O zasługach Francuzów dla Polski
Spróbujemy dziś, powierzchownie i w wielkim skrócie przedstawiać zasługi Francuzów dla Polski, a to z tego względu, że pan na Chobielinie, zawarł właśnie, kolejne porozumienie Polski z Francją. Ponoć z Wielką Brytanią też, ale o tym nawet nie chce mi się gadać. Zostało ono zawarte mimo NATO i nikt, póki co nie wytłumaczył dlaczego tak się stało. Mamy więc kolejny sojusz z naszym najwierniejszym i najstarszym politycznym partnerem. No to teraz o tych zasługach.
Może zacznijmy lekko, od początku XVI stulecia. Francuzi otruli Jana Olbrachta, bo się tam z czegoś nie wywiązał. Potem przysłali ty króla, który zrobił takie wrażenie na miejscowych, jak pornosy na dzieciach przedszkolnych puszczone na ścianie zamiast misia Kolargola. Król ten zresztą zaraz uciekł. O współpracy Francuzów z Polską i jej jakości w wielu XVII będziemy mieli cały segment książek, więc szkoda na razie strzępić języka. Chodzi o to, że sprzymierzyli się ze Szwedami i spustoszyli za pomocą tych Szwedów najpierw Niemcy, a potem Polskę. Żeby choć mieli w tym jakiś poważny interes, jakiś plan, taki jak Anglicy w Moskwie, ale nie. Rozpieprzyli wszystko, nie złożyli nikomu żadnej propozycji i cofnęli się za swoją, świeżo zdobytą granicę na Renie, cali zadowoleni, że robią taką fantastyczną, globalną politykę. Sprzymierzeni stale z Turkami pomagali im dostarczając inżynierów i sprzęt. Do twierdzy Kamieniec Podolski leciały kule wystrzeliwane z francuskich armat, obsługiwanych przez francuskich kanonierów.
W stuleciu XVIII prowadzili wojny sukcesyjne i uznali je za wielki triumf. Wmieszali w nie Polskę, nie rozumiejąc, że kraj idzie na dno, a jego właściwym władcą jest ruski ambasador. Sami nie rozumieli, że ich czas się kończy. Wystawili Konfederację Barską do wiatru, po czym zajęli się swoimi sprawami, czyli pogrążaniem się w ostatecznym upadku.
Polityka Francji w czasie rewolucji to obiecywanie Prusakom carte blanche na zdobycze w Polsce, byle się odczepili od Francji i nie brali udziału w koalicjach antyrewolucyjnych. O Napoleonie wszyscy wiedzą, ale nie każdy rozumie na czym polegała jego zdrada wobec Polski. Otóż pan ten stawiał na Prusaków i uważał, że będą oni jego wiernymi sojusznikami. Jednocześnie w czasie operacji wojennych używał kontyngentów polskich co dla Prusaków było jasnym sygnałem, że wystawi ich do wiatru i ich kraj zmniejszy się po zwycięstwie Bonapartego o całą Wielkopolskę, Prusy Królewskie, a może i o Śląsk. Geniusz Napoleona był więcej niż problematyczny, ale to nie przeszkadzało ludziom wielbić go i stan ten trwa do dziś.
Sympatie Francji dla Polski w czasie rozbiorów polegały na tym, że utworzono Legię Cudzoziemską, by tam umieścić żołnierzy, którzy emigrowali po Powstaniu Listopadowym. Bo stanowili za duży kłopot i obciążenie dla Francuzów. Stosunek do Polski w końcu XIX i na początku XX wieku był funkcją stosunku Francji do Niemiec. To znaczy oni liczyli, że liczna armia polska zablokuje Niemcy. I to był jedyny powód dla którego Francuzi popierali niepodległość Polski. Bo w roku 1871 dostali po zadku od Prusaków, swojej wielkiej, zawiedzionej miłości.
Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości Francuzi nie dopuścili do zbudowania w Polsce przemysłu lotniczego, albowiem domagali się, by Polska kupowała gotowe samoloty od nich. Jednocześnie drenowali skarb państwa na rzekome projekty militarne, o czym świadczy afera Frankopolu.
Potem przyszło najgorsze, czyli Leon Noel, absolutne monstrum, które wyłączyło polski rząd i unieruchomiło ten rząd w Rumunii. Jaki by ten rząd nie był, miał jedną ważną cechę – był legalny. Nazwanie francuskiej polityki przedwojennej małpiarnią, to jest ciężki eufemizm. W czasie wojny Francuzi grali wyłącznie na siebie, a po wojnie na Stalina. Zorientowali się bowiem w okolicznościach, które Anglicy rozumieli już w momencie, kiedy oni truli Jana Olbrachta – że na wschód od Polski jest Moskwa. I póki nic poważnego się nie pojawi za Moskwą, to ona będzie głównym partnerem Europy. I nie mówcie mi, że rozumiał to Bonaparte, bo gdyby tak było nie mizdrzyłby się do Prusaków. Francuzom, prowadzącym zawsze egoistyczną, krótkowzroczną politykę, zajęło 400 lat zrozumienie tej prawdy. My zaś powinniśmy pojąć to co napisałem wyżej – za Moskwą musi pojawić się coś od niej silniejszego. I muszą to być Stany Zjednoczone. Inaczej wszelka polityka robiona w Europie przeciwko Moskwie nie ma sensu.
Nazwanie zaś jednego z rond w Warszawie Rondem de Gaulle’a i postawienie tam pomnika tego oszusta uważam za kamień obrazy. No i wskazanie, że polityka w Polsce to piaskownica, gdzie małe dzieci przeżywają różne fascynacje a la Łysiak.
Tego nikt jednak nie zrozumie, bo Polacy – en masse – zajmują się tak zwanymi ważnymi sprawami życiowymi. Czyli: ile będzie mieszkań, czy aborcja jest legalna, czy Murzyni przyjadą i ilu ich będzie, co z pederastami?, jak tam ma się klimat i czy Krzysia odkleili od asfaltu, a także jak bezpiecznie poruszać się po drogach.
Ktoś tu zaraz przypomni, że kilka razy wskazałem iż należy uczyć się od Francuzów polityki. Jeśli się siedzi w piaskownicy, jak my – tak, należy to robić, albowiem polityka ta kieruje się jedną ważna zasadą. Brzmi ona – trzeba wyprowadzić wojnę za granicę swojego kraju. Czyli do Włoch, do Niemiec albo do Polski. Tymczasem najważniejsza zasada polityki polskiej brzmi – trzeba ściągnąć wojnę do Polski, bo wtedy różne osoby będą się mogły wykazać bohaterstwem nim zginą, marsem na czole znamionującym oddanie sprawom ojczyzny, niektórzy będą mogli trochę pokraść, a inni pokazać jakie mają fajne plecaki ucieczkowe. Dziewczyny zaś będą prezentować najlepsze kreacje w kolejkach na pozamykanych przejściach granicznych.
No i mamy nowy traktat z Francją i Wielką Brytanią, inaczej jednak niż przy ostatnich relokacjach wojsk USA w Polsce, które wyjechały z Jasionki, nikt nie krzyczy – jak w 39! Jak w 39!. Nie widzicie podobieństw? Ja akurat tutaj je widzę, szczególnie, że Macron powiedział iż w razie ataku na Polskę zmobilizują się w ciągu 30 dni. Atak na Polskę, jeśli zostanie przeprowadzony, to w takim tempie i z użyciem takiego sprzętu, że po 30 dniach nie będzie tu co zbierać. Po co więc zawarliśmy ten cały traktat? Żeby Francuzi, Anglicy i Niemcy, mogli uratować swoje upadające gospodarki i wzbogacić się na wojnie. Na razie na wojnie ukraińskiej, którą chce zakończyć Trump. Jeśli by to zrobił, wtedy zabrałby się za porządkowanie spraw w Europie, czyli powymieniał nie tyle rządy, co dominujące środowiska polityczne w każdym z krajów i byłaby to zmiana trwała. Do tego obecnie rządzące bandy dopuścić nie mogą. Na razie więc – ostrożnie – jak w XVIII wieku z Polską - zawierają porozumienia z Ukrainą, a z Polski czynią zaplecze tych zobowiązań, wobec którego, jak dawniej, nie mają zamiaru być lojalne. Za chwilę zorientują się, że dalej jest Moskwa i faktu tego nie da się ignorować. W razie jej ataku na Polskę, wykorzystają te 30 dni, żeby pomóc Moskwie. To jest oczywiste. Pytanie co na to wszystko Trump? Ponoć wczoraj rozmawiał z tą całą czeredą przez telefon w Kijowie. Nikt jednak nie wie co powiedział. Jest wiele niewiadomych, ale doświadczenia polityczne Polski z Francją i Wielką Brytanią są na tyle wyraziste, by nie traktować żadnych ustaleń serio. Ekscytacje zaś polityków pokroju Sikorskiego, spięte biurowym spinaczem, można spokojnie postawić na półce obok książek Łysiaka.
tagi: polska historia ukraina francja moskwa napoleon walezjusze leon noel de gaulle
![]() |
gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 09:47 |
Komentarze:
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 09:59 |
Niestety, masz w 100% rację.
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 10:09 |
Ciężko zaburzeni z krostami na mózgu pieją z zachwytu nad swoją krótkowzrocznością w polityce zagranicznej Polski. Donalda to już nawet w unii w tylek kopnąć nie chcą. Przyjechało polskojęzyczne popychadło. Tak to z boku wygląda. Ale wbrew wyciu ścieku można liczyć na internet. Tam na szczęście widać, że ludziska zdają sobie sprawę, czym jest tak wielce obszczekiwane porozumienie z żabojadami. Oby Trump, a w zasadzie jego deep state nie odpuścił Polski. Należy się kawusia!
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 11 maja 2025 09:59 |
11 maja 2025 10:09 |
Zapomniałem dopisać, że porwali jeszcze Jana Kazimierza i uzależnili Polskę od swojej idiotycznej polityki
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/porwanie-krolewicza-jana-kazimierza-gabriel-maciejewski/
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 11 maja 2025 10:09 |
11 maja 2025 10:10 |
Mam nadzieję, że jest już po Tusku. Ten nowy Niemiec nie ma dla niego litości
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 10:13 |
" Nazwanie zaś jednego z rond w Warszawie Rondem de Gaulle’a i postawienie tam pomnika tego oszusta uważam za kamień obrazy."
Do tego ten wers z naszego hymnu: "Dał nam przykład Bonaparte jak zwyciężać mamy"
No, a jest całkiem odwrotnie: Dał nam przykład Bonaparte jak przegrywać mamy.
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 10:09 |
11 maja 2025 10:18 |
Giacomo pisze o Francji i Anglii wprost- pierwszy to wierny sojusznik Turcji, drugi to sojusznik Moskwy. Otwarcie portów i stoczni i zgoda na nieograniczony ,nawet prywatny, kredyt dla floty Katarzyny II pozwoliła jej na wojnę z Turcją i zgniecenie konfederacji barskiej. O posunięciach Turków wobec konfederacji nie pisze, bo brakuje 3 tomów. A Francja na pewno by się pojawiła, bo Casanowa sie nie pierniczy z pisaniem jak to było, np . że świat czyta moskowicka wersję wydarzeń z Turcji i Rzeczypospolitej.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 11 maja 2025 10:13 |
11 maja 2025 10:19 |
Tak, lekceważenienie okoliczności i wymuszanie głupich strategii było cechą charakterystyczną tego pana
![]() |
Henry @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 10:21 |
Do wojny przygotowany jest jedynie Władysław Marcin Kosiniak Kamysz.
Ma bowiem przygotowane dwa plecaki ewakuacyjne; jeden już jest w Moskwie dla Władysława Kamysza, a drugi jest już w Berlinie dla Marcina Kosiniaka ;-)
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 10:32 |
Nagłówek z RMF "Polska i Francja podpisały przełomowy traktat". A potem piszą, że to pierwszy taki traktat podpisany przez Francję z państem z nim nie graniczącym i jest to podniesienie rangi wzajemnych stosunków.
Tusk chce coś tym ugrać, że on taki genialny. Tak to przedstawiają media głównego ścieku.
Jakubiak zdaje się to podnosił na debacie. Czyli wyczuł od razu, że tym trzeba zagrać. To trzeba wykorzystać w kampanii tak jak Pan to opisał wyżej.
![]() |
gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 11 maja 2025 10:32 |
11 maja 2025 10:35 |
Nikt tego nie zrobi właśnie dlatego, że ja to opisałem. Bo zaraz pod taką informacją pojawią się linki do tego tekstu i to umniejszy zasługi naszych i ich przenikliwość nie będzie już tak bardzo przenikliwa.
![]() |
stachu @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 10:43 |
Lewica i komuniści, alianci Tuska, nabrali wody w usta i patrzą gdzieś w bok, albo do góry. Czyżby zapomnieli to co powtarzali przez dziesieciolecia, o zdradzie zachodu. Tak bardzo nienawidzą Trumpa, że gotowi poświęcić Polskę. W mediach chyba też brak o tym dyskusji, tak przypuszczam bo nie oglądam.
Bonapartego powinno się wyrzucić z hymnu.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 10:48 |
Tak poza Frankopolem. W okresie międzywojennym Francja traktowała Polskę jako kolonię do eksploatacji zasobów, nie pozwalając jej prowadzić żadnej samodzielnej polityki ekonomicznej.
![]() |
ewa-rembikowska @stachu 11 maja 2025 10:43 |
11 maja 2025 10:49 |
Hymn trzeba zmienić, choćby na Rotę.
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 11 maja 2025 10:48 |
11 maja 2025 10:50 |
No właśnie o tym napisałem. Frankopol jest tego dowodem
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 11 maja 2025 10:49 |
11 maja 2025 10:51 |
Hymn trzeba zmienić na śpiewane po łacinie Gude mater Polonia. Mazurek jest nie do zniesienia. Poza tym wszędzie kojarzą tę melodię, jako piosenkę "Hej Słowianie". No i hymn serbski jest identyczny
![]() |
gabriel-maciejewski @stachu 11 maja 2025 10:43 |
11 maja 2025 10:52 |
Coś takiego jak Polska w ogóle nie postoi im w głowie
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 11:41 |
Jeszcze mieliśmy Gierka frankofila i jego gospodarkę jako rynek dla przestarzałych francuskich technologii. Praktycznie cała elektronika, chemia, autobusy Berliet i inny szmelc.
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 11:47 |
> Atak na Polskę, jeśli zostanie przeprowadzony, to w takim tempie i z użyciem takiego sprzętu, że po 30 dniach nie będzie tu co zbierać.
Tak moze byc.
Zwlaszcza, ze uzytkownicy ich sprzetu dostaja lomot od uzytkownikow sprzetu chinskiego. Jak wspomina Fox:
"Hindusi dostali jednak mocno po nosie - pierwszej nocy wojny stracili pięć myśliwców, w tym trzy francuskie Rafale. Zostały one zestrzelone chińskimi rakietami, wystrzelonymi z pakistańskich myśliwców made in China. Akcje producenta serii myśliwców Chengdu bardzo mocno poszły więc w górę. Chińczycy triumfują, że ich sprzęt okazał się lepszy od francuskiego. Otwarcie naśmiewają się z tej indyjskiej porażki. "
Przestaje byc smiesznie. Troche czytam portali branzowych i widac, ze tracimy przewage technologiczna nad Chinami.
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 11 maja 2025 11:41 |
11 maja 2025 11:49 |
Właśnie!
![]() |
gabriel-maciejewski @zkr 11 maja 2025 11:47 |
11 maja 2025 11:51 |
Amerykanie jeszcze jej nie tracą, ale Europa tak. Myślę, że Francuzi liczą iż ten ich złom się zutylizuje na Ukrainie, a oni zaczną produkować nowe jakieś gadżety
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 11:51 |
11 maja 2025 11:59 |
> Amerykanie jeszcze jej nie tracą,
To jest jedyna nadzieja
![]() |
Frymac @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 12:01 |
Jeden z rodzimych badaczy dziejów dwudziestolecia międzywojennego i relacji polsko-francuskich afiliowany przy Uniwersytecie Jagiellońskim (sic!) był tajnym współpracownikiem o ps. "Damian", zarejestrowanym w listopadzie 1985 r. przez krakowską bezpiekę, dzięki czemu mógł odbyć wiele podróży we wspomnianym okresie, w tym m.in. do Związku Sowieckiego i Maroko. Obecnie natomiast były (?) konfident czyni wysiłki aby "przybliżyć" narodowi polskiemu zagadnienia polityki francuskiej względem polskiego sojusznika, wzmiankując, że w Abbeville nie doszło do żadnej zdrady sprzymierzonych i nie zdecydowano o zaniechaniu zobowiązań sojuszniczych. Francuscy agenci wpływu trzymają się mocno na polskich ośrodkach badawczych.
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 10:35 |
11 maja 2025 12:03 |
Usłyszałem właśnie, że kanclerz szykuje jakiś pakt, który ma ostatencznie załatwić problem imigrantów w Niemczech (czyli obdarować tym problemem Polaków). To dopiero jest bomba. To jest potencjalnie najgroźniejsza kwestia teraz dla Polski. Takiem mam poczucie.
Ale to tym bardziej trzeba wykorzystać np. tworząc memy o tym, że dostaniemy w ramach repraracji imigrantów od Niemców.
Może w II turze te sprawy się odpali na większą skalę. Podejrzewam, że tak będzie bo nastroje społeczne teraz temu sprzyjają.
![]() |
gabriel-maciejewski @Frymac 11 maja 2025 12:01 |
11 maja 2025 12:05 |
Czasem też na targi książki przychodzą
![]() |
Frymac @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 11:51 |
11 maja 2025 12:05 |
Francuzi tak wyszkolili ukraińskie brygady, że jak po przeszkoleniu zostały skierowane na front to utraciły zdolność bojową w 80%, wręcz zostały zdziesiątkowane w starciu z Sowietami.
![]() |
Frymac @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 12:05 |
11 maja 2025 12:07 |
Nadzorują czy powszechnie transmitowana narracja wciąż obowiązuje i nie wymaga "uszczelnienia".
![]() |
gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 11 maja 2025 12:03 |
11 maja 2025 12:08 |
PiS znowu śpi, nikt niczego nie robi. Magda Ogórek puściła wczoraj na twitterze film, jak lata w jakiejś czerwonej szmacie dookoła Colloseum i zapytała czy ładnie wygląda, a wszyscy, że cudownie. Tym się zajmują ludzie PiS na tydzień przed wyborami. Bo i tak wiedzą, że Amerykanie za nich załatwią sprawę
![]() |
Frymac @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 12:08 |
11 maja 2025 12:17 |
To prawda. Od momentu desygnowania K. Nawrockiego na urząd prezydenta RP nie odnotowałem żadnej aktywności lokalnych działaczy PiS na terenie Szczecina na rzecz wsparcia kampanii prezydenckiej.
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 11:49 |
11 maja 2025 12:19 |
System telewizji barwnej też rzecz jasna musieliśmy mieć francuski. Przyjęty przez cały "obóz socjalistyczny" i część Afryki, bo żaden kraj Zachodu go nie chciał.
![]() |
gabriel-maciejewski @Frymac 11 maja 2025 12:17 |
11 maja 2025 12:20 |
Bo oni są przekonani, że to Nawrocki powinien ich promować
![]() |
Frymac @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 12:20 |
11 maja 2025 12:34 |
Nie można liczyć na sukces tolerując we własnych szeregach miernoty, dyletantów i promotorów własnej nieskuteczności.
![]() |
gabriel-maciejewski @Frymac 11 maja 2025 12:34 |
11 maja 2025 12:39 |
No właśnie na to marnowany jest potencjał PiS, bo wtedy ci co są na górze i mają za chwilę przejść proces przebóstwienia czują odpowiednią energię płynącą z dołu
![]() |
Kuldahrus @zkr 11 maja 2025 11:47 |
11 maja 2025 15:30 |
Moim zdaniem, jeśli już, to tylko Europa. Przypuszczam, że te Chengdu są tak samo jak rosyjskie Suchoje zawsze o krok za amerykańskimi eFami.
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 10:51 |
11 maja 2025 15:42 |
Serbowie dawno temu zmienili hymn - teraz to "Боже правде, Bože pravde, Sprawiedliwy Boże" - zupełnie już nie podobny do Mazurka ale w treści tożsamy z "Boże coś Polskę".
![]() |
zkr @Kuldahrus 11 maja 2025 15:30 |
11 maja 2025 15:51 |
Chinczycy cos kombinuja z szosta generacja.
No i ostro pracuja nad pociskami powietrze powietrze. To to ma wiekszy zasieg od standardowego amerykanskiego AIM-120:
https://en.wikipedia.org/wiki/PL-17
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 10:10 |
11 maja 2025 16:05 |
I slusznie i przepisowo,...
... powinien taka MENDE tuskowa rozgniesc butem !!!
Przeciez to jest OBCIACH i FARSA dla powaznego polityka, w ogole, gadac z takim ZEREM jak ww.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 10:35 |
11 maja 2025 16:13 |
Dokladnie tak,...
... ale i tak wiadomo, ze oni Pana czytaja !!!
Tylko wszystko przez te cala i deta ich ,,pSZenikliwosc i zaslOgi,, o Panskim wpisie nie wspomna,... a jest on MEGA GENIALNY.
No coz, te wszystkie podle zakusy na Polakow i Polske i tak WYJDA IM BOKIEM.
![]() |
Paris @stachu 11 maja 2025 10:43 |
11 maja 2025 16:46 |
Oczywiscie, ze...
... gotowi poswiecic i Polske i Polakow !!!
I oczywiscie, w imie utrzymania sie PRZY KORYCIE wzamian za swoja zdrade, podlosc i nikczemnosc.
![]() |
Kuldahrus @zkr 11 maja 2025 15:51 |
11 maja 2025 16:51 |
Można wróżyć, ale jakoś tak się składa, że już od 15 lat słyszę jak Chiny prześcignęły USA i jakoś okazuje się, że wcale nie.
![]() |
zkr @Kuldahrus 11 maja 2025 16:51 |
11 maja 2025 17:08 |
> że już od 15 lat słyszę jak Chiny prześcignęły USA i jakoś okazuje się, że wcale nie.
Ja tak nie twierdze ale po prostu trzeba byc czujnym bo chlopaki coraz lepiej kombinuja
![]() |
matthias @ewa-rembikowska 11 maja 2025 10:49 |
11 maja 2025 17:22 |
raczej Gaude Mater Polonia
![]() |
ewa-rembikowska @matthias 11 maja 2025 17:22 |
11 maja 2025 17:33 |
Gabriel też tak mówi. Może być. Byle zmienić.
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski 11 maja 2025 10:10 |
11 maja 2025 17:34 |
Tusk był totumfackim ciotki Angeli i nikim więcej. Pora ciotki przeminęła, w Niemczech powoli zachodzi wymiana kadrowa, więc Tusk stał się zaledwie gońcem bez prawa wglądu w wiadomości jakie przenosi. Po prostu jego spryt nie obejmuje potrzeby oparcia się o Polskę. Przypuszczalnie postanowił więc postawić na drugą nóżkę i stąd Francja. Ta domniemana wolta podzieli los tych historycznych przez Ciebie opisanych.
Niemcy zależą od współpracy francuskiej, ale odwrotnej zależności nie ma, bo obecna Francja w ogóle nie jest w stanie prowadzić polityki w skali europejskiej a co dopiero w skali globalnej. Taka polityka to we Francji tylko rytuał, a nie cel. Poza tym Francja od Rosji krzywo-zależna jest tylko emocjonalnie, ale nie aż emocjonalnie i gospodarczo jak Niemcy. Wreszcie Francja znacznie wyprzedza Niemcy w zaawansowaniu swego burdelu społecznego. Niemcy jeszcze nie wierzą, że się zburdelizowali.
![]() |
Nova @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 17:35 |
Do tego co Pan dzisaj opisał o przeniewierstwach Francuzów dodałbym notoryczne w pierwszej połowie 18 wieku zrywanie sejmów z inspiracji i za pieniądze dworu francuskiego.De facto Francuzi robili to z inspiracj dworu Pruskiego(dyplomatów pruskich w Warszawie) nie mając do końca tego świdomości. Pisał o tym jedne z polskich historyków pod koniec XIX w.
![]() |
orjan @Kuldahrus 11 maja 2025 16:51 |
11 maja 2025 17:43 |
Chińczycy mogą zbliżyć się do materialnego stanu potęgi USA pod warunkiem, że postawi na swój rynek wewnętrzny, aż własne społeczeństwo rynkowe stopniowo wymusi zejście niżej chińskich funkcji kierowniczych. Także w polityce. Bez tego o organizacyjno-materialnym zrównaniu z USA mogą Chiny tylko pohukiwać w opłacanej przez nich zagranicznej propagandzie.
![]() |
orjan @chlor 11 maja 2025 12:19 |
11 maja 2025 17:57 |
Ówczesne wybory nie były kierowane samymi racjami gospodarczymi. Polityka zakupu licencji podporządkowana była także "potrzebom" pozaekonomicznym. Na uczelni pewien wykładowca prominentny w najwyższych sferach gierkowskich opowiadał jak doszło do wyboru licencji na Fiata 126. Otóż w rokowaniach pozostały dwie opcje: niemiecka i włoska. Została wybrana włoska, bo Włosi zgodzili się, że część należności licencyjnych będą przekazywać na fundusze Włoskiej Partii Komunistycznej. Włosi ponadto ułatwili Polsce dostęp do obłożonej embargiem technologii walcowania blach cienkich. Embargo to było uzasadniane potrzebami obronnymi NATO, aby po stronie komunistycznej nie rozwijał się potencjał produkcji konserw dla wojska.
Ja tylko powtarzam cudze wyjaśnienia. Od weryfikacji są historycy gospodarki.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 17:59 |
No i jeszcze można wspomnieć że ten stary jełop De Gaulle udelektował w swoim czasie Gomułkę, twierdząc czystą polszczyzną:
"Niech zije Ziabzie, najbardziej polśkie z polśkich miast!"
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 19:34 |
Fajne podsumowanie. Ale co do obecnego porozumienia z Francją, to kam wrażenie, że to sprawa Amerykanów. Oni tak mocno promują teraz Francję, jakby chcieli...wprawić w kompleksy Niemców. Francja o własnych siłach nie jest zdolna weochnąć się tam, gdzie jest i stanąć w hierarchii wyżej id Niemców. A tak jest teraz. Wg mnie Francja dostała od Amerykanow (Bidena i Trumpa) jakąś ofertę nie do odrzucenia. I oczywiście wszystkobpid kintrolą Anglii. Zauważ, że dwa dni temu Anglia i USA zawsrly wstępne porozumienie handlowe - pierwsze po podniesieniu ceł. Wg mjie to znak, że oba państwa się dogadały i będą wspólnie koordynować jakieś działania. Przynajmniej przez jakiś czas.
Więc dopóki mamy tu Anglików, to ja bym nie dzwonił na trwogę. Pamiętaj, że Rosja miże zostać zaatakowana przez koalicję Anglii i Skandynawii, a to od sttony M. Barentsa, a to od strony zat. Fińskiej.
Więc mimo porozumienia z Francją jestem optymistą...:)
PS. Mam wreszcie trochę czasu na dłuższe czytanie książek. I powiem Ci, że nie wydajesz dobrych książek...:). Wydajesz książki zarąbiste, żeby nie użyć mocniejszego słowa. Tak więc pesymistą się stanę dopiero, gdy zwiniesz swój interes....:)
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 11 maja 2025 19:34 |
11 maja 2025 19:45 |
Przyjmując, że USA nie chcą byćw stanie wojny z Rosją w jej pierwszej fazie to opuszcza NATO i poczekają aż zostaną poproszone do koalicji na zwykłych warunkach. Dlatego Francja Anglia jak przed II wś. gwarancji papierowych Polsce udzielają. To podpucha aby frajerzy ruszyli na front. Jak ruszą to mimo gdyby USA zostały w NATO to art. zobowiązujący nie zadziała. Bo gwarancję Francji i Anglii to pewnik zwycięstwa. Kołodziejczak chce kupować Odessę, po co? lepiej zdobyć Moskwę i będzie taniej.
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 11 maja 2025 19:45 |
11 maja 2025 19:54 |
Bzdura....Anglia macpakt wojdkpey z Polską i Ukrainą. I to gwarantuje, ze żadnej powtórki z 1939 nie bedzie. Francuzi bedą robic zacpełnomocnika Amerykanów. Po co? Nie wiem. Ale widzę, że Amerykanie szukali i znaleźli dogodnego pełnomocnika.
Można wię więc zastanawiać PO CO Amerykanie wycofali swoje wojska z Polski? Moim zdaniem dogadali się z Anglią w sprawie swoich interesów w Polsce i nie chcą ponosić dalszych kosztów - Anglicy dali im gwarancje.
Czy słyszał Pan o wycofywaniu się amerykańskiego kapitału z Polski? Bo ja nie.
![]() |
OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 11 maja 2025 19:54 |
11 maja 2025 19:55 |
Anglia ma pakt wojskowy ...sorry..piję piwo i lecę bez trzymanki..:). Zdrowotnie, na jelita.
![]() |
Paris @qwerty 11 maja 2025 19:45 |
11 maja 2025 19:59 |
Oooo,...
... dawno tego kolodziejczaka, slupa jak d*pa, nie pokazywali !!!
Az wyskoczyl ten JELOP z ,,kOpnem,, Odessy,... co za DEBIL.
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 20:03 |
Leszek Miller Obserwuj @LeszekMiller , Przegranie tych wyborów przez koalicję rządzącą może być dobrym początkiem także dla Polski, może być początkiem przebudowy sceny politycznej* - mówi reprezentant koalicji rządzącej. Poseł Sawicki wierzy, że najlepsze, co koalicja 15 października może zrobić dla Polski, to przegrać wybory. W końcu jakaś realna obietnica! 11:02. 08 maj 25 . 134K Wyświetlenia
![]() |
Jan @gabriel-maciejewski |
11 maja 2025 20:08 |
Rondo Charles'a dorobiło się palmy z plastiku. Potencjał ironiczny więc posiada. Ale to tylko potencjał. Ta mityczna francja-elegancja ma swoich wyznawców. Zaciemniających historię i fakty. Widać inwestycja w literaturę i propagandę francuzom się udała, przynajmniej nad Wisłą.
Postulat z hymnem -> to jest coś za co Szkołę Nawigatorów cenię -> zwięzłość i celność.
![]() |
MarekAd @Szczodrocha33 11 maja 2025 17:59 |
12 maja 2025 02:21 |
De Gaulle to powiedział podczas wizyty w Zabrzu, a ulica którą przejeżdżał nazwano później jego imieniem. Zabrze odwiedzili także Che Guevara i Castro. Miasto miało wyjątkowe "szczęście" do gości.
Jednak dzisiaj w Zabrzu sukces. Prezydent miasta z nadania PO odwołana w referendum!
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
12 maja 2025 08:16 |
Mam nadzieję, że ten układ z Francją to rzut na taśmę. I nie chodzi o 30 dni tylko o atomówki francuskie, które może dolecą w przeciwieństwie do ruskich.
![]() |
matthias @ewa-rembikowska 11 maja 2025 17:33 |
12 maja 2025 09:10 |
Widziałem, ale już po wpisie.
![]() |
saturn-9 @MarekBielany 11 maja 2025 21:44 |
13 maja 2025 12:39 |
I dla 'tradycji' bowiem ta też zna generała.
Generał zmarł dnia 09.11.1970 o godzinie 19:10 [godzina podana w listopadzie owego roku i powtórzona w monografii o generale i Alzacji z listopada 1970].
Wszystko wiedząca wiki snuje obecnie odmienne wersje odnośnie godziny zejścia. Śmierć pewna ale dlaczego ta godzina taka niepewna ?
'Tradycja' ? Generał w trakcie jednej z krwawych wojen w Lewancie rozkazał wstrzymać dostaw sprzętu wojennego dla bohatersko broniącego się Izraela.
Śmierć pewna a godzina ... to splot logiczny. Zarządcy 'tradycji' są pamiętliwi.