-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Państwo okrada naród

Najcięższy zarzut, jaki historycy stawiają narodowi polskiego brzmi – szlachta nie chciała płacić podatków. To jest tylko częściowo prawda, a wynika ona z tego, że po dwóch stuleciach dobrobytu – XV i XVI wieku – szlachta obudziła się z głęboką nieufnością do króla. Tym, królem, który rozpoczął proces nadużywania zaufania szlachty był Zygmunt Stary, a za panowania jego syna zaufanie doń spadło prawie do zera. Kolejne panowania lekko je podniosły, ale powszechnej zgody z królem już nie było. I można sobie mówić różne rzeczy, ale to była główna przyczyna, dla której szlachta nie współpracowała – obawiano się, że król jest wobec swojego państwa, powierzonego mu dobra, nie do końca lojalny. Mimo wszystko szlachta płaciła podatki, a kraj trwał, aż do serii intryg poprzedzonych niszczącymi wojnami, które w końcu doprowadziły do jego upadku. I wtedy w Polsce zaczął się rabunek narodu przez państwo, a raczej państwa, które Polskę podzieliły. Okazało się, że z niewielkiego Królestwa Polskiego można wycisnąć tyle podatków, że hej. Nigdy nie zebrano takie ilości pieniędzy w ogromnej Rzeczpospolitej. No, ale podatki w Polsce zbierano w przeznaczeniem na wojnę, a to znaczy, że ich wysokość była uzależniona od zagrożeń. Odpowiedzialnością zaś za tę wysokość i za zagrożenia należy obarczyć dwory obce, intrygantów i najeźdźców. Podatki w kraju podzielonym zbierali również najeźdźcy. Zbierali je, żeby prowadzić wojny oraz polityczne intrygi, a także, by karmić swoich klientów. Nikt dzisiaj nie zadaje sobie pytania – dlaczego Polska pod zaborami była niedoinwestowana? Każdy pyta – dlaczego szlachta nie uratowała kraju przed nędzą, skoro miała pieniądze? To jest myślenie komunistyczne, które zostało nam zaimplementowane przez zaborców. Ci rabowali naród, nie było żadnych programów, które ponosiłby z upadku słabszych, nie było systemu kredytowego w dzisiejszym tego słowa rozumieniu, nie było zezwolenia na budowę trwałych siedzib, był tylko rabunek instytucjonalny. Za ten rabunek miała odpowiadać szlachta, w osobach takich, jak pan Daleniecki w powieści „Noce i dnie” oraz inni posiadacze opisywani przez Żeromskiego choćby. Myśl, że jak jedna część narodu obrabuje – podobnie jak to czynili zaborcy – drugą część narodu i przeznaczy te zrabowane kwoty na państwo, to naród się zintegruje i będzie wobec państwa lojalniejszy, legła u podstaw niepodległości odzyskanej w roku 1918. Nikt jakoś nie pomyślał, że może to być taka sam intryga państw obcych, jak intrygi wcześniejsze. Nie ma bowiem u nas tradycji zajmowania się intrygami wymierzonymi w nasze państwo. Do ich opisu używamy pojęć z XIX wieku stworzonych na niemieckich uniwersytetach, albo usypiamy się jakąś kretyńską kokieterią w wymiarach indywidualnych, to znaczy – na przykład – cieszymy się, że w czasie zaborów, ten czy inny Polak czegoś tam dokonał na rzecz ogólnego rozwoju ludzkości. I to nam poprawia humor, a także staje się kluczem do rozumienia historii. Bez tego w ogóle nikt by się historią nie interesował, albowiem byłaby dlań nie do zniesienia. Każdy bowiem chce być wyczynowcem, jak ci wszyscy bohaterowie nie swoich ojczyzn z XIX wieku.

Intrygi polityczne są głębokie i rozgrywają się w czasie. Nas zaś oprowadzają po świecie polityki kłamcy, albo idioci, którzy wmawiają tłumowi, że sprzedają miliony książek, na rynku gdzie nawet Biblia nie rozchodzi się w milionowych nakładach. Usypiają nas kokieteryjnymi historiami i zwalają winę za katastrofy na tych, którzy jeszcze mieli coś w rękach, albowiem to oni są zwykle celem intrygi. Wiadomo przecież, ale nie tutaj, że bez zasobów w rękach ludzi zorientowanych propaństwowo i uważających się za naród, państwo jest atrapą. W ową atrapizację państwa ochoczo wkroczyliśmy w roku 1918 wznosząc różne okrzyki. Nie myśląc w sposób globalny, a jeśli już, to z całkowitym przekonaniem, że tak zwane mocarstwa chcą dla nas dobrze. Był to tylko etap na drodze do wielkiej jumy, która przyszła wraz z komunizmem. Wtedy powiedziano, że co prawda nie udało się zintegrować narodu wokół idei państwa tak dobrze, by państwo przetrwało, ale to wszystko z powodu opieszałości w okradaniu tych, co jeszcze mieli jakieś zasoby. Teraz wszystko podzieli się sprawiedliwie – mówiono - i naród przez to będzie bardziej zintegrowany. I rzeczywiście, naród zapędzony do niewolniczej pracy zintegrował się. Połapał się też, że posiadaczami nie są już w jego kraju posesjonaci, do których nienawidzenia wzywano go od ponad stu lat, ale jacyś inni ludzie. Oni oświadczyli w pewnym momencie, że integracja narodu jest niepotrzebna, albowiem za bardzo związał się on z państwem. Teraz zaś potrzebne są inne idee, w których państwo nie odgrywa już takiej roli, jak kiedyś. I znów nikt nie zorientował się, że ta gawęda, może być częścią intrygi politycznej, które – jak wspomniałem rozgrywają się w czasie i wymagają takiego podania, by ich ofiary nie zorientowały się o co chodzi. Pozwolono więc zdewastować państwo, albowiem przyświecała nam wówczas inna idea, państwo zaś było opresyjne. Jakoś tak się jednak złożyło, że władzę w nim przejęli ci sami ludzie, którzy wcześniej decydowali o opresyjnym charakterze tego państwa. Potraktowali je tak, jak żaden dziedzic, nawet Daleniecki, który przecież zgodził się na remont czworaków, nigdy w życiu nie potraktowałby swojego majątku. Nikt jednak nie nazwał ich wrogami, ludźmi dezintegrującymi państwo i naród. Dopiero po pewnym czasie zaczęto nazywać ich złodziejami, ale nie miało to już żadnego znaczenia. Próba integracji państwa z narodem, jaką oglądaliśmy przez ostatnie osiem lat, spotkała się z umiarkowanym zrozumieniem, albowiem opisywana tu integracja narodu zamieniła się w jego dezintegrację. Proces ten był łatwy do przeprowadzenia, albowiem naród pozbawiony majątku za komuny, integrował się wokół telewizora i piłki nożnej, imprezy ułatwiającej okradanie narodu, także ze złudzeń. Po tak zwanym upadku komunizmu, czyli uwłaszczeniu potomków złodziei na rzekomo narodowym mieniu, mieliśmy kilka lat spokoju, albowiem tamci musieli skonsumować ten niby sukces. No i konsumowali go, aż do momentu kiedy prezydentem został Lech Kaczyński, ofiara kolejnej intrygi. Zdezintegrowany naród, który przywykł do starej śpiewki o tym, że trzeba kogoś okraść, żeby się wokół tego zintegrować, nie pamiętał już jak to jest, gdy ludzie posiadający cokolwiek utożsamiają się z państwem. Ochoczo więc poszedł głosować przeciwko państwu, dość gwałtownie wzbogaconemu, za kolejnym rabunkiem firmowanym przez tych samych ludzi, którzy przed trzy pokolenia okradali go i przymuszali do niewolniczej pracy. Wolność zaś kojarzyli w deprawacją. Tę z kolei uwiarygadniali żartami i kawałami podawanymi ze sceny i z ekranu.

Nie wiem czy ta diagnoza komuś pomoże, być może nie. Uważam jednak, że jest słuszna.

 

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy pomagają mi wspierać Saszę i Anię, to ważne, bo Sasza z kolei pomaga mi w wydawnictwie.

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: wojna  pieniądze  państwo  naród  intrygi 

gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 10:46
95     4901    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Jimmy @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 11:14

Jest prosta zasada, państwo w miarę solidnie zarządzane rozwija się , a ludzie się bogacą.

Każdy inny stan państwa sygnalizuje zespół chorób, których istnienie jest ukrywane, przemilczane lub negowane.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jimmy 16 stycznia 2024 11:14
16 stycznia 2024 11:16

W sejmie grali hymn, a Sienkiewicz cały czas siedział. Nie podniósł dupy i kamieni kupy. To jest wystarczający sygnał, że państwo jest chore.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 11:24

Piękna synteza.

Można jeszcze dodać, że sposoby kradzieży zostały udoskonalone, dzięki czemu obecnie nieliczni używają słowa "kradzież" - mówi się raczej "dobroczynność".

No i rola Kościoła. On integrował naród w sposób chyba dominujący. Teraz również integruje, ale już tylko połowę narodu. 

Pomyślałem sobie, że to dziwne, że wartości, które najpełniej przyczyniają się do integracji danego narodu są właściwie "ponadnarodowe" (Kościół, własność). Bo z tego można wyprowadzić równie dziwny wniosek, że jeśli ktokolwiek mówi o narodzie chcąc zamknąć go "w nim samym" w rzeczywistości przyczynia się do jego rozpadu. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 11:16
16 stycznia 2024 11:26

No taaak,mamy szczęście ,że jeszcze nie beknął...

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 11:36

System podatkowy jest źle skonstruowany, jeżeli mimo wykazywania zysku (do opodatkowania) podmiot gospodarczy nie ma z czego akumulować kapitał inwestycyjny (po opodatkowaniu zysku).

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 11:37

Nie wiem czy ta diagnoza komuś pomoże, być może nie. Uważam jednak, że jest słuszna.

Nie wiem jak można się nie zgodzić z taką wersją historii Polski!

Jako przykład przytoczę tylko jedno zdanie (jest ich o wiele więcej) z książki W. Zaleskiego "Tysiąc lat naszej wspólnoty":

Po pierwszym rozbiorze Austria uzyskała w pierwszych latach ze swojego zaboru 4x większe dochody skarbowe niż przedtem Rzecz Pospolita.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 16 stycznia 2024 11:36
16 stycznia 2024 11:40

To specjalnie jest tak zrobione

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Czarny 16 stycznia 2024 11:24
16 stycznia 2024 11:43

Olszański jest dziś czołowym narodowcem, a ostatnio wyznał, że był zomowcem

https://twitter.com/PawelKuki/status/1746535646200476025

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 11:43
16 stycznia 2024 11:47

No tak. Wkrótce wyda komiks autobiograficzny pt. "Niczego nie żałuję". 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 16 stycznia 2024 11:47
16 stycznia 2024 11:48

A Sienkiewicz awansuje go na szefa CBA

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 11:43
16 stycznia 2024 11:57

Ciekawy jest ten awans społeczny jego mamy..., ktoś coś wie?

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 11:16
16 stycznia 2024 12:01

może wstaje tylko jak grają międzynarodówkę

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 11:40
16 stycznia 2024 12:01

Oczywiście. To powoduje dalszą patologię jak ucieczka konsumpcji w koszty uzyskania przychodów. Wtedy fiskus walczy z tymi kosztami. Dlatego istnienie polityki rabunku podatkowego widać w przepisach i orzecznictwie podatkowym co do tych kosztów. Po stronie podatku VAT widać w walce fiskusa o pozbawianie prawa do tzw. podatku naliczonego.

Frontem i bronią państwa w tej wojnie jest skomplikowanie systemu podatkowego oraz sądowa tolerancja dla wszelkich wynaturzeń decyzji podatkowych.

Znowu te sądy ...

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 11:48
16 stycznia 2024 12:04

i wspólnie wydadzą książkę parafrazując tytuł Pańskiej, " I co, kiedyś było gorzej?"

zaloguj się by móc komentować

Nova @orjan 16 stycznia 2024 12:01
16 stycznia 2024 12:04

Albo orzecznictwo sądów (bo nie literalnie prawo) że jak się sprzedaje mieszkanie ze spadku to trzeba zapłacić podatek mimo że I grupa podatku od spadku nie płaci. To są wszystko przykłady kiedy rabowani ludzie są uczeni wrogości do państwa. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Nova 16 stycznia 2024 12:04
16 stycznia 2024 12:15

Zdaje się masz na myśli podatek od sprzedaży takiego mieszkania. Też mi się nie podoba, ale wypada wspomnieć, że wcześniej 1 grupa nie płaci podatku od spadku. Zdaje się trzeba odczekać chyba 5 lat to i podatku od przychodu ze sprzedaży nie będzie. Tego jednak pewny nie jestem, bo w tej chwili nie mam pod ręką potrzebnej ustawy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 11:41
16 stycznia 2024 12:27

Coś  Ty taki bez empatii? Może ów Sieńkiewicz nie potrafi już opanować drżenia nóg.

Nieładnie śmiać się z cierpiącego. A może przodek go w nocy nawiedza?

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 12:27

Coś  Ty taki bez empatii? Może ów Sieńkiewicz nie potrafi już opanować drżenia nóg.

Nieładnie śmiać się z cierpiącego. A może przodek go w nocy nawiedza?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 13:07

(...)Nikt jakoś nie pomyślał, że może to być taka sam intryga państw obcych, jak intrygi wcześniejsze. Nie ma bowiem u nas tradycji zajmowania się intrygami wymierzonymi w nasze państwo (...)

Rozpoznanie intryg wymierzonych w nasze państwo mogłoby obudzić „demony polskiego nacjonalizmu i „rozbudzić jagiellońskie mrzonki”.  Dlatego jest u nas duże grono strażników chroniących nas przed „faszyzmem”. Nasza sytuacja ulegnie rozwiązaniu gdy obecna wiosna ludów w Berlinie i Waszyngtonie osiągnie apogeum.  Jesteśmy w fazie konfrontacji globalnych zamachowców ( wszystko pod najem i na kredyt pod kontrolą IT - WEF ) z „odchyleniem nacjonalistycznym” . Jednak każdy chętnie „przytuli” Orlen i NBP.  Warto zwrócić uwagę na gwarancje Londynu dla Ukrainy ( no cóż my też je mieliśmy a potem trzeba było zostawić złoto za korzystanie z  lotnisk ).  W rabunku naszych zasobów jakby patrząc historycznie nic nowego.   Czy tym razem im wszystkim się uda ?

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 13:20

Komuna na każdym kierunku studiów wprowadziła obowiązkowo ekonomię polityczną z przewagą socjalizmu i filozofię, żeby przygotować sobie kadry. Na kierunkach technicznych było to traktowane przez studentów jako propaganda, którą trzeba było zaliczyć i zapomnieć. Być może teraz należałoby wprowadzić taki kurs historii dla studentów, w jakim my tu uczestniczymy. Nawet gołodupcom, jakim jest większość narodu, może przydać się rozumienie rzeczywistości. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 13:23

Dziwnie mi się zrobiło po przeczytaniu tego tekstu, ponieważ jstem pewna, że szykują nam jumę, jakiej nie było od zarania dziejów. Nie będziesz mieć nic, ale będziesz szczęśliwy, czytaj- naćpany, również farmakologicznie. Do tego wariatka z min.środowiska zaproponowała obniżkę CO2 o 90%. Tak jej się samo wyroiło, czy ktoś jej to zasugerował? 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Matka-Scypiona 16 stycznia 2024 13:23
16 stycznia 2024 13:27

Plasterki kiełbasy coraz bliżej ściany.

zaloguj się by móc komentować


Brasil @peter15k 16 stycznia 2024 13:07
16 stycznia 2024 14:08

"Po salonie przechadza się czubaty młodzieniec,kopia Adama Mickiewicza w 1825r.,i wszystko kasuje. Nie będzie szlachty, nie będzie własności, nie będzie duchowieństwa etc.- Ojciec cierpliwie: A na miejscu tego wszystkiego co będzie ? Młodzieniec zarzuca czuprynę w tył, orlim wzrokiem otaczaasystencję i pauza: Będzie lud i naród!!!...To była epoka "rozumu naturalnego żadną nauką nie przyćmionego"

Gejzer głupoty bolgoce nieprzerwanie, temperaturę kontrolują obce stolice zgranymi, nudnymi fortelami. Było osiem lat na naświetlenie tego procederu, który jak rak zabija rozsądek w narodzie i wiedzie go do ponownej zguby. Chyba tylko Pan Gabriel konsekwentnie opisywał cynizm i działanie tych pułapek, bez wielkiego budżetu, przemilczany w katakumbach internetu. Osiem straconych lat, grzech zaniechania obciąża konto dobrej zmiany, mogli ten TVN24 za wafelki do diabła posłać i nie kokietować jawnej agentury. Mogli dużo więcej...

Cytat pochodzi z książki, 70 lat wspomnień Hipolita Korwin-Milewskiego str. 57 https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/hipolit-korwin-milewski-wspomnienia-tom-i/

 

zaloguj się by móc komentować

Nova @orjan 16 stycznia 2024 12:15
16 stycznia 2024 14:29

Tak to mam na myśli. Jeśli 2 dzieci dostanie w spafku jedno hotówkę 1 mln. Pln a drugie mieszkanie o wartości 1 mln. To pierwsze ma pieniądz do dyspozycji bez pidatku a drugie nieruchomość która jest przy zamianie na gotówkę opodatkowana. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @orjan 16 stycznia 2024 12:15
16 stycznia 2024 14:30

Dokładnie tak - trzeba odczekać 5 lat od daty nabycia mieszkania przez Spadkodawcę (dosłownie napisane w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, tak że nie należy mylić z datą nabycia spadku), więc najczęściej podatku dochodowego się nie płaci. W wyjątkowych sytuacjach, gdy Spadkodawca nabył mieszkanie niedawno (mniej niż 5 lat od daty zgonu), wówczas konieczne jest odczekanie do 5 lat, a ściślej do 1 stycznia roku następnego (5 pełnych lat kalendarzowych). Porządny notariusz o tych szczegółach raczej informuje 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zdzislaw 16 stycznia 2024 14:30
16 stycznia 2024 14:31

mniej niz 5 lat PRZED data zgonu

 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Brasil 16 stycznia 2024 14:08
16 stycznia 2024 14:39

"Osiem straconych lat, grzech zaniechania obciąża konto dobrej zmiany, mogli ten TVN24 za wafelki do diabła posłać i nie kokietować jawnej agentury. Mogli dużo więcej..."

A może 8 lat w zestawieniu z... nie wiem... półwieczem (lekko licząc) to nie jest wcale tak dużo? Właściwie na jakiej zasadzie zakładamy, co w ciągu ośmiu lat można zrobić - mając do dyspozycji urząd prezydencki, radę ministrów i większość parlamentarną? Czy jesteśmy w stanie oszacować masę, ciśnienie, napór, powierzchnię, cokolwiek z tego, z tych sił, czynników, mających ma jakiś wpływ na to wszystko?

Tak tylko pytam, bo nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Czarny 16 stycznia 2024 14:39
16 stycznia 2024 14:53

Dla mnie największy problem - to brak realnej walki ze zdracami. Po co komu "reset", jeśli zdrajcy nie siedzą? Gadanie dla samego upajanie sie gadaniem. Dlaczego 8 lat prymitywizmu w tv? Jak przyjeżdżałem do Rodziców to po prostu nie mogłem tego znieść, odzwyczajony brakiem tej propagandy we własnym domu. Pozwalali się panoszyć wszelkim "przydupasom" na przykład w ARiMR, czy w sądach. Prezydent i jego dziwne sprzeciwy.... Ufanie jakimś niemcom...To są ich grzechy. Ale zakaz mordowania nie narodzonych dzieci powoduje, że głosowałem i bedę głosował na nich. Nikt inny łącznie z Braunem - wojownkiem ze świecami tego nie zagwarantuje.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Zdzislaw 16 stycznia 2024 14:30
16 stycznia 2024 14:58

Może sprzedać wcześniej przed upływem 5 lat i nie płacić podatku dochodowego pod warunkiem, że przeznaczy te środki na własne cele mieszkaniowe. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Czarny 16 stycznia 2024 14:39
16 stycznia 2024 15:03

W ciągu 8 lat staliśmy się 8 najszybciej rozwijającym się krajem na świecie i była strategia na przyszłość. Zabrakło machiavelizmu politycznego lub biblijnego bycia żmiją.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @orjan 16 stycznia 2024 12:27
16 stycznia 2024 15:08

"A może przodek go w nocy nawiedza?"

Przodek?

To chyba tylko po to żeby go kopnąć w dupę.

Może stąd się bierze to drżenie nóg.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @atelin 16 stycznia 2024 13:27
16 stycznia 2024 15:10

Ja nie wierzę, że dadzą się tak skroić. Jesteśmy w matni, nawet jak przy naszej pomocy, pewnie z ofiarami nie uda się plan Tuskowego przejęcia to wczorajszy Bild ogłosił, że wedle raportów Bundeswery Putin uderzy na kraje natowskie jeszcze w tym roku, a najpóźniej w lipcu 2025. W tym celu należy rozważyć wejście 300 000 natowskich żołnierzy, w tym 50 000 żołnierzy niemieckich. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @K-Bedryczko 16 stycznia 2024 14:53
16 stycznia 2024 15:10

I to jest to...czekałam aż ktos to napisze,krótko,bez długiej listy,grzechów zaniedbania.Tusku właśnie powiesił prawo na grubym powrozie ku zachwycie nabitej w butelce gawiedzi.Dla przykładu zapuszkował dwóch ministrów -"kryminalistów" do paki,reszta kopa w d... no i zaprowadził "praworządność...już więcej nic nie dodam.......ech....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 16 stycznia 2024 11:36
16 stycznia 2024 15:25

To nie jest problem systemu podatkowego lecz doktryny aparatu Państwa. Możesz kumulować ile chcesz do momentu jak dostaniesz decyzję, że to wszystko fikcja i akt oskarżenia o wyrządzeniu szkody dużych rozmiarów skarbowi Państwa. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 16 stycznia 2024 15:10
16 stycznia 2024 15:27

Jak ten mechanizm funkcjonuje na dole drabiny społecznej to jest ok. Ale jak dochodzi do najwyższych szczebli tej drabiny to ojej, tak się nie robi, bo prawo....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Nova 16 stycznia 2024 12:04
16 stycznia 2024 15:30

To jest świat wg 'logiki' prawników.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 16 stycznia 2024 12:01
16 stycznia 2024 15:31

Tak, sądownictwo odpowiada za stan RP. To rozsadnik patologii i obłąkanych teorii społecznych. Prawo w sądzie nikogo nie interesuje.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Zdzislaw 16 stycznia 2024 14:30
16 stycznia 2024 15:41

W kwestiach podatkowych liczy się stan formalny, a nie wyobrażenie na jego temat. Jeżeli ktoś wykupił mieszkanie na 3 miesiące przed śmiercią, to był jego posiadaczem od trzech miesięcy - i nie pomoże tłumaczenie, iż "rodzice w tym mieszkaniu spędzili 40 lat, ja się w nim wychowałem". Liczy się dokument, a nie wspomnienia z dzieciństwa.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Matka-Scypiona 16 stycznia 2024 13:23
16 stycznia 2024 15:44

CO2 to jedno,ale ma się odbyć ''okrągły stół w sprawie przyszłości lasów'' z udziałem,a jakże by inaczej , organizacji pozarządowych. W planie m.in. zmiana rozdysponowania Funduszu Leśnego którego do tej pory głównym celem było dofinansowywanie nadleśnictw słabszych , wymagających wsparcia by mogły normalnie gospodarować lasem. Teraz chcą część tego funduszu skierować do ''lokalnych społeczności'' (to wygląda na formę łapówki,by nie protestowali jak przy poprzednich próbach rozwalenia lasów) , oraz ogólnie ujmując dla ''miłośników przyrody''.Padgatowka do kradzieży na gigantyczną skalę.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Zdzislaw 16 stycznia 2024 14:31
16 stycznia 2024 15:50

Za PiS-u w ustawie o podatku od spadków i darowizn wprowadozno takie zmiany:

2018 r. - Zwolniono od podatku nabycie w drodze dziedziczenia lub zapisu windykacyjnego przedsiębiorstwa osoby fizycznej - niezależnie od stopnia pokrewieństwa (art. 4b). Ma to stanowić zachętę do dziedziczenia przedsiębiorstw także przez osoby nieobjęte dotychczasowym zwolnieniem, czyli dalszych krewnych i osoby obce. Ponadto wprowadzono zwolnienie od podatku nabycia praw do wkładów w spółdzielni rolników.

2019 r. W związku z wprowadzeniem pracowniczych planów kapitałowych (PPK) wyłączono z opodatkowania nabycie w drodze dziedziczenia środków z PPK.

2020 r. - do kręgu zwolnionych od podatku włączono (poprzez włączenie do I grupy podatkowej) także dzieci które przebywały lub przebywają w rodzinie zastępczej, w rodzinnym domu dziecka, w placówce opiekuńczo-wychowawczej lub w regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej.

2022 r. - Wyłączono z opodatkowania nabycie nieodpłatnej renty w związku z zaprzestaniem prowadzenia działalności rolniczej. Ponadto o ponad 6% podwyższono: minima podatkowe, czyli kwoty wolne od opodatkowania, przedziały skali podatkowej oraz kwotę zwolnienia darowizny przeznaczonej przez obdarowanego z I grupy podatkowej na cele mieszkaniowe

2023 r. - digitalizacja obowiązków informacyjnych notariuszy w zakresie zdarzeń prawnych zawartych w aktach notarialnych, aktach poświadczenia dziedziczenia i europejskich poświadczeniach spadkowych. Ponadto, w ramach walki z inflacją drugi raz a później jeszcze trzeci raz o ponad 6% (2 x 6%) podwyższono: minima podatkowe, czyli kwoty wolne od opodatkowania, przedziały skali podatkowej oraz kwotę zwolnienia darowizny przeznaczonej przez obdarowanego z I grupy podatkowej na cele mieszkaniowe. Zmieniono zasady sumowania darowizn. Kolejny raz podwyższono kwoty wolne od podatku. Dalej: w ramach wsparcia rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, wyłączono z opodatkowania nabycie przez rodziców uczniów laptopów oraz przez nauczycieli laptopów, laptopów przeglądarkowych oraz bony na zakup laptopów lub laptopów przeglądarkowych otrzymanych. Do tego jeszcze wyłączono z opodatkowania nabycie w spadku środków zgromadzonych na subkontach ogólnoeuropejskiego indywidualnego produktu emerytalnego.

Szkoda, że nie więcej. Ale zobaczymy, co da nam Tusk.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 15:08
16 stycznia 2024 15:51

Wstydziłem się tego słowa na "d".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 15:58

"Był to tylko etap na drodze do wielkiej jumy, która przyszła wraz z komunizmem."

Jak Michalkiewicz to zgrabnie ujął.

Polskojęzyczna wspólnota rozbójnicza wjechała do nas na sowieckich czołgach i rozpoczęła jumę na wielką skalę.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 16:01

Niech mnie ktoś oświeci, czy obecna minister edukacji Barbara Nowacka to ta która niegdyś

określiła oficerów zamordowanych w Katyniu mianem darmozjadów?

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Czarny 16 stycznia 2024 14:39
16 stycznia 2024 16:18

Prezes miał dobre rozeznanie w sytuacji przecież...  Gdyby odbijali instytucje kultury z zapałem z jakim przejmowali rady nadzorcze, to mieliby narzędzia do tworzenia propagandy, załóżmy że tylko do wenątrz. Przy takim stopniu degeneracji i cynizmu myślenie że pamięć o Papieżu Janie Pawle II będzie falą na której bezczynnie można żeglować do kolejnych wyborów okazało się zgubne. Komuna niezagrożona w tych obszarach z nieustającą pomocą finansową !! wyhodowała rewolucyjny szczep tak wściekły, że aż nie dowiary że to Polki są. Atakowanie kościołów, obłąkańcze darcie ryja itd. Więc jeśli mając Prezydenta, Premiera....itd nie potrafiono przy licznych ostrzeżeniach zbudować alternatywy kontrrewolucyjnej to niech sadzą bratki na więziennych alejkach. Wiele środowisk można było przytulić, nie tylko to tutaj i wspólnie ukręcić łeb chydrze. 

zaloguj się by móc komentować

Antonim @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 16:01
16 stycznia 2024 16:23

to chyba był synalek Nowickiej, ale w ostateczności podobne środowisko

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brasil 16 stycznia 2024 16:18
16 stycznia 2024 16:28

W PiS myślą, że to oni są dziełami sztuki, z których emanuje kultura

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 15:58
16 stycznia 2024 16:30

Potem zaczęła krzewić kulturę, której wyznawcami są wszyscy członkowie PiS ufający powadze akademii

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jestnadzieja 16 stycznia 2024 14:07
16 stycznia 2024 16:33

O tym to nawet szkoda gadać, za dużo wódki w organizmie

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 16:30
16 stycznia 2024 16:45

To dobrze się domyślałem, ona, albo ktoś z wesołej rodzinki.

Ogłosiła już że będzie mniej w szkołach historii, matematyki, fizyki, chemii.

 

Jak mawiał znany organizator i planista:

"wystarczy jak będą umieć liczyć do pięciuset i rozpoznawać znaki drogowe, żebyśmy ich nie przejechali."

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 17:09

Byle dzisiaj na szkoleniu. Bardzo kompetentna i sympatyczna Pani prawnik rzuciła w pewnym momencie że ma nadzieję że teraz zmieni się coś na lepsze. Stopień dezintegracji jest obezwładniający. Dlatego nie umiem odpuścić jak Pan punktuje polityków z PiSu. Myślę że co mogli zrobić to zrobili. Nie oczekujemy też że politycy będą herosami bo to łatwo wykorzystaja demagodzy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 16 stycznia 2024 17:09
16 stycznia 2024 17:13

Ja emituję komunikaty wewnętrzne. Rachoń z Cenckiewiczem nowe odcinki Resetu szykują. Nie wiem co im powiedzieć. Może żeby się zastanowili, jak to było z filmem "Popiół i diament" Wajdy. Dlaczego pozwolono na jego realizację?

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Drzazga 16 stycznia 2024 15:03
16 stycznia 2024 17:29

To zbyt proste, proszę powiedzieć, co sie rozwijało, a co się zwijało. Znajdziemy wtedy machiavelizm i żmiję. Także prawdziwą strategie na przyszłość.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Brasil 16 stycznia 2024 16:18
16 stycznia 2024 17:33

 " Gdyby odbijali instytucje kultury z zapałem z jakim przejmowali rady nadzorcze, to mieliby narzędzia do tworzenia propagandy,"

A po co im narzędzia propagandy,propagandę zostawili tuskom,a rady nadzorcze i spółki SP to są wielomilinowe frukty,to się liczyło,ale się przeliczyli.Ciekawe są ustalenia NIK-u jakie ogromne kwoty szły do  swoich fundacji. np na ten Instytut Dziedzictwa Narodowego 152 mln dla kolesi bez żadnej kontroli a ten dureń mówi,że popełniono błąd z prezesem NIK-u,a co innych błędów nie zauważył...

q...nóż się w kieszeni otwiera.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Drzazga 16 stycznia 2024 15:10
16 stycznia 2024 17:34

Niemcy ponoć nie mogą ukompletować /+ wyposażenie/ jednej brygady...

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 16:28
16 stycznia 2024 17:38

A tuski to takie sztuki przy których trudno zachować kulturę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 17:13
16 stycznia 2024 17:48

To prawda,emitowanie nowych odcinków Resetu-to groch o ścianę i wywoła tylko drwiny,lub zamknięcie TVRebubliki ,jako homofobów i nazistów ... To wydaje się niemożliwe,ale jest niewykluczone.Prawo zostało przecież powieszone na grubym postronku.......i to publicznie.

Czy przez 8 lat PiS mógł wpłynąć na dochodzenie w sprawie "pogody",która spowodowała katastrofę smoleńską?...Co prawda coś tam było na rzeczy,ale dla przykładu ministra Nowacka, pierwsza wrzeszczała,jak nawiedzona,że pisowskie patałachy chcą karierę robić na trupie jej matki...że nie wspomnę o innych okolicznościach...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Drzazga 16 stycznia 2024 15:10
16 stycznia 2024 17:55

Komunikaty o zbliżającej się wojnie z Rosją z całą pewnością wpywają na wzrost zamówień w przemyśle zbrojeniowym co oczywiście nie znaczy, że nie należy się zbroić... Są komunikaty z okolic Klausa Schwaba,że zbliża się kolejna pandemia tym razem wirusa X - widać tu wyraźny zamiar zrobienia czarnego PR dla platformy Elona Muska X.  Warto także pamiętać o przygotowaniu altyleryjskim w postaci oskarżenia przez ( RPA - sprytne ) przed Trybunałem w w Hadze Izraela o ludobójstwo. Przemknęła też informacja, że Musk zamierza otworzyć uniwersytet.  To ciekawa inicjatywa ponieważ wszystkie amerykańskie uniwersytety to bastion żymskich marksistów i gender, co zdegenerowało i rozbroiło amerykańską młodzież i zatruło pół świata za wyjątkiem Azji...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 17:59

"230 tysięcy Polaków dostanie list. Na komisję trzeba się stawić

Decyzję podjął jeszcze poprzedni szef MON Mariusz Błaszczak, obecny minister obrony Władysław Kosiniak-Kamysz ją realizuje. Zgodnie z nią 230 tys. osób otrzyma wezwanie na komisję wojskową. List dostaną nie tylko młodzi mężczyźni, ale również kobiety oraz osoby w wieku 60 lat."

https://www.money.pl/gospodarka/230-tysiecy-polakow-dostanie-list-na-komisje-trzeba-sie-stawic-6983121807927840a.html

https://www.money.pl/gospodarka/tylko-6-godzin-na-stawienie-sie-do-wojska-albo-wiezienie-oto-nowe-rozporzadzenie-6984593470929440a.html

Stawia się ludzi w sytuacji bez wyjścia - mają bronić zasad niewolnictwa w swoim państwie, bo to w końcu Ojczyzna. Elita pryśnie na jakieś Zaleszczyki a my tu zostaniemy z nienażartymi dóbr Ruskimi i wojskiem niemieckim /o ile to wojsko się ukompletuje/. 

PiS - jak dla mnie - przede wszystkim po socjalistycznemu upupił kwestie własności Polaków. Co czynił kompletnie bez wyobrażni, a jedynie z pobudek ideologicznych /mentorem JK był niejaki Ehrlich, przypominam.../. 

Jest rzeczą oczywistą, wręcz "oczywistą oczywistością", że bronienie własnego mienia /w sensie zbiorowym - Ojczyzny/ jest najlepszą motywacją dla żołnierzy. 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Czarny 16 stycznia 2024 11:24
16 stycznia 2024 18:07

<<<(Kościół) integrował naród w sposób chyba dominujący. Teraz również integruje, ale już tylko połowę narodu.>>

Synteryczne ujęcie relacji Państwo-naród  uważam za trafne, pomimo że w XV  wieku narodem było 5-10% populacji. Integracja to jeden  aspekt, ale ważniejszym wydaje mi się katalog norm, który Kościół wprowadzał do organizujących się społeczności. Co było spoiwem łączącym? Jaki był jest cel łączenia się? Sztuka dla sztuki? 

Jeśli się nie mylę, to nie jest dziwnym wniosek, że próba zamknięcia narodu "samego w sobie" to jego zguba.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 16:45
16 stycznia 2024 18:09

Ta propozycja (mniej historii, matematyki fizyki i chemii) jest ciekawa z też innej przyczyny. Bajdełej, czy przypadkiem w antyku nie uważano historii za naukę ścisłą?

No więc w ciele (pedagogicznym) każdej szkoły istnieje jakaś hierarchia nieformalna. O ile sam pamiętam, jednym z wielu możliwych wyznaczników miejsca nauczyciela w hierarchii ciała jest coś, co można z grubsza określić jako "powaga przedmiotu", którego jest się nauczycielem. Oczywiście może byc szkoła, w której najwiekszy autorytet w pokoju nauczycielskim ma pani od muzyki, czy pan od prac ręcznych. W moim IX LO we Wrocławiu wśrod cieszących się najwyższym autorytetem, także wśród licealistów, był np. nauczyciel od WF. Ale zwykle, tj. najczęściej, w czubie hierarchii ciała będzie nieproporcjonalnie duża reprezentacja właśnie tych od przedmiotów ścisłych.

Jeśli istnieją jakieś bliżej nieoznaczone prądy, które nauczycielom przedmiotów ścisłych dają szansę na raczej wyższe miejsce we wzajemnej hierarchii szkolnej, to propozycja obniżenia nauczania historii, matematyki, fizyki i chemii oznaczałaby zakwestionowanie i atak na dotychczasowe wzajemne stosunki nauczycieli. Nastąpi przemodelowanie hierarchii szkolnych.

Po kiego taka głupota? Nie wiem, ale idąc krok dalej narzuca się pytanie, kto ma wypełnić miejsce po nauczycielach właśnie zdegradowanych w hierarchii ciała nauczycielskiego? Ktoś właśnie przypływający "pontonem", czy sexworker?

Rzecz w tym, że szkoła i edukacja są miejscami incepcji ideologii i propagandy o wiele, wiele skuteczniejszej niż 100 gaz-wybów naraz razem z tym nieszczęsnym ***24. Nikt więc rządzący nie zgodzi się na zmniejszenie ilości godzin incepcji. To pozwala przewidywać jakie przedmioty nauczania wejdą w miejsce tych ograniczonych i jaki element zacznie nieformalnie rządzić szkołą.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @KOSSOBOR 16 stycznia 2024 17:59
16 stycznia 2024 18:14

"/mentorem JK był niejaki Ehrlich, przypominam.../. "

I niejaki  J.J.Lipski ,mason

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @KOSSOBOR 16 stycznia 2024 17:34
16 stycznia 2024 18:28

Ależ ukompletują te 50 000 żołnierzy. W Niemczech jest powszechny pobór do wojska, ale chętnych do prawdziwej służby jest niewielu. Większość odrabia wojsko we wskazanych instytucjach: przedszkola, szpitale etc. Wielu, którzy w wojsku często mówi po rosyjsku upss. 

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 16 stycznia 2024 18:28
16 stycznia 2024 18:54

Przepraszam, zagalopowałem się większość Niemców jest za powszechnym poborem, trwa debata nad przywrócenie powszechnego obowiązku wojskowego.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 16 stycznia 2024 18:54
16 stycznia 2024 18:56

Pomyliłem z Austrią.

zaloguj się by móc komentować

orjan @MZ 16 stycznia 2024 17:33
16 stycznia 2024 19:03

Skuteczność władz spólki handlowej jest jakoś wiarygodnie mierzalna wynikami tej spółki i jej rozwojem, czyli głównie wzrostem. Natomiast niby czym jest mierzalna skuteczność władz instytucji kultury? Może monopolizacją (glajchszaltem) idei i pomysłów twórczych? Gospodarz blogu pewnie znajdzie trafniejszą nazwę miary.

zaloguj się by móc komentować

MZ @orjan 16 stycznia 2024 19:03
16 stycznia 2024 19:34

Po prostu "prawo" spółki handlowej daje więcej możliwości wypowadzania kasy zgodnie "z prawem",prowadzę działalność od 30-u lat i coś nt wiem

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 16 stycznia 2024 18:14
16 stycznia 2024 19:55

MZ --- oczywiście...czy był dla studentów inny wybór w czasach gdy na uniwersytetach zdobywaliśmy wykształcenie?... i dyplom ukończenia studiów?... Czy potrafisz wyliczyć ilu to profesorów i mentorów mieliśmy wykształconych na uniwersytecie Harvardzie,Oxfordzie w naszej "świetlanej "PRL ? I czy w ogóle takowych PRL pod jurysdykcją sowiecką by ich zatrudnił?

zaloguj się by móc komentować

MZ @BTWSelena 16 stycznia 2024 19:55
16 stycznia 2024 20:00

Jedni kształcili się na Harvardzie inni na Uniwesytecie Łomonosowa i w latach 80-90tych połączyli siły.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 16 stycznia 2024 13:07
16 stycznia 2024 20:22

Rzeczywiscie...

...  wchodzimy  w  faze  ,,konfrontacji  globalnych  zamachowcow  -  wszystko  pod  najem  i  na  kredyt  -  z  odchyleniem  nacjonalistycznym,,  !!!

 

Dzisiaj  caly  dzien  telewizor  francuski  ,,trawi,,  zwyciestwo  Trump`ka  w  Iowa...  i  malo  ich  szlag  nie  trafi,  ze  juz  dzisiaj  ma  on  w  kilku  zaledwie  stanach  prawie  40%  poparcie  w  sondazach.

Jakas  amerykanska  ,,gadajaca  glowa,,  zaproszona  do  studia  telewizyjnego  zapodala  z  godzine  temu,  ze  Trump`ek  ,,poszedl  na  calosc,,  i  ze  ,,grozi  mu  historyczne  zwyciestwo,,  w  elekcji  prezydenckiej.  Bardzo  stronnicza  PRESStytutka  malo  ,,sie  nie  zapowietrzyla,,  na  to  jej  diktum.

Natomiast  z  reportazu  filmowego  wygladalo,  ze  Trump`ek  w  niczym  nie  przypomina  ,,tamtego,,  Trump`ka  z  pierwszej  elekcji.  Jest  bardzo  wyciszony,  niezwykle  zmotywowany,...  bardzo  dobrze  i  zdecydowanie  gada  przeciw  Biden`owi  i  ZDYCHAJACEJ  Lunji.

 

Donc,...  moze  byc  ciekawie,    

 

  

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 stycznia 2024 20:22

" Zdezintegrowany naród, który przywykł do starej śpiewki o tym, że trzeba kogoś okraść, żeby się wokół tego zintegrować, nie pamiętał już jak to jest, gdy ludzie posiadający cokolwiek utożsamiają się z państwem. Ochoczo więc poszedł głosować przeciwko państwu, dość gwałtownie wzbogaconemu, za kolejnym rabunkiem firmowanym przez tych samych ludzi, którzy przed trzy pokolenia okradali go i przymuszali do niewolniczej pracy. Wolność zaś kojarzyli z deprawacją. Tę z kolei uwiarygadniali żartami i kawałami podawanymi ze sceny i z ekranu. "

 

Ja bym opisał to dosadniej niż dezintegracja - to było po prostu odłączenie dużej grupy ludzi od potrzeby wspólnotowości, w ciężkich przypadkach to wygląda tak, że ktoś odżegnuje się całkowicie od tego żeby brać współodpowiedzialność za miejsce w którym mieszka ważne żeby jego JA było na wierzchu, reszta go nie interesuje. W przypadkach łagodniejszych ludzie zachowali instynkt wspólnotowy, ale w momencie kiedy trzeba się integrować wygrywa w nich coś co nazywam "prywatą", czyli taki przesąd że liczy się przedewszystkim skrajny indywidualizm ponad dobrem i sprawiedliwością społeczną.
To spowodowało dużą swobodę w przestrzeni propagandowej dla wszystkich rabujących. Bo ludzie w imię "wolności jednostki" atakują każdą inicjatywę która powoduje ograniczenie rozpustnego rabunku i zasobności okupantów.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Jimmy 16 stycznia 2024 11:14
16 stycznia 2024 20:25

"Jest prosta zasada, państwo w miarę solidnie zarządzane rozwija się , a ludzie się bogacą".

W obecnych czasach solidne zarządzanie często nie wystarcza, bo państwo i naród mogą być dodatkowo rabowane przez instytucje międzynarodowe pod pretekstami z d..wziętymi (ulepszenie składu etnicznego, walka z klimatem, z nadmiarem żywności, zbyt tanią energią, itd.) Właściwie nie ma przed tym obrony, więc nieszczęsne rządy nie chcąc lub nie mogąc wskazać swojemu społeczeństwu kretyństwa któremu ulegają wolą je okłamać i ogłupić.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 stycznia 2024 20:22
16 stycznia 2024 20:53

To są zachowania spod celi. Nazywa się je tam grypserą. I to jest najbardziej dosadne określenie owego "indywidualizmu"

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 16 stycznia 2024 20:25
16 stycznia 2024 21:02

Panie  Chlorze,...

...  co  Pan  pisze  za  androny,...  przeciez  to  nasze  ,,panstFo,,  tak  ochoczo  przyjmowalo  tych  wszystkich  ,,filantropUF,,  m.in.  SOROS`a  i  TWORZYLO  te  rozne  dete  ,,NGO,,  czy  ,,fOndacje,,  !!!

Tam  jest  po  dzis  dzien  zatrudniona  cala  ARMIA  BIUREW,  NIEROBOW  i  PASOZYTOW...  to  oni  nam  dzisiaj  ,,strugaja,,  nawet  ,,nowyH  liderUF  polYtycznych...

...  to  ,,nasze  panstFo  i  POPiS  dal  ,,zielone  swiatlo,,  tej  PATOLOGII  !!!

 

Od  samego  poczatku  bylo  wiadomo  ,,jak  toto  dziala,,.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Kuldahrus 16 stycznia 2024 20:22
16 stycznia 2024 22:40

"Ja bym opisał to dosadniej niż dezintegracja - to było po prostu odłączenie dużej grupy ludzi od potrzeby wspólnotowości, w ciężkich przypadkach to wygląda tak, że ktoś odżegnuje się całkowicie od tego żeby brać współodpowiedzialność za miejsce w którym mieszka ważne żeby jego JA było na wierzchu, reszta go nie interesuje"

Bardzo ładnie Pan to opisał, tak właśnie jest. Mam swoje obserwacje i wnioski, nasz kraj działa na zasadzie socjalnego koła które nigdy się nie zsynchronizuje. Zawsze ktoś wchodzi w droge komuś, etapy się nakładają i manipulacje zewnętrzne przy braku stanowczowści w ich zwalczaniu powodują łatwy demontaż całości. Procesy synchronizacji pionowej czy poziomej są nie do uchwycenia z racji ciągłych zmian, dryfujemy w stanie permanentnego rozchwiania. Analizowałem mapy wyborcze, to wszystko nie jest przypadkowe, dodatkowo propaganda na podział kraju A versus B czysta paranoja wchodzimy w etap kulminacyjny tego szaleństwa. Co gawiedź spod Wrocławia ma wspólnego z zachodnią kulturą, albo dlaczego oni bardziej niż chłop z pod Krakowa.

Pułapki okraszone pychą, manipulacja do kwadratu. Europejskie stolice kultury, szczury sobie przegońcie barany Wrocławskie.

Sczecin, Gdańsk co te jełopy tam mieszkające mają z zachodnią kulturą wspólnego.... jume na mebelkach i geretach Ubecja i szumowiny przesiedlone na zachód. Tak to widzę możecie mnie wywalić, ale gardze tymi ludzmi.

zaloguj się by móc komentować

chlor @orjan 16 stycznia 2024 18:09
16 stycznia 2024 22:51

"Rzecz w tym, że szkoła i edukacja są miejscami incepcji ideologii i propagandy o wiele, wiele skuteczniejszej niż 100 gaz-wybów naraz razem z tym nieszczęsnym ***24".

No właśnie nie koniecznie. Przecież moja podstawówka i technikum pompowały uczniom miłość polsko radziecką w komplecie z  umiłowaniem socjalizmu, i nic to nie dało. Młodzież dalej była zakochana w Zachodzie i w USA.

Czyli kiedyś ta szkolna indoktrynacja nie działała. Dlaczego teraz działa?

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 11:43
16 stycznia 2024 22:51

popatrzeć na świt i się nie oslignąć.

Straszne mamy roztopy tudzież.

 

 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2024 20:53
17 stycznia 2024 06:44

Faktycznie, to jest dosadne określenie, ale jak się zastanowić to w swojej istocie tak jest - to jest postawa zbira który ma w hierarchii grypsery swoją pozycję i tych grypserskich "zasad" pilnuje, a nawet jak tej pozycji nie ma za wysokiej to uważa, że grypsera to jest dobre rozwiązanie i też tych "zasad" pilnuje.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
17 stycznia 2024 12:54

Podsumuje myśli prawicowego komentariatu:
"Wrocław Gdańsk Szczecin to jełopy"

"podatki to okradanie przedsiębiorców" (a gdzie dobrowolny zus haha)

"służba wojskowa służy utrwalaniu niewolnictwa"

Czyli nawet na Szkole Nawigatorów dominuje komentariat korwinistyczny z lekką nutką prowicjonalnych kompleksów. Z bingo brakuje jeszcze narzekania, że kobiety gnębią mężczyzn. 

 

 

A tak naprawdę chodzi o to, że my się zupełnie wyzbyliśmy solidaryzmu społecznego (bo solidaryzym w praktyce zawsze oznacza że nam zabierają), więc wszystkie formalne i nieformalne istytucje oparte o ten solidaryzm przestają funcjonować. KK ma pojęcie "obowiązków stanu", ale z racji że wszyscy dawcy się z tych obowiązków jednostronnie wypisali, zostali tylko potencjalni biorcy, to też mechanizm się kompletnie  wykoleił.

 

Na dodatek jeszcze trochę komentujących żywi jeszcze resztki nadziei wobec PiS, który wbrew narracj, że przy nowych wyborach ludzie przejrzą na oczy, tonie coraz bardziej i tu nawet nie chodzi o jakieś tam skandale i zajumanie dotacji. Ale o to, że w imię osobistych niesnasek z konfederacja będzie sabotować marszałkowanie Bosaka, wberw woli klubu za pomocą dyscypliny partyjnej. No to jest jakaś farsa

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @koncereyra 17 stycznia 2024 12:54
17 stycznia 2024 13:13

"Komentariat" fajny i użyteczny neologizm. Dobrze też trzyma się języka polskiego. Będę stosować.

Reszta OK. Ale z brakiem nadziei wobec PIS ja bym się nie śpieszył. Już co najmniej dwa razy w swej historii partia ta udowodniła, że potrafi się przystosować do zmienionej sytuacji. Poczekamy, zobaczymy. Zresztą i tak nie ma nawet substytutu partyjnego, a co dopiero pomysłu na nową partię.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @koncereyra 17 stycznia 2024 12:54
17 stycznia 2024 16:49

Jakie podsumowanie ?  Wyrywa pan jedną emocjonalną wypowiedz "Sczecin, Gdańsk co te jełopy tam mieszkające mają z zachodnią kulturą wspólnego" zestawiając ją z tezami których nigdy nie wypowiedziałem. Od dawna obserwujemy próby dystansowania się od rządu centralnego, demonstrowania swoistego poczucia wyższości kulturowej odwoływania się do chlubnej tradycji. Na jakiej podstawie ? przed 1945 rokiem we Wrocławiu nie było Polaków, więc w jaki sposób ludzie zupełnie oderwani od swojej kultury i miejsca zamieszkania stali się nagle spadkobiercami cywilizacyjnej spuścizny po starych Breslauer? 

Irytuje mnie zupełny brak logiki i próba tłumaczenia antypaństwowej postawy z zaspokajaniem kompleksów i czystą sprzedajnością i to wszystko potwierdzane w wyborach samorządowych, dlatego nazywam ich jełopami i zdrajcami spraw ojczyzny. Nigdy nie byłem Korwinistą, na pis i Kaczyńskiego głosowałem bo nie ma innej alternatywa, więc mi nie wyjeżdżaj z komentariatem dobry człowieku. Naród spodlony za kasę upokarza się niesłychanie.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @koncereyra 17 stycznia 2024 12:54
17 stycznia 2024 17:18

"A tak naprawdę chodzi o to, że my się zupełnie wyzbyliśmy solidaryzmu społecznego"

 Cały PRL tak wyglądał znieczulica i ździczenie, Korwin to był projekt komuny kiedy już okrzepną na majątku z "prywatyzacji" otrzepią się ze zobowiązań socjalnych i ludzkich odruchów. Stary Chińczyk brylował na salonach dzięki Urbanowi,  sformatowali fatalnie całe roczniki młodych. Co do Gdańska jeszcze, pan pamięta wypowiedzi ludzi ratusza o słowie wypowiedzianym...?O przepychankach w sprawie muzeum i Westerplatte, bredzeniu o tradycji wolnego miasta. Wszystko to kwitują wyborcy w wyborach samorządowych, dlatego uważam że mamy problem. Dla równowagi dodam że sytuacja obejmuje już wiekszość tkz "dużych miast"  Cwaniactwo, przekupstwo i gardzenie ojczyzną obejmuje cały już kraj niestety.

zaloguj się by móc komentować

klon @koncereyra 17 stycznia 2024 12:54
17 stycznia 2024 17:32

<<<wszystkie formalne i nieformalne istytucje oparte o ten solidaryzm przestają funcjonować.>>>

W miejsce "byłych" pojawiają się nowe: orkiestra Owsiaka, zrzutka i inne patrony. Uczestnictwo we wspieraniu kogoś/czegoś przynosi swego rodzaju samozadowolenie bez budowy realnego solidaryzm grupowego. To tylko dopieszczenie ego. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Brasil 16 stycznia 2024 22:40
17 stycznia 2024 18:50

To nie tylko w tych miastach zachodnich tak jest. To jest ogólnie choroba dużych miast w Polsce.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Brasil 17 stycznia 2024 17:18
17 stycznia 2024 19:01

Pogarda dla bliżnich, no i aparat adm. jako nadludzka  kasta o uprawnieniach do wszystkiego.

zaloguj się by móc komentować

Rafaela1 @gabriel-maciejewski
17 stycznia 2024 19:40

Trafne.  Ostatnie 8 lat to podwojenie budżetu, zwiększenie zasobów złota i realny wzrost dochodów społeczeństwa. I teraz okupant z zachodu,  który przez cały czas kontroluje umysły, ma potężne media,  około 170 jednostek, uznał ze czas by zatrzymać ten rozwój.  A że szczególnie młoda i głupia część społeczeństwa łyka wszystko i wierzy w tvn problemu większego nie było.  Do władzy doszedł tusak.  Dobry kanciarz,  otoczył się dziwolągami i już rozpoczął szabrem. Tylko patrzeć jak zostanie zajumane złoto Polska przyjmie euro i uratuje niemiecką gospodarkę następnie będzie wprowadzony podatek katastralny i zostanie podniesienie wiek emerytalny np do 70. Wtedy Polacy obudzą się z ręką w nocniku a młodzi fajnopolacy będą zapisywać się na szparagi. A szkop będzie wybierać co silniejszego i głupszego. Nauka też zostanie ograniczona hak za Hansa franka.  CPK i port kontenerowy nie będzie realizowany,  armia będzie zwijana.  

zaloguj się by móc komentować

Rafaela1 @Matka-Scypiona 16 stycznia 2024 13:23
17 stycznia 2024 19:50

Pełna zgoda I oby im się nie udało...

zaloguj się by móc komentować

Rafaela1 @Brasil 16 stycznia 2024 16:18
17 stycznia 2024 20:02

Nie do końca tak. Prezydent zawetował ustawy Ziobry,  zawetował chyba 3 ustawy Czarnka.  Pamiętam jak pani Jadzia kazała... to był dla mnie szok.  A ustawy Czarnka zawetowała agacia.  Duda nie współpracował z Kaczyńskim.  Bał się łatki dlugopisu i funkcjonował niby samodzielnie a po chwili wyszło że wśród doradców jest były oficer wsi. 

Błędów mnóstwo ale tu zadziałały potężne wrogie siły,  montowane od zarania III RP 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @chlor 16 stycznia 2024 22:51
17 stycznia 2024 20:41

Bo tamta indoktrynacja była siermiężna. Od tamtej pory  zastosowanie psychologii w indoktrynacji i propagandzie zrobiło duże postępy. Teraz ludzie są indoktrynowani i nie zdają sobie nawet z tego sprawy w  wielu przypadkach. A jeśli chodzi o młodzież i dzieci to jeszcze łatwiej to działa zwłaszcza gdy rodzice są nieświadomi. 
Ks. Studenski podał taki przykład: dzieci przygotowujące się do pierwszej komunii przyszły do kościoła, rodzice czekali na zewnątrz. Po zakończeniu dzieci wychodzą do rodziców a ksiądz słyszy jak jedna matka pyta swoją pociechę: Dałeś kopertę temu złodziejowi? 

Podobnie mój znajomy pojechał do Polski, poszedł na niedzielną Mszę ze swoją dobrą znajomą i dał sporo na tacę. Znajoma potem do niego z pretensjami że po co tyle daje tym złodziejom( kobieta po studiach pracująca w administracji wyższej uczelni). 
 


 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 17 stycznia 2024 19:01
17 stycznia 2024 20:53

"Pogarda dla bliżnich, no i aparat adm. jako nadludzka  kasta o uprawnieniach do wszystkiego."

W Polsce wszyscy kiwają i okradają wszystkich.

Jak pchali do Polski Ukraińcy techniczne zanieczyszczone zboże, to jedni Polacy drugim wciskali ten szajs po 

"okazyjnej" cenie.

Nie ma narodu, po masakrze II wojny światowej i zamrażarce PRL-u został serek homogenizowany, który rozsmarowywują

poważni graczy przy pomocy różnych gangusów na ich usługach, administrujących naszym bantustanem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 17 stycznia 2024 20:41
17 stycznia 2024 21:01

"Bo tamta indoktrynacja była siermiężna. Od tamtej pory  zastosowanie psychologii w indoktrynacji i propagandzie zrobiło duże postępy."

 

Łatwiej indoktrynować gdy są środki znieczulające w postaci pełnych sklepów, wyższych zarobków [w PRL pensja $20, teraz powiedzmy. $1200-1300].

Do tego autostrady, paszporty, wyskok do Tunezji, czy innego Egiptu, samochód na spłaty. No i jakie tuzy na koncerty do nas przyjeżdżają!

A do tego żeśmy w strukturach zachodnich, i Unia Europejska i NATO.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
17 stycznia 2024 21:12

Dokładnie tak.  Plus granie na kompleksach. 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować