-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O sanacji komunikacji

Wczoraj Giertych wpuścił do sieci takiego szczura – wybory były sfałszowane, bo Chińczycy dokonali manipulacji na tik-toku. Tak to z grubsza wygląda. Różni wariaci żyją tym do dziś i nie uważają tego komunikatu za kuriozalny. Kiedyś, w czasach dawnych, gdy nikomu nie śniło się nawet to, co mamy dzisiaj, czyli twittery, tik-toki, ani nawet blogi, ktoś powiedział, że media zaczynają żywić się same sobą. Konkretnie chodziło o telewizję. No i było jakieś oburzonko z tego powodu, a ludzie mądrzy kiwali głowami, że to prawda. Dziś jasno widać, że prawda ta została przeskalowana do rozmiarów kosmicznych i każda głupota wpuszczona do sieci z miejsce znajduje admiratorów. Komunikacja, którą można by określić wyrazem serio, nie tyle nie działa, co nie istnieje. Waga zaś informacji liczona jest nie w skali problemu, który ona opisuje, ale w skali ambicji tego, który ją kolportuje. Czyli jak media lokalne piszą, że żona Jońskiego ma sprawę w sądzie w Wieluniu o korupcję, to wszyscy milczą, bo co tam jakaś korupcja żony Jońskiego. Kogo to…Kiedy Musk się rzekomo pokłócił z Trumpem, każdy – nawet najgorszy głupek z tik-toka – musi się wyjęzyczyć, bo problem podnosi znaczenie jego samego. A gdzie tu jeszcze mówić o telewizjach prawicowych i takich samych autorytetach. Tam to muszą być poruszane problemy najwyższej wagi, a nie żona Jońskiego i jej koszyk z wędlinami, który próbowała niepostrzeżenie odnieść do samochodu.

Aresztowano wczoraj Olszańskiego, a zaraz potem cała sieć zawyła, że jest to tłamszenie wolności słowa. Co prawda pan Olszański trochę przeklinał i wył w niebogłosy wywołując szczerą wesołość części publiczności i wściekłość drugiej części, ale jednak w pewnych kwestiach miał rację. Dziś w TVN pokazano jeden fragment z jego wielogodzinnych nagrań – ten, w którym ryczy głośno – za Karolem!!!! I trudno się pozbyć wrażenia, że całe to aresztowanie, jak i wcześniej występ nie były jakoś ze sobą sklejone. Jestem pewien, że pan Olszański odzyska wolność i będzie znów bawił swoją publiczność. Wszyscy zaś obrońcy wolności słowa będą mieli minutę satysfakcji, że przyłożyli się do tego sukcesu.

Zanim w ogóle do tego wszystkiego doszło, wielu ludzi całkowicie nie rozpoznających okoliczności, w tym kilku duchownych, zaczęło nawoływać wyborców i polityków PiS, by wyciągnęli rękę do zgody. Niezwykłe. Tak, jakby nie można było poczekać do zaprzysiężenia prezydenta i skrupulatnie policzyć ile kłamstw tamci wyemitują w tym nie najdłuższym przecież czasie i ile ataków przeprowadzą na prezydenta elekta i jego rodzinę. Nie dało się tym osobom niczego wyjaśnić, albowiem w stosunku do swoich interlokutorów używali oni na przemian słów – to małe, lub – to niskie.

Tamci zaś bez żadnego zastanowienia zaatakowali siedmioletnią córkę Karola Nawrockiego – Kasię, która nudziła się trochę w sztabie i zaczepiała ochroniarzy, uśmiechała się do ludzi i przesyłała im serduszka. Publiczność Trzaskowskiego orzekła, że dziecko jest niedorozwinięte i na pewno skończy w burdelu. Możecie sobie sprawdzić jeśli nie wierzycie. Wczoraj zaś Kalisz u Schnepfowej zasugerował, że mogą pociągnąć do odpowiedzialności Martę Nawrocką. Pytanie – za co? A to już nieważne, bo chodzi o to jedynie, by w przestrzeni publicznej obecne były takie sugestie. Kalisz chce też osobiście orzekać o ważności wyborów.

Najdziwniejsze jest zaś to, że komentatorzy prawicowi uważają iż ich sprzeciw werbalny przeciwko takim postawom całkowicie i ostatecznie załatwia sprawę. Otóż nie. Wierzcie mi, że nienawidzę komentować bieżączki, wolałbym pogadać o książkach, ale coś jednak rzec trzeba bo za chwilę okaże się, że nikt już, kto próbuje mówić normalnie i nie robić prowokacji, nie jest słyszalny. Tym bardziej, że prezes pochwalił Stanowskiego za to, że celnie wypunktował patologię i brak powagi w kampanii wyborczej. Chcę tylko delikatnie zwrócić uwagę, że nie można, bo jest to dość niebezpieczne, wskazywać braku powagi politycznej za pomocą aranżowanych sytuacji, które są niepoważne. Ja wiem, że to kogoś może śmieszyć, ktoś może uważać, że to taka satyra na władzę i ona pomaga ludziom przejrzeć na oczy. No, jakoś Kaliszowi i Banasiowi nie pomogła przejrzeć. Podobnie jak 10 milionom wyborców Trzaskowskiego.

Może wydam się komuś nudny i mało rozumiejący, ale sądzę, że przy trwającej lata już całe szampańskiej zabawie z pomocą twittów, memów czy czego tam jeszcze, nie uda się niczego poważnego naprawić. I to jest cel istotny tej zabawy – żeby nie było niczego. To zaś nastąpi kiedy ironia, której i tak jest jak na lekarstwo przestanie różnić się od powagi. I ten proces odbywa się na naszych oczach. Ludzie bronią Olszańskiego, bo to wolność słowa. Nie bronią jednak słów, które powinny opisywać naszą sytuację serio, bo w ogóle ich nie znają. Olszańskiemu postawiono absurdalny zarzut, którego nie potrafię nawet sformułować jak oni – chodzi o to, że wychwalał zamach na Narutowicza.

To jest jeden z najwyrazistszych przykładów młotka, który dewastuje komunikację, bo nie jesteśmy w stanie wyjść poza narzuconą formułę – prawica winna, albo – Niewiadomski bohater. Wiedziemy spór fałszywy i cały czas mamy złudzenie, że jeszcze chwileczka, jeszcze momencik i nasza prawda zwycięży. Nie zwycięży, bo obie te formuły, to – według interpretacji księdza Tischnera – gówno prawda. My zaś się w nim z ochotą taplamy. Tamci zaś patrzą na nas z uwagą, zupełnie jak Jaruzelski na Solidarność w jesieni roku 1981.

Bańki informacyjne są po to, byśmy nie mogli z nich wyjść. Po to między innymi urządza się je tak komfortowo. Poza bańką zaś człowiek przestaje być rozumiany. Wieją tam huraganowe wichry i trzeba odpowiadać na zadane znienacka pytania. Dookoła krążą dziwni ludzie i patrzą wcale nie przyjaźnie. Nie wiadomo jakie mają zamiary. W bańce zaś wszyscy się znają, jest przytulnie i można zawsze zarzucić jakiś temat, który wszystkim poprawi humor. Można też zabawić się w memy i będzie wesoło.

Kiedyś te wszystkie bańki popękają i lepiej byśmy byli na to przygotowani. Na razie mój postulat jest taki – wyjdźmy z baniek i spróbujmy, na ile kto może, nie przeszkadzać Karolowi Nawrockiemu. Nie mówię o pomaganiu, bo od tego będą ludzie bardziej niż internetowa publiczność kompetentni. Spróbujmy nie przeszkadzać, a to znaczy też – nie rzucajmy się pędem za każdym wypuszczonym przez tamtych szczurem, który wyda nam się nie szczurem wcale, ale lisicą czy też norką amerykańską z pięknie połyskującym futerkiem. Nie próbujmy też sami wypuszczać żadnych szczurów. I nie ironizujmy w momentach, kiedy jest to niestosowne. A taki moment właśnie nadszedł.

Z pewną nadzieją patrzę na obecność w otoczeniu prezydenta Karola Nawrockiego ludzi takich, jak prof. Cenckiewicz, którego wielokrotnie krytykowałem i czasem się z niego naśmiewałem. Jego spór z Wałęsą, oczywisty dla każdego normalnie myślącego człowieka, zakończył się sukcesem. Wałęsa został uznany za TW. Cenckiewicz zaś ma pracować przy Nawrockim. Oby tak się stało i obyśmy wreszcie doczekali nie ironicznego, ale prawdziwego końca komuny i jej przewałów. A także metod zarządzania komunikacją, które wprost są odziedziczone po towarzyszach ze STASI.

Dodam jeszcze tylko na koniec, że do osób krytykujących małą Kasię dołączyła Joanna Senyszyn, którą wielu ludzi gotowych było uznać za miłą, kochaną i lekko zwariowaną ciocię. Dziś pani Joanna zakłada jakąś jajcarską partię polityczną, żeby jeszcze mocniej ubarwić życie i komunikację w Polsce. Ciekawe ilu ludzi się na to złapie? Myślę, że wielu. I ilu będzie bronić jej prawa dostępu do forów publicznych, a także do opowiadania niebezpiecznych bredni na tych forach?

No nic. Trzeba będzie to obserwować.

Przypominam, że odnalazłem kilkanaście numerów 31 nawigatora

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-31-o-wojnie-rzeczpospolitej-z-bohdanem-chmielnickim/

Zostało jeszcze 9 sztuk.

 

Niebawem zaś targi



tagi: komuna  komunikacja  wybory  oszustwa  prowokacje  sanacja  trzaskowski  ironia  powaga  nawrocki 

gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 08:05
88     2567    14 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 08:52

Jestem całą duszą za tym, aby wreszcie ktoś konkretnie dokopał tym eunuchom z lewicy. Ale widząc, że ci, co to zapowiadają posługują się narzędziami demokratycznymi i "kulturalnymi", to nie wierzę, że coś takiego nastąpi. Taka sytuacja rozzuchwala i ten caly Kalisz jest tego najlepszym dowodem. Na miejscu Nawrockiego od razu bym zapowiedział, że nie podpiszę żadnej ustawy i wszystkue beda musiały mieć kwalifikowsną wiekszość. A dopietobpotem zacząłbym negocjować. Tak jak Trump - najpierw kopnął w głowę, a dopiero po tym , gdy krew się polała powiedział, że może o tym łaskawie pogadać. To jest ta komunikacja, którą rozumie doskonale lewica.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 08:52
6 czerwca 2025 08:57

 Na razie Matecki i Woś opowiadają o swoich milionach odsłon na fejsie i twitterze...niesamowici są

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 09:09

Ten atak na małą Kasię... czytałem gdzieś, że lewica coraz bardziej odkleja się od rzeczywistości - to na pewno prawda, ale okazuje się, że wraz z odklejaniem się od rzeczywistości następuje odklejanie się od Dobra a nawet od pozorów Dobra.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 6 czerwca 2025 09:09
6 czerwca 2025 09:11

Liczą się już tylko wewnętrzne lojalności w coraz mniejszych grupach. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 08:57
6 czerwca 2025 09:29

Milion odsłon....a gdzie milion uzbrojonych i zdecydowanych na konfrontację ludzi? I oni co chcą? Przekonać tych, co mają złe intencje? To są Tworki.

Nawrocki zadeklarował, że będzie popierał te inicjatywy rządu, które są dobre dla Polski. To brzmi zdeka, jak kapitulacja. Negocjacje zawsze zaczyna się od gróźb i to poważnych gróźb. A jak ktoś zaczyna od takich deklaracji, to znaczy że zgodzi się na bardzo dużo, a tylki trzeba go trochę dłużej pomolestować tym "dobrem". Clintem Eastwoodem to Nawrocki nie jest...:(

 

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 09:49

Joanna Senyszyn jako czołowa lewicowa rasistka, jak widać na załączonym zdjęciu

ubarwia jak może życie i komunikację ;-)

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 09:29
6 czerwca 2025 10:07

Akurat pan jest najmniej uprawniony do zdania z góry i wyprzedzeniem , co brzmi w wydaniu pana Nawrockiego "zdeka jak kapitulacja".Bo z jednej strony jest pan całą duszą ,aby dokopać eunuchom z lewicy,a z góry zakłada kapitulację pana Nawrockiego jako Prezydenta.Nie bez racji praktycznie interesy Europy ,a zwłaszcza Niemiec widzą w wygranej Nawrockiego--wprost mówiąc zagrożenie.

Przecież te wybory były testem, aby eunuchów lewicy nie dopuścić do Prezydencji pana Nawrockiego ,a pan stwierdził,że ma je gdzieś.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 10:08

Wybor nowego prezydenta nie zmienia sytuacji. Sytuacja sie nie odmieni inie stanie sie nagle tak, ze bedzie warto rozmawiac. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 6 czerwca 2025 10:08
6 czerwca 2025 10:23

Oj tam Valserze.....nie zmieni dzisiaj ,ani nagle sytuacji z pewnością,kazdy to rozumie. Ale to "jutro" może być kluczowe,nawet w niewielkim wymiarze.Gdyby było inaczej i wszystko jedno,to prezydencił by nam Trzaskowski. I wszystko zależy od postawy nowego Prezydenta,czy weźmie ich prawym sierpowym w kluczowych decyzjach.

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 6 czerwca 2025 10:23
6 czerwca 2025 10:36

Z Trzaskowskim, Tuskiem czy Senyszyn nie ma o czym rozmawiac. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 10:40

Nawrocki to inne środowisko (tak sądzę) niż Prezydent Duda i trzeba mieć nadzieję , że na szefa kancelarii wybierze sobie faceta , a może kobietę (bo one są bardzej zdecydowane gdy mają porządnie wytyczony cel), który nie dopuści do zainstalowania się wokół niego ludzi, którzy przez swoja nieudolność, złe intencje, opisywaną przez Pana pretensjonalnoć będą wsadzali go na "miny". 

Jeżeli utrzyma swoje relacje z Trumpem i przy jego nastawieniu do Niemiec /UE, pewnym dystansie do PISu i pokazaniu, że to nie PISowi a przede wszystkim sobie i wyborcom, którym "zechcialo się zwlec "d..." z fotela zawdzięcza wybór może pokazać starym dziadkom z PISu, że ich czas się już kończy.

PIS na pewno może liczyć na wielu mądrych młodych byle tylko nie uznali, że tandeta i schlebianie wszystkim jest sposobem dotarcia do wyborcow.

Takie są moje pobożne życzenia, ale - Que sera, sera - pożyjemy, zobaczymy.   

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 10:49

Prawda nie jest limitowana, ani koncesjonowana, każdy bezpłatnie i bez przymusu może korzystać z prawa do głoszenia prawdy. Z kłamstwem jest inaczej, źli ludzie co mają władzę, chcą mieć monopol na kłamstwo. Tusk zapowiedział, że będzie rządził w zgodzie z własnym sumieniem i tak jak on rozumie prawo, czyli dalej będzie kłamał. Pomagać mu będzie reszta bandy. 

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 09:29
6 czerwca 2025 11:12

Pozwolę sobie zwrócić uwagę Szanownego OD na akapit Gospodarza, który chyba umknął Pana uwadze:

"Na razie mój postulat jest taki – wyjdźmy z baniek i spróbujmy, na ile kto może, nie przeszkadzać Karolowi Nawrockiemu. Nie mówię o pomaganiu, … . Spróbujmy nie przeszkadzać, a to znaczy też – nie rzucajmy się pędem za każdym wypuszczonym przez tamtych szczurem, … . Nie próbujmy też sami wypuszczać żadnych szczurów. I nie ironizujmy w momentach, kiedy jest to niestosowne. A taki moment właśnie nadszedł "

To jest właśnie jedna z gorszych cech prawackich naszystów, niestosowność formy w danym momencie co powoduje że z ironii wychodzi defetyzm. Nie jest to żadna konstruktywna krytyka w dobrej wierze, tylko ładowanie działa wrogowi, którym on zaraz do Nas strzeli. Więc dla jasności nie krytukuję lub zachęcam do takiej czy innej taktyki negocjacyjnej, tylko moment, kiedy pseudożyczliwej krytyki jest więcej, niż przedmiotowych faktów do oceny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 09:29
6 czerwca 2025 11:20

Dajmy mu na razie spokój. Giertych brnie w gawędy o źle policzonych głosach, wiele komisji - gdzie siedzieli ludzie Trzaskowskiego  - wietrzy w tym szansę i ochoczo się przyznają, że źle policzyli głosy. No, a co liczą lajki i suby

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 6 czerwca 2025 10:08
6 czerwca 2025 11:21

Nie warto rozmawiać, a oni odpalają różne miny na odległych odcinkach frontu. Nasi zaś zachowują się, jakby to były fajerwerki. Nikt nie ma sposobu, żeby usadzić Giertycha...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @szarakomorka 6 czerwca 2025 10:40
6 czerwca 2025 11:23

Na razie wszyscy uważają, że to jest beka, wybory wygrane, Giertych debil, Kalisz jeszcze gorszy...oby mieli rację

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 6 czerwca 2025 10:49
6 czerwca 2025 11:24

Tak, bo będą się przez to czuli wybrani

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 11:21
6 czerwca 2025 11:25

Na dodatek Stanowski ocieplil wizerunek starej bolszewicy Senyszyn. Ona za teksty o zolnierzach podziemia niepodleglosciowego powinna byc ostrzyzona na pale i dostac jeszcze kilka kopniakow w rozne miejsca, co i tak uwazam byloby lagodnym potraktowaniem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 6 czerwca 2025 11:25
6 czerwca 2025 11:26

Prezes pochwalił Stanowskiego za ironię demaskatorską...zamarłem...Giertycha nie pochwalił? 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 11:26
6 czerwca 2025 11:33

Nadzieja w Nawrockim. On dzwiga ciezary wiec powinien jeszcze sobie dolozyc i stworzyc nowa partie na swoich zasadach, pozbyc sie idiotow, nieudacznikow, kunktatorow i tych co obstawiaja na dwie kupy. Z prezesem wlacznie, Giertycha, Kurskiego na zlom. To sie moze udac. 

Towarzysz Gowin zniknal z pola widzenia, podobnie towarzysz Glinski, Pereira i mlody Wildstein. To jest wszystko szemrane towarzystwo, ktore trzeba zezlomowac. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 6 czerwca 2025 11:33
6 czerwca 2025 11:36

Coś zaczęli dziamdziać na X, ale ucichli

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 11:20
6 czerwca 2025 11:53

W rzeczy samej.Teraz tylko spokój i nadzieja potrzebna Polsce.Te "Giertychy",mimo wykształcenia zawsze wykazują inklinację do błędnej matematyki i nawet w rachunkach sięgają do wyniku taki jak oni to rozumią.Mamy większe problemy,nawet ze wzgledu na sąsiedztwo z jednej i drugiej strony.Niemcy chcą  juz od kilku wieków od Polski,tego co zawsze. Rosja już trzy lata toczy wojnę na Ukrainie,jakby interesy Oligarchów nie istniały i były nowością.Sęk w tym ,że nie są to tylko interesy rosyjskich Oligarchów.

Więc jak zwykle wróg u bram Rosji i trzeba wyłomotać przy okazji niesybordynację Ukrainy,a tak się napracowali na "wymięszanie"zlepku narodów.No więc po jaką cholerę im Ukraina,jako wolne państwo?.Nie są zainteresowani zakończeniem tego porządku i grozi to III wojną światową ,a nikt nie jest na to gotowy,zwłaszcza militarnie.

I nie ma żadnego mędrca ,który przewidzi w jakim kierunku wodzowie świata dojdą do porozumienia.To taka bomba zegarowa,która tyka nieustannie.

zaloguj się by móc komentować

stachu @valser 6 czerwca 2025 11:25
6 czerwca 2025 12:04

Kopniaków to nie, ale rózgą z witek jak najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

Sas @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 11:20
6 czerwca 2025 12:20

Nie jest to trudne: Powszechnie liczono wszystkie wysypane karty na wielkim stole - sortowane na kandydatów w podgrupach pracujących w sektorach stołu. Następnie członkowie liczyli kupki podgrup krzyżowo, po czym wyniki sumowano. Wyraźnie narusza to wytyczne PKW, gdzie stoi jak byk, że wszyscy muszą mieć okazane wszystkie karty. W naszej komisji również chcieli zastosować ten system. Z żoną sprzeciwiliśmy się i zarządaliśmy literalnego procedowania w/g wytycznych. Zostaliśmy przegłosowani. Wykonaliśmy ponowne liczenie wszystkiego w grupie osób przegłosowanych. Więc nie zgłosiliśmy zastrzeżeń do protokołu. Po naszej akcji traski nie mają prawa podważać wyników liczenia. Ale w innych komisjach?? Nota bene w tym ostatecznym liczeniu znaleźliśmy 1 głos Rockiego u trzaska oraz jeden nieważny. W ostateczności worki są zaplombowane i można zawsze przeliczyć, a nie podważac wynik wyborów.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 12:41

Ja głosowałem tuż przed 21:00. W lokalu był mąż zaufania, zapytałem czy będzie przy liczeniu głosów. Potwierdził, nie dopytywałem kto go rekomendował. W internecie pojawiają sie informacje o turystyce wyborczej, ale przewodniczący PKW wyjaśnił, że ci co pobierają zaświadczenia są wykreślani ze spisu w swoim miejscu zamieszkania, i to zaświadczenie jest zatrzymywane przy głosowaniu. Powiedział też. że zaswiadczenia nie da się skserować, czy sfałszować, choć nie wszyscy sie z tym zgodzą.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Sas 6 czerwca 2025 12:20
6 czerwca 2025 13:00

Czyli wyliczanka była prawie właściwa! 

Siła wyższa zdecydowała, że wypadło o 369 591 głosów więcej na plus dla bezpartyjnego kandydata.

Co oznacza, że przy takim namiarze 9 6 [po redukcjach ...]  frakcja "Wielkiego Architekta Wszechświata" [niby świeckie te ludziska ale też swoje przesądy mają] potulnie ogon podwinęła przed znakiem "Opatrzności Bożej".

Bez "ezoteryki" ani rusz tych wyborów nie ogarniesz.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stachu 6 czerwca 2025 12:41
6 czerwca 2025 13:07

Nie ma takiej możliwości Stachu,aby w obwodowej komisji wyborczej popełnić "szwindel"wyborczy.Nie te czasy.Skład jest proporcjonalny do komitetów wyborczych i jeden drugiego pilnuje i nie podpisze protokołu w razie co,albo wykona telefon o szwindlu.Protokół nie wyjdzie jak brakuje zgody jednego z członków komisji obwodowej. Myślę że na wyższym szczeblu jest podobnie.Dopiero u samego szczytu przy zbiorczym sumowaniu ..... może zachodzić taki "błąd"...jak władza "szczytu" jest sprzedajna... To się nie zmienia od lat.

Więc teraz kombinacja matematyczna protestów tych przegranych jest robieniem wyborców w tzw.ciula.

A same kombinacje turystyki wyborczej zależą od rzetelności urzędników .Także przy głosowaniu wraz z referendum,było tak ,że jedne komisje bez niczego wydawali karty,inni pytali czy wyborca chce.I to była taka nieprawidłowość,która PKWN pominęła milczeniem w sumie,bo Tusku publicznie unieważnił referendum .......... słownie...

zaloguj się by móc komentować

valser @stachu 6 czerwca 2025 12:04
6 czerwca 2025 13:12

Jej by sie przydal tydzien na Rakowieckiej jak za starych dobrych czasow jej czerwonych ziomali, to moze by jej sie w baniaku troche skalibrowalo, chociaz i to watpliwe. Ich trzeba traktowac ekwiwalentnie i symetrycznie, z mala gorka, tak, zeby nie byc stratnym. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 13:13

Z tym hejtem na małą Kasię, to chyba sami widzą, że przesadzili, bo już Minister Siemoniak zadeklarował zajęcie się sprawą. Choć lepiej jakby tego nie robił, bo odwrócą kota ogonem i skończy się na jakimś nagłówki w gazowni typu: "Minister walczy z aferą hejterską, w którą zamieszana jest córka Prezydenta".

Senyszyn sama nie ma dzieci, choć mówiła że byłaby dobrą matką. Teraz widać, że to bzdura. Jej dziecko miałoby przerąbane. Skoro krytykuje naturalne i beztroskie zachowanie córki Nawrockich, to znaczy że kompletnie nie nadaje się na matkę.

Dzisiaj  FB czytałem, że Nawrocki opowiadał, że w młodości słuchał ulicznego rapu, wymieniał wykonawców. Spotkało się to z masą pozytywnych komentarzy nawet od ludzi, którzy wcześniej na niego nie głosowali lub byli obojętni. Widać, że ludzie mają nadzieję i dają mu kredyt zaufania. Wyczuwa się taki lekki optymizm, że może to będzie ktoś, kto nie tyle wywróci ten mityczny stolik, co go chociaż porządnie kopnie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 13:34

Problem z tą komunikacją polega na tolerancji wobec bandytyzmu w polityce. To jest podstawowy cios który deformuje i fałszuje komunikację. Działacze parlamentarni czują się widocznie bezpiecznie, mają jakoby immunitet i mogą markować "cywilizowany spór polityczyny". Zwykli ludzie coraz rzadziej są i czują się bezpiecznie.

Jedno mnie pociesza, że tubylczy bandyci w polityce są za słabi żeby wziąść nas pod but. Muszą sprowadzić bandyterkę egzotyczną i to w dużych ilościach. Po raz drugi widziałem tych gostków u mnie, na prowinjci, na ulicy. A tu nie ma żadnych ośrodków "intergracji", oprócz safe kebab houses. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 13:44

Dwa wywiady Karola Nawrockiego dla Republiki /Holecka/ i dla wPolsce24 /Karnowski/. Polecam.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 09:29
6 czerwca 2025 13:49

OjDyrze, właśnie Gospodarz przytomnie prosił w notce, by nie przeszkadzać prezydentowi elektowi, póki co. 

Myślę, że wiele osób tutaj Pan zirytował. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 11:21
6 czerwca 2025 13:52

...  voila,...

...  i  to  dopiero  jest  KURIOZUM  !!!

 

A  tymczasem  juz  wjezdzaja  do  Polski  -  albo  zaraz  beda  wjezdzac  -  tiry  z  Ukrainy,  nawet  setki  tirow  z  tamtejszymi  plodami  rolnymi,  ZASYFIONYMI  przez  zagraniczne  korpo  i  inne  molochy  zachodnie,  EKSPLOATUJACE  Ukraincow  i  Ukraine  do  granic  mozliwosci,...

...  a  nasze  rodzime  plody  rolne,  ktore  z  takim  mozolem  zdobywamy,  pojda  NA  GNOJ.

 

No,  ale  my  ,,beNdziemy  walczyc  o  wolnoS  slowa,,...  parszywego  i  zaklamanego,...

...  O  IRONIO,  przez  ,,naszO  wadzunie  i  nasze  merdia,,.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 11:21
6 czerwca 2025 13:52

...  voila,...

...  i  to  dopiero  jest  KURIOZUM  !!!

 

A  tymczasem  juz  wjezdzaja  do  Polski  -  albo  zaraz  beda  wjezdzac  -  tiry  z  Ukrainy,  nawet  setki  tirow  z  tamtejszymi  plodami  rolnymi,  ZASYFIONYMI  przez  zagraniczne  korpo  i  inne  molochy  zachodnie,  EKSPLOATUJACE  Ukraincow  i  Ukraine  do  granic  mozliwosci,...

...  a  nasze  rodzime  plody  rolne,  ktore  z  takim  mozolem  zdobywamy,  pojda  NA  GNOJ.

 

No,  ale  my  ,,beNdziemy  walczyc  o  wolnoS  slowa,,...  parszywego  i  zaklamanego,...

...  O  IRONIO,  przez  ,,naszO  wadzunie  i  nasze  merdia,,.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 13:52

"Podobnie jak 10 milionom wyborców Trzaskowskiego." Nie wierzę w te 10 mln. Rachunek prawodopodobieństwa podważa tę liczbę. Większość statytstyczna narodu w sondażach mówi że to zły rząd i wszytko leci na pysk. A połowa tej większości statystycznej głosuje na zastępcę premiera tego rządu?

Polaków jest w świecie 48-58 mln. Za granicą do urn zgłosiło się niecałe 700 tyś z 13 lub 20 mln mieszkających za granicą. W naszej Ojczyźnie jest maksymalnie 15-18 mln ludzi interesujących się wyborami!! To w Polsce będzie ich 15 razy więcej? Tak nagle urósł patriotyzmy w narodzie nieustannie okradanym i oszukiwanym przez aktywistów!? Politycy bardzo się postarali żeby zniechęcić do wyborów. Cudu nad urną nie było, ale cudeńka są możliwe i to takie których ani ROW ani tym bardziej RKW nie było w stanie wykryć. Bo były na etapie wstępnym, zanim ludzie poszli głosować. Jak choćby te nowe 500 tyś. wiecej uprawnionych do głosowania które zgłosił Lodowski.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 11:26
6 czerwca 2025 13:57

Prezes  zrobil  sie  ,,wybiUrczy,,...

...  a  tak  serio,  to  moglby  juz  zamilczec  !!!

 

Z  tych  jego  ,,pomyslUF,,  juz  i  tak  nic  nie  bedzie,...  zuzyl  sie  juz.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 09:29
6 czerwca 2025 14:17

Clint Eastwood? Ma pan na myśli reżysera filmu Two mules for Sarah, gdzie prostytutka przebiera się w zakonnicę, żeby zwabić rewolwerowca do niebezpiecznego konwoju? A potem do swojej alkowy. Kpina z Kościoła i wierzących w imię ni mniej więcej tylko szczytnej idei swobodnego ... orgazmu. Albo tego filmu gdzie rewolwerowiec gwałci jakąś histeryczkę w ramach przyspieszonej terapii hormonalnej.

No to dobrze. Dobrze to rokuje dla naszej Ojczyzny. 

Mówiąc poważniej nie oczekuję że Nawrocki będzie cudotwórcą. Nie może wpadać w pułapki offside'owe. Wszedł w wymiar, w którym działają inne prawa, w wymiar merkocyklonu. 

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 6 czerwca 2025 13:52
6 czerwca 2025 15:00

Cudu nad urną nie było, ale cudeńka są możliwe:  Wynik wyborów wali w nos jedno z bractw.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @szarakomorka 6 czerwca 2025 10:40
6 czerwca 2025 15:03

Pani Seleno. Budzi Pani takie wspomnienia. Do dziś pamiętam tę melodię. A .miałem.  wtedy z 10 lat

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @Zdzislaw 6 czerwca 2025 15:03
6 czerwca 2025 15:09

Co prawda @Selena i @ szarakomórka to dwie różne osoby,ale pod info o targach ksiązki też śpiewałam.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 6 czerwca 2025 14:17
6 czerwca 2025 15:12

wymiar merkocyklonu = panowanie przesłań kryptycznych? 

Były szef FBI a proteza 8647

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Magazynier 6 czerwca 2025 13:52
6 czerwca 2025 15:24

Przy dwóch kandydatach to chyba można by oddawać głos przy pomocy piłeczki pingpongowej z kodem QR.Biorę,wrzycam do urny.W godzinę po wyborach wynik znany-można się rozejść.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @BTWSelena 6 czerwca 2025 15:09
6 czerwca 2025 15:42

Pisałem z komórki. Omsknęło się.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Zdzislaw 6 czerwca 2025 15:42
6 czerwca 2025 15:45

Było mi miło,bo moja pioseneczka też fajna...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 6 czerwca 2025 15:12
6 czerwca 2025 15:56

Comey na pewno jest wkręcony w rozgrywki w diasporze. Pamiętamy go, nieprawdaż? Po nim można się spodziewać najgorszego.

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 6 czerwca 2025 10:36
6 czerwca 2025 15:58

> Z Trzaskowskim, Tuskiem czy Senyszyn nie ma o czym rozmawiac. 

Probowalem obejrzec wywiad z Tuskiem u Rymanowskiego. Odpuscilem po kilku czy kilkunastu minutach.
Tego sie nie da ogladac...(*)
Dykcja, dobor slow, budowa zdan.
To ma byc szef rzadu prawie 37 milionowego kraju???
Gdybym go pierwszy raz widzial, mialbym wrazenie, ze to jakis menel ubrany w garnitur na szybko przed wywiadem...
 

(*) Dzisiaj zrobie kolejne podejscie
(ale bez "znieczulenia" chyba nie da rady ;) )

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 6 czerwca 2025 15:00
6 czerwca 2025 15:58

Tak to jest z bractwami. Któreś musi oberwać. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 15:59

> Publiczność Trzaskowskiego orzekła, że dziecko jest niedorozwinięte i na pewno skończy w burdelu.

Niewyobrazalny poziom sk...stwa...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 6 czerwca 2025 11:33
6 czerwca 2025 16:01

"... pozbyć si.ę idiotów, nieudaczników, kunktatorów ".

Wówczas pozostanie sam na placu boju, bo skąd w polityce znajdzie   innych?

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stachu 6 czerwca 2025 12:41
6 czerwca 2025 16:05

to teoria, w praktyce nikt  tego nie weryfikuje, ze ktos jest skresliony w swoim miejscu zamieszkania, ale ma np. 10 lipnych zaswiadczeń i głosuje w 10 miejscowosciqch oddalonych od siebie. Jaka jest  wówczas techniczna mozliwosc zweryfikowania, ze odał głłos 10 razy , a nie raz?

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 16:56

Jeżeli dobrze zrozumiałem Pana niepokój, że ironia i mem jako broń mogą osłabiać powagę debaty publicznej, a przez to rozmywać granice między prawdą a karykaturą. Ale z całym szacunkiem – nie zgadzam się z wnioskiem.Ludzie od lat są systemowo ogłupiani, karmieni uproszczeniami, manipulacją i propagandą. To nie jest kwestia jednego pokolenia memów, tylko całych dekad zaniedbań edukacyjnych i medialnych. I właśnie dlatego nie da się nagle „naprawić powagi” patosem i akademicką analizą , dla wielu to już niezrozumiały język.To trochę jak z osobami zagłodzonymi – nie można im od razu podać pełnego posiłku, bo im zaszkodzi. Potrzebne są małe porcje, lekkostrawne i częste. Taką rolę dziś paradoksalnie – pełnią dobre memy, satyra, inteligentne skróty. To forma rehabilitacji , powolnego odzyskiwania dystansu, humoru, krytycznego myślenia.

Nie chodzi o to, żeby z ironii uczynić wartość samą w sobie. Ale w świecie, gdzie powaga została wielokrotnie skompromitowana, towłaśnie ironia bywa pierwszym krokiem do odzyskania rozumu.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Drzazga 6 czerwca 2025 16:56
6 czerwca 2025 17:01

Poza tym, może się zdarzyć, że będzie sytuacja zero-jedynkowa - albo nagle, albo wcale

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 17:02

<<<... trudno się pozbyć wrażenia, że całe to aresztowanie, jak i wcześniej występ nie były jakoś ze sobą sklejone. >>>

Podobne wrażenie odniosłem wczoraj, gdy zobaczyłem info o nagraniach na których J. Kurski instruuje syna jak nielegalnie wpłacić pieniądze na kampanię K.Nawrockiego + wcześniejsza wypowiedź o powrocie Kuskiego do TVP...

Ma koleś pH...że akurat jego wszędzie nagrywają :)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 17:29

Końca komuny nie będzie. Wracam z sądu w W-wie, bezkarność przewałów jest utrwalana. Można tylko poprzez artykuły prawa dać szansę obywatelom aby się z komuną rozprawiali. Za nas nikt tego nie załatwi, Crnckiewicz i inni do tego się nie nadają.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stachu 6 czerwca 2025 10:49
6 czerwca 2025 17:35

Kłamaliśmy wczoraj, kłamiemy dzisiaj, będziemy kłamać jutro. To jest ich doktryna. A prawdziwki co wierzą, że prawda się obroni i zwycięży to najlepsze ofiary.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stachu 6 czerwca 2025 10:49
6 czerwca 2025 17:35

Kłamaliśmy wczoraj, kłamiemy dzisiaj, będziemy kłamać jutro. To jest ich doktryna. A prawdziwki co wierzą, że prawda się obroni i zwycięży to najlepsze ofiary.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Drzazga 6 czerwca 2025 16:56
6 czerwca 2025 17:39

Powaga debat wszelkich w wykonaniu tzw. polityków jest wykluczona. Bełkot, brednie i wyzwiska to jest ich świat. Poza tym ową powaga wymaga rozumu i wiedzy a nie ciągłego stanu urojenia.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 17:01
6 czerwca 2025 18:22

Zgadza się, ironia i memy to nie wszystko, ale nie można ich lekceważyć. One otwierają przestrzeń do myślenia, nawet jeśli nie przekonują od razu większości. Różnica 360 tys. głosów pokazuje, że wielu ludzi zaczyna dostrzegać alternatywę. Może nie od razu są gotowi na poważną debatę, ale małe dawki krytycznego myślenia zaczynają działać, by nie wpaść w bezrefleksyjny szum. Jeśli nadejdzie moment zero-jedynkowy, lepiej, żeby ludzie byli choć trochę przygotowani.

Poważna debata zaczyna się tam, gdzie kończy się wygodnictwo. Jeśli Karol Nawrocki ma być twarzą nowej idei – Polski obywateli odpowiedzialnych ,to jego rola powinna polegać na budzeniu ducha służby. Nie przez moralizowanie, ale przez pokazywanie sensu: że obrona kraju, wspólnotowość i odpowiedzialność nie są ciężarem, lecz przywilejem. Trzeba dać ludziom poczucie, że ich głos i ich czyny coś znaczą. Że nie są tylko trybikami, lecz współtwórcami państwa. Debaty nie wznieca się z mównicy , wznieca się ją przykładem, konsekwencją i odwagą mówienia rzeczy trudnych.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 18:22

Co jest realnym synonimem komuny w Państwie? RKalisz w tv raczej nie. Senyszyn też nie. RKalisz w naczelnej radzie adwokackiej już tak.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 6 czerwca 2025 18:22
6 czerwca 2025 18:23

I gdzie on tam jeszcze nie zasiada...

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @qwerty 6 czerwca 2025 17:39
6 czerwca 2025 18:27

Zamiast debaty: rozmowa z szacunkiem, spotkania ludzi z różnych środowisk, kręgi obywatelskie, wspólne projekty lokalne. Mniej gadania, więcej działania.

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @zkr 6 czerwca 2025 15:58
6 czerwca 2025 18:51

Jan Maria Rokita ma u Stanowskiego swój program, nadaje ze wsi bieszczadzkiej i on tam dużo mówił o Tusku. Podkreślał jego doskonałą umiejętność przemawiania i świetny język. Twierdził, że to mistrz świata w budowaniu prowokacji i manipulacji. Podobno w Europie nie ma równego jemu.

On wysnuł dosyć ciekawą hipotezę od ośnie tego występu u Rymanowskiego. Twierdzi, że to była doskonała prowokacja Tuska, zagrana perfekcyjnie, a cała prowokacja miała kilka etapów. Pierwszy, wkroczenie Tuska w kampanię tuż przed wyborami.

Celem było - przekierowanie nienawiści.

Modus operandi takiej prowokacji doskonale pokazał film czy książka " Polowanie na ćmy" kiedy rosyjscy oficerowie/ zaborcy przekierowani gniew ludu na warszawskie prostytutki.

Ja się z jego teorią nie zgadzam, a nawet jeśli ma rację, to rozwalił ten plan Rymanowski. Bo nie wierzę, że ten mistrz prowokacji wyskoczyłby z tym Murańskim 

Ale nawet gdyby Rokita miał rację, to bomba  została ekspresowo rozbrojona właśnie w postaci - super memów owego Murańskiego, autorytetu Tuska. Ośmieszanie nie tłumaczenie. Beka.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BaZowy 6 czerwca 2025 11:12
6 czerwca 2025 19:05

No ale ja nie ironizuje. Nie puszczam sie też za żadnym szczurem. Po prostu skomentowalem pierwsze oswiadczenie prezydenta elekta. Byc moze mnie nie wolno komentowac zadnych wypowiedzi politykow, bo nie biore udzialu w wyborach. Ok. Bede tego przestrzegal, o bede milczal jak grób w kwestiach politycznych w Polsce. Ale w takim razie i inni się powinni powstrzymac od komentowania politykow zagranicznych, bo w koncu żaden z szanownych nawigatorów nie brał udzialu w zagranicznych wyborach...mysle, ze to bardzo logiczny postulat...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 6 czerwca 2025 18:22
6 czerwca 2025 19:08

Adwokaci mezczyźni maja czesto-gesto takie zaburzenie, że straszą odpowiedzialnoscia karną każdego, kto im sie nie podoba. W zassfzie po czyms takim Nawrocki powinien Kalisza ostrzec, że z taka nadwagą może szybko umrzec na chorobę wieńcową. I to też nie bedzie groźba, a dobra rada. Ja bym tak zrobił

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 19:05
6 czerwca 2025 19:20

Daj pan spokój z takim postulatem logicznym,bo zadnej w tym logiki.I tak pan nie wytrzyma,bo nie da się pominąć milczeniem i traktować,że prezydent nie istnieje w polityce,chociaz nie wiem jakby się pan starał dotrzymać słowa. Nie trzeba tylko na wyrost spekulować przesłanek,że Prezydent skapituluje...

Tego nie wiemy,mając taki Rząd geniuszy,a zwłaszcza Romcia Giertycha,Magdusię Sroczkę i wiele innych gwiazdek...oraz agencików śpiochów,gotowych na świństwa.Wszystko jest możliwe,oni nie mają absolutnie żadnych hamulców ,a sprawy wewnetrzne Polski,żaden Londyn ,czy Waszyngton nie będzie regulował..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 6 czerwca 2025 19:20
6 czerwca 2025 19:29

No wiec proszę mnie nie ograniczać...:)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 19:29
6 czerwca 2025 19:45

Za dużą rolę pan mi przypisuje.Ja jestem nic nie znaczącą kropeczką,tylko fanką i czytelniczką SN... Więc nie jestem w stanie nikogo ograniczyć.Może pan sobie do woli i do syta,jeżeli pana chęć skłania do tego.To pana sprawa,a dyskusja jest tylko dyskusją. Czytam także pana notki i komentarze i wszystkich Nawigatorów.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Drzazga 6 czerwca 2025 18:51
6 czerwca 2025 19:56

> umiejętność przemawiania i świetny język

Jaja...

"jak ceglowy" jak mowil moj kolega

 

Swietny jezyk to slyszalem na konferencji w Gniewie

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @valser 6 czerwca 2025 11:33
6 czerwca 2025 20:01

Nawrocki to zrobi, po to go tu postawiono. Ma zadanie, wyeliminuje i Tuska i Kaczyńskiego. Jest teraz jedynym politykiem w Polsce, który ma nas wprowadzić w nowy czas i on to wie i będzie realizował.

Co co za nim stoją wiedzą, że ma wszystkie potrzebne cechy, żeby sprostać temu zadaniu.

Co mnie trochę niepokoi, oni myślą, że przywócą się nie stanie ( niechcą tego). Będzie bardzo dobrym prezydentem i takie są oczekiwania.

Ja w nim widzę cechy przywódcy, ale powinien je mocno ukrywać, bo zostanie strącony. Podobno nie ma takich ambicji, dlatego jest bezpieczny.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @zkr 6 czerwca 2025 19:56
6 czerwca 2025 20:12

Ja mam do Rokity dystans, pamiętam lata temu odbyła się ustawka w "Trójce". Zamiast cotygodniowego Śniadania u Moniki Olejnik zrobiono "bijatykę" godzinną pomiędzy Janem Rokitą i Andrzejem Lepperem.

W sposób w jaki na samej końcówce załatwił Rokita Leppera był tak poniżający. Trzaskowski przy nim to kulturalny przeciwnik.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2025 22:03

To prawda.
Póki co widzimy, że koalicja 13XII rozpada się w szybkim tempie, ten problem już mamy za sobą. Wiadomo, że wybory do parlamentu będą przegrane dla nich. Teraz PiS coś musi zrobić żeby nie powtórzyła się sytuacja z lat 2006-2007, kiedy byli uzależnieni od kaprysów LPR+Samoobrona i musieli się wycofać. Bo gdyby wybory odbyły się dzisiaj to w takiej sytuacji by się znaleźli, tylko że to konfa byłaby tym "kapryśnym łobuzem".

Oby szli w kierunku zapoczątkowanym przez Nawrockiego to myślę że będzie dobrze i za rok o liberałach z konfy nikt nie będzie pamiętał i jeśli już to pozostanie tylko jakaś Solidarna Konfederacja(czy coś w tym stylu) i z nimi utworzy się solidną koalicję.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @zkr 6 czerwca 2025 15:58
7 czerwca 2025 00:28

Pochodzenie, Kolego, pochodzenie. Nawet zdradza go sposób chodzenia. Genów  nie da się oszukać... :)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Drzazga 6 czerwca 2025 18:51
7 czerwca 2025 00:43

Najwyraźniej pan Rokita nie wyczuwa pewnych niuansów, mimo zapuszczonej brody mędrca :)

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @KOSSOBOR 7 czerwca 2025 00:43
7 czerwca 2025 11:09

Oj, nie wyczuwa, albo zaklina rzeczywistość.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Adriano 6 czerwca 2025 15:24
7 czerwca 2025 11:27

No ale gdzie tu miejsce dla przekrętów? To znaczy przepraszam chciałem powiedzieć "ałtorytetów". Nie ma, dlatego musi być "demokratycznie". Kapo, tzn. przepraszam chciałem powiedzieć "ojcowie narodu" muszą nadzorować, bo naród jak dzieci, ciągle nie może dostrzec "szat cesarza". Zaś "szaty cesarza" to ważny element "pedagogiki demokratycznej".

zaloguj się by móc komentować

zkr @KOSSOBOR 7 czerwca 2025 00:28
7 czerwca 2025 12:46

"+" za komentarz ! :)))

Tytulem uzupelnienia:

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @zkr 7 czerwca 2025 12:46
7 czerwca 2025 17:44

:)))

Wyrósł na ostatnimi czasy red. Rymanowski na rzetelnego dziennikarza. 

Ten sposób hodzenia to taki świński truchcik menela. Jedna moja charcica tak właśnie chodzi, gdy coś świśnie z kuchni. Ale u niej chociaż po minie widać, że coś rąbnęła :)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Drzazga 7 czerwca 2025 11:09
7 czerwca 2025 17:47

Nie wysłuchałam w całości. Wyłączyłam po pierwszych zdaniach Jana Marii, mając poczucie tkwienia onegoż w swej właśniej rzeczywistości z brodą ;) A tu życie polityczne pędzi!

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Drzazga 6 czerwca 2025 18:51
7 czerwca 2025 18:46

Rokita ma i nie ma racji. Ten chwyt na ukierunkowanie nienawiści, a ogólniej na skojarzenie jakiejś osoby z negatywnymi emocjami, był ćwiczony wielokroć. Tak preparowano wizerunek obu Kaczyńskich. Dobry przykład to wywiad Lisa z JP, a raczej seans nienawiści. Wzburzony i agresywny Lis wyglądał tak, jakby chciał zadusić na wizji Prezesa. Te emocje udzielały się widzom. Tylko że to było zwieńczenie wieloletniej przecież akcji zohydzania.
Wielokrotnie spotkałem ludzi, którzy mówili - nie wiem czemu, ale Kaczora nienawidzę. 

A u Rymanowskiego Tusk chciał zrobić to samo, tylko że bardziej z siebie zrobił wariata, bo Rymanowski gadał z nim ostrożnie, ale konkretnie jak z czubkiem. I jak padło tam nazwisko Murański, to wszyscy polecieli do netu oglądać, którz to taki. Całkiem sie omskło. Furiat i patus w przytomności normalnego dziennikarza oskarżają Nawrockiego. To mogło poruszyć chyba tylko silnych razem.

Nawrocki był kimś nowym, bez negatywnego wizerunku. A sam z siebie spokojnie, a momentami pobłażliwie rozmawiał nawet z wrogi dziennikarzami, czym przeciwdziałał kojarzeniu go z nienawiścią. To nawet zabawne, że siła spokoju znalazła dość zaskakującą egzemplifikację.

Tusk zaryzykował furiacką szarżę, być może wiedząc już, że oczernianie będzie musiało być kontynuowane po przegranych wyborach. Co zresztą się dzieje.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2025 19:13

* wywiad Lisa z Jarosławem Kaczyńskim

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @kamiuszek 7 czerwca 2025 18:46
7 czerwca 2025 19:29

Może być coś na rzeczy, ale ta desperacja jeżeli zagrana z tą nerwowością nóg, to oskarowa rola. To nie przejdzie, z braci Kaczyńskich łatwo się było naśmiewać, z Nawrockim ten numer nie przejdzie. I jeszcze jedno, za Karolem stoją potężne siły i wielki kapitał. To nie Jarosław Kaczyński go wybrał, on został wybrany.

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 7 czerwca 2025 12:46
7 czerwca 2025 19:30

Na moim chłopięcym podwórku kursowało zapewnienie bardziej rozwinięte: "Jak Boga kocham, a kury kradnę".

zaloguj się by móc komentować

orjan @kamiuszek 7 czerwca 2025 18:46
7 czerwca 2025 19:36

Ow Rokita ma wiekopomną zasługę wypreparowania od wtedy już zoologicznej nienawiści do obu Kaczyńskich. Pamiętasz te negocjacje przed kamerami o niepowołanie rządu mającego w Sejmie większość konstytucyjną?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować