-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Ocalić Rosję?

Rosję może ocalić tylko Zachód. Nie żadne mityczne sojusze z Chinami. Uratować ją mogą tylko kraje starej Europy, a zrobić to mogą wyłącznie kosztem naszym. Wmawiając nam przy tym, że nie jesteśmy Europą, w przeciwieństwie do Rosji, która nią jest poprzez swoją literaturę, muzykę, sztukę. Jak wiemy Zachód wielokrotnie ratował Rosję, a czynił to zawsze w taki sposób by podnieść samoocenę gangom rządzącym Moskwą najpierw, a potem Rosją. Ekspansja Rosji zaś zawsze skierowana była na zachód i tak będzie dalej, aż do momentu kiedy Kamczatka lub Kraj Ussuryjski nie staną się terytoriami zależnymi od USA. Wtedy dopiero Rosjanie serio i naprawdę zaczną rozwijać swoja infrastrukturę na wschodzie. Ja mam jednak nadzieję, że do tej pory ich państwo zniknie z powierzchni ziemi.

Co jest dla nas najgroźniejsze? Wiara w to, że nie ma tajnych porozumień pomiędzy Rosją, a krajami zachodu. Wiara w to, że Rzeczpospolita najpierw, a potem Polska chroniły Europę przed rosyjskim barbarzyństwem. Wiara w to, że tradycja polityczna Rosji, to tradycja wielkiego stepu, tak łatwo przecież dająca się odróżnić od cywilizowanego zachodu. W tym duchu wychowywano nas i nadal wychowuje się w Polsce młodych ludzi, którzy serio interesują się polityką. To są brednie. Duch polityczny Rosji został ukształtowany przez kulturę kompanii handlowych rządzących Moskwą w XVI i XVII wieku, a potem przez niemieckich urzędników poprzebieranych za carów. Tradycja wielkiego stepu jest w Rosji znienawidzona i została odrzucona. To co tam widzimy, to wyłącznie zimna skuteczność urzędników kompani, zubożona o wzajemne lojalności. Cechą bowiem najważniejszą rosyjskiego systemu jest brak wewnętrznych lojalności. Rosja trzyma się na fatalizmie i beznadziei, albowiem żaden Rosjanin nie może liczyć na innego Rosjanina. I to nie jest wychowanie mongolskie, jakby się zdawało, ale wywrócony na nice zachodni indywidualizm. Rosjanie nie dbają o siebie nawzajem. Nienawidzą się i pogardzają sobą, a żeby jakoś wytrzymać we własnym towarzystwie piją na umór. Rosyjski żołnierze jest w zasadzie człowiekiem skazanym na śmierć. Jeśli wykona zadanie zginie zabity przez wroga, a jeśli go nie wykona, zginie zabity przez innych Rosjan. Życie ludzkie jest w Rosji w pogardzie. Rosyjska mimikra, która pozwala im w ogóle żyć, opiera się na promocji zinstytucjonalizowanej brutalności, która ma charakter uwodzicielski. Do momentu, kiedy człowiek spoza Rosji nie zetknie się z nią osobiści. Rosjanie są dręczycielami samych siebie. Nie rozumieją wyrazu „intymność” i nie wiedzą, co to jest święty spokój. Żyją w ciągłym napięciu łagodzonym alkoholem i wojną, do której stale się przygotowują. Dlaczego więc Zachód chce im pomagać? Bo Rosja zdejmuje z polityków Europy brzemię odpowiedzialności i chroni ich – a tak im się przynajmniej zdaje – przed utratą podmiotowości na rzecz USA, które stale mają dla Europy jakąś ofertę. Ta jednak nie może być przyjęta, albowiem europejskie gangi zostaną wtedy pozbawione podmiotowości.

Europa Zachodnia od dawna jest pusta i nikogo nie inspiruje. Sposób na przetrwanie widzi w zanegowaniu własnej tradycji, to znaczy w podporządkowaniu się tym, nad którymi panowała stosując tam takie same metody, jakie kompanie handlowe stosowały w Moskwie i w Rosji. Być może trend ten jest ściśle połączony z fascynacją Rosją, to znaczy gangi polityczne, bo przecież nie elity, chcą kontrolować kluczowe obszary funkcjonowania gospodarki, pozostawiają reprezentację i soft power czarnym i Rosjanom. Bo tak jest wygodniej, a do tego człowiek może powiedzieć, że spłaca długi dziadków, którzy kolonizowali Afrykę. Żaden zachodni polityk, ani żaden wschodni polityk, nie uwierzą, że Europa kolonizowała Rosję, albowiem to jest elementem niepisanej umowy, omerty wręcz pomiędzy Rosją, a tak zwaną starą Europą. Ta ostatnia udaje, że Rosja nigdy nie była kolonizowana, albowiem w ten sposób podnosi się rosyjskim gangom samoocenę. To oni są kolonizatorami, a do tego, w przeciwieństwie do Europejczyków nie muszą za nic przepraszać i nie muszą się z niczego tłumaczyć. Dlaczego? Albowiem wierzą, a Europa to gwarantuje, że agresja Rosji była w rzeczywistości misją cywilizacyjną. Dziś Rosjanie wmawiają wszystkim, że walczą z banderowcami i nazistami. Wcześniej walczyli z polskimi panami, gnębiącymi chłopów, a jeszcze wcześniej wprowadzali porządek w zanarchizowanym kraju - Rzeczpospolitej. Złamanie tej narracji, jej głębokie rozłupanie, a następnie zniszczenie, powinno być głównym celem propagandy państw przez Rosję atakowanych, czyli ziem dawnej Rzeczpospolitej i krajów byłego RWPG. Tak się jednak nie dzieje. Dlaczego? Bo Rosja, w myśl niemieckich instrukcji, dokładnie takich samych jak w XIX wieku, prowadzi politykę, która ma pozory samodzielności. W istocie jest to polityka oparta na opisanym wyżej paradygmacie, to znaczy, zawsze jest ktoś kto Rosją steruje. Nawet jeśli Rosjanom wydaje się, że tak nie jest. Ta polityka polega na stałym negowaniu sił, misji, potencjału i intencji krajów Europy Środkowej oraz instalowaniu tam agentów. W naszych czasach agentami są Węgrzy i nawet mi nie próbujcie tłumaczyć, że jest inaczej.

Nasz sukces zależy od uświadomienia naszych polityków i ich aktywności. Jeśli chodzi o aktywność nie jest źle. Wszyscy jeżdżą, działają, przekonują, pouczają, prowadzą bardzo szeroko zakrojoną akcję. W dodatku kraje stale przychylne Niemcom – Ukraina, Litwa, Łotwa i Estonia – wolałyby dziś zawrzeć sojusz z diabłem niż z Niemcami, bo wszystko jest dla nich jasne. Rosja i Niemcy, a także Francuzi i Włosi mają dziś poparcie jedynie u siebie i na Węgrzech. Polska ma kłopot z opozycją oraz ogłupiałym społeczeństwem. Tego zaś nie da się przekonać do niczego lansując proste, klarowne, ale całkiem fałszywe wykładnie polityki rosyjskiej. Nie macie na przeciwko siebie nowych Mongołów, albowiem tamci byli wobec siebie lojalni. Macie naprzeciwko siebie uwłaszczonych na państwowym mieniu pruskich urzędników, którym ktoś powiedział, że muszą kraść i zabijać, bo pensji nie będzie. To są właśnie Rosjanie. O uwłaszczaniu urzędników w Prusach na państwowym mieniu pisałem – celowo – w 30 numerze Szkoły nawigatorów.

Przypomnijmy teraz kto i kiedy ocalił Moskwę i Rosję? W XVII wieku najemnicy przybyli z zachodniej Europy, na których kredyty zaciągnęli moskiewscy kupcy, wymordowali polską załogę na Kremlu. Dzień ten jest dziś w Rosji wielkim świętem. Za czasów Piotra I armia rosyjska o mało nie została zniszczona całkiem w jarach nad Prutem. Turcy będący południowym ramieniem polityki Paryża,  w sojuszu ze Szwedami – północnym ramieniem tej polityki, byli bliscy jej likwidacji. Wielki wezyr jednak – Włoch z urodzenia – dał się przekupić i pozwolił Piotrowi ocalić armię za cenę niewielkich ustępstw oraz łapówki. Tak się to przedstawia. Mu tu jednak mamy inne zdanie na ten temat. Niech każdy przypomni sobie teksty Jacka Drobnego publikowane w Szkole nawigatorów. Opowieści o przekupnych wezyrach są tylko częściowo prawdziwe, albowiem wezyr taki musiałby dostać czyjeś gwarancje, żeby przeżyć. Nie brałby jak idiota łapówki, a potem nie wracałby do Turcji na pewną śmierć. Kto mu ich udzielał? Na pewno nie Turcy i na pewno nie Chińczycy. I z całą pewnością nie Francuzi. W roku 1920 armia Piłsudskiego została zatrzymana na Dnieprze i nie przekroczyła Berezyny, ratując w ten sposób Lenina i cały bolszewizm. Efektem tego było panowanie najgorszego reżimu jaki kiedykolwiek istniał na ziemi, reżimu rabów, którzy usiłowali naśladować Niemców i dawnych urzędników kompanii angielskich i holenderskich, ale całkowicie pozbawionych lojalności wewnętrznej. To zaś stymulowało w nich dzikie zupełnie okrucieństwo. Dziś jest tak samo. Przed katastrofą ratują nas politycy krajów Europy Środkowej, ukraińska armia, oraz stanowcza postawa USA i Londynu. Nie oznacza to jednak, że kłamstwo i manipulacja nie osiągną jakiegoś, choćby małego sukcesu. To zaś będzie początkiem odbudowy Rosji, której postrzeganie w Europie ufundowane jest na fałszywym całkiem paradygmacie. Musimy go zmienić, albo będzie po nas.



tagi: rzeczpospolita  propaganda  ukraina  rosja  usa  zachód 

gabriel-maciejewski
19 maja 2022 09:14
85     5640    38 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 09:28

Nie ocalić. Obalić. Natychmiast, bo druga taka szansa może się długo nie powtórzyć.

zaloguj się by móc komentować

Nova @atelin 19 maja 2022 09:28
19 maja 2022 09:36

Dokładnie tsk, nowotwór nieleczony wzmavnia się i rozeija i zabija żywiciela. Teraz trzeba wypalić gorącym żelazem i polać kwasem dla pewności. 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 09:40

>>>Duch polityczny Rosji został ukształtowany przez kulturę kompanii handlowych rządzących Moskwą w XVI i XVII wieku, a potem przez niemieckich urzędników poprzebieranych za carów.<<<

Są pewne tradycje do których dziś odwołują się Rosjanie. Proszą o pomoc? 

"(..) Co stracili przodkowie Ursuli von der Leyen w Rosji?

145 lat temu, w 1877 roku, cesarz Aleksander II za zasługi dla przemysłu rosyjskiego nadał tytuł barona rodowitemu niemiecowi Bremy Lewowi Gerasimowiczowi (Ludwigowi) Knopowi i jego potomkom. Knop naprawdę stał się wybitną postacią w rosyjskich kręgach biznesowych, a w czasach, gdy fortunę miliona rubli uważano za zapierające dech w piersiach bogactwo, zgromadził sto razy więcej.(.) Ludzie, którzy znali Moskwę w połowie tego stulecia, zapewniali (.) że Knop zawdzięcza swój sukces zdrowemu żołądkowi. Potrafił poznać rosyjskich kupców, pić z nimi wódkę i pić szampana w tawernach z Cyganami - rzecz daleka od bezpieczeństwa, bo obyczaje były wtedy zupełnie azjatyckie i dość często kieliszki, butelki i lustra wzbijały się w powietrze. .. "

Źródło cytatu

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 09:41

To jest bardzo ważny wniosek:

Musimy go zmienić [paradygmat], albo będzie po nas.

Cytuję:

Europa Zachodnia od dawna jest pusta i nikogo nie inspiruje.

Pojadę z patosem, bo w kilku słowach oddaje to sens:

Kto nie wierzy w Boga, uwierzy we wszystko  - w domyśle, że każde zło jest "dobre".

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @atelin 19 maja 2022 09:28
19 maja 2022 09:42

Dobrze Pan Gabriel to opisał - nikt tego molocha nie chce obalić - on się rozpadnie, a oni zbiorą te kupki gnoju i błota i ulepią nową kulkę.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 09:48

A co zrobić z Rosjanami, jest ich ze 140 mln.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 19 maja 2022 09:48
19 maja 2022 09:51

A Ukraińców jest 44 miliony? Jak stachu myśli, co by się z nimi stało, gdyby inwazja się powiodła?

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @klon 19 maja 2022 09:40
19 maja 2022 09:53

No tak, ale dalej wszyscy pierniczą o tych Mongołach

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @stachu 19 maja 2022 09:48
19 maja 2022 09:59

Moskale chcą żebyśmy tak myśleli - wg danych statystycznych w Rosji mieszka coś koło 100mln. Rosjan ale to fałsz  jest ich znacznie mniej, bo młode Rosjanki nie chcą mieć nic wspólnego z zdegenowanymi ruskimi alkoholikami i impotentami. Wiążą się z każdym byle nie ruskim i ich dzieci nie są już Rosjanami.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski 19 maja 2022 09:51
19 maja 2022 10:14

Zostaliby niewolnikami, aż się boję napisać, tak jak my.

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 10:15

No właśnie zawsze mają co najmniej jednego tajnego sojusznika, który jest politycznym rozgrywającym na skalę światową, czyli może dać ważne gwarancję. Inna sprawa, że jak wiadomo, nikt nie atakuje, nie będąc wpierw pewnym zwycięstwa. Wywiad, nawet wywiad USA twierdził przecież, że to będzie blitzkrieg, szybka rewolucja. Siły stojące jednak za tą kampanią wojenną na pewno mają plan B, jakim jest omijanie sankcji, pompowanie trupa i granie na czas, liczą na zmęczenie walką, okrucieństwo, może nawet na atak bronią nuklearną, bo czemu nie. Wojna może trwać nawet wiele lat, zwłaszcza jeśli sankcje można ominąć, a zdrajcy mogą rosnąć przecież w siłę i ogłupić coraz więcej ludzi, którzy nie koniecznie muszą wszystko rozumieć. Trzeba przede wszystkim pozbawić ich pieniędzy. To będzie początek. Żadnych jeńców i żadnego współczucia wobec Moskwy.

zaloguj się by móc komentować

Nova @beczka 19 maja 2022 10:15
19 maja 2022 10:23

No tak, ale jeśli Ukraińcy zestrzelili dron produkcji francuskiej wyprodukowany w 2022 to widać jakie są realia. Wszyscy chrzanią o "praworządności" a nieoficjalnie niektórzy wspierają zbrodniarzy. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Nova 19 maja 2022 10:23
19 maja 2022 10:27

Samorządność:  narzędzie ułatwiające nadzór nad kontrolowanym obszarem wraz z jego zasobami. 

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @Nova 19 maja 2022 10:23
19 maja 2022 10:34

>>Ukraińcy zestrzelili dron produkcji francuskiej wyprodukowany w 2022<<

Skąd jest ta wiadomość?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Zawierucha 19 maja 2022 10:34
19 maja 2022 10:39

Dzisiaj pokazywali w telewizji - dron co prawda ruski ale podzespoły fracuskie.

zaloguj się by móc komentować


tomciob @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 10:57

Witam. Tekst jest ciekawy. Rosja to są czyjeś interesy, a interesów się nie likwiduje ot tak, po prostu. Prawdopodobnie Rosja zostanie więc ocalona. Pytania jakie się pojawiają to: w jakim kształcie, kiedy, za jaką cenę i po co? A właściwiej to pytanie można skierować do Brytyjczyków i Amerykanów. Na jaki zakres funkcjonowania Rosji pozwolą Europie Zachodniej. Tak czy siak w tzw. "strefie zgniotu," jak od wieków jesteśmy my, w Europie Środkowej i Wschodniej. No ale te wojska amerykańskie u nas jednak są i to jest nadzieja dla nas i dla tej części Europy. Świetna notka - (" Z Rosją przez wieki"). Gratuluję i pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

tomciob @ArGut 19 maja 2022 10:49
19 maja 2022 10:59

W 90%, a może i więcej rosyjskiej techniki wojskowej są różne zachodnie elementy nie tylko francuskie ale i brytyjskie, niemieckie i amerykańskie. Nie ma się więc czym emocjonować. Tak po prostu jest.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 19 maja 2022 10:14
19 maja 2022 11:07

Nie, zostaliby wymordowani. Zastanów się czy naprawdę chcesz tu komentować

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 19 maja 2022 10:15
19 maja 2022 11:08

I żadnego współczucia dla Francji

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @aszymanik 19 maja 2022 10:39
19 maja 2022 11:09

Niemcy dotkliwą karę już otrzymały - cios w rurę, a ruskie drony mogą posłuzyć do wstępnego kąsania Francji - najwyższy czas po temu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 19 maja 2022 10:57
19 maja 2022 11:10

Rosja zostanie ocalona, ponieważ ona gwarantuje spokój europejskim gangom. Gdyby władzę nad Rosją przejęły USA do spółki z Londynem i Japonią, znaczenie gangów europejskich, których nie stać dziś nawet na ugotowanie obiadu według tradycyjnych przepisów spadnie do zera

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @tomciob 19 maja 2022 10:59
19 maja 2022 11:14

Tylko że w tym przypadku Francja łamała embargo nałożone na Rosję po 2014. To nie że Moskale gdzieś na boku skupowali. To szło prosto i bezpośrednio.

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 11:16

Dzisiejszy tekst jest tak znakomity, że nawet nie bedę go nikomu przesyłał, bo byłoby jak w znanym przysłowiu o perłach. ;-)

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @gabriel-maciejewski 19 maja 2022 11:08
19 maja 2022 11:21

Prawda - Francja to jest kacapia zachodnia.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @aszymanik 19 maja 2022 10:39
19 maja 2022 11:25

Jest seria filmów ukraińskich wojskowych na youtubie, pt "Analogow niet" komentująca rosjskie uzbrojenie wojsk specjalnych. Te teoretycznie rosyjskie cacka techniczne zostały wyprodukowane w większości w EU, a gdzie dokładnie można dojść po numerach seryjnych (te zostawały na sprzęcie z powodu gwarancji). Okazuje się nawet, że część była wyklonywana na specjalne zamówienie.

https://www.youtube.com/watch?v=DrB4sudZv2M

zaloguj się by móc komentować

ArGut @tomciob 19 maja 2022 10:59
19 maja 2022 11:32

No oczywiście, tak po prostu jest. Raz można to nazwać "europejskimi wartościami", raz specjalizacją a innym razem łańcuchem dostaw. Znaczy to, że taką oczywistość można będzie przeczytać na stronach TASS.ru . To byłby news:

Rosyjska broń specjalistyczna i zaawansowana wymaga w 90% komponentów francuskich, niemieckich, brytyjskich czy amerykańskich. 

No nie mniej, jakbym miał wybierać to Niemcy i Francję oraz Wielką Brytanię i USA włożyłbym do różnych grup interesów w konflikcie ukraińskim trwającym od 2014 roku. Która grupa chce ocalić Rosję ?

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 11:33

Nic dodać nic ująć. Czas sobie wreszcie uświadomić z kim prowadzimy tę wojnę. Mniejsza o to czy kinetyczną czy nie.

Węgry prowadza politykę ograniczoną do europejskiego podwórka. Tak jakby Europa była środowiskiem niezależnym od reszty świata. To perspektywa opóźnona o jakieś 500 lat, jesli w ogole kiedykolwiek właściwa. Chyba juz lepiej dogadywać się z Włochami niż z Węgrami. Oni przynajmniej mają długą tradycję kupiecką.

Ciekawostka z Węgier - dziś średnia cena benzyny w Europie to 8-9 zł na Węgrzech 6 zł.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 11:38

"Ocalić Rosję"?...W żaden sposób w ciągu kilkunastu lat i za naszego życia się nie da nawet zreformować ich systemu.144 milionów ludności,z której kilkanaście milionów znalazło się poza granicami po rozpadzie ZSRR przesiedlonej do okupowanych republik. A w  1991 r. na terytorium ZSRR ,którzy uważali za swoje---powstało chyba 15 nowych państw....
 FR jest kontynuatorem tworów geopolitycznych ZSRR Rosji carskiej i poprzedzającej jej państwowości ,oraz wychowu społeczeństwa jako psa na łańcuchu,nagradzanej miską strawy i flaszką gorzałki...Do władzy i zarządzania dorwali się ludzie o nieograniczonej władzy,zbudowanej na gwałtach ,złodziejstwie i rabowaniu... i doskonałej indoktrynacji jak sterować społeczeństwem.

Jak do tej pory dominowało przekonanie, że Rosja jest czy też powinna być częścią "wielkiej Europy"
oraz szukanie kontaktów Rosji z wiodącymi krajami Europy... Tak więc Putin z akolitami poszukał kontaktów i zaoferował tanie surowce --dokąd to Europę zaprowadziło---to mamy efekt... Jaka będzie najbliższa przyszłość ? Co nam zgotują politycy?... Mamy już tylko jak zawsze nadzieję,aby ukrócić gangi banksterskie w Europie,które rządzą polityką światową.
 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @ArGut 19 maja 2022 11:32
19 maja 2022 12:07

Która grupa chce ocalić Rosję ?

Obie grupy używają Rosję instrumentalnie : ta pierwsza żeby wypchnąć USA z Europy . Ta druga żeby stworzyć system "równowagi" w którym EU szachuje się wzajemnie z Rosją.

Problem dla Polski polega na tym , że niekoniecznie "równowaga" musi być osiągnięta poprzez projekt Międzymorze,  Wystarczy że ta pierwsza grupa dostanie Europę Środkową (federalna EU pod przywództwem Nie-Fra) plus bonus Ukrainę. 

Tak długo jak Biden w taki sposób będzie mówił na arenie międzynarodowej o rzekomym braku praworządności w Polsce istnieje z mojego punktu widzenia podejrzenie o  preferencjach USA: federalna EU. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ziemski 19 maja 2022 11:33
19 maja 2022 12:41

6 zł na Węgrzech to i tak cena dla nich kosmiczna. A za takie trzymanie palca w tyłku to powinna kosztować 2 zł 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @z-daleka 19 maja 2022 12:07
19 maja 2022 13:25

Nie wiem jak zadecydują Anglosasi, bo mimo, że mają przewagę, to nie są wszechmocni i też są poddawani różnym naciskom.

Jednak myślenie pana nie jest spójne. Równowaga dla Anglosasów, to stworzenie takiej konfiguracji politycznej, która z jednej strony nie dopuszczałaby do ścisłej współpracy Europy Zachodniej z Moskwą, aby nie powstała siła, mogąca ich wypchnąć z Euroazji a z drugiej strony pozwoliłaby na zmianę agresji Moskwy z zachodu na wschód w celu blokowania Chin.

Jak ma się do tego federealna EU?

Dla Anglosasów to jest klęska! Jeśli EU dostanie w niepodzielne władanie Europę Środkową plus Ukrainę w jakimkolwiek kształcie, to Anglosasi mogą się zwijać. Taka Unia tak czy siak nawiąże kolaborację z Moskwą. A o Chinach, to mogą zapomnieć.

Myślę, że minimum, które satysfakcjonuje Anglosasów, to blok państw w łonie EU, które nie dopuszczą do ścisłej współpracy Francji i Niemiec z Moskwą. Ale to będzie stan zawieszenia, ponieważ wszyscy będą dążyć do przełamania impasu.

Anglosasi jak chcą pozostać w grze w jakiś sposób muszą ograniczyć projekt zwany UE, ponieważ on dewastuje ich pozycję hegemona.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 19 maja 2022 13:25
19 maja 2022 13:40

Ciekawe jak to zrobią, prawda? Mamy sporo spostrzeżeń w tym zakresie.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 19 maja 2022 11:07
19 maja 2022 13:42

> Nie, zostaliby wymordowani.

Ciezko w to uwierzyc ale wszystko wskazuje, ze tak by bylo. Najgorsze jest to, ze w Europie na wygrana Rosji wiele osob liczylo/liczy.

Warto przypomniec, wiadomosc z grudnia 2021:

Rosja wprowadza przepisy mające na celu przyspieszenie masowych pochówków osób zabitych podczas konfliktów zbrojnych

"MOSKWA - Władze rosyjskie opublikowały nowe przepisy dotyczące przyspieszonego masowego pochówku ludzi i zwierząt zmarłych w wyniku konfliktów zbrojnych lub sytuacji nadzwyczajnych niezwiązanych z walką, podsycając i tak już wysokie napięcie, że kraj ten może przygotowywać się do inwazji na Ukrainę.

Dokument - opublikowany na stronie internetowej Ministerstwa ds. Sytuacji Nadzwyczajnych 20 grudnia - pojawia się w momencie, gdy Stany Zjednoczone, Unia Europejska i Ukraina wyraziły zaniepokojenie w związku z gromadzeniem przez Rosję dziesiątek tysięcy żołnierzy w pobliżu granic Ukrainy, interpretując to jako możliwy wstęp do działań wojennych.

Rosja zaprzeczyła, że planuje inwazję na Ukrainę i wysunęła szereg żądań, w tym bezpośredniego dialogu ze Stanami Zjednoczonymi w celu rozwiązania kwestii bezpieczeństwa. Moskwa domaga się gwarancji, że Ukraina nie stanie się pewnego dnia członkiem NATO.

Zgodnie z dokumentem, przyspieszone pogrzeby zbiorowe dotyczą osób "zabitych podczas konfliktów zbrojnych lub w wyniku tych konfliktów, lub, jeśli to konieczne, w wyniku sytuacji nadzwyczajnej w czasie pokoju". Przepisy zaczną obowiązywać od 1 lutego 2022 roku.

(...)

Dokument mówi również, że władze regionalne będą odpowiedzialne za przygotowanie i przeprowadzenie prac związanych z masowymi pochówkami."

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

Nr dokumentu: ГОСТ Р 42.7.01-2021

Russia Introduces Regulations To Expedite Mass Burials Of Those Killed During Military Conflicts

https://twitter.com/alchevskua/status/1460344959891132422

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 19 maja 2022 13:42
19 maja 2022 13:45

Tak, mieli zamiar ich wywozić i mordować. Być może ci wywiezieni teraz nie zobaczą już nigdy rodzin. To jest przerażające, ale oni to zrobili na oczach świata, każdy kto ich popiera jest współwinny

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 13:55

Oby pańskie słowa o tym, że Ukraina już nie będzie współpracować z Niemcami i z Francją były prorocze. "Uwodzicielski urok Europy" może być w pewnym momencie nie do zlekceważenia dla Ukraińców, tak jak teraz dla naszych rodzimych lemingów.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @zkr 19 maja 2022 13:42
19 maja 2022 14:17

Przepisy prawne to jedno. To jest coś znacznie gorszego:https://www.youtube.com/watch?v=UgLGrsc2Apw

To zeszłoroczne zawody na kopanie mogił w Nowosybirsku.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 19 maja 2022 11:08
19 maja 2022 14:26

Dokladnie  tak  !!!

Genialny  wpis  i  dyskusja,

zaloguj się by móc komentować

Paris @kskiba19 19 maja 2022 11:14
19 maja 2022 14:30

I  ciagle  lamie...

...  wlasnie  ,,rozkreca  sie,,  AFERA  firmy  LAFARGE,  oskarzanej  o  finansowanie  TERRORYZMU  w  Syrii,  itp.  !!!

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Pioter 19 maja 2022 14:17
19 maja 2022 15:04

To się w pale nie mieści. Powinni to puszczać jako instalację artystyczną we wszystkich nowoczesnych galeriach. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @z-daleka 19 maja 2022 12:07
19 maja 2022 16:01

Czy ten model przywództwa Niemiecko-Francuskiego nie nazywał się "europa dwóch prędkości" ? 

Polska w mediach "starej europy" dostaje za postawę z II wojny światowej. Mało kto zaś czepia się przywództwa Niemiecko-Francuskiego z okresu II wojny światowej. Co takiego dobrego dla europy zrobił alians III Rzeszy z Francją Vichy, żeby otwarcie nie mówić dziś, że tandem niemiecko-francuski to niebezpieczeństwo dla tej części europy gdzie jest Polska.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 19 maja 2022 16:01
19 maja 2022 16:26

Problem tkwi w komunikacji. Oni udają, że nie rozumieją co to Vichy, po to, by swojemu, z premedytacją ogłupionemu społeczeństwu wmawiać, że należy wybrać przyszłość

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 16:38

" I to nie jest wychowanie mongolskie, jakby się zdawało, ale wywrócony na nice zachodni indywidualizm. Rosjanie nie dbają o siebie nawzajem. Nienawidzą się i pogardzają sobą, a żeby jakoś wytrzymać we własnym towarzystwie piją na umór. Rosyjski żołnierze jest w zasadzie człowiekiem skazanym na śmierć. Jeśli wykona zadanie zginie zabity przez wroga, a jeśli go nie wykona, zginie zabity przez innych Rosjan. Życie ludzkie jest w Rosji w pogardzie. Rosyjska mimikra, która pozwala im w ogóle żyć, opiera się na promocji zinstytucjonalizowanej brutalności, która ma charakter uwodzicielski."

Problem w tym, że państwa zachodu same zaczęły wprowadzać taki model społeczeństwa, głównie poprzez wielkie korporacje. To właśnie opóźnia stanowcze działania wobec Moskwy, bo jak tu odwrócić z dnia na dzień politykę społeczną prowadzoną na dużych grupach ludzi pt.: "jak jesteś przydatny, cool i lgbt to jesteś w porządku, a jak nie to eutanazja, aborcja albo bezdomność".

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 16:48

Tekst włączający wiele rejestrów. Nie sposób napisać parę zdań. W wielu punktach się zgadzam (totalna niesamodzielnosc bytu Rosja, od początku jej istnienia) w innych, nie za bardzo.

Nie zgadzam się na płaszczyźnie niżej, albo powyżej polityki. Tam żyli ludzie. I też artyści. Tak się złożyło, że akurat tam się urodzili, a nie we Francji, czy innym GB albo USA. Czajkowski, Rachmaninow, Prokofiew, Stravinsky, czy Szostakowicz, to twórcy muzyki na stale będący i będą po wsze czasy w przestrzeni kultury światowej. I tyle.

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @mniszysko 19 maja 2022 13:25
19 maja 2022 16:49

Równowaga o jakiej pisze Ojciec jest wydawałoby się z naszej perspektywy oczywista. Jednakże czy tak postrzegają to wielcy tego świata ?

Weźmy doświadczenie z najnowszej historii. Ustalenia kończące II wojnę światową Postawiły Polskę - sojusznika , który  demograficznie najbardziej ucierpiał w roli waluty , którą opłacono żądania Stalina. Niemcy natomiast zostały objęte przez USA parasolem ochronnym - zarówno ekonomicznie jak i politycznie. Dla Stanów zmiana podejścia nie była żadnym problemem ponieważ przy najmniejszym własnym wkładzie utrzymały się w Europie. 

Dla USA ważne jest obecnie stworzenie dwóch przeciwstawnych sił , się nawzajem w strefach wpływu zwalczających ( Europa Środkowa + Ukraina + Białoruś ) - Jest to rozwiązanie praktyczniejsze na dzień dzisiejszy , bo bardziej zaawansowane niż Międzymorze i silniejsze.

Jeżeli jednak przyjmiemy, że Anglosasi postawili na Europę Środkową- to dlaczego Wielka Brytania wyszła z EU??? przecież w tych strukturach można by stworzyć mocną pozycję z krajami Europy Środkowej przeciw federalnej EU.

Dla mnie kwestia "sądownictwa" jest poza tym kluczowa bo ona wytyczy Polsce ramy rozwoju, a jeśli wyraźnie daje się do zrozumienia, że  stare standardy są pożądane to my powinniśmy zdawać sobie sprawę gdzie się to skończy.

Na koniec chciałbym któryś raz jeszcze powtórzyć , że to są wnioski , które nasuwają się obecnie - a na informacjach przedstawionych przez ojca obecnego ambasadora USA w Polsce. Ale przypuszczam , że nikt tego nie przeczytał.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Pioter 19 maja 2022 14:17
19 maja 2022 16:54

Jaki kraj, takie zawody jak napisano w jednym z komentarzy.
W tym dokumencie opisuja jak to szybciej robic:

(...)

(...)

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 16:54

" Europa Zachodnia od dawna jest pusta i nikogo nie inspiruje. Sposób na przetrwanie widzi w zanegowaniu własnej tradycji, to znaczy w podporządkowaniu się tym, nad którymi panowała stosując tam takie same metody, jakie kompanie handlowe stosowały w Moskwie i w Rosji. Być może trend ten jest ściśle połączony z fascynacją Rosją, to znaczy gangi polityczne, bo przecież nie elity, chcą kontrolować kluczowe obszary funkcjonowania gospodarki, pozostawiają reprezentację i soft power czarnym i Rosjanom."

Mam nadzieję, że chociaż USA się zorientowało, że traktowanie krajów Europy Środkowej jak państw trzeciej kategorii to nie jest dobra polityka.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @zkr 19 maja 2022 16:54
19 maja 2022 17:13

w wersji filmowej spychacz ukradli, a traktor przepili. 

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 19 maja 2022 13:45
19 maja 2022 17:15

> Tak, mieli zamiar ich wywozić i mordować

Te worki i krematoria to mialy byc na Piasnice i Szpegawsk v. 2.0

> To jest przerażające, ale oni to zrobili na oczach świata

Przerazajace jest to, ze Niemcy za tani gaz byli gotowi poswiecic pare milionow Ukraincow.
Francuzi za swoje biznesy tez.
Nas pozniej tez by poswiecili...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 19 maja 2022 17:15
19 maja 2022 17:20

Zostawiliby tylko Olszańskiego i Porębę, prawdziwych Polaków

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 18:22

Taka alegoria:

W dzieciństwie czytałem pewną powieść przygodową, której tytułu, ani autora za nic sobie nie przypomnę. Akcja dzieje się w angielskiej kolonii karnej na jakiejś wyspie pod Australią. Skazańcy marzą o ucieczce, lecz ich rzeczywistym strażnikiem jest jałowy busz, w którym nie ma absolutnie nic do zjedzenia. Pewien skazaniec jest wielokrotnym organizatorem ucieczek zbiorowych w dwie, trzy osoby. Po każdej zostaje złapany, ale tylko on. Pozostałym rzekomo, tzn. według tego złapanego, udaje się. Gdy w kolejnej ucieczce zabiera się z nim główny bohater powieści, to szybko odkrywa, iż uczestnicy ucieczki służą temu organizatorowi jako prowiant. Na jak długo prowiant starczy, tak długo trwa ucieczka i związana wolność tego organizatora po czym po prostu daje się złapać i organizuje następną ucieczkę zbiorową.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 19 maja 2022 18:22
19 maja 2022 18:26

Tak, to alegoria Rosji, wszyscy tam są tacy i jeszcze umiejętnie sprzedają swoje cierpienie, związane z pożeraniem bliźnich, co jest oczywistym grzechem, no, ale te okoliczności...

zaloguj się by móc komentować

orjan @cbrengland 19 maja 2022 16:48
19 maja 2022 18:57

>> Czajkowski, Rachmaninow, Prokofiew, Stravinsky, czy Szostakowicz, to twórcy muzyki na stale będący i będą po wsze czasy w przestrzeni kultury światowej. I tyle. <<

Popatrz na architekturę w krajach islamskich. Prawdziwie wielkie dzieła powstały na kulturowych pograniczach tej cywilizacji (np. Taj Mahal, Samarkanda, Granada, itd.). Dlaczego taki rozkwit właśnie tam? Skąd niedługo potem późniejszy tam uwiąd?

Wymienieni przez Ciebie byli w istocie outsiderami miejscowej kultury. Oni nic do niej jako takiej nie wnieśli. Miejscowa kultura ich bowiem nie przyjęła w sensie takim, jak np. polska kultura przyjęła swoich wieszczów, jako m.in. przewodników ducha i pamięci. Wymienionymi przez Ciebie rosyjska kultura wyłącznie się posłużyła jak narzędziem, czy błyskotką. Żuje ich jak tytoń, czego istotą jest odpluwanie nadmiaru.

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 21:01

żaden Rosjanin nie może liczyć na innego Rosjanina

I dlatego pocieszają się takim przysłowiem:

Nie imiej sta rublej, no imiej sto druzjiej. - zamiast stu rubli lepiej mieć stu przyjaciół.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Pioter 19 maja 2022 11:25
19 maja 2022 21:11

Fajnie pisza: AlaloGowniet aluzja do kupy:-))

zaloguj się by móc komentować

m8 @gabriel-maciejewski 19 maja 2022 13:45
19 maja 2022 21:19

Co wiecej: "amerykanscy" twittwrzy pisali , ze putanisci " ratuja porwane przez Ukraincow dzieci" mowa byla o 34 tys. Akurat wtedy gdy zaczela sie fala zszylek na Syberie.

zaloguj się by móc komentować

m8 @orjan 19 maja 2022 18:22
19 maja 2022 21:27

Jest to tez staly motyw w filmach o ucieczkach z gulagu.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 19 maja 2022 11:10
19 maja 2022 21:38

Zapewne będzie to jakaś powtórka z naszej wojny bolszewickiej, gdy Zachód nie chciał wspomagać Polaków. I tak - ocalił bolszewicką Rosję. Straszliwy kraj...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Pointblack 19 maja 2022 11:16
19 maja 2022 21:41

A ja prześlę tekst Gabriela - rzeczywiście znakomity i bolesny dla nas - moim przyjaciołom. To jest bardzo ważne. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @z-daleka 19 maja 2022 16:49
19 maja 2022 21:44

A co to ta kwestia sądownictwa? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ArGut 19 maja 2022 11:32
19 maja 2022 21:45

Pewnie rządy zachodnie będą się tłumaczyć /już tak bywało/, że to prywatne firmy futrują Rosję komponentami do militariów. I rządy na to nic nie mogą poradzić - wolny rynek, jak wiemy...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 19 maja 2022 13:45
19 maja 2022 21:53

Dodajmy do tego kradzież dzieci ukraińskich, jak w dawnych czasach i jak za okupacji niemieckiej w Polsce /Zamojszczyzna/. Zostaną janczarami te ukraińskie dzieci? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @JK 19 maja 2022 13:55
19 maja 2022 22:00

Oby Polska ich uwiodła. To dla Ukraińców Zachód przecież. Z trzech /?/ milionów pracę podjęło 100 tysięcy Ukraińców. Stymulujmy i czekajmy na ich większe zaangażowanie w pracę tutaj. Darmowa /póki co, miejmy nadzieję/ wylegitura nie załatwi związania Ukraińców z Polską, obawiam się... Bo zapewne socjal na Zachodzie jest obfitszy. No ale tam natkną się na hordy czarnoskówych, konkurentów do socjalu. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 19 maja 2022 15:04
19 maja 2022 22:03

Prawda? A jaka realistyczna ta instalacja! I nie wymyślona przez skretyniałych artystów, a będąca oczywistą metodologią państwową w Rosji.

Szokujący film.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @zkr 19 maja 2022 16:54
19 maja 2022 22:09

W Katyniu posadzono sosenki na zbiorowych mogiłach naszych oficerów. To co do zraszania wodą...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @orjan 19 maja 2022 18:57
19 maja 2022 22:12

Do drugiego akapitu. Zapatrzyli się na Haghia Sofia.  +1000 lat wcześniejszy, ale mieli u siebie.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @orjan 19 maja 2022 18:22
19 maja 2022 22:15

Czytałam ongi dużo o łagrach. Natrafiłam też na "słownik łagierny". Np. hasło "krowa". Otóż gdy urki* planowały ucieczkę, zabierali ze sobą młodego, nie wychudzonego więźnia, który też chętnie przecież uciekał. I w trakcie ucieczki służył urkom właśnie za pożywienie...

* urki - sowieccy kryminaliści /gdyby ktoś nie wiedział, rządzili łagrami, siedząc w nich jednocześnie/

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @orjan 19 maja 2022 18:57
19 maja 2022 22:18

W pamiętnikach Szostakowicza jest zapisany moment, gdy do niego telefonuje sam Stalin, by zamówić patriotyczną muzykę. Szostakowicz truchlał przy tym telefonie...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
19 maja 2022 22:29

Notka mrozi krew w żyłach - co do teraźniejszości i przyszłości. Pozbawia jakiegokolwiek optymizmu i odbiera nadzieję. No cóż...

Jest, oczywiście, znakomita. 

Dla mnie jednak ta ruska natura i zachowania nie jest "odwróconym na nice indywidualizmem zachodnim", a naturą i zachowaniami rabów, utrzymywanych w planowanej nędzy. Gdy się upiją, koją /serca? sumienie? co?/ smutnym dumkami stepowymi.

zaloguj się by móc komentować

orjan @KOSSOBOR 19 maja 2022 22:18
19 maja 2022 23:37

Pomijając tu wszelkie inne wymagania, twórca ma być użyteczny, a nie pożyteczny. A co do wymagań, to ma się poddać wymaganiom, a nie samemu wymagać. Czasem powstanie nawet arcydzieło, lecz jakie powstałyby, gdyby nie to?

A właściwie, to kiedy ostatnio jakieś arcydzieło powstało w kręgu rosyjskiej kultury? Czy jest do pomyślenia, że z wojny z Ukrainą wyjdzie jakiś uświetniający impuls dla rosyjskiej kultury? Coś wzniosłego?

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
20 maja 2022 03:38

Gospodarzu, 100/100. Alaska Wschodnia i wizy portorykańskie dla Kałmuków. Fukushima Wschodnia i Prefektura Karafuto. Wygląda jak recepta na rozpad Moskwy. Brytania też by coś po dawnej znajomości odszczypała Francji w Indochinach... Marzenia

Nikt tutaj źle nie życzy ludziom. Niech sobie żyją, ale bez mocarstwa i gangów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 19 maja 2022 22:15
20 maja 2022 06:38

Dziś wróciliśmy do czasów sprzed pojawienia się Hiawathy nad Wielkimi Jeziorami. Irokezi nie wiedzą jeszcze, że można nie jeść jeden drugiego i walczą między sobą. Putin i Merkel cofnęli nas w czasie. O żadnej kulturze nie ma mowy. Zawody w kopaniu krobów to jak turniej na najszybcieć ściągnięty skalp. A jeszcze zrobili turniej na najładniej udekorowany grób. Kultura śmierci po prostu

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
20 maja 2022 07:30

> A jeszcze zrobili turniej na najładniej udekorowany grób.

W 2010 odnowili grob Blochina

Tak, Rosja to kraj ludozercow jak to okreslil bloger Fox
(w zalinkowanym wpisie wspomina m.in. o tym nagrobku).

Rosjanie nie wiedzą jeszcze, że można nie jeść jeden drugiego

zaloguj się by móc komentować

zkr @cbrengland 19 maja 2022 16:48
20 maja 2022 07:46

> Czajkowski, Rachmaninow, Prokofiew, Stravinsky, czy Szostakowicz

kleczac nad dolem z wapnem(*) raczej nie bede wspominal "3" Rachmaninowa w wykonaniu Argerich

(*) wlasnie dzieki "innym GB albo USA" jest to malo realny scenariusz, mam nadzieje

zaloguj się by móc komentować

Pioter @zkr 20 maja 2022 07:30
20 maja 2022 07:58

To jest tylko na pokaz.

Prawdziwy stosunek Moskali do pamięci o zmarłych jest przedstawiony tu: https://chesnok.media/2021/11/09/vo-vladimirskoj-oblasti-iz-nadgrobij-vymostili-dorogu-v-sad/

zaloguj się by móc komentować

zkr @Pioter 20 maja 2022 07:58
20 maja 2022 08:02

> Prawdziwy stosunek Moskali do pamięci o zmarłych

Tak, ale tu mowimy o Blochinie, ktory wlasnorecznie zastrzelil 50 tysiecy osob (niektorzy tak szacuja liczbe ofiar).

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 20 maja 2022 08:02
20 maja 2022 08:08

" Od swoich ludzi Błochin zażądał, żeby nakładali skórzane fartuchy rzeźnickie, bowiem – jak zwykł był powtarzać – „mundur funkcjonariusza NKWD powinien być zawsze czysty i schludny”. On sam zabijał w długim skórzanym fartuchu, brązowej skórzanej czapce i rękawicach – też skórzanych, z mankietami powyżej łokci. Wypracował technikę strzelania w potylicę z optymalnym skutkiem: śmierć ofiary następowała natychmiast przy niewielkim krwawieniu. Pozwalało to uniknąć szamotaniny i brodzenia w kałuży krwi. „Trzeba tylko dobrze trafić kulą między kręgi szczytowy i obrotowy kręgosłupa szyjnego, trzymając lufę skierowaną ukośnie ku górze – uczył innych. – Kula wyjdzie wtedy przez oczodół lub usta, poleje się mało krwi. Pocisk wchodzący w potylicę rozrywa czoło i powoduje krwotok”. "

https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/39608,Anna-Zechenter-Galeria-katynskich-katow.html

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @orjan 19 maja 2022 23:37
20 maja 2022 08:14

Film "Orda" Andreia Proshkina z 2012 roku jest bliski.

zaloguj się by móc komentować


z-daleka @qwerty 19 maja 2022 21:44
20 maja 2022 09:23

Żeby nie trzeba było jej pisać w cudzysłowie a wymienić na wymiar sprawiedliwości

zaloguj się by móc komentować

orjan @Drzazga 20 maja 2022 08:14
20 maja 2022 09:38

Z ciekawością obejrzę. Na razie spojrzałem na trailer. Wygląda na film widowiskowy z przesłaniem typu jak hartował się naród rosyjski. Teza ta jest na razie na moje ryzyko. Zobaczę.

Tymczasem pytanie, które wisi nad niniejszym felietonem Gabriela, dotyczy: jacy ludzie tworzą tych Rosjan. Kiedyś dawno spotkałem porównanie ówczesnych szkół filmowych rosyjskiej i amerykańskiej w temacie militarnym II wojny śwaitowej na froncie. Że to wzorcem szkoły rosyjskiej są wielkie freski batalistyczne, tysiące żołnierzy, sprzętu, i w tym wszystkim żołnierz ledwo co nie anonimowy. W istocie są to freski o władzy prowadzącej wojnę. Natomiast wzorzec szkoły amerykańskiej, to nie władza, ani nawet nie idea, lecz żołnierz na wojnie i jego morale. Tematem amerykańskiego wzorca jest bowiem człowiek, a nie chwała ustroju, czy nawet chwała państwa, czy poniżenie państwowego wroga.

Ciekawe, który wzorzec reprezentuje ten film Orda. Bo możliwe jeszcze, że wzorzec chiński, w którym opowieści historyczne sprowadza się do powietrznego baletu ślicznych (preferowane rysy prawie europejskie!) szaolinistek i ich męskich, przystojnych odpowiedników. Wszystko dla promocji mitu elegancji państwa środka.

PS. Jeśli chodzi o rosyjskie arcydzieła filmowe ja postawiłbym na mocno już czasem przykurzoną "Kalinę Czerwoną" W. Szukszyna. Tam bohater chce urwać się od dostojewskiego wzorca, lecz przegrywa, bo - po dostojewskiemu - żyzn', blad' chudaja.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować