?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 11 października 2019 22:47
12 października 2019 18:03

Pełna zgoda.

Nie jestem  w stanie uwierzyć, iz premier MOrawiecki nie rozumie tak oczywistych kwesstii. Inaczej mówiąc, dostał jakieś gwarancje od bansteró, aby przez paarę lat zaprowadzić tu jaki taki porządek. A skoro do tego potrzebne jest alibi w postaci wyniku wyborczego, zatem musi wyborców czymś kupić. No to ich podkupuje.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 11 października 2019 23:39
12 października 2019 18:44

"Ten margines to sa wszyscy ci co pracuja jako podwykonawcy i ci co produkuja na eksport."

Ok. Zgoda.

" Na podniesieniu placy minimalnej zarobi przede wszystkim rzad na podatkach i skladkach. Reszta bedzie miala koszty. "

I tu też zgoda - i to własnie uratuje imho bankrutujący od lat ZUS.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @stanislaw-orda 12 października 2019 17:52
12 października 2019 18:45

Poczekajmy chwilę, jak wszyscy na ruchy PiSu w nowym rozdaniu, teraz każdy jest myślami zaangażowany gdzie indziej. W szczególności z pewnością mało zainteresowany tym co mam do zaproponowania :) Pora na chwilę odprężenia i zobaczenia co tam przyniosą pierwsze ruchy PiSu. I opozycji ;) Oraz nadchodzące wieści ze świata...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować