-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O wieśniaczej hipokryzji i rycerskiej prostocie

Miałem dziś promować naszą nowowydaną książkę, ale znów wpadło coś ze spraw bieżących i muszę Wam o tym opowiedzieć. Tak, zgadliście, znów chodzi o tak zwaną popularyzację i budzenie ducha. Jak wiecie sprawy te traktuję serio, to znaczy kiedy nie widać pracy włożonej w owe zatrudnienia, a jedynie samą chęć, uważam że rzecz jest co najmniej podejrzana. Nie żyjemy bowiem na kwietnej łące, po której uganiają się pracowite pszczoły pragnące jedynie przychylić nieba tym, którzy chcą wąchać kwiatki. Żyjemy w zupełnie innym miejscu, które jest pełne pułapek i niepięknych wcale niespodzianek. I wobec takich założeń powinniśmy się określać. Co to znaczy? Już tłumaczę na przykładzie. Oto wczoraj jeden z szanowanych użytkowników portalu iks wrzucił na swoim profilu skopiowany z wiki biogram tego pana:

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dragan_Sotirovi%C4%87

 

Pod owym tekstem wysypały się komentarze, wszystkie jak jeden entuzjastyczne. Ja jeden, nie lekko bynajmniej oburzony tą treścią, zwróciłem uwagę na fakt, że mamy do czynienia z komunistycznym agentem, jeśli nie kimś znacznie gorszym. Dostałem oczywiście odpowiedź, bardzo kulturalną w dodatku. Poproszono mnie mianowicie o to, bym wskazał adres bibliograficzny tych swoich rewelacji. Nie powiem, poczułem się zaskoczony. Żyjemy w kraju, w którym nie dokonała się żadna sprawiedliwość po roku 1989, przeciwnie dokonało się wiele niesprawiedliwości, Franz Maurer i pułkownik Stopczyk popalili wszystkie papiery na wysypisku, i w tych okolicznościach ktoś proponuje mi, bym podparł się dokumentami, z których jasno wynikać będzie, że pan Sotirović prowadził działalność agenturalną? To trochę ekstrawaganckie, nie sądzicie? Zwłaszcza, że rozmawiają ludzie dorośli i świadomi pewnych spraw. Sam zaś popularyzator postaci, nie włożył w swoją popularyzację nic poza chęcią. Czyli przekleił notkę z wiki do swojego profilu. Pomyślałem więc, że pomogę mu zrozumieć w czym tkwi problem. Nie spodziewam się sukcesu, ale może przynajmniej inni coś przeczują.

Nie wierzę w zadziwiającą karierę Dragana Sotirovicia, a to z tego powodu, że przeczytałem sobie wczoraj, dobrze w wiki udokumentowany, opis aresztowania oficerów AK we Lwowie. Jest to opis wstrząsający, albowiem stawia elity tej organizacji oraz nas samych, rozumianych jako przedstawiciele narodu o pewnej, długiej tradycji, w świetle jak najgorszym. Oto oficerowie, świadomi przecież tego kim jest Stalin i kim są sowieci, podejmują z nim grę, gotowi będąc jednocześnie na jakiś rodzaj służby u ich boku, albowiem czują się sojusznikami. Można oczywiście złożyć to na karb niedoinformowania, albo sytuacji politycznej, instrukcji z Londynu i temu podobnych kwestii, no ale są jeszcze odruchy. Te nie powinny zawodzić ludzi, którzy pamiętają rewolucję, a wielu z nich przecież pamiętało. I ja właśnie odbieram ten rodzaj popularyzacji, jako ukrytą chęć pozbawienia nas zdrowych odruchów. Wróćmy jednak do opisu tak zwanego Powstania Lwowskiego, bo pod taką nazwą Akcja Burza opisana jest w angielskiej wiki. Ja nie będę tu wchodził w szczegóły, bo te znajdziecie w u wspomnianego docenta:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Akcja_%E2%80%9EBurza%E2%80%9D_we_Lwowie

Chodzi o to, że przytomni i doświadczeni ludzie, dali się zwabić w pułapkę. Zmuszono ich do odegrania jakiegoś cyrku, po którym zostali najzwyczajniej w świecie aresztowani i po kilkudniowych udrękach skierowani do łagru, z którego spora ich część nigdy nie wyszła. Jeden tylko człowiek wydostał się z tego kotła – Dragan Sotirović. W jego biogramie napisane jest, że uciekł wraz z innymi oficerami, ale pod drugim linkiem znajdujemy nazwisko tylko jednego oficera i jeszcze jakiejś pani. Żeby nie komplikować sprawy odstąpię od tego wątku, a skoncentruję się na głównym bohaterze. Otóż był on jugosłowiańskim oficerem, który po zajęciu kraju przez Niemców został czetnikiem. I to nie byle jakim, bo drugim szefem sztabu u generała Mihajlovicia oraz jego adiutantem.  Mihajlović teoretycznie miał prowadzić walkę z Niemcami, ale jej jednak nie prowadził tak, jak tego oczekiwali alianci zachodni. Jego adiutant Sotirović zaś dostał się do niewoli aresztowany przez członków tak zwanego Legionu Ochotniczego. Następnie został przewieziony o obozu w Rawie Ruskiej, na terenach byłej już II RP. I stamtąd, z tego obozu, uciekł symulując, jak powiada polska wiki, zapalenie wyrostka robaczkowego. Niemcy zawieźli go do szpitala, a on z tego szpitala zwiał, po ucieczce zaś nawiązał kontakt z AK i został wcielony w jej struktury. Pomijając już tę ślepą kiszkę, która jest motywem wyjętym z serialu Podróż za jeden uśmiech, gdzie Poldek Wanatowicz symuluje taki atak, warto zapytać w jakim języku Dragan Sotirović porozumiewał się z AK i jak wyglądały owe procedury uwiarygodnienia? Już kiedyś tu o nich pisaliśmy, niestety szyderczo.

Serbska wiki nie jest tak wylewna jak polska, bo też i Serbowie wydają się być bardziej od Polaków przytomni. Prawdopodobnie przez doświadczenia ostatniej wojny na Bałkanach. Piszą, że Sotirović symulował chorobę, nie precyzując jaka to była choroba. Piszą też, że jego żona przeżyła wojnę i mieszkała z synem w Jugosławii, ale on nie mógł ich odwiedzać, bo rządzili tam komuniści. W polskiej wiki zaś stoi jak byk, że została brutalnie zamordowana, przez członków tego Legionu Ochotniczego. Dlaczego w ogóle o tym mówimy i dlaczego Sotirović został na iksie zaliczony do panteonu polskich bohaterów? Albowiem dowodził atakiem na ukraińską wieś, gdzie znaleźli schronienie dowódcy UPA. No i wszystkich tam wykończył. Niestety nie udało mi się znaleźć nazwisk tych dowódców. Może trochę szkoda. No, ale skupmy się ponownie na barwnym życiorysie majora Sotirovicia. Bo w AK awansował on do stopnia majora. Facet ledwie się zjawił, po brawurowej ucieczce, natychmiast go zweryfikowano, posłano do akcji, a on ją jeszcze szczęśliwie ukończył. NKWD aresztowało go dwa razy, ale on uciekał raz połamawszy sobie nogę, a drugi raz podał się za oficera francuskiego, który zbiegł z więzienia w Odessie i przez to go wypuszczono. Skupiam się na najważniejszych fragmentach życiorysu. Oczywiście w serbskiej wiki nie ma nic o połamaniu kości stopy, w czasie skoku z okna, ale w naszej już to uszczegółowienie się znajduje, żeby całość wyglądała bardziej wiarygodnie. Serbowie piszą jedynie o tym, że złamał sobie nogę.

Najlepsze jest na końcu. Po kolejnej ucieczce Sotirović znalazł się na Dolnym Śląsku i wraz ze swoimi byłymi podwładnymi przejął władzę w miasteczku Leśna nad Kwisą. Był tam burmistrzem. Potem zaś wraz z tymi sekretarkami i adiutantami dołączył do ewakuujących się Niemców i zabierając ze sobą całe wagony fantów wyjechał do amerykańskiej strefy okupacyjnej, a stamtąd do Monako gdzie mieszkał do roku 1987. Wtedy to zmarł, podczas dorocznej pielgrzymki na górę Athos.

Byłbym zapomniał – na Dolnym Śląsku, niedaleko Leśnej, znalazł się również ten pan https://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82adys%C5%82aw_Filipkowski To z nim właśnie Dragan miał brawurowo uciec z więzienia.

Można więc zasugerować, że Sotirović był jeszcze lepszy niż Igor Newerly. My zaś, jesteśmy coraz głupsi i coraz mniej rozumiemy z preparowanej na naszych oczach historii. Może przypomnę, że Zygmunt Szyndzielarz – Łupaszka – nie zachował się tak lekkomyślnie, jak oficerowie AK we Lwowie, ale wycofał się wraz ze swoimi ludźmi z Wilna na zachód. To jednak niewiele mu pomogło, bo żadnym burmistrzem nie został, a i w Monako nie dane mu było mieszkać.

Wśród popularyzatorów bohaterskich postaw lansowanych w polskim Internecie nie ma jakoś nikogo, kto zadałby proste pytanie – w jakim języku Sotirović porozumiewał się z radziecką administracją zajętych terenów? Zapewne po francusku. I co to znaczy – został burmistrzem? Wybrano go w demokratycznych wyborach? Czy może ktoś go na to stanowisko desygnował? A jeśli tak to kto? Mam tu pewne sugestie. Leśna bowiem to nie jest zwykłe, dolnośląskie miasteczko. Przekonał się o tym, już dawno temu sam pan poseł Bogusław Wołoszański. Poczytajcie - https://gminalesna.pl/wp-content/uploads/2022/12/galeria-historyczna-2021m3.pdf

Sami widzicie jak na tle Dragana Sotirovicia wyglądają polscy oficerowie próbujący wyzwalać Lwów z rąk Niemców. Zginęło w tych krótkich walkach sporo ludzi. Reszta zaś została zgarnięta do wora jak ślepe kocięta i wrzucona do bagna. No, ale mamy dobry powód, by promować Dragana, bo rozprawił się z UPA.

Skąd się biorą pomysły tak strasznie degradujące nas jako społeczność? Powiem Wam skąd – z doświadczenia. Bo już się kilka razy udało i nie ma powodu, by przypuszczać, że nie uda się kolejny raz. Najważniejsze by zademonstrować dobre intencje i gotowość do współpracy. Na to pójdzie każdy. Najważniejsze, by zademonstrować chęć wskazania dobrych wzorów do naśladowania, szczególnie zaś takich postaw, które pomagały nie tylko w ocaleniu, ale też w gwałtownym wzbogaceniu się.

Od kilku dni trwa festiwal przekrzykiwania się na tematy około ukraińskie. Opublikowałem na iksie kilka tekstów z tym związanych, postulując jednocześnie, by nie nurzać się w opisach bestialstw dokonywanych przez banderowców, bo to jest już kolejna, nie wiadomo która odsłona owych ekscytacji. I wszyscy, a szczególnie Ukraińcy, patrzą na to już wyłącznie z życzliwym zainteresowaniem. I nie można znaleźć innego powodu dla tych szaleństw niż wylansowanie kolejnej grupy szurów, która przez dwa sezony będzie rządzić emocjami Polaków. W tym także celu wyciąga się z pawlacza osoby takie jak Sotirović. Pozostaje mieć nadzieję, że ludzie którzy to czynią są po prostu głupi, a nie zadaniowani.

Gdzie w tym wszystkim miejsce na wieśniaczą hipokryzję i rycerską prostotę? Wielu już to dostrzegło. Ta druga cecha to pragnienie uczestniczenia w rzeczach i sprawach ważnych oraz podniosłych. Ta pierwsza to jedynie chęć oglądania, z bezpiecznej odległości, jak inni ryzykują. I tak się dzieje nawet, kiedy hipokryci deklarują zrozumienie dla rycerskich postaw. To jest moment arcyważny, bo z tych deklaracji przede wszystkim nic nie wynika. Chęć, szczególnie ogłaszana z bezpiecznego miejsca, to za mało. A jeśli ktoś odpowiednio ustawi optykę oceny tego zjawiska, można być jeszcze oskarżonym o współudział. Jeśli ktoś nie zrozumiał o co mi chodzi to bardzo dobrze. Na koniec dodam jeszcze tylko, że współczesna Rosja nie udostępniła nikomu żadnych dokumentów dotyczących działalności agentury sowieckiej na terenach II RP. Brytyjczycy zaś utajnili swoje dokumenty na kolejne dekady. O tym więc by znaleźć jakikolwiek adres bibliograficzny dotyczący osób takich jak Sotirović, nie może być nawet mowy.

To może jeszcze na koniec dodam tu – ku pokrzepieniu serc – notkę z wiki opisującą jak dokładnie wyglądał atak na ukraińską wieś Szołomyja, gdzie ukrywali się dowódcy UPA. Aż żal, że nie było tam Igora Newerlego. Opisałby to znacznie piękniej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Atak_Armii_Krajowej_na_Szo%C5%82omyj%C4%99



tagi: prowokacja  banderowcy  popularyzacja  lwów  ak  jugosławia  związek sowiecki  dragan sotirović  ogłupianie.  

gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 06:37
133     2303    18 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 30 zł 50 zł

Komentarze:

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 07:04

" Pozostaje mieć nadzieję, że ludzie którzy to czynią są po prostu głupi, a nie zadaniowani"

Nie mam nawet cienia takiej nadziei.

Bowiem fleciści z Hameln zawsze zagrają stosowną melodię i  lemingi  udają się w taneczny pląs.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 8 czerwca 2026 07:04
8 czerwca 2026 07:08

To by znaczyło, że robi się niebezpiecznie, bo nagabywani udzielają coraz bardziej głupich i bezczelnych odpowiedzi

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 07:23

Bardzo ciekawe info z tym Monakiem.

Polscy żołnierze na Zachodzie po demobilizacji szli do zwykłej (a czasami niezwykłej) roboty. Jeden został kelnerem, drugi górnikiem - to wiki wie. Wie również, że trzeci został ministrem lotnictwa w Katandze - przynajmniej na chwilę.

A nie wie, co Sotirović robił w Monako. A bycie biednym imigrantem w Monako nie jest łatwe, oj nie jest. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 8 czerwca 2026 07:23
8 czerwca 2026 07:36

A Dragan sobie poradził jakoś...I dziś może być przez to wzorem dla młodych patriotów

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 08:22

Biogram w wiki jest taki, ze tylko odmóżdżony człowiek, nafaszerowany filmami ze Stathamem, Stallone i Szwarcnegerem uwierzy w autentyczność tej postaci. Już same te ucieczki i zmiany tożsamości są niemożliwe, bo jak to? Cudzoziemiec w obcym kraju radzi sobie doskonale z nkwd, a nasze - za  przeproszeniem - łajzy z podziemia zbrojnego jak raz wpadną, to koniec.

Jeśli ktoś lansuje kogoś takiego, to chce zwyczajnie zwerbować młodych naiwnych z dużych miast.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 08:33

A Filiokowski przeżył wywózkę i został DYREKTOREM przedsiębiirstwa w Białej Podlaskiej! 

I ten gość został w 1994 pośmiertnie mianowany generałem. Wałęsa go mianował. Kur zapiał!

Musisz napisać jakiś poczet kawalerów orderu Virtutti Militari. 

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 08:44

Mamy problem

;-)

 

 

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 09:09

A Banaś pomagał byłemu żołnierzowi KEDYWU AK, ktory z wdzięczności za opiekę podarował mu kamienicę w Krakowie. Nie chce mi się tego komentować ale takich i tym podobnych bajek w jest teraz co nie miara i pojawiają się coraz bardziej nieprawdopodobne. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 czerwca 2026 08:22
8 czerwca 2026 09:22

Wszystkie te notki są udane. I teraz następuje właśnie infekowanie tymi bredniami kolejnych roczników

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 czerwca 2026 08:33
8 czerwca 2026 09:23

A Lech Kaczyński kogo pośmiertnie odznaczał? Chodzi tylko o to, by samemu wypowiedzieć jakieś zaklęcie, albo - jeśli się jest martwym - by wypowiedział je ten kto pilnuje tej tradycji. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Henry 8 czerwca 2026 08:44
8 czerwca 2026 09:24

Moja żona zawsze mnie w ten sposób ostrzega. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 8 czerwca 2026 09:09
8 czerwca 2026 09:25

No i  z jakich szeregów wywodzi się Banaś? To jest dość znamienne. Trzeba albo zmienić sposób rekrutacji, albo unieważnić jakoś te gawędy

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 09:25
8 czerwca 2026 09:34

Bardzo fajne to CV z wiki.

Urodził się w Piekielniku, normalnie padłem.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 09:40

Nawet pojęcia nie miałem, że taki ciekawy człowiek ma swoje miejsce w naszej historii. Z drugiej strony mamy Indian, Murzynów to i Serb wielkiej różnicy nie robi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 8 czerwca 2026 09:40
8 czerwca 2026 09:46

Ciekawe ilu Niemców służyło w AK

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 09:46

to juz nawet nie kabotynada to podgrzewanie kazdego wariantu animozji 'zbrodnia przeciw ludzkości AK' - to jest celem takich zabaw. wrzucali granaty do pustych chalup ale wiesniacy pogineli - nie ma granic epatowania głupków fantazjami na użytek socjotechnik. Nowy indianin ? w służbie ....?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 8 czerwca 2026 09:40
8 czerwca 2026 09:46

A Murzyn, jak się okazało, nie istniał. Nie to co Indianin

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 09:46
8 czerwca 2026 09:48

głupstwa dla głupków ale skutki dla wszystkich.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 09:46
8 czerwca 2026 09:49

Pewno ich tam było sporo takich jak Unrung czyli polskich Szmitów, Milerów i innych. Pewno było też sporo takich jak ten Serb. No i był przecież Giuseppe w Warszawie:)

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 09:46
8 czerwca 2026 09:51

No nie wiem, chyba kiedyś jakieś fotki widziałem ale się nie upieram.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 09:25
8 czerwca 2026 10:01

Unieważnić się nie da, bo pojawiają się nowe. To chyba taki sposób na Polakow. Im więcej głupoty na temat AK, Solidarości tym mniej miejsca na rzetelną historię. Za chwilę będziemy zajmować się tylko rozbrajaniem konfabulacji.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 10:09

Dziekuje,  Panie  Gabrielu,...

...  za  ten  MEGA  GENIALNY  wpis  !!!

 

Od  samego  poczatku,  uwazam,  ze  ten  dety  i  skompromitowany  X  -  to  jest  DNO  i  6  METROW  MULU,...  i  tym  bardziej  dziekuje  za  opisywanie  roznych  KURIOZOW  i  SKANDALI  tam  pomieszczanych.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 09:25
8 czerwca 2026 10:12

Tak,...

...  Banas  to  SZUJA  i  GNIDA  nadzwyczajna  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 09:46
8 czerwca 2026 10:14

Oooo,...

...  nawet  baaardzo  ciekawe  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 8 czerwca 2026 09:46
8 czerwca 2026 10:17

Naturalnie,  ze  tak...

...  no  i  ,,nowy  aLOtor,,...  ,,nowa  Lasota,,  ktora  ,,FZOcila,,  ten  SYF  na  X`a  !!!

 

Aspirujaca  MIERNOTA  i  NIEMOTA.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 8 czerwca 2026 09:48
8 czerwca 2026 10:17

Uprzejmie donoszę, że jakaś pani na iksie znalazła pomnik Murzyna i tłumaczy mi, że kamień jest najtrwalszym  nośnikiem...przyznałem jej rację powołując się na Aleję Zasłużonych na Powązkach

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 8 czerwca 2026 09:49
8 czerwca 2026 10:17

Tak, Giuseppe najważniejszy...Unrug chyba nie był w AK

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 8 czerwca 2026 09:51
8 czerwca 2026 10:18

Jasne, były fotki, a nawet mu pomnik postawili. Potem się tylko okazało, że nie było go w Powstaniu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 8 czerwca 2026 10:01
8 czerwca 2026 10:19

Ukraińcy dokładają swoje, właśnie zaczęli coś wypisywać o tym Filipkowskim i nasi rzucili się na nich, że kalają pamięć bohatera...W tym sysyemie doczekamy niebawem kanonizacji Wałęsy za życia. A Cenckiewicz w związku z tym przejdzie na buddyzm

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 8 czerwca 2026 10:09
8 czerwca 2026 10:20

Bądźmy ostrożni z tymi epitetami

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 8 czerwca 2026 07:04
8 czerwca 2026 10:34

Miałeś rację, to celowe. Powtórzyło się. Nie ma mowy o żadnej refleksji. A ja jestem tylko psujzabawą. W dodatku taki, co nie daje ludziom cieszyć się myślą, jak wspaniale oglądałoby się film o tym Draganie, nakręcony przez zdolnych, polskich filmowców o nastawieniu patriotycznym

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 10:17
8 czerwca 2026 10:38

Nie był ale był polskim Niemcem.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 10:18
8 czerwca 2026 10:39

Dlatego jak mówiłem się nie upieram...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 8 czerwca 2026 10:38
8 czerwca 2026 10:39

Gazeta Wyborcza puściła kiedyś reprtaż o żołnierzu Wermachtu, co został akowcem, a potem był na Syberii. Manfred miał na imię. I nawet zdjęcia były

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 10:39
8 czerwca 2026 10:52

Generalnie w AK raczej lepiej niż gorzej działały jakieś sita selekcji, bo przez całą okupację niemiecką nie udało się tej organizacji rozbić ani jakoś widocznie zinfiltrować. To się udało dopiero komunistom. Z tym Manfredem mogła to być prawda ale obstawiał bym raczej na ocieplenie wizerunku Niemca (tak jak z tymi biednymi Niemiaszkami śpiewającymi kolędy w okupowanej Polsce).

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 11:00

" że mamy do czynienia z komunistycznym agentem, jeśli nie kimś znacznie gorszym." -no cóż,wkrótce minie prawie cały wiek,a my nie tylko nie możemy się doliczyć agentów komunistycznych,czy sowieckich co na jedno wychodzi,ale też i ofiar....

W poprzedniej notce komentatorzy wiedli dyskusję o pomordowanych Polakach w Warszawie i Polsce i jest z tym niemały problem i spór ilu?...ilu zostało spopielonych,ily spychaczami zakopali w doły,ilu Niemcy czy sowiety wykończyli,ilu jeszcze odkopią,a ilu bezimiennie umarło z głodu i zimna w tajgach Syberii.... Na szczęście zachowały się spisy w archiwum przed i po i bez względu na to co ktos nawija -jest dowód na przerażający ubytek,mimo zmiany granic.

Straszne czasy,a światowe info podaje,że na I miejscu Niemiec,czy Stalin wykańczał samych Rosjan.I tak powstało kondominium niemiecko-sowieckie jak by sam diabeł z piekła rodem wstąpił na ziemię.I teraz trwa uwłaczający godności ludzkiej -wyścig - jakby wybielić morderców i agentów,którzy robią młodym dobre kuku w głowach.

A pana to by chętnie mądralińskie "profesury" w łyżce wody utopili....dlatego staram się mój język zachować w cnocie,aby jakie tfu! nieszczęście nie spadło na ten portal.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 8 czerwca 2026 10:52
8 czerwca 2026 11:19

Nie był bym taki pewien czy Niemcy nie infiltrowali AK

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 8 czerwca 2026 11:00
8 czerwca 2026 11:20

Mieszają agentów z bohaterami i jeszcze domagają się za to uznania. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 11:19
8 czerwca 2026 11:21

Ależ infiltrowali z wiekim zapałem. Tylko wyniki tejże infiltracji były raczej mizerne.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 10:19
8 czerwca 2026 11:23

Wałęsę już powoli kanonizuje Parafianowicz twierdząc, że Zełenski to bez wątpienia taki bohater jak - cytuję "Lech Wałęsa i Nelson Mandela". Co prawda wszyscy lekko uwikłani, ale polityka nie obywa się bez kompromisów i "brudów", których zwykli ludzie znać nie powinni. I tu pojawia się nieśmiertelny zaśpiew o kiełbasie i polityce.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @JK 8 czerwca 2026 11:23
8 czerwca 2026 11:26

Ten Parafianowicz to kolejny jeździec z nikąd...ilu ich tam jeszcze siedzi w tym "nikąd"?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 11:25
8 czerwca 2026 11:26

To fakt ale organizacji to nie rozbiło.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 10:34
8 czerwca 2026 11:31

Naturalnie,  ze  to  CELOWE  i  sie  powtarza  !!!

 

To  znany  juz  -  NA  WYLOT  -  oszukanczy  i  zlodziejski  MODUS  OPERANDI.  I  trzeba  go  POWTARZAC,  nawet  po  100-kroc,...  a  Pan  PSUJE  im  zabawe  NAJPIEKNIEJ.

I  tak  prosze  3mac,...  bo  tylko  to  jest  w  zyciu  wazne,  sie  liczy  i  ma  sens.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 11:20
8 czerwca 2026 11:38

Celowa  robota...

...  i  perfidna  manipulacja  !!!

 

Dlatego  X`a  i  inne  badziewiaste  portale,  w  tym,  dete  ,,poTkasty,,  -  ,,tFoZone  za  GRANTY  -  omijam  szerokim  lukiem.

zaloguj się by móc komentować



atelin @zkr 8 czerwca 2026 14:08
8 czerwca 2026 14:32

Ten to jest master przetrwania.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 14:32

To ten Dragan z rozmachem żył, prawie jak Kazio Leski, ten co to go zabili, a on potem uciekł, i robił za Klossa.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @zkr 8 czerwca 2026 14:08
8 czerwca 2026 14:34

"O tego chodzi?

August Agbola O'Browne - Wikipedia"

 

Nigeryjczycy też muszą mieć swojego Supłatowicza.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 8 czerwca 2026 14:32
8 czerwca 2026 14:48

Tak i latające ciągniki nad Lubartowem zestrzeliwał

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 14:48
8 czerwca 2026 15:08

Karmią się Leskimi i karmić się będą.......

zaloguj się by móc komentować

atelin @Szczodrocha33 8 czerwca 2026 14:32
8 czerwca 2026 15:13

"W 1936 wyjechał do Holandii, do pracy w centralnym holenderskim biurze konstrukcyjnym okrętów – Nederlandse Verenigde Scheepsbouw Bureaus B.V. w Hadze, gdzie początkowo pracował jako kreślarz. W Holandii kontynuował naukę, zostając absolwentem Wydziału Budowy Okrętów Politechniki w Delfcie["

Normalnie zakamuflowany jak Piotr I.

"Na początku II wojny światowej jako pilot samolotu Lublin R-XVIII F, został zestrzelony przez Armię Czerwoną; ranny i wzięty do niewoli, uciekł z niej do Lwowa, a następnie przedostał się do Warszawy[6]."

Ten cały Lublin R-XVIII F..., ech, pilot musiał mieć pistolet, albo nie musiał.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 8 czerwca 2026 15:13
8 czerwca 2026 15:20

Kręgosłup miał połamany i z tym połamanym kręgosłupem zwiewał

zaloguj się by móc komentować


zkr @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 15:24

AK "przytulila" Dragana co w konia robil NKWD ale jakos latwo im poszlo aby wydac wyrok na Stefana Witkowskiego (wyrok podpisal m.in. plk. Rzepecki).

Mysle, ze wplyw obcych agentur w dowodztwie AK byl duzy.

P.S. OK, z Witkowskim to byla bardziej skompliowana sprawa. Jeden z zabojcow byl agentem Kripo. Ludzie Piaseckiego go odstrzelili (chyba mieli dobre rozeznanie "who's who")

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 8 czerwca 2026 15:23
8 czerwca 2026 15:30

Tylko Niemcy z zapleniem wyrostka od razu do szpitala w Rzeszowie wieźli, bo sami nie potrafili

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 8 czerwca 2026 15:24
8 czerwca 2026 15:31

Dlatego do momentu wskazania zdrajców należy zaprzestać tych patriotycznych przedstawień. Tym bardziej, że w oczach wielkich tego świata mają one wymiar kabaretowy i nikt się nimi nie przejmuje. Służą też temu, by szuria miała się na czym lansować

zaloguj się by móc komentować


ddam @ddam 8 czerwca 2026 16:22
8 czerwca 2026 16:22

po polsku oczywiście

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 16:52

Tak jest, chodzi teraz głównie o to żeby rozpropagowywać niechęć do Ukraińców, wyciąga się wszystko co pomoże się podniecać jak to "ukrom, ktoś dał popalić". 
Poszło polecenie żeby nakręcać Ukraińców przeciw Polakom i odwrotnie i aż dziw bierze, że to jest robione na taki rympał.

No, ale wszyscy myślą, że to taka zabawa, ponarzekać na Ukraińców, wrzucić pięć linków jak to Ukrainiec napadł z nożem na sklep w Warszawie, potem zamknąć się w kiblu i ogłosić że racja jest po naszej stronie. No, a to o czym napisałeś tylko przeszkadza w zabawie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 8 czerwca 2026 16:52
8 czerwca 2026 17:08

Powtórzę - celem jest ekshumacja pomordowanych. Jeśli coś pomaga w jej przeprowadzeniu jest dobre, jeśli coś przeszkadza jest złe. Za ten film zapłacił jeszcze PiS z jakiegoś funduszu. To jest wyraz po pierwsze obłąkania urzędników, ale też ich umysłowego lenistwa, wręcz bankructwa

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 17:08
8 czerwca 2026 17:24

Zajrzałem na X dopiero i zobaczyłem, że to przypomnienie Sotirovića jest związane z rocznicą śmierci, czyli takie pierdu, pierdu jak zawsze.
Myślałem, że to w związku ze wzmożeniem antyukraińskim kręconym ostatnio przez propagandę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 8 czerwca 2026 15:08
8 czerwca 2026 17:34

Leskimi karmią naiwnych, ci co karmią się kliknięciami i polubieniami w iksie. Ci co łykają Leskich, nie mają czym karmić siebie i bliskich. To skazańcy.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 8 czerwca 2026 17:24
8 czerwca 2026 17:48

To się łączy. Pan, który to wrzucił zażądał ode mnie, bym mu pokazał publikację wskazującą, że był agentem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ddam 8 czerwca 2026 16:22
8 czerwca 2026 17:53

Czyli jak Dragan Sotirović torował drogę dla ... Wiedźmina. Bo co pozostaje, gdy już kurz opadnie? Deliryczne majaki, czyli Wiedźmin. Za 20 lat Wiedźmin stanie się symbolem polskości, towarzyszem broni Lecha "Bolka" Wałęsy, co rzucał granaty na komisariaty w grudniu'1970. Spadkobiercy Tuska będą obnosić się z hasłem: "polskość to rasistowska agenturalność".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 8 czerwca 2026 17:53
8 czerwca 2026 17:55

Wacek, nie chodź już do tej pracy...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 18:25

Fikcja to wspólny mianownik takich tworów jak Sotirović, Psy i Wiedźmin. Fatamorgana a pod nią bagno.

Nie da rady. Harować muszę. Za pół darmo. Taki wyrok za nieposłuszeństwo. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 17:48
8 czerwca 2026 18:26

Może wystarczyłoby temu panu zdjęcie kompleksu tekstylno-wybuchowego w Leśnej? i pytanie, jak zostaje się burmistrzem takiego cudownego i rokującego miejsca? Na Dolnym Śląsku wszystkie cudowne i rokujące miejsca po opuszczeniu ich przez Niemców były opanowane i kontrolowane przez Ruskich. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @KOSSOBOR 8 czerwca 2026 18:26
8 czerwca 2026 18:28

Tak jak kapitanem Klossem. Ja tak dumaju.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 8 czerwca 2026 18:25
8 czerwca 2026 18:45

No to tera pa...Książkę napisał i wydali mu ją w wydawnictwie Antyk. Sam Bór-Komorowski do niego pisał...niezwykłe

 

https://sklep.antyk.org.pl/p,europa-na-licytacji-od-czetnikow-michajlovicia-do-lwowskiej-ak,349.html

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 8 czerwca 2026 18:26
8 czerwca 2026 18:45

Niestety panuje powszechne przekonanie, że jesteśmy idiotami i łykniemy wszystko. I w większości przypadków to się sprawdza

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 17:48
8 czerwca 2026 18:46

Jeśli chodzi o metodę to się łączy, ale chodziło mi o to, że nie jest związane z ostatnim antyukraińskim wzmożeniem w mediach społecznościowych o którym napisałem w komentarzu.

 

 

zaloguj się by móc komentować



zkr @Kuldahrus 8 czerwca 2026 18:46
8 czerwca 2026 20:02

Jest wzmozenie ale Niemcy niestety przeciagaja Ukraine na swoja strone.

Wrzuce jeszcze raz ten link

Historia jako broń: Zełenski, UPA i realne ryzyko polsko-ukraińskiego konfliktu

O autorze

Adam Jawor

Redaktor współpracujący

Płk rez. kontrwywiadu, były ekspert EUROPOLU d/s rosyjskich (w trakcie służby pełnił szereg funkcji kierowniczych w jednostkach organizacyjnych - jako dyrektor zarządu, zastępca dyrektora, ekspert).

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 18:45
8 czerwca 2026 20:02

A po tej akcji ustały napady upa na Polaków- to cytat. Jakim trzeba być idiotą aby takie farmazony łykać. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @zkr 8 czerwca 2026 20:02
8 czerwca 2026 20:12

Tak jak napisałem niedawno przecież to oczywiste, że Niemcy i Ruscy mieszają w tym kotle poprzez oligarchów. Jak ktoś chce przegranej Ukraińców i robienia z nich popychadeł to będzie cisnął tam banderyzm i skłócał ich z Polakami.

U nas, zresztą, będzie wzbudzanie niechęci do Ukraińców, a ci na górze się cieszą i zacierają rączki.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @zkr 8 czerwca 2026 20:02
8 czerwca 2026 20:14

HEHE

 Adam Jawor, ekspert d/s rosyjskich. Dej pan spokoj. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 8 czerwca 2026 20:02
8 czerwca 2026 20:20

To jakiś prowokator i lanser, niech pan da spokój

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 8 czerwca 2026 20:02
8 czerwca 2026 20:21

No wszyscy łykają, a na stronie wydawnictwa Antyk jest jeszcze list Bora-Komorowskiego do Dragana. To jest bardzo grubo szyte

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 8 czerwca 2026 20:14
8 czerwca 2026 20:21

Czyli jesteśmy zgodni, nie zauważyłem Twojego komentarza

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 20:21
8 czerwca 2026 20:34

Jawora i jego historie, to ja znam osobiscie ze studiow i z tego co dzialo sie potem. To jest bagno glebsze i bardziej cuchnace niz te opisane przez Hannowera. Wlasciwie to jest szambo glebokie. W zeszlym roku ci o nim pisalem przy okazji tego katowickiego szefa IPN, Sznajdera, tego co Gorzelika rekomendowal do Medalu Solidarnosci (Jawor zreszta tez ten medal dostal). To jest jedna i ta sama wataha. 

Kacapy szukaja okazji, zeby wbic klina. Trzeba miec piec latek i blond loki, zeby dac sie w ten szajs wciagnac. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 8 czerwca 2026 20:34
8 czerwca 2026 20:36

Ach, to ten...okay, wszystko jasne. 

zaloguj się by móc komentować


zkr @valser 8 czerwca 2026 20:34
8 czerwca 2026 20:41

Znaczy ze S. i IPN maja "nawtykane" w kadrach...

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 20:36
8 czerwca 2026 20:42

ja. Solidarnosciowy kombatant, ktory zrobil kariere w sluzbie kontrwywiadu. To jest ta sama sciezka kariery i legendowanie co Stasek Suplatowicz. 

zaloguj się by móc komentować

valser @zkr 8 czerwca 2026 20:41
8 czerwca 2026 20:44

Nic nie majo nawtykane. Wszystko jest pod kontrola. 

W skrocie historia jest taka - jednych kupili, innych szantazowali, reszte wygonili za granice, albo zakopali gdzies pod plotem jak nie chcieli wyjechac. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 14:48
8 czerwca 2026 21:05

"Tak i latające ciągniki nad Lubartowem zestrzeliwał"

 

Musiał się urodzić bohaterem, bo filmu "Rambo - Pierwsza krew" jeszcze wtedy nie było, nie mógł go zainspirować.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 19:37
8 czerwca 2026 21:06

Musiałem ochłonąć. Pojechaliśmy na spacer. 

Po ochłonięciu widzę, że przelicytował Krzeczkowskiego. Gruner miał tylko donosić do krelma i cwelować młodych konserwatystów. Dragan zabezpieczał safe house w Monako dla gierojów sojuza, na przykład, dla tych którzy nadzorowali akcję "Aldomoro" i podglądali Amerykanów we Włoszech. Komandos na wszystkie strony. Nie tylko potrafił wypruwać flaki bezbronnym cywilom, ale i dyktować wiekopomne księgi jakimś ghost writerom. Czysty Wiedźmin.

Ale formuła jest bardzo nośna. Chyba mu podyktował ją jakiś szef KGB. Pytanie tylko kto licytuje Europę. Ciekawe czy pisze coś o tym, że licytujący to kreml, Londyn i sułtan? 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 8 czerwca 2026 21:05
8 czerwca 2026 21:10

Temat ciagnikow sie wzial stad:

Radio Erewań podaje:
Grupa komunistów chińskich zaatakowała pracujący w polu radziecki traktor.
Traktor odpowiedział celnym ogniem kilku dział rakietowych, po czym odleciał w kierunku Moskwy.
Ministerstwo Rolnictwa ostrzega chińskich towarzyszy, że jeśli incydent się powtórzy, na pola zostaną wysłane kombajny.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @zkr 8 czerwca 2026 20:37
8 czerwca 2026 21:16

"Jawor Adam - Biogramy Encyklopedia Solidarności

 

W Lidze Republikańskiej jest?

Może założą Partię Republikańską.

 

Karolak mógłby za Reagana robić, przecież on też aktor.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 20:21
8 czerwca 2026 21:18

"No wszyscy łykają, a na stronie wydawnictwa Antyk jest jeszcze list Bora-Komorowskiego do Dragana. To jest bardzo grubo szyte"

 

Tak.

Ten sam Komorowski który w wywiadzie po wojnie opowiadał o Okulickim:

"tak, to był chojrak, to był ktoś"

Czytałem ten wywiad.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 16:24
8 czerwca 2026 21:19

To gorzej niż 'ja pierniczę"...który z dowódców podziemia powiedziałby, że przenoszą się jego podwładni na ziemie odzyskane,,aby tam wstąpić do milicji? Dalej już nie oglądałem...wystarczy tej parodii.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 18:45
8 czerwca 2026 21:25

Antyk i p. Dybiwski to dla mnie bardzo podejrzany typ. Jeszczw gdy wydawał religijne książki potrafił w tejst wstawuć jakieś anonimowe teksty. Poza tym ciągle reklamuhe trgi Malachit Martina, o którym nawet kapłani Bractwa św. Piusa X mówią,,że to niezdrowe i zakazali sprzedaży w swojej księgarni 

Czekac tylko trzeba na drugie wydanie książki Wojciecha Jaruzelskiego "Stsmqn wojenny. Dlaczego". Bo w końcu widać, że to natolińczycy sponsorują

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 8 czerwca 2026 20:41
8 czerwca 2026 21:28

A dlaczego nie? co to jest? Niepokalanów?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 8 czerwca 2026 21:16
8 czerwca 2026 21:32

W lidze republikańskiej udzielali się młodzi gniewni prawicowcy. Na przykład Kamiński - ten  od służb, co go Duda ułaskawił ale nieskutecznie. Ciekawe, co on teraz robi? Siedzi w kiciu? Czy może schował go Tusk pod dywan?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 8 czerwca 2026 21:23
8 czerwca 2026 21:33

No trzeba swoich uwiarygadniać. Braun pisał książki. Żebrowski pisał książki. A teraz? Gadają to samo, co Jawor.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 20:20
8 czerwca 2026 21:35

raczej emerytowany, ale nadal zadaniowany cyngiel z choroba alkoholowa. 

zaloguj się by móc komentować

tomaszlubelski @OjciecDyrektor 8 czerwca 2026 21:32
8 czerwca 2026 21:49

Prezydent Duda ułaskawił go skuteczne. Był ministrem, a teraz jest europosłem. Pamiętam go z czsów, gdy wymyślił oświadczenia majątkowe dla celników. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 8 czerwca 2026 21:18
8 czerwca 2026 21:53

Taki sam chojrak jak Gadowski...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 czerwca 2026 21:19
8 czerwca 2026 21:53

Wszyscy jak widzisz są bardzo poważni

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 8 czerwca 2026 21:23
8 czerwca 2026 21:54

Malownicze opowieści są zawsze w cenie. Zwłaszcza, że odwracają uwagę od spraw istotnych. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 czerwca 2026 21:25
8 czerwca 2026 21:56

Nie musimy tego kupować na szczęście. On przyszedł na mój profil na iksie i wstawił link do tej książki. Nie wiem po co? Myślał, że na mnie to zrobi wrażenie, czy jak? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 8 czerwca 2026 21:35
8 czerwca 2026 21:57

Niech go Bóg zachowa...jak najdalej od nas

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 17:08
8 czerwca 2026 22:00

Dobre...

...  jak  te  BARANY  i  TLUMOKI  PiS`oskie  ,,sO  roSgarnieNte,,  !!!

 

To  sie  w  glowie  nie  miesci.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 21:56
8 czerwca 2026 22:11

Pisałeś coś tam o Sotirowiczu? Czy on tak sam z siebie? 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 21:56
8 czerwca 2026 22:15

Testują cię po prostu. Sprawdzają czy łykniesz szajs o wyglądzie włoskich lodów z Monako.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 8 czerwca 2026 22:11
8 czerwca 2026 22:21

Sam z siebie. Ja już nie chodzę po ludziach i do niczego ich nie przekonuję

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 21:53
8 czerwca 2026 22:34

Przydacz z kancelarii prezydenta ostatnio się wzburzył, ż Szeptycki od tusków porównał bwnderowców eo tych wyklętych, a eokładniej Szeptycki powiedział, że dla Ukraińców (rządowców) upowcy są symbilem walki o niepidległą Ukrainę i symbolem oporu przeciw Sowietom, tak jak u nas żołnierze zbrojnego podziemia. No i teraz myślę, że Szeptycki ma absolutną rację. U nas też sowiecka agentura cieszy się nimbem heroicznej walki z Sowietami i komuną. Dokładnie ten sam modus operandii - wsadzić nam za bohaterówcj oczywistą agenturę sowiecką w osobach takiego Serba czy Filipowskiego. Dlatego niech Bóg trzyma nas jak najdalej od PiSu. Szkody przez nich poczynione są najgorsze, bo najtrudniejsze do odkręcenia.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 21:53
8 czerwca 2026 22:40

Ano właśnie. 

Komorowski też był ktoś. 

Zrobili go Wodzem Naczelnym PSZ na moment przed upadkiem Powstania i udaniem się do obozu.

Nie wiadomo, śmiać się czy płakać. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 8 czerwca 2026 21:32
8 czerwca 2026 22:42

Kamiński jest europslem. 

Za 10 tysięcy euro miesięcznie rozwala Unię Europejską od środka. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 czerwca 2026 22:34
8 czerwca 2026 22:50

Szeptycki nie ma racji, bo rządowcy ukraińscy mają w dupie innych bohaterów poza sobą

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 8 czerwca 2026 22:42
8 czerwca 2026 22:51

Tak,...

...  w  glowie  sie  nie  miesci  jak  te  BYDLAKI  wywindowaly  sobie  apanaze  !!!

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 22:50
8 czerwca 2026 23:02

Raczej nie mają żadnych i sobie ich wymyślają. 

No może teraz trochę ich mają ale nic na tym się buduje.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 8 czerwca 2026 22:40
8 czerwca 2026 23:04

O tym nawet nie chce mi się gadać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 8 czerwca 2026 23:02
8 czerwca 2026 23:04

Miejsca na cokołach są już policzone i dla każdego nie starczy

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Paris 8 czerwca 2026 22:51
8 czerwca 2026 23:06

Pani Renato to naprawdę skromna pensja - niech spojrzy Pani na apanaże naszych samorządowców z żonami, synami, zięciami, kochankami i co tam jeszcze.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 23:04
8 czerwca 2026 23:10

Wiem ale szkoda, bo myślałem, że dla pamięci historycznej Ukrainy ta wojna będzie otrzeźwieniem. Wojna zresztą toczona o zerwanie (zanegowanie) umowy perejesławskiej, a tam te barany dalej w tym gównie się taplają.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 8 czerwca 2026 23:10
8 czerwca 2026 23:19

Jak mają zanegować tę ugodę, jak Chmiel jest na cokołach? To jest obłąkanie, trzeba stanąć w prawdzie. Nikt nie mówi, że to będzie łatwe. Nam co i rusz każą stawać w prawdzie - szlachta zła, mordowanie żydów, korupcja, ciasnota umysłowa...Niestety nikt żadnej nagrody za to nie przewidział

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 22:50
8 czerwca 2026 23:19

No fakt...kult bez wyznawców. Tylko u nas,jest kult i wyznawcy. Czyli u nas gorzej

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2026 23:44

26 sierpnia zawieziono mnie do Moskwy, gdzie byłem również maltretowany w celach na 3 lub 4 piętrze. Na przesłuchaniach żądano m[iędzy]. innymi ode mnie oświadczenia, że Anglicy wydali instrukcje jak i kiedy mamy atakować armię sowiecką. Bez sądu i obrony dostałem 10 lat ciężkiego więzienia. Niezależnie od tego po krótkim czasie przerzucają mnie samolotem do Lwowa dla konfrontacji ze świadkami, gdyż byłem oskarżony o: zabicie 7–8 żołnierzy sowieckich (po pijanemu rabowali i gwałcili) zniszczenia 6 czołgów sowieckich (najechały na nasze pola minowe).

13 września po zabiciu ofcera sowieckiego udaje mi się ucieczka. Mimo okropnych trudności po 10 dniach nawiązuję kontakt z okręgiem. Zbieram 150 najlepszych i najbardziej zagrożonych ludzi, likwidując 10–15 zdrajców jednocześnie.

Sat Okh, Tony Halik i  Dragan. Ta nieznośna maniera i wzór fabularny aż nadto widoczny.  Opowieść trochę egzotyczna, trochę podróżnicza, wojna nienachalna, raczej przygodowa. Z biegiem czasu akcja przyspiesza i "zagęszcza się" jak w kiepskim serialu, gdzie trzeba szybko pomieścić zbyt dużo wątków. Logika zostaje w tyle, widzowie czują fałszywą nutę, ale weszli już "w klimat". W końcu następuje tzw. skok przez rekina tyle, że polska widownia zamiast w tym momencie  show  wygwizdać zdejmuje marynary i macha co sił skandując imię bohatera.

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 23:19
8 czerwca 2026 23:52

Właśnie - typowa dla nich schizofrenia...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 8 czerwca 2026 23:44
8 czerwca 2026 23:54

10-15 zdrajców...muj borze...10-15 zdrajców rozwaliłoby w pył całą AK w obwodzie lwowskim...Jeszcze Leskiego bym dodał do tej kamaryli

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @Paris 8 czerwca 2026 22:51
8 czerwca 2026 23:58

"Tak,...

...  w  glowie  sie  nie  miesci  jak  te  BYDLAKI  wywindowaly  sobie  apanaze  !!!"

 

Dedykuję tą informację tym którzy się użalali nad nim jak go na męki wzięli i rurkę do nosa wsadzali.

Pół Polski płakało.

 

I to jest jedno z naszych nieszczęść narodowych.

Serwują w mediach papkę, a ludzie łykają jak małpa kit.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @aszymanik 8 czerwca 2026 23:52
9 czerwca 2026 08:15

We Lwowie ta schizofrenia jest bardzo mocno widoczna. Można co rusz "strzelać karpika" ze zdziwienia 

zaloguj się by móc komentować

PanTehu @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2026 23:54
9 czerwca 2026 10:58

Może tych" 10-15 zdrajców" mogło go zdekonspirować i to było jego główne zadanie po " ucieczce" ?

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 8 czerwca 2026 23:06
9 czerwca 2026 11:39

Fakt,...

...  same  ZLODZIEJE  i  NIEROBY  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 8 czerwca 2026 23:58
9 czerwca 2026 11:45

Tak,...

...  coby  ,,dOHa,,  w  narodzie  nie  gasic  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować