-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O zagospodarowywaniu emocji

Wiem, że jest sylwester, jutro nowy rok, w którym – niestety – skończę 50 lat, ale ze względu na telewizor, co stoi teraz w domu oraz na linki, przesłane przez kolegów nie mogę napisać tekstu świątecznego. Napiszę za to tekst o zagospodarowywaniu emocji. Tak naprawdę, chodzi o to, by zagospodarować emocje jak największej i jak najbardziej jednolitej grupy osób, w ten sposób bowiem otwiera się najszerszy i najbardziej drożny kanał sprzedaży. Natura sprzedaży jest jednak taka, że nie można jej ujednolicić całkowicie, bo do tego potrzebna jest skrajna nędza, taka jak w komunizmie. Stąd mamy różne segmenty rynku i stąd kanał sprzedaży bazujący na emocjach musi także ulec segmentacji. Mówimy o sprzedaży treści, a nie o sprzedaży kafli. Choć w zasadzie sprzedaż wszystkiego jest sprzedażą treści. Jeśli ktoś bowiem wypuści na rynek kafle w takim samym kształcie, jaki miały te, z których zrobiony był piec w pałacu Woyniłłowiczów w Sawiczach, to sprzedaż kafli będzie jednocześnie sprzedażą treści. I nie będzie w tym nic złego – kafel stanie się nośnikiem ważnych i ideowo słusznych przesłań. Niestety nikt o takiej segmentacji rynku u nas nie myśli. W modzie jest co innego, a co dokładnie, o tym wczoraj w telewizorku powiedział nam prezes Kurski, z tym charakterystycznym dla siebie, głupkowatym uśmieszkiem. Chodzi o to, żeby w jednym kanale leciał Sławomir i Modern Talking, a w drugim muzyka poważna. Taka dywersyfikacja emocji, to najwyższe osiągnięcie geniuszu prezesa Kurskiego. Na jedynym kanale goła dupa, na drugim faceci we frakach. I szlus… treść huczy w kanale dystrybucji jak nieczystości wpuszczone do burzowca tuż przed huraganem. Dzieje się tak, albowiem ktoś Kurskiemu powiedział, w to, że sam wpadł na ten pomysł, nie uwierzę nigdy, że ludzie muszą się zabawić i bawią się w takich jedynie zakresach jakie tu wymieniłem – filharmonia albo Zenek Martyniuk. To gwarantuję odpowiednią ilość biomasogodzin na metr kwadratowy powierzchni. Szkoda, że chodniki w Zakopanem nie są zrobione z takiej gumowej masy jak place zabaw. Można by wtedy zmierzyć współczynnik odkształcenia się chodnika wskutek nacisku wielu butów, a na podstawie tych pomiarów zaplanować ramówkę programów telewizji państwowej na kolejny rok. To by dopiero był wyczyn!

Okay, okay...ludzie chcą się zabawić, a telewizja ma im tę zabawę zagwarantować, prócz tego ma ona też misję edukacyjną i dlatego na TVP Kultura musi być filharmonia. Czego się znów czepiasz? No tego, że ludzie bawią się zakresach, które – delikatnie rzecz ujmując – są nieco przebrzmiałe. Kurski zaś zaprasza do Polski takie gwiazdy, na jakie go stać. Przyjedzie na przykład Al Bano, ale sam bez Rominy, która ponoć całe życie robiła mu karczemne sceny zazdrości. Nie wiem co się dziś z nią dzieje, ale kiedy byłem dzieckiem uważałem, że jest całkiem sympatyczna. Teraz pewnie już się to trochę zmieniło. Skończę przecież 50 lat. Al jednak dalej jest w formie, a z tego co mówi w telewizji wnosić możemy, że i poczucie humoru go nie opuszcza. Mimo tego wszystkiego mam w sobie niepokój. Nie ma bowiem, a wiem o tym na pewno, górnej granicy uczestnictwa w tym festynie. To znaczy pokusa, by publiczności było więcej i więcej jest nie do zwalczenia, a w związku z tym trzeba się liczyć z następującym rozwojem wypadków – wszystkie niszowe kanały zostaną wypełnione na ścisło filharmonią, bo tylko w ten sposób prezes Kurski będzie mógł, sam przed sobą, usprawiedliwić tę dewastację emocji, która nastąpi w programach pierwszym i drugim. Niepokoi mnie to, choć nie powinno, a zaraz powiem dlaczego. - Życie jest procesem – mawiała moja koleżanka, a ja zawsze dodawałem – często bez obrońcy, nawet z urzędu i bez świadków obrony. Wydawało mi się, że to zabawne, ale dziś już nie mam ochoty się śmiać. W procesie zmierzającym ku ujednoliceniu emocji wszystkich jak leci zmierzamy nieuchronnie ku temu, że każdy kto zgłosi inną niż proponowane wyżej propozycje zaspokojenia głodu emocjonalnego Polaków zostanie ogłoszony zdrajcą. Im bardziej będzie spadała sprzedaż emocji festynowych, tym większa ilość zdrajców pojawi się w przestrzeni publicznej. Może nie zdrajców, ale malkontentów. Musimy bowiem pamiętać o tym, że sprzedaż to także pewna tradycja i pewna kultura, w dodatku jest to kultura wysoka. Ludzie, w niej wychowani dobrze wiedzą, że tak zwana masówka to pułapka, ale my się dopiero mamy o tym dowiedzieć. Długa droga przed nami i pełna cierpień, bo takich rzeczy nikomu się nie wytłumaczy wprost, a na pewno nie Kurskiemu. Życie jest procesem. A do tego jak wszyscy wiemy, cały naród nie może być jednolicie partyjny – to jest prowokacja. I o tym niestety ludzie nieświadomie tę prowokację montujący, dowiadują się na końcu, wtedy, kiedy firmowana przez nich treść – zamiast szczelnie wypełnić umysły wszystkich i rozgrzać wszystkie serca, zaczyna nagle ciążyć tak nieznośnie, że łamie i niszczy strukturę organizacji, która ją rozprowadza. Mam nadzieję, że nie tłumaczę tego wszystkiego zbyt zawile. Znajomy tłumaczył mi to kiedyś na przykładzie tak zwanych tajnych służb, które są dziś przedmiotem obróbki artystów kina i literatury i nikt nie widzi w tym niczego zaskakującego. Otóż – ponoć, bo ja tego nie wiem na pewno – polskie służby są takie jakie są, albowiem pokusa by całą strukturę wypełnić krewnymi i znajomymi jest nie do zwalczenia. Wszystko przez to, że zakres działania tych służb jest tak wąski i ograniczony działaniem służb innych, że w zasadzie nic nie ma sensu. Im bardziej nie ma sensu, tym większa pokusa, żeby cała struktura była jednolicie partyjna, to jest chciałem rzec, przyjacielsko rodzinna. To jest jednak ideał nie do zrealizowania, albowiem po przekroczeniu punktu krytycznego cała struktura zostaje unieważniona albo się rozpada. W to jednak nikt nie wierzy, albowiem struktura jest przedmiotem obróbki artystów kina i literatury i wszyscy wierzą, że nic jej się stać nie może. Rozpad zwykle jest bardzo szybki, nie następuje w sekundę może, ale w krótkim bardzo czasie. Zasada ta dotyczy wielu spraw na tym świecie, ale my pozostańmy przy tej jednej – przy rozrywce. Ponieważ – co było do okazania – wszystko może być sprzedażą treści, również dystrybucja kafli, wszystko może być także rozrywką. I w tych kategoriach, ucząc się od najlepszych, propagandyści współcześni, których przecież w sercach swych popieramy, traktują sprawy poważne, takie jak niepodległość na przykład. Ja, przyznam, boję się już włączać telewizor, bo czasem pokazują tam jakichś młodych historyków wypowiadających się na tematy okołoniepodległościowe. I kiedy tego słucham zaczynam mimowolnie nucić piosenkę – przez twe oczy zielone – znanego artysty sceny pop nazwiskiem Martyniuk. Czynię to po to, by nie zwariować od razu. W charakterze rozrywki, ale też i dystrybucji traktować należy ostatni pomysł MON zwany ławkami niepodległości. Onyx przysłał mi link do tego wydarzenia, bo trzeba to omawiać w kategorii „wydarzenie” właśnie. Ponoć, kiedy zjedziemy do Baranowa Sandomierskiego w marcu, ławka niepodległości już tam będzie. Wygląda ona jak położona na boku wygódka z ceglanym siedziskiem. Dlaczego ceglanym? Nie wiem, być może chodzi o napełnienie treścią rynku materiałów budowlanych. Skoro kafle można to cegły też, czemu nie. A do tego blok betonu, ważący ze cztery tony, bo z tego składa się ta ławka – to również wskazuje na chęć napełnienia treścią patriotyczną rynku materiałów budowlanych i załatwienie, odgórnie i centralnie, sprzedaży większej ilości towaru. Innego sensu w tym nie znajduję.

Oj tam, oj tam, ławka jest po to, żeby było ładnie...tak powiedzą wszyscy ci, którzy wybrali się w tym roku do Zakopanego, bo nie będą mieli innego wyjścia. Tylko, czy rzeczywiście o to chodzi, żeby ludzie nie mieli wyjścia? Chyba tak. Popatrzcie bowiem, co czyni w tym czasie tak zwana ideowa opozycja, czyli ludzie, którzy krzywo patrzą na sylwester w Zakopanem i przywiązani są do treści innych, bardziej niż swojski patriotyzm uniwersalnych. Parasol mi taki link przesłał. To są pisarki współczesne. Prosimy nie regulować odbiorników.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7Pl8tNDh634

 

I niech mi nikt nie mówi, że się pomyliłem – już jest o zdradzie, a będzie jeszcze weselej. My zaś możemy robić tylko jedno, pracować nad tym, żeby jakieś wyjście jednak się znalazło. Wszystkim życzę wesołej zabawy w sylwestra. Sam bawił się nie będę, muszę dużo napisać. Postoję sobie tylko z babcią na schodach i popatrzę, jak źli ludzie dręczą zwierzęta fajerwerkami. Potem pójdę spać. Życzę Wam Kochani wszystkiego najlepszego, zdrowia, sukcesów i dużo szczęścia w nadchodzącym roku. Jutro napiszę znów coś o pieniądzach i o wikingach.



tagi: sprzedaż  patriotyzm  media  emocje  rozrywka 

gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 09:35
87     4175    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 10:11

Barłóg literacki...wszelki komentarz zbędny: )

Szczęśliwego Nowego Roku!

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 10:20

Nie podsyłaj takich rzeczy bo się prawie przewróciłem ;-)

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 10:23

Profukcja i układanie kafli to sztuka znacznie ważniejsza niż tv. O obrazie wyemitowanym w tv zapominamy czasem po 5 minutach, natomiast dobrze ułożone kafle cieszą oczy czasem kilka tysięcy lat

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 10:33

Trzy samotne stare panny, ktore nie potrafia swojego zycia zorganizowac w cos sensownego, nie maja zadnego potencjalu, zeby zagospodarowac emocje innych ludzi. Nie wiem kim trzeba byc, zeby przejac sie ich gadka o niczym? Stulbia chyba?

Skoncza jak Kazia Szczuka i wymra bezpotomnie. Nie ma sie czym przejmowac. Ta w srodku, z patologiczna nadwaga przypomina mi inna koszerna wariatke, ktora juz zmarla - Andrea Dworkin

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 31 grudnia 2018 10:33
31 grudnia 2018 10:38

"Prace Dworkin mają ogromne znaczenie ze względu na demaskatorski charakter ukrytych sfer przemocy seksualnej i dyskryminacji kobiet w systemie patriarchalnym."

He he he :-) Dodajmy koniecznie katolickim! :-)

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 10:39

Na taką ławkę strach siadać, kosztuje 30 tys. zł, a więc uszkodzenie, nawet mimowolne, to ...., grzywna, więzienie? Bez ubezpieczenia OC, ani rusz.

zaloguj się by móc komentować

valser @bendix 31 grudnia 2018 10:38
31 grudnia 2018 10:46

ciezko znalezc cos bardziej umyslowo i zyciowo zdegenerowanego niz zlaicyzowana koszernosc

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 10:55

Pięćdziesiąt lat skończysz dopiero w lutym. To przekroczenie linii jakoś szczególnie umocowanie w świadomości kulturowej . Ale jest inna linia, też mająca takie zakorzenienie. Sto lat.... 

Dla mnie przejście pierwszego progu było ważne, pozytywnie. Nowy stan świadomości. Coś się kumuluje, masa krytyczna, duża ulga gdy wreszcie można na zapytanie o wiek powiedzieć : 50 

 

Połowa życia 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 10:57

W TVP jest też coś nowego. Wydają na piśmie certyfikaty niepoprawności:

http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=24552&Itemid=100

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 11:07

Nie da się tego słuchać ani oglądać. Dobre dla masochistów.

Też mam jubileusz, sporo większy od Pańskiego. Zażyczyłam sobie od dzieci na prezent voucher na dwa noclegi w Baranowie Sandomierskim. Ciekawe, czy sprostają moim życzeniom.

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 11:15

Jeszcze raz życzę spełnienia wszystkich(a nawet więcej) planów w nadchodzącym Nowym Roku.

Jak patrzę na te "propozycje rozrywkowe" to myślę, że wypracować wyjście będzie łatwiej niż by się mogło wydawać.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 11:31

Te trzy gracje są niesamowite.

W zasadzie kadr początkowy można dać na okładkę księgi "Współczesna literatura polska"

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 11:50

Rok kończymy więc mocnym akcentem - tego już się nie da odzobaczyć (dwie lesby i posiak w jednym łóżku) - nawet nie miałem ochoty słuchać co one mają do powiedzenia i wątpię żeby ktokolwiek o minimalnym choćby poczuciu estetyki taką ochotę miałby (no chyba, że z obowiązku ale to i tak byłaby męka pensji nie warta). Ale co tam - wiatru w żaglach na przyszły rok życzę.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 31 grudnia 2018 10:33
31 grudnia 2018 12:00

Nie byłabym taką optymistką ;) Pani Karolina z barłogu to w samym Rzymie ślub brała, więc nie należy zakładać, że nie pojawią się w nim małe "barłożęta". Zatem wszystko jak należy.

Pani Haska już objęła inną drogę życiową niż Szczuka, związaną z nie tylko z "hańbą, zdradą", ale i antysemityzmem w odpowiednim instytucie, więc nie będzie materiałem na stereotyp.

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 31 grudnia 2018 12:00
31 grudnia 2018 12:19

Te baby to sa zdegnerowane swiry. Chcialbym zobaczyc adoratora tej zapasionej patologicznie, to moglby byc przypadek na studium psychiatryczne. A Karolina? No coz? Zawsze mozna znalezc jakiegos pol-pedala, ktory sie zakocha we wlasnym odbiciu. To dla mnie tez nie jest problem.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 12:31

Nie, no ten barłóg o książkach to jest niebywała emanacja jak się zagospodarowuje od zdrady po szmaciane emocje.

Tenże odcinek „Nie umieć żyć jest sexi”  https://www.youtube.com/watch?v=XaBuYUEiw0Q, w którym mowa o czasach kiedy formowano w drugiej połowie lat 90-tych tożsamość wyedukowanych, wyzwolonych, neurotycznych ludzi, którzy mogą robić co chcą i nie brać odpowiedzialności, poruszył również sprawę szmat. Okazało się, bowiem że zaproszona gwiazda przyszła przypadkiem w sukience marki Risk.

O odzieżowym Risku można przeczytać:

Współpracujemy z artystami, nie tylko na poziomie projektowania printów, narracji czy kolekcji. Organizujemy też spotkania z ludźmi kultury, m.in. z profesorem Tadeuszem Gadaczem, pisarką Agnieszką Drotkiewicz czy pisarzem Markiem Bieńczykiem. Do naszego warszawskiego butiku zapraszamy na dyskusje, improwizowane spektakle, wykłady czy koncerty jazzowe. W „sali balowej” na Szpitalnej 6a działa regularny klub książki. W 2013 roku Risk był kuratorem wystawy o Leopoldzie Tyrmandzie w warszawskim Muzeum Literatury. „To, co masz na sobie, nie jest wynikiem wyłącznie gustu odzieżowego, ale przede wszystkim tego, co masz w głowie, czym się otaczasz, co widzisz, czego słuchasz, co czytasz. Nasz „dom kultury” znacznie trafniej opowiada nasz pogląd na modę, niż tradycyjne pokazy mody”.

A do tej współpracy doszło..uwaga…po tym jak p. Karolina zaprosiła p. Drotkiewicz do Goethe Institute na wydarzenie Ogrodniczki mody….czyli debatę z „pisarzami” o ciuchach. Jak widać nie tylko pismaki na debatę byli zaproszeni. Oprócz tego pracująca dla Wysokich Obcasów p. Karolina wciągnęła ją do projektu tejże gazety i H&M, gdzie zaproszeni ludzie pióra opowiadali o ciuchach i jakie one mają znaczenie dla ich pisania. Po prostu padłam...tutaj nie zajmują się już tymi zagospodarowanymi żołnierzami wyklętymi, Martyniukiem czy siostrami Przybysz, ale instagramowymi pokoleniami wożonymi do szkoły, a potem na uczelnię.

Gospodarzu, może powinieneś dodawać czyją koszulę, buty założyłeś na dane wydarzenie oraz jaki wpływ na nie miały? ;)

Dobrego sylwestrowego pisania w nołnejmowym swetrze lub bez.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 31 grudnia 2018 12:19
31 grudnia 2018 12:34

Zgadzam się, choć świrstwo czasem kryje się pod "normalnością" . Za zarażanie degeneracją te indywidua są właśnie opłacane.

zaloguj się by móc komentować





gabriel-maciejewski @olekfara 31 grudnia 2018 10:39
31 grudnia 2018 12:54

Nawet zabrudzenie będzie ścigane z urzędu

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @olekfara 31 grudnia 2018 10:57
31 grudnia 2018 12:54

Trzeba to potraktować osobnym tekstem

zaloguj się by móc komentować




gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 31 grudnia 2018 11:31
31 grudnia 2018 12:56

Brakuje Żulczyka na tej okładce

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 31 grudnia 2018 11:50
31 grudnia 2018 12:56

W razie braku wiatru trochę dodmucham sam

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 31 grudnia 2018 12:31
31 grudnia 2018 12:57

To co mam na sobie jest akurat wynikiem pośpiechu i niechęci do zakupów, ale niech im będzie. Profesorowie i pisarze, by to szlag...

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 13:03

Jakby ktoś nie wiedział jakie są najlepsze książki mijającego roku to "der Onet" mu powie:

https://kultura.onet.pl/wywiady-i-artykuly/7-polskich-ksiazek-bez-ktorych-rok-2018-bylby-gorszy/3p58rce

Proszę spojżeć na omówienia tych dzieł. Coś w stylu tych trzech wariatek na filmie. Najbardziej mnie wzrószył termin tchnący nostalgią: "opustoszały Umszlagplatz". Po prosu kwiatek. Jakże inny był, znaczy ten plac, kiedy kipił życiem ludzi co wsiadali do wagonów.

Nie umiem tego skomentować tak błyskotliwie, jak to czyni nasz gospodarz, ale samu czytanie już odrzuca.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 31 grudnia 2018 13:03
31 grudnia 2018 13:18

Żal za rozlaną krwią...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 13:25

>>> Mówimy o sprzedaży treści, a nie o sprzedaży kafli. Choć w zasadzie sprzedaż wszystkiego jest sprzedażą treści. Jeśli ktoś bowiem wypuści na rynek kafle w takim samym kształcie, jaki miały te, z których zrobiony był piec w pałacu Woyniłłowiczów w Sawiczach, to sprzedaż kafli będzie jednocześnie sprzedażą treści. <<<

W Wąchocku mamy "bogoojczyźniany kafel z czasów RON'u datowany na XVII. Jest to orzeł w koronie na piersi ma serce z monogramem "JHS" i trzema gwoździami u doły. U szczytu serca jest krzyż. W szponach z jednej strony ma winne grono chyba, a z drugiej strony kwiat. Kafel jest w kolorach niebiesko białym podobnie jak ten zalinkowany od Piotera. Podejrzewam wpływy jezuickiej duchowości. Lubię myśleć o tym relikcie jako o kaflu Konopackiego.

P.S Ma zdjęcie na kompie, ale niestety nie wiem, jak się go wkleja do tekstu na stronie.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 31 grudnia 2018 13:25
31 grudnia 2018 13:31

Parasola trzeba spytać, bardzo jestem ciekaw kafla

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gabriel-maciejewski 31 grudnia 2018 13:31
31 grudnia 2018 13:34

https://www.youtube.com/watch?v=j1fKcSt2Nuo&t=525s

 

najpierw wklejam zdjęcie do https://imgur.com/ a później jak w instrukcji wideo u góry, chociaż wygląd strony się trochę zmienił :) 

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @parasolnikov 31 grudnia 2018 13:34
31 grudnia 2018 13:40

Jak rozumiem muszę na IMGUR założyć konto. Czy tak?

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @mniszysko 31 grudnia 2018 13:40
31 grudnia 2018 13:42

Nie tam sie wrzuca bez konta

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @bendix 31 grudnia 2018 10:38
31 grudnia 2018 13:49

Sorry, że się wetnę: bo "u nasz" wszystkie te "wynalazki kulturowe i obyczajowe" zawsze spóźnione o jakieś 30-40 lat za "pionierami postępu".
Z tym, że zawsze w formie zawstydzającej groteski.

PS. Andrea Dworkin miała więcej takich "koleżanek". Co to było za pokolenie. Można nawet alfabetycznie: Bella Abzug, Nancy Chodorow czy "moja ulubienica" Erica Jong, którą w Polszcze strrrasznie usiłowano lansować. A przecież była jeszcze Gloria Steinem.  Zrobiły taką wodę z mózgu kobietom amerykańskim, że nie ma już czego zbierać.

Tutaj, jak zwykle, próby są nieśmiałe i nie przynoszą oczekiwanych efektów. Inaczej mówiąc "inwestycja się nie zwraca".

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 31 grudnia 2018 12:34
31 grudnia 2018 13:49

Patrze na ta spasiona i widze, ze Pan Bog ja podwojnie pokaral. Nie dosc ze paskudna to jeszcze glupia.

zaloguj się by móc komentować

valser @pink-panther 31 grudnia 2018 13:49
31 grudnia 2018 13:58

Koszerne zarcie + zerwanie z religia = choroba umyslowa, ktora mutuje z komunizmu w rozne odmiany lewicowego obledu. Przykladow jak widac sa tysiace.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @parasolnikov 31 grudnia 2018 13:42
31 grudnia 2018 14:12

Sorki ale nic mi się nie pojawia. Klikam na obrazek. Wklejam adares URL ale nic mi się nie pojawia.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 31 grudnia 2018 13:49
31 grudnia 2018 14:14

i jeszcze, żeby uzupełnić wizerunek trzeba dodać, że dr Haska pracuje w Żydowskim Instytucie Historycznym

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ainolatak 31 grudnia 2018 12:31
31 grudnia 2018 14:14

Barłóg stara się o wsparcie na patronajcie - https://patronite.pl/barlogliteracki

Zestawię barłóg z anks-em Michała Patera - https://patronite.pl/anks . I nie mam wątpliwości, że BARŁOG to kit po całości. A ANKS to HIT dla wspierających. Może również być tak, że BARŁÓG ma być usprawiedliwione dla LOS PERFECTOS aby wszystkich zaorać, między Odrą a ... właśnie trudno drugą rzekę podać.

Patronite ma duże znaczenie bo daje szansę Jordanowi Petersonowi czy Languście na Palmie, a trudno tam uzbierać na eksperymenty barłogowe czy inne przebieranki.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @mniszysko 31 grudnia 2018 14:12
31 grudnia 2018 14:17

Adres obrazka trzeba skopiować, tak żeby była końcówka jpg. Może mo Ojciec zawsze wysłać na mejla i wrzuce i będę miał mejla :) parasol255(małpa)o2.pl 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 14:20

No proszę...to z jednej strony może być przykrywka prawdziwych sponsorów, a z drugiej strony zawsze mała kaska na ciastka z lidla i taksówkę dla gościa "Los perfectos" też się przyda

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 31 grudnia 2018 14:20
31 grudnia 2018 14:20

do Pana ArGuta oczywiście

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 31 grudnia 2018 12:55
31 grudnia 2018 14:22

Z czasem okazuje się proste , w znaczeniu :osobiście prywatnie zrozumiałe. .

Dla nas , mających tu w kraju wszystko. .korzenie,  rodziny. .dzieci, wnuki. .Dla nas chcących tutaj pozostać niezależnie od okoliczności. .

Gdy przed wprowadzeniem stanu wojennego w pośpiechu wracałam z dzieckiem do Polski z USA. ..miałam na Okęciu tylko dwie ręce i cztery ciężkie walizki. .

I nie miałam ze sobą co dalej zrobić. .W tym momencie nie miałam mieszkania ani nic...Chyba ze 200$ , co w PRL było sporo, ale nie jak się jest na bruku. Przecież decydując się wsiąść do samolotu i wracać wszystko to wiedziałam. I nie miałam wahań jaką drogą iść. 

Wrociłyśmy. Żyjemy.  Bo realna sytuacja życiowa otrzepuje z nas wszelkie  .."dylematy".

.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 14:25

"Parasol mi taki link przesłał. To są pisarki współczesne. Prosimy nie regulować odbiorników.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7Pl8tNDh634"

To jest rzeczywiscie przerazajace.

Tam pod tym filmikiem jest komentarz ktory trafia w dziesiatke, cytuje:

"Jak na to patrze to jestem za aborcja".

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @parasolnikov 31 grudnia 2018 14:17
31 grudnia 2018 14:27

Dziękuję. Mejl już wysłany.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 31 grudnia 2018 13:49
31 grudnia 2018 14:27

To jest jakas forma niedorozwoju. Niedorozwoj fizyczny polaczony z niedorozwojem umyslowym.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 14:40

" Ponoć, kiedy zjedziemy do Baranowa Sandomierskiego w marcu, ławka niepodległości już tam będzie. Wygląda ona jak położona na boku wygódka z ceglanym siedziskiem. Dlaczego ceglanym? Nie wiem, być może chodzi o napełnienie treścią rynku materiałów budowlanych. Skoro kafle można to cegły też, czemu nie. A do tego blok betonu, ważący ze cztery tony, bo z tego składa się ta ławka – to również wskazuje na chęć napełnienia treścią patriotyczną rynku materiałów budowlanych i załatwienie, odgórnie i centralnie, sprzedaży większej ilości towaru. Innego sensu w tym nie znajduję."

Ja mysle ze zostalo im troche pieniedzy przed koncem roku w budzecie wiec sie czepili tych lawek. Pieniadze wydadza, lawki -wychodki postawia i bedzie spokoj.

Polscy politycy nie sa w stanie myslec czy planowac na jakimkolwiek poziomie, nawet na poziomie rynku materialow budowlanych.

W ramach rekonstrukcji sanacji stawiaja polskie slawojki - think - tanki.

Bedzie moglo usiasc po Nowym Roku na takim zbiorniku mysli paru strategow od ministra Blaszczaka i opracowac plan zakupu okretow podwodnych.

Do realizacji w latach 2040-2050.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @parasolnikov 31 grudnia 2018 14:28
31 grudnia 2018 14:48

Ten kafel ma treść. Całkiem niesamowity

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @valser 31 grudnia 2018 13:58
31 grudnia 2018 15:11

Ta choroba umysłowa, bo tym jest w istocie "feminizm", dokonała zniszczenia pozycji kobiety w wielu krajach, gdzie i tak nie była zbyt wysoka. Teraz nie mają już na co oczekiwać, bo "wystraszyły" mężczyzn bardzo skutecznie. I wyją.
PS. Nie wiem, kto rozpoczął w telewizjach polskich "pochód brzydkich bab". W kraju, gdzie jest tak wiele bardzo pięknych i bardzo mądrych pań. To jakaś "zemsta i zawiść" brzydkich babiszonów czy "nowa polityka kulturalna" naszej nieszczęśliwej Ojczyzny?

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ainolatak 31 grudnia 2018 14:48
31 grudnia 2018 15:13

Uważam, że trzeba uważać z kaflami niosącymi treść. Nasz kolega KAMIUSZEK napisał lata temu tekst Wydarzenie Dzieło Znak. Pioter w swoim komentarzu załączył zdjęcie, gdzie znaczenia kafli już nikt nie zmieni bez zniszczenia dzieł, których są częścią.

 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 15:18

Wszystkim życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku,

a że jesteśmy rówieśnikami, to nam szczególnie — przełomowego roku (w drodze do setki) :)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 15:19

Wzajemnie, udanego roku! 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @pink-panther 31 grudnia 2018 15:11
31 grudnia 2018 15:23

Jakieś 40 lat temu +  - ... bulwersowałam znajomych twardo przeciwstawiając się  temu co postęp niósł kobietom. ..koleżanki się śmiały. ..panom się trochę podobało,  Ale pod zdumionym  spojrzeniem żon cofali się. .rzucali mi jakąś kpinę. .

I tak..

.

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 15:25

https://www.youtube.com/watch?v=m7k47jPIOJc

Jakoś tak jest,że panie z obrazów jw.  bardziej mi kunweniują niż te z barłogu...eh,Rossija! Dziadek mi mówił, że takiej wolności i swobody jak za cara w Rosji,nie zaznał już nigdzie..car Nikołaszka żył kogda-to na Rusi,pri niom to było szto i wypit',zakusit'...

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ArGut 31 grudnia 2018 15:13
31 grudnia 2018 15:34

Tak. Bardzo zastawiająca treść. Symbole sprawowania władzy (miecz i berło - czy jak we współczesnej Austrii sierp i młot) zostały zastąpione winem i makiem (właśnie dlaczego nie zbożem - bardziej by pasowało do ludzi kościoła jako symbol Ciała i Krwi). Orzeł jest starym symbolem - nie tylko Polski, ale również Cesarstwa Rzymskiego, a poprzez nie również Papiestwa czyli całego Kościoła. Korona królewska symbolizuje władzę daną od Boga. Liter IHS nie trzeba chyba tłumaczyć. W tym przypadku winorośl symbolizuje życie, a mak śmierć.

czyli Chrystus poprzez swój Kościół na mocy władzy nadanej przez Boga, panuje nad życiem i śmiercią.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @Maryla-Sztajer 31 grudnia 2018 15:23
31 grudnia 2018 15:37

Niósł i przyniósł. A one nadal uchachane.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @pink-panther 31 grudnia 2018 15:11
31 grudnia 2018 15:37

Może kwestia "pochodu brzydkich bab" leży w relacjach rodzininych, które różne panie feministki wypracowały dla siebie. No a teraz jak porządni filozofowie próbują instalować to w głowach innych. Chwała Panu, kupujących brakuje.

Instalacja nowych świeckich tradycji i świętych to jest sprawa BARDZO poważna. 

zaloguj się by móc komentować

papinka @pink-panther 31 grudnia 2018 15:11
31 grudnia 2018 15:40

To jakaś "zemsta i zawiść" brzydkich babiszonów

Andrea Dvorkin

Betty Friedan

 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Grzeralts 31 grudnia 2018 15:37
31 grudnia 2018 15:46

Tak, tylko ze wtedy panom się ten postęp podobał. Czemu im się podobał,  czym ich uwiódł?

.

 

I jednak to nie kobiety wymyslily,  to męski projekt. Gabriel pisał na czym to polegało w średniowiecznej Francji.  Na herezji która dostarcza rąk do pracy przy krosnach .

Wymyślono i udoskonalania metody uwodzenia ludzi. .

Mój prosty werbalny sprzeciw był po stuleciach obróbki tylko ekstrawaganckim wyskokiem towarzyskim...nie brali pod uwagę ze ja tak serio

.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Pioter 31 grudnia 2018 15:34
31 grudnia 2018 15:55

Ja bym tylko dodał, że IHS jest w sercu orła, które u góry ma krzyż a na dole gwoździe. Jawne i bezpośrednie nawiązanie do misterium męki, śmierci i zmartwychwstania Chrystusa. 

Według mnie - w pełni podpisując się pod komentarzem Piotera - znaczenie jest następujące. Polska będzie istnieć o tyle, o ile wpisze się w Chrystusa i w Kościół.

Symbolika religijna RON'u jest bardzo spójna. Jak Parasol się podejmie to podeślę zdjęcie obrazu Matki Bożej z Marienstatt z dawnych Łużyc i Miśni. Jest to obraz z klasztoru cysterek. Z tego co wiem chyba najstarsza kopia wzoru rozprowadzanego w czasach RON'u przez cystersów z Bledzewa jako reakcja na objawienia jakie otrzymał o. Giulio Mancinelli. Cysterki z tego klasztoru uciekły w czasie wojny trzydziestoletniej do opactwa też cystersów w Bledzewie znajdującego się w Polsce. Stamtąd - to jest bardzo symptomatyczne! - zabrały ze sobą kopię tego wzoru. Od początku był przez nie otaczany dużym kultem. Jest on do dzisiaj w Saksonii, w Niemczech właśnie w Marienstatt.

Pokłosiem tych starych kopii bledzewskiego wzoru jest obraz Matki Bożej w Licheniu. Piszę o tym obrazie ponieważ zestaw symboliczny tam użyty jest podobny. Matka Boża w geście ochrony trzyma białego orła. Ubrana jest w królewskie szaty, na których są wyszyte symbole Męki Pańskiej jakie występują w Ewangeliach.

zaloguj się by móc komentować

DWiant @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 16:06

https://youtu.be/fOxdCWfItYg

Od minuty 17:35 .... klub Ronina i pan Józef....

Czy to nie jest częścią zarządzania emocjami?? 

zaloguj się by móc komentować

StanislawGibarian @pink-panther 31 grudnia 2018 15:11
31 grudnia 2018 16:39

W kraju, gdzie jest tak wiele bardzo pięknych i bardzo mądrych pań. To jakaś "zemsta i zawiść" brzydkich babiszonów czy "nowa polityka kulturalna" naszej nieszczęśliwej Ojczyzny?

Nie wiem czemu ale zaświtało mi w głowie takie oto przysłowie - "Przyganiał kocioł garnkowi" .

zaloguj się by móc komentować

papinka @DWiant 31 grudnia 2018 16:06
31 grudnia 2018 16:41

Pani  mec. Joanna Modzelewska b. zajmujaco opowiada.  Ciekawe co otworzylo tame jej wyznan.   Tu komentarz pod YT wywiadem:
 

Coś dużo ta pani wie zna wiele osób fajnie się tego słucha ale celu jeszcze nie znamy czas pokarze poznamy ale stonoge też się dobrze słuchało i nawet część prawdy powiedział

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Maryla-Sztajer 31 grudnia 2018 15:46
31 grudnia 2018 17:19

Panom się podobał, bo musiał. U nas panowie od stuleci nie za dużo mają do gadania;)

zaloguj się by móc komentować


onyx @przemsa 31 grudnia 2018 17:16
31 grudnia 2018 19:13

Pan Dakowski razem z wymienionymi działa na froncie zarządzania emocjami na tzw. prawdziwej prawicy. Ban z TVP to takie legendowanie na niepokormość i poprawienie notowań w "podziemiu". Wszyscy i tak by nie byli puszczani w TV bo nikomu nie pasują do narracji. Pomiędzy Sławomira a betonowe kloce już się nic nie wciśnie. A Coryllus to już zupełnie nikomu nie pasuje bo gdzie się nie pojawi to reklamuje książki a nasi chcą pogadać o ojczyzny ratowaniu.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @przemsa 31 grudnia 2018 17:16
31 grudnia 2018 19:14

Właśnie.

Zresztą, co oni się tak pchają do tego TVP?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 31 grudnia 2018 17:16
31 grudnia 2018 23:45

Pan profesor czasami na swojej stronie odnośniki do tekstów Coryllusa. Częściej umieszcza u siebie teksty Pantery.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @krzysztof-laskowski 31 grudnia 2018 23:45
31 grudnia 2018 23:46

Umieszcza teksty i odnośniki do nich.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
31 grudnia 2018 23:47

Błogosławionego nowego roku wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

Paris @DWiant 31 grudnia 2018 16:06
1 stycznia 2019 03:11

Za duzo gadatliwa...

...  jest pani mecenas... zdecydowanie za duzo  !!!...  dziwne to.

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 31 grudnia 2018 19:13
1 stycznia 2019 03:17

Swietnie wydedukowane  !!!

Rosnie nam Zesza nowych-starych  "niepokornych"...  Cejrowski z banem w kurwizorze... albo ten drugi Rambo... chyba kolki ze smiechu dostane  !!!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Kuldahrus 31 grudnia 2018 19:14
2 stycznia 2019 10:38

Dla umartwienia rzecz jasna... Jak Sanderus z Krzyżaków co to się brzydził kobylego mleka. 

Betonowe ławki niepodległości to po prostu kolejny miś. Taka słomiana inwestycja w emocje Polaków, które fajnie się palą od święta. Podczas czego można jeszcze głębiej sięgnąć do kieszeni ich płaszczów. Przed innymi,  rzecz jasna "prawdziwymi złodziejami", którym Polacy niepatryjotycznie (z własnej woli) powierzają owe płaszcze... Moda na patriotyzm pewnie kiedyś minie, ale ławki pozostaną. Nie jeden będzie mógł się na takiej ławce przespać wychyliwszy wcześniej jakiś dobry (bo tani) trunek... Z resztką płaszcza pod głową, i z innymi już ale równie gorącymi emocjami w sercu. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @kura 1 stycznia 2019 11:31
2 stycznia 2019 10:49

Jaki tvn? Jaki polsat? 

Sam Kurski ogłosił (sardonicznie) że te stacje nie istnieją! Zostały daleko w tyle więc tylko gupi by się nimi zajmował... Jako nieistniejącymi (a propos teorii względności i młotka, chyba że na wspomniane czarownice). 

Dużo zdrowia w nowym roku :) 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować