-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Odpowiedzialność jako format propagandowy

Parę dni temu gazownia, która zamienia się w coś znacznie gorszego niż dwutygodnik „Na żywo”, z połowy lat dziewięćdziesiątych, opublikowała tekst o nawykach seksualnych Polaków. Oczywiście pełen szyderstw i tak zwanej beki z prymitywizmu sypialnianego, któremu oddajemy hołd. Żyję już wystarczająco długo, by stwierdzić, że jest to kolejna – a było ich dziesiątki – fala propagandy deprawacyjnej przetaczająca się przez media. Jej celem kiedyś było zainfekowanie mózgów młodzieży męskiej wchodzącej w wiek dojrzały treściami, które i tak tam się znajdowały w wyniku gry hormonów. Czy dzisiaj jest podobnie? Nie mam pojęcia, myślę, że nie, bo młodzież interesuje się dziś życiem płciowym o wiele mniej niż dawniej. Z względu na jego trwającą od lat, bardzo nachalną propagandę. Po coś jednak takie treści się publikuje. Być może z przekonaniem, że one ciągle działają, ale to na szczęście nie jest prawda. Ja chciałbym dziś zwrócić uwagę na jeden moment żywy bardzo, ale nie zawsze dostrzegalny, jaki tkwi w tym mechanizmie. Otóż chodzi o to, by poprzez takie i analogiczne, dotyczące innych wrażliwych obszarów życia, publikacje wpoić w czytelnika poczucie winy i zmusić go do wzięcia odpowiedzialności za coś, co wymyka się w ogóle takim pojęciom. W opisach życia intymnego stosunkowo łatwo jest przeprowadzić taki numer, bo wiąże się z tym życiem mnóstwo frustracji, wprowadzanych do mózgów i serc także poprzez takie publikacje. Mechanizm zwalania odpowiedzialności działa jednak powszechnie i trudno mu się przeciwstawić,  z przyczyn, o których za chwilę. Każde oszustwo, czy to gra w trzy karty, czy sprzedaż niekorzystnego kredytu, udaje się nie dlatego, że oszust jest sprytny, ale dlatego, że ofiara przyjęła na siebie odpowiedzialność. Powody takiej decyzji mogą być różne, od prostej głupoty i wiary w szczerość intencji oszusta, po sprawy bardzo wzniosłe, zahaczające o chrześcijańską miłość bliźniego. Wiele osób bierze na siebie odpowiedzialność, bo wydaje im się, że w ten sposób chronią kanciarza przed jakimiś nieprzyjemnościami. Na przykład ze strony szefa, który kazał mu te kredyty sprzedawać. W patologicznym przekazywaniu odpowiedzialności ze wszystkimi tego tragicznym konsekwencjami przodują oczywiście oszuści matrymonialni, których tu często przywołuję. Jest to jednak przykład skrajny, w dodatku wynikający z deprawacji bardzo prymitywnej oraz deficytów kobiet. Te deficyty nie zawsze świadczą o słabości, ale zawsze świadczą o bezradności wobec określonych komunikatów. Choć przecież od razu w zasadzie widać, czy ma się do czynienia z oszustem czy nie. Pokusa by wziąć na siebie odpowiedzialność jest jednak zbyt duża, a to z tego względu, że w naszej kulturze odpowiedzialność to wyróżnienie. Mamy ponadto wpojone przekonanie, że tylko jednostki patologiczne nie przyjmują odpowiedzialności za swoje czyny. Nie mamy jednak wpojonego przekonania, że człowiek zwalający na kogoś odpowiedzialność to jednostka patologiczna. Myślimy, że to nieszczęśnik jakiś, biedak, albo człowiek pogubiony lub uwikłany w machinę korporacyjną i przeważnie jest nam go żal. Nawet jeśli nie jesteśmy kobietami, które mają jakieś nie dające się wyrównać bez obecności mężczyzny deficyty. Powtórzmy więc raz jeszcze dobitnie i wyraźnie – żadne oszustwo nie uda się bez zgody oszukiwanego i bez przejęcia przezeń odpowiedzialności za oszusta.

Mechanizm zrzucania odpowiedzialności w polityce jest dość czytelny, ale obwarowany stalowymi niemal warunkami i tam nie ma się już całkiem jak bronić, kiedy przyjdzie do jego zastosowania. Uważam, że to co zrobił ostatnio PiS czyli wystosowanie noty z żądaniami reparacji od Niemiec jest bardzo dobrą próbą zrzucenia odpowiedzialności, jaką próbował na nas nałożyć oszust, czyli rząd federalny. Najpierw uosabiany przez Schroedera a potem przez Merkel. Odpowiedzialność zwalana na Polaków była częścią niemieckiego systemu, który współpracował z innymi systemami, nie tylko z rosyjskim, ale także z niektórymi organizacjami izraelskimi. Wszyscy ci zrzeszeni w poważnych organizacjach ludzie, próbowali zwalić odpowiedzialność na Polaków, w dodatku na młodych Polaków, nie pamiętających wojny, za najgorsze zbrodnie. Odbywało się to z zastosowaniem różnych formatów, także takich, jak ten opisany na początku. Ich celem było nakreślenie wizerunku mieszkańca Polski odpowiadającego aspiracjom tamtych – prymitywnego chama zdolnego do każdej zbrodni, podłego i źle wychowanego. Niezdolnego tylko do jednego – do wzięcia odpowiedzialności za swoje czyny. Odruch mieliśmy wobec tych zakusów taki, żeby jednak tej odpowiedzialności nie brać, ale to wywoływało dalsze oskarżenia, zupełnie jak w wymiarze jednostkowym – o to, że zachowujemy się jak patologia. Żeby wreszcie zmusić nas do przyjęcia tej odpowiedzialności wytypowano alkoholika – Aleksandra Kwaśniewskiego, który uznał, że tak – Polacy są winni. Reszta była już tylko konsekwencją tego kroku. Ja zaś twierdzę, że także lekceważeniem opisywanych tu kwestii, które na pewno zajmują sporo miejsca w podręcznikach cybernetyków społecznych.  Polityczny mechanizm zrzucania odpowiedzialności, wymaga oczywiście tak zwanych autorytetów moralnych, które wskażą co jest, a co nie jest właściwą postawą. Ich wypowiedzi muszą być powielane, na szczęście także w innych niż ten interesujący nas zakresach, a to dobrze rokuje, bo jeden z drugim autorytet moralny na naszych oczach, nie raz i nie dwa, zamienił się w gracza w trzy karty. To jednak przy ciśnieniu medialnym nie ma dużego znaczenia niestety. Dlatego nasz przekaz musi być wzmacniany medialnie.

Domaganie się od Niemiec reparacji ma sens, nie można bowiem wygumkować II wojny światowej, zbyt wiele filmów o niej nakręcono. Nie można dziś już także przyjąć rosyjskiej narracji, że to Polska jest winna, bo gdyby się nie stawiała ZSRR zrobiłby porządek z Hitlerem i wszystko byłoby cacy. W zasadzie nic nie można, poza wyartykułowaniem stanowczego – Nein. To zaś oznacza otwarty bunt wszystkich krajów UE, które nie zostały umoczone we współpracę rosyjsko niemiecką, a także takich, które zostały umoczone trochę. Wszyscy bowiem widzą już dobrze, że Niemcy wcale się nie zmieniły, a pozwolenie im na jakieś propagandowe zagrywki, skończy się tak samo jak dawniej – marszem przez instytucje Europy, a potem przez jej miasta i ulice z pieśnią Horsta Wessela na ustach. Postawienie kwestii reparacji jest sprawą kluczową dla dalszych stosunków z Niemcami i da Polsce – z czasem – możliwość wpływania na wewnętrzne sprawy naszego sąsiada. Tak, jak on dziś na chama, z udziałem oszustów matrymonialnych, patologii przebranej za autorytety moralne i kolesi z bazary Różyckiego usiłuje wpływać na nasze sprawy.



tagi: niemcy  polska  propaganda  media  odpowiedzialność  agenci wpływu  moralny autorytet  reparacje 

gabriel-maciejewski
18 października 2022 08:14
28     2736    24 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
18 października 2022 08:48

Cytuję:

Uważam, że to co zrobił ostatnio PiS czyli wystosowanie noty z żądaniami reparacji od Niemiec jest bardzo dobrą próbą zrzucenia odpowiedzialności,

Też tak uważam!  ;))
Niestety nie wiem po co ostrze tej noty jest "stępiane", a to przez stwierdzenie, że kwota została już wstępnie zaniżona, a poza tym "nie chcemy forsy zaraz". To jest takie "wyjście przed szereg" zanim doszło do jakichkolwiek rozmów, negocjacji, itp.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
18 października 2022 08:50

ZSRR żadnego porządku z Hitlerem by nie zrobił. Po pierwsze to byli wspólnicy co najmniej od czasu traktatu w Rapallo, a po drugie ich armia nie była w stanie pokonać niemieckiej machiny wojennej, co było wyraźnie widać podczas Wojny Zimowej, że o późniejszej Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej nie wspomnę. Tu więc nie ma wogóle możliwości mówienia o jakiejś winie Polski i żadne radzieckie filmy wojenne niczego zmienić nie mogą. A gdy już wygrywali i wyzwalali (dzięki pomocy USA) okupowane tereny to widok Armii Czerwonej niewiele różnił się od ich dzisiejszego (pokazanego na Ukrainie) wizerunku.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 18 października 2022 08:48
18 października 2022 09:04

Tak, a z oszustami nie ma się co opierniczać, bo nie zrozumieją

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 18 października 2022 08:50
18 października 2022 09:04

My to wiemy, ale kanclerz Scholz nie

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
18 października 2022 09:04

Wysmienity  wpis,  Panie  Gabrielu  !!!

Tak,  jednego  ,,oszusta,,  pozbylismy  sie  z  kurwizora  -  choc  pozostala  jeszcze  5  kolumna  -  to  drugiego  ,,oszusta,,  tez  sie  pozbedziemy...

...  co  do  reszty  wpisu  -  to  absolutna  prawda  i  ma  Pan  calkowita  racje  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 18 października 2022 08:48
18 października 2022 09:24

Bo  to  jest...

...  NADGORLIWA  TARGOWICA...  zainteresowana  wylacznie  byciem  przy  korycie,...  i  pilnowaniem  swoich  zlodziejskich  interesow,  czyli  miec  zajecie  na  pare  dekad  zycia  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 października 2022 09:04
18 października 2022 09:29

Mysle,  ze...

...  ten  SLUP  i  PLASTUS  wie,...  doskonale  wie  !!!

Oni  wszyscy  tam  wiedza,  bo  sami  te  HISTORIE  ZAKLAMYWALI...  i  ,,strugali  swoja,,  NIE  DO  PRZYJECIA  !!!

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
18 października 2022 10:27

"To zaś oznacza otwarty bunt wszystkich krajów UE, które nie zostały umoczone we współpracę rosyjsko niemiecką....."

A są w ogóle takie oprócz Polski (no i może Grecji)?

zaloguj się by móc komentować

atelin @aszymanik 18 października 2022 10:27
18 października 2022 10:45

Na pewno będą, jak im gaz z Niemiec nie popłynie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
18 października 2022 10:48

Świetny tekst, to zwalanie odpowiedzialności jest chyba jednym z głównych narzędzi niszczenia społeczeństwa od lat '90 albo i wcześniej. Właściwie służyło do łamania życiorysów i sumień całych pokoleń. Spotykałem się z postawą, że ludzie zamiast zauważyć że zostali zmuszeni do gry znaczonymi kartami, przyjmowali zasady tej gry jak swoje i brali w niej udział bez żadnego 'ale' lub przegrywając w tej grze przyjmowali, że "może faktycznie się nie nadaje i to moja wina". To rozwala całkowicie społeczeństwo, to tak jakby komuś powiedzieć, że jego winą jest że został okradziony bo nie zmaknął domu na klucz i że powinien dziękować złodziejowi, że tylko biżuterię wyniósł bo mógł jeszcze telewizor wziąć pod pachę taki był łaskawy. Najbardziej jest to perfidne wobec młodych.

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Kuldahrus 18 października 2022 10:48
18 października 2022 10:57

Ten schemat był stosowany jeszcze w II RP. Katolik Polski. 16 V 1929

zaloguj się by móc komentować

Mathias92 @gabriel-maciejewski
18 października 2022 11:05

Niemcy na każdym kroku deprawują Polskę i Polaków.I robią to piórami polskich autorów.Czytałem ostatnio książkę Wydawnictwa dolnośląskiego ,,Dzieje Niemców w Polsce ". Brak wzmianek o szkodliwej polityce Prus wobec Rzeczpospolitej. Natomiast nie zabrakło treści o cywilizacyjnym postępie Wielkopolski dzięki zaborowi pruskiemu. Jak dobrze wiemy Wielkopolska była znacznie bogatsza od Brandenburgii,nie mówiąc o Prusach. To Prusacy ograniczyli rozwój sukiennictwa wielkopolskiego. 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
18 października 2022 11:07

Też myślę, że temat okładania Polaków odpowiedzialnością jest w dalszym ciągu omijany na tyle intensywnie, że widać wyraźnie celowość tego przedsięwzięcia. Ale w dzisiejszym tekście pięknie Pan to wyłożył. Dodam jeszcze, że gdy dowiedziałem się o tych naszych - czyli rządowych - żądaniach reparacji, to po prostu bardzo się wzruszyłem i bardzo urosłem. Nie spodziewałem się, że doczekam kiedykolwiek czegoś takiego.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski
18 października 2022 11:38

Podobają mi się trzy sprawy, które załatwił PIS:
- zniesienie wiz od USA (nasza odpowiedzialność polegała na tym, że byliśmy dzikusami nałogowo łamiącymi prawo imigracyjne)
- ukrócenie wycieczek traumatyzujących młodych Izrealczyków (byliśmy odpowiedzialni za to, że musiał ich ochraniać uzbrojony Mosad)
- reparacje (odpowiadaliśmy za wspólnictwo z Hitlerem)

Zychowicz jest magikiem od takich rzeczy, według niego:
- odpowiadamy za totalną wojnę
- odpowiadamy za wyburzenie Warszawy oraz mordy kobiet i dzieci
- odpowiadamy za ludobójstwo na Wołyniu

Młodzi ludzie łatwo to łykają. A z instynktowną trudnością do przyjęcia fałszywej odpowiedzialności radzą sobie tak, że przystępują do bandy gorliwych oskarżycieli. 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
18 października 2022 11:44

Gazeta Wyborcza zwana pieszczotliwie gazownią wpadła na nowy postmodernistyczny pomysł zrzucania odpowiedzialności:

Czyli  wg gazowni teraz PIS wysyła czołgi na Ukrainę w uzgodnieniu z Putinem... profesor UJ  Hartman od dawna lansuje kazirodztwo ( niech ktoś go ktoś spróbuje ruszyć  ).  Ciekawe kiedy zacznie się lansowanie nekrofilii jako uprawnionej formy realizacji pragnień a lansującym będzie święta Wielowieyska - ona jest bardzo służebna.  Niemcy i ruska agentura w w Niemczech natomiast szykuje się na odcięcie nas od wszystkich środków unijnych, uruchamiają wydobycie węgla i dają 200 mld Euro pomocy publicznej na swój przemysł.... 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Czarny 18 października 2022 11:07
18 października 2022 12:17

Coz,...

...  ja,  ani  nie  uroslam  ani  nie  skarlalam,  biore  to  absolutnie  na  zimno,...  bo    ,,nasz  ZONT,,  -  DOPIERO  -  jak  ma  smierc  u  d*py  to  idzie  do  pokuty  !!!

Wlasciwie,  to  juz  nie  maja  wyboru  jak  ISC  NA  CALOSC,

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 18 października 2022 11:44
18 października 2022 12:33

Fajnie,...

...  ciekawe,  czy  drugi  kurski,  FOLKSDOJCZ,  wie,  a  moze  Dominiczka  wie,  kto  te  drony  z  Iranu  sle  na  Kijow,...  no  i  po  co  ten  SIWY  DYM  w  Teheranie,...   moze  zasiegneli  juz  jezyka  u  bandy  Macron`a...

...  skoro  tak  ,,Fszystko,,  zdrajcy  i  sprzedawczyki  gazownia`ne  wiedzo  !!!

 

 

zaloguj się by móc komentować

xMarek @gabriel-maciejewski
18 października 2022 13:52

Użył Pan 961 słów w tym wpisie. Potrafiłby Pan przekazać swą myśl w tekście 100 wyrazowym?

Pytam, bo nie bardzo wiem, o co Panu w tym tekście chodzi. Pogubiłem się od mometu próby Pańskiego wyjaśniania, że wina za bycie oszukanym spoczywa na ofierze oszustwa.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @xMarek 18 października 2022 13:52
18 października 2022 14:11

Nie potrafię księdzu pomóc. Na takie zaś uwagi, jak ta dotcząca stu słów po prostu nie odpowiadam

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pioter 18 października 2022 10:57
18 października 2022 14:24

To takie już trochę śmieszkowanie, a sprawa ze zrzucaniem odpowiedzialności za krzywdę na ofiary krzywdziciela to jest śmiertelnie poważna sprawa.
Ludzie z tego powodu popełniają samobójstwa, szczególnie młodzi.
Dla mnie to jest taka pełzająca eugenika, "nadmiarową" liczbę ludności na danym terenie załatwia się w białych rękawiczkach poprzez stworzenie zaporowych warunków do egzystencji, tym "nadmiarowym" wmawia się, że to ich wina że nie ma dla nich miejsca na ziemi i oni popełniają samobójstwa albo zapijają się na śmierć z rozpaczy.

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Kuldahrus 18 października 2022 14:24
18 października 2022 14:39

Wiesz, to akurat sprawa rodzinna. I przykład na to jak działają takie żarty na psychikę.

Gazeta miała zasięg na całe województwo, a Piotr był synem naczelnika gminy i działacza społecznego. W czasie, gdy opisała go gazeta miał około 30. W ślady ojca nie już poszedł. Znany jest tylko z tego, że z powodu swojej lekkomyślności (zostawienia niezamkniętego roweru) ukradli mu rower. Przy innych tego typu kradzieżach (czyli rowerów), które wydarzyły się wcześniej i później w tej samej wiosce, jest tylko informacja, że komuś skradziono rower pozostawiony w takim a takim miejscu.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Mathias92 18 października 2022 11:05
18 października 2022 14:58

Najpierw okradli Wielkopolskę a potem zaczęli ja cywilizować. Dobre sobie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 18 października 2022 14:58
18 października 2022 16:06

Tak...

...  i  tak  im  to  dobrze  szlo,  ze  az  doszli  do  WOJNY  na  Ukrainie,  jakby  tych  2  poprzednich  bylo  im  malo  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pioter 18 października 2022 14:39
18 października 2022 16:08

OK, nie wiedziałem, że to taka poważna sprawa była, myślałem, że tylko zbieżność nazwisk dlatego uznałem to za żart.
 

zaloguj się by móc komentować


orjan @stanislaw-orda 18 października 2022 16:15
18 października 2022 17:19

A nie naucza?

Ale jakis musi trefny, albo wypił za dużo, bo Gabriel o odpwiedzialności, a on o winie.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @Pioter 18 października 2022 08:50
18 października 2022 19:15

"A gdy już wygrywali i wyzwalali (dzięki pomocy USA) okupowane tereny to widok Armii Czerwonej niewiele różnił się od ich dzisiejszego (pokazanego na Ukrainie) wizerunku."

Jak mówiono [pół żarten pół serio], Niemcy przegrali na wschodzie bo zabrakło im amunicji i nie zdołali wystrzelać wszystkich Rosjan.

Sowieci wygrali kosztem straszliwych ofiar ludzkich.

Nie trzeba przytaczać liczb, gdy dochodziło do bitwy czy wielkiej ofensywy na froncie wschodnim, Sowieci tracili średnio 4-5 razy więcej żołnierzy niż Niemcy.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować