-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Podlasie na Mentzena, a Macierewicz na Steczkowską

Dziś też będzie o wampirach, ale inaczej. Zacznę jednak od tego, że 29 maja będę gościem ojców karmelitów we Wrocławiu przy Ołbińskiej 1. Wykład zaczyna się o 17.00, a kończy o 20.00

A teraz lecimy. Widzimy jaki jest wynik i od czego wszystko zależy. Pytanie więc istotne brzmi – czy PiS ma ofertę dla elektoratu Mentzena i Brauna, a także dla nich samych? Podejrzewam, że nie. Bo to wiązałoby się z pewnymi ustępstwami wizerunkowymi, na które PiS nigdy sobie nie pozwoli. Pytanie kolejne – jak realny wpływ na swój elektorat mają obal liderzy? I czy potrafią ten elektorat zdyscyplinować słowem? Jak widzieliśmy ilość bredni, jakie wylały się w kampanii przeszła wszelkie granice. Dziś na twitterze, ktoś napisał, że prezydent powinien załatwić, by rachunki za prąd były niższe. Trzaskowski w całej kampanii opowiada, jak bardzo zależy mu na ludziach, a negatywna kampania PIS, w której nazwisko Jolanta Brzeska odmieniane byłoby przez wszystkie przypadki, nawet nie wystartowała. Jak zwykle wszyscy liczyli tam na internautów. Dziś do swojego przekazu Trzaskowski dodał, że poglądy nigdy go nie interesowały. Teraz – żeby wygrać – musi złożyć szereg absurdalnych obietnic, w które uwierzą kuce od Mentzena. I zapewne takie obietnice złoży. Nie można być więc pewnym, że elektorat Konfederacji pójdzie głosować na Nawrockiego.

Sam Nawrocki nie przekroczył 30 procent. Czy to jest wina źle prowadzonej kampanii? Nie wiem. Być może tak, ale patrząc na to co dzieje się na twitterze, sądzę że jednak nie. To jest wina stuporu, w którym tkwią politycy PiS, licząc na to, że bez ich indywidualnego zaangażowania możliwy jest sukces. Tak, jak to napisał tu kolega Frymac, w Szczecinie lokalne struktury PiS nie zrobiły nic dla kampanii Nawrockiego. Czyli po staremu wszyscy liczą, że Podlasie, Lubelszczyzna i Podkarpacie przeważą szalę. Tak nie musi być. Mechanika jest bowiem taka, że dorastają nowe pokolenia, do których dociera powoli, że są jakieś wybory, jakaś polityka i trzeba w tym uczestniczyć. Patrzą na wujków i ojców i widzą, że ci zupełnie powariowali na punkcie tej polityki, sami zaś oczekują, że ktoś ich będzie kokietował. I od tego, kto zrobi to lepiej uzależniają swój głos. PiS zaś nie zamierza nikogo kokietować, ani w dobrym, ani z złym znaczeniu. Ludzie tej partii sami oczekują, że będzie im okazywana atencja, a jeśli już zwracają na kogoś uwagę, to na jednostki naprawdę znane i wybitne, a nie na kuców z Podlasia, którzy głosowali na Mentzena. Tam bowiem pan Sławomir zdobył sporo poparcia. I to jest właśnie clou – dawne tereny pisowskie przechodzą na stronę Mentzena. Jak się zachowuje wobec tego PiS? Na razie trudno ocenić, bo wszyscy, którzy piszą na twitterze są przekonani, że zwycięstwo Nawrocki ma w kieszeni. Na tym samym, nieszczęsnym twitterze zaś można znaleźć profil Antoniego Macierewicza, który już co prawda nie jest czynnym politykiem, ale twarzą PiS jest na pewno. A jeśli ktoś się będzie upierał, że jednak nie, to na pewno jest symbolem określonej opcji politycznej. Dwa razy upewniałem się czy to autentyczne konto byłego ministra obrony, no i wychodzi, że jednak tak. Znalazłem tam taki oto wpis adresowany do Justyny Steczkowskiej:

 

Szanowna Pani Justyno, „Zachwyt” to słowo zbyt ubogie, by oddać to, co czuję — a „podziw” blednie w Pani blasku. To zaszczyt móc podziwiać taką doskonałość na Eurowizji. Z niezrównanym pięknem, klasą i dumą reprezentowała Pani Polskę. Dziękuję.

 

Ja rozumiem, że minister Macierewicz jest człowiekiem starej daty, ale są pewne granice. Tak przynajmniej zdawało mi się do niedawna. Jeśli więc ktoś taki jak on demonstruje tak głębokie niezrozumienie okoliczności, to strach pomyśleć co mają w głowach inni.

Nie chcę tu atakować pana ministra, bo pewnie tę jego stronę prowadzi ktoś inny. No, ale robi to w ramach jakichś wytycznych, prawda? No, a te powinny korespondować ze stanem ducha odbiorcy. Czyli z elektoratem Karola Nawrockiego. Bardzo dzielnie popierał pan minister prawicowego kandydata, bardzo mocno się starał, ale, jak napisałem wyżej, demonstrował też sporo niezrozumienia.

Jarosław Kaczyński, takie mam wrażenie, milczał przez całą kampanię. Po to, jak przypuszczam, by nie zepsuć wrażenia jakie wywierał Karol Nawrocki. I dobrze. Teraz jednak wszystko zależy od tego, kogo zacznie kokietować Trzaskowski, bo to on zdecyduje, na którą stronę przechyli się szala. Czy pójdzie za głosem politycznego betonu i tych wszystkich, którzy uczynili go politykiem, gwarantując sobie przywileje, czy też zaryzykuje i w imię zwycięstwa zwróci się do Mentzena i Brauna. Karol Nawrocki zrobił swoją robotę, a przed drugą turą może, co najwyżej, powtórzyć to, co mówił w turze pierwszej. Każdego z kandydatów od zwycięstwa dzielą dwa ruchy – pierwszy wykonają Mentzen i Braun, a drugi Trzaskowski. Nawrocki, w mojej ocenie, nie musi nic robić. Za to jego zaplecze i dziadersi z PiS powinni już obmyślać plan, który skłoni wyborców Mentzena i Brauna do oddania głosów na Nawrockiego, bez względu na to, co powiedzą ich liderzy.

Jak wiemy poseł Braun może na poczekaniu wymyślić sześć dobrych egzegez, które wskażą jego elektoratowi Trzaskowskiego, jako konsekwentny wybór, korespondujący z tym, co wybierali do tej pory. Potrafię sobie to wyobrazić. Czy poseł Braun tak zrobi? To zależy od PiS, ale nie od Nawrockiego.

Po tym ruchu nastąpi kolejny, czyli określenie się Trzaskowskiego wobec prawicy lub lewicy. A wszystko to będzie przebiegało w tempie wręcz ekspresowym.

Co jest najgroźniejsze? Tamci nie potrzebują atencji. Oni mogą kłamać w żywe oczy i nikt się tym nie przejmie. Także ci, którzy zostali przez nich oszukani, bo będą szczęśliwi, że wzięli udział w jakimś ważnym wydarzeniu. Przykład Antoniego Macierewicza dowodzi, że poziom zrozumienia sytuacji w starym PiS jest biski zeru. Jedyna nadzieja w tym, że Trzaskowski poprze lewicę i zacznie gadać o aborcji, migrantach i zielonym ładzie. To otrzeźwi wszystkich i decyzje, nawet bardzo ekstrawaganckie, Brauna i Mentzena, przestaną mieć znaczenie.

Na razie jednak powraca gawęda o wywracaniu stolika i likwidacji duopolu, co ma się dokonać poprzez współpracę Konfy z Trzaskowskim. Jak jest duopol bowiem, to by go zlikwidować trzeba najpierw wykończyć tego słabszego, który go firmuje, a dogadać się z tym silniejszym. Czy taka oferta padnie? Oby nie. Nie ma co gdybać na razie. Czekajmy co wymyślą, a wy w tym czasie poczytajcie sobie o Drakuli.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/mit-drakuli-gabriel-ronay/



tagi: wybory  macierewicz  braun  trzaskowski  podlasie  mentzen  nawrocki  steczkowska 

gabriel-maciejewski
19 maja 2025 08:21
104     4270    13 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 09:10

Wydaje mi się, że jedyne co może zrobić Braun i Mentzen to komunikat swojego elektoratu - nie idźcie na II turę, bo to nie nasza wojna. Więcej nie mogą zrobić bo są też zakładnikami swoich elektoratów. Myślę, że powinni ostro ponegocjować z PIS i potem poprzeć Karola. Oferta PIS już powinna być gotowa :) 

zaloguj się by móc komentować

zenekkw @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 09:14

W województwie podlaskim zwyciężył Karol Nawrocki z wynikiem 35,64 proc. głosów, na drugim miejscu znalazł się Rafał Trzaskowski z poparciem 23,31 proc.

 

Trzeci wynik w Podlaskiem uzyskał Sławomir Mentzen — 17,07 proc., czwarty Grzegorz Braun — 7,70 proc. a piąty Szymon Hołownia — 5,78 proc.

 

W powiecie łomżyńskim na Karola Nawrockiego głosowało 11916 wyborców (48,93%). 

Na drugim miejscu znalazł się Sławomir Mentzen, którego poparło 4679 (19,21%), a na trzecim Rafał Trzaskowski 2831 (11,63%). 

 

Kolejne miejsca zajęli: Grzegorz Braun 2474 (10,16%), Szymon Hołownia 744 (3,06%), Adrian Zandberg 577 (2,37%), Magdalena Biejat 404 (1,66%), Marek Jakubiak 246 (1,01%), Krzysztof Stanowski 190 (0,78%), Artur Bartoszewicz 118 (0,48%), Joanna Senyszyn 117 (0,48%), Maciej Maciak 46 (0,19%), i Marek Woch 9 (0,04%).

 

Podobnie jak w Szczecinie, w Łomży i powiecie łomżyńskim lokalne struktury PiS nie zrobiły nic dla kampanii Nawrockiego. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 09:20

Trzaskowski już mówi o dalszej DEREGULACJI. To jest puszczanie oka do Mentzenów. 

Elektorat "pobożny" zaglosuje na Nawrockiego albo odda głos nieważny albo zostanie w domu. Elektorat "wolnościowy" czeka na grubą ofertę od Trzasko. I ją dostanie. Bo obowiązuje u nich zasada "brać teraz to, co dają, a później się znowu potargujemy". Oni to nazywają metodą małych kroków do celu.

Stąd większe szanse ma Trzasko - może składać oferty "konkretne". Nejat, Zaneberg i Hołownia i tak zagłosują na niego, bo Nawrocki jest u nich największym szatanem.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 09:23

Ten cały Maciarewicz pewnie sobie teraz pluje w brodę, że nie wystawili Justyny Steczkowskiej.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 09:26

Dziadersi z PIS nie zrobią nic. Dziaders z definicji to stan umysłu niczym nieoperacyjny rak w mózgu. Ponownie można liczyć tylko na przytomność umysłu internautow. W Elblągu żaden pisowiec, przynajmniej ja nic o tym nie wiem, nawet nie pierdnąl, żeby wspomóc kampanię nawrockiego. W przyszłych wyborach samorządowych może ich już w ogóle nie być. 

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 09:28

Godzina prawdy

W 2020 roku podział głosów wyborców konfederacji po pierwszej turze był taki: 1/3 za Trzaskowskim, 1/3 za Dudą 1/3 nie poszła głosować. Co obecnie powie Braun? Co powie Mentzen? Teraz nastąpi godzina prawdy kto jest kim! Obstawiam, że powiedzą  swoim wyborcom "róbta co chceta" A wyborcy zrobią co zechcą

Sądząc po wielkości plakatów wyborczych (Nawrockiego 4 razy mniejsze niż Brauna) PiS postanowił wygrać po taniości ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 19 maja 2025 09:10
19 maja 2025 09:30

Jak pan widzi PiS ma ofertę dla Steczkowskiej

zaloguj się by móc komentować

Adriano @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 09:30

"Podejrzewam, że nie. Bo to wiązałoby się z pewnymi ustępstwami wizerunkowymi, na które PiS nigdy sobie nie pozwoli".Trzeba do końca i zdecydowanie grać ,że sie jest czystym i bez skazy od zawsze i na zawsze niczym towarzysz "Ziuk",chociażby się konało na syfilis.

 Prosić o poparcie "ruskie onuce",szurów,agentów Putina  to tak jakby cmokać nad wyciem i wygibasami pani Justyny.Myśle ,ze połowa wyborców Konfy i Brauna zostanie w domu i nawet cmokanie po d... ich nie ruszy.Zresztą frekwencja 66% czyli 24% (no powiedzmy 20%) uprawnionych zostało w domu.Te 20% uprawnionych to więcej niż 22% głosów   ,którzy oddali głos na Konfę i Brauna.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zenekkw 19 maja 2025 09:14
19 maja 2025 09:30

Najwyższe poparcie Mentzen uzyskał w Dubiczach Cerkiewnych

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 19 maja 2025 09:20
19 maja 2025 09:31

No właśnie tego się obawiam - konkursu ofert dla idiotów, którzy wymianę słów na forach uważają za działanie

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 19 maja 2025 09:26
19 maja 2025 09:32

Być to będą, bo jest Trump, ale będą popychadłem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Henry 19 maja 2025 09:28
19 maja 2025 09:33

PiS zawsze chce wygrać po taniości, bo stawia na naturalne charyzmaty swoich liderów i Sakiewicza oczywiście

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Adriano 19 maja 2025 09:30
19 maja 2025 09:34

No, ale PiS stracił cnotę już dawno, a nawet gdyby nie, to kampanie tamtych i tak ludzi o tym przekonają

zaloguj się by móc komentować

sannis @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 09:44

Wyniki wyborów wg województw nie odzwierciedlają faktycznego stanu.

Przykład Wielkopolska: 

  • zwyciężył Rafał Trzaskowski (35,04 proc.),
  • drugie miejsce zajął Karol Nawrocki (24,52 proc.),
  • trzecie Sławomir Mentzen (14,64 proc.)

Dane z powiatów płd. Wlkp.: 

Powiat jarociński

NAWROCKI Karol Tadeusz 10 300 30,78%
TRZASKOWSKI Rafał Kazimierz 8 977 26,83%
MENTZEN Sławomir Jerzy 6 011 17,96%
BRAUN Grzegorz Michał 2 152 6,43%
HOŁOWNIA Szymon Franciszek 1 870 5,59%
ZANDBERG Adrian Tadeusz 1 507 4,50%
BIEJAT Magdalena Agnieszka 1 333 3,98%
STANOWSKI Krzysztof Jakub 400 1,20%
SENYSZYN Joanna 374 1,12%
JAKUBIAK Marek 288 0,86%
BARTOSZEWICZ Artur 165 0,49%
MACIAK Maciej 60 0,18%
WOCH Marek Marian 25 0,07%

Oddanych głosów: 33 462

Powiat krotoszyński

NAWROCKI Karol Tadeusz 10 973 31,06%
TRZASKOWSKI Rafał Kazimierz 9 467 26,80%
MENTZEN Sławomir Jerzy 6 362 18,01%
BRAUN Grzegorz Michał 2 487 7,04%
HOŁOWNIA Szymon Franciszek 1 897 5,37%
ZANDBERG Adrian Tadeusz 1 397 3,95%
BIEJAT Magdalena Agnieszka 1 393 3,94%
STANOWSKI Krzysztof Jakub 423 1,20%
SENYSZYN Joanna 358 1,01%
JAKUBIAK Marek 277 0,78%
BARTOSZEWICZ Artur 190 0,54%
MACIAK Maciej 65 0,18%
WOCH Marek Marian 41 0,12%

Oddanych głosów: 35 330

Powiat kaliski

NAWROCKI Karol Tadeusz 16 240 39,60%
TRZASKOWSKI Rafał Kazimierz 8 182 19,95%
MENTZEN Sławomir Jerzy 7 466 18,20%
BRAUN Grzegorz Michał 2 961 7,22%
HOŁOWNIA Szymon Franciszek 2 028 4,94%
BIEJAT Magdalena Agnieszka 1 398 3,41%
ZANDBERG Adrian Tadeusz 1 368 3,34%
STANOWSKI Krzysztof Jakub 455 1,11%
SENYSZYN Joanna 363 0,89%
JAKUBIAK Marek 287 0,70%
BARTOSZEWICZ Artur 186 0,45%
MACIAK Maciej 57 0,14%
WOCH Marek Marian 24 0,06%

Oddanych głosów: 41 015

Miasto Kalisz (na prawach powiatu)

TRZASKOWSKI Rafał Kazimierz 20 023 42,09%
NAWROCKI Karol Tadeusz 11 700 24,60%
MENTZEN Sławomir Jerzy 5 294 11,13%
BRAUN Grzegorz Michał 2 441 5,13%
HOŁOWNIA Szymon Franciszek 2 318 4,87%
ZANDBERG Adrian Tadeusz 2 177 4,58%
BIEJAT Magdalena Agnieszka 1 973 4,15%
STANOWSKI Krzysztof Jakub 583 1,23%
SENYSZYN Joanna 468 0,98%
JAKUBIAK Marek 297 0,62%
BARTOSZEWICZ Artur 173 0,36%
MACIAK Maciej 82 0,17%
WOCH Marek Marian 40 0,08%

Oddanych głosów: 47 569

Powiat ostrowski:

TRZASKOWSKI Rafał Kazimierz 25 057 31,76%
NAWROCKI Karol Tadeusz 22 454 28,46%
MENTZEN Sławomir Jerzy 12 521 15,87%
BRAUN Grzegorz Michał 5 277 6,69%
HOŁOWNIA Szymon Franciszek 4 444 5,63%
ZANDBERG Adrian Tadeusz 3 135 3,97%
BIEJAT Magdalena Agnieszka 3 056 3,87%
STANOWSKI Krzysztof Jakub 945 1,20%
SENYSZYN Joanna 777 0,98%
JAKUBIAK Marek 584 0,74%
BARTOSZEWICZ Artur 422 0,53%
MACIAK Maciej 153 0,19%
WOCH Marek Marian 75 0,10%

Oddanych głosów: 78 900.

Powiat ostrzeszowski

NAWROCKI Karol Tadeusz 8 081 30,67%
TRZASKOWSKI Rafał Kazimierz 7 044 26,74%
MENTZEN Sławomir Jerzy 4 847 18,40%
BRAUN Grzegorz Michał 1 839 6,98%
HOŁOWNIA Szymon Franciszek 1 518 5,76%
ZANDBERG Adrian Tadeusz 1 071 4,07%
BIEJAT Magdalena Agnieszka 988 3,75%
STANOWSKI Krzysztof Jakub 276 1,05%
SENYSZYN Joanna 275 1,04%
JAKUBIAK Marek 186 0,71%
BARTOSZEWICZ Artur 142 0,54%
MACIAK Maciej 55 0,21%
WOCH Marek Marian 24 0,09%

Oddanych głosów: 26 346

Powiat pleszewski

NAWROCKI Karol Tadeusz 9 695 32,50%
TRZASKOWSKI Rafał Kazimierz 8 167 27,37%
MENTZEN Sławomir Jerzy 5 326 17,85%
BRAUN Grzegorz Michał 1 822 6,11%
HOŁOWNIA Szymon Franciszek 1 663 5,57%
BIEJAT Magdalena Agnieszka 1 098 3,68%
ZANDBERG Adrian Tadeusz 995 3,34%
STANOWSKI Krzysztof Jakub 350 1,17%
SENYSZYN Joanna 262 0,88%
JAKUBIAK Marek 232 0,78%
BARTOSZEWICZ Artur 129 0,43%
MACIAK Maciej 71 0,24%
WOCH Marek Marian 24 0,08%

Oddanych głosów: 29 834

Powiat kępiński

TRZASKOWSKI Rafał Kazimierz 8 113 29,57%
NAWROCKI Karol Tadeusz 8 096 29,51%
MENTZEN Sławomir Jerzy 4 957 18,07%
BRAUN Grzegorz Michał 1 798 6,55%
HOŁOWNIA Szymon Franciszek 1 512 5,51%
ZANDBERG Adrian Tadeusz 1 027 3,74%
BIEJAT Magdalena Agnieszka 932 3,40%
STANOWSKI Krzysztof Jakub 3191,16%
SENYSZYN Joanna 270 0,98%
JAKUBIAK Marek 210 0,77%
BARTOSZEWICZ Artur 135 0,49%
MACIAK Maciej 51 0,19%
WOCH Marek Marian 16 0,06%

Oddanych głosów: 27 436

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 19 maja 2025 09:30
19 maja 2025 09:53

Teoretycznie Mentzen z Braunem popierając Trzaskowskiego po wyborach pozostają z niczym. Na nic nie mogą wpływać. A wręcz wystawiają się na delegalizację.

Popierając Nawrockiego mają szansę zbudować w przyszłości (oby niedalekiej) rząd koalicyjny PIS-Konferderacja-Braun i wtedy dopiero będą mieli na coś wpływ.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 09:55

...lokalne struktury PiS nie zrobiły nic dla kampanii Nawrockiego.

Eeeeeeeee! Lokalne władzw walczą o władzę, ale własną. I osiągnęły sukces. Mają jakąś władzę. Ile to wymaga poświęcenia, żeby ją dla siebie utrzymać, nikt nie zrozumie!

Wyborcy Mentzena myśłą, jeśli myślą, że uda im się dogadać "na słowo" (co to jest droższe tam od pieniędzy) z Tchórzewskim. I on słowo, jak zwykle, da, bo u niego, jak u każdeo lewusa, liczy się kasa, a nie słowo. :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 19 maja 2025 09:53
19 maja 2025 09:57

Tak, ale wszystko zależy od "realności" obietnicy

zaloguj się by móc komentować


bosman80 @gabriel-maciejewski 19 maja 2025 09:30
19 maja 2025 10:03

Najwyższe poparcie Mentzen uzyskał w Dubiczach Cerkiewnych

Tu w prawosławnym zagłębiu, najwyraźniej pomogły codzienne inwazje inżynierów i lekarzy... od ponadczterech lat. Bo tam jest epicentrum tych działań.

https://wiadomosci.radiozet.pl/polska/polityka/burza-po-zatrzymaniu-polskich-zolnierzy-na-granicy-nie-do-przyjecia

zaloguj się by móc komentować

Adriano @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 10:06

Cytat z X "Słubice, miasto i gmina przeżywające największy koszmar spowodowany niemieckimi kontrolami granicznymi. Miasto "śmierdzące uryną", tonące w korkach, z przerzucanymi nielegalnymi imigrantami. I tura, oficjalne wynik-Trzaskowski: 45% Nawrocki: 18%".

To już jest ciężkie upośledzenie narodu.Mózg zeżarty w znacznym stopniu i chyba chcą się podzielić tym syfilisem z z resztą w miarę zdrową.

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 10:08

Generalnie, na Podlaskich wioskach same plakaty Brauna wisiały. Nie wiem, na jakich strukturach lokalnych on się oparł, ale był widoczny w każdej wiosce na wschodzie. I zostało to dowiezione. Ze da tygodnie temu, mieliśmy nawet niedzielną przejażdżkę w rodziną, to żona zwróciła na to uwagę.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Janusz-Tryk 19 maja 2025 09:53
19 maja 2025 10:10

Mentzenom chodzi o kasę. Tuski dadzą im kase chocby w mocnym obniżeniu podatku od zysków kapitałowych, bo oni mają sporo firm, ktore zajmują się pośrednictwem w obrocie kryptowalutami (widać to chocby po reklamach, w ktorych występował Mentzen). Jak Tuski coś takiego zrobią przed drugą turą (a wychodxiły już w marcu sygnaly z MinFinu że coś takiego jest możliwe), to Trzasko może być spokojny o zwycięstwo. Dirzucą im jeszcze jakieś korzystne zmiany w postępowaniu podatkowym i będzie Gucio miał frajde, ze dostał gumę do żucia.

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 10:13

Stronie Śląskie i Kłodzko głosowało na Trzaska

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 10:25

Dziś na twitterze, ktoś napisał, że prezydent powinien załatwić, by rachunki za prąd były niższe. 

Ja to przeczytałam u Kosiniaka z jego konkluzją, że tylko Trzaskowski zapewni te niższe rachunki.

W poprzednich wyborach 30% wyborców konfy głosowała na Rafałka i 30% na Andrzeja. Reszta nie poszła na wybory.

Teraz proporcje mogą być podobne, choć też nie wiadomo, co wymyśli Mentzen a zwłaszcza Tyszka i Wipler?

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @OjciecDyrektor 19 maja 2025 10:10
19 maja 2025 10:27

Teraz tylko tego nam brajuje, żeby się pokłócić po prawej stronie i wszystko z... zepsuć. Przeciwna strona ma konkrenty komunikat - pięć gwiazdek. A my co? Zakładamy towarzystwo malkontentów czy chodzi nam o dobro państwa?

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Janusz-Tryk 19 maja 2025 10:27
19 maja 2025 10:43

Nie chodzi mi o to, żeby przejąć ich język ale nie powinniśmy chyba osłabiać sami swojego morale. Dostaniemy jeszcze w ciągu następnych 2 tygodni potężną dawkę która będzie miała na celu zdemotywowanie nas.

zaloguj się by móc komentować

orjan @zenekkw 19 maja 2025 09:14
19 maja 2025 10:53

Widocznie łomżyńscy obywatele jeszcze nie wyrzekli się Polski. Oby nigdy!

Dla kontrastu zobacz wyniki gmin doświadczonych powodzią i szczodrą popowodziową pomocą rządową: Stronie Śląskie, Ladek Zdrój. Zdaje się, że w jednej z nich Republika odbudowała szkołę. Krew w piach!

Zobacz powiaty zgorzelecki i lubański (śląski), gdzie do ostatniej chwili demonstrowano przeciwko niemieckiemu wydalaniu. I co? Jak to zinterpretować?

Ciekawostka: wynik w gminie Platerówka. Tak, tak, ta Platerówka powiat lubański zasiedlona przez żołnierki od Berlinga. Na cała okolicę tylko tam Nawrocki wygrał i to aż o 9 pkt. przed Trzaskowskim. Jak to zinterpretować?

Nie ma nic do rzeczy, czy struktury PiS coś zrobiły, albo nie zrobiły. Istotne jest czym dla wyborców jest Polska.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 11:22

Zakładam że to co napisał Macierewicz o Steczkowskiej to dyplomacja wyborcza. Liczy na to, że zwróci uwagę fanów Martyniuka i Kurskiego na Nawrockiego. Niestety to wygląda na akt desperacji. Płytkość postaw zarządu PiS jest przygnębiająca. Ale takie są też postawy jego elektoratu. Edukacja memologiczna wydaje swoje owoce. Wiele jednak zależy od przeczucia wyborców, bo na zrozumienie nie liczę, jak ważnym fundamentem naszego życia jest wiara. Wyborcy Mentzena i Brauna dzięki usilnym staraniom tych dwu panów mylą wiarę z konserwatyzmem. Znowu memologia. Modlę się o obudzenie w nich przynajmniej niejasnych podejrzeń, że to nie tak. Jest szansa, bo Mentzen dwa lata temu wygadał się, że toleruje aborcję.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @orjan 19 maja 2025 10:53
19 maja 2025 11:24

Zinterpretować to tak, że tubylczy deep state ma sposoby na ominięcie RKW i ROW. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Adriano 19 maja 2025 09:30
19 maja 2025 11:33

A jeszcze przybyło 500 tys. nowych wyborców. Ogłosił to wczoraj Lodowski na swoim vlogu. Skąd się wzięli? Część to Ukraińcy którzy dostali obywatelstwo polskie. Ale to tylko 42 tys wg: https://konkret24.tvn24.pl/polska/dezinformacja-ukraincy-masowo-siegna-po-polskie-obywatelstwo-skad-ta-teza-st8411238. Czy znowu martwe dusze? 

zaloguj się by móc komentować

bolek @Janusz-Tryk 19 maja 2025 10:27
19 maja 2025 11:41

Co to jest 'pięć gwiazdek'? 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @orjan 19 maja 2025 10:53
19 maja 2025 11:42

"Zobacz powiaty zgorzelecki i lubański (śląski), gdzie do ostatniej chwili demonstrowano przeciwko niemieckiemu wydalaniu. I co? Jak to zinterpretować?"

Te tereny czekają z utęsknieniem na niemca.

Znam wiele koleżanek żony (byla v-dyrektorką szkoły), które na emeryturze dorabiaja u niemca.

Większość rozumuje - po co mam jeżdzić do Niemiec jak Niemcy mogą przyjść do mnie.

Wielu kresowiaków osiadłych na tych terenach w drugim/trzecim pokoleniu nie czuje, że to jest ich Ojczyzna i tak to sie kręci.

A to,że powodzianie muszą radzić sobie sami tylko ich utwierdza w tym, że niemiec zrobilby u nich porządek i głosuja na PO/Trzskowskiego - czytaj rządy niemieckie.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @Janusz-Tryk 19 maja 2025 10:27
19 maja 2025 11:55

Pan idealizuje prawą strone. Kiedyś myslalem tak, jak Pan. Ale widzac, jak oni sie dogadują miedzy sobą id 1989 az do 2001, postanowilem olać ich. Bo dla mnie to sa wszyscy  wrestling fighterzy. Mysle, ze Polska sie nie zapadnie mawrt, gdy wygra Trzasko.

zaloguj się by móc komentować



bosman80 @OjciecDyrektor 19 maja 2025 11:55
19 maja 2025 12:05

Pan idealizuje prawą strone [...] Polska sie nie zapadnie mawrt, gdy wygra Trzasko.

Ojciec też idealizuje ;-)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @bosman80 19 maja 2025 12:05
19 maja 2025 12:13

Coś mi się wydaje, że Ojciec pisał, że nie chodzi na wybory - to mu się nic nie zapadnie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 19 maja 2025 11:55
19 maja 2025 12:34

Podzielam optymizm co do Polski i pesymizm co do aktywistów partyjnych. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @bosman80 19 maja 2025 12:05
19 maja 2025 12:35

Czy ma pan na myśli to że Kościół też idealizuje? Wszak wg wiary jesteśmy królestwem pod berłem Zbawiciela i Jego Matki. 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @szarakomorka 19 maja 2025 12:13
19 maja 2025 12:36

Coś mi się wydaje, że Ojciec pisał, że nie chodzi na wybory - to mu się nic nie zapadnie.

I te wszystkie refleksje od półtora roku, że brytole z amerykanami odwrócili Tuska. I zabrali niemcom takiego agenta i że on będzie teraz na rozwój Polski grał, bo ona w układzie. I się niemce, nawet nie zorientowali.

A tu same pudła.

zaloguj się by móc komentować


Janusz-Tryk @OjciecDyrektor 19 maja 2025 11:55
19 maja 2025 12:38

Sorry, ale jest właśnie sianie defetyzmu.

Teraz jest wojna, a Pan żyje wspomnieniami, że ktoś Pana oszukał.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @Magazynier 19 maja 2025 12:35
19 maja 2025 12:39

Czy ma pan na myśli to że Kościół też idealizuje? Wszak wg wiary jesteśmy królestwem pod berłem Zbawiciela i Jego Matki. 

Myślę, że dokładnie to jest jedyna droga dla nas. Nawracać się... modlić i pracować.

zaloguj się by móc komentować

orjan @szarakomorka 19 maja 2025 11:42
19 maja 2025 12:42

Bardzo to pesymistyczne. 

Ja wyżej użyłem podsumowania: wyrzekanie się polskości. Być może jest to zbyt radykalne i może to Ty masz więcej trafności wskazując na utratę nadziei zawartej w polskości. Obawiam się jednak, że to wychodzi na to samo.

Tak, czy inaczej, poprzednie i jak na razie te pierwszoturowe wskazują na zobojętnienie poważnej części wyborców co do dalszego losu Polski oraz na indyferencję wielu wobec postrzegania siebie jako Polaka. Wskazując poprzednie wybory odnoszę się właściwie do referendum. Pokazało ono, jak wielu nie ma ochoty zupełnie bezwysiłkowo i bez ryzyka pomóc Polsce w potrzebie. Teraz okazało się, że Polska naprawdę pomocy potrzebowała i potrzebuje, bo jasno widać, iż coraz bardziej realne staje się zagrożenie niekontrolowaną migracją. Niekontrolowaną, bo jedną, jedyną obietnicę Tusk spełnił i nadal konsekwentnie spełnia. Tę, w której zagrożenie migracyjne uroczyście unieważnił. 

Doświadczenie innych państw uczy, iż raz zrealizowane procesy migracyjne będą nieusuwalne. Wszystko inne można będzie naprawić, ale nie to. W tym kontekście powinni się martwić przede wszystkim mieszkańcy większych miast i przedmieść, gdzie zwłaszcza w ostatnich latach tak wiele ładnych domów wybudowano za kredyty. Polskie stosunki kredytu mieszkaniowego mają bowiem tę uprzejmość, że wprawdzie z niepokojonej nieruchomości można uciec, ale razem z kredytem do dalszej obsługi.

 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @beczka 19 maja 2025 12:04
19 maja 2025 13:09

Czy lokalni pisowcy zrobili tam cokolwiek oprócz incydentalnego przyciągnięcia Nawrockiego? Czy ktoś z centrali to sprawdza? Sądzę, że nic nie zrobili. Tak jak w całej powiatowej Polsce. Ludzie tam zagłosowali na przydzielającego odszkodowania i różne zasiłki. Pewnie ich postraszyli, że jak źle zagłosują to ...

Ciekawy jest przypadek gminy Bogatynia. Nawrocki 2,9 tys, a Trzaskowski 2,8 tys. Groźba/plan, nie wiem na jakim to jest etapie, zamknięcia elektrowni nie działa.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 13:21

Jarosław Kaczyński, takie mam wrażenie, milczał przez całą kampanię. Po to, jak przypuszczam, by nie zepsuć wrażenia jakie wywierał Karol Nawrocki. I dobrze. Teraz jednak wszystko zależy od tego, kogo zacznie kokietować Trzaskowski, bo to on zdecyduje, na którą stronę przechyli się szala. Czy pójdzie za głosem politycznego betonu i tych wszystkich, którzy uczynili go politykiem, gwarantując sobie przywileje, czy też zaryzykuje i w imię zwycięstwa zwróci się do Mentzena i Brauna. Karol Nawrocki zrobił swoją robotę, a przed drugą turą może, co najwyżej, powtórzyć to, co mówił w turze pierwszej. Każdego z kandydatów od zwycięstwa dzielą dwa ruchy – pierwszy wykonają Mentzen i Braun, a drugi Trzaskowski. Nawrocki, w mojej ocenie, nie musi nic robić. Za to jego zaplecze i dziadersi z PiS powinni już obmyślać plan, który skłoni wyborców Mentzena i Brauna do oddania głosów na Nawrockiego, bez względu na to, co powiedzą ich liderzy.

Jak wiemy poseł Braun może na poczekaniu wymyślić sześć dobrych egzegez, które wskażą jego elektoratowi Trzaskowskiego, jako konsekwentny wybór, korespondujący z tym, co wybierali do tej pory. Potrafię sobie to wyobrazić. Czy poseł Braun tak zrobi? To zależy od PiS, ale nie od Nawrockiego.



Tusk już w czasie wyborczego wieczoru, licytuje pociągiem wakacyjnym na Chorwację

https://x.com/donaldtusk/status/1923989317547892941

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @bosman80 19 maja 2025 13:21
19 maja 2025 13:33

Szczegóły we wtorek. A w środę otwarcie CPK i pierwszej elektrowni jądrowej!

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @orjan 19 maja 2025 12:42
19 maja 2025 13:38

"Polskie stosunki kredytu mieszkaniowego mają bowiem tę uprzejmość,..."

zaloguj się by móc komentować

klon @Janusz-Tryk 19 maja 2025 10:27
19 maja 2025 13:59

《Teraz tylko tego nam brajuje, żeby się pokłócić po prawej stronie i....》

Tylko jak liczyć tę prawą stronę? Od socjalistycznego PiS czy libertariańskiej Konfy? 

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @zenekkw 19 maja 2025 09:14
19 maja 2025 14:03

Z moich obserwacji wynikałoby, że sporo wyborców z Podlasia, którzy wcześniej zawiódłszy się na PiSie glosowalo na Hołownię teraz przerzuciło się na Mentzena 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @Henry 19 maja 2025 09:28
19 maja 2025 14:18

Godzina prawdy

Nigdy nie trawiłem Rokity. Ale na kanale Stanowskiego, opowiadał 2 dni przed samymi wyborami, że Konfederacja sama jeszcze nie wie, co zrobi.
Czy długi marsz, na odebranie roli niezastępowalnej prawicy dla PiS. Czy walna bitwa tj. Waterloo dla sił POdstępu, wydana w sojuszu z PiS. I wysłanie Tuska na wieczną zsyłkę na Św. Helenę, czyli do Sopotu.

PiS nie wiem, czy tu musi jakieś oferty składać. Pewnie jakieś tak.

Pozostało jak zwykle, modlić się o nawrócenie i Światło Ducha Świętego. Żeby nie dać się podzielić, a działać w jedności.

Teraz



 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 14:22

Jakaś część wyborców Mentzena pewnie poprze Bonżura, ale nie sądzę, że 1/3 jak 5 lat temu. Wtedy była jednak inna rzeczywistość. Rządził PIS i wkurzał swoimi bzdurami typu zakaz wejścia do lasu z okazji covidu. Teraz też inne siły rządzą w Konfie, m. in. pani Zajączkowska, a ona jest wyraźnie antyTrzaskowska. 
Pierwsze reakcje wyborców Konfy to raczej rozczarowanie. Oni liczyli na więcej głosów i podejrzewają, że obecna władza odpowiednio "obniżyła" im wynik. Pytanie ilu z nich zostanie w domu podczas II tury.

Świetny wynik Brauna. To był jednak dobry pomysł, żeby kandydowac obok Menzena. Razem to jest 22%. Sam Mentzen by tyle nie wykręcił. Lewactwo wyje i nie może uwierzyć, że faszysta stoi już za ich drzwiami. To akurat może ich zmobilizować, żeby Rafcio wygrał, bo robi się brunatnie i trzeba ratować Ojczyznę.
Wyborcy Brauna zaś to raczej pewny elektorat antyTrzaskowy w drugiej turze. Kibice i różnej maści niegrzeczni chłopcy z dzielnic głosowali na Grzegorza, a oni się nie skalają głosowaniem na takiego wymoczka jak Rafciu. 

Wyniki na terenach powodziowych to niestety syndrom bitej żony. Oni swoje  "podbite oko" uznaje za stan naturalny i bezpieczny.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Wrotycz1 19 maja 2025 13:09
19 maja 2025 14:23

Te wyniki na Dolnym Ślasku w rejonach podgórskich to sobie tłumaczę branżą turystyczną. Tam zdaje się z tej branży jest i Wielichowska (Wicemarszałek Sejmu) jak i Pani Wojewoda Dolnośląska Żabska. A ludziom tej branży podejrzewam, że nie wytłumaczysz, że prąd nie bierze się z gniazdka ale z kopalni. A oni już pewnie myślą, że jak się zamknie kopalnie i zrobi się w wyrobisku jakieś jeziorko czy coś innego pod turystów z Berlina czy Drezna... to my tych wszystkich ludzi z kopalni pozatrudniamy. A to, że nie będą to umowy o prace, ale jakieś zlecenia... no to przecież co w tym złego. Najwyżej utratę przywilejów z pracy w państwowej firmie zrekompensujemy im wypłatami pod stołem. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @SilentiumUniversi 19 maja 2025 14:03
19 maja 2025 14:38

Poczucie zawodu jest oczywiście głęboko subiektywne i jak ktoś "się zawiódł", to bezskuteczne są wszelkie namowy, czy przeprosiny, aby ten "się odwiódł". Ten fundament prawdy o "zawiedziźmie" powinien jednak wszem i wobec, a sam z siebie, wytłumaczyć, że jedynym przeciw-sposobem jest odczekać, aż tamtemu samo minie. Niestety może być wtedy za późno. Podobno też "zawiedźnika" najbardziej wkurza wypomnienie mu: A co, nie mówiłem?

W tym momencie nie sposób zapomnieć świeżej nauki Gospodarza o wampirach i wampiryzmie. W żadnym przypadku nie zaglądam nikomu w wyspecjalizowanie jego uzębienia, ale nie sposób pomijać uderzającego podobieństwa akcji i reakcji. Zwłaszcza uderza ten stupor ofiar ukąszenia.

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @MarekAd 19 maja 2025 14:22
19 maja 2025 14:43

Być może to jest zadanie Karola Nawrockiego, żeby przebić się z przekazem prosto do wyborców Mentzena i Brauna. Kwestia imigrantów aż się prosi. Postraszenie delegalizacją prawicy (przykład AFD, Rumunia, Francja). Na szczęście Karol Nawrocki bardzo uważał w I turze, żeby nie zarażać do siebie tych grup. Trzeba zmobilizować tych wyborców, żeby poszli na drugą turę.

Kwestia czy teraz coś tu może zrobić PIS. Chyba nie za bardzo. PiS Brauna i Mentzena chciał zmiażdżyć. To musi zrobić sam kandytat.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Janusz-Tryk 19 maja 2025 13:33
19 maja 2025 14:44

Krynica Morska  - przekop mierzei - dla kogo to wszystko?

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski 19 maja 2025 09:30
19 maja 2025 14:48

W pobliżu stacjonuje wojsko . To młode nieopierzone wojsko na niego zagłosowało.

zaloguj się by móc komentować

marianna @MarekAd 19 maja 2025 14:22
19 maja 2025 14:50

Sytuacja w polityce polskiej jest trudna ale nie beznadziejna. Dotyczy to przede wszystkim wyborców Brauna i Mentzena. Od nich tylko zależy jak się sprawy potoczą.  Mają atuty czyli mogą ale nie muszą wskazać swoim wyborcom głosowanie na Nawrockiego. Postawić mu tylko jeden warunek. Rozwiązanie natychmiastowe sejmu i ogłoszenie nowych wyborów do sejmu i senatu. To będzie ratunek dla Polski. Pozbyć się zagrożenia prezydentury Trzaskowskiego i odwołania niszczącego kraj, sprzedajnego rządu. I to jak najszybciej.  To będzie również najlepszy test na wiarygodność PiSu i Nawrockiego.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 14:58

Mają atuty czyli mogą ale nie muszą wskazać swoim wyborcom głosowanie na Nawrockiego. Postawić mu tylko jeden warunek. Rozwiązanie natychmiastowe sejmu i ogłoszenie nowych wyborów do sejmu i senatu. 

Amen

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @Janusz-Tryk 19 maja 2025 14:43
19 maja 2025 15:07

Racja. Ewidentnie widać, że wyborcy Konfy i Brauna czekają teraz na coś mocniejszego od Nawrockiego. Jakieś zapewnienie, że będą traktowani poważnie i że PiS zmieni swoją dotychczasowe lekceważące nastawienie.
Nawrocki zresztą ma do tego predyspozycje. Bokser zawadiaka z sąsiedztwa, który nie daje się przez nikogo sterować. Musi przekonać szczerością, bo każdy fałsz wyborcy zaraz wyczują i po prostu nie pójdą na wybory 1 czerwca.

Przykład Rumuni jak najbardziej, szczególnie że tam znowu mało wiarygodny ten wynik. Trzeba trąbić, mobilizować i pokazywać, że u nas też mogą wykręcić taki numer za dwa tygodnie.

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @marianna 19 maja 2025 14:50
19 maja 2025 15:20

Konfa/Braun to mają teraz zagwozdkę jak to najlepiej rozegrać. Oni pierwszy raz wygrali tak dużo i wszystkie oczy skierowane są na nich. Mam nadzieję, że ich ta sytuacja nie przerośnie. Być może będą teraz jakieś zakulisowe rozmowy z Pisem, i jakieś przymiarki do wspólnych rządów w przyszłości. 

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @MarekAd 19 maja 2025 15:20
19 maja 2025 16:05

Jedyną szansa dla nich i dla kraju jest połączyć siły i postawić twarde warunki PiSowi i Nawrockiemu. Nic na gębę, wszystko na piśmie. Natychmiastowe wybory!

zaloguj się by móc komentować

stachu @marianna 19 maja 2025 14:50
19 maja 2025 16:18

Prezydent może rozwiązac Sejm, ale potrzba spełnić dwa warunki, na które nie ma on wpływu.

zaloguj się by móc komentować


Mingus @bosman80 19 maja 2025 14:58
19 maja 2025 16:52

:) a kto uzna rozwiązanie Sejmu? Tuski to oleja najzwyczajniej. Jedyna opcja obecnie to.... PSL wychodzi z cholowni i rządu.  Czy tak zrobią Czy nie to inna dyskusja.  Braun i Menzen z Tuskiem lewakami i cholownia... Panowie w to wierza? Piękne samobójstwo ich by bylo. Ładniejsze niż samozaoranie cholowni.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @stachu 19 maja 2025 16:21
19 maja 2025 16:56

Będzie projekt budżetu na 2026 we wrześniu i będzie opcja rozpisać nowe wybory. Gdyby Prezydent ustawy budżetowej nie podpisał, a Sejm głosami m.in. PiS sam nie zatwierdzi.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 16:59

To można było ćwiczyć i z Dudą, ale mu przy pomocy BOR wjazd na Pałac zrobili w pierwszych dniach przejęcia władzy przez demokrację krzyczącą... i Duda komunikat przyjął, że jest sam. I że tu potencjalnie o zagrożenie jego życia chodzi. I już podpisywał. Dla znokautowanego PiS wtedy też na rozwiązaniu Sejmu nie zależało. Teraz może to być warunek od Konfederacji.

zaloguj się by móc komentować

marianna @bosman80 19 maja 2025 16:59
19 maja 2025 17:08

Jest jeszcze możliwość odwołania władz przez referendum.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @bosman80 19 maja 2025 16:56
19 maja 2025 17:13

Prezydent musi mieć powody o konkretne okolicznosc by nie podpisać budzetu. Nie moze tego zrobić  "tak uważam, nie podpisuje"

zaloguj się by móc komentować

Mingus @marianna 19 maja 2025 17:08
19 maja 2025 17:16

Chyba o innym kraju pani pisze. A kto to zorganizuje, uchwali i uzna takie referendum? Chyba ze wiosnę ludów ma pani na myśli. Nic z tego.  

zaloguj się by móc komentować

marianna @Mingus 19 maja 2025 17:16
19 maja 2025 17:30

Chcemy być demokracją na miarę Szwajcarii to bierzmy z niej przykład.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Janusz-Tryk 19 maja 2025 09:53
19 maja 2025 18:08

"Popierając Nawrockiego mają szansę zbudować w przyszłości (oby niedalekiej) rząd koalicyjny PIS-Konferderacja-Braun i wtedy dopiero będą mieli na coś wpływ"

O ile chcą mieć na coś wpływ. Może wystarczy im grzanie się na fotelach sejmowych i obecność w mediach. Do tego nie trzeba wygrywać żadnych wyborów i pakować się w ryzyko udziału w rządzeniu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 18:17

Tak jak napisałem rano, to jest mocno nieciekawa sytuacja, że wyrosła tak duża siła z przekazem czysto demagogicznym. No i masz rację, że PiS sam wyhodował tego potwora Frankensteina.
PiS zamiast prowadzić edukację ludności kiedy mieli czas, tłumaczyć pewne mechanizmy, aby ludzi uodpornić na demagogię, to poszedł w propagandę typu machanie chorągiewką, no to System pokazał im, że wykreowanie gościa który macha biało-czerwoną flagą i głośno obieca jak to za chwilę zrobi Polskę mocarstwem światowym to jest jak splunąć.
Chociaż biorę pod uwagę, że to też mogła wpłynąć tendencja światowa na to, bo przecież republikanie w USA w swojej kampanii trochę stawiali na szurski przekaz.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 18:23

P.S.

Sądzę, że PiS w tym momencie nic nie może zrobić bo mleko już się rozlało. Jedyne co to robić dobrą minę, przypominać, że Nawrocki jest jedynym prawicowym kandydatem i tyle. No, ale od tego momentu muszą zacząć prowadzić poważny przekaz, tak jak zrobili to przy 500+ kiedy potrafili ludziom wytłumaczyć, że to nie jest rozdawnictwo dla patologii.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 19 maja 2025 12:42
19 maja 2025 18:39

Migracja to jest dobry przykład tematu w którym PiS niestety zawalił, a mógł bardzo dużo ugrać.

Główną przyczyną migracji jest to, że ci ludzie są tutaj ściągani na siłę aby stanowić tanią siłę roboczą, a przy okazji zamienić nasz kraj w trzeci świat bo to jest bardzo na rękę korporacjom. Żeby to odwrócić chociaż trochę trzeba byłoby uszczelnić prawo pracy i nie jako próbować wymusić na korporacjach inne podejście niż dewastację i obniżanie kosztów pracy do minimum(tak w dużym uproszczeniu).

No i PiS mógłby zacząć o tym głośno mówić i pokazywać ludziom że zatrzymanie migracji to jest bardzo skomplikowany proces i nie da się tego załatwić dekretem, ale tego nie robili, tylko głupio powtarzali że będą zatrzymywać migrację nie wiadomo właściwie czym, chyba mocą umysłu. Myśleli, że ludzie nie zauważą tego, że coraz więcej migrantów pojawia się na ulicach? No i na tym urośli demagodzy którzy obiecali, że jak oni będą rządzić to w jeden dzień uszczelnią granicę i w ogóle zrobią porządek, a ludzie nie rozumiejący jak to wszystko działa im uwierzyli.

 

zaloguj się by móc komentować

Mingus @marianna 19 maja 2025 17:30
19 maja 2025 18:43

Szkoda ze +- połowa Polaków nie odczuwa takiej potrzeby. Może o tym właśnie sa te wybory?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @grudeq 19 maja 2025 14:23
19 maja 2025 18:49

Tak jest. "Zwykli" ludzie którzy najbardziej dostają po tyłku zagłosowali normalnie na Nawrockiego, a są ci którzy żyją w odzieleniu od tej zwykłej ludności i/lub korzystają na ludzkiej biedzie i oni stanowili elektorat przeciwny dla Nawrockiego. Trzeba wziąć pod uwagę, że "zwykła" ludność na tych terenach stanowi tylko część populacji bo wielu po prostu wyjechało stamtąd za chlebem.

Chociaż tak niski wynik Nawrockiego świadczy, że i wśród zwykłej ludności są tacy którzy po prostu chcą żyć w syfie, jakiś dziwny przypadek kliniczny, ale moim zdaniem oni nie stanowią znaczącej liczby.

Skala wyzysku na tych terenach powiatowych czasami poraża, gdzie jakiś lokalny kacyk wykorzystuje to, że nie ma innej normalnej pracy w okolicy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @Mingus 19 maja 2025 17:13
19 maja 2025 20:17

Prezydent musi mieć powody o konkretne okolicznosc by nie podpisać budzetu. Nie moze tego zrobić  "tak uważam, nie podpisuje"

 

Za mało na armie, za duży deficyt. Proszę sobie wybrać.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @bosman80 19 maja 2025 20:17
19 maja 2025 21:09

Nie o takie okolicznosci chodzi.  Gdyby tak bylo rzady by padaly jak muchy 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 19 maja 2025 18:17
19 maja 2025 21:34

《PiS zamiast prowadzić edukację ludności kiedy mieli czas, tłumaczyć pewne mechanizmy, ...》

I tu przypomnę za Ewarystem: "Ciemny lud to kupi". 

Mam wrażenie, że politycy PiS na portalu SN są wielokroć "rozgrzeszani"  ze względu na brak alternatywy. Powiedzmy to otwarcie -  Jesteśmy w pułapce.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 19 maja 2025 21:34
19 maja 2025 21:44

Wspominanie Ewarysta wyklucza pana z kręgu ludzi poważnych.

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 19 maja 2025 21:44
19 maja 2025 21:51

Wspominam nie Ewarysta,  a wypowiedź prominentnego polityka PiS. :))

A skoro poważnych ludzi cechuje wyparcie, to cieszę się, że nie jestem z nimi kojarzony.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
19 maja 2025 22:08

Wrócę do Justyny Steczkowskiej bo siedzi mi ta muzyka w głowie

Justyna Steczkowska chciała bardzo świadomie przekazać coś głębokiego i ponadczasowego. „Gaja” nie była tylko występem artystycznym – to była propozycja duchowa, wezwanie do przebudzenia w czasach, gdy Europa zagubiła swoje korzenie. I tak, paradoksalnie, ta dzikość i powrót do pierwotnej duchowości może być właśnie drogą do prawdziwego odnowienia religijności – także chrześcijańskiej.

„Gaja” to dzika modlitwa dla zagubionej Europy – może niechrześcijańska w formie, ale głęboko duchowa w treści. To propozycja – nie odrzucenie religii, lecz szansa jej przemiany, odnowienia i wcielenia. W czasach wypalonych dogmatów może właśnie taki krzyk serca, kobiety, ziemi – jest pierwszym krokiem ku... zbawieniu.

Oni się tego wystraszyli.

Puśćcie to sobie na pełen głos z kolumnami.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @chlor 19 maja 2025 18:08
19 maja 2025 22:10

Od dawna mamy z Konfą ten problem - wygodnej pozycji, recenzowania i braku odpowiedzialności. Z tym, że właśnie jesteśmy w sytuacji jasnej i granicznej co do losów Polski. I przypominają się słowa JK do Marka Jurka: albo pan jest idiotą, albo agentem. 

Zatem jestem ciekawa stanowiska Konfy po pierwszej turze. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Drzazga 19 maja 2025 22:08
19 maja 2025 22:15

A dlaczego na festiwalu piosenki telewizyjnej, w której większość widzów oglada w zwykłym telewizorze i większość utworów jest skomponowanych pod telewizor mam sobie zabezpieczać do oglądania odpowiedni sprzęt? 

Nie mogła zaśpiewać normalnej piosenki?

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @bosman80 19 maja 2025 12:36
19 maja 2025 22:26

"I zabrali niemcom takiego agenta i że on /Tusk/ "będzie teraz na rozwój Polski grał etc.."

No to są jaja jak berety. A wiara w tę "grę na rozwój Polski" to są jaja jak Himalaje. Duch OjDyra tchnie, kędy tam chce :) 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Drzazga 19 maja 2025 22:08
19 maja 2025 22:33

Zwłaszcza w takim satanistycznym i wulgarnym ąturażu... :))) 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Drzazga 19 maja 2025 22:08
19 maja 2025 22:49

To w pogaństwie już dorobili się koncepcji zbawienia?

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @grudeq 19 maja 2025 22:15
19 maja 2025 22:52

To nie jest piosenka.

To jest rytuał. 

I po to został stworzony. Steczkowska kopnęła w stolik. W tym jest tak niepokojąca siła, zryw, marsz - to ma energię wojny.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @orjan 19 maja 2025 22:49
19 maja 2025 22:54

Czy to sprzeczne z chrześcijaństwem?

Nie – jeśli spojrzymy głębiej, nie jako na konkurencję, ale jako wezwanie do ożywienia ducha, który w chrześcijaństwie także mieszka w naturze i człowieku. Przecież:

Chrześcijaństwo mówi o Bogu jako Stwórcy, który uzdrawia świat.

Duch Święty tchnie życie w ciało.

Maryja – to łagodna twarz Matki, tak jak Gaja – tyle że przemieniona przez łaskę.


Można więc czytać „Gaję” jako profetyczne wezwanie do powrotu do korzeni, niekoniecznie przedchrześcijańskich, ale przed-odłączeniem, czyli zanim Europa oderwała ducha od ziemi, kobiecość od świętości, rytm życia od kalendarza liturgicznego.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @orjan 19 maja 2025 22:49
19 maja 2025 22:54

To skrojone na Europę bez ducha.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @KOSSOBOR 19 maja 2025 22:33
19 maja 2025 22:59

Ależ jest Pani w błędzie, nie ma tam nic z satanistycznego anturażu.

Legendy polskie, nasz smok i wojownicy w genialnym tańcu.

Tancerze i choreografia bezbłędna. Jedna z tancerek ma tylko 17 lat.

Z

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @KOSSOBOR 19 maja 2025 22:10
19 maja 2025 23:20

Tylko, czy Konfa jest w stanie wyłonić jedno stanowisko? Nie mówię, że jedno wspólne, ale przynajmniej większościowe.

Z nimi jest jak z muzyką reggae. Ubogie, a mimo to fajne rytmiki i stylistyki. Reggae starczy więc na osobny gatunek, ale to za mało na odrębny rodzaj muzyki. Jeśli zaś reggae zechciałoby dołączyć do któregoś z rodzajów, to musiałoby zgodzić się co do podobieństw i uznać pochodzenie muzyczne wspólne z inną muzyką. 

Bez tego zostaną tylko dredy i Haile Sylassie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Drzazga 19 maja 2025 22:52
19 maja 2025 23:25

Raczej energię szarpaniny. Technika, warsztat, ale przecież żadnej nowej koncepcji. Zrobiłaby lepiej (piszę to serio!), gdyby podpięła się do hip-hopu.

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 19 maja 2025 23:25
19 maja 2025 23:34

PS.:

Na przykład (proponuję obraz dać na cały ekran):

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @Drzazga 19 maja 2025 22:52
20 maja 2025 00:34

Jaki stolik, o Eurowizji za tydzień nikt nie wspomni.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Drzazga 19 maja 2025 22:52
20 maja 2025 01:34

"To nie jest piosenka, to jest rytuał "

 

Albo jedno i drugie.

Projekt Wielka Lecha w wykonaniu Steczkowskiej.

 

Niech pan się napije wody i położy. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Drzazga 19 maja 2025 22:54
20 maja 2025 05:39

Tak, tak. A Nazarejczyk był pewnie pierwszym socjalistą w dziejach, czyż nie?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 19 maja 2025 21:51
20 maja 2025 06:54

Nie, poważnych ludzi cechuje używanie rozumu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 19 maja 2025 22:08
20 maja 2025 07:18

Oj,  Panie  @Drzazga,...

...  mysle,  ze  ma  Pan  za  malo  zajecia  w  zyciu  !!!

 

Tak,  tak,  tylko  ,,slOHania  Jusi  na  pelen  glos,,  nam  brakuje.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Mingus @Drzazga 19 maja 2025 22:59
20 maja 2025 08:23

Jezeli juz to była profanacja. Doszukukiwanie sie w wulgarnej tandecie wielkiego  przesłania i robienia z jusi proroka w otoczrniu pochlapanych  facetow na obcasie to nawet nie zenada,  mieszanie w to Maryii i Chrzescijanstwa.... daruje pan sobie takie 3.14 er doly.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 19 maja 2025 12:36
20 maja 2025 15:04

Jakie pudła. Tuski budują głębokowodny port kontenerowy w Świnoujściu. Zdaję sobie sprawę, że z perspektywy Podlasia to nie jest nic istotnego, ale wg mnie jest....:).

I zgadzam się z tezą @szarakomorla, że każdemu, kto nie chodzi na wybory, nic się nie zapadnie...:). Bo wybory to karmienie się złudzeniami, no i gdy te złudzenia pryskają, to tak, jakby się grunt pod nogami zapadał. No ale jest ryzyko - jest zabawa. Emocje kosztują właśnie te ryzyko zapadania się..

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować