O sposobach rozumienia misji portalu SN
Najważniejszą zaletą portalu Szkoła Nawigatorów jest to, że zalogowani tu autorzy, nie biorą udziału w sformatowanych dyskusjach. To jest także największy problem dla tych, którzy takie dyskusje formatują. Władza bowiem, prawdziwa władza, zaczyna się od opanowania umysłów ideami. Te zaś zawsze muszą być szlachetne i wzniosłe. To zaś oznacza tyle, że muszą być jak najbardziej oddalone od konkretów, okoliczności faktycznych i zależności, w których udział biorą żywi ludzie ze swoimi problemami. Formatowanie przekazu to zadanie mediów, służb specjalnych i organizacji globalnych. Jego najważniejszą cechą jest dążenie do całkowitej szczelności, przy jednoczesnym zachowaniu pozorów pluralizmu. Pułapką w jaką wpadają ludzie i organizację formatujące przekaz jest zwykle pycha, która powoduje utratę czujności. To znaczy od czasu do czasu macherom od narracji wydaje się, że ludzie są już tak głupi, że można im pozwolić na to, by mówili co chcą. Kiedy się zorientują, że jednak nie, że to oni są durniami, usiłują zatrzymać dynamicznie wyrażane poglądy i opinie nie mające nic wspólnego z proponowanymi przez nich formatami. To jest trudne, ale nie niemożliwe. Nie opisujmy teraz metod, jakimi operacja ta może zostać dokonana, ale skupmy się na ideach, które poprzez formaty transportowane są do mózgów. Najważniejsza z nich to idea wolności słowa. Wszyscy zamordyści, jeden w drugiego, wszyscy manipulatorzy, domagają się wolności słowa. Dla wszystkich. W praktyce oznacza to wolność słowa przez nich dystrybuowanego. Bo ani na moment nie możemy tracić z oczu faktu podstawowego, to znaczy relacji pomiędzy emitującym komunikaty, a odbiorcą, która to relacja opisana jest jednym słowem – dystrybucja. Jeśli zaczniemy słuchać o wolności słowa, oddamy się w niewolę dystrybutorów słów, które uznane zostaną za wolne. Co z innymi słowami? One zostaną uznane za nieistotne w najlepszym razie, albo za szkodliwe dla wolności w wypadku najgorszym. Nie ma zaś wolności dla wrogów wolności jak powiedział Saint-Just.
Żyjemy w epoce post rewolucyjnej, a co za tym idzie mamy pozwolenie na demaskowanie pseudowolnościowych ideologii. To przychodzi nam łatwo i bez kłopotu, albowiem mamy liczne przykłady takich manipulacji, czy to z czasów komuny, czy z czasów dawniejszych. Wszystkie one mają dziś charakter rozrywkowy. Informacja bowiem jest rozrywką przede wszystkim. Potem zaś jest paralizatorem i narzędziem władzy. Tego jak władza nad umysłami realizowana poprzez dystrybucję informacji działa dzisiaj, wiemy trochę, ale nie zbyt wiele. Dowiedzielibyśmy się więcej gdyby portal SN rozrósł się bardziej i dystrybuował produkowane tu informacje i modyfikacje narracji obowiązujących, na szerszym nieco rynku. Na razie jednak jesteśmy zbyt mali, żeby zająć się nami poważnie. Nie znaczy to, że nie są podejmowane próby zdezawuowania albo przejęcia pojawiających się na tym portalu narracji. One są podejmowane bez przerwy, a różnią się tylko stopniem nasilającej się histerii. Tylko bowiem histeria może tu cokolwiek poradzić. Zbyt wielu dorosłych i doświadczonych ludzi, wykonujących poważne zawody się tu zebrało, by komukolwiek, nawet bardzo wytrawnemu manipulatorowi udało się przekonać ich do czegoś. Dlaczego ci ludzie tu siedzą? Po co piszą i komentują? Otóż czynią to dlatego, że nie są tu oszukiwani. To znaczy, nie ma niebezpieczeństwa, że ja nagle przebiorę pozę Katona i zacznę wygłaszać jakieś ciekawe, ale wtórne komunikaty, a na koniec okaże się, że wszystko to zmierzało ku temu, by uwiarygodnić mnie w oczach macherów od polityki, bo właśnie postanowiłem zapisać się na jakąś listę wyborczą. Takich rzeczy tutaj nie ma i wszyscy to wiedzą.
Póki co jedyną metodą jaką można zastosować wobec zebranych tutaj ludzi jest histeria stosowana na przemian z kokieterią. Od czasu do czasu pojawiają się tutaj osobnicy, którzy już na samym wstępie deklarują swoją wyjątkową delikatność, wrażliwość, chęć współpracy ze wszystkimi dookoła, a także to, że są depozytariuszami jakiejś prawdy powszechnie obowiązującej. Nie są nimi w istocie, bo takimi staliby się dopiero po ujawnieniu swojego imienia i nazwiska. Póki tego nie zrobią są jedynie dystrybutorami histerii, którzy pojawiają się tu w nadziei na zdewastowanie jednej czy drugiej dyskusji. Przypadków takich jest sporo i one zawsze są traktowane w jeden sposób – usunięciem z tego miejsca. Potem zaś pada seria zarzutów dotyczących wolności słowa i jej ograniczeń na naszym portalu. Powtarzam jeszcze raz – nie ma tu miejsca dla domokrążców handlujących zleżałym towarem, który opylają masowo w mediach cwaniacy od moderowania przekazu globalnego. Nie będzie tu więc żadnej dyskusji o aborcji, nie będzie peanów na cześć Mary Wagner i nie będzie gawęd o tym, czy małżeństwa homoseksualne są fajne czy nie fajne. Wolałbym także, wiem, że to trudne dla ludzi, którzy ze wszystkich sił starają się zwrócić na siebie uwagę, żeby oryginalne i ważne dla wszystkich tutaj dyskusje nie były z miejsca zamieniane w sieczkę. To znaczy, na przykład, żeby dyskusja tocząca się wokół odkryć Betacoola, nie była przez nikogo – bo to tak fajnie – przerabiana na kokieteryjną bieżączkę. Bo mamy przecież wolność słowa, prawda? I każdy może się wyjęzyczyć. Oczywiście, że każdy, ja też. Powtarzam więc – jeśli ktoś nie pojawił się nigdy i nigdzie osobiście, a korzystając z anonimowości w sieci, domaga się szacunku, uznania, czy czego tam, a przy tym jeszcze wygłasza poglądy, które służą temu jedynie, by zaśmiecać ten portal, ten sam jest sobie winien.
To samo dotyczy osób, które domagają się, by prowadził jakieś dyskusje z przedstawicielami tak zwanej prawicy i ustosunkowywał się do produkowanych przez tych ludzi fikcji. Nie będę tego robił, albowiem wszyscy oni są, jak jeden, wyłącznie próbą uszczelnienia obowiązujących formatów. To znaczy sprawy muszą być tak poukładane, żeby każdy powielany masowo komunikat był dystrybuowany przez koncesjonowanego i wyznaczonego sprzedawcę. Do tego celu służą różne narzędzia, a najprostszym z nich jest wsparcie tak zwanych autorytetów. Te zaś rodzą się zwykle w tym samym miejscu – na pograniczu mediów, akademii i polityki. I tak prof. Żaryn może wychwalać Patlewicza, albowiem ten ostatni został mianowany domokrążnym sprzedawcą idei prawicowych i demaskujących przeniewierstwa lewicy. Całe szczęście ludzie formatujący przekaz masowy nie mogą unieważnić akademii i produkowanych tam treści, które są poza ich zasięgiem, a także poza formułą dystrybucji przez nich proponowaną. Mogą je tylko ograniczać, co się dzieje na naszych oczach i jest częścią globalnej „walki o dostęp do wolnego słowa”.
Jeśli miałbym to wszystko teraz uprościć i sprowadzić do jakiejś syntetycznej formuły, rzekłbym, że oto przepoczwarzona rewolucja, sięga – poprzez masowy system dystrybucji – który sama wytworzyła, po idee kontrrewolucyjne. Przekuwa je według swoich wzorów i puszcza na rynek, ku radości frajerów i gamoni. No i ku zadowoleniu wynajętych dystrybutorów. Moja odpowiedź na to jest jedna – pocałujcie mnie w dupę. Nie z nami takie brunnery. Jeśli zauważę jakieś takie prowokacje, spotka się to z reakcja natychmiastową.
Dziękuję za uwagę.
tagi: propaganda misja dystrybucja przekaz informacja narracja
![]() |
gabriel-maciejewski |
10 października 2019 09:42 |
Komentarze:
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 10:24 |
Ha ! - jasno ,czytelnie i dosadnie. Pokusa "uczonych " rozważań filozoficzych i oceny z perspektywy czasu "partyjniactwa" i ich wysokiego morale wprawiła mnie w osłupienie,że tutaj coś takiego ma miejsce. Oczywiście pod pana"nosem". Chyba o to chodziło tej paniusi. Śmiem twierdzić,że na początku nie tylko ja dałam się nabrać....Spór jest istotną częścią tego portalu,lecz nie na przemycaniu zbuków.... Czytam i słucham uważnie.. i bez wazeliny...jesteście potrzebni...
![]() |
gabriel-maciejewski @BTWSelena 10 października 2019 10:24 |
10 października 2019 10:25 |
Jakiej paniusi?
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 10:28 |
Dziękuję za kolejny ważny tekst!
Teraz uderza się też sformułowaniem: nie ma tolerancji dla przeciwników tolerancji.
PS
Nie wiedziałem, że taki jest "rodowód" (Saint-Just) tego stwierdzenia.
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski 10 października 2019 10:25 |
10 października 2019 10:37 |
@Nana..tak wyrazista,ż zapadła mi głęboko w pamięć... ale to tylko moje wrażenie,pewnie...
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 10:47 |
jesteś w super formie
![]() |
gabriel-maciejewski @BTWSelena 10 października 2019 10:37 |
10 października 2019 10:54 |
Okay...zapomniałem o niej
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 10 października 2019 10:47 |
10 października 2019 10:54 |
Wręcz przeciwnie
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski 10 października 2019 10:54 |
10 października 2019 11:18 |
A ja nie zapomniałam.Przyznać muszę,że po trosze to moja prywata.To "wysokie morale partyjniactwa"wbijane były mojemu dziadkowi tak skutecznie,że po dwuletnim pobycie ,jak wyszedł to pluł krwią,a w rok później zmarł.Dlatego ścigam nieubłaganie taką ocenę...
![]() |
valser @Andrzej-z-Gdanska 10 października 2019 10:28 |
10 października 2019 11:34 |
To juz panie grajo dluzej niz trzysta lat. O nietolerancji dla przeciwnikow tolerancji pisal John Locke w "Listach o tolerancji". 1689.
Wylaczyl z tego katolikow, gdyz uwazal, ze oni sa pierwszymi wrogami, ktorzy beda chcieli zniesc ta zasade.
![]() |
gorylisko @valser 10 października 2019 11:34 |
10 października 2019 12:45 |
to jest najciekawsze, że z tą tolerancją to nawet dla ludożerców jest, tolerancja dla katoli niet... ciekawe, że w ramach tolerancji i demokracji w zsrr ludzie się zjadali...kiedy zaczna się zjadać w jewropie ? jak totalnie wygra opcja likwidacji przemysłu mięsnego i zapanuje wszechświatowy weganizm...zaś spurek ubrana w seksowne oficerki z pejczem w ręku przy współudziale pani holland jak ministry kultury zaprowadzą raj na ziemi jak diabli... zdaje się w Kambodży już to grali...
![]() |
gorylisko @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 13:13 |
panie szef a niejaki Ewaryst ? odnoszę wrażenie, że PiS i Kaczyński to jakaś obsesja dlań... inna sprawa, że wielu ludziom media już tak sformatowały umysły, że kaczyński stał się dla nich jakimś hobby w sensie ujemnym... czyli obsesją... ale tak z ciekawości, dlaczego go pan tu trzyma ? czy to jakaś autoszczepionka ? a może jest to przeciwwaga dla mojego małpiego rozumku... tak sobie tylko pochlebiam... wreszcie się wyspałem to i świeże myśli przychodza do łba... chciałoby się powiedzieć do końskiego łba... ale skoro zapisałem się do naczelnych...
![]() |
mithrandir @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 13:18 |
W ramach formatowania przekazu: wchodzę na tłitera a tam Nobel dla Olgi Tokarczuk.
Chyba podpada to pod działanie organizacji globalnych...
![]() |
Vesuvio @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 13:31 |
OLGA TOKARCZUK NIECH ŻYJE!!
![]() |
gabriel-maciejewski @gorylisko 10 października 2019 13:13 |
10 października 2019 13:41 |
Każdy ma jakieś obsesje
![]() |
gabriel-maciejewski @Vesuvio 10 października 2019 13:31 |
10 października 2019 13:41 |
Bardzo proszę, żeby nie wymieniać na moim blogu tego nazwiska. Można na swoim
![]() |
gabriel-maciejewski @mithrandir 10 października 2019 13:18 |
10 października 2019 13:41 |
Kosmicznych chyba
![]() |
stanislaw-orda @gorylisko 10 października 2019 13:13 |
10 października 2019 13:47 |
mnie Ewaryst nie przeszkadza. Mam u niego bana bodajże od drugiej czy trzeciej notki, jak tylko się tu pojawił, nie czytam, omijam.
![]() |
MZ @gabriel-maciejewski 10 października 2019 13:41 |
10 października 2019 14:27 |
Popieram!!!
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski 10 października 2019 13:41 |
10 października 2019 14:40 |
Zdecydowanie kosmicznych no bo kto inny przyznaje noble wstecz. QWERTY ma zdecydowanie racje, jak piszesz o rynku treści, jesteś w formie.
![]() |
Ongaku @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 15:03 |
Notka extra. Brak edukacji daje pole do manewru dystrybutorom.
Rzeczywiście Trol w wątkach takich jak "stawka wieksza niz wycie" - przeszkadza. SN ma tak duzo merytoryczej zawartości, ze ten bezwartościowy spam jest do wyciecia ale rozumiem, ze wolnosc słowa dla wszystkich :)
Niechęc do polityków jako grupy zawodowej podtrzymuje a zawsze celuje w akutalnie rzadzacych - bo to przeciez na nich ciązy odpowiedzialność za rzadzenie...
![]() |
qwerty @gorylisko 10 października 2019 12:45 |
10 października 2019 15:04 |
absolwenci Sorbony w ramach projektu Czerwony Khmer a jakie doświadczenia na ludziach realizowano i rejestrowano, że hohoho,
![]() |
qwerty @stanislaw-orda 10 października 2019 13:47 |
10 października 2019 15:06 |
witam w klubie
![]() |
gorylisko @qwerty 10 października 2019 15:04 |
10 października 2019 15:14 |
wiem... i to bez takich fanaberii jak komory gazowe... zwykły kij i rewolwer... takimi prostymi środkami zrobić z narodu sześcimilionowego naród trzymilionowy... panie, raj na ziemi jak diabli... a tak bardziej serio... kiedyś widziałem rysunek zrobiony przez uciekiniera z Korei północnej do Południowej... gdzie w jakimś obizie, oficer na wędce podawał klęczacej nagiej kobiecie jakiś kawałek jedzenia... nie mogłem spać przez to... czasem zastnawaim sie jak to możliwe, że Bóg nas kocha, że swojego Syna przysłał, żebyśmy mogli z nim rozmawiać... a nawet przybić do krzyża... To słowa JP II z mszy na Zaspie w Gdańsku... które mi zapadły w pamięć...
![]() |
qwerty @gorylisko 10 października 2019 15:14 |
10 października 2019 15:27 |
praktycznie nienawiści ludzkiej nie da sie racjonalnie tłumaczyć, w RP to na salach sądowych [w urzędach] widać, słychać i czuć;- patologia obejmuje coraz większe obszary życia i można powiedzieć, że ponerologia stanowi narzędzie do analizy rzeczywistości; od 'prawnego państwa' do realnego bandyckiego totalitaryzmu granice juz dawno przekroczono - naszym życiem zarządzają gangi 'w imieniu prawa [lub RP] i na podstawie prawa', a że logika/dowody/literalne zapisy ustaw/.. to ch... z tego liczy się kasa i środowiskowa dyspozycyjność
![]() |
gorylisko @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 15:29 |
ojoj... z tą noblistką... co to się porobiło... hartman wyraził nadzieję, żeby posłać Polaków do urn... co jakieś złoślwe dusze opacznie zrozumiały jego światły przekaz... ;-) ciekawe czy sama laureatka rzuci hasło czy też będzie siedzieć cicho... zdaje się, że to jest to wunderwaffe łoooopozycji a propos wyborów... jeśli będzie mądra to będzie cicho a jeśli zadaniowana to rzuci hasło coś jak pszoniak... nie świruj tylko "Polacy do urn..."
rozumiem panie szef, że w pana wydawnictwie dla tej "wybitnej noblistki" nie będzie miejsca... szkoda jak cholera... ja swego czasu dałem się nabrać na czesia miłosza... a dzisiaj mam poważne watpliwości co do nobla w dziedzinie fizyki...choć fizyka (podobna) wolna jest od politpoprawności...
inna sprawa, że owsiakowi nobel nie grozi ale... kto wie ? może w przyszłym roku jak już kaczystowski reżim zmieni konstytucję zaś bolek do reszty zgłupieje popierając ruch palikota ze spurek jako kandydatem na prezydenta z programem "dość dyktatury krów..." pardon chciałem rzec... "dość gwałcenia krów..." mleko dla cielaczków a nie dla głodnych ludziów... albo inne hasło... "bez jaj..." serio, ciekawe kiedy spurek wezmie się za przymus jajcarski i wezmie w obronę te biedne kury...przed kogutami zwłaszcza...
oczywiście decyzja komitetu noblowskiego jest tylko przypadkowa i nie zamiezona tak przed wyborami... zupełnie jak nobel dla obamy... ;-)
![]() |
gorylisko @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 15:29 |
ojoj... z tą noblistką... co to się porobiło... hartman wyraził nadzieję, żeby posłać Polaków do urn... co jakieś złoślwe dusze opacznie zrozumiały jego światły przekaz... ;-) ciekawe czy sama laureatka rzuci hasło czy też będzie siedzieć cicho... zdaje się, że to jest to wunderwaffe łoooopozycji a propos wyborów... jeśli będzie mądra to będzie cicho a jeśli zadaniowana to rzuci hasło coś jak pszoniak... nie świruj tylko "Polacy do urn..."
rozumiem panie szef, że w pana wydawnictwie dla tej "wybitnej noblistki" nie będzie miejsca... szkoda jak cholera... ja swego czasu dałem się nabrać na czesia miłosza... a dzisiaj mam poważne watpliwości co do nobla w dziedzinie fizyki...choć fizyka (podobna) wolna jest od politpoprawności...
inna sprawa, że owsiakowi nobel nie grozi ale... kto wie ? może w przyszłym roku jak już kaczystowski reżim zmieni konstytucję zaś bolek do reszty zgłupieje popierając ruch palikota ze spurek jako kandydatem na prezydenta z programem "dość dyktatury krów..." pardon chciałem rzec... "dość gwałcenia krów..." mleko dla cielaczków a nie dla głodnych ludziów... albo inne hasło... "bez jaj..." serio, ciekawe kiedy spurek wezmie się za przymus jajcarski i wezmie w obronę te biedne kury...przed kogutami zwłaszcza...
oczywiście decyzja komitetu noblowskiego jest tylko przypadkowa i nie zamiezona tak przed wyborami... zupełnie jak nobel dla obamy... ;-)
![]() |
Krzysiek @gorylisko 10 października 2019 13:13 |
10 października 2019 15:31 |
"ale tak z ciekawości, dlaczego go pan tu trzyma" (o Ewarysicie)
To chyba jasne - teksty tego Pana odnoszą odwrotny skutek niż mu się wydaje.
![]() |
Ongaku @przemsa 10 października 2019 15:56 |
10 października 2019 16:45 |
A ja bardzo lubie Ewarysta i czytałem go jeszcze za czasów mojej obecności na TT - wiara w polityka (bez znaczenia jakiej opcji by nie był) = stan umysłu a kult jednostki to juz dla mnie syf mocniejszy od opium :)
![]() |
Ongaku @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 16:48 |
Kult jednostki :)
![]() |
Szczodrocha33 @mithrandir 10 października 2019 13:18 |
10 października 2019 18:09 |
"W ramach formatowania przekazu: wchodzę na tłitera a tam Nobel dla Olgi Tokarczuk."
Jezeli jej przyznali Nobla w dziedzinie literatury to znaczy to ze literatura tez juz umarla.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 18:16 |
Może to troche ostudzi zapał trolli, których wzmożona aktywność i obecność na portalu w ciągu ostatnich kilku miesięcy zaczynała już być coraz bardziej uciążliwa.
![]() |
SalomonH @Szczodrocha33 10 października 2019 18:09 |
10 października 2019 18:17 |
Może dali na podstawie tłumaczeń? Często tłumaczenia są o wiele lepsze, niż oryginały. Oglądałem na Netflixie odcinek serialu "1983" i w ustawieniach miałem język angielski, tak poszło, z angielskim dubbingiem, nawet trzymało się kupy, ale jak się zorietowałem po jakimś czasie, że to polski film przecież i przełączyłem dźwięk na polski, czar prysł, dziwne głosy, nic nie można zrozumieć, normalny polski film :)
![]() |
Szczodrocha33 @SalomonH 10 października 2019 18:17 |
10 października 2019 18:52 |
Nie wiem na jakiej podstawie.
Moze po prostu upila sie ta cala komisja czy komitet?
Albo szaleju sie najedli.
![]() |
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 10 października 2019 18:52 |
10 października 2019 18:57 |
Nie piszcie nic o Tokarczukowej, bo przez najbliższy tydzień wszystkie trole będą tropić mowę nienawiści i wskazywać palcem tych, co się z tym Noblem nie zgadzają. Od wczoraj się tu zleźli i namawiają mnie, żebym coś o niej napisał. Już wczoraj było wiadomo kto tego skobla dostanie. Przestańcie się tym ekscytować.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 10 października 2019 18:16 |
10 października 2019 18:57 |
Może
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 10 października 2019 18:57 |
10 października 2019 19:07 |
Ma pan racje. Najlepsze co mozemy zrobic to opuscic na ten temat zaslone milosierdzia w postaci milczenia.
![]() |
Szczodrocha33 @valser 10 października 2019 11:34 |
10 października 2019 19:19 |
"To juz panie grajo dluzej niz trzysta lat. O nietolerancji dla przeciwnikow tolerancji pisal John Locke w "Listach o tolerancji". 1689.
Wylaczyl z tego katolikow, gdyz uwazal, ze oni sa pierwszymi wrogami, ktorzy beda chcieli zniesc ta zasade."
Odszczepiency od wiekow atakuja Kosciol Powszechny.
Pamietam, jak Pawel Jasienica w swojej "Rzeczpospolitej Obojga Narodow" biadal nad "doktrynerstwem" krola Zygmunta III.
Opisal ze zgroza scene smierci krola, przytaczajac slowa swiadka.
Zygmunt III lezal na lozu smierci i otaczala go gromada jezuitow, ktorzy krzyczeli mu do uszu zeby zalowal za grzechy. To jest dla Jasienicy doktrynerstwo i upadek, w jego mniemaniu.
Zapewne nasz utalentowany pisarz wolalby zeby przy lozu konajacego krola zasiadl Jan Amos Komensky i czytal mu swoje dziela.
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 10 października 2019 18:57 |
10 października 2019 20:11 |
Wiara w skoble/noble to przecież klasyczny przykład kultu kargo. Podobnie jak wiara w ONZ, i inne podobnej proweniencji certyfikaty/ hologramy.
|
onyx @OdysSynLaertesa 10 października 2019 20:11 |
10 października 2019 22:36 |
Będą dopiero jaja jak jutro pokojowego skobla dostanie Greta co atomy widzi. U bukmacherów ma najlepsze notowania.
![]() |
genezy @gabriel-maciejewski |
10 października 2019 23:36 |
Ale formaty są ciekawe- takie nośniki jak np. rtęć czy dajmy na to aluminium, a najbardziej przypominające formaldechyd w szczepionkach. Bo czy jest się tym co się zje, czy raczej tym co się przyswoi?
![]() |
OdysSynLaertesa @onyx 10 października 2019 22:36 |
11 października 2019 08:28 |
No... Ci bukmacherzy to piękny dodatek, podkreślający "powagę" iwentu.
Zastanawiam się co trzeba mieć w głowie (na jakie deficyty cierpieć) żeby takie cuś komuś imponowało. Nienaturalność emocji jakie temu towarzyszą, przypomina obłęd kulisów Eurowizji.
Ktokolwiek czegokolwiek z tego wiadra nie dostanie, to pozostanie to cuś nagrodą z wiadra... Taki Skobel (czy inny bubel) każdy może sobie ulepić/wystrugać siekierką, potem wrzucić do wiadra, by po tych kilku dniach udając zaskoczenie wyjąć bez zaglądania to co sam wcześniej schował... A potem cmokając biegać po wiosce jak z jakimś zniczem olimpijskim. Dom wariatów
|
onyx @OdysSynLaertesa 11 października 2019 08:28 |
11 października 2019 08:59 |
Tak, dom wariatów a w maszynowni coraz szybciej kręcą korbą. Bukmacherzy obstawiają wszystko od zawsze i często mają lepsze wyniki trafień niż sondażownie i inni spece od notowań.
![]() |
Matejek @genezy 10 października 2019 23:36 |
12 października 2019 20:04 |
to proszę 'posłuchaj' innych formatów ;) https://youtu.be/pf65wVzG3b4?t=2654
https://youtu.be/eb3tBpHHyug?t=2172 ale ... grunt, że po 'cichu' jesteśmy, z każdym rokiem ... 'doskonalsi'?' ... a wtedy to już pokażemy ...
![]() |
Matejek @Matejek 12 października 2019 20:04 |
13 października 2019 15:57 |
jałowe dysputy o dekady spóźnione, gdy ponad połowa ...