-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O skuteczności i demonstracji nieskuteczności

Najpierw ogłoszenia. Zostało tylko 15 wolnych miejsc na konferencje w Baranowie Sandomierskim. Na setnym uczestniku zamykam listę. O tym, kto będzie prelegentem można się dowiedzieć, czytając zakładkę LUL umieszczoną na pasku portalu Szkoła Nawigatorów.

Teraz zaś do rzeczy. Cały czas zastanawiam się nad tym w jaki sposób poprawić dystrybucję naszych druków. Nie uda się tego zrobić naprawdę bez współpracy z rynkiem i bez zbudowania wewnętrznej hierarchii autorów w naszym środowisku. To zaś można osiągnąć tylko poprzez kreację autorów tutaj, na SN oraz poprzez kooptację innych autorów z rynku. Mechanizm ten służy do tego, by zrównać nasz – niszowy póki co – rynek i nasze środowisko z innymi rynkami, większymi i innymi środowiskami kreowanymi przez różne dziwne siły. Skąd ja wiem, że przez dziwne? Gdybym miał takie możliwości, jakie mają niektórzy, a nie musiał się użerać z kolegami o to czy zrobią na czas katalog czy nie, już dawno podbijałbym Marsa. Choć przecież na to nie wyglądam, a w nagraniach śmieję się głupkowato i nie mówię wcale mądrze. No, ale jestem za to pewien swojej wytrwałości i swojej skuteczności. Inni zaś są pewni tego jedynie, że jeśli wystąpią w jednym z głównych kanałów dystrybucji treści to uzyskają nie tylko sukces, ale jeszcze niezależność. To nie jest prawda, bo większość tak zwanych popularnych autorów zajmuje się demonstracją nieskuteczności. Sumliński na przykład demonstruje całkowitą niemożność zaszkodzenia Bronisławowi Komorowskiemu. I w dodatku wszyscy rozumieją, że to tak ma właśnie być oraz podłączają się pod tę śpiewogrę bez jednego mrugnięcia okiem. Inny, wybitny prawicowy autor – Krzysztof Bosak – rozpoczyna swoją przygodę z Superakiem, gdzie będzie pisał felietony. Wszystko po to, by zaprezentować szerokie spektrum poglądów czytelnikom Superaka. To jest oczywiście ciekawe, ale ja się zastanawiam nad jednym – skoro wokół jest tyle, nieopisanych wprost trudności, dlaczego wszyscy ci prawicowi myśliciele i autorzy, zamiast skupić się na osiągnięciu sukcesu, czyli marginalizacji autorów lewicowych oraz ich unieważnieniu, zajmują się demonstracją nieskuteczności? Mnie to zdumiewa, ale patrzę na te wygłupy ze spokojem. Mam bowiem swoje sprawy i będę je załatwiał po swojemu.

Mam na przykład głęboką pewność, że wszelkie demonstracje nieskuteczności są po prostu zakamuflowaną ofertą. Im zaś więcej w nich sugestii dotyczących rzekomego męczeństwa, duchowych cierpień i niesprawiedliwości tym większa gotowość oferentów do różnych ustępstw. Być może niektórzy z nich nie zdają sobie z tego nawet sprawy, ale mechanizm tak właśnie działa. Omówmy teraz dwa przykłady – jeden marginalny i jeden z tak zwanego głównego nurtu. Oto miały się odbyć niedawno w Londynie trzecie już targi książki prawicowej. Poprzedzono je demonstracją, to znaczy występami gości i autorów, którzy opowiadali w nagraniach, robiąc przy tym bardzo dziarskie miny, jako to zaraz tam w tym Londynie dokopią lewactwu. Po czym okazało się, że w ostatniej chwili lewactwo gdzieś zadzwoniło i organizacja, do której należała sala, całą imprezę odwołała. To jest numer ćwiczony już kilkakrotnie, a nasi bohaterowie nie są niestety w stanie nic z tym zrobić poza – kiedy już się ich wywali za drzwi – demonstrowaniem rozczarowania i jakiegoś takiego intelektualnego męczeństwa. Jeśli połączymy to z sukcesem Bosaka, który zaczyna karierę w Superaku, rzecz wygląda, przyznacie dziwnie i mało zachęcająco. Co mnie dziwi najbardziej? To na przykład, że organizator nie podpisał umowy z właścicielem sali opiewającej na jakieś kary umowne, a wszystko załatwiane było na wiarę. Demonstracja zaś pewności siebie jaka poprzedziła to odwołanie wyglądała wprost jak zapowiedź katastrofy. No, ale chyba jednak tym nie była...moim zdaniem była to i jest nadal oferta dotycząca podziału rynku i budżetów, jakie instytucje państwowe przeznaczają na promocję polskich książek za granicą. Mogę się oczywiście mylić, ale intuicja podpowiada mi, że to taki właśnie komunikat.

Popatrzmy teraz na rewelacje sączone przez media, a dotyczące przekrętów Jarosława Kaczyńskiego dokonywanych na rynku nieruchomości, bo tu sprawy mają się podobnie. Mamy niedoszłego prezydenta Warszawy, który – gdyby tym prezydentem został – to na pewno wydałby Kaczyńskiemu pozwolenie na budowę biurowca, ten zaś służyłby do zarabiania pieniędzy przez partię o nazwie PiS, a z kolei te pieniądze szły by na działalność polityczną wrogą postępowi, gejom i dzikom w lesie. Jaki nie jest prezydentem, zgody na budowę nie ma, jeden z drugim coś tam nagrał, a Pochankowa w Faktach zaciera ręce, z tego powodu, że rzeczniczka PiS coś tam przekręciła w swojej wypowiedzi. I to jest sukces. No więc schemat operacyjny jest taki – prawica musi przegrywać, żeby uzyskać jakieś ochłapy, to zaś co aktualnie nosi nazwę lewicy musi demonstrować sukcesy, nawet jeśli nie widzą tych sukcesów nawet misie o najmniejszych rozumkach. Tylko wtedy bowiem może stanąć do przetargu. Na co on opiewa? W ostatniej rozmowie z Józefem Orłem, w radio, we wtorek, zasugerowałem, że to jest ostatnia, rozpaczliwa próba porozumienia się z Kaczyńskim i zachowania tych wszystkich zdobyczy, które jeszcze mają w rękach. Czyli, między innymi, wydawania pozwoleń na budowę nieruchomości w Warszawie, na zasadach dotychczasowych. To się może nie udać i wczoraj w Wiadomościach padła silna sugestia, że jednak się nie uda. No, ale dla ludzi, przyzwyczajonych do grania jednym modus operandi zmiana sytuacji jest nie do zrozumienia. I to jest widoczne w licznych casusach, tak w historii, jak i współcześnie. Upadające elity, które wleczone są na śmierć, zawsze domagają się widzenia z najważniejszym urzędnikiem nowej władzy, bo im się zdaje, że w ten sposób coś ugrają i ocaleją. Nie rozumieją, że nastąpiła degradacja, a teraz jeszcze nastąpi demonstracyjne usunięcie zdegradowanych, bo tego wymaga nowy modus operandi. I to, ten sposób postrzegania okoliczności, był wczoraj dobrze widoczny w wystąpieniach urzędników warszawskiego ratusza. Oni nie rozumieją, że Kaczyński się może zwyczajnie odwinąć, a wtedy nie zostanie po nich nic. I pewnie się odwinie, czekajmy na to ze spokojem.

Jak to powiedziałem w radio, we wtorek, nie można regulować spraw politycznych łagodnie. PO chciało naprawdę wykończyć PiS, ale okazało się, że to jest z różnych przyczyn, leżących głównie poza krajem, niemożliwe. Jeśli zaś ktoś nie może na trwałe pozbyć się przeciwnika politycznego, to w pewnym momencie, poprzez przywiązanie do używanego stale modus operandi, zaczyna przegrywać. I tak do momentu, aż sam stanie się watahą do dorżnięcia. W czym właśnie uczestniczy PO. Pytanie istotne brzmi – czy Jarosław Kaczyński zdecyduje się na dorżnięcie watahy. Moim zdaniem powinien, bo to zmieni modus operandi całej sceny politycznej w Polsce i staniemy wobec nowych okoliczności. To zaś, zawsze jest inspirujące. Trudności nie zabraknie, możecie wszyscy być spokojni. Nie będzie tylko Schetyny w zasięgu wzroku, co samo w sobie jest walorem i sukcesem.

Co my tutaj mamy z tym wszystkim zrobić? Musimy powiększyć rynek i przyciągnąć do naszego rynku, tylu ilu się da autorów i wykładowców z zewnątrz. I to właśnie czynimy. Musimy to także czynić tak, by cały czas pozostawać w sferze pewnej dyskrecji. Tylko wtedy mamy gwarancję skuteczności i nie stajemy się oferentami stającymi do ustawionego przetargu.

 

Zapraszam na portal www.prawygornyrog.pl



tagi: polityka  prawica  kaczyński  książka  lewica  metoda  dramat  oferta 

gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 09:13
145     5297    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

POLFIC @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 09:28

Problem w tym, że PiS nie chciał wygrać wyborów po to, żeby to nie urzędnik decydował kto ma postawić wieżowiec, tylko po to, żeby PiS mógł go postawić.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @POLFIC 31 stycznia 2019 09:28
31 stycznia 2019 09:33

To już, dzięki działaniom opozycji, nie ma znaczenia. Liczy się tylko fakt, że biurowca nie ma. I na znanych dziś zasadach nie będzie. Za to zasady mogą być najpierw wskazane, następnie napiętnowane, a potem wraz z urzędnikami je stosującymi, unieważnione. Taka jest polityka. Trzeba wiedzieć czy goni się królika czy go łapie w pastkę. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 09:46

Rozmawiałam sobie wczoraj z panią która ponad 10 lat temu pracowała w bardzo małym, niszowym wydawnictwie. Ono zbankrutowało, właściciele  (stara rodzina hrabiowska) ciągle dokladali...długa opowieść  I pouczająca. 

Gdy zaczęłam mówić o Twojej skuteczności, trafiło dopiero gdy wskazałam ze cała reszta ma dotacje i ma po wystawieniu faktur, w nosie produkt czyli książkę. 

Na tym tle dopiero można zobaczyć Twoją pracę. 

Wczorajsza rozmowa była szersza, bo musiałam pokazywać rożne przypadki konkretne. .książki z różnych wydawnictw. To było pouczające dla nas obu.

Tzn dla mnie, bo dowiedziałam się czego ludzie kompletnie nie wiedzą. Czyli CO  należy im mówić. Ten zasięg, rozrzut dotacji, był szokiem. ...filmy, imprezy. .itd...

Dopiero na tym tle widać co robisz.

.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @POLFIC 31 stycznia 2019 09:28
31 stycznia 2019 09:55

A jeżeli nie urzędnik ma decydowć o tym kto ma postawić wieżowiec, to kto? przypadkowy przechodzień? społeczeństwo w drodze ankiety bądź referendum czy może w drodze losowania.

jakiekolwiek prawo budowlane stworzymy, to zawsze w tym prawie będzie element ludzki - urzędnik i chyba kwestią jest to, jak prawo budowlane jest napisane i jakie jest ukształtowanie polityczno/moralne urzędnika.

zaloguj się by móc komentować

bendix @grudeq 31 stycznia 2019 09:55
31 stycznia 2019 10:00

Nie nie nie, prawo - czyli zestaw niezbędnych warunków do spełnienia, potem urzędnik patrzy czy wszystko jest i MA OBOWIĄZEK wydać zezwolenie.

zaloguj się by móc komentować

bendix @grudeq 31 stycznia 2019 09:55
31 stycznia 2019 10:01

Urzędniek ma zakaz decydoania KTO zeby była jasność. Spełniono warunki i powolenie ma być w terminie ustawowym.

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @grudeq 31 stycznia 2019 09:55
31 stycznia 2019 10:04

Urzędnik nie powienien decydować kto może a kto nie.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 10:06

hmmmm... mamy chyba do czynienia z syndromem walki dwóch gangów, jeden gang jest na poziomie typowego żulika, który używa przerywnika na k... zuje gumę i prezentuje się w wyszukanych garniturach z drogimi zegarkami, drugi gang potrafi operować poprawna polszczyzną, umysłowo stoi wyżej nie używając w/w przerywnika na k... potrafi zadowolić się tym czym ma i nie musi kupować w drogich sklepach, potrafi szanować prawo... a dodając przerywnik emocjonanlinie potrafi powiedzieć "ja cię nie mogę..." myślę, że wybór jest prosty i duuuużoooo mniej kosztowny...choć nie ukrywam, to też nie moja bajka...

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @grudeq 31 stycznia 2019 09:55
31 stycznia 2019 10:11

Warszawa nie ma planów zagospodarowania przestrzennego tulko laciatą prowizorkę umożliwiającą wszelakie lapowkowe cuda. 

Trzaskowski mówi ze dla tej działki była wz na 30 pięter A nie wieżowiec. 

Niechtu się jakiś warszawiak wypowie. 

Ale przez GW moim zadaniem istotnie zaczęto jakieś targi. ..niegłupio pomyśleli  ;)))

.

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 10:12

Witam.

Bardzo fajna notka bo lekko spuszcza ciśnienie z balonika historii pompowanego od pierwszego dnia nowego roku na blogu. Urzeka mnie w niej ten kokieteryjny uśmiech w nagraniach (niejako głupkowaty). A to przecież cały urok naturalności na tym uśmiechu się opiera. Pamiętam jak kiedyś pan Józef zarócił uwagę na Pańską powagę i związaną z nią wielkość, a to tak nie jest do końca bo lepiej być szczerym i uczciwym emocjonalnie niż jedynie poważnym (jak dla mnie). Ale jest jeszcze jedna rzecz, która na ostatnim nagraniu dla telewizji przykuła moją uwagę. Taka niewinna uwaga pana Józefa o rozmowie z premierem. Kiedy ktoś może sobie pogadać z premierem, i to nie o byle czym ale o zamierzeniach promocyjnych dobrej zmiany, to czapeczka z głowy leci nisko i zapowiada konkretną i przyszłość.

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @grudeq 31 stycznia 2019 09:55
31 stycznia 2019 10:12

Tak, tylko że  w Warszawie nie ma planu zagospodarowania przestrzennego, każda decyzja o budowie wymaga wydania WZtki, czyli warunków zabudowy, co samo w sobie jest korupcjogenne. Gdyby ten plan był - to byłoby wiadomo, gdzie co można postawić i jakie warunki dany budynek ma spełniać. Wówczas urzędnik wydaje zgodę z automatu.

Podobno PiS w szulfadzie ma kodeks budowlany bardzo chwalony przez MJN.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 10:14

Trzeba kupic popkorn i piwko i ogladac ten dramat w spokoju.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 10:15

Sprawa z targami tzw. ksiazki prawicowej w Anglii, to zwykle nieprofesjonale podejscie do sprawy przez organizatorów,partactwo.Wszyscy winni tylko nie oni, i ta okrutna lewica ,ktora jest znakomicie przygotowana, ona tylko czeka na takich slabiakow.. Organizatorzy sami sie podkaladja. 

Pierwsza sprawa, organizatorzy wczesniej otrzymywali sygnaly ,ze sa na widelcu .i co z tym zrobili, nic.

Druga sprawa, tak jak wspomniałeś Coryllusie, kiepska umowa oraz ewidentny brak wsparcia prawnego/konsultacji w tej kwestii.

Trzecia sprawa , ładowanie sie z haslem pt książka prawicowa na rynek angielski jest zwyka glupotą I tutaj Toyah powinien sie na ten temat wypowiedzieć, a mam tu na mysli konotacje językowe.. Moim zdanie Angolom dosłownie prawica kojarzy sie z nurtem skrajnej polityki, radykalnej , z terroryzmem. Gdyby targi byly organizowane i reklamowane jako książki mysli konserwatywnej, pewno ta wszawa lewica nie miałaby ,az takiego wpływu na decyzje urzedasów.  

Kiepska partyzantka ,tyle w temacie. Brak finezji i profesjonalizmu. A najbardzie wkurza mnie ich lament ,ze sa prześladowani i nic z tym sie nie da zrobić. Ręce nogi opadaj jak czlowiek patrzy na te nedzne dzialania.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @bendix 31 stycznia 2019 10:00
31 stycznia 2019 10:29

Nie wszystkie warunki da się opisac zero/jedynkowo. Bo albo byśmy musieli stworzyć ogromne przepisy w których sprecyzowalibyśmy wszystko - co odczytane byłoby: głupie urzędniki wymagają ode mnie tysiąca rzeczy aby postawić głupi wieżowiec.

Niektóre warunki muszą być ocenne: np projekt budynku odpowiada charakterystyce architektonicznej dzielnicy.

Niech sobie Pan wyobrazi taką sytuację, że oto ktoś projektuje formalnie poprawnie budynek w kształcie swastyki (widzianej z góry) koło Muzeum Powstania Warszawskiego i urzędnik musi wyrazić zgodę, bo budynek jest bezpieczny, mieści się w normach wysokości, nie zasłania widoku.. i jedyne co można się czepić, że jego kształt nie pasuje do charakterystyki miejsca.

W mojej ocenie i z mojego doświadczenia wychodzi, że nie sposób w prawie uciec od oceny. Ucieczka od oceny prowadzi do labiryntu formalności.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Draniu 31 stycznia 2019 10:15
31 stycznia 2019 10:31

https://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/krakow/protest-przeciwko-polaczeniu-krakowskich-galerii-bunkra-sztuki-i-mocak-u/

Trochę OT ..ale do tematu sztuka lewicowa w Krakowie.

MOCAK czyli sztuka chora chce zająć się też Bunkrem Sztuki. Który był trochę normalniejszy

.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @POLFIC 31 stycznia 2019 10:04
31 stycznia 2019 10:31

"Urzędnik nie powienien decydować kto może a kto nie." Piękny frazesik.

A trener piłkarski może decydować kto gra w jego drużynie, czy mają o tym decydować umiejętności piłkarskie?

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @grudeq 31 stycznia 2019 10:31
31 stycznia 2019 10:35

Ooooo .... i to jest to co lubię. Jeżeli terener ma autorytet powinien decydować on, jeżeli nie ma, powinny decydować umiejętności :)

zaloguj się by móc komentować

grudeq @ewa-rembikowska 31 stycznia 2019 10:12
31 stycznia 2019 10:38

Nawet jeśli wproadzi się Plan Zagospodarowania Przestrzennego, to w pewnym momencie pojawi się urzędnik, który będze musiał ocenić, czy projekt jest zgodny z MPZP. I ta ocena nie zawsze sprowadzi się do formalnej oceny 0/1 ale będzie także oceną merytorczną i jakby na ten aspekt chciałem najbardziej zwrócić uwagę. W kontrze do twierdzeń, zlikwidować urzędnika bo wtedy będzie lepiej.

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @POLFIC 31 stycznia 2019 10:04
31 stycznia 2019 10:40

Urzędnik nie decyduje, kto może, a kto nie - tylko mnoży przeszkody formalne - a dla "swoich" je usuwa - niemniej z punktu widzenia formalizmu nie narusza prawa - ponieważ w planowaniu przestrzennym istnieje duży obszar ocenny - i wyeliminowanie tego jest trudne, o ile w ogóle możliwe. Gdyby tam był plan zagospodarowania, to też mogło być wpisane coś, co nie satysfakcjonuje właściciela działki.

Jest pewne, iż ewentualne wypowiedzi polityków opozycji stwierdzające, że pozwolenia nie dostanie konkretna osoba (fizyczna bądź prawna) świadczą o ich głupocie - bo to może odwrócić wektor ich ataku i staną się ofiarami, z czego, jak widać nie do końca zdają sobie sprawę. Podobnie z mówieniem, że Prezes chce tam coś wybudować - bo z punktu widzenia prawa nie ma znaczenia , kto, tylko co - więc, jak się podkreśla "kto" - to można oberwać - politycznie, a w skrajnym przypadku karnie. 

Może sie okazać, iż atak na PiS będzie niedźwiedzią przsyługą dla jego oponentów - postawienie wieżowca w Warszawie nie narusza norm ogólnych (w tym tzw. zasad współżycia społeczniego, interesu publicznego itd.), a niepostawienie uszczupla dochody np. z podatku od nieruchomości (i innych). Bilans skutków politycznych też może okazać się ujemny.

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @Wolfram 31 stycznia 2019 10:40
31 stycznia 2019 10:49

Pewnie masz rację. Jeżeli ja miałbym doradzać opozycji to bym im sugerował zupełnie inne wykorzystywanie tych nagrań niż są wykorzystywane. No ale doradzać nie mam zamiaru. :))

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Wolfram 31 stycznia 2019 10:40
31 stycznia 2019 10:51

Nie zgodzę się z tym, że dla urzędnika nie jest ważne KTO chce wybudować, ale mam oceniać CO.

Muszę ocenić inwestora także przez pryzmat tego KIM jest i np odmówić wydania zgody Inwestorowi - spółce Z. o.o., której kapitał zakładowy wynosi 5.000 zł, a koszt projektowanego przez nią budynku wynosi 1.300.000.000 zł, a spółka nie przynosi np.  żadnych gwarancji bankowych, że taki projekt zostanie sfinansowny.

I w tym momencie jako urzędnik mówię: na ten projekt się zgadzam (co budować) ale nie zgadzam się na tego inwestora, bo on nie podoła budowie tego budynku, nie wykupi gruntu, nie sfinansuje budowli, w konsekwencji zablokuje teren inwestytcyjny.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @POLFIC 31 stycznia 2019 10:35
31 stycznia 2019 10:51

masło maślane:

Proste pytanie: decyduje trener, czy umiejętności?

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @grudeq 31 stycznia 2019 10:51
31 stycznia 2019 10:54

To wcale nie jest masło maślane. Tylko bardzo ciekawe zagadnienie, rzekłbym nawet kluczowe.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Wolfram 31 stycznia 2019 10:40
31 stycznia 2019 10:55

Więc Trzaskowski już mówi,  że na tej działce konkretnej nie może być wieżowiec. EX było na 30 pięter. .I że chca wyburzyc budynek zabytkowy  sic! który  ,,ich,, konserwator zabytków  ,,wyjął,,, spod ochrony 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @bendix 31 stycznia 2019 10:01
31 stycznia 2019 10:56

Dokładnie tak. Tym się właśnie różni życie np.w Niemczech od życia w Polsce, że tam, skoro spełniłeś wszystkie ustawowe wymagania, to w terminie ustawowym dostaniesz pozytywną decyzję, a jeśli ich nie spełniasz to urzędnik poinformuje cię, dlaczego i wręcz doradzi, co należy zrobić, żeby w terminie ustawowym nie uzyskać decyzji, ale tym razem negatywnej. I tego kompletnie nie rozumieją rodacy, a zwłaszcza zwolennicy PO, N., KOD itp. - co mogłoby dziwić, ale nie nas akurat. 

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @grudeq 31 stycznia 2019 10:51
31 stycznia 2019 10:57

Taka analogia mi się nasunęła.

Jeżeli Coryllus ma autorytet i zdecydował, że konferencja ma byc na Zamku w Baranowie to jest w porządku, prawda?

A jakby nie miał, to byśmy się tu zastanawiali latami czy akurat to miejsce jest dobre czy złe. :)

zaloguj się by móc komentować

grudeq @POLFIC 31 stycznia 2019 10:54
31 stycznia 2019 10:57

Oczywiście że tak. Ja pisałem o Pana odpowiedzi, że jest masłem maślanym, a nie o zagadnieniu. Ponowię zatem pytanie:

 decyduje trener czy umiejętności?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @grudeq 31 stycznia 2019 10:31
31 stycznia 2019 10:58

To jest akurat złe porównanie. Czy skarbnik klubu może decydować, kto gra, byłoby właściwsze.

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @grudeq 31 stycznia 2019 10:57
31 stycznia 2019 10:59

Odpowiedziałem analogią :)

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @grudeq 31 stycznia 2019 10:51
31 stycznia 2019 11:03

To nadal jest ocena walorów merytorycznych, a nie osobistych - tzn. ocena wykonalności i przewidywanych skutków, a nie nazw, nazwisk czy poglądów.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Wolfram 31 stycznia 2019 11:03
31 stycznia 2019 11:09

Z obiektywnego punktu widzenia Tak. ale z Subiektywnego punktu widzenia takiego inwestora, będzie uważał, że dyskryminuje go jako Spółkę, bo przecież Spółka z o.o. o kapitale zakładowym 5.000 zł jest w świetle prawa taką samą Spółką jak Spółka o kapitale zakładowym 1.500.000.000 zł. A przecież w prawie budowlanym jest zapisane, że inwestorem może być Spółka z o.o.

A warunek o tym, że Spółka musi dać rękojmię wykonania przdsiewzięcie jest oceną... i powinien być zniesiony, bo daje zbyt dużą władzę urzędnikowi.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @POLFIC 31 stycznia 2019 10:59
31 stycznia 2019 11:09

jestem słaby w czytaniu analogi. Nalegam na odpowiedź: trener czy umiejętności?

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 11:10

"Co my tutaj mamy z tym wszystkim zrobić?" Miałem kiedyś taki pomysł w zupełnie innej sprawie. Ale może da się wykorzystać:

Na twitterze pod hashtagiem z tą marką, i prowadzenie swojego "kanału" na tematy wiodące, komentowane na bieżąco, Powiedzmy raz w tygodniu o określonej godzinie taka dyskusja. Pomyślałem sobie, że to byłaby dyskusja - spojrzenie ze strony racjonalnej i romantycznej.

Pewnie są tutaj osoby, które byłyby takim Romantykiem i Pozytywistą.

Tak tylko rzucam.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Grzeralts 31 stycznia 2019 10:58
31 stycznia 2019 11:10

Nie otwieraj dodatkowej linii frontu. Proszę! A jak się okaże, że skarbnik klubu jest Żydem?

zaloguj się by móc komentować


POLFIC @grudeq 31 stycznia 2019 11:09
31 stycznia 2019 11:14

OK :)

Trener na podstawie umiejętności. Chyba, że bierze dolę od agentów :)

zaloguj się by móc komentować

onyx @grudeq 31 stycznia 2019 11:09
31 stycznia 2019 11:17

Jedno i drugie. Nazwiska nie grają. Ktoś może być dobry technicznie ale robić złą atmosferę w kadrze i co wtedy? W USA decyduje trener i właściciel klubu a zawodnicy aspirują do głównego składu. Im lepszy aspirant tym ma pewniejszą pozycję. Ale może się zmienić trener i jego pozycja może spaść z dnia na dzień.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 11:26

Coś na wesoło, Ewa Kopacz wyjaśniła czemu wyginęły dinozaury:

https://twitter.com/Piotr_Lis_/status/1090896414304026624?s=19

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 31 stycznia 2019 10:29
31 stycznia 2019 11:30

Ale po co odkrywać Amerykę?

Istnieją rozmaite sensowne rozwiazania po szerokim świecie.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 31 stycznia 2019 11:30
31 stycznia 2019 11:35

A czy w tych sensownych rozmaitych rozwiązaniach po szerokim świecie, jest rozwiazanie które eliminuje urzędnika (człowiek) i jego ocenę/uznanie?

zaloguj się by móc komentować

darkforce @grudeq 31 stycznia 2019 10:51
31 stycznia 2019 11:41

a umiejętności oceniamy w plebiscycie?

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @grudeq 31 stycznia 2019 11:10
31 stycznia 2019 11:48

To wtedy przynajmniej nie będzie o czym dyskutować :) 

zaloguj się by móc komentować

DWiant @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 11:49

Ta akcja w Londynie to jak sie bardziej przygladam to mam wrazenie ze to bylo obliczone na .... porazke.

Napisalem im pod filmem,jak plakali razem z Rola ze spotkanie nie przygotowane propagandowo. Calkowita porazka. No i prowadzacy lokalus robil wrazenie takiego ''poczciwego'' naszego. On naprawde chyba wierzy w to co mowi?

A wystarczylo powiesic przed wejsciem flagi z tecza ( 7 -mio kolorowa ) i jakies owieczki. Napisac ze spotkanie dla poloni wraz z pieczeniem pierniczkow, zabawami dla dzieci i konferencja dla rodzicow i gosci. Na plakatach tez cos w tym stylu i nikt z anify by nawet nie kiwna palcem. 

Poiformowac lokalny posterunek policji i powstawiac na fejsie zdjecia z tecza ( 7 -mio kolorowa ) i dziecmi pieczacymi pierniczki. 

...no i ta umowa na sale!!! ( tu sie dziwie temu ''poczciwemu'' naszemu ze wszystko zalatwia na gebe, jednego co mnie nauczyla irlandia to to ze o pieniadzach sie rozmawia i to glosno no a potem na papierze wszystko) 

....W Waterfordzie polonia zorganizowala Winterval Polish Christmas i wszystko sie powiodlo.....

"Bądźcie więc roztropni jak węże, a nieskazitelni jak gołębie!" (Mt 10,16b)

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Globalny @grudeq 31 stycznia 2019 11:35
31 stycznia 2019 12:44

Już niech mnie lepiej urzędnicy nie trenują.

Jak trener nie wychodzi z grupy to wychodzi z klubu.

Urzędnik trenuje dalej.

Piłkarzy jest 11. Inwestorów tysiące.

Apples and oranges, jak mówią imperialiści.

A wracając do tezy Gospodarza:

Czy ci, co pozwolili rządzić pozwolą dorżnąć? Bo a nuż oni też potrzebują pokazać jeszcze komuś, że do czegośtam aspirują.

zaloguj się by móc komentować

spox @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 12:54

dajcie spokuj, to jest tak deta afera, w tej dyskusji co moze a co nie moze urzednik przypominacie troche ..... tych ktorzy twierdza ze powolanie centralnego europejskiego urzedu kontrolnego powstrzyma bankierow przed przekretami..;), o tym jaka decyzje wyda urzednik i dla kogo bedzie korzystna, decyduje tylko sila kapitalu i w ogole sila sprawcza oferenta, ten ktory potrafi dac najwieksza lapowke, ma najwiecej znajomosci i do tego dysponuje jakas szerokorozumiana sila militarna wygrywa, a urzednik ma jedynie dopilnowac aby obrzed uprawomocnienia sie decyzji wsrod miejscowych ludkow, przebiegl gladko i bezproblemowo, po to przeciez istnieja wspolczesne panstwa, tak samo o tym kto gra na boisku nie decyduje ani trener ani pilkarze, a jedynie realny wlasciciel, jest masa przykladow znanych  pilkarzy , ktorzy grali mimo, ze byli pod forma , w pewnym momencie w anglii pojawili sie na boiskach azjaci, bo przynosili dochod, oczywiscie najwiekszy zysk ma wlasciciel gdy popularni pilkarze graja przy tym ladnie i z sukcesami, ale jesli ma do wyboru wynik sportowy, czy finansowy zysk, niemal zawsze wygrywa chec zysku, i trener ma tyle samo do gadania  co ten urzednik czy nawet sam jaroslaw, gdyby ten austriak byl na tyle duza figura, to by porozmawial z jakas wazna osoba w amerykanskim departamencie stanu to wierzowce juz bylyby w budowie i sprawy by nie bylo ,ale on sam okazal sie za krotki a do tego ma pretensje ze jaroslaw do ktorego ma jedynie dojscia, nie jest jednak wszechmogacy i bedac na swieczniku  tez podlega roznym politycznym i wizerunkowym ograniczeniom

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 13:07

A jednak Prezes się odwinął. Na Wesołego Stefka złożyło zeznania "8 profesjonalistek i ich szefowa", "miał w pakiecie za darmo plus fasolka po bretońsku".  Senator Rzeczpospolitej, dobro narodowe, filar moralny PO. Ja cię nie mogę. :))))))

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 13:11

zamiast skupić się na osiągnięciu sukcesu, czyli marginalizacji autorów lewicowych oraz ich unieważnieniu, zajmują się demonstracją nieskuteczności?

Dlatego nie mogę pojąć dlaczego "teoretycznie nasi" chodzą na wywiady do Stokrotki. Przecież ją w pierwszej kolejności powinno się unieważnić.  

zaloguj się by móc komentować

an24 @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 13:19

Im szybciej Prezes odejdzie na zasłużoną emreturę, tym lepiej. Formuła i nazwa Prawo i Sprawiedliwość (czyli nawiązanie do starożytności, czasów przed Chrystusem, gdzie każdy otrzymywał to, czym zasłużył swoim postepowaniem) się wyczerpała, sufitu to nie przebije. Przegrana w dużych, średnich i małych miastach i zaledwie 34% w spndażach do sejmików w skali kraju. Jest mało prawdopodobne, że elektorat umiarkowany w tych miastach poprze PiS. 

To co się dzieje w Polsce to jest wypadkowa gry mocarstw lądowych i morskich i ich interesów, także w tej części świata. W Gdańsku jak domniemywam w ramach wojny na naszych ziemiach mocarstw przeprowadzono test. 

Amerykanie nie obstawiają jednej opcji w Polsce, a wszystkie strony. Patrz choćby, TVN24 (jak słuzy do dyscyplinowania). Kto był wczoraj gospodarzem obchodów 100-lecia stosunków dyplomatycznych polsko-amerykańskich - TVN24 - jako jedyna stacja transmitowała na żywo a gwiazdą był Piotr Kraśko. 

Prawo stanowiane przez polski parlament, jak pokazują ostatnie orzeczenia TSUE podlegają możliwości faktycznego uchylenia (tym jest zawieszenie konkretnych zapisów, czy nakaz zmiany), co PiS potwierdził stosując się do wykładni. Trzeba było nie podpisywać Traktatu Lizbońskiego, czyli podstawy prawnej do budowania federacyjnego państwa europejskiego zarządzanego przez Berlin. Trzeba było dać mozliwość wykazania się Czechom. 

Najciekawszy jest wątek austriacki - biznesmen z katolickiej Austrii, powiązany rodzinnie oraz ten kredyt w Euro a nie złotówkach. Jak to wytłumaczyc elektoratowi, taka promocja przez prezesa waluty kantyzmu. Problem z udziałem Prezesa jest taki, że zlecenie dla austriaka - innej spółki mógł zlecić organ spółki - czyli zarząd. Jeżeli Prezes miał oficjalne pełnomocnictwo Zarządu, to znaczy że świadczył dla spółki inną pracę zarobkową. Prezes nie jest członkiem radny nadzorczej spółki z o.o. srebrna. Lokalizacja na Cyprze (członek Wspólnoty Brytyjskiej) i w Wiedniu. 

Warto też zapytać, kto będzie tych wież bronił oraz innych wież, skoro w koncepcji stałego i wiecznego sojusznika mamy być kordonem sanitarnym w aspekcie politycznym, gospodarczym i społecznym. 
Czy będą to dzieci narodzone z 500 plus, obecna młodzież ubrana w pariotyczne koszulki? A może beneficjenci wież. Kto będzie tym mięsem armatnim. 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @DWiant 31 stycznia 2019 11:49
31 stycznia 2019 13:47

Te ich manifestacje i dzialania wprost ,taki sam maja wplyw jak tzw. pilityka marszowa, ktora jest uprawiana od kilku ladnych lat ,a  ktora nie przekłada sie na realne efekty.. Kolejny event z ktorego zyja, ze sciepy ,a jak sie nie uda  to wszystkich oskarżają tylko nie siebie.. Wymachuja flagami,godzinami mowia o bohaterach konspiracji, tylko nie potrafia mowic o niej jak dziala i co w niej bylo dobre ,a co zle. Organizuja targi, a nie robia zwyklego rozpoznania przeciwnika ,i rzucaja sie na gleboka wode z szabelkami ,ktorymu nie potrafia fechtowac.. Dla mnie to jest dno totalne i kolejnie naciaganie ludzi na kasę,zwykla żebranina.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 31 stycznia 2019 11:35
31 stycznia 2019 14:28

nie eliminują, natomiast  określają ramy tego co urzędnik może jak i  tego co musi.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 31 stycznia 2019 13:07
31 stycznia 2019 14:34

przecież to żaden wyjątek posród tutejszych filarów moralności.

zaloguj się by móc komentować

glicek @valser 31 stycznia 2019 10:14
31 stycznia 2019 14:41

Trzeba kupic popkorn i piwko i ogladac ten dramat w spokoju.

Zacząłęm się zastanawiać, czy te bombowe wieżowce, dinozaury zabite kamieniem przez jaskiniowców o których mówiła dzielna premierzyca doktor Ewę i fasolka po bretońsku którą zamawiał #JurnyStefan do tych 29 sex-spotkań łapówek nie mają za zadanie przykryć czegoś ważniejszego...?

Czy to prawda czy kolejna wrzutka?

Ambasador Mosbacher żąda archiwów IPN dla Muzeum Holocaustu w Waszyngtonie? „Padają groźby, że nie powstanie Fort Trump, jeśli pewna pula archiwów nie zostanie przekazana do USA”

https://nczas.com/2019/01/30/ambasador-mosbacher-zada-archiwow-ipn-dla-muzeum-holocaustu-w-waszyngtonie-padaja-grozby-ze-nie-powstanie-fort-trump-jesli-pewna-pula-archiwow-nie-zostanie-przekazana-do-usa/?fbclid=IwAR1PJ1d657YsMVLY4XtnENTm09oFPo5JuvSmGkNsko942zVP7ubzPco8egY

zaloguj się by móc komentować

grudeq @glicek 31 stycznia 2019 14:41
31 stycznia 2019 14:43

O to wreszcie mamy coś na czym im zależy. A to znaczy że jest o czym negocjować. W gruncie rzeczy kopie poświadczone za zgodność z oryginałem możemy przekazać. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 31 stycznia 2019 14:28
31 stycznia 2019 14:45

W Polsce zdaj się, że też mamy takie ramy (k.p.a., ustawy, kontrola sądowoadministracyjna) i potwierdza to moją tezę, że problem często nie leży w prawie, ale w urzędnikach (konkretnych osobach) prawo stosujących. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Globalny 31 stycznia 2019 12:44
31 stycznia 2019 14:49

"Czy ci, co pozwolili rządzić pozwolą dorżnąć? Bo a nuż oni też potrzebują pokazać jeszcze komuś, że do czegośtam aspirują."

Ale chodzi bardziej o tamtych, czy tych stamtąd? Bo się nie orientuję, po tych zaimkach bezosobowych.

Poza tym przypominam sobie zawsze scenę, jak to Papież chciał ukoronować diademem Cesarskim Napoleona, a Napoleon mu ten diadem wyrwał i sam sobie nałożył. I kto tu komu pozwalał rządzić? Czy ten co koronował, czy ten co chciał koronować i kto w końcu koronował Napoleona?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 31 stycznia 2019 14:45
31 stycznia 2019 14:50

Takich (jak np. w Szwajcarii czy Kaliforni) nie mamy.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @darkforce 31 stycznia 2019 11:41
31 stycznia 2019 14:51

Teoretycznie nie. Bo umiejętności są obiektywnie istniejące, niezależne od oceny ludzkiej.

Ale z drugiej strony nawet umiejętności piłkarskie zależą od oceny ludzkiej, bo często ludzie kochają tych piłkarzy, którzy są słabi ale mają coś, a nie kochają tych co piłkarsko stoją wysoko, ale mają jakiś feler charakterologiczny. I o ile tym pierwszym wybaczają wszystko, to tym drugim wystarczy że przytrafi się jeden błąd i lecą w dół. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @Maryla-Sztajer 31 stycznia 2019 10:55
31 stycznia 2019 14:54

Więc Trzaskowski już mówi,  że na tej działce konkretnej nie może być wieżowiec.

O wszystkim decyduje (właściwie decydował) Marcin Kierwiński, który - jak donosi twiter - powiedział to co zresztą mówiła Waltzowa "na tej działce nic mi nie postawicie" tak jak kiedyś pisowskim radnym na Pradze "se nie porządzicie" chociaż mieli tam większość.

Tak wygląda w schemacie przyszła zabudowa tamtego rejonu. Czaskoski nie ma pojęcia czym zarządza i nie wie co mówi, albo mówi tyle co wie. Tam już stoją wieżowce (Warsaw Spire) są w budowie albo za chwilę będą.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 31 stycznia 2019 14:50
31 stycznia 2019 14:56

A gdybym postawił taką tezę, że byłbym jak szwajcarski urzędnik, gdybym miał doczynienia wyłącznie ze szwajcarskimi obywatelami, to jest takimi, który znają swoje prawa i swoje obowiązki - to może skończyłoby się z "wiecznym" narzekaniem na Polską administrację.

Podejrzewam, że Szwajcarscy urzędnicy nie borykają się z potomkami Wilhelma Tella, którzy domagają sie zwrotu połowy Zurychu z uwagi na prześladowania Wilhelma Tella przez władze austriackie. A mi się ostanio trafił potomek Piłsudskiego (nawet jego syn), któremu Wojewoda nie chciał zmienić nazwiska na prawidłowe Piłsudski, a w ślad za zmianą nazwiska oddać zagrabione majątki. Człowiek był w mediach i tam radzono mu żeby nie odpuszczał urzędnikom, sądził się, a oni wkrótce na jego podstawie nakręcą materiał o słabym działaniu polskiej administracji. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @pink-panther 31 stycznia 2019 13:07
31 stycznia 2019 15:00

Postawiłbym tezę, że pierwsze uderzenie miało iśc od Prezesa (musiał wiedzieć wcześniej że zarzuty są dla Misiewicza, Kamińskiego oraz prezesa od Lotosów plus Niesiołowskiego z drugiej strony), a gdy druga strona się o tym dowiedziała to naprędce skleiła taśmy "Jacięniemogę" Kaczyńskiego. No bo aż mi się nie chce wierzyć, że poszli do boju z tak słabym materiałem.

Z drugiej strony może oni naprawdę uwierzyli, że kamieniami są w stanie obalić "Dinozaura" Kaczyńskiego. A to by się też pięknie komponowało z pogróżkami Tuska "wyginiecie jak Dinozaury", a teraz sami nie mają broni na te dinozaury... 

zaloguj się by móc komentować


Globalny @grudeq 31 stycznia 2019 14:49
31 stycznia 2019 15:05

Hierarchie są jawne i niejawne. I kiedy już się wydaje iż wiemy, że dana partia "rządzi" , bo pozwolili np. "Amerykanie" to może się okazać, że jeszcze nie dotarliśmy do dna króliczej nory.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Globalny 31 stycznia 2019 15:05
31 stycznia 2019 15:12

To mi trochę pachnie Platonem i tym, że widzimy tylko cienie rzucane na ściane, a prawdziwy świat w innym jest miejscu. To jedna rzecz. Druga rzecz szukanie dna króliczej nory nie powinno być celem samym w sobie. Z jednej strony dobrze jest mieć świadomośc, że gdzieś może byc drugie dno. Z drugiej strony muszę przyjąc, że jak jest jeden Bóg Wszechmogący, tak władzę w Polsce sprawuje się z mandatu społeczeństwa, udzielanego w wyborach co 4 lata. To jakie siły wpływają na decyzję społeczeństwa - to może podlegać badaniu, ale nie mogę uważać, że wybory parlamentarne coś znaczą lub nie znaczą w zależności od zgody bądź to "Amerykanów" bądź "papistów" bądź "Żydów" lub "Masonów" czy też "tamtych". 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @glicek 31 stycznia 2019 14:41
31 stycznia 2019 15:20

Nie wiem w czym problem, wszak kopie mozna im przekazać z pokwitowaniem,ze sa zgodne z oryginałem.. Ten basztyl specjalnie zostal tu przyslany bo jest tak glupia ,ze nie zdaje sobie sprawy z tego jak jest bezczelna.. Zwykla przekupka w zlym slow tego znaczeniu..   A Fort Trump i tak nie powstanie.  

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @an24 31 stycznia 2019 13:19
31 stycznia 2019 15:21

Amerykanie jeśli kogoś obstawią to prędzej tę koalicję Korwin-Mikke plus przypadłości przy nim. Myślę, że Amerykanom powoli zaczynają przeszkadzać te resztki katolicyzmu jakie się jeszcze w PiS'ie się tlą. Więc może - jeśli już - postawią na "liberalizm". Korwin już przebiera nogami i próbuje przekrzyczeć wrzawę:

https://nczas.com/2019/01/31/liroy-marzec-i-korwin-mikke-o-aferze-misiewicza-musimy-osuszyc-to-bagno-video/

Prezes jaki był nie był, jest genialny. Kiedy pojawił się Korwin i spółka "patriotów bardziej patriotycznych i nie na niby wolnościowych" wystartował Robert Gwiazdowski a "patrioci patriotyczni i wolnościowi" co im zakaz handlu w niedzielę przeszkadza oraz emerytura dla matek z licznymi dziećmi, już go oskarżyli o chęć przejęcia elektoratu.

Najbardziej mnie irytuje ich hasło "wolność dla prywatyzacji". Jeśli się temu hasłu w ich wydaniu dobrze przypatrzeć do pod szyldem "prywatyzacja" kryją się różne dziwne i niejawne osoby prawne czyli różnorakie korporacje i spółki o niejasnych powiązaniach, które prą do kontrolowania ważnych sektorów dla państwa. I oni nazywają to prywatyzacją! Jak słyszę w ich ustach słowo prywatyzacja to niedobrze mi się robi ...

zaloguj się by móc komentować

Globalny @grudeq 31 stycznia 2019 15:12
31 stycznia 2019 15:35

Dlatego wolę nie nazywać jakoś "tamtych", bo po pierwsze im więcej się człowiek dowiaduje tym bardziej wie, że nie wie, zaś po drugie zbitka "Żydzi - Masoni - Komuniści" zgrabnie zamyka cały tok dochodzenia do faktów. Dlatego lepiej od razu sprawdzić, skąd pochodzą i jak krążą dirhemy. I nie jest to bynajmniej "rzeczywistość platońska" tylko np. ordynarny i całkiem dochodowy handel niewolnikami. Kiedyś i dzisiaj. A z kolei ustalenie faktów pozwala po prostu żyć, zamiast się niepotrzebnie ekscytować który funkcjonariusz któremu mocniej przywalił. Albo dlaczego jako Polacy jesteśmy tacy podli. Nie jesteśmy.

zaloguj się by móc komentować

Kristoff @mniszysko 31 stycznia 2019 15:21
31 stycznia 2019 16:15

Wybór Jankesów może być bardzo trafny w demonstrowaniu skuteczności ;) Autorytety i polityczni tytani jak się patrzy. Liroy, jak mu przygasała karierka hiphopowca, zarabiał na kręceniu filmów pornograficznych. Mikke znany z lojalki podpisanej w stanie wojennym, wysławiania ruskiego jenerała Jaruzela, ale też i Bula Komorowskiego i kagiebisty Putina. A partie i koalicje zmieniał jak sołdat onuce: od ZMS i SD do koalicji z Giertychem i Palikotem. Nasuwać się może tylko gorzkie pytanie co w tym towarzystwie robi G. Braun.

zaloguj się by móc komentować

spox @mniszysko 31 stycznia 2019 15:21
31 stycznia 2019 16:20

a panu nie przeszkadza kradziez pod przykrywka pomocy dla matek z dziemi/? 

protestanci rozgrabiajacy majatek koscielny tez czesto mieli wielodzietne rodziny i napewno przysiegaliby, ze ich dzieci wymagaja pomocy, biedne dziateczki, a czy to ich wina ze w ich czasach nie bylo sprawnego aparatu policyjno fiskalnego ktory by im dopomogl?? wiec musieli wziasc sprawy w swoje rece i pomoc sobie sami, gdyby tak jeszcze wspolczesni ojcowie kosciola wprost okrelili w katechizmie kogo mozna okradac i w jakich okolicznosciach, np czlowiek posiadajacy plakietke fiskusa w randze urzednika panstwowego moze okrasc rolnika, a po przekazaniu czesci ukradzionej kwoty (jakiej czesci to musiliby dostojni hierarchowie jeszcze ustalic), matce z czworka dzieci, jego uczynek w oczach pana dobry jest...,

zaloguj się by móc komentować

grudeq @spox 31 stycznia 2019 16:20
31 stycznia 2019 16:39

Spox od kiedy to decyzja Państwa o rozdziale budżetu, który się Państwu należy z tytułu podatków jest kradzieżą? 

Czy żądanie Króla Batorego o podatki na wojnę z Moskwą też można zwalczać argumentem, że jest to kradzież majątku szlacheckiego? 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @spox 31 stycznia 2019 16:20
31 stycznia 2019 16:42

>>> a panu nie przeszkadza kradziez pod przykrywka pomocy dla matek z dziemi/? <<<

Proszę Pana ja mam nie mam - mam nadzieję - mentalności psa ogrodnika. Sam nie zjem, to drugiemu nie dam.

Prawda jest taka, że jesteśmy okradani wszyscy, jak świat długi i szeroki. Nie tylko w Polsce ale wszędzie indziej też. Cieszę się, że w tym postawionym na głowie systemi, ktoś pamięta choć trochę o takim tworze z ustanowienia Bożego jak rodzina.

Poza tym dla mnie w tym konkretnym przypadku to nie jest kradzież a inwestowanie w konkretny segment społeczeństwa. To nie jest tak, że najpierw ściągają od nas pieniążki (te złote solidy i te srebne dirhemy) w postaci podatków a potem z tego zamiast płacić długi czy inwestować w osławione korwinowskie przedsięwzięcia wydzielają kupkę dla matek z dziećmi na chlebuś i na mleko. 

Następny mit jaki pokutuje, to wyjaśnianie obecnego systemu finansowego za pomocą klasycznej teorii pieniądza opartym na kruszcu w czym zresztą celują "patrioci rynkowi i wolnościowi". System finansowy oparty na kruszcu już dawno odszedł w siną dal.

zaloguj się by móc komentować

spox @mniszysko 31 stycznia 2019 16:42
31 stycznia 2019 17:08

czy moge prosic o odpowiedz wprost bez czary mary o systemach,ja dobrze wiem ze system jest zlodziejski, min przez takie pokretne myslenie jakie pan proponuje,pytanie jest proste, czy plakietka urzedu skarbowego upowaznia mnie do zabrania wszystko jedno rolnikowi murarzowi czy biskupowi bez jego zgody jakichs dobr, a nastepnie po przekazaniu arbitralnie jakiej czesci lupu, rodzinie z czworka dzieci, niezaleznie nawet od  stanu majatkowego tej rodziny, uznajemy ze czyn nasz w oczach pana dobry byl..., wg tej logiki chrzescijanska licencja na kradziez przyjemna bogu jest posiadanie 4 dzieci i zatrudnienie w urzedzie skarbowym, to nawet lepsze od bondowskiej licencji na zabijanie, tam rozgrzesza nas tylko krolowa, tutaj rozgrzesza nas kosciol katolicki;)

zaloguj się by móc komentować

glicek @Draniu 31 stycznia 2019 15:20
31 stycznia 2019 17:09

Obawiam się że oni chcą wypożyczyć oryginały i to na zawsze.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @spox 31 stycznia 2019 17:08
31 stycznia 2019 17:37

Jeśli wychowanie czwórki dzieci kosztuje ca. 800.000 zł, a z emerytur (to zdaje się Bismarck je wymyślił) mają korzystać wszyscy, wówczas okazuje się, że decyzja o posiadaniu lub nieposiadaniu większej ilości potomstwa przestaje być sprawą prywatną, a bardziej podobna jest do służby koniecznej dla funkcjonowania państwa, jak straż pożarna czy wydobycie. Natomiast największą nierówność widzę w traktowaniu wywłaszczenia polskiego ziemiaństwa inaczej niż innych dóbr martwej ręki zagranicznej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 31 stycznia 2019 15:00
31 stycznia 2019 17:39

Ci na berlińskim żołdzie  nadal żyją w przeświadczeniu że mają monopol medialny. I że nie ważne co kto powiedział, a ważne jak to zostanie przetłumaczone "na polski" przez komentatorów. Komentatorzy  mają za zadanie wyjaśnić co kto powiedział, co chciał przez to powiedzieć co powiedział i czego nie powiedział. I co  oznacza, że to wlasnie powiedział.

Jestem przekonany, że tak naprawdę wcale nie dotarło do tych na zoldzie, że już nie wszystkie medialne tuby rezonansowe papugują narrację "wyborczą".

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Globalny 31 stycznia 2019 17:37
31 stycznia 2019 17:41

Władza w Polsce nie jest suwerenem w kraju nad Wisłą.

Suwerenem jest ten, kto trzyma weksle dłużne.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @spox 31 stycznia 2019 17:08
31 stycznia 2019 17:42

Na jakiej podstawie twierdzi pan, że to za pana pieniądze wzięte jeszcze siłą i bezprawnie jest finansowana  ta pomoc? Jak rozumiem, gdyby to poszło na co inne złodziejstwa by nie było. Tylko jak na matkę z dziećmi to jest złodziejstwo.

Ja wcześniej odpowiedziałem panu wprost ale nie chce tego po prostu przyjąć. To że panu się decyzja rządu nie podoba nie jest podstawą do nazywania jej kradzieżą. A czary mary z przykrością muszę twierdzić, to uprawia pan. 

zaloguj się by móc komentować

Globalny @stanislaw-orda 31 stycznia 2019 17:41
31 stycznia 2019 17:45

Właśnie się próbujemy w Szkole dowiedzieć kto i dlaczego je trzyma.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @mniszysko 31 stycznia 2019 17:42
31 stycznia 2019 17:48

Ależ te pieniądze wrócą do podatników w postaci emerytur, po których w przeciwnym razie tąpnięcia demograficznego śladu by nie było. To jest ratowanie czegokolwiek na niezbyt różową przyszłość

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @mniszysko 31 stycznia 2019 16:42
31 stycznia 2019 17:52

Pieniądz oparty na kruszcu to absurd.

"Wyobraźmy sobie dwie bliźniacze planety A i B. Z tymi samymi ludźmi, zasobami itd. Jest tylko jedna różnica. 

Bank centralny planety A ma 1000 ton złota i drukuje pieniędże zgodnie z parytetem, wymieniane na złoto,  zgodne z wymaganiami ekonomistów. 

Bank centralny planety B nie ma żadnego złota, ale drukuje dokładnie tyle samo banknotów, o takich samych nominalach co na planecie A.

I pojawia się pytanie, czy jest jakiś powód dla którego gospodarki tych planet będą się rozwijać inaczej? Czy będą różna inflacje? Na A będzie świetnie a na B będzie szalala hiperinflacja?"

 

https://www.salon24.pl/u/polfic/717414,drukowanie-pieniedzy-3

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mniszysko 31 stycznia 2019 17:42
31 stycznia 2019 17:57

Jeszcze najpierw ustalmy, czy Spox w ogóle jest płatnikiem podatku netto. Bo jeśli jest etatowcem zatrudnionym w budżetówce, albo spółce skarbu państwa...

zaloguj się by móc komentować

spox @mniszysko 31 stycznia 2019 17:42
31 stycznia 2019 18:02

wykrety wykrety, jesli nie sila to w jaki sposob/? czy to zart, zabieraja kazdemu kto jest produktywny, a poniewaz system rozrosl sie do takich rozmiarow, ze jak widac niektorzy zycia sobie bez niego nie wyobrazaja, nie jest pan nawet w stanie zwyczajnie uczciwie przyznac, ze tak w stanie wyzszej koniecznosci, np zagrozenia zycia, kradziez a nawet zabojstwo jest usprawiedliwione, tylko takie zaciemnianie tematu, system zly, kradna na teatry, zagraniczne wycieczki i prostytutki, to niech przy okazji tez ukradna dla matek z 4 dzieci, to napewno wyjdzie na dobre, bo to chodzi o biedne mateczki i o dzieciaczki w tym calym interesie,  pzpr nic innego nie robila tylko dbala o dostatnie zycie robotnikow i ich dzieci, medale byly, wczasy za darmo, dofinansowywane obiady w szkolach i ze to wszystko sie zawalilo i system nie wydolil;)

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Globalny 31 stycznia 2019 17:48
31 stycznia 2019 18:03

Osobiście nie jestem przekonany o skuteczności czy emerytur czy 500+. Proszę mnie dobrze zrozumieć. W tym układzie jaki jest, trzeba finansowo wspomagać rodziny i dzietność. Ale dopóki nie zmieni się przekaz w pop-kulturze, który będzie promował wielodzietne rodziny i państwo nie ustawi w tym kierunku propagandę przez swoje instytucje kulturalne - zamiast umieszczać krzyże wiadomo gdzie, w imię sztuki - to będzie tylko wołanie na puszczy. Według mnie najpierw trzeba zmienić przekaz w kulturze masowej i razem z tym uruchomić te programy 500+ i emerytury dla matek wychowujących dzieci (przecież one wykonują bardzo ciężką i odpowiedzialną pracę, korzystną dla całego społeczeństwa). Wtedy wraz nauczaniem kościelnym to przyniesie owoce.

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 31 stycznia 2019 17:57
31 stycznia 2019 18:03

to raczej student na utrzymaniu rodzicow...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Grzeralts 31 stycznia 2019 17:57
31 stycznia 2019 18:04

Ja już z niem nie dyskutuję. Nie ma sensu. Mówił dziad do obrazu ...

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 31 stycznia 2019 10:14
31 stycznia 2019 18:07

Dokladnie...

... a noz-widelec znowu jakis  zlodziejski i bandycki leb poleci  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 31 stycznia 2019 10:56
31 stycznia 2019 18:22

Dokladnie tak...

... urzednik jest jak - d**a od  sr**ia - aby wydac pozytywna decyzje  !!!... a jesli jest to niemozliwe to urzednik  MA  OBOWIAZEK  tak pokierowac sprawe, aby petent pozytywna decyzje otrzymal...

... i biurwa zadnej laski w tym ukladzie robic nie ma prawa  !!!... bo biurwa od tego jest i za to podatnik polski jej placi  !!!

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @mniszysko 31 stycznia 2019 18:03
31 stycznia 2019 18:23

500 + jest obniżką podatków. I dlatego rosną wpływy budżetowe. To dosyć oczywiste.

zaloguj się by móc komentować

valser @Paris 31 stycznia 2019 18:07
31 stycznia 2019 18:26

My tu gadu-gadu, a dzieki Gowinowi za pare lat kazdy tzw. naukowiec bedzie w 100% dobierany z klucza ganstersko-towarzyskiego, a kulture polska dzieki innemu magikowi - Glinskiemu beda robic jacys zagraniczni aktorzy na emeryturze, oczywiscie za grube budzetowe pieniadze.

Tymczasem Ziobro przygotowal w tydzien nowelizacje ustawy KK, ze stoma poprawkami, wszystko w reakcji do "tragedii w Gdansku". No, ale jakos kary smierci nie udalo sie zmiescic.

Na mnie to robi takie wrazenie, ze glupota tzw. opozycji to jest rola, ktora oni przyjeli i dobrze odgrywaja. Wszystko po to, , zeby na ich tle obecna wladza wygladala jako uczciwi medrcy i ostoja zdrowego rozsadku. Wszyscy wiemy, ze tak nie jest.  Wystarczy przypatrzec sie blizej Gowinowi i Glinskiemu i wszystko jest jasne.

Mnie (nam) jest latwiej, bo patrze na ten burdel z oddali i bezposrednio mnie juz nic nie dotyka, dopoki sam sie w jakies glupoty z urzedem nie wkrece. Tym nie mniej - dystans fizyczny daje perspektywe, a brak kontaktow z "demokratycznym panstwem prawa" pozwala na bardziej skuteczne regulowanie cisnienia w systemie.

 

zaloguj się by móc komentować

spox @mniszysko 31 stycznia 2019 17:42
31 stycznia 2019 18:27

zadalem proste pytanie czy praca w urzedzie skarbowym i posiadanie 4 ki dzieci usprawiedliwie zabor mienia, odpowiedzi jakie uzyskalem to min, wszyscy kradna, on napewno pracuje w budzetowce, student na utrzymaniu rodzicow , mowil dziad do obrazu. bardzo ciekawe i wiele mowiace odpowiedzi ;).

 

tak rozumiem, jak wazna jest dzietnosc i gdyby zagrazala nam zaglada nie widzialbym nic niestosownego w mordowaniu i rabowaniu naszych sasiadow, gdyby to mialo pomoc, ale pomysl, ze zwiekszy sie ja poprzez zwiekszenie fiskalizacji wsrod polakow, jest zwyczajnie glupi, przez tysiace lat nie bylo problemu z dzietnoscia , a potem przyszli komunisci, ktorzy zaczeli ja dofinansowywac i zaczely sie klopoty, pomysl, ze wydarzy sie cud i rezultat bedzie inny tylko dlatego ze kler poblogoslawi takie przedsiewziecie jest zwyczajnym idiotyzmem, dlatego ze natura ludzka jest niezmienna jesli zwiekszamy fiskalizacje to uderza to zawsze w najslabszych , a potem zdziwienie ze nie chca sie rozmnazac i trzeba ich zachecac programami pomocowymi

zaloguj się by móc komentować

Paris @POLFIC 31 stycznia 2019 10:57
31 stycznia 2019 18:28

Nie...

... na autorytet trzeba sobie zapracowac... poza tym za konferencje na zamku Coryllus placi  ZE  SWOJEJ  WLASNEJ  KIESZENI...

... to kolosalna roznica i tu nie ma nad czym sie zastanawiac  !!!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @spox 31 stycznia 2019 17:08
31 stycznia 2019 18:29

Ale mnie sie wydaje,ze gadasz tylko aby gadac.. Załóż partie i  sprobuj wejsc do parlamentu ,ale nie na zasadach smesznej partyki .tylko wejdz w konkury z PiS i PO.. Latwo jest jechac po partii w roku wyborczym,partii ktora objeła rządy po ewidentnych złodzieja,ktorzy panoszyli sie od wielu dekad,zlodzieje ktorzy mieli krysze zewnetrzna i przyzwolenie.. PiS jest jedyna partia aktualnie na ktora mozna głosować, to jest jedyna partia ktora probuje konkretnie działać, partia ktora rowniez popełnia błędy.. Tylko przy niej w przyszlosci moze powstac realna opozycja, ale jak do tej pory nic sensownego nie powstało.. Odnich wymagamy zeby przez cztery lata usatysfakcjonowali wszystkich.a tym czasem ,przez cztery lata nic nie powstalo realnego i powaznego w postaci opozycji, ktora moglaby wejsc do Sejmu.PiS nie jest moja bajką, ale na nich bede glosował. Nadchodzi rok wyborczy,na gdybanie na zasadzie co by bylo gdyby j,uz nie ma miejsca. Stwórz partie, zbuduj struktury, umocnij sie w samorzadach i wlacz o parlament..  Inaczej nie da sie zmienic choćby ordynacji wyborczej.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
31 stycznia 2019 18:35

"Trudności nie zabraknie, możecie wszyscy być spokojni. Nie będzie tylko Schetyny w zasięgu wzroku, co samo w sobie jest walorem i sukcesem."

Jadac dialogami z filmu "Psy" mozna by zapytac: "a dokad on pojdzie, jak on tylko umie przesluchiwac?"

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @Paris 31 stycznia 2019 18:28
31 stycznia 2019 18:42

Hmmm... chyba się nie zrozumieliśmy :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @an24 31 stycznia 2019 13:19
31 stycznia 2019 18:50

A mowia coniektorzy...

... ze to aferka  "kapiszon" ta cala SREBRNA... a to jest niebywaly przekret  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @glicek 31 stycznia 2019 14:41
31 stycznia 2019 18:56

Dzisiaj wysuwa zadania...

... ta stara pudernica, a jeszcze wczoraj tak "podziwiala Polske" do BANKSTERA  Morawieckiego "za obalenie zelaznej kurtyny"...

... co za bezczelna hipokrytka  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Draniu 31 stycznia 2019 10:15
31 stycznia 2019 19:04

"Brak finezji i profesjonalizmu. A najbardzie wkurza mnie ich lament ,ze sa prześladowani i nic z tym sie nie da zrobić. Ręce nogi opadaj jak czlowiek patrzy na te nedzne dzialania."

Ci wszyscy tak zwani prawicowcy tancza, albo usiluja tanczyc menueta i zaistniec, dorabiajac przy okazji pare zlotych.

Nie tak dawno podniesiono zgielk w polskiej prasie bo nie wpuszczono do Wielkiej Brytanii Rafala Ziemkiewicza, ponoc z powodu jego homofobicznych wypowiedzi  i w ogole prawicowych pogladow. Mozna sie i tak lansowac.

Ale ja do Ziemkiewicza, skadinad utalentowanego publicysty i dziennikarza, podchodze z duza rezerwa.

W swoim czasie zorganizowal on w telewizji dyskusje nad kwestia wprowadzenia stanu wojennego i oceny Wojciecha Jaruzelskiego jako polityka.

Byl tam Lukasz Warzecha, Piotr Zaremba [jako prawicowcy potepiajacy Jaruzelskiego] i jakichs dwoch innych dziennikarzy ktorych nazwisk juz nie pamietam [jeden z nich to chyba byl Jacek Zakowski], a ktorzy Jaruzelskiego bronili. W roli swoistego "moderatora" prowadzacego dyskusje wystapil Ziemkiewicz, aczkolwiek byl oczywiscie po stronie "prawicy".

A potem w prasie ukazal sie wywiad Ziemkiewicza z .....pania Monika Jaruzelska [kolezanka ze szkolnej lawy]. I pan Rafal Ziemkiewicz sobie z nia gawedzil, a ja mialem wrazenie ze jej z lekka kadzil.

Ziemkiewicz jest niewatpliwie czlowiekiem inteligentnym i zdaje sobie sprawe ze w kraju takim jak Polska Jaruzelska moze zrobic wielka polityczna kariere, wiec ten ogrodek trzeba umiejetnie podlewac bo moze to zaprocentowac w przyszlosci.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

spox @Draniu 31 stycznia 2019 18:29
31 stycznia 2019 19:04

ale dlaczego uwazasz ze czepiam sie pisu, ja musze przyznac ze po tych nagraniach w gaz wyb, moja niechec do kaczynskiego troszke bo troszke ale jednak zmalala, wyszedl na rozsadnego polityka ktory nie chce wchodzic w podejrzane interesy, bo zalezy mu na opinii w spoleczenstwie przed wyborami, w moich oczach tylko zyskal, proste i czytelne, ja np chcialbym uslyszec wiecej tasm gdzie jakis nagrywany z ukrycia polityk mowi ze nie wezmie udzialu w jakims szemranym przedsiewzieciu, bo zalezy mu na opinii wsrod ludzi ,nawet jesli tylko na czas kampanii, gdybym byl politykiem to nawet sam bym taka tasme nagral i wyslal do mediow, zeby tego nie ujawnila wyborcza to bym powiedzial ze to kaczynski za tym stoi, ale widocznie michnik sie starzeje, a nowy zaciag to grupa debili

zaloguj się by móc komentować

Globalny @mniszysko 31 stycznia 2019 18:03
31 stycznia 2019 19:10

Po stokroć prawda. Zmiana nie jest dobra bez spójności i konsekwencji.

zaloguj się by móc komentować

Paris @glicek 31 stycznia 2019 17:09
31 stycznia 2019 19:18

Tu nie ma sie...

... co nawet obawiac... takie dokumenty beda jak znalazl pod te "sojusznicza" i pSZyjacielska ustawe 447  !!!...

... i pod NOWE hagady o  CHolokauscie  !!!

zaloguj się by móc komentować

an24 @mniszysko 31 stycznia 2019 15:21
31 stycznia 2019 19:21

Niestety nie. Obstawiają wszystkie, ja na pewno bym tak uczynił. Oni maja to perfekcyjnie opracowane. Tak się robi politykę. 

Niestety wszyscy aktorzy obecnej sceny politycznej czerpią z  marksizmu. Także ten cybernetyk, którego zadaniem jest skompromitować normalność, czyli normalne państwo w aspekcie politycznym, gospodarczym i społecznym. Wówczas jest miejsce dla teorii spiskowych. 

Mamy jedną opcję, która godzi się bycie kordonem sanitarnym i drugą, bycia zasobem na peryferiach europejskiego państwa federacyjnego. Nie ma siły politycznej, która nawiązywałaby do Rzeczypospolitej Obojga Narodów, czyli opcji propolskiej. Pali w ręce, niczym rozgrzane do czerwoności węgle. 

Mamy mityczny przekaz, RON był zły ale socjalistyczna II RP, to już był cacuszko, tylko dlaczego tak się dała ówczesna elita zrobić w nogę, zwiewała, tylko kurzyło się, zostawiając wspólnotę na łaskę praw człowieka ustalonych dla bytów w Generalnej Gubernii i ziem okupowanych przez III Rzeszę i marksizm. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Globalny 31 stycznia 2019 19:10
31 stycznia 2019 19:33

Może na więcej trzymający weksle nie dali pozwolenia...

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 31 stycznia 2019 18:26
31 stycznia 2019 19:39

No tak...

... Gowin i Glinski to jest duo nie majace sobie "rownych"... a Ziobro, coz... tego kreta to juz stary Miller - dawno temu - okreslil na slynnej komisji Rywina... i wcale sie nie pomylil  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 31 stycznia 2019 19:04
31 stycznia 2019 19:53

Dyskutowalabym...

... czy ta cala komusza coronia Jaruzelskiego, ta cala ulizana Monia, niedoszla "arystokratka" moze zrobic "kariere" w Polsce...

... a ten caly RAZ  to zwykla, platna PRZECHRZTA... takich "inteligentnych" jak ten caly Ziemkiewicz - to w Polsce jest  na peczki  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 31 stycznia 2019 19:04
31 stycznia 2019 19:56

Dyskutowalabym...

... czy ta cala komusza coronia Jaruzelskiego, ta cala ulizana Monia, niedoszla "arystokratka" moze zrobic "kariere" w Polsce...

... a ten caly RAZ  to zwykla, platna PRZECHRZTA... takich "inteligentnych" jak ten caly Ziemkiewicz - to w Polsce jest  na peczki  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Globalny 31 stycznia 2019 17:45
31 stycznia 2019 20:18

Dlaczego to wiadomo, a kto, to  również  wiadomo.

Np. ok. 70 procent obligacji skarbowych  wyemitowanych w po 1989 r. wykupiły podmioty  (banki ) niemieckie.
Także drogą odkupowania  od innych wierzycieli (banków innych państw).

Znaczy, Niemcy jako miejsce siedziby zarządu, a niekoniecznie jako nacja reprezentujaca większościowy pakiet   podmiotów (akcjonariuszów).

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 31 stycznia 2019 19:18
31 stycznia 2019 20:20

Mam zasadnicze wątpliwości, czy Twój słabiutko maskowany "anypisizm",  jest uleczalny.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 31 stycznia 2019 20:20
31 stycznia 2019 20:26

I slusznie, ze masz watpliwosci  !!!

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @stanislaw-orda 31 stycznia 2019 20:20
31 stycznia 2019 20:34

Antypisizm to grzech? :)

zaloguj się by móc komentować

Globalny @Grzeralts 31 stycznia 2019 19:33
31 stycznia 2019 21:18

... I wyszła "prawie dobra zmiana"

zaloguj się by móc komentować

Globalny @stanislaw-orda 31 stycznia 2019 20:18
31 stycznia 2019 21:24

Czyli nie do końca wiadomo kto... Zresztą bez własnej doktryny także nie za bardzo rozumiemy po co.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @POLFIC 31 stycznia 2019 20:34
31 stycznia 2019 21:51

 To rodzaj zespołu maniakalnego. I niekoniecznie o łagodnym przebiegu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Globalny 31 stycznia 2019 21:24
31 stycznia 2019 21:53

Żeby niesuwerenny byt trzymać w ryzach wyznaczanych przez interes suwerena.

zaloguj się by móc komentować

jaguar @spox 31 stycznia 2019 19:04
31 stycznia 2019 22:02

PlS przyciąga głównie współczesnych faryzeuszów, ludzi, którzy owszem są „katolikami”, ale ograniczają się do przestrzegania „prawa”. Tzn. Chodzą do kościoła, przyjmują sakramenty, starają się osobiście nie grzeszyć. Tolerują natomiast grzechy cudze, a wręcz je popierają. Mam tu na myśli grzechy polityków, a posłów i senatorów w szczególności. Grzeszą oni uchwalając niesprawiedliwe ustawy. Ustawa budżetowa jest tego najlepszym przykładem. Niegodziwością jest nakładanie nadmiernych podatków na ciężko pracujących poddanych, ale na taki zarzut faryzeusze odpowiedzą, że utrzymanie państwa kosztuje, więc trzeba płacić. Zgoda, utrzymanie państwa kosztuje, niektóre wydatki (policja, wojsko, infrastruktura) trudno jest kwestionować, ale są przecież i takie wydatki w budżecie, które finansują działania grzeszne, takie, których katolik nigdy osobiście nie popełnia. Czy katolik dobrowolnie finansowałby szerzenie ideologii gender, nauczanie zafałszowanej historii, „twórczość” obrażającą Boga, organizacje pozarządowe szkodzące Polsce i Kościołowi? Raczej nie, nie popełniłby takiego grzechu. Ale grzech cudzy akceptuje oddając głos na grzesznika i akceptując niesprawiedliwe podatki.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jaguar 31 stycznia 2019 22:02
31 stycznia 2019 22:07

Jesteś pewien, że to głównie PiS takich przyciąga?

No i skąd się wzięła twoja katolikofobia?

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 31 stycznia 2019 21:51
31 stycznia 2019 22:19

Twoja racja, moj spokoj... diagnosto  !!!

zaloguj się by móc komentować

tepaz @Draniu 31 stycznia 2019 18:29
31 stycznia 2019 22:44

"Nadchodzi rok wyborczy, na gdybanie na zasadzie co by było gdyby, już nie ma miejsca."

Przykro mi, ten argument pojawia się przy okazji wszystkich wyborów w "czeciej RP".  Dotąd ja też trzymałam się się jak pijany płotu przekonania, że przynajmniej Kaczyński nie załatwia dziwnych interesów, że on rzeczywiście ma na względzie dobro Polski, a tak w ogóle to jest genialnym mężem stanu, nie dbającym o drobiazgi w rodzaju osobistego konta w banku czy Internetu (oczywiście nie mam nic przeciw użytkownikom takich drobiazgów, wręcz odwrotnie).

Dzisiaj mleko się wylewa ze srebrnego garnka ( proszę mi wybaczyć ten grafomański wtręt). Finanse p. Prezesowi nie są obce, kombinować potrafi.  Z tego co do mnie dociera to zysk z wynajmu pomieszczeń w przedmiotowym drapaczu chmur miałby zasilać kasę Prawa i Sprawiedliwości.  Proszę mi pokazać, kto w przewidywalnej przyszłości miałby szansę założyć partię mogącą konkurować  z  takim potentatem, kto mógłby stworzyć opozycję z prawdziwego zdarzenia? Poza oczywiście jakimś tworem na podobieństwo PO?

Benificjentem tego biznesu miałby też być  Instytut pamięci Lecha Kaczyńskiego (czy może Braci Kaczyńskich [?!] ).

Mąż stanu chce wziąć kredyt w niepolskim banku, wykonawcą też miałby być ktoś z poza Polski.

Które z przedwyborczych zobowiązań zostało zrealizowane? Jedynie 500+. 

Rozumiem, że jesteśmy w potrzasku - i tak źle i tak niedobrze. Ale tym razem nie będzie mnie w gronie "realistów" głosujących na mniejsze zło. Przykro mi.

Idę się pomodlić - za nas wszystkich "tutejszych" i nie tylko.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Draniu 31 stycznia 2019 15:20
31 stycznia 2019 22:48

 A Fort Trump i tak nie powstanie.  

Też tak myślę. Fort Trump i zniesienie wiz to takie marchewki do machania przed nosem . 

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @tepaz 31 stycznia 2019 22:44
31 stycznia 2019 22:49

Mam podobnie. Ale o tym wiedziałem już wcześniej. Rekonstrukcja była pierwszym krokiem ale jeszcze jakąś symaptię do PiSu miałem. Klamka zapadła, gdy mając wszystko do dyspozycji, posuneli się do szantażu, żeby bezczelnie ukraść MN; aby chociaż jako tako 11 listopada wyglądał. Wtedy się upewniłem, że nic nie są warci. Kompletnie nic.

zaloguj się by móc komentować

jaguar @stanislaw-orda 31 stycznia 2019 22:07
31 stycznia 2019 23:17

Jestem pewien tylko tego, że umrę, natomiast to co napisałem powyżej wynika z moich obserwacji. Wcale nie uważam, że tylko (głównie) PiS przyciąga faryzeuszów, inni pewnie też, ale ja odnosłem się w mojej opinii do notki dotyczącej pis’u. Nie jestem katolikofobem, staram się być zwykłym katolikiem, naśladowcą Jezusa Chrystusa.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @tepaz 31 stycznia 2019 22:44
1 lutego 2019 00:16

Wybrales zdanie takie ,ktore jest Tobie wygodne do interpretacji.. A tak w ogole nic nie rozumiesz..Nic .. Nie ogarniasz szerszgo kontekstu ,tego co sie dzieje w Europie i na Swiecie,i jakie ma aktualnie mozliwosci polityczno/partyjne Polska. Nie głosowanie w ogole jest błędem . Przy wszystkich niedoskonalosciach PiSu i tak jest to jedyna partia .ktora aktualnie powinna rzadzic  Polską.. Oczywiście , alternatywy sensownej  nie masz i najlepiej wycofac sie raczkiem.. I pewno swoja wypowiedz nazwiesz ,ze jest konstruktywna..Utwierdzaj sie , utwierdzaj .ze postępujesz dobrze.. A za mnie nie musisz sie modlić, dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 31 stycznia 2019 22:48
1 lutego 2019 01:05

Rowniez tak mi sie wydaje. Chociaz w temacie "zniesienie wiz" to jeszcze kwestia otwarta chyba. Jesli Brytania wyrzuci pracujacych Polakow to moga Amerykanie starac sie przekierowac migracje mas na stary dobry szlak atlantycki. Drenaz musi byc kontynuowany.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @mniszysko 31 stycznia 2019 18:03
1 lutego 2019 01:49

Zdaje się spox należy do tych, którzy uważają, że kobiety powinny pracować tak jakby nie miały dzieci i równocześnie wychowywać dzieci tak jakby nie pracowały. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Szczodrocha33 1 lutego 2019 01:05
1 lutego 2019 02:10

Niewykluczone . Zależy jeszcze jakie potrzeby będzie miała gospodarka amerykańska.  Na razie po uszczelnieniu granic sytuacją na rynku pracy się poprawiła.  Jeżeli zacznie brakować rąk do pracy to mogą znieść te wizy. Pamiętam jak Trump na pytanie jakiegoś dziennikarza o wizy dla Polaków powiedział coś w stylu:"Polaków lubimy pod każdą postacią " 

 

"We love the people of Poland coming to the United States in any way, shape, or form. Okay? Does that answer your question?"

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 1 lutego 2019 02:10
1 lutego 2019 03:23

Mysle ze nawet szczerze odpowiedzial. Biali ludzie, spokojni (generalnie, bo zdarzaja sie wyjatki), pracowici, placa podatki. Przydadza sie.

zaloguj się by móc komentować

Boguska @Szczodrocha33 1 lutego 2019 03:23
1 lutego 2019 04:11

Nie wiem czy tak chetnie placa podatki ,zwlaszcza kontraktorzy I panie pracujace na "domkach" a pozniej korzystaja z roznych benefitow dla malo zarabiajacych.Ja tak to widze w Chicago I okolicach.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Globalny 31 stycznia 2019 21:18
1 lutego 2019 07:47

Cóż począć. Trzeba brać, co dają.

zaloguj się by móc komentować

bendix @POLFIC 31 stycznia 2019 20:34
1 lutego 2019 07:58

Nie. Ale jad wynikający z głupoty już tak.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Paris 31 stycznia 2019 22:19
1 lutego 2019 08:00

Nie pyskuj Paris! Ubierz się ładnie jutro pójdziemy do lekarza.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Paris 31 stycznia 2019 19:18
1 lutego 2019 09:41

Obawiam się, chcą położyć łapę na całej żydowskiej  agenturze, zwłaszcza powojennej.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @spox 31 stycznia 2019 17:08
1 lutego 2019 12:08

Powszechne obowiązkowe i państwowe systemy emerytalne są obecnie w UE paradygmatem nie do ruszenia - żadna licząca się sił nie planuje likwidacji tego systemu.

W ramach tak narzuconego systemu rozwiązanie, które uzależnia wysokość wypłaty o liczby posiadanych dzieci (które się wychowało) jest lepsze (barzdiej sprawiedliwe) niż taki, którey tej zalezności nie uwzględnie. To jest elementarne statystyka.

W normalnym systemie nie jest to konieczne - matka która wychowała tę tak Pana irytującą czwórkę, będzie miała byt na stare lata zapweniony, natomiast single czy inne dinks'y (double income no kids) z czapką będą klęczeć przed kościołem.

W polskim języku i tradycji kulturowej (podkreślam - polskiej) do osoby duchownej zwracamy się używając zwrotu "brat" lub "ojciec".

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @jaguar 31 stycznia 2019 22:02
1 lutego 2019 12:11

"głównie" - to znaczy ile procent. Proszę podać z dokładnością +/- 2%.

Jak podobne liczby wyglądają w przypadku peło i .n ?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Draniu 1 lutego 2019 00:16
1 lutego 2019 18:23

Pardon...

... ale troszke Pan przegial w ocenie... kazdy sobie wybiera to co jest mu wygodne... Tepaz wybiera, Pan wybiera i ja tez wybieram... i z tym trzeba sie pogodzic  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @bendix 1 lutego 2019 08:00
1 lutego 2019 18:31

Ze swoja zona mozesz se pojsc... pod warunkiem, ze ci pozwoli  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @atelin 1 lutego 2019 09:41
1 lutego 2019 18:37

Wie Pan...

... chciec, a moc to sa dwie rozne sprawy... ale jest pewne, ze ten bandycki kraj, ktory juz raz - wcale nie tak dawno - nas sprzedal m.in. w Jalcie ewidentnie probuje wyludzic krocie poraz kolejny...

... tu nie ma zadnych zludzen... i musimy im bardzo uwaznie "patrzec na lapy"  !!!

zaloguj się by móc komentować

jaguar @Krzysiek 1 lutego 2019 12:11
1 lutego 2019 18:49

Sądzę, że prawie wszyscy faryzeusze uczestniczący w wyborach są zwolennikami PiS, na po i n głosują raczej poganie i ateiści, a wyznawcy Chrystusa wcale nie głosują na jawnych grzeszników.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 31 stycznia 2019 10:51
1 lutego 2019 19:57

Prawo budowlane nie jest od oceny standingu  finansowego i urzędnika to nie może interesować inżynieria finansowania to inna bajka

zaloguj się by móc komentować

bendix @Paris 1 lutego 2019 18:31
2 lutego 2019 05:56

Nie pisze się "se" tylko sobie. Chyba że się jest niewykształconym kmiotem.

zaloguj się by móc komentować


jestnadzieja @bendix 2 lutego 2019 05:56
2 lutego 2019 15:20

A jak sie jest z Krakowa, to mozna se "se" czasami napisac. Ja lubie:)

Albo tak:

https://youtu.be/Rm6GW346w7g

zaloguj się by móc komentować

Paris @bendix 2 lutego 2019 08:37
2 lutego 2019 23:20

Bezczelny cwoku...

... chamie bez kultury i wychowania  !!!   Spadaj  na  drzewo  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Paris 1 lutego 2019 18:37
3 lutego 2019 11:37

Ostatnia akcja z IPN pokazała, że my im oddamy te oryginały. I patrzenie im na łapy nic nie da.

zaloguj się by móc komentować

Paris @atelin 3 lutego 2019 11:37
3 lutego 2019 14:01

Pozyjemy - zobaczymy,  prosze Pana...

... gdyby nawet... to wypadaloby sobie zostawic w archiwum jakies doskonalej jakosci "xero".

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
4 lutego 2019 14:10

Po co xeró?

Że tak zapytam z akcentem. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 4 lutego 2019 14:10
4 lutego 2019 14:11

I miało być do Pani Paris. Przepraszam.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować