-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Oszukiwany, oszukiwana czyli rynek treści oczywistych

Przyznam, że jestem zdumiony komentarzami pod wczorajszym tekstem. Nie wszystkimi rzecz jasna, ale niektórymi. Nie wiem ile razy można tłumaczyć, że pop kultura to rynek kontrolowany tak samo jak rynek diamentów czy rynek polityki. I mowy nie ma, żeby drogą na wprost, dostał się tam ktoś przypadkowy. To może tak wyglądać na pierwszy rzut oka, ale nigdy nie jest takie w rzeczywistości. Jeśli więc ktoś pisze, że popkultura może zmienić się kulturę wysoką, to znaczy, że nie rozumie, jakie mechanizmy tam działają. Dodajmy do tego jeszcze poppolitykę, pojęcie nieco już zapomniane, choć całkiem nowe. U nas poppolityka święci triumfy, a wszystko odbywa się przy milczącej akceptacji tłumu, albowiem ten jest postawiony w sytuacji przymusowej. I stoi w tej sytuacji od dawna w dodatku. Dlaczego? Albowiem wpędzony został w pewną pułapkę – w konsumpcję treści poważnych i podawanych serio. W ten sposób rozgrywa się w Polsce wyborców, widzów, słuchaczy, klientów, wszystkich w zasadzie. I nikt nie rozumie jak to się dzieje, że promocja Wielkiej Brytanii, nie odbywa się za pomocą koncertów orkiestr symfonicznych, czy wystaw malarstwa, ale za pomocą cyrku Monty Phytona, czyli kilku facetów, którzy w zasadzie cały czas się wygłupiają. U nas takie rzeczy są nie do wykonania, bo wszystko musi być serio. To jest sytuacja idealna dla oszustów matrymonialnych, którzy zawsze są serio i zawsze proponują chwilową frajdę na samym początku. Prawdziwe zaś atrakcje czyli ślub, wspólne życie, wyjazdy na wakacje i temu podobne głupoty mają przyjść później. Po udzieleniu oszustowi pożyczki przez oszukiwaną – napiszę to wprost, bo widzę, że wiele osób może nie zrozumieć o czym mówię. Oczywiście do niczego nie dochodzi, oszust zabiera kasę i znika, a oszukana płacze, bo był taki czuły i delikatny. No i wykonał rzecz najważniejszą – przetarł szlak kolejnym oszustom. Ci następni muszą już tylko powtarzać jego zagrywki, a reszta dzieje się sama. I mowy nie ma, żeby oszukiwana się zorientowała o co chodzi, albowiem najważniejszy jest moment frajdy na samym początku. Identycznie jest z publicznością w Polsce, która cały czas wierzy w to, że tym razem to już będzie naprawdę, a do tego wszyscy zostaną potraktowani tak poważnie, jak nigdy dotąd. No i docenieni rzecz oczywista, jako zbiorowość i jako jednostki.

Ludzie, żadna popkultura o wyklętych nie powstanie, a jak powstanie, to będzie wymierzona w Was. Role bowiem są rozpisane i cyrk rusza w drogę. Wam przypadła rola czarnych charakterów i nie wyjdziecie z tego o własnych siłach, a już na pewno nie wyjdziecie z tego z minami tak poważnymi, jakie przybieracie, kiedy się zaczyna mówić o tych wyklętych. Nikt nie będzie Was traktował serio, choć oczywiście wszyscy złożą takie deklaracje.

Proszę bardzo, oto przykład – Belgia, parada karnawałowa. Żydzi są jak śmieci, a część składu parady ubrana jest w hitlerowskie mundury.

https://twitter.com/AmichaiStein1/status/1232361475341266945?s=19

 

https://wpolityce.pl/swiat/488414-zydzi-jako-insekty-i-mundury-hitlerowcow-to-parada-w-belgii

 

Czy ktoś się o to oburza? Jakiś żyd, na przykład? Nie, bo on rozumie konwencję i wie o co w tym chodzi. Tylko Polacy chcą być serio i chcą, żeby ich wreszcie traktować poważnie. Proszę Państwa, postępując w ten sposób stawiacie siebie w roli cieląt pędzonych na rzeź.

Wróćmy do poppolityki. Oto trzy nazwiska: Magda Ogórek, Anna Popek i Aleksandra Jakubowska, ta ostatnia była nazywana lwicą lewicy, ta środkowa była rzeczniczką ministra Kołodki, a ta pierwsza kandydatką na prezydenta wysuniętą przez Leszka Milera. Dziś wszystkie są w obozie Dobrej Zmiany. Czy komuś to przeszkadza? Nikomu, albowiem wyborcy PiS stoją w sytuacji przymusowej. Nie ma mowy, żeby ktokolwiek oddany tak zwanej sprawie został doceniony, w taki sposób jak wyżej wymienione panie. To jest niemożliwe po prostu. Alternatywą zaś są ludzie, którzy głosząc hasła uwolnienia rynku i opanowania tyranii banksterów idą po pożyczkę na kampanię wyborczą, do banku jak najbardziej, a potem płaczą, że tej pożyczki nie dostali. No i lewica rzecz jasna. Marną pociechą jest to, że wyborcy Kidawy są jeszcze bardziej ogłupieni niż wyborcy PiS. Ostatnio jeden pan, w naszym wiejskim sklepiku powiedział, że będzie głosował na Kidawę, albowiem od kiedy ona jest w sejmie, wszystko zmieniło się na lepsze. Jest 500+ a będzie jeszcze trzynasta emerytura. I on wierzy w to co mówi i jeszcze do tego jest traktowany serio. Nawet jeśli PiS przegrałby wybory, co jest raczej niemożliwe, niczego to nie zmieni. Sakiewicz ubierze się w kraciastą koszulę i będzie jeździł po salkach katechetycznych opowiadając, że jest z opozycji i działa w podziemiu.

Teraz pora na popkulturę. Oto kanał w który jesteśmy wpychani przez instytucje państwowe

 

https://ipn.gov.pl/pl/publikacje/ksiazki/84612,Dzieje-najnowsze-w-literaturze-polskiej-Szkice-o-wspolczesnej-poezji-i-prozie.html

 

IPN wyda serię publikacji poświęconych literaturze. Publikacje te zostaną przygotowane przez fundację, której zarząd wygląda tak

 

https://www.frse.org.pl/o-nas/zarzad/

 

Działalność fundacji została zainaugurowana kilka tygodni temu w Belwederze

https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/83859,Prezentacja-nowej-serii-wydawniczej-Instytutu-Pamieci-Narodowej-Literatura-i-Pam.html

 

Wszystko idzie jak najbardziej serio. Szczególnie okładki tych publikacji są serio. Jak się na nie patrzy można się porzygać. No, ale nikomu to nie przeszkadza, bo przecież chodzi o te, jakże ważkie treści, znajdujące się pomiędzy okładkami.

Na sam początek wypuszczono dwie jakże ważne publikacje, prócz oczywiście tych szkiców, co je wrzuciłem na początku. Jedna nosi tytuł „Józef Piłsudski pisarz”, a druga „Godność i pamięć. O poezji Jana Polkowskiego”. Zobaczcie jak poważnie jest traktowany odbiorca, jak fantastyczne rzeczy podaje mu się do konsumpcji – Józef Piłsudski nie dość, że był ojcem ojczyzny, to jeszcze pisarzem. Zaraz zaś za nim idzie Jan Polkowski, wybitny poeta, którego wierszy nikt nie czyta, ojciec Tadka Polkowskiego, sławnego rapera. Jeden robi w kulturze wysokiej, a drugi w kulturze pop. Poprzez zaś te związki rodzinne ta kultura pop może się przecież kiedyś przekształcić w kulturę wysoką. No i rzecz najważniejsza – Tadek rapuje o wyklętych. To nie żadne śmichy chichy sprawa jest poważna i może poważnie zmienić naszą sytuację.

Ona jest tak poważna jak ślub z oszustem matrymonialnym. Celem zaś tego projektu jest transfer budżetów do właściwych kieszeni. Poznajemy to po planach na przyszłość, które – o ile zostaną zrealizowane, w co wątpię – nie zainteresują absolutnie nikogo. Podkreślam – nikogo. Inna jest bowiem ich funkcja i ludzie, którzy w tym uczestniczą w większości zdają sobie z tego sprawę. Dlatego są tak bardzo poważni i eksponują te wszystkie swoje specjalizacje, dokonania i wyczyny. Żeby tę powagę jeszcze podkreślić.

To jest kanał. Jeśli macie Państwo ochotę do niego wejść, proszę bardzo. Beze mnie. Ja się z tego wypisuję i nie mam mowy, żebym choć zerknął w stronę tych poważnych publikacji. A o dotknięciu ich palcem szkoda nawet gadać. Każdy ma swój rozum i jeśli zdecyduje się czytać o godności i pamięci, nie można mu tego zabronić.

Teraz konkluzje. Ja też tkwię w pewnej pułapce. Oto staram się, by treści przeze mnie lansowane były jak najbardziej nieoczywiste. Proponuję czytelnikowi udział w pewnej zabawie, w której sam uczestniczę i która ma wszelkie cechy dobrego wodewilu. Czy ona jest serio? Na razie nie. A o tym czy taka się stanie, zdecyduje Pan Bóg. Wiem z całą pewnością, że niczego nie zwojujemy traktując poważnie propozycje instytucji państwowych, czy też ludzi kontestujących te instytucje w sposób właściwy, na przykład, politykom Konfederacji. Mam inną propozycję, a właściwie cały szereg propozycji. One są cały czas dostępne, ale nie wywołują ani takich emocji, jak propozycje oszustów matrymonialnych, ani nie są doceniane. Po czym ja to poznaję? Umieściłem wczoraj w sklepie książkę, która jest odpowiedzią na większość kłamstw, przeinaczeń i pułapek wśród których zostaliśmy wychowani. W dodatku jest zabawna. Jeden pan wpisał na to komentarz, że on sądził iż będzie to poważna analiza życiorysu pisarza Nienackiego, a tu tymczasem mamy grafomanię, jaką on sam z kolegami tworzył w liceum. Drugi zaś kolega, i to mnie już trochę zdziwiło, bo tamten był ewidentnym trolem, wstawił komentarz sugerujący, że napisze książkę pod tytułem „Sto lat wychodzenia z piaskownicy”. No więc spieszę donieść, że taka książka właśnie powstała, a do tego zaplanowany został cały cykl o wychodzeniu z piaskownicy. Jestem szczerze zdumiony, że mimo wyraźnych zapowiedzi nie zostało to tak odebrane, a najważniejszym problemem Wacka Grzybowskiego jest to, czy autor nie pomylił się w dacie wprowadzenia denominacji. Proszę Państwa, ja Wam nie powiem o czym jest ta książka, bo nie mogę się zamienić w oszusta matrymonialnego. Już prędzej wepchnę ją do Empiku i do Bonito i zmienię sobie publiczność.

 

Życzę wszystkim miłego dnia.

 

Przypominam, że w dniach 6-8 marca jestem na targach w Poznaniu, gdyby ktoś zechciał mi pomóc w rozładunku, będę wdzięczny.



tagi: żydzi  patriotyzm  polityka  pop kultura  ipn  rynek treści  żołnierze wyklęci  oszustwo 

gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 08:32
124     4818    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

MarcinD @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 08:53

U nas to jest nawet rappolityka. I bluespublicystyka.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 27 lutego 2020 08:53
27 lutego 2020 08:54

A w teatrze sztuka o Brylewskim, wybitnym artyście

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 08:59

U mnie w pracy pewna pani rzuciła hasło, że ona słyszała, że PiS będzie zabierał 500+. i żeby na nich nie głosować. Nic tu nie jest na poważnie, jak widać i wszystko może zamienić się w wodewil.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Marcin-K 27 lutego 2020 08:59
27 lutego 2020 09:06

Ludzie nie czytają ironii. To jest największa katastrofa. Są jak dzieci. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 09:10

Ta ironia rzeczywiście to jeden z kluczy do rozpoznania okoliczności. W tym autoironia. A to pierwszy krok do zajęcia miejsca przy właściwym stole. Inaczej ciągle rozbija się nos o przeszkody, których nie widać.

Nie umiemy się z siebie śmiać, czyli dlaczego nie traktują nas poważnie.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 09:23

Te dwa zaprezentowane rozdziały książki są fantastyczne. Najlepsze życzenia dla autora.

Autoironia i ironia to fundament.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 09:32

To wszystko jest kwestią poczucia humoru..Może o tym warto podyskutować.. No i właśnie, czy Polacy je mają i jakie ono jest.. Bo oficjalne  wzorce , ktore nam narzucaja nie są dobrym przykładem. A tak w ogóle ono jest dewastwane.

Mnie się bardzo podoba np.humor  Klemensa Junoszy. 

Bardzo rozśmieszyl mnie link wPolityce i ta powaga ,z jaką opisują o tym co wolno Polakom, a czego nie wolno.. :)..

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MarcinD 27 lutego 2020 09:10
27 lutego 2020 09:35

Dlatego na tak żenującym poziomie tkwi u nas coś co się nazywa satyrą. Te kabarety, których szczytem możliwości są tysięczne skecze o księdzu w konfesjonale i polaku w berecie z antenką na wakacjach w Turcji. O komediach już nie wspominam, gdzie tylko się bluzga i pierdzi. Śmieją się u nas z nrdowskiego żartu, ale myślę że NRD jest już dwieście pięter nad nami. No i te debilne stand-upy. Jak się nie rzuci ludożerce dowcipasa z Kaczorem-dyktatorem w roli głównej albo o. Rydzykiem i nie pierdnie przy tym, to się ludożerka nawet nie skrzywi w uśmiechu. Dramat.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Marcin-K 27 lutego 2020 09:35
27 lutego 2020 09:45

No właśnie, pytanie jak wygląda u nas ta auto-satyra i dlaczego tak, kto to narzucił i cały czas promuje. Określenie żenujący poziom jest bardzo łagodne i nawet nieadekwatne. Są to nieudacznie i bez zrozumienia skopiowane kalki od innych, na poziomie ilorazu 80 pod wpływem alkoholu. Trudno się więc też dziwić, że jak ludzie widzą taki "humor", to nabierają się na rzeczy "poważne".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MarcinD 27 lutego 2020 09:45
27 lutego 2020 09:52

I nie ma się co dziwić, że ludzie widząc to uciekają do humoru nawet i prl-owskiego, gdzie autoironii było bardzo dużo. Wiadomo jakie ten humor miał nabite blachy, ale fakt jest faktem - była to satyra o poziomie dziś właściwie niedostepnym w tak zwanym szerokim obiegu. 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 10:00

Bożych błogosławieństw z okazji urodzin.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @przemsa 27 lutego 2020 09:17
27 lutego 2020 10:03

Jakie emocje u Klarenbacha, przecież oni wszyscy są śmiertelnie poważni. Obradują przecież przy stole, który jak nic przypomina trumnę. Przynajmniej dla mnie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K 27 lutego 2020 09:35
27 lutego 2020 10:07

Marcinie ale nie odbiegaj tak daleko..Może zaczniemy od siebie.. A co powiesz na to,ze spora część komentatorów  była oburzona na ironie w stosunku do Szustaka .. No tak , tego tematu sie nie  tyka bo np KK się zawali.. 

A wystarczy sobie wyobrazić Szustaka jak w swojej powadze , w zaciszu, myśli, myśli i bum wymyślił,ze oficjalnie złoży deklaracje wygłaszajac ją w wirtualnym świecie,ze będzie głosował na Hołowanie , po dwudziestu paru latach nie brania udziału w wyborach..  I jak tu zachować powagę w stosunku do tego osobnika..? :) No ale nie można bo on ewangelizuje, nawrac zbłąkane owieczki.. On jest taki jak św.Pawel, bo przecież i takie sugestie padały. 

zaloguj się by móc komentować


jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 10:08

I pomysleć, że za komuny wymiatał Franek Dolas alias Grzegorz Brzęczyszczykiewicz oraz Kargul z Pawlakiem...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 10:12

Postanowiłem sobie na Wielki Post bardzo ograniczyć komentowanie. Tu i gdziekolwiek.

Ale, po pierwsze: serdecznie życzę Ci wszystkiego najlepszego, a przede wszystkim powodzenia przedsięwzięcia, które ciągniesz. Ekonomicznego powodzenia, oczywiście.

Po drugie: tekst dzisiejszy i wczorajszy są tak istotne, a przy tym łopatologiczne, że znacząca większość ich nie zrozumie, a jakieś 80% tych, co zrozumieli się nie przyzna. I to jest akurat potwierdzenie, że masz rację. Nie zawsze tak jest, z tą racją i nierozumieniem, ale w tym wypadku to oczywiste. 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 10:13

Gdyby ktoś chciał sobie zrobić miejsce w żołądku celem dalszej konsumocji, to polecam następujące dzieło (nr 1 pod linkiem): https://instytutliteratury.eu/2020/01/10/nowosci-wydawnicze-instytutu-literatury/

"(...) za milijony kocham i cierpię katusze"...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 10:24

Tak się bawi Belgia w karnawale, taka konwencja.

Parada karnawałowa BELGIA Parada karnawałowa BELGIA

Też musieli sobie to wykupić w kahale ?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Draniu 27 lutego 2020 10:07
27 lutego 2020 10:25

Wymigam się w ten sposób, że swoje stanowisko w tej sprawie wyraziłem w tekście sprzed paru dni.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @jolanta-gancarz 27 lutego 2020 10:08
27 lutego 2020 10:25

No tak,tylko to było świadomie kontrolowane,od górnie sterowane, wszak niewolników nie można ciagle trzymać za ryj, nie da się, inaczej zapiją się na śmierć w tym przymusowym obozie jakim była komuna..

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 10:42

Na tej książce napisano: "program wspierania pamięci narodowej" mnie się to kojarzy z "programem wspierania godnej śmierci" (eutanazji) . Swoją drogą mają ci bojownicy fantazje i łeb do interesu, powstaje paśnik za paśnikiem, kasa płynie, żyć nie umierać. Zysk mają pewny już na etapie projektu na biurku i każdy wie kiedy i ile z tego wpłynie na konto.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @MarcinD 27 lutego 2020 09:45
27 lutego 2020 10:51

No bez przesady. Jest taki kabaret ("Hrabi"), który autoironii i purnonsensu, całkiem świeżego stylu  w historii kreacji autoironii, ma sporo. I za to go lubię:

Źródło: https://youtu.be/aFHeI3lOdIo

 

A z jednym w notce niestety nie mogę się zgodzić. Chodzi oczywiście o muzykę symfoniczną na usługach Zjednoczonego Królestwa. Odgrywa ona ważną, wręcz kluczową na tych usługach rolę.

https://youtu.be/8I3EIa1CgDs

 

 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Draniu 27 lutego 2020 10:25
27 lutego 2020 10:54

A teraz to niby jest spontan i luz? To skąd ten jeden strychulec i jego lustrzane odbicie z drugiej strony sceny "politycznej"?

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 11:04

Chciałem napisać o tym wczoraj, ale widzę, że dzisiaj też będzie aktualne. Myślę, że gdyby Hipolit Korwin-Milewski "zasponsorował" nową i "naszą" wytwórnię filmową to wtedy film o Niezłomnych miałby sens. Przecież zasponsorował budowę teatru polskiego w Wilnie kwotą 20 000 rubli a potem nadzorował samą budowę. Miał z tym niezłe "przygody", ale w końcu dopiął swego. Pan Hipolit nie żyje, ale może ktoś z jego możliwościami i  do tego żyjący podejmie kiedyś taki temat. Życzę tego nam wszystkim!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @jolanta-gancarz 27 lutego 2020 10:54
27 lutego 2020 11:22

Ja uwazam ,ze sięganie do prl-u nie jest dobrym wzorcem ironii , czy tez poczucia humoru.. Z uporem maniaka będę wracał do przykładu jakim się posługuje ,a ktorym jest Szustak. Z tego pola niektórzy uciekają , a ironia w jego kierunku jest można powiedzieć piętnowana ,odrzucana, a właściwie nie jest odczytywana.. Dlaczego tak sie dzieje ?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Andrzej-z-Gdanska 27 lutego 2020 11:04
27 lutego 2020 11:30

 Serio,tak  Pan uważa,ze kiedys tak będzie ? Pytanie w  ramach ironii o której piszemy..

A do tego czasu co mamy robić,zanim się taki ktosiek pojawi ? :)

zaloguj się by móc komentować

Kristoff @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 11:32

Pani Minister Edukacji Izraela mówi jak jest:

https://www.youtube.com/watch?v=3Mqky6-bAk4

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 11:37

w przestrzeni medialnej od lat hasaja polityczne koronawirusy. Epidemia stała sie stamem normalnym i nikt juz nie postrega , że wokól sami chorzy. Choroba stała sie w ten sposób standardem, punkten dniesienia , a stygmatyzowani są ci jeszcze nia nie porażeni.

W przekładzie z polskiego na nasze widze to w ten sposób. Polityka , a ścislej propaganda na usługach dworów politycznych to gra (zabawa) konwencjami, coraz bardziej uproszczonymi (sprymitywizowanymi). Partia X wynajmuje twarze medialne (zwłaszcza te wbite w świadomość rolą w tasiemcowych serialach), a taka twarz powiada , że partia x jest dwa razy lepsza niz inne, dostepne na rynku (w analogii do reklamy pasty do zebów, proszku do prania etc.). Nikt nie bierze tego serio, poza oglądaczami tych medialnych ustawek. Byznes to byznes. A polityka to przecież byznes. W społeczeństwie etatystów, czyli ludzi utrzymujacych sie jako najemnicy w korpo czy w strukturach etatystycznych, ludzie nie mają wiekszych zmartwień, jak  sledzic kreacje medialne, ten matrix tworzony na ich uzytek.

Dlatego jestem zdania, że prawa wyborcze powinni mieć tylko ci, którzyutrzymuja się z prowadzenia własnej działalnosci gospodarczej, czyli nie sa na pensji, kontrakcie itp.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kristoff 27 lutego 2020 11:32
27 lutego 2020 11:41

p. minister żadnej tajemnicy nie odkrywa. Sprawa jest znana od dziesięcioleci.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Draniu 27 lutego 2020 10:07
27 lutego 2020 11:45

Widzisz to jest tak, że to co Ty sobie wyobrażasz, wcale nie musi się spotkać z identycznym wyobrażeniem kogoś innego... Chciałoby się zaśpiewać "tacy sami, a ściana między nami". Czy wiesz co jest tą ścianą? I dlaczego nie jest to brak poczucia humoru (zwłaszcza kiedy dowcip kiepski)?

To ciekawe że wyskoczyłeś właśnie z o Szustakiem, pytając innych o auto (AUTO) ironię. No gdzie się podziała ta AUTO ironia... Wszyscy cierpią na jej brak... tylko nie JA :) Porozmawiajmy, jak zwykle, o innych.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 27 lutego 2020 10:12
27 lutego 2020 11:49

Amen... Natchnąłeś mnie

Post jest dobrym czasem na złapanie dystansu... Zwłaszcza do siebie.

Gospodarzowi serdeczne życzenia. Bożej opatrzności, i hartu ducha.

zaloguj się by móc komentować

Kristoff @stanislaw-orda 27 lutego 2020 11:41
27 lutego 2020 11:49

No paczpan, a tylko garstka głuptasków się na to nabiera ;-)

zaloguj się by móc komentować

Matejek @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 11:50

cały tekst /walka z 'wiatrakami', a może raczej z młyńskimi kołami, trudną rzeczą jest .../ + Życzę wszystkim miłego dnia.

nic innego,
jak:
MIŁEGO DNIA!

z okazji urodzin wszystkiego, co miłe i niemiłe, byle było Dobre - do końca dni!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @stanislaw-orda 27 lutego 2020 11:37
27 lutego 2020 11:51

No ale tak nie będzie, znowu rozmawiamy  o aspiracjach.. Coryllus działa tu i teraz , uważa, ze ironia jest znakomitym narzędziem,aby pokazac absurdy ,ktore nas otaczają..

Co do "artystów " , komimzm tych postaw polega na tym ,ze im nikt dodatkow nie płaci za lobbowanie takiego,czy siakiego poglądu politycznego, oni sami swoja nadgorliwością uważają,że jak wygłoszą opinię publicznie zostaną zauważni i w zwiazku z tym dostaną robotę,albo załapią się na super kontrakt reklamowy,albo dostaną dotacje.. Janda jest tego przykładem, no ale pomimo swoich poważnych wystąpień, jednak nie dostał odpowiedniej dotacji.. :)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 12:07

- Zarząd Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

indeks 1

Dawid Solak

CZŁONEK ZARZĄDU
FUNDACJI ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI

Administratywista. -

"No, ja cię .... "

Kristoff 

A pani minister  nie musi sie krygować i może mówić jak  jest - "bez ogrodek".

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OdysSynLaertesa 27 lutego 2020 11:45
27 lutego 2020 12:08

Zawiłe jest Twoje rozumowanie, no ale brnij dalej..A ja zwyczajnie śmieje sie z Szustaka i jego wyborczych deklaracji.. I oczyma wyobraźni widze wysilek intelektualny Szustaka przed podjeciem tak powaznej decyzji..Nie ma w tym żadnych teorii spiskowych.. Nikomu nie zabraniam kupowania z jego fundacji bazgrołów wyplutycych z komputera  , w detalu ,czy w pakiecie za 20 zeta..  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kristoff 27 lutego 2020 11:49
27 lutego 2020 12:15

Wcale nie garstka, no i nie mają wyboru, więc wolą udawać, że to prawda z tym antysemityzmem. Działa instynkt samozachowawczy.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OdysSynLaertesa 27 lutego 2020 11:49
27 lutego 2020 12:17

A tak w ogole , jak rozmawiamy o ironii, to może porozmwiajmy o patosie, kiedy jest strawny ,a kiedy nie.. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @szarakomorka 27 lutego 2020 12:07
27 lutego 2020 12:20

tak, ten administratywista to jest hicior...a może autoironia? ;)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Draniu 27 lutego 2020 11:51
27 lutego 2020 12:21

Są wyłącznie płatni najemnicy. Kwestią pozostaje jedynie kwestia wysokości gaży za występy. Ci co chcą zbyt wiele, mogą wypaść z rynku, bo konkurencja jest zatrważająco silna.

A zawodowy aktor potrafi odegrać rolę  ideowo zaangażowanego.

zaloguj się by móc komentować

AdalbertXX @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 12:25

To może jeszcze ten pocieszny fragment  fimlu "Austeria" .Mowa o czasach pierwszej wojny światowej ale holokaust odgrywają tu jak się patrzy . Co tam wyklęci ,gdzie tam oni .............

 

https://www.youtube.com/watch?v=mUDurs1pFuc

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @AdalbertXX 27 lutego 2020 12:25
27 lutego 2020 12:32

a co jest pociesznego w tym fragmencie?

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 12:51

Na początek dodam, że tak jestem zajęta pisaniem, że dla fundacji frse niczego nie dostarczyłam, tym bardziej o pisarzach ;) Nawet nie mogłam w tym roku zabrać nawigatorów na wyprawę.

Jeden robi w kulturze wysokiej, a drugi w kulturze pop. Poprzez zaś te związki rodzinne ta kultura pop może się przecież kiedyś przekształcić w kulturę wysoką. No i rzecz najważniejsza – Tadek rapuje o wyklętych. To nie żadne śmichy chichy sprawa jest poważna i może poważnie zmienić naszą sytuację. Ona jest tak poważna jak ślub z oszustem matrymonialnym. Celem zaś tego projektu jest transfer budżetów do właściwych kieszeni […] To jest kanał. Jeśli macie Państwo ochotę do niego wejść, proszę bardzo. Beze mnie.

Oto staram się, by treści przeze mnie lansowane były jak najbardziej nieoczywiste. Proponuję czytelnikowi udział w pewnej zabawie […] Wiem z całą pewnością, że niczego nie zwojujemy traktując poważnie propozycje instytucji państwowych, czy też ludzi kontestujących te instytucje w sposób właściwy, na przykład, politykom Konfederacji. Mam inną propozycję...

Tak, to jest całkowity kanał podparty zainstalowanymi dawno temu administratywistami. Kto jeszcze tego nie zrozumiał może potrzebuje zmienić kanał ;)

Ale Ty idziesz swoją drogą. Na szczęście! Na dodatek masz „cały szereg propozycji”.

Kieruję zatem swój kubek grogu w stronę mostka, na którym stoisz. 

Za twoje zdrowie i determinację w dalszej naszej wspólnej żegludze. Mimo, że czasem trzeba coś lub kogoś wyrzucić za burtę ;)

Za nowe propozycje i ludzi tego świata, którzy będą inspiracją pisania, dającego spełnienie i radość. Niech twój Anioł Stróż, pomaga Ci u steru!

A tutaj taki suchar, ale zawsze wzrusza mnie urodzinowo, szczególnie kiedy bujają fale :)

https://youtu.be/9HHnznuTQdE

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Draniu 27 lutego 2020 11:30
27 lutego 2020 13:06

To jest, wg mnie, sensowne "antidotum" na propozycję sfilmowania wyklętych przez holyłud. Autor napisał w dzisiejszej notce, że droga "przez holyłud" to "ślepa uliczka. Ja nie mam, być może, dobrych pomysłów, ale może pojawią się lepsze a jak szybko? Tego nikt nie wie.

Jak się człowiek porozgląda wokół siebie to roboty jest wiele. Wokół mnie jest tylu ludzi ze skrzywionym poglądem na świat, że głowa mała. Nie potrafię ich jednak przekonać choć to pono "nasi". Łykają telewizor "bez popitki" a ja muszę im dostarczać dowodów na to, że jest inaczej niż "mówi telewizor".  To jest najpierw śmieszne a potem straszne i ręce opadają. :(

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 13:06

Lista tematów z których w Polsce żartów robić nie wolno jest bardzo długa. W zasadzie cała historia od Średniowiecza  w górę. Ucisk chłopów, zdrada narodu, przegrane powstania, jedna, druga wojna, łagry, pogromy,  no i ciężka walka o "take Polske". Same poważne tematy, nie ma z czego się śmiać.

A potem tak nas  widzą za granicą:

https://www.youtube.com/watch?v=H30HJtfU7QA

zaloguj się by móc komentować

tadman @Draniu 27 lutego 2020 11:51
27 lutego 2020 13:09

Chyba im nie płaci, ale w odpowiednim momencie przypomina skąd im nogi wyrastają i wtedy wypowiadają się tu i ówdzie o tzw. bieżących sprawach. Do dawania swojej gęby gotowi są nawet wczesnym rankiem po całonocnej bibce; to się nazywa karność.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 27 lutego 2020 09:10
27 lutego 2020 13:24

Z autoironią bym nie przesadzał. Przeciwnik nie jest autoironiczny. Myślę, że pora, byśmy zaczęli się bawić czyimś kosztem, a nie jak było dotychczas byśmy cierpliwie znosili jak ktoś sie bawi naszym kosztem

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Draniu 27 lutego 2020 09:32
27 lutego 2020 13:25

Polacy mają poczucie humoru

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Grzeralts 27 lutego 2020 10:12
27 lutego 2020 13:26

To nie koniec łopatologii, będą dalsze jej odsłony

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ArGut 27 lutego 2020 10:24
27 lutego 2020 13:26

Pewnie tak, nie może być inaczej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JarekBeskidy 27 lutego 2020 10:42
27 lutego 2020 13:27

Program wspierania niechęci narodowej powinno być

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 27 lutego 2020 11:04
27 lutego 2020 13:27

Nie ma już takich ludzi jak Hipolit

zaloguj się by móc komentować




gabriel-maciejewski @szarakomorka 27 lutego 2020 12:07
27 lutego 2020 13:29

Kto to jest administratywista? Oszust jakiś, prawda?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @AdalbertXX 27 lutego 2020 12:25
27 lutego 2020 13:30

Ja myślałem, że ten fragment to ironia, a on pokazał, że oni naprawdę zginęli. ten film jest wyjątkowo głupi

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Zyszko 27 lutego 2020 13:06
27 lutego 2020 13:32

Stosując dotychczasowe chwyty nic na to nie poradzimy

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski 27 lutego 2020 13:32
27 lutego 2020 13:44

Ależ to bardzo proste - wystarczy ogromny budżet na jakiś dobry, hollywódzki  film, tak jak w przypadku.. tego...no.. o tych tam.

Jak sobie przypomnę jakiś przykład to napiszę.

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Draniu 27 lutego 2020 12:08
27 lutego 2020 13:47

Nie jest zawiłe... Ty je po prostu zanegowałeś bo masz swoje poczucie humoru, którego brakuje innym. Pytanie, po co, skoro je rzeczywiście masz, demonstrujesz w taki sposób?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Draniu 27 lutego 2020 12:17
27 lutego 2020 13:49

Kiedy jest wydany na dobrym papierze i w wartościowej okładce... I nie kosztuje 20 zł.

Już się dość specyficznie wyraziłeś. Wybacz że nie podejmę tematu. Poza tym, więcej AUTO ironii życzę :)

zaloguj się by móc komentować

umami @AdalbertXX 27 lutego 2020 12:25
27 lutego 2020 13:55

Ciekawe na jaki klej im te pejsy poprzyklejali. No ale co tu jest śmiesznego? Ci belgijscy żydzi też nie są śmieszni ale polecam Klemensa Junoszę, jak kolega wyżej. To jest rzeczywiście zabawne i pouczające.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 13:56

Zaraz, a czy Ty Gospodarzu nie masz urodzin i imienin 29 lutego? Jeśli dzisiaj, to wszystkiego najlepszego.

zaloguj się by móc komentować

Augustynka @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 13:56

Drogi Gabritlu,wielu łask Bożych,opieki Maryi oraz Twojego świętego  Patrona z okazji (jak sądzę) podwójnej:  urodzinowo-imieninowej.A i sam Archanioł G niech nad Tobą czuwa.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 27 lutego 2020 13:24
27 lutego 2020 13:59

I to jest chyba sedno. Nie będziemy chyba castingu na jakiegoś amerykańskiego aktora, koniecznie żydowskiego pochodzenia, urządzać, żeby nam Pileckiego odegrał jak z szabelką na niemieckie czołgi szarżuje. Nie ma takiego aktora, który by to zagrał. Tak potrafią tylko Polacy :)

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 14:04

Wszystkiego Najlepszego! Gospodarzu.

Przepraszam za kolejny w tym wątku link. 

Jeremy Clarkson w swojej nowej książce opisuje sytuację jaka zaistniała w pewnym hrabstwie na południu Anglii. Clarkson staje tam jednoznacznie po stronie polskich imigrantów, którzy -- jak uskarżają się mieszkańcy -- wyjadają miejskie gołębie. Bierze w obronę Polaków bo sam jest przeciwnikiem nadmiernej ilości tych ptaków.

W linku poniżej mamy nawet dwie pieczenie na jednym ogniu; opiekani są Niemcy i Amerykanie jednocześnie.

https://youtu.be/YmlDU3dPBEs

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OdysSynLaertesa 27 lutego 2020 13:49
27 lutego 2020 14:23

Pozwolę sobie zacytować Coryllusa.

"Z autoironią bym nie przesadzał. Przeciwnik nie jest autoironiczny. Myślę, że pora, byśmy zaczęli się bawić czyimś kosztem, a nie jak było dotychczas byśmy cierpliwie znosili jak ktoś się bawi naszym kosztem.."

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Draniu 27 lutego 2020 14:23
27 lutego 2020 14:28

Powinienem, skoro się zasłaniasz, ale nie będę pytał jak Ty rozumiesz bawienie się czyimś kosztem. I czy zdajesz sobie sprawę z konsekwencji (głównie dla siebie).

To nie jest zaproszenie do dyskusji. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OdysSynLaertesa 27 lutego 2020 14:28
27 lutego 2020 15:46

Rozmawiamy o tym ,o czym pisze  Coryllus..

A o konsekwencjach niech zaczną myśleć ci , którzy wygłaszają publicznie swoje  deklaracje..

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 15:51

"a najważniejszym problemem Wacka Grzybowskiego jest to, czy autor nie pomylił się w dacie wprowadzenia denominacji."

Ja tu nie mam żadnego problemu. Zwróciłem uwagę po prostu na dbałość pana Michała o szczegóły dotyczące epoki. 

"To jest sytuacja idealna dla oszustów matrymonialnych, którzy zawsze są serio i zawsze proponują chwilową frajdę na samym początku."

To są jednak matrymonialni niższego sortu. Ci z wyższej półki, np. z Neapolu, zawsze proponują małżeństwo po grób. 

"https://twitter.com/AmichaiStein1/status/1232361475341266945?s=19

https://wpolityce.pl/swiat/488414-zydzi-jako-insekty-i-mundury-hitlerowcow-to-parada-w-belgii"

No kurde! Mosad znowu ma dziury w budżecie. Obywatele wszystkich krajów, zrzutka na Mosad!

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 27 lutego 2020 13:24
27 lutego 2020 15:56

Amerykanie zawsze bawią się na koszt przeciwnika. Jak przeciwnik tego nie chce to go poprostu najadą, czy bombę zrzucą. O tym skecze pan Smoleń opowiadał.

 

No a, jak amerykanie potrafią się bawić wystarczy ich popkulturę oglądnąć. Dla przykładu X-Men: Apocalyps.

 
W tum filmie zrównali obóz w Auschwitz z ziemią i NIKT im nic nie zrobił.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 27 lutego 2020 13:24
27 lutego 2020 16:03

I zapomniałem dodać wcale nie wzięli pieniędzy z PISF-u na film. No i jak ładnie pokazali, Pruszków z hutą czy inną fabryką. No i to szukanie "Mela Gibsona 4.0", żeby wicepremier Gliński mógł WYDAĆ DUŻO "pinindzy".

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 17:13

Wszystkiego najlepszego.

Co do sytuacji którą opisujesz to przytoczę słynny cytat pisarza Sofronowa "To jest... dramat". Jesteśmy w pułapce a ta pułapka zamknięta jest w skrzyni z której nie wyjdzie żaden Houdini, że tak wierszem polecę. Najlepiej obrazują to sami politycy.

Najpierw marszałek Grodzki pokazał jak się umywa ręce:

https://twitter.com/PolskiSenat/status/1232311601585217537?s=19

Później poseł Karczewski pokazał lepszą wersję mycia:

https://twitter.com/KazikowskaEdyta/status/1232950327076409344?s=19n

Na co marszałek odpowiedział że faktycznie popełnił błąd ale najważniejsze żeby Polacy zrozumieli o co idzie gra.

https://twitter.com/profGrodzki/status/1233031415538880513?s=19t

To już nawet nie jest pop ani postpolityka to jakaś nowa odmiana. Wszystkim pasuje a w cieniu słychać tylko szum obracającego się piniondza.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa 27 lutego 2020 15:49
27 lutego 2020 17:22

Czytuję Clarksona  Przy niektórych kawałkach zgrzytam zębami, ale da się wytrzymać.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Ogrodnik 27 lutego 2020 14:04
27 lutego 2020 17:39

Miejscowy policjant przestrzega: "Teraz jedzą golębie, potem zaczną zabijać mewy. Może dojść do eskalacji procederu".

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 27 lutego 2020 10:12
27 lutego 2020 18:10

Jak najbardziej...

... to sa dwa  niezwykle wazne wpisy Pana Gabriela  !!!

Mysle jednak, ze wiekszosc z nas zrozumie te wpisy i komentarze,  a ci co nie zrozumieja to wylacznie  KORYTOWCY  zainteresowani grzaniem tematu niezlomnych,  ktorzy beda czerpac z tego  "projektu"  ciezkie pieniadze,  np.  wszelkie sakiewiczowo-kurwizyjno-karnowskie typy,  ktore naprodukowaly juz koszulek z "wykletymi" i jakos trzeba je uplynnic...  albo moze  "rekonstrukcje"  bedo  odstawiac - itd.  itp.

Ja  osobiscie  wraz  z  cala  moja  rodzina  NIE  BEDE  BRAC  UDZIALU  W  TYM  CYRKU...  a w  WIELKIM  POSCIE  pomodle sie - m.in.  aby  NIGDY  nie powstal  zaden holiloodski  GNIOT  FILMOWY  w temacie niezlomnych,  bowiem bedzie on  li - tylko  bezczelnym i zuchwalym  przewalem panstwowych pieniedzy... naszych  pieniedzy -  do  "wlasciwych"  tj.  komuszych i koszernych kieszeni  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 27 lutego 2020 10:24
27 lutego 2020 18:22

Swietne  !!!

I  Michnik  ze  szwabskim  onet'em   nie  grzmi  i  pluje  jadem  z  obuRZenia  od  antysemityzmu  ?!?!?!  Ani zadna  Rozia Thun  czy  Tusk  !!!...  zaden knur brukselski  nie zieje ogniem  ??? 

Gdzie ich wcielo  ???   To sa niespotykane w Polsce  rzeczy  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ArGut 27 lutego 2020 15:56
27 lutego 2020 18:25

reżyseria:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bryan_Singer

Ale niech spróbowałby coś podobnego  wyreżyserować jakiś goj.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 18:44

"Drugi zaś kolega, i to mnie już trochę zdziwiło, bo tamten był ewidentnym trolem, wstawił komentarz sugerujący, że napisze książkę pod tytułem „Sto lat wychodzenia z piaskownicy”. No więc spieszę donieść, że taka książka właśnie powstała, a do tego zaplanowany został cały cykl o wychodzeniu z piaskownicy."

Wiem, panie Gabrielu.

Mam nadzieje, ze ta ksiazka ma spory naklad i bedzie jeszcze dostepna podczas mojej roboczej wizyty w Polsce w sierpniu.

Jedna z pierwszych pozycji jakie zakupie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @szarakomorka 27 lutego 2020 12:07
27 lutego 2020 18:47

"Administratywista. -

"No, ja cię .... "

Jednak powinien byc jakis paragraf za kaleczenie jezyka polskiego.

Tak skromnie, jakies dwa lata odsiadki.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @przemsa 27 lutego 2020 15:49
27 lutego 2020 18:58

Taa.., to jest profesjonalna błazenada dla mieszkańców imperium, ale w stronę królowej uginają się.

Dobrze oglądać/czytać to już w wieku dojrzałym.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 19:02

Niestety masz rację, niewesoło to wygląda, próba przebijania się do ludzi z czymś prawdziwym to jest ciężkie zadanie.

Z okazji urodzin(i imienin) życzę żeby mimo wszystko udawało ci się docierać z przekazem do coraz większej liczby osób.
Wszystkiego najlepszego!

P.S.
Niedawno w komentarzu wspominałeś o serialu "Czarna Żmija", że tam się nie opieprzali tylko wprost gadali, o tym o czym oficjalnie nie można nawet pisnąć. Taki fragment jest na youtubie:

"Przypadkowa" śmierć Arcybiskupa

Betacool wspomniał w jednym z ostatnich tekstów o jednym z wątków "przypadkowej"  śmierci króla Stefana i tak sobie pomyślałem, że z przyjemnością bym obejrzał serial gdzie bez ogródek wyśmiewa się tą rzekomą przypadkowość śmierci polskich królów, i nie tylko.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K 27 lutego 2020 08:59
27 lutego 2020 19:03

"U mnie w pracy pewna pani rzuciła hasło, że ona słyszała, że PiS będzie zabierał 500+. i żeby na nich nie głosować. Nic tu nie jest na poważnie, jak widać i wszystko może zamienić się w wodewil."

Dialogi na cztery nogi: fragment z filmu "Rozmowy kontrolowane" Sylwestra Checinskiego"

"Zlapali Bujaka...

-...eee, kogos wazniejszego.., Boze Swiety

- Ojca Swietego zlapali..

- slyszala pani?  Jaruzelski porwal papieza...

- kiedy?

- dzisiaj, z samego rana...

- Reagana aresztowali?"

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @chlor 27 lutego 2020 17:39
27 lutego 2020 19:10

(Policjant nie powinien być stroną.)

Clarkson, podobnie jak w innych przypadkach Janusz Korwin Mikke, jest za tym aby gatunek bezdomnych Polaków zredukował populację gołębia miejskiego. "Uwolnić Parapety!" Przynajmniej na tym etapie. Jak przyjdzie potrzeba, to się przetrzebi Polaków za pomocą bolszewików, itd

No taki mi wyszedł schemat, hm.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 27 lutego 2020 18:10
27 lutego 2020 19:22

Należy się sprostowanie: miałem na myśli populację ogólną. Tutaj większość rozumie, jak sądzę. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 19:29

Z ostatniej chwili... Nie będzie Łuku trumfalnego we Wiśle. I to jest dobra wiadomoć. A teraz ta druga, będzie gnomon ale też z betonu.

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/tak-bedzie-wygladal-pomnik-bitwy-warszawskiej-konkurs-rozstrzygniety/jfenrkc.amp?__twitter_impression=true#slidehash-1

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 27 lutego 2020 19:22
27 lutego 2020 20:15

Uwazam, Panie Grzeralts'ie...

... ze znaczna czesc naszej polskiej populacji  jest przeciwna jakiemukolwiek  WYDAWANIU  polskich pieniedzy na jakies dete filmy o "wykletych", zwlaszcza dzisiaj, kiedy w Ojczyznie jest taki  BURDEL  jak obecnie.  Polacy doskonale wiedza  i  ZDAJA  JUZ  SOBIE  SPRAWE  kto ten  burdel  i  FERMENT  sieje.

Ten  "chaos"  robia  NASZE  propanstwowe i  polskojezyczne merdia... i to  z premedytacja.  Polakom  spedza sen z oczu  ten  syf,  ktory  leje sie z telewizora, a ktory jest paliwem dla  oglupionej  merdialni  !!!

Bo to  nasza  scena polityczna  jest  OGLUPIONA...  "brukselka"  jest oglupiona,  scena  pelna  PASOZYTOW  i  NIEROBOW,  a  nie  narod  !!!...  i wkrotce sie o tym fakcie  przekonaja...  BOLESNIE  przekonaja  !!!

Uwazam,  ze znaczna czesc  narodu  nie  da  sie  oszukac  "oszustowi matrymonialnemu"... ze  znaczna  czesc  populacji  zwlaszcza  ci,  ktorzy  sami  cos  wytwarzaja  wiedza,  ze  to  wszystko  idzie  jak  po  grudzie... ze to wszystko to  LIPA  i  SCIEMA... ze  to  wszystko  sie  wali...

... i co najwazniejsze,  ze  z  takimi  hipokrytami,  zlodziejami  i sprzedawczykami  u steru  rzadowego  TO  MUSI  SIE  ZAWALIC  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 27 lutego 2020 19:29
27 lutego 2020 20:22

Super...

... sakiewiczowe aktywisci-pijawki  sie nie pozywiom  !!!

Moze da dobry Bog, ze i ten gnomon nie powstanie... dobrze by bylo zeby  ZEROWISKO  "premiera technicznego"  tez zostalo  zlikwidowane - zgodnie z wczesniejszymi obiecankami-cacankami PiS'owskimi -  bo zadnego pozytku narod z tego  nie ma  !!!

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @ArGut 27 lutego 2020 16:03
27 lutego 2020 20:50

"Niepokonani" Petera Weira ("Piknik pod wiszącą skałą", "Stowarzyszenie umarłych poetów") z 2010 r na podstawie "Długiego marszu" S. Rawicza jak deklarował reżyser powstał z fascynacji polskimi "Niepokonanymi".

Wola przetrwania.

Polska produkcja - "Historia Roja" podobno dobra.

W "wyklęty" kanał weszły miliony.

To był mit - wytrych, który obudził ducha w gasnącym społeczeństwie.

Jak kto woli - wygaszanym 

Zaprzęgnięta została kultura i popkultura.

Zadanie zostało wykonane.

Bohaterowie pochowani.

Społeczeństwo podzielone na My i Oni.

Potrzebne są łopatologiczne notki, aby wiedzieć w co się wchodzi.

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 21:09

Dołączam się do życzeń urodzinowo-imieninowych i dziekuję za pański  trud, za to "nastawanie w porę i nie w porę" - proszę nie ustawać i nie zniechęcać się brakiem zrozumienia, atakami zawistników itp. Życzę potrzebnych darów Ducha Św. najbardziej daru męstwa.

załączam perełki muzyczne (dobre dla nas wszystkich na wycisznie i refleksję)

https://www.youtube.com/watch?v=qFI2s83WQR0

https://www.youtube.com/watch?v=P65oBJBdSXM

 

drugi utwór G. Batissty Pergolessi'ego, którego ostatnie takty pisał na kilka dni przed śmiercią w wieku 26 lat (!) - to przykład jak wiele my - współcześni czerpiemy z czasów kiedy sztuka była rodzjem modlitwy, a człowiek miał nad sobą Boską instancję.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Draniu 27 lutego 2020 11:22
27 lutego 2020 21:33

Szustak mnie nie interesuje. Jest poza moją tolerancją estetyczną, nie jestem w stanie go słuchać ani oglądać. Już tak mam i nic na to nie poradzę. Podobnie jest z Karoniem. Natomiast Franek Dolas to przykład mistrzowskiej kreacji, tudzież ironii skierowanej na innych (Grzegorz Brzęczyszczykiewicz, byk z Polski, sceny w Jugosławii, albo w Legii Cudzoziemskiej, zwłaszcza gra w 3 karty). A co do patosu: uważam, że tylko w sytuacjach ostatecznych jest do przyjęcia. To znaczy jest naturalny, czyt.: estetyczny. I tyle w tym temacie.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @ainolatak 27 lutego 2020 12:51
27 lutego 2020 21:38

Ty się lepiej nie tłumacz, bo taki książę Golicyn twierdził, że wierzy tylko w zaprzeczone widomości;-)). 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 27 lutego 2020 13:26
27 lutego 2020 21:41

Zaraz tam skandal. Raczej martyrologia, oczekująca sprawiedliwego wynagrodzenia;-)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @onyx 27 lutego 2020 19:29
27 lutego 2020 21:44

na okładkę książki :

-"książkę pod tytułem „Sto lat wychodzenia z piaskownicy”. No więc spieszę donieść, że taka książka właśnie powstała," -

W komentarzach na blogu foros'a

(Nasze Blogi.pl)  można poczytać jak go nazwą mieszkańcy kraju nad Wisłą.

 

 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @onyx 27 lutego 2020 17:13
27 lutego 2020 21:49

Czy to aby nie było lokowanie produktu;-)?

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Drzazga 27 lutego 2020 20:50
27 lutego 2020 22:01

>Polska produkcja - "Historia Roja" podobno dobra.

Można zobaczyć serial na VOD TVPHistoria Roja.

Ja przyznam się czekam na drugi sezon 100 lecia Winnych - 1939 do 1964 sporo ciekawych historii można pokazać, ciekawe czy je zobaczę. No a Niepokonanych (The Way Back - 2010) ma szansę odświeżyć nowe The Way Back.

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ArGut 27 lutego 2020 22:01
27 lutego 2020 22:12

Jak już to mnie "zygasz" to, fajnie by było dać arenę dla odpowiedzi "kolego Nawigatorze", ratlerek; naszczekać i schować się za Pańcię.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
27 lutego 2020 23:04

Tego się nie przebije - nie ma takiej siły. Rapem o żołnierzach niezłomnych?

https://www.youtube.com/watch?v=H_chlZd3x40

No i oczywiście:

https://www.youtube.com/watch?v=XCeOscyq_RY

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @KOSSOBOR 27 lutego 2020 23:04
27 lutego 2020 23:07

To miało być do tomciab z 10:51:

" Chodzi oczywiście o muzykę symfoniczną na usługach Zjednoczonego Królestwa. Odgrywa ona ważną, wręcz kluczową na tych usługach rolę."

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Ogrodnik 27 lutego 2020 18:58
27 lutego 2020 23:34

Ostatecznie zawsze jest: "God save the Queen".

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ArGut 27 lutego 2020 22:01
27 lutego 2020 23:45

"Niech żyje pierwszy Kurski!!" "Niech żyje!!!" Super serial zotawia te tureckie w szarym końcu, albo nawet w fioletowym.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @KOSSOBOR 27 lutego 2020 23:04
27 lutego 2020 23:47

Poprzez rap Niezłomni trafili do środowisk gdzie muzyka symfoniczna nie miała szans zaistnieć.

Trafili w miejsca, gdzie byli najbardziej potrzebni.

Tu był zupełnie inny wzorzec wartości.

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Drzazga 27 lutego 2020 23:47
28 lutego 2020 00:16

Zdaję sobie z tego sprawę /rap - srodowisko/, oczywiście.

Chodziło mi o konkretne utwory, natury poważnej /symfonicznej powiedzmy/, które sławią imperium, królową i jednoczą Anglików. Po prostu im tego serdecznie zazdroszczę - zakończenie Promsów to właśnie pokazuje: dumę z imperium i jedność w owej dumie. 

Nie mamy takich pieśni, a i bagaż historii jest inny. U Anglików wiąże sie to z doktryną. My doktryny nie mamy... Jedynie usiłujemy przetrwać.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 27 lutego 2020 23:47
28 lutego 2020 00:23

Po 25 latach uprawiania polityki wstydu i prasowaniu umysłów...nagle przestało działać.

Wytrych zadziałał.

 

zaloguj się by móc komentować

Matejek @gabriel-maciejewski 27 lutego 2020 13:29
28 lutego 2020 00:30

w znaczeniu: grochem o ścianę tysiąc razy ...

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Matejek 28 lutego 2020 00:30
28 lutego 2020 00:38

grochem o ścianę tysiąc razy ... zaczyna być, jak beznadziejna walka z wiatrakami, tym bardziej, że 'młyńskie koła' nie ustają ...

zaloguj się by móc komentować

orjan @ArGut 27 lutego 2020 22:01
28 lutego 2020 00:51

"Historia Roja" - serial mnie znużył już w pierwszych odcinkach. Natomiast ku mojemu samozdziwieniu później oglądana wersja fabularna wciągnęła mnie.

W danym temacie za film wybitny, albo nawet jeszcze lepszy, uważam film reż. Konrada Łęckiego "Wyklęty". Szczególnej uwagi wymaga przy tym, że jest to debiut tego reżysera i zarazem scenarzysty. Można? Można!

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
28 lutego 2020 01:34

Gabrielu,

Dowolny prąd popkultury sam z siebie nie zmieni się w kulturę wysoką. Ewolucja nie ma tu zastosowania. Potrzebny jest impuls z zewnątrz, czyli jakiś kreator (nie mylić z kretynem!). Jeśli więc twierdzisz, że akurat ten moment podlega kontroli zachowawczej, to ja pierwszy się z tym zgodzę, bo to fakt, który jaki jest każdy widzi.

Ale się nie pogodzę.

Masz również rację obstawiając, że ironia / satyra/ dowcip, jak zwał tak zwał, mogłaby tę kontrolę rozwalić, a przynajmniej osłabić arbitrów elegancji sprawujących tę kontrolę. Pewnie pojawiliby się nowi kontrolerzy dostępu do treści, ale co ubawilibyśmy się, to nasze.

Jakby na obrzeżu tego tematu ciekaw byłbym Twoich wrażeń z dopiero co zakończonego serialu w TVP p.t. "Młody Piłsudski". Rzecz jasna, jeśli oglądałeś. Tym bardziej byłbym ciekaw, że już nieraz określiłeś swój stosunek do tej akurat postaci i jej dorobku oraz schedy. Tymczasem ten serial jest niemal na pograniczu lekkiej komedii (ale nie farsy!) i nie odchodzi tam żadne pomnikowanie, choć fakty historyczne przedstawione są dosyć wiernie, choć lekko.

Być może też byłbyś więc skłonny ocenić, że oto jest właśnie coś w gorącym temacie przełamane utęsknioną ironią. Ja w każdym razie parokrotnie się serdecznie uśmiałem. Jest to więc produkcja w tym względzie niezwykła. Oczywiście,  choć serial miał sporą widownię w TVP1, to - tu bez moich zdziwień - został natychmiast zamilczany w ramach naszej ulubionej kontroli rynku treści.

NB. serial kończy się w Bezdanach, czyli w fajnym miejscu. Od razu przypomniał mi się OK Corral.

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @tomciob 27 lutego 2020 10:51
28 lutego 2020 07:50

Jeszcze Bond. James Bond.

No i Szkoci. Zwłaszcza ci... no... czarnoskórzy...

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @orjan 28 lutego 2020 00:51
28 lutego 2020 07:58

Biorąc pod uwagę, że w zasadzie był on zrobiony ze składkowych cegiełek to faktycznie można powiedzieć, że wybitny. Pamiętam, że na film szłam spodziewając się jakiegoś Roja... I doznałam szok, piękne zdjęcia, historia, świetne sceny walk, których nie powstydziłby się wielkobudżetowy holiłódzki film. Jedyne do czego się przyczepiłam to kilka drewnianych kwestii aktorów drugoplanowych w pierwszych scenach. Aktorzy pierszoplanowi bardzo dobrzy, szczególnie dziewczyna gł. bohatera.

Film błyskawicznie zniknął z kin, chyba dlatego że był dobry, żeby przypadkiem jakieś szkoły na niego nie poszły. Jedyny film o tej tematyce, który zasługuje na brawa.

zaloguj się by móc komentować


orjan @ainolatak 28 lutego 2020 07:58
28 lutego 2020 13:23

Właśnie! 

Z cegiełek, z debiutanta, a film wybitny. Objerzałem dwa razy w TVP. Za drugim razem dla sprawdzenia, czy mnie coś nie zmyliło za pierwszym razem. I ten drugi raz, przecież znając już treść, siedziałem przed ekranem jak zaczarowany. Za zdjęcia i ich oprawę muzyczną należy się Oskar.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować