-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O światach równoległych i naczyniach połączonych

W naszym wspólnym portalu czyli w Szkole Nawigatorów trwa dyskusja na temat skuteczności i wartości estetycznych telewizji publicznej. Toyah posunął się nawet do tego, że napisał iż ta telewizja to jest majstersztyk jeśli idzie o strategię Dobrej Zmiany i lepsze od niej jest tylko 500 plus. Może zacytuję co Toyah napisał, żeby mi potem nie zarzucił, że przekłamuję:

 

Ponieważ osobiście uważam, że „Wiadomości TVP”, podobnie jak cała oferta publicznej telewizji, stanowią majstersztyk, który można porównać jedynie do programu 500+, a więc czegoś co gwarantuje utrzymanie przez Prawo i Sprawiedliwość władzy przez kolejne lata…

 

Pozwolę sobie mieć inne zdanie w powyższej kwestii, choć telewizję publiczną oglądam rzadko. Uważam, że ta nędza nie może gwarantować utrzymania władzy przez PiS, albowiem ta zależy w całości od kursu proamerykańskiego reprezentowanego przez partię. To jaka jest telewizja nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia. Mogłaby być ona lepsza, ale ponieważ w telewizji znaleźli się ci wszyscy durnie, z którym od dziesięciu lat użeramy się na blogach lepsza być nie może. Nie rozumiem tylko dlaczego Toyah uważa to przesunięcie, celowo nie piszę, manewr, za sukces strategiczny. To nie jest żaden sukces, tylko kość rzucona psu. Podobnie jak żadnym sukcesem nie będzie zwycięstwo PiS w wyborach samorządowych. Będzie to prosta konsekwencja amerykańskiej polityki osłabiania Niemiec. Jeśli zmieni się władza w USA, Niemcy znów dostaną swoją szansę, bo tę zawsze im dają demokraci. To się pewnie nie zmieni w ciągu najbliższej dekady, ale na litość nie mówmy i nie piszmy, ze sukces PiS w wyborach to jest zasługa tych gamoni z telewizji.

 

Ponieważ ja nie jestem tak zdystansowany do rzeczywistości jak toyah i większość docierających do mnie informacji, zjawisk i zmian biorę sobie do serca, a także reaguję na nie żywo, nie mogę zrozumieć dlaczego nasz kolega broni tej zidiociałej telewizji, która jest przecież częścią szerszego obszaru propagandy Dobrej zmiany. Obszaru, na którym dla takich jak Toyah i ja miejsca nie ma. To znaczy dla mnie niby jest, ale tylko dlatego, że Józef Orzeł jest człowiekiem przekornym i upartym. Toyah jednak pewne rzeczy sobie odpuścił i dziś demonstruje swój zachwyt dla polityki wewnętrznej PiS, a także dystans do wszystkiego. Ja tego nie mogę niestety czynić, albowiem jestem przekonany, że PiS swojej telewizji nie zawdzięcza nic. A do tego co toyah napisał na temat koncertu na stadionie narodowym, odnieść się muszę w osobnych słowach.

 

Zacznę od wczorajszych czytań w kościele. Było o tym, że dwaj mężowie w obozie wojskowym Izraelitów zaczęli prorokować, a Jozue zwrócił się do Mojżesza z prośbą, by im tego zabronił. Bo nie mają koncesji. Mojżesz jednak zganił go. W Ewangelii było podobnie, pewien człowiek zaczął wypędzać złe duchy w imię Jezusa, a apostołowie przybyli do niego i mówili, by mu tego zabronił. Jezus zaś zwrócił im uwagę, że ten kto nie jest przeciwko nam, jest z nami. Toyah zapewne powie, że powinienem się cieszyć, że jeszcze nie siedzę, a fakt ten wskazuje, że prezes Kaczyński zachowuje się dokładnie tak jak Mojżesz i Jezus. Mogę sobie prorokować ile zechcę i nawet jeśli ktoś chodzi na mnie skarżyć to wychodzi z niczym. Ja jednak jestem odmiennego zdania. Prezes Kaczyński zajmuje się wydawaniem koncesji na prorokowanie i pilnie uważa, żeby ono nie wyszło poza zrozumiałe dla najbardziej tępego wyborcy zakresy. Tak jakby wierzył, że jego władza zależy od wyniku wyborów. To nie jest prawda, bo władza Jarosława Kaczyńskiego nigdy nie zależała od wyniku wyborów i to jest mam nadzieję oczywiste dla każdego. Otóż wybory i władza Kaczyńskiego to są światy równoległe, nie połączone w ani jednym punkcie. Jeśli zaś idzie o telewizję i blogi, to są to naczynia połączone, albowiem telewizja lansując przekaz dla gamoni, poważnie utrudnia nam pracę i budowanie stosownych dla naszych ambicji, planów i zamierzeń segmentów rynku. To jest problem, którego nie można lekceważyć, ale nie jest to jedyny problem.

 

Najważniejszy problem, z którego wynikają wszystkie inne wygląda następująco – ludzie służb, nadzorujący rynek treści w Polsce nie mogą uwierzyć w to, że można emitować jakieś treści, bez ich pozwolenia i koncesji. To jest dla nich nie do wyobrażenia. Jeśli zaś jest nie do wyobrażenia, to co jest do wyobrażenia? No to, o czym tu piszemy od jakiegoś czasu – szuryzm, wpisujący się w uproszczoną wersję wszystkiego lansowaną w telewizji za zgodą prezesa. Jeśli tajniacy czegoś nie rozumieją, to znaczy, że tego nie ma, a być może jest to nawet szkodliwe, mimo że tego nie ma. Ja rozumiem, że Toyahowi nie chce się wchodzić w takie tematy, bo dla niego sprawa jest jasna – PiS wygrał i trzeba mu już tylko kibicować, by jak najdłużej utrzymał się u władzy, bo wtedy będziemy bogaci i szczęśliwi. Dla mnie to nie jest takie oczywiste, albowiem stworzyłem wydawnictwo po to między innymi, by polemizować z innymi wydawcami i innymi emitentami treści. W sytuacji kiedy cała dyskusja publiczna to jedna wielka ustawka kontrolowana przez polską wersję agenta Bretschneidera, moje szanse spadają do zera. A ponieważ tak się składa, że szanse toyaha są jeszcze mniejsze niż moje, nie mogę się nadziwić jego postawie.

 

Wobec faktów podstawowych – władza Kaczyńskiego nie pochodzi z wyborów, a władza PiS jest zależna od proamerykańskiego kursu partii – nie ma najmniejszego powodu, by dawać ulgową taryfę durniom z telewizji i zastanawiać się czy oni pomagają Dobrej zmianie czy nie. Najważniejsze jest to, że nie pomagają nam tutaj, i to jest wystarczający powód, żeby im dokładać kiedy tylko nadarzy się taka możliwość. Tym bardziej, że my także od samego początku popieraliśmy dobrą zmianę. Nie nawróciliśmy się na wiarę pisowską, jak opisywany tu niedawno matka kurka. Mamy więc takie samo dobre prawo do prorokowania jak telewizja publiczna.

 

Teraz kwestia koncertu na stadionie, który ukołysał wyborców i przyniesie sukces wyborczy PiS. Jeszcze raz to samo – na koncercie tym wystąpił niejaki Zapała, kreatura i wynalazek Smarzowskiego, którego tu odsądzamy od czci i wiary, korzystający, podobnie jak sam Smarzowski z zielonego światła dla idiotów, jakie zapaliła partia rządząca. Nikomu tak naprawdę nie przeszkadza film „Kler”. Może mamy ogłosić, że wyłożenie pieniędzy na ten obraz i udawanie głupiego, co czyni minister Gliński, całkiem dodajmy bez wdzięku, to też jest majstersztyk Dobrej Zmiany? Chcecie szkalować Kościół? Proszę bardzo, pan Wojtek za publiczne pieniądze Wam to umożliwi. Nie wygracie wyborów, ale to nic, będziecie mieli swój ochłap. Można otrąbić sukces, bo w zasadzie czemu nie.

 

To są wszystko ponure historie, które przywołują mi na myśl zapomnianego już pisarza Janusza Przymanowskiego. Polemizował on kiedyś na łamach prasy warszawskiej z młodymi architektami i historykami sztuki dobijającymi się u czerwonej władzy o to, by miasto było planowane z sensem. Napisał Janusz Przymanowski szyderczy tekst zatytułowany „Architektura i cucusie” albo jakoś podobnie...nie pamiętam dokładnie, w którym w słowach prostych i żołnierskich rozprawiał się z estetycznymi fanaberiami tych młodziaków, wśród których był między innymi Łysiak.

 

Ja rozumiem, że wyszydzenia różnych estetycznych wątpliwości z punktu widzenia praktyki politycznej czy jakiejś innej to jest duża pokusa, ale tu nie chodzi o estetykę telewizji, ani o estetykę w ogóle. Tu chodzi o to, czy ta śmierdząca woda, w której stoimy usiłując oddychać i rozmawiać opadnie wreszcie czy też może zaleje nam usta. Bardzo przepraszam, ale mnie nie cieszy tłum kołyszący się w rytm piosenek Zapały, a cycki Sabriny też pewnie trochę obwisły, od czasu kiedy pokazała się ona publicznie po raz ostatni, a to już jest nie do zniesienia. Bo wiele rzeczy można wybaczyć, ale robić polityczna propagandę przedwyborczą za pomocą obwisłego biustu pani starszej ode mnie, to już trochę za dużo. Tym bardziej, że pamiętamy wszyscy o dwóch faktach podstawowych, których już tu przywoływał po raz kolejny nie będę.

 

Pora na konkluzję – jeśli nędza nie ma wpływu na sukces, nie ma sensu jej promować, bo służy ona jedynie degradacji. Niczemu więcej. No może jeszcze redukuje obowiązki wywiadowcy Bretschneidera, do zakresu podstawowego i daje mu czas na to, by mógł niespiesznie dokarmiać swoje psy.

 

Na dziś to tyle, znów mnie nie będzie przez cały dzień.

 

Zapraszam na portal www.prawygornyrog.pl gdzie od wczoraj znajduje się pierwsza część rozmowy z prof. Grzegorzem Kucharczykiem o Hohenzollernach



tagi: telewizja  pis  sukces  toyah  wybory  estetyka 

gabriel-maciejewski
1 października 2018 08:14
80     5170    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

cbrengland @gabriel-maciejewski
1 października 2018 10:19

Powiadają, kto stoi w miejscu, ten sie cofa.

Pan Kaczyński stoi tam teraz, gdzie stal prawie 30 lat temu i ani cala więcej i tak stał bedzie, aż zmieni miejsce tego stania, bo tak to jest w prawie naturalnym. Ciekaw jestem, czy się zastanawia, co powie Głównemu Dowodzacemu i Jego Synowi, bo deklaruje przecież wiarę w Niego bardzo. Niech przynajmniej tego przestanie publicznie. To już będzie pewien krok naprzód. Pamietamy, ze gen.Jaruzelski nawrócil sie na łozu śmierci. Zaskoczenie? Podniosłem wtedy powieke lekko jednak ale teraz zupełnie sie temu ne dziwię. Światy równolegle. Tylko jak ten Jaruzelski się wytłumaczy tam u Niego?

Nie stójmy w miejscu. Musimy być stale w drodze.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
1 października 2018 10:46

Nie mam telewizora od 1994. W zasadzie mam zakaz patrzenia w ekran. Pozostają mi nagrania. Radio czy te w necie. Niech się rozwija PGR.

.

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
1 października 2018 11:02

Zaskakująco realistyczna notka, z którą trudno i nie ma potrzeby polemizować. Jeden fakt - Trójmorza - wydaje się być jednak wart zauważenia. Jest to amerykański projekt geopolityczny. A jak to z projektami geopolitycznymi bywa, podejrzewam, że jest on również oparty na twardych założeniach biznesowych (ekonomicznych) co do celu i późniejszych zysków. To zaś może wykraczać, może choć nie musi, poza dychotomię republikanie-demokraci w USA. To zaś w dalszej perspektywie, o ile wielki wschodni sąsiad nie fiknie koziołka, może oznaczać trwałą relację polityki amerykańskiej w tej części Europy. To zaś może również oznaczać, że ta koniunktura, w której bierze udział TVP jest trwała z geopolitycznego właśnie powodu i doprawdy nie ma znaczenia jaka jest jej jakość. Łapiesz się do TVP (tak jak do TVN czy Polsatu) to jesteś na wierzchu rynku medialnego w Polsce i masz imprimatur na zgarnianie kasy z tego rynku. Czego więcej trzeba? Ano załapać się na ten wóz z kasą. Jaka jest przyszłość nisz? Taka jak do tej pory. Żyć na obrzeżach i nie wtrącać się oraz zbierać okruchy opadłe ze stołu. Innego wyjścia nie widzę. To jest owo tolerowanie wolności słowa czy internetu. Przekaz bowiem, taki szeroki propagandowy przekaz, ma być adresowany do większości czyli do średniej i ma ową większość czyli średnią formatować, a nisze mogą sobie żyć własnym życiem byle nie adresowały przekazu do owej średniej. Tak więc jeśli sytuacja pozwoli i wschodni niedźwiedź nie fiknie mogą się szykować czasy "upartej pogody dla naszej krainy" chociaż długa historia Europy przepowiada zupełnie inne scenariusze.

zaloguj się by móc komentować

orjot @gabriel-maciejewski
1 października 2018 11:55

Przecież Toyah wyśmiewa TVP. I tych wszystkich "naszych" dziennikarzy. I tą całą propagandę.

zaloguj się by móc komentować

jaguar @gabriel-maciejewski
1 października 2018 12:08

Wyśmiewa ??? Naprawdę ???

Może zacytuję co Toyah napisał, żeby mi potem nie zarzucił, że przekłamuję:

 

Ponieważ osobiście uważam, że „Wiadomości TVP”, podobnie jak cała oferta publicznej telewizji, stanowią majstersztyk, który można porównać jedynie do programu 500+, a więc czegoś co gwarantuje utrzymanie przez Prawo i Sprawiedliwość władzy przez kolejne lata…

zaloguj się by móc komentować

genezy @jaguar 1 października 2018 12:08
1 października 2018 12:40

stąpasz po grząskim bo wnet okaże się, że majstersztyk to znaczy śtuczka; no i to jest śtuczka, tylko z tak zwanym parolem wypłaconym naiwnemu czytelnikowi

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
1 października 2018 13:01

Mleko już się rozlało.

Disco-polo, dyskoteka w każdej remizie nie tylko na wsi tak sformatowały umysły gawiedzi, że "Tańczymy na PGE", Zapała, Martyniuk, cycki Sabriny to szczyt marzeń i wzór  do którego każda TV musi sie odwołać bo inaczej wypadnie z rynku.

Teraz to już jest mechanizm samonapędzający się, perpetum mobile rozrywki naszych czasów. Im niżej ustawiona poprzeczka tym większy oddźwięk i powodzenie.

My możemy tu sobie dyskutować, nie zgadzać się ale to już jest "zawracanie Wisły kijem".

Jest jeszcze ambitna młodzież ale "masy" już wybrały.

 

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @gabriel-maciejewski
1 października 2018 13:02

PIS nie zdobył władzy dlatego, że miał swoją telewizję (uprzejmego sprytu tvtrwam nie liczę).

PiS nie straci władzy dlatego, że mi, Tobie czy bardziej inteligentnemu czytaczowi SN nie podoba się poziom tv.

Celem tv publicznej jest przytrzymanie bazy wyborczej, by nie przełączyła na inny program. Estetyka może odbiegać od oferty konkurencji ale nie rażąco.

Sercem tv jest główny program niusowy. I tu, redakcja programu patrząc z punktu widzenia bazy wyborczej, może sobie pozwolić na to, by "licealiści" zauważali błędy.

I jest prawdą, że to są zakompleksieni idioci, ambicjonerzy, degradują i robią błędy.

Oni to wiedzą. Wiedziała to Jowita Kacik, gdy mówiła Komorowskiemu kiedy, gdzie i w jakich napisach ma robić błędy ortograficzne. Nic tak nie podnosi własnej wartości, jak zauważenie błędu u tych "wszystkich durniów, z którymi od dziesięciu lat użeramy się na blogach".

zaloguj się by móc komentować

spox @gabriel-maciejewski
1 października 2018 13:09

ja mam nadzieje ze ramach pojednania i uspokojenia nastrojow po Klerze tvp sfianasuje film smarzowskiego pod tytulem "Smolensk 2 Niedokonczone Porachunki" ze wszystkimi szykanami i gwiazdami kina, a w roli miedzynardowego chyba najlepiej by wypadl Karel Roden. Ze smarzowskiego powoli robi sie takiego wajde, wajde na miare nowych czasow, penetrujacego mrczne zakatki polskiej historii i duszy ;). Oby Kurski nie przegapil okazji, tylko niech kuje zelazo poki nazwisko rezysera jest gorace..

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @cbrengland 1 października 2018 10:19
1 października 2018 14:11

"Pamietamy, ze gen.Jaruzelski nawrócil sie na łozu śmierci. Zaskoczenie? "

Dla mnie nie zaskoczenie. Oni sie wszyscy nawracaja i kaza chowac na cmentarzach katolickich.

Jak glosi powiedzenie: "wtedy do pokuty jak smierc u dupy".

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
1 października 2018 14:13

Komentarza nie będzie. Natomiast, owszem, odpowiem osobną notką. Jutro.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
1 października 2018 14:58

Twarzą  PiSu jest TVP i tak  tę partię odbiera tzw. przeciętny wyborca . A koń jaki jest, to widać i słychać..  :) Toyah takie samo ma pojęcie o tv, jak o promocji swoich książek. Ręce nogi opadają.:) 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Draniu 1 października 2018 14:58
1 października 2018 17:04

A od kiedy to promocją książek zajmuje się ich autor?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Draniu 1 października 2018 14:58
1 października 2018 17:14

A mnie najbardziej irytuje w tym całym przekazie ukryta sugestia że gdyby nie PIS to byłoby dalej PO... Czyli straszenie Platformą że pozabiera wszystkie zdobycze socjalizmu i zapanuje (znowu) krwiożerczy, na usługach Niemców i ruskich (a jakże) kapitalizm... Pogarda dla prywatnej przedsiębiorczości, z jednoczesnym coraz bardziej wymyślnym sięganiem przedsiebiorcom do kieszeni. A jak sukces gospodarczy to tylko firmy państwowe. Z ikonami biznesu w postaci prezesów sp SP. Albo Ministrów, czy lokalnych kacyków, którzy kroją budżety na które kasa rzecz jasna z nieba spadła. No i sprzedawanie tej hucpy jako przykładu zaradności, sukccesu, oraz polskości... Wszędzie Inkubatory... i Kurski... Mam się cieszyć, i jest super, bo inaczej przyjdzie Platforma i MNIE osobiście to wszystko zabierze.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-osiejuk 1 października 2018 17:04
1 października 2018 17:56

O widzę,ze Szanowny Autor ma wymagania, skoro tak uważasz to po co w ogole zająleś się tą sprawą, szkoda kasy na pociąg :)

Gdbym był wydawcą moja promocja wyglądałby następująco. Ponieważ piszesz juz od dziesięciu lat na blogu, i zapowiada się ,ze kolejne dziesięć lat bedziesz pisał ,a ksiazki nadal  będą schodziły z magazynu, tak jak schodzą , to cenę Listonosza zostawiłbym taką jaka jest ,bo to jest najlepsza Twoja książka ktora  sprzedaje się ,a reszte książek sprzedałbym po kosztach. Tak  wyglądałaby moja promocja  jako wydawcy.:) 

Ps. Wydaje mi się ,że już w gimnazju zajmują się tzw. Prezentacją :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Draniu 1 października 2018 17:56
1 października 2018 18:07

Przestań, dobrze...przestań szydzić z Toyaha, bo się zdenerwuję. Chciałem tym tekstem wywołać dyskusję, a nie pyskówki i napaści. 

zaloguj się by móc komentować

Kozik @gabriel-maciejewski
1 października 2018 20:34

No ja jednak, będę się upiera przy tym, że Kaczyński rządzi, bo PiS wygrał wybory. A wybory wygrywa się wtedy, gdy wszelkimi możliwymi środkami zbuduje się potężny elektorat. 

I to się właśnie dzieje w TVP. My tutaj, czy na S24, czy na Twitterze, czy gdzie indziej w necie stanowimy ułamek procenta. W najlepszym przypadku, tak jak 3 lata temu, możemy być języczkiem u wagi. Ale armią (jeszcze) nie jesteśmy. Armie buduje telewizja. 

Toyah napisał kiedyś tekst pod znamiennym tytułem: "O czym wie Jacek Kurski, o czym my nie wiemy" (Czy jakoś tak, cytuję z pamięci). Jestem pewien, że prezes Kurski nie podnieca się kukiełkami Basi Pieli, czy też piosenkami Zenka Martyniuka. On ma zbudować elektorat. I robi to, jak sądzę, tak dobrze, że mój zachwyt nie odbiega od tego toyahowego.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
1 października 2018 20:46

Trzeba po prostu budować swoje i szukać sojuszników tam gdzie to możliwe, bez oglądania się na tak zwane 'państwowe'. Sojusznik się znajdzie, jestem tego pewna. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

genezy @Kozik 1 października 2018 20:34
1 października 2018 20:56

A Tuska to po co wyjęli z polskiej polityki? Dla wzmocnienia elektoratu PO, czy może wzmocnienia struktur unijnych?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 1 października 2018 19:12
1 października 2018 20:59

Prawda leży daleko od tej sugestii... I tyle 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Maryla-Sztajer 1 października 2018 20:46
1 października 2018 21:06

I to jest jedna z prawd właśnie... O której warto opowiadać drugiemu człowiekowi, jeśli się miłość bliźniego traktuje poważnie... POPIS i ich podobno wykluczające się oferty to jest po prostu kpina i degradacja... Całe szczęście że ludzie żeby jeść muszą pracować. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @OdysSynLaertesa 1 października 2018 21:06
1 października 2018 21:09

Będzie sojusznik :) . Nie warto się przywiązywać do żadnej partii. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
1 października 2018 21:11

Telewizja państwowa jak sama nazwa wskazuje powinna trzymać wysoki poziom i wytyczać kierunek do którego reszta dąży i stara się go prześcignąć. Jeśli nie ma kasy na jakieś wypasione produkcje jak BBC to powinni nadrabiać scenariuszem. TVP to jest wydmuszka. Toporna informacja może być mniej toporna i to nie jest problem techniczny. Prezes Kurski nagonił oglądalność sportem i to jest najlepszy jego pomysł ale to nie robi żadnej głębszej misji. Sport, rozrywka, kulawa informacja i koniec. I tyle jest. Seriale historyczne wrzucam do rozrywki bo do niczego innego te projekty się nie nadają, ot mają jakąś niezłą oglądalność i tyle ale co dalej? Dostaliśmy parę odgrzewanych kotletów które już dawno nie żrą jak Sonda 2 i trochę nowych formatów które z zasady są coraz głupsze. Nie ma tego środka, który by tą całą lekko-radosną resztę ciągnął w górę. I nie ratuje tego fakt, że konkurencja jest równie denna albo to, że na fotel prezesa TVP zgłasza akces poseł Misiło. Całość przekazu medialnego jaki dociera do widza jest coraz płytszy i końca nie widać. Na koniec zaczniemy ściągać formaty z Japonii.

Zajawka nowego programu rozrywkowego TV Puls prowadzonego przez Marcina Wójcika. Pamiętam, że pisałeś o tym jak się skończy kariera kabaretu Ani Mru-Mru i właśnie dobijają do dna.

https://www.youtube.com/watch?v=6weZn9hByWc

 

zaloguj się by móc komentować

genezy @przemsa 1 października 2018 21:09
1 października 2018 21:16

Czyli, że nagroda dla Tuska była ważniejsza niż interesy gospodarcze Niemiec prowadzone w Polsce? To ma sens.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Kozik 1 października 2018 20:34
1 października 2018 21:17

Ale to nie jest budowa elektoratu tylko budowa kolejnego golema. Ostatni produkt IIIRP czyli golem ładujący się jasnym światłem galerii handlowych i pijący ciepłą wodę z kranu właśnie padł na przysłowiowe cyce i nie widać nic co by go mogło ponownie postawić na nogi. Zimny trup. Przeżył dziesięć lat.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Maryla-Sztajer 1 października 2018 21:09
1 października 2018 21:20

Myślę że już jest... I to najlepszy z najlepszych. Jeśli przedsięwzięcie Pana Gabriela rośnie w siłę to znaczy że opatrzność mu sprzyja. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @genezy 1 października 2018 21:16
1 października 2018 21:23

Wypalił się i zużył jako zawiadowca interesów niemieckich, szczególnie że to on był twarzą szeroko rozumianej "operacji Smoleńsk". W nagrodę został ewakuowany gdy jeszcze reprezentował jakiś potencjał polityczny przydatny w unijnej strukturze. To naprawdę ma sens.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 1 października 2018 21:12
1 października 2018 21:24

A gdyby nie dzień to byłaby noc... Prawda absolutna. 

Proszę nie robić ze mnie idioty. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @onyx 1 października 2018 21:17
1 października 2018 21:28

A żył z tego samego źródła z którego dzisiaj kupuje się ludzi z tzw. "dołów" (lub wykluczonych z polskich plaż jak ktoś woli)... No niewątpliwie mamy tu do czynienia z wielką zmianą. Z PO na PIS

zaloguj się by móc komentować

genezy @onyx 1 października 2018 21:23
1 października 2018 21:29

Wypalił się? Miał jakiś niestandardowo długi mecz? On nie jest od wypalania się, on jest od wykonywania poleceń i mówieniu: Jawohl! Dobra zostawmy to bo temat skręcowywuje.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @OdysSynLaertesa 1 października 2018 21:24
1 października 2018 21:30

Spokojnie :) .I ziemski układ będzie dobry dla SN. To tu się kładzie podwaliny. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 1 października 2018 18:07
1 października 2018 21:52

Daj spokój. Gdybym go swego czasu nie zbanował, on by mi do dziś jadł z ręki. Podobnie zresztą jak oni wszyscy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa 1 października 2018 21:45
1 października 2018 21:53

Przecież to jest jasne. On uważa, że gdyby nie PiS, władzę Platformie odebraliby Korwin z Kukizem i Jurkiem.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Maryla-Sztajer 1 października 2018 21:30
1 października 2018 22:21

No przecież. Ja o tym wiem... Skoro informuje że sprzedaż rośnie. Mnie to bardzo cieszy. U utwierdza w wierze :) 

Pozdrawiam 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 1 października 2018 21:45
1 października 2018 22:23

Nie będzie innej na tak postawiony problem... Nie dam się ustawić "PiS czy Po" a jak nie to... Dobrej nocy życzę 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 1 października 2018 21:53
1 października 2018 22:23

Kłamie Pan na mój temat... To smutne 

zaloguj się by móc komentować

Kozik @genezy 1 października 2018 20:56
1 października 2018 22:34

Nie bardzo widzę związek. Tusk tam polazł, bo jest zwykłym karierowiczem, a przy tym przydał się Niemcom. We władzach EU w ogóle Niemców nie widać, a Geschäft geht großartig. Ciekawe, co?

zaloguj się by móc komentować

Kozik @onyx 1 października 2018 21:17
1 października 2018 22:38

Ale czemu golem nie może być elektoratem? To nawet bardzo dobry elektorat. W ten tylko sposób mogę sobie wytłumaczyć żelazne 25% dla PO.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @dziad-kalwaryjski 1 października 2018 13:02
1 października 2018 23:01

Kim są ''licealiści'' w cudzysłowiu? Bo licaliści bez cudzysłowia nie mają pojęcia, co to jest telewizja. To dla nich coś jak telefon stacjonarny - tak, było zdaje się kiedyś coś takiego, starzy tego używali, jak byłem bardzo mały.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
1 października 2018 23:02

http://www.jhi.pl/psj/golem

 

Definicja golema. Żydowski instytut historyczny. 

My katolicy wiemy co to znaczy, bo każdy z nas niesie godność Osoby ludzkiej ze wszystkimi darowanymi  przez Osobowego Boga przymiotami. Każdy kto chce mnie tego Daru pozbawić jest moim Nieprzyjacielem.

Dobrej nocy. 

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @onyx 1 października 2018 21:23
1 października 2018 23:17

Do tego nalezy dodać ,ze TVP to jest trup jako struktura gospodarcza,ktory ciagle jest reanimowany finansowo,ciagle do tej nedzy się dokłada..Tak było za PO i tak jest za PiS. Tam sie przewala budżety. Wzór .

zaloguj się by móc komentować

onyx @OdysSynLaertesa 1 października 2018 21:28
1 października 2018 23:20

Źródło finansowania zawsze jest jedno bo innego nie ma, obojętnie jaka władza by nie przyszła. Finansowanie to samo ale ludzie różni.

zaloguj się by móc komentować

onyx @genezy 1 października 2018 21:29
1 października 2018 23:24

Normalnie, projekt PO przegnił i przestał absorbować nowych wyborców, wycofali aktywa na lepszy czas i w lepsze miejsce. A co on tam robi? Przychyla Polsce i Polakom nieba? Nie wiedzieli w jakim kierunku pójdzie "wyjaśnianie Smoleńska" i kto zostanie kozłem ofiarnym. Upadek projektu wzięła na klatę Kopacz i po sprawie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Kozik 1 października 2018 22:38
1 października 2018 23:26

Golem to idealny elektorat ale my tu debatujemy o tym, że "nasza Polska" powinna mieć wyższe cele. Kolejny golem wartości dodanej nie zrobi.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @onyx 1 października 2018 23:26
1 października 2018 23:36

Miala byc ustawa o media .Nie ma. Lepiej tworzyć badziewie. Jankes rządzi i rozdaje karty i to jest prawda. A reszta to jest dorabianie filozfii ,ze niby PiS konsoliduje swoj elektorat. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Draniu 1 października 2018 23:17
1 października 2018 23:38

To jest kolejne koło młyńskie do układanki. Państwowa bylejakość to nasz grzech państwowy. Cała para idzie w tandetę dla "lokalsów" a na to by wymyślić własne formaty i opylać je w świat pomysłu nie ma albo ktoś pilnuje by było jak jest. A filmów G. Brauna dalej nie ma. By puścili tego Lutra o drugiej w nocy dla nocnych marków to nie. Ciekawe co robią te wszystkie startupy z innowacyjnych inkubatorów przedsiębiorczości?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @onyx 1 października 2018 23:20
1 października 2018 23:41

Nie ma finansowania bez ludzi.

Nie ma usprawiedliwienia dla finansowania jakiejkolwiek formy odczłowieczania. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @onyx 1 października 2018 23:38
1 października 2018 23:50

Uwarzam ,że błąd jest w nazwie TVP , to nie jest tv publiczne tylko rządowe..I tak jest od dekad. Zbędna jest ta hipokryzja ze strony rządzących. A Rada Mediów Narodowych ,to jest kolejny cyrk..Kasa sama wpada do kieszeni. Wystarczy być i się nazywać:) 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @onyx 1 października 2018 23:26
1 października 2018 23:51

I tylko o to chodzi... Jeśli PiS robi to samo co Po (przynajmniej w tej kwestii), a robi i nie ma co przeczyć faktom, to czemu mam z powodu zauważenia tej patologii siedzieć cicho i nic nie mówić? Bo będę uznany za zwolennika PO albo innego kosmitę? To mnie nie przekonuje, ani nie odstrasza... A z całą pewnością nie przekonuje do obecnej władzy. Której życzę jak najlepiej, ale kupić ani przestraszyć się nie dam. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 1 października 2018 21:11
2 października 2018 00:50

"Całość przekazu medialnego jaki dociera do widza jest coraz płytszy i końca nie widać. Na koniec zaczniemy ściągać formaty z Japonii."

To jest, po czesci przynajmniej, spowodowane problemem zwiazanym z brakiem tozsamosci. Nie wiedza do czego nawiazywac i do czego sie odwolywac. To znaczy probuja np. czerpac z PRL z ta Sonda  ale jest to denne w porownaniu z ta oryginalna sonda.

Taki Marcin Wolski na przyklad byl kiedys w stanie stworzyc [czy jak kto woli wspoltworzyc] wspaniale 60 minut na godzine. Dzisiaj juz nie jest w stanie nic stworzyc interesujacego.

A zreszta, z kim on mialby to robic. Wspaniali aktorzy-artysci poumierali albo zdziadzieli.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 1 października 2018 21:17
2 października 2018 00:52

Na razie nic nie widac. Ale mnie sie wydaje ze nie tyle wstanie na nogi co sie przepoczwarzy. Poczwarki sa chytre a lud polski czesciowo naiwny, czesciowo obojetny.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 1 października 2018 21:23
2 października 2018 00:59

On zostal w pospiechu ewakuowany przez Niemcow bo oni wiedzieli doskonale ze nadchodzi w Polsce nowe rozdanie kart. Innymi slowy, stronnictwo amerykansko-zydowskie przejelo stery.

zaloguj się by móc komentować



Grzeralts @OdysSynLaertesa 1 października 2018 17:14
2 października 2018 09:02

Nie ma żadnej alternatywy dla socjalizmu. Nie ma i nie będzie. On może mieć swojską twarz PiSu, albo "europejską" twarz PO (obojętnie jak się będzie nazywała nowa partia po tej stronie). My będziemy mieć wybór między tymi dwoma wariantami i on wydaje się bezdyskusyjny. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
2 października 2018 09:04

Promowanie nędzy nie pełni funkcji politycznej tylko dyscyplinującą.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 2 października 2018 05:30
2 października 2018 09:16

Te dwuznaczności istnieją tylko w Pańskiej wyobraźni... Proszę nie mów dopisywać zmyślonych historii, ani nie sugerować się pomówieniami bo to słabe jest... Chyba że mówi Pan o sobie. Wtedy wie Pan co mówi... I będzie naprawdę łatwiej.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 2 października 2018 09:02
2 października 2018 09:21

Obawiam się że niestety ma Pan rację. Mamy do czynienia ze zbyt dużą pokusą. Zdaję sobie z tego sprawę. Można tylko unikać tego jak się da w swoim życiu. Odmawiać udziału na miarę możliwości. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Szczodrocha33 2 października 2018 00:59
2 października 2018 09:22

Oj, nie to było zaplanowane 5 lat wcześniej. W polityce niewiele się robi na łapu capu.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Szczodrocha33 2 października 2018 00:59
2 października 2018 09:22

W pośpiechu bo znaleźli dla niego odpowiednie stanowisko w Brukseli. W Polsce mógł jeszcze spokojnie z rok siedzieć.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OdysSynLaertesa 2 października 2018 09:21
2 października 2018 09:30

To nie jest pokusa. To realia gospodarki opartej na kredycie. A ona już prawie na całym świecie jest taka. Brak kredytu=bieda, nie ma żadnej alternatywy.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 2 października 2018 09:30
2 października 2018 10:33

Brak kredytu nie równa się bieda... Pokusą jest konsumowanie przyszłości, cudzej przyszłości tu i teraz... Ten rachunek to nie tylko "zysk" szanowny kolego.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OdysSynLaertesa 2 października 2018 10:33
2 października 2018 10:42

Równa się, bo nie ma żadnego innego pieniądza we  współczesnym świecie, przynajmniej w jego tzw.rozwiniętej części. Kto, zatem twierdzi inaczej jest populistą. W najlepszym wypadku. Że w pojedynczych wypadkach da się funkcjonować na obrzeżach tego systemu nic nie zmienia co do zasady.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 2 października 2018 10:42
2 października 2018 10:47

No tak... Pieniądz rządzi światem. Smacznego

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OdysSynLaertesa 2 października 2018 10:47
2 października 2018 13:08

Niekoniecznie rządzi. Ale trzeba rozumieć, jak działa. Dziś działa właśnie tak. I kto z niego korzysta, korzysta z kredytu, czy chce, czy nie. Najwyżej przerzuca koszty na kogoś innego. A najczęściej tylko mu się tak wydaje.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 2 października 2018 13:08
2 października 2018 13:27

Zgoda ,obecnie panuje tzw. kapitalizm finasowy, ale kazdy system, materia ma swoje słabe punkty. Alternatywa jest ,trzeba te szczeliny jeszcze bardzie rozszczelniać. TVP winna temu służyć, a tymczasem sluzy jedynie rządzącym namiestnikom, ktorzy co jakis czas zmieniają tylko barwy , w zależności od tego jak układają się wplywy zewnetrzne.TVP udaje ,ze sluzy interesom państwa, a tym samym interesom Polaków. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 2 października 2018 13:08
2 października 2018 14:27

I tu się zgadzam... A trzeba nie tylko rozumieć... Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 2 października 2018 09:02
2 października 2018 18:40

Niestety masz rację tylko odcienie czerwieni się czasowo zmieniają

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Maryla-Sztajer 1 października 2018 21:09
2 października 2018 18:41

Ten sojusznik jest zawsze tyle że jest wymagający

zaloguj się by móc komentować

genezy @gabriel-maciejewski
2 października 2018 19:08

Ponieważ osobiście uważam, że „Wiadomości TVP”, podobnie jak cała oferta publicznej telewizji, stanowią majstersztyk, który można porównać jedynie do programu 500+, a więc czegoś co gwarantuje utrzymanie przez Prawo i Sprawiedliwość władzy przez kolejne lata

 

Horrendum, nie do obrony! "W tyle wizji" itp. programy- można polemizować, można wysuwać argument skuteczności itd., walki lustrzanym odbiciem z bazy liszkiem. No ale co powiedzieć o tym: "podobnie jak cała oferta publiczna"? To jest beton i przecwelona myśl- to nie daje nikomu innemu szansy poza wolno sączonemu syfowi, no i przez to dla nas musi się skończyć katastrofą. Jak można tak sformatować sobie myślenie? Cała oferta? Naprawdę?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 2 października 2018 16:25
2 października 2018 20:25

Szanowny Panie przemsa.

Co prawda nie ja zacząłem ten festiwal insynuacji o utopijnych alternatywach (tu nie trzeba się wysilać, wystarczy użyć wzroku), ale pora ten cyrk zakończyć... Z tego co napisałem dotychczas nie wynika bowiem alternatywa o jaką posądza mnie Pan Osiejuk, a co za tym idzie Pańskie trzy grosze nie mają żadnego sensu. Nie będę się zatem tłumaczył z czegoś co jest cudzym wymysłem... A po drugie, jeśli naprawdę nie domyślił się Pan o jaką prawdę mi chodzi, to podpowiadam słowa klucz "żadną miarą" (z listów Św Pawła dotyczących pewnej logiki), oraz niedawno czytaną Ewangelię o pokusie atakowania (lub też kompromitowania) tych co "nie chodzą z nami"... Mnie z PiSem jest póki co (mam nadzieję że to się zmieni) nie po drodze. Nie kryję tego, i jawnie piszę dlaczego. Bez nienawiści, ani naginania faktów. Ale to nie znaczy że popieram PO albo Korwina czy kogokolwiek innego. Zapamiętajcie to sobie raz na zawsze i nie kłamcie więcej na moj temat... Ja wiem że skuteczność tego rodzaju metod, poywierdzona przez telewizję Kurskiego (za innymi mediami) niektórym imponuje jako konieczność dziejowa, No ale... ☺️

Życzę dużo zdrowia, i przynajmniej tego rodzaju szacunku dla rozmówcy, jakim wykazuje się kolega grzeralts, z którym rzadko się zgadzam na początku, ale na koniec okazuje się że to tylko kwestia precyzji i czytania ze zrozumieniem.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować