-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Po co jest edukacja?

Zacznę od pewnego spostrzeżenia nie a propos tematu, ale nie chcę mi się robić z niego całej notki. Nie wiem czy pamiętacie, że Edward Miszczak odszedł z TVN i zatrudnił się w Polsacie. Taki myk, całkiem nieważny i budzący jedynie negatywne emocje, bo Miszczaka nikt tu nie lubi. Otóż Polsat kojarzymy tradycyjnie z Zygmuntem Solorzem Żakiem. Ten zaś kojarzy się wszystkim z jednym. I teraz uwaga! Kto zauważył, że Solorz Żak pojechał z Sasinem do Korei załatwiać elektrownię atomową? I kto widzi, a kto nie widzi go na każdym nagraniu, które pokazują w TVP, kiedy mowa o koreańskim atomie?

O czym to świadczy? O tym moim zdaniem, że TVN i KO trzyma się już tylko na Niemcach. No i na prowokacjach polegających na odwracaniu kota ogonem.

No, a teraz już do rzeczy. Edukacja, taka, jaką znamy, czyli stworzona w świecie zarządzanym przez Kościół, służyła temu, by chronić dzieci i młodzież przed handlarzami niewolników i pogańskimi ofiarnikami. Jeśli ktoś uważa, że programy nauczania są ważne same w sobie i pozwalają nam dotrzeć do prawdy innej niż – jest jeden Bóg – ten się niestety myli.

Konkluzja taka może stanowić podstawę nowego i ciekawego, rozłożonego na wiele autonomicznych części opisu rzeczywistości. Nikt jednak nie zabiera się za taki opis, albowiem spory i dyskusję toczą się o kształt edukacji, a nie o jej misję. Ta bowiem jest ukryta. Powód może być taki, że postawienie tej kwestii w całym jej upiornym blasku mogłoby nie przynieść oczekiwanego efektu. Tak, jak w serialu o Archiwum X, pochodzącym z czasów przedinternetowych, kiedy Palacz, facet co grał w karty z kosmitami, chciał ich opisać w nowelce i został wyśmiany. Powód może być też taki, że ludzie odpowiedzialni za edukację naprawdę wierzą, że program nauczania ma znaczenie. To nieprawda, znaczenie ma tylko struktura systemu oraz jej misja, a tę wskazałem na początku. Znaczenie ma także kondycja moralna nauczycieli. Ta została już dawno zlekceważona, albowiem nikt nie wierzy w to, że istnieją dziś handlarze niewolników i żercy. Każdy za to ufa, że zarządzanie i marketing pomoże mu osiągnąć sukces w życiu.

W swoim otępieniu opadliśmy już tak nisko, że próbujemy toczyć dyskusje z ludźmi, którzy chcą powrotu do stanu sprzed ustanowienia systemu edukacji powszechnej, czyli sprzed czasów kiedy szkoły przyklasztorne nauczały dzieci płci męskiej. Nie widzimy w ogóle tej tendencji i szydzimy z ludzi, którzy dewastują celowo i planowo system edukacji. Uważamy ich za niegroźnych wariatów lub deprawatorów, ale sposobu na nich nie mamy.

Polemika albo szyderstwo, tyle nam zostało. Ewentualnie jeszcze jakieś kompletnie pogubione próby popularyzowania wiedzy i zaklęcia typu – takie będą Rzeczpospolite jakie jej młodzieży chowanie. Wszystko to jest nieskuteczne i słabe albowiem gra toczy się o to, czy będzie istniał system powszechnej edukacji. Potem zaś dopiero o to, co w nim będzie. Urzędnicy jednak zawiadujący systemem uważają, że wystarczy usunąć zeń niepożądane treści i będzie sukces. Tymczasem jest to pułapka, albowiem samo wspomnienie o niepożądanych treściach wywołuje wycie handlarzy niewolników i żerców, którzy domagają się wolności, indywidualizm, jakichś bliżej nie określonych przywilejów, przede wszystkim zaś usunięcia religii ze szkół.

Przypomnijcie sobie od jakiego mniej więcej momentu w swoim życiu słyszeliście o tym, że szkoła jest opresją. I przypomnijcie sobie dokładnie dlaczego nią była. W naszej rzeczywistości było tak -  jedyny dobry wzór systemu szkolnictwa – edukacja kościelna, został wywrócony na nice i zastąpiony jej karykaturą, czyli edukacją państwową. Tak zaś próbowała uwiarygodnić się w serii kompromitacji ideologicznych czyli w socjalizmie i komunizmie. Można oczywiście rzec, że kształcił ten system dobrych fachowców. No tak, kształcił, a potem sprzedawano ich za granicę jako zasób, kosztami kształcenia obarczając miejscowych. Partia komunistyczna w takim opisie jawić się więc winna jako pośrednik w handlu wyspecjalizowanymi niewolnikami. Do dziś istnieją ludzie, którzy wzdychają do tamtych czasów, albowiem byli fachowcy i system edukacji dawał dobre narzędzia. Do czego? Do tego, żeby pracować w kraju na niewydolnych, przestarzałych technologiach? Tego nikt nie chciał, za to wszyscy liczyli, że wyjadą za granicę. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak głęboko można upozorować działania, po to osiągnąć efekt, który będzie niewidoczny lub będzie odbierany jako coś pozytywnego. Ludzie nie tylko wzdychają tęsknie do dawnego wykształcenia politechnicznego, ale wręcz uważają, że system chiński, który stawia na te same wartości, w celu nieco innym, ale bardzo podobnym, jest godny naśladowania. Nie wiadomo co z tym obłędem zrobić.

U podstaw systemu edukacji jaką znamy jest Kościół i jego misja. U podstaw systemu edukacji, w który każą nam wierzyć, czyli antycznych szkół filozofów leżało legitymizowanie w sposób niejawny władzy pieniądza. O tym, żeby w tamtych czasach ktokolwiek myślał o kształceniu dzieci nie mogło być mowy. Dzieci bowiem były przedmiotem handlu, ewentualnie stanowiły rozrywkę, która traktowana była jako pewien etap życiowej edukacji.

Ludzie wierzyli w wykształcenie, które często było dla nich jedyną deską ratunku przed ziemskim piekłem. Dlatego było ono i jest nadal tak ważne. Nie myślcie jednak, że opanowanie jakiegoś zakresu materiału, nawet bardzo specjalistycznego, ocali was przed wyborami ostatecznymi, albo ułatwi cokolwiek. Każdy rodzaj wykształcenia bowiem to jedynie sposób na to, by rozpoznać się w grupie z innymi osobami, które przeszły podobny kurs. Takie grupy – siłą rzeczy – były kiedyś pod kontrolą i wpływem tych, którzy zarządzali programami. Dopóki istniało trivium i quadrivium była to kontrola Kościoła, który miał narzędzia, w postaci słowa, i dzięki nim potrafił wpływać na całe społeczeństwo.

Kto dziś układa programy i na co ma w ten sposób wpływ? Państwo nasze chce państwowej edukacji, z państwowymi bohaterami, która kształcić będzie postawy moralne, ale także dawać narzędzia do pracy w systemie nie opartym już na technologiach przestarzałych, ale nowoczesnych. Czy to się uda? Nie wiem. Na razie, skoro Solorz jedzie z Sasinem do Korei, wygląda, że raczej tak. No chyba, że łowcy niewolników i ofiarnicy mają jakieś nierozpoznane póki co narzędzia, żeby cały system wywrócić. To się okaże wkrótce, a kiedy zwyciężą, wszyscy będziemy pracować w Niemczech przy szparagach. O ile oczywiście, załapiemy się na listę takich pracowników.

Czy ten nasz system edukacji podoła zarysowanym tu wyzwaniom? Nie wiem. Ufam, że podoła, ale widzę, że – tak jak każdy państwowy system – nie jest on traktowany serio przez ludzi, którzy zeń korzystają. Zdają sobie oni bowiem sprawę, że nie dostarcza im on narzędzi, które by były powszechnie ważne i działały wszędzie. Jasne, jak ktoś jest lekarzem, znajdzie pracę pod każdą szerokością geograficzną. Nie ma jednak pewności, że handlarze niewolników i ofiarnicy nie wprowadzą jakichś specjalnych regulacji na rynku, które uniemożliwią takiemu lekarzowi z Polski zatrudnienie się gdziekolwiek poza krajem. Mają oni bowiem także swoje systemy edukacji, w których istnienie nikt nie wierzy.

Najważniejsza jednak kwestia brzmi – czy nasz system edukacji, tak jak niegdyś system kościelny, jest w stanie narzucić ludziom, których uformuje całkowitą lojalność?

Tego nie wiemy, ale raczej w taki sens tego systemu wątpimy. Dostrzegamy bowiem, że zachwyty nad państwowym, komunistycznym systemem edukacji dotyczyły czegoś innego niż lojalność. Ludzie aspirujący do wolności nie chcieli być lojalni wobec komunistów, oni zaś mieli swój wewnętrzny system edukacji, unieważniający tak naprawdę powszechną lojalność i wskazujący ich jako organizację pośredniczącą w handlu ludźmi. Jeśli więc nie lojalność, to co? Pewien rodzaj złudzenia, ludziom wydawało się, że kończąc politechnikę w Polsce stają się wolni, bo mogą wyjechać za granicę i tam pracować. Wreszcie z daleka od tego upiornego kraju. Ten schemat rozumienia edukacji był i jest nadal  tak powszechny, że w zasadzie nie można z nim polemizować, bez narażania się na różnego rodzaju zarzuty. A to, że człowiek jest naiwny, a to, że nie myśli o sobie, a to, że zawraca sobie głowę sprawami całkiem nieistotnymi. Otóż są to najistotniejsze sprawy, albowiem to system jako całość jest wartością najważniejszą. Nie poszczególne jego trybiki i nie treść, którą został napełniony. Te kwestie są dopiero na drugim miejscu. Opisana wyżej interpretacja prowadzi nas też na bardzo wielkie manowce. Oto Kościół kształcił ludzi, którzy potem, korzystając z tego wykształcenia byli niejako na froncie walki ze złem. I był to prawdziwy front. Walkę toczono z handlarzami niewolników, żercami i finansującymi ich organizacjami, które myślały o tym, jak tu zagospodarować ciała, emocje i umysły dzieci od lat najmłodszych. Interpretacja zaś stawiająca na rzekomy indywidualizm i samodzielność ludzi wykształconych, to próba przekonania ich, że nie są na froncie, ale pod celą. I w dodatku należą do grypsery. I ludzie się na to łapią. W zasadzie za każdym razem. Niestety prawda jest taka, że pod celą siedzą więźniowie, a grypsera nie jest namiastką wolności, ale częścią systemu opresji, jak najbardziej przez ten system tolerowaną. Na dziś to tyle.

Jeszcze prośba mojego kolegi

Polski Związek Niewidomych Okręg Lubelski Koło w Rykach zwraca się z prośbą o wsparcie finansowe na rzecz Koła.

 

Polski Związek Niewidomych w Rykach zrzesza osoby niepełnosprawne z dysfunkcją narządu wzroku, które z racji swojego inwalidztwa często żyją w izolacji. Organizujemy szkolenia, wycieczki, spotkania, które integrują osoby niewidome i słabowidzące w celu ich społecznej integracji, wyrównywania szans w dostępie do informacji, edukacji, zatrudnienia i szeroko pojętej aktywności społecznej a także w celu ochrony ich praw obywatelskich.

Efektem spotkań są min. oddziaływania psychologiczne, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, akceptacja niepełnosprawności, które mają ogromne znaczenie w przypadku osób niewidomych.

Dzięki przyjaznej dłoni ludzi dobrej woli możliwa jest realizacja naszych celów i zamierzeń. W imieniu naszego stowarzyszenia oraz jego członków wyrażamy głęboką wdzięczność za ofiarowaną pomoc i życzliwość.

Jeśli nie masz innej możliwości – można nam pomóc w działaniu przeznaczając 1,5 % podatku na PZN w naszym powiecie.

Krajowy Rejestr Sądowy - nr KRS: 0000007330

z dopiskiem na cel: Koło w Rykach

Jeśli chcesz pomóc indywidualnie poniżej podajemy link do Polskiego Związku Niewidomych Okręg Lubelski i numeru konta:

https://pzn.lublin.pl/podziekowanie-specjalne/

także z dopiskiem na cel: Koło w Rykach

 



tagi: kościół  komunizm  edukacja  państwo  lojalność  system  handlarze niewolników  żercy 

gabriel-maciejewski
11 marca 2023 08:56
82     3721    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

chlor @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 09:47

Nawet ten dawny kościelny system nauczania był bezsilny wobec elit które kontynuowały nauki za granicą i wracały jako agentura.

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 09:58

ot: czy ktos wie czy Grzechy "Paryża Północy" - Mroczne życie przedwojennej Warszawy jest cokolwiek warte? https://www.wydawnictwoliterackie.pl/produkt/3660/grzechy-paryza-polnocy

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 10:12

Ja,  nie  wiedzialam,  Panie  Gabrielu,...

...  bo  nie  ogladam  kurwizora  od  lat,  a  polSZMATY  i  tego  drugiego  tvn-g*wno  prawda  cala  dobe  -  to  juz  z  zasady  -  i  nie  wiedzialam,  ze  ten  ZLODZIEJ  KOMUSZY  Solorz-Zak  i  ,,nasz  PiS`oski,,  Sasin  to  takie  kOmple  so  !!!

Naprawde  nie  wiedzialam...  no,  w  kazdym  badz  razie  to  sama  esEcja  moralnosci  i  etyki  ZONdowej...  no  i  tej  ,,stowaZyszonej  OdNowy,,...

...  z  KOMUCHAMI  i  KACAPAMI,  za  niemieckie  pinieNdze,  bien  sur  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 10:31

Otworzyłeś bardzo rozległy temat, chyba nie do zamknięcia w jednej notce.

Dokładnie tak jak napisałeś, system edukacji powszechnej stworzony przez Kościół miał za zadanie wyciągać ludzi z niewoli, system edukacji państwowy w państwach-koloniach jest karykaturą która ma ludzi wciągnąć w niewolę.
Najgorszą rzeczą którą robi państwowy system edukacji jest to, że wciąga ludzi w niewolę nie poprzez głośne deklaracje, czy przymus, ale poprzez uśpienie czujności i tworzenie złudzeń, tak że rodzice sami wpychają dzieci w ten dół z poczuciem dobrze spełnionego rodzicielskiego obowiązku. Sądzę, że ilość młodych ludzi naprawdę wierzących w system edukacji nie była nigdy jakaś pokaźna w kolejnych pokoleniach, ale nie problem jest w tym że ktoś wierzy w system, ale w tym że system jest "wszechogarniający" tak, że nawet nie wierząc w niego nie widzisz innej drogi niż w nim uczestniczyć.

Naturalną i jedyną drogą życia człowieka na ziemi jest służba Bogu i drugiemu człowiekowi, poprzez realizowanie woli Bożej(powołania) w swoim życiu, w tym zawiera się cały sens życia i tylko tak można odnaleźć swoje miejsce na ziemi i szczęście. Właściwa edukacja na tym właśnie polega żeby młodego człowieka ukierunkować w tą stronę i do niczego więcej nie jest potrzebna. Edukacja zła(karykaturalna) odciąga młodego człowieka od powołania i wtłacza go w system "zaliczeń", zdobywania stopni, punktów, dyplomów zamiast zajęcia się życiem.
 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 10:35

Pewien rodzaj złudzenia, ludziom wydawało się, że kończąc politechnikę w Polsce stają się wolni, bo mogą wyjechać za granicę i tam pracować. Wreszcie z daleka od tego upiornego kraju.

Akurat tak się składa, że ja tę politechnikę ukończyłem i potem, hmm, za ponad 25 lat dopiero, wyjechałem z tego “upiornego kraju”, który kocham nad życie. Nie wiem, czy tak wyszło, czy znowu dopinam się tam, gdzie nie trzeba. I oczywiście, że każdy miał złudzenia. Nie ma takiego, który nie miał. Mieliśmy jeszcze te złudzenia za czasów Tuska i Sikorskiego. Że się zmieni, jak przyjdzie Jarosław Kaczyński. Przyszła Beata Szydło na jakiś rok z hakiem bodaj. Potem już i do dzisiaj i na jutro wróciło, co ma być. Nic się nie zmieni.

Ty masz dalej złudzenia. A ja już nie.

_______

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 10:45

Dla mnie ta notka jest jak wstęp do cyklu dyskusji na wiele tematów:

1. Jakiś duren napisał/powiedział, że Boga nie ma. Inny powiedział, że prawdy też nie ma. I obecnie tacy osobnicy 77 płci zawładnęli umysłami ludzi. Prawda niestety nie jest przedsiębiorcza, ani nie ma łokci, żeby się rozpychać. Stąd jeśli nie walczy "o swoje" to jej nie ma - takie pokrętne myślenie. Stąd nie ma jednej odpowiedzi na jedno pytanie.
2. Każdy inżynier powinien mieć praktykę na tzw. Zachodzie, bo to rozszerza horyzonty. Jak by nie patrzeć Chińczycy nauczyli się w USA różnych ciekawych rzeczy i wywieźli te pomysły do siebie, gdzie z sukcesem je realizują. Czy zrobili to zgodnie z zasadami?! Czy zrobili to legalnie?
3. Po co , np. chłopów uczono czytać w międzywojniu? Żeby mogli czytać ulotki, a potem Żeromskiego.

Najważniejsza jednak kwestia brzmi – czy nasz system edukacji, tak jak niegdyś system kościelny, jest w stanie narzucić ludziom, których uformuje całkowitą lojalność?

Żeby tak się stało trzeba wiedzieć co się chce, a potem móc (mieć siłę) wprowadzić to w życie, a ja tego nie widzę, jak patrzę na efekty czyli młodych pracowników.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 10:46

 z tymi wyjadami fachowców to dopiero poluzowano po dealu Gorbaczow - Reagan w 1985 r. , czyli po  uruchomieniu w Sowietach tzw. pieriestrojki, gdy tutaj wszystko juz szykowano do wyprzedazy i fachowcy "techniczni" nie byli potrzebni, natomiast znacznie potrzebniejsi byli poganiacze mułów.

Wcześniej inzynier , cy ktokolwiek po "studiach", gdy chciał wspinać się po szczeblach kariery, musiał złozyc deklarację lojalności, czyli zgłosić swój akces do jedynej partii. A wyjazd za granicę do pracy był mozliwy głównie w ramach kontraktów rządowychdla  polskich firm kooperujących przy  jakichś inwestycjach po świecie. A indywidualnie tylko wówczas, gdy podpisało się zobowiązanie do współpracy, wiadomo jakiej. Nieliczne wyjątki nie negują samej zasady.

Mozna by o tym jeszcze długo.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 10:50

Ja wiem dlaczego ludzie tak wzdychają do tego systemu edukacji PRL-owskiego. Bo no oferował przynajmniej zatrudnienie, widełki itp. sprawy. Kończąc technikum wiedziałeś co cię czeka po technikum, kończąc studia wiedziałeś co cię po studiach czeka itd.

Ja po skończeniu technikum byłem traktowany na "rynku pracy" jak gość który skończył zawodówkę, a gdybym nie miał uprawnień UDT to bym był traktowany nawet gorzej.
Wydaje mi się, że rzeczywiście PiS ma jakąś wizję żeby młode pokolenia nie przechodziły tego co ja i rzeczywiście na coś mogły liczyć po skończeniu szkoły, ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 10:59

" Otóż są to najistotniejsze sprawy, albowiem to system jako całość jest wartością najważniejszą. Nie poszczególne jego trybiki i nie treść, którą został napełniony."

Dokładnie tak. Dlatego wszyscy najzdolniejsi lub najlepiej "ustawieni" ludzie wyjeżdżają na studia jak najszybciej na zachodnie uniwersytety, bo one są częścią całego systemu, gdzie uniwersytet jest na sztywno sprzęgnięty z gospodarką, jest taką "szkółką przyzakładową" dla Imperium.
Przecież te wszystkie Cambridge'e, Oksfordy, Yale'e itp. wcale nie mają(nie licząc tych prestiżowych kierunków) jakichś mocno wygórowanych "programów nauczania", ale ich atrakcyjność polega na systemie właśnie.

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Kuldahrus 11 marca 2023 10:59
11 marca 2023 11:06

Tam się kształci tych, którzy docelowo zarządzają faktoriami handlarzy żywym towarem poza metropolią.

Ziemkiewicz zdaję się też tę prawdę odkrył....

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 11:15

(...)O tym moim zdaniem, że TVN i KO trzyma się już tylko na Niemcach (...)

Solorza wylansowała, patrząc wstecz, "opcja" która wykazuje, jak widać, elastyczność i przede wszystkim poczucie realizmu. W przeciwieństwie do innych "smutnych panów", którzy zainwestowali  w totalnych. Globalnie ruskich mają dość nawet Chińczycy i będą odbierać  od nich ziemię i Rosjanki, które wolą pracowitego Chińczyka w domu. Niemcy zrobią woltę, władują swoje koncerny do odbudowy Ukrainy  i ...moskowia się zakiwała... Tymczasem to poniżej nie Szwajcaria tylko...zakopianka...to Solorz widzi "perspektywę"...

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @peter15k 11 marca 2023 11:15
11 marca 2023 12:05

Tak - Solorz wie o co tutaj biega, więc (że się powtórzę) - Jesienią nic złego się u nas nie stanie. Solorz nie z tych, którzy inwestują w przegrane sprawy.

Inna sprawa to rewolucja w strukturze polskiej gospodarki, której generalnie znaczącym ale nie dominującym elementem jest inwestycja w atom. Ona wymusi kształcenie krytycznych dla gospodarki fachowców. W końcu ktoś to musi obsługiwać, a my na rynku niewolników na razie takiego przebicia żeby kupować tej klasy towar nie mamy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 11 marca 2023 11:15
11 marca 2023 12:14

Tak, Solorz by w życiu nie stanąl przy Sasinie, gdyby miał z tego powodu stracić pół złotego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 11 marca 2023 10:59
11 marca 2023 12:15

Pytanie czy my możemy mieć własny system. W imperium carskim Polacy musieli szukać pracy i wykształcenia za granicą, albowiem sieć akademicka imperium przejęta była przez Niemców i Żydów, o czym pisałem w III socjalizmie

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 11 marca 2023 10:46
11 marca 2023 12:16

No, ale wcześniej też jeździli...jakoś się to załatwiało

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 11 marca 2023 10:45
11 marca 2023 12:17

Możliwe, ale zarobiony jestem więc na razie ten cykl odkładamy

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Paris 11 marca 2023 10:12
11 marca 2023 12:19

Właśnie chodzi o to, że Niemce się odkleiły i dalej pompują TVN, a ciężar przesunął się już gdzie indziej. Taka jest polityka, co robić...

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @chlor 11 marca 2023 09:47
11 marca 2023 12:20

Ale przynajmniej trwał. Nikt nie daje odpowiedzi na to, dlaczego był bezsilny, a szkoda. Jakaś powieść historyczna by się przydała

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 12:16
11 marca 2023 12:23

były pewne warunki, np. żona i dzieci w kraju w charakterze zakładników.

Kawalerowie nie dostawali zgody na wyjażd.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 12:16
11 marca 2023 12:36

Urząd Dozoru Technicznego, wydaje uprawnienia na obsługę, naprawę itd. maszyn i urządzeń, od suwnic, poprzez żurawie wieżowe, aż po wózki widłowe.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 11 marca 2023 10:59
11 marca 2023 12:39

To kwestia monopolu językowego. Anglik np. z  Londynu po byle jakiej szkole moze pracować na całym "anglosaskim" świecie. Np. w Kenii czy na Jamajce albo Malcie. Nie musi wcale w  Londynie, jesli tutaj  nie ma roboty. Największą grupą nieangielską,  gdy ja pracowałem w Lądku (jako sztukator) byli Irlandczycy traktowani jak trzy czwarte Anglika.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 12:15
11 marca 2023 12:48

Przypuszczam, że własnego systemu nie będziemy mieć, ale możemy uzyskać jakąś autonomię w ramach systemu imeprialnego i chyba taki właśnie plan ma rząd PiSu.
System edukacji w Polsce od czasu tzw. reformy  kiedy to powstały gimnazja był właśnie taki jak za carskiej Rosji, czyli kto był z bogatego domu lub był geniuszem wyjeżdżał za granicę się kształcić, a cała reszta nie miała perspektyw.
Tu chodzi o stworzenie właśnie całego systemu gdzie edukacja będzie tylko elementem, tak żeby ludność była traktowana przez korporacje podmiotowo, czyli lepiej niż obecnie - jak worek ziemniaków.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 11 marca 2023 12:39
11 marca 2023 12:50

To też prawda. Obecnie, również w Polsce, jak znasz biegle angielski, to wszystkie drzwi stoją przed tobą otworem, bez biegłego angielskiego jesteś traktowany dużo gorzej.

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 12:19
11 marca 2023 12:54

też tak myślę - wygląda na aspirującego twardocha

zaloguj się by móc komentować

zkr @kpiotrzk 11 marca 2023 12:54
11 marca 2023 13:07

> wygląda na aspirującego twardocha

Wiem, ze to OT ale Twardoch mnie pozytywnie ostatnio zaskoczyl - postawil sie onetowi i zrobil dobra robote dla PGZ (a tu gra sie toczy o gruba kase):

Twardoch rozjeżdża wrzutkę Onetu: Ukraińcy bardzo sobie Groty chwalą

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 11 marca 2023 13:07
11 marca 2023 13:12

Czyli znowu to samo. Bez Twardocha nie wiedzielibyśmy, że groty są dobre tak? On jest grotom niepotrzebny, to groty są potrzebne jemu, bo Niemiec przstał mu płacić i szuka nowych źródeł zarobku. Za chwilę powie, że zawsze chciał głosować na PiS. Bonda wystąpiła w programie Alarm i zaprezentowała się jak wcielenie Matki Bożej, też się panu podobało?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 13:12
11 marca 2023 13:18

Fakt - Twardoch reklamujący Groty jest tak wiarygodny jak łysy będący twarzą reklamy szamponu do włosów. To antyreklama - PGZ powinna go pozwać razem z onetem.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 11 marca 2023 10:46
11 marca 2023 13:25

No nie tak bardzo panie Stanisławie,że "po dealu Gorbaczow - Reagan w 1985 r " Pełne zezwolenie grubo wcześniej mieli "inżyniery"od bezwzglednego handlu złotem,napadami rabunkowymi etc,wszystko związane z działalnością przestępczą,które finansowało działalnośc wywiadu PRL-u. Vide tzw "afera żelazo" była tego dowodem. Wspólnym chyba mianownikiem było tylko zobowiązanie do współpracy ,jeżeli chodziło o wyjazd za granicę,chociaż Ci pierwsi "inżynierowie"mieli zupełną nieograniczoną swobodę hmn...."delegacjach"za granicę.

Ba ! Nawet w Ministerstwie istniał tajny sklepik,gdzie można było kupić rabowane złotka...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 11 marca 2023 13:25
11 marca 2023 13:35

To była inna pula, jej nie obowiązywały ogólne zasady stosowane wobec tw. przeciętnych "obywateli".
Pula, która nie wchodzi w zakres niniejszej dyskusji.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 13:12
11 marca 2023 13:39

> Bez Twardocha nie wiedzielibyśmy, że groty są dobre tak?

Nie, nie o to chodzi - Twardoch krytykujacy onet mnie zaskoczyl

> bo Niemiec przstał mu płacić i szuka nowych źródeł zarobku

no wlasnie tak to odbieram, chyba o to chodzi

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 11 marca 2023 11:06
11 marca 2023 14:10

Oooo,...

...  ,,oTkryFcUF,,  mamy  wielu,...  tak  na  szybko  to  jeszcze  synek  Kaminskiego  i  corcia  Ogorkowej...  albo  nawet  sam  Jacus,  po  utracie  ZLOTEJ  fuchy  w  kurwizorze...

...  przyszli  POGANIACZE  -  za  judaszowe  srebrniki  -  mlodego  pokolenia  Polakow...  chyba,  ze  mlodzi  rodacy  pogonia  ta  ,,wyksztaLcUno  cholote  z  gwarancjamY,,  na  szczaw  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 11 marca 2023 11:15
11 marca 2023 14:20

Skoro...

...  tvn  i  ko  CZymajo  sie  juz  tylko  na  Niemcach,  a  ,,elastyczny  Solorz,,  z  polSZmaty  Czyma  sie  tvn  i  ZONdu  -  tzn.  ze  ONY  Fszystkie  POTWIERDZAJA,  ze    sa  tylko  i  wylacznie  JEDNA  ZLODZIEJSKA  BANDA,...

...  skorumpowana,  zaklamana  i  zbankrutowana  !!!

  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 11 marca 2023 14:20
11 marca 2023 14:28

Inni to nazywają, że " nadają się do interesów"...  - właściwa ocena mądrości etapu... energia jądrowa jako klucz do kosztów produkcji... Jeżeli suweren uzna, że "może i kradną ale  przynajmniej się dzielą" to  wygrają...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 12:14
11 marca 2023 14:28

Dokladnie  tak,...

...  znowu  pieknie  sie  sprawa  rypla,...  co  to  za  SZUJE  so  te  ,,nasi,,  !!!

Jeszcze  kopalni  nie  pozamykal,  a  juz  z  Solorzem  do  Korei  pojechal...  i  to  po  co,...  po  ,,atom,,...

...  naprawde  tylko  smiechem  ich  pozabijac  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 11 marca 2023 13:35
11 marca 2023 14:43

Rozumiem.Ale nawet tej "puli "skądś nogi wyrastają...." takie będą Rzeczpospolite jakie jej młodzieży chowanie"- ponad ostatnie pół wieku takiego chowania zaowocowało niniejszą dyskusję,a nie inaczej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 11 marca 2023 13:18
11 marca 2023 14:45

Teraz  mamy  taki...

...  ,,trYnT  patrJotyczny,,...  Lis  ,,sie  nawrUcil,,  Twardoch  tez  sroce  spod  ogona  nie  wylecial,...  a  Solorz  to  nawet  ,,po  atom,,  pojechal  ze  Sasinem  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 11 marca 2023 14:28
11 marca 2023 14:57

...  dzieki  FALSZYWYM  i  ZGNILYM  KOMPROMISOM  ?!?!?!

 

Nie,  nie  wygrajo,

zaloguj się by móc komentować

Brasil @peter15k 11 marca 2023 14:28
11 marca 2023 15:07

Atom to jak bicie własnej monety.Nasi zagrali bardzo dobrze,  duże elektrownie od USA, plus prywatne "inicjatywy biznesowe" i szybkie wprowadzenie do obiegu... ah ci niezastąpieni Koreańczycy . Soloż jest tu słupem na wypadek protestów niemieckich bo to przecież prywatna inicjatywa. Francja już dawno padłaby na ryja gdyby nie ATOM. Generalnie podoba mnie się  ;-)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Brasil 11 marca 2023 15:07
11 marca 2023 16:28

Dlatego Niemcy toczą pianę i uruchamiają u nas swoich pożytecznych idiotów ( oni nie pracuja za darmo oczywiście) aby opóźnić powstanie konkurencyjnej struktury w Europie środkowej sponsorowanej przez anglosasów aby  korzystnie się pozycjonować. "Wariant koreański"  też jest świetny. Niemcy wysadzą tą całą Unię jako zbędny koszt jak się dobrze ustawią w nowej rozgrywce ( ostatnio przemknęła informacja że Aldi ma już 2000 sklepów  ) i inni ostro rozbudowują się w USA a Walmart się zamyka w niektórych stanach bo BLM biorą za darmo towary i nikt ich nie ściga ). Edukacja techniczna pracowników plus ceny prądu zadecydują o rejonach lokalizacji przemysłu częściowo wycofywanego z Chin. Czyli każdy gra swoje.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 11 marca 2023 16:28
11 marca 2023 17:22

W rzeczy samej Peterze. Za każdym razem,widząc niemieckie  podrygi "obywatelskie " w Unii  ogarnia mnie zdumienie naiwnej ślepoty polityki USA,w stosunkach do ich przywódców. To tak jak z Putinem :napadł zbrojnie Ukrainę,zwąc to operacją specjalną i toczy wojnę ze światem ,jak kogut w kurniku ,piejąc,że ratuje świat od nazistów. Wojacy się mordują nawzajem,zwolennicy jednej i drugiej doktrynie obrzucają się szambem,a biznes się nakręca. Z pewnością silniejsi będą wygrani....prawo pięści i maczugi po łbach działa zawsze....

zaloguj się by móc komentować

glicek @Kuldahrus 11 marca 2023 10:31
11 marca 2023 17:24

Sądzę, że ilość młodych ludzi naprawdę wierzących w system edukacji nie była nigdy jakaś pokaźna w kolejnych pokoleniach, ale nie problem jest w tym że ktoś wierzy w system, ale w tym że system jest "wszechogarniający" tak, że nawet nie wierząc w niego nie widzisz innej drogi niż w nim uczestniczyć.

Bardziej dotyczy to kobiet niż mężczyzn. Nie na darmo feminizm głosi coś tam o "sile kobiet" "XXI wiek należy do kobiet" 'kobiety są lepiej wykształcone od mężczyzn" co przekłada się na tym, że współczesne julki nie chcą się wiązać z "zacofanymi" facetami bez wykształcenia.

Za to jest jeszcze póki co segment pracy i nauki egzystujący obok oficjalnego systemu kształcenia, w której jest mnóstwo facetów, właściwie są sami, kobiet jest jakieś 12-15% to szeroko rozumiana branża IT. Gdzie jest powszechne samokształcenie właściwie obok oficjalnego systemu edukacji, ktory chce ugryźć kawałek tego wielkiego i póki co rosnącego tego tortu. Stąd co rusz pojawiają się reklamy pt. "kobiety na politechniki", do niemal każdego filmu z Hollyłud wtranca się dziewuszkę, która jest "genialną informatyczką", "hakerką" z przeszłością lub bez itp. Jeśli jest taki motyw to najczęściej "hakerka" jest niebiała. One są ładne, piekelnie zdolne, faceci w takich filmach jeśli są komputerowcami wyglądają jak ta tajemnicza trójka z Archiwum-X co podsuwała Muderowi informacje, ew. są łysi, brzuchaci, wyglądają jak ofiary tsunami. Co jakiś czas, akurat teraz ktoś odpala niemal modlitwę - nie wiadomo tylko do kogo - żeby ten ChatGPT open AI pozbawił pracy tych informatyków, programistów, że na pewno pozbawi ew. zaklinanie żeby był kryzys który absolutnie spowoduje bezrobocie wśrod komputerowców a już na pewno spadek ich nieprzyzwoitych płac na które nie zasłużyli.

Nawet jeśli jak bredzi Mentzen z "Nowej Nadziei" - w 1990 startowaliśmy wszyscy od zera - to branża IT startowała prawie od zera i doszła do obecnego poziomu w naszym kraju nie dzięki systemowi edukacji ale pomimo niego. Studiowałem na Politechnice Wrocławskiej na wydz. Informatyki i Zarządzania więc miałem okazję obserwować to jako zywy świadek :) np. kiedy Instytut Informatyki dostał z USA jakieś 2 super hiper komputery Sun'a, z którymi nie wiedziano co zrobić, więc panie i kierownik instytutu grali sobie na nim w pasjansa. Ale to było łał! nie kazdy miał w 1991 duży 19 calowy kolorowy monitor i jak te karty fruwały po ekranie... to był czad! ;)

Wiara w system jest tak silna, że wszyscy od prawa do lewa uważają, że nie ma innego poważnego kształcenia niż oficjalny w systemie. Stąd wśród przedsiębiorstw polskich jest chyba najniższy w UE poziom kształcenia dorosłych pracowników przez te firmy - uważają że od kształcenia jest tylko szkoła? Stąd co rusz pojawiają sie głosy o wyrzuceniu religii ze szkół w to miejsce wsadznie kursów o tym jak się wypełnia PIT albo wniosek kredytowy tak jakby nie można by było tego nauczyć wypełniać PIT będąc dorosłym.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @peter15k 11 marca 2023 16:28
11 marca 2023 18:06

Jak mówi prof. Kucharczyk Niemcy to państwo rewolucji, i w tym obszarze nie będziemy z nimi konkurować. Byli polem eksperymentów dla eugenicznych i rasowych nadludzi, Houston Stewart Chamberlain np, co to niemcy "ukochał" i jemu podobni. W tej materii nic się nie zmieniło, gender i te wszystkie cuda też z usa jako nowinki przyszły. Natomiast stopy zysków inwestycyjnych będziemy mieli coraz lepsze, i przy zachowaniu zimnej krwi powinno się nam udać. Co do notki Coryllusa, tak było, mój Tata absolwent technikum drogowego w Warszawie przy wybrzeżu Kościuszkowskim na Powiślu pierwsze prawdziwe pieniadze zarobił na kontraktach 80/82 w Libii, Dromex dostarczał dewiz komunie, a pracownikom bony jako zaplatę, rodzice kupili malucha i takie tam wszyscy byli w 7-mym niebie. Trybuty i handel własnymi ludzmi nic się nie zmieniło, zamiast Tatarów i wiązania w pęczki jest autobus za złotówkę do Londynu i miraż bycia w lepszym świecie. I tylko prowokator może twierdzić że to się da w jedno pokolenie odkręcić.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @glicek 11 marca 2023 17:24
11 marca 2023 18:21

" Bardziej dotyczy to kobiet niż mężczyzn. "

Tak to prawda. Nie wiem jak jest teraz, ale za moich czasów tak było, że odsetek dziewczyn które szły od razu na studia po szkole średniej był znacznie większy niż u chłopaków, ale sądzę, że to nie była wina tylko kompleksów które wciskała dziewczynom propaganda, a też brak tak naprawdę perspektyw z punktu widzenia systemu edukacji, technika były najczęściej budowlane, samochodowe, elektroniczne itp. czyli typowo męskie zajęcia, a dla dziewczyn tylko licea i jakieś studia po tym. To się wiąże właśnie z tym co napisałem, że system jest "wszechogarniający", młodzi ludzie nawet jak zdają sobie sprawę z tego, że to do niczego nie prowadzi, nie widzą drogi poza tym, że trzeba zaliczać kolejne klasy, szkoły, studia, dla samego zaliczania.
Chociaż tą propagandę "kobiety na trakt... tzn. na politechniki" też dostrzegam, potem dziewczyna kończy te studia i okazuje się, że jednak tej "super kariery" nie ma. Najbardziej absurdalne w tej propagandzie jest to, że oni deklarują że chcą kobiety dowartościować, a w rzeczywistości kobiety obrażają, bo już samym wciskaniem na siłę kobiet w typowo męskie zajęcia, z automatu sugerują, że zajęcia typowo kobiece są jakoś gorsze.

 

" Wiara w system jest tak silna, że wszyscy od prawa do lewa uważają, że nie ma innego poważnego kształcenia niż oficjalny w systemie. Stąd wśród przedsiębiorstw polskich jest chyba najniższy w UE poziom kształcenia dorosłych pracowników przez te firmy "

To sprawa złożona. Myślę, że to najbardziej wynika z polityki firm traktowania Polaków jak worki z ziemniakami(z wyzysku po prostu), tzn. Polak ma być po studiach, najlepiej 10 lat doświadczenia i jeszcze ma całować po rękach za to że w ogóle go przyjęli za jakąś bieda-stawkę. Tutaj PiS powinien najwięcej działać, jak wymusi na firmach(szczególnie na zachodnich korporacjach) podmiotowe traktowanie Polaków to dużo ugra. Chociaż opór z tamtej strony jest duży, co było widać przy wprowadzaniu zakazu handlu w niedzielę, czy przy 500+ które odciągnęło kobiety od konieczności dorabiania na kasie na śmieciowych umowach.



" Co jakiś czas, akurat teraz ktoś odpala niemal modlitwę - nie wiadomo tylko do kogo - żeby ten ChatGPT open AI pozbawił pracy tych informatyków, programistów, że na pewno pozbawi ew. zaklinanie żeby był kryzys który absolutnie spowoduje bezrobocie wśrod komputerowców a już na pewno spadek ich nieprzyzwoitych płac na które nie zasłużyli."

No, to jest trochę przerażające jak zobaczyłem, że AI już potrafi napisać prostą aplikację w Java Script. Niestety ma to już swoje pierwsze konsekwencje, firmy mocno podniosły wymagania na stanowisko juniora i teraz przy przebranżowieniu do IT ciężko się dostać, tylko na płatne staże przyjmują ewentualnie.

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @glicek 11 marca 2023 17:24
11 marca 2023 18:42

" Co jakiś czas, akurat teraz ktoś odpala niemal modlitwę - nie wiadomo tylko do kogo - żeby ten ChatGPT open AI pozbawił pracy tych informatyków, programistów, że na pewno pozbawi ew. zaklinanie żeby był kryzys który absolutnie spowoduje bezrobocie wśrod komputerowców a już na pewno spadek ich nieprzyzwoitych płac na które nie zasłużyli."

O! Cieszę się, że jednak jest sporo ludzi w Polsce, którzy widzą zarazę, która zowie się IT - z własnego doświadczenia wiem, iż autentycznie boją się owego ChatGPT, a to najlepiej świadczy o tym o jakiej klasie IT mamy tutaj doczynienia.

zaloguj się by móc komentować


kpiotrzk @kpiotrzk 11 marca 2023 18:42
11 marca 2023 19:04

dla tych co nie wiedzą co to chatGPT a lubią szachy: https://www.youtube.com/watch?v=Hrv4UP3wBRg

zaloguj się by móc komentować

glicek @kpiotrzk 11 marca 2023 18:42
11 marca 2023 19:12

jednak jest sporo ludzi w Polsce, którzy widzą zarazę, która zowie się IT

Uchyli pan rąbek tajemnicy o co chodzi z tą "zarazą"?

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @glicek 11 marca 2023 19:12
11 marca 2023 19:20

boją się ChatGPT, a nie potrafią samemu czegoś sensownego zbudować w FPGA - do chrzanu takie IT, albo nie tyle do chrzanu, co do primitywnego outsourcingu, a la Indie - daleko tak nie zajedziemy

zaloguj się by móc komentować

Paris @Brasil 11 marca 2023 15:07
11 marca 2023 20:56

Nic  podobnego,  Panie  Brazil,...

...  to  najgorsze  co  moga  zrobic  te  ,,nasze,,  PASTUCHY...  i  SLUPY  !!!

Powtorze  tylko  za  Valser`kiem,  ze  prowadzenia  warzywniaka  bym  im  ZLODZIEJOM,  TLUMOKOM  i  NIEROBOM  nie  powierzyla,  bo  zbankrutowali  by  w  3  dni  !!!

Palcow  u  rak  i  nog  zabraknie  ile  to  juz  ,,Ewestycji  i  projektUF,,  zrealizowali  ,,na   slupa,,...  wspomne  tylko  o  budowanej  -  pSZeS  kosmitUF  -  ,,oslawionej,,  Stobnicy  albo  budowie  centrum  dystrybucji  Lidl`a  w  mojej  okolicy,  gdzie  sprzedaz  ziemi  tez  odbywala  sie  ,,na  slupa,,  pana  Czerkawskiego  dla  Niemca...  ,,atom,,  tez  bedzie  dla  Niemca...  i  najpewniej  za  kpo  !!!

Prosze  dac  spokoj  z  takim  KURIOZUM,  ze  ,,Solorz  jest  slupem  na  wypadek  protestUF  niemieckiH,,...  oni  wszyscy  robia  za  SLUPY...  

...  i  dlatego  oni  wszyscy  sa  WON  !!!

 

Mysmy  to  juz  przerabiali,  ten  ZLODZIEJSKI  modus  operandi...  tylko  ,,naZeNdzia  slupUF,,  jeszcze  to  zlodziejstwo  komusze  NIE  ZNALO...  wtedy  oni  ,,cFiczyli,,  spUlki  dojntwenczer  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 11 marca 2023 16:28
11 marca 2023 20:59

Panie  Peter`ze...

...  Szkopy  niczego  nie  muszo  wysadzac,  bo  ta  Lunja  JUZ  JEST  WYSADZONA...  i  oni  wraz  z  nio  !!!

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @glicek 11 marca 2023 17:24
11 marca 2023 21:22

"żeby ten ChatGPT open AI pozbawił pracy tych informatyków, programistów, że na pewno pozbawi ew. zaklinanie żeby był kryzys który absolutnie spowoduje bezrobocie wśrod komputerowców a już na pewno spadek ich nieprzyzwoitych płac na które nie zasłużyli."

:))) Tak właśnie jest. Na szczęście branża IT ma jakies 50-70 lat doświadczenia w eliminowaniu swoich własnych miejsc pracy. 

Natomiast obiekwytnie np lata 2021-22 to było jakies szleństwo taniego pieniądza i zatrudnianiu głąbów za wielkie pieniądze (stąd zwolnienia w USA, na razie nie wrócilismy do zaturdnienia poziomu z 2019)

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Kuldahrus 11 marca 2023 18:21
11 marca 2023 21:27

"Chociaż tą propagandę "kobiety na trakt... tzn. na politechniki" też dostrzegam, potem dziewczyna kończy te studia i okazuje się, że jednak tej "super kariery" nie ma."

To jest bardziej skomplikowane. Chodzi o sprawczość. Dziś daje to tylko i wyłącznie własne źródło zasilania w $$, czyli dobra praca. Te mniej ogarnięte kobiety ogladają seriale TVN jak to psycholożk czy architektki posiadają na własność 100m2 mieszkanie w Warszawie. Te ogarnięte wiedzą że to nieprawda i idą tam gdzie rzeczywiście można coś zarobić: medycyna, IT i (to dyskusyjne) prawo.

Nie chodzi o IT, ale o to by decydować o sobie, a do tego trzeba własnych pieniędzy. Norweżki dużo rzadziej zostają informatyczkami niż Hinduski... bo Norweżki mają bogatych rodziców.

 

"Myślę, że to najbardziej wynika z polityki firm traktowania Polaków jak worki z ziemniakami(z wyzysku po prostu), tzn. Polak ma być po studiach, najlepiej 10 lat doświadczenia i jeszcze ma całować po rękach za to że w ogóle go przyjęli za jakąś bieda-stawkę. Tutaj PiS powinien najwięcej działać, jak wymusi na firmach(szczególnie na zachodnich korporacjach) podmiotowe traktowanie"

Problem jest taki że własna kadra Pisowa jest przeciw. Cały prosocjalny skręt Pisu to decyzja Naczelnika, kadry partyjne chciałby powrotu do 5zł/h. 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 21:57

" Rzeczpospolite jakie jej młodzieży chowanie. Wszystko to jest nieskuteczne i słabe albowiem gra toczy się o to, czy będzie istniał system powszechnej edukacji."

Autor niestety mocno miesza. Edukacja współczesna to nie jest dziecko Koscioła, a fryderycjańskich Prus. Męska edukacja powszechna to są pomysły protestantów i przez Prusy ("Prusy kraj niegraniczonych możliwości"). Owszem szkoły przyklasztorne funkcjonowały dużo wcześniej, ale nie miały charakteru powszecznego (edukacja szlachty przez jezuitów to nie to samo co edukacja chłopów) 

 

"Ludzie wierzyli w wykształcenie, które często było dla nich jedyną deską ratunku przed ziemskim piekłem."

Niepiśmienni baronowie francuscy uważali inaczej, cytując Coryllusa:)

"Pewien rodzaj złudzenia, ludziom wydawało się, że kończąc politechnikę w Polsce stają się wolni, bo mogą wyjechać za granicę i tam pracować"

To nie jest złudzenie. To jest prawda. Techniczny fach w ręku daje możliwość pracy wszędzie i za przyzwoite pieniądze. Złudzenie jest gdzie indziej, że szczęście może dać zbieranie zielonych na koncie pracując dla jakiegoś arabskiego szejka w Dubaju i mieszkając w złotej hotelowej klatce. Jesteśmy istotami stadnymi i potrzebujemy swojego stada. Jak to się mowi, jedyny mechanizm ułatwiajacy wychowanie dzieci jaki zna ludzkość, to mieszkanie blisko dziadków:)

"Najważniejsza jednak kwestia brzmi – czy nasz system edukacji, tak jak niegdyś system kościelny, jest w stanie narzucić ludziom, których uformuje całkowitą lojalność?"

Może, ale trzeba zrozumieć że lojalność ma zawsze charakter dwukierunkowy. Od jednostki do grupy i od grupy do jednostki. Lojalność jednokierunkowa, czyli poddaństwo, de facto się nigdy dobrze nie skaluje, bo ludzie poddani takiej indoktrynacji stają się biernii. Niestety większosć naszych prawicowych bywalców świątyń dumania typu Zybertowicz czy Czarnek tego nie rozumie i chce lojalności za darmo. Lojalność w Rzeczypospolitej, z resztą mocno wystawiana na próby rokoszami, była uwarunkowana tym, że państwo dawało szlachcie wolną rękę w dysponowaniu swoim majątkiem (i życiem). Bismarck edukacją powszechną po zjednoczeniu budował lojalność swoich niepruskich poddanych tym, że każdy Niemiec posyłający w 1914 synów w okopy wiedział, z doświadczenia swojego i swojego ojca, że państwo pruskie zapewniło mu akumulacje kapitału i awas społeczny do grupy w Europie, gdzie dotychczas byli tylko Francuzi i Holendrzy.

Stąd zresztą perwersyjna lojanosć lemingów wobec GW i PO. Oni im obiecują, że jak wrócą do władzy, to przywrócą przedpisowski porządek społeczny, gdzie mieszkaniec Mordoru był kimś niewyobrażalnie bogatszym od mieszkania prowincji.

W 2007r mieszkanie w Warszawie kosztowało 2-3x tyle co w innych miastach. Dziś kosztuje 20-30% więcej. To jest miara ukontentowania aspiracji prowincji przez Pis/miara poczucia degadacji warszawskich lemingów. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 22:00

i dlatego właśnie różnie Collegia Intermarium czy inne pomysły spalają na panewce, bo one w zamyśle mają być kuźniami konserwatywnych elit. Ale wyborca pis nie potrzebuje konserwatywnych elit, co będą konsumowały w jego imieniu kawior i szampana na wakacjach na Tahiti, gdy on będzie miał problem dojechać do pracy. My potrzebujemy sprawnej służby zdrowia, rozsądnych sądów, edukacji publicznej która nie jest tylko rozsadnikiem narkotykow i przemocy.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 11 marca 2023 21:57
11 marca 2023 22:39

Przestanie pan sam, czy mam pana wyrzucić? Ja się pan chce popisywać, niech pan sobie założy gdzieś bloga, tylko nie tutaj

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 11 marca 2023 22:00
11 marca 2023 22:45

Wpada pan tu raz na pół roku i ogłasza nam wszystko o czym myślał przez ostanie dwa tygonie, bez związku z tekstem. Przy założeniu, że wie pan lepiej nie tylko co jest napisane, ale także co ja myślę...nie chcę tu takich komentarzy

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 12:14
11 marca 2023 23:18

Tym razem Solorz nie tylko stanął przy Sasinie ale cieszy się do kontraktu jakby dostał drugie życie.

https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/polsko-koreanska-umowa-biznesowa-na-budowe-drugiej-elektrowni-atomowej-w-patnowie

Elektrownie atomowe i CPK to większe projekty niż przedwojenna Gdynia a do tego dochodzi zbrojeniówka, która też się rozwija na skalę do tej pory nieosiągalną. Być może przekop Mierzei to była budowa testowa dla PiSu. A teraz tak jak napisałeś kto się ma załapać na grube interesy to się załapie lub już jest zakontraktowany a reszcie zostaną dotacje z Niemiec na koszty reprezentacyjne. Do tego kilku ważnych polityków z zaplecza byłego rządu PO/PSL już pierdzi w pasiaki na areszcie wydobywczym więc do wyborów służba sądownicza jakieś ciosy jeszcze wyprowadzi albo smutni panowie pokażą temu i owemu co jest w teczkach. Siwy dym medialny i tak jest potrzebny bo władza musi się legitymować wysokim wynikiem przy wysokiej frekwencji. Tak by od tej strony sitwa UE nie miała czego szukać. PiS nie ma czasu i możliwości by prowadzić długi marsz przez instytucje ale próbuje to obejść od góry tworząc własne instytucje i własną oligarchię obok postprlowskiej którą będą odcinać od kasy w miarę możliwości. Na te elektrownie i zbrojeniówkę z Korei też Jankesi/WB musieli dać gwarancję/pozwolenie. Może to jest potrzebne by przeskoczyć różne zapisy o monopolach?  Na razie wygląda to nieźle.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 12:17
12 marca 2023 02:20

Nie  może. Nie zmieniło się przez ponad 200 lat, nie zmieni się przez następne 200. Polska już tak ma i mieć będzie. Będzie ale tak, jakby jej nie było.

______

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Kuldahrus 11 marca 2023 10:59
12 marca 2023 06:08

Na moim mocno badawczym (studenci to tylko dodatek) uniwersytecie zdarza mi się słyszeć pół-żart, że studia magisterskie to taka dłuższa i dokładniejsza rozmowa o pracę. Można oczywiście szukać asystentów badawczych czy doktorantów na szerszym rynku (i robi się to), ale nie ma mowy, by w trakcie rekrutacji poznać mocne i słabe strony kandydata tak głęboko, jak poznać można w toku studiów studenta. Przy tym szczególnie chwalono sobie studentów trafiających na studia w ramach europejskich programów partnerskich, na przykład z polskich politechnik, i znaczące wyschnięcie tego źródła było jedną z boleśniejszych konsekwencji Brexitu. Trzeba było wzmocnić nabór wśród studentów spoza Europy, którzy wprawdzie więcej płacą, ale raczej nie trzymają równie wysokiego poziomu - choćby dlatego, że te programy partnerskie łączone były ze stypendiami i konkursami, to znaczy strona polska wysyłała najlepszych z chętnych studentów.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 12 marca 2023 02:20
12 marca 2023 09:37

Skąd ten pesymizm Krzysztofie? Nigdy nie trzeba opuszczać rąk.! Polska została wymazana z map świata ,wtedy,gdy  Austria, Prusy i Rosja zawarły ostateczną konwencję rozbiorową na początku 1797 r.,a najwięcej zgarnęła jak zwykle Rosja...Chyba nie było większego dramatu dla krajów w Europie jaki zrobiono Polsce. Wtedy też tak było jakby Polski nie było,ale i teraz przy tak kupczących politykach istniejemy.

I a kysz,kysz! -trzeba doprawdy atomu ,aby Polskę ponownie wymazać z map świata. Wtedy nie będzie zwycięzców...Tymczasem Wiarę i Boga chcą nam wymazać,ale czy dadzą radę Tobie,czy mnie i innym?.Nie,po stokroć nie. Zdrowia życzę i przyjemnej podróży w Tatry POLSKIE.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @koncereyra 11 marca 2023 21:27
12 marca 2023 10:27

" Nie chodzi o IT, ale o to by decydować o sobie, a do tego trzeba własnych pieniędzy. "

Ja to doskonale rozumiem. Odniosłem się do propagandy o której napisał @glicek, że po prostu wciska się na chama kobietą, że mają być jak mężczyźni, a natury się nie zmieni, odsetek kobiet "myślących technicznie" zawsze będzie mniejszy niż odsetek mężczyzn. Taką tępą propagandą robi się poważną krzywdę młodym ludziom.
Wiem coś o tym bo sam jestem ofiarą podobnej propagandy, jak byłem nastolatkiem to uruchomiono technika, po przerwie kiedy ich nie było, i poszła propaganda, że technikum to jest złoto najczystsze i po prostu jak skończysz technikum to podbijesz świat i poszedłem do technikum mimo, że nie miałem predyspozycji do zawodu który wybrałem i kiedy "kurz opadł", przyszła refleksja, ale było już za późno bo ci co wciskali "propagandę sukcesu" gdzieś się ultonili, a człowiek sam został na lodzie z problemem - bez pracy i bez perspektyw.
To jest właśnie różnica między karykaturą edukacji, a prawdziwą edukacją. Edukacja karykaturalna - zła wpycha człowieka w niewolę poprzez roztaczanie iluzji, a potem zostawienie go na lodzie. Prawdziwa edukacja - dobra, od początku stara się wyciągnąć z człowieka kim chce być w życiu(czego chce od życia), a przez to wyzwala, bo nadaje życiowy sens i kierunek oraz daje "wikt i opierunek".

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @tomasz-kurowski 12 marca 2023 06:08
12 marca 2023 10:30

" ...by w trakcie rekrutacji poznać mocne i słabe strony kandydata tak głęboko, jak poznać można w toku studiów studenta. "

U nas tą zasadę wprowadziły korporacje, tylko że w postaci farsy - tzn. dały warunek zaporowy że przyjmują do pracy tylko po studiach, nawet do przerzucania papierków z jednej kupki na drugą. Teraz zaczynają to zmieniać, bo po latach zorientowali się, że studia nie świadczą w ogóle o kompetencjach.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski 11 marca 2023 22:45
12 marca 2023 11:18

Łomatko. Przecież ja jak siedzę cicho to się zgadzam. Ale nie mam potrzeby się wciskać tam gdzie mnie nie potrzeba, więc miłego dnia

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Kuldahrus 12 marca 2023 10:27
12 marca 2023 11:24

"propagandy o której napisał @glicek, że po prostu wciska się na chama kobietą, że mają być jak mężczyźni, a natury się nie zmieni, odsetek kobiet "myślących technicznie" zawsze będzie mniejszy niż odsetek mężczyzn. Taką tępą propagandą robi się poważną krzywdę młodym ludziom."

Logika urzędnicza. Stawki na zamówieniach publicznych w IT są za wysokie, to się pośle tam ludzi którzy ani nie chcą ani się nie nadaja, może to coś zmieni. Wiadomo, że na samym końcu robotę będzie musiał zrobić fachowiec (lub fachowczyni:))) ale ci co się na górce rekrutacyjnej załapią na kilkanascie miesięcy dobrych pensji, to ich.

" człowiek sam został na lodzie z problemem - bez pracy i bez perspektyw."

niestety tak dokładnie jest, szkoły służą do dawania pensji nauczycielom, a programy edukacji do tego by się mógł minister lansować w TV. A absolwnci "niech jadą"

"Prawdziwa edukacja - dobra, od początku stara się wyciągnąć z człowieka kim chce być w życiu(czego chce od życia), a przez to wyzwala, bo nadaje życiowy sens i kierunek oraz daje "wikt i opierunek".

Nie jestem pewnien. Tzn znam troche takich co całe życie "szukali sensu" za pieniądze rodziców. Praca jest po to by mieć za co żyć, tudzież "piękno na to jest by zachwycało do pracy, praca by się zmartwychstało". Więc ze wszystkich zawodów prowadzących do zmartwychwstania wybieramy ten który jest najmniej nam uciążliwy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 12 marca 2023 11:18
12 marca 2023 11:34

Okay, ale niech pan chociaż postara się czytać te teksty ze zrozumieniem

zaloguj się by móc komentować

pike @Kuldahrus 12 marca 2023 10:30
12 marca 2023 11:48

 Zorientowali się. Całkiem niedawno dyrektor generalny IBM, Ginni Rometty 
zakazała przyjmowania do pracy informatyków po studiach.
Mają przyjmować tylko tych co mogą się wykazać stosownymi umiejętnościami...

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 12 marca 2023 11:48
12 marca 2023 11:59

Rychlo  w  czas  sie  ,,jorgnela,,...

...  kiedy  naprodukowali  cale  stada  BARANOW  ,,po  studJaH,,...  i  nie  tylko  w  dziedzinie  informatyki  !!!

Ona  pierwsza  z  tego  IBM  powinna  poleciec  NA  RYJ...  i  jeszcze  ten  cFaniak,  co  ja  zatrudnil,

 

zaloguj się by móc komentować

pike @Paris 12 marca 2023 11:59
12 marca 2023 12:11

Ona już zrezygnowała z dyrektorowania w IBM...

a ostatnio i Susan Wojcicki (jakaś krewna Morawieckiego) także 

nie jest już dyrektorem generalnym YouTube...

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 12 marca 2023 12:11
12 marca 2023 14:13

Ta  deta  Susan  to  sie  nie  nadawala  nawet  ,,na  slupa,,...

...  podobnie  jak  jej  krewny  na  premiera  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @koncereyra 12 marca 2023 11:24
12 marca 2023 14:20

" Nie jestem pewnien. Tzn znam troche takich co całe życie "szukali sensu" za pieniądze rodziców. "

Ja z kolei znam takich co myśleli, że powołania nie trzeba szukać, tylko robić co się nawinie i męczą się okropnie bo droga którą wybrali nie jest ich drogą.

To co miałem na myśli ładnie jest pokazane w Księdze Samuela kiedy Bóg woła młodego Samuela po imieniu, a ten idzie do Helego i w końcu Heli orientuje się, że to Bóg woła i mówi Samuelowi co ma zrobić żeby usłyszeć co Bóg ma mu do powiedzenia.
Głównym celem edukacji powinno być właśnie bycie takim Helim dla młodych ludzi.
Oczywiście są ludzie którzy dostali od Boga cudownie łaskę poznania powołania bezpośrednio, ale nie każdy tak ma.

 

" Więc ze wszystkich zawodów prowadzących do zmartwychwstania wybieramy ten który jest najmniej nam uciążliwy. "

To z pewnością jest jeden z kryteriów i również bardzo ważny do wskazania młodym ludziom, bo człowiek jak ma 15-16 lat myśli że może być kim chce i góry przenosić i musi mieć kogoś mądrego przy sobie kto ten zapał trochę ogarnie i ukierunkuje, wiadomo, że jak ktoś ma 150cm wzrostu w kapeluszu to koszykarzem raczej nie zostanie.

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @koncereyra 11 marca 2023 21:22
12 marca 2023 15:20

Natomiast obiekwytnie np lata 2021-22 to było jakies szleństwo taniego pieniądza i zatrudnianiu głąbów za wielkie pieniądze (stąd zwolnienia w USA, na razie nie wrócilismy do zaturdnienia poziomu z 2019)

Zdaje się, że te zwolnienia bardziej dotyczą głąbów i głąbinie (#feminatywy!) z tzw. umiejętnościami "miętkimi" czyli różnych takich z zawodu "menedżerów", którzy - jak w filmie Barei "Poszukiwany poszukiwana" Jerzy Dobrowolski z zawodu "dyrektor" - owszem potrafią roztoczyć wizję, nakreślić plan ogólny, zrobić benchmarking ew. zrobić slajdy w pałerpincie ale już nie napisać jakąś linijke kodu.

Na szczęście branża IT ma jakies 50-70 lat doświadczenia w eliminowaniu swoich własnych miejsc pracy. 

Ilość zatrudnionych i pracy w branży IT wlaściwie przybywa czy ubywa? Po eliminacji 1 stanowiska wyrastają w to miejsce 2-3 nowe miejsca pracy? czy zero?

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Kuldahrus 12 marca 2023 10:30
12 marca 2023 16:13

Pracownicy uczelni mogli nawet poznać te mocne i słabe strony studenta, ale ta wiedza musiałaby jeszcze jakoś trafić do pracodawcy. W opisanym przeze mnie przypadku jest o tyle łatwiej, że uczelnia jest również pracodawcą, ale ostatecznie na karierę badawczą zdecyduje się znikoma liczba absolwentów. Poza tym masowość edukacji i tak często wyklucza bliższe poznanie studenta, stąd wykonalne jest to głównie na specjalistycznych kierunkach drugiego stopnia. Czasem (nawet i w polskim kontekście politechnicznym) działać może to na zasadzie praktyk, gdzie projekt inżynierski czy magisterski jest wykonywany dla jakiejś firmy, ale całego systemu się na tym nie zbuduje.

W UK istnieje niby pewna kultura wplatania subtelnych ostrzeżeń w referencjach, ale bywa to aż za subtelne: słyszałem o sytuacjach, gdzie przełożony, zdenerwowany niską jakością nowego pracownika, spoglądał ponownie na pozornie pozytywne referencje i dopiero wtedy udawało mu się odczytać ostrzeżenia, że ten kandydat to jednak do niczego się nie nadaje. Narzekał wtedy: "próbowali nas ostrzec, ale my nie posłuchaliśmy!". Odbywa się to z reguły w myśl idiomu o "przeklinaniu kogoś słabością pochwał" (damning with faint praise), czyli piszemy, że kandydat w sposób satysfakcjonujący zna swoją dziedzinę i bywa punktualny.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @glicek 12 marca 2023 15:20
12 marca 2023 17:20

"Na szczęście branża IT ma jakies 50-70 lat doświadczenia w eliminowaniu swoich własnych miejsc pracy. 

Ilość zatrudnionych i pracy w branży IT wlaściwie przybywa czy ubywa? Po eliminacji 1 stanowiska wyrastają w to miejsce 2-3 nowe miejsca pracy? czy zero?"

Ja bym powiedział, że tu nie chodzi o samo pogłowie zatrudnionych, ale o ilość roboczogodzin potrzebnych do zrobienia czegoś. W latach '60 programowało się w assemblerze albo jakiś dziwolągach jak COBOL. Potem pojawiły się debuggery, współczesne języki programowania (C), automatyczne zarządzanie pamięcią (garbage collector), powstaja dziesiątki i setki bibliotek (BLAS, LAPAC, glibc, etc), powstają nowoczesne języki (python, java), zarządzanie pakietami (pip), GUI buildery (Visual Studio, Delphi, etc)... każdy z tych kroków to jest zaakumulowane dziesiątki-setki-miliony linii kodu (w programowaniu odwrotnie niż w rzeczywistości kopiowanie istniejacych projektów nie koszuje roboczogodzin). Czyli to co dziś robi jeden człowiek, to  w technologii '80 trzeba by kilkanaście osób i robić to istotnie dłużej. W tym sensie wyeliminowano te roboczogocziny. W tym sensie ChatGPT jest tylko kolejnym kamyczkiem na tej drodze.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Kuldahrus 12 marca 2023 14:20
12 marca 2023 17:21

"Głównym celem edukacji powinno być właśnie bycie takim Helim dla młodych ludzi."

ładna analogia

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @tomasz-kurowski 12 marca 2023 16:13
12 marca 2023 18:45

Firmy za bardzo się czają z tym sprawdzaniem pracowników przed zatrudnieniem, po to jest 3 miesięczny okres próbny żeby bez żalu rozstać się z pracownikiem jak się nie sprawdzi.
To jest ryzyko prowadzenia firmy które trzeba sobie wpisać w koszty, że może się trafić trefny pracownik, a nie traktować każdego potencjalnego kandydata jak złodzieja który przychodzi się byczyć. Takie czajenie się i oglądanie kandydata pięć razy pod lupą to jest "januszowskie" dziadostwo. Moim zdaniem to jest jedynie uprawnione przy bardzo prestiżowych i odpowiedzialnych stanowiskach, a nie przy każdym najmniejszym wyrobniku.

 

zaloguj się by móc komentować


tomasz-kurowski @Kuldahrus 12 marca 2023 18:45
12 marca 2023 19:48

Prawda, że trzeba dopasować proces rekrutacyjny do stanowiska i nie do każdego trzeba złożonego systemu, ale okresy próbne nie zastąpią sprawnego procesu rekrutacyjnego. To niedźwiedzia przysługa trzymać kilka miesięcy człowieka na stanowisku (na marginesie, czy nie można skontrować, że te kilka miesięcy spędziłby pod januszową lupą?), na którym słabo pasuje, a potem zwolnić go z nieciekawie wyglądającymi paroma miesiącami w CV. Tym bardziej, jeśli musiał zrezygnować z innej pozycji, by zatrudnić się u nas, a tak będzie poza przypadkami wysokiego bezrobocia.

Ale już nazbyt zboczyłem z tematu, chciałem tylko opisać jeden ze sposobów, w jaki takie "szkółki przyzakładowe" wplecione bywają w szerszy system.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @tomasz-kurowski 12 marca 2023 19:48
12 marca 2023 20:07

Bardziej chodziło mi o to że naprawdę można to wychwycić na zwykłej rozmowie czy ktoś się nadaje, czy nie jeśli to nie jest jakieś odpowiedzialne kierownicze stanowisko, a takie trzymanie w niepewności, rozkładanie rekrutacji na jakieś skomplikowane etapy jest dla kandydata kłopotliwe. Tym bardziej że pracownik nie może tak sobie prześwietlić firmy, czy dla niego będzie w porządku wyglądała praca zanim się zatrudni, ma tylko suche dane z ogłoszenia, formułkę przedstawioną przez rekrutera i stawkę, ale to jest dłuższy temat do rozmowy.

 

" Ale już nazbyt zboczyłem z tematu, chciałem tylko opisać jeden ze sposobów, w jaki takie "szkółki przyzakładowe" wplecione bywają w szerszy system. "

Jasna sprawa, ja też trochę odszedłem od tematu.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować