-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

PO już nie wróci, czyli błędy metodologiczne w publicystyce

Walka klas zaostrza się w miarę jej prowadzenia, jak powiedział towarzysz Stalin. To prawda, albowiem, ten kto ma większą determinację i większe parcie na sukces, dowiaduje się w końcu, że bez całkowitego uniećtorzenia przeciwnika, jego zwycięstwo nie będzie zwycięstwem. Nie będzie nawet kompromisem. To będzie klęska. Świadomość tego faktu dała zwycięstwo komunistom. I trzeba było czekać pół wieku, aż im owa świadomość z głów wywietrzeje, żeby można było znów coś przeciwko tej organizacji przedsięwziąć.

Obserwowałem dyskusję pod wczorajszym tekstem i mam w związku z nią kilka wniosków. W zasadzie należałoby przestać mówić o PiS, tak jak przez jakiś czas zabroniłem tu mówić o covid 19. Dyskusja bowiem na temat partii rządzącej zaczyna wykazywać wszelkie cechy walki klas. Zaostrza się w miarę jej prowadzenia. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że blokada takich treści, byłaby odebraniem ulubionych zabawek wielu autorom i komentatorom, dlatego tego nie zrobię. Chciałbym wskazać jedynie na kilka tkwiących w niej pułapek i błędów metodologicznych. Przede wszystkim koledzy popierający PiS bezwarunkowo, nie mogą się zdecydować kto w istocie obejmie władzę po upadku dobrej zmiany, czy będzie to Braun z Dziamborem czy może Czarzasty z Zanbergiem. Na czym polega błąd w rozumowaniu? On jest umieszczony na dwóch głębokościach i składa się z dwóch elementów. Pierwszy, osadzony płycej: nie ma istotnej różnicy pomiędzy prawdziwą prawicą, a lewicą. To znaczy, jestem pewien, że żadna prawicowa, prawica nie dojdzie do władzy, bo przed drzwiami z napisem władza, okaże się, że zapomnieli klucza, albo że Korwin wymienił go na kartę rabatową do agencji towarzyskiej z nieletnimi Tajkami. Kiedy fakt ten zostanie ujawniony do drzwi podejdzie Czarzasty i powie, że on ma akurat zapasowy klucz, a do tej agencji wpuszczają go zawsze za darmo, w uznaniu zasług. Po czym drzwi otworzy i wpuści tam swoich ludzi.

Druga część błędu ukryta jest głębiej. Nie chodzi o to, kto przyjdzie po PiS, chodzi o to, kogo się obarczy za ten fakt odpowiedzialnością. Tego zdaje się nie rozumie nikt. Bo cały mechanizm dyskusji – za PiS czy przeciw, polega właśnie na tym, by antycypując fakty, zwalić na kogoś odpowiedzialność. Ponieważ wybory są tajne i nie wiadomo kto, jak głosuje, odpowiedzialność zwala się na tych, którzy werbalnie wyrażają jakieś wątpliwości. Nie wiadomo, jak ludzie ci będą głosować, ale dopuszczają się oni grzechu ciężkiego, to znaczy mówią, co im się nie podoba i jakie zagrożenia widzą w dalszej perspektywie. A tak nie wolno. W zasadzie dlaczego? Bo co się stanie? Duch w narodzie osłabnie? Dworczyk ma w dupie narodowego ducha, czego wielokrotnie dowodził swoimi wypowiedziami. Czym mamy się przejmować? Nie jesteśmy dziećmi i możemy mówić co nam się podoba. Jeśli zaś partia, albo jej sympatycy uważają, że jednak nie możemy, to jest to jawny i oczywisty dowód na to, że już zaczęło się szukanie winnych. Każdy kto w tym uczestnicy, jest co najmniej nierozsądny. Powtórzę – nie chodzi o to, kto przyjdzie po PiS, ale o to, kto zostanie za to obarczony odpowiedzialnością. I chcę tu jeszcze przypomnieć wszystkim kolegom, że to politycy są odpowiedzialni za sytuację w kraju. Dlatego właśnie zostają politykami, bo nie boją się, przynajmniej w założeniu, brać na siebie odpowiedzialności. Używanie więc argumentów – cicho, cicho, bo przyjdą tamci, jest trochę nie na miejscu. Tamci nie przyjdą i to jest jasne, PiS zaś rządzi mając w ręku także inne niż demokratyczna legitymacje i one są ważniejsze. Sytuacja zaś nigdy już nie wróci do stanu sprzed wyborów roku 2015. Zapomnijcie o tym. Nie będzie Tuska, nie będzie Grada, czy jak się ten gość nazywał i nie będzie Schetyny. Może być za to ideologiczny podział w dobrej zmianie i co wtedy zrobi, tak zwany twardy elektorat PiS? Za kim się opowie? I kim będzie straszył ludzi, którzy mieli już wcześniej różne wątpliwości?

Kolejna kwestia dotyczy przyszłości. Ja to chyba wczoraj niezbyt wyraźnie napisałem. Może więc trzeba zrobić to naprawdę dosadnie; każdy kto wyraża szczerą troskę o przyszłość dużych grup ludzi to oszust, albo złodziej. I nie ma znaczenia, skąd mu nogi wyrastają. Jego intencje są podejrzane, a metody przewidywalne. Moje argumenty przeciwko PiS dotyczą sposobu komunikowania się z wyborcami, który to sposób obserwować mogliśmy w ostatnim półwieczu z pięć albo sześć razy. Od partii, która deklaruje, że wywiodła nas z domu niewoli, oczekiwałby jednak czegoś więcej. Bo uważam, że na znacznie więcej zasługujemy. Kiedy więc widzę te same co zawsze cwaniackie ryje, które wylosowały lepsze miejsca na widowni, nie mam ochoty z nimi współpracować. Nie nie chce mi się też słuchać, że ich przeciwnicy są gorsi. Tamtych już nie ma, to jest fakt podstawowy. Dyskusja zaś jest tak profilowana, byśmy rozmawiali wyłącznie o tym czego już nie ma, albo o tym czego jeszcze nie ma. Starannie przy tym unikając tego co jest, albowiem rozmowy na ten temat mogą zaszkodzić przyszłości i zniweczyć te cudowne plany, które dla nas dobra zmiana przygotowała. Powtórzę więc – sposób w jaki reklamowane są te plany, to jest ten sam szwindel, który powtórzył się już pięć razy wcześniej. Nie chcemy o tym słuchać i nie chcemy brać udziału w tym przedstawieniu. Nie wierzymy w szczerość intencji ludzi używających takiego języka, bo jest to język skompromitowany. Oczekujemy, że politycy w Polsce zaczną się komunikować z wyborcami inaczej, poważniej i w sposób bardziej dojrzały. Bo na razie wszystkie produkowane przez nich komunikaty, przypominają regulamin półotwartego więzienia dla alimenciarzy – jak będziesz grzeczny, to pozwolimy ci wyjść do kiosku po gazetę i gumę do żucia.

Teraz pora na konteksty, albo raczej na jeden kontekst. Pojawił się tu wczoraj link do instrukcji obsługi nowego ładu. Zamarłem. Nowy ład to ma być polska wersja new deal Roosvelta. Nie wiem do kogo Morawiecki kieruje ten komunikat, ale na myśl przychodzą mi tylko wyborcy Czarzastego, a nie stały i twardy elektorat PiS. New Deal, czyli obarczenie ludzi odpowiedzialnością za politykę banków, zakończone klęską, którą próbowano ukryć przystępując do wojny. To jest coś niesamowitego. Potem zaś pozbawienie Amerykanów złota, o czym zdaje się trzeba przypominać co drugi dzień. I na to dziś powołuje się Morawiecki, a my mamy mu wierzyć, bo inaczej wróci PO?! Myślę, że sukces PiS polegał będzie na tym, iż po śmierci Kaczyńskiego Morawiecki dokooptuje Czarzastego i razem stworzą rząd zgody narodowej. Może nawet pojadą we dwóch na żniwa do rodziny Popiełuszków, żeby zrobić lepsze wrażenie na wierzących Polakach. Wszystko zaś po to, by ludzie uwierzyli w przyszłość.



tagi: morawiecki  propaganda  pis  lewica  wybory  po  dyskusja  czarzasty  nowy ład  new deal 

gabriel-maciejewski
16 marca 2021 09:34
56     3530    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Klasyk @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 09:46

"iż po śmierci Kaczyńskiego Morawiecki dokooptuje Czarzastego i razem stworzą rząd zgody narodowej."

A co może nas lepszego spotkać? Jest jakaś alternatywa?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Klasyk 16 marca 2021 09:46
16 marca 2021 09:53

Co pan sugeruje? Że Morawiecki przygotowuje zamach na prezesa? Chyba jednak nie....

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 09:56

O tym jak i kiedy pozbawiono amerykanów złota trzeba przypominać codziennie, a nie co drugi dzień

Kolebka demokracji, powstanie FED...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @wierzacy-sceptyk 16 marca 2021 09:56
16 marca 2021 10:00

Jak widać, wszystko i tak na darmo

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 10:05

Przemsa za bardzo się przejmuje, że ludzie krytykują PiS i niepotrzebnie wziął sobie na barki robotę polegającą na usilnym przekonywaniu innych, że nie mają racji. Z mojego punktu widzenia to dosyć jałowa robota. Ja jak wielokrotnie u siebie pisałem - głosuję na PiS i pewnie znów na nich zagłosuję, bo po prostu nic mądrzejszego w tej kwestii nie przychodzi mi do głowy, a jakoś na "niegłosowanie" nie mogę się przestawić, ale nie odbieram ani sobie ani innym prawa do krytykowania PiS-u, tym bardziej że jest za co. Doskonale rozumiem, że ktoś może nie mieć ochoty na nich patrzeć. Aczkolwiek odrobinę podnieśli swoje notowania u mnie za tę ustawę aborcyjną - czy zrobili to cynicznie, czy przypadkiem im to wyszło, nieważne. Cieszy mnie że to się stało. 

Też coraz trudniej mi sobie wyobrazić powrót do władzy Tuska i w ogóle PO. Oni stają się powoli niewybieralni, a szydzi z nich publicznie sam Olechowski. Na razie jak sądzę kluczyki do auta i dokumenty będa przy PiS i wpływu na to nie będę miał ani ja, ani Przemsa, ani nikt inny. Najpewniej taki jest "duch epoki". Gdyby PiS miał przegrać to już by się to dawno temu stało. A jeśli w końcu przegra, to trudno - też mi się wydaje, że nie można brać na swoje sumienie całego świata, a już na pewno nie losów jednej partii politycznej, dzięki której jak się okazuje, można dostać dobrą robotę nawet mając tureta. Jak przegrają to albo się nauczą mądrzej i sprawniej działać, albo po prostu staną się niepotrzebni.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 16 marca 2021 10:05
16 marca 2021 10:08

Nie nauczą się. Przekroczyli  niewidzialną granicę, za którą rozciąga się tak zwana poważna wiedza o polityce. I to ich zafascynowało, a powinno przerazić. 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @wierzacy-sceptyk 16 marca 2021 09:56
16 marca 2021 10:15

Tu ciekawa analiza historyczna, do czego to wszystko zmierza. Polska jako jedna korporacja, może taki nasz los?  Korporacje: O amerykańskiej drodze do neo-feudalizmu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 16 marca 2021 10:15
16 marca 2021 10:18

Nie ma drogi do neofeludalizmu, bo feudalizm nie był niczym złym. Kto tak pisze, jest głupi i ma wszy jak młode kartofle. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 10:19

 Nie chodzi o to, kto przyjdzie po PiS, chodzi o to, kogo się obarczy za ten fakt odpowiedzialnością.

Jak zewsząd dochodzą nas wieści/plotki  (nie informacje i fakty) wszystkiemu jest winien PiS.
PiS miał  zrobić po 2015 roku tzw. "bilans otwarcia" i chyba nie zrobił, bo jednakowoż "kopiemy się tylko po kostkach" - wyżej nie!

Oczekujemy, że politycy w Polsce zaczną się komunikować z wyborcami inaczej, poważniej i w sposób bardziej dojrzały.
 

Ja już niczego dobrego nie oczekuję od polityków. Chyba, że zaczną mówić "ludzkim głosem" gdzieś około Bożego Narodzenia.. :))
No chyba, że zaczną odpowiadać w jakiś sposób za podejmowane decyzje.
Jeszcze w minionej epoce była odpowiedzialność konstytucyjna przed trybunałem stanu, który w większości przypadków w najsroższym werdykcie wykluczał z członkowstwa w partii i zabierał zestaw orderów lenina.
Obecnie nowoczesny świat kroczy w postępie i tylko "jak się nie podzielisz " to spotka cię sroga kara. :((

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 16 marca 2021 10:08
16 marca 2021 10:21

Jeśli będą we wszystkim naśladować PO to z pewnością się nie nauczą. To trochę teraz wygląda nie jak - to powtarzał Braun chyba - rekonstrukcja sanacji, a rekonstrukcja środkowego teflonowego okresu Platfusów. Coraz silniejsze i okrzepłe media obsadzone znajomymi i totumfackimi, gotowe bronić nawet Rafała Brzozowskiego i jego "piosenki" przygotowanej na eurowizję - są, nieustanne konferencje z niebieskim tłem i piktogramami, na których młodzi działacze z rączkami ułozonymi w koszyczek opowiadają jakieś pijarowe dyrdymały - są. Afery i aferki mniejsze i większe - odhaczone. Sam nie wiem, w której wersji oni są gorzej przyswajalni. Czy w tej takiej tradycyjnej, gazeto-polskiej, ze Zbyszkiem Ziobro niosącym sztandar Marszałka i całą kohortą rozanielonych starszych pań, czy w tej takiej niebiesko-pijarowej. Chyba jest tak, ze im bardziej PiS robi się mniej gazeto-polski a bardziej niebiesko-pijarowy, to po tym można określić wpływ jaki ma na partię prezes. 

Niestety - poza pewne własne ograniczenia ta partia nie wyjdzie i ja sam kiedyś uległem nadziei że tak jednak będzie. No ale jednak, jak to mówił ktoś, nie każdy patyk wrzucony do rzeki będzie aligatorem. Gorsza jednak jest ta czarna dziura która jest za PiS-em. Tam nic nie ma już dalej. I nie widać nikogo na horyzoncie. 

zaloguj się by móc komentować

lch @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 10:21

+++Powtórzę więc – sposób w jaki reklamowane są te plany, to jest ten sam szwindel, który powtórzył się już pięć razy wcześniej.... Oczekujemy, że politycy w Polsce zaczną się komunikować z wyborcami inaczej, poważniej i w sposób bardziej dojrzały.+++

Oczekujemy??
Bardzo dosadne polskie przysłowie o nadziei jest chyba jest chyba kwintesencją takich oczekiwań.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 16 marca 2021 10:21
16 marca 2021 10:23

Nie widać na razie. Niebawem się ktoś pojawi. Jakieś nowe odkrycie, podobne do Obajtka, które - powtrzam za prezesem - będzie miało "to coś". 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lch 16 marca 2021 10:21
16 marca 2021 10:23

To po co pan tu przychodzi?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 16 marca 2021 10:23
16 marca 2021 10:27

Albo zrewitalizowany i ekshumowany po raz tysięczny Kukiz. Jak widzę że prezes ostatnio spotyka się częściej z nim niż z Jojo-Brudzińskim i razem zastanawiają się nad "dalszymi losami Polski" to czuję się jako wyborca tej partii o wiele mniej komfortowo niż w czasie pamiętnej koalicji z Samoobroną. Teraz można sobie wybierać delfina - Obajtek, Kukiz, Morawiecki, Gowin, Ziobro. To już chyba lepszy byłby Rafał Brzozowski.

zaloguj się by móc komentować

lch @gabriel-maciejewski 16 marca 2021 10:23
16 marca 2021 10:32

Pan napisał:
"Oczekujemy, że politycy w Polsce zaczną się komunikować z wyborcami inaczej, poważniej i w sposób bardziej dojrzały..."
Ja mam inne zdanie na temat prawdziwości oczekiwań co do polityków i ich działań. Pana to dziwi?

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lch 16 marca 2021 10:32
16 marca 2021 10:33

tak, bo skoro przyjmujemy takie założenie, wyłączamy sie automatycznie z dyskusji

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 16 marca 2021 10:27
16 marca 2021 10:34

Nie wiem kto to Rafał Brzozowski, ale wszyscy wymienieni nadają się do przebierania ulęgałek co najwyżej

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski 16 marca 2021 10:34
16 marca 2021 10:43

Nie wiem kto to Rafał Brzozowski,

Reprezentant TVP na tegoroczny konkurs Eurowizji w Rotterdamie.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @glicek 16 marca 2021 10:43
16 marca 2021 10:51

Warto dodać, że dlatego go tu przywołałem, ponieważ TVP w swoich wiadomościach poświęca czas na walkę z krytykami, ponoć licznymi, jego wielkiego popowego dzieła i nazywa ją niezasłużonym hejtem. Brzozowski nagrał typową dla polskiego popu padlinę, niczym ona się nie różni od poprzednich ani na plus ani na minus, ale całyświatek "artystyczny" zaczał go kopać, bo ten fircyk pracuje jakby nigdy nic w TVP, bodajże przy kole fortuny czy gdzieś tam.  No i telewizja Kurskiego walczy o niego jak lwica broniąca małych. No skoro oni się takimi zagadnieniami tam zajmują, i poświęcają główną antenę na takie sprawy, to co mamy się dziwić, że inne leżą odłogiem.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 11:09

Demokracja liczy bez mała 2,5 tysiąca lat i nie za wiele się zmieniło od czasów Platona i jego rozważań. I to się zgadza,że obecna demokracja w świecie ma zawsze tendencje,aby odpowiedzialnością obarczyć wyborców,na dodatek by nie zwracali uwagi skąd wyrastają im nogi...i jakich harcowników używa się do tych celów.Co do Polski :jeden z blogerów podał maleńki przykład harcownika- Bartosza Staszewskiego,(pstrykający fotos o przestępstwach jakich dopuszcza się Polska,w sprawie LGBT),który dorobił sie w "demokratycznym"świecie nazwiska " stu najbardziej wpływowych ludzi kształtujących przyszłość " ,cytuję " To jeden z tych którzy nie mają ojca ani matki. Po prostu niepokalanie poczęty. Urodzony w Szwecji, nie wiadomo kiedy wrócił do Polski. Jakie ma obywatelstwo?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bartosz_Staszewski

 

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @Marcin-K 16 marca 2021 10:51
16 marca 2021 11:10

Ojej! To znaczy że na kolejną Eurowizję może pojechać Norbi ten od jednego jedynego hita sprzed ponad 20 lat "dziewczyny są gorące", bo też prowadzi "Jaka to melodia?" W sumie mógł pojechać Zenek albo Maryla....

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @glicek 16 marca 2021 11:10
16 marca 2021 11:15

Szczerze mówiąc to nie wiem, kto tam mógłby jechać. Chodzi o sam fakt, że Wiadomości za Kurskiego angażują się w tak istotne sprawy. To oczywiście można uznać za kolejne "oj, tam, oj  tam". Ale dla mnie to są rzeczy mówiące mi dużo o kondycji całego tego "obozu".

zaloguj się by móc komentować

glicek @Marcin-K 16 marca 2021 11:15
16 marca 2021 11:20

Oni chyba chcą na Woronicza (na Woroniczej jak mówią niektórzy...) zrobić drugi TVN z Wiertniczej, bo ten się zwija targany wewnętrzynymi wstrząsami jak donoszą media.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 11:27

TVN ma ponoć wykupić Disney. To byłaby idealna puenta dla tej stacji. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K 16 marca 2021 11:27
16 marca 2021 11:28

Do Glicka miało być, oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 11:48

Kabaret będzie po PiSie., właściwie nie trzeba czekać, bo on już jest odgrywany. 

To będzie taka sytuacja ,że nikt nie będzie chciał rządzić dłużej niż pół roku ,no może rok. Chłopcy i dziewczeta będą się zmieniać na stanowiskach po to tylko ,zeby podwyższyć sobie średnią emeryturę. Zapanują rotacyjne koalicje, które będą się szybko rozpadały oraz rządy mniejszościowe.. Nikt nie bedzie chciał brać odpowiedzialności po krajobrazie covidowym, jeżeli w ogóle on sie skończy, bo np w  kolejnych latach przywedruje do Polski jakiś dziwaczny wirus ludojad . 

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @Marcin-K 16 marca 2021 11:27
16 marca 2021 12:23

Parafrazując nadred. Michnika "Nie oddadzą Polski tzn. TVNu gówniarzom". ;)

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 13:14

Napiszę tutaj jeszcze raz, co w jakimś sensie napisałem panu Przemsie. 

Wiele razy na portalu SN była powtarzana bardzo ważna według mnie myśl, że geniusz polityki polega na zmianie okoliczności. To one mogą wzmacniać lub wręcz unieważniać niektóre wydarzenia czy posunięcia.

My tak bardzo jesteśmy zajęci PiS'em, Morawieckim czy Hołownią lub lewicą, że nie zauważamy, że w Polsce okolicznością, która wiele zmienia w wydarzeniach jest Radio Maryja.

Gdyby było inaczej, nie byłoby tyle prób zdyskredytowania tego radia, usunięcia o. Rydzyka czy pielgrzymek polityków do tej rozgłośni. Jeśli polska scena nie jest zabetonowana w 100% oraz scenariusz rozgrywek w Polsce jest niedomknięty, wynika to z faktu, że u nas działa Radio Maryja.

To jest faktyczny i rzeczywisty bastion Kościoła. Nie wiem, czy jest piękny albo gorzej "trąci" ... ale jest rzeczywisty. To przeciwko niemu wymierzony jest "strajk kobiet", akcje wandalizmu w kościołach czy tropienie pedofilii w szeregach duchownych. Nie przeciw Episkopatowi, bo polscy biskupi są niespójni i re-agujący. Każdy bardziej rozgarnięty biskup trzyma z Radiem Maryja. Każdy też biskup, który nie zatracił kontaktu z rzeczywistością rozumie, że jego głos w rozmowach z rządem jest na tyle silny, na ile silne jest Radio Maryja.

Piszę o tym dlatego, że mamy ambicję pisać o polskiej scenie politycznej głębiej i szerzej a nie ma polskiej sceny politycznej bez tej zmiennej jaką jest Radio Maryja. Można ją oceniać pozytywnie lub negatywnie, ale ona jest i poważni graczą z nią się liczą choćby przez próby ujęcia jej w nawias i zneutralizowania.

Jeśli pojawi się jakaś nowa jakość w polskiej polityce, to wyjdzie albo ze środowiska Radia Maryja albo Polskę się zutylizuje według oczekiwań globalnej rewolucji.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @lch 16 marca 2021 10:32
16 marca 2021 13:23

Zdanie jak zdanie. Ale gdzieś zapodziało się uzasadnienie do tego zdania.

zaloguj się by móc komentować

lch @stanislaw-orda 16 marca 2021 13:23
16 marca 2021 13:26

Mądrej głowie dość dwie słowie.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 13:27

>>>  Oczekujemy, że politycy w Polsce zaczną się komunikować z wyborcami inaczej, poważniej i w sposób bardziej dojrzały.<<<

Nie wiem, czy politycy w Polsce komunikują się w sposób bardziej dojrzały ale dla mnie wystarczająco jasno i wyraźnie, kiedy policja inaczej traktuje manifestacje lewicy wszelakiej maści a inaczej narodowców i środowisk z nimi związanych.

Dla mnie jest jasny przekaz, że są finanse na "Stulecie winnych" czy "Osiecką" lub film o Wisłockiej a finansujący to wszystko Gliński jest niezatapialny. A jedynym argumentem jest pocieszanie się, że to nie jest jeszcze pornografia albo że nie zaszliszmy tak daleko jak holenderska telewizja, gdzie nadzy dorośli mówią jedenastolatkom o swoim ciele.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Marcin-K 16 marca 2021 10:51
16 marca 2021 13:30

Przeciez nikt sie nie dziwi. Propagandyści strony tządowej są od tego (za to im płacą) , żeby podobnymi duperelami zagłuszać kwestie bardziej istotne.

Ja tylko oczekuję, że niebawem, według pomysłu   St. Lema (napisał był to ponad pólwieku temu),  rząd wyda dekret wprowadzający zasadę, że od poniedziałku nie mówimy na powitanie "dzień dobry', ale będziemy musieli mówić "jak dobrze!".

A za nieprzestrzeganie dekretu mandaty i sprawy kierowane na kolegium.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski 16 marca 2021 10:18
16 marca 2021 13:33

Autor tekstu to rozróżnia, podkreślił to zresztą  w komentarzu Dakowski. Podmiana znaczeń widoczna, ale opis tego co się dzieje, mnie sie wydaje prawdziwy. Do czego prowadzi ta droga, nie wiem, ale na pewno niczego dobrego nie przyniesie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 16 marca 2021 11:09
16 marca 2021 13:39

Demokracja nie ma za sobą  historii trwającej 2,5 milenium. Ta ateńska, na którą wszyscy się powołuja, była nieco zmoderowaną odmianą satrapii wschodnich, trwała coś ok.  150 lat i skończyła się w czwartym wieku przed Chrystusem, po czym  swiat o niej zapomniał. A  wg współczesnych kryteriów okrrzyknięta zostałaby jako gorsza despotia od tej "demokracji", którą aplikuje swoim poddanym klan północnokoreańskich Kimów.

 

zaloguj się by móc komentować


lch @mniszysko 16 marca 2021 13:14
16 marca 2021 13:40

+++Każdy też biskup, który nie zatracił kontaktu z rzeczywistością rozumie, że jego głos w rozmowach z rządem jest na tyle silny, na ile silne jest Radio Maryja.++

Rzeczywistość jest jaka jest i każdy ją widzi. Tylko jak ma się to do rozmów biskupa (biskupów) z rządem? Jacy biskupi właściwie i jacy członkowie rządu? O czym oni właściwie rozmawiają? O ile wiadomo to istnieje Komisja Wspólna Rządu i Episkopatu do rozmów na tematy interesujące obie strony. I w niej chyba powinno się załatwiać istotne sprawy dla Kościoła i polskiego państwa. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 16 marca 2021 11:02
16 marca 2021 13:43

To jest tak słabe, że jedynym wyjaśnieniem wyboru tej padliny (by Marcin-K) jest jakaś ustawka Kurskiego prezesa, który nie chciał kogoś z poza swojej stajni. Być może on mu ten konkurs rospisał finansowo w ramach etatu w TVP? Tanio wyszło a nic lepszego na składzie nie było. Nic lepszego poza tą Węgiel i tak nie zrobią a i ją zakopcowali na tym jednym kawałku, który wszędzie musi odgrywać. Najważniejsze żeby prowadzący teleturnieje mieli robotę, reszta to tło.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 13:53

>>>Może być za to ideologiczny podział w dobrej zmianie... <<<

Ten podział jest immanemtny i zaczyna być  widoczny "gołym okiem".  Twardy elektorat PiS nie chce tego zobaczyć, tak jak zwolennicy opozycji wciąż liczą na powrót Tuska. 

Moim zdaniem partię polityczne i wybory są potrzebne do wytworzenia wśród mas poczucia, że coś od nich zależy, choć w rzeczywistości realne decyzje podejmują gremia niejawne. Kiedyś wystarczyło być pomazańcem Bożym, dziś konieczny jest demokratyczny mandat jako substytut i  listek fogowy. 

Tak sądzę. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @onyx 16 marca 2021 13:43
16 marca 2021 14:23

Widziałem. Kurskiemu już nic nie pomoże. Nawet pluć w jego stronę nie warto. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @olekfara 16 marca 2021 13:33
16 marca 2021 14:24

Nie chce mi się czytać tego autora

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 16 marca 2021 13:27
16 marca 2021 14:25

Za to Kaczyński jest zatapialny, ale jeszcze tego nie wie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 16 marca 2021 13:14
16 marca 2021 14:26

Radio Maryja ma dwoistą, jesli nie troistą strukturę i trudno je oceniać. Przypomnę, że to tam wylansowął sie Olszański

zaloguj się by móc komentować

Peiper @olekfara 16 marca 2021 10:15
16 marca 2021 14:32

Feudalizm polegał na wzajemnych zobowiązaniach - w relacji senior - wasal - czy to dotyczyło króla i barona (osoba, która otrzymała lenno z bezpośrednio od króla) czy też szlachcica i chłopa. I były one zazwyczaj dotrzymywane gdyż żadna ze stron nie miała nad drugą miażdzącej przewagi. Tutaj mamy raczej do czynienia nawet nie z neo-niewolnictwem (wlaściciel dbał o swoja własność za którą zapłacił) ale powrotem "starej wesołej Anglii" z XVIII i XIX wieku - czyli kapitalizmem z najczystrzej, tak kochaj przez wyznawców Korwina, postaci.

zaloguj się by móc komentować

ziemski @mniszysko 16 marca 2021 13:14
16 marca 2021 14:57

Zgadzam się, ale nie do końca. Ta okoliczność jaką jest obecne znaczenie środowiska RM istnieje od niedawna (5 lat), a wcześniej RM nie miało takiego przełożenia na politykę. Nawet w czasach pierwszych rządów PiS obydwie strony nie mogły się ze sobą porozumieć co widzieliśmy chociażby po rezygnacji abp. Wielgusa. Poza tym mam wrażenie, że obecne dobre stosunki RM i PiS są wynikiem kompromisu, który świadczy o tym, że znaczenie RM słabnie. A osłabnie jeszcze bardziej wraz z początkiem końca Zjednoczonej Prawicy. Nie ma w ZP polityków prezentujących poglądy RM, których znaczenie rosłoby zamiast spadać. Ziobro został przyćmiony przez MM a jego reforma sądów stoi w miejscu. Politycy Ziobry jak Kowalski są usuwani z ministerstw. Wyrok TK to sukces, ale niewielki, zważywszy, że jego trwałość zależy od czasu jaki będzie dany obecnej koalicji.

Co do przyszłości to spadek PiS w sondażach jest szansą a nie zagrożeniem, pod warunkiem, że stanie się to na ok. 3 lata przed wyborami, tak aby był czas na powstanie realnej altenatywy. Za wcześnie, aby przewidywać kto miałby to być, ale można mniej więcej określić jakie cele powinna taka siła sobie postawić. Oczywiście nie biorę pod uwagę takich bytów jak Konfederacja.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Marcin-K 16 marca 2021 10:51
16 marca 2021 15:15

Nareszcie posyłają odpowiedniego artystę we właściwe miejsce. Brozowski - Eurowizja. Pełen szacunek dla decydentów.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @mniszysko 16 marca 2021 13:14
16 marca 2021 15:29

Ojcze Wincenty elektorat jest i czeka ! Dwie kadencje dostały te bałwany ale to się już nie powtórzy. Trzeba też sprawy gospodarki spod wyłączności konfederatów wyjąć, bo to jednak młodzież bałamuci. Dobry program oparty na społecznej nauce kościoła i damy rade tym wszystkim obłudnikom. Na horyzoncie Polskiej polityki widze niebezpieczeństwo utrwalenia dziadostwa w postaci 500 plus podchwyconego przez lewicę do propagowania Bezwarunkowego dochodu podstawowego, czyli niewolnictwa, taki rezerwat z surogatkami na życzenie. Chcę Polski niebiańskiej jak mówi ks.prof. Tadeusz Guz ludzi kreatywnych, przedsiębiorczych, odważnych, ambitnych i wolnych. I oczywiście piszę to wszystko ze skrajnie egoistycznych pobudek bo chcę mieć spokój na starość i nie uciekać Bóg wie gdzie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 16 marca 2021 13:39
16 marca 2021 15:45

To kwestia sporu znawców i historyków demokracji.Niektorzy twierdzą,że za kolebkę demokracji, uznaje się Ateny za rządów Solona.Platon twierdził  wręcz, że demokracja zawsze prowadzi do despotyzmu i tyranii Każdy wiek i minione milenium coś tam "modernizowało"z tej demokracji.Co Nam pozostało?..,ano " demos-lud, naród i kratos–władza, rządy ,które aplikują nam nie tylko klany północnokoreańskich Kimów.Sorry,panie Stanisławie mam jeszcze w pamięci pana blogi "czerwonych orkiestr",które też szły do boju z "demokratycznym zaśpiewem"...Platon chyba miał rację....Wielu polityów nadużywa tego słowa,lecz czy istnieje idealny system?....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 16 marca 2021 15:45
16 marca 2021 16:51

Chodziło mi o coś innego, choć w  zasadzie demos i kratos można takze zinterpretyować jako rządy nad ludem.

Ale ja chciałem wskazać, że to okreslenie "demokracja" to jedynie tylko sygnatura, pod która mozna podkłądać dowolne znaczenie.

Np. za czasów PRL- była "demokracja socjalistyczna" (tzn. była dla urzędowo potwierdzonych socjalistów, czyli tych  ze stosownymi  legitymacjami, a i tak nie dla wszystkich). Zupełnie łatwo można wyobrazić sobie demokrację "antysocjalistyczną", lub dowolną "anty" -inną.
A w II RP też pewnie  demokracja była. A może nawet kilka po kolei aż do demokracji soldateskowej.
Jeszcze przedtem była demokracja szlachecka.

Tak że "wolnoć Tomku ...".
 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 16 marca 2021 10:27
16 marca 2021 18:27

Litosci,...

...  z  czym  do  ludzi  ta  CZEREDA  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 16 marca 2021 13:14
16 marca 2021 18:45

Daj  Boze,...

...  aby  tak  sie  stalo,  bo  ten  caly  POPiS,  ta  cala  obecna  "scena  polityczna"  jest  CALKOWICIE  do  ZAORANIA  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 16 marca 2021 14:26
16 marca 2021 18:57

Fakt...

...  i  nie  tylko  on  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować