-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O strukturze lojalności

Co jakiś czas idioci, bo trudno ich nazwać inaczej, umieszczają w sieci sondaże uliczne, których celem jest kompromitacja młodych ludzi, pytanych o to, czy będą bronić kraju w razie wojny. Prowokacyjny charakter tych wygłupów jest oczywisty, a jego celem jest obniżenie poziomu komunikacji społecznej do dna. Nikt bowiem nie wie, co się stanie, kiedy zacznie się ten wyśniony przez leni i różnych śmierdzieli konflikt. Nie wiadomo, czy uda się jednemu z drugim opuścić budynek, w którym akurat przebywa, albo ulicę, a gdzie tam jeszcze mówić o mieście czy kraju. No, ale to są kwestie poza wyobraźnią sondażowni, które przede wszystkim chcą nabijać sobie klinalność. Ta bowiem ma być miarą skuteczności. Powiedziałbym, że raczej miarą nieskuteczności, ale to się okaże dopiero za jakiś czas. Wiara w klikalność powoduje, że na wizję trafiają najbardziej oczywiste przygłupy, a to z tego względu, że już nikt nie dysponuje żadnym aparatem pojęć, dającym możliwość odróżnienia dobra od zła, wystąpień istotnych od nieistotnych, głupich od sensownych, skutecznych od absurdalnych….Pozostaje już tylko śmiech i żenada, jako jedyne wyróżniki. Jeśli coś wywołuje w nas wesołość lub zażenowanie jest dobre, albowiem podnosi klikalność. Jeśli takich emocji nie odczuwamy, coś jest nie tak, bo wiadomo, że nikt w to klikał nie będzie. Jakoś jednak trzeba utrzymywać w pionie zjawiska nie będące komedią i żenadą. Na przykład kampanię wyborczą do samorządów. Jak to zrobić? Przy pomocy ludzi, którzy wyrobili sobie markę w czasie poprzednich kampanii, na przykład Adama Bielana. Ktoś zawoła, że Bielan jest nieskuteczny i wywołuje zażenowanie! No, ale co z tego, kiedy nie ma nikogo innego, kto by się lepiej kojarzył? Może dać tę kampanię komuś innemu do realizacji? Spoza garnituru partyjnych gąb i brzuchów? Nie da rady. Ludzie nie zrozumieją o co chodzi. A tak mają Bielana i już wiedzą czego się spodziewać. Trochę szydzę, ale bez tego się nie da. Spoty wyborcze PiS pojawiły się dopiero dzisiaj i dotyczą głównie rolników. Co to znaczy? Jak to się ma do tytułu mojej dzisiejszej notki? Tak oto – PiS deklaruje lojalność wobec ziemi. To ważna deklaracja, nie wiadomo tylko czy dotrze do wszystkich rolników. Mamy jednak podstawę do rozważań – deklaracja lojalności wobec ziemi, a mam na myśli ziemię uprawną, a nie planetę, wobec której deklarują lojalność ekolodzy, jest jedyną, którą partie polityczne w Polsce mogą składać. Nikt bowiem nie złoży lojalności wobec krwi. Nie zrobi tego nawet Grzegorz Braun. Deklaracja wobec ziemi oznacza, że każdy, kto uważa, że należy bronić ziemi jest naszym sojusznikiem. Nieważne skąd się wziął i jakie jest jego pochodzenie. Zdradą zawsze bowiem będzie zdrada ziemi. To jest układ otwarty, do którego każdy może się przyłączyć. Lojalność wobec ziemi nikogo bowiem nie wyklucza. No i tworzy strukturę jawną. Inaczej niż lojalność krwi, która wyklucza całe grupy i powoduje powstanie struktury wtajemniczonych. Mamy więc, przy okazji wyborów samorządowych, wskazaną rzecz najważniejszą – pojęcie wokół którego kształtuje się nasza lojalność. Czy samo pojęcie wystarczy? Obawiam się, że nie albowiem reprezentujący je rolnicy stają wobec władzy, która ma odwagę by zademonstrować siłę. I to widzieliśmy w ostatnich dniach. Na czym ta siła się opiera? Na charyzmacie wodza i na strukturach niejawnych, których istnienia nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Ludzie pałujący rolników i używający wobec nich metod prowokacji policyjnej czynią to chętnie, albowiem w takim duchu zostali wychowani. Wcześniej nie czynili takich powinności wobec babci Kasi i innych wariatek, albowiem były to osoby z tej samej kasty, co policja. I dobrze by było, żeby ktoś to wreszcie zauważył. Ja przyjmuje takie założenie, bo jest ono wygodniejsze niż wiara w to, że rząd PiS, konkretniej – minister Kamiński – nie wydał ani razu rozkazu bezpośredniej interwencji, w chwili kiedy lżono mundur i funkcjonariuszy. To bowiem źle by świadczyło o lojalności ministra wobec powierzonego mu przez wyborców mandatu. Bez względu na okoliczności, jakie towarzyszyły jego objęciu.

Zachowanie policji w czasie ostatnich wypadków świadczy o jednym – nie jest ona lojalna wobec ziemi. Jest lojalna wobec struktury władzy, która ujawniła się po przegranej PiS i wobec nikogo więcej. Taki wniosek można wyciągnąć obserwując doniesienia mediów. Być może jest on błędny, ale pozostańmy przy nim, bo porządkuje całą sytuację.

Wspomniane na początku sondaże stawiają na porządku dziennym ważną kwestię – lojalność armii wobec narodu. I, jak wskazałem, służą do podważania tej lojalności. W sposób dość podstępny w dodatku, czyli ujawniając wypowiedzi młodych ludzi deklarujących chęć ucieczki z kraju. To zaś może, choć nie musi, obniżać morale pojedynczych żołnierzy. Ja wiem, że to są wygłupy, ale w takiej sytuacji jaką mamy nie powinno ich być. Niestety ludzie korzystający z mediów i je współtworzący są lojalni wyłącznie wobec klikalności i przede wszystkim wygłupy stanowią dla nich punkt odniesienia dla wszelkich rozważań.

No dobrze, a jak to jest z lojalnością osobistą. Kto ma wokół siebie najwięcej lojalnych współpracowników? Myślę, że Donald Tusk. Ujawniło się to po wyborach, kiedy stało się dla wszystkich jasne, że plany dozbrojenia Polski realizowane przez PiS nie do końca pokrywają się z planami amerykańskimi. W takiej sytuacji musiała pojawić się kwestia – kto ma bardziej lojalną i oddaną bandę? Wyszło, że Tusk, bo jego ludzie są zdecydowani na wszystko. Ludzie prezesa zaś mają kłopot z określeniem obiektu lojalności. Nie może to być sam prezes, albowiem wielokrotnie ujawniał on samobójcze z politycznego punktu widzenia chęci do demonstrowania słabości. Tego nigdy nie robi Tusk. Jeśli sytuacja jest groźna, albo grozi kompromitacją Tusk wysyła ludzi, a sam znika. I to jest zachowanie polityczne i zdrowe. Ono może być uznane za naganne ze względu na lojalność wewnętrzną i powszechnie akceptowane zasady moralne, ale w grupie zarządzanej przez Donalda Tuska lojalność wewnętrzna dotyczy tylko samego Tuska. Jak tam się sprawy kotłują pomiędzy innymi członkami i członkiniami grupy, nie ma znaczenia.

Wczorajsze wypadki pod pomnikiem smoleńskim, jeszcze raz udowodniły, że poświęcenie prezesa i jego demonstracje są niczym wobec demonstracji struktur niejawnych, nieformalnych, ciągle finansowanych przez państwo, które to państwo utożsamiają ze sobą. Jarosław Kaczyński, przy wszystkich swoich zaletach, nie rozumie, że władza potrzebuje pewnej teatralizacji. Jej najważniejszym założeniem, nie może być zaś okazywanie słabości. Nie można pokazywać jak tłum byłych funkcjonariuszy resortów siłowych przyciska biednego prezesa do ściany pomnika.

Natężenie negatywnej i wulgarnej propagandy skierowanej przeciwko prezesowi ma dwa cele – sprowokowanie go i unieważnienie jego charyzmatu. Oba te cele są realizowane coraz śmielej, albowiem prezes jest słaby i przestaje rozumieć cokolwiek poza swoją krzywdą i cierpieniem. Nie rozumie też ludzi, którzy są wokół niego i deklarują lojalność, ale poza taką deklaracją nie są w stanie zrobić nic więcej, bo są dla przeciwnika po prostu niezauważalni. Straszenie zaś, byłych ubeków, że zrobi im się zdjęcie i gdzieś opublikuje, jest po prostu komiczne.

Pozostaje jeszcze kwestia taka – jak ludzie, którzy uważani byli i nadal chyba są za lojalnych, zachowują się wobec obecnej sytuacji? Wczoraj na twitterze pojawił się wpis prof. Zybertowicza, który oznajmił, że idzie na występ do upadłej TVP, powołał się przy tym na strategię Piłsudskiego, który miał rzec, że nielegalne armaty strzelają tak samo jak legalne. Nie wiadomo co powiedzieć, prof. Zybertowicz jest znanym patriotycznym kołczem i powinien odróżniać dupę od głowy, czyli telewizor od haubicy. On jednak daje dowód, że nie odróżnia. Ciekawe czemu? Jedyna odpowiedź jaką mam brzmi tak oto – bo jest lojalny wobec klikalności.

W kwietniu – 12 – odbędzie się pierwsze spotkanie z cyklu „Wieczory w katakumbach”, miejsce spotkania – pałac w Ojrzanowie. Gościem będzie Piotr Naimski. Na spotkanie wchodzą tylko ci, którzy zapisali się na listę. Impreza ma charakter prywatny i nikt poza zapisanymi na liście nie jest na nią zaproszony.

IX konferencja LUL Odbędzie się, zgodnie z zapowiedzią, w hotelu Polonia w Krakowie. Termin 8 czerwca tego roku. Ilość miejsc ograniczona do 50, bo sala jest mała. Wpłata - 380 zł od osoby. Jeśli chodzi o prelegentów mogę powiedzieć tyle, że na pewno będzie prof. Andrzej Nowak. Tytuł wykładu poda nam później.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-9-konferencji-lul/

Prócz prof. Nowaka potwierdzili swój udział: Piotr Kalinowski, czyli nasz kolega Pioter, który wygłosi wykład pod tytułem "Zaginione imperia", kolejnym wykładowcą będzie Piotr Grudziecki, czyli nasz kolega Grudeq, który wygłosi wykład pod tytulem "Prawo spadkowe". Sorry querty, ale z nimi o tym rozmawiałem już rok temu. Kolejnym wykładowcą na konferencji w Krakowie będzie prof. Ewa Luchter-Wasylewska, która wygłosi wykład „Enzymy – niezwykle biokatalizatory”. Wczoraj swój udział potwierdził dr Adam Witek, który wygłosi wykład pod tytułem „Kto się boi CO2 ? Albo co ma laser (molekularny ) do wiatraka”. Czekam jeszcze tylko na jedno potwierdzenie i mamy komplet.

W dniach 6-7 lipca 2024 odbędą się Targi Książki i Sztuki. Tym razem w pałacu w Ojrzanowie.

Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, w dniach 10-11 sierpnia będziemy z Hubertem na festiwalu Vivat Waza w Gniewie. To duża impreza a my będziemy mieć tam spotkania autorskie w związku z książką „Gniew. Bitwa Wazów” oraz kolejną – „Porwanie królewicza Jana Kazimierza”. Dostaniemy też stragan w rynku, gdzie wystawimy nasz towar – książki i ilustracje, a także koszulki.

Wizyta we Wrocławiu zaowocowała tym, że znalazło się tam trochę egzemplarzy Wspomnień księdza Bliźnińskiego. Ja zaś odnalazłem jeszcze 6 egz. III tomu Baśni polskich i 3 egzemplarze książki amerykańskiej. Sprzedaję drogo, bo potrzebuję forsy. Nie ma przymusu kupowania, to tylko oferta.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/waclaw-blizinski-wspomnienia-mojego-zycia-i-pracy/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-tom-iii-wielki-powrot/

 



tagi: wojna  policja  ziemia  donald tusk  jarosław kaczyński  lojalność  armia 

gabriel-maciejewski
11 marca 2024 09:52
63     2587    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Czarny @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 10:13

Wojsko to obrońcy, policja to napastnicy, kabareciarze grają w pomocy. Jarosław Kaczyński od dawna ustawia się na bramce i próbuje łapać piłki, które lecą w jego kierunku. Donald Tusk chciałby występować jako Antonii Piechniczek. Oczywiście wszyscy wiedzą, że i tak najważniejszy jest sędzia liniowy, bo on ustala, kiedy ma miejsce spalony. 

Metafora nienajwyższych lotów, ale jedno się zgadza. Jeśli kibice zadeklarują, że nie będą kibicować - cały mecz nie ma sensu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 11 marca 2024 10:13
11 marca 2024 10:15

Do tego potrzebna jest organizacja kibiców

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 12:10

nie chcę bronić PiSu bo narobili tony błędów, ale może Prezes nie chciał docisnąć policji/wojska na swoich, bo wiedział, że o lojalności nie może być mowy. 

PS. Czy tylko mi się wydaje ale nasza armia zniknęła z wszystkich telewizji. Zielonego munduru nie widziałem już miesiące. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Autobus117 11 marca 2024 12:10
11 marca 2024 12:42

Nie znam się na wojskowości,ale ten fakt także zauważyłam. Pewnie jeszcze Tuskone nie zdążył powymieniać ekspertów zielonego munduru?...Jak na razie to wszystkie ministry lewicowe zajęte są swoim ołtarzem świętości,czyli największą wartością lewicy : wolny dostęp do aborcji, specjalne prawa dla LGBT, transpłciowych,tablatki "PO" już dla nastoletnich,oraz komisje d/s rozliczeń "zbrodni"PiS-u do delegalizacji włącznie..... etc,etc.

Obecnie największym ekspertem zielonego munduru-jest talent z TVN ,czyli Hołownia,który martwi się,ze jego żona- pierwsza zginie na froncie wojennym jako pilot myśliwca ,bo  służy w Siłach Powietrznych RP. 
 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 12:57

PIS po wyborach ( wygranych przecież ) zapadł się i ulega anihilacji.  Wynika to z przeświadczenia utraty poparcia za oceanem ( działalnosć Brzezińskiego ) i błędów strategicznych w obszarze medialnym. Tusk wspierany przez przez wynajętą  przed laty przez BND część dawnej bezpieki chce teraz zostać władcą „państwa europejskiego” ( formalnie ) i z marsową miną obwieszcza wojnę z ruskimi. Nie wiadomo czy ta wojna jest już „uzgodniona z Rosją” poprzez podział Ukrainy i wypchnięcie USA z Europy czy też nie. Wydaje się formą teatru  z ostrą obecnością Francuzów.W przypadku służb mundurowych sam nakaz oglądania TVP Info jak widać nie wystarczył aby wyprodukować lobby pro pisowskie w konfrontacji z TVN, WP, GW, Newsweekiem, Onetem,Interią itp itd oraz  fundacjami szczodrze podlewającymi seniorów i ich szczenięta gotówką i zaszczytami. Wśród elit pisowskich rośnie strategia na "lojalność wallenrodyczną" , która pozwoli zachować sakiewkę i dziewictwo ( tak się im wydaje ).  Jeżeli jednak to nie jest teatr to będą zwiewać "przez Zaleszczyki" a mówiąc Nikodemem Dyzmą - w try miga aby utworzyć "stronnictwo patriotyczne" w "Paryżewie albo Londku"... Będzie łatwiej po wyludnieniu terytorium robić za patriotę....To już jakby było przerabiane...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 11 marca 2024 12:57
11 marca 2024 13:01

Aktywność Francuzów wróży jak najgorzej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 11 marca 2024 12:10
11 marca 2024 13:02

Nie wiem, nie oglądam telewizji

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 11 marca 2024 10:15
11 marca 2024 13:14

Kibice niestety wciąż i wciąż przychodzą płacąc za bilety choć widowisko jest takie, że oczy krwawią. Do tego jeszcze płacą swoim czasem i pracą za oprawy meczowe, które są o wiele ładniejsze od samej kopaniny. Wszędzie grupy rekonstrukcje i memy.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Autobus117 11 marca 2024 12:10
11 marca 2024 13:16

Tak, Kosiniak ich oficjalnie wyprowadził na pierwszym spotkaniu w telewizorze.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 13:22

Milicja,czy obecnie policja jest tak w swojej strukturze wymodelowana,że jest zawsze lojalna wobec władzy,a trzeba spojrzeć prawdzie w oczy,że skłonności w genach ma i miała do obecnej władzy. "PiS deklaruje lojalność wobec ziemi. To ważna deklaracja, nie wiadomo tylko czy dotrze do wszystkich rolników " -

Pierwsi dotrą jednak w swojej lojalności przygłupy i pałka policjanta ,bo to metoda sprawdzona w tej niby walce z ekologią matki Ziemi. Jakże to?...krówki pierdzą,wydalając trujące gazy,nie mówiąc o ziemii ornej gdzie rolnikowi brak nauki czym ją ekologicznie pochrzcić .Oligarchia to wie ,a jakże ,jak to-to uprawiać.

No już brak mi siły i koncepcji na idiotyzmy strategiczne znanych profesorów... Dorzucam kilka plusów,ale tylko jest jeden...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 11 marca 2024 13:01
11 marca 2024 13:24

Ciekawe czy działalność ministra Sikorskiego mieści się w strategii francuskiej czy niemieckiej wobec Rosji. Tzn czy w rządzie jest jedność moralno-polityczna jak się mawiało za nieboszczki komuny. Bo w jedność moralno-polityczną pomiędzy Francją a Niemcami w zagospodarowaniu Ukrainy trudno uwierzyć ale  consensus co do Księstwa Warszawskiego jest możliwy. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 13:25

"Co jakiś czas idioci, bo trudno ich nazwać inaczej, umieszczają w sieci sondaże uliczne, których celem jest kompromitacja młodych ludzi, pytanych o to, czy będą bronić kraju w razie wojny."

 

Ten trynd został chyba zinicjowany już parę ładnych lat temu przez Cejrowskiego, który oświadczył że gotów jest zginąć w okopach w obronie ojczyzny.

Oczywiście zaraz skontrowała go Maria Peszek, która oświadczyła że on granatów przenosić nie będzie.

Czas upływa, a dzieci po staremu lepią babki w piaskownicy.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 11 marca 2024 13:14
11 marca 2024 13:26

I tak będzie dopóki Boniek nie zamknie oczu

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @peter15k 11 marca 2024 13:24
11 marca 2024 13:28

Ja bym pochopnie nie skreślał Amerykanów

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 11 marca 2024 13:25
11 marca 2024 13:29

A jak nie wykopią okopów to Cejrowski powie, że to kpina nie wojna i wyjedzie do Ekwadoru

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 13:29

" Kto ma wokół siebie najwięcej lojalnych współpracowników? Myślę, że Donald Tusk."

 

Pokazywali w telewizji migawkę, jak Tusk przechodził wzdłuż szeregu swoich ministrów czy innych urzędników i ściskał z uśmiechem ręce.

A oni wyprostowani jak struny, ryje uśmiechnięte.

Jakby im kazał to z ręki by mu jedli.

Ten serwilizm jest powszechny, choć ma różne natężenie.

U obecnej władzy największe chyba.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Czarny 11 marca 2024 10:13
11 marca 2024 13:31

Moze  i  nie  najwyzszych,...

...  ale  trafna  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 11 marca 2024 13:29
11 marca 2024 13:32

"A jak nie wykopią okopów to Cejrowski powie, że to kpina nie wojna i wyjedzie do Ekwadoru"

 

Jest wielu ludzi w Polsce którzy z przyjemnością oglądają Cejrowskiego.

Moja siostra jest nim zachwycona.

Bo chodzi na bosaka z kubkiem zsiadłego mleka.

Prawica, czyli swój chłop.

Warta prawica lewicy, a lewica centrycy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 11 marca 2024 13:28
11 marca 2024 13:36

"Ja bym pochopnie nie skreślał Amerykanów"

 

Uważam że Amerykanów bezwzględnie nie należy skreślać.

Skreślajmy, i to takim grubym flamastrem, Francuzów, Niemców, ale nie Amerykanów.

Poczekajmy na razie cierpliwie do listopada.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 11 marca 2024 13:29
11 marca 2024 13:42

On chyba na wszelki wypadek już jakiś czas temu wyjechał. W razie czego to będzie się starał o wizę by do tych okopów wrócić ale nie wiadomo czy mu urzędniki dadzą bo on z nimi ma na pieńku emocjonalnym.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 11 marca 2024 13:32
11 marca 2024 13:42

No tak, kobiety są bezbronne wobec takich demonstracji, stąd ciągła popularność zawodu oszusta matrymonialnego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 11 marca 2024 13:42
11 marca 2024 13:44

No i wiadomo, że wśród tych urzędników same szpiegi, w dodatku wiedzą, że jak się Cejrowski pojawi na froncie, wróg od razu da nogę...Nie wypuszczą go więc, żeby dać ruskim więcej forów. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 11 marca 2024 13:28
11 marca 2024 14:09

Też nie sądzę aby pozwolili harcować Francuzom i Niemcom nawet po wyborze Trumpa.. Na razie "tytani Europy"  chcą wykorzystać "wielką smutę" w USA poprzez fakty dokonane...

zaloguj się by móc komentować

stachu @onyx 11 marca 2024 13:14
11 marca 2024 14:44

Swoją drogą ciekawe kto wymyślił te oprawy meczowe. Łażą w czasie przerwy zbierają co łaska na oprawy meczowe. Z podskakiwaniem, co to uprawiał je z trudem Giertych, też spotkałem się na meczu; "hopsa, hopsa, kto nie skacze ten z ...". Czy to ma zastąpić aktywność polityczną i wszelką inną. Cały ten biznes "sportowy" z tego korzysta, a może i inspiruje, sprzedaż gadżetów, zakłady, itp. Mistrzami w telewizyjnej propagadzie sportowej są anglosasi, hymny klubowe przed meczem, zbliżenia na twarze kibiców w sytuacjach "dramatycznych" i obowiązkowo trener łążący wzdłuż linii boiska, parkietu, i jego teatralne reakcje. To buduje lojalność kibiców.

PIS też próbuje budować poparcie, a zostały mu tylko marsze i miesięcznice. Nawet nie powinni próbować naśladować protestów w stylu PO, bo to sie nie uda. Przecież emeryci nie będą wyzywać policjantów. Demokrają ktoś musi zarzadzać, jak mówią wtajemniczeni, ale nie zawsze się to udaje, bo elektorat czasami nie da się oszukać, jak to było w przypadku Trumpa.

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 15:40

Ci którzy marzą o wojnie są przekonani o wielkiej jumie na jaką ona pozwoli. Stąd właśnie lenie i nieudacznicy pragną jej najbardziej ku swojej zgubie. Nie wiedzą co dalej zeobić gdy wezmą do ręki tę skrzynkę z kasy fiskalnej, pełną pieniędzy. Nie rozumieją, że musieliby działać w zorganizowanej grupie przestępczej by mieć choćby cień szans. Liczą na swój spryt, który jest jedynie projekcją. Najgorszą rzeczą jaką słyszałem są jednak twierdzenia, że wojna jest czymś dobrym. Niektórzy moi rówieśnicy twierdzą, że zło bierze się z dobrobytu, a wojna jako przeciwieństwo dobrobytu, spowoduje, że ludzie staną się lepsi z powodu biedy i nędzy. Oczywiście to również projekcja ich wyobraźni.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 17:15

Przy okazji protestów "wściekłych macic" podczas lockdownu covudowego w niektórych mediach przbijało się że ówczesny komendant naczelny policji Jarosław Szymczyk dopuścił do sytuacji gdy policja nie reagowała na dewastacje świątyń a brutalnie biła przypafkowych ludzi podczad marszu 11 listopada. Ten Szymczyk to spad po czasach PO(BYŁ wojewódzkim komendantem). Władze pis (czyli  sam Kaczyński) uznały że był cichy i grzeczny i nadaje się na szefa policji. A on obstawił wzzystkie komendy wojewódzkie swoimi ludzmi. I potem nie można go było id razu z tego powodu odstawić. Wg. Pokątnych głosów policjantów liczono na wyczyszczenie góry aby odblokować ścieżki awansu tak jak to zrobił Macierewicz w wojsku. Nie zrobiono tego i to się srogo zemściło. Kolejny personalny sukces Kaczyńskiego ten Szymczyk. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Nova 11 marca 2024 17:15
11 marca 2024 17:59

Myślę,że takich cichych grzecznych spadów po PO było więcej,a pan Szymczyk był idealnym grzecznym spadem z wykształceniem ,praktyków i w sile wieku---- dla kształtujących się formacji politycznych(ciocia wiki zawsze coś tam przemyci) https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaros%C5%82aw_Szymczyk

Na poczatku Transformacji widywałam dzielny aktyw partyjny,koniecznie w pierwszych ławkach kościelnych i z fasonem rzucającym datki na tacę grzecznie,na wydatki kościoła....Co niektórzy bili się w klaty,aż dudniło ,nie tylko w kościele... to też odrobinkę jakieś struktury lojalności...co los przyniesie...i w którą stronę wiatr zadmucha...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 18:09

Skoro wspomniałeś o kampanii to tylko dodam, że o kampanii samorządowej w przypadku PiS w tym roku można zapomnieć. Poniżej rad powiatów w gminach albo w ogóle nie startują i tylko wchodzą w jakieś koalicje ewentualnie, albo biorą z łapanki kto jest pod ręką żeby tylko listy zapełnić. Po prostu odpuścili sobie startowanie do samorządów. Ja się temu nie dziwię i popieram, bo tak jak @Orjan napisał: nie ma sensu sikać pod wiatr, bo tylko się człowiek obleje.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
11 marca 2024 18:17

Gdy bedzoe wojna to nikt nie ucieknie z kraju, bo natychmiast zamkną granice. A potem brda wypuszczac tylko tych, co pracuja za granica i maja rodzine w Polsce na utrzymaniu. Pytanie jest wiec idiotyczne podwojnie. 

Co do aktywnosci Francuzów, to jest to troche mylace. Otóż śmiem twierdzic, ze to Amerykanie wzieli Francuzów za kokarde i nakazali im robic pod swoja flaga interesy na rzecz USA. Oczywiscie za wynagrodzeniem. Widze to wyraźnie i sie zastanawiam, z jakich wzgledow USA posluguje sie francuskim powiernikiem? Narazie nie mam pojecia.

USA nikt z Europy nie wypchnie...nawet Anglia. Gadka, ze tego chce Francja i Niemcy to wymysły potluczonych. Widac, ze kapital amerykanski juz zaczyna powoli wychodzic z Niemiec i bedzie sie przenosil na wschod i poludnie Europy. Ostatni Tesli wylaczyli prad. Elin Musk od razu podal, ze straty sa 9-cio cyfrowe. Co to znaczy? To znaczy, ze Amerykanie rozpozzeli tworzenie pretekstow do wyciśniecia z Niemiec swoich "odszkodowań". A to oznacza, że grób dla Niemców juz wykopano. Tylko oni caly czas myślą naiwnie, że to dla Polski.

Wczoraj podan9, ze w Tosji zaczeto reglamentowac paliwo. Odicjalny powod to chec zahamowania zwyżki cen, bo rafinerie ulegaja uszkodzeniu wskutek ukraińskich atakow (w podtekscie w wyniku atakow polskich dronów). Czego tu sie więc, kurza twarz, bac? To Ruscy sie boja i dlatego nas strasza oficjalnie przez Putina oraz przez te agenture "prawicowo- patriotyczna". A sondaze to jeden z elementów tego rozpaczliwego zastraszania. Rizpaczliwegi, bo Rosja wie, że nie może nas zaatakowac tymi swymi rakietami (o ataku piechoty i czolgow z lotnictwem to moga sobie tylko pomarzyc), gdyz zwyczajnie wtedy i na nia spadna "niezidentyfikowane obiekty latające".  

 

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @Kuldahrus 11 marca 2024 18:09
11 marca 2024 18:18

Kandydat prawdopodobnie sam musi opłacić reklamę, a tam gdzie od lat wygrywa koalicja 13 grudnia to wyrzucanie pieniędzy. Tam gdzie mają szanse, tam ich widać.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @BTWSelena 11 marca 2024 13:22
11 marca 2024 18:20

Jestem rolnikiem, i mam powody i dowody, że PIS może tę deklarację w buty schować. Zapominacie wszyscy, że ci protestujący rolnicy, to dobrze wykształcona i znająca sie na swoje robocie grupa społeczna i wsród ogółu pobierającyh dopłaty stanowi już tylko około 25 %. Tylko ona produkuje na rynek, i właśnie ona z intensywną produkcją jest okradana i doprowadzana do bankructwa. Zarówno przez KO, jak i PIS. Za nią poleci w niebyt całe otoczenie rolnictwa, co już się dzieje. Korporacje już nadchodzą. Smacznego.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 11 marca 2024 13:32
11 marca 2024 18:21

Centrycja to wszyscy wyborcy robieni własnie w ową "centrycję"..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @olekfara 11 marca 2024 18:20
11 marca 2024 18:25

Tu, gdzie mieszkam bylo sporo polucji pilnujacej przejazd rolnikow. I odnioslem wrazenie, ze policja, czyli rzad, pomaga rolnikom w robieniu tych demonstrAcji. 

Osobiscie uwazam, ze orawdziwy cel tychze jest ukryty, ale jyz go napisalem tydzien temu - to jest prooagandowe userzenie w Ukraine i prezent dla Rosji.

zaloguj się by móc komentować

stachu @OjciecDyrektor 11 marca 2024 18:25
11 marca 2024 18:29

A ja myslę, że to wsparcie dla rządu w rozmowach z USA.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @OjciecDyrektor 11 marca 2024 18:25
11 marca 2024 18:32

Zgodnie z ustawą  policja ma zapewnić bezpieczeństwo protestującym. Każdy może zgłosić protest.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stachu 11 marca 2024 18:18
11 marca 2024 18:39

To prawda i jakby zrobili inaczej to by był duży błąd moim zdaniem. Chociaż w poprzednich wyborach samorządowych kiedy mieli dobrą koniunkturę to jakoś wydaje mi się bardziej naciskali nawet tam gdzie mieli małe szanse, że przynajmniej jakieś plakaty były i weryfikacja kandydatów na listach, a teraz już nie ma mowy o tym.
No, ale tak jak napisałem popieram to, bo nie ma sensu kopać się z koniem, lepiej odpuścić na ten moment niż robić fuszerkę po to żeby pokazać że "coś" się robi dla samego pokazywania.

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @olekfara 11 marca 2024 18:20
11 marca 2024 18:40

Czyli nie liczą się w wyborach. Mogą głosować na konfederację i lokalne koalicje, bez wpływu na oglny wynik wyborów. Jedyny wpływ tej grupy, to oddziaływanie propagandowe na telewidzów.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @stachu 11 marca 2024 18:29
11 marca 2024 18:43

Raczej prezent rządu polskiego dla amerykańskich korporacji

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @olekfara 11 marca 2024 18:20
11 marca 2024 18:52

Mogę zrozumieć szanowny Olku,--gorycz którą czujesz,że pisowcy zrobili tak mało dla rolników.Co nieco orientuję się w kwestii jak było 8 lat temu i po 8 latach na wioskach tych biednych,bezradnych i bogatych. Ale niby dlaczego PiS miałby stanąć ,zwłaszcza teraz ,po stronie "globalnego ocipienia"-jaki szykują globaliści zbiorowo dla wszystkich.?...przecież to właściwie kolektywilizacja rolnictwa innymi metodami niż stosował Stalin,ale podobna w strukturze...

Trzeba się przyjrzeć jak państwa głosowały w zbiorowych pakietach w Unii nad tym debilnym FIT FOR 55 i kto mógł się wtedy wyłamać..To niczego nie usprawiedliwia,ale przecież nie dotyczy tylko polskiego rolnictwa... Przecież cały czas chodzi o sprytne manewry Korporacji: uda się ,czy nie i dalej trwa ta wojenka i proszę nie życzyć nikomu w tej kwestii smacznego. Stalin nie dał rady rolnikom,we wszystkich wasalnych republikach ,to i Korporacje się udławią. Dzisiaj rolnik często jest wykształconym inżynierem,a nie maca już kurek, czy raczą znosić jajka....

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 11 marca 2024 18:25
11 marca 2024 19:11

No niech da pan już spokój z tymi podejrzeniami i pomaganiem policji --w sprawie protestów rolników. To nie pojedynczy Diduszko ,który udawał trupa prawie...lub nawiedzone feministki,które na szczęście miały spodnie kopiąc na leżaka w bramy,no ale wtedy to była pisowska policja. No chyba,ze teraz policja w Warszawie tak tylko zabawiała się dla wprawy,z rolnikami aby pomóc Tuskone w ciężkim sprawowaniu rządów,bo chuligaństwo rolnicze  się rozpanoszyło?..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 11 marca 2024 19:11
11 marca 2024 19:29

Policja wykonuje rozkazy. Pytanie czyje?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 11 marca 2024 19:29
11 marca 2024 19:55

Ja szanuję pana "nos " w wielu sprawach,w których ma pan rację,ale daj pan spokój z teorią spiskową w/s pałowania rolników.Ja pomijam czyje rozkazy wykonywali prowokatorzy,ale akurat policja w takiej ilości na ulicach Warszawy miała polecenie zgodne do zgłoszonych protestów. Jeżeli intencją jakiejś tajemniczych motywów ,tajemniczej ukrytej opcji,miało być to prezentem dla Rosjan to nie dajmy się ponosić fantazji.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 11 marca 2024 12:57
11 marca 2024 20:10

Nie  sadze,  ze...

...  to  ,,moc,,  synusia  bigZbig`a  ma  taka  sile  anihilacji  !!!

To  sa  w  wiekszosci  niesamodzielne  GAMONIE,  a  wielce  zaprzedane  byciu  przy  korycie,...  smierdzace,  PATENTOWANE  LENIE  bez  wiedzy  i  wyobrazni...  i  nic  wiecej.  Nie  ma  sensu  tego  DZIADOSTWA  dowartosciowywac,...  zawsze  lepsza  jest  NAJGORSZA  PRAWDA  niz  UDAWANIE.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 marca 2024 13:26
11 marca 2024 20:18

Kto  by  pomyslal,  ze...

...  Zibi  wezmie  sie  za  tiwi...  ciekawe,  kto  mu  tego  ,,pomysla  spSZedal,,  bo,  ze  sam  wymyslil  to  nie  wierze  !!!

Coz,  nadmiar  kasy  mocno  wali  na  PUSTY  leb,  Zibi`emu,

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 marca 2024 13:29
11 marca 2024 20:20

Tak,...

...  ,,na  bosaka,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 11 marca 2024 13:36
11 marca 2024 20:25

Tak,...

...  Franki  sa  calkowicie  OUT  i  WON  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @olekfara 11 marca 2024 18:20
11 marca 2024 20:46

To  znaczy,  ze...

...  poleca  w  NIEBYT  te  rozne  lang`i,  beger`owe  z  synowymi  albo  ardanowski`e  NIEROBY,  a  ZLODZIEJE  ZONDowe  co  to  ten  SYF  nam  i  drobnym  rolnikom  ZGOTOWALI  !!!

Przez  cale  lata  podpisywali  wszystko  JAK  LECI,  kazdy  smiec  co  wyszedl  z  Brukseli  byl  przez  nich  zadekretowany...

...  jak  by  nie  bylo  to  jednak  jakas  SPRAWIEDLIWOSC  SIE  DZIEJE...  zwlaszcza  im  ZLODZIEJOM,  SPRZEDAWCZYKOM  i  TARGOWICY  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 11 marca 2024 18:25
11 marca 2024 20:51

Dokladnie  tak,...

...  dzisiaj,  teraz  te  protesty  sa  STRASZNIE  DETE...  i  wlasciwie  ,,po  herbacie,,.  Te  wszystkie  ,,rozmowy,,  strony  ,,ZOND`owej,,  z  protestujacymi  sa  tylko  SMIECHU  WARTE...  i  POLITOWANIA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @stachu 11 marca 2024 18:29
11 marca 2024 20:57

Ta  dziejaca  sie  SCHIZOFRENIA...

...  to  ma  byc  to  ,,Fsparcie,,  dla  ,,ZONdu,,  !?!?!

 

Ludu,  moj  ludu,...  ogarnij  sie,

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 11 marca 2024 20:57
11 marca 2024 22:22

Wsparciem klasycznym dla rządu jest ta nasza miłośnica -lewica..i jej naczelne hasło pt "aborcja"... droga Paris ........Wszystkie posłanki i poślice nie mogą się doczekać 11 kwietnia i taki cudowny talent jak ważny marszałek Hołownia oberwał ciężko wy***** j... od ważnej postaci Żukowskiej.Więc po tej podniosłej uchwale,czy nawet ustawie ,która jeszcze nie "nadejszła"--- wszystkie nawiedzone poślice zaczną zachodzic w ciążę aby dokonać upragnionej aborcji....tak są zdesperowane......a telewizje aż drżą od tych wielkopomnych wieści.

Nasz gospodarz pisze o sondażach ulicznych ,którego celem jest obniżenie poziomu komunikacji społecznej do dna,a ja dzisiaj rzuciłam pilotem w telewizor... nie wychodząc na ulicę...,bo takie dno !

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @MarekBielany 11 marca 2024 22:42
11 marca 2024 22:45

e tam boniek.

 

To prawie pół wieka temu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 11 marca 2024 22:22
11 marca 2024 22:48

W  sumie...

...  to  dobrze  mu  powiedziala,...  ale  ona  jest  druga  W  KOLEJCE,  zaraz  po  nim  do  tego  wypier****nia  !!!

 

To  DZIADOSTWO  ,,ZONdowe,,  zaraz  padnie  NA  RYJ,...  tak  samo  jak  we  Francji,...  ten  sam  ,,modus  operandi,,.  Puste  jak  beben  i  zbankrutowane  SATANISTYCZNO-MASONSKIE  DZIADOSTWO  francuskie  3  ostatnie  dni  ,,sFientowalo,,  w  telewizorze  ,,legalizacje,,  aborcji,...  coz,  Pan  Bog  mocno  nas  doswiadcza,  ale  tylko  po  to  zebysmy  przez  NIEGO,  w  NIM  i  z  NIM  konsekwentnie  i  z  wielka  determinacja  WYTRWALI...

...  i  zwyciezyli.

 

Tylko  tak  to  sobie  tlumacze,  

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarekBielany 11 marca 2024 22:45
11 marca 2024 22:54

Stanoski...

...  ,,zaoZe,,  tego  WEZA  !!!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
12 marca 2024 00:19

Tego nigdy nie robi Tusk. Jeśli sytuacja jest groźna, albo grozi kompromitacją Tusk wysyła ludzi, a sam znika. I to jest zachowanie polityczne i zdrowe. Ono może być uznane za naganne ze względu na lojalność wewnętrzną i powszechnie akceptowane zasady moralne, ale w grupie zarządzanej przez Donalda Tuska lojalność wewnętrzna dotyczy tylko samego Tuska. Jak tam się sprawy kotłują pomiędzy innymi członkami i członkiniami grupy, nie ma znaczenia.

Przeciez to bandytyzm w bialy dzień, a nie żadna polityka już. Czy ty to potrafisz zrozumieć wreszcie?  Sorry ale inaczej się już nie da.

________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
12 marca 2024 00:43

Nikt bowiem nie złoży lojalności wobec krwi. Nie zrobi tego nawet Grzegorz Braun.

Naprawdę? A skąd ty to wiesz?

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
12 marca 2024 00:58

A wystarczy to i tyle:

Ps 30,2.4-6.11-12a.13b)
REFREN: Sławię Cię, Panie, bo mnie wybawiłeś

Sławię Cię, Panie, bo mnie wybawiłeś
i nie pozwoliłeś mym wrogom naśmiewać się ze mnie.
Panie, mój Boże, z krainy umarłych wywołałeś moją duszę
i ocaliłeś mi życie spośród schodzących do grobu.

śpiewajcie psalm wszyscy miłujący Pana
i pamiętajcie o Jego świętości.
Gniew Jego trwa tylko przez chwilę,
a Jego łaska przez całe życie.
Płacz nadchodzi z wieczora, a rankiem wesele.

Wysłuchaj mnie, Panie, zmiłuj się nade mną,
Panie, bądź moją pomocą.
Zamieniłeś w taniec mój żałobny lament;
Boże mój i Panie, będę Cię sławił na wieki.

________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
12 marca 2024 01:21

I aby nie bylo. Nie jestem Alfą i Omegą. Siedzę na tej wyspie i patrzę. I czasem coś napiszę.

A każdy jest kowalem swojego losu. I tyle.

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
12 marca 2024 01:28

I dlaczego nie muzyka:

__________
zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 11 marca 2024 18:17
19 marca 2024 15:21

> USA nikt z Europy nie wypchnie...nawet Anglia. Gadka, ze tego chce Francja i Niemcy to wymysły potluczonych. Widac, ze kapital amerykanski juz zaczyna powoli wychodzic z Niemiec i bedzie sie przenosil na wschod i poludnie Europy.

Pod Konstancą nad Morzem Czarnym powstaje największa baza NATO w Europie

"Władze Rumunii rozbudowuje bazę lotniczą Mihail Kogalniceanu pod Konstancą nad Morzem Czarnym – informują rumuńskie media. Szacowany koszt kompleksu, który ma stać się „stolicą NATO” w Europie i największą bazą Sojuszu na kontynencie, to 2,5 mld euro. Docelowo pomieści 10 tys. żołnierzy oraz ich rodziny."

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 19 marca 2024 15:21
19 marca 2024 20:53

I jeszcze trzeba dodać, że mocno rozbudowywany jest port w Konstancji i.powstaje nowy od zera niedaleko niej. M. Czarne będzie znowu najważniejszym akwenem, tzn. przrz który będą przebiegać najwazniejsze szlaki (bo od czasu rozbiorów Polski M. Czarne było marginalizowane handlowo, co nie oznacza, że nie było ważne - bo było, gdyż włożono olbrzymią pracę i siły w to, aby M. Czarne zaorać). 

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 19 marca 2024 20:53
19 marca 2024 21:21

No i Via Carpatia bedzie miala odnoge do Konstancy :)

O ile Ryzy z ekipa nie dostana polecenia blokowania/opozniania tej inwestycji.

Nie wiem jak kraje na poludnie od nas podeszly do tematu, czy cos robia czy temat "lezy".

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować