-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Papież Franciszek przechodzi na prawosławie czyli pizza po białorusku

Obecna sytuacja na granicy z Białorusią wywołuje kilka ciekawych efektów. Dla mnie jeden z nich jest szczególnie interesujący. Okazuje się mianowicie, że tak zwani eksperci wypowiadający się w sprawach relacji z tym państwem, a także relacji z Rosją oraz postawy Zachodu, USA i w ogóle wszystkich, są albo sensatami, albo ludźmi analizującymi stan z roku 1939. Względnie, i to już jest najgorsze, opierają swoje przemyślenia na prozie Henryka Sienkiewicza, dodając do niej kilka pobożnych życzeń. W narracjach tych Łukaszenka zawsze występuje jako postać pozytywna, przywódca, który chce zachować swoją niezależną pozycję między wschodem a zachodem, a jeśli tylko uda się z nim odpowiednio pogawędzić przychyli Polakom nieba i zawiążemy wtedy unię, na wzór tej opisanej przez Sienkiewicza. Wszak pan Kmicic był chorążym orszańskim. W taki sposób analizuje sytuację Grzegorz Braun, który wczoraj znów chciał zwrócić na siebie uwagę, mówiąc, że sytuacja na granicy to retorsje błędnej polityki polskiej wobec Łukaszenki. To jest zachowanie bliskie psychologom, którzy twierdzą, że nie należy izolować uporczywych deprawatorów, albowiem po szczerej z nimi rozmowie, przestaną oni ściągać gacie w miejscach publicznych. Tylko nasze zachowanie bowiem i jego eskalacja oraz akty nienawiści kierowane pod ich adresem powodują, że oni mają taki odruch. Nie wiem doprawdy co powiedzieć. Proszę Państwa, zachód, z którym mamy podpisane różne istotne umowy nie chce Łukaszenki. To jest człowiek Putina, którzy rządzi już 27 lat, jest od tego Putina starszy i zostanie niebawem wymieniony przez Rosjan, Jak będzie przebiegała ta wymiana, nie wiem, ale z całą pewnością musi być ona częścią aranżacji zmiany władzy także na kremlu. Jeśli zaś idzie o rzekome propozycje Łukaszenki wobec Polski, to jestem pewien, że nie padła żadna, a wszystkie takie sugestie wynikają po prostu przeskalowanych emocji, drzemiących w niektórych sercach. Byli tacy, którzy namawiali mnie, żebym zorganizował konferencję w Nieświeżu. Nawet informacja, że na Białoruś nie można wwieźć więcej niż 5 polskich książek nie ostudziła ich zapałów. Nie możemy w obecnej sytuacji snuć jakichś planów związanych z Łukaszenką. Mogliśmy to robić przed wstąpieniem do UE, ale nie teraz. Do UE zaś wprowadzili nas Miller z Kwaśniewskim i ich należy pytać o to, dlaczego nie wybrali korzystnej opcji białoruskiej.

Nie wiem co zrobi Grzegorz Braun z oceną papieża Franciszka, jakże surową, do tej pory, albowiem wysłał on – papież – do Moskwy swojego posła. Fakt ten jest omawiany przez media, także przez radio Wnet. Tu macie link https://www.youtube.com/watch?v=0QyrtHfh4nU

Ten wysłannik powiedział, że polscy hierarchowie mają inne stanowisko wobec migrantów niż polski rząd, a tytuł tego nagrania jest taki, jak widać – Watykan popiera Rosję...Zawartość tego nagrania jest komiczna, także przez to, że zgadzając się z opinią iż wizyta ta wynika z faktu długiej przerwy we wzajemnym relacjach, rozmówcy budują jednocześnie atmosferę grozy. Oto papież wysłał człowieka do Moskwy i on powiedział, że hierarchowie są wrażliwsi na los migrantów niż rząd. Co to będzie, co to będzie? Może Franciszek każe biskupom przyjąć migrantów wbrew decyzji rządu? A może doprowadzi do unii Kościołów kosztem Polski? Wszystko może się zdarzyć, albowiem Merkel zadzwoniła do Putina, a ten kardynał w Moskwie ponoć zagaił nawet o możliwość spotkania Putina z Bidenem. I to wszystko idzie serio, występuje ekspert, z tytułem naukowym, a prowadzący zawodzi, jakby szukał już dziś posady muezina w jednym z nowo wybudowanych na świętej, polskiej ziemi meczetów. Powstaną, one powstaną, niech no tylko Franciszek dogada się z Putinem i przejdzie na prawosławie….

Ludzie, czyście poszaleli? Co w Was wstąpiło? Wszystkie te dyskusje opierają na serii metodologicznych błędów, które oczywiście można nazwać zidioceniem, ale mieliśmy nie eskalować. Porównują mianowicie obecną sytuację do tych momentów z przeszłości, kiedy pozycja Polski była skrajnie niekorzystna, wręcz żadna i z tego próbują wyciągać wnioski dla spraw rozgrywających się przed naszymi oczami. Czynią tak, albowiem jest im to wygodne i wywołuje odpowiednio głośne wycie zdeprawowanej do cna publiczności, która nie może już słuchać o niczym innym, jak tylko o nadchodzącej wojnie i kolejnym politycznym oszustwie, którego ofiarą padniemy. To jest deprawowanie odbiorców, w dodatku bardzo perfidne. Jeśli ktoś tego nie rozumie, to znaczy, że jest po prostu nierozgarnięty.

Nie wiem czy ktoś zapytał Grzegorza Brauna o tę wizytę wysłannika Watykanu w Moskwie. Jeśli nie, to powinien to zrobić koniecznie w tej formie – co pan myśli panie pośle o wizycie przedstawiciela pacha mamy w obozie naszego największego potencjalnie sojusznika? Poseł Braun na pewno odpowie bardzo serio, albowiem los Polski leży mu na sercu i wie on iż sytuacja w jakiej się znaleźliśmy domaga się opisów naprawdę szczególnych.

Na koniec chciałbym wrócić do sposobu w jaki sytuację na Białorusi analizował Jacek Bartosiak, uchodzący w Polsce za szefa wszystkich szefów, eksperta nad ekspertami, człowieka wiedzącego wszystko. Powiedział mianowicie, że należy użyć miękkiego nacisku na oficerów prowadzących akcję przenoszenia migrantów nad granicę. To znaczy ujawnić ich żonom telefony i miejsca zamieszkania ich kochanek. Po takiej wypowiedzi pan Bartosiak powinien zostać dożywotnie zdyskwalifikowany i mieć całkowity zakaz występów w programach publicystycznych. Nikt jednak nie wyciągnął żadnych konsekwencji z tej jego głupiej wypowiedzi, a przez to możemy mieć pewność co do jednego – eskalacja komunikatów, w różnych kierunkach, nawet najbardziej idiotycznych jest komuś do czegoś potrzebna. Wszyscy zaś ekshibicjoniści polityczni latający po sieci od prawa do lewa mają jakieś certyfikaty i pozwolenia na emisję komunikatów nieważnych, niewiążących, podanych źle, nie popartych żadną argumentacją, szkodliwych i deprawujących. Naprawdę? Nie...to przecież niemożliwe...kto by takich spryciarzy jak my próbował oszukać? Przecież wszystko się zgadza, czołgi nie są dziś co prawda czołgami, ale jednak są, wróg na granicy, a wszystko przypomina dokładnie wrzesień 1939, nawet w białoruskiej telewizji tak mówią. Zgadzają się najdrobniejsze szczegóły, to żywa analogia. Nie ma co więc bajdurzyć o jakichś fałszywych komunikatach, kiedy podobieństwa są widoczne gołym okiem, a pacha mama szykuje kolejną zdradę. Największym zagrożeniem zaś jest przecież polityka covidowa, smugi za samolotami i 5G. Tylko idiota tego nie widzi.



tagi: kościół  polska  białoruś  papież  moskwa  migranci 

gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 09:01
56     3426    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 09:14

Paradokslnie, że dziennikarze od Ukrów do amerykanów życzą nam źle a ludzie w komentarzach dobrze. To jest to.podniecenie frajerów komentiujących mecz nie skupiających się na grze a na rankingach które są fetyszem.  Głupi mówi co wie...

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 09:27

Ja bym osobiście wolał, żeby "prawosławie przeszło na papieża". :))

Co do treści jakże "ważkich" różnych enuncjacji medialno-prasowych wydaje mi się, że "dobrze" wykonują swoją robotę "eksperci" polegającą na odmóżdżeniu ludzi. I wcale ich nie obchodzi, że wygląda to wszystko jak korespondencja z Marsa. Dopóki są "ekspertami", bo tak może stać w umowie z mediami i, a zwłaszcza gdy dostają za to kasę jak "eksperci", to każdy dowolny "numer mogą wywinąć", jaki tylko im się poleci, a nawet wykonają plan w 120% z własnej inicjatywy jak za dawnych, dobrych czasów bywało. A potem order Lenina. O, przepraszam. Trochę się zagalopowałem. Teraz już chyba nie przyznają, bo ostatni order z diamentami dostał "nasz oswobodziciel" ( a propo wojny)  pewien generał na J.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 09:35

Szanowny Gospodarzu, piszesz o zapytaniu posła Brauna, a mnie marzy się by w godzinach największej oglądalności w TVP prawnikowi Bartosiakowi, bez śladu uśmiechu na twarzy wywiadowcy, zadano super poważne pytanie o tę propagowaną przez niego "tajną broń". Byłoby kino.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 13 listopada 2021 09:14
13 listopada 2021 09:35

Na tym polega głupota. Nie daje miejsca na refleksję i korektę. Głupi "jest znawcą", "wie wszystko najlepiej", bo wystraczy że posłucha red. Żakowskiego i Sumlińskiego, a w wyobraźni ujrzy "całą prawdę". Gazownia, Korwin Mikke i moja bogata wyobraźnia literacka to ostoja nieomylności. Papież może się schować.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 10:19

Niezapominajmy o ruskiej V kolumnie, która rozpuszcza po internecie memy o tym jak to wschód chce się dogadać, a my odtrącamy tę rękę wyciągniętą do zgody. Zastanawiam się tylko czemu ludzie się tak ochoczo łapią na takie przaśne kawałki z śmierdzące PZPRem. Gdbyby to jeszcze tzw. lewica się na to łapała to bym się tak nie dziwił, ale takie coś znajduje duży odzew na tzw. "prawdziwie patriotycznej prawicy™ ", jak im się łączy patriotyzm z czymś takim to ja nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 10:25

" I to wszystko idzie serio, występuje ekspert, z tytułem naukowym, a prowadzący zawodzi, jakby szukał już dziś posady muezina w jednym z nowo wybudowanych na świętej, polskiej ziemi meczetów. Powstaną, one powstaną, niech no tylko Franciszek dogada się z Putinem i przejdzie na prawosławie…. "

No to są jaja kwadratowe.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 13 listopada 2021 10:19
13 listopada 2021 10:33

Tak, wszyscy chcą się dogadać, tylko rząd polski nie chce, bo jest spadkobiercą Becka i Mościckiego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 13 listopada 2021 09:35
13 listopada 2021 10:35

Nic by nie było. W salonie24 gwiazdą jest facet, który omawiał na twitterze intymne szczegóły swojej randki z prostytutką, która się tam lansuje. I nic się nie stało. On dalej jest niezależnym dziennikarzem, dalej pisze i ma publiczność. Czasem ktoś mu to przypomni, ale on wzrusza ramionami i ma to w nosie. Kompromitacja umarła, a teraz jeszcze zamieni się ją na zasługę. To gorsze niż pośmiertny order Lenina z diamentami.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 13 listopada 2021 09:27
13 listopada 2021 10:36

Tak, eksperci są ekspertami z teleturnieju "Skojarzenia", wszystko kojarzy im się z dupą

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 13 listopada 2021 09:14
13 listopada 2021 10:39

To jest demokratyczna gra w obrót informacją. Jej efektem jest powstanie stowarzyszeń osób wtajemniczonych, które to wtajemniczenie demonstrują postawą i minami. Takie same stowarzyszenia powstawały w społecznościach neolitycznych, na przykład u Indian w Ameryce Północnej. Właśnie ich dogoniliśmy w społecznym rozwoju.  Vivat eksperci.

zaloguj się by móc komentować


Brzoza @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 11:30

> Poseł Braun na pewno odpowie bardzo serio, albowiem los Polski leży mu na sercu i wie on iż sytuacja w jakiej się znaleźliśmy domaga się opisów naprawdę szczególnych.

> wszystko przypomina dokładnie wrzesień 1939, nawet w białoruskiej telewizji tak mówią. Zgadzają się najdrobniejsze szczegóły, to żywa analogia.

 

:-) Dobrze, że jest utrzymywany na granicach porządek, jest wielu konkretnych Polaków tam i mogę się uśmiechać z żartów duetu Braun, Bartosiak juniorzy.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 11:36

Uważam za trafną opinię Gospodarza , że Łukaszenka w swojej krytycznej sytuacji polityczno-gospodarczej zostaje rozgrywany przez Rosję, która w ten sposób zabezpiecza się chwilowo przed wpływem Zachodu na Białoruś jako strefy buforowej. Obawiam się jednakże , że ceną tego jest eskalacja na granicy , która moim zdaniem nastąpi w terminie grudzień-luty. A której kulminacją może być  zablokowanie rurociągu Jamal. Jest to o tyle krytyczne dla Polski , że alternatywa w postaci Baltic pipe ma być ukończona w 2022 roku, a może się okazać dodatkowo , że "latające żaby" albo problemy techniczne na skrzyżowaniu rur Baltic pipe i Nord Stream na południowym zachodzie Bornholmu wyraźnie opóźnią dostawy gazu.  Co w wyniku tego może nastąpić ...? 

Przyśpieszone wybory ?  Powrót kwestii praworządności ? zakceptowanie relokacji uchodźców ?

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @Kuldahrus 13 listopada 2021 10:19
13 listopada 2021 11:41

> V kolumnie, która rozpuszcza po internecie memy o tym jak to wschód chce się dogadać, a my odtrącamy tę rękę wyciągniętą do zgody.

 

Niezłe wygibasy. Słowianie ze wschodu chcą się dogadać, a Moskale pozycjonują nas w swojej propagandzie jako wrogów.

 

Braterstwo jest bardzo dobre. Tylko jest problem, gdy Braterstwo nie jest budowane na prawdzie, tylko na chcicy zbratania się jako Słowianina z Słowianinem, bez zwracania uwagi na takie szczegóły, czy w np KGB Białoruskim kierują się wspieraniem i ochroną po katolicku Słowian, Chazarów, czy w ogule mają gdzieś na dole drabinki swoich priorytetów takie cele.

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 12:47

Hafizullach Amin naszej dekady? 

Łukaszenko czynił pewne umizgi do Zachodu, ale faktyczne przeciągnięcie Białorusi metodą polską wymagałoby działania całej UE. Najpierw wyhodowania kompetentnej opozycji, potem zapewnienia miękkiego lądowania aparatowi opresji. Co wymaga najmniej piętnastu lat.  I pieniędzy, pieniędzy, pieniędzy...  Abstrahując od Putina strefy wpływów, uważam że Berlinowi się nie kalkulowało.

Pojawiajace się jeszcze dwa lata temu na łamach SN komentarze straszące ruiną białoruskiej gospodarki po rychłym otwarciu na Zachód - brzydko się zestarzały.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Caine 13 listopada 2021 12:47
13 listopada 2021 13:02

Żadne hodowanie kogokolwiek nie wchodzi w grę. To są głupstwa. Jak można kubić sobie lojalność ludzi, którzy chcąc niechcąc muszą współpracować z lokalną władzą? Płacenie im wywoła deprawację w wymiarze grupowym i jednostkowym oraz przyzwyczai ich do brania i nic nie robienia 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @z-daleka 13 listopada 2021 11:36
13 listopada 2021 13:03

Nie będzie żadnej eskalacji i zamknięcia rurociągu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brzoza 13 listopada 2021 11:30
13 listopada 2021 13:03

Mnie te żarty nie śmieszą. One są żałosne

zaloguj się by móc komentować

MZ @z-daleka 13 listopada 2021 11:36
13 listopada 2021 13:09

Nie będzie żadnej blokady rurociągu Jamal,to propaganda...

zaloguj się by móc komentować

MZ @MZ 13 listopada 2021 13:09
13 listopada 2021 13:10

Gospodarz mnie uprzedził.

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski 13 listopada 2021 13:02
13 listopada 2021 13:36

 Drobna korekta: Napisałem "metodą polską", gdy powinienem "metodą na Polskę".  

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 14:50

Naerracja dzis przypomina tą z 39.

Jest tak samo błędna jak wtedy gdy myśleliśmy, że mamy sojuszników.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @MZ 13 listopada 2021 13:09
13 listopada 2021 16:14

Niech mi Pan wierzy - długo zastanawiałem się czy coś takiego napisać. Że takie zdarzenie wydaje się mało prawdopodobne owszem można być tego przekonania. Proszę jednak zauważyć , że aparat władzy stojący za Łukaszenką zostaje coraz bardziej  poprzez sankcje przyciskany ekonomicznie do ściany ( analogia do polskiego stanu wojennego- wtedy przeciwnik był wewnętrzny) . W obawie przed ewentualnym rozliczeniem po utracie władzy aparat będzie sięgał po coraz drastyczniejsze sposoby. 

Poprzez zakręcenie rury ucierpi tylko Polska, a wtedy Unia dogadanej Europy usiądzie jeszcze raz do stołu i omówi sprzeczne tematy.

Rosja wymieni Łukaszenkę na kompatybilnego kandydata, utrzymując wpływy na Białorusi i wszystko wróci do punktu wyjścia.

Same nasyłanie obecnie migrantów na granicę jest przecież dowodem na to że Łukaszenka jest niezadowolony ze współpracy z Unią,..

zaloguj się by móc komentować

Caine @ThePazzo 13 listopada 2021 14:50
13 listopada 2021 16:29

Jaką armią planują nas najechać Niemcy? Słyszał Pan może o reaktywacji szkoły Luftwaffe za Moskwą?

zaloguj się by móc komentować

klon @ThePazzo 13 listopada 2021 14:50
13 listopada 2021 16:46

Znaczy że jacyś są skoro dziś sami wrogowie? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 13 listopada 2021 14:50
13 listopada 2021 17:04

Jak nie wybuchnie wojna taka jak w 39 stawia pan skrzynkę szampana

zaloguj się by móc komentować

MZ @z-daleka 13 listopada 2021 16:14
13 listopada 2021 17:12

Sam nie wiem jak skończy się ta "zabawa",a że nie mam na to wpływu to tylko obserwuję.

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 13 listopada 2021 10:33
13 listopada 2021 18:56

NIKT,...

...  nie  chce  NICZEGO  DOGADYWAC  !!!

Jest  tylko  zalew  PUSTYCH  SLOW,...  NIC  NIEZNACZACYCH   biurew,  a  dazacych  do  zainstalowania  sie  przy  korycie,...  po  trupach,...  tylko  tyle. 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Andrzej-z-Gdanska 13 listopada 2021 09:27
13 listopada 2021 18:59

Z diamentami (i 5 dużymi rubinami) to był order Zwycięstwo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 listopada 2021 10:39
13 listopada 2021 19:06

Genialne,...

...  to  OSZUST  SMOLENSKI  i  kurwizja  dogonili  INDIAN  w  spolecznosciach  neolitycznych,  NIE  NAROD,  Panie  Gabrielu,...  to  TYLKO  ta  banda  zdebilalych  presstytutek  !!!

We  Francji  takze  "indianin  z  neolitu"  DZiONdzi  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 19:23

W Polsacie Biedroń powiedział, że rząd wreszcie poszedł po rozum do głowy i rozwiązuje sprawę uchodźców tak, jak trzeba, czyli we współpracy z UE. On Biedroń - już wcześniej mówił, że tak trzeba, ale nikt go nie słuchał. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 listopada 2021 19:23
13 listopada 2021 19:59

Przyczepilo  sie  g**no...

...  do  okretu  i  krzyczy  w  PolSzmacie,  ze  PLYNIEMY  !!!

To  znany  "modus  operandi"  strugania  "nowych  kadr  i  elYt".

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 20:02

Przyczepilo  sie  g**no...

...  do  okretu  i  krzyczy  w  PolSzmacie,  ze  PLYNIEMY  !!!

To  znany  "modus  operandi"  strugania  "nowych  kadr  i  elYt".

zaloguj się by móc komentować

MZ @z-daleka 13 listopada 2021 16:14
13 listopada 2021 20:11

Jeszcze jedna uwaga,obserwując sytuację ma się wrażenie,że sojusznicy mają nas w d... i jeszcze się cieszą z a plecami.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
13 listopada 2021 20:35

Bo  tak  wlasnie  jest...

...  ciesza  sie  "sojusznicy"  i  "nasza"  TARGOWICA  i  wszyscy  ZDRAJCY,...  ale...

...  ten  sie  smieje  kto  sie  smieje  ostatni  !!!   Caly  sFiat  jest  BANKRUTEM,  a  bedzie  jeszcze  wiekszym  bo  wlasnie  zakonczono  SZOPKE  KLIMATYCZNA  w  Paryzu  -  "zgoda",...  w  ostatniej  minucie  tego  zalosnego  spektaklu  !!!

zaloguj się by móc komentować

onyx @Caine 13 listopada 2021 16:29
13 listopada 2021 22:08

U nich karierę zrobił/ła transgenderowa pani żołnierz. Tu jej pożegnanie na jednostce.

https://twitter.com/hallofraukaiser/status/1321441145776459778?s=20

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 13 listopada 2021 19:23
13 listopada 2021 22:12

Ten dzwon wcześniej mówił, że trzeba ich wpuszczać a jak się ich rozlokuje w jego gminie to nawet nikt nie zauważy.

zaloguj się by móc komentować

Caine @onyx 13 listopada 2021 22:08
13 listopada 2021 23:28

To akurat są chińskie bajki.

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @gabriel-maciejewski
14 listopada 2021 00:58

Pachamama,  ludzie rozumiejacy glebiej Kosciol nie zwracaja przeciez na takie sprawy uwagi.

Ba, mozna jeszcze poszydzic.

To zdzblo, po ktorym zegnam sie z czytaniem p. Maciejewskiego.

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @Slepowron 14 listopada 2021 00:58
14 listopada 2021 03:00

Pan naprawdę nie rozumie, że w tekście nie ma szydzenia z Ojca Świętego?

To i inne projekcje występują z takimi też zdaniami w tekście - " Nie wiem czy ktoś zapytał Grzegorza Brauna o tę wizytę wysłannika Watykanu w Moskwie. Jeśli nie, to powinien to zrobić koniecznie w tej formie – ", " Wszystkie te dyskusje opierają na serii metodologicznych błędów ".

Jeśli boli Pana miekorzystne światło rzucone na Pana Brauna, to proszę sobie odszukać posty Ojca Mniszyko, który zwraca uwagę na ojca Pana Brauna i wielu znakach zapytania przy Panu Braunie. Uważam, ze Pan Braun chce zrobić dobrze Polsce i przy okazji sobie, niekoniecznie w tej kolejności. Święci tak nie podchodzą do spraw, a Wodzowie mają zaplecze, które Pan Braun nie ma.

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @gabriel-maciejewski
14 listopada 2021 03:47

Na pozegnanie dodam jeszcze - tak, znaki znacza, coz dopiero tak jaskrawe.

O sentencje latwiej niz o dostrzezenie ich desygnatow.

Moze jeszcze Pan potrzebuje czasu, ja na razie dziekuje,  z racji Panskiej konsekwencji

w uzyciu tego elementu budowy wlasnej niszy, zwlaszcza w kontekscie innego jej elementu jakim byla, czy moze nadal jest, eskploracja

tematu herezji.

W dzialanosci wydawniczej natomiast szczerze zycze sukcesow majac nadzieje, ze nie bedzie Pan drukowac wlasnych refleksji na temat obecnej kondycji Kosciola.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Brzoza 14 listopada 2021 03:00
14 listopada 2021 08:46

Nie wszyscy rozumieją dokładnie słowo pisane a odczytanie w kogo wycelowana jest ironia to już wyższa szkoła jazdy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Slepowron 14 listopada 2021 03:47
14 listopada 2021 11:13

a tak konkretnie, to  jakie masz merytoryczne zarzuty?

zaloguj się by móc komentować

Alrus @stanislaw-orda 14 listopada 2021 11:13
14 listopada 2021 16:53

Raczej przebija tu żal, że GM nie chce się autocenzurować tak, jakby @Ślepowron sobie życzył. To rzeczywiście jest tak okropne i niesłychane, że raczej zarzutów merytorycznych nie będzie. :-) 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Brzoza 14 listopada 2021 03:00
14 listopada 2021 17:47

"Uważam, ze Pan Braun chce zrobić dobrze Polsce i przy okazji sobie, niekoniecznie w tej kolejności.Święci tak nie podchodzą do spraw, a Wodzowie mają zaplecze, które Pan Braun nie ma."

Wprawdzie mowa tu o G. Braunie, ale problem jest znacznie szerszy, więc traktuję jego osobę jedynie jako przykład. Braun nie jest z pewnością święty, ani nie widzę, a on też tego w żaden sposób nie oznajmia, aby czuł inklinację do podążania drogą świętości. Jest religijny, ale żywot prowadzi świecki i świeckimi sprawami przede wszystkim się zajmuje. Spośród nich ostatnio skupia się na polityce, a wśród polityków świętych zbyt dużo nie ma, co więcej, ludzie, mam takie wrażenie, nie świętości od polityka oczekują, a skuteczności we wprowadzaniu w życie publiczne programu, który swoją osobą firmuje. Nie powinien być krętaczem, oszustem itp, ale to rozumie się samo przez się i choć z pewnością ważne, a nawet nieodzowne, to jest to rzecz drugorzędna. Intencje, w tym także to, czy liczy na poprawienie swego statusu materialnego, też są drugorzędne, o ile ogół na jego działalności skorzysta. Trudno żądać zresztą, o wymaganiu nie mówiąc, aby ktoś poświęcał czas, trud i własne pieniądze niczego nie oczekując w zamian. Byłoby to nawet niesprawiedliwe, wart jest bowiem robotnik zapłaty swojej. Ci, którzy mają takie oczekiwania, mylą rolę polityka, przywódcy, z rolą Mesjasza, a co najmniej tam, gdzie powinni widzieć przydatnego ogółowi człowieka, żądają mieć anioła. Stąpajmy może po ziemi..?

Zaplecze od urodzenia mają jedynie władcy dziedziczni, których dziś nie za dużo, a ci, co nie "urodzili się w purpurze", takie zaplecze muszą budować. Mogą też wesprzeć się siłami środowiska z jakiego pochodzą, z jakim są związani, czy z jakim zawarli sojusz. Braun (i wielu innych) nie jest samotnym wilkiem, jest jednym z liderów Konfederacji, czyli partii dysponującej kadrami i sporym zapleczem logistycznym oraz intelektualnym. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 14 listopada 2021 16:53
14 listopada 2021 18:14

I  tu  sie  z  Panem  zgadzam,

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 14 listopada 2021 17:47
14 listopada 2021 18:26

Ooo,  litosci,...

...  jakie  kadry,  Panie  Alrusie,...  ta  "przerosnieta"  mlodziez  wszechpolska  i  reszta  dokooptowanych  PAJACOW,...  m.in.  z  Kaja  Godek,...  a  za  plecami  -  w  oddali  -  skompromitowany  do  immentu  Giertych  !!!

Pan  Braun  powinien  robic  to  co  przed  "pojsciem  w  polYtykIe"  robil  wczesniej,  bo  robil  to  calkiem  niezle,...  ale  dzis  to  juz  zdazyl  ZAPRZEPASCIC  i  juz  tylko  sie  pograza.

Naprawde  szkoda, 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Paris 14 listopada 2021 18:26
14 listopada 2021 18:53

Też mam pewną awersję do Kai Godek, czyli zgadzamy się i tutaj. Na szczęście nie wchodzi ona w skład Konfederacji, więc, jak to powiada St. Michalkiewicz, wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Giertych zaś w ogóle nie ma z Konfederacją nic wspólnego i wcale nie majaczy za plecami, bo po pierwsze był z nim w jednej formacji tylko Bosak, po drugie działo się to w czasach, gdy Giertych był "po jasnej stronie". Trudno mieć pretensje do zdradzonego, a w takiej sytuacji znalazł się Bosak, że ktoś go zdradził. Zdarza się, jak to widzimy choćby po Andruszkiewiczu i jedyne co można wówczas zrobić, to odciąć się od zdrajcy. 

Co do Brauna, to nie sądzę, aby właściwe było narzucać mu, co ma robić. Osobiście oceniam jego decyzję bardzo dobrze, takich ludzi właśnie w polityce potrzebujemy. Ma odpowiednie predyspozycje i kompetencje, a jego spektrum poglądów jest jak najbardziej akceptowalne. Kogo właściwie chcemy mieć jako swoją reprezentację w sejmie i przy wladzy, jeśli taki Braun nie pasuje? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 14 listopada 2021 18:53
14 listopada 2021 19:29

Po  pierwsze,...

...  to  to  cale  WARCHOLSTWO  SEJMOWE,  nalezaloby  tak  co  najmniej  o  polowe  zdeminuowac...  tak  do  200  Poslow  max.,  ale  to  jest  "marzenie  scietej  glowy",...

...  a  po  drugie  sa  w  Polsce  jeszcze  dobrzy  i  madrzy  Polacy,  ale  oni  nie  zostana  dopuszczeni  do  tzw.  wladzy,...

...  a  po  trzecie  wielu  zacnych  ludzi  nie  chce  dokooptowywac  do  tej  samej  zgrai...  wszak  wiadomo,  ze  "jak  wejdziesz  miedzy  wrony  MUSISZ  krakac  jak  i  ony"  !!!...  jesli  kooptuja  to  wylacznie  z  powodow  finansowych  i  tyle.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Paris 14 listopada 2021 19:29
14 listopada 2021 20:19

Duża część Konfederacji, mają to chyba nawet w programie, jest za zmniejszeniem ilości ministerstw do 6 - 7 oraz posłów do 120. Liczba posłów wynika tu z konieczności obsadzenia komisji sejmowych. 

Wbrew jednak powszechnemu odczuciu, ilość posłów i związane z tym wydatki to rzecz nawet nie marginalna, a margines marginalności w skali budżetowej. To właściwie nie ma znaczenia.

Z pewnością jest w Polsce "wielu mądrych i dobrych", ale sama mądrość i dobroć to słabe kwalifikacje do uprawiania polityki pożytecznej dla państwa i obywateli. Nie jest jednak prawdą, że "nie dopuszczą". Odpowiednia liczba wyborców dopcha do sejmu, a także do władzy, każdego. System tak jest skonstruowany i o ile się nie zmieni, furtka otwarta. 

Nieprawdą też jest, jakoby trzeba było "krakać jak i ony". Można nie krakać, co sporo polityków już pokazało i pokazuje. No, a już ci nie wymienieni z nazwiska "mądrzy, dobrzy i zacni" z definicji krakać chyba nie powinni..?  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 14 listopada 2021 20:19
14 listopada 2021 20:54

Panie  Alrus'ie...

...  i  co  z  tego,  ze  maja  program  jak  i  tak  go  nie  przepchna...  to  martwy  program  i  nie  ma  nawet  o  co  kruszyc  kopii.  Wbrew  powszechnemu  odczuciu,  uwazam,  ze  koszt  utrzymania  zbednej  ilosci  SEJMOWYCH  PASOZYTOW  i  DARMOZJADOW  i  zwiazane  z  nimi  wydatki  sa  dla  Polakow  i  Polski  OGROMNE,  i  zwyczajnie  NIEPOTRZEBNE...  to  po  prostu  WYRZUCENIE  KASY  W  BLOTO  !!!  Jesli  ta  zgraja,  oderwana  od  rzeczywistosci,  a  PIERDZACA  W  FOTELE  SEJMOWE  od  kilku  kadencji  nie  umie  docenic  malego  grosza  nie  doceni  tym  bardziej  duzego.

Ciezko  bedzie  z  ta  "dopuszczalnoscia",  bowiem  wielu  moich  znajomych  -  az  jestem  zaskoczona  -  deklaruje,  ze  juz  NIGDY  WIECEJ  nie  pojda  do  wyborow,...  bo  przed  kamerami  "sie  kloco",  a  potem  i  tak  "pojdo  do  Mazurka  na  popijawe"...  albo  "wybory"  zfalszujo  !!!

Smiem  twierdzic,  ze  NIGDY  nie  mielismy  prawdziwych  elit,  zdarzaly  sie  wybitne  osobowosci,  a  dzis  NISZE,  jak  chocby  nasza  SN  i  to  one  PROMIENIUJA  na  cala  Polske,  a  nawet  Europe...  i  w  dzisiejszych  oszukanczych  realiach  mnie  to  urzadza.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Alrus 14 listopada 2021 16:53
14 listopada 2021 22:55

Ślepowron po prostu nie nadąża. Przestał więc gonić na darmo.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 14 listopada 2021 18:26
14 listopada 2021 23:00

mam pytanie tego rodzaju. Czy moglabyś wymienić jakichs polityków z polskiej tzw. sceny polityczne, ktorych nie uwazasz za: pajaców, oszustów, zlodziei, agentów, durniów  itp.

Chociaż ze trzy nazwiska s'il vous plait.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 14 listopada 2021 23:00
14 listopada 2021 23:27

Po  tych  wszystkich...

...  detych  i  kompromitujacych  glosowaniach  dla  tzw.  naszego  dobra  -  NIESTETY,  ale  na  dzien  dzisiejszy  nie  potrafie  Ci  podac  ANI  JEDNEGO  NAZWISKA,...  desolee.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 14 listopada 2021 23:27
14 listopada 2021 23:47

I tak właśnie przypuszczałem

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować