-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Opus Dei vs Opus gei

Mało się udzielam, albowiem realizuję plan. Musicie ( no dobra, nie musicie, ale chcecie) mi to wybaczyć. Kończę swój minikatalog i dopisuję nowe rozdziały do zapomnianej książki „Dzieci peerelu”, która ukaże się pod nowym tytułem. Gdzie będzie sprzedawana, to się okaże, ale na pewno nie w sklepie internetowym. Muszę bowiem zmienić nieco zasady dystrybucji i skonstruować całkiem nową ofertę. Bez tego dalej nie pojedziemy, a na pewno nie w tych okolicznościach, które otaczają mnie teraz. Musi być, jak mawiał sławny mędrzec wschodu Lech Wałęsa, druga noga. Ona nie będzie lewa, ale taka trochę inna od tej co jest teraz. Wczoraj okazało się, że pisanie tak zwanej beletrystyki jest, po tym wszystkim co się tu wydarzyło przez ostatnie 10 lat, niczym kaszka z mleczkiem. Spodziewam się więc wielkiego sukcesu. Nie gwałtownego może, ale wielkiego z pewnością. Obym był tylko zdrowy. Oczywiście teksty i nagrania będą się ukazywały z dotychczasową częstotliwością. Po katalogu zaś, zamierzam jeszcze zrobić nową gazetę i będę wszystkich prosił o jej dystrybucję, albowiem skuteczność gazety jako narzędzia poszerzającego grupę czytelników była zauważalna. No, ale teraz do rzeczy.

Chodzą słuchy, że partia Biedronia ma odebrać glosy PO i przez to PiS coś zyska. Nie wiem kto te idiotyzmy rozpowszechnia, ale jest to wielki szkodnik. Jeśli w PiS ktokolwiek myśli, że partia Biedronia odbierze jakieś głosy PO i usiłuje tej partii pomóc w imię przyszłego sukcesu, ten chyba oszalał. Wprowadzenie do sejmu Biedronia i jego partii to nie jest nawet wprowadzenie drewnianego konia w mury Troi. To jest coś znacznie gorszego. Mam jednak wrażenie, że polityczny zmysł członków PiS nie sięga aż tak odległych horyzontów. On się zatrzymuje przy celu najbliższym i najwyraźniejszym – przy pognębieniu PO. Tak jakby PO jeszcze mogła cokolwiek zrobić. Oczywiście Tusk i Schetyna odzyskają dawną sprawność i to z miejsca, z chwilą kiedy w sejmie znajdzie się odpowiedni koalicjant. No i tym koalicjantem może być tylko Biedroń. To jest chyba oczywiste. Po wejściu do sejmu Biedroń stanie się najbardziej zaciętym przeciwnikiem PiS i to będzie wariant optymistyczny. Jeśli bowiem w PiS są ludzie myślący, że będą rządzić Polska w koalicji z Biedroniem, mogę im już dziś polecić kilku znakomitych psychiatrów. Sojusz z Biedroniem rozłoży Prawo i Sprawiedliwość o czym wspominam zawczasu, na wszelki wypadek, gdyby komukolwiek w tej partii zaświtała taka myśl. Mam nadzieję, że nie zaświta. Próba nawiązania tego sojuszu będzie przypominać próby porozumienia się z Marsjanami w filmie „Marsjanie atakują”. Biedroń będzie się zgadzał na wszystko i robił potem całkiem coś innego, albowiem jego motywacje, cele i hierarchia lojalności nie mają ani jednego punktu stycznego z motywacją, celami i hierarchiami lojalności PiS. Im więcej zaś z jego strony płynie sugestii, że jednak mają i im bardziej w Wiadomościach cieszą się, że PO przegrywa na rzecz Biedronia i jego partii, tym gorzej.

Powtarzam – mam nadzieje, że cały dzisiejszy tekst to jedynie niepotrzebne i przedwczesne odnoszenie się do niesprawdzonych plotek – coś mi jednak podpowiada, że powinienem go skończyć i opublikować, żeby nam potem nikt nie powiedział, że nie próbowaliśmy tu prorokować, albo, że nie ostrzegaliśmy.

Tym istotniejsze jest to ostrzeżenie, że w polityce PiS zaznacza się od dawna pewien trend. To znaczy w zarodku likwidowane są wszelkie inicjatywy mające doprowadzić do powstania jakiejś innej siły na tak zwanej prawicy, siły która mogłaby wejść do sejmu i stworzyć koalicję z PiS. Dlaczego tak się dzieje, nie wiem, ale podejrzewam, że wynika to z obawy iż partia taka stałaby się łupem jakichś agentur. No, ale wszyscy ci obecni na scenie politycznej z Biedroniem na czele też są łupem agentur i wszyscy to akceptują. Powód musi być więc inny. Prawdopodobnie chodzi o to, że liderzy partyjni, muszą być wyciągani z jednego koszyka. No, a w tym koszyku nie ma akurat wiarygodnego lidera dla partii, mogącej stworzyć koalicję z PiS. Są tylko świry, sprawdzeni towarzysze albo agenci. Opus Dei vs Opus gei jak mi ostatnio powiedziała koleżanka, opisując tym zwrotem sytuację w innym zupełnie niż polska scena polityczna miejscu. Na tym chyba polega problem istotny – nie tworzymy nowej, prawicowej partii, albowiem to niebezpieczne i może się przerodzić w ekstremizm, nie mamy też dla niej lidera ze swojego rozdania. Lepiej więc nich ta partia nie powstanie, ale za to wesprzyjmy po cichu Biedronia, to może rozwali tę cholerną PO. Jeśli tak wygląda taktyka, to ja oświadczam iż jest to taktyka kamikadze. W dodatku takiego, który nie trafia w cel, ale ładuje się wprost do morza. Jeśli tak ma wyglądać taktyka, to nawet kiedy PiS wygra kolejne wybory, nie będzie to miało żadnego znaczenia, albowiem zaniknie komunikacja pomiędzy partią a wyborcami. A jeśli zaniknie to znaczy, że PiS przejdzie dokładnie na te pozycje, na których dziś stoi PO. I to właśnie, a nie goła, pardą, du...a Roberta Biedronia w sejmie, będzie największą demaskacją polityczną w Polsce XXI stulecia.

Istnieje też możliwość, że popieranie Biedronia zostało PiS narzucone, ale to oznacza, że jest gorzej niż myślę. Ktoś po prostu wydaje polecenia i tym kimś jest pani ambasador Moschbacher, czy jak ona się tam pisze. Polecenia te muszą być realizowane bez względu na to co myśli, czuje i czego domaga się tak zwany suweren, czyli my wszyscy. Nie wiem jak z tego, oby nigdy nie zaistniałego poparcia dla Biedronia, PiS wytłumaczy się przed Kościołem. Choć może się okazać, że nie będzie takiej potrzeby. Jeszcze dwa filmy typu „Kler”, jeszcze dwadzieścia pogadanek ojca Szustaka i sprawa rozwiąże się samoistnie. Jeśli zaś idzie o konfrontację pomiędzy Opus Dei a Opus gei to przekonany jestem, że członkowie jednej i drugiej grupy, mogą, na nasze nieszczęście, znaleźć sposób na porozumienie i wypracowanie wspólnego planu działania. Jedyna nadzieja w tym, że w obydwu grupach znajdą się ludzie nieco odstający od reszty i tworzący – niczym w teorii zbiorów – część wspólną obydwu grup. Będzie to Opus goi. Na ile samodzielna będzie to grupa, okaże się w przyszłości. Czy znajdzie liderów? Tego dziś nie wiemy. Myślę jednak, że taki właśnie kierunek przybierze polska polityka po ewentualnym wejściu do sejmu PiS, Biedronia i PO. O ile oczywiście śmieszek Biedroń, nie wejdzie z miejsca w koalicje z Tuskiem i Schetyną, co jest ze wszystkich scenariuszy najbardziej prawdopodobne.

 

Zapraszam na portal www.prawygornyrog.pl



tagi: pis  wybory  po  bieroń  koalicja 

gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 08:45
69     4506    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Grzeralts @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 09:27

Biedroń wchodzi jako "partia młodych", Tusk tworzy nowe ugrupowanie z nieznanymi (poza nim) gębami jako "partię dla 40-latków", PSL nic nie musi robić, tylko ładnie się uśmiechać i jest po PiSie, . Schetyna zostanie z angielskim. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 09:32

40 latek robi partię młodych...

zaloguj się by móc komentować


gorylisko @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 10:46

panie kolego, pomyłka, partie które powstaja samoistnie nie padają łupem sił tajemnych, są niszczone bezwzględnie... prawo do życia przysługuje tylko i wyłącznie kreacjom bezpieczniackim... nie tylko biedroń powstaje ale Jakubiak i jeszcze paru...dodajmy do tego Brauna z kumplami...wygląda mi to na totalne ratowanie ubeckiego statku...ale on tonie...tylko nie przeszkadzać...

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 10:50

Właśnie teraz u Rachonia w TVPis lansują młodziutkiego blondynka w okularkach z partii Wiosna. Blondynek siedzi na przeciwko prof. Zybertowicza i można zaobserwować kilka różnic. Blondynek mówi wyraźnie i ładnie się uśmiecha. Zybertowicz skrzeczy i robi dziwne miny.

zaloguj się by móc komentować

spox @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 11:21

tak bo pisowcy to politycy z innej gliny i bardziej niz na forsie i stanowskach zalezy im na pisowskim sztandarze...akurat. Zobaczyli nowego drapieznika na scenie, w ktorego ktos sporo zainwestowal (14% na start) i licza sie z mozliwoscia ze w celu utrzymania sie przy korycie, chocby tylko rok dluzej, trzeba bedzie wejsc w koalicje z biedroniem, o ile oczywiscie gora im na to pozwoli i po zdobedzie za malo, zeby z biedroniem miec wiekszosc, w sumie nawet ta nowa partia mikkego i brauna takze powinna zadeklarowac mozliwosc koalicji z biedroniem, wydaje sie to egoztyczne, ale sponsorom biedronia przyda sie poszerzenie frontu walki z pisem tez na prawej stronie, a  dla braunokorwinowcow bylaby to szansa na wejscie wejscie parlamentu, co samo w sobie byloby wielkim sukcesem, a moze nawet zalapaliby sie na jakies ministerstwo. i raczej nikt by sie ich nie czepial ludzie rozumieliby ze maja za mala sile zeby wprowadzac swoje postulaty w ramach takiej koalicji z po i biedroniem, jednak jest to dobra droga przebicia sie chocby do mediow publicznych, a i  wyborcy z po lykneliby fashystow i katooszolomow, gdyby tylko oznaczalo to pognebie pisu w wyborach

zaloguj się by móc komentować

klon @gorylisko 10 lutego 2019 10:46
10 lutego 2019 11:24

Skoro partie "samoistne" nie mają szans powstać a, jak twierdzi Szanowne Gorylisko, wszystkie bezpieczniackie twory przepadną, to rodzi się proste pytanie: kto, lub co wypełni rodzącą sie przestrzeń?
W politycznym wszechświecie próżni nie zaobserwowano dotychczas.

zaloguj się by móc komentować

emi @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 11:30

Opus goi- calkiem niezła nazwa, goi i jako druga osoba liczby mnogiej i jako czasownik.

zaloguj się by móc komentować

emi @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 11:32

dopełnicz l. mnogiej oczywiście

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Vesuvio 10 lutego 2019 10:50
10 lutego 2019 12:10

I takie wydarzenia, niestety, utwierdzają w przekonaniu, że Gospodarz może nie być fałszywym prorokiem. Tfu, na psa urok! Albo lepiej: apage, Satanas!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @jolanta-gancarz 10 lutego 2019 12:10
10 lutego 2019 12:40

Plus dzisiejsza notka Ainolatak. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @jolanta-gancarz 10 lutego 2019 12:10
10 lutego 2019 12:59

Tutaj ma pani całe to wystąpienie:

https://www.tvp.info/41249191/zybertowicz-o-konferencji-bliskowschodniej-polska-waznym-ogniwem-rownowagi

a tutaj namiary na "blondynka w okularach". Idzie ostrzał na wszystkich frontach.

https://standerski.pl

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Grzeralts 10 lutego 2019 09:27
10 lutego 2019 13:32

"Schetyna zostanie z angielskim. "

Na lamach brytyjskiej prasy ukazuja sie [czy raczej ukazywaly sie], gdy pisali przy jakiejs tam okazji o Polsce, uwagi na temat liderow PO.

Pisali szyderczo o Tusku ktory dorabial malujac kominy czy o Schetynie ktory szlifowal angielski podajac pilki na meczach koszykarskich Slaska Wroclaw. O Ewie Kopacz juz nie wspomne.

Anglicy wiedza dobrze kim sa ci ludzie i co reprezentuja.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 13:43

Tekst historyczny a tytuł za jeden milion dolarów:)))  PiS chce dokonać zbiorowego samobójstwa? Samobójstwo się robi tylko raz. Nie ma szansy na drugie. Czyżby jakiś prikaz przyszedł, że "trzeba się posunąć dla Biedronia"??? Nocna zmiana 2.0???? No to rzeczywiście trzeba na Mszę dać i to niejedną. Za Polskę i za nas, biednych obywateli.

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 14:02

Nie wiem jak z tego, oby nigdy nie zaistniałego poparcia dla Biedronia, PiS wytłumaczy się przed Kościołem.

Nie będzie żadnego ewentualnego poparcia dla Biedronia. Jest on potrzebny Pisowi tylko po to by pokazać Kościołowi, że może liczyć tylko na niego. Wtedy Pis jeszcze bardziej sprowadzi Kościół poniżej pasa. Swojego. 

Zamiast pisać bajki o "głosowaniu na PiS", w każdym okręgu trzeba obnażać idiotów i agentów na ich listach, a także podwyższać notowania i wskazywać takie osoby poza PISem (brauniści itp). Tylko wtedy dowództwo PiS będzie miało motywację przesuwu polityki.

Apele "głosujmy na pis bo stracimy głos " to bzdury niemożebne. Partia Konserwatywna tylko dlatego wykonała zwrot na brexit bo przejęła narrację UKIPu. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 14:10

Z komentarzy wnioskuje, że jednak miałeś rację. PiS planuje koalicję z Biedroniem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @pink-panther 10 lutego 2019 13:43
10 lutego 2019 15:43

Jeden z autorów "Rzepy" niedawno nazwał zdrowym konserwatyzmem sytuację, w której rząd koalicji pisowskiej zacznie urzeczywistniać program Wiosny, czyli program Opus Dei, ta organizacja bowiem dba o pozory średniowiecznej pobożności, a urzeczywistnia program partii komunistycznej.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-laskowski 10 lutego 2019 15:43
10 lutego 2019 15:48

naprawdę tak o Opus Dei sądzisz?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @krzysztof-laskowski 10 lutego 2019 15:43
10 lutego 2019 16:37

Nie czytam od dawna "Rzepy". Nic poważnego tam już od dawna nie piszą. I co oni mogą wiedzieć o Opus Dei. PiS może sobie "urzeczywistniać" dowolny program, włącznie z socjalistycznym, bez pomocy "Wiosny". Pachnie "lożą" a nie Opus Dei. Mnie bardziej ciekawi proces "transformacji' pani Magdaleny Ogórek.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Szczodrocha33 10 lutego 2019 13:32
10 lutego 2019 17:03

Anglicy tak, ale czy Niemcy wiedzą?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @qwerty 10 lutego 2019 15:48
10 lutego 2019 17:04

Oczywiście, że tak. Wystarcza mi jedna informacja: ksiądz Escriba przyjmował do swojej organizacji członków partii komunistycznej wtedy, gdy zgodnie z decyzją papieża Piusa XII od 1949 roku przynależność do partii komunistycznej równała się automatycznej ekskomunice zarezerwowanej Stolicy Apostolskiej.

strona 334 tego dokumentu http://www.vatican.va//archive/aas/documents/AAS-41-1949-ocr.pdf

Quaesitum est ab hac Suprema Sacra Congregatione :

Najwyższa Święta Kongregacja postawiła pytanie:

(...)

4. utrum christifideles, qui communistarum doctrinam materialisticam et antichristianam profitentur, et in primis qui eam defendunt vel propagant, ipso facto, tamquam apostatae a fide catholica, incurrant in excommunicationem speciali modo Sedi Apostolicae reservatam.

4. czy wyznawcy Chrystusa, którzy wyznają materialistyczną i antychrześcijańską doktrynę komunistów, a przede wszystkim którzy jej bronią lub ją szerzą, przez sam akt jako odstępcy od wiary katolickiej zaciągają na siebie ekskomunikę w szczególny sposób Stolicy Apostolskiej zarezerwowaną.

(...)

(...) Patres (...) diei 28 Iunii 1949, respondendum decreverunt:

(...) Ojcowie (...) 28 czerwca 1949 roku postanowili, że należy odpowiedzieć:

Ad 4. Affirmative.

Ad 4. Pozytywnie.

W 1954 roku do Opusu został przyjęty komunista Carlos Martínez, który za wiedzą Escriby nie musiał wystąpić z partii.

https://gloria.tv/article/6NaYqAEpA7e6AvkzmjZ9zFVoE

https://www.youtube.com/watch?v=hUa0gPboR7M&t=13s

To się zgadza z opusowym kultem pracy, kultem bogatych elit i kultem ojca założyciela.

Tu regulamin Opusu z komentarzami: http://www.opus-info.org/index.php?title=Comentarios_al_Reglamento_del_Opus_Dei_como_P%C3%ADa_Uni%C3%B3n Regulamin z 1941 roku, przez wiele lat był tajny, a ujawniony został dopiero w 2012 roku.

Przykład:

Regulamin: 11. El día de la fiesta de nuestro Padre y Señor San José, los socios numerarios y supernumerarios renovarán su consagración a la 0bra.​​​​​​​

W dniu święta naszego Ojca i Pana świętego José członkowie numerariusze i supernumerariusze odnowią poświęcienie Opusowi.

Komentarz: Una vez más se emplea la terminología propia de la vida consagrada, y se habla de consagrarse a la Obra y no a Dios.

Po raz kolejny stosuje się terminologię odpowiadającą życiu konsekrowanemu, a mówi się o poświęceniu się Opusowi, nie Bogu.

Opus Dei to kościelna masoneria, która nie pozwala ujawnić tożsamości swoich członków. Tymczasem przez prawie dwa tysiące lat nie było czegoś takiego w Kościele katolickim, by członkowie zgromadzenia życia konsekrowanego ani zgromadzenia świeckich takiego jak trzeci zakon co do zasady utajniali swoje członkostwo w danym zgromadzeniu.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-laskowski 10 lutego 2019 17:04
10 lutego 2019 17:13

Ośrodki Opus Dei są jawne i chyba tych kultów ciut dużo bo praktyka jakoś inaczej wygląda i co wracamy do Kościoła AD 0.0? 

zaloguj się by móc komentować

atelin @pink-panther 10 lutego 2019 13:43
10 lutego 2019 17:22

Ja bym się tam tą całą Wiosną Biedronia nie przejmował. Za rok z tej Wiosny Kaczyński zrobi Biedroniowi z dupy Jesień Średniowiecza. Te do cna zgrane i znaczone karty, którymi się posługuje spowodują, że zostanie załatwiony jak Samoobrona.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @mniszysko 10 lutego 2019 12:59
10 lutego 2019 18:04

Bardzo Ojcu dziękuję za linki. Bardzo to wszystko przygnębiające. Choć mam nadzieję, że kuszenie blond efebów jest tylko w pewnych środowiskach skuteczne. Nawet jeśli do tego dodamy różnych zakompleksionych aspirantów do ilorazu, to 14% poparcia raczej nie da. Sławku Sierakowski, żeby zaistnieć na szerszą niż medialna skalę, potrzebował jednak oprychów z Antify.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @qwerty 10 lutego 2019 17:13
10 lutego 2019 18:05

Ksiądz Gregorius Hesse o Opusie po niemiecku: https://www.youtube.com/watch?v=1jES5kKoJz0

Ale lista członków pozostaje tajna.

Art. 12. 1. Característica principalísima del Opus Dei es la humildad colectiva de sus miembros.

Najważniejszą cechą charakterystyczną Opus Dei jest zbiorowa pokora jego członków.

11. Este mismo espíritu de humildad colectiva impone la norma de no decir el número de socios que forman parte de la Obra.

11. Ten sam duch zbiorowej pokory nakłada normę niemówienia o liczbie członków, którzy należą do Opusu.

14. Los socios de la Obra en nada exterior se diferenciarán de las demás personas de su profesión y clase social. Por eso nunca se permitirá, con ningún pretexto, ni uniforme, ni distintivo particular alguno.​​​​​​​

Członkowie Opusu na zewnątrz nie będą różnić się od pozostałych osób wykonujących zawód lub należących do klasy społecznej tych pierwszych. Dlatego nie będzie to nigdy dozwolone pod żadnym pretekstem, przez żadnej ubiór ani cechę charakterystyczną.

Skoro nie istnieje zagrożenie życia, po co utajniać członkostwo w organizacji religijnej? Papież Benedykt XIV zakazał wiernym wstępowania do stowarzyszeń utajniających członkostwo.

Benedykt XVI jako ksiądz w roku 1969 powiedział o tym, że Kościół stanie się mały. Powtórzył to w książce Faith and the Future wydanej w 2009 roku:

https://aleteia.org/2016/06/13/when-cardinal-joseph-ratzinger-predicted-the-future-of-the-church/

https://www.lastampa.it/2013/02/18/vaticaninsider/ratzingers-forgotten-prophesy-on-the-future-of-the-church-h7DcrYFxNmAleoeDLkekzN/pagina.html

https://catholicinsight.com/the-church-will-become-small/

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Grzeralts 10 lutego 2019 12:40
10 lutego 2019 18:12

No właśnie. Widać jak szerokim frontem ten pochód deprawatorów się odbywa.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-laskowski 10 lutego 2019 18:05
10 lutego 2019 18:18

To już w dzisiejszym świecie nie ma zagrożenia życia katolików? Statystyki takie optymistyczne nie są. Jest jednak różnica między stowarzyszeniami podległymi Papieżowi a tymi o innej prowieniencji. Czyli analizujesz wyrywkowo i pobieżnie. Cytatami istoty działania i poświęcenia nie zmienisz. Wg mojej oceny pragniesz mieć 'kościół' na swój własny użytek i wg własnych wyobrażeń. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @jolanta-gancarz 10 lutego 2019 18:04
10 lutego 2019 18:21

Myślę, że ten blondynek to przekaz do młodych odbiorców: "My was dostrzegamy - głosujcie na nas. Jesteśmy na topie i modni. Wy też tacy możecie być".

Przecież od Dariusza Standerskiego jedzie stylizacją na kilometr. Ale młodzi, wkraczający do życia na to mogą się złapać.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
10 lutego 2019 18:27

Nie, istnieje poważna różnica między samoobroną przed prześladowaniem a sytuacją utajniania członkostwa w organizacji bez względu na wszystko.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @mniszysko 10 lutego 2019 18:21
10 lutego 2019 18:32

Może do młodych, ale korpoludków. Tymczasem oni już i tak są zdemoralizowani, choć rodziny jeszcze zakładają. Specyficzne, to prawda i zgodne z modną stylizacją. Jak wszystko w ich życiu. Ale to jeszcze nie czyni z nich wyborców Biedronia. Mimo wszystko.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @qwerty 10 lutego 2019 18:18
10 lutego 2019 18:39

Nie mam Kościoła na własny użytek ani wbrew pozorom swoich wyobrażeń Kościołowi nie narzucam. To w Dei verbum 8 zdanie 6 napisane jest, że Tradycja wzrasta dzięki kontemplacji i dociekaniu wiernych, co jest nonsensem, bo zaprzecza urzędowi nauczycielskiemu Kościoła. Dokument SWII zrównuje dorobek wiernych z dorobkiem uczonych teologów, od papieża po księdza: http://biblia.deon.pl/PS/Wstep/KonstytucjaSWII.html

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @pink-panther 10 lutego 2019 16:37
10 lutego 2019 18:59

Opus Dei jest lożą. A "Rzepa" nie pisała akurat o Opusie, ale o tym, że zdrowy konserwatyzm polega na akceptacji związków jednopłciowych: https://www.rp.pl/Komentarze/308129960-Plocinski-Osmieszanie-zdrowego-konserwatyzmu.html

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 10 lutego 2019 16:37
10 lutego 2019 19:36

Coz...

... za duzo o tej  SIROCIE - bez mamusi i tatusia - nie wiemy, ale mozemy byc pewni, ze dziunia JUZ  od dawna  Sakiewicza bedzie grzana w kurwizorze...

... no i to wlasciwie wystarcza by te drewniana, czerwona dziunie i "zaklamana babe"  omijac szerokim lukiem  !!!

zaloguj się by móc komentować


jestnadzieja @krzysztof-laskowski 10 lutego 2019 18:05
10 lutego 2019 21:05

Panie Krzysztofie, zauwazylam pewna prawidlowosc. Ten Opus Dei z ta swoja ekskluzywnoscia bylby calkiem do zaakceptowania przez "tradsow", gdyby, psiakostka, nie byl tak podlegly temu heretykowi Papiezowi.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-laskowski 10 lutego 2019 18:39
10 lutego 2019 21:26

A  teolodzy, księża ... to nie wierni Kościoła? Wiesz co to sofizmat? Kreujesz wyimaginowany Kościół wobec realnego Kościoła. Wyrywkowe wskazywanie treści czy cytatów właśnie i tym świadczy. Stosując takie Metody wyprowadzono teorie znane z Ameryki Łacińskiej i kilka innych ruchów społecznych i znanych skutkach.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @przemsa 10 lutego 2019 19:22
10 lutego 2019 21:27

Biedronia w Białymstoku witało jakieś 20 osób. Więcej było policji i dziennikarzy niż zainteresowanych nową partią.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jestnadzieja 10 lutego 2019 21:05
10 lutego 2019 21:30

I jeszcze Św. Escriva...

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @pink-panther 10 lutego 2019 13:43
10 lutego 2019 21:33

Nocna zmiana 2.0 już była - 7/8 grudnia 2017 roku. Wtedy odwołano Beatę Szydło, a powołano Morawieckiego. Aktualnie jest i tak dalej...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @jestnadzieja 10 lutego 2019 21:05
10 lutego 2019 21:38

Opus Dei zostało zatwierdzone przez papieża Piusa XII w 1941 roku i nawet zanim to nastąpiło, niektórzy atakowali tę organizację za tajność, słusznie nazywając ją kościelną masonerią. Tradsi nie mają tu nic do rzeczy. W czasie drugiej wojny światowej nie istniało rozróżnienie między katolikiem a tradsem. Mało tego, Opus Dei niezmiennie utrzymuje stanowisko pełnej akceptacji dokumentów pseudosoboru i nowego porządku mszy, co oznacza, że Opus Dei bezwzględnie zwalcza wiernych przeciwstawiających się pseudosoborowi i nowemu porządkowi mszy.

Benedykt XVI nadal piastuje urząd, bo ogłosił, że przestaje spełniać obowiązek wykonywania czynności prawnych mu powierzony (ministerium), a zachował urząd (munus). Każdy inny człowiek podający się papieża nie jest papieżem, bo papieżem może być w danym momencie tylko jeden człowiek. Antypapież Franciszek jest dodatkowo formalnym heretykiem, co potwierdził deklaracją abuzabijską, w której zaprzeczył pierwszemu przykazaniu Bożemu. Formalnym, bo wielokrotnie wypowiadał herezje mimo niezliczonych upomnień (porównaj dokument Amoris laetitia, który zawiera między innymi zachętę do szerzenia edukacji seksualnej, prawo do zmiany płci wedle życzenia). Kolejnym etapem operacji false flag pt. Pontyfikat papieża Franciszka ma być rezygnacja tegoż: https://international.la-croix.com/news/the-resignation-of-pope-francis/9416# Rezygnacja nie odniesie skutku, bo nie może zrezygnować z prawa ten, kto wskazanego prawa nigdy nie miał.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @qwerty 10 lutego 2019 21:26
10 lutego 2019 21:51

To Ty stosujesz sofizmat. Chodzi w tym dokumencie o kontemplację wiernych w ogóle, w tym wiernych świeckich, a oni mogą wykontemplować sobie cokolwiek. Tymczasem sobór watykański pierwszy, powtarzając sobór trydencki, podał uroczystą definicję Tradycji. Nie ma tam ani słowa o kontemplacji wiernych.

zaloguj się by móc komentować

tadman @przemsa 10 lutego 2019 19:22
10 lutego 2019 22:14

Nie wiem co o tym myśli JK, ale spinmacherzy z PiSu obstawiają taką możliwość. Kijowski był stosownie przedstawiany w TVP choć gromadził "setki tysięcy" zwolenników na ulicach i do studia osobiście nie trafił. Dzisiaj miałem możność zerkania na TVPInfo i już przez dwa dni (informacja o tym blondasku powyżej) zapraszają do dyskusji w programach politycznych przedstawicieli tego ugrupowania. Policzmy, konwencja założycielska Wiosenki (to nie pomyłka i tak proponuję toto nazywać) odbyła się 3 lutego, a 6 dni później przedstawiciel raczkującej partii zaczyna być stałym elementem programów politycznych. Wyraziłem o tym swoją opinię i od rodziny usłyszałem całkiem serio, że się czepiam bo przecież pluralizm.

zaloguj się by móc komentować

tadman @mniszysko 10 lutego 2019 18:21
10 lutego 2019 22:19

Mam bzika na punkcie nazwisk i Standerski, i Anaszewicz trąci dla mnie swoistą stylizacją.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @qwerty 10 lutego 2019 18:18
10 lutego 2019 22:23

Nie mam wyrobionego zdania o Opus Dei, jadnak trzeba zauważyć, że oni tak działali w krajach, w których życie katolików nie było zagrożone.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @tadman 10 lutego 2019 22:19
10 lutego 2019 22:26

Zwłaszcza Anaszewicz...

zaloguj się by móc komentować

tadman @maria-ciszewska 10 lutego 2019 22:26
10 lutego 2019 22:29

Ktoś się nami próbuje bawić, pani Mario.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @tadman 10 lutego 2019 22:29
10 lutego 2019 22:41

Anus gei...? Czy  Anus Mundi?

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 10 lutego 2019 22:29
10 lutego 2019 23:03

Pierwszy blondynek, drugi brunecik, obaj w okularkach. Jaki będzie następny krok w tej "programowej stylizacji"?

@maria-ciszewska @Grzeralts

Mylnie odczytano moje intencje. Mnie idzie o to, że źródłosłów tych o b u nazwisk brzmi mi bardzo obco.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @emi 10 lutego 2019 11:30
10 lutego 2019 23:45

no nie wiem, skoro pierwsza osoba liczby mnogiej to gojim

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Grzeralts 10 lutego 2019 17:03
11 lutego 2019 04:58

"Anglicy tak, ale czy Niemcy wiedzą?"

Oczywiscie ze wiedza. Ale Anglicy takich jak Tusk i jego koledzy olewaja, a Niemcy ich trzymaja na smyczy bo sa im potrzebni.

Po to sie psa karmi zeby sluzyl.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @tadman 10 lutego 2019 23:03
11 lutego 2019 06:06

Musi tak być, bo istnieje taka populacja, dla której tylko obce nazwisko jest wiarygodne. Mędrzec nie może się przecież nazywać Kowalski. I Skłodowska dostała Nobla już jako Curie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @maria-ciszewska 10 lutego 2019 22:23
11 lutego 2019 07:15

Prześladowania oraz groźby działań bezprawnych w prawnych państwach są po dzis dzień także w RP. Poza tym istota funkcjonowania jest dużo bardziej obszerna. Wykłady o cytatach i literówkach nie zakrzyczą rzeczywistości. KK nie da się wypchnąć z przestrzeni publicznej i adaptacyjność do realiów jest tego wymogiem. Niech Pan Krzysztof stanie sam wobec totalitaryzmu to zobaczymy jak szybko otrzeźwieje. Zaklinanie rzeczywistości to główny błąd teoretyków co mędrca szkiełkiem i okiem rozprawiają się z rzeczywistością. A sądzisz, że dzisiaj w RP życie i mienie katolików jest niezagrożone? 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @qwerty 11 lutego 2019 07:15
11 lutego 2019 07:21

Męczeństwo bliźnich to poświęcenie, na które mędrcy zawsze są gotowi.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 11 lutego 2019 07:21
11 lutego 2019 07:54

o tak, i pakiet dobrych rad jako bonus

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
11 lutego 2019 07:58

https://opusdei.org/pl-pl/article/osrodek-akademicki-skaa-w-krakowie/

i wszystko jest takie tajne, że aż uszy i oczy bolą, gdy rozum śpi to budzą się demony i mędrcy na ambony wbiegają ochoczą 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @qwerty 11 lutego 2019 07:15
11 lutego 2019 08:18

Napisałam w czasie przeszłym, i o innych krajach, czytaj łaskawie ze zrozumieniem :)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @maria-ciszewska 11 lutego 2019 08:18
11 lutego 2019 08:30

ok, przepraszam, no problem

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @tadman 10 lutego 2019 23:03
11 lutego 2019 08:33

Mylnie odczytano moje intencje. Mnie idzie o to, że źródłosłów tych o b u nazwisk brzmi mi bardzo obco.

Ależ zrozumiałam intencje, tylko poszłam za skojarzeniem słownym.

Nazwiska rzecz jasna mało spotykane:

https://nazwiska-polskie.pl/Standerski

https://nazwiska-polskie.pl/Anaszewicz

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @qwerty 11 lutego 2019 07:15
11 lutego 2019 09:20

"Wykłady o cytatach i literówkach nie zakrzyczą rzeczywistości". Z pańskich komentarzach o swoich peturbacjach z wymiarem sprawiedliwości, trzyma sie Pan litery prawa, co nie jest oczywiste według Pana dla drugiej strony, czyli u sędziów, prokuratorów. Tak rozumię pańskie komentarze. Dlaczego więc odmawia Pan prawa @krzysztof-laskowski do trzymania się tej litery prawa, np słów ministerium i munus. Jeżeli zakwestionuje Pan znaczenie, definicje i ważność przykładowych słów, innych też, i wynikająch z nich implikacji, to przecież nic nam nie pozostanie oprócz bełkotu.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @olekfara 11 lutego 2019 09:20
11 lutego 2019 09:48

problem polega na tym, że przenoszenie na KK doznań z tworzenia prawa przez ludzi oraz jego meandrów zawsze się kończy pretensjami o to, że Msza św. nie jest o pełnych godzinach lub, że jest o pełnych godzinach. Innymi slowy, czy KK bez tych wielu 'doznań prawniczych' jest Kościołem? czy też nie jest? czy literyzacja zachowań Papieża to obrona KK i dogmatów czy kabotynada?  Rozważania o skali magisterium zaczynają się od Dekalogu i Ewangelii a interpretowanie znaczeń słów/wyrazów niejednego wyprowadziło na manowce. Z definicjami jest tak jak z teoriami w matematyce, dwie proste równoległe mogą się przecinać w nieskończoności lub się nie przecinają. warto nieraz zawęzić obszar analizowanych pojęć, bo powstaje intelektualny miszmasz a już stosowanie logiki czy też logik to bardzo niebezpieczne zajęcie. Jeśli na realny KK będziemy patrzeć jak na zbiór przepisów [a zbiór ten nigdy nie jest zbiorem pełnym i posiadającym kres górny] to skończymu jak miłośnicy talmudyzmu [i ten talmudyzm widać w stosowaniu prawa na codzień], jako przykład: czy nitka sznurek pociągnięta przez ulicę zmienia pojęcie granic gospodarstwa domowego i nie narusza literalnego przepisu? reasumując, nie dajmy się zwariować bo to się kończy zawsze tak: 'poświadczał nieprawdę nie w faktach lecz w sformułowaniach', 'nie kradł lecz nie znał prawa dlatego tak postąpił'

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 11 lutego 2019 09:48
11 lutego 2019 11:33

moim zdaniem p. Laskowski ma sporo racji o tyle, że w tej chwili podejmowana przez Watykan obrona instytucji koscielnej w sensie jej przetrwania w jej coraz bardziej inercyjnej postaci dominuje nad obroną zawartosci depozytu apostolskiego.

To się nie może dobrze skonczyć, gdyz wrogwie Wiary i Kościoła przeciez to widzą, zatem kierują atak własnie w te newralgiczne dla obecnej kurii watykańskiej  miejsca. Kazde ustepstwo urzędu paieskiego, czy jego postawę koncyliacyjną, traktują jako swój sukces i tym bardziej nasilaja atak. A kto ma sie temu atakowi przeciwstawiać, skoro wierni sami tego nie chcą robic, ba, nie dają w tej mierze żadnego istotnego oparcia dla księży. Co gorsza, wiedzą "lepiej" niż księza, co i jak ma się "dziać' w liturgii, zarządzaniu parafią a nawet  w dogmatyce.

Co w efekcie musi poskutkować załamaniem się instytucji Kościoła w jej dzisiejszej formie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 11 lutego 2019 11:33
11 lutego 2019 12:15

owszem, tak żle może nie będzie, ale ujawniane problemy wymagają refleksji i rozsądnych propozycji działania. Działania dla wiernych i dla ich przewodników. Pojęcie depozyt warte jest opisu, ponieważ wiele artykulacji tzw.prawnych/ect ulegało i ulega zmianie i będzie ulegać zmianom. Natomiast, debatowania o tym, że Papież to nie Papież czy też, że Opus Dei to masoneria wykluczają racjonalną wymianę poglądów/wiedzy/doświadczenia/.. . A tymi co to wszystko wiedzą lepiej piekło jest wybrukowane. Wg mnie pojęcie 'załamanie' nie jest adekwatne. Dzisiejszych form funkcjonowania KK jest b.dużo i jak czas zawsze pokazuje tylko te za którymi stoi realna praca/wysiłek/.. będą trwać. Świadomość powszechności KK przychodzi wtedy jak nas osobiście dotknie życie w 'globalnej wiosce' i gośćmi w naszych domach są/bywają ludzie wszystkich ras/narodów. Problem koncyliacji/kompromisów/.. jest bardzo poważnym problemem, ponieważ meandry decyzji na szczeblach hierarchii zbyt 'łatwo' przenoszone [i to z uproszczeniami] na pospolite środowiska wiernych mogą [i tak wielokroć bywa] oddziaływać na łatwość 'wchłaniania' cywilizacyjnych/innych bredni. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 11 lutego 2019 11:33
11 lutego 2019 12:18

'obrona zawartości depozytu apostolskiego' jest to wyzwanie i wymaga stawania każdego jako wysłanego na jakiśtam odcinek życia [wczoraj podczas kazania ładnie to wyłożono, wręcz łopatologicznie]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 11 lutego 2019 11:33
11 lutego 2019 12:22

inaczej to formułując, to wobec wiernych KK stosowane są techniki przewerbowywania [podstępnego, ostentacyjnego, ...] a celem jest aby to sami wierni swój KK załatwili na cacy;- na funkcjonowanie/życie KK nie można bezkrytycznie przenosić reguł/mechanizmów/... z życia Państwa czy miast/gmin/... a już na pewno nie z uniwersytetów

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 11 lutego 2019 11:33
11 lutego 2019 12:26

no i jak zawsze filozoficzne pytanie: wierni komu? czemu?

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @qwerty 11 lutego 2019 12:15
11 lutego 2019 12:55

Wiara w obecną modernistyczną, protalmudyczną ekipę okupującą Watykan i wiele innych stolic biskupich nie powinna być tożsama z wiarą w Kościół katolicki.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować