-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O wpływowych ludziach i granicach ich wpływów

Węgry podpisały właśnie układ o współpracy z Białorusią. Zrobiły to w chwili, kiedy Polska zamyka przejścia graniczne z tym krajem. Węgry są w tej samej strukturze, co Polska i inne kraje Europy, a Białoruś, dawne Wielkie Księstwo Litewskie, w którym nie zniszczono jeszcze wszystkich śladów po minionej świetności, jest w obozie wrogim. Jak wobec tego nazwiemy działania Węgier ? To jest po prostu sabotaż, którego celem jest zmiana stosunków w Europie mająca doprowadzić do reaktywacji Wielkich Węgier. Wiadomo, że nie można tego zrobić w oparciu o istniejące w UE układ, należy więc poszukać innego układu. Co Węgry stawiają na szali w tej rozgrywce? Swoje bezpieczeństwo, to po pierwsze. Są więc węgierscy politycy pewni, że wszystko im się uda, a gra na dwa fronty będzie im się opłacać. Ponieważ tak się składa, że ludzie szukają potwierdzenia swoich decyzji w przeszłości, warto się w nią zagłębić i zastanowić czy gdzieś tam jest moment, w którym Węgrzy cokolwiek skorzystali grając na dwa fronty? Nie ma. Wszystkie sytuacje, kiedy próbowali to robić prowadziły do katastrofy i likwidacji państwa. Czy oni wyciągnęli z tego jakieś wnioski? Nie, albowiem są pozbawieni tej części mózgu, która pozwala wnioski wyciągać. Są frajerami udającymi cwaniaków, czyli przyjmują postawę najgorszą z możliwych. Przy ewentualnym zwycięstwie układu, w który chcą się wprasować, zostaną zmuszeni do popełniania pokazowych zbrodni, po to, by ich nowy patron był pewien, że go nie zdradzą. Nagrodą będzie, teoretycznie, odbudowa Wielkich Węgier. Czy to nastąpi? Nie, albowiem żaden naród, który kiedykolwiek mieszkał w granicach korony węgierskiej nie chce mieć z Węgrami nic wspólnego. Jedynymi ludźmi, którzy inwestowali w nich jakieś emocje byli Polacy. To się już skończyło. Można rzec – na szczęście. Teraz Węgrzy wchodzą w układ bandycki, którym im najwyraźniej imponuje i w którym czują się dobrze. Można więc założyć, że kiedy przyjdzie im zapłacić frycowe za na nowo rozparcelowaną Europę, nie zawahają się, albowiem uznają, że wreszcie ich doceniono i pozwolono na robienie rzeczy poważnych.

Jasne jest dla każdego, że nowy patron Węgrów, czyli Moskwa, nie pozwoli na odbudowę żadnego węgierskiego państwa obejmującego tereny dawnego królestwa Węgier. To są mrzonki i idiotyzmy. Jeśli oni w nie wierzą, wystawiają sobie jak najgorsze świadectwo. Jeśli zaś nie wierzą trudno znaleźć jakikolwiek powód poza agenturalnością klasy politycznej, który by usprawiedliwiał ich działania. Jeśli zaś uznamy klasę polityczną Węgier za agentów Putina, po co utrzymywać z nimi jakiekolwiek kontakty? Obecność ministra spraw zagranicznych Węgier na Białorusi wskazuje, że Węgry będą wzmacniać antypolską politykę tego kraju, ale nie wiemy jeszcze w jakich zakresach. Nie mamy, na przykład, pewności, że mimo muru na swojej południowej granicy, Węgrzy nie zaczną przerzucać migrantów przez Słowację ku Polsce. Słowacy się nie obronią, to raczej pewne. My zaś nie zbudujemy muru w Karpatach. Ktoś powie, że przesadzam. Czy aby na pewno? Skoro Węgrzy domagają się odbudowy Wielkich Węgier, cóż znaczy moja przesada? Po co im stosunki z Białorusią? Czy mają z tym krajem wspólną granicę? Nie, ale Polska ma. I Polska ma kłopot z Łukaszenką, a kłopot ten polega na tym, że Białoruś więzi przedstawicieli polskiej mniejszości. Węgrzy tego jeszcze nie czynią, ale nie wiemy jak się rozwinie współpraca białorusko-węgierska. Zastanawiacie się pewnie, jak ja to wszystko połączę ze starożytnymi Atenami i filozofią. Z wdziękiem prestidigitatora. Oto Ateńczycy, rozpoczynając wojnę peloponeską, uznali, że ich dotychczasowy sojusznik – Korynt, nie jest wart takiego zachodu, jak interesy w odległej Korkyrze. Poparli, według Tukidydesa w wyniku głosowania, a według mnie, kierowani sprytną intrygą, odległą kolonię, zrażając do siebie bliskie i bratnie miasto. Wpakowali się tym samym w nielichą pułapkę, która na dobre zatrzasnęła się w ćwierć wieku po pierwszych starciach. Różnica pomiędzy Węgrami i Ateńczykami jest taka, że Ateńczycy wierzyli w potęgę floty i pieniądza, a nie dostrzegali czynnych w mieście peloponeskich i perskich agentów. Węgrzy w ogóle w nic nie wierzą, we flotę zaś najmniej, ich rozeznanie polityczne zaś polega na powierzeniu władzy agentom i zdaniu się na ich decyzje. Tyle, że agent nie podejmuje decyzji. On realizuje instrukcje. Jemu się może zdawać, że o czymś decyduje, albo że ma wpływy. Jemu się może nawet zdawać, że odbudowuje dawną potęgę, ale w rzeczywistości są to mrzonki. Platonowi się zdawało, że jak pojedzie na Sycylię porozmawiać z tamtejszym tyranem, to wzmocni pozycję polityczną Aten. Ledwo uszedł z życiem. Wiara we własne wpływy jest wiarą zgubną, gorsze od niej są tylko nadinterpretacje ważnych momentów z własnej historii. Ta dziwna paniusia udające prezydent Węgier domaga się udziału Węgier we wszystkich ważnych obradach, albowiem bez tego oni mogą się poczuć jak danie główne na stole. To jest poważna megalomania i brak zrozumienia. Nie oni są dziś daniem głównym, nie są nawet przystawką. Takie postawienie kwestii jednak wskazuje, że egotyzm Węgrów jest nie do przecenienia, a im bardziej się go wypierają tym silniej jest widoczny. To Ukraina jest dziś krajem, który próbowano podzielić, ale ukraińscy politycy zrozumieli co się święci i podjęli właściwe decyzje. Nie mogę sobie przypomnieć, by kiedykolwiek Węgrzy zachowali się w taki sam sposób. W roku 1526 odstąpili do własnego króla, co było najcięższym i najpoważniejszym grzechem węgierskich elit. Bardzo szybko o tym zapomnieli i zwalili winę za własną katastrofę na papieża. Węgrzy uważają się za politycznych realistów, to znaczy odrzucają wszelkie nie związane z ziemską siłą atrybuty władzy, albowiem to im gwarantuje akceptację większych i silniejszych od nich gangsterów. Koronę w parlamencie trzymają, jak się okazało, dla pucu. I jak się zdaje, o nic innego im dziś nie chodzi. A być może o nic innego nie chodziło im także w przeszłości. Już zapomnieli, że państwo swoje zbudowali w oparciu o Rzym i przeciwko Niemcom i Rusi. Dziś utożsamiają Ruś z Ukrainą, a zapominają, że w przeszłości gotowi byli zamienić koronę papieską na cesarską przywiezioną z Konstantynopola. Rozglądają się za siłą, która nada im impet i zapewni ziemski sukces, zmieniają wyznania, obrządki, a zachowują się przy tym, jakby grali w trzy karty – ze śmiertelną powagą. Domagają się, niczym aspirujący gangsterzy z amerykańskich seriali, przede wszystkim szacunku. I grożą, że będą potrafili go wymusić. Taką groźbą jest moim zdaniem wizyta ministra spraw zagranicznych Węgier na Białorusi.

Jak daleko sięgają wpływy Węgrów? To jest źle postawione pytanie – należy zapytać jak daleko sięgają ich złudzenia o własnych wpływach? Oni tego nigdy nie zdradzą, z obawy przed kompromitacją. Czy w ogóle istnieje coś takiego jak wpływy węgierskie? Czekajmy, co się stanie po tej wizycie na Białorusi. Wtedy się okaże.



tagi: polska  ukraina  węgry  białoruś  europa  moskwa 

gabriel-maciejewski
14 lutego 2023 10:08
49     3305    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
14 lutego 2023 10:35

https://dorzeczy.pl/swiat/296335/kijow-oskarza-orbana-wegry-chcialy-dokonac-rozbioru-ukrainy.html

Ta banda kretynow wypiera się wszystkiego jak żaba błota. Takimi jak oni, zwycięzcy gardzą i każą płacić horrendalne trybuty. O dziwo, Orban ma duże poparcie w kraju, mimo że występują braki żywności w sklepach. Trochę coś tu się nie klei, ale może ludność też zwariowała. Może myślą, że jeśli nawet pomylili sojusze, to wszystko się ułoży jak po 1945. Mam nadzieję, że się nic nie ułoży. Że zapłacą cenę, na jaką zasłużyli. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 14 lutego 2023 10:35
14 lutego 2023 10:36

Przecenialiśmy ich, a oni nas uważali zawsze za niepraktycznych durniów. Nie mamy wspólnej płaszczyzny porozumienia i trzeba to wprost powiedzieć. Poza tym oni należą do hermetycznego gangu, w którym rządzą niezrozumiałe dla postronnych hierarchie. Wszystko co wychodzi poza gang jest uzgodnione wcześniej z kierownictwem. Nie ma o czym gadać z nimi 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
14 lutego 2023 10:50

Ich złudzenia kiedyś do rangi politycznego dogmatu wpisał król Bela, wysyłając poselstwa i misje za Ural. A jak ich potraktowali Mongołowie?

Wydaje mi się, że to taki sam syndrom sztokholmski jak u Niemców w stosunku do Rosji. Dostaliśmy kiedyś łupnia, ale już wszystko będzie dobrze.

Ale nie było. Po 1241 przyszły inne lata - już nie liczę dostawania łupnia od Turków (z tej samej grupy co Mongołowie) - wystarczy od samych Moskali: 1849 (zdławienie powstania przez Paskiewicza), 1918 (zamontowanie komunistycznych rządów Kuny), 1945 (zdobycie Węgier przez Malinowskiego), 1956 (zdławienie powstania przez Koniewa).

Jakoś realizmu w ich działaniu nie widzę wogóle.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 14 lutego 2023 10:50
14 lutego 2023 10:54

Tu nie chodzi o realizm, ale o akceptację. Poza tym jakieś chyba uzależnienie wchodzi w grę. Wysłanie poselstwa za Ural było grą przeciwko Niemcom, prowadzoną bez rozpoznania

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 14 lutego 2023 10:36
14 lutego 2023 11:08

Przecenienie to jest chyba najtrafniejsza diagnoza. Myśleliśmy, że mogą być partnerami, a oni po tych wszystkich latach komunizmu nie różnią się zbytnio od takiej na przykład Serbii, władze pozostały de facto komunistyczne. Siły polityczne związane z Orbanem miały okienko w pewnym momencie, ale wybrali "realizm polityczny" i gaz z Moskwy.
Polskę tak naprawdę uratowali(w sensie klasy politycznej) bracia Kaczyńscy, którzy przeciwstawiali się wszelkim przejawom współpracy z Moskwą, a w pewnym momencie było bardzo ciężko, bo nawet niektórzy zwolennicy PiSu przebąkiwali żeby może odpuścić bo ten gaz i węgiel rosyjski jest dużo tańszy. Do rosyjskiego węgla zmusili nas Niemcy, ale przed gazem się obroniliśmy jak tylko PiS przejął władzę, gdyby nie Kaczyńscy bylibyśmy w tym samym położeniu co Węgrzy.

Będę powtarzał to do znudzenia: jeszcze 7 lat temu nie mieliśmy wyboru, musieliśmy wspomagać się Węgrami bo byli dla nas jedynym oparciem w UE, nawet wiedząc, że po cichu robią interesy z Moskwą. Nie wiadomo czy dalej nie będziemy musieli się do nich uśmiechać, pomimo że kopią pod nami dołki.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Matka-Scypiona 14 lutego 2023 10:35
14 lutego 2023 11:12

Czyli Węgry zapisały się do sojuszu rosyjsko - francusko - niemieckiego. To ich może uchroni przed wariackimi pomysłami unijnymi i kamieniami milowymi. Po prostu nie będą ich stosować, i sankcji za to nie będzie. Możliwe że ludności Węgier na tym mocno zależy, stąd poparcie dla Orbana. W tym sojuszu Węgry są traktowane jako chwilowo przydatna przystawka, więc szybko mogą okazać się zbędne dla kogokolwiek.

 

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
14 lutego 2023 11:13

Jest taki opis w "Angliku tatarskiego chana" kiedy po klęsce węgierskiej armii ci którzy uszli z życiem zaczynają powoli wychodzić z lasów i ponownie zasiedlać wioski żeby żyć i gospodarować pod tatarskim zarządem. Wszystko niby jest w porządku, Tatarzy co prawda gwałcą ich żony i córki i grabią ich niemiłosiernie ale mają przynajmniej co jeść. No ale jak się Węgrzy uwinęli przy żniwach, Tatarzy ładnie ich poustawiali w szeregach, kazali im się rozebrać i wszystkich zaszlachtowali. Chyba teraz mamy Węgry przed żniwami.....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 14 lutego 2023 11:08
14 lutego 2023 11:14

Oni najchętniej by nas zakopali. Bo się nie nadajemy do poważnej polityki

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 14 lutego 2023 11:13
14 lutego 2023 11:15

Tak, to jeden z najstraszliwszych opisów w tej książce. Oni się nie uczą niczego, chcą tylko raz wreszcie być tymi, którzy szlachtują

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 14 lutego 2023 10:54
14 lutego 2023 11:22

Nie chodzi nawet o akceptację.

3.02. Węgrzy wypuścili dwie monety okolicznościowe: https://news.coinupdate.com/hungary-new-silver-proof-coins-released-to-celebrate-bicentenary-anniversary-of-the-national-anthem/

Oficjalnie z okazji 200 lecia węgierskiego hymnu.

Ale tylko wystarczy go przeczytać: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hymn_W%C4%99gier

Obstawiam, że poza pierwszą zwrotką nikt więcej tego nie czytał.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Pioter 14 lutego 2023 11:22
14 lutego 2023 11:42

Przeczytałam ten hymn pod kątem opisu wyrzniecia ludności z Anglika tatarskiego chana. Powinni krzyżem leżeć w kościołach i dziękować Bogu za to, co mają i błagać o rozeznanie, bo tak jak napisał Aszymanik - Węgry są teraz w okresie zbiorów... Idealny przykład narodu żyjącego wg zasady - wiem, że nic nie wiem. Czy wśród tych gangsterów u władzy jest ktoś, kto konstatuje publicznie to, co wyprawia Orban? Jest tam w ogóle jakąś opozycja, bo ta co była okazała się być ruskimi onucami? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 14 lutego 2023 11:22
14 lutego 2023 11:45

Trzeba by jeszcze wskazać do którego Boga oni się modlą

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 14 lutego 2023 11:15
14 lutego 2023 12:03

Autor "Anglika.." pisze nawet, że niektórzy z Węgrów dobrowolnie z Tatarmi współpracowali, bo węgierska dusza czuje atawistyczny pociąg do stylu życia krwiożerczej hordy nomadów. Wszak jednym z bardziej popularnych imion męskich na Węgrzech jest Atilla..., są takie miejscowości jak np. Kiskunhalas (kis kun znaczy się bodajże mały hun).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 14 lutego 2023 12:03
14 lutego 2023 12:28

Oni są bardzo płytcy, te huńskie odnośniki są bardzo powierzchowne. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 14 lutego 2023 12:28
14 lutego 2023 13:22

Może i tak ale gdzieś im w duszach to gra... A ta wizyta Szijjarto to gruby afront, nie to żebym myślał, że ma to jakieś realne znaczenie ale generalnie jeśli coś takiego wykoncypowali sobie bez jakiś przynajmniej cichych konsultacji z nami to ichni ambasador powinien się tłumaczyć na dywaniku.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @Matka-Scypiona 14 lutego 2023 10:35
14 lutego 2023 13:44

Racja !. Viktor Orbán już ciutkę wcześniej psim swędem,zaczął prawie czułą przyjaźń z Łukaszenką na Białorusi. Składając oficjalną wizytę w Mińsku Łukaszenka, witając go 5 czerwca 2020 r. w Mińsku, stwierdził, że Węgry są najbliższym partnerem Białorusi w Unii Europejskiej. A Orbán stroszył piórka ,że czuje się zaszczycony... relacja z wizyty w linku:

https://ies.lublin.pl/komentarze/viktor-orban-w-minsku-nowy-sojusznik-bialorusi-w-unii-europejskiej/

 

zaloguj się by móc komentować

psysed-Jo-do-Wos-z-Hal @gabriel-maciejewski
14 lutego 2023 13:52

Dodam do tematu, jako taką ciekawostkę, historię z życia wziętą.
Mam znajomego, ze środowiska zabytkowej motoryzacji, jest Węgrem, ale mieszkającym w Rumunii. Ma na imię, oczywiście Attyla i ten mój Attyla przez wiele lat publikował w medziach społecznościowych wiele wpisów o atrakcjach Węgier, zabytkach, swoich wypadach w różne miejsca, oczywiście na Węgrzech i oczywiście wszystko głównie po wegiersku.
Ale gdy wybuchła rok temu wojna i Węgry zajęły taką dość niesympatyczną postawę wobec Ukrainy, nastąpił jakiś cud.
Wszystkie wpisy są po rumuńsku, dotyczą zlotów pojazdów zabytkowych, różnych atrakcji i ciekawych miejsc, wszystko oczywiście tylko w Rumunii. Węgry zniknęły, tak po prostu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 lutego 2023 10:36
14 lutego 2023 13:56

DOSKONALY  WPIS...

...  i  jeszcze  doskonalszy  krotki,  konkretny  Panski  komentarz  !!!

Naturalnie,  ze  ich  przecenialismy,...  ale  niestety  nie  bylo  w  Polsce  czlowieka  ani  zadnego  gremium,  znajacego  -  choc  na  jote  -  realia  wegierskie  -  za  chlubnym  wyjatkiem  Pana,  Panie  Gabrielu...  i  gdyby  nie  Pan  i  SN,  ksiazki  z  KJ  to  nadal  bysmy  tkwili  w  tej  CIEMNOCIE  !!!

Pamietam,  ze  takim  wielkim  ,,znaFco,,  tych  wegierskich  stosunkow  byl  profesor  Jerzy  Robert  Nowak,  ktory  udzielal  sie  mocno  w  RM,  ale  to  byly  czas  sprzed  30  lat  i  przede  wszystkim  NIE  BYLO  Pana,  portalu  i  Panskich  ksiazek,...  a  to  byl  zwykly  BARAN  AKADEMICKI  i  na  dodatek  KOMUCH,   

...  drugim  takim  ,,znaFco,,  byl  Sakiewicz  !!!

Doil  narod  polski,  nas  wszystkich  z  kasy  -  KONCERTOWO...  te  wszystkie  spedy  w  Warszafce  i  w  Budapeszcie,  te  podpisywane  ,,pSZyjacielskie  umowy  o  wspolpracy,,...  te  pociagi  ,,pSZyjazni,,  a  w  nich  podrozujacy  ,,gapol`owicze,,  robiacy  TLO  i  bijacy  PIANE  MERDIALNO  na  pozywke  w  kurwizorze,  tv  republika  i  wszystkim  innym  ZEROWISKOM  ,,naszyH,,...  ta  chora  gadka,  ze  ,,Polak  Wegier  2  bratanki  i  do  bitki  i  do  szklanki,,... 

...  Marika,  Slowaczka,  moja  kolezanka  jeszcze  z  Paryza  kilka  razy  mi  powtorzyla:  ,,zobaczysz  jeszcze  bratankow,  jak  wam  d*pe  wyzloca  tak  jak  nam,  jeszcze  sie  przekonata  na  wlasnej  skorze,,.  Strasznie  nie  moglam  zrozumiec  tego  jej  wstretu  i  prawie  ze  nienawisci  do  tych  Wegrow,  nie  chciala  w  ogole  o  nich  rozmawiac  czy  mi  cos  wyjasniac.  Powiedziala,  ze  jak  bede  w  jej  obecnosci  mowila  cos  o  Wegrach,  jacy  to  oni  sa  OK,  to  ona  mi  zwyczajnie  ,,przylozy  recznie,,  i  nie  bedzie  sie  ogladala  na  sympatyczne  relacje  ze  mna,  wiec  jesli  nie  chce  stracic  jej  jako  kolezanki  i  powierniczki  roznych  spraw,  to  zebym  przy  niej  -  nawet  slowem  -  nic  nie  wspominala  o  Wegrach.

I  dopiero  dzisiaj  zaczynam  sobie  zdawac  sprawe  z  jej  wszystkich  slow  i  calej  postawy  zyciowej,...  ale  to  wszystko  wlasciwie  tylko  dzieki  Panu,  Panie  Gabrielu...  dzisiaj,  znowu,  strasznie  ciezko  mi  uwierzyc  w  to,  ze  jeszcze  nie  tak  dawno  wierzylam  w  te  puste,  oszukancze  gledy  i  brednie  saczone  z  ,,naszyH  kurwizor`ow,,...

...  jeszcze  raz  wielkie  dzieki  za  WSPANIALY,  otwierajacy  oczy  wpis,...  i  przekonanie  o  lojalnosci  ,,bratankow  wegierskich,,.           

zaloguj się by móc komentować

Czarny @psysed-Jo-do-Wos-z-Hal 14 lutego 2023 13:52
14 lutego 2023 14:02

Muszę przyznać, że takie postawy są dla mnie dziwaczne. Zawstydził się? Zastanawiam się, co by musiało w Polsce się wydarzyć bym, mieszkając za granicą, tak od Niej się odciął?

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @BTWSelena 14 lutego 2023 13:44
14 lutego 2023 14:04

To jest klasyczny głupiec. Jego wyjazd na pogrzeb Gorbaczowa to była totalna demaskacja. Że też na Węgrzech tego nie widzą... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 14 lutego 2023 13:56
14 lutego 2023 14:05

Jerzy Robert jest kimś znacznie gorszym niż komuchem

zaloguj się by móc komentować




aszymanik @m8 14 lutego 2023 14:17
14 lutego 2023 14:41

Warzecha sam nie wierzy w to co wypisuje. On w tym towarzystwie wyciągnął najkrótszą zapałkę i robi teraz za "racjonalistę", na którym pozostali jeżdżą w konkursie na najbardziej zajadłego ruskożercę.

Choć z drugiej strony, jego walory intelektualne mogły go skłonić do tego żeby zgłosił się na ochotnika.

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 14 lutego 2023 14:05
14 lutego 2023 15:00

Tak,...

...  jak  to  ,,oliwa,,  po  latach  na  wierzch  wyplywa,

zaloguj się by móc komentować

Paris @m8 14 lutego 2023 14:17
14 lutego 2023 15:04

Coz,...

...  dety,  kacapski,  maly  Orbanek  ,,w  akcji,,...  i  tyle  !!!

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @Matka-Scypiona 14 lutego 2023 14:04
14 lutego 2023 15:36

Ta włazidupa myśli za Węgrów : nóżka w prawo nóżka w lewo i  wiadomo na czym stanie... Chyba przed-ostatnie celne wpisy śp@Elig

" Na krótko wstrzymał dopływ gazu na Węgry, chcąc chyba pokazać Orbanowi jego miejsce. Ten ostatni jako jedyny przywódca kraju UE pojechał do Moskwy na pogrzeb Gorbaczowa. Kreml wydał specjalny komunikat w którym oświadczył, ze nikt nie będzie z Orbanem gadał. Orban jako jedyny otwarcie wyraża sceptycyzm w sprawie sankcji nakładanych na Rosję."

http://blogmedia24.pl/node/86218

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

psysed-Jo-do-Wos-z-Hal @Czarny 14 lutego 2023 14:02
14 lutego 2023 15:50

On nie jest Węgrem mieszkającym za granicą, tylko Rumunem węgierskiego pochodzenia, mieszkającym w Siedmiogrodzie.
Proszę sobie wyobrazić, że w 2022 roku rząd Polski sprawowany jest przez dozorców na telefon z niemieckiej ambasady.
Jaką politykę by prowadził premier, na ten przykład Tusk? Podpowiem Panu, z bardzo dużym prawdopodobieństwem taką jak Orban.
Jak by Pan się czuł?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BTWSelena 14 lutego 2023 15:36
14 lutego 2023 15:52

ps pod tym linkiem znajdują się wszystkie zgromadzone blogi śp Elig od 2010 roku--do ostatniego elig, ndz., 23/10/2022 - 17:56

http://blogmedia24.pl/blog/2053

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
14 lutego 2023 16:27

ponoć korzenie Węgów są gdzieś przy Uralu  (Przyuralia)

zaloguj się by móc komentować


IanThomas @gabriel-maciejewski 14 lutego 2023 11:45
14 lutego 2023 16:29

To zależy. Przeciętny Węgier do Świętego Spokoju. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 14 lutego 2023 16:29
14 lutego 2023 18:57

Święty spokój nie istnieje. Ktoś im to musi wyjaśnić

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
14 lutego 2023 19:01

" Są frajerami udającymi cwaniaków," którzy dają się wpuszczać w kanała w nieco sprawniejszych cwaniaków z Berlina, którzy też dają się wpuszczać w kanał przez faktycznych cwaniaków z organizacji finansowych. Bo ci trzeci dopiero mają zebrać wszystki konfitury. Po Węgrach ma zostać tylko wspomnienie według tych drugich i trzecich. Przy czym drudzy myślą że powtórzą osiągnięcie Karola V i znowu zgarną Węgry. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Magazynier 14 lutego 2023 19:01
14 lutego 2023 19:09

No właśnie! Czy ktoś w Budapeszcie pomyślał, że to oni mogą przestać istnieć a nie Ukraina? Po pierwszej światowej nie obronili swojego terytorium chociaż mieli ponad milion chłopa pod bronią. A teraz ile mają, no i czy potomkowie Hunów będą walczyć? Bo jak ktoś wybiera święty spokój, to już po nim. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 14 lutego 2023 10:36
14 lutego 2023 19:11

Po lekturze Anglika Tatarskiego Chana można przypomnieć, że tzw. Wielkie Węgry to historycznie leżały nad Wołgą. No i może potomkowie Madziarów z kotliny panońskiej tam właśnie chcą wrócić. 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @gabriel-maciejewski
14 lutego 2023 20:19

"On realizuje instrukcje." To właśnie miałem na myśli. Instrukcje z Berlina i z Pekina. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @grudeq 14 lutego 2023 19:11
14 lutego 2023 20:26

Nadwołżańskie obozy pracy czekają z otwartymi bramami, albowiem "Работа дает свободу"

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @grudeq 14 lutego 2023 19:11
14 lutego 2023 20:26

Nadwołżańskie obozy pracy czekają z otwartymi bramami, albowiem "Работа дает свободу"

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 14 lutego 2023 16:27
14 lutego 2023 20:29

"ponoć korzenie Węgów są gdzieś przy Uralu  (Przyuralia)".

Korzenie Madziarów, z którymi obecni Węgrzy nie są już spokrewnieni. Mieszkańcy Węgier mówią po węgiersku, i przyjęli zwyczaje madziarskie. Etnicznie są Słowianami którzy ulegli hungaryzacji.

To dosyć rzadki przypadek gdy nieliczna mniejszość etniczna skutecznie narzuciła swój język i kulturę większości.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @chlor 14 lutego 2023 20:29
14 lutego 2023 22:53

ale postawiła kropkę

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Paris 14 lutego 2023 13:56
14 lutego 2023 22:56

Marika.

Nikogo takiego nie spotkałem, ale wędrując ... to się zgadza.

 

zaloguj się by móc komentować

pike @chlor 14 lutego 2023 11:12
14 lutego 2023 23:28

Oni sami już zapewne nie wiedzą do czego się pozapisywali...

Ale to Ruscy budują im właśnie elektrownie atomową o dużej mocy 

- w mieście Paks w środku kraju. Elektronika do niej oczywiście z zachodu...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować