-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Pisarze i pieśniarze

Jak się zdaje, postanowiono ostatecznie pogrzebać motywacje, które kierują ludźmi decydującymi się na zawodowe pisanie. Od dłuższego już czasu wiadomo, że tak zwana kariera literacka to kreacja służb, a różni frajerzy mają ustawiać się w charakterze tła dla wybranych i wskazanych autorów, którzy wiodą sfingowane spory o rzekome imponderabilia. Ten system wciąż działa, ale coraz słabiej. Kiedy nie było dla książek medialnej konkurencji, a także wtedy kiedy czytelnicy stawiali opór promocji, można go było utrzymywać. Te czasy minęły, albowiem czytelnicy są dziś całkowicie zmanipulowaną grupą, która może zdecydować się ewentualnie na coś z listy bestsellerów Empiku. Biblioteki są zbiorami makulatury, którymi – nie chcę krzywdzić wszystkich bibliotekarek – zarządzają jakieś oszalałe pańcie próbujące serio inicjować dyskusje o współczesnych książkach i autorach. One i powierzone im placówki służą temu jedynie by nadzorować kanały dystrybucji treści. Nikt jednak nie jest tego świadom, choć z bibliotek wyrzuca się całe stosy wartościowych książek, żeby zastąpić je badziewiem. Książka powoli przestaje być przedmiotem nobilitacji, a staje się szykaną, wymuszeniem lub ogłupiaczem. Pisarzami zaś mienią się ci, którzy nie są w stanie sklecić dwóch akapitów w rodzimym języku, za to głośno i wyraźnie zgłaszają różne pretensje. Nie można z tym walczyć, bo jest to hydra stugłowa. Mimo upływu lat, ciągle stoimy w tym samym miejscu. Spotkałem się ostatnio z kolegą z dawnych lat, któremu podarowałem książkę o przygodach komisarza Zdanowicza. Czyta ją uważnie, ale zadał mi pytanie - czy ja nadałem bohaterom nazwiska podobne do znanych nazwisk literackich, bo zazdroszczę tamtym sukcesu? Ciężko to zniosłem, bo ludziom, którzy żyją swoimi sprawami i mają pracę oraz obowiązki trudno się takie kwestie tłumaczy. No, ale jakoś mi się udało. Ludzie autentycznie wierzą w to, że te zawody nie są ustawione, że sławę i popularność zdobywają ci, którzy są najlepsi. Ja tylko przypomnę, że nie tak dawno temu lansowano – w celu podniesienia sprzedaży – romans Bondy z Mrozem. Dziś ta sprawa nie jest nawet wspominana, bo nie chwyciło, a Bonda ujawniła nie tak dawno swojego partnera, którym jest jakiś całkiem nieznany w świecie rzekomych literatów pan.

W mediach pisarką jest Blanka Lipińska. I ona się tak tytułuje, a także jest tak tytułowana. I co tu zrobić? W zasadzie nic, albowiem pani ta i jej książki znajdują się na listach bestsellerów. Fakty zaś mówią same za siebie. Jak coś jest na liście bestsellerów, to musi być dziełem prawdziwego pisarza.

Pisarz to również taki człowiek, który wypowiada okrągłe i głębokie zdania. I tu mistrzem niedościgłym jest Krzysztof Karoń. Ja bym naprawdę o nim nie wspominał, ale ktoś mi powiedział, że pastor Chojecki w jednym ze swoich programów powiedział, że Karonia wyprodukowała WSI, żeby ocalić Kościół od zagłady. Nie wiem doprawdy jakie tam balety odchodziły na zapleczu karoniady, ale jeśli czołowy antykościelny propagandysta mówi takie rzeczy, to coś go musiało naprawdę zirytować. Ktoś musiał mu poza tym tę formułę podsunąć, bo sam raczej na nią nie wpadł. Powtórzę – żeby ocalić Kościół przed rozpadem WSI wykreowała Krzysztofa Karonia.

Dziś pisarzem jest ten jakiś Overbeek, człowiek ewidentnie nasłany na odcinek polski, którego zadaniem jest pilnowanie, by Kościół i polska historia nie wygrzebały się z bagna, w której wbijały je przez ostatnie dekady postępowe media z TVN na czele. Overbeek jest jawnym oszustem, człowiekiem nie posiadającym zdolności rozumienia czegokolwiek, realizującym napisany przez kogoś program i firmującym ten program swoją wystudiowaną fizjonomią. Niestety nie ma dobrego sposobu, by on zniknął, albowiem – jak powiedział towarzysz Sokrates – jest słowo jest byt. Mówi się więc o Overbeeku, a im więcej się mówi tym jego znaczenie rośnie. Próby polemizowania z jego tezami są żałosne, bo przybierają formę lansu, albo służą temu by wskazać w jego pracy niedoskonałości warsztatu historyka. Jakiego pytam się warsztatu? To jest kompletny debil przecież. On nie wie co mówi! Eksperci zaś telewizyjni podnoszą jego znaczenie mówiąc o błędach warsztatowych. Tak, jakby jakiś warsztat miał kiedykolwiek jakieś znaczenie w nagonkach medialnych. Tak jakby historycy polscy byli mistrzami niedościgłymi i decydowali o tym, kto potrafi, a kto nie publikować według najwyższych standardów. Próba ustawienia polemiki z tym osłem na zasadzie – on jest niechlujny i niepoważny, a my jesteśmy niemal doskonali i wytkniemy mu błędy – to obłąkanie. Niestety uprawiane w Polsce nagminnie. W ten sam sposób polemizowano z Grossem. W ten sam sposób próbowano dyskutować z Kosińskim i jego „Malowanym ptakiem”. Mamy więc sytuację taką – ludzie, którzy zostali wciągnięci do mediów z uniwersytetu, po to, by wzmocnić przekaz i nadać polemice z oskarżeniami Overbeeka jakiś poważniejszy sznyt, są wobec niego całkowicie bezradni. Nikt nie wie kim oni są, nikt ich nie kojarzy z niczym, a już na pewno nie z żadną książką. Nagrody, które im wręczono, żeby umocnić ich pozycję nie mają żadnego znaczenia i wobec manipulacji, jaką stosują ludzie wystawiający Overbeeka są warte co najwyżej parsknięcia. Przeciwko szkolnym lub podwórkowym szantażystom, stosującym wymuszenia, wystawia się najlepszych uczniów w klasie, żeby pokonali tamtych siłą spokoju i swoim wysokim morale. Tyle, że my nie jesteśmy bohaterami książki o przygodach Mikołajka. Pan Overbeek zaś opowiada, że dzięki działalności ustawodawczej PE, Polacy nie będą już mogli bić swoich żon. To jest część zorganizowanej z wielkim nakładem, czynnej od wielu już lat kampanii, której celem jest zniszczenie polskiej rodziny. Ponieważ większość ludzi, którzy w Polsce zajmują polemikami, pisaniem, komunikacją, nie zwraca uwagi na sprawy z zakresu pop kultury, albowiem zainteresowana jest wyłącznie podniesieniem swojego własnego znaczenia, takie programy jak ten, którego elementem jest Overbeek są lekceważone. Uznaje się je za niepoważne, dopóki nie zostanie zaatakowany papież. Wtedy wszyscy wyrażają oburzenie i domagają się przeprosin. Tymczasem jest to już końcówka nagonki propagandowej, której celem jesteśmy od lat. Mało kto zwraca uwagę na to, o czym śpiewa taki Czesław Mozil. Pan ten w swoich kupletach także podkreśla to, że Polacy są brutalni i biją swoje żony, rodzina zaś jest w Polsce synonimem piekła na ziemi. Mozil śpiewa, radio mu to puszcza, ludzie słuchają tego jadąc samochodem, ale nikt się nie przejmuje, bo to nie jest o papieżu. Dziesiątki wykonawców, których kariery są medialną fikcją zajmują się rozmiękczaniem mózgów i sączeniem do głów i serc treści, które w żaden sposób nie powinny się tam znaleźć, ale się znajdują, albowiem skoro jest słowo, jest również byt.

Nieśmiało pragnę tylko zwrócić uwagę, że my tutaj nie zasługujmy na żadne słowo i przez to nie istniejemy. Uważam, że tak jest znacznie lepiej, jeszcze by nas ktoś ustawił w jednym szeregu z Blanką Lipińską, albo z Karoniem. Może też nasłaliby na nas jakiegoś mądralę z akademii, który wytykałby nawigatorom błędy warsztatowe.

Przestrzeń komunikacyjna w Polsce jest otwarta dla wszelkiej maści agentów. Oni się tu pojawiają, są uwiarygodnieni jako pisarze, piosenkarze, autorzy tekstów i muzycy. Od razu znajdują się na listach przebojów i bestsellerów, a ich działalność propagandowa nie interesuje nikogo, no chyba, ze poruszą temat, na którym mogą się bez obaw lansować obrońcy wartości. Wobec jednak tak postawionej kwestii, trudno nie podejrzewać, że jedni i drudzy są ze sobą w zmowie, a ich spory mają charakter pozorny i w istocie nie są poważne. Serio jest tylko oburzenie ludzi, którzy nie wiedzą doprawdy co zrobić, kiedy jakaś nastoletnia łajdaczka wchodzi na pomnik Jana Pawła II, zdejmuje gacie i sika, a jej koledzy robią zdjęcia i to filmują.  Co na to obrońcy wartości? Na razie milczą, bo cóż tu powiedzieć, jak się odnieść to takiego chamstwa? Co innego polemika z pisarzem, który robi warsztatowe błędy, jemu można próbować coś wyjaśnić, może zrozumie i się poprawi…

Przestrzeń komunikacyjna w Polsce – powtórzę – jest oddana wrogiej propagandzie za bezdurno. Złudzeniem jest to, że jakiś medialny przekaz prawicy trafia do kogokolwiek poza przekonanymi. Złudzeniem jest to, że ktoś, poza ciągle tymi samymi ludźmi się nim przejmuje. Oczywiście, mamy wiele szczęścia, bo nikt też nie specjalnie przejmuje się całą tą niby komunikacją. I dlatego też my tu jeszcze żyjemy. Bonda zaś musi puszczać o sobie reportaże w programie „Alarm”. Jest tam jednak uważana za pisarkę, podobnie jak Overbeek, choć napisała paszkwil na wyklętych. Komarenko zaś, jak słyszałem, ponoć występuje w TVP…To doprawdy niezwykłe. No i Blanka Lipińska ciągle jest na listach bestsellerów. I pozostanie tam jeszcze długo. 



tagi: pisarze  rynek  wojna  propaganda  komunikacja  prowokacja  agenci  piosenkarze 

gabriel-maciejewski
17 marca 2023 07:33
58     3227    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Antonim @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 08:19

Chojeckiego coś ostatnio telepie na dźwięk słowa biskup albo kościół, tutaj filmik poglądowy

https://www.youtube.com/watch?v=3MutRPbaGws

w sumie nie dziwi nic, jest on skrajnym protestantem oraz synem TW...

ciekawe czemu przypomniało mu się teraz o tym Karoniu, jak pamiętam toksskpert od etosu pracy dowartościowywał przez pewien czas katolicyzm wspominając o encyklice Rerum novarum, jednak o Karoniu nic ostatnio nie słychać, przeleciał jak meteoryt. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 09:25

Plus absolutny.

Wie Pan co? Jak wychodzę na balkon z niezdrowym zamiarem zapalenia papierosa to widzę bibliotekę. Ja się nawet do tej biblioteki zapisałem. Ja nawet w tej bibliotece kilka razy byłem i nawet coś kilka razy wypożyczyłem. Ja nawet to wypożyczone przeczytałem. Półki, które mnie interesowały były (pewnie nadal są) bardzo krótkie. Tych kilka wizyt w tej bibliotece niezmiennie mną kilka razy wstrząsnęło: przede mną zawsze jakieś baby w kolejce trzymające po dwa romansidła. Aż polazłem sprawdzić tę półkę - a to były dwa regały.

Ja nawet tej bibliotece podarowałem kilka Pańskich książek, po których nie ma śladu.

Kilka ładnych lat temu (dokładnie nie podam) wszedł przepis, że książka nie może być w bibliotece dłużej niż dziesięć lat - taki epidemiologiczny płaszczyk. Biblioteka Kongresu pęka ze śmiechu.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 09:52

Jak idę do biblioteki po potrzebne książki to muszę dylać na Uniwersytet i 100zł kaucji za każdą zostawić bo nie jestem pracownikiem naukowym (czyli w domyśle kradnę?). A i tak to luksus bo większość publikacji mnie interesujących w ogóle nie jest do wypożyczenia jak się nie jest pracownikiem uczelni. Ewentualnie za osobistą zgodą rektora po pisemnym uzasadnieniu mogę skorzystać w wydziałowej czytelni. Za to Bonda i Mróz na każdym osiedlu w każdej filli wysypuje się z półek. A ja się pytam po co? Skoro to takie bestsellery to chyba każdy zainteresowany już sobie zakupił?

zaloguj się by móc komentować

atelin @Zyszko 17 marca 2023 09:52
17 marca 2023 09:56

Jasna cholera. A co się powinno pisać w takim pisemnym uzasadnieniu?

zaloguj się by móc komentować

zkr @atelin 17 marca 2023 09:25
17 marca 2023 09:58

> książka nie może być w bibliotece dłużej niż dziesięć lat

Smierdzi mi to gansterskim wymuszeniem - biblioteki beda musialy kupowac nowe wydania po 10 latach.

Cos podobnego (ale w wiekszej skali) bylo z podrecznikami szkolnymi. Praktycznie co roku trzeba bylo kupowac nowe podreczniki. Nie dalo sie korzystac z podrecznikow po starszym rodzenstwie (bo jakas zmiana programowa etc). Uwazam, ze to byla ustawka urzedasow z wydawnictwami.

Inny efekt takiego wymuszenia to to, ze starsze ksiazki beda wypierane systematycznie przez to co mozemy znalezc na kartonowych stojakach w supermarketach.

zaloguj się by móc komentować

atelin @zkr 17 marca 2023 09:58
17 marca 2023 10:02

Może tak być. Ale przy okazji tej ustawki chodzi mi po głowie eliminacja niewygodnych treści.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 10:04

Tak,...

...  komunikacja  propagandowa  w  narodzie  zanika  -  oczywiscie,  ze  jest  to  zjawisko  zdrowe,  logiczne  i  swiadczy,  ze  wiekszosc  narodu  jeszcze  nie  zglupiala  -  i  licze,  ze  nie  zglupieje  !!!

Mroz  z  Bondo,  z  Opozdo,...  Chojecki,  Karon  czy  Komarenko,...  mlodsza  Kwasniewska,  Starak-Wozniakowa,  zona  Miszczaka  czy  ten  debil  Mozil  ,,otFierajoNce  sie,,  na  bezdzietnosc...  ta  cala  PATOLOGIA  ,,pisarsko-piesniarsko-cFelebrycka,,   JEST  WON  !!!

 

W  koncu,...  Panie  Gabrielu,  czegoz  sie  nie  robi  zeby  nie  dac  sobie  ODSPAWAC  RYJA  OD  KORYTA,    

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 10:04

Tam byl jakis ostry spor z Chojeckim. Karon o jego srodowisku powiedzial:

"Jestescie marginesem i zostaniecie zmarginalizowani poniewaz siejecie nienawisc"

zaloguj się by móc komentować

zkr @Antonim 17 marca 2023 08:19
17 marca 2023 10:06

> jednak o Karoniu nic ostatnio nie słychać, przeleciał jak meteoryt. 

Ciezko choruje.

zaloguj się by móc komentować

zkr @atelin 17 marca 2023 10:02
17 marca 2023 10:12

> chodzi mi po głowie eliminacja niewygodnych treści.

A, to tez, nie pomyslalem o tym.
Zgadzam sie.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @atelin 17 marca 2023 09:56
17 marca 2023 10:17

Za radą pani z biblioteki pisałem kilka lat temu podanie do dziakana (czy tam rektora już nie pamiętam) kim jestem i po co mi książki z wydziału etnografii. Po 2 tyg. się zgodził że mogę korzystać w czytelni. Teraz nawet nie wiem czy teraz tak można, w katalogu piszą "tylko dla pracowników" a mnie się już nie chce z nimi boksować.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Paris 17 marca 2023 10:04
17 marca 2023 10:18

Bardzo ładnie to Pani ujęła. To jak z wizytą w bibliotece, kto i co czyta...

A klikalność musi być. A do klikalności potrzebni są debile. Jak to jest, że ta cała klikalność przynosi zyski z Opozdy i Mozila???

zaloguj się by móc komentować

Paris @atelin 17 marca 2023 10:18
17 marca 2023 10:26

Ta  ,,klikalnosc,,...

...  to  jest  WIELKA  LIPA...  i  tam  -  w  ogole  -  potrzebna  jest  WIELKA  KONTROLA  +  PROKURATOR  !!!

zaloguj się by móc komentować

atelin @Paris 17 marca 2023 10:26
17 marca 2023 10:29

Nie lipa, tylko realna kasa. Prokurator nie ma tam nic do roboty, ponieważ debile klikają na własne życzenie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @atelin 17 marca 2023 10:29
17 marca 2023 10:35

Prosze  dac  spokoj,  Panie  Atelin,...

...  napisalam  to,  co  napisalam...  to  ,,klikanie,,  to  jest  WIELKA  LIPA  !!!  

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 10:44

Dlatego nie klikam. Wystarczą tytuły. Ciekawe ile kliknięć ma Starak w bikini?

zaloguj się by móc komentować

atelin @Paris 17 marca 2023 10:35
17 marca 2023 10:45

Miało być do Pani Paris.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 10:51

Z książkami jest tak, że nikt się nimi nie interesuje, ale wszystkich od dziecka przymusza się że muszą się tym interesować, przez to nie ma w ogóle przyjętych ogólnych standardów. Dla oszustów to jest samograj bo mogą wciskać każdy śmieć jak najwyższej próby złoto i tak się nikt nie zorientuje. Z kinematografią jest np. tak że nawet jak zrobi się jakiś śmieć to tylko ci najbardziej oszukani się nabierają, ale nawet ktoś nie interesujący się kinem może obejrzeć dobry film i porównać z tym śmieciem, są jakieś granice żenady których nawet przekupieni krytycy nie zamienią na złoto, z książką niestety tak nie ma, bo osoba która czyta, tylko dlatego żeby przesuwać literki przed oczami nie sięgnie po dobrą książkę dla porównania, a nawet jak sięgnie to nie zrozumie, bo nie ma kto jej przetłumaczyć co właśnie przeczytała.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 10:56

" Eksperci zaś telewizyjni podnoszą jego znaczenie mówiąc o błędach warsztatowych. Tak, jakby jakiś warsztat miał kiedykolwiek jakieś znaczenie w nagonkach medialnych. "

To tak jakby Reagan zaczął tłumaczyć Gorbaczowowi, że ten Marks to popełnił w swoich dziełach błędy warsztatowe i żeby porzucili ten cały komunizm, bo to błędna idea.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 17 marca 2023 10:51
17 marca 2023 11:45

To jest niestety prawda, ale to też oznacza, że książki ważne będą wkrótce na wagę złota

zaloguj się by móc komentować




gabriel-maciejewski @atelin 17 marca 2023 09:25
17 marca 2023 11:47

Ja nawet nie próbowałem się nigdzie zapisać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Antonim 17 marca 2023 08:19
17 marca 2023 11:47

Gdzieś tam jest, ale nic już nie pisze. Bo wszystko już powiedział. Samo gęste i najgęstsze

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Zyszko 17 marca 2023 09:52
17 marca 2023 12:04

Tak, członkom kasty wolno więcej. Nie wiem, jak jest teraz, ale w latach '80 była w BUW-ie cztytelnia profesorska. Jej użytkownicy mogli zamówić dowolną ilość książek i trzymać je bezterminowo. I nikt nie miał prawa zapytać, co pan profesor opuszczający czytelnię ma w teczce. Były przypadki, że po śmierci takiego czytelnika przyjeżdżała jego żona z taksówką wyniesionych książek.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zyszko 17 marca 2023 09:52
17 marca 2023 12:08

Chodzi o brak alternatywy dla badziewia. Badziewie ma za zadanie wyznaczać standardowy punkt odniesienia

To jest rodzaj tresury aplikowanej  czytelnikom.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 17 marca 2023 09:58
17 marca 2023 12:10

Pracownikom bibliotek jest wszystko jedno, bo przecież nie kupują za swoje.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 17 marca 2023 10:26
17 marca 2023 12:28

Ja bym zaczął kontrolę od "ustawek" w "Mini Lotto". I nawet wiem jak to zrobic. Tyle, ze nikt się nie pokwapi, bo to grozi nagłą wizytą "seryjnego".

Jak mi w połowie ostatniej dekady ub. wieku zdradził ówczesny prominentny członek Rady Nadzorczej spółki Totatlizator Sportowy (obsada zarządu i RN  - sama była nmenklatura pochodenia prawniczego) -  nikogo nie interesuje  "mały lotek ("Mini lotto"), a wszyscy skupiają uwagę na kumulacjach w "duzym lotku" (Lotto).  I o to właśnie chodzi.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @stanislaw-orda 17 marca 2023 12:08
17 marca 2023 12:36

To prawda niestety. Do tego badziewie jest zawsze tańsze.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 17 marca 2023 10:51
17 marca 2023 12:37

Czytają dla zabijania czasu (samotności). Im mniej wymagająca lektura tym lepiej. Poza tym mona pochwalic sie pred sąsiadką, co a nowść przyniosło sie ostatnio z bilioteki, co to o niej mówili w telewizorze. znam czytelnikw, ktrzy niczego nie czytali poza kryminalami, mimo że w kryminalach ogrywane sa wciaż te same schematy, a wcale nie jest ich duzo. To rodzaj uzależnienia, cos jak palenie papierosow.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 17 marca 2023 12:10
17 marca 2023 12:41

> Pracownikom bibliotek jest wszystko jedno, bo przecież nie kupują za swoje.

No tak ale wydaja nasza kase. Ciekaw jestem czy ten wymog 10 lat bedzie tez dotyczyl bibliotek szkolnych?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 17 marca 2023 12:41
17 marca 2023 12:59

Chyba nie, bo jakieś lektury w programach się jeszcze ostały, ale postęp galopuje, a ze w demokracji niczego nie mozna wykluczyć, 
poza zmianami na lepsze, to kto wie.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 13:01

Pytanie za piec punktow brzmi - po co i dla kogo sa biblioteki?

Schlagwort, ze to jest jakas skarbnica wiedzy sie sfilcowal odkad jest internet, w ktorym mozna znalezc wszystko, jesli oczywiscie ma sie tyle sily i zdolnosci, zeby wyjsc poza top5 sugestii suflowanych przez googla.

Szkol, kursow, szkolen juz nawet nie potrzeba, bo cala potrzebna wiedza dostepna jest w internecie. Przyklad z wojny - na ukrainski front, do batalionu trafily NLAW, gdzie nikt nie byl przeszkolony z obslugi sprzetu. Chlopaki weszly na jutuba, wpisali w okienko nlaw anti tank instruction manual i za pol godziny szli ze sprzetem na pierwsza linie obracac kacapska technike w kupe zlomu.

W bibliotece prozno tego szukac.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 13:03

"Ludzie autentycznie wierzą w to, że te zawody nie są ustawione, że sławę i popularność zdobywają ci, którzy są najlepsi. Ja tylko przypomnę, że nie tak dawno temu lansowano – w celu podniesienia sprzedaży – romans Bondy z Mrozem. Dziś ta sprawa nie jest nawet wspominana, bo nie chwyciło, a Bonda ujawniła nie tak dawno swojego partnera, którym jest jakiś całkiem nieznany w świecie rzekomych literatów pan."

Nie tylko pisarze się lansują i są lansowani.

Pieśniarze również.

Na przykład słynna już, pomimo młodego wieku [18 lat] piosenkarka Roksana Węgiel z Jasła, która wydać zamierza swój najsłynniejszy jak dotąd album "13+5", jawniła po dluższym milczeniu nazwisko swojego nowego chłopaka. To równie słynny Kevin Mglej, który na codzień jest pisarzem piosenek. 

Tak informuje Wyborcza.

I oboje pracują, jak widać na poniżej zamieszczonej fotce, w oparach absurdu.

Roksana Węgiel jest zakochana. Kim jest jej ukochany, Kevin Mglej? | Viva.pl

kevinmglej

Verified

W oparach absurdu. Są to specjalne efekty studia @addictedtomusicstudios . Tak pracujemy w @wolfhouseproduction .
PS: to naprawdę są efekty.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 13:07

Roksana Węgiel + Kevin Mglej = Charlie, syn Wójcika.

Nazywa się to równanie z trzema wiadomymi.

zaloguj się by móc komentować


chlor @Szczodrocha33 17 marca 2023 13:03
17 marca 2023 14:57

O do licha..To teraz kalesony nosi się na wierzch?

 

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 15:28

Jak ktoś chce pobyć w polskiej bibliotece z polskimi książkami, jak za dawnych lat, zapraszam do biblioteki w podziemiach polskiego kościoła na Devonia Road w Londynie. Jak za okupacji, a i potem, też.

Normalnie chichot historii, bo co? Szatana, po prostu.

________

zaloguj się by móc komentować

glicek @valser 17 marca 2023 13:01
17 marca 2023 15:28

Szkol, kursow, szkolen juz nawet nie potrzeba, bo cala potrzebna wiedza dostepna jest w internecie. [...]  W bibliotece prozno tego szukac.

Pod tym względem są jak PRLowskie programy Adama Słodowego "zrób to sam" w czasie gdy na jutubce jest multim praktycznych prostych i przydatych filmów np. jak prawidłowo wywiercić dziurę w gresie.

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski 17 marca 2023 11:46
17 marca 2023 15:36

Kto to jest Starak?

Pewnie chodzi o Agnieszkę Woźniak-Starak. Wżeniona w rodzinę Staraków (miliarderów mających polską Polpharmę i inne duże sprywatyzowane firmy jak Kruszwica od olejów) została wesołą wdówką po tragicznej śmierci męża. Znana z niczego ew. z urody.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
17 marca 2023 15:47

(...) Od dłuższego już czasu wiadomo, że tak zwana kariera literacka to kreacja służb, a różni frajerzy mają ustawiać się w charakterze tła dla wybranych i wskazanych autorów, którzy wiodą sfingowane spory o rzekome imponderabilia (...)

W tym kontekście warto wspomnieć niemieckiego "znawcę i promotora literatury polskiej" czyli marcela Reich- Ranickiego, którego notka w tamtejszej wiki jest znacznie bardziej szczegółowa niż w polskiej:

(...) Pod koniec 1944 r. Reich-Ranicki rozpoczął pracę w UB , wkrótce po wyzwoleniu miasta na początku 1945 r. w Katowicach , gdzie organizował cenzurę [12] [ 13 ] [14] , a następnie jako dowódca drużyny w stopniu kapitana dla Polskiego Wywiadu Zagranicznego (MBP) w szpiegostwie antybrytyjskim . Przez pewien czas był nawet zastępcą szefa II., wydziału operacyjnego tajnych służb, których obszar działania obejmował oprócz Wielkiej Brytanii Niemcy i USA. W 1948 został wicekonsulemi przyjął nazwisko „Marceli Ranicki”, ponieważ jego nazwisko rodowe „Reich” zbyt przypominało Niemców. Oświadczył, że znał wówczas dziewczynę o imieniu Ranicka. Został wysłany jako rezydent do ambasady polskiej w Londynie , gdzie został zatrudniony jako szef agenta i był osobiście odpowiedzialny za sprawy Polaków na emigracji. Pod jego kierownictwem prowadzona była teczka zawierająca informacje o ponad 2000 polskich emigrantów. [15] Demokratycznie wybrany polski rząd na uchodźstwie posiadał  w tym czasie w Londynie swoją siedzibę(...)

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 17 marca 2023 11:46
17 marca 2023 15:54

To  jest  PRL`owski  cFaniak  i  zlodziej...

...  zarejestrowany  przez  SB  kapus-donosiciel  !!!

Dzis  ,,slynny  i  znany,,  kolekcjUner  i  fYlantrop,...  ta  dziunia  z  tvn  -  kiedys  Szulim,  Badziak  -  ,,wzenila  sie,,  w  rodzine  i  wyszla  zamaz  za  jego  pasierba  Piotra,  ktory  pewnego  pieknego  dnia  ze  swojego  pontonu  z  motorkiem,  szumnie  zwanego  ,,LODZIA,,  wylecial  do  wody  ,,przy  skrecaniu  nim,,  i  wziOl  sie  utopil.

W  internecie  wyli,  ze  byl  albo  nachlany  albo  nacpany,...  i  ze  zony  z  nim  nie  bylo.

Jednym  slowem  Starak  to  pSZeTstawiciel  zlodziejskiej  ,,oligarHJi,,  transformacji  ustrojowej  w  Polsce...  Kwasy,  Waltery,  Kulczyki  i  temu  podobne  ZLODZIEJSKIE  KLIMATY.  

...

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 17 marca 2023 12:10
17 marca 2023 15:58

Voila,...

...  i  w  ten  sposob  ,,nasze  panstFo,,  REANIMUJE  tego  bibliotecznego  trupa,  pozwalajac  tym  samym  na  te  patologie...

...  i  kolko  sie  zamyka  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 17 marca 2023 12:28
17 marca 2023 16:02

Piekne...

...  firma  -  tylko  i  wylacznie  -  DLA  SWOICH...  coby  z  glodu  nie  zdechli  i  CIAGLE  TRWALI  !!!

zaloguj się by móc komentować



Szczodrocha33 @chlor 17 marca 2023 14:57
17 marca 2023 19:46

"O do licha..To teraz kalesony nosi się na wierzch?"

No, kalesony na wierzch się nosi tylko w określonych kręgach, mówiąc wprost wśród szeroko rozumianej cyganerii artystycznej.

Takiej jak Roksana Węgiel i Kevin Mglej właśnie.

Mnie mówiąc szczerze to najbardziej bawi ta cudaczna i nader pretensjonalna zbitka imion i nazwisk.

To jest charakterystyczne dla ludzi aspirujących, których aspiracje sprowadzają się właśnie do nadawania takich "zachodnich" imion.

Mam nadzieję że ten "trynd" już w Polsce minął, i że przybywa Grzegorzów, Tadeuszów, Janów, Beat i Agnieszek.

Przecież polskie imiona są piękne.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @chlor 17 marca 2023 14:57
17 marca 2023 19:54

Temu Kevinowi zdaje się że jak sobie zrobi zdjęcie w kalesonach i w ciemnych okularach to będzie jak Jimmy Page albo Robert Plant.

To tak jak w tym dowcipie Mleczki, jeszcze z zamierzchłych czasów:

mąż ogłąda telewizję, i nagle mówi do żony krzątającej się w kuchni - "Maryśka, pokaż dupę, będzie jak na zachodzie..."

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @zkr 17 marca 2023 12:41
17 marca 2023 19:54

W bibliotekach szkolnych od dawna jest szajs 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 17 marca 2023 19:46
17 marca 2023 20:26

ale  Kevin powinien "zmoderować" pseudo Mglej np. na Mdlej,  a  lepiej na Chlej.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 17 marca 2023 20:26
17 marca 2023 20:54

Tak, jak patrzę na to jego nazwisko to też mam takie skojarzenia.

zaloguj się by móc komentować

olo @Paris 17 marca 2023 15:54
17 marca 2023 21:59

czyli zadna z niej stara baba od klikalnosci

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Szczodrocha33 17 marca 2023 19:46
17 marca 2023 22:47

Już dawno robiono sobie z tego jaja /Pretensjonalne imię i głupawe nazwisko/: vide: Hermenegilda Kociubińska, Eleonora Pigwa etc.. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @olo 17 marca 2023 21:59
18 marca 2023 07:58

To  zalezy,...

...  ktora  masz  na  mysli,  bo  z  tego  co  czytalam  to  ich  jest  4  -  2  najmlodsze  to  corcie,  jedna  najstarsza  to  zonka,  a  ta  z  tvn-g*wnoprawda  to  PRESStytutka  ,,synowa  fYlantropa,,...  ta,  to  takie  45-letnie  kosciste  szczudlo,  FATALNIE  ,,sie  ubierajONca,,  -  jak  wiekszosc  tych  wszystkich  ,,wielkiH  i  slynnyH,,  znana  -  rzeczywiscie  ,,z  niczego,,. 

Teraz  ponoc  -  jak  wyje  pudelo-wirtualny  motloch  -  ta  mocno  pApowana  dziunia  jest  ,,szczeNsliwie  zakoHana,,  w  jakims  ,,tajemniczym  restaLratoZe,,...  pewnie  juz  niebawem  cala  Polska  pozna  tego  ,,szczeNsliFca  i  wybranca  losu,,  bo  -  wypasiony  jak  szczur  w  zelaznym  sklepie  -  ,,pudel  i  wirtualna,,  o  tym  ZAWYJE  na  swoich  ZEROWISKACH  !!! 

zaloguj się by móc komentować

olo @Paris 18 marca 2023 07:58
18 marca 2023 08:36

ja nie wiem ktora z nich @atelin tak nazywa, ale mnie zadna do jego opisu nie pasuje

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować