-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Odcięcie

Od dłuższego czasu, w dobrej wierze, staram się wskazać na niestosowność pewnych postaw i komunikatów, jakie są tu umieszczane. Jedynym efektem jaki osiągam, jest jeszcze większe lekceważenie mnie, podpadające już wprost pod formułę robienia z człowieka durnia. To jest bardzo zasmucające. Okazuje się bowiem, że im więcej perswazji usiłuję zastosować, by wytłumaczyć bliźnim, że błądzą, tym bardziej prą oni do otwartej konfrontacji. A do tego humor ich poprawia się na tyle, że w pewnym momencie staje się wręcz szampański. To jest, przyznam zjawisko dla mnie nowe, być może dlatego, że do tej pory nigdy nikomu aż tyle razy niczego nie perswadowałem. Jeszcze raz więc powtórzę, bo widzę, że nie wszyscy zrozumieli. Proszę Państwa wobec tego co dzieje się na Ukrainie, czyli ludobójstwa, tortur, mordowania dzieci, gwałcenia niemowląt i popisywania się tym w nagraniach umieszczonych w sieci, odrąbywania rąk starcom, strzałów w tył głowy, bomb fosforowych i kasetowych, nie będziemy tu prowadzić dyskusji o Wołyniu i możliwościach wyjaśnienia wszystkich bolesnych kwestii z tym związanych. Nie będziemy tego czynić, albowiem w zaistniałej sytuacji będzie to jawne wpisywanie się w propagandową narrację Moskwy. Próbowałem to wczoraj wyjaśnić, bez skutku. Jeśli nie mamy zamiaru wskazać sprawców i sprawdzić jaki był ich los, bo raczej już nie żyją, podnoszenie kwestii Wołynia w czasie kiedy na Ukrainie dokonują się okrucieństwa na skalę w powojennej historii niespotykaną, jest tylko i wyłącznie próbą lansowania odpowiedzialności zbiorowej. To zaś oznacza zrównanie dzisiejszych ofiar z tamtymi zbrodniarzami. I tyle. To jest bardzo klarowne i zamyka temat. Niech nikt nawet nie próbuje z tym dyskutować. Szczególnie, że dyskusje te sprowadzają się wyłącznie do emocji. Podobnie sprawa ma się z oceną działań rządu. Pan Bóg sprawiedliwy, postawił nas w tym, a nie w innym miejscu. Nie mamy żadnego wpływu na to, co dzieje się w sferach władzy, a jedynym sprawstwem jakie nam jest dostępne jest wyrażanie opinii. Te zaś muszą mieć jakieś potwierdzenie w faktach. Nie prowadzimy tu śledztw, ani nie demaskujemy osób, które funkcjonują gdzieś tam w pionach urzędniczych. Nie mamy takich możliwości. Jeśli ktoś chce to czynić powinien wystąpić pod własnym nazwiskiem, najlepiej składając pozew. Poza tym stawianie takich kwestii w chwili kiedy przeciwko Polsce toczy się wojna hybrydowa prowadzona przez reżim Łukaszenki i przez UE, ręcznie sterowaną z Berlina, podnoszenie jakichś rzeczywistych czy wyimaginowanych zarzutów przeciwko polskim politykom jest zwyczajnie podejrzane. Zawsze można bowiem milczeć. Szkoła nawigatorów zaś nie służy, szczególnie w czasie wojny, do tego, by wzorem innych portali, bazujących na sensacjach, prowadzić tu wyimaginowane śledztwa. Salon24 był takim portalem, o czym nie wszyscy pamiętają. Ja jednak pamiętam dobrze czym kończą się takie zabawy i nawet mnie nie próbujcie przekonywać, że tu będzie inaczej.

Kwestią absolutnie najgorszą, są próby relatywizowania zbrodni na Ukrainie za pomocą tak zwanego poszukiwania prawdy, która ma leżeć gdzieś po środku. Już wielokrotnie to tłumaczyliśmy – prawda leży tam gdzie leży, a nie po środku. Stawianie jakichś zarzutów prezydentowi Zełenskiemu, doszukiwanie się w jego wystąpieniach jakichś antypolskich akcentów, wskazywanie, że filmy w których grał, to wręcz antypolski program polityczny, jest po prostu skandalem. Wczoraj ogłoszono, że gospodarka Ukrainy skurczyła się o 45 procent. Kraj jest w ruinie, wróg ma nad armią Ukrainy siedmiokrotną przewagę. Jedyne co trzyma obrońców to świadomość, że walczą o wszystko, a ich rodziny są bezpieczne w Polsce. Ukraina będzie się po wojnie odbudowywać przynajmniej przez dekadę. I Polska dalej będzie dla Ukrainy bezpiecznym zapleczem. To są niezwykle korzystne dla Polski okoliczności i trzeba być wyjątkowo złośliwym i wyjątkowo uprzedzonym, by tego nie dostrzegać.

Wielokrotnie podkreślałem jak ważna jest w tych trudnych chwilach wrażliwość na te straszne wydarzenia. Niestety, jak już pisałem, dostrzegam ją w kolegach, a nie w koleżankach, co jest dla mnie poważnym zaskoczeniem. Ponieważ to mężczyźni okazali się tutaj tymi, którzy głębiej wszystko rozumieją, a do tego jeszcze postawiono im, niby to żartem, jakieś zarzuty dotyczące ich rzekomej histerii, powiem tak – traktuję to wszystko o czym napisałem wyżej ze śmiertelną powagą. Nie mam najmniejszego zamiaru żartować, nie mam nawet zamiaru przerzucać się jakimiś celnymi spostrzeżeniami. I jeszcze jednego nie mam zamiaru czynić – nie będę tłumaczył kobietom, dlaczego błądzą przyjmując taką postawę. Każdy bowiem ma jakąś tam intuicję.

Chciałbym teraz rzec słów kilka o tym od czego powinniśmy się odciąć, od czego odciąć powinni się inni, a także co już zostało odcięte i ukryte przed naszym wzrokiem. Przede wszystkim powinniśmy się odciąć od złudzeń, że UE jest organizacją przyjazną Polsce. Jest to twór prowadzący skrycie prorosyjską politykę, który próbuje lawirować pomiędzy USA a Putinem, wpychając pod rosyjskie czołgi, coraz to nowe ofiary. Te, zaś, które pozostają w jego rękach próbuje dusić sankcjami reklamowanymi przez agenturę, taką jak PO i PSL. Musimy się od tego odciąć. Nie wiem, jak to zrobić, ale jest to konieczne.

Marzę o tym, by kraje takie jak Szwecja i Finlandia odcięły się od wpływów niemieckich, które – o czym jestem przekonany – wymuszały na nich neutralność. Teraz jest szansa, że oba państwa przystąpią do NATO. Tak zwana wschodnia flanka się wydłuży i Putin, a także jego następcy nie będą nawet mieli kim tej granicy obsadzić. Sam ten fakt skorelowany z sankcjami spowoduje kolaps Rosji. Do tego jednak potrzebne jest stanowcze odcięcie się od polityki i wpływów Niemiec, gdzie na ulicach demonstrowane jest poparcie dla ludobójstwa na Ukrainie.

Do czego zmierza polityka Moskwy? Do odcięcia sfer rządzących od narodów, którymi mają zarządzać. To oznacza w praktyce koniec państw, jakie znamy i koniec polityki, jaką rozumiemy. Dobrym przykładem jest Francja. Wczoraj okazało się – taka informacja pojawiła się na twitterze – że żaden z kandydatów na prezydenta, który osiągnął poparcie ponad 20 procent, nie ma żadnego zaplecza w regionach. Partie, które wystawiły tych ludzi nie rządzą, ani w miastach, ani w departamentach, ich obecność jest tam na poziomie błędu statystycznego. Z kolei kandydaci partii, które obsadzają regiony nie zdobyli nawet 5 procent poparcia w wyborach prezydenckich. To jest, na pierwszy rzut oka, polityczna schizofrenia. Moim zdaniem jednak rzecz ma  się inaczej. To wynik uporczywej pracy rosyjskiej agentury, której udało się podzielić Francję w głąb. Do samego dna. Polityka departamentów, polityka krajowa nie ma żadnego znaczenia, albowiem kandydaci na prezydentów – wszyscy -  reprezentują jawnie interesy obcego mocarstwa. To samo jest w Niemczech, tyle, że tam poparcie dla Rosji w landach jest otwarte, a koła polityczne na szczeblu rządowym usiłują je ukryć. Co idzie im bardzo mizernie. Podobny efekt Moskwa będzie starała się uzyskać w innych krajach, także w Polsce. Ku temu wszystko zmierza. Dokonywać się ów proces będzie przy pomocy urzędników unijnych, partii agenturalnych, czyli wszystkich poza PiS, oraz organizacji finansowych i mediów. Nie możemy do tego przykładać ręki. I niech mi nikt tu nie tłumaczy żadnych szczegółów, bo na nie wpływu nie mamy. Tak jak nie mamy wpływu na to, kto jest zatrudniony w Muzeum Powstania Warszawskiego. Możemy co najwyżej potępić zaniechania dyrektora Ołdakowskiego i wskazywać je tyle razy ile zdołamy. Tak wygląda sytuacja.



tagi: wojna  polityka  polska  propaganda  ukraina  media  francja  moskwa  wrażliwość  postawa  odcięcie 

gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 09:06
164     8193    52 zaloguj sie by polubić

Komentarze:


orjan @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 09:17

Tak, tak, po trzykroć tak!

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 13 kwietnia 2022 09:17
13 kwietnia 2022 09:39

Uzupełniając swoje poparcie, ja tylko dodam, że - nawiazując tu do J.Piłsudskiego - w czasie oblężenia należy strzec się agentur. Jednak ostrożność wobec agentur wewnętrznych nie może usprawiedliwiać osłabienia uwagi skierowanej na oblegających.

To fajne i emocjonujące wskazywać, że "Mateusz" to, czy tamto, a w ogóle to szkodnik, a nie ogrodnik. Można się tym emocjonalnie napiąć, a nawet rozluźnić. Ale jakoś nie mogę doczekać się wnikliwego pytania o zewnętrzne warunki i środowisko pracy owego "Mateusza". Czy - dajmy na to - taki wielce szanowny F.Timmermans z jego fitem jest, czy też nie jest sojusznikiem Putina. Poprzez interesy Gazpromu, oczywiście i osobiście.

Ja z osobistej procesowej ostrożności oczywiście nie wierzę, że jest albo, że nie jest, ale nie rozumiem, dlaczego w świecie wolnego słowa takie pytania są nieatrakcyjne dla emocjonalnych poszukiwaczy zdrad wszelakich, jeśli nie wahają się trolować tematów konkretnych dyskusji więc miejsce znajdą zawsze.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 09:42

Po wstąpieniu Finlandii do NATO, miejmy nadzieję jak najszybszym, Petersburg - matecznik Władimira Władimirowicza, będzie dzielić od wojsk Sojuszu tylko jakieś 100 km. Pięknie!

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 09:45

Rzeczywiście, taka jest sytuacja. Nawet nie od teraz a już od początku wejścia Polski do UE, tyle że dziś bardziej bije po oczach.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @IanThomas 13 kwietnia 2022 09:42
13 kwietnia 2022 09:48

Szczególnie w porównaniu z zasięgiem MLRS, już nie mówiąc o zasięgu HIMARS, gdy teraz Rosja ustanawia w Ukrainie nowe standardy użycia takichże. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @chlor 13 kwietnia 2022 09:45
13 kwietnia 2022 09:50

To, co postuluje Gabriel to nie jest kwestia tematów dyskusji, ale twardej, praktycznej konieczności.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 09:51

Tak, trzeba sie odciac.  Jak najbardziej.  Ale najpierw trzeba sie powiesic aby sie odciac.  Jest duza szansa, ze nikt tu nie zostanie aby cie odciac jak sie w koncu sam powiesisz, Maciejewski.  Wpadles w paranoje, ktora wynika z nadmiernej dumy, ze to co sie tu pisze ma kosmiczne znaczenie. Duma kroczy przed... Wojna na Ukrainie dobrze ci zarla i dobrze pisales o niej i slusznych postawach wobec tej wojny ale wszystko niestety zawsze musi sie jakos skonczyc.  Czasami w szwejkowskiej smiesznosci , Poruczniku Dub.  Jestes na najlepszej drodze aby zamienic swoj portal w Polnocna Korea Kima i siebie raz na zawsze osmieszyc. A od tych kobiet to sie lepiej odpieprz.  Katalonia miala racje, ze ani taktyczne ani strategiczne udawanie, ze Wolynia nie bylo nie ma sensu.  A twoje pieprzepnie, ze trzeba wpierw poznac "prawdziwych" sprawcow Wolynia jest tylko pieprzeniem.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 13 kwietnia 2022 09:42
13 kwietnia 2022 09:52

Zajęcie Petersburga to starategiczny priorytet. No i wybrzeża Morza Białego, ale tym tradycyjnie zajmą się Anglicy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 13 kwietnia 2022 09:45
13 kwietnia 2022 09:53

Tusk się napracował, ale Pan Bóg jest z nami

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 09:53

Nic dodać nic ująć +

God Save The Queen - Londyn wiedział, zrobił Brexit.

Wydaje się, że USA też wiedziało i dlatego Polska z UE "walczy"  - bo Amerykanie dali nam gwarancje - a agentura wyła.

Prawda jest, ze wiele nie wiemy a jedyne co nam pozostaje to zaufać rzadzacym.

Ruch Finów i Szwedów to najlepszy news ostatnich dni.

Slava Ukrainie ! 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 09:54

Podpisuję się całym swoim rozumem. Cieszę się, że napisałeś takie zdanie:

" Przede wszystkim powinniśmy się odciąć od złudzeń, że UE jest organizacją przyjazną Polsce. "

Cały ten program przejścia na zieloną i odnawialną energię od początku był dla mnie próbą nałożenia kagańca na kraje Europy Środkowej. To tak pierwszy z brzega ale i bardzo ważny prąd. Dlatego wczoraj ucieszyła mnie ta wieść:

https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/8400248,media-brexit-zapoczatkowal-zloty-wiek-w-stosunkach-z-europa-wschodnia.html

Już to linkowałem. Nie mam złudzeń co do Anglików ale cieszę się, że tym razem na trochę dłuższy czas mamy wspólnego wroga.

Ja osobiście cieszę się, że po raz kolejny bardzo jasno i klarowno się określiłeś. Są dwa wyjścia. Stanąć przy tobie w SN lub dać sobie spokój i opuścić SN. Ja staję przy tobie i chcę być w SN.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 13 kwietnia 2022 09:51
13 kwietnia 2022 09:55

Łoł! Powiem ci, że zrobiłeś na mnie wrażenie...Teraz poudajemy, że ciebie nie ma. Ale będzie zabawy...

zaloguj się by móc komentować


grudeq @orjan 13 kwietnia 2022 09:50
13 kwietnia 2022 09:57

Po prostu cenzura wojenna. W dobrym tego słowa znaczeniu. Widząc wojnę na Ukrainie juz nigdy nie będę się smial z gazet września 1939 roku i ich opisów sytuacji na froncie. Najważniejsze żeby politycy nie robili polityki na podstawie wycinków prasowych.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:01

Mnie najbardziej rozczula opinia, ze "Rosja jest nieprzewidywalna".

Tymczasem nie ma nic bardziej przewidywalnego niz kacapsko-bolszewicka-bandycko-zlodziejska banda. Oni sa tak durni, ze do Polski wejda. WP wczoraj podala, ze 70% kacapow poparloby "interwencje" w Polsce. Oni dobrze wiedza, ze ich plan w Ukrainie wywrocil sie przez Polske, ktora jest bezposrednim zapleczem frontowym, przez ktore idzie pomoc i bron.

Pora wytrzezwiec, bo kto ma jeszcze jakies zludzenia to predzej czy pozniej obudzi sie z placzem i rozpaczem.

Dla mnie sprawy wygladaja prosto. Jak ktos nie potrafi sam obronic swojego domu, to na niego nie zasluguje. A ci, ktorzy przychodza go zburzyc nie zasluguja na nic innego niz na smierc. Do dyskusji jest czy ma to byc szybkie sprzatanie, czy smierc w meczarniach? Tu wlasnie jest nieprzewidywalne.

Mysle, ze trzeba kacapom wyslac sygnal, zanim sie zacznie, a zacznie sie z pewnoscia. Litosci nie bedzie. Pomnikow w Polsce juz im nikt nie bedzie budowal.

 

zaloguj się by móc komentować

BINOKLE @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:02

Jest to kolejny, bardzo potrzebny i bardzo klarowny tekst. Dziękuję. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 13 kwietnia 2022 10:01
13 kwietnia 2022 10:04

Te sygnały są wysyłane cały czas. Myślę, że oni je rozumieją, bo te białoruskie małpy tylko kamieniami rzucają, a jak strażnik graniczny na nie spojrzy to uciekają do lasu

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:06

Ja mam tak od dawien dawna z moim ultra-patriotycznie prawicowym kolegą. Im dłużej z nim gadać, tym większy mur wyrasta. Mur z narracji produkcji oczywiście CCCP, zassanych wprost z "prawicowego" internetu (bo w telewizji sama propaganda dla debili - to prawie że cytat 1:1), łykanych bez żadnej refleksji, a im wygodniej się takiemu patriocie żyje, tym łatwiej mu przychodzi rzucanie kategorycznie krytycznych haseł na każdy zadany temat. Mój kolega, który jak oznajmiał przez lata - całe życie marzy o państwie bez podatków i bez polityków którzy go okradają - na ten moment porzucił swoje wolnościowo-gospodarcze fantasmagorie i przerzucił się na tematykę: a może trzeba stąd spieprzać? Niedobrze już mi się robi, jak słucham tych wszystkich idiotyzmów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 13 kwietnia 2022 10:06
13 kwietnia 2022 10:09

To są ludzie, którzy żyją bez żadnego osobistego celu. Moim zdaniem valser powinien zorganizować obóz motywacyjny dla mężczyzn po czterdziestce. Oni płacą, a on przed miesiąc uczy ich motywacji i skutecznego działania. Po miesiącu wychodzą i świat zmienia się niepostrzeżenie dla nich i dla ich otoczenia. Na plus oczywiście

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Marcin-K 13 kwietnia 2022 10:06
13 kwietnia 2022 10:12

Panie Marcinie, niech mu Pan poleca wyjazd jak najszybciej. Proszę przedstawić apokaliptyczną wizję. Niech wszystko sprzeda i fiuuuu. Im mniej takich durniów bedzie tym lepiej. 

zaloguj się by móc komentować

Tobiasz11 @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:13

Duzy plus. Staje sie Pan ' Sciosem' polskiego internetu. Prosze sie nie obrazac, dla mnie Scios byl i nadal jest kims wyjatkowym i wartym czytania.

Dzieki niemu, Panu i Toyahowi wyprostowaly sie moje sciezki myslenia o swiecie i Polsce.

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 10:04
13 kwietnia 2022 10:13

Fakt. Akcja na bialoruskiej granicy pokazala, ze sytuacja zostala dobrze rozpoznana, sluzby sa gotowe i pole manewru malpiarni jest zerowe.

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @valser 13 kwietnia 2022 10:01
13 kwietnia 2022 10:15

"Mnie najbardziej rozczula opinia, ze "Rosja jest nieprzewidywalna"."

Marek Budzisz by się z nią nie zgodził :)

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:16

Tekst bardzo dobry. Gratuluję.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 13 kwietnia 2022 10:13
13 kwietnia 2022 10:17

W kraju wspiera ich tylko Ochojska i jakieś wariatki próbujące budować napięcie. Na granicy małpoludy z kamieniami, a Łukaszenka opowiada, że w Buczy mordowali Brytyjczycy. To jest obecna skala ich możliwości 

zaloguj się by móc komentować


Pioter @valser 13 kwietnia 2022 10:01
13 kwietnia 2022 10:19

Już szukają pretekstów.

Wczoraj białoruskie media podały, że terytorium Białrusi zostało ostrzelane przez wojska NATO. Na filmie widać jednak naszych pograniczników repetujących broń przy granicy w momencie gdy Białorusini świecą im po oczach, a na zdjęciach z ostrzelania widać dwie kulki łożyskowe leżące na przygranicznym bruku.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:20

Gabriel, oblałeś mnie i Jolę poniekąd szambem, nie mając pojęcia o naszej wrażliwości na to co się dzieje z Ukraińcami na Ukrainie teraz i co realnie a nie na papierze robimy, tylko dlatego, że się nie powtarzamy i mówimy również (!) o równoległych kwestiach, bo życie w Polsce nie stanęło jeszcze (jesz przecież i piszesz). Przy temacie wyrwania postkomuny, który sam poruszyłeś wskazałam gdzie ta postkomuna również jest. Nie można być trochę w ciąży.  Zadałam pytanie co zrobić, żeby spróbować ją wyrwać? Oprócz bicia piany nikt oprócz Valsera nie miał odwagi zaproponować konkretnego działania. Teraz Gruteq też zaryzykował, bo niewrażliwie zapewne mógł niektórym zasugerować, że politycy bazują na wycinkach prasowych, co już może podlegać cenzurze wojennej.

I dziękuję że życzysz mi spraw sądowych w poskomunistycznym systemie, kiedy jeszcze jedna nie jest skończona. Papier zniesie wszystko, ale potem w oczy trudno spojrzeć, mówiąc już o tej wrażliwości....i takiej właśnie wrażliwości życzę każdemu na Święta Wielkiej Nocy, wrażliwości na Ukraińców, na Polaków, na wszystkich, którzy doznają cierpienia zadawanego przez drugiego człowieka, przez obłąkanie i zło. Na każdego człowieka po prostu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 13 kwietnia 2022 10:19
13 kwietnia 2022 10:25

Montaż, po prostu montaż

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:26

Teraz pięknie widać dlaczego było takie powszechne wycie jak Macierewicz czyścił wojsko ze złogów do dna. Oczywiste jest, że nie chodziło o sameego Macierewicza tylko o kontrolę nad armią z zewnątrz przez agenturę ruską. Ukraińcy to samo zrobili tylko chyba skuteczniej i teraz ciągną z tego profity.

Wychodzi na to, że teraz politycznie chyba Niemcy są naszymi największymi wrogami. Rosjanie na razie ugrzężli na Ukrainie. Takiej perfidii, złych intencji i zbrodniczych planów wobec Polski wcześniej w takiej skali nie było widać. Robią to tylko w rękawiczkach ale im-Niemcom narracja się psuje. To przyjemnie popatrzeć jak prezydent niemiecki został spuszcozny przez Prezydenta ukraińskiego a Nasz Polski jest witany z otwartymi rękami. 

Najbardziej mnie irytuje jak rozmawiam z ludźmi w wieku studenckim, klaruje im wady i wrogie posunięcia UE wobec POlski a oni: " ale dają nam pieniądze". Masakra. Zero samodzielnego myślenia u wielu.

Zdrowia PAnie Gabrielu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 13 kwietnia 2022 10:20
13 kwietnia 2022 10:29

Dobrze, że użyłaś wyrazu "poniekąd". Jak widać można oblać "poniekąd" szambem, ale nie można być trochę w ciąży. Wesołych świąt. Nie będę się odnosił do Twoich zarzutów ani tym  bardziej nie będę się tłumaczył. To ja mam rację. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 13 kwietnia 2022 10:26
13 kwietnia 2022 10:29

Nie dają nam pieniędzy. Dziękuję. Wszystkiego dobrego

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:40

Szkoda, że nie można plusa dać więcej razy. Czytam SN od początku, i Pana postawa jest dla mnie oczywistością.

zaloguj się by móc komentować

orjan @tyszka 13 kwietnia 2022 09:51
13 kwietnia 2022 10:45

Jak znawca Szwejka pewnie wiesz, na czym polegała jego metoda? Na bezczelnej subordynacji.

Kto zostanie? Martw się o siebie.

zaloguj się by móc komentować



JK @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:48

Gdyby nawet ten burmistrz Lwowa - Sadowy - podjął teraz decyzję, że tylko Lwy na cmentarzu Orląt Lwowskich na Łyczakowie zostaną rozpakowane z paździeża, to było by to grubą prowokacją. A nie daj Boże gdyby nagle Ukraińcy zaczęli się kajać za Wołyń ... . Obciach byłby jak ne wiem co. Tak więc dziwią mnie tego typu postulaty zglaszane choćby przez Ziemkiewicza czy nawet pana Leszka Żebrowskiego.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:49

Jak zwykle opisał Pan to, co mi się z tyłu głowy lęgło, ale nie mam takiego pióra.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @K-Bedryczko 13 kwietnia 2022 10:12
13 kwietnia 2022 10:51

On już "wyjeżdżał" wielokrotnie. Tylko jakoś wyjechać nie może. Już raz był na walizkach jak jego mini firemka padała na pysk w końcówce PO - teraz ma się dużo lepiej za tego "złodziejskiego rządu", i 500+ bierze, a jakże, bo mówi że skoro jego ten rząd okrada to i on okrada rząd. I w świecie takich dyrdymałów żyją tacy ludzie przez lata i aż dziw, że jeszcze w psychiatryku nie skończyli od natłoku tych wszystkich dysonansów.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 10:53

Ja tylko ciuchutko zauważę, że Matka Scypiona, a także wyżej podpisana - jesteśmy kobietami.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 13 kwietnia 2022 10:48
13 kwietnia 2022 10:55

Mnie też dziwią, a właściwie nie, ale postanowiłem ich akurat nie komentować

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 10:09
13 kwietnia 2022 10:55

Sporo ludzi rezygnuje ze swoich marzen. Bez nich nie da sie wygenerowac zadnej motywacji.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 13 kwietnia 2022 10:53
13 kwietnia 2022 10:55

Zauważyłem, bardzo Paniom dziękuję...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 13 kwietnia 2022 10:55
13 kwietnia 2022 10:56

Rezygnują dzięki złym doradcom przeważnie

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Marcin-K 13 kwietnia 2022 10:51
13 kwietnia 2022 10:57

To jest klęska. Takie myślenie to produkt manipulacji. Latami sączona propaganda zewsząd. A internet najgorszy - przeswiadczenie ze jak sam znalazlem info to nie jest to fake - na porzadku dziennym. Łowcy sensacyjnej prawdy. Bez fundamentalnej wiedzy z która mozna te brednie skonfrontować.

Sam prawie w to szambo nie wpadłem - na szczęscie mam dostep do SN i wyznaczony kurs na prawdę - ratunek od tego wylatowa. 

Ludziom kompas wariuje, gubią się bo magnesów umieszczonych wokół bez liku.

Sam sie nie raz zgubiłem - na szczescie wiem jak kompas wyregulować :)

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @ainolatak 13 kwietnia 2022 10:20
13 kwietnia 2022 11:01

A więc wojna. Z dniem dzisiejszym wszelkie sprawy i zagadnienia schodzą na plan dalszy. Całe nasze życie publiczne i prywatne przestawiamy na specjalne tory. Weszliśmy w okres wojny. Cały wysiłek narodu musi iść w jednym kierunku. Wszyscy jesteśmy żołnierzami. Musimy myśleć tylko o jednym: walka aż do zwycięstwa.

[Józef Małgorzewski w Polskim Radio]

Lepiej teraz trochę wydać, by w przyszłości uniknąć przykrości.

[J.Rosiewicz; "Jedzcie ryż"]

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 10:56
13 kwietnia 2022 11:15

Tak. Jest masa ludzi dookola, ktora kreuje atmosfere slabosci i zniechecenia. Trzeba sie ich z otoczenia pozbywac, bo ciagna sprawy w dol.

Druga sprawa to jest falszywe widzenie zagadnienia. To leci mniej wiecej tak, ze nawet ludzie, ktorym nie zbywa na odwadze "ida walczyc". Blad polega na tym, ze jak idziesz tylko walczyc, to automatycznie dopuszczasz, ze przeciwnik bedzie mial jakas inicjatywe. Dajesz mu za bezdurno pole do popisu.

Ja tak nigdy nie mialem. Wychodzac do chlopa nigdy nie chcialem z nim walczyc, chcialem go tylko lac, zeby padl jak najszybciej.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 11:22

Do tego jednak potrzebne jest stanowcze odcięcie się od polityki i wpływów Niemiec, gdzie na ulicach demonstrowane jest poparcie dla ludobójstwa na Ukrainie.

W sumie oficjele z Ostrowa powinni się zdystansować od niemieckiej pomocy, jak Żełenski od Steimeiera.

Plus braku dystansu jest taki, że o skali pomocy zrobiło się głośno. 300 euro od mieszkańców 40 000 miasta. To chyba nie wyjdzie jeden eurocent na głowę...

https://www.eska.pl/ostrow/300-750-euro-z-nordhausen-dla-uchodzcow-z-ukrainy-w-ostrowie-aa-chHT-Pxr4-wYP9.html

zaloguj się by móc komentować


Globalny @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 11:26

Dziękuję Ci Gabrielu za tę dosadną i wyrazistą egzemplifikację instynktu narodowego przetrwania, bo nazywanie kogoś patriotą niestety się trochę zrublowało.

W Europa Christi na Niedzielę Miłosierdzia Bożego ukaże się mój tekst "Cud nad Dnieprem" - wiem, że było już parę tekstów pod tym tytułem. Na ten mam pozwolenie kopiowania tutaj po ukazaniu się drukiem. Jest tam pewna synteza doktryny wyniesionej z SN.

Europa Christi rozchodzi się wraz z Niedzielą w ok. 80.000 egzemplarzy. Już dziś zapraszam do lektury. Błogosławionej Wielkanocy Gospodarzowi i Nawigatorom.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Globalny 13 kwietnia 2022 11:26
13 kwietnia 2022 11:48

Googlując za tym tytułem "cud nad Dnieprem" natknąłem się na artykuł w Niezależnej, której nie lubię a w niej taki fragment. Uważam za koniecznie przytoczenie go, przy tej fali totalnego krytykanctwa naszego rządu.

Oto fragment:

..." Gaz to produkt strategiczny, więc nie dziwi w sytuacji zamrożenia Nord Streamów polsko-rumuńska umowa o połączeniu systemów rurociągów obu krajów, co urzeczywistniłoby niegdysiejszy pomysł tłoczenia nimi gazu z… Azerbejdżanu przez Gruzję i transportowanego tankowcami do Odessy na Ukrainie i Konstancy w Rumunii. "...

A teraz dalszy fragment, aby uzmysłowić o jaką stawkę energetyczną toczy się gra:

..." Eskalacja napięcia wokół Ukrainy, agresywne zachowanie Rosji i nieudana polityka okiełznania jej ze strony >>kolektywnego Zachodu<< skłania do myśli, że dawno już trzeba było stworzyć trójstronny polityczno-militarny sojusz Azerbejdżan-Gruzja-Turcja, gdyż w przypadku pomyślnego uporania się z Ukrainą Rosja natychmiast weźmie się za Gruzję, co mogłoby doprowadzić do ekonomicznej blokady Azerbejdżanu. "...

Doprawdy trzeba być skończonym głupcem, żeby teraz, kiedy toczy się walka o taką stawkę zamiast jednoczyć się to ujadać na rząd i siać defetyzm i psychiczną demobilizację. Tak jak pisał Coryllus chłopaki robią co mogą pomimo wąskiego pola manewru. A my można było szybciej lepiej a tu zaniedbania a tam przeoczenie, eh!

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 13 kwietnia 2022 11:48
13 kwietnia 2022 11:50

Myślę, że to widział prezydent Kaczyński. Muszę się bowiem przyznać do ignorancji. Lubię Gruzinów a ich wina jeszcze bardziej ale dalej nie rozumiem geostrategicznego znaczenia Gruzji dla Polski. Przy tych informacjach coś mi się zaczyna przejaśniać.

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 13 kwietnia 2022 11:48
13 kwietnia 2022 11:52

Tak. Trzeba byc glupcem, prowokatorem lub agentem. Nie ma to wiekszego znaczenia. Kazdy z nich musi byc uciszony i zneutralizowany.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @mniszysko 13 kwietnia 2022 11:50
13 kwietnia 2022 11:52

Ojcze Gruzini są bardzo agresywni. Bardzo uczuciowi. Ja mam mieszane wspomnienia związane z Gruzinami. Oczywiście jedzenie i Kindzmarauli rządzi.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ThePazzo 13 kwietnia 2022 10:57
13 kwietnia 2022 11:53

To w jakiej oni żyją bańce uświadomiło mnie ostatnio to, że mój kolega wraz żoną (która jest jeszcze bardziej pod tym względem nakręcona - siedzi non stop na tych wszystkich portalach typu kontrowersje.net, czy jakieś inne "najbardziej na prawo od tych najbardziej na prawo w Polin") przekonywali mnie że w tym roku nie będzie marcowej zmiany czasu - tu padły jakieś ultra-spiskowe teorie z Kaczyńskim, UE i żydami w rolach głównych. Potem jak im zwróciłem uwagę że jednak ta zmiana czasu była, to wzruszyli tylko ramionami i powiedzieli, że "następnym razem już na pewno tak  będzie". Dwoje całkiem normalnych ludzi zamieniło się w jakieś dziwaczne indywidua. Dla mnie niczym nie różnią się od kodziarzy czy innych lgbtowców - razem działają w jednej szajce, część z nich sobie z tego nie zdaje sprawy, a część robi to jak najbardziej świadomie.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @K-Bedryczko 13 kwietnia 2022 11:52
13 kwietnia 2022 11:56

Ja znam Gruzinów ze spotkań religijnych, to inny wymiar i inna płaszczyzna, która z góry narzuca pewne ograniczenia i temperuje każdego. Prywatnie to nie miałem z nimi do czynienia.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 09:55
13 kwietnia 2022 11:58

Też mam intuicję i też się nie myliłam od początku, że to zadaniowy trol, kiedy bito mu brawa za cenne komentarze. Tak jakoś jest z tymi racjami.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 10:55
13 kwietnia 2022 12:11

Nie ma za co, ja tylko staram się zachować odrobinę przytomności. To ja dziękuję, gdyby nie SN, pewnie nadal bym piekliła się o Wołyń nie patrząc na obecną wojnę, a także próbowała rozliczać nasze władze nie patrząc jw. Powoli dociera do mnie, czym jest racja stanu. W rzeczywistości, a nie w gawędzie (© wiadomo kto).

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @maria-ciszewska 13 kwietnia 2022 12:11
13 kwietnia 2022 12:18

Pani Mario właśnie to miedzy innymi stanowi o wielkości narodów, ja mam wrażenie, że pozwolono nam się obudzić z małości.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @K-Bedryczko 13 kwietnia 2022 12:18
13 kwietnia 2022 12:23

"pozwolono nam się obudzić z małości." - nie tylko nam, jak sądzę.  Ukraina się budzi a czy nam się uda - tego jeszcze nie wiemy. Ale mamy tę możliwość i jest ona realna, przynajmniej tak się zdaje. W dodatku to dotyczy również obywateli innych państw, takich, które o swej małości nie wiedziały.

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 12:49

Marzę o tym, by kraje takie jak Szwecja i Finlandia odcięły się od wpływów niemieckich, które – o czym jestem przekonany – wymuszały na nich neutralność. Teraz jest szansa, że oba państwa przystąpią do NATO. Tak zwana wschodnia flanka się wydłuży i Putin, a także jego następcy nie będą nawet mieli kim tej granicy obsadzić.

Nie wiem jak to nazwać - marzeniowy realizm?

https://twitter.com/spectatorindex/status/1514178377636323338?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1514178377636323338%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fpulsembed.eu%2Fp2em%2FyUWPxDs5B%2F

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @betacool 13 kwietnia 2022 12:51
13 kwietnia 2022 13:03

Więc jeśli dobrze pójdzie to w lecie tego roku NATO powiększy się o dwóch członków: Finlandię i Szwecję.

zaloguj się by móc komentować

emi @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 13:14

Już jaśniej chyba się nie da, kto mimo to pozostaje przy swoim ten jednak wróg. Może i nieświadomy, ale wróg (przyjaciel złego).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 13 kwietnia 2022 11:15
13 kwietnia 2022 13:18

Odsłania się bowiem intencja bardzo ponura - teatralizacja własnego czynu. To jest początek klęski. Nie chodzi bowiem o skuteczność, ale o popis, który może się skończyć różnie. Wszak i zwyciężnonym chwała. Masz rację - nie trzeba walczyć, trzeba gromić i prać po mordach od razu i bez ostrzeżenia. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Globalny 13 kwietnia 2022 11:26
13 kwietnia 2022 13:19

Czekamy w takim razie. Błogosławionych świąt

zaloguj się by móc komentować

betacool @mniszysko 13 kwietnia 2022 13:03
13 kwietnia 2022 13:19

Myślę, że będzie się tam bardzo dużo działo.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 13 kwietnia 2022 11:58
13 kwietnia 2022 13:22

Każdy ma prawo do błędu, dlatego tyle wiary pokładam w perswazji. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 13 kwietnia 2022 12:11
13 kwietnia 2022 13:22

Zachowanie odrobiny bywa często wielkim wysiłkiem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 13 kwietnia 2022 12:49
13 kwietnia 2022 13:24

Trąbią od tym od tygodnia. W lecie mają ich już przyjąć ekspresowo. Finowie - myślę - na pewno wstąpią. Szwed może okazać się kunktatorem i oglądać się na Niemcy

zaloguj się by móc komentować


klon @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 13:27

Dziękuję za dzisiejszy tekst.  Porządkuje wiele kwestii. 

BTW 

Może to niewiele znaczy, ale takie zestawienie zdarzeń cieszy. :) 

"Prezydenci Polski, Estonii, Łotwy i Litwy - Andrzej Duda, Alar Karis, Egils Levits i Gitanas Nauseda - są już w Kijowie

VS. 

"Wołodymyr Zełenski odmówił spotkania z prezydentem Niemiec"

:D

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 13:24
13 kwietnia 2022 13:31

Uważam, że wstąpienie jednego z tych krajów zmusi także do tego samego drugi. Co Szwedom może zaoferować Berlin? 1000 hełmów i 2000 euro ?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 13:32

"albowiem w zaistniałej sytuacji będzie to jawne wpisywanie się w ..." działalność moskiewskiej agentury w Polsce. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 13 kwietnia 2022 13:27
13 kwietnia 2022 13:32

Słusznie, po co spotykać się z kimś kto ma fałszywe intencje, donosi ruskim i jeszcze nic nie może w dodatku

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 13 kwietnia 2022 13:31
13 kwietnia 2022 13:32

No tak, Szwed jest dobrze zorganizowany, wsobny i kocha skuteczność. 

zaloguj się by móc komentować




betacool @mniszysko 13 kwietnia 2022 13:52
13 kwietnia 2022 14:01

Tam się dopiero zacznie ujadanie realistów, pacyfistów i hipisowskich złogów... Ciekaw jestem co na to poseł Braun...

zaloguj się by móc komentować


atelin @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 10:09
13 kwietnia 2022 14:40

Tak. Obozy dla 50+ ze starym kręgosłupem (w kwestii fizycznej) też by się przydały. W końcu umieją obsługiwać kałacha, to z grotem pójdzie szybko. Z bieganiem gorzej.

zaloguj się by móc komentować

atelin @mniszysko 13 kwietnia 2022 13:52
13 kwietnia 2022 15:00

Pytanie za milion: dlaczego w czerwcu i którego?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 14:00
13 kwietnia 2022 15:10

Środowiska narodowe też idą po rozum do głowy. Oto odezwa Bąkiewicza:

https://www.facebook.com/rbakiewicz/posts/514982786733158

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 13 kwietnia 2022 15:10
13 kwietnia 2022 15:16

Bąkiewicz już dawniej się określił

zaloguj się by móc komentować

zenekkw @atelin 13 kwietnia 2022 15:00
13 kwietnia 2022 15:21

Przecież w tym artykule jest napisane: wniosek o dołączenie do NATO ma zostać złożony na szczycie sojuszu w Madrycie, który odbędzie się w dniach 29-20 czerwca.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 13:32
13 kwietnia 2022 15:25

Pikanterii dodaje fakt, że prezydent Niemiec chciał jechać z obecną czwórką - prezydentami Polski, Litwy, Łotwy i Estonii jako lider całej tej formacji. To jest bezczelność, o czym media zapominają, eh! Zełenski miał jednak coś, aby Steinmera wyprowadzić z szerego i pokazać mu właściwe miejsce. Biuro prezydenta Ukrainy powiedziało, że spotka się z tą czwórką a ze Steinmerem nie. W tych okolicznościach to polski prezydent jest liderem tej grupy, co zresztą odpowiada rzeczywistości. I tak Ukraina obroniła i wzmocniła naszą pozycję i honor.

zaloguj się by móc komentować

atelin @zenekkw 13 kwietnia 2022 15:21
13 kwietnia 2022 15:26

Dlaczego nie wcześniej?

zaloguj się by móc komentować

atelin @zenekkw 13 kwietnia 2022 15:21
13 kwietnia 2022 15:33

"...który odbędzie się w dniach 29-20 czerwca."

Pan się szczęśliwie minął z czasem, może wróćmy aż do Krystyny Wazówny?

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 15:45

Ja nie potrafię zrozumieć, dlaczego oni nie widzą, że wspieranie Ukrainy w tej wojnie daje nam i im szanse na to, że ów cień Bandery zniknie raz na zawsze. Jeśli oni zwycieżą w tej wojnie, im Bandera nie będzie do niczego potrzebny, bo będą wreszcie mieli bohaterow prawdziwych i wielkich. Będą też wreszcie autentycznym narodem, z bohaterską historią, a nie zaledwie zakompleksionym plemieniem. No i najważniejsze: jeśli oni zwycieżą to ich wieczną zasługą bedzie to, że jako pierwsi odsłonili przed światem całą nędzę Rosji. Czym przy tym wszystkim bedzie pamieć o Banderze i UPA? 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 15:58

Mogę wrzucić tekst Ukraińca z 1980 o próbie porozumienia i współpracy WiN z UPA?

Wiąże się to z tą książką Szcześniaka i Szoty „Droga do nikąd” i uzupełnia treść na ten temat tam zawartą.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2022 15:45
13 kwietnia 2022 16:16

Nie będę się nad tym zastanawiał. Ukraina już wygrała. Trzeba będzie wiele złej woli, żeby to zatrzeć. Bohaterów i męczenników jest tam dziś tylu, że cały świat można nimi obdzielić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 13 kwietnia 2022 15:58
13 kwietnia 2022 16:17

Nie, już dajmy spokój, bo drążenie tego tematu niczemu nie służy. Wszyscy już mam nadzieję rozumieją o co mi chodzi, nikt się, mam też nadzieję, na mnie nie gniewa...I przy tym zostańmy. 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 16:23

Jak to dobrze że jest SN!

zaloguj się by móc komentować

zenekkw @atelin 13 kwietnia 2022 15:33
13 kwietnia 2022 16:32

Wal mi zenek, ja jestem równy chłopak. I nie bądź upirdliwy.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 16:16
13 kwietnia 2022 16:35

Ukraincy sa w tej chwili bardziej autentycznym narodem niz Polacy. Formowanie zaczelo sie od inwazji na Krym w 2014, rok pozniej parlament ukrainski sie okreslil wprowadzajac ustawe dekomunizacyjna, a ostatnie dwa miesiace to jest proces hartowania.

Do zwyciestwa droga jest jeszcze daleka. Sprawa jest otwarta. Jak kacapy przejma kontrole nad ich terytorium, to jest kwestia czasu, ze i w Polsce swiat znowu sie pograzy z bolszewickiej ciemnosci.

W tej chwili ginie na naszych oczach Mariupol.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zenekkw 13 kwietnia 2022 16:32
13 kwietnia 2022 16:35

Uspokój się Zenek, dobrze...

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @valser 13 kwietnia 2022 16:35
13 kwietnia 2022 16:37

W Polsce ludzie już tak przywykli do tego, że są narodem, że o jakimkolwiek rozbiciu i dekonstrukcji nie chcą nawet myśleć, a ona jest jak najbadziej możliwa. 

zaloguj się by móc komentować



mniszysko @valser 13 kwietnia 2022 16:35
13 kwietnia 2022 17:02

Ponieważ dzięki okolicznościom oni są zmuszeni i wychodzą z pułapki budowania narodu na pojęciu etni i zaczynają budować naród polityczny, ponieważ Ukraina jest dwujęzyczna i tylko na zachodzie Ukrainy mówi się non stop po ukraińsku.

Mnie będzie ciekawić co innego. Jak wojna z Moskwą zmieni spostrzeganie historii ziem na których leży Ukraina, bo przecież nie mogą nawiązywać do historycznych wyborów sojuszu z Moskwą. Wydaje mnie się, że to już powoli się artykułuje a nieszczęsny Macron to przyśpiesza:
https://wpolityce.pl/swiat/594293-ukrainskie-msz-odpowiada-na-kontrowersyjne-slowa-macrona

A jak papież Franciszek przyjedzie do Ukrainy to i Unia Brzeska się odrodzi :-)))  Ja na miejscu Moskwy zrobiłbym wszystko, aby papież w Kijowie się nie pojawił.

Jak napisałem zdaje mnie się przedwczoraj, "stawiajcie na Rzeczpospolitą, albowiem ona nie umiera nigdy". Mogę tylko dodać, że odradza się tam, gdzie byśmy się najmniej spodziewali.

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 13 kwietnia 2022 17:02
13 kwietnia 2022 17:13

Macron jest pajacem i juz z tej roli nie wyjdzie. On jest uwiklany w rozne brudne historie, dlatego wypuszcza takie komunikaty. Nikt kto ma troche rozumu nie bedzie emitowal takich baboli.

Kacapy przekreslily cala dotychczasowa historie relacji z Ukraina. Przebaczenia nie bedzie. I dobrze.

Kacapia nie ma dla nas zadnej oferty niz ta ktora teraz komunikuje, czyli walki z nazizmem. Komunikaty pod adresem Polski sa juz sformulowane. To bedzie kolejne terytorium do denazyfikacji. To oznaczy tylko jedno - masowy, zorganizowany rabunek, strzal w tyl glowy, a dla tych co przezyja - zarcie na kartki.

W Polsce przydalaby sie dekacapizacja. Trzeba ja po prostu codziennie robic, bez zadnych ustaw, programow, glosowan. Po prostu jednego komucha dziennie ze stolka mniej i bedzie dobrze.

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @zenekkw 13 kwietnia 2022 16:32
13 kwietnia 2022 17:20

Jestem upierdliwy. Masz zadanie domowe Zenek:, co to jest atelin? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 13 kwietnia 2022 17:02
13 kwietnia 2022 17:22

Non stop po ukraińsku mówi się wszędzie. To jest takie gadanie, pomagamy takiej dziewczynie ze wschodu i ona w ogóle nie mówi po rosyjsku, a mieszkała pod Mariupolem

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2022 15:45
13 kwietnia 2022 17:22

Otóż to! Polska szansa.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @mniszysko 13 kwietnia 2022 17:02
13 kwietnia 2022 17:26

Przekreślić Ugodę w Perejeslawiu. Tyle i tylko tyle.

zaloguj się by móc komentować

orjan @grudeq 13 kwietnia 2022 17:26
13 kwietnia 2022 17:31

Uznać ją jako fatalnie zły wybór dla Ukrainy i dla reszty Europy.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser 13 kwietnia 2022 16:35
13 kwietnia 2022 17:32

Słyszałam, że Rosjanie, wycofując wojska na wschód, zaminowali obszar mniej więcej o powierzchni 1/3 Polski. Trochę mi się to wydało nieprawdopodobne, ale z drugiej strony  to by tłumaczyło dlaczego tak niby odpuścili. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @BeaM 13 kwietnia 2022 17:32
13 kwietnia 2022 17:44

Sens jest wyłącznie w wyrządzeniu szkody na odchodnym. Takie minowanie nie ma żadnej wartości militarnej pomijając oczywiście absorbcję środków na usunięcie szkody, gdy to są środki przedmiotowo właściwe prowadzeniu właśnie czynności militarnych.

 

zaloguj się by móc komentować

m8 @mniszysko 13 kwietnia 2022 15:25
13 kwietnia 2022 17:49

Lider to po niemiecku Führer:-)

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 17:22
13 kwietnia 2022 17:51

Jednak wielu Ukraińców mówi po rosyjsku. Nie umiem stwierdzić, czy większość, ale bardzo wielu.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @orjan 13 kwietnia 2022 17:44
13 kwietnia 2022 17:56

To coś jak z tą szkołą, gdzie ukradli wszystkie komputery, a telewizora nie mogli wynieść, to chociaż wbili w monitor nożyczki. Trudno uwierzyć, że im nie dosypują jakiś środków rozbestwiających do żarcia

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 17:22
13 kwietnia 2022 18:17

No ja mam trochę inne doświadczenie. Ale może środowiska kościelne i religijne są bardziej zróżnicowane. Zełeński jest na przykład rosyjskojęzyczny. Może teraz się zmieniło ale kiedy startował jako kandytat na ten urząd posługiwał się przede wszystkim rosyjskim.

zaloguj się by móc komentować

wafelki @mniszysko 13 kwietnia 2022 17:02
13 kwietnia 2022 18:21

A jak papież Franciszek przyjedzie do Ukrainy to i Unia Brzeska się odrodzi :-)))  Ja na miejscu Moskwy zrobiłbym wszystko, aby papież w Kijowie się nie pojawił. 

Niemcy też pewnie mają ciepło jak o tym myślą. 

Jak napisałem zdaje mnie się przedwczoraj, "stawiajcie na Rzeczpospolitą, albowiem ona nie umiera nigdy". Mogę tylko dodać, że odradza się tam, gdzie byśmy się najmniej spodziewali.

Bogurodzice może zaśpiewiać każdy żyjący między Odrą a Donem :) 

Tekst Gospodarza potrzebny bardziej niż się może wydawać. Na szczęście w najbliższym moim otoczeniu dla wszystkich jest jasne, że Ukraina walczy też za nas. Ich wygrana to nasza wygrana. Nie mogę zrozumieć jak po prawie 50 dniach tej wojny wszyscy Polacy tego nie widzą. Przecież prościej się już nie da wyłożyć. Tu już nawet strzał kontrolny nie pomoże, cała salwa potrzebna.

zaloguj się by móc komentować

m8 @wafelki 13 kwietnia 2022 18:21
13 kwietnia 2022 18:24

Prosze Pana, Polacy tak. Ale jeszcze sa nie-Polacy.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 13 kwietnia 2022 17:02
13 kwietnia 2022 18:35

A tutaj wykluwająca się Rzeczpospolita Wielu Narodów w nowym wydaniu :-)))

https://pch24.pl/wp-content/uploads/2022/04/Kijow.jpg

P.S. Co będzie dalej to czas pokaże.

 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 18:48

Tak jest.

Duży plus ode mnie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 13:18
13 kwietnia 2022 18:52

To co piszecie idealnie choć brutalnie pokazali w jednym z pojedynków w serialu "Gra o tron".

https://youtu.be/nnWmLtw9F3Y?t=92

zaloguj się by móc komentować

ajs @mniszysko 13 kwietnia 2022 17:02
13 kwietnia 2022 19:00

Wydaje mi się, że całkowite mentalne zerwanie Ukrainy/Ukraińców z Moskwą/Moskalami, które zaczęło się od aneksji Krymu, właśnie się dokonało w wyniku tej zdradzieckiej napaści. Życzę Ukraińcom konsekwencji w odbudowie i "odmoskalowaniu" swojej własnej tożsamości. Kropkę nad i postawią wtedy, gdy zdecydują o zmianie alfabetu, z cyrylicy na łaciński. Ta decyzja całkowicie zmieni pozycjonowanie Ukrainy - zwłaszcza w oczach samych Ukraińców...  

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 16:16
13 kwietnia 2022 19:16

No i o to właśnie chodzi. Kim przy każdym z nich jest taki Bandera? Tanim oszustwem.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @mniszysko 13 kwietnia 2022 17:02
13 kwietnia 2022 19:17

Ojcze, na Ukrainie otwarcie mówi się o wojnie o pierworództwo. O wojnę o spadek po rusi Kijowskiej. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @onyx 13 kwietnia 2022 18:46
13 kwietnia 2022 19:18

Lepiej mieć ich za przyjaciół. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 17:22
13 kwietnia 2022 19:21

A my pomagaliśmy takim spod Kijowa i one wogóle nie mówiły po Ukraińsku. Tam jest kompletny kogiel mogiel, dziennikarz pyta po Ukraińsku a urzędnik z Chersonia odpowiada po Rosyjsku.

zaloguj się by móc komentować

michal-liduk @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 19:54

Świetny tekst. Duży plus.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @wafelki 13 kwietnia 2022 18:21
13 kwietnia 2022 20:06

I mokro w gaciach. Niemcy ciepło i mokro. Marna dla nich pociecha że przynajmniej nie będzie to Benedykt XVI. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2022 19:16
13 kwietnia 2022 20:07

Mocno zblednie jego gwiazda, winowat, swastyka.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @K-Bedryczko 13 kwietnia 2022 19:17
13 kwietnia 2022 21:08

Mam tego świadomość. Dlatego przypomniałem rozróżnienie Jacka Drobnego. Nazywanie Moskali Rosjanami jest przyznaniem im racji w sporze o pierworództwo.

zaloguj się by móc komentować

Nova @K-Bedryczko 13 kwietnia 2022 19:17
13 kwietnia 2022 21:12

Nigdy dość powtarzać, że "zbieranie ziem Ruskich " przez państwo Moskiewskie to uzurpacja i zawłaszczenie.Jest nadzieja, że teraz to się odwróci i Ukraina narzuci sama sobie doktrynę scalania ziem Ruskich. Było by wtedy wesoło. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 13 kwietnia 2022 09:54
13 kwietnia 2022 21:15

Tak...

...  dzisiejszy  wpis  Pana  Gabriela  jest  genialny  !!!

A  Lunja  od  samego  poczatku  byla  organizacja  WROGA  Polsce  i  Polakom,

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 17:22
13 kwietnia 2022 22:12

Ode mnie wielki plus za ostatnie wpisy!

Znam rodzinę ze wschodniej Ukrainy, która do 2014 rozmawiała po rosyjsku, po zagarnięciu Krymu postanowili mówić wyłącznie po ukraińsku.

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 22:24

Coryllus pytał w jednym z poprzednich wpisów o książki o akcji Wisła.

Warto sobie jeszcze jedną rzecz odświeżyć. "Wołyń" Smarzowskiego miał premierę 2 i pół roku po aneksji Krymu. Ot tyle, by w sporym pośpiechu coś nakręcić. Ciekawa jest lista nagród n.p. choćby nagroda na festiwalu filmów polskich w Moskwie i odbiór w Niemczech i na Ukrainie. Szczegóły poniżej. 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wo%C5%82y%C5%84_(film)

A potem oczywiście licytacja siekiery. Nie ma przypadków, są tylko prace zlecone.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @betacool 13 kwietnia 2022 22:24
13 kwietnia 2022 23:09

No właśnie jest ciekawa relacja 2017 rok " po po premierze na festiwalach filmowych nie mówiło się w Rosji także o „Wołyniu”, którego premiera w ramach Wisły spowodowała duże zamieszanie.

Kilka osób wyszło jeszcze w trakcie projekcji, a jak relacjonuje Swietłana Chochriakowa, redaktorka magazynu filmowego „Kultura”, z ust z niektórych opuszczających salę miały paść słowa: „Śmierć chachłom”, jak obraźliwie określa się Ukraińców.

Dyskusja po seansie, w której produkcję reprezentował Lech Dyblik, jedyny polski aktor, który zagrał nie Polaka, tylko Ukraińca, miała wysoką temperaturę głównie za sprawą wyjątkowo oburzonego tematem filmu widza. Mężczyzna, który przedstawił się jako zastępca nieżyjącego rosyjskiego deputowanego Rochlina, zwyzywał twórców od propagandystów nazizmu, mówił o zadawaniu ciosu w plecy Ukrainie będącej w stanie wojny, insynuował, że obraz powstał na zlecenie Federacji Rosyjskiej i za jej pieniądze." (?)

https://www.tygodnikprzeglad.pl/polskich-filmow-rosji/

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 13 kwietnia 2022 17:13
13 kwietnia 2022 23:20

"Kacapia nie ma dla nas zadnej oferty niz ta ktora teraz komunikuje, czyli walki z nazizmem. Komunikaty pod adresem Polski sa juz sformulowane. To bedzie kolejne terytorium do denazyfikacji. To oznaczy tylko jedno - masowy, zorganizowany rabunek, strzal w tyl glowy, a dla tych co przezyja - zarcie na kartki."

Nikt nie wie jak się będzie rozwijać sytuacja, ale faktem jest że Ukraińcy zadają Rosjanom poważne straty.

Doszły mnie tu  słuchy, to znaczy rozważania ludzi z kręgów i wojskowych i politycznych, różnych analityków, odnośnie opcji zakładającej najczarniejszy scenariusz - tzn. eskalację az do 

uzycia broni nuklearnej, i to tej strategicznej, czyli dalekiego zasięgu.

Putin nie jest w stanie takiej wojny z zachodem wygrać, a ściślej z Amerykanami i Brytyjczykami. Bo Niemcy i Francuzi to pierdoły i agenci ruscy.

Obie strony - USA i Rosja posiadają międzykontynentalne pociski balistyczne przenoszące głowice nuklearne.

Taka broń jest w stanie jednym uderzeniem praktycznie zniszczyć wielomilionowe miasto, więc mogą Rosjanie zniszczyć kilka wielkich miast amerykańskich na wybrzeżach i na południu, ale Stany to przeżyją, bo mają odpowiednio skonstruowaną infrastrukturę, i pod względem militarnym i administracyjnym i politycznym.

Jeśli Amerykanie w odwecie zniszczą dwa miasta: Moskwę i St. Petersburg, a są to w stanie zrobić, to jest to koniec Rosji. To są dwa głowne ośrodki decyzyjne, gospodarcze i polityczne.

Bez nich Rosja jest jak człowiekk pozbawiony głowy.

zaloguj się by móc komentować

betacool @BTWSelena 13 kwietnia 2022 23:09
13 kwietnia 2022 23:26

He,he ... Z linkowanego artykułu:

– Polskich filmów w Rosji nie ma. Do bardzo ograniczonej dystrybucji w ostatnich latach trafiły „Pokłosie” Władysława Pasikowskiego, bo film miał rosyjskiego koproducenta,

zaloguj się by móc komentować

betacool @Szczodrocha33 13 kwietnia 2022 23:20
13 kwietnia 2022 23:28

Z Finlandią w NATO, będą mieli pistolet tuż przy skroni. 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @betacool 13 kwietnia 2022 23:26
13 kwietnia 2022 23:38

Jak to nie ma...  za  „Stawkę większą niż życie” i „Czterech pancernych”  rosyjska publika damska szalała na sam widok Stasia Mikulskiego .Nie mówiąc o Marusi i ten urzekający czołg... To były przeżycia...

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @betacool 13 kwietnia 2022 23:28
13 kwietnia 2022 23:54

Więc może Putin w końcu zrobi to co główny bohater filmu "Pierrot le Fou", czyli po naszemu Szalony Piotruś [1965r. z Belmondo].

Owinie sobie łeb ładunkami dynamitu i podpali lont.

Oby jak najszybciej.

zaloguj się by móc komentować

m8 @mniszysko 13 kwietnia 2022 21:08
14 kwietnia 2022 03:18

Na samym poczatku tej inwazji tez pomyslalem o Jacku Drobnym i jego rozroznieniuMoskwa to nie ruscy/rosjanie.

Zamilklem o tym , bo zauwazylem ze w mediach ukrainskich bazowali na rozroznieniu Ukrainiec/Rosjanin.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 13 kwietnia 2022 22:24
14 kwietnia 2022 06:44

I teraz zobacz ilu tych zdrajców tutaj jest. Cały tak zwany świat kultury. Ja codziennie dostaję po kilka zaproszeń na fejsie od ludzi zatroskanych losem Polski i jej złymi relacjami z Rosją. Chrystus Król wyskakuje na początku, za nim Agnieszka Piwar, a potem różnie, albo Tomek Sommer, albo któryś z naszych kolegów dla uwiarygodnienia. Wywalam wszystkich, ale ciągle przychodzą, albowiem potrzebny im jest jakiś kanał dystrybucji do zatkania. To jest coś absolutnie straszego. Gdyby ruscy to weszli wszyscy zostalibyśmy zabici, a polskie elity klaskałby w ręce. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 13 kwietnia 2022 23:28
14 kwietnia 2022 06:46

Może się zdarzyć, że Finowie nie zechcą wejść do NATO, ale wtedy sprawa też będzie już jasna

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 13 kwietnia 2022 23:38
14 kwietnia 2022 07:44

J23 znowu nadaje - wiecznie żywe innego świata dla wielu obywateli RP nie ma 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 06:44
14 kwietnia 2022 07:48

Marzą oni, że nowy pan któremu zawierzają doceni ich wysiłki i dostąpią władzy nadzorców 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 06:44
14 kwietnia 2022 10:11

Dokladnie  tak...

...  dlatego  "nasze  elYty",...  a  przynajmniej  zdecydowana  ich  wiekszosc  nalezy  zmyc  "corega  tabs"...  z  sila  wodospadu  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 14 kwietnia 2022 07:44
14 kwietnia 2022 10:27

Akurat bingo,bo mignął mi na jakimś kanale. J23 nadaje nadal,-wyprodukowany w latach 1967–1968, -nawet tytuł "Stawka większa niż życie" ślicznie się układał z zamiarami.. A przyjaźń z narodem radzieckim była niezawodna,która łomotała wroga wspólnie,ku zadowoleniu szarej łykającej masy,porzerzając im horyzonty i sympatię. To był serial,który świetnie nadawał się także do importu na festiwal w Moskwie.

zaloguj się by móc komentować

Christianus @Marcin-K 13 kwietnia 2022 10:06
20 kwietnia 2022 00:38

Wydaje mi się, że to tylko etap. Mówię z autopsji, sam przerobiłem kolejne - od "nieinteresowania" się polityką, bo to syf i gnój etc. (szczenięce lata liceum i tuż po; jak już coś człowiek potrzebował w towarzystwie się określić, to ofc "PiS jest zły", ew "wszyscy są tacy sami", "ciemnogród" itd. itp.) aż po dotarcie na SN. Trafiłem tu zresztą zafascynowany tematami poruszanymi przez pewnego - obecnie - posła, będąc pod wrażeniem jego filmów ;)) (dokopując się głębiej i głębiej, natrafiłem na nagrania z Gospodarzem - i w konsekwencji tutaj).

Zasadnym jest pytanie, jak doprowadzać innych przez etapy kolejne - mam w swoim środowisku przekrojowe spojrzenie na tę młodszą część społeczeństwa (przed 40') , i dostrzegam podobny schemat u wielu osób (oczywiście - etapy różne, od wciąż lewackich do bezmyślnie prawackich -bo prawicowymi bym tego nie nazwał).

zaloguj się by móc komentować

Christianus @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 10:09
20 kwietnia 2022 00:56

Pomysł genialny - z jednym zastrzeżeniem. Pierwszy powinien być na trzydzieste urodziny. I być obowiązkowy.

Kolejne jak ten pierwszy nie pomoże (wiem, że ciężko uwierzyć, ale.. naprawdę różne są przypadki kliniczne). Oczywiście wszystko płatne, z własnej kieszeni.

I przypadki beznadziejne od razu do doktora Święcickiego.

Tylko skąd wziąć tylu Valserów.. Cóż, nie od razu Rzym zbudowano. Żeby wspomóc inicjatywę, zbiórka na Patronite etc. 

zaloguj się by móc komentować

Christianus @K-Bedryczko 13 kwietnia 2022 10:12
20 kwietnia 2022 01:07

Durniów, owszem. Ale, parafrazując klasyka - to ciągle nasi durnie.

Przepraszam za śmiałość, ale z tego co obserwuję to mogłoby się okazać, że wyjechałaby ponad połowa lekką ręką ;/

zaloguj się by móc komentować

Christianus @Marcin-K 13 kwietnia 2022 10:51
20 kwietnia 2022 01:18

..nie skończyli, bo miejsc nie ma. Jest gorzej niż ze (stereotypowymi?) więzieniami.

zaloguj się by móc komentować

Christianus @Marcin-K 13 kwietnia 2022 10:51
20 kwietnia 2022 01:40

..nie skończyli, bo miejsc nie ma. Jest gorzej niż ze (stereotypowymi?) więzieniami.

zaloguj się by móc komentować

Christianus @betacool 13 kwietnia 2022 13:31
20 kwietnia 2022 01:45

Mocne, trzeba to rozpropagować gdzie się da:

"Co może zaoferować Berlin?

1000 hełmów i 2000 euro."

Napisać na kartce i rzucać prounijnym w twarz.

zaloguj się by móc komentować

Christianus @mniszysko 13 kwietnia 2022 17:02
20 kwietnia 2022 02:01

"..Ja się zowę Rzeką Podziemną

Bóg jest ze mną, 

Orzeł nade mną.."

Także, jak już było wspomniane - Bóg z Nami!

;)))

 

https://youtu.be/le5R6E1nffM

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Christianus 20 kwietnia 2022 02:01
20 kwietnia 2022 06:52

Czy może pan trochę zwolnić? 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować