Odszkodowania za cierpienie
Dziś będzie tekst typu mydło i powidło, bo wiele rzeczy chciałbym w nim zmieścić. Zacznę od ogłoszenia. Oto Grodziskie Ognisko Plastyczne przy wsparciu finansowym burmistrza miasta Tomasza Krupskiego wydało, w bardzo eleganckiej formie, wspomnienia Jana Skotnickiego Przy sztalugach i przy biurku. Przypominam – Jan Skotnicki był kolegą Eligiusza Niewiadomskiego, a 16 grudnia 1922 roku, o dwunastej w południe, stał tuż za prezydentem Gabrielem Narutowiczem i obaj patrzyli na ten sam obraz. Skotnicki słyszał trzy strzały oddane z bliskiej odległości wprost w plecy prezydenta. Te wspomnienia są po prostu fantastyczne. Niestety wydano je z przeznaczeniem do rozdawania, a nie sprzedaży. To zaś oznacza, że nie wyjadą poza najbliższą okolicę. Ich promocja odbyła się w październiku, ale ja nic o tym nie wiedziałem. Będzie jeszcze jedna promocja, ale nie wiadomo kiedy. Trzeba śledzić informacje ukazujące się na stronie Grodziskiego Ogniska Plastycznego.
Wszystkich zachęcam do przeczytania tej książki.
Przejdźmy teraz do rzeczy. Przeczytałem wczoraj trzy dość istotne i ciekawe informacje. Przede wszystkim tę dotyczącą wystąpienia Donalda Tuska w Niemczech, kiedy to zadeklarował on, że jeśli Niemcy nie wypłacą pieniędzy ofiarom II wojny światowej żyjącym w Polsce, zrobi to rząd polski.
Wcześniej znacznie przemknęła mi przed oczami informacja, że trzecia żona świętej pamięci Ludwika Dorna domaga się od państwa polskiego odszkodowania, chyba w wysokości miliona złotych, za cierpienia jakich jej zmarły mąż doświadczył w czasie komuny.
Trzecia zaś informacja dotyczy opublikowanego wczoraj tekstu Bronisława Wildsteina, w którym to autor napisał, że salon III RP stworzył model prawicowego polityka, odrażający i łatwy do krytyki, ale nie mógł on w pełni się zmaterializować dopóki w polityce nie pojawił się Grzegorz Braun.
Nie powiem, zdziwiłem się. Kiedy bowiem Braun zaczynał swoją karierę, kiedy chodził bez brody i jeździł po kraju wygłaszając rzewne, patriotyczne pogadanki, to nie salon III RP na niego stawiał, ale PiS. I to Józef Orzeł z PiS, przyjaciel Bronisława Wildsteina, poznał mnie z Braunem. Gdyby nie on nigdy byśmy nie mieli okazji razem występować. Można oczywiście mnożyć fałszywe, pozornie eleganckie egzegezy, dotyczące różnych karier, ale po co? Wszyscy pamiętamy wieczór w Hybrydach, po którym musieliśmy jak jeden mąż iść do prokuratury i zeznawać w sprawie mowy nienawiści. Wszyscy to znaczy: Józef Orzeł, prof. Nowak, Braun, Toyah, Julek i ja. A stało się tak dlatego, że oddany sprawie PiS redaktor Ziemkiewicz poinformował swoją koleżankę Dominikę Wielowieyską o tym, co Braun mówił na tym spotkaniu.
O czym to świadczy? O całkowitym braku przywództwa w PiS. I całkowitym braku hierarchii ważności ludzi i problemów. Pamiętam rozmowę z Braunem i Kaczmarkiem toczoną kilka miesięcy później w ogródku pod tymi samymi Hybrydami. Było to już po wyprodukowaniu Eugeniki, która zrobiła wielki sukces. Niestety nie można było jej z jakichś powodów dystrybuować poprzez Kościół. Braun szykował się do kolejnych filmów, ale nie było możliwości ich masowej sprzedaży. Potem się o coś z tym Kaczmarkiem pokłócili, a Braun wybrał inną opcję. Myślę, że nie od razu. Bo żeby go do czegoś zniechęcić naprawdę trzeba się napracować. PiS miał do dyspozycji człowieka, którego potencjału nie wykorzystał, a dziś Wildstein pisze, że wypełnił on format wymyślony przez salon III RP. Hello! Naprawdę? A jaki format i czyje marzenia materializował agent Tomek, który w tym samym czasie rozpoczął swoją błyskotliwą karierę w PiS? Może niech szanowny redaktor Wildstein o tym napisze jakieś słowo.
Kiedy przeczytałem o trzeciej żonie Ludwika Dorna, która domaga się od nas wszystkich pieniędzy za jego cierpienia, zajrzałem do wiki, żeby przypomnieć sobie życiorys pana Ludwika, który był moim współparafianinem przecież. Jest tam sporo o cierpieniu. Ale są też inne rzeczy. Najlepiej zaprezentować je w postaci cytatów, żeby nikt nie podejrzewał mnie o jakieś przekłamania.
Oto fragmenty życiorysu byłego wicepremiera Ludwika Dorna
Jego dziadek ze strony ojca prowadził w Tarnopolu zakład optyczny. Henryk Dornbaum uczył się na optyka i zegarmistrza w Jenie. Przed II wojną światową należał do Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy oraz KPP. Za działalność polityczną odbywał w okresie międzywojennym karę pozbawienia wolności. Kiedy wojska niemieckie w 1941 zbliżyły się do Tarnopola, Henryk Dorn uciekł do Kazachstanu.
Jego matka Alina[7] była warszawską lekarką neurologiem. Jej ojciec był w młodości zatrudniony jako pomocnik kowala. Zdobył wykształcenie medyczne i został lekarzem
W szkole podstawowej Ludwik Dorn zmagał się z dysleksją, matematyki natomiast uczył się dobrze[8]
W latach 80. utrzymywał się z tłumaczenia (pod pseudonimem Dorota Lutecka) angielskich powieści szpiegowskich (m.in. Johna le Carré i Lena Deightona)[8]. Był przeciwnikiem porozumień Okrągłego Stołu
Po wydarzeniach czerwcowych w lipcu 1976 zaangażował się w pomoc dla prześladowanych robotników i zaczął działać w Komitecie Obrony Robotników. We wrześniu 1976 został dwukrotnie pobity przez milicjantów, bito go pałką w pięty, nie pozostawiając widocznych śladów[6][8]. Od 1977 był współpracownikiem redakcji podziemnego miesięcznika „Głos”, w którym publikowali działacze KOR (redaktorem naczelnym był Antoni Macierewicz). Był współpracownikiem Komitetu Samoobrony Społecznej „KOR”
W sierpniu 1980 przebywał w areszcie w Warszawie. Został zwolniony na skutek porozumień sierpniowych[8][6]. We wrześniu 1980 wstąpił do NSZZ „Solidarność”, został też członkiem KSR Wolność-Sprawiedliwość-Niepodległość. Zakładał i pracował jako socjolog w Ośrodku Badań Społecznych NSZZ „Solidarność” Regionu Mazowsze. W stanie wojennym był ścigany listem gończym, ukrywał się przez półtora roku w Gdańsku i w Warszawie[6] (m.in. u rodziców Jadwigi Staniszkis[4]
No dobra, myślę że wystarczy. A tu macie link do tekstu, w którym cała sprawa odszkodowania jest opisana.
No i na koniec mamy tego Tuska, który jedzie do Niemiec złożyć tram hołd lenny i obiecuje, że garstka tych, co przeżyli niemieckie obozy dostanie odszkodowanie – jeśli nie od Niemiec, to od Polski.
I powiem Wam, że nie starcza mi dziś fantazji, żeby dopisać do tego zestawu jakąś sensowną pointę. Zostawię więc to tak, jak jest.
Przypominam, że w sprzedaży są dwa komiksy Huberta – o Stefanie Batorym i o Zygmuncie III. Ten pierwszy to kolorowe wznowienie, a ten drugi to nowość, której nakład się już kończy.
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/stefan-wielki-batory-komiks-huberta-czajkowskiego/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zygmunt-iii-waza-walka-o-baltyk/
tagi: niemcy polska pis ludwik dorn grzegorz braun odszkodowania cierpienie przywództwo
|
|
gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 10:09 |
Komentarze:
|
|
Henry @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 10:24 |
Sensowna pointa
Nie wszyscy się zgadzamy ;-)
|
|
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 10:28 |
Znając Niemców poczekają aż Tusk wypłaci jakieś drobniaki ofiarom wojny, którzy jeszcze żyją, zaś w prasie światowej pokażą się nagłówki. Polska płaci ofiarom nazizmu.
Oczywiście warunkiem jest posiadanie papierów przez ofiary.
Siostra mojej mamy skończyła właśnie 95 lat. Po Powstaniu została wraz z rodziną została wywieziona do obozu w Hamburgu, gdzie 10 miesięcy obierała zgniłą brukiew i kapustę w kuchni.
Niestety nie ma jej na listach obozowych, nie dostała Kennkarty, nie ma udokumentowanego śladu pobytu w tym miejscu.
Z Fundacji Polsko-Niemieckie Pojednanie nie dostała ani jednego grosika, bo nie miała papierów.
W tym kontekście to co zrobił Tusk, to jest naigrywanie się z małoletnich (bo tacy głównie jeszcze żyją) ofiar wojny.
|
|
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 2 grudnia 2025 10:28 |
| 2 grudnia 2025 10:31 |
No tak, tak właśnie jest
|
|
pirks @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 10:43 |
"I powiem Wam, że nie starcza mi dziś fantazji, żeby dopisać do tego zestawu jakąś sensowną pointę. "
ja mam: Mamy przerąbane, tamci już się nawet nie krygują, a my stoimy (oczywiście wirtualnie) murem za x, gdzie x to może być śp. Inka, ale też równie dobrze polski mundur, Ziobro lub nauczanie religii w szkole. Do wyboru do koloru jednym słowem.
|
|
gabriel-maciejewski @pirks 2 grudnia 2025 10:43 |
| 2 grudnia 2025 11:08 |
Jakiś gadżet po prostu
|
|
gabriel-maciejewski @Traube 2 grudnia 2025 10:52 |
| 2 grudnia 2025 11:12 |
Wszyscy wiemy jaki jest Tusk i jacy są Niemcy. I jakie będą konsekwencje tego posunięcia. Mnie inetresuje sposób w jaki powoływane są kadry PiS. Mamy dyslektyka, który cudem zdał maturę - z matematyki uczył się dobrze - ale poszedł na socjologię, a następnie zajmował się tłumaczeniami. Potem zaś został wicepremierem. Mamy Brauna, który nie jest dyslektykiem, potrafi zrobić film, wygłosić pogadankę i ma właściwe pochodzenie. Jednak on nie zostaje wicepremierem. Dlaczego? Zamiast niego promowany jest Tomasz Kaczmarek, osobnik prymitywny i łapczywy na pieniądze.
|
BaZowy @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 11:26 |
Łączyć kropki można w różny sposób. Wspomniana przez Traube manipulacja to tylko początek. W obszarze "walki" o reparacje, których niemce się wyrzekają, wrzuca się podtemat "sami zapłacimy Naszym ofiarom" i sprawa się rozmywa i cichnie bo to zawsze bardziej realna obietnica niż polegać na teutonach. A jak połączymy to z dziś Pioterowym osobnikiem, Kołłątajowskim kolegą, który ze sprzedaży "królewszczyzny" chciał armię finansować, to moje sugestia jest taka, że jak np takie Lasy Państwowe rozparcelujemy i puścimy w obieg to i pieniążki na odszkodowanka się znajdą, ... no jak to nie chcecie sprzedać, tzn. że żałujecie na te odszkodowania. Niemce będą popierać taki pomysł bo ofiarom ktoś wypłaci z pieniędzy ofiar, złoty interes. A Tusk tak bardzo czuje się niemcem że nawet za niemieckie krzywdy jest gotów płacić, to dopiero dowód na jego uczestnictwo w "normalności".
|
|
gabriel-maciejewski @BaZowy 2 grudnia 2025 11:26 |
| 2 grudnia 2025 11:30 |
No dobrze. Kto powstrzyma Tuska? Nie Braun, bo gra w jego drużynie. I nie Kaczmarek-agent Tomek, bo jest na aucie, a wcześniej też przeszedł do Tuska. Kogo jeszcze PiS awansuje, żeby ten ktoś następnie przeszedł na drugą stronę, albo zastygł w bezruchu nie rozumiejąc co się dookoła niego dzieje.
|
Paris @ewa-rembikowska 2 grudnia 2025 10:28 |
| 2 grudnia 2025 11:30 |
Tak,...
... to co zrobila ta Tuskowa MENDA to jedna wielka KPINA !!!
I nic wiecej.
Moja sp. tesciowa miala kennkarte i jeszcze inne papiery, nawet pojechala do Izraela drzewko oliwne sadzic, ale nie wystapila do fundacji polsko-niemieckiej, w tamtym czasie, po ZADNE ,,oTszkodowanie,, bo te ,,piniadze,, to byl smiech na sali.
Wiec POZYWILA SIE tylko jej kosztem ta nedzna i deta fundacja, czyli ,,panstFowe,, PASTUCHY i PASOZYTY.
I dzisiaj bedzie to samo,... ,,poRZywi sie,, tylko taka FLAMA Dornowa.
|
|
ewa-rembikowska @Paris 2 grudnia 2025 11:30 |
| 2 grudnia 2025 11:33 |
Z Fundacji to nie było żadne odszkodowanie tylko pomoc humanitarno-socjalna na waciki.
|
Paris @Traube 2 grudnia 2025 10:52 |
| 2 grudnia 2025 11:34 |
Tak,...
... to tez jest sqr**synstwo ,,Ryzego,, !!!
Ale wbrew wszelkim zakleciom ,,tuskowej waadzy,, to bedzie tylko KOLEJNY GWOZDZ DO JEGO TRUMNY.
Jemu juz, za jego NOTORYCZNE ZAPRZANSTWO, nawet swiecona woda nie pomoze.
|
Paris @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 11:12 |
| 2 grudnia 2025 11:36 |
Voila,...
... i to jest klu programu !!!
|
Paris @BaZowy 2 grudnia 2025 11:26 |
| 2 grudnia 2025 11:43 |
Niemcy musieliby byc IDIOTAMI,...
... zeby podcinac galaz, na ktorej siedza !!!
Tylko taki KRETYN i KABOTYN jak Tusk moze, w ogole, wysnuwac taka ,,propozycje,,.
Za taki numer i ,,dyploMATOLSTWO,, powinna byc z mety CELA+.
Licze, ze to ZLODZIEJSTWO PANSTWOWE, jak kolwiek zwane ,,narracyjnie,, i z kim kolwiek manipulowane, NIE PRZEJDZIE.
|
BTWSelena @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 11:12 |
| 2 grudnia 2025 11:48 |
Kadry PiS powołowywane są tak ,aby wilk był syty i owca cała.To zostało już ustalone przy okrągłym stoliku i obowiązuje omerta do dzisiaj.Ale "młode"wilczki Tuska chcą wybrane owieczki obedrzeć ze skórki,bo psują biznes strzyżenia owieczek.
Dobrze ,że przypomniał pan Henryka Dornbauma,który był żydowskim komunistą.Zmiana nazwiska nie zmieniła niczego,powrócił ,nawet został uczonym ; wykładał marksizm-leninizm na Politechnice Warszawskiej, robiąc młodziankom pranie mózgu. Jego synuś Ludwik wychowany był w tym samym duchu przez tatusia... Zasiadł na prawicy i gotów był całować pierścień biskupa,aby udowodnić jak się buduje Wolną Polskę. Swój charakterek pokazał chyba podczas aferki uboju rytualnego,więc oskarżył PiS o antysemityzm...
Życiorys ma tak udokomentowany,że odszkodowanie dla wdowy pewne.Tusku zawsze znajdzie antydotum na polskie bolączki.Dobre panisko,nawet jak pluje ,to wierni wyborcy mówią ,że deszczyk pada.No geniusz ! No i jak tutaj nie sypnąć panu plusików?
|
|
gabriel-maciejewski @BTWSelena 2 grudnia 2025 11:48 |
| 2 grudnia 2025 12:23 |
A mówili o nim trzeci bliźniak
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 12:31 |
A ja myślę, że jak Tusk wypłaci, to bedxie podstawa do potrącenia sobie tych pieniędzy za jakieś zobowiązania wobec Niemców. Bo dpóki nie ma określonej kwoty wypłat, to nie można zrobić pątracenia (niewiadomo jaka kwota).
Tusk ponaglił Niemcy. Jak dla mnie to jest jakieś ultimatum wobec Niemiec.
No ale nie będę tutaj o to kruszył kopi.
Czy gdyby Dorn nie należał to KOR, to czy zrobiłby taką karierę politycxną i zarobiłby tyle hajsu z tego tytułu? No nie. Wiec za te ryzyko już został wynagrodzony.
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 12:56 |
Charakter ultimatum wzmacnia okolicxność, że Tuski domagają się zwrotu WSZYSTKICH zrabowanych rzeczy. Czegoś podobnego Niemcy nie słyszeli jeszcze od żadnego polskiego rządu.
|
|
Henry @BTWSelena 2 grudnia 2025 11:48 |
| 2 grudnia 2025 13:06 |
Plusik za "murzynka" ☻
|
BTWSelena @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 12:23 |
| 2 grudnia 2025 14:31 |
Niestety takie są fakty... nie tylko mówili,ale dziwne rzeczy preparowali i stwarzali..Mój znajomy przesiedział w kiciu za komuny ,to co dzisiaj robi sie jawnie i jeszcze gorsze rzeczy.Po wyjściu" okazał sie współpracownikiem"za jakiś czas.Ze zgryzoty umarł,bo dręczyły go inne jeszcze dolegliwości,ale to przyśpieszyło.Po sprawdzeniu w Krakowskim IPN okazało się,że oficer brał kasę,a papiery były tak nieudolnie spreparowane,że śmiech na sali.
No cóż oficerek ma tłustą emeryturkę i włos mu z głowy nie spadł.Komuna oddawała władzę w aurze "Folwark zwierzęcy" George'a Orwella i niestety mamy tego owoce.
|
Paris @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 11:30 |
| 2 grudnia 2025 14:41 |
Te ,,kalmuki,,...
... tylko pozornie nie rozumieja co sie dzieje !!!
W rzeczywistosci rozumieja doskonale i wiedza, ze SZAMBO WYBILO. Wiedza rowniez, ze SYFEM zalane jest wszystko i wszedzie, i jak teraz, dadza sobie ,,oderwac ryj od koryta,, to powrotu JUZ NIE BEDZIE. A, ze tam kanalia na kanalii to rzna glupa ile wlezie i ida w zaparte.
|
Paris @ewa-rembikowska 2 grudnia 2025 11:33 |
| 2 grudnia 2025 14:45 |
Tak !!!
Moja sp. tesciowa byla tym faktem oburzona,... az sie w sobie gotowala. Ale pamietam, ze to byly UPODLAJACE grosze.
|
|
atelin @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 11:12 |
| 2 grudnia 2025 14:51 |
"Mnie inetresuje sposób w jaki powoływane są kadry PiS. "
Proste jak metr sznurka w kieszeni: wszystkie tomki i oskarki to fajne chłopaki.
|
BTWSelena @atelin 2 grudnia 2025 14:51 |
| 2 grudnia 2025 15:16 |
Atelinie te kadry wchodziły jak nóż w masełko w sojusze z PiS...Bo skoro raz zawarty pakt przy okrągłym stole świetnie działał,to czemu nie?...Kto miał główkę,czy kto panaował nad tym?To było kosmiczne przyśpieszenie zmieniających się partyjek.
Klasycznym następnym przykładem jest szczególnie uzdolniony pan Roman Giertych... I ma szanse na odszkodawanie za cierpienia,co prawda nie od Niemców,bo za młody,ale od Polski za prześladowania.To wcale nie dowcip,bo grupa delegatów w Unii---uznała śledztwo w sprawie adwokata za przejaw represji politycznych wobec przeciwników rządu .A wystarczy uważnie poczytać bogaty życiorys pana Giertycha,jak dzielnie walczył.... No cóż u Kaczusiów,brak było chłopa z cajones i dobrym toporkiem,aby takie łby ścinać...i dopuszczać do władzy...
|
Paris @BTWSelena 2 grudnia 2025 15:16 |
| 2 grudnia 2025 16:11 |
Bo to JEDNA BANDA OSZUSTOW i ZLODZIEJI byla i jest !!!
A czy bedzie to sie dopiero okaze.
Teraz stary Wildstein, pomichnikowy, bedzie nam ,,tlOmaczyl,, co-kto-zacz nam III RP ,,LOZONdzil,, jakby innych i lepszych od niego i jego FERAJNY PRESStytuckiej nie bylo.
Te KITY starego Wildsteina to ,,sa dobre,, ale dla malolatow 15+ i ciut starszych, co to jeszcze wtedy na g*wno papu wolali.
O ,,mlodym,, Wildsteinie, nawet mi sie gadac nie chce.
Jedna zgraja DARMOZJADOW i ZLODZIEJI,... nic wiecej.
|
Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 2 grudnia 2025 12:31 |
| 2 grudnia 2025 16:30 |
"Tusk ponaglił Niemcy. Jak dla mnie to jest jakieś ultimatum wobec Niemiec."
Ojciec chyba żartuje, innego wytłumaczenia nie znajduję.
Folksdojcz będzie wypłacał Polakom odszkodowania?
Śmiechu warte.
Gdyby Niemcy chcieli nam rzeczywiście wypłacić odszkodowania za to co zrobili w Polsce w latach 1939-1945, to musieliby
chyba obrabować Fort Knox, sprzedać swój przemysł motoryzacyjny i stocznie, i jeszcze zaciągnąć pożyczkę z Banku Światowego.
A i to chyba byłoby za mało.
|
|
atelin @BTWSelena 2 grudnia 2025 15:16 |
| 2 grudnia 2025 16:32 |
Wiem, pozdrawiam. I Ukłony.
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 11:12 |
| 2 grudnia 2025 16:36 |
"Mnie inetresuje sposób w jaki powoływane są kadry PiS. Mamy dyslektyka, który cudem zdał maturę - z matematyki uczył się dobrze - ale poszedł na socjologię, a następnie zajmował się tłumaczeniami. Potem zaś został wicepremierem. Mamy Brauna, który nie jest dyslektykiem, potrafi zrobić film, wygłosić pogadankę i ma właściwe pochodzenie. Jednak on nie zostaje wicepremierem. Dlaczego?"
Przyznam że nie rozumiem, panie Gabrielu.
To znaczy że chciałby pan żeby wicepremierem został Braun?
No to Stonoga w takim układzie zostałby ministrem finansów, to pewne jak dwa razy dwa.
|
|
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 2 grudnia 2025 16:36 |
| 2 grudnia 2025 16:48 |
Nie, chciałbym się dowiedzieć jak dyslektyk może tłumaczyć książki z angielskiego w latach osiemdziesiątych, ukrywając się przed milicją w domu rodziców Jadwigi Staniszkis. Kiedy znałem Brauna on jeszcze nie znał Stonogi. Kiedy pisowcy wysyłali go na różne wycieczki po Polsce, też go nie znał. Opcję "Stonoga" wybrał później, jak się już zmęczył oczekiwaniem na propozycje od PiS
|
qwerty @BTWSelena 2 grudnia 2025 14:31 |
| 2 grudnia 2025 17:52 |
Komuna żadnej władzy nie oddawała. Zmiana scenografii a skyorzy i scenariusze te same. Teatr dla ubogich.
|
Mingus @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 17:52 |
Niemcom i rudemu nie mozna wierxyc nawet kiedy placa pieniadze. Ja wiidze to tak. Polski rząd wypłaca rekompensaty odszkodowania /nazwa bedzie odpowiednia/ ofiarom niemcow. Polacy i budzet bada za tym aby były to symboliczne kwoty. Potem niemcy zwrócą Polsce te kwotę i uznają ze sprawą załatwiona. Dobrze przygotowane papiery załatwia temat.
|
qwerty @atelin 2 grudnia 2025 14:51 |
| 2 grudnia 2025 17:53 |
Kazdy musi być wprowadzony towarzysko. Taki personalny kisiel.
|
Paris @qwerty 2 grudnia 2025 17:53 |
| 2 grudnia 2025 18:10 |
SZMACIARSKI KISIEL,...
... 99% to prymitywy i barany !!!
Same darmozjady i zlodzieje,... oni licza, ze narod pojdzie protestowac w ich obronie, bo oni sa nie do zastapienia. I ze oni ,,Hco dobZe,,.
Ta ZARAZA URZEDNICZA jest CALKOWICIE DO WYCIECIA. Zero zludzen.
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 18:16 |
" Było to już po wyprodukowaniu Eugeniki, która zrobiła wielki sukces. Niestety nie można było jej z jakichś powodów dystrybuować poprzez Kościół. Braun szykował się do kolejnych filmów, ale nie było możliwości ich masowej sprzedaży. Potem się o coś z tym Kaczmarkiem pokłócili, a Braun wybrał inną opcję. Myślę, że nie od razu."
Jak widać księża mieli nosa, żeby Brauna do salek katechetycznych nie wpuszczać.
Skąd ta pewność, że on w ogóle czekał na jakąś propozycję od PiSu? Może od początku leciał według planu, chciał się tylko wypromować, złapać jakąś pierwszą rozpoznawalność, żeby tylko nabrać rozpędu do dalszej działalności.
PiS generalnie nie prowadzi żadnej polityki kadrowej. W wielu przypadkach to jest raczej na zasadzie takiej, że to ogon macha psem, a oni boją się ten ogon odciąć bo zaraz pójdzie do wrogich mediów i obsra wszystkich publicznie.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 grudnia 2025 18:16 |
| 2 grudnia 2025 18:25 |
Media PiS też nie prowadzą polityki kadrowej? - Ustawiłem pana z Braunem - powiedział do mnie Józef Orzeł na samym początku - bo tak będzie najciekawiej (czy coś takiego). Jakim więc cudem występowaliśmy wszyscy razem, łącznie z prof. Nowakiem?
|
Paris @Kuldahrus 2 grudnia 2025 18:16 |
| 2 grudnia 2025 18:32 |
Oni, prawie wszyscy,...
... sa JUZ wystarczajaco obsrani !!!
W tym calym POPiS`ie. To juz jest degeneracja i nic dobrego z tego nie bedzie. Ci ,,nowi,, nic nie znacza, bo sa to tylko ,,chlopcy i dziewczynki na posylki,,... zaprzedani tylko przez sama kooptacje i kolaboracje z ta degeneracja, zarowno w polityce jak i publicystyce.
|
zkr @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 16:48 |
| 2 grudnia 2025 18:37 |
> Opcję "Stonoga" wybrał później
Ciekaw jestem czy sie zblizyl tez do Uniwersum Szkolnej 17 ;)))
Bo, ze Zbig mial jakies powiazania wskazuje na to m.in.:
zapraszam #kononowicz #zbigniewstonoga
Dystrykt 9, po prostu ;)
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 16:48 |
| 2 grudnia 2025 18:38 |
A ja się zastanawiam po co milicja miałaby prześladowac wnuka tak zasłużonego działacza? KOR to jakaś wylęgarnia prowokatorów, którzy oczywiście musieli się jakoś uwiarygodnić.
|
|
Magazynier @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 18:39 |
"No i na koniec mamy tego Tuska, który jedzie do Niemiec złożyć tram hołd lenny i obiecuje, że garstka tych, co przeżyli niemieckie obozy dostanie odszkodowanie – jeśli nie od Niemiec, to od Polski.
I powiem Wam, że nie starcza mi dziś fantazji, żeby dopisać do tego zestawu jakąś sensowną pointę. Zostawię więc to tak, jak jest."
Tak właśnie jest. Fantazji nam brak. A pointę dopisują jakoby polscy sędziowie, którzy rozpatrują podania np. o odszkodowania za szkołę przetrwania na krawędzi śmierci głodowej w sowieckich łagrach. Mój dziadek od dawna jest już u Boga. Ale pewien prawnik, znajomy mojej kuzynki dowiedział się, że dzieciom więźniów sowieckich łagrów państwo jakoby polskie przydzieliło odszkodowanie w wysokości około 9-10 zł za dzień (sic!). Dokładnie nie wiem ile, ale tak mi wychodzi z obliczeń i szacunkowych zapowiedzi sumą którą dziecko więźnia sowickich łagró, czyli mój tata, miałby otrzymać od państwa jakoby polskiego. Nie otrzymał, ponieważ mój dziadek miał średnie wykształcenie rolnicze i w 1940 został zatrudniony gdzieś pod Wilnem w majątku zagarniętym przez Niemców. Sąd sowiecki, stalinowski, który sądził go za udział w akcji Ostra Brama, a raczej za ucieczkę z obławy zorganizowanej przez NKWD, zastawionej na żołnierzy AK wyganiających Niemców z Wilna, zawyrokował że to była kolaboracja z hitlerowcami. Jakoby polski sąd przyznał rację sądowi stalinowskiemu. Według jakoby polskiego sędziego, mój dziadek był kolaborantem, a mój tata jest synem volksdeutscha, powiedzmy prawie volksdeutscha. Prawie, bo na Litwie nie było takiej instytucji jak volksdeutsche.
Owoż i moja pointa.
|
Szczodrocha33 @Magazynier 2 grudnia 2025 18:39 |
| 2 grudnia 2025 18:57 |
"Jakoby polski sąd przyznał rację sądowi stalinowskiemu. Według jakoby polskiego sędziego, mój dziadek był kolaborantem, a mój tata jest synem volksdeutscha, powiedzmy prawie volksdeutscha. Prawie, bo na Litwie nie było takiej instytucji jak volksdeutsche.
Owoż i moja pointa."
To jest tragikomedia.
9-10 złotych za dzień?
W końcu lat 80-tych, w Stanach Zjednoczonych, rząd przyznał internowanym w czasie wojny Japończykom odszkodowania w wysokości 20 tysięcy dolarów na głowę.
To jest w dzisiejszych dolarach ponad 50 tysięcy.
Siedzieli za ogrodzeniami w domkach w Kalifornii, Arizonie, Kolorado, zbierali szpinak, grali w piłkę.
O czym my w ogóle mówimy. panie Wacławie?
|
szarakomorka @OjciecDyrektor 2 grudnia 2025 12:56 |
| 2 grudnia 2025 18:58 |
"ultimatum wzmacnia okolicxność, że Tuski domagają się zwrotu WSZYSTKICH zrabowanych rzeczy"
Nie mogę uwierzyć, że Pan tak na poważnie.
|
qwerty @Magazynier 2 grudnia 2025 18:39 |
| 2 grudnia 2025 19:41 |
Sądy w Polsce. Owszem ale z Polska poza insygniami niewile mają wspólnego. To są sądt aparatu i wzajemnej adoracji. Profanów nie nada.
|
BTWSelena @qwerty 2 grudnia 2025 17:52 |
| 2 grudnia 2025 19:59 |
Też racja !.A ja pamiętam,że gardłowała sprytnie bijąc się w klatę o abdykacji,nawet sztandar w żałobie uroczyście wyprowadzała.Ale nie na darmo wspomniałam o aurze Folwark zwierzęcy Orwella...a dokładnie to tak w tej satyrze brzmi;" mechanizmy tworzenia i utrwalania władzy totalitarnej. W tej historii zwierzęta hodowlane wyganiają ludzi, by przejąć kontrolę nad folwarkiem, jednak ich "szlachetne" ideały zostają z czasem zastąpione przez nową dyktaturę, kierowaną przez świnie."
Naprawdę to pasuje,gdy widzę ,kto przy korytach popasa.
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 18:25 |
| 2 grudnia 2025 20:29 |
Sądzę, że nie prowadzą. Wydaje mi się, że to jest taki garnek gdzie wszyscy gotują się w swoim sosie. W tym czasie kiedy było to spotkanie dopuszczono trochę ludzi z zewnątrz, bo widzieli, że jak dalej będą mielić w kółko to samo, to niedługo stracą rację bytu.
Jak tylko poczuli się pewnie znowu zaczęli robić kółka wzajemnej adoracji. Tak jak to wielokrotnie mówiłeś - blogerzy pozwolili wygrać wybory, a potem już odstawiono ich na bok.
No i nie powiedziałbym, że to są całkowicie media PiS. Tam wielu gra na siebie i wcale nie zależy im na tym, żeby PiS rządził, a wręcz przeciwnie, chcą utrzymać status quo, czyli brać honoraria za komentowanie jak "lewactwo niszczy Europę", ale jednocześnie żeby ich koledzy z mainstreamowych mediów nie nakryli czapkami, bo wtedy honoraria słabsze i trzeba dorabiać sobie pogadankami w różnych lokalach.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 grudnia 2025 20:29 |
| 2 grudnia 2025 20:35 |
To niech ich szlag trafi
|
|
valser @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 20:54 |
Ode mnie dwie penty.
Ta trzecia zona Dornabauma to koszerny klasyk - roszczenia, wymuszenia i szantaz. Na dzien dobry ktos ja powinien walnac w baniak, najlepiej jakims pordzewialym pretem. Zapewniam, ze to poskutkuje. chociaz bedzie troche halasu.
Ja te typy koszerne typy znam i wiem jak z nimi postepowac. Podstawa to miec sztywny kark i komunikowac sie tylko zdaniami w trybie orzekajacym. Pare lat temu o tych typkach pisalem...
https://valser.szkolanawigatorow.pl/shalom
Druga puenta dotyczy talentu pomocnika kowalskiego i jego zdolnosci w dziedzinie medycznej. To zupelnie jak u tych dentystow ulicznych z Jaipur, ktory twierdzi, ze robota dentysty nie jest trudna, jak sie pracowalo wczesniej przy reperowaniu rowerow.
Ten filmik jest troche hard core, ale dla chcacego nic trudnego. Ja jestem z pierwszego wyksztalcenia mechanikiem samochodowym wiec spokojnie moge byc dentysta, tak jak Dornbaum, pomocnik kowala, zostal lekarzem.
https://www.youtube.com/watch?v=vwLar6Fxtx4
|
|
gabriel-maciejewski @valser 2 grudnia 2025 20:54 |
| 2 grudnia 2025 20:59 |
Niezłe. Ten kolo w czarno białej szmacie na łbie nawet trochę do Dorna podobny
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 20:35 |
| 2 grudnia 2025 21:00 |
Ja mam takie podejście, że jak będą grać dla naszego dobra to ok, a jak nie to niech idą w cholerę. To samo z politykami. Mogą sobie robić różne głupie rzeczy(kur..., wino i co ino), ale mają działać dla dobra Polski, jakkolwiek pojętego, jak nie to narazie.
|
|
OjciecDyrektor @valser 2 grudnia 2025 20:54 |
| 2 grudnia 2025 21:00 |
Dentysta ze specjalizacją "wybijanie zębów bez znieczulenia"...:). A że masz czarny pas karate i białe kimono, to nawet maseczki nie mysisz zakładać w gabinecie.
-Panią który ząb boli? - pyta dentysta Valser
- W zasadzie to już żaden nie boli - odpowiada trzecia żona Ludwika Dorna.
|
|
valser @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 20:59 |
| 2 grudnia 2025 21:01 |
To rodzina.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 grudnia 2025 21:00 |
| 2 grudnia 2025 21:02 |
Nie da się robić dobrze dla Polski korzystając z przytoczonego przez ciebie zestawu. To jest złudzenie, któremu notorycznie ulegamy. To tak, jak z artystami - nie muszą być moralni. To po co demonstrują niemoralność? Nie mogliby się skupić na swoim warsztacie jak dentysta z Jaipuru? Skuteczną politykę prowadzono wtedy jedynie kiedy istniały zakony rycerskie
|
|
gabriel-maciejewski @valser 2 grudnia 2025 21:01 |
| 2 grudnia 2025 21:03 |
Niczego nie można wykluczyć
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 21:02 |
| 2 grudnia 2025 21:10 |
No tak. Tylko nie ma zakonów rycerskich.
Nie uważam, że im gorzej tym lepiej, więc jak jest jakakolwiek szansa na lepiej to się warto jej chwycić.
To jest trochę tak jak z tym, że ludzie narzekają, że Kościół nie robi już ładnych rzeczy(filmów, obrazów etc.), ale jak papież robi spotkanie z artystami to ludzie psioczą, że spotyka się z tymi zlewaczałymi degeneratami.
Czasami gdzieś trzeba znaleźć ten złoty środek, a czasami powiedzieć non possumus.
|
|
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
| 2 grudnia 2025 21:30 |
in trinum perfectum ...
Kurcze ! Czy ta jest konsorcjum ubezpieczeniowym ?
?
|
Paris @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 18:25 |
| 2 grudnia 2025 21:34 |
Bo ten stary i cwany koMUL,...
... skonstatowal... albo mu ktos podpowiedzial, ze mogloby byc ZA CIEKAWIE !!!
|
Paris @OjciecDyrektor 2 grudnia 2025 18:38 |
| 2 grudnia 2025 21:37 |
Na to wychodzi !!!
|
qwerty @valser 2 grudnia 2025 20:54 |
| 2 grudnia 2025 21:45 |
Ten filmik to jak: polityk z Polski.
|
|
valser @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2025 21:03 |
| 2 grudnia 2025 22:32 |
Te Dorny i ich trzecie zony to robia w czeciejerpe takie zabiegi, nie koniecznie tylko dentystyczne. Tna na zywca i bez znieczulenia i bynajmniej nie chodzi o 80 rupii.
|
|
KOSSOBOR @Kuldahrus 2 grudnia 2025 20:29 |
| 3 grudnia 2025 00:12 |
"Wydaje mi się, że to jest taki garnek gdzie wszyscy gotują się w swoim sosie. W tym czasie kiedy było to spotkanie dopuszczono trochę ludzi z zewnątrz, bo widzieli, że jak dalej będą mielić w kółko to samo, to niedługo stracą rację bytu."
To był tylko incydent. Prawdziwa przyczyna zamknięcia się PiSu jest inna /chociaż w finale rzeczywiście sprowadza się do kiszenia się we własnych kółkach/. Mają zakreśloną czerwoną linię, poza którą nie wolno im się ruszać. Napływ świeżej krwi gwarantowałby koniec ścisłej kontroli przez JK.
Po 10 kwietnia 2010 roku i podczas wyborów prezydenckich, bardzo poruszeni ludzie zakładali komitety poparcia Jarosława. Mnóstwo znakomitych osób, często ryzykujących swoją karierę zawodową, gdyż polaryzacja społeczeństwa była już nieodwracalna. Przyjechali też działacze niepodległościowi, wypchnięci zagranicę podczas stanu wojennego. Wiem, uczestniczyłam, byłam świadkiem. I całe to poruszenie, i wszyscy ci ludzie zostali koncertowo olani przez PiS po wyborach prezydenckich. A przerastali na głowę tutejszych działaczy... I działaczy centralnych z pewnością też.
O tym, że przed wszystkimi wyborami, gdy były już na miejscu utworzone listy wyborcze i wieczorem, przed rejsetracją przyjeżdżał nieznany kolo od JK i wywalał wszystko do góry nogami, wpisując swoje kandydatury na ową listę - już kiedyś tutaj pisałam.
Wszystko jest pod kontrolą. A "dopuszczeni" sami wiedzą, co im wolno, a czego im nie wolno.
|
|
Kuldahrus @KOSSOBOR 3 grudnia 2025 00:12 |
| 3 grudnia 2025 06:53 |
To wiadomo.
Dlatego ja się nie ekscytuje tym, ale też staram się wyciągnąc z tego systemu ile się da kiedy jest możliwość.
No i nie wierzyłbym, że to JK jako wielki demiurg wszystkim zarządza, bo wiele razy było tak, że tłuste koty zasłaniały się tym, że to decyzja Prezesa, żeby na niego wszystko szło.
Chciałbym żeby tak było, że to JK decyduje, ale problem jest właśnie taki, że on nie decyduje i stąd całe zamieszanie. Tak było niedawno przy wyborze kandydata na prezydenta, JK musiał mocno się upierać przy Nawrockim bo tam już się rządek "godniejszych" ustawiał w kolejce. Gdyby nie to, że cesarz w Waszyngtonie uparł się też przy Nawrockim to może poszłoby to inaczej.
|
|
valser @qwerty 2 grudnia 2025 21:45 |
| 3 grudnia 2025 08:50 |
Bieda, ktora ma kolor czerwony. Fachowcy za dwa siedemdziesiat. Jak spieprzy robote, to honorowo nie wezmie pieniedzy. Papa Dorn byl takim lekarzem jak rodzinka z Jaipur, on prawdopodobnie reczna pila ludziom nogi amputowal. Tak hartowala sie stal. W Komunistycznej Partii Polski. Jedni poszli robic gazete z Michnikiem, a drudzy do prezesa Jarka. I do dzis nie ma komu tego szmaciarstwa posprzatac.
|
zkr @Paris 2 grudnia 2025 11:43 |
| 3 grudnia 2025 08:52 |
> Tylko taki KRETYN i KABOTYN jak Tusk moze, w ogole, wysnuwac taka ,,propozycje,,.
|
|
OjciecDyrektor @KOSSOBOR 3 grudnia 2025 00:12 |
| 3 grudnia 2025 08:55 |
Czyli ludzie od tylu lat wiedzą, co to jest ten PiS, a mimo to głosują na tych "kolo"?
Przepraszam ale trzeba się wyleczyć z tego przymusu. Sytuacja prxlzymusowa jest bowiem celowo i sztucznie kreowana.
I podam tu przykład zawetowanej jiedawno tzw. ustawy łańcuchowej. Sprowadza się ona do następującego dialogu;
- Panie Tusk, musimy jako organizacja ekologiczna wykazać sens naszego istnienia i naszą aktywność, aby ludzie przekręcebi przez nas nie odstąpili od nas. W kińcu jesteśmy koalicjantami.
- Czego chcecie?
- No jakieś ustawy chroniącej zwierzęta.
- No już wprowadziliśmy zakaz hodowli zwierząt futerkowych.
- Ok, dziękujemy w imieniu Królewstwa Danii, ale musimy też zrobić coś dla ludzi w Polsce.
- No więc, co proponujecie?
- Trzeba skończyć z tym nieludzkim tortuturowsniem psów na wsiach.
- To wasz elektorat żyje na wsiach?
- Proszę nie być złośliwym. Jak powiedziałem, my musimy się TEŻ wykazać przed ludźmi.
- Hmmm. Ok. Popracujemy nad tym.
Ekolodzy wychodzą z gsbinetu Tuska, a ten dzwoni do swoich najbliższych współpracowników, aby zjawili się na naradę za 2 godziny.
Podczas narady Tusk instruuje ich tymi słowami -"Jak wiecie, każdy z nas musi się czymś wykazać, coś po sobie pozostawić, aby ludzie w nas wierzyli. Ale nie tylko my - tamci również. Bo jak nie wykażą się, to mogą ich zastąpić inni, niewiafomo czy nie gorsi, bardziej podstępni.
- To PiS jest podstępny? - pyta zdziwiony jeden z nich.
- Nie łap mnie za słówka Robert. Nie wystarczą ci podstępy Czarzastego? Mało masz roboty? Nie chcesz sobie poodpoczywać? No więc musimy zrobić tak, aby tych naszych podstęonych koalucjantów udelektować, ale jednocześnie dsć szansę tamtym na utrzymanie się na powierzchni.
- To po jakiego grzyba mi ich gnębimy prokuratorami i sądami?
- Żeby się cieszyli, że żyją i nie podbijali ceny.
- Jakiej ceny?
- Zamknij się Rafał!
- No więc zrobimy tak - tu Tusk spojrzał na swoich współpracowników tak, jak bazyliszek przed pożarciem ofiary - zrobimy ustawę zakazującą trzymania psów na łańcuchach, ale jednocześnie nakażemy zapewnienie kilkudziesięciometrowej przestrzeni życiowej dla nich.
- Przecież to absurd!
- No właśnie. Rozumiesz teraz tępaku, co chcę tu powiedzieć?
Milczenie zapanowało na kilkanaście sekund. Nikt się nie odzywał. W końcu Tusk przemówił po raz ostatni - No, to widzę że już zrozumieliście. Nawrocki zawetuje, my pokażemy naszym koalicjantom, że mogą na nas liczyć, a nasi koalicjanci też będą mieć wygodne usprawiedliwienie. I wszyscy będą zadowoleni.
|
Paris @OjciecDyrektor 3 grudnia 2025 08:55 |
| 3 grudnia 2025 09:45 |
Tu sie zgodze,...
... cala LBUZERIA ,,ZONdowa i pozaZONdowa,, jest ,,zarobiona po kokarde,, !!!
A i PRESStytutkom tez ochlapy zostawili.
Dopoki nie zaczna znikac te wszystkie wydumane i z d*py wziete etaty i poronione projekty z naszej przestrzeni publicznej - to nie ma mowy o jakichkolwiek zmianach... i w jakiejkolwiek dziedzinie naszego zycia.
Redukcja BIUREW SYSTEMOWYCH i POZASYSTEMOWYCH jest PRZYMUSOWA,... wtedy dopiero znikna ,,problemy,,.
|
Szczodrocha33 @valser 2 grudnia 2025 20:54 |
| 3 grudnia 2025 15:36 |
"Ja jestem z pierwszego wyksztalcenia mechanikiem samochodowym wiec spokojnie moge byc dentysta, tak jak Dornbaum, pomocnik kowala, zostal lekarzem."
W polskiej wikipedii nie ma rzeczy niemożliwych.
Życiorys Ludwika Dorna czy jego rodziców jest jak historia Rosji - ciemność i mgła.
Zresztą nie tylko ich.
Niech pan sprawdzi biogram Sorosa, zresztą nie tylko w polskiej wiki:
"Born in Budapest to a non-observant Jewish family, Soros survived the Nazi occupation of Hungary and moved to the United Kingdom in 1947."
I Eichmann go nie wyłapał?
|
|
bosman80 @OjciecDyrektor 2 grudnia 2025 18:38 |
| 5 grudnia 2025 15:12 |
A ja się zastanawiam po co milicja miałaby prześladowac wnuka tak zasłużonego działacza? KOR to jakaś wylęgarnia prowokatorów...
Fartuszków
|
|
bosman80 @gabriel-maciejewski |
| 5 grudnia 2025 15:19 |
Mason i doktor habilitowany nie zgodził się z twierdzeniami Jana Olszewskiego, jakoby funkcjonowanie loży stanowiło przykrywkę do działalności opozycyjnej. Jego zdaniem fakty są dokładnie odwrotne. [...]
To działalność opozycyjna była w opinii Tadeusza Cegielskiego przykrywką dla aktywności masonerii. Inicjatorowi loży Kopernik, ale i innym jej członkom bardzo zależało, by ukryć wolnomularski charakter spotkań. Dlatego też spotkania odbywały się przy stole, z herbatą i ciastkami, co nie należy do zwyczaju masonerii. Ich uczestnicy ukrywali się także z symbolami uważanymi przez masonów za „światła”. Biblia była bardzo małych rozmiarów, aby łatwo ją było schować. Z kolei węgielnica i cyrkiel były papierowe, aby umożliwić połknięcie ich w razie najścia służb państwowych.
Tak rzeczywiście raz się stało, gdy pewnego dnia siedzących przy stole wolnomularzy odwiedziła bezpieka. Prowadzący spotkanie Gliwic (zapewne chodzi o Tadeusza Gliwica) schował wówczas do kieszeni Biblię, a węgielnicę i cyrkiel połknął. Według Tadeusza Cegielskiego chodziło o to, by służby uznały, że jest to spotkanie mało istotnych opozycjonistów, a nie wolnomularzy.
https://pch24.pl/czy-polscy-masoni-udawali-opozycjonistow-by-zmylic-bezpieke-jeden-z-nich-twierdzi-ze-tak/
;-)