-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Plastikowe noże w zębach czyli atak frontalny

Zdumiewa mnie zawsze rozdźwięk pomiędzy deklaracjami, nie tylko politycznymi, a skutecznością ich wykonywania. Jestem już na tyle stary, że powinienem przestać się dziwić, ale jakoś nie mogę. Ciągle zastanawiam się z czego on wynika. Wczoraj naszła mnie taka myśl – ludzie nie rozumieją skuteczności, albowiem niczego naprawdę nie tworzą. Co najwyżej sprzątają w domu, albo myją samochód. Skuteczność zaś w ich mniemaniu, to przede wszystkim skuteczność polityczna, ta zaś może być realizowana tylko nadzwyczajnymi środkami, na które ich – zwykłych ludzi – nie stać. Stąd bierze się z kolei ta przemożna chęć dyskutowania wszystkiego i wskazywania na metody, które mają przynieść sukces. Rzecz jasna, bez ryzyka podjęcia jakichkolwiek działań. Sukces polityczny mylony jest często z sukcesem propagandowym. Ten zaś jest całkowicie źle definiowany. Uchodzi bowiem zań publiczne wznoszenie okrzyków i nakręcanie atmosfery strachu, która prowadzi wprost do przekonania, że człowiek wznoszący okrzyki, a unikający aresztowania przez policję polityczną jest najprawdziwszym bohaterem. To jest obłęd. I my ten obłęd oglądamy w zasadzie codziennie, a niektórzy jeszcze w nim uczestniczą. Sukcesu politycznego nie można osiągnąć startując z ulicy, to jest jasne. Można jednak osiągnąć w ten sposób sukces propagandowy. Problem polega na tym, że on jest z definicji bardzo dyskretny. To znaczy, że po jego osiągnięciu wrogowie nie padają bez życia na trotuar, nie rozrywają sobie koszuli na piersiach, a zwycięzca nie jest obwożony po mieście w lektyce. Sukces propagandowy polega na tym, że przestrzeń wymiany myśli zmienia się na korzyść tego, kto sukces osiągnął i wzbogaca się o proponowane przezeń treści. Tyle. Kluczem do zrozumienia tej formuły jest słowo „wzbogaca”. Ciężko jest bowiem tak naprawdę wzbogacić przestrzeń publicystyczną w Polsce, albowiem jest to kuchnia gdzie serwuje się odgrzewane kotlety, spleśniałą marchew i jakieś podejrzane dodatki. Zanim przejdę do ich omówienia, przypomnę tylko w jaki sposób Grzegorz Braun wyszydzał nieskuteczność polityczną. Mówił, że nie można rzucać się na czołgi z plastikowym nożem w zębach. To prawda, nie można. Trudno jednak zrozumieć dlaczego – używając tak ciekawej metafory – Grzegorz Braun nie stosuje jej do opisu rynku propagandy politycznej, a jedynie do twardej polityki. To moim zdaniem dziwne. Czyżby w propagandowym lansie plastikowe noże były dozwolone, a nawet wręcz promowane? A może po prostu sukces propagandowy partii, którą reprezentuje Grzegorz Braun nie jest tożsamy z tym, co my tutaj za ten sukces uważamy?

Wczoraj kolega Ongaku napisał ciekawy komentarz dotyczący mojej postawy. Tekst ów przekonał mnie do jednego – jakiekolwiek tłumaczenie czegokolwiek komukolwiek nie ma najmniejszego sensu. Ja podejrzewałem to już wcześniej, ale wczoraj się w tym utwierdziłem. Kolega Ongaku próbował namówić mnie na zaangażowanie się w działalność trupy aktorskiej firmowanej przez Witolda Gadowskiego, Wojciecha Sumlińskiego i innych, bliskich im warsztatowo i emocjonalnie ludzi. Nie zrobię tego, choćby z tego powodu, który ktoś już wczoraj zauważył, że książki pana Sumlińskiego są najzwyczajniej w świecie sprzedawane w Empiku i Biedronce. Dystrybucja zaś, co było wielokrotnie do okazania na tym i na innych blogach, jest kwestią kluczową do zrozumienia motywów i inspiracji autorów. A nie dość, że kluczową, to jeszcze demaskatorską. Kolega Ongaku znajduje się w tym momencie swojego życia – być może on się z tego miejsca nie rusza od lat i stąd jego dziwne wypowiedzi – kiedy myli się sukces rynkowy/polityczny z sukcesem propagandowym. To się przejawia także w innych niż tu opisywane zakresach, na przykład z faktu, że ktoś zapisze dziecko na lekcję skrzypiec nie wynika wcale iż to dziecko nauczy się grać. Efekty tego mogą być wręcz odwrotne, mogą być całkowicie dewastujące, a to co uda się uzyskać będzie jedynie bardzo wątłym sukcesem propagandowym – można się pochwalić, że dzieciak chodzi na te lekcje. I tyle.

Co wynika z działań Wojciecha Sumlińskiego i popierającego go Grzegorza Brauna? No tyle, że jesteśmy jako grupa mówiąca jednym językiem i aspirująca do wyłaniania spośród siebie ludzi reprezentujących nasze zbiorowe interesy, w – pardon – czarnej dupie. Nic ponadto. Wyrzucają nas z lokali, musimy marznąć na dworze, żeby posłuchać naszego ulubionego autora, który pisze prawdę, samą prawdę i tylko prawdę. Nikt poza nami go nie rozumie, ludzie z niego szydzą, ale to nic, najważniejsze, żebyśmy zacieśnili szeregi i porozumiewali się półszeptem i półsłówkami, mrugając do siebie znacząco. I – co ważne – byśmy stanowili wyizolowaną, łatwą do rozpoznania i rozpracowania operacyjnego grupę. Czy ta metoda prezentowania treści ubogaca przestrzeń publiczną, przestrzeń wymiany myśli? A skąd. To jest odgrzewany kotlet, zabawa w konspirację, poświęcenie dla ojczyzny i orkę na ugorze. Tyle, że bez gestapo, NKWD, szpicli esbeków i pałowania na ulicach. Bo to zabawa przecież, a w każdej zabawie musi być jakaś hierarchia, musi być prowadzący i muszą być zasady. I one są wyraźne, jeśli ktoś się do zasad nie stosuje naraża się na takie zarzuty, jakie postawił mi wczoraj kolega Ongaku. On bowiem oczekuje sukcesu, najlepiej natychmiastowego, takiego jak osiąga przy grze w bilard, w której kiwa frajerów. Kiwanie frajerów zaś jest najbardziej inspirującym zajęciem na świecie. I zawsze jest oceniane jednoznacznie. Nikt nie protestuje wszyscy klaszczą. Pozwolicie, że ja w takich razach będę opuszczał salę. No chyba, że sala jest moja wtedy wszyscy wyjdą, a ja zostanę. Prawo własności bowiem, w przeciwieństwie do Jana Pawła II, uważam za święte.

Teraz przejdźmy do konkretów. Co ja uważam za plastikowy nóż w zębach? Na przykład telewizję Wrealu, albo inne podobne projekty, tworzące zamknięte i bezwolne kręgi ludzi ograniczających swoją aktywność do sprzątania, mycia samochodów i gry w bilard. Kręgi łatwe do penetracji, całkowicie przejrzyste jeśli idzie o reakcje i nie zdolne do niczego ponadto, co zostało zaprogramowane w projektach cybernetycznych, których są one częścią. Psy Pawłowa mogłyby uchodzić na tym tle za uosobienie osobistej wolności, niezależności i uporu w dążeniu do prawdy. Czy obecni tam ludzie mogą konkurować z kimś takim jak Remigiusz Mróz albo Katarzyna Bonda? A po co?! Co to za pytanie idiotyczne?! Przecież te cuda tworzone są po coś innego, po to, by pouczać polityków, tworzyć kadry dla przyszłej, naprawdę wolnej Polski i rzucać wprost w twarz oskarżenia ludziom tak potężnym jak Donald Trump. Kto by się tam przejmował jakimś Mrozem czy Bondą, to przecież jest śmieszne. Aha, skoro tak, to może ktoś, na przykład kolega Ongaku, potrafi wyjaśnić dlaczego to Szymon Hołownia, a nie Marcin Rola będzie kandydował na prezydenta? Przecież Hołownia stronił od polityki, zajmował się religią, pomocą ubogim i chorym, jest chodzącym współczuciem i na pewno nie kiwa frajerów grając w bilard. I co? Będzie kandydatem. Osiągnął sukces propagandowy, a może wkrótce osiągnie także sukces polityczny. Moim zdaniem to jest niezwykłe, a jakie przy tym trudne do zrozumienia, ho, ho, tak, tak….

Przypomnę na koniec, że czytelnicy moich książek i blogów na SN, nie spotykają się na zimnie, przed salą w klubie, z którego ich wyrzucono. Spotykają się w starych zamkach, luksusowych hotelach, gdzie można popływać w basenie, w malowniczych okolicznościach, w których miło słucha się wykładów specjalistów z różnych dziedzin. I przez to właśnie, my tutaj jesteśmy całkowicie niewiarygodni dla prawdziwych Polaków i prawdziwych patriotów. Jesteśmy mniej wiarygodni niż Biedronka i Empik. Uważam, że to duże osiągnięcie, może nawet sukces propagandowy. Najbliższe spotkanie – konferencja w Kazimierzu Dolnym już 28 marca. Mamy listopad, a już zapisało się 20 osób.

 



tagi: książki  polityka  propaganda  sukces  braun  rola  oszustwo  hołownia  sumliński 

gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 09:35
138     6473    26 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Marcin-K @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 10:05

Dokładnie - mam znajomego, który chodzi z plastikowym nożem w zębach 24 godziny na dobę. Tak jak nie muszę dzięki mojemu szefowi czytać gazowni, bo po samych tematach które porusza, wiadomo co tam się dzieje, tak dzieki znajomemu z plastikowym nożem w zębach nie muszę już słuchać wrealu i Michalkiewicza. Dowiaduję się dzień w dzień o nowym spisku, o kolejnej "aferze" i kolejnym kroczku jaki wykonała ludzkość w drodze do osatatecznego podporządkowania się żydostwu i dewiantom. Co z tego wynika? Nic. Ale co się kumpel nabuzuje to jego. I to chyba chodzi o ten wentyl...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 10:07

Pan Szymon promuje swoją nową książkę, pewnie dlatego zgłosił kandydaturę na prezydenta. Widziałem na tablicy ogłoszeniowej.

To zastanawiające skąd ta miłość nawigatorów do takich osób jak Grzegorz Braun (ciągle czekam gdzie można zobaczyć strzelnice - szkoły - kościoły i mennice, które pan Grzegorz z pobutką pobudował - ale ni ma ni ma, nikt się nie chce podzielić tą informacją gdzie one powstały), Witold Gadowski, Wojciech Sumliński czy nawet JKM (wiem, że nie pałaja do niego miłością PARIS, MAGAZYNIER czy AINOLATAK, ja również).

Czy obecni tam ludzie mogą konkurować z kimś takim jak Remigiusz Mróz albo Katarzyna Bonda?

Hm ... oni są parą teraz może będą promować małżeństwo bez dzieci jako styl życia kryminalistów, w sensie pisaży książek kryminalnych.  Połączyła in bliskość na listach rankingowych sprzedawanch kryminałów pewnie.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 10:12

Akurat jak raz na targach nie było nikogo kto by przyszedł i zapytał "Panie Gabrielu ale co robić." To są takie durne pytania, najlepsze jest to, że tacy ludzie nie chcą odpowiedzi w stylu, "kupić książkę" "założyć bloga", czy coś w tym stylu, Ci ludzie oczekują odpowiedzi "Dogadać się z Chińczykami przeciw żydom" czyli odpowiedzi po ktorej będą się mogli pogładzić po brzuchu i iść do domu z zadowoleniem, że nic nie muszą robić.

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 10:40

WRealu brakuje jakości i brakuje autentyczności. Mam jednak wrażenie, że nie jest to już problem Grzegorza Brauna i jego kolegów z Konfederacji. Oni jeszcze przed wyborami wskoczyli na inny poziom propagandowy dzięki temu, że świetnie pasują do antypisowego frontu prezentowanego w największych mediach internetowych i nie tylko. Sami zapewne już wkrótce bardzo chętnie odetną balast jakim jest wRealu i inne tego typu media.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 10:40

panie Coryllus co do kotletów to już noblystka powiedziała, że mamy się wstydzić i już... co do spleśniałej marchwi... to chyba jeszcze siły tajemne, światowe żydostwo, masoneria etc. nie ustaliły czy duszona marchewka z groszkiem cierpiała czy nie... ergo, czywarzywa to też istoty czujące ? to już nie są nawet odgrzewane kotlety... to atrapy tychże kotletów... lada dzień będzie mowa o atrapach warzyw czy kotletów wegańskich... zostaną nam wyciągi i surogaty buraczków i kapusty ze sklepu niejakiego zięby... czyli ziębolenie górą...

zaloguj się by móc komentować

atelin @gorylisko 27 listopada 2019 10:40
27 listopada 2019 11:15

Na ich miejscu bym zapytał, czy soczewica cierpiała.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 11:21

Zostawiłabym temat dzieci w spokoju, bo nikt nigdy nie wie czyje dzieci na jakie zajęcia dodatkowe chodzą i co z tego wynika. 

Ale kwestię Sumlińskiego zamknąłeś definitywnie kanałami dystrybucji. Dokładnie tak, wystarczy tylko na to spojrzeć działalność jednoosobowa "Wojciech Sumliński Reporter" (czyli wydawnictwo) ma w Empiku 26 pozycji...Męczennik i podziemny lider w medialnym państwie tworzonym przez Dyjasa... Ludzie uparcie nie chcą zdjąć tych okularów co zamazane są różową farbą...A tu św. Jan Paweł II tyle razy do Polaków mówił nie lękajcie się...prawdy

a nową prześladowaną premierę już nawet po przecenie można kupić

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ArGut 27 listopada 2019 10:07
27 listopada 2019 11:23

oj strzelnice powstały, na serio

wprawdzie nie w każdej gminie i nie przy szkole czy kościele, a raczej przy działce dawnego komendanta, ale jednak powstało ich trochę (strzelam to wiem;)

no, ale teraz z Braunem w sejmie to czekam na te szkoły i mennice ;)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 11:28

i plus za tytuł

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 11:31

"Rzecz jasna, bez ryzyka podjęcia jakichkolwiek działań. Sukces polityczny mylony jest często z sukcesem propagandowym."

Al Jachira, że tak wspomnę świetny tytuł.

"I – co ważne – byśmy stanowili wyizolowaną, łatwą do rozpoznania i rozpracowania operacyjnego grupę."

Za mała ta grupa, aby się nią przejmowały służby operacyjne. Ich właśnie interesuje poziom sprzedaży książek w Biedrze.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 12:19

Witam.

No to mnie Pan zmusił tym tekstem do przeczytania encykliki Jan Pawła II Laborem Exercens. Oczywiście zamiarem mojego komentarza nie jest wzbudzanie nas ten temat jakiejkolwiek dyskusji pod notką. Jednak prawo własności nie może mieć chyba absolutnego prymatu nad wszystkim innym. A więc Kościołowi nie mogę mieć za złe, że dystansuje się od jego wąskiego, jedynie materialistycznego, rozumienia. W końcu każdy właściciel jedyne co może to zostawić swój dorobek w spadku swoim dzieciom albo komuś innemu i to jedynie wtedy jeśli pozwolą mu na to okoliczności. Z faktu, że dziedziczenie jest najtrwalszym procesem mechanizmem rozwoju w historii i źródłem przechowywania "prawa własności" nie wynika jeszcze świętość tego prawa. Więcej nawet: cóż człowiekowi po własności, w której (albo z której) nie ma perspektywy do relacji z Panem Bogiem? A o tym jest ta encyklika i tak ją odczytuję.

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

DWiant @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 12:33

Podstawy jesli kto czytal to zapomnial a kto czyta nie rozumie i nie potrafi przeniesc na zycie realne szczegolnie politycy:

Księga Estery:

https://biblest.com.pl/stb/stest/estery/Estery.html

Brauna nie rozumiem kto go wyslal do polityki i jaki jest cel tego. 

W filmie Wyklety jest motyw jak jeden z ''wykletych'' po ''przerobce'' wraca w ''asyscie'' do lasu zeby wylapac innych juz ostatnich.

https://www.youtube.com/watch?v=q3VUMCOOrlo

...moze Braun jest po ''przerobce'' ale w sferze informacyjnej ale jaki jest tego cel?

 

 

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 12:47

Michalkiewicz sam prowadzi bloga, sam sprzedaje ksiązki (chyba-może się mylę) najdłużej po tej, "naszej" stronie i co? Jakie tłumy ma za sobą? Bronią go teraz? Skandują? Przywiązali się łańcuchami do sądu albo prokuratury? Odstrzelili go kolejny raz i strzelają dalej (patrz: prostesty przeciwko Michalkiewiczowi w składzie kapituły nagrodu im. Mackiewicza). Czy Ci poruszeni obrońcy jedynie słusznej prawdy wykupili na pniu jego książki, żeby go nie puścili z torbami? Żeby miał za co żyć? Tak to wygląda "wrealu" w praktyce.

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 12:48

Przecież Hołownia stronił od polityki, zajmował się religią, pomocą ubogim i chorym, jest chodzącym współczuciem i na pewno nie kiwa frajerów grając w bilard. I co? Będzie kandydatem. Osiągnął sukces propagandowy, a może wkrótce osiągnie także sukces polityczny.

Może pozwolenie, aby swobodnie się wypowiadał w trakcie kampanii to jest jakaś forma jego umocnienia w TVNie i w przestrzeni publicznej jako nowego ekoguru zielono-tęczowego condomonium?

https://www.pch24.pl/jezus-stal-sie-zwierzeciem--nowe-wyznanie-wiary-wedlug-szymona-holowni--pch,72391,i.html

„Ludzie nie widzą jednej podstawowej rzeczy, że Jezus stał się człowiekiem ale też – przecież powtarzamy to w każde święta Paschy – stał się zwierzęciem. Stał się Barankiem Ofiarnym. Jezus wziął na siebie ból, krzyk, krew, pot i łzy tysięcy zwierząt ofiarnych, które byłyby zabijane jeżeli On nie złożyłby swojej ofiary” – mówił podczas spotkania autorskiego z okazji dziesięciolecia portalu Deon.pl

Zdaje się, że popularny publicysta w teologicznej żonglerce zapędził się już za daleko. Hołownia nie tylko twierdzi, że zwierzęta będą sądzić go podczas Sądu Ostatecznego, ale uważając, że Jezus stał się zwierzęciem podważa już samo wyznanie wiary.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Marcin-K 27 listopada 2019 10:05
27 listopada 2019 12:54

To jest taki sam wentyl jak kabaret Pietrzaka w PRL

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ArGut 27 listopada 2019 10:07
27 listopada 2019 13:03

Tu nie chodzi o książkę, to jest próba połączenia świata polityki ze światem celebrytów

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @parasolnikov 27 listopada 2019 10:12
27 listopada 2019 13:03

Tak, ale był jeden co po wysłuchaniu wykładu na temat św. Stanisława przyszedł i zapytał czy mamy coś o inkwizycji. Tak mu się jakoś skojarzyło

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ziemski 27 listopada 2019 10:40
27 listopada 2019 13:04

Lepperowi też się wydawało, że gdzieś wskoczył

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ainolatak 27 listopada 2019 11:21
27 listopada 2019 13:05

I nikt nie wyciąga z tego wniosków. To jest doprawdy niezwykłe

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 27 listopada 2019 11:31
27 listopada 2019 13:06

Ale one sie nią nie przejmują, tylko ją tworzą. Co tu jest do rozumienia? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 27 listopada 2019 12:19
27 listopada 2019 13:07

A ja sie będe upierał przy swoim

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DWiant 27 listopada 2019 12:33
27 listopada 2019 13:07

Niech pan nie przesadza. Jakiego lasu, jakie wyłapać, jakich wyklętych?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JarekBeskidy 27 listopada 2019 12:47
27 listopada 2019 13:08

Oczywiście, że tego nie zrobili, bo pan Stanisław nie stymuluje ich emocji tak silnie jak dawniej. Wyrosła konkurecja, która wali kijem po kracie aż iskry lecą i to jest dopiero fun

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @glicek 27 listopada 2019 12:48
27 listopada 2019 13:10

Naprawdę tak powiedział? Że stał sie zwierzęciem? To on nie rozumie wymiaru symbolicznego tekstów objawionych? Dosłownie je łyka, jak jechowi?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ainolatak 27 listopada 2019 11:21
27 listopada 2019 13:24

No więc mialam w tej sprawie zupełnie szokujące i zabawne przeżycie. Bo albowiem wstrząśnięta a nie zmieszana  wiadomością z jednego z kanałów na youtubie ( i niewykluczone, że była to telewizja wRealu), że są straszne problemy z promocją książki pana  red. Wojciecha Sumlińskiego, pani dr Ewy Kurek i pana Tomasza Budzyńskiego Szefa Delegatury ABW w Lublinie w latach 2004-2007 , wyguglałam sobie tytuł i autora, żeby zobaczyć, gdzie można kupić tę książkę. I jakież było moje zdziwienie, że np. w EMPiK-u. No ale. Wczoraj sobie wracałam z działki i próbnie zaszłam do miejscowego Empiku, gdzie nie bywam od niepamiętnych czasów. Przemknęłam się nieśmiało aleją regałów, gdzie królowała noblistka a lekko z tyłu przebijało się nazwisko Bonda i nazwisko Mróz w kierunku "centrum zarządzania" i konspiracyjnie spytałam, czy może przypadkiem jest książka pana Wojciecha Sumlińskiego o Jedwabnem. Oczekiwałam, że pani obrzuci mnie pogardliwym i nawet groźnym spojrzeniem i coś mruknie o antysemitach a tu twarz rozjaśniła się szerokim uśmiechem i pani oznajmiła , że oczywiście i udała się nie na zaplecze ale do owej "alei sławy", gdzie książka sobie skromnie stała.  Wyskoczyłam z kwoty 44,90 i rzeczywiście na okładce ujrzałam info, że wydawcą jest Wojciech Sumliński Reporter.  Zostałam obsłużona jak najukochańszy stały klient i mam podejrzenie, że po takiej promocji jaką było czterokrotne kasowanie lokalu na spotkanie z czytelnikami, w tym w Domu Pielgrzyma Amicus przy Parafii św. Stanisława Kostki, EMPiK utłucze bardzo dużo pinionżków na tej książce i może być dodruk. 

Biorąc pod uwagę treści, zwłaszcza w końcowych rozdziałach, to jest poważne przedsięwzięcie w rozumieniu "kto za tym stoi". Jest opisany otwartym tekstem "udział" rabina Schudricha w ekshumacji i permanentne podłączenie telefoniczne poza granice Polski  i permanentne próby wywierania nacisku na poważną grupę archeologów, ktorzy mieli za sobą ekshumacje w Katyniu i Charkowie  np.  Jest przywołanie archiwów z lat 50-tych, które zawierają zeznania w języku Jidish grupy ludzi zamieszanych w handel kamienicami m.in w Białymstoku a w tych zeznaniach (kilkunastu -kilkudziesięciu) info, że w Jedwabnem Żydów mordowali Niemcy. Dotyczy to "sprawy Fabera", o której pisał IPN ( handel kamienicami pożydowskimi przez szajkę kierowaną przez UB-ca w WUBP z Białegostoku Fabera).

No i wyniki pierwszej części ekshumacji , kiedy to nasi archeologowie "samowolnie" zaczęli kopać na terenie stodoły (bo tam niczego być nie miało, więc "rabin Schudrich nie zabraniał" a tymczasem to tam znaleziono miejsce pochówku, ładnych kilkaset kg resztek  pomnika Lenina. A pod tymi gruzami  "...w obrębie ludzkich szczątek..." w dniu 30 maja 2001 r. archeolodzy znaleźli łuskę typu Mauser kaliber 7,92 . Łuska miała pochodzić z pocisku wystrzelonego z karabinu MASZYNOWEGO  MG 42. Który to karabin "...wszedł do seryjnej produkcji na przełomnie 1941-1942- a więc już po zbrodni w Jedwabnem- ale którego prototyp powstał latem 1939 r. a więc przed agresją niemiecką na Polskę i który na początku 1941 r. w liczbie tysiąca  siedmiuset egzemplarzy znalazł się w rękach  niemieckich żołnierzy jako broń testowana w warunkach bojowych...". (str.185-186 ksiązki "Powrót do Jedwabnego"). Łuska została znaleziona na głębokości poniżej 60 cm od powierzychni ziemi pod gruzami pomnika Lenina.  Znalezione też zostały precjoza, co przeczy twierdzeniom Grossa o rabunku ofiar.

Jeśli o mnie chodzi, to kupuję czipsy i kolę , bo zapowiadają się ciekawe wydarzenia, w których "nasi gorący patrioci" raczej będą odgrywali role epizodyczne. Moje pierwsze wrażenie było takie, że pani dr Kurek tak się wściekła, że wywaliła z obu rur "od strony tła historyczno-politycznego" ale też pierwszy raz udzieliła wywiadu Osoba, która brała udział w ekshumacji w ekipie polskich archeologów i nie zapomniała tego, jak łamane były zasady pracy przyjęte w całym świecie w takich przypadkach. I też ją "trzęsie'.

Co będzie dalej, zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 13:28

Ksiazki propagandowe Sumlinskiego mialyby wiecej sensu, gdyby byly podlaczone do konretnych roszczen, taka jak "polskie obozy" do sprzedazy lasow, odzyskania nieruchomosci, czy kompensacji za holokaust.

To co on robi nie ma sensu, bo to jest jak marketing do sprzedazy nieistniejacego produktu. Gdyby istniala jakas doktryna narodowa, panstwowa, religijna, ktora organizowalaby w najmniejszy chociaz sposob ludzi mowiacych po polsku, to latwiej byloby sie z propaganda odnalezc.

W takiej sytuacji, zamiast osiagania konkretnych celow, za ktorymi przyrasta w portfelu, pozostaje na horyzoncie "zwycietwo moralne", ktore jest jedyna alternatywa i opozycja do "sprawstwa moralnego".

Dlatego to nie ma sensu. Pompowanie sie tymi tematami ma tego sensu jeszcze mniej.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 13:36

Biorąc pod uwagę całą tę sytuację z promocją książki, treści w niej zawarte zwłaszcza pod koniec i udział dwojga ko-autorów  przypomniałam sobie mądrość dwóch najwybitniejszych przywódców komunistycznych ChRL: Deng Xiaopinga " Nieważne, czy kot jest czarny, czy biały. Ważne, aby łowił myszy" i Mao Tse Tunga "Niech rozkwita tysiąc kwiatów".:)))   Bieganie z plastikowymi nożami w zębach może być techniką odwracania uwagi od możliwych pomysłodawców, zleceniodawców i nadzorców tego jakże ciekawego projektu. Ale ja na pewno nie mam racji.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @pink-panther 27 listopada 2019 13:24
27 listopada 2019 14:33

:)) Kto by sie spodziewał takiego ciepłego przyjęcia w Empiku, prawda? 

Uważałam i uważam za kluczowe ciągnięcie sprawy Jedwabnego i ekshumacji, popieram to całym sercem, ale to że zabrali się do tego tacy specjaliści, jak Sumliński to ja się poważnie obawiam o efekty i lata pracy pani Kurek. Bardzo ją szanuję, ale moim zdaniem jest wykorzystywana w tej promocji innych celów propagandowych. Wciągnięta i przedsyawiana jako współautor, a jak sama powiedziała nie pisała książki - jedynie autoryzowała swoje cytaty użyte w publikacji. Tu idzie o napędzienie sprzedaży oraz użycie tematu Jedwabnego do nakręcania antysemickiej atmosfery na maksa. To nie służy ani badaniom ani niczemu. Sumliński "stworzył zespół" do Jedwabnego, jeszcze trochę to on będzie to firmował a nie pani doktor.

https://www.youtube.com/watch?v=--2A11fiAjY

I gdyby zdjęcia mogły mówić, to te dwie facjaty pierwszego planu zdjęcia przypominają mi takie wprost z psów lat 50tych

Pani dr fajnie podsumowała w Domu Dziennikarza (nota bene tam nie mnieli żadnych problemów z promocją to po co pchali się do UKSW? gdzie wiadomo, że są straszaki i ludzie Nycza? Czyżby nie tylko rządzący im nie pasują, ale i kk?), że nie sądzi, że to gmina żydowska miała taką moc, by zakazywać promocji i to w ogóle śmieszne w stosunku do tego co już przeszła w czasie komuny...

https://www.youtube.com/watch?v=jT2HZ5FdFBg

Już się dystansuje od tej hucpy "zakazanej" promocji

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 27 listopada 2019 13:28
27 listopada 2019 14:35

ależ ma sens, tu chodzi o wypełnienie serc siłą i gotowością do wyjścia na ulice, no i przy okazji o zarobek

zaloguj się by móc komentować

Berdychowski @tomciob 27 listopada 2019 12:19
27 listopada 2019 14:38

Prawo własności jest silnym złudzeniem, lecz tylko złudzeniem. Cała planeta należy do natury, albo inaczej - do Boga. Poszczególni ludzie wchodzą na jakiś czas w posiadanie jej skrawka, czy też jego ekwiwalentu i to wszystko. 

reszta to zawracanie dupy

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @pink-panther 27 listopada 2019 13:36
27 listopada 2019 14:38

Pięknie ujęte :) 

muszę zapamiętać tę mądrość Xiaopinga, świetna!

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 27 listopada 2019 14:33
27 listopada 2019 14:48

Jeszcze taki szczególik z tej premiery w Domu dziennikarza. Były major abw Budzyński, współautor, ma jakąś czerwoną niteczkę na nadgarstku...pewno biedakowi przez przypadek wyciągnęła się w toalecie w trakcie zapinania spodni, bo przecież nie może to być kabalistyczne antidotum na zabójcze spojrzenie? ;))

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 27 listopada 2019 14:35
27 listopada 2019 14:54

Nie angazuj sie w bezuzyteczne dzialania.

Miyamoto Musashi.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 27 listopada 2019 13:28
27 listopada 2019 15:02

W portfelu na pewno przyrasta. Np. na tej aucji poszło ponad 1300 sztuk.

https://allegro.pl/oferta/powrot-do-jedwabnego-sumlinski-kurek-budzynski-8687480667

Takie wyniki robił Sapkowski kiedu po wielu latach pod naciskiem fanów gry wysmarował kolejny tom przygód Wiedźmina Gerwanta.

Co do całości zadymy to pod poprzednią notką Coryllusa zalinkowałem Sumlińskiego, który wprost się przyznaje, że robiąc dobrze przy okazji robił dobrze takim obwiesiom jak Kwaśniewski i Komorowski. Był sterowany operacyjnie i nawet tego nie zauważył. Taki szpec. Obawiam się, że tutaj, skoro na wejściu są takie numery i emocje to na wyjściu może być jeszcze gorzej. Pani prof. Kurek po swojej opinii w sprawie utraconych Kresów też mnie nie przekonuje bo wracamy do znanych z IIRP i PRLu ram "państwa spójnego etnicznie".

https://www.rp.pl/Konfederacja/191129566-Winnicki-Zachowanie-spojnosci-etnicznej-jest-najwazniejsze.html

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 27 listopada 2019 15:02
27 listopada 2019 15:14

Pytanie tylko komu przyrasta? Albo komu przyrasta wiecej? Sumlinskiemu? Cze temu kto z nim podpisal umowe na wydanie?

Winnicki musial w przedszkolu byc niezle w piaskownicy czesany i do do dzis nic z tym nie zrobil, ani nie wyciagnal z tego zadnych wnioskow. Z kazdym wystapieniem utwierdza mnie w przekonaniu, ze mozna o nim mowic, ze jest glupek, heretyk i generalnie slaby gosciu. Nie wyobrazam sobie, zeby przecietny Szwajcar, a juz z pewnoscia nie Anglik takie pierdoly o "spojnosci etnicznej" pociskal. To jest explicit glupota, slabizna i wynikajacy z tego strach.

zaloguj się by móc komentować

onyx @ainolatak 27 listopada 2019 14:33
27 listopada 2019 15:15

Rola to bardziej hucpiarz z aspiracjami niż pies. A co do tych miłych stworzeń to w styczniu wchodzą do kin Psy Trzy Pasikowskiego, w których reżyser będzie nas pouczał głosami ubeków że najważniejsze są zasady. Coś się kręci i wiruje...

https://www.onet.pl/film/psy-3-w-imie-zasad-pierwszy-zwiastun-wszystko-o-filmie-psy-3/q6lg2em,ddf42670

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @onyx 27 listopada 2019 15:15
27 listopada 2019 15:24

Chyba psów nie zaliczę, czekam na wiedźmina :)

Ale co do psów, spadłam z krzesła, bo w którejś minucie spotkania promocyjngo w DD przemawia drugi z pierwszego psiowego planu ;) Jak się okazało to Jarek Pieczonka, były policjant, kontrwywiad ps. Miami itp. :)) Oczywiście intensywnie występujący w tv w realu. Najlepszy jest jego tekst kończący przemówienie o jego wizycie w Majdanku: „Mój ojciec, mój dziadek, babka zginęli w Majdanku…”
to znaczy jego ojciec jako dziecko zginął a potem jeszcze spłodził Jarka, który popija eliksir młodości? W 2004/5 major Pieczonka wyglądał tak:

A tu Pieczonka dla gazowni „Weekend” ekspercko wypowiada się w sprawie zaójstwa Papały 

Już nic nie rozumiem tak mnie chłopaki skołowali…doborowe towarzystwo

zaloguj się by móc komentować

aember @onyx 27 listopada 2019 15:15
27 listopada 2019 15:34

A w grudniu wchodzi ten film o Dreyfusie, z którego Polański miał jednak zrezygnować.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 27 listopada 2019 15:14
27 listopada 2019 15:43

Przyrasta wszystkim zainteresowanym wg umów jakie zawarli wcześniej. Taki mamy model biznesowy na tzw. prawicy, że co jakiś czas ktoś wypływa by zrobić sprzedaż hurtową. A to Karoń a to Targalski a to Sumliński i sze kręci karuzela. Na doktrynie "spójności etnicznej" budowano IIRP i PRL, obawiam się widzimy puzzle układanki która układa się na niedaleką przyszłość. W PRLu była akcja "Żydzi na Madagaskar", teraz może być "Ukraincy na Ural". Wszystkie chwyty dozwolone by utrącić obecną władzę i wrócić do wody w kranie i niemania piniendzy na nic.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @onyx 27 listopada 2019 15:02
27 listopada 2019 15:53

Tak mi się jakoś kojarzy, że premiera książki Sumlińskiego pt. "Niebiezpieczne związki Bronisława Komorowskiego" też poprzedzona była taką hucpą... Być może jest to takie jego "modus operandi". Zrobić dużo krzyku, jak bardzo jest krzywdzony... i jak na niego polują... i jaki z niecho macho...i bohater.

A książki pisze nędzne. Każda kolejna to jest kopiuj - wklej z porzedniej. 

Też myślę, że Sumliński został wynajęty do zaorania Jedwabnego i dr Ewy Kurek.

zaloguj się by móc komentować

onyx @ainolatak 27 listopada 2019 15:24
27 listopada 2019 15:57

Ten Pieczonka Majami to prawdziwy pies, na nim się wzorował Vega budują postać policjanta Despero w serialu Pitbul. Po 89r. kiedy państwo było w rozsypce rozrosły się układy mafijne. Później kiedy komuniści okrzepli na nowo i zobaczyli że nowa Polska nie zamierza ich wieszać na latarniach na nowo zaczęli sprzątać teren i rozprawili się z szarą strefą by nie mieć konkurencji. Tak to z grubsza wyglądało, górą politycy nowi i starzy a dołem wojskówka nowa i stara a wszystko przykryte przez tzw. kulturę i sztukę. Później się to zakotłowało bo weszli Jankesi, PiS zaczął wygrywać i układy się pozmieniały. Ale nikt nie zamierza odpuszczać i nawet krwawy zamach stanu nieznany w dziejach jest do zrobienia bo kasa dla wygranych jest konkretna.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @onyx 27 listopada 2019 15:57
27 listopada 2019 16:04

Na to wygląda. Najlepsza była końcówka nagrania, której słuchałam w tle. Sumliński: mogę zapewnić, że ksiazek nie zabraknie. Jesteśmy malutkim wydawnictwie, ale mamy przyjaciół. Jak trzeba będzie to się dodrukuje tyle ile trzeba.

Ksiażka ma sie już tłumaczyć i wydawać po angielsku. A tylko przypomnę, ze z wysiłkiem właśnie co przetłumaczono z zamiarem dystrybucji w Stanach ksiażkę Ewy Kurek. Sumliński łapie falę jednym słowem...

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @onyx 27 listopada 2019 15:57
27 listopada 2019 16:06

A co do Miami, nie miałam pojęcia o istnieniu takiego "psa", choć z pewnością jego ojciec nie został zabity w Majdanku.

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 27 listopada 2019 16:06
27 listopada 2019 16:19

a moze spadl z wiezyczki strazniczej?

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ainolatak 27 listopada 2019 11:23
27 listopada 2019 16:21

> no, ale teraz z Braunem w sejmie to czekam na te szkoły i mennice ;)

Czyli za nasze, ciekawe dla kogo te szkoły powstaną a tamte mennice produkować pieniądze będą ?

Pozostanę wytrwale Niewiernym ArGutem, gdyż uważam, że to pan Grzegorz zyskał WIĘCEJ na znajomości z panem gospodarzem CORYLLUS - em. Ile byś miała Baśni jak Niedzwiedź jakby trzeba było na nie czekać aż CORYLLUS gdzieś wystartuje i zdobędzie jakiś mandat ?

zaloguj się by móc komentować

onyx @ainolatak 27 listopada 2019 16:06
27 listopada 2019 16:51

Poknociłem trochę, ten Pieczonka wywodzi się z WSI a ten od Vegi to był Opala. Obaj mieli ksywki Miami.

https://pitbull.fandom.com/pl/wiki/S%C5%82awomir_Opala

Trochę trolluje filmowo. To nie tylko Sumliński łapie falę bo pani Kurek jest współautorką. Sumliński tylko robi taki PR na ofiarę systemu podczas kiedy Empiki go stawiają obok Tokarczuk na półkach. Śmiech na sali ale ludzie masowo nie rozumieją tych prostych schematów. Ciekawe co zostanie jak ten kurz opadnie?

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @tomciob 27 listopada 2019 12:19
27 listopada 2019 17:55

@tomciob napisał:

"Jednak prawo własności nie może mieć chyba absolutnego prymatu nad wszystkim innym.".

"W końcu każdy właściciel jedyne co może to zostawić swój dorobek w spadku swoim dzieciom albo komuś innemu."

No właśnie, na tym polega ta świętość, że "może zostawić swój dorobek w spadku swoim dzieciom albo komuś innemu."

Dodajmy: wg własnej woli.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 18:16

"Pozwolicie, że ja w takich razach będę opuszczał salę."

No to jest nas dwóch.

 

 

P. S.

Słusznie św. Jan Paweł II nie nazywał prawa własności świętym bo tylko Bóg jest Święty, a prawo własności po prostu wypływa z Przykazań Miłości.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @DWiant 27 listopada 2019 12:33
27 listopada 2019 18:27

"Brauna nie rozumiem kto go wyslal do polityki i jaki jest cel tego."

Cel jasny - przecież nie odbierze pan Grzegorz "Szczęść Boże" głosów Zandbergowi, kało'owi czy Biedroniowi.

Pan Grzegorz dość późno założył rodzinę (popieramy - nie to, że późno, ale - że w końcu), po latach takiego trochę hasania z jakimiś tam oblubienicami. Z efektem w postaci potomka - teraz dochód musi być bardziej pewny, stały i na właściwym poziomie. Znaczy się, dał się zatrudnić jako młotek na PiS.

Oczywiście żadnej realnej (w wymiarze dostępnym aktualnie w Polsce) władzy z falfunem nigdy nie będzie miał - zresztą falfun byłby taką perspektywą przerażony, bo wtedy skończyły by się żarty, wakacje i ogólnie "easy riding". Przypomnijmy, że gdy przyszedł się do „budzików” poskarżyć się poseł Rafał Wójcikowski, że mu różni smutni panowie zaczynają grozić, to ochrony od tych od strzelnicy nie dostał. Jeden taki tu przed chwilą się chwalił (ainolatak?), że strzelnic braunowych jest trochę, bo on wie, bo on chodzi i strzela. No i co z tego "strzelania"? Pan Rafał kilka dni później już był martwy. Nie dostał ochrony od tych co chcą grozić POTUSowi (Trump), macherom od światowych finansów i idą jak Łysiak „przeciw światu”, a na lokalnym podwórku nie potrafili ochronić swojego człowieka przed jakimiś trzeciorzędowymi popłuczynami po generale Kiszczaku. To może lepiej, że te braunowe strzelnice to fikcja, bo przynajmniej wiadomo od razu, że tu o żadnej poważnej władzy nie ma mowy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ainolatak 27 listopada 2019 14:33
27 listopada 2019 18:31

Nie wiadomo, jakie szatany kręcą się wokół tego "projektu" natomiast od strony marketingowej/ reklamowej to jest majstersztyk. To wziął na siebie spec nad spece czyli sam pan Sumliński.  Mamy aż 4 "zakazy  spotkania" połączone z pikietą "anty-antysemitów" pięknie podgrzewane w ciemną listopadową noc a tymczasem książka leży spokojnie w  EMPiK i czeka na klienta. Relacje i wywiady lecą na youtube praktycznie 24 godziny na dobę. Dzisiaj, jak u Hitchcocka, dołożone zostało ostrzeżenie dla red. Doroty Kani, że niech sobie nie myśli i za oskarżenie " o robienie ustawki" może ją spotkać spotkanie w sądzie. Ale to nie jedyna zapowiedziana sprawa sądowa. Ale pierwszy w kolejce może być pozew pana Sumlińskiemu przeciwko Najwyższemu Czasowi a konkretnie przeciwko panom Tomaszowi Sommmerowi i Janowi Pińskiemu za "próbę dyskredytowania książki" i "niemoralne oszczerstwa".
Nie ma nic lepszego dla podniesienia sprzedaży niż proces, zwłaszcze kiedy  "to my skarżymy". To jest podręcznikowa promocja chociaż oczywiście wszystko jest spontaniczne i przypadkowe. Pan Tomasz Sommer miał scharakteryzować  pana Sumlińskiego następująco: "...On jest świetnym animatorem, genialnym psychologiem, o bardzo dużym stopniu cynizmu....".

Internety się grzeją i sprzedaż się nakręca.

https://nczas.com/2019/11/27/sommer-wyzywa-sumlinskiego-na-pojedynek-w-tle-ksiazka-powrot-do-jedwabnego-video/

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ArGut 27 listopada 2019 16:21
27 listopada 2019 18:47

Pan się nie martwi o Niedźwiedzie, Gospodarz nie zamierza nigdzie startować, co niezmiernie cieszy...i proszę doczytać w tym co napisałam zdaniu ironię co do możliwości nowego posła :)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @onyx 27 listopada 2019 16:51
27 listopada 2019 18:51

a to jeszcze lepiej...wsi

Allore, kanały dystrybucji i rynek wygląda pi razy oko jak poniżej. Są oczywiście jeszcze inne rynki, dla dzieci i młodzieży, naukowo-szkolny czy katolicki, ale w tym przypadku, bardzo generalizując widzę to tak:

 

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @ainolatak 27 listopada 2019 18:51
27 listopada 2019 18:54

no i jeszcze ważny dodatek przy Mrozie - przyszły kandydat...

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @pink-panther 27 listopada 2019 18:31
27 listopada 2019 18:59

Widziałam na twiterze jak Kanię zlinczowali. Teraz obrona będzie jeszcze lepsza niż Karonia, bo to już nie marksizm a Jedwabne. Główki pracują, całkiem niezły ten projekt to prawda.

A ta informacja o Sommerze jeszcze odbija atmosferę - Tomku albo znami, albo przeciwko :)

Nie można tez zapominać, ze Sumliński skończył psychologię :)

Dosiądę się do tych czipsów z sokiem marchwiowym :)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Krzysiek 27 listopada 2019 18:27
27 listopada 2019 19:01

Pan chyba odróżnia stwierdzenie faktu powstawania strzelnic (najczęściej organizowanych przez starych kamratów jak pisałam) w zwiazku ze swoistą modą na strzelanie wykreowaną w dużym stopniu przez Brauna i środowiska patriotyczne od chwalenia się? :)

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @ainolatak 27 listopada 2019 18:51
27 listopada 2019 20:03

Pod notkami Pink Panthery powinny być takie schematy, bo czasami sprawy poruszane są tak rozległe, że aż mieszają się nazwiska i kto jest, z kim, jak powiązany.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 27 listopada 2019 18:31
27 listopada 2019 21:43

Pani Panthero,ja zawsze z przyjemnością czytam pani notki,bo dla mnie każde pani słowo jest logiczne i jasne. Był czas,że w sposób naiwny myślałam,że pan Sumliński ,jako ten dziennikarz śledczy i tak bezstronny- przeprowadzi nas i "rozwikła "aferę FOZZ. Miałby ułatwione zadanie ,bo przecież żyją jeszcze urzędnicy i posłowie PRL..i nie trzeba sięgać do "eksumacji" i całej otoczki antysemickiej. Wydaje się,nawet ,że materiały ,które są dostępne,mówią o planowaniu tej akcji jeszcze przez władze sowieckie. Trochę ludzi straciło życie w tajemniczych okolicznościach topiąc się w wodzie po kolana,lub w przypadkowych kraksach.I dalej to wisi w powietrzu,a beneficjenci drwią sobie z polskiego prawa... Ja wiem,że pewnych spraw nie porusza się na tym portalu,więc jeżeli nie podlega to pod aksjomat"plastikowe noże "- to soory należy  zostawić to w spokoju.Lecz czy jest to w porządku?...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 27 listopada 2019 21:43
27 listopada 2019 21:53

On nie jest dziennikarzem śledczym, tylko zwykłym cynglem do wynajęcia. Ma to, co ktoś mu podsunie pod nos. Jak czytałam jego książkę to miałam wrażenie, że mam do czynienia z człowiekiem z dużymi deficytami emocjonalnymi i z bardzo rozdętym ego, za to pustym  w środku. 

W Polsce nie ma dziennikarzy śledczych, są tylko pasy transmisyjne od służb do publiki używane wówczas, gdy trzeba coś załatwić.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
27 listopada 2019 21:56

Ja tam lubię i Szkołę Nawigatorów i Grzegorza Brauna. Właśnie zaorał Marszałka Kuchcińskiego na Podkarpaciu, czy to jak się w moim dzieciństwie mówiło; Ziemi Rzeszowskiej. https://www.youtube.com/watch?v=C0lXQUB4YiU. 

Nie wiem czy wiecie, ale są nawet konkursy orki.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ziemski 27 listopada 2019 10:40
27 listopada 2019 22:54

Czekam  cierpliwie...

... az ta nedza "wrealu" zniknie... itp.  "wystrugane media patriotyczne"  takze  !!!

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @BTWSelena 27 listopada 2019 21:43
27 listopada 2019 23:00

Staram się patrzeć realistycznie na to, czym jest III RP. I w stronę chłopaków ze WSI  nie spoglądam, bo nawet nie wiem, która to strona. Nie mam też przekonania, aby jakikolwiek dziennikarz, nawet tzw. dziennikarz śledczy ,w sprawach takich jak FOZZ  mógł dotrzeć do materiałów innych niż te, które podsuwają same chłopaki. Żadnego "szukania na własną rękę" i żadnych "wyznań skruszonych agentów" nie ma i nie było. A żadne chłopaki niczego nie podsuwały.  Chłopaki doskonale wiedzą, że z tej służby w "takich razach" wychodzi się nogami do przodu.  Polskiego prawa? Ono jest tak skonstruowane, że "można robić co chcieć" w temacie jumania wielkich kwot i prac agenturalnych czy zdrady dyplomatycznej. Jest tylko paragraf o "usiłowaniu obalenia władzy siłą". W rozbrojonym państwie. Takie poczucie humoru mają założyciele III RP, państwa , które rozpoczęło się od niewyjaśnionych mordów kilku patriotycznych księży. Mordów ostentacyjnych.

Zdrowy rozsądek podpowiada, aby szary obywatel kontentował się swoim szarym losem i nie stawał na drodze tirów. To nie jest w porządku, ale ziemskie instytucje są z definicji zainfekowane złem. A sprawiedliwość Boska zawsze dosięgnie nawet największych i najsprytniejszcych.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 27 listopada 2019 21:53
27 listopada 2019 23:01

Dzięki za wyjaśnienie,jak napisałam były to wcześniejsze przebłyski...nadziei... Szkoda mi tylko pani dr.Kurek.Co prawda autoryzowała dwie swoje wypowiedzi..w takim razie  wygląda mi na to ,że przeprowadzono wcześniej jakieś rozmowy....Matko Jedyna..."pasy transmisyjne"- rozumiem,wobec tego -my z tego guana szybko nie wyjdziemy. Chciałabym jeszcze ujrzeć Polskę piękną i wolną od zakłamania i tej wiecznej udręki ;kiedy spadnie na nas następny sęp...A czasu tak mało...I przypomniał mi się stary ,zapomniany wiersz M.Konopnickiej

" Ojczyzna moja - to ta ziemia droga,
Gdziem ujrzał słońce i gdziem poznał Boga,
Gdzie ojciec, bracia i gdzie matka miła
W polskiej mnie mowie pacierza uczyła. "

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewa-rembikowska 27 listopada 2019 21:53
27 listopada 2019 23:15

Byłem na spotkaniach z p. Sumlińskim i zauważyłem, że ma oganiczoną mimikę twarzy, co charakteryzuje ludzi po botoksie lub biorących psychotropy.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 27 listopada 2019 23:01
27 listopada 2019 23:18

Ja miałam złudzenia do przeczytania jego pierwszej książki. Szok.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 27 listopada 2019 23:00
27 listopada 2019 23:18

Pani Panthero ! Wielki szacun za to co pani napisała. Jak wspomniałam w pierwszych "pokazówkach" pana Sumlińskiego pozwoliłam sobie na nadzieję.Dla mnie FOZZ był gorszy od bomby zrzuconej na Polskę,bo umocnił tylko banksterów i nową" ynteligencję",która wciąga nas w to bagno,a najgorsze,że deprawuje młodzież na naszych oczach.I jesteśmy bezsilni. Myślę ,że jest to gorzka esencja wszystkich pani wypowiedzi,bo oddaje rzeczywistość. Czy znajdą się jeszcze naprawdę prawdziwi "bojownicy",którzy zechcą wywalczyć Polską Rację Stanu?... Pewnie już tego nie ujrzę..lecz może nasze dzieci ?...Pozdrawiam Panią i Panią Ewę Rembikowską.. Dwie najlepsze wojowniczki na SN...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tadman 27 listopada 2019 23:15
27 listopada 2019 23:19

Stawiam na psychotropy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ainolatak 27 listopada 2019 14:38
27 listopada 2019 23:19

To był bardzo mądry człowiek. Ogólnie porządny gość. Jak na komunistę. Rewolucja kulturalna syna mu wyrzuciła z okna z któregoś pietra i miał chłop takie szczęście, że wyszedl z tego żywy choć sparaliżowany. A Deng był wtedy zesłany na wieś i pracował jako ślusarz. Miał już wtedy ponad 60 lat. Został "zrehabilitowany' i przywrócony do władzy dzięki staremu kumplowi Czou en laiowi a następnie został szefem Sztabu Generalnego i faktycznie zaczął rządzić państwem. Jeszcze raz został odsunięty od władzy w 1976 r. ale tylko do roku 1978. Potem już twardo modernizował państwo ale nie zapomniał o starych porachunkach i w 1980 r.  zrobił pokazowy proces "bandy czworga" i padły wtedy 2 wyroki śmierci zamienione na dożywocie. A w 1997 "wyjął z rączek" Elżbiety II - Hong Kong i Macao. I wprowadził czołgi na Plac Niebiańskiego Spokoju w 1989. Był nałogowym palaczem a dożyl 93 lat. Dzięki niemu Chiny są dzisiaj tym, czym są.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @glicek 27 listopada 2019 12:48
27 listopada 2019 23:28

Jemu juz  dobrze  popie*****li  we lbie...

... jeszcze troche  i tylko kaftan i Tworki  go uratuja  !!!

zaloguj się by móc komentować

tadman @pink-panther 27 listopada 2019 18:31
27 listopada 2019 23:30

A pamiętarz PINK PANTHERze jaką reklamę robił sam prezydent elekt i inni Sumlińskiemu, że wydanie jego książki o Komorowskim przesunieto na pokres po kampanii wyborczej. Ma chłop dobry pijar.

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 27 listopada 2019 13:03
27 listopada 2019 23:33

Dokladnie...

... i struganie  "przyszlych  elit",  "nowych organizacji", itp... chow wsobny  !!!

 

I zeby ciagle byli  SAMI  SWOI  i ciagle  bylo  TAK  SAMO...  kontynuacja.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @BTWSelena 27 listopada 2019 23:18
27 listopada 2019 23:34

Uspokoję panią, na pewno się znajdą. Czarzasty z kolegami wytłumaczy, za nie długo, nam wszystkim, co to znaczy być "Dobrym Polakiem" Kościoły już płoną.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 27 listopada 2019 13:06
27 listopada 2019 23:41

 Dokladnie...

... jak moga sie nia przejmowac  jak  SAMI  JA  WYSTRUGALI  i  POMPUJA,  aby  TOTO  nie zdechlo,  dzien za dniem  !!!

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ainolatak 27 listopada 2019 18:59
27 listopada 2019 23:42

Kani nic nie ruszy, nie martw się; "wyżywi się" jak to mawiał ojciec naszej republiki. Wszyscy się "Wyżywią". "Na naszej młodej demokracji".

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ainolatak 27 listopada 2019 18:59
27 listopada 2019 23:42

Kani nic nie ruszy, nie martw się; "wyżywi się" jak to mawiał ojciec naszej republiki. Wszyscy się "Wyżywią". "Na naszej młodej demokracji".

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @pink-panther 27 listopada 2019 23:19
27 listopada 2019 23:49

Jaruzelski pod koniec lat 80 tych się próbował stroić w takie piórka; niestety rzeczywistość zaskrzeczała. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @porfirogeneta 27 listopada 2019 23:34
27 listopada 2019 23:52

A kysz z tym pokurczem Czarzastym! Proszę mnie nie dobijać. Nie godzi się.

zaloguj się by móc komentować

tadman @porfirogeneta 27 listopada 2019 23:34
28 listopada 2019 00:02

Dzisiaj Czarzasty w TVP z zimną krwią sprowokował prowadzącego do tyrady o 17 września, o Katyniu, Ostaszkowie i Starobielsku i poprawił matkami opłakującymi radzieckich żołnierzy, którzy tu zginęli, a prowadzący poprawił, ze armia radziecka nas nie wyzwoliła. A od czego się zaczęło, a od pytania o  Biedronia w EPi tego, ze biedaczek poskarżył się iż nie jest wpuszczany w Polsce do sklepów, hoteli i lokali z powodu swoich preferencji seksualnych.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 27 listopada 2019 15:24
28 listopada 2019 00:03

A co tu rozumiec...

...  to jest  kompletna  kompromitacja pana  WS...  on nadal jest  "prowadzony"  !!!

Ale sie wszystko  pieknie ryplo  !!!

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 27 listopada 2019 15:24
28 listopada 2019 00:08

To cygaro strasznie go uwiarygodnia, tylko chyba nie zauważył, że przypomina w tym Ala Capone.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 27 listopada 2019 18:31
28 listopada 2019 00:23

Aja ja jaj...

... "dziennikarka"  Kania   ZARZUCA  "dziennikarzowi"  Sumlinskiemu   ROBIENIE  USTAWKI  !!!

No cus  pieknego... to by byla chyba pierwsza taka sprawa w  sONdzie,  w  Polsce...  no to sa kwadratowe jaja  !!!   No tak,  chyba te  "internety"  debili  eksploduja.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 27 listopada 2019 18:59
28 listopada 2019 00:27

I dobrze...

... kUlezance  Dochnalowej sie nalezalo... za caloksztalt  !!!

zaloguj się by móc komentować

onyx @ainolatak 27 listopada 2019 18:51
28 listopada 2019 00:32

Bardzo ładny rysunek poglądowy. Tak to z grubsza wygląda.

zaloguj się by móc komentować

onyx @tadman 28 listopada 2019 00:08
28 listopada 2019 00:34

Bo tak miało być. To zdjęcie za młodu kiedy działał pod przykrywką po obu stronach frontu. Taka praca jak słynny agent Tomek z tym, że ten miał grubszy kaliber spraw i ludzi.

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @tadman 27 listopada 2019 23:30
28 listopada 2019 01:13

Ma nieslychanie rzadki dar trafiania właściwym tematem we właściwy moment historyczno-polityczny:)))

zaloguj się by móc komentować

umami @tadman 27 listopada 2019 23:15
28 listopada 2019 02:29

Ograniczoną mimikę twarzy miał też Waldemar Pawlak i spojrzenie dość podobne, jakby nieobecne. Może to są wszystko przeszkoleni ludzie, zwłaszcza, że psycholog Sumliński dostał dzięki teściowi pracę w jednostce lotniczej, jeśli dobrze pamiętam.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 27 listopada 2019 13:03
28 listopada 2019 07:05

Czyli, że co że chodzi o produkcję NOWEGO Mario_Vargasa_Llosy lub nowego Stefana Żeromskiego bo przecież nie idzie o to by panu Szymonowi dać zarobić PARĘ ZŁOTY ?

zaloguj się by móc komentować

Artesen @pink-panther 27 listopada 2019 13:24
28 listopada 2019 07:08

Ja urodziłem się w Jedwabnem, takie łuski to można tam było wykopać dziecięca łopatką. Z tego co wiem Cenckiewicz mówił w jakimś wywiadzie że łusek jest wiele, ale nie są badane. Podobno część jest z 1 wojny a część z MG 42. Nie wiem jak oceniają te z 1 wojny ? Owinięte są w gazetę z 1917 ? Broń oddziałów pomocniczych nie była jakaś nowoczesna. Nie jestem kryminologiem ale nabój Mauser 7.92x57 do MG 42 został opracowany w 1888r. Był on używany w wielu karabinach, nie wiem na ile różnią się łuski w zależności z czego były wystrzelone.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
28 listopada 2019 07:16

Chodzi o dewastacje wszelkich wartości ,sfer  życia w każdej dziedzinie .. Polska ma być prowizorką państwa, substytutem.. Tu nic nie ma prawa powstać konstruktywnego.. Obszar zbytu obcych towarów dlatego mechanizmy oglupinia sa aplikowane non stop..

zaloguj się by móc komentować

tadman @umami 28 listopada 2019 02:29
28 listopada 2019 07:44

Podpisał mi się na stronie tytułowej swojej  książki drobnym pismem w rogu strony. Wyglądało to tak jak rysuje zastraszone, stłamszone dziecko na dużej kartce, kiedy dziecko z reguły zasmarowuje całą powierzchnię. 

Bomba! Z tego co piszesz to może używać swojej "wiedzy*.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @pink-panther 28 listopada 2019 01:13
28 listopada 2019 07:50

No, ale niektórzy cały czas trafiają..bingo :)

niektórzy nawet w totka :)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 28 listopada 2019 00:08
28 listopada 2019 07:51

A już najbardziej ten Majdanek, w którym jego ojciec zginął go uwiarygadnia...to jest jakis koszmar

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Paris 28 listopada 2019 00:03
28 listopada 2019 07:53

Żartowałam oczywiście :) Czekam aż pani Ewa Kurek zrozumie, może już zrozumiała, bo momentami w DD miała nietęgą minę

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @porfirogeneta 27 listopada 2019 23:42
28 listopada 2019 07:54

Nie martwię się o Kanię w ogóle proszę Pana :) To była obserwacja. Z kań to lubię tylko te smażone a'la schabowy

zaloguj się by móc komentować

atelin @ArGut 27 listopada 2019 16:21
28 listopada 2019 08:18

Ja bym nie niedoceniał. Coryllus z mandatem miałby więcej czasu.

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 28 listopada 2019 07:51
28 listopada 2019 08:30

My tu jesteśmy strasznie podejrzliwi, należy nam się sroga reprymenda od Adasia, a przecież wystarczy przyjąć, że już wtedy stosowali przechowywanie materiału biologicznego w ciekłym azocie; zapewne tylko dla wyjątkowo cennych genów.
Mam hyzia na punkcie nazwisk - P i e c z o n k a. :D

zaloguj się by móc komentować

antoni @pink-panther 27 listopada 2019 13:24
28 listopada 2019 11:16

Pani Panthero. Czy Pani może powiedzieć mi co sie dzieje z p. Maryla Sztajer?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @tadman 28 listopada 2019 00:02
28 listopada 2019 11:29

Zaintrygowana tą prowokacją w nocnej powtórce zobaczyłam dyskusję.I miałam uczucie,że jakaś zmora złapała mnie za gardło.Czarzasty !  I tak nasunęło mi się pytanie: 1. kto sprowokował tę małpę z brzytwą do serwowania tych idiotyzmów?,czy to była celowa ustawka,czy przypadek...? 2. Czy przypadkiem redaktorzy nie są idiotami serwując takie idiotyzmy?. Groźne idiotyzmy.

zaloguj się by móc komentować

umami @tadman 28 listopada 2019 07:44
28 listopada 2019 11:51

Przeczytałem tylko jedną jego książkę. Tę o Komorowskim. Dałem się nabrać. Straszna nędza, a szumu wokół niej było tyle, 
jakby tam nie wiadomo co odkrywał. Ta książka miała taki jeden niewiarygodny moment, który przekonał mnie o tym, że on sam nie doświadczał tych swoich przygód, tylko że albo je powtórzył (cynk z drugiej ręki albo wpleciona celowo haggada) albo zapożyczył. Nawet już nie pamiętam, co to było, ale to był moment w którym sobie dałem spokój z panem Sumlińskim. Ustawka.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Artesen 28 listopada 2019 07:08
28 listopada 2019 12:01

To był fragment tekstu z książki. Ja nie mogę się odnieść do ewentualnych reklamacji:))) Chyba trzeba sprawdzić wątek karabinów testowych w liczbie 1700 sztuk, które weszły na stan niemieckich oddziałów przed atakiem na ZSRR a zaczęły być produkowane masowo potem.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @antoni 28 listopada 2019 11:16
28 listopada 2019 12:02

Przykro mi ale nie wiem. Mam nadzieję, że tylko Jej się znudziło komentowanie i czyta dalej. Ale miała problemy ze wzrokiem, więc różnie może być. Warto się pomodlić o Jej zdrowie.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @tadman 27 listopada 2019 23:30
28 listopada 2019 12:06

Ja się zbytnio panem redaktorem i jego twórczością nie interesowałam, bowiem mam zapewne niesłuszne przekonanie, że skoro umierają nagle i w niejasnych okolicznościach generałowie, dowódcy Policji Państwowej czy inni wysocy funkcjonariusze III RP i "nic się nie da zrobić" to nie ma żadnej niszy dla samorodka w postaci "niezależnego dziennikarza śledczego". Można sobie za to powymyślać różne scenariusze i je opowiadać z bardzo tajemniczą miną. Na niektórych to działa.Nawet na wielu. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @pink-panther 28 listopada 2019 12:06
28 listopada 2019 12:22

Witold G jest mistrzem w robieniu min popijając  niezgrabnie kawę.. Oj gdzie to Witold nie ma swoich informatorów ,i oczywiście wszystkie sprawy doprowadził do końca..:)  Szpec 

zaloguj się by móc komentować

tadman @BTWSelena 28 listopada 2019 11:29
28 listopada 2019 13:50

W takim maglu nikogo nie da się wysłuchać, ani nic ustalić a zaczęło się od ewidentnej błahostki, czyli ustawka rozpisana na role. Obie strony popisały się i uwaga, prowadzący pochwalił Zandberga i jego zachowanie w studio TVP.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Artesen 28 listopada 2019 07:08
28 listopada 2019 13:52

Na spodzie łuski jest wybity rok produkcji.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @tadman 28 listopada 2019 13:50
28 listopada 2019 14:00

Powiem tak;niech ich las ogarnie...bo to właśnie jest porażające,aby dojść do takiej ściany.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @ainolatak 27 listopada 2019 15:24
28 listopada 2019 14:56

Mnie Pieczonka rozczulił wątkiem kryminalistycznym, aż miałem łzy w oczach.

Komuś nawrzucał na Facebooku, ktoś się zjonizował i doprowadził do skazania za pomówienie, na grzywnę. Nasz bohater pracuje za granicą lub w Warszawie, więc pod adresem zamieszkania nie odbiera korespondencji, bo jest w rozjazdach - więc grzywny nie zapłacił (nic o niej nie wiedział) - sąd zamienił mu ją na pół roku aresztu. Ponieważ nie reagował i nie był obecny, gdzie wedle adresu być powinien, to wystawiono za nim list gończy, a Policji zlecono... doręczenie korespondencji wzywającej do zapłacenia... kosztów sądowych (grosze w realiach sprawy).  Jak Policja mu to doręczyła, to poklepali w klawisze komputera, tadam, tadam... a tu list gończy, więc go zatrzymali celem doprowadzenia na wykonanie kary.

Skorzystał z uprawnień i wykonał telefon do przyjaciela (zwykle dzwoni się do prawnika, a Policja spisuje numer i nazwisko) - i po dwóch dniach wyszedł, bo mu prezes sądu  (okręgowego) wstrzymał wykonanie kary i... napisał, czy też zaraz napisze (świeże zdarzenie) wniosek do Prokuratora Generalnego o wniesienie kasacji od wyroku  (prezes, nie sam zainteresowany). Chciałbym zobaczyć kiedy to nastąpi i poznać ewentualną sygnturę sprawy, tzn. kiedy Pan Minister Ziobro tę kasację wniesie i jakim skutkiem. To wszystko w realiach, w których nasz miły pan niezbyt ciepło wypowiada się o lokalnym wymiarze sprawiedliwości, z naciskiem na sądy.

Wywiady z nim są "ciekawe", tyle, że epatuje fachowymi nazwami - ale treści istotne cedzi przez zęby.

Np.:

- podłożono mi bombę [dawno temu]

- wiadomo kto?

- dzisiaj już wiadomo

- kto?

- kobieta

- ze świata przestępczego?

- tak, ze świata przestępczego.

i dalej ( innym wywiadzie) w tym stylu:

- Papałę zabiły służby

- jakie, wojskowe?

- nie wiem, czy wojskowe, ale służby..

Całe to towarzystwo ma pudełko z grzechotkami - a na nich napisy: raport WSI, Jedwabne, Żydzi ogólnie, Żydzi mniej ogólnie, śledztwo w sprawie zabójstwa bł. ks. Jerzego, 447 i parę innych. Wyjmują te grzechotki z pudełka, potrząsaja nimi, jak szamani - a rozentuzjazmowana publika doznaje wzomożenia.

Oceniając to, można napisać, że za nimi ktoś stoi, kto ma realne możliwości - a oni sami tkwią w tym z nieujawnionych i słabo rozpoznanych powodów - być może nie wszyscy są tego świadomi, czy też korzystają, by zarobić parę groszy - lub traktują te powiązania jako coś naturalnego i oczywistego - przecież każdy kogoś zna, kto coś może.

zaloguj się by móc komentować

antoni @pink-panther 28 listopada 2019 12:02
28 listopada 2019 15:53

Ma Pani rację, wielkie dzięki za informację, sądziłem, ze poza tym portalem,macie osobisty kontakt. Życzę wielu dobrych tekstów.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 28 listopada 2019 07:53
28 listopada 2019 19:14

Moze i zrozumiala...

... chociaz nie koniecznie... ale przyznac musze, ze wdepnela w straszne g**no,  a nie powinna... smutne to.  Nie z kazdym "znanym"  wypada sie pokazywac... i przy jej pozycji  powinno sie znac kto-zacz - zeby sie potem za czlowiekiem nie ciagnelo i nie szargalo.

Szkoda, ze pani EK  dala sie wrobic w taka kompromitacje... naprawde, smuteczek.

zaloguj się by móc komentować

Artesen @bendix 28 listopada 2019 13:52
28 listopada 2019 19:37

Ja strzelałem z naboi do tokariewa z lat 60-tych, miały je strzelnice bo można było kupić na wagę z Czech. Myślę że te z 1 wojny były w użyciu w 41. Nie wiem czy te do MG 42 nie są dowodem na udział Niemców ze względu na datę produkcji naboju, który jako taki był produkowany od 1888, czy ze względu na charakterystyczne uszkodzenia łuski które powstają tylko przy strzelaniu z MG 42.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Paris 28 listopada 2019 19:14
28 listopada 2019 20:59

zgadzam się w 100%

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Wolfram 28 listopada 2019 14:56
28 listopada 2019 21:13

Całe to towarzystwo ma pudełko z grzechotkami - a na nich napisy: raport WSI, Jedwabne, Żydzi ogólnie, Żydzi mniej ogólnie, śledztwo w sprawie zabójstwa bł. ks. Jerzego, 447 i parę innych. Wyjmują te grzechotki z pudełka, potrząsaja nimi, jak szamani - a rozentuzjazmowana publika doznaje wzomożenia.

Szamani poziomu 1.0 :)) Bardzo celnie Pan to ujął. Zarobić parę groszy, pogrzać się w świetle błyszczącej skóry zahipnotyzowanych węży, coś załatwić z naganiaczami, wrzucić nieświadomemu obserwatorowi małpę na klatę i cyknąć zdjęcie...zupełnie jak na targowym placu w Marakeszu. Ale ponieważ wcześniej nie dostrzegłam tego pieczonego szamana ani nie czytałam z nim wywiadów (tym bardziej książki współautorstwa Sumlińskiego) to mnie przez sekundę zahipnotyzował grzechotką "nie wierzę, że to się dzieje i taka istota istnieje, a jeszcze mówi ludzkim głosem". To jest nie do wiary.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 28 listopada 2019 08:30
28 listopada 2019 21:27

Podejrzliwi, zawistni, podli po prostu...Ale nazwisko przednie, powiedziałabym, że dość korespondujące z facjatą i posturą. W nocy może się przyśnić jakaś pieczonka, która cudem ożywszy na ruszcie, zsunęła się z niego, kwicząc niezrozumiałe zaklęcia zaczęła gonić biesiadników wokół ogniska. W ryjku trzyma zaś nie cygaro a pozostałość rusztu... Ja w prawdzie nie mam aż takiego hyzia, ale nawet po obudzeniu mam smakowite wizje k a n i, umazanej wcześniej w jajach, która skwierczy na tłuszczyku dotąd, aż pojawią sie rude przysmażenia :D

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 28 listopada 2019 21:13
28 listopada 2019 21:33

Stety,  Pani Ainolatak...

... ale takich detych  "szamanow z grzechotkami"  jak ta nedza  sumlinski  jest  NA  PECZKI... praktycznie cala merdialnia to takie  "szamany"... pozostaje tylko sie na nich wszystkich  WY***GAC  i   WY**AC  i na wszystko co  robia... rzekomo dla nas,  a dalej to robic swoje.

To  dziadostwo  musi zdechnac... nie ma innej opcji. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @ainolatak 28 listopada 2019 21:13
28 listopada 2019 23:18

Może to niezbyt klarownie napisałem - ale w tzw. normalnym biegu rzeczy on by trafił na listę poszukiwanych już w momencie wszczęcia postępowania - więc zanim zpadłby wyrok, a nie dopiero po tym, jak trzeba było ściągnąć koszty, czyli by wiedział o toczącym się postępowaniu.

Nie odbierając korespondencji byłby traktowany jako osoba ukrywająca się - bo jako uczestnik postępowania karnego w roli oskarżonego, potem skazanego ma obowiązek informować sąd o swoim miejscu pobytu (czytaj: gdzie odbiera korespondencję).

Tymczasem on nic nie wiedział ale sam się zgłosił, bo wiedział, że jest poszukiwany, ale z powodu 120 złotych kosztów, czyli po wszystkim, czy jakoś tak.

p.s. - odsłuchałem jeszcze raz - został skazany na areszt od razu, a nie po niezapłaceniu grzywny (tej nie było), mało ważne, ale dla porządku prostuję. Kodeks przewiduje za to (Art. 212 § 1 i 2 k.k). karę do roku - więc dostał "średnio".

Dwa - to gdyby go ktoś chciał dojechać, to by poganiał Policję, że ma go znaleźć, a nie Policja dowiadywała się tego z komputera, trzy - sędzia powiedzialby mu (czy napisał), że wykonanie prawomocnego wyroku wstrzymać może tylko Sąd Najwyższy (chyba, że jak w sprawie Komendy pojawiłyby się nowe, istotne okoliczności - i na wniosek organu i nie w dwa dni). 

Cztery - jest mało prawdopodobne, iż sędzia wystąpiłby z wnioskiem o kasację - bo to wymagałoby tak rażacego naruszenia prawa, że zęby bolą (zwykle przesłanka bezwzględna - np. wyrok wydany nie przez sędziego) - a nie z powodu niewspółmiernego wymiaru kary.

Art. 523. § 1. Kasacja może być wniesiona tylko z powodu uchybień wymienionych w art. 439 lub innego rażącego naruszenia prawa, jeżeli mogło ono mieć istotny wpływ na treść orzeczenia. Kasacja nie może być wniesiona wyłącznie z powodu niewspółmierności kary.

 § 1a. Ograniczenia, o którym mowa w § 1 zdanie drugie, nie stosuje się do kasacji wniesionej przez Prokuratora Generalnego w sprawach o zbrodnie. [tu nie chodzi o zbrodnię]

 Być może coś tam było jeszcze, co uzasadniało działanie sędziego - ale o tym sam zainteresowany nie mówi, przynajmniej z jego wypowiedzi to nie wynika. Tzn. mówi, że wizytacja w sądzie wydającym wyrok wykazała "straszne" rzeczy, ale nie mówi, jakie. Podobno, jak twierdzi opublikował akta - ale nie mogę ich znaleźć - nie spodziewam się, by tam było coś porażającego.

To, że sąd zadziałał, bo służby prasowe czytają wiadomości, a nasz milusiński poinformował media (np. wRealu) - i sąd się dowiedział o jego krzywdzie - pozwolę sobie nie komentować - pozostawiając miękką tezę, że tak to raczej nie działa.

Raczej jest tak, że ma sporą wiedzę (obojętnie czy zasłyszaną, czy własną), kręcił sie kiedyś koło znanych spraw [fakt] i pisze komentarze na Facebooku, które mogą kogoś denerwować - więc ktoś mu chciał dokopać prywatnie, choć via organy - a kto inny przestraszył się, że jak pójdzie do puszki na pół roku, to dostanie małpiego rozumu i może składać nieodpowiednie propozycje komu nie trzeba - czyli być bardziej wylewny.

Wpisywanie tego w kontekst dystrybucji książki, będącej do nabycia w Empiku (zainteresowany twierdzi, wspierany przez gremium, że zbieżność dat premiery książki i jego sprawy nie jest przypadkowa, pomimo, że jak zaznacza, nic go właściwie nie łączy) - to jazda po emocjach, opartych na niedopowiedzeniach (przecież wszyscy wiedzą, jak jest tylko boją się mówić).

Czyli - pluszowy męczennik z zadziwiająco skutecznymi obrońcami, co jak się wydaje dla tego środowiska może być regułą. Prawdziwy męczennik ma wszystkie istotne osoby przeciwko sobie - a zwolennicy nic nie mogą.

On to sam mówi, że coś takiego mogło spotkać zwykłego człowieka - no, ale on jest niezwykły - i obrońców znalazł w dwa dni - mógłby wpomnieć, ile zajęłoby to zwykłemu człowiekowi - miesięce lub lata - i bez pewności skutku. 

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @pink-panther 28 listopada 2019 12:06
29 listopada 2019 07:53

Pan Wojtek jest przez sluzby uzywany do rozbrajania niebezpiecznych bomb. Kazdy temat, za ktory sie zabieral (opisujac przy okazji swoje straszne przygody z ukrywaniem sie, ginieciem dokumentow, itd), zostal niestety zneutralizowany. 

Czy pani Kurek tego nie widziala i wlasnie do niego poszla do niego z tematem? Dziwne..

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @umami 28 listopada 2019 02:29
29 listopada 2019 08:27

Problemy z mimiką mogą też po prostu wskazywać na chorobę Parkinsona

zaloguj się by móc komentować

Paris @jestnadzieja 29 listopada 2019 07:53
29 listopada 2019 19:50

Wcale nie dziwne...

... normalne dla tych ludzi po zagranicznych  stypEdiach...  oni zwyczajnie mysleli, ze beda sie wozic do smierci i wszystko bedzie im wolno... a tu  ZONK  !!! 

Moral z tej bajki jest taki zeby  "zagraniczne stypendia" i temu podobne inne dete  MBA  omijac szerokim lukiem  !!! 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 28 listopada 2019 23:18
29 listopada 2019 20:32

Jeden z wielu pluszowatych męczenników i zero konkretów

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jestnadzieja 29 listopada 2019 07:53
29 listopada 2019 20:34

'bochater' walczący z systemem a wiedzę o zdarzeniach pozyskuje z dziennika tv

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jestnadzieja 29 listopada 2019 07:53
29 listopada 2019 20:34

'bochater' walczący z systemem a wiedzę o zdarzeniach pozyskuje z dziennika tv

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 29 listopada 2019 20:32
29 listopada 2019 20:36

Voila...

... i koniec piesni o tych debilach  !!!

zaloguj się by móc komentować

bendix @Artesen 28 listopada 2019 19:37
2 grudnia 2019 12:59

Rozumiem Twój tok myślenia. Ja tylko napisałem że jest bity rok produkcji. Na 100% można ustalić po mikrośladach na łusce z czego to było lub nie było strzelane. Również mogło być z ręcznego Mausera.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @jestnadzieja 29 listopada 2019 07:53
2 grudnia 2019 13:22

Może i tak było a raczej z pewnością tak było. Z panem Wojtkiem. Ale tym razem intuicja wskazuje mi pewne luki nacisku w geopolityce i się zastanawiam, czy ktoś nie próbuje wykorzystać  tego "luzu". Z polskiego punktu widzenia - ekshumacja w Jedwabnem jest obowiązkiem prawnym i moralny,, Obecna sytuacja to jest łamanie prawa w biały dzień. Więc powtarzam za Deng Xiao Pingiem "Nieważne, czy kot jest czarny, czy biały, ważne aby łówił myszy". Nie wiem, kto uruchomił tym razem pana Wojtka, ale jeśli z tego wyjdzie  ekshumacja, to ja jestem "za'.  Nadzieja umiera ostatnia:)))

zaloguj się by móc komentować

qwerty @pink-panther 2 grudnia 2019 13:22
2 grudnia 2019 19:33

Skuteczna ekshumacja usprawiedliwi wszystkie 'bezeceństwa' nawet Wojciecha S. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Artesen 28 listopada 2019 19:37
2 grudnia 2019 21:49

 

Z TT na nabój "triochlinijny" 7,62x 25 można  strzelać nabojem mauserowskim, pistoletowym kalibru 7,63x25. z którego to naboju podobno nkawudziści strzelali w potylice naszym oficerom w Katyniu, (Niemcy w tym czasie, podobnie jak Polacy jako regulaminowego naboju pistoletowego używali 9x19mm parabellum)

Tam się IPN przed wstrzymaniem ekshumacji dokopał do łusek KARABINOWYCH do Mausera 7,92x57 mm i je wstrzymano, po interwencji rabina Shudricha u Ministra Sprawiedliwości Lecha Kaczyńskiego, że niby żydów/Żydów się nie ekshumuje; jak trzeba w Krakowie osiedle postawić to się jednak ekshumuje.

 Problem w tym że to był regulaminowy nabój karabinowy w armii niemieckiej, od początku 20 wieku, nie wiem od kiedy dokładnie, w każdym razie karabin mauser wszedł do służby w 1898. Problemem może być w tym, że i Wojsko Polskie używało tego kalibru,( i też tego karabinu produkowanego w Państwowej, a jakże, Fabryce Karabinów, amunicja tradycyjnie Pionki) ale sygnatury na denku łuski zdradzą i rok produkcji i producenta. 

Samo użycie broni palnej i to wojskowej na terytorium okupowanym ma już swój wydzwięk.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Artesen 28 listopada 2019 19:37
2 grudnia 2019 21:59

Z MG 42 jeszcze nie mogli strzelać bo zdarzenie miało miejsce w 1941 a MG42 jak sama nazwa wskazuje wprowadzono na uzbrojenie w 1942.

Cieszę się że mogłem pomóc w dialogach "bronioznawcy" z "przepisywaczem Twittera" XD.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @porfirogeneta 2 grudnia 2019 21:59
2 grudnia 2019 22:39

...

 A limited run of about 1,500 of its immediate predecessor, the MG 39/41, was completed in 1941 and tested in combat trials.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @DYNAQ 2 grudnia 2019 22:39
2 grudnia 2019 22:46

Dalej to nie jest MG 42. które "pogromszcziki" mają broń maszynową? Albo jakąkolwiek?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @DYNAQ 2 grudnia 2019 22:39
2 grudnia 2019 23:02

Nawet się po polsku nie chce pisać; Wermacht miał karabiny maszynowe; Znalezione obrazy dla zapytania MG 39/41tak wyglądało poronione gówno z linku, pewnie jakaś adaptacja do taśmy polskiego BAR-a wz 28. Kaliber taki sam to im pasowało.

z tym ruszyli na Polskę; to MG34Znalezione obrazy dla zapytania mg 34

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @DYNAQ 2 grudnia 2019 22:39
2 grudnia 2019 23:04

MG 42 wygląda tak właśnie;

Znalezione obrazy dla zapytania mg 42Cieszę się że mogłem pomóc.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @DYNAQ 2 grudnia 2019 22:39
2 grudnia 2019 23:18

Z "oberżniętego" BAR-a to strzelali podobno Bonny&Clyde Znalezione obrazy dla zapytania bar bonnie clydeO tu ma takiego, na magazynki.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Artesen 28 listopada 2019 07:08
30 kwietnia 2020 15:30

Po pobieznej kwerendzie w googlu mozna stwierdzic, ze iglice od MG34/42 i te od karabinu powtarzalnego systemu Mausera mocno sie roznia. W sumie jest to zrozumiale - iglice karabinu maszynowego podlegaja nieporownywalnie wiekszym obciazeniom - do 1200 strzalow na minute. Co za tym idzie luski nabojow wystrzelonych o z MG maja inny odcisk iglicy na splonce od tych wystrzelonych z Mausera.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować