-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Oczywiście, że równoległe światy istnieją!

Nie wiem dlaczego kolega Zbigwie zrobił wczoraj z tego faktu tak doniosłe odkrycie. To jest rzecz wręcz nudnawa i powszednia. Kłopot z równoległymi światami jest taki jednak, że lepiej tam nie zaglądać, bo może nam się przytrafić coś złego. Nie po to bowiem tworzy się takie światy, bo je się tworzy, nie powstają same z siebie, żeby byle kto odkrywał ich istnienie i próbował je eksplorować. No, ale my spróbujemy.

Na pewno mi nie uwierzycie, ale napisała do mnie wczoraj Jola, nie Jola tropiciel, ale inna, która jest tu z nami jeszcze dawniej chyba. Napisała i oznajmiła mi, że jest wnuczką Jana Chudzika. Napisała, że córka Jana Chudzika, jej mama Stefania zmarła tego roku na Wielkanoc, a jego syn, a brat tej mamy, zmarł w zeszłym roku. I to jest naprawdę niesamowite. Ja bowiem na sprawę Jana Chudzika trafiłem wczoraj po raz pierwszy w życiu, a mimo tego, że rozmawiałem z Jolą wielokrotnie nigdy nie zeszło się w tych rozmowach na takie tematy.

Napisałem wczoraj, że oto osiągnęliśmy dno, ale mało kto to zauważył. Trochę szkoda. Byłem mocno rozczarowany komentarzami pod wczorajszym tekstem. A wieczorem po liście Joli byłem wręcz załamany. Zestawcie sobie bowiem takie fakty. Żyje w Polsce rodzina zamordowanego działacza ruchu narodowego, zamordowanego w sposób bestialski, skrytobójczo i podstępnie. Na pewno odpowiednie czynniki o tym wiedzą, nie ma wyjścia. Wszyscy wszystko wiedzą, to jest znana prawda. Premier Buzek jednak nie odwiedza tej rodziny i nie mówi im – stała się niesprawiedliwość, musimy się z tym uporać, minęło wiele lat, ale Polska o tym pamięta. On najspokojniej w świecie jedzie to potomka człowieka, który za zamordowanie Chudzika był sądzony. Jedzie także do innych poetów, rozsianych po całym kraju i robiących w warunkach lokalnych tak zwaną kulturę. Po co? Sprawdza placówki propagandowe w terenie i poklepuje po plecach zasłużonych towarzyszy, których listę ktoś mu podsunął, bo on sam przecież sam na ten pomysł nie wpadł. Tak to wygląda.

Teraz kolejna okoliczność. Obejrzyjcie sobie jakiś film z gatunku dawniej zwanego westernem. Obejrzyjcie i sprawdźcie co się dzieje, kiedy jakiś bandyta, albo Indianin, albo traper zastrzeli amerykańskiego oficera. Nie bacząc na trudności, na dziką przyrodę i wrogo usposobionych tubylców, odpowiednio przeszkoleni ludzie ścigają takiego nawet za granicą Kanady i Meksyku, dopóki go nie złapią i nie postawią przed sądem lub po prostu nie zabiją na miejscu. Nasza historia, rozgrywa się w roku 1933, w Galicji, która ma dobrze ugruntowane tradycje gangsterskie. Mamy od kilkunastu lat wolne państwo, stojące na straży sprawiedliwości. W państwie tym, komisarz policji planuje w sposób niezwykle profesjonalny zamordowanie oficera wojska polskiego. Przypadkiem ginie także kolega tego oficera – Jan Chudzik, dziadek naszej koleżanki Joli. Za podżeganie do zabójstwa komisarz policji dostaje pięć lat więzienia, a dwaj sprawcy mordu po dwa lata. Wychodzą jeszcze przed wojną. Sam zaś główny planista zostaje dyskretnie usunięty z tego świata, co oznacza tyle jedynie, że nie on był głównym graczem. A kto? Na to pytanie mógłby może odpowiedzieć premier Buzek, tylko kto go zapyta?

Kolejna okoliczność – w czasie trwania procesu, poważnego procesu, demaskującego wprost nieistnienie państwa, za które młodzi Polacy już wkrótce będą masowo oddawać życie, prowadzeni na rzeź przez równie jak oni sami niezorientowanych przywódców, w czasie tego procesu rozkręca się inny proces. Jest to proces osłonowy, proces wodewilowy, a jego bohaterką jest kobieta - Rita Gorgoń. O tym drugim procesie pisze się do dzisiaj, jako o tak zwanej ciekawostce sądowej. I to jest wyraz poważnego zidiocenia moim zdaniem, a także demaskacja roli, jaką wśród nas odgrywają tak zwani popularyzatorzy historii.

Mamy przed oczami dowód wprost wskazujący na to, że w państwie rządzą organizacje niejawne. Nie może być bowiem tak, iż komisarz policji zleca zamordowanie oficera wojska. To są rzeczy nie do pomyślenia w strukturze zwanej państwem, albowiem natychmiast włączają się systemy alarmowe i zaczyna działać mechanizm oczyszczania szeregów. To znaczy komisarz zostaje skazany, potępiony, zdegradowany, a jego imię i nazwisko znika z kartotek, annałów, broszur i w ogóle ze wszystkiego. Potomkowie zaś komisarza mają nielichy kłopot, bo muszą coś zrobić ze swoim życiem. Tymczasem u nas jest odwrotnie. To potomkowie ofiary mają kłopot, a potomek komisarza „jest odwiedzony” przez premiera. Oznacza to, ta sytuacja, że równoległe światy istnieją. Struktura zaś, którą my uznajemy za rzeczywistość prawno-polityczną jest fikcją. A skoro tak, to jej bohaterowie, wszyscy jak jeden, z rotmistrzem Pileckim na czele są po prostu skończonymi durniami i frajerami. O co innego bowiem chodzi, nie o oddawanie bezmyślnie życia za tę fikcję.

Kolejna okoliczność – powinowaty zleceniodawcy tego mordu, adwokat Jarosz, broniący takich istot jak Wanda Wasilewska i Wanda Krahelska, odnosi się krytycznie do procesu przeciwko zabójcom oficera i jego kolegi. Uważa, że to sądowa hucpa. Nie z takich jednak przyczyn, które my uważamy za ważne, ale z innych. Po wojnie zaś pan ów jest jednym z najbardziej zasłużonych adwokatów i wstępuje w szeregi tak zwanych prawników postępowych.

Bogu ducha winien Janusz Szuber, poeta-inwalida, który ma to nieszczęście, że jest potomkiem zleceniodawcy tego mordu, mógłby jednakowoż siedzieć cicho i nie dedykować swoich wierszy już to Liberze, już to Mentzelowi. Zachodzi bowiem obawa, że on może to czyni celowo, żeby podkreślić więź jaka łączy go z tymi luminarzami kultury, więź rzecz jasna duchową. Libera zaś został w tym roku laureatem nagrody im. Lecha Kaczyńskiego. Do mnie zaś napisała Jola, wnuczka zamordowanego Jana Chudzika. Czy to nie dziwne?

Teraz pora na wnioski. Dlaczego mogło dojść do tego okropnego mordu? Otóż dlatego, że alternatywny świat, który jest światem realnym przykrytym państwową fikcją, zbudowany jest według schematu lansowanego kiedyś przez Wałęsę. Jest lewa noga, prawa noga i to co pośrodku. Lewa noga jest silna i umięśniona i to ona zwykle kopie wszystkich po tyłkach. Istnienie zaś prawej nogi zaplanowane zostało jako szyderstwo. Po to dokładnie, by lewa noga miała kogo kopać i by owo kopanie uwiarygadniało państwową fikcję. Korporacjonizm lewicowy jest lepszy, bo jest bardziej światowy i ma za sobą tradycję zwycięskiej wojny z czerwonym. Korporacjonizm prawicowy jest gorszy, bo wyklucza niektórych, na przykład Żydów z obszarów wymiany. To ostatnie stwierdzenie jest oczywiście tylko pretekstem do tego, by bezkarnie mordować działaczy prawicowych, albowiem Żydów nie można tak po prostu wykluczyć z jakiegoś obszaru. To są mrzonki i głupstwa. Więcej – to jest pułapka, w którą działacze prawicowi, narodowi wpadają zawsze. Po prostu zawsze. Nie rozumieją oni także, że ich istnienie zostało zaplanowane. Po to, by lewica, która jest tu powołana do tego, by nadzorować lokalsów w tym rezerwacie, miała od czasu do czasu z kim wygrać. Co oczywiście jasno ma wskazywać na to, że państwo istnieje, że toczą się w nim jakieś spory, że to jest żywe, a ludzie mają poglądy, których chcą bronić, nawet jeśli są one niesłuszne i godne potępienia, jak na przykład poglądy Jana Chudzika.

Nie możemy mieć złudzeń, że jest inaczej, bo nas wytłuką. Słuchajmy więc uważnie co mówi minister Gliński, jakie deklaracje składane są w czasie konferencji Polska Wielki Projekt, bo to są rzeczy istotne dla naszego życia. I oni tam, chcąc nie chcąc, muszą się wysypać ze swoimi wobec nas planami. Zwróćcie uwagę na jedną jeszcze bardzo charakterystyczną okoliczność. Jak traktowani są działacze narodowi, endeccy przez socjalistów? Tak jak ci, którzy targnęli się na życie amerykańskiego oficera, co mogliśmy nie raz oglądać w westernach. To są ludzie nie zasługujący na nic, ani na współczucie, ani na dobre słowo, po prostu na nic. Na śmierć jedynie i na różne szyderstwa.

Dzięki Jola za list i tę niesamowitą historię.

 

Zapraszam wszystkich na stronę www.prawygornyrog.pl



tagi: socjaliści  państwo  tradycja  narodowcy  jan chudzik 

gabriel-maciejewski
21 maja 2018 07:54
90     6801    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

JK @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 09:03

Jeśli istnieją światy równoległe, a z tego co pan napisał - istnieją nie tylko w rozważaniach fizyków, to nam pozostaje już tylko mistyka albo emigracja wewnętrzna. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 09:08

Być może dla wielu czytających to są sprawy historyczne - tymczasem to się dzieje tu i teraz. Nie jestem ostatnio zbyt wylewny - powiem jedynie tyle - tekst powyższy (podobnie, jak wczorajszy) - to wersja optymistyczna w zestawieniu z tym, co dzieje się w innych obszarach życia. W tych innych - narzędzia oddziaływania są o wiele ostrzejsze, niż szeroko rozumiana kultura. Z kultury, traktując sprawę indywidualnie - można przynajmniej próbować się wyłączyć - starać się nie poddawać praniu mózgu. Trudniej wyłączyć z tego dzieci. Pop czy propaganda demoluje mózg i emocje - ale nie stosuje różnych form przemocy - w innych obszarach tak różowo już nie jest. Przypuszczenie, że obecna władza nad tym panuje jest złudne.

Przepraszam, że tak krótko -  i enigmatycznie - ale śmiem wątpić, czy poza nielicznym gronem znanych tu czy medialnie i może licznejszym ale milczącym - jest jakaś większa grupa gotowychy stanąć w prawdzie. Chcę podziekować tym, co tutaj to potrafią - i nie ustają w wysiłkach, pomimo panoszącego się "syndromu Sowińca", że to tylko taka zabawa - czy też gorzej - w przypadku tych, reprezentują motywacje niejasne i nierozpoznane.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @JK 21 maja 2018 09:03
21 maja 2018 09:10

Istnieje świat wyobrażeń i narracji - i świat realny. Świat narracji ma stworzyć fałszywe wyobrażenie o świecie realnym.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 09:18

Czy to znaczy, że w sferze społecznej nie jesteśmy w stanie odnaleźć świata realnego, bo jest on poddany stałej deformacji przez narzuconą narrację.

zaloguj się by móc komentować

JK @JK 21 maja 2018 09:18
21 maja 2018 09:18

To było do pana Wolframa

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 09:19

Coryllusie prosze sie nie dziwić ,ze nikt z komentatorów nie rozpisywał sie na ten temat , bo praktycznie większość nie slyszała o tej sprawie , osobiscie przyznam sie ,ze pierwszy raz usłyszałem o tej historii od Ciebie..

Chwała Tobie ,ze nam ukazujesz , demaskujesz pewne fakty.. W tym przypadku tragedii z przed 85 lat ,ktora wydarzyła sie w maju i dzis rowniez mamy maj.. I Bog tak chciał ,ze rowniez odezwała sie Pani Jolanta wnuczka Pana Chudzika.. Niesamowita historia.. To powinno Cie utwierdzic ,ze wykonujesz doskonała pracę i podązasz  w dobrym kierunku.. Jeszcze raz ,Chwała Tobie za prace jak wykonujesz..

Cała ta historia domaga sie aby była opisna w książce.. Byc moze, w przyszlosci ktoś sie znajdzie i ja dokladnie przedsawi.

Serdeczne Pozdrowienia dla Szanownej Pani Jolanty.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 09:21

Jakiś czas temu pisałam u @magazynier o przestrzeniach Riemana ...to jest pewna konstrukcja.  Bardzo przydatna zawsze.

I dzisiaj. Wszystko jest czytelne jeśli się posługiwać czystymi pojęciami. 

Język humanistyki "kłamie "...

.

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @JK 21 maja 2018 09:18
21 maja 2018 09:21

Jesteśmy - jak najbardziej, ale nie każdy chce - i nia każdy ma motywację. Poza tym cena bywa wysoka. Zazwyczaj, gdy używam słowa "cena" - pada pytanie o kwotę - i czasem jest to kwota - czasem tylko skazanie się na margines, wynikły z odmowy wkomponowania się w system.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Wolfram 21 maja 2018 09:21
21 maja 2018 09:23

Wie Pan, tak miałam ułożone w życiu ze byłam na obrzeżach. Da się. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 09:29

Gabryś, talmudyści stanowią szczyt kasty Antykościoła, zarządzają obiegiem finansowo-towarowym, a Asyryjczycy/Medopersowie/Macedończycy/Rzymianie tworzą główne zbrojne ramię Antykościoła, a są też pomniejsze jak grupa muzułmańska. Cały wic polega na ponownym połączeniu wschodniej, indyjsko-buddyjskiej gałęzi Antykościoła z zachodnią, rzymską częścią Antykościoła, przy czym stolica ma być w Jerozolimie. Dwa tysiące lat temu przedstawiciele tych gangów oczekiwali przyjścia Antychrysta z Indii, a przyszedł Chrystus. W dodatku Rzymianie zostali użyci do zniszczenia Świątyni Jerozolimskiej.

Celem przedstawicieli gangów jest zbudowanie Trzeciej Świątyni Jerozolimskiej i czczenia w niej Antychrysta, co oznacza, że katolicy mają trafić do piachu jako przeszkadzający w zawarciu porozumienia. Tamtym idzie o to, żeby wreszcie zawrzeć światowe porozumienie okrągłego stołu i spokojnie pasożytować na tym, co ze świata zostanie. Nie mogą więc przejmować się tym, że został zamordowany działacz obozu narodowego. Na wieść o tym najchętniej by powiedzieli, że słusznie został zamordowany.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Maryla-Sztajer 21 maja 2018 09:23
21 maja 2018 09:29

Wie Pan, tak miałam ułożone w życiu ze byłam na obrzeżach. Da się. 

Oczywiście, że się da - mnie to też dotyczy. Proszę jednak pomyśleć gdzie będziemy jako wspólnota, - gdy wszyscy trafimy na obrzeża. To "bycie na obrzeżach" zakłada, że kiedyś jednak będzie normalnie - a tu się okazuje cora bardziej, że to tylko hipoteza.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 09:30

Jeśli będzie mało komentarzy to tylko dlatego że to, co zostało tu napisane, stanowi paraliżująca wręcz prawdę. Wielu z nas o tym wie,  Panie Gabrielu, a lepiej nic nie napisać niż pozostawić po sobie jakiś trywialny bełkot.  Kiedyś Pan już pisał,  że patrioci niczego nie rozumieją. Nie rozumieli też,  że ich wizja Polski nie będąc popartą czołgami,  skazana była zawsze na porażkę. Zresztą o jaką Polskę oni walczyli?  Sanacyjna? Kolejne pokolenia są mielone aby ośrodki prawdziwej władzy czuły się bezpieczne. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Wolfram 21 maja 2018 09:29
21 maja 2018 09:42

Nie mogę nigdzie znaleźć wiersza Szubera "Przedwiośnie 1935"...akurat tego nie publikują

zaloguj się by móc komentować

JK @Wolfram 21 maja 2018 09:29
21 maja 2018 09:48

Papież Franciszek i Jezuici mówią żeby iść na peryferia. Albo to jest dobrze rozeznane i kiedyś peryferia staną się mainstreemem albo to jest ucieczka. Teraz druga kwestia: gdzie są prawdziwe peryferia.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 09:53

Ciekawe jakiego wyznania byli ci luminarze kultury odwiedzani przez Buzka. W przypadku Pilcha to wiadomo, bo obaj pochodzą z rejonu, gdzie ewangelicy stanowią znaczący udział w lokalnej społeczności.

Że Buzek jest pod ochroną to wystarczy przypomnieć casus Marcinkiewicza, któremu media nie dają spokoju do tej pory, a o obecnym prywatnym życiu byłego premiera i implikacjach z tym związanych w prasie prawie sza, poza Gazetą Warszawską. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 09:57

Sensowny komentarz pod wczorajszą notką był poza moimi możliwościami.  Wymagałby notki takiej jak ta. Ewidentnie jest tak, że to się bardziej czuje niż wie. Zwłaszcza dorastając w Rycicach. Ale chyba w Lublinie też. Wszyscy trochę mamy dylemat Glińskiego: albo akceptujemy kwiat fikcji z uśmiechem na twarzy, albo wypadamy z gry. Tyle, że w dzieciństwie to oznaczało, że będzie się trzeba bawić samemu, a w dalszych etapach może oznaczać fizyczną eksterminację.

zaloguj się by móc komentować


Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 10:04

Takich spraw jak mjr. Władysława Owoca i jana Chudzika było więcej. Ja znam z przekazów ustnych, iż w 1938 roku na manewrach KOP w okolicach Tarnopola zginął kp. Henryk Szrubarski. W wersji oficjalnej był to wypadek. Kapitan sympatyzował w sposób jawny ze SN, były nawet opinie że w sposób ostentacyjny. Na marginesie można dodać to, co stało się z palcówką nr 10 KOP w Tarnopolu po wkroczeniu bolszewików na te tereny https://pl.wikipedia.org/wiki/Plac%C3%B3wka_wywiadowcza_KOP_nr_10

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Wolfram 21 maja 2018 09:29
21 maja 2018 10:06

Jak to gdzie?

"Rezerwat dla Apaczów" jest taką alternatywą

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 10:09

Zajrzałem jeszcze tu

https://culture.pl/pl/tworca/janusz-szuber

Podobny do Gudzowatego. W bibliografii występuje nazwisko Grażyny Jarosz.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Jarosz

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 10:13

Tutaj taniej, bo cena Rynku 14/1 obniżona z 14,90 na 11,62

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 21 maja 2018 09:42
21 maja 2018 10:13

Wiersze łatwiej pochować niż prozę. Uwierz. Dużo mniejsze nakłady były i jeszcze mniej ludzi się nimi zajmuje.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 10:16

A sama historia chyba pasuje do trzeciego tomu baśni...

Ja wierzę w majowe inspiracje.

zaloguj się by móc komentować


Draniu @Maryla-Sztajer 21 maja 2018 09:23
21 maja 2018 10:19

Oczywiście ,ze sie da.. Ale niekoniecznie ,bo aby utrzymać resztki własności odziedziczonej ,trzeba sie niezle gimnastykowac i z roku na rok jest ciężej... Mozna powiedzieć ,ze jest to maskara.. Doba nie wystarcza.. A umoczenia sie w system, niestety nie da się uniknąć... Zamordystyczne prawo podatkowe jest gwoździem do trumny wszelkiej własności osob ktore nie bryluja w kompradorskim kapitaliźmie.. A więc da się jak sie nie ma własności ,a jak sie ja ma to sie nie da.. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @JK 21 maja 2018 09:48
21 maja 2018 10:20

To nie są tacy jezuici, jacy na dwieście lat uratowali Polskę przed protestantyzmem, który ostatecznie ujawnił się w postaci Konstytucji 3 Maja.

zaloguj się by móc komentować

JK @tadman 21 maja 2018 09:53
21 maja 2018 10:27

Marcinkiewicz to sam się eksbicjonuje

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Wolfram 21 maja 2018 09:29
21 maja 2018 10:29

Może już nudzę,  ale to gdzie będziemy zależy od młodszych ode mnie. Mój stan zdrowia co raz bardziej mnue wyklucza z działania. 

Wczoraj napisałam w komentarzu  : póki my żyjemy.  Więc kiedy mogę to się staram. .

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Draniu 21 maja 2018 10:19
21 maja 2018 10:30

To prawda. Ale co inaczej ?? 

Położyć się i umrzeć? 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Maryla-Sztajer 21 maja 2018 10:30
21 maja 2018 10:53

No nie popadajmy w skrajności :).. Póki mamy siły i jeszcze glowa nie szwankuje to sie nie nalezy poddawać,  pozostaje nadzieja i wiara ,i tego trzeba sie trzymać ,nawet w momencie kiedy ta bilzsza i dalsza perspektywa  jest pesymistyczna.. Nasi przodkowie są tego dowodem..  Historia opwiedziana przez Coryllusa ,rowniez jest tego dowodem.. 

zaloguj się by móc komentować

JK @krzysztof-laskowski 21 maja 2018 10:20
21 maja 2018 11:05

No jednak kasata zakonu zmniejszyła trochę dynamikę. Jednak do dzisiaj jest to najliczniejszy zakon męski.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @JK 21 maja 2018 11:05
21 maja 2018 11:13

Nieważne, jak liczny, a ważne, jaką doktrynę jego przedstawiciele szerzą obecnie. Doktryna ta znajduje się na biegunie przeciwnym wobec doktryny szerzonej przez zakon do jego likwidacji w XVIII wieku. 

zaloguj się by móc komentować

JK @Wolfram 21 maja 2018 09:29
21 maja 2018 11:20

Bardzo trudno jest budować wspólnotę/społeczność opartą o pozytywne cele. To widać n.p. na tym blogu. Bo łatwiej jest strolować czy skrytykować niż coś dodać.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 11:32

No równoległe światy się mają świetne, nawet nie zauważyłem kiedy nasz ulubieniec, przestał być naszym ulubieńcem: https://opinie.wp.pl/program-hofmana-w-wp-ciemna-strona-polityki-6254119761663617a

zaloguj się by móc komentować

tadman @valser 21 maja 2018 11:48
21 maja 2018 11:51

Rola-Żymierski choćby.

zaloguj się by móc komentować

chlor @valser 21 maja 2018 11:48
21 maja 2018 12:06

Zwykłe gangsterskie porachunki nie wymagają aż takiej ochrony ze strony państwa. W dodatku ochrony ciągłej do dziś.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 21 maja 2018 11:48
21 maja 2018 12:28

No nie, mamy Jolę i jej świadectwo. To nie jest większe frajerstwo. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 12:37

Niesamowite obie notki. No i teraz widać gołym okiem: ciągłość. III RP to w prostej linii kontynuacja II RP.

PS. Poeta Janusz Szuber studiował polonistykę na tym samym roku co pisarz Libera i melorecytatorka studencko kabaretowa Magda Umer. Docenił go pisarz Paweł Huelle. Więc może dlatego docenił go też pan Buzek. Janusz Szuber szczyci się korzeniami niemieckimi z osadnictwa z XV w.  To jeszcze lepsza ciągłość.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 21 maja 2018 12:37
21 maja 2018 12:40

Nie wiedziałem, że korzenie pomagają w poezji. Ojciec Haendla był podobno rzeźnikiem, ale on sam o tym za często nie opowiadał. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 21 maja 2018 12:38
21 maja 2018 12:41

Jestem przy ostatnim rozdziale II tomu Baśni socjalistycznej. Ciągnie się to jak nie powiem co, postaram się dokładnie wyjaśnić tam na czym polega błąd popełniany przez ruch narodowy. Nie będzie to bynajmniej głaskanie tego ruchu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 21 maja 2018 12:38
21 maja 2018 12:43

Poza wszystkim - zabijanie oficera ze śrutówki to jest duża ekstrawagancja w naszych okolicach, bardzo duża. Myślę, że Luca Brasi by się zawahał....

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 21 maja 2018 12:40
21 maja 2018 12:46

To musi być humbug. Ja też mam niemieckie korzenie, a poezji nie piszę. Nic też nie skomponowałem. Może korzeń musi wyrastać z jakiejś szczególnej gleby...

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @valser 21 maja 2018 11:48
21 maja 2018 12:53

Naiwniactwem jest wiara, że ludzie kierujący Polską, dawniej lub dziś mogą być wyłącznie ideowcami. Gangi były, są i będą. My możemy tylko wybrać między gangami oceniając, lepiej lub gorzej, który z nich mniej szkodzi w sprawach nas interesujących, jeśli będziemy w stanie wniknąć w realne mechanizmy władzy. Kluczem jest oczywiście przepływ kasy. Podobnie mamy pewien wpływ na jawny kształt wybranego gangu, a może nawet i niejawny, dając kreską temu czy owemu.

Możemy też odwrócić się z pogardą od wyboru i pozstawić go w rękach mniej zorientowanych i bardziej podatnych na propagandę, demonstrując wyższość rozmaitego rodzaju. Jeśli natomiast mamy jakiekolwiek aktywa w Polsce lub mamy chociaż cień sympatii dla tego pojęcia, to jesteśmy zobowiązani do działania. Każdy na swoją miarę, możliwości, siły i środki, i we własnym interesie. Przynajmniej w celu, by te aktywa nie straciły trwale na wartości. Wypada też pozbyć się złudzenia, że za górami i lasami jest inaczej. Widzimy przecież jak trudno jest odszyfrować rzeczywiste mechanizmy tu, gdzie żyjemy od lat i trochę już wiemy jak się sprawy toczą.

Nie sądzę, żeby rotmistrz Pilecki nie był świadomy faktycznych mechanizmów w II RP i po II WŚ w Polsce. Wystarczy poczytać jego raporty z Auschwitz, by móc szybko zdefiniować sobie jakość osobowości oraz rodzaj i precyzję myślenia, które uprawiał. Nie mówiąc o technikach i umiejętności działania w sytuacji wysokiego ryzyka. Zastanawiające jest jak łatwo przechodzi się w propagandzie patriotycznej obok analizy struktur i metod działania oraz finansowania podziemia z lat II WŚ i po niej, na skupiając się na sprawach sentymentalnych i emocjonalnych. Co Gospodarz tego portalu nieustannie przypomina.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @valser 21 maja 2018 13:11
21 maja 2018 13:24

Została poskładana, bo jej piastunowie organów władzy publicznej II RP dostali prikaz poskładać interes i zwiać do swoich mocodawców, bo ci zamierzali zderzyć gangi socjalistów narodowych i międzynarodowych na terytorium II RP i częściowo zrealizować plan suwerenności wyspowej.

Pardon, skoro Michał Karaszewicz-Tokarzewski, dowódca Służby Zwycięstwu Polski, był masonem 33. stopnia, członkiem Wielkiej Loży Narodowej Polski i Zakonu Le Droit Humain oraz pseudokapłanem Liberalnego Kościoła satanistycznego, nie mówimy o totalnej infiltracji, ale o najwyższym piętrze operacji "Trust".

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 21 maja 2018 09:57
21 maja 2018 14:00

Jedna rzecz wiedzieć, druga co z tą wiedzą zrobić i jak jej używać nie dając głowy pod tzw. topór. Poza tym jak to ktoś wyżej dobrze określił, my nie mamy czołgów, ani prokuratorów, a oni mają. To oczywiście nie oznacza że należy takie informacje kisić i modlić się aż ktoś inny nada im odpowiednią rangę, ale jest to w zasadzie wszystko co leży w zasięgu zwykłego człowieka. Woli politycznej informowania społeczeństwa na te tematy nie ma, i być nie może. Z prostego powodu, o którym chyba nie trzeba tutaj mówić bo wszyscy wiemy o co się rozchodzi... A informowanie Buzka czy innego Glińskiego też dobrze wiemy jak i czym się skończy. Być może to co robi coryllus, i ludzie skupieni wokół tego blogowiska zaczęło jakąś przemianę w ludziach którzy kiedyś coś będą mogli, ale to wszystko co mogę sobie wyobrazić i życzyć... Tymczasem każdy z tu zaglądających sam wie co może, a na co go nie stać, by w tej i innych sprawach zrobić.

Druga sprawa to kwestia tego nieszczęsnego Pileckiego i innych pomordowanych miedzywojniaków, którzy po wojnie postanowili walczyć. Z komuną, ale jednak reprezentując sanacyjną czyli socjalistyczną tradycję władzy. Osobiście już jakiś czas temu doznałem podobnego (co dziś dosadnie coryllus nazwał) przebudzenia, właśnie z racji tego co do mnie docierało na temat tamtej Polski/władzy, i nawet próbowałem nieśmiało w ten sposób rysować rzeczywistość, ale reakcja na te próby była jedna. Zrozumiałem wtedy całą perfidię oficjalnej narracji na temat międzywojnia, i jaką rolę odgrywają w tej perfidii "wyklęci". Oni zabezpieczają oficjalną narrację "kultu bałwanów", w niemożliwy póki co do przeskoczenia sposób...

Pozostały więc narzędzia walki takie jak herezja owego świeckiego  kultu, rabunek (którego sztandarowym przykładem była niesławna reforma/wywłaszcenie ziemian), i prowokacje opłacane za zagraniczne pieniądze. Staram się pomijać program podziemia antykomunistycznego (bo mi żywo przypomina słynne bliższe naszym czasom "solidarnościowe" postulaty), i wszystko co stoi ponad potrzebą walki tych ludzi o przeżycie (do czego mieli absolutne prawo) pomijać.

PS... Pewnie takich spraw jak Chudzika było więcej, ale i ta jedna wystarczy by spokojnie i z czystym sumieniem bawić się raczej samemu, niż układać z towarzystwem które takie historie osłania. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @gabriel-maciejewski 21 maja 2018 09:42
21 maja 2018 14:01

Chyba jest (w spisie treści wymieniony):

http://cyfroteka.pl/ebooki/Rynek_14_1-ebook/p100188i176451#Darmowy-fragment

(na dole linki do różnych księgarni internetowych).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 21 maja 2018 13:11
21 maja 2018 14:40

Miałeś rację, ten Owoc przeżył i płacił za obrońcę zabójcy Chudzika. Georgius o tym napisał w komentarzu na coryllus.pl 

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @valser 21 maja 2018 12:21
21 maja 2018 15:15

Wiemy doskonale o co chodzi, o przewodniczą rolę w czerpaniu korzyści z nadzoru (to na poziomie lokalnych gangów)... A w jakim celu obcy wspierają tę władzę też wiemy. To w wymiarze materialnym. Jest jeszcze ten drugi wymiar, nadrzędny, w którym gra idzie o stworzenie takich warunków bytowania na ziemi, żeby jak najwięcej ludzi uległo zbydlęceniu i trafiło do piekła 

zaloguj się by móc komentować


qwerty @Wolfram 21 maja 2018 09:21
21 maja 2018 15:27

Dlatego warto poczytać Grzesiuka bo i tak konczymy Na marginesie życia ale ten margines trzeba sobie wymodlić i wywalczyć

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 21 maja 2018 12:21
21 maja 2018 15:30

I nawet gangów nie jesteśmy w stanie rozpoznawać

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 15:32

Nie ma żadnych równoległych światów. Świat jest jeden i ten sam, a to że gangsterzy zmieniają przynależność do różnych gangów niczego nie zmienia.

A to że na świecie żyją ludzie przyzwoici i ci bez żadnych zasad to tak było, jest i będzie.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 21 maja 2018 13:11
21 maja 2018 15:32

I trzeba nuczyć się jak stawiać opór i czy jest możliwa konfrontacja

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 15:51

Myślę, że Chudzik nie zginął przypadkowo

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 16:11

Tak myślę, że Owoc w tej marynarce jest po to, by wszyscy wiedzieli jak cierpiał. Chudzik dostał w głowę z przyłożenia. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 21 maja 2018 10:17
21 maja 2018 16:23

Komisarz Drewiński wezwał a końcem stycznia/początkiem lutego Jajkę i oświadczył mu, że chce aby unieszkodliwił Owoca w jakikolwiek sposób. Nadmienił,
[...] że niejedna zagadka w sprawach kryminalnych nie została rozwiązana i nic się nie stało.

W około miesiąc później, gdy jechał  (Jajko) z komisarzem Drewińskim do Łubnego na dochodzenie, Drewiński zapytał go, jak się ma sprawa z Owocem. Na to odpowiedział, że już wyszukał człowieka, który chce zabić Owoca, komisarz zaś  Drewiński oświadczył, że jego to nic nie obchodzi jak to zrobią, byleby tylko zostało zrobione dobrze i mądrze.
Z początkiem marca br. Stankiewicz dowiedział się przypadkowo, że prócz niego także i komendant P.P. Kasowski otrzymał polecenie unieszkodliwienia Owoca.

Spotkawszy Kasowskiego Stankiewicz wyjawił mu, że ma polecenie od komisarza Drewińskiego unieszkodliwienie Owoca.

[...] Na to Kasowski przyznał, że i on również otrzymał polecenie od komisarza Drewińskiego unieszkodliwienia Owoca, że zamierza do tego użyć znanego bandytę z Humnisk Jakóba Brysia.

Jajko kupił sobie strzelbę, a ponieważ była zepsuta to oddał ją do naprawy.

[...] Na początku kwietnia Drewiński rozmawiał z Jajką i ten odpowiedział, że nie da się tego prędko zrobić, że ma osobnika, który ma strzelbę i który chce zastrzelić Owoca w jego własnym mieszkaniu tak zw. "brynkulką", że jednak strzelba jest w naprawie, gdyż była zepsutą.
Na to odrzekł komisarz Drewiński, że go to nic nie obchodzi, jak to będzie zrobione, byleby tylko robota była "czysta".

W maju w przeddzień zamachu Jajko przyniósł do Stankiewicza odebraną z naprawy strzelbę na przechowanie, a następnego dnia Jajko odebrał strzelbę, złamał ją, aby łatwiej było ją ukryć pod ubraniem i po 22:00 obaj wyszli na "robotę".

Nie dziwota, że w warunkach takiej konspiracji prawie pół Brzozowa wiedziało sporo wcześniej o zamachu (na podstawie tego co zamieścił Georgius na coryllus.pl), ale nikt nie pisnął słówka, bo się bał (pierwszy cytat kursywą).

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski 21 maja 2018 16:11
21 maja 2018 17:20

Hipoteza robocza: prawie jawnie kręcono zamach na Owoca, aby ukryć prawdziwy cel zamachu. Szło o Chutnika, a śruciny w plecy Owoca wystrzelono dla uwiarygodnienia, że to on był celem. Nie zdziwił bym się gdyby Owoc był wystawiającym i takie polecenie otrzymał służbowo. W Brzozowie musiała być kręcona jakaś grubsza robota i w tym celu wychowano sobie społeczność tego miasteczka, że nikt nie wierzył iż informacja trafiającą na policję coś da.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 19:24

Mjr Owoc najpierw był "w 1928 komendantem Kadry Batalionu Zapasowego 6 pułku piechoty Legionów w Wilnie". A potem chyba po przeniesieniu w stan spoczynku ("Decyzja o tym miała zostać podjęta z powodów politycznych") "pracował jako komendant Składnicy Wojennej 6 pułku piechoty Legionów" - cytaty z wiki.

Chyba niezła fucha. 

Natomiast 6 Pułk Piechoty Legionów Józefa Piłsudskiego był odtworzony na początku 1919. "Brał on udział w wojnie polsko-ukraińskiej i polsko-sowieckiej. W okresie pokoju stacjonował w garnizonie Wilno."

Z Legionów prosto do endecji. 

Wcześniej Owoc przeszedł szlak syberyjski z 5 Dywizją Strzelców Polskich Waleriana Czumy. "Z resztkami dywizji – przez Władywostok i Gdańsk dotarł do Polski."

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @JK 21 maja 2018 09:48
21 maja 2018 19:56

  Prosze tylko zobaczyc jakimi ludzmi otacza sie Franciszek, jakimi obsadza wazne miejsca w Watykanie a jakich eliminuje i ma Pan odpowiedz gdzie sa te peryferie.  To sa peryferia Tradycji katolickiej (nie mylic z tradycja).   Amoris letitia wyznaczyla peryferie doktrynalne graniczace z, czy przenikajace sie z herezja.  Prawda potrafi mowic prosto i jasno.  Wystarczy przeczytac jak JPII formuluje w 2 zdaniach dogmatyczne ujecie kaplanstwa kobiet.  Franciszek, co z obecnej perspektywy jest absolutnie juz jasne, mowi wylacznie jezykiem niejasnym, metnym, posluguje sie innymi ktorzy cytuja jego bulwersujace wypowiedzi  jak ta, ze piekla nie ma albo wczorajsze ze homoseksualista jest nim bo takim go Bog sworzyl a potem nie ma zadnych dementi.  Wrecz wyszydza jasnosc, rownajac ja ze skostnialoscia i faryzeizmem. To wyjatkowo podstepna metoda burzenia Magisterium i Urzedu Piotrowego. W warstwie symbolicznej juz bluznieczy son et lumiere na bazylice sw. Piotra w swieto Niepokalanego Poczecia byl wytyczeniem peryferii.    Peryferie bywaja bezdrozami lub etapem drogi ku zatraceniu.   Z niebezpiecznych peryferii arianizmu Kosciol wyszedl prowadzony przez zaledwie 3 biskupow. 

 Sa oznaki, ze przybywa hierarchow ktorzy otwarcie protestuja przeciw wchodzeniu na peryferie wiary.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 20:14

Ten tekst jest prawie esencją tego co przekazujesz na blogu i w swoich książkach.
Trzeba poznawać przeszłość(teraźniejszość też) taką jaka ona jest, nie zatrzymując się na iluzjach roztaczanych po to żeby prawda pozostała ukryta i nie oszukiwać się samemu.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 21 maja 2018 12:43
21 maja 2018 20:16

Też to zauważyłem, ale pomyślałem, że to może specjalnie było tak nieporadnie zrobione jako pokazówka, z tym że nie sądzę żeby Owoc spodziewał się tego.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Wolfram 21 maja 2018 09:08
21 maja 2018 20:23

"... tymczasem to się dzieje tu i teraz."

Jak najbardziej. Na każdym kroku, w codziennym życiu, można zobaczyć te "niewidzialne" powiązania, a przede wszystkim odczuć na własnej skórze.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @krzysztof-laskowski 21 maja 2018 13:24
21 maja 2018 21:24

Olbrzymia czesc oficerow, generalicji i politykow II Rzeczpospolitej to byli masoni. No ale jak zauwazyl Valser w jednym ze swoich komentarzy, przynajmniej na terytorium kraju nie stacjonowaly zadne obce wojska.

A dzisiaj w polskiej prawicy jeden przez drugiego sie licytuje kto lepszy katolik czy patriota.

Z wyjatkiem troglodytow czyli opozycji totalnej. Chociaz moze oglosza ktoregos dnia ze Ryszard Petru wzial slub prawoslawny (bo on z Rumunii przeciez, a tam dominuja prawoslawni).

zaloguj się by móc komentować

heniutka @tadman 21 maja 2018 17:20
21 maja 2018 21:47

Może rozchodziło się o tego Drewińskiego. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
21 maja 2018 22:44

<Mamy przed oczami dowód wprost wskazujący na to, że w państwie rządzą organizacje niejawne. Nie może być bowiem tak, iż komisarz policji zleca zamordowanie oficera wojska…Tymczasem u nas jest odwrotnie. To potomkowie ofiary mają kłopot, a potomek komisarza „jest odwiedzony” przez premiera.

Z artykułu z Warszawskiego Dziennika narodowego z  1939, kiedy to przestępcy wyszli na wolność:

„Organizator mordu wywiadowca policji Stankiewicz inwigilował pogrzeb Jana Chudzika, a Jajko swobodnie kręcił się po miejscu zbrodni w momencie gdy pojawił się tam teść Chudzika... Po wydaniu wyroku opinia publiczna domagała się pociągnięcia do odpowiedzialności karnej jeszcze paru osób wyżej postawionych. Do tego jednak nie doszło, tylko miejscowy starosta został potraktowany dyscyplinarką… Rejenta Gwoździa, mającego opinię jednego z najwybitniejszych notariuszy, niedługo potem minister sprawiedliwości Michałowski [minister sprawiedliwości i naczelny prokurator w sześciu kolejnych rządach, od 1930 do 36 roku!] pozbawił notariatu. Sędziego Kruszelnickiego przy likwidacji sądu okręgowego w Sanoku minister Michałowski przeniósł w stan nieczynny, a potem na emeryturę. Ksiądz Dutkiewicz zrażony wieloma szykanami i przykrościami przeniósł się do Krosna. Na placu został szczęśliwie z ran wyleczony mjr Owoc i pracę narodową prowadzi dalej bez przerwy”.

<Istnienie zaś prawej nogi zaplanowane zostało jako szyderstwo. Po to dokładnie, by lewa noga miała kogo kopać i by owo kopanie uwiarygadniało państwową fikcję…Nie rozumieją oni [działacze narodowi/prawicowi] także, że ich istnienie zostało zaplanowane.

Nie rozumieli i nie rozumieją tego naiwni w szczerości działacze, ale mam wrażenie, że byli tacy, co świetnie czaili na czym polega "rozgrywka" z lewicą, również ci co dalej w niesprzyjających okolicznościach pracę narodową wciąż prowadzili….

 

Ciekawe są tez wspomnienia Klaudiusza Hrabyka, polityka narodowo-demokratycznego, współtwórcy Młodzieży Wszechpolskiej, a od 1958 zaangażowanego w zwalczanie emigracji jako tajny współpracownik Departamentu I MSW,. Hrabyk pisze o pogrzebie Jana Chudzika następująco:

Jako jeden z mówców nad grobem zamordowanego wystąpiłem wtedy w roli przedstawiciela władz dzielnicowych partii i całej prasy partyjnej. Uraczono mnie tą rolą jako mało efektowną na dalekiej prowincji na pogrzebie, na który ze Lwowa nikt z powołanych do tego przywódców nie miał ochoty się fatygować.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 21 maja 2018 10:09
21 maja 2018 23:03

jedna wielka rodzina dotkniętych i zranionych, mających na sercu najwyższe dobro i dostojność władzy...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OdysSynLaertesa 21 maja 2018 14:00
21 maja 2018 23:08

Właśnie tak. 

Narzucana fetyszyzacja i ceremonie kultu cargo.

zaloguj się by móc komentować


tadman @ainolatak 21 maja 2018 23:03
22 maja 2018 06:55

Szuber niby na uboczu, a jednak ma wydania poezji w tłumaczeniach. Jego poezją zachwycali się Barańczak, Miłosz i Herbert. Widać, że Libera prowadzi Szubera, wygłasza mu laudację, a w rewanżu ten ostatni zaprasza Liberę, Huelle do Sanoka i robi im spotkania. Huelle, zapewne w podzięce, umieszcza ojca Szubera w epizodzie swojej powieści. Z kolei Szuber dedykuje im swoje wiersze. Coś ich razem trzyma, może wspólne studiowanie; to Libera, a może coś więcej, jak więzy krwi, czy prosty trybalizm.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @stanislaw-orda 21 maja 2018 23:57
22 maja 2018 07:29

To jest wstrząsające, nie można przestać o tym myśleć  i o tej ciągłości kopania lewicowej bandyterki po dziś dzień.

Mając mocodawców na samej górze, nie obawiali się i nie obawiają konsekwencji,.

Komisarz Drewiński, autem starosty, zaraz po aresztowaniu Jayko zawiózł go do Sanoka. W kancelarii więziennej uścisnął mu serdecznie rękę i powiedział „niech się pani martwi”

Tylko brat Jayko próbował go wcześniej powstrzymać mówiąc „Bój się Boga, nie rób tego co ci policja każe. Nie bądź bandytą”.

Jak szyderczo brzmią słowa obrońcy bandytów, o tym, że to absurdalne oskarżać ich o zbrodnię, bo przecież nie ma logiki w zabijaniu pokonanego już politycznie przeciwnika, pamiętając, gdzie część z tych morderców kończyła po wojnie, kiedy już nie wystarczyło im samo zabicie, ale nawet pamięć po ofiarach miała zaginąć.

No i jeszcze…..Sąd Owocowi przyznał 503,10 zł odszkodowania, natomiast spadkobierców śp. Chudzika pozostawił z niczym…

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 22 maja 2018 06:55
22 maja 2018 07:33

może z klubu TCNPŻO, który obiecuje przywileje i brak zmartwień za mord, łatwo się nie wychodzi

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @valser 22 maja 2018 08:00
22 maja 2018 08:02

Mam wrażenie - po przesłuchaniu kawałka p. Kaczmarskiego - że moze paść odpowiedź na to drugie pytanie. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 22 maja 2018 08:00
22 maja 2018 08:30

w linkowanym przeze mnie materiale znajduje się odpowiedź. Jeden z animatorów zamachu mówi wprost (zeznania Jayko), że jeśli nie zlikwiduje się działaczy narodowych, wówczas  lista wyborcza "jedynki" (BBWR - czyli "piłsudczycy"  ergo socjaliści)  nie ma szans na wygranie wyborów w okregu rzeszowskim.

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 21 maja 2018 16:23
22 maja 2018 08:45

Zastanawiałem się nad ówczesnym terrorem w Brzozowie, który spowodował, że ludzie woleli nic nie słyszeć i nic nie wiedzieć i skojarzyła mi się sprawa rodziny Zakrzewskich, ojca i synów, którzy dopuścili się wielu morderstw, w tym na oczach wielu świadków z autobusu PKS.

Widziałem film dokumentalny z procesu, gdzie najwyraźniej poinstruowani Zakrzewscy odpowiadali przed sądem jak Tusk lub zamieszani w lewą prywatyzację kamienic w Warszawie przed komisją sejmową.

To ten sam mechanizm, z tym iż pionki mogą być usunięte. Najmłodszy Zakrzewski powiesił się w celi, a na ojcu i starszym synu wykonano karę śmierci.

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 22 maja 2018 08:45
22 maja 2018 08:51

Trochę niezręcznie wyszło, ale eSeNowcy pewnie czują o co mi szło.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @ainolatak 22 maja 2018 08:02
22 maja 2018 09:19

Czy moge prosic o link do mozliwosci wysluchania tego wykladu? Pod linkiem Coryllusa jest tylko informacja, nigdzie nie moge znalezc filmu czy nagrania.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @jestnadzieja 22 maja 2018 09:19
22 maja 2018 09:27

To spotkanie podlinkowane przez Gabriela dopiero ma sie odbyc. Ja zaczelam sluchac innego wykladu Kaczmarskiego o poddziemiu narodowym na Rzeszowszczyznie. Zaczelo sie obiecujaco, choc nie moglam do konca dosluchac. Jest na yt nie potrafie wkleic na komorce. Mam nadzieje, ze pociagnie sprawy rowiez z linka pana Stanislawa

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @ainolatak 22 maja 2018 09:27
22 maja 2018 09:31

Nie, nie, to jest link z zeszlego roku. Wyklad odbyl sie 2 czerwca 2017. Niestety, chyba nic nie zostalo zarejestrowane, wydaje mi sie, ze dosc dokladnie przeczesalam internet. Juz mialam nadzieje, ze Pani sie udalo..

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @jestnadzieja 22 maja 2018 09:31
22 maja 2018 09:38

:)) a to rok mi w oczach przeskoczyl...nawet nie szukalam, bo bylam przekonana, ze to w nastepnym miesiacu :) dziekuje za sprostowanie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
22 maja 2018 09:48

Onyx będzie pisał do tego pana w sprawie udostępnienia treści wywiadu

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 21 maja 2018 16:22
22 maja 2018 09:50

bo to kandydaci na 'bo-c-haterów'

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 21 maja 2018 16:22
22 maja 2018 09:50

a i Sumliński w tym zacnym gronie

zaloguj się by móc komentować



onyx @stanislaw-orda 22 maja 2018 08:30
22 maja 2018 13:51

To ma sens bo dr Kaczmarski w którymś wykładzie na YT mówi że okręg rzeszowski był najmocniej obsadzony przez narodowców w całej IIRP. Zastosowano ekstra radykalne środki, a później zwycięzcy napisali historię po swojemu.

zaloguj się by móc komentować

tadman @onyx 22 maja 2018 13:51
22 maja 2018 17:27

Z metodami ówczesnej władzy zapoznał się dość drastycznie Tadeusz Dołęga-Mostowicz.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 22 maja 2018 07:29
22 maja 2018 18:24

i @All

No, dobra. Przekonaliście mnie, Owoc również mógł być w to zabójstwo zamieszany.

zaloguj się by móc komentować

donstefano @gabriel-maciejewski 22 maja 2018 09:48
23 maja 2018 14:07

Historia zamachu została przez K.Kaczmarskiego opublikowana drukiem w 2010 r. https://ipn.gov.pl/pl/publikacje/ksiazki/12856,Studia-i-szkice-z-dziejow-obozu-narodowego.html natomiast pierwodruk miał miejsce dziesięć lat wcześniej w "Studiach Rzeszowskich" (t. 7, s. 167-174). Rozrzut czasowy pomiędzy publikacjami i wykładem jest duży. Pytanie, czy pojawiły się nowe ustalenia w temacie.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować