-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Piarowa pornografia

Przez Śląsk przechodzi fala powodziowa, a my możemy obserwować niezwykły zupełnie festiwal, gdzie pokazują gołe, choć udawane emocje, w schematach wprost ściągniętych z enerdowskich filmów erotycznych.

Zaczęło się od zdjęcia premiera Tuska, który zajada we Wrocławiu zupę szczawiową, przysłaną mu z Sopotu przez żonę. Widok ten ostatecznie nas przekonuje, że ludzie z kręgów obecnej władzy żyją na wielkim planie filmowym. Niestety ogólny upadek kinematografii, przewaga seriali podporządkowanych pragnieniom gasnących gwiazd z lat dziewięćdziesiątych, powoduje, że nikt nie jest w stanie nawet wyobrazić sobie dobrego scenariusza. W następnym odcinku, jak sądzę, oglądać będziemy panią Małgosię, jak zbiera ten szczaw na zupę dla Donalda i obrywa płatki ze stokrotek szepcząc – kocha, lubi, szanuje. Jesteśmy całkiem blisko takich projekcji, skoro możemy na nagraniach oglądać Jachirę, jak patrzy tępo na pracę ratowników układających worki z piaskiem, tak jakby przyjechała sprawdzić czy na planie wszystko w porządku. Możemy też oglądać Grabca, jak spaceruje z posłanką, która w 2019 zablokowała budowę zbiorników retencyjnych w Kotlinie Kłodzkiej. Ludzie ci, zupełnie bez wstydu, jak aktorzy w filmach porno, pokazują swoje rzekome walory i domagają się oklasków. Skoczylas z Dziewulskim zaś wręcz modlą się do zdjęcia Tuska zajadającego zupę szczawiową wiezioną 500 km, w poprzek, przez Polskę.

Dla każdego jest jasne, że samorządy PO, a obecnie rząd są odpowiedzialne za sytuację. Ponieważ jednak to, co się stało nie pasuje w żaden sposób do dotychczasowego scenariusza ośmiu gwiazdek, a nowego nie ma, pozostają tylko scenariusze z pornosów. Wczoraj pokazali chyba najgorszy fragment. Tusk zwalił odpowiedzialność za pomoc powodzianom na Owsiaka. Urządzili konferencję prasową, a Owsiak, który wygląda już jak stara kobieta z półświatka, przylazł na nią z jakimś transparentem. Prezentował się gorzej niż Ron Jeremy w swoich ostatnich filmach. Tuskowi jednak wydawało się, że wszystko jest w najlepszym porządku, a poprzez Owsiaka trafi do młodzieży. Tej, jak sądzę, która balowała w latach osiemdziesiątych w Jarocinie pod nadzorem Waltera Chełstowskiego.

Na szczęście głosu w sprawie powodzian nie zabiera poseł Sawicki, a moim zdaniem dziennikarze z TV Republika powinni go teraz ścigać jak psa i zadawać mu szereg bardzo trudnych pytań. On bowiem jest także odpowiedzialny za tę sytuację. Na pewno miał całkowitą i pełną świadomość tego, kim jest Tusk i po co przyszedł do rządu. Pan Bóg, lub jak chcą niektórzy, natura, zechcieli to sprawdzić. Niestety „nasi” dziennikarze ograniczają się do pokazywania filmów, na których widzimy, jak ich wyrzucają z konferencji prasowych Tuska. Tych nagrań jest dużo i TV Republika oczekuje, jak zwykle, że będziemy im współczuć i pomagać finansowo. To jest absurd, muszą kogoś zgrilować, a Sawicki jest do tego najlepszy. Może być jeszcze Grabiec, bo on, bez względu na sytuację, cały czas uśmiecha się głupkowato. Tak więc, co by nie powiedział, pogłębi tylko wrażenie totalnej kompromitacji rządu.

W przeciwieństwie do Tuska, który ma w nosie to, co się stanie z ludźmi, wszelkie kompromitacje zaś nie dotyczą go z istoty, bo jest podłączony pod system niemiecki, taki Hołownia przeżywa wewnętrzne katusze. Jest to pan, całe życie zmagający się z problemem braku akceptacji. I teraz kiedy wydawało się, że ma wszystkich w garści, bo zajął wreszcie pozycję, z której może wygłaszać kazania i usadzać ludzi, którzy mu się nie podobają jak chce, przyszła ta powódź. No i klops. Co robić? Marszałek Hołownia, całkiem rozedrgany i znokautowany sytuacją, za którą przecież także odpowiada, zapytał dziennikarza TV Republika, co takiego on zrobił, dla powodzian, ile zbiorników retencyjnych wybudował. Ludzie mają z tego bekę, ale tamci udają, że wszystko jest w porządku. Choć powoli jednak coś do nich dociera. Miało być tak pięknie, a tu w ostatniej chwili ktoś zmienił scenariusz i finałowa scena gang bang należeć będzie jednak do kogoś innego. Takiego zawodu nie da się ukryć, niestety. Powoli zaczynają narastać napięcia między aktorami naszego serialu dla dorosłych, a pan Zandberg wręcz atakuje rząd. Czekamy z czym wyskoczy Włodek Czarzasty, w latach dziewięćdziesiątych niekwestionowana gwiazda seriali z kanału różowa landrynka. Na razie milczy, bo wie, że on akurat jest poza tym cyrkiem i być może czeka na jakąś propozycję od PiS. I ja, powiem Wam, wolałbym, żeby prezes komuś złożył jakąś propozycję. Nie mówię, że od razu Czarzastemu, ale komukolwiek, kto pozwoli odwołać ten rząd, powołać nowy lub rozpisać nowe wybory. Czym prędzej. Nie można bowiem żyć na planie pornosa, szczególnie jak się ma nieletnie dzieci. Bo dorośli jeszcze sobie to wszystko jakoś wytłumaczą. I będą udawać, że nic nie widzą. W Teatrze Dramatycznym stała przez długi czas ta cała złota vagina i ludzie chodzili obok udając, że tego nie widzą. Z naszymi aktorami i widzami będzie tak samo, szczególnie, że ich polityka, obliczona na podzielenie, trwałe, społeczeństwa, odniosła sukces, większy niż Gorzelik ze swoimi śląskimi utopiami. Kłamstwo rządzi w urzędach, w pionach administracyjnych w dużych sektorach gospodarki, a ludzie tam gadają językiem, który dla niektórych jest językiem TVN. W rzeczywistości to jest język z filmów, w których przez lata całe gwiazdorzył Ron Jeremy. Dlaczego tak jest? Bo wyborcy Tuska zatrzymali się mentalnie na etapie wtajemniczeń z późnej podstawówki, kiedy nieletni podnosili sobie samoocenę oglądając filmy dla dorosłych i popisując się ich znajomością przed takimi, co nie mieli video. Ludzie głosujący na Tuska, mówiący jak aktorzy z pornosów, uważają, że są w coś wtajemniczeni. Uważają tak nawet jak im się pokaże nagranie, na którym stoją z opuszczonymi spodniami, całkiem bez gaci. Są przekonani, że jest to powód do dumy. Lojalni zaś są jedynie wobec siebie i człowieka, który ich w to wszystko wrobił. Niestety, dotychczasowe metody wychowawcze stosowane przez dwie kadencje przez PiS niczego w kwestii scenariuszy i komunikacji nie zmieniły. Nawoływanie do opamiętania na nic się nie zdało, przeciwnie tylko utwierdziło tamtych w przekonaniu, że mają rację. Trzeba rozebrać plan tego serialu, dopiero zdjęcie dekoracji, tych wszystkich zasłon, parawanów, z wymalowanymi scenami z Kamasutry może coś zmienić. Tylko, czy PiS ma na to siłę? Tego nie wiem. Widać jednak wyraźnie, że niektórzy członkowie partii mają wielką ochotę dołączyć do aktorów na tym planie. I to jest zasmucające.

Od kilku dni mamy nowości w naszym sklepie

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pamietnik-kawalera-zakonu-sw-jana-alonso-contreras/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-41-galicja/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jerzy-ossolinski-biografia-ludwik-kubala/

 

Do przyszłej środy można się zapisywać na konferencję. Noclegi, jak już wielokrotnie pisałem, należy organizować sobie we własnym zakresie

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-x-konferencji-latajacego-uniwersytetu-leszczynowego/



tagi: rząd  promocja  tusk  pr  kłamstwa  katastrofa  powódź  degeneracja 

gabriel-maciejewski
18 września 2024 09:53
186     5906    18 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
18 września 2024 10:12

"...modlą się do zdjęcia Tuska zajadającego zupę szczawiową wiezioną 500 km, w poprzek, przez Polskę."

Po pierwsze: wdłuż, ta zupa to jednak po południkach jechała. Ale Pan wie, że ja się przytegowuję do wszystkiego. To jednak tylko tak, dla zasady, bo jestem w szoku ponieważ:

po drugie: jaka była beka tuskoidów, kiedy Maria Kaczyńska przyniosła do samolotu kanapki Lechowi tuż przed wylotem?

po trzecie: ta zupa dotarła w reklamówce biedry? Bo to może być kluczowe.

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 18 września 2024 10:12
18 września 2024 10:17

I jeszcze mogła jechać na sygnałach świetlnych i dźwiękowych. Ta zupa.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
18 września 2024 10:30

> Zaczęło się od zdjęcia premiera Tuska, który zajada we Wrocławiu zupę szczawiową, przysłaną mu z Sopotu przez żonę.

Powinna byla mu jeszcze podac kompot z mirabelek :)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
18 września 2024 10:38

"Dla każdego jest jasne, że samorządy PO, a obecnie rząd są odpowiedzialne za sytuację. Ponieważ jednak to, co się stało nie pasuje w żaden sposób do dotychczasowego scenariusza ośmiu gwiazdek, a nowego nie ma, pozostają tylko scenariusze z pornosów. "--- nie mogę się powstrzymać,aby nie zacytować pana tekstu...

Ja bardzo współczuję tym biedakom,co stracili wszystko,ale trudno oprzeć się konstatacji,że akurat powódź dotknęła te województwa, które głosowały na PO i w samorządach siedziały okrakiem od dawna. Zupkę szczawiową zjada Tusku,bo zupka najlepsza od żonki,ale gdzieś Tusku zgubił,że to poszkodowani potrzebują gorącej zupki...a nie żebrać z apelem o wodę dla powodzian u całego narodu...

zaloguj się by móc komentować

atelin @zkr 18 września 2024 10:30
18 września 2024 10:38

Taki strzał w kolano: a taki był klimatyczny... szkoda. Co na to Ostatnie Pokolenie? Nadal durnie będą wierzyć w strefy czystego transportu?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
18 września 2024 10:42

Z Czech informacje szły dwa tygodnie wcześniej, że będzie ulewa. Przygotowujcie się!

Zbiorników nie spuścili o czasie.

Za to von der Leyen przyjedzie wesprzeć Tuska, który chyba zaczyna robić kampanię prezydencką. Media będą go kreować na bohatera.

Dlaczego Republika, czy inni tzw. prawicowi dziennikarze nie biegają za Wielichowską i nie pytają, co ma do powiedzenia w sprawie budowy zbiorników retencyjnych. To samo pytanie do  starostów powiatów i uczestników protestów przeciwko budowie zbiorników w Kłodzu i innych miejscowościach. 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @atelin 18 września 2024 10:17
18 września 2024 10:47

Powodowana odruchem współczucia -wrzuciłam do sklepowego kosza dla powodzian produkty na suchą zupkę ... bez sygnałów świetlnych i dźwiękowych.Moje współczucie nie sięga  do podniebienia Tuskowego i zupki szczawiowej...pewnie jechała ta zupka w obstawie...hmn....

zaloguj się by móc komentować

Frymac @gabriel-maciejewski
18 września 2024 10:51

Wczoraj były wiceprezes Wód Polskich udzielił wypowiedzi odnoszącej się do aktualnej sytuacji i wstrzymanej koncepcji budowy 9-10 zbiorników retencyjnych w 2019 roku. Skonkludował ni mniej, nie więcej, że gdyby nie terror ekologów i ówczesnej opozycji (wymienił aktualną liderkę Zielonych i wiceminister Klimatu i Środowiska - Urszulę Zielińską) nie doszłoby do obecnej sytuacji. Sformułował również zarzut wobec poprzedniej minister rządu "Dobrej zmiany", że uległa naciskom i terrorowi, wstrzymując realizację projektu. W ciągu czterech lat miało powstać 4-5 zbiorników, które wymiernie wpłynęłyby na bezpieczeństwo regionu, aktualnie objętęgo powodzią i ograniczyłyby skalę zniszczeń. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 18 września 2024 10:42
18 września 2024 10:58

Pytają pani Ewo.... sami są też i nie bez winy,gdy w pewnym okresie majtkami trzęśli ,gdy zieloni ruszyli w obronie własności przyrody i likwidacji przed wysiedleniem. Czy info z Czech było dla Rządu aż tak istotne? Ależ skąd ,wystarczyło zmarszczyć marsowe czółko,że ten teges......a co do zbiorników,to wymiana personelu wód polskich ,stworzyła większą strategię ,niz same decyzje.Tym nowym nie dano przecież wyraźnych rozkazów wierchuszki i całkiem stracili orientację.........co moze nastąpić. Przecież to jak z KRS neo urzędnicy,zamienić na tych "praworządnych"...

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
18 września 2024 11:19

Z Sawickim problem jest taki, że oni od jakiegoś czasu go promują bo mówi rzeczy niepochlebne dla rządu w którym współuczestniczy. Gość ciemnia i się legenduje na dobrego wujka a nasi myślą, że on zerwie koalicję. Rząd z PSLem to taki sam syf jak rząd z Konfederacją, kłopoty nie znikną ale może chociaż zniknie Tusk?

zaloguj się by móc komentować

onyx @Frymac 18 września 2024 10:51
18 września 2024 11:23

On siebie ratuje bo wie, że może być kozłem ofiarnym całej tragedii. Czesi ostrzegali tydzień wcześniej a wody ze zbiorników nie spuszczano bo w mediach była narracja o suszy i wyschniętej Wiśle, które to czynniki skutkują wzrostem cen wody w gospodarstwach domowych. W Stanach to już tam wszędzie by wjechali federalni z FBI i trzepali papiery. My niestety nie mamy polskich niezależnych służb.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Frymac 18 września 2024 10:51
18 września 2024 11:39

Czyli łaczac to z informacja p. Ewy, ze nie opróznili zbiornikow na czas, wychodzi, ze ktos istanowił wykorzystac nadchodzace ulewy do pogorszenia sytuacji powodziowej w celu...? Zdmuchniecia Tuska?

Bo ta tama co pekłs w Stroniu, niszcząc Ladrk-Zdroj, to mi tak wychodzi na celowe pękniecie.

I stad tylu politykow PO krecacych sie po wałach, bo wycxuli, że ktos robi im dywersję. 

Tak to widze.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 18 września 2024 11:39
18 września 2024 11:57

> I stad tylu politykow PO krecacych sie po wałach, bo wycxuli

bo wyczuli, ze sa waly do zrobienia ;P

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @OjciecDyrektor 18 września 2024 11:39
18 września 2024 11:58

No i rozkopany zupełnie celowo wał ppowodziowy w Jeleniej Górze... Ciekawe, ile jeszcze takich hopsztosów poznamy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @maria-ciszewska 18 września 2024 11:58
18 września 2024 12:07

No właśnie.....celowo na to zwracam uwage, bo wszyscy robią tzw. "mordę w kubel", jakby wiedzieli, ze to śliski temat. Wiedzą wszyscy i wszyscy milczą. Jedynie zlecaja dziennikarzom takie zadenucjowanie w nadziei, ze lud skuma o co chodzi. Ale lud nie kuma, bo sa emocje.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Frymac 18 września 2024 10:51
18 września 2024 12:11

Pani Urszula z Ministerstwa Pogody i Okoliczności wyrasta na jedną z WIĘKSZYCH gwiazd tego piarowego pornosa.

Jachira to pewnie zawsze oglądała TVP Info i wie jak się zachować, bo pewnie teraz kręcą kolejny sezon Polowania na Ćmy.

Rzeczpospolita napisała, że monitorują powódź eksperymentalnie z satelity, pewnie Nowy Neo Hitlerowski Rząd tak steruje, żeby coś potopić bo trzeba różne dziwne sprawy przykryć, tak słyszałem jak ich słuchałem, gdy byli tylko Neo Hitlerowcami w opozycji.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @maria-ciszewska 18 września 2024 11:58
18 września 2024 12:24

Forbes postawił taką tezę -> W Jeleniej Górze przerwano wały, by uratować ośrodek wypoczynkowy milionera? Prokuratura wszczęła śledztwo.

Przypomnę jeszcze dwa filmy Wielka Woda (ponoć duży sukces Netflix-a) i Rojst Millenium. Może to taka tradycja, że w tej części Polski, która chyba się wstydzi ... ZALEWA się regularnie, żeby coś się ROZPŁYNĘŁO ... 

zaloguj się by móc komentować

PanTehu @gabriel-maciejewski
18 września 2024 12:32

Nie dawniej niż tydzień temu zastanawiałem się gdzie się podziała żonaTuska a tu się okazał ,że kobiecicna szczaw zbierała :) Ciekawe czy razem z ruską asystentką?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 18 września 2024 11:39
18 września 2024 12:38

Daj pan spokój z tymi wnioskami,bo dostanę białej gorączki. Tusk się sam wydmucha jak hybryda wcześniej czy później....wałów mu nie brakuje ...Jeszcze wyjdzie na to,że agenty pisowskie spowodowały deszczyk ,aby nadmuchać Tuskowi...i stąd ta powodź...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BTWSelena 18 września 2024 12:38
18 września 2024 13:00

Może spacerek nad Wisłę?

Miło popatrzyć jak przy Wawelu woda się wolno wlecze i chyba potrzeby zalewania tych nowych osiedli za progiem wodnym Dąbie, nie będzie.

Na mnie działa to rekreacyjnie codziennie chodzę lub roweruję, od soboty.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 18 września 2024 10:42
18 września 2024 13:04

Bo  tam  nie  ma  kto  biegac,...

...  a  na  zatrudnienie  ,,biegajoNcyH  presstytutek,,  ni  ma  kasy  !!!

 

Ostatecznie  Danka  moglaby  polatac...  nie  zaszkodziloby  jej  to,  ale  ona  ZERUJE  w  studio...  ,,pSZeT  kamerO,,  taaaka  ,,zaslORZona  JIkona,,.

zaloguj się by móc komentować

Frymac @onyx 18 września 2024 11:23
18 września 2024 13:05

Nie wykluczone. Ponadto zaznaczył, że to strona niemiecka od kilku lat torpedowała i sabotowała regulację Odry, albowiem zarzucała polskiej stronie "dewastację środowiska", natomiast polsko-niemieckie konsultacje w tym zakresie były fikcją. Nasi próbowali sprowadzić kwestię na grunt realności, zaś stronę niemiecką reprezentowali ekolodzy. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Frymac 18 września 2024 10:51
18 września 2024 13:07

Pieknie  ,,slORZO  nasi  wybrancy,,  narodowi  !!!

zaloguj się by móc komentować

Frymac @OjciecDyrektor 18 września 2024 11:39
18 września 2024 13:07

Tak, ponoć zlekceważono prognozy i opóźniono decyzję opróżnienia zbiorników o 5 dni aż do krytycznego momentu, w którym nie było już sposobności zneutralizowania zagrożenia.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 18 września 2024 13:00
18 września 2024 13:07

Jak na razie na takie spacerki za wcześnie ArGucie. Ale widzę Wawel przez okna ,Kopiec Kościuszki też,no i Lasek Wolski...Kiedyś widziałam jak Wisła pod Wawelem się przelewała,chwała Bogu teraz nie...ale przy najmniejszym deszczyku pod wiaduktami często po kolanka wody...

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 18 września 2024 11:23
18 września 2024 13:13

W  Chorwacji...

...  tez  byly  owodzie,...  ze  3-4  tygodnie  temu  !!!

 

I  nikt  z  tych  ,,zatroskanyH  biurew  i  ekoterrorystow,,  NIE  ZAJARZYL,...  a  teraz  TRAGEDIA  na  cala  Europe.

Zebrza  ,,o  pomoc,,  zeby  ja  ROZKRASC,...  a  dlugi  zostawic  mlodym  pokoleniom.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Frymac 18 września 2024 13:05
18 września 2024 13:19

Czyli to nie głupota, a celowe działanie. Kto to zlecił? Jakieś służby, ale kurna jakie?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Frymac 18 września 2024 13:05
18 września 2024 13:22

Jeszcze  lepiej  !!!

No,  to  sie  BIURWY  ,,pieknie  bawia,,  kosztem  tragedii  ludzi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Frymac 18 września 2024 13:07
18 września 2024 13:22

No i to oznacza, że nawet jakby te 10 dodatkowych zbiorników zbudowano kilka lat trmu, to też byłaby taka sama powodż, bo zbiornik nie opróżniony to tak, jakby zbiornika nie było. Niewesoło...

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Frymac 18 września 2024 13:07
18 września 2024 13:23

https://www.youtube.com/watch?v=hWNs58F89Y8&t=1617s

To by było na tyle...

Tak na marginesie - Sawicki dziś rano udzielał wywiadu w radiu Wnet - tak podminowanego Sawickiego dawno nie widziałem i nie słyszałem, on się prawie trząsł. Generalnie polecam - ten stek bzdur, który z siebie wyrzucił, te plucie i krzyki powinny co poniektórych otrzeźwić na okoliczność myślenia o nim jako o koniu trojański pisu w uśmiechniętej koalicji....

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @OjciecDyrektor 18 września 2024 13:22
18 września 2024 13:26

Gorzej, bo zbiornik przepełniony i zniszczony dodatkowym przepływem kumuluje falę powodziową dodatkowo.

zaloguj się by móc komentować


orjan @atelin 18 września 2024 10:12
18 września 2024 14:17

A wiesz, coś jest na rzeczy. Ja nie wstydzę się chodzić do Biedronki i jakiś czas temu widziałem tam gotową zupę szczawiową z instrukcją, że gotowa do spożycia, ale żeby dodać jajko na twardo. Ciekawe, czy jajka też dowieźli, bo ta lebiega wyraźnie potrzebuje.

Mąż stanu poszedłby piechotą na Żoliborz zaproponować czasowy rozejm, to przynajmniej strzeliłby jakieś punkty a krytyków z PiS przynajmniej na chwilę zneutralizowałby. A ten do Owsiaka! A gdzie babcia Kasia?

Gdy jeszcze w zimie podzieliłem się tutaj oceną, iż to są same  a beznadziejne partacze, to zastrzegłem, że niuchronnie coś się wydarzy, co ich obnaży. Szkoda tylko, że ze szkodą i z nieszczęściem tylu zwykłych ludzi. Lepiej byłoby, żeby poszli precz jeszcze zanim ciężar zadań całkiem przesunie się na usuwanie skutków.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Frymac 18 września 2024 13:07
18 września 2024 14:21

Nie podobno a na pewno! 

Tabela upustów

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @aszymanik 18 września 2024 13:26
18 września 2024 14:24

Gdyby widzieli potrzebę tych zbiorników, to przy okazji może dostrzegaliby reguły spuszczania. A tak, to do spuszczenia zostali tylko oni.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @aszymanik 18 września 2024 13:26
18 września 2024 14:26

Otóż to aszymaniku. Dzięki za linka powyżej... Pośpieszna Tuskowa wymiana kadr nawet w tej materii jest mi bliższa niż teoria spiskowa,że być może ktoś chciał wydmuchać Tuska.Niekopetencja gdzie przysłowiowy krawiec mianowany jest na doktora...i kroi nożyczkami w/g swojej wiedzy.

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 18 września 2024 14:21
18 września 2024 14:28

Załączam link do YT, bo poprzedni chyba "powaliłem” 

https://youtu.be/hWNs58F89Y8?si=WmdzkhC1Msig45cQ

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @orjan 18 września 2024 14:17
18 września 2024 14:33

Ja tam patrzę na to z trwogą, bo z wieloma tymi doświadczanymi teraz terenami byłem związany (czasowo, bo czasowo ale zawsze - sentyment mam). Na jedno liczę, że Jagodno zaleje po czubki drzew...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 18 września 2024 13:19
18 września 2024 14:36

Czyż to nie na rękę jest Niemcom?

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @Greenwatcher 18 września 2024 13:26
18 września 2024 14:56

Bardzo jestem w ogóle ciekaw pańskiego komentarza w tym temacie, myślę, że nie tylko ja. Jeśli nas czyta tutaj Pan Zbigniew, to ta sama prośba.

zaloguj się by móc komentować

Greenwatcher @aszymanik 18 września 2024 14:56
18 września 2024 15:30

Ale co tu komentować ...  Jeśli ktoś ma jeszcze do tego cierpliwość, to przecież nie jest trudno znaleźć cyfrowe ślady (chyba jescze są, bo w pośpiechu wiele już usunięto) takie jak np. NIE DLA ZBIORNIKÓW NA ZIEMI KŁODZKIEJ - https://www.youtube.com/watch?v=P9uG9JfnceU lub W MIĘDZYLESIU PADŁY DEKLARACJE, ZBIORNIKÓW NIE BĘDZIE - https://www.youtube.com/watch?v=U--EkNI5ljA

Chyba nie pierwszy raz, ale na pewno pierwszy w tej skali, ludzie uwiedzeni przez politykierów i ekologistów odczuli skutki bezustannej pornografii, o której napisał Gabriel. Państwo nie może udawać reklamowego bloku, a tego niestety chce obecna większość. Już promują się na powodzi "ekolodzy" i wskazują winnych. I tak w koło Macieju.   

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 18 września 2024 14:36
18 września 2024 15:40

Dolny Śląsk i miasto Wrocław są najbardziej proniemieckie w Polsce. Więc być może.....pomyślą sobie mieszkańcy Dolnego Śląska, że RP "nie zdała egzaminu" po raz drugi...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 18 września 2024 14:21
18 września 2024 15:45

Pytanie jest takie - kto wydaje polecenia/rozkazy obsłudze technicznej zbiorników retencyjnych w Polsce? Bo ten ktoś powinien zostać utopiony w Odrze przy udziale i na oczach  wszystkich mieszkańców zalanych wsi i muast.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 18 września 2024 10:42
18 września 2024 16:18

"Dlaczego Republika, czy inni tzw. prawicowi dziennikarze nie biegają za Wielichowską i nie pytają, co ma do powiedzenia w sprawie budowy zbiorników retencyjnych. To samo pytanie do  starostów powiatów i uczestników protestów przeciwko budowie zbiorników w Kłodzu i innych miejscowościach."

 

Bo oni nie potrafią inaczej.

Złodziej biega dookoła i krzyczy: "łapać złodzieja!"

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
18 września 2024 16:21

Ludzie potracili domy, cały dobytek, kościoły zalane wodą, zniszczona infrastruktura, mosty, drogi...

 

A premier zajada szczawiową i daje miliard złotych oraz oferuje niskooprocentowane pożyczki.

Że też mu się chce żartować w taką pogodę.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 18 września 2024 10:42
18 września 2024 16:23

Media natomiast przytomnie zauważyły i odnotowały, że posłanka Jachira zjawiła się na wałach w sandałach, co jest bardzo praktyczne.

 

Na mury, bracia kochani!

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 18 września 2024 15:45
18 września 2024 16:47

Prezesem Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie jest Joanna Kopczyńska powolana w styczniu br. w ramach platfusich czystek. Jakie kwalifikacje by nie miała, to atmosfera czystek po pisie nie mogła ułatwić jej współpracy z podległymi pionami urzędniczymi.

Reguły działania biurokracji są zawsze takie same. Gdy jest krzywo, zwłaszcza w czasie ogólnych a odgórnych "przeglądów kadrowych", to podlegli pracownicy schodzą do trybu własnego bezpieczeństwa. Po pierwsze, przestają działać z własnej inicjatywy i przechodzą na ścisły regulamin oraz na bieżące instrukcje z góry. To samo dotyczy obiegu informacji. Tyle tylko, że dotychczasowy ścisły regulamin ulega zachwianiu, gdyż jego wykonywanie jest zależne od predylekcji przełożonych (słynne prawo jak my je rozumiemy). Tymczasem znane i oswojone są tylko predylekcje tych, których akurat wywalono więc te są już nieaktualne. Dlatego największy pech, jeśli organizacja biurokratyczna zostanie właśnie wtedy trafiona jakimś kataklizmem, bo nie jest w stanie sprawnie zadziałać. Organizacja dopiero nauczy się po szkodach, których mogło nie być, gdyby nie czystki,  a ściślej, gdyby nie idiotyczne czystki w trybie terrorystycznym.

Ci od Tuska prawdopodobnie nigdy się już nie nauczą, bo właśnie stracili szansę na autorytet u podwładnych i pozostało im tylko panowanie za pomocą strachu. Tusk powinien ich wszystkich wyrzucić i to już. Tak zaczyna się równia pochyła.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 18 września 2024 16:47
18 września 2024 16:55

Czy to ona decydowała kiedy i ile wody zrzucić? Pytam się o osobę, która miała bezpośrednio takie kompetencje, a nie tylko nadzór ogólny.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 18 września 2024 16:47
18 września 2024 17:00

Bo ta decyzyjna osoba to uber-zbrodniarz. Spoeodowała straty w gigantycznych rozmiarach i do tego umyślnie. Bo nie wierzę w zaden błąd w ocenie sytuacji.

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @OjciecDyrektor 18 września 2024 11:39
18 września 2024 17:22

Pańska teoria jest wprawdzie ekstrawagancka, jednakowoż, zastanawiają mnie stale utrzymywane niskie prognozy fali dla Wrocławia. Patrzę na te pomiary w stacjach powyżej i jak nic wychodzi mi 7 metrów w Trestnie, a nie 5.65 m. Chyba że coś zmienili od 1997, poldery u bram miasta czy coś.

Jeśli Wrocław utonie, to...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Greenwatcher 18 września 2024 13:26
18 września 2024 17:28

Wysłuchałam cierpliwie od A DO Z ... O Matko Jedyna...pozostaje mi zacytować @aszymanika " Generalnie polecam - ten stek bzdur, który z siebie wyrzucił, te plucie i krzyki powinny co poniektórych otrzeźwić na okoliczność myślenia o nim jako o koniu trojański pisu w uśmiechniętej koalicji.... "

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @DrzewoPitagorasa 18 września 2024 17:38
18 września 2024 17:48

"Dzięki systemowi satelitarnemu Copernicus zapewniliśmy wczesne ostrzeganie zagrożonym obszarom już od 10 września. Do 13 września wysłaliśmy ponad 100 ostrzeżeń do władz w regionie. Na wniosek pięciu państw członkowskich uruchomiliśmy usługi szybkiego reagowania na obszarach objętych powodzią" -

a tutaj w linku rozwinięcie o co chodzi pt "Polscy europosłowie zaapelowali w PE o unijną pomoc dla powodzian "  https://stooq.pl/n/?f=1636315

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 18 września 2024 16:55
18 września 2024 17:53

Nie wiem. Jeśli to był jakiś pisowski ostaniec, to wkrótce wskażą go palcem jako dywersanta. Trzeba tylko pozacierać ślady, że się regulaminowo konsultował. Jeśli zaś ktos urodzony 13 grudnia 2023 r., to - doktryna Najumana, czy jak mu tam.

zaloguj się by móc komentować

Frymac @OjciecDyrektor 18 września 2024 13:19
18 września 2024 18:00

Przed chwilą w Polsacie dr Grzegorz Chocian wprost wyartykułował, że wywiad niemiecki podejmował wysiłki jego werbunku aby działał na rzecz blokady żeglugi śródlądowej i jej rozbudowy w Polsce. 

zaloguj się by móc komentować

Frymac @aszymanik 18 września 2024 13:23
18 września 2024 18:04

Sawicki będzie trwał do samego końca tej impotencji rządowej. 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 18 września 2024 15:45
18 września 2024 18:05

<<< Pytanie jest takie - kto wydaje polecenia/rozkazy obsłudze technicznej zbiorników retencyjnych w Polsce?>>>

Niepełną, ale sądzę, że bliską rzeczywistości ścieżkę decyzyjną opisał Radek Pogoda w linkowanym przeze mnie wcześniej odcinku jego kanału na  YT. Generalnie są to nominaci władz centralnych, gdyż obie firmy - Tauron i Wody Polskie są spółkami Skarbu Państwa. Radek Sugeruje, że nowi ludzie na kluczowych stanowiskach "odzyskanych" z łap PiS, nie zdażyli się jeszcze nauczyć swych obowiążków. :)).

Mnie opis Radka Pogody przekonuje (clou +- od 13 do 20 minuty).
 


 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 18 września 2024 17:00
18 września 2024 18:06

To sprawa złożona, bo jej początek tkwi w spowodowaniu braku rezerwy w zbiornikach powodziowch. To znaczy, że parę tygodni temu lont odpalił ten, kto zniedbał ich wypuszczenia wody. Tylko suchy zbiornik w Raciborzu Dolnym nie podlega takiemu bałaganowi, bo normalnie stoi pusty i czeka na wodę.

Trzeba zatem popatrzeć, kto na wrzesień wydał wiążące polecenia gospodarownia wodą w tych "mokrych" zbiornikach. Prawie na pewno polecenia te mają stempel z samej góry, bo ich koordynacyjny zasięg jest ogólnokrajowy.

Te wiążące polecenia mógł uchylić Tusk, ale on zlekceważył ostrzeżenia powodziowe. To znaczy przyjął te ostrzeżenia tak jak je zrozumiał. Skoro zaś on zlekceważył, to odpowiedni ministrowie, czy urzędnicy nawet nie śmieli się wychylać czyli zadziałali tak, jak powinność służby rozumieli. Dlatego raczej nie dowiemy się, kto winien. Ważniejsza jest bowiem ochrona Tuska i ten Najuman.

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 18 września 2024 18:06
18 września 2024 18:14

<<< To znaczy przyjął te ostrzeżenia tak jak je zrozumiał. >>>

Tusek nie jest od rozumienia komunikatów. Ma od tego ludzi i to jest okay. Gorzej, że dobór kadr jest wg klucza " jesli jesteś z nami.....będę cię bronił jak niepodległości". Merytoryczne kryteria poszły do kosza gdzieś ...około 1995?

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 18 września 2024 18:14
18 września 2024 18:59

Oczywiście. Tusk nie jest od rozumienia specjalistycznych komunikatów, bo to przekracza jego rozumienie (moje też - to normalne). Normalny przywódca zdaje się w takich sprawach na zaufanych wspólpracowników, żeby mu wypracowali rozwiązanie. Ale Tusk z przyczyny swojej polityki kadrowej nie ufa i nie może ufac swoim współpracownikom (bo dobierani według głupoty, czyli lojalności). Pozostali są niepewni co do ich lojalności. Co więc dostanie, to jeszcze przepuszcza przez swoje kwalifikacje pijarowe.

Teraz obstawił, że "ciepła woda w kranie" jest wżniejsza niż powodziowa, która przyjdzie, albo nie przyjdzie. A ta w kranie ma być. On zaś założył, że sam ma wojenne szczęście jak nalepszy z marszałków Napoleona i z tą powodzią mu się powiedzie. Ale skucha. On nawet (zapewne) nie pomyślał, że obstawiając w ten sposób w ogóle zamrozi procesy decyzyjne co do spuszczania ziorników powodziowych. Podwładni zaś zrozumieli: spuścimy coś, to będzie, że kwestionujemy decyzję Tuska. Zamienili więc jego pijarową opinię w jego decyzję.

Nie patrzmy, kto, co, w jaki sposób, tylko co się właściwie dzieje. Ja obstawiam, że właśnie to.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Aquilamagna 18 września 2024 17:22
18 września 2024 19:00

Tak...to takie usypianie...Kazanów-bis

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 18 września 2024 18:59
18 września 2024 19:09

Nie wierzę,  że ktoś tam nie wdrożył się. Piza tym nie wierzę, że ktos trzymać sie musi jakiś planów robionych na normalna sytuacje. Ostrzezenia były od 10 września. I od tej daty winno sie zbadać, kto co robił a czego nie zrobil - zaniedbal. Wszystko to - moim zdaniem - jest robota celową, z premedytacja. I tylko - pardon - głupi uwierzy, ze to taki zwyczajny balagan urzedniczy. Nazwisko i imie tego typa, co mial władze od 10 września nad zbiornikami powinno byc podane do publicznej wiadomosci, aby wszyscy wiedzieli kogo moga oberwac ze skóry.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 18 września 2024 18:05
18 września 2024 19:30

N8e zgadzam sie z tym Pogoda. On mi probuje wmówic, ze Wody Polskie to taki ubezwłasnowolniony pacjent. Poza tym on uzywa slów "może" w kontekscie terminu zmian kadrowych. Czyli on sam nie wie kiedy te zmiany kadrowe bylt. Poza tym jego tlumaczenie jest glupie i ibrażajace moją inteligencje, bo z jednej strony mówi, ze w Wodach było adekuranctwo i dzwonili do centrali co majatobic, a zaraz potem tlumaczy dlaczego Tusk uznal sytuacje za niekrytyczna - bo ci z centeali powiedzieli mu, ze Wody nie spuszczaja jeszcze widy ze zbiorników, a wiec nie jest źle. 

Czyli on - p. Pogoda - ma swoich sluchaczy za debili albo tych z centrali ma za schizofrenikow i to ciezkich. P. Pogoda jest gorszy od Sawickiego, bo Sawicki przynajmniej w radio WNET przytomnie powiedzial, ze nie mozna projektowac i tworzyc zbiornikow retencyjnych na bardzo zyznycj czarnych ziemiach, a takie projekty byly.

P. Pogoda chce mnie przytloczyc swoim doswiadczeniem w kontaktach z administracja panstwowa, ale ja sie nie dam i nie wcisnie mi kitu, ze to taka urzednicza niekompetencja. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 18 września 2024 19:09
18 września 2024 19:31

Jak obie życzysz. Zwróć jednak uwagę, że po Twojemu, czy po mojemu wychodzi ten sam winny. Prawnicy - zdaje się - nazywają to ładnie winą umyślną w zamiarze ewentualnym.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 18 września 2024 19:31
18 września 2024 19:38

A ja twierdzę, ze zamiar nie byl ewentualny, ale bezposredni. Czyli dzialanie z premedytacja, a nie niedbalstwo. Jakbys spojrzal na te sytuacje z drugiej strony, to musialbys przyznac, ze w sposob bardzo skuteczny zrealizowano przepis na powodź wszechczasow. W zasadzie nie zaniedbano niczego, aby taka powodź wywołac.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 18 września 2024 19:31
18 września 2024 19:43

Mnie w tych wszystkich gawedach tych wszystkich dociekliwych zastanawia jedno - naprawde tak trudno ustalic petsonalia osob podejmujacych decyzje o zrzutach wody i podac to wraz z materialem video lub w pisanym tekscie? Tacy znawcy, a nie potrafia tego ustalic? Jakas dziwna omerta w tej kwestii.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 18 września 2024 19:09
18 września 2024 19:59

"Obedrzeć ze skóry" niezależnie od tego, jak okrutnie to brzmi

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 18 września 2024 19:43
18 września 2024 20:01

Jak Ty sobie to wyobrażasz? Spytasz jakiegoś Tuska, a on Ci powie kto? A może pójdzie go zapytać jakiś prokurator?

Zdaje się nie doceniasz działania systemu ochrony danych osobowych. To jest św. Graal ochrony nieodpowiedzialności.

Tym prezesem Wód Polskich jest teraz niejaka Joanna Kopczyńska. Piszę niejaka, bo spróbuj wyguglać skąd ona się wzięła, rok urodzenia, do jakiej partii należy, czy jakie ma afiliacje ideolo i tak dalej. A przecież to jest wysoki urzędnik państwowy.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @orjan 18 września 2024 18:06
18 września 2024 20:11

A tu taki kwiatek.

Zaprotestowali sobie... a teraz ich zalało. Dlaczego dziennikarze nie chodzą za tymi radnyi i nie pytają, czy dziś taki sprzeciw by wysmażyli i kto ich do tego przekonał.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 18 września 2024 19:43
18 września 2024 20:32

Będa pewnie szli w korporacyjny sznyt obrony - tj. winne procedury - nie ludzie, błąd w ocenie etc. Sytuacja była oczywista od dawna - a bardzo oczywista na dni/godziny przed:

Wody Polskie nie chciały opróżnić zbiorników dzień przed powodzią. "Nie było takiej potrzeby"

Tzn. Tusk i jego podwładni "wiedział lub mógł się dowiedzieć (czyli wiedział) dochowując należytej staranności w stosunkach danego rodzaju". 

Ci na górze mogą mieć problem poznawczy - tzn. zagrożenie powodzią mogą traktować jako hipotezę jedną z wielu - jak tą iż "globalne ocieplenie" spowoduje, że Bałtyk nas zaleje. Tzn. zaprzęgli ludzi z uniwersytetów do robienia propagandy - i osiągnęli punkt, w którym sami nie wiedzą co jest prawdą, a co nie.

Prominentni prawnicy III RP nazywają taki stan niefortunnym zbiegiem okoliczności - czasu na decyzję mało, naczelny decydent jest ignorantem, a doradzający boją się nadstawić karku - gdy wydarzy się co innego, niż zaordynowali. Za straszenie premiera kara jest wyższa niż za zalanie miasta - więc lepiej zalać i zwalić na pogodę.

Ustalenie nazwisk wymaga odwagi - oznacza pójście na zwarcie z kimś, kto ma władzę (lub jest pod opieką) i będzie się bronił.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 18 września 2024 20:11
18 września 2024 20:43

Właśnie. Skoro spisane są czyny i rozmowy ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @onyx 18 września 2024 11:23
18 września 2024 20:46

I nigdy mieć nie będziemy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Wolfram 18 września 2024 20:32
18 września 2024 20:46

Podpisuję się. Właśnie tak to się dzieje.

zaloguj się by móc komentować


pike @Frymac 18 września 2024 18:00
18 września 2024 21:03

I jeszcze dodał ,że zna takich co zostali zwerbowani.

 O czym powiadomił ABW.

Ponoć UE zabroniła Polsce modernizacji urzadzęń wodnych itp..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 18 września 2024 20:32
18 września 2024 21:48

Nyślę, że ci co uznali na dzien przed powodzią, że nie ma potrzeby robić miejsce w zbiornikach, mają gwarancje bezkarności. A twierdzę tak po tym, że nikt z dziennikarzy sledczych i tych streamerów jutubowych czy twitterowych nie chce podać nazwisk ludzi na stanowiskach decyzyjnych. A myślę, że skoro taką wiedzą z nami się podzieli, i taką wiedzą się pochwalili, to nie byłoby dla nich żadnego problemu ustalić kto w tych zbiornikach jest zatrudniony na kierowniczych stanowiskach i komu podlegają.

zaloguj się by móc komentować

goldstone @OjciecDyrektor 18 września 2024 19:09
18 września 2024 21:52

https://nowinynyskie.com.pl/artykul/w-jeziorze-nyskim-nie-n1620829 "... Czy aktualna rezerwa powodziowa jest wystarczająca w kontekście prognozowanych opadów deszczu? - Na chwilę obecną tak. Kto decyduje o podjęciu decyzji o zwiększeniu zrzutów ze zbiornika i na jakiej podstawie (analizy?). - Gospodarka wodna na zbiornikach wodnych jest pilotowana przez Centrum Operacyjne Ochrony Przeciwpowodziowej RZGW we Wrocławiu pod nadzorem Dyrekcji RZGW we Wrocławiu, w tym Zastępcy Dyrektora ds. Ochrony Przed Powodzią i Suszą w porozumieniu z Zarządami Zlewni i kierownikami poszczególnych zbiorników po uprzednim przeanalizowaniu sytuacji w całym dorzeczu Odry. Ewentualne zrzuty ze zbiornika Nysa do Nysy Kłodzkiej mają wymierny wpływ na późniejsze wezbrania wód rzeki Odry, co również musi być przedmiotem nadzoru przez nasze służby. " Jak ktoś jest chętny to może wyszukać te osoby :) Dla mnie szokujące jest wywiad jest z piątku 13 września, wiadomo było że kataklizm się dzieje, a ktoś opowiada takie bajki i nie kryje się z tym...
zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @onyx 18 września 2024 11:19
18 września 2024 21:58

Sawicki powinien być już na emeryturze.

Takiemu zdolnemu doktorowi inżynierowi rolnemu powinno wystarczyć.

Przez nienawiść do pis nie zauważył, że wiek emerytalny jest ustawiony na sześdziesiąt pięć lat, a za wszelką cenę chce dotrwać do siódemki na końcu.

Cholernie pracowity chłopina.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Frymac 18 września 2024 10:51
18 września 2024 22:06

Posłanka Zalewska Anna zd. Gąsior, minister edykacji w rządzie PiSu. Jako minister od edukacji znakomicie znała się na kwestii zbiorników retencyjnych versus powódź... Więc i tę panią należy za łeb złapać przed kamerami. 

Ile jeszcze takich złogów jest w PiSie? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @BTWSelena 18 września 2024 10:58
18 września 2024 22:08

Znakomite i szczegółowe dwa filmy /podkasty/ zrobił na ten temat /Wody Polskie i Tauron/ Radosław Pogoda. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @KOSSOBOR 18 września 2024 22:06
18 września 2024 22:11

Dziś po południu tłumaczyła w WNET.

Nic nowego nie powiedziała, ale jest szkoda, ministrów Szyszki i Ardanowskiego.

 

P.S.

To tak z pomiędzy młota i kowadła.

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
18 września 2024 22:14

" Niestety „nasi” dziennikarze ograniczają się do pokazywania filmów, na których widzimy, jak ich wyrzucają z konferencji prasowych Tuska. Tych nagrań jest dużo i TV Republika oczekuje, jak zwykle, że będziemy im współczuć i pomagać finansowo. To jest absurd..."

"Nasi"(nie tylko dziennikarze) mają właśnie wystawioną piłkę na strzał do pustej bramki, ale jak zwykle wolą strzelać ponad poprzeczkę. Toyah też o tym pisał właśnie. Można byłoby kilkoma ruchami teraz przejąć inicjatywę i pokazać ludziom co i jak, ale jak widać niektórym bardzo na tym zależy żeby tego nie zrobić i to jest dramat.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @maria-ciszewska 18 września 2024 11:58
18 września 2024 22:15

Początek tych hopsztosów to zezwolenia na budowy na terenach polderów. Musiały tam pójść tęgie łapówy dla urzędników od wody... Skądinąd za komuny pobudowano całą dzielnicę we Wrocławiu na polderze i tę , w 1997 roku zalało po pierwsze piętro. Tak więc rozwalanie polderów ma swoją długą, polską tradycję...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
18 września 2024 22:15

" Bo wyborcy Tuska zatrzymali się mentalnie na etapie wtajemniczeń z późnej podstawówki, kiedy nieletni podnosili sobie samoocenę oglądając filmy dla dorosłych i popisując się ich znajomością przed takimi, co nie mieli video. Ludzie głosujący na Tuska, mówiący jak aktorzy z pornosów, uważają, że są w coś wtajemniczeni. Uważają tak nawet jak im się pokaże nagranie, na którym stoją z opuszczonymi spodniami, całkiem bez gaci. Są przekonani, że jest to powód do dumy. Lojalni zaś są jedynie wobec siebie i człowieka, który ich w to wszystko wrobił."

Chyba bardziej obrazowo nie da się tego opisać.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Frymac 18 września 2024 18:00
18 września 2024 22:16

Pan Grzegorz Chocian ciekawie mówi o budowach hydrotechnicznych. I, że to chyba nie na rękę naszym zachodnim braciom hitlerowcom ...

 
...

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Kuldahrus 18 września 2024 22:14
18 września 2024 22:18

Nie ma pozwolenia.

VAR albo TMO nie jest dla nas - wróć - nie jest nasze.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 18 września 2024 20:11
18 września 2024 22:23

"A tu taki kwiatek."

 

Ależ pani Ewo, kwiatków jest w Polsce bez liku.

Myślę że nie ma się co denerwować.

Minie kilka dni, albo tygodni, woda opadnie, wróci wszystko do normy.

No i lud znowu trzeba będzie czymś nowym zainteresować, znowu zaczną cuda na kiju pokazywać i klocki strugać, jasełka odprawiać.

Piaskownica postkomunistyczna.

Jak jest tak fest.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
18 września 2024 22:23

" Kłamstwo rządzi w urzędach, w pionach administracyjnych w dużych sektorach gospodarki, a ludzie tam gadają językiem, który dla niektórych jest językiem TVN. W rzeczywistości to jest język z filmów, w których przez lata całe gwiazdorzył Ron Jeremy."

To jest nieprawodpodobne, ale oni pomimo ich ewidentnej winy próbują zwalić wszystko na PiS, można powiedzieć, że to kłamstwo ma krótkie nogi, ale to kłamstwo w ogóle nie ma nóg.
Już ośrodki propagandowe grzeją na maksymalnych obrotach żeby zażarło.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 18 września 2024 13:19
18 września 2024 22:25

Jak to, "kurna jakie"? Z dziewięćdziesięciu kilku projektów PiSu prac regulacyjnych na Odrze, niedawno Tusk wycofał ponad dziewięćdziesiąt. W tym rozbiórkę już pobudowanych urządzeń. On działa według ścisłych punktów jakiegoś sztabu w Niemczech. I z tej teraz powodzi spokojnie się wymiksuje. Ma gwarancje. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @goldstone 18 września 2024 21:52
18 września 2024 22:27

Przed chwilą przeczytałem info z 20.14, że ze zbiornika należącego do Tauronu zrzucono wode bez uprzedzenia i konsultacji. Tusk nazwał te działania "szokujące". Widać więc wyraźnie, że ludzie na państwowych posadach mocno się starają, aby powódź była jak największa. To nie jest bałagan - to jest premedytacja. Już podniesiono prognozę fali we Wrocku na 640-650cm. Kto da więcej?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @KOSSOBOR 18 września 2024 22:25
18 września 2024 22:31

Czyli Pani też zauważa działanie z premedytacją. To dobrze. Bo p. Pogoda nie zauważa

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 18 września 2024 15:45
18 września 2024 22:34

Pod każda czynnościa w kwestiach spuszczania/ nie spuszczania wody ze zbiorników retencyjnych jest pieczątka i podpis urządnika. Zatem tych pochówków w Odrze winno być więcej. Raz na zawsze nauczka by była dla nstępców.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
18 września 2024 22:35

Był koedyś - może ze dwa lata temu - taki plakat "Spotkajmy się we Wrocławiu". Teraz już wiem, że chodziło o te fale powodziowe....

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 18 września 2024 18:05
18 września 2024 22:36

Tak nie jest. To nie był zwykły bałgan, nawet człowiek nie znający się na gospodarce wodnej wiedział, że była susza i można spokojnie opróżniać zbiorniki do zera i taka decyzja nie wiąże się z żadnym ryzykiem bo stan rzek był niski jeszcze 10.09 . Gdzieś na którymś szczeblu była decyzja żeby nie spuszczać wody pomimo ostrzeżeń. To nie był bałagan.

To fakt, że państwo jest słabe, ale ono nie zostało osłabione przez jakichś mitycznych "urzędników i polityków" tylko przez konkretne działania które możemy wskazać palcem, a które działy się u nas dużo wcześniej już przed powodzią. I nie jest tak że WSZYSCY politycy są winni.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @KOSSOBOR 18 września 2024 22:34
18 września 2024 22:37

No ale nikt nie potrafi ustalić imion i nazwisk konkretnych osób. Mamy wysyp Gallów Anonimów. Ich chyba nie chroni RODO. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 18 września 2024 22:27
18 września 2024 22:42

Od kilku dni ta premedytacja truje.

Tego niewiedzą nie da się wytłumaczyć, bo wszystkiemu winny jest PiS.

Spokojnie się przyglądają.

 

P.S.

wesoły sanitariusz andrzeja mleczki wrócił jako minister sprawiedliwości.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @KOSSOBOR 18 września 2024 22:06
18 września 2024 22:43

W żadnym wypadku. Oni właśnie tego chcą, szukają kozłą ofiarnego żeby odkręcić kota ogonem i to by był dla nich prezent.

Nie mówię, że dobrze postąpili uginając się pod naciskiem wtedy, bo to teraz ciąży, ale to nie czas na ustawianie szeregów, kiedy tamci tylko czekają na to.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 18 września 2024 13:19
18 września 2024 22:52

Te  same,  co...

...  sie  ,,arHiFOm,,  nowe  w  Krakowie  ,,SAMO  SPALILO,,  !!!

 

I  Majchrowskiemu  ,,wlos  z  siwego  lba,,  nie  spadl.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @MarekBielany 18 września 2024 22:11
18 września 2024 22:53

Śp. profesora Szyszko nie mogę wybaczyć Kaczyńskiemu.

Ardanowski jakoś tam jeszcze walczy.

Leśnictwo i rolnictwo to nasze perły w koronie, dobra rodowe. i każda partia się na tych dziedzinach wyżywa...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @KOSSOBOR 18 września 2024 22:53
18 września 2024 22:59

wyżywiałaby się lepiej.

Ale ...

Chcącemu nie dzieje się krzywda.

Na drugie mam Krzysztof.

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 18 września 2024 22:31
18 września 2024 23:04

Działanie Chyżego z premedytacją widać wyraźnie od czasu rozpoczęcia kampanii wyborczej do parlamentu. 

Radoslaw Pogoda analizuje kwestię wielkiej wody, a więc tylko część działalności instytucji państwowych. Wstrzymałabym się zatem z atakami na niego. Podał wiele ważnych faktów. 

Ongi sporo pisałam o kwestii wody w Polsce /jeszcze na Nowym Ekranie/. Utworzenie "Wód Polskich" uważałam i uważam za złapanie Kraju za gardło, zwłaszcza w godzinie W. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 18 września 2024 22:37
18 września 2024 23:08

A nie sądzi Pan, że to kwestia prokuratury??? W Jeleniej Górze już prokuratura działa w sprawie Śledzia i "Bociana". 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @KOSSOBOR 18 września 2024 22:25
18 września 2024 23:11

"Z dziewięćdziesięciu kilku projektów PiSu prac regulacyjnych na Odrze, niedawno Tusk wycofał ponad dziewięćdziesiąt. "

 

Czy jest gdzieś lista tych projektów?

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Kuldahrus 18 września 2024 22:43
18 września 2024 23:14

A wie Pan co? W tej sytuacji zawsze będziemy zmuszenie konsumować jajeczko częściowo nieświeże. Czyli łykać te wszystkie numery PiSu, które byłu kontrnarodowe i wymachiwać chorągiewkami radośnie i patriotycznie, międląc brzydkie wyrazy w sercu. . Jest okazja dla prezesa, by pozbyć się złogów. I odnowić rzetelnie partię. 

No ale...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @DrzewoPitagorasa 18 września 2024 23:11
18 września 2024 23:17

Proszę pójść śladem konferencji prasowej Konfederacji w sprawie Odry. Niespełna miesiąc temu. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @KOSSOBOR 18 września 2024 23:14
18 września 2024 23:21

i dziwię się, że coś takiego stoi na skarpie.

Wystarczyłoby kopnąć w zadek.

 

 

zaloguj się by móc komentować



KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
18 września 2024 23:26

"...wolałbym, żeby prezes komuś złożył jakąś propozycję. Nie mówię, że od razu Czarzastemu, ale komukolwiek, kto pozwoli odwołać ten rząd, powołać nowy lub rozpisać nowe wybory. Czym prędzej."

Sic!!!  Pisałam tu o tym kilkakrotnie. Prezes zaś może spokojnie stworzyć  - po utworzeniu większości sejmowej - rząd fachowców. Ma już z czego wybierać. Niekoniecznie tylko z funków partyjnych. Przez ten czas od 13 grudnia 2023 roku można było poznać  /w necie/ sporo sensownych osób. A funki partyjne, wobec sytuacji wojennej, winni zacisnąć pośladki i stanąć w drugim szeregu. "Czym prędzej"!!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Matka-Scypiona 18 września 2024 23:21
18 września 2024 23:29

Cieszą się i się uśmiechają...

zaloguj się by móc komentować

onyx @Kuldahrus 18 września 2024 22:36
18 września 2024 23:31

W sierpniu rząd ogłosił, że będą podwyżki cen wody od nowego roku, do tego stopnia dotkliwe, że "droższa woda wymusi jej oszczędzanie".

https://www.infor.pl/prawo/nowosci-prawne/6670925,beda-zmiany-cen-wody-w-2025-roku-1-m3-za-1-zl-nastepne-dwa-taniej-niz-teraz-od-czwartego-metra-drozej-srednie-zuzycie-45-m3-wody-na-osobe.html

Później opadła woda w Wiśle i wszystkie media na początku września tłukły narrację o suszy i braku wody.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=susza+Wis%C5%82a+wysch%C5%82a

Nie puszczali wody ze zbiorników retencyjnych bo by im się narracja zawaliła. Czesi już na porządku września wysyłali monity i ostrzegali o możliwej powodzi ale wszyscy bagatelizowali sprawę albo takie mieli wytyczne. Wody Polskie zaczęły otwierać zbiorniki dzień przed pierwszą falą powodzi jak już na wszystko było za późno bo one powinny być już suche i czekać w gotowości.

"Warto również podkreślić, że w zbiornikach retencyjnych na Dolnym Śląsku znajdowało się 250 mln m sześc. wody, którą według portalu Business Insider oraz innych ekspertów można było spuścić do rzek. Nawet opróżnienie zbiorników o 100 mln m sześc. mogłoby zmniejszyć skutki fali powodziowej. "

https://www.tysol.pl/a128032-dlaczego-wczesniej-nie-oprozniono-zbiornikow-retencyjnych-wody-polskie-sie-tlumacza

Jesteśmy w obcych rękach albo rządzą nami szaleńcy albo na 100% jedno i drugie, wariaci i socjopaci na obcym garnuszku.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @KOSSOBOR 18 września 2024 23:04
18 września 2024 23:40

Do p. Pogody mam uwagę jedną - aby nie usprawiedliwiał Tuska i centrali tak kretyńsko. Bo akurst ten "kwiatek" psuje całą resztę. Jak chce się asekurować, to niech to zrobi tak, aby nie obrażać ludzkiej inteligencji

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @KOSSOBOR 18 września 2024 23:26
18 września 2024 23:41

Czyli PiS tworząc Wody Polskie chwycił Polskę za gardło? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 18 września 2024 23:41
19 września 2024 00:13

Wystarczy odpowiedni prezes Wód Polskich w stosownej chwili... Przecież Pan doskonale o tym wie. 

Albo "odpowiedni", albo /zbrodniczy/ kretyn, jak to widzimy ostatnio.

Bez żarcia można przeżyć jakiś czas. Bez wody - nie. Woda - to życie. /Chociaż w kontekście  powodzi aktualnej to niedobrze brzmi, ale to nie ma znaczenia w sensie dostępności wody./ 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
19 września 2024 02:30

A tutaj jeszcze jeden sposób na blokowanie ważnych inwestycji w infrastrukturę wodną.  Dr. Grzegorz Chocian
 

https://x.com/arekarecki12/status/1836408904885912035?s=46&t=vQUvRSA4ANZ7i_fYB5SkjQ

zaloguj się by móc komentować


orjan @OjciecDyrektor 18 września 2024 23:41
19 września 2024 05:00

Wody Polskie powstały w wykonaniu ustawy z 2017 r. Prawo wodne. Ta zaś ustawa była obowiązkowym wykonaniem licznych dyrektyw unijnych podjętych w latach od 1991 do 2008 r. Lista tych dyrektyw jest we wstępie do ustawy. Tekst pierwotny ustawy prawo wodne jest tutaj:

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170001566/O/D20171566.pdf

Czyli jednak to nie PiS chwycił za gardło.

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 18 września 2024 23:41
19 września 2024 05:27

Najbliżsi współpracownicy prezesa Wód Polskich Joanny Kopczyńskiej:

prezes Joanna Kopczyńska – od 11 stycznia 2024

    zastępca Prezesa Wód Polskich ds. Zarządzania Środowiskiem Wodnym –  Alicja Michalik-Kucińska (od 1 czerwca 2024)
    zastępca Prezesa Wód Polskich ds. Ochrony Przed Powodzią i Suszą –  Mateusz Balcerowicz (od 12 stycznia 2024)
    zastępca Prezesa Wód Polskich ds. Usług Wodnych –  Magdalena Żmuda (od 15 maja 2024)
    zastępca Prezesa Wód Polskich ds. Ekonomicznych i Organizacyjnych –  Jacek Jarząbek (od 1 kwietnia 2024)

Zakładam, że każde z nich zaczęło od podobnych roszad w swoich pionach. Prawdopodobnie te roszady sa jeszcze w toku.

Efekt tych zmian (ustawiania swoich) zawarty jest w pytaniu: w jakim stanie była pamięć zbiorowa tej organizacji w początku września i jak były wtedy drożne przepływy danych i informacji w przestrzeni od dowolnej zapory wodnej do pani prezes i dalej do tego Tuska i odwrotnie?

Teraz Ty mi powiedz: jak to mogło sprawnie działać we wrześniu, gdy zostało nagle postawione w surowym obliczu klęski żywiołowej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 18 września 2024 20:11
19 września 2024 07:12

Nie  byli  w  stanie  ,,pSZewidziec,,...

...  takiego  stanu,...  bo  ,,pypcia  mieli  na  LoczaH,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 18 września 2024 21:03
19 września 2024 07:13

A  ,,nasze  i  nienasze,,...

...  ,,oHoczo,,  sie  zgodzili  z  ta  ,,dyrektyFa,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 18 września 2024 22:16
19 września 2024 07:19

...  bandycko-zlodziejski  MODUS  OPERANDI...

...  jak  na  dloni  !!!

 

Narod  NIE  WYPRACUJE  na  te  BANDE...  nie  ma  nawet  takiej  opcji.

zaloguj się by móc komentować


Paris @orjan 19 września 2024 05:27
19 września 2024 07:33

Cala  ta...

...  ,,z  nadania  tuskowego  banda,,  POWINNA  JUZ  SIEDZIEC  w  CELA+  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 19 września 2024 05:27
19 września 2024 08:08

Przrz 8 miesięcy Balcerowicz sie nie wdrożył? Nie rozśmieszaj mnie. Poza tym zmiany to tylko kierownicteo. Zeykłych prscowników się nie rusza. Są jeszcze doradcy, eksperci, specjslisci. Ci się nie muszą wdrażac, aby ocdnić sytuacje w dniu 10 września. Bi jak są specjalistami, to widzą, myślą i dzwinią do tych, ktorzy mają kompetencję eydaeania rozkazów spyszczania wody, a jesli ci od spyszczania wody podlegaja bezpiśrednio pod kierownictwo, to alarmują kierownictwo. 

Nie widzę tu żadnej taryfy ulgowej i żadnego problemu "wdrażania się". Żadnego. Tacy specjalisci mogliby naeet zaalarmowac opinie publiczna poprzez twittera. Bylo coś takiego? Chyba nie. A to oznacza, że nyły top secret rozkazy/polecenia udawania głupiego, nie wdrożonego itd. Aby dokonac tej zbrodni.

Jak tam Wrocław? Zatonął?

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor 18 września 2024 23:41
19 września 2024 08:13

Jaki wg. Pana był cel tego sabotażu?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Gotoxy76 19 września 2024 08:13
19 września 2024 08:25

Ja  wiem,  ze...

...  jest  Pan  mlodym  czlowiekiem,...  ale  czy  napewno  nie  potrafi  Pan  kojarzyc  i  ,,laczyc  kropek,,  -  chocby  nawet  z  dyskusji  wczorajszo-dzisiejszej  pod  wpisem  CORYLLUS`a  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 18 września 2024 15:40
19 września 2024 08:26

> pomyślą sobie mieszkańcy Dolnego Śląska, że RP "nie zdała egzaminu" po raz drugi...

Jaki z tego wniosek?
Trzeba Niemcowi oddac te tereny w zarzadzanie ;)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Gotoxy76 19 września 2024 08:13
19 września 2024 08:31

Tego jeszcze nie wiem. Crl poznamy w przyszłosci, w fazie konsumowania tej dewastacji. Ale przecież widać wyraźnie, ze to celowa robota, zasłaniana głupkowatymi tłumaczeniami o bałaganie decyzyjnym i tskie tam pierdy. W Czechach administracja też nie jest taka miła dla ludzi, ale bez problemu uniknęli dewastacji. W 1997 w Czechach też mieli dużo zniszczeń. Więc można porownać i ocenić teraz. 

Podejrzenia kieruję w stronę Tuska i jego ekipy, bo oni mają władzę i oni wydają polecenia. Robią wszystko tak, aby było jak najgorzej. Więc ktoś im każe (bo to są słupy). Ale kto i w jakim celu? Tego nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 19 września 2024 08:08
19 września 2024 08:36

Matematyczne modelowanie problemów jest podstawą i procedury wariantowania/symulacji to jest istota podejmowania decyzji w takich przypadkach. Szarpacki słowne w mediach, eksperci, etc są scenografią amatorszczyznyi i zaklinania rzeczywistości. A już łaskawe, że z kosmosu będzie to obserwowane po 10.09. to pokaz zdolności wszystkich.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 19 września 2024 08:26
19 września 2024 08:43

https://wiadomosci.radiozet.pl/polska/powodz-2024-na-zywo-aktualne-informacje-i-komunikaty-wroclaw-olawa-nowogrod-bobrzanski-nowa-sol

 

Tu jest najlepsze rżnięcie glupa przez Tuska - mówi o kims przebranym w mundur i jeździ samochodem na falszywych blachach i sieje dezinformacje. Ale nie mogą go namierzyć i złapać. Po prostu fantomas. Tyle wojska, policji, dtonów, a oni nie mogą goścoa złapać. Sorty, ale to trzeba być idiotą, aby w takie teksty tuskowe wierzyc. Po tym, co Tusk mówi wiem, że on ten cały sabotaż koordynuje. Tyle niedorzeczności, tyle teatralnych gestów, że tylko oszust by się tak zachowywał 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 19 września 2024 08:36
19 września 2024 08:45

To jest bezczelne robienie z ludzi idiotów. Testowanie na ile można sobie pozwolić w wygadywaniu takich glupot.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 19 września 2024 08:26
19 września 2024 08:47

Tusk w linkowanym njusie już zapowiada, że jak spotkamy niemieckich żołnierzy, to żeby się nie bać, bo to będzie pomoc.

Czyli budowanie pozytwnego PR bundeswhery...ten sabitaż to wg mnie robiony jest dla Niemców, aby ludzie z Dolnego Slaska pokochali ich.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 19 września 2024 08:45
19 września 2024 08:51

On nie musi testować. On zna swój nawóz. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 19 września 2024 08:51
19 września 2024 08:58

No tak...Dolny Śląsk prawie jak Trójmiasto

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 19 września 2024 08:08
19 września 2024 09:00

Oj! Chyba nie pracowałeś w biurokracji, a tym bardziej w państwowej, czt samorządowej. Ale w takiej większej.

Ja nie zauważyłem, aby przyszło mi do głowy szukać taryfy ulgowej.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 18 września 2024 23:31
19 września 2024 09:02

Chociażby ten przypadek właśnie, o wcześniejszej blokadzie budowy zbiorników już nie wspomnę.

Mamy fakty wobec których wystarczy przyjąć właściwą postawę, a ja już widzę, że ludzie rozmywają to w imię tego żeby tylko jasno się nie określić. Już jest gadanie o "ogólnym polskim bałaganie", o "nieudolności polityków i urzędników", a właściwie to "PiS też nic nie zrobił, a powinien walnąć Rejtana w UE w sprawie Odry" itd.

Wszystko wymyślają, byle tylko się jasno nie określić i nazwać rzeczy po imieniu, kto działa przeciw Polsce. Nawet w obliczu tragedii.

Używając metafory Gabriela - niech ludzie wyjdą już z tej późnej podstawówki i przestaną bać się, że ich klasa wyśmieje jak staną po stronie prawdy.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 19 września 2024 08:31
19 września 2024 09:02

No tak..ale wczoraj jeszcze inaczej pan myślał,że to Tuska ktoś chciał zdmuchnąć."

"Czyli łaczac to z informacja p. Ewy, ze nie opróznili zbiornikow na czas, wychodzi, ze ktos istanowił wykorzystac nadchodzace ulewy do pogorszenia sytuacji powodziowej w celu...? Zdmuchniecia Tuska?

Bo ta tama co pekłs w Stroniu, niszcząc Ladrk-Zdroj, to mi tak wychodzi na celowe pękniecie.

I stad tylu politykow PO krecacych sie po wałach, bo wycxuli, że ktos robi im dywersję. 

Tak to widze."

A przecież cała ta szacowna "derekcja" decyzyjna wód polskich i zarządzanie zostało wymienione już na początku stycznia tego roku z pisowców na peowców...Czyżby agenci pisowcy specjalnie robili im dywersję?,że aż politycy PO musieli kręcić się po wałach.? A może to taka "Piarowa pornografia"..no nie wiem,nie wiem...nie nadążam...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 19 września 2024 09:00
19 września 2024 09:06

Ale zrzuty wody to domena techniczna, a nie robota papierkowa. To że dyrekcja jest w Warszawie i tam sie bawią papierkami W NICZYM nie krępowała technicznych pracowników - zwłaszcza technicxnych kierowników, specjalistów itd. Mirli bezpośredni kontakt z przełożonymi, a ci - jeśli nawet byli biurokratami, to w kwestiach technicznych zawszs zdają się na opinię techników. Zawszs. Wystarczy poobserwować ich przy "informatyzacji" urzędu. Technicy robią, co uważają za konieczne, a biurokrata się nie wyrąca do ich pracy. To samo przy zrzutach wody. A skoro ich nie było, to znaczy że mysiał wtjśc z najwyższej centrali rozkaz nie zrzucania wody. Tylko w ten sposób można wytłumaczyć bierność techników.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 19 września 2024 09:02
19 września 2024 09:09

No tak myślałem. Ale czym dłużej człowiek myśli, tym więcej pojawia się okoliczności, które należy zbadać, rozważyć. Przecież dyskusja angażuje umysłowo i człowiek nie pusze tylko po to, aby pisać. Jest rozwój. To chyba dobrze. Poza tym dopiero bardzo późnym wieczorem zacząłem czytać te wypowiedzi Tuska i jego reakcje. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 19 września 2024 09:00
19 września 2024 09:14

Bo nie ma takiej taryfy,Orjanie,jeżeli mozna było zmniejszyć skutki tak katastrofalnej powodzi ,odnośnie zbiorników retencyjnych. Decyzje podejmuje nie cieć ,czy sprzątać chodnik teraz,czy później,wszystko jest zanotowane i stoi w "papierach". Ale znając działalność pana premiera Tuska ,będzie doktryna Neumanna. I tyle... na razie jest lansowanie się na ludzkim nieszczęściu...a nóż widelec uda się zostać zbawcą narodu...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 19 września 2024 09:14
19 września 2024 09:16

O tym też pisałem, że powódź zostanie odtrąbiona jsko sukces - bo Opola i Wrocławia nie zalało.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 19 września 2024 09:09
19 września 2024 09:17

To dobrze..że podchodzi pan do sprawy logicznie...bo wczoraj to dostałam białej gorączki z tego pana myślenia.Staram się odsuwać myśli jak najgorsze o rządzeniu Tuskowym i tego zlepku cyngli,ale jest coraz gorzej...

zaloguj się by móc komentować


atelin @OjciecDyrektor 19 września 2024 08:31
19 września 2024 09:38

Po przeczytaniu komentarzy tak mi się przypomina rozmowa Zagłoby z Rochem Kowalskim: "a rozkaz był?"

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @OjciecDyrektor 19 września 2024 09:06
19 września 2024 09:40

Niby techniczna, a jednak musi być zarządzana z wyższego szczebla - technik od zaworu nie ma całościowego wglądu w sytuację hydrograficzną regionu, nie ma pojęcia jak chwilowe podniesienie poziomu na rzece będącej w jego kompetencji może wpłynąć na obszary niżej położone przy założeniu, że nie tylko on będzie spuszczał, a dodatkowo w zlewni poniżej pojawi się istotny nadmiar wody z zewnątrz. Taki ogląd sytuacji ma szczebel wyższy i to on w zamyśle miał koordynować tego typu przedsięwzięcia - to było jednym z najistotniejszych powodów powołania do istnienia "Wód Polskich". Natomiast obstawienie kluczowych stanowisk w tej instytucji kolesiami po Colegium Humanum było przyczyną jej klęski.

Zresztą ten Pogoda dzis umieścił kolejny filmik, który jakoś tam koresponduję z Twoją teorią spiskową:

https://www.youtube.com/watch?v=j3pPvPAeFl8&t=1787s

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Paris 19 września 2024 08:25
19 września 2024 09:51

Droga Pani. Nie pytam ironicznie :) 

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor 19 września 2024 09:16
19 września 2024 09:54

Może próba zniszczenia zbiorników retencyjnych? Nie wiem..

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 19 września 2024 09:06
19 września 2024 10:06

Tobie, zdaje się, po głowie błądzi Order Marii Teresy:

za góglem:

Order Marii Teresy był pierwszym nowoczesnym orderem wojskowym. Na statucie tego Orderu, ustanowionego 12 grudnia 1758 roku, wzorowali się m.in. twórcy Virtuti Militari. Order nadawano za waleczność i zakończone powodzeniem śmiałe czyny podjęte z własnej inicjatywy, także wykonane bez rozkazu lub wbrew rozkazowi.

W biurokracji zapomnij o takich fanaberiach. W chwilach trudnych biurokracja zawsze, ZAWSZE, chowa się za regulaminem i żaden techniczny fachowiec nie wychyli się zza niego chyba, że ma zaufanie do swoich przełożonych. W czasie czystek zaufanie takie jest zawieszane, bo jest niemożliwe po obu stronach (stosunku przelożony i podwładny). Nie można też liczyć na drogę służbową, bo ona też jest pozbawiona zaufania. Merytokracja chowa się w mysią dziurę.

W omawianym przypadku, czystki zostały zgłszone jako rządowy program polityczny odzyskiwania stanowisk, wszystkich stanowisk. Ten program silnie i już w styczniu zmaterializował się w Wodach i dla tamtejszych przestał być program politycznym, tylko czynnościami wdrażanymi bezpośrednio na nich. Gdyby zaczęły się i skończyły w styczniu, to - szast prast - byłoby po wszystkim. Ale ten program trwa tam cały czas czego dowodem są zmiany najwyższych urzędników jeszcze w maju i czerwcu. Zostają wakacje i zaraz jest powódź. To powiedz, czy tam mógł już być należycie ustabilizowany i zgrany zespół ludzi zdolnych do działania z własnej inicjatywy?

Zejdź z gór na ziemię.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 19 września 2024 09:26
19 września 2024 10:12

Ze tez polski zespol policji nie rozpoczął JESZCZE sluzny w Niemczech

zaloguj się by móc komentować

orjan @aszymanik 19 września 2024 09:40
19 września 2024 10:17

1000 / 100 :) za przybliżenie oglądu sprawy do sytuacji biurokratycznej w gospodarce wodnej. Ja szukając zasad uniwersalnych ugrzązłem przy oglądzie ogólnym.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @aszymanik 19 września 2024 09:40
19 września 2024 10:17

No ale mowiac technik mialem na mysli tych specjalistów. Oni dostaja na bieżaco i formacje i naeet zasiadaja w sztabach kryzysowych. Cieksee, ze przrd katastrofa wszyscy udaja glupiego, a po katasttofie nagle pokazuja, jacy oni spraeni sa w zarzadzaniu kryzysem - przyklad Stronia Śląskiego, gdzie natychmiast po katastrofie odebrali burmistrzowi prawa zarzadzania i wszedl fachowiec w mundurze. I okazalo sie, ze mozna robic wszystko dobrze. 

Wiec dla mnie to rżniecie głupa ten balagan. Cale szczescie, ze Odra nie chciala sie spietrzyc i tylko 6,5m. Sadze, ze oni po cichu liczyli na 7,5m i wiecej.

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 19 września 2024 10:17
19 września 2024 10:24

Wprowadzenie oficera (zdaje się pożarnictwa?) to dobry ruch, z klasy rozwiązywania węzłów gordyjskich.

Jeśli jest to dobry oficer, ogólnie już sprawdzony w boju, to przede wszystkim oleje dotychczasowe stosuneczki i wprowadzi własne. Wtedy lokalni urzędnicy skoncentrują się wokół niego i to wystarczy jako napęd loklanego działania.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 19 września 2024 10:17
19 września 2024 10:27

Sorry, ale to nie ta sytuacja. W razie zagrozenia katastrofa zaden regulamin, zadna procedura nie zakazuje działn wyprzedzajacych i xmniejszajacych skutki katastrofy. Przeciez sa zbierane dane, jest przeplyw informacji. I nie piwiesz mi, ze to tak tylko z powodu niedbalstwa. Urzednicy potrafia wykazac sie nadzwyczajna zapobiegliwoscia w walce o swoje interesy, wiec to nie sa az takie durnie, bo inaczej kazdy pierwszy lepszy ny takiego urzednika robil w balona. A tak nie jest. To oni nieustannie robia ludzi w balona.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 19 września 2024 10:24
19 września 2024 10:28

Ale k****a dlaczego dopiero PO katastrofie jest to dobre, a przed nie? Sorry, ale chyba nie rozumiesz o co mi chodzi.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @OjciecDyrektor 19 września 2024 10:17
19 września 2024 10:30

Sztaby kryzysowe to insza, inszość - mówimy tutaj o sytuacji, w której normalnie działająca instytucja mająca ku temu wszelkie niezbędne narzędzia nie była w stanie zareagować przed wystąpieniem sytuacji kryzysowej.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @OjciecDyrektor 19 września 2024 10:28
19 września 2024 10:35

Tak po pierwsze to wprowadzanie mundurowych na takie stanowiska jako żywo kojarzy mi się ze stanem wojennym, kiedy to komisarzy w mundurach delegowano do zarządzania PGRami. To jest czyste zagranie pod publiczkę - oczywiście nie wiem, czy tam ten czy drugi burmistrz to rzeczywiście takie melepety, że trzeba było ich posunąć, całkiem możliwe ale też robienie tego już po fakcie czyli po zrujnowaniu zarządzanych przez nich miast to zwykły piar.

Po drugie takie posunięcie możliwe jest tylko po wprowadzeniu stanu klęski żywiołowej.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @aszymanik 19 września 2024 09:40
19 września 2024 10:52

" Natomiast obstawienie kluczowych stanowisk w tej instytucji kolesiami po Colegium Humanum było przyczyną jej klęski. " --  ja jednak aczkolwiek trochę złośliwie,ale zgodnie z rzeczywistością nazwałabym to Colegium Humanum zmieniając jedną literkę na T duże...czyli "Colegium Tumanum"-przeciez to Orły Polskiej Przedsiębiorczości i taką nagrodę uczelnia 4 lata temu otrzymała.Popęd do tytułów produkował dzisiejszych orzełków i dawał wstęp na takie wyżyny...

Uczelnia ta powstała całkiem świeżutko,a podpisał zgodę ( 12 lipca 2018 ) J.Gowin ówczesny minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego... Pan Gowin mając doświadczenie w partiach uprawiał swoją karierę i wiedzę na turystyce partyjnej..bardzo sprawdzony polityk na "wszystkie bolączki"

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @aszymanik 19 września 2024 10:35
19 września 2024 10:58

No wiem, ze to bylo zsgranie pod publike - na oslode, aby ukryc dzialania z premedytacja.

Caly czas spor tocze z orhjanem tylko o to, ze wg mnie nie bylo niedbalstwa - jak chce orjan - ale dzialanie z premedytacja. Ktos na samej gorze zadecydował, ze nie bedzie zadnego zrzutu wody. I wszystkim przykazano, aby nie ważyli sie tego robic na wlasną ręke. 

Tak wiec Balcerowicz powinien byc obdarty i itupiony w Odrze na oczsch mieszkancow Stronia Slaskiego, Ladka zdroj, Lewina Brzeskiego i jeszcze kilkdziesieciu wiosek.

Balcerowicz bezposrednio odpowiada za katastrofe w gigantycxnych rozmiarach. I mysle nawet, ze dostal takie polecenie z najwyzszych szczebli wladzy.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @orjan 19 września 2024 10:06
19 września 2024 11:03

Hm. Zaciekawiłeś mnie z Tym Orderem Marii Teresy, ale jak sobie spojrzałem na angielską wikipedię, to ten temat działanai wbrew rozkazom został przedstawiony jako mit. 

"Founded on 18 June 1757, the day of the Battle of Kolín, by the Empress Maria Theresa, the honour was to reward especially meritorious and valorous acts by commissioned officers, including and especially the courageous act of defeating an enemy, and thus "serving" their monarch. It was specifically given for "successful military acts of essential impact to a campaign that were undertaken on [the officer's] own initiative, and might have been omitted by an honorable officer without reproach." This gave rise to a popular myth that it was awarded for (successfully) acting against an explicit order. It is considered to be the highest honour for a soldier in the Austrian armed services."

Hm.... i teraz nie wiem, która wersja prawdziwa, czy to jakiś błąd w tłumaczeniu, czy też inny stosunek do rozkazów mają mieć Polacy, a inni Anglicy... Ja wolę się jednak trzymać rozkazów (wiem, wiem zaraz przyjdzie przykład z Niemcami w czasie II WŚ - ale to kontruje tym przykładem z Pułkownika Kwiatkowskiego, gdzie Kwiatkoś wpadł, bo nie zwrócił sierażantowi gazika w umówionym terminie. I tacy powinni być ludzie na dole. Jak pilnują gazików, to pilnują gazików. Jak pilnują poziomu wody na tamie, to pilnują poziomu wody na tamie. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 19 września 2024 10:27
19 września 2024 11:09

O rany! Weź sobie wyobraź popularność samodzielnej inicjatywy oddolnej wśród generałów Wehrmachtu w czasie rozprawiania się z puczystami od Stauffenberga. Wody Polskie przeżywają dwie klęski na raz. Tzn. ta pierwsza, przypuszczam, nadal trwa a druga, bez wątpienia teraz trwająca, tę pierwszą klęskę wystawiła na światło.

Wspomnisz moje słowa, że nikomu  w Wodach wlos z głowy nie spadnie, bo Tusk będzie chciał ukryć tę niefartowną dla niego "depisizację" Wód.

zaloguj się by móc komentować

orjan @aszymanik 19 września 2024 10:35
19 września 2024 11:20

Zgadzam się. Chcę jednak podkreślić, że niepowodzenie tych wojskowych w stabie wojennym (nic nie ujmując ich osobistym niekompetencjom w stosunkach cywilnych) polegało zwłaszcza na niechęci społecznej będącej nieusuwalnym efektem stanu wojennego. Obecnie wojsko, zwłaszcza w terenie, a już na pewno ci z WOT, to sa głównie ziomale na co dzień.

Teraz WOT powinien być nie do ruszenia nawet przez skrajne umysłowe pedalstwo (czyli przez rozpoznawaczy wszelkich spraw od d.py strony). Gdybym był młodszy na pewno zaciągnąłbym się.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @aszymanik 19 września 2024 10:35
19 września 2024 11:36

Tam była prośba mieszkańców, aby przysłać kogoś do koordynowania akcji ratunkowej, bo służby na miejscu i wolontariusze nie wiedzieli za co się zabrać. Źle to świadczy o władzach miasta, i obecnych i poprzednich. W Stroniu pewnie robili tyko to, co wymagane prawem, czyli dokumentację, do której w czasie akcji nie ma czasu nawet zaglądać. A działania według zapisanych tam procedur nikt nawet nie ćwiczył przez lata.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 19 września 2024 11:09
19 września 2024 12:14

Kurcze..caly czas probujesz mnie pociagnac w strone balaganu personalnego. Nie. Nie ide tam. To, ze im włos z glowy nie spadnie to wiem, ale to nie ozmacza, ze działania nie byly celowe. A ty probujesz mnie przekonac własnie do tego. Pamietaj, ze dobry oszust zawsze udaje nierozgarnietego jełopa. 

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor 19 września 2024 10:58
19 września 2024 12:14

"W środę, 31 stycznia, Wiceprezes Wód Polskich ds. Ochrony Przed Powodzią i Suszą - Mateusz Balcerowicz odwiedził siedzibę Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Po spotkaniu z Dyrektor RZGW we Wrocławiu - Beatą Głuchowską - odwiedził Centrum Operacyjne Ochrony Przeciwpowodziowej oraz wizytował obwałowania i infrastrukturę przeciwpowodziową rzeki Widawa w rejonie stolicy Dolnego Śląska.(..)Podczas wizyty Wiceprezes Balcerowicz odwiedził również Centrum Operacyjne Ochrony Przeciwpowodziowej RZGW we Wrocławiu. Wizytował również obwałowania rzeki Widawa we Wrocławiu, w tym kanału odpływowy, czyli tak zwany przelew Odra-Widawa oraz rejon rozbudowywanej niedawno infrastruktury przeciwpowodziowej na Widawie, w obrębie stolicy Dolnego Śląska, a także gmin Długołęka i Czernica.".

"W dniach 29-30 kwietnia 2024 roku Mateusz Balcerowicz – Zastępca Prezesa Wód Polskich ds. Ochrony przed Powodzią i Suszą wizytował obiekty hydrotechniczne Odrzańskiej Drogi Wodnej – w Januszkowicach, Krapkowicach, Opolu i Ujściu Nysy.(..)Wiceprezes Wód Polskich w pierwszej kolejności wizytował stopnie wodne w Januszkowicach i Krapkowicach(..)Następnie Mateusz Balcerowicz wraz z przedstawicielami RZGW w Gliwicach wizytowali wiekowe obiekty w Opolu i Ujściu Nysy, które ze względu na ich stan techniczny przejdą modernizację."

"We wtorek 30 lipca wiceprezesi Wód Polskich – Mateusz Balcerowicz i Jacek Jarząbek wizytowali Ziemię Kłodzką, gdzie trwają prace przeciwpowodziowe dla zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców. W czasie wizji terenowej, z udziałem pracowników Biura Koordynacji Projektu i Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, dokonano przeglądu nowoczesnych zbiorników przeciwpowodziowych w Roztokach, Boboszowie, Krosnowicach i Szalejowie Górnym. Delegacja Wód Polskich udała się również do miast Ziemi Kłodzkiej, w których prowadzona jest modernizacja zabezpieczeń przeciwpowodziowych i obejrzała stan prac w miejscowościach Lądek-Zdrój, Stronie Śląskie, Długopole-Zdrój, Bystrzyca Kłodzka i Kłodzko."

To można przeczytać jak monitorowano stan wód podczas lutowych roztopów. https://www.gov.pl/web/wody-polskie/pracownicy-wod-polskich-monitoruja-rzeki-i-zbiorniki-w-calej-polsce

Wypowiedź z lutego: "- Zbiorniki przeciwpowodziowe zarządzane przez Wody Polskie mają rezerwy powodziowe i przechwytują nadmiar wód z górnych partii zlewni. Zbiorniki funkcjonują zgodnie z obowiązującymi instrukcjami, ich praca jest kontrolowana w sposób ciągły i dostosowywana na bieżąco do prognoz i rozwoju sytuacji hydrologicznej – podkreślił Wiceprezes Wód Polskich."

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Gotoxy76 19 września 2024 12:14
19 września 2024 12:25

No to teraz, we wrześniu, do czyjej prognozy praca tych zbiorników była "na bieżąco" dostosowana? Do prognozy tuskiej?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Gotoxy76 19 września 2024 12:14
19 września 2024 12:26

Zabic  go  SMIECHEM,...  tego  calego  ,,kApetEtnego  misia,,  !!!

 

Ciekawe,  jaka  kase  zgarnia  miesiac  w  miesiac  ten  ,,pracOs  i  zatroskaniec,,.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @KOSSOBOR 18 września 2024 23:08
19 września 2024 12:29

Prokuratura w Polsce? Dobry Boże, codzienność oszustw i drwina z każdego. Nawet z siebie.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Pioter 19 września 2024 11:36
19 września 2024 12:52

Pewno tak było. Ja już dawno daleki jestem od tamtych spraw ale pamiętam, że będąc w wojsku takie ćwiczenia reagowania kryzysowego mieliśmy. Co prawda nie były to jakieś super wielkie przedsięwzięcia, bardzie polegało to na uaktualnieniu dokumentacji, nawiązaniu kontaktów i spotkaniu się w realu w sztabie kryzysowym powiatu, no ale były. Pamiętam też, że z inicjatywą takich treningów wychodziły zawsze władze powiatu, więc zapewne aktualność planów reagowania kryzysowego zależy od władz powiatowych, no i miejscowych jednostek PSP. Pamiętajmy, że jeżeli chodzi o wojsko, to ono zasadniczo nie jest przeznaczone do walki z powodzią. Ono oczywiście ma siły i środki, które w określonych ustawą przypadkach i zgodnie z narzuconymi przez ustawodawcę procedurami może uruchomić ale to nie jest główny dla państwa moduł do walki z klęskami żywiołowymi.

Będąc w wojsku i służąc w batalionie saperów, byłem przez pewien czas odpowiedzialny za sprawy związane z reagowaniem kryzysowym. Opracowywałem między innymi dokumentację - to były na bieżąco aktualizowane tabelaryczne wykazy sprzętu i ludzi uruchamianych na wypadek różnych klęsk (powodzie, pożary, zaśnieżenie itp., itd.) z podziałem na czasy gotowości. To z grubsza hulało - tzn. nie byliśmy w tamtym czasie gdy byłem za to odpowiedzialny jakiś większych kataklizmów, no ale mniejsze akcje się zdarzały i nigdy nie było z tym żadnych problemów. Potem minister Klich rozwiązał armię i jedną z pierwszych decyzji MONu po tym fakcie było utajnienie planów reagowania kryzysowego (wcześniej były jawne, a wtedy podniesiono ich klauzulę do "zastrzeżone"). Ja choć wtedy już byłem dowódcą kompanii to z tytułu tego, że wcześniej tą dokumentację tworzyłem i wiedziałem co w trawie piszczy nadal z doskoku się tym zajmowałem w jednostce, no ale po tym "utajnieniu" powiedziałem dowódcy, że ja pod tymi bzdurami się nie będę podpisywał, bo nie muszę - nie leży to w zakresie moich obowiązków. Tam wtedy na przykaład przychodziły wytyczne, że mamy utrzymywać w gotowości 12 PTSów, PTSy mieliśmy ale kierowców mieliśmy tylko dwóch albo utrzymywać w gotowości kompanię pontonową do budowania tymczasowych przepraw mostowych i promowych gdzie ja będąc jej dowódcą miałem na 66 jednostek sprzętu 9 ludzi razem ze mną.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 19 września 2024 08:08
19 września 2024 16:35

Się wtrącę pomimo opóźnienia ( życie się toczy pomimo SN). 

<<<Poza tym zmiany to tylko kierownicteo. Zeykłych prscowników się nie rusza.>>>

Ojciec,

Te słowa świadczą, że nic nie wiesz o zasadach działania spółek Skarbu Państwa oraz administracji państwowej i samorządowej! Nie rozumiesz, że usuwa się wszystkich kompetentnych do p.o. koordynatora zespołu włącznie. "Przygotowywanie" stanowisk dla "swoich" trwa coraz krócej ale, jak na razie, pełen cykl w samorządach zajmuje około roku. Tak jest w miasteczku Łódź. Nawet w ramach tej samej grupy PO, zmiany zachodzą po każdych wyborach samorządowych.  Wielokrotnie to zjawisko x2, X3 dla wyborów do Sejmu i senatu. To jest koszmar, dla funkcjonowania struktur państwa.

Poczytam teraz komentarze poniższe.... 

ps. Tym niemniej sądzę, że po prostu prowokujesz dyskusję, co ma pozytywny wpływ na dogłębne omówienie tematu. :))) 

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 19 września 2024 09:00
19 września 2024 16:38

No tak. Powieliłem Twój wniosek. Sorki. 

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 19 września 2024 11:09
19 września 2024 16:55

<<< bo Tusk będzie chciał ukryć tę niefartowną dla niego "depisizację" Wód.>>>

Operacja zatarcia śladów już się zaczęła. Służbowy wyjazd dał mi szansę posłuchania dziś TOK FM. Po 15:00 był wywiad z szefową zespołu d/s dezinformacji w NASK. Tak tym NASK od sieci. 

I jako specjalistka nadzorująca pRepływ informacji w internecie wskazała jako źródło dezinformacji....rosyjską propagandę. Każdy, kto wierzy w informacje że Wody Polskie zaniedbały kwestie spuszczania wody że zbiorników jest zmanipulowany przez Sowietów oraz.... wyznawców niektórych partii!. Źródłem błędnych informacji są te same siły, które kłamały w sprawie wojny na  Ukrainie! I jeszcze kilka wolt, które wskazują że opozycja oskarża obecny rząd niesłusznie i robi to świadomie i wyrachowanie. A ten, kto oskarża rządzącą obecnie ekipę nosi foliowe czapeczki. 

ps. Słuchanie TOK FM to sposób na obserwacje socjotechnicznych zagrywek postępowców. Ale nie wytrzymuję dłużej niż 30minut dziennie. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 19 września 2024 16:55
19 września 2024 17:07

Znaczy, niby co jest przedmiotem dezinformacji? Czyżby kwestia, że Wody przetrzymały pełne zbiorniki, bo owe zborniki - nawet Stefek Wonder to widział - stały puste?

Bo niby jaka jest jeszcze inna kwestia spuszczania wody ze zbiorników, która to kwestia dotyczyłaby Wód Polskich?

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 19 września 2024 17:07
19 września 2024 21:31

Prawdziwe były informacje podawane w piątek rano iż nie występowało w tym czasie jaiekolwiek zagrożenie powodziowe.   Nadmiar wody pojawił się późniejszym terminie i zaskoczył służby. Lokalne. Żadne wskażniki pogodowe nie wskazywały na zmianę pogody. Działania kierownictwa Wód Polskich, nacechowane ze wszech miar profesjonalizmem, były oparte o rzetelne dane. Nie prawdą jest jakoby zbiorniki były przepełnione. One były napełnione.   Sugestie ze strony opozycji o konieczności upustu wody ze zbionków można spuścić do kanału, bo jedynym rzetelnym źródłem informacji, któremu można i trzeba ufać są komunikaty rządowego centrum do walki z żywiołem.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @KOSSOBOR 18 września 2024 23:14
19 września 2024 22:32

Okazja była wcześniej albo będzie później. Napewno nie teraz.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Kuldahrus 19 września 2024 22:32
19 września 2024 22:47

Zawsze jest "nie teraz". Było i będzie /niestety/ "nie teraz. Proszę nie żyć złudzeniami. Zrozumiałymi, wszakże.  Cała koncepcja PiSu jest na takiej zasadzie zbudowana. i zabetonowana vel skostniała. 

Mamy czas wojny i mądry strateg potrafi ten czas wykorzystać. Chyba że coś go więzi.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @KOSSOBOR 19 września 2024 22:47
19 września 2024 22:58

Nie żyję złudzeniami. Mówię o obecnej konkretnej sytuacji.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 19 września 2024 21:31
19 września 2024 23:15

Nie prawdą jest jakoby zbiorniki były przepełnione. One były napełnione.   Sugestie ze strony opozycji o konieczności upustu wody ze zbionków można spuścić do kanału, bo jedynym rzetelnym źródłem informacji, któremu można i trzeba ufać są komunikaty rządowego centrum do walki z żywiołem.

A to rządowe centrum komu ma ufać?

To się kupy nie trzyma. Największe (dotychczas) miasto na "trasie powodzi", czyli Wrocław leży w ujściu kilku rzek do Odry. Po 1997 r. powszechnie tłumaczono, iż dzielnica Kozanów została wtedy zatopiona nie tyle przez Odrę, co przez wpadającą tam Ślęzę. W jej ujściu, w tym samym czasie spotkały się szczytowe fale z obu rzek. Prosta logika podpowiada, że rolą zbiorników na dopływach Odry powino być rozdzielenie terminów spotkania się wezbrań tych dopływów z wezbraniem Odry. Jak najwięcej wypuścić przed wezbraniem Odry, byle ilości bezpieczne, ale jednak szybko. Przy okazji uwolnić więcej pojemności zbiorników na tych dopływach, aby dalsze wezbrania na tych dopływach wypuszczać możliwie dopiero, gdy wezbranie na Odrze już minie Wrocław.

Ja nie jestem specjalistą w tych zagadnieniach, więc z uwagą przeczytam, w czym się mylę, bzdury gadam i dlaczego utrzymanie stanu napełnienia zbiorników jest korzystne, woda zacznie wzbierać w nich i jednocześnie w Odrze, dla której te zbiorniki są.

Od razu zastrzegam, że nie mówię o całkowitym spuszczaniu tych zbiorników. Jakaś woda jest w nich pewnie jest "technicznie" potrzebna, aby się same nie zawaliły. Czy zatem wiadomo, ile ma być  takiej wody "technicznej" np. w Mietkowie (jaki poziom)? Hydrolodzy zapewne potrafią to wyliczyć i chyba nie jest to tajemnica państwowa. Wiedząc to można będzie ocenić decyzję trzymania tego zbiornika napełnionego mimo powodzi nadciągającej Odrą.

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 19 września 2024 23:15
19 września 2024 23:27

<<<To się kupy nie trzyma.>>>

Noooo, przecież  pisałem com usłyszał w TOK FM. :))) Włączając tę stację należy wyłączyć logikę w swym umyśle. Jeśli się tego nie zrobi, dysonans poznawczy, to "najmniejszy wymiar kary" jaki może być wymierzony.

Nie wiem, czy można odsłuchać dzisiejszy wywiad, ale ostrzegam że grozi utratą zdrowia psychicznego. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 19 września 2024 10:12
19 września 2024 23:47

Powinni najpierw pójść na mszę.

W szyku zwartym (!).

 

Droga jest ta ochrona.

 

Ich stać i kropka

 

 

zaloguj się by móc komentować

Christianus @Aquilamagna 18 września 2024 17:22
20 września 2024 23:56

Nie utonął i nie utonie. 

W 97' wysadzano wały żeby woda poszła na wioski wokół Brzegu (opolskiego). Ostatnio Tusk będąc w okolicy ogłosił stan klęski żywiołowej - jak się dowiedziałem konsekwencje to m.in. możliwość zarządzania takimi rzeczami na szczeblu samorządowym bodaj, bez konsultacji (tym bardziej z głównymi zainteresowanymi). Breslał to oczko w głowie (perła w koronie?), zalało li "tylko" te miejsca które są najbardziej obniżone/uznawane jako zalewowe (jeżeli się mylę - proszę mnie sprostować), lewaki oczywiście bezrefleksyjnie gdaczą "widziały gały co brały" (kto pozwolił na budowę osiedli, ile szmalu na tym zrobili itd to już za trudne pytania, poza ich zakresem pojmowania). Reasumując, prędzej będzie pływać wszystko wokół.

 

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @gabriel-maciejewski
21 września 2024 00:11

Kierwiński został pełnomocnikiem ds. powodzi.

  • W jakiej formie pójdzie pomoc dla powodzian?
  • No... hm... PRZELEWEM! B)
zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Starybelf 21 września 2024 00:11
21 września 2024 00:19

Dobrze, że nie blikiem...:). Przelew jest bardziej "uroczysty".

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować