-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O zmianie paradygmatów władzy czyli kto nawołuje do powstania

Wszyscy pamiętają scenę z powieści Ogniem i mieczem, kiedy to Chmielnicki ujawnia królewskie listy, a potem liczy na to, że nie on zostanie ogłoszony buntownikiem, ale Jarema. Tak się właśnie robi politykę w wielkiej skali. Chodzi o to, by z miejsca, które jest niekomfortowe i podejrzane, jednym prostym ruchem wskoczyć na miejsce komfortowe i gwarantowane. I Bohdanowi się udało. Nie dość, że kazał otruć króla, to jeszcze Jaremę, a na dodatek zyskał realny wpływ na wybór nowego władcy. Dziś mamy sytuację odwrotną, oto człowiek, który przedstawiany był jako mocarz nad mocarze, został właśnie oskarżony o podżeganie do powstania. To jest coś, czego gładko przełknąć nie można. Musimy jednak przyzwyczaić się do tego, że czasy najbliższe będą obfitować w tego rodzaju wydarzenie, z pozoru nieprawdopodobne, a jednak realne. Nie wiem co się stanie z Trumpem, być może zamieni się miejscem zamieszkania ze śniadymi panami z Guantanamo, ale może być gorzej. Może się okazać, że Donald Trump jest gorszy niż Jefferson Davies, którego rehabilitował dopiero Clinton.

 

https://wpolityce.pl/swiat/534792-przeglosowano-artykul-impeachmentu-prezydenta-trumpa?fbclid=IwAR09ZkWgX8Ym2pOVchbIR-dv6GToIOkpoYKwVF_uhyTjKGhRAVWl3aKGnmM

 

Jedno jest pewne, ludzie, którzy przepchną to przez całą machinę legislacyjną, poczują taki wiatr w żaglach, że pamięć o Chmielnickim przy tym zblednie. I niech nas ręka boska broni, żeby stawać im na drodze. Niech to najpierw zrobi ktoś inny...Może Putin, może ktoś...myślę jednak, że wszyscy będą grzecznie czekać aż machina trochę wyhamuje, żeby w ogóle móc myśleć o jakimś sprzeciwie wobec jej postanowień. To jest coś tak absolutnie nieprawdopodobnego, że przez cały wczorajszy wieczór zastanawiałem się, jakimi kłamstwami zostanie to obudowane i jakie hagady na okoliczność tego podżegania wyprodukują uniwersytety. Na pewno jakieś trwałe, tak trwałe jak ta, która mówi, że wojna z Chmielnickim była wojną z powstańcami, a nie z największą armią najemników, jaka pojawiła się w Europie od czasu lądowania na Pomorzu Gustawa Adolfa.

O wiele łatwiej będzie też montować prowokacje przeciwko różnym pomniejszym kacykom, którzy chcieliby powrotu do dawnych, dobrych czasów. Oto bowiem w Polszcze wydadzą dzieło Adolfa H, zatytułowane Mein Kampf. Już widzę mityngi prawicowych działaczy, którzy stojąc na trybunie wymachują tym dziełem i wskazują co celniejsze fragmenty, opisujące naszą współczesną rzeczywistość. Obłęd jest nie do powstrzymania, szczególnie jeśli zamiast go rzeczywiście powstrzymywać, prowokuje się jego erupcje w umiejętny sposób. W razie gdyby jednak prawica polska zachowała się przytomnie, YT, zablokuje na jakiś czas Ziemkiewicza oskarżając go o faszyzm. Tego już młodzi narodowcy nie wytrzymają.

https://kultura.onet.pl/ksiazki/w-polsce-zostanie-wydany-mein-kampf-z-krytycznym-komentarzem/kqgevsc

 

Ktoś może zapytać, co takiego robić wobec nasilenia projektów jawnie prowokacyjnych. Ja mam gotową odpowiedź jak zwykle. Należy pisać wyłącznie o humanizmie w Italii i wpływie humanizmu na ośrodki władzy i kultury w całej Europie. Wczoraj ostatecznie upewniłem się, że wszyscy humaniści i większość artystów quatrocenta to tureccy agenci, przygotowujący lądowanie wojsk osmańskich w Italii, a więc temat jest wdzięczny. Z tych baranów montujących prowokacje żaden tego nie zrozumie, a poza tym humanizmu nie ma w ich instrukcjach. Jest tylko Hitler, Trump, prawica i inkwizycja. Na początek proponuję taki oto problem do rozważenia: czy znany geniusz i konstruktor Leonardo da Vinci był na usługach dworu sułtańskiego? Ciekawe, prawda?

Można mi zarzucić, że drwię i to podstępnie, cała ta promocja humanizmu bowiem jest także dętym akademickim projektem, który ma zasłonić jego instrumentalny charakter. Oczywiście, że tak jest, ale spróbujcie to wyjaśnić ludziom, którzy mają tytuły profesorskie i jeszcze chodzą w sutannach, a do tego wywodzą się z zapadłych wiosek – że nauki humanistyczne, a filozofia antyczna w szczególności, służą uzasadnianiu najbardziej opresyjnych systemów władzy i nie mają nic, ale to nic wspólnego z postawą świętych Kościoła Powszechnego. To się za nic nie uda, albowiem frajda, jaką człowiek czerpie z mącenia innym w głowach, przy całkowitym przekonaniu o własnej słuszności, jest nieporównywalna z niczym.

Jakby tego było mało, Kurski otwiera anglojęzyczny kanał, który będzie całą dobę nadawał wiadomości z Polski na cały świat. W założeniu ma to być przekaz globalny z polskiej perspektywy, adresowany do Polaków za granicą, którzy nie mówią już po polsku. To znaczy do kogo dokładnie, bo nie sposób tego zrozumieć? Wychodzi chyba na to, że do dzieci tych, co wyjechali w 68? Wszystkie późniejsze fale emigracji jeszcze po polsku mówią, a jeśli nie mówią, cóż ich może obchodzić jakiś przekaz medialny z polskiej perspektywy? No, ale jest budżet, trzeba go wykorzystać.

 

https://kultura.onet.pl/ksiazki/w-wymaganiach-egzaminacyjnych-skrocono-liste-lektur-obowiazkowych/skfzjez

 

Ktoś w tym całym obłędzie jednak trzyma rękę na pulsie. Oto minister Czarnek, bardzo przytomnie, skreślił z listy lektur obowiązkowych cześć utworów Kochanowskiego, Żonę Modną, Sonety krymskie, Wańkowicza i parę jeszcze innych, całkiem niepotrzebnych rzeczy. Czekajmy aż wywali stamtąd Gombrowicza. Najlepiej, żeby odbyło się to w jakimś gorącym okresie protestów, i żeby postępowe środowiska wyszły w związku z tym na ulice. Można je będzie wówczas oskarżyć o podżeganie do powstania i wsadzić do Guantanamo.

Aha, byłbym zapomniał, Kurski uruchomił jeszcze jeden kanał w TVP. Nosi on nazwę Dokument. W ramówce jak zwykle: Dybuk i film o Beksińskich, czyli tysiąc i jeden powodów, by popaść w zamyślenie nad polskim losem i zastanowić się dlaczego jesteśmy gorsi, brzydsi i nieudaczni. Może powinniśmy się w związku z tym zatrudnić jako tureccy agenci? Sam nie wiem.

Na koniec dwa drobiazgi. Oto zaprzysiężenie Bidena będzie wielką galą, a poprowadzi ją nie kto inny, jak Tom Hanks. Nigdy nie zapomnę jak zagrał redaktora naczelnego w filmie o aferze Watergate, był bardziej przekonujący niż wszyscy polscy oficerowie oddelegowani na te stanowiska razem wzięci. W Polsce zaś mamy nieco inną perspektywę, do czego przekonywał nas będzie Kurski – Jakimowiczowi, intelektualnej podporze rządu PiS zamknięto konto na fejsie...Helo…

 

Na koniec piosenka. Napisana na smutno i refleksyjna ponoć, ale czas zmienił ją dziś w piosenkę szyderczą.

 

https://www.youtube.com/watch?v=DFYx67WAPZA



tagi: telewizja  prawica  kurski  trump  humanizm  powstanie 

gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 09:34
108     6147    22 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 10:14

Można mi zarzucić, że drwię i to podstępnie, cała ta promocja humanizmu bowiem jest także dętym akademickim projektem, który ma zasłonić jego instrumentalny charakter. Oczywiście, że tak jest, ale spróbujcie to wyjaśnić ludziom, którzy mają tytuły profesorskie i jeszcze chodzą w sutannach, a do tego wywodzą się z zapadłych wiosek – że nauki humanistyczne, a filozofia antyczna w szczególności, służą uzasadnianiu najbardziej opresyjnych systemów władzy i nie mają nic, ale to nic wspólnego z postawą świętych Kościoła Powszechnego.

To najpierw odkanonizujmy św. Tomasza z Akwnu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 14 stycznia 2021 10:14
14 stycznia 2021 10:16

Może, lepiej osadzić go w jakimś kontekście? W czasie może? Że był człowiekiem, ulegał naciskom...taka sugestia...Może przypisać mu jakąś intencję dobrą? Wszak w jego czasach humanistów jeszcze nie było...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 10:17

No  tak...

...  jak  so  fundusze  z  d**y  wziete  to  i  kanaly  angielskie  mozna  strugac  !!!

Ale  co  tam  jakies  kanaly...  mozna  "mocarza"  sFiatowego  wdeptac  w  ziemie,  "oskarzyc  o  podzeganie"  -  tak  z  dnia  na  dzien  -  i  zaden  pejsbuk,  YTube  czy  inny  yachoo  BANKRUT  sie  nawet  nie  zajaknie...

...  o  "naszystach"  spSZymieZencaH  Trump'ka  -  to  nawet  mowy  nie  ma...

 

...  pozabijac  ich  tylko  smiechem  !!!

Coz...  pozostaje  nam  uwaznie  obserwowac  poczynania  "wielkich",    przede  wszystkim  mocno  trzymac  sie  za  kieszenie...  robic  swoje  i  czekac  KTO  NASTEPNY  po  Trump'ku...

...  wypisz-wymaluj,  ale  "rewolucja"  JUZ  zre  swoje,  wlasne  dzieci  !!!

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2021 10:16
14 stycznia 2021 10:35

Co gorsza, w czasach Arystotelesa również tych humanistów nie było.

A nieszczxęsny Akwinata uległ, owszem. Arystotelesowskiej logice. Myślę, że miał same dobre intencje, nie musimy niczego mu przypisywać.

Dodam tylko, że to samo Pismo święte czytali Akwinata, św. Albert Wielki, i Marcin Luter.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 10:38

Z pierwszego linku:

232 kongresmenów zagłosowało ostatecznie w środę w Izbie Reprezentantów „za” artykułem impeachmentu prezydenta Donalda Trumpa. Wśród nich znalazło się 10 Republikanów. „Przeciwko” postawieniu przywódcy USA w stan oskarżenia było 197 parlamentarzystów.

 

Takie info graficzne z WIKI:

Ciekawostką jest fakt, że w kolumnie "Senat" kierownictwo już jest "obsadzone" chociaż do "kropki nad i" brakuje tydzień. Wiki się spisała - wyprzedza teraźniejszość. :))

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Izba_Reprezentant%C3%B3w_Stan%C3%B3w_Zjednoczonych

https://pl.wikipedia.org/wiki/Senat_Stan%C3%B3w_Zjednoczonych

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 10:52

A co to ma wszystko za znaczenie, wobec potęgi Boga?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 14 stycznia 2021 10:35
14 stycznia 2021 11:10

Ja tylko rzeknę słowo o rozumieniu tradycji. Jesteśmy przyzwyczajeni do takiego rozumienia jak to Pani w skrócie wyłożyła, ale jest inne. Arystoteles był wychowawcą Aleksandra, a ten miał swoje miejsce, bodaj czy nie najważniejsze w tureckiej doktrynie imperialnej. Był wzorem dla Mehmeta II. Kto go, do jasnej, ciasnej do tej doktryny włożył? Razem z Arystotelesem?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 14 stycznia 2021 10:52
14 stycznia 2021 11:12

Krzysiek, jak będziesz uciekał się do takich ugogólnień, to cię w końcu stąd wyrzucę, bez względu na wszystko. Pokusa by kontemplować potęgę Boga jest nie do zwalczenia, szczególnie w systemach imperialnych. 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @cbrengland 14 stycznia 2021 10:52
14 stycznia 2021 11:12

Czyli co? Siadamy i dłubiemy w nosie?

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2021 11:10
14 stycznia 2021 11:23

Z faktu, że każdy wydłubuje z tradycji swoje rodzynki, nie wynika, że należy odrzucuć całą tradycję.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 14 stycznia 2021 11:23
14 stycznia 2021 11:25

Ciężko to nazwać wydłubywaniem rodzynków, raczej antytradycją, na którą jesteśmy ślepi całkiem i nie rozumiemy do taka jak była ona i jest nadal silna i ekspansywna

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @maria-ciszewska 14 stycznia 2021 10:14
14 stycznia 2021 11:29

Tomasz z Akwinu to nie jest klasyczna starożytna filozofia, to scholastyka. Arystoteles dał czadu ale przede wszystkim w najbardziej uogólnionym opisie pierwszych rzeczy czyli strukturze bytu stworzonego. W teologii bardzo zbliżył się do asyryjskiej astrologii/ezoteryki. Czy to było zapożyczenie czy przypadek/naiwność mistrza, to kwestia szczegółowych studiów. 

Również trafnie uporządkował pierwsze rzeczy w logice, retoryce i polityce. Nie ma wątpliwości że dostarczył również Aleksandrowi wskazówek jak rozwalać lokalne władztwa podbijane przez niego.  

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2021 11:12
14 stycznia 2021 11:29

Na pierwszej linii zawsze sa ludzie, ktorzy maja duzo wiecej i bardzo realnie cos do stracenia wiec wystarczy tylko patrzec co sie bedzie dzialo? Jest jednak cala masa durni, ktorzy pchaja sie na pierwsza linie z golymi recami i doopami, a poznac ich mozna po tym, ze "staja w obronie wartosci".

Proste zalecenie jest udawac glupiego, niezorientowanego i niezaiteresowanego. Zawsze jest cos do roboty i wystarczy na poczatek ogarniac swoj perymeter, zeby bylo czysto, jasno i przejrzyscie, bez suflowanych dylematow typu czy papiez Franciszek to jeszcze papiez czy juz diabel?

Kontemplacja tutaj nic nie pomoze, to tylko dezercja ze swojego perymetra. Jak juz obszar w zasiegu reki jest zorganizowany i mozna zrobic krok poza ten obszar i jednak cos przeszkadza, zeby to wykonac, to moze najpierw sprobowac dywersji i sabotazu, zamiast stawac na drodze kosiarki? Albo ja po prostu obejsc?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 11:33

Skoro ruszacie Arystotelesa i przewrót w filzofii jaki dokonał się pod koniec XII wieku a przy tym renesans na dokładkę, to ja dostukam parę słów.
Leonardo da Vinci w pop kulturze jest jawnie przedstawiany jako agent królestw muzułmańskich. Więc przynajmniej dla mnie nie jest to żadna nowina. Oczywiście jest to podobudowana teorią walki o wolność sumienia przeciwko klerykalnej opresji.
Nie ma też co się oburzać na instrumentalne podejście do filozofii.
W chrześcijaństwie cały czas toczyła się walka, aby filozofię traktować właśnie tak. Jako warsztat dostarczający czy to pojęcia czy to reguły dedukcyjne. Zawsze była nieufność, że filozofia może okazać się uczniem czarnoksiężnika.
Teraz co do przewrotu filozoficznego w okresie XII wieku. W XII wieku nastąpiło wielkie przejście od platońskiego paradygmatu do arystotelesowskiego. Miało to jeden jedyny cel. Uczynienia z filozofii oręża za pomocą którego będzie się walczyć z ideologią dworów muzułmańskich czy z propagandą rabinów. Zaś kres temu wysiłkowi położył właśnie renesans. Dlatego między innymi jezuici, którzy byli fortopocztą misyjną Kościoła i kontrprotestanccy z powrotem wrócili do scholastyki.
Chodziło też o kwestie bankowe. Scholastyka potępiała lichwę i była jednym wielkim krytykiem ówczesnego systemu bankowego. Renesans nie, bo uważał się za "nowoczesny". To w renesansie narodził się kult postępu i tego co "nowe", które z istoty jest wrogiem "starego". Potem to już było dopracowywanie szczegółów.
To byłoby tyle. Dobrego dnia życzę!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 11:34

Wiozę dziś do hurtowni 430 książek

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 14 stycznia 2021 11:33
14 stycznia 2021 11:36

Dla mnie, widzisz, to nie było takie oczywiste, bo na historii sztuki o tym nie wspominali. Przypuszczam, że teraz też nie wspominają. Ja się tego dowiedziałem wczoraj. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @maria-ciszewska 14 stycznia 2021 10:14
14 stycznia 2021 11:40

Św. Tomasz i De regimine principum - Przeważnie pomija się to dziełko, jako niedokończone. Ale to jest początek Nauki Społecznej Kościoła, apologia monarchii. Niedokończone bo urwane w połowie. Drugą połowę ktoś musi dopisać dzisiaj. Jest to dzieło filozoficzne i historyczne. Taki niby metafizyk bująjący w obłokach, co najwyżej filar teologii, doktryny ortodoksyjnej, a zjął się bieżącymi sprawami, bo czynił cienkie aluzje do Hugona II króla Cypru do 1267 albo jego następcy Hugona III. Miał jakieś dalekie pokrewieństwo do nich. 

Niedkończone bo nie dopisał rozdziałów o relacji monarchii do artystokracji i demokracji. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @cbrengland 14 stycznia 2021 10:52
14 stycznia 2021 11:43

Ano takie to ma znaczenie do potęgi Boga, że dał nam ona rozum i wolną wolę. Jeśli nie zrozumiemy tego co się teraz dzieje, nie będziemy wiedzieli jak uporządkować nasze sprawy publiczne, gdy potęga Boga spacyfikuje wybujałe apetyty globalnych kacyków. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2021 11:10
14 stycznia 2021 11:47

Rabini, go włożyli. Filozofia arabska tamtych czasów jest bardzo ściśle powiązana z żydowską. Myślę, że pouczające byłoby prześledzenie życiorysu Mojmonidesa. 
Jeszcze raz napiszę. Jeśli chodzi o Arystotelesa i jego tradycję było to "wrogie przejęcie" (użyję pojęcia z giełdy). Ale tym razem dokonały tego zakony żebracze. Przejęli i odwrócili wektory i zrobili to bardzo skutecznie. Arystotelizm penetrował Kościoł do XII wieku i był systemem wrogim, heretyckim. Udana transformacja arystotelizmu to zasługa zakonów i duchownych z nimi związanych.
Niezależnie od wszystkiego filozofia w tradycji chrześcijańskiej była i powinna być traktowana jako instrumentarium. Dlatego trzeba sie takim narzędziom dobrze przyglądać i zawsze mieć dozę nieufności. To jest też postawa św. Tomasza czy św. Ignacego Loyoli.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 14 stycznia 2021 11:47
14 stycznia 2021 11:48

Miało być Majmonidesa.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Andrzej-z-Gdanska 14 stycznia 2021 10:38
14 stycznia 2021 11:53

Wyprzedzać teraźniejszość bo trzeba zagłuszyć jakoś i przyćmić korupcyjne interesy z Chińczykami Prezydenta-elekta, jego brata i syna, żony MacConnela p. Chao, Erica Swalwella, ex-senatorki Barabary Boxer i całego zastępu z głębi i ze świata finansów. To samo z przekrętami wyborczymi. Trump i jego ludzie trafili na "bogate złoże roponośne" ale z tego pośpiechu w ferworze walki nie zachowali ostrożności. "Złoże" zaś eksplodowało. I teraz widzimy jego pożar. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2021 10:16
14 stycznia 2021 11:53

Może zapomnijmy, że to są starcy, co odeszli do lepszego świata. Bo przecież oni są (ściślej mówiąc - byli wtedy) młodzi. A wiemy przecież, jakie są "przywieleje" i postawy oraz błędy młodości w pogoni za odkryciem (stworzeniem, wywalczeniem) czegoś lepszego od zastanego.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2021 11:34
14 stycznia 2021 12:02

Pilnowanie trwalego zwiazku z rzeczywistoscia, ktora konkretny i najlepiej mierzalny kontekst wydaje sie byc w sumie prosta sprawa. Ale tylko sie wydaje. Pokusa, zeby "oderwac sie od przyziemnosci" obecna jest stale i zawsze jest pod reka. Przejscie stapania po ziemi i szybowania, a bez umiejetnego treningu bezposrednio do lotu koszacego dzieje sie juz bez zadnej kontroli.

Piton wlasnie opuscil tarmac.

https://www.facebook.com/radiozet/videos/407985620466341

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 12:02

W takim razie Albigensi nie tylko byli sterowani przez Lombardczyków i Wenecję od strony ekonomicznej zaś od strony propagandowej z Biznacjum, ale możliwe są ich kontakty z faktorami osmańskimi. Podobnie pierwsi starozakonni kabaliści z Langwedocji - tam powstała kabała wg Scholema kilka dekad po erupcji albigenskiej w XIII w. - od strony ekonomicznej raczej byli autonomiczni, ale potrzebowali astrologii/ezoteryki babilońskiej, a te księgi były w bibliotece konstantynopolitańskiej i w zasięgu Osmanów. 

W XIV w. znał je już Bruneto Latini i jego wychowanek Dante Alighieri. W XV w. studiował je Marceli Ficino i harabia Pico della Mirandola.  

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @mniszysko 14 stycznia 2021 11:47
14 stycznia 2021 12:10

Niezależnie od wszystkiego filozofia w tradycji chrześcijańskiej była i powinna być traktowana jako instrumentarium. Dlatego trzeba sie takim narzędziom dobrze przyglądać i zawsze mieć dozę nieufności. To jest też postawa św. Tomasza czy św. Ignacego Loyoli.

I, jak sądzę, ks.profesora Tadeusza Guza, bo to od niego i jego Aten Roztocza zaczęła się ta zadymka :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 12:20

Nie wiem czy to co napiszę teraz to off topic, ale sytuacje w USA widzę inaczej. 

Najpierw wspomnę, że Trump mógł skorzystać z podległe mu armii, aby wyjaśnić sprawę dowodów na fałszerstwa wyborcze, do czego namawiał to gen. Flynn (notka Magazyniera o elekcji w USA). Trump zabiegał tego, w czasie gdy liczenie głosów jeszcze trwało. A teraz gdy już jest kilkanaście dni do zaprzysiężenie Bidena nagle on (?)  organizuje "pospolite ruszenie" cywili. Z punktu widzenia skuteczności działań jest to zachowanie Trumpa wręcz kuriozalne - zrezygnować z pomocy zawodowców ( wojskowych) i wzięcie do tej roboty amatorów (cywili). Na logikę więc takie zachowanie należy uznać za teatr, za chęć ukrycia prawdziwych celów i intencji. W teatrze tym, dla uwiarygodnienia, musiał paść trup i padł. Ale dla osoby stojącej z boku oczywistym jest, że to przedstawienie ma jeden podstawowy cel: wzmocnić kampanię na rzecz likwidacji prawa do posiadania broni. Bo dopóki się nie rozbili amerykanów, nie będzie mogło amerykańskie NKWD bezpiecznie ich wyciągać z domów. 

 

Cały ten wałek wyborczy i impotenckie reakcje Trumpa i republikanów pokazują, że to zaplanowany teatr. Amerykanie to urodzeni aktorzy. 

A skoro to teatr, to wg mnie w Polsce nic siè nie zmieni i plan zespawania nas ze Skandynawią będzie dalej realizowany. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 12:20
14 stycznia 2021 12:21

Zamiast "zabiegał" powinno być " zaniechał". Auto korekta to przekleństwo.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 12:23

Kolejna errata: jest " rozbili" a powinno być " rozbroi" 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 12:23
14 stycznia 2021 12:29

a mnie autokorekta we frazie:

"... uczestnicy wyprawy dysponowali dziesięcioma arkebuzami, czterema falkonetami i kilkoma bombardami."

słowo bombardami zamieniła na lombardami.

Zorientowałem się i poprawiłem ww. dopiero za czas jakiś, gdy  sczytywałem  ponownie opublikowany już tekst.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 12:21
14 stycznia 2021 12:32

Autikorektę (podpowiedzi) można wyłączyć.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 12:42

Kolejna notka z gatunku błyskotliwych. Tyle wątków.

Najbardziej ciekawa jest ustawka Kongresu USA w sprawie "błyskawicznego impeachmentu" Donalda Trumpa pod zarzutem "podburzania do powstania". Mam wrażenie,że w czasach nowożytnych "powstania" to był polski "niemal monopol". I że były "dobre". Ciekawe,że nie oskarżyli go o "podburzanie do kontr-rewolucji". I ciekawe, czy termin "powstanie" jest w USA terminem prawnym i czy jest zakazany przez prawo.

PS. Bardzo mnie zafascynowały wątki w sztuce italskiej  takie, jak arabskie dywany pod stopami Dziewicy Maryi w scenie Zwiastowania (np. Gentile da Fabriano 1420 Annunciation) i arabskie lub pseudo-arabskie napisy w aureoli Matki Boskiej ołtarzu dzieła Massacio (kaplica św Juliana 1426). A podobno arabskie napisy pojawiały się i w innych aureolach.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 14 stycznia 2021 12:29
14 stycznia 2021 12:48

Ja by się dysponowało kilkoma lombardami, to arkebuzów i falkonetów można by liczyć w dziesiątkach: )

I taka jeszcze uwaga po tych wyborach USA. Amerykańskie elity robią wszystko aby cały świat wierzył w autentyczność zmian, jakie wybory niosą lub mogą nieść. Tym czasem jest jedna, wielka i nieustającą ciągłość polityki amerykańskiej. Przynajmniej ja tak to widzę już od 30 lat, a czytając to co działo się w przeszłości jedynie utwierdzam się w tym , że to co teraz widzę to prawda a nie złudzenie. 

 

Niepotrzebnie więc się stresujemy tym wyborem Bidena. Stresować się mogą prości Amerykanie posiadający broń. Ale po prawdzie to ona i tak im wiele nie pomoże. Bo uzbrojony tłum jest zerem w starciu z organizacją. 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 13:28

W rozważaniach na temat tego całego cyrku, zastanawia mnie jeszcze, ten pośpiech i jakość tego całego "zamachu" , który jest podobny do naszego rodzimego ciamajdanu. A może w ogole cechą charakterystyczną wszelkich tzw. powstań jest ich w pewnym sensie śmieszność i brak jakości.  

I jeszcze jedna sprawa, czy ten pośpiech ze strony tzw demokratów nie jest również ich słabością lub słabym wyliczniem, ze to jest wlasnie ten odpowiedni moment w ktory tzw rewolucja moze przyspieszyć i plan się powiedzie?  

Osobiście dostrzegam w tej calej akcji demokratów jakieś lęk.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @pink-panther 14 stycznia 2021 12:42
14 stycznia 2021 13:33

"Najbardziej ciekawa jest ustawka Kongresu USA w sprawie "błyskawicznego impeachmentu" Donalda Trumpa pod zarzutem "podburzania do powstania". "

Pamiętajmy, że to głosowanie w Izbie Reprezentantów to nie jest jeszcze usunięcie prezydenta. To tylko jest pierwszy krok. Kolejny to jest przesłuchanie w Senacie, a następnie 2/3 Senatu musi zagłosować za "impeachmentem". Najbliższe posiedzenie Senatu odbędzie się dopiero 19 stycznia, więc cała procedura nie ma szans na zakończenie się przed 20-tym stycznia, kiedy to zaprzysiężony będzie Józio, a Trump przestanie być prezydentem. I teraz pytanie: czy można stosować procedurę usunięcia kogoś z urzędu gdy on już tego urzędu nie piastuje? Oczywiście w normalnym świece nie, ale tutaj takie określenie chyba nie jest na miejscu.

zaloguj się by móc komentować

Nova @Krzysiek 14 stycznia 2021 13:33
14 stycznia 2021 13:40

Podobno konstytucja amerykańska daje możliwość ciągnięcia impeachmentu po zakończeniu kadencji prezydenta. Najważniejsze jest to co pisał wczesniej gospodarz  SK , gdy się Trumpa usunie z urzędu i pozbawi wszystkiego to można go w odpowiedniej otoczce propagandowej usunąć na stałe z tego świata.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Krzysiek 14 stycznia 2021 13:33
14 stycznia 2021 14:23

To wygląda na pełnowymiarową "rewolucję październikową" (chociaż w grudniu-styczniu). A to oznacza,że głownego "wroga", który w tym scenariuszu występuje w roli "cara Mikołaja II" należy zniszczyć wizerunkowo,żeby za 4 lata nie powrócił. Zniszczenie faktyczne byłoby zbyt drastyczne i przeciwskuteczne, bo Donald Trump jako "faktycznie zabity" zostałby "świętym" dla co najmniej połowy wyborców. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 12:48
14 stycznia 2021 14:39

Jest taki film. Śmiertelnie poważny choć trochę przekorny. "Leon Zawodowiec." Oczywiście to tylko kino i nic więcej. Myślę, że gdyby obstawiać zakłady co łatwiej zabrać Amerykanom, dostęp do broni czy do aborcji, zakłady byłyby bardzo zbliżone do w siebie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @pink-panther 14 stycznia 2021 14:23
14 stycznia 2021 14:51

Co z pozostałymi republikanami , którzy nie zagłosowali przeciwko Trumpowi, rostrzelają ich , a może ta partia juz została wchlonieta przez demokratów ?  Jednak ktos jeszcze na palacu boju pozostał. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @tomciob 14 stycznia 2021 14:39
14 stycznia 2021 15:39

Oczywista że zakłady byłyby zbliżzbliżone do siebie, bo polaryzacja wyborcow-plebsu we wszystkich demokracjach (z wyjątkiem Węgrów) jest podobną 50% na 50%. Co pokazuje że ta sama ręka organizuje tę demokrację. Zresztą Gospodarz w 3 tomie BJN polskie historie opisał początki tego na przykładzie Lubeki. Ale w tym temacie trzeba się skupic/obserwować, kto tak naprawdę dostanie po tyłku, kogo będą odrabiać-  jak to Gospodarz trafnie zauważył Trumpowi nic nie zrobią, ale czy nie będzie tak że republikanie nie kiwną teraz palcem w bucie w obronie prawa do posiadania broni (bo to że demokraci chcą to prawo odebrać to jest wiadomo od dwóch dekad) . I będą zwalać republikanie winę na Trumpa, ale sam Trump będzie chroniony (bo moim zdaniem perfekcyjnie odegrał swoją rolę - proszę zwrócić uwagę że niby go odcięto od tweeta, ale przecież może zwołać w każdej chwili konferencje prasowa, a tego nie robi). 

 

Czas pokaże przeciw komu była ta ustawka zwana wyborami prezydenckimi. Ale tak czy siak polityka zagraniczna USA się nie zmieni. I nie ma prawa.  

A jeśli komuś nie daje spokoju ta zagadka dlaczego Trumpa tak ostentacyjnie zdjęli ze stołka, to niech pomyśli że może to dlatego aby zmylić lub sprowokować Anglię, Rosję - bo tylko o te dwa państwa idzie (Chiny realizują deal z USA, co nie przeszkadza Chinom dealowac również ze Wspólnota Brytyjska). Wątek chiński w tych wyborach to wg mnie zasłona dymna. Niech się Bartosiaki tym rajcuja. Chiny stały się fabryka świata tylko dzięki USA - początek 1978. Tylko dzięki USA weszły do WTO, tylko dzięki amerykańskiemu importowi mogli rozwijać się, kształcić na amerykańskich uczelniach i nawet Tienanmen 1989 nie przeszkodziło dalszej współpracy  (dla młodszych: była to nieudana próba uplasowania całkowicie zależnych od siebie ludzi we wladzach Chin-  W Rosji w 1991 to się udalo ale tylko na 7 lat). Dla sceptyków tego mojego poglądu mam takie pytanie: dlaczego rządowa firma Huawei dzieląc (dla potrzeb swojej wewnętrznej organizacji)  świat na poszczególne regiony Europę Środkową połączyła ze Skandynawia? Moim zdaniem dlatego że USA realizuje projekt trwałego  zespawania Europy Środkowej ze Skandynawia i coś Chinczykom obiecali, co widać po wewnętrznej organizacji chińskich firm. 

 

Tak czytając książki z cyklu BJN nabieram wręcz pewności że Amerykanie czytali p. Maciejewskiego (np. o Ziz'ie, Behemocie i Lewiatanie) , albo że doszli do tych samych konkluzji (gdyż np. terminal DTC w Gdańsku został wybudowany już w 2007 - największy na Bałtyku terminal kontenerowy, a teraz DWUKROTNIE będą powiększać port w Gdyni, o Elblągu nie wspominam bo tam ważne będzie ile głębokości będzie miał kanał żeglugowe, jeśli np. 13-16m to znaczy że bardzo grubo grają USA i bardzo grube pieniądze są do podziału....wlasnie z Chinczykami).

Sorry za przydługi  komentarz ale ja już tak mam.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 16:28

Brytyjczycy mieli premier Tereskę May, a teraz niepoważnego premiera Borysa Johnsona, a mimo to w tle idą działania bardzo sensowne. Wykorzystali osłabienie Niemiec i wyszli z Unii przed zmianą prezydenta w USA. Mają teraz przejściowe kłopoty, ale są na swoim i nie będzie im Niemiec do porridge'u pluł.

Scenariusz realizowany obecnie w USA nie jest dla mnie czytelny, ale tak jak zauważył Kolega niewykorzystanie przez Trumpa tradycyjnych form komunikacji.

Mnie zastanawia co innego. Były dowody machlojek wyborczych a Trump czekał do ostatniej chwili na publiczne wyciągnięcie asów z rękawa. Dlaczego? Były jakieś dogawory i nie wyszły?

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 12:20
14 stycznia 2021 16:46

Bardzo  trafnie  Pan  to  widzi...  naprawde  baaardzo  !!!

Teatr  i  gra  pozorow  od  poczatku  do  konca...  na  swoja  kUlezanke  Hilarie  Clinton  pyszczyl  tylko  w  pod  koniec  "elekcji"  wyborczej,  ktora  byla  jednym  wielkim  i  zenujacym  show...

...  jestem  pewna,  ze  Chinczycy,  ogolnie  Azjaci  maja  BECZUNIE   po  pachy  z  tej  OBLAKANEJ  i  DETEJ  USTAWKI  pt.  "napad  na  kapitol"...  i  to  podwojna...  po  pierwsze  z  marionetki  Trump'ka,  a  po  drugie  ze  skorumpowanej  rodzinki  Biden'ow  i  ich  kamaryli...

 

...  takie  cOda  na  kiju  i  CINEMA   dla  DEBILI  to  tylko  w  tej  calej   ZBANKRUTOWANEJ  Ameryce   !!!   !!!   !!!       

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @tadman 14 stycznia 2021 16:28
14 stycznia 2021 16:51

Jeśli od początku do końca te wybory to teatr, to wg prawideł sztuki trzeba trzymać widza  w napięciu do ostatniej chwili. Tak więc nie było żadnych dogoworow. 

 

Co do "wyjścia" Anglii z UE, to p. Michalkiewicz wspomniał że na 2-3 dni przed dniem referendum Komisja UE (czyli Niemcy) puściła niosą ze pokazuje politykę imigracyjną. W efekcie eurosceptycy angielscy ruszyli tłumnie na referendum (do ostatnich dni sondaże były remisowe). Po referendum premier Cameron podał się do dymisji. Oznacza to, że USA poprzez Niemcy (bo UE to twór USA) chciały wepchnąć Anglię i odizolowac ją gospodarczo. Plan ten cały czas jest realizowany - zgodnie z "dogmatem" Gospodarza mówiącym że polityka światową kręci się od 200 lat wokół jednej sprawy: wojny o niepodległość USA - reszta to didaskalia. Proszę zauważyć że pandemia powoduje drastyczny spadek cen surowców  (mamy teraz chwilowe uspokojenie, bo szczepionka), a tak się akurat składa że od cen surowców uzależniony jest budżet Rosji i Imperium Brytyjskiego (Kanada, Australia i RPA).  Anglię może to wytrzymają ale czy Rosja? A jeśli Rosja pęknie (narazie Anglia pomaga Rosji w sprzedazy zapasów złota), to Anglia zostanie sama ("sama samotna" jak to w refrenie pewnej piosenki disco polo).

 

Proszę więc przygotować się na dłuuuugą pandemię. Bardzo długą.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 12:48
14 stycznia 2021 16:52

A  czym  sie  tu  stresowac...

...  "prosci  Amerykanie"...  a  co  to  jest  za  ZWIERZ  ???

Bo  z  tego  co  ja  wiem  to  rdzenni  Amerykanie  to  wytepieni  zostali   prawie  DO  NOGI  m.in.  przez  polityke  "ojcOF  zalozycieli  narodu  amerukanskiego"...

...  Boze,  co  za  obluda  i  hipokryzja  !!!

"Narod  amerykanski"...  z  ktorej  strony,  z  czym  to  sie  je  ?!?!?!  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 16:51
14 stycznia 2021 16:54

Errata: powinno być " puściła njusa  ze poluzuje politykę emigracyjna". Ehh. Ratunku!! Bez autokorekty musialbym co drugie słowo poprawiać na tej " maszynie" . 

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 15:39
14 stycznia 2021 16:55

O Ziz-ie, Behemocie i Lewiatanie pisał Julek, a nie Gabriel:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @wierzacy-sceptyk 14 stycznia 2021 16:55
14 stycznia 2021 17:00

 Pan Gabriel też. Zachęcam do lektury 3 tom BJN polskie historie. Tam sa dwa rozdziały nawet pt. "Ziz" i "Behemot" . Dajä wiele do myślenie. Bardzo wiele - zwłaszcza teraz.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 14 stycznia 2021 12:42
14 stycznia 2021 17:02

Może "Izba Reprezentanów"nie oskarżała Prezydenta o kontr-rewolucję,lecz we wczorajszych doniesieniach CNN sugerowała z wielkim podnieceniem,że dobrze byłoby - pozbawić  Trumpa ,aby nie miał mozliwości położyć paluszka na walizeczce atomowej.... słowo daję,CNN z pewnością bije na głowę nasze TVN...

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 15:39
14 stycznia 2021 17:15

taka technicza uwaga

> jeśli np. 13-16m

Jezeli pisze Pan o Elblagu to jest to sci-fi (Gdynia ma dopuszczalne zanurzenie 13,5 m).
Przez sluze na mierzei beda mogly przechodzic statki o zanurzeniu do 4m (chyba, ze bierzemy pod uwage Ciesnine Pilawska ;) )
Elblag ma byc typowym portem feederowym.

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 14 stycznia 2021 12:02
14 stycznia 2021 17:25

Dzieki za link. Ciekawe postulaty, chca wrocic do normalnego prowadzenia biznesu, temat podatkow, etc, w wiekszosci sie zgadzam - tego bym nie odbieral jako odlot, jedynie jako...
naiwnosc ?
Jego odlot polega na tym, ze on chyba nie wie z jakimi zawodnikami chce sie mierzyc.
COVIDowy zamordyzm to jest wynik dzialania sil znacznie potezniejszych niz PiS (czy jakakolwiek partia w Polsce).
Jezeli, teoretycznie, zaczeliby zdobywac coraz wiecej zwolennikow i zaczeloby sie to rozlewac na Polske to ten ruch bedzie szybciej skasowany niz im sie wydaje.

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 17:00
14 stycznia 2021 17:33

Polskie historie są w tomie 1 Baśni

A Kamiuszek pierwszy te potfory znalazł:)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Draniu 14 stycznia 2021 14:51
14 stycznia 2021 17:57

Zgadza się. Nadal są kongresmani gotowi bronić Trumpa. Nagrania z dziesiejszego dnia. Lamalf z Californi 1'28'' i jedna młoda Bober z Colorado 3'09'':

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 16:51
14 stycznia 2021 19:08

Ktoś inny twierdził, że to robota grup na facebooku.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 14 stycznia 2021 14:23
14 stycznia 2021 19:14

Nie  daj  Boze,  zeby  go  ukatrupili...

...  Ssssakiewiczowa  mierzwa  merdialna  ocipialaby  z  radosci...  dopiero  by  sie  zaczely  dla  nich  "zniwa"...  animacje  point'power'owe,   filmy  dla  tej  dziuni  co  teraz  w  sejmie  zasiada  i  pierdzi  w  stolek,  wywiady,  srady  i  inne  temu  podobne  tyrady...

...  sie  by  dzialo  dopiero  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 15:39
14 stycznia 2021 19:23

Oczywiscie,  ze  sie  polityka  w  Ameryce...

...  nie  zmieni  -  tak  samo  jak  u  nasz  w  Polsce  sie  nie  zmieni,  dalej  bedzie  ta  nasza  TARGOWICA  przykrecac  srubke  narodowi  -  a  to  przeglosuje  mandaciki,  a  to  zgloszenia  umow  o  dzielo  do  opodatkowania,  a  to  w  koncu  zakaz  wstepu  ZA  DARMO  do  lasow...  zlodziejska  szaja  OKRAGLOSTOLOWA  znajdzie  jeszcze  dziesiatki  okazji  zeby  OKRADAC  NAROD  !!!

A  "hania  naszo  kochana"  chodzi  po  wolnosci  jak  Hilaria  w  Ameryce...  i  wlos  im  z  glowy  nie  spadnie  !!!   

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 14 stycznia 2021 17:15
14 stycznia 2021 20:36

Ten nowy port gdyński ma obsługiwać statki do 15.5m zaburzenia, czyli wszystkie największe kontenerowe z wyjątkiem tego jednejednego najwiekszenajwiększego co ma 16.5m ale ten z kolei może być obsłużony przez DTC Gdansk (tu taka ciekawostka ze ten duński gigant-kontenerowiec w  swój dziewiczy rejs udał się właśnie do Gdańska - moim zdaniem to coś znaczy). 

 

Co do Elbląga to napisałem warunkowo, ale to wcale nie wyklucza poszerzenia, pogłębienia toru wodnego i rozbudowę samego portu w Elblągu. Wszystko będzie zależeć od tego czy Gdynia-Gdańsk będą nadażać - a to nie jest takie pewne. Na chwilę obecną prognozy mówią że zapotrzebowanie na przeładunki w zatoce Gdańskiej wyniesie w niedalekiej przyszłości 9.5mln jednostek kontenerowych ( chodzi o 20-stopowe kontenerowy, czyli ok. 6m długosci). Największe kontenerowe zabiezabierają na pokład ok. 20 tyś. takich kontenerów  ( choć są też coraz bardziej popularne 40-stopowe kontenery- taki ciut większy TIR i takich " tirów" zabierają ok  10 tyś.)

Teraz bierzemy głęboki oddech i liczymy oraz wyobrażamy sobie. 10 tyś. TIRów, każdy ok. 12m długości jadą sobie dwoma pasami eski lub autostrady. Ile sznur będzie liczył? 60km! A to tylko jeden kontenerowiec. Ok, połowa pojedzie koleją. Ile to składów? Każdy skład ma Max. 60 platform. To będzie ok. 833 składów. Czy ktoś to potrafi sobie wyobrazić? 

Teraz rozumiem dlaczego tak dużo się dróg buduje w Polsce i modernizuje tory. Rozumiem też dlaczego zamykają u nas kopalnie, buty i inne "produkcyjne" zakłady. Po prostu do obsługi tej potwornej masy towarów potrzeba będzie masę ludzi - i Ukraińcy + Białorusini nie zapełnia luki. Po prostu Polacy będą musieli zmienić zajęcie  ( albo księgowy albo informatyk-programista albo pracownik tarsnsportowo-spedycyjno-magazynowy .....i wiem że teraz dużo Polaków zaprotestowałoby na taka perspektywę ale pociesze ich, że mogłoby być  gorzej....nic i tak na to nie poradzimy....klamka zapadła i taki będzie międzynarodowy podział pracy.....dla pocieszenia podam że w XV-XVI wieku też w Polsce zaszły WYMUSZONE zmiany gospodarcze, które mocno przemeblowały nie tylko plebs ale i elity). 

 

I na koniec takie info z ostatniego tygodnia: w Polsce w 2020r. - w cieniu pandemii wynajęty ponad 2mln (tak, miliony) m kw. powierzchni biurowo-MAGAZYNOWEJ. Najemcami sa firmy amerykańskie. Tłumaczy się to skracanie łańcucha dostaw, a Polska jest tu idealnym miejscem na to. To może być prawda; ale nie cała prawda. Jakieś siły puściły w ruch potężną maszyne, ktöra zmieni nasz kraj bardzo...i nikt, żaden prezydent USA ani inni Kaczor Donald nie zatrzyma jej choćby był czerwony jak Mao lub Khmer. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @maria-ciszewska 14 stycznia 2021 10:35
14 stycznia 2021 20:42

Św. Tomasz niczemu nie uległ. Po prostu arystoteleswski opis struktury bytu stworzonego uzupełnie Biblijny opis stworzenia. Jedno z drugim współdziała. Bez logiki Arystotelesa Kościół byłby tam gdzie teraz Kongers USA -- w grząskich bagnistych krzokach. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Andrzej-z-Gdanska 14 stycznia 2021 10:38
14 stycznia 2021 20:53

Impeachment musi przejść przez Senat. Będzie oczywiście nienormalna sytuacja - obalanie prezydenta po zakończeniu jego kadencji. Bronić go będzie znany prawnik, profesor z Harvardu Dershowitz. Chodzi jednak o całkowite zamknięcie jemu drogi do kolejnej kampamii w 2024. Dlatego będzie ten obłęd. Republikanie mają większość w Senacie, ale wiadomo już że przynjamniej dwóch Graham i MacConnel przeszli na jasną stronę mocy. Jeśli więcej przejdzie i nie będzie innego dealu, Trump jest załatwiony. 

Apel Trumpa z dzisiaj o spokój na ulicach w czasie przekazywania władzy jest b. spolegliwy. Nic nie mówi o impeachmencie. Znaczy że negocjacje trwają. 

https://youtu.be/bKxYB9DcbBc

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Magazynier 14 stycznia 2021 20:42
14 stycznia 2021 22:05

XD

To była odpowiedź na kwestię Gospodarza, cytuję: Może, lepiej osadzić go w jakimś kontekście? W czasie może? Że był człowiekiem, ulegał naciskom...taka sugestia...Może przypisać mu jakąś intencję dobrą? Wszak w jego czasach humanistów jeszcze nie było...

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 14 stycznia 2021 20:53
14 stycznia 2021 22:20

z wiki fragment na temat tego Dershowitza -

In 1989, Dershowitz filed a defamation suit against Cardinal Józef Glemp, then Archbishop of Warsaw, on behalf of Rabbi Avi Weiss. That summer, Weiss and six other members of the Jewish community in New York had staged a protest at the Auschwitz concentration camp over the presence of a controversial convent of nuns.[35] Weiss and the protesters were ejected after attempting to scale a wall surrounding the convent.[35] In an August 1989 speech, Glemp referenced the incident and ascribed a violent intent to the protesters, saying "Recently, a squad of seven Jews from New York launched an attack on the convent at Oswiecim (Auschwitz). They did not kill the nuns or destroy the convent only because they were stopped." In the same speech, Glemp made anti-semitic remarks suggesting that Jews control the news media.[35] Dershowitz's suit centered on these statements.[35] Dershowitz's account of the lawsuit appears in his 1991 book Chutzpah

Jutro po popcorn i bede patrzyl na ten קאַבאַרעט אָרעמקייט

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @zkr 14 stycznia 2021 17:15
14 stycznia 2021 22:24

Poniemiecki tor wodny po byłej stoczni Schichaua ma głębokość 20 m. Budowano w niej ubooty i bez problemu wpływały lekkie krążowniki klasy Elbing (nie wiem, czy były w pełni wyposażone, czy tylko kadłuby). W Elblągu produkowano też okręty floty dla kaisera. Skoro do portu w Kaliningradzie wchodzą 30 tysieczniki, to do Elbląga też takie wpłyną. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 14 stycznia 2021 22:24
14 stycznia 2021 22:39

Kapitalny news! Dzięki. A tu jedno ze źródeźródeł moich wydarzeń

 

zaloguj się by móc komentować


onyx @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 20:36
14 stycznia 2021 22:43

Amazon ma wejść na polski rynek bezpośrednio. To jest potęga, pytanie tylko w jakim zakresie wejdzie. Allegro weszło na giełdę żeby się dokapitalizować i rozbudować by nie zginąć w starciu z gigantem. A wszyscy ciągną te kontenery z Chin. Ludzie sprzedają na Allegro a towar leci bezpośrednio z chińskich hurtowni ale to trwa minimum dwa tygodnie. Amazon może naciągnąć towaru ile chce i sprzedawać bezpośrednio na całą Europę centralną i wschodnią skracając o tydzień dostawę. O negocjacjach cenowych takiego kolosa nawet nie wspominam. A ta pandemia gra na Amazona i e-rynek.

https://spidersweb.pl/bizblog/wegiel-swiat-odbudowa-gospodarek/

Morawiecki na taśmach gadał, że jeśli dupnie światowo to będziemy rowy kopać ale równie dobrze możemy pracować w Amazonach i ich obsłudze i to co napisałeś o potrzebnych rękach do pracy przy spedycji może się okazać prawdą.

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @onyx 14 stycznia 2021 22:43
14 stycznia 2021 22:53

Być może jeden z magazynów Amazona będzie w Piasecznie. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 22:40
14 stycznia 2021 22:59

No nieźle i to bardzo. Ciekawam, co na to Hamburg i Amsterdam? Kto, co chce ugrać na najbliższe dziesiątki lat? 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @onyx 14 stycznia 2021 22:43
14 stycznia 2021 23:03

Przyznam, że chciałabym mieć tańszy dostęp do amerykańskich i brytyjskich książek, ale możliwe, że tego nie będzie. Amazona przed wtargnieciem do Europy Środkowej już nikt nie zatrzyma... 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 15:39
14 stycznia 2021 23:06

Komentarz może przydługi, ale nie można zarzucić "niedomówień" :) 

Mam jedno pytanie. Co masz na myśli Ojcze-Dyrektorze pisząc USA? 

Serio pytam. Jakie siły i struktury utożsamiasz z ww skrótem?  Zastanawiam się, czy zmiany społeczno- kulturowe w Stanach w ostatnich 60-ciu lat spowodowały zmiany w "siłach napędzających". Kto na prawdę jest suwerenem w Stanach?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @onyx 14 stycznia 2021 22:48
14 stycznia 2021 23:12

Dzięki. Amerykańskie giganty jak wchodzą do nas BEZPOŚREDNIO to oznacza to, że chcą mieć CAŁKOWITĄ kontrolę i żartów nie ma.

 

Śledzę na bieżąco różne info (choć w 99.9% to ściek  i śmietnik, ale ten 1 na 200/300 daje tyle do myślenia, i jak słyszę to rozdzielanie szat, to mi się niedobrze robi. Nie mapida0em jeszcze wielu rzeczy, bo nie wiem czy mnie do eariatkowa nie zamkną. 

Powiem tylko, że Amerykanie nie popełnią błędu Batorego i zdobędą Barwę. Tą Narwą jest cała Skandynawia i Dania. A Dania to nie tylko półwysep. To także Wyspy Owcze, Islandia i Grenlandia. Toczą Anglików od północy i uniemożliwią jakikolwiek brytyjsko-rosyjski szlak handlowy (ten bałtycki i ten polarny). A Polska jest tu najważniejszym miejscem na globie dla nich (Syria może poczekać, choć też ważna - bo stoi na drodze nowego Jedwabnego szlaki, który USA pozwoli na swoich warunkach zbudować Chinom - równanie terenu pod jego budowę już nastąpiło w 2011...tzw. rewolucje w krajach arabskich Egipt, Tunezja, Libia+ oczywiście Afganistan i Irak...ale to po bitwie o Bałtyk.....bo jak cytował p. Gabriel Holendrów "handel bałtycki jest matką wszystkich innych handlów")

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 14 stycznia 2021 23:06
14 stycznia 2021 23:19

Nie jestem jasnowidzem. Widzę tylko to, co na powierzchni...ale wnioski i tak są jasne. Myślę że popełnią siē błąd usiłując rozpoznać konkretne z imienia siły. To jest obciäżanie sobie głowy czymś, do czego i tak nie dojdziemy, a jeśli dojdziemy to nas zabijä. Bo te siły muszą pozostać NAPRAWDĘ TAJNE. Ale dla ścis0ości: nie uważam za te siły ani masonerię ani Żydków ( to są narzędzia do użycia po czym się rzuci na pożarcie...jak już nie raz w historii).

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 23:23

Piosenka o zimie co idzie od Zamościa do Dęblina.

Nie znałem.

Ładne.

zaloguj się by móc komentować

klon @Matka-Scypiona 14 stycznia 2021 23:03
14 stycznia 2021 23:24

Może nie urywa głowy ale i tak ceny nie są "straszne" W grudniu minęło 11 dni od zamówienia do dostarczenia. Chyba nieźle w dobie lockdown'u. 

bookdepository. com

 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 23:19
14 stycznia 2021 23:33

Pytanie o Suwerena nurtuje mnie w  kwestii przyspieszenia zmian społeczno-kulturowych.

"Czy nieznane z imienia USA" będzie wspierać Postęp, czy też pozwoli nam pozostać "ciemnogrodem"?  Wolałbym opcję nr. 2 :D

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 14 stycznia 2021 22:59
14 stycznia 2021 23:38

Co na to Hamburg i Amsterdam? Jeszcze nic. Tzn. Niemcy muszą siedzieć grzecznie na tylnych łapach i jeszcze płacić za to (3/4 ważnych dla Amerykanów inwestycji w Polsce finansowanych jest ze środkow unijnych). Jeśli nie będą grzeczni to USA pokawałkuje cała Europę Zachodnią, bo niegrzeczna UE nie jest im do niczego potrzebna.

 

. Włochy mają Ligę Północna, która chce oderwać północ od Rzymu (a y północnych Włoch są najważniejszymi portami na M. Śródziemnym, zwłaszcza Triest- najdalej na północ wysunięty, czyli najkrótsza droga lądowa dla TIRow). Hiszpania ma Katalonii, Galicja, Andaluzję i Kraj Basków  (proszę zobaczyć na mapie jak ważne dla handlu są to regiony....). Belgia to wiadomo-  na pół Walonia i Flandria. Niemcy - co z południa, katolicy - też mogą poczuć odrazę do pruskiej dyscypliny. A Holandia? Hmmm... Amerykanie na pewno coś by tam wykombinowali - jakiś Pim Fortune wersja 2.0 ultra-hardcore i pozamiatane w Amsterdamie. 

 

Ale to może nastąpić (i najpewniej nastąpi) dopiero wtedy, gdy ZIz osiądzie w swojej stolicy i zrobi z niej największy w Europie port (pod względem przeładunków). A tym portem będzie... .sami zgadnijcie.....miasto to ma w herbie  portret Ziza w całym swoim majestacie tzn. w złotej koronie, w ognistej barwie piör, a w tle kolor krölewski. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 14 stycznia 2021 23:33
14 stycznia 2021 23:53

To zależy od tego na ile silny będzie nasz op9r aby pozostać ciemnogrodem. Bo w najważniejszym miejscu na globie musi być spokój...a myślę że USA to nie Francja republikańska 1791 i Wandei nam nie zrobią. Towary majä płynnie się przemieszczać, prowizja gruba ma być kasowania, a tubylcy mają być spokojni...a niech sobie będą tymi ciemniakami byleby się nie buntowali. W tej wersji 2.0 martwi mnie tylko i aż to, że Anglicy będą na bank  próbowali wywołać tu jakieś bunty   (w końcu nie raz już tu je organizowali) . Tacy pożyteczni patrioci/idioci z Konfederacji + dawne WSI które na tym straci - ustawa 447 narusza przede wszystkim żywotne interesy bezpieczniaków (gen. Dukaczewski już się w tv żali na USA że nielojalni są) to będzie awangarda takich buntów i oczywiście zostanä zalegendowani jako żołnierze wyklęci. Trzeba się wtedy zaprzeć i nie słuchać tych emocjonalnych szantażów, bo skończymy tak jak po powstaniu listopadowym.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 23:53
15 stycznia 2021 00:33

Pisujesz w językach germańskich , widzę u Ciebie dość często umlaut ?

zaloguj się by móc komentować

zkr @Matka-Scypiona 14 stycznia 2021 22:24
15 stycznia 2021 00:49

Tak, tylko stocznia ta funkcjonowala gdy Niemcy mieli na swoim terenie przejscie przez Pillauer Tief.
Sluza na przekopie umozliwi wejscie statkom do 4 m zanurzenia.

Przykladowe jednostki, ktore moglyby wejsc:

http://smieciu.szkolanawigatorow.pl/setki-kilometrow-potow-i-wielkie-lotnisko-no-i-ten-przekop#209348

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 20:36
15 stycznia 2021 00:55

> ale to wcale nie wyklucza poszerzenia, pogłębienia toru wodnego i rozbudowę samego portu w Elblągu

musielibysmy miec swobodne przejscie przez Ciesnine Pilawska aby jednostki o wiekszym zanurzeniu weszly na Zalew

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 15 stycznia 2021 00:55
15 stycznia 2021 00:59

P.S. I trzeba by poglebic tor wodny od granicy w kierunku Ciesniny Pilawskiej

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @Draniu 14 stycznia 2021 13:28
15 stycznia 2021 01:10

Jednak nie zgodzilabym sie z tym,ze to jest lęk.

Z pewnoscia jest to inna energia,jakis rodzaj amoku,euforii, zeby juz, natychmiast przeprowadzic rewolucyjne zmiany,zeby jeszcze przed zaprzysiezeniem nowego lokatora byl ten impeachment,ktory jeszcze bedzie procedowany w izbie wyzszej,zeby juz zaraz po 20 stycznia procedowac prawdziwie rewolucyjne zmiany w obszarze rodziny i w ogole stosunkow spolecznych.

Pelosi juz zapowiedziala forsowanie ustawy o tym,zeby w oficjalnych dokumentach wymazac poslugiwanie sie okresleniami takimi jak "ojciec","matka","syn","corka" itd, i  zamienic to na okreslenia genderowo neutralne.

Widac  , po co lata temu zakladano na uniwersytetach wydzialy genderyzmu,ktore wypuscily magistrow i profesorow,ktorzy teraz dalej beda niesc te pochodnie postepu ,nieprawdaz..

I to sie bedzie dalej rozprzestrzeniac,ocean nie stanowi tu zadnej naturalnej bariery dla pochodu ideii i pomyslu forsowanego przez Pelosi.. I to nie lęk jest tu motywacją.

https://www.news-daily.com/news/new-house-rules-to-eliminate-gender-specific-terms-such-as-father-mother-son-daughter/article_cf74d64c-e46b-50ee-a595-4442c99a8526.html

 i po to popkultura(,swiat modelek ,modeli) od lat silnie promuje androgyniczny image,w ktorym cechy kobiece i meskie tak sie splatają, ze trudno od pierwszego spojrzenia zgadnac z kim ,do stu tysięcy kartaczy!, mamy okoliczność..       

Ojciec,matka,kobieta,mezczyzna,..what's the difference?.. no i mamy te szczepionki covidowe na bazie jakichs manipulacji kodem genetycznym.

Tak,tak wspolczesni alchemicy nie gmeraja przy złocie. Oni gmeraja w kodach genetycznych zeby powstal ideal czlowieka,boski, laczacy pierwiastki zenskie i meskie, To sa ich transmutacje. Chyba nawet cos pan/pani Blavatzky juz wspominal/a w "Secret Doctrine"..dwa tluste tomiszcza.

A to jest na przyklad  facet Andrej Pejic ,ktory ostatnio dorobil sobie cycuszki..idealny androgen, trzecia plec. Trzeba uwazac...

Gender w praktyce: model wyglądający jak kobieta zagra w "Małej Syrence"!


 

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 15 stycznia 2021 00:49
15 stycznia 2021 01:26

Jezeli komus zalezy aby sobie wyobrazic jakiej wielkosc jednostki beda mogly przechodzic przez kanal to polecam rowniez te strony:

Vertom

https://www.vertom.nl/en/

Wijnne Barends

https://www.wijnnebarends.com/

Amasus Shipping

https://www.amasus.nl/en/

Na tych stronach prosze poszukac jednostek o zanurzeniu do 4 m, szerokosci do 20 i dlugosci do 100 m (czyli kryteria dla kanalu).
 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MarekBielany 14 stycznia 2021 23:23
15 stycznia 2021 08:30

A ja owszem a ja tak. Chwaląc się od wczesnej młodości. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 14 stycznia 2021 22:20
15 stycznia 2021 08:34

Niezły talmudysta, rzekłbym neoplatoński. Warto go posłuchać. Ze strony Trumpa to optymalny pragmatyczny wybór. Ciekawe czy jest tu jakaś skórka od banana?

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @DobreWino 15 stycznia 2021 01:10
15 stycznia 2021 09:31

Od razu widać, że to facet, bez czytania tekstu :)

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @gabriel-maciejewski
15 stycznia 2021 09:50

kurczę,no wlasnie ja sie niestety nabralam ale tutaj,a to jest ten sam chlopczyk:)

Andrej Pejic zagra w filmie..... ,,Mała Syrenka"! W kogo się wcieli? |  przeAmbitni.pl

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @DobreWino 15 stycznia 2021 09:50
15 stycznia 2021 09:52

 przepraszam,mialo byc do pani Marii

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @DobreWino 15 stycznia 2021 09:50
15 stycznia 2021 10:09

Ta fotka jak dla mnie jest bardziej kobietopodobna, przynajmniej z twarzy. Ramiona nie dziwią u wychudzonej modelki :)

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 15 stycznia 2021 08:34
15 stycznia 2021 10:33

Oni sa wszyscy posklejani koszernym klejem. Ja nie moge oprzec sie wrazeniu, ze ten caly konflikt miedzy Joe i Donkiem to teatr, a oni pod stolem swoje karty rozdaja i robia ze wszystkich idiotow, po to, zeby wszystkich sprowadzic do parteru. Oni wszyscy nadaja sie na kompost. Bez wyjatku, jak leci.

O Gullianim, osobistym prawniku Trumpa, Snowden wystarczajaco duzo powiedzial wiec jak Gulliani cos pieprzy o przestrzeganiu prawa, to jemu pierwszemu trzeba byloby dac w morde.

Talmudysta najmie sie kazdemu, kto zaplaci. Z zawodu papuga, nie warto go sluchac.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Draniu 15 stycznia 2021 00:33
15 stycznia 2021 10:51

Nie pisze w germańskich językach. Umlał wyskakuje bo mam palce niezgrabne:). 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 15 stycznia 2021 01:26
15 stycznia 2021 11:03

Prosze pana, przez Zalew Szczeciński też nie przejdą większe statki niż 4m zanurzenia.. ...a jednak przechodzą.. ..cud Panie! Bo tam już w XIX w. zrobiono tor wodny zwany dziś Kanaĺem Piastowskim. Nie jest to jakaś rewelacja bo ma tylko 9.5m głębokości i wpływać tam mogą statki tylko do 3000 ton ale od 30 lat prawie postulują tamtejsze środowiska POGŁĘBIENIE. No ale port w Szczecinie to największa konkurencja dla niemieckich portów i dlatego do dziś Szczecin nazywany jest "zielone płuca Berlina" - taki zielony ład tam zafundowali ekolodzy niemieccy. Ale jestem pewien że to się zmieni w przyszłości.

Dlatego niech Pan nie przywiązuje zbytniej uwagi do fazy początkowej przekopu  przez Mierzeje. Poszerzyć i pogłębić przekop to nie jest problem nawet dla polskich inżynierów.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 15 stycznia 2021 11:03
15 stycznia 2021 11:44

Prosze Pana, tam bedzie sluza, wiec poglebianie nie wchodzi w gre.
Sluza ma miec 6,5m (rezerwa na przyszlość):

Strona wykonawcy:

https://www.ndi.pl/przekop-mierzei-wislanej-czerwiec-2020

Czemu o tym wspominam ?
Bo pisanie o tym, ze beda przez przekop przechodzic wieksze jednostki (o zanurzeniu rzedu kilkunastu metrow) jest rownie szkodliwe dla PR tej inwestycji jak pisanie, ze przekop jest dla kajakow.
Jestem ogromnym zwolennikiem tej inwestycji ale nie dajmy sie zlapac za jezyk przeciwnikom (ktorych jest bardzo duzo), ze opowiadamy cos z obszaru sci-fi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 15 stycznia 2021 11:44
15 stycznia 2021 12:45

Czy Pan czyta moje wypociny ze zrozumieniem? Przecież wyraźnie piszę że to co teraz jest budowane to może być początkową faza i przez kilka, kilkanaście lat tak może pozostać. Ale jeśli Gdańsk/ Gdynia nie będą się wyrabiać z przeładunkami, to wystawią nowä większą śluzę i poszerzą i pogłebią. Czy naprawdę to tak trudno zrozumieć. Czy Pan myśli że jak gdzieś coś zbudowano, to już potem nie można tego powiększyć albo wyburzyć i postawić na nowo większe?

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @OjciecDyrektor 15 stycznia 2021 12:45
15 stycznia 2021 12:50

To trzeba będzie też wyburzyć Nord Stream, który tarasuje wejście do Szczecina. Ja się nie znam, ale tak pisali. Oczywiście nie mam nic przeciwko rozwaleniu NS.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @maria-ciszewska 15 stycznia 2021 12:50
15 stycznia 2021 13:10

Nie tarasie....idzie po dnie morskim.....Amerykanie zrobili coś co zatkało wszystkich.....buduja Baltic Pipe  ( gazociąg z norweskim gazem) który przecina w poprzek NorthStream I ....zgodnie z przepisami międzynarodowymi gazociągu nie mogą się krzyżować.....Amerykanie to zignorował.. .I co się stało? Nic....a ta druga nitka NorthStream II  to nie powstanie - brakuje jej jeszcze 150 mil lub km (akurat przy duńskich wodach) ...Rosjanie zapowiedzieli że sami dokończą ale nie mają odpowiedniego sprzętu....obstawiam że prędzej jakiś nieznany stwór morski uszkodził NorthStream I.....i będzie pozamiatane.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 15 stycznia 2021 12:45
15 stycznia 2021 13:26

Czytam i widze, ze opiera Pan swoja wypowiedzi na jakims zyczeniowym mysleniu.
Takich sluz sie nie przerabia po kilku czy nawet kilkunastu latach, to bylby obled.
Jedyne co mogliby zrobic to drugie przejscie na przyklad gdzies na wysokosci Fromborka.

i jeszcze raz - polecam Panu sie zapoznac z tymi linkami

http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/o-zmianie-paradygmatow-wadzy-czyli-kto-nawouje-do-powstania#219347

oraz z pojeciem "feeder":

https://container-xchange.com/blog/feeder-vessels/
 

https://www.gefco.net/glossary/definition/feedering-1/

po polsku:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Feeder_(transport)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
15 stycznia 2021 13:37

Rozumiem że Pan wierzy w deklaracje...np. aby uspokoić lub zmylić Rosjan i Niemcöw. Jeśli Pan mówi o o błędzie w przerabianiu służy  to czym jest budowa tylu dróg w Polsce i tylu modernizacji  torów kolejowych? A jeszcze news z wczoraj - też obłęd - PKP InterCity kupi za 19mld (tak, miliardöw) kilkaset lokomotyw i parę tysięcy wagonów po to by CO GODZINĘ kursowały pociągi między większymi miastami w Polsce (np. Warszawa-Białystok, Szczecin-Poznań, a Kraków-Katowice nawet częsciej). Po co to? To wg Pana też powinien być obłęd. Ale wg mnie to nie jest obłęd...to jest przygotowanie na to COŚ.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Magazynier 15 stycznia 2021 08:30
15 stycznia 2021 23:30

Nuta taka jakby dziadowska. Kurcze. To brak czasu. Nie będę biadolił, bo przy okazji przez ponad godzinę posłuchałem innych piosenek.

To teraz jest dojrzały owoc.

Nie wszystkie owoce są/muszą być  smaczne.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 23:38
16 stycznia 2021 03:43

"Ale to może nastąpić (i najpewniej nastąpi) dopiero wtedy, gdy ZIz osiądzie w swojej stolicy i zrobi z niej największy w Europie port (pod względem przeładunków). A tym portem będzie... .sami zgadnijcie.....miasto to ma w herbie  portret Ziza w całym swoim majestacie tzn. w złotej koronie, w ognistej barwie piör, a w tle kolor krölewski. "

 

Czyżby Szczecin? :)

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @OjciecDyrektor 14 stycznia 2021 20:36
16 stycznia 2021 11:48

"Po prostu Polacy będą musieli zmienić zajęcie  ( albo księgowy albo informatyk-programista albo pracownik tarsnsportowo-spedycyjno-magazynowy "

Wszystko ładnie ale skąd dokąd my te towary będziemy wozić? Z Bałtyku gdzie? Jedynie Białoruś, Ukraina i Bałkany są w naszym zasięgu jakby Turek blokował Morze Czarne. Rosja też leży nad Bałtykiem i ma tam dwa duże porty (Petersburg i Kaliningrad).  Saksonia i Czechy mają Hamburg.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @DrzewoPitagorasa 16 stycznia 2021 03:43
16 stycznia 2021 11:51

Wiadomo, że Szczecin. Nie po to za Kaisera wybudowano całą infrastrukturę (koleje i kanały) Szczecin-Berlin by stał i się marnował. Szczecin obsługuje Berlin, Poznań, zagłębie KGHM, Wrocław (Sląsk!!), Górny Śląsk i także z Krakowa łatwiej do Szczecina niż do Gdańska (linii kolejowych jest dużo więcej). Co prawda Kraków to jednak orbita Wiednia i Triestu więc raczej tam będzie szedł handel. Gdańsk to port dla Warszawy, Bydgoszczy, Torunia i Lublina. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @koncereyra 16 stycznia 2021 11:48
16 stycznia 2021 15:42

> Wszystko ładnie ale skąd dokąd my te towary będziemy wozić?

Bialorus jest zainteresowana dostepem do morza.
Ukraincy tez chcieliby miec dojscie do Baltyku:

https://www.globalresearch.ca/the-new-viking-silk-road-the-e-40-waterway-project-linking-the-baltic-to-the-black-sea/5653944

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 16 stycznia 2021 15:42
16 stycznia 2021 15:54

"The E40 waterway: Economic and geopolitical implications for Ukraine and the wider region"

http://euromaidanpress.com/2020/05/15/the-e40-waterway-economic-and-geopolitical-implications-for-ukraine-and-the-wider-region/

Poza wozeniem towarow jest to tez z wojskowego punktu widzenia:

CPK, port i Via Carpatia wzmocnią NATO – stąd furia Moskwy

Via Carpatia jako rokada ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @DrzewoPitagorasa 16 stycznia 2021 03:43
16 stycznia 2021 16:37

Tak jest. Szczecin. Dodam jeszcze że Szczecin to najdalej na południe wysunięty port bałtycki. Będzie obsługiwać także Czechy - rząd Czech już zlecił przygotowania do modernizacji transportu kolejowego coś Wrocław....oficjalnie mówi się tylko o "badaniach nad opłacalności transport u towarów przez Wrocław". Ale jak to zrobią to Niemcy nie wytrzymają, bo to będzie wyrok śmierci dla ich portów.... W tym Hamburga....jesli .Niemcy się szarpną to "popłyną" Łabą prosto na śmietnik historii...mysłe ze Niemcy już są nielojalni wobec USA i Ci nie będą mieć litości dla nich....ale to musi trochę potrwać.. .nie od razu Kraków.. .pardon Szczecin zbudowano.

 

Co infry i strategicznego polożpołożenia Szczecin bije wszystkie porty poza Triestem (choć może i Triest tez). Amazon ma pod Szczecinem mega-magazyn/paczkowalnie...przypadek?...nie, po prostu wiedzą co będzie się działo za 10-15 lat.. .zapinajmy pasy i blaszane majtki......

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @koncereyra 16 stycznia 2021 11:51
16 stycznia 2021 16:48

Trójmiasto będzie obsługiwać cała tzw. "ścianę wschodnia" czyli Ukrainę, Białoruś i.....caly ruch od Stambułu..  wybuduje autostrade i kolej  ze Stambułu przez wschodnią Rumunię - Mołdawie rumujską-  (wdluż Wschodnich Karpat) i dalej przez Zach. Ukrainę.. ..tu będzie pewien problem/ryzyko....banderowcy sa aktywni w zasadzie tylko na zachodzie i każdy wie że oni trzymają tak naprawdę z Anglia.....trzeba będzie coś zrobić aby ich wysłać na tamten swiat...podehrzewam ze bez jakiejś wielopietrowej prowokacji to się nie uda...ale to będzie musiało wyglądać jakby to była wojna o niepodległość Ukrainy.....wiec zanim nastąpi sielanka przeżyjemy na pewno jakieś horrory..ale niech Bóg nas chroni  wtedy od pomagania Ukrainie, bo to będzie pułapka.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 16 stycznia 2021 15:42
16 stycznia 2021 16:53

Z Chin prosze pana....z Chin bedzie sie te towary wozić......i będzie tyle tego że sam Pan zostaniesz pracownikiem magazynu:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 16 stycznia 2021 16:53
16 stycznia 2021 17:07

ja co najwyzej bede zarzadzal jakims ERPem aby bylo Panu latwiej poruszac sie po magazynach wozkiem widlowym

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Paris 14 stycznia 2021 16:52
16 stycznia 2021 17:45

Proszę Panią ja bym nie kpił z tej definicji "narodu amerykańskiego" a głęboko zastanowił się nad tym jak bardzo uprali nam mózgi. My na naród patrzymy przez pojęcie etnii. Dla nas jest to pojęcie ufundowane na dziedziczeniu krwi. Ale to jest pojęcie plemienia a nie narodu. Naród to pojęcie polityczne, ufundowane na umowie, co do wspólnych wartości (głównie ekonomicznych) związanej przysięgą. To pojęcie ufundowane na wspólnym losie wokół wspólnego interesu. Jeremi Wiśniowiecki był obywatelem RON'u, chociaż etnicznie był Rusinem. Tak samo Chodkiewicz. Był obywatelem RON'u chociaż był Litwinem. Dla nich obu Rzeczpospolita Obojga Narodów była ojczyzną chociaż oni obydwaj wywozili się z różnych etnii.

Paradoksalnie Amerykanie jeszcze do niedawna byli jedynym państwem, które zachowało w praktyche pojęcie narodu jako bytu politycznego, takie jakie było w RON'ie. To że Indianie nie znaleźli się we wspólnocie interesów a przez to losów to odrębna sprawa.

Teraz od BLM następuje przyspieszenie i zmiana kryteriów definicji "być Amerykaninem". Zobaczymy na czym ją oprą. Tak czy siak Ameryka do niedawna była jedynym krajem gdzie w sposób najbardziej rozległy funkcjonowało pojęcie narodu takie jakie było w RON czyli przynależność do narodu w oparciu o kryteria polityczne i wynikającą stąd wspólnotę losów.

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 16 stycznia 2021 17:45
16 stycznia 2021 19:08

Jak  to  mowia,  "kto  pyta  nie  bladzi"...

...  Bog  zaplac  Mniszysku,  za  to  obszerne  wyjasnienie  !!!  

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować