-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O przewagach narracyjnych

Wczoraj, zapomniana już nieco blogerka Kataryna, umieściła na twitterze zdjęcie prezesa z tekstem dotyczącym wyników sondażowych opozycji. Prezes powiedział, że gdyby nie przytłaczająca przewaga narracyjna, nie mieliby tych 30 procent, które osiągają za każdym razem. Kataryna skomentowała słowa prezesa jakimś szyderstwem, coś w sensie, że jest stary i już nie kojarzy za bardzo. Nie pamiętam dokładnie jej słów, ale sens oddaję.

Jako jedna z kilku osób, które przez dłuższy czas utrzymywały w światku blogerskim bezwzględną przewagę narracyjną nad wszystkimi, również nad tymi, którym redakcje i administracje fałszowały wyniki oglądalności, chciałbym dziś pogadać, na podstawie pewnych bezspornych faktów, o tym co to jest przewaga narracyjna. Zacznę od tego, że kiedy z Toyahem byliśmy najbardziej rozpoznawalnymi autorami w salonie24, generującymi 50 procent ruchu na tym portalu, Tomek Kamiński postanowił umieścić notatki na nasz temat w Wikipedii. Przesłał je do administracji, ale otrzymał odpowiedź odmowną. Odpisali mu, że nie jesteśmy żadnymi blogerami, bo nikt o nas nie słyszał. Blogerzy to są kataryna i azrael. Od tamtej pory nawet nie próbuję niczego na swój temat wpisywać do wiki, choć są tam ludzie o mniejszych niż moje dokonaniach. Jest tam przede wszystkim kataryna, z obszerną bardzo notką, którą redakcja tytułuje autorką, choć pani ta nie napisała ani jednej książki, a zajmuje się w zasadzie tylko wpisywaniem twittów. Czy już wszyscy widzą wyraźnie, co to jest przewaga narracyjna, o której mówił prezes? Ta przewaga to jest też odwieczny polski problem czyli organizowanie zawodów, w których wygrać muszą i tak ci co zawsze, ale dla niepoznaki kantuje się ludzi, co do zasad. I nie inaczej było w naszym przypadku. Pisałem o tym tysiące razy i naprawdę już nie chcę, ale kiedy widzę tak załgany i bezczelny wpis, jak ten, który umieściła kataryna, coś mną zaczyna trząść.

Wiem oczywiście, że poza głupkowatymi uśmieszkami tamtych na nic innego nie możemy liczyć, albowiem publiczność w ogóle nie rozumie, co tu się dzieje, chce tylko dostawać ciągle i ciągle nowe ekscytujące newsy. Zadziwiające jest to jednak, że prezes formułując tak celną diagnozę, nie pociągnął swojej myśli dalej i nie zaczął się zastanawiać dlaczego opozycja ma przewagę narracyjną. Bynajmniej nie dlatego, że tamci mają TVN24 i Polsat, a także liczne kanały na YT i profile w mediach społecznościowych. Segment blogów politycznych, bez żadnego wsparcia, popierał PiS i dzięki temu poparciu partia ta wygrała wybory. Można się oczywiście łudzić, że to dzięki Bielanowi i Kamińskiemu, ale przymusu nie ma. To my produkowaliśmy najciekawsze treści, które następnie były kolportowane po całej sieci przez czytelników. Czyniliśmy to w czasie kiedy najwybitniejsi, prawicowi dziennikarze, tacy jak Ziemkiewicz brylowali w gazowni i pouczali prezesa na okoliczność dalszej działalności politycznej. Czyniliśmy to w czasach, kiedy Warzecha, całkiem już skompromitowany, pisał o sobie, że jest pilotem boeinga. Mając to wszystko w pamięci, mogę śmiało odpowiedzieć na pytanie, którego prezes nie postawił, ale które zawisło w powietrzu – dlaczego opozycja ma przewagę narracyjną? Otóż dlatego, że czołowe postaci prawicowego internetu uwiarygadniają się poprzez wizyty w saloniku Moniki Jaruzelskiej. To ona jest dziś arbitrem elegancji i to ona kształtuje gust. A charyzmat ten został jej przekazany przez wszystkich tych, którzy nienawidzili blogów politycznych, albowiem nie mieli na nie żadnego wpływu. Ich zaś, pardon, mózgowe wysrywy, nie interesowały nikogo w najmniejszym stopniu. Dziś zaś interesują o tyle, o ile pani Monika raczy zwrócić na nich uwagę.

Słowo o wpływach TVN. Organizacja ta, cieszy się dziś popularnością u osób, które konsumują wyłącznie preparaty informacyjne i nie czytają niczego poza napisany na paczkach płatków owsianych i etykietach piwa. Notoryczne zmyślenia obniżają wartość przekazu. To nie dzięki nim opozycja ma przewagę narracyjną.

Ma ją, albowiem rządzi internet, a nie telewizje. Ludzie włączają telewizor, żeby obejrzeć ligę mistrzów, a nie trwający od wczoraj festiwal „Pamięć i tożsamość”. Po rozrywkę, czyli – jak kiedyś napisał toyah – codzienną porcję dreszczy – idą do Internetu. Dziś głównie na twittera, który zassał całą uwagę i po to został skonstruowany. Nie chcę mi się już nawet szydzić z ludzi, którzy prowadzą tam jakąś popularyzatorską działalność licząc sobie lajki i obserwujących. Przypomina to zbieranie butelek z nadzieją na to, że kiedyś z tej zbiórki uda się zbudować browar i warzyć w nim piwo.

Dlaczego blogi były ważniejsze niż twitter? Albowiem tam kreowani byli – przez publiczność – rozpoznawalni autorzy. Teksty zaś pisane na blogach były tak różne od tego co oferowali dziennikarze, że nie sposób było ich ominąć. Blogów dziś już jednak nie ma, a to dlatego właśnie, że dziennikarze zapragnęli utrzymać za wszelką cenę przewagę narracyjną. Okazało się jednak, że są tak blisko polityki iż nie mogą prowadzić działalności non profit, albo zarabiać na wydawnictwie jak ja, bo zawsze się jakaś chałtura przyplącze. No, a skoro tak, trzeba wyrabiać normy i pieprzyć bez przerwy o tym samym, czyli tak zwanych istotnych kwestiach. One nie są wcale istotne i wie to każdy prawdziwy autor. Nie taki z Wikipedii, jak kataryna. No, ale tego wytłumaczyć się nikomu nie da, bo jak ktoś ma przewagę narracyjną, to przede wszystkim wierzy, że ma ją dzięki sobie. Wszyscy ludzie, których widzicie w saloniku pani Moniki, wszyscy, którzy występują w idiotycznym programie „W tyle wizji” wierzą, że osiągają przewagę dzięki swoim osobistym walorom. To jest kłamstwo. Osiągają ją, albowiem stoi za nimi machina promocyjna, która wypluwa dla nich zlecenia. I wszystko jest zaplanowane, być może także z udziałem prezesa, który patrząc na wyniki sondażu, nie rozumie dlaczego przy takich nakładach, tamci mają ciągle te 30 procent. Otóż mają, bo nie można zwalczać przeciwnika politycznego formatami wprost od niego zerżniętymi. I treścią, która w założeniach jest tak samo flakowata, ale ma inną końcówkę, żeby było widać kto aktualnie jakie prawdy głosi. Nie żyjemy w USA i prezes powinien o tym wiedzieć. To jemu zabili brata, a dziennikarze, których on wynajmuje do uprawiania patriotycznej narracji pozostali niezagrożeni. I nic by im się nie stało, nawet jeśliby Monika Jaruzelska wespół z Czarzastym zostali archontami w Polsce, przerobionej na wzór antycznych Aten, według recepty Platona. Szlag by trafił tylko jego i tych, którzy mu wierzyli. Ci, którzy mieli i mają uzyskiwać dlań przewagę narracyjną, gładko i bez kłopotów przyłączyliby się do zwycięskiej drużyny. I być może kiedyś to zrobią.

Złudzeniem jest wiara w to, że obecna władza i opozycja w Polsce to podział analogiczny do tego, jaki mamy w USA. To jest nieprawda i żadne ciepłe gesty obecnej władzy czynione w kierunku tamtych, nic jej, po ewentualnej klęsce, nie pomogą. Dlatego, że tamci mają przewagę narracyjną. A mają ją, albowiem PiS nie ma ani ludzi, ani metody, która pozwoliłaby trwale zyskać przewagę. Można mi oczywiście nie wierzyć, bo kim ja  w końcu jestem, nie mam nawet biogramu w wiki (i mieć nie chcę, niech nikt się nawet nie waży umieszczać tam żadnych informacji na mój temat). Skoro jednak prezes formułuje takie kwestie jak cała ta przewaga narracyjna, to znaczy, że coś go w tych słupkach poparcia zastanawia. Coś mu się nie zgadza, bo widząc przewagę PiS i osiągnięcia partii rządzącej, nie potrafi zrozumieć jakim cudem tamci się jeszcze trzymają. Mam nadzieję, że pomogłem choć trochę  w wyjaśnieniu tej kwestii. Pewnie kiedyś wrócę do tego tematu, ale jutro zaczniemy znów zabawę w rozkminianie tematów antycznych. W końcu prowadzimy poważny biznes i musimy tu przyciągać ludzi, którzy będą chcieli – sami z siebie – kupować książki.

 

Jeszcze prośba od mojego kolegi

Jeszcze prośba od mojego kolegi

Polski Związek Niewidomych Okręg Lubelski Koło w Rykach zwraca się z prośbą o wsparcie finansowe na rzecz Koła.

 

Polski Związek Niewidomych w Rykach zrzesza osoby niepełnosprawne z dysfunkcją narządu wzroku, które z racji swojego inwalidztwa często żyją w izolacji. Organizujemy szkolenia, wycieczki, spotkania, które integrują osoby niewidome i słabowidzące w celu ich społecznej integracji, wyrównywania szans w dostępie do informacji, edukacji, zatrudnienia i szeroko pojętej aktywności społecznej a także w celu ochrony ich praw obywatelskich.

Efektem spotkań są min. oddziaływania psychologiczne, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, akceptacja niepełnosprawności, które mają ogromne znaczenie w przypadku osób niewidomych.

Dzięki przyjaznej dłoni ludzi dobrej woli możliwa jest realizacja naszych celów i zamierzeń. W imieniu naszego stowarzyszenia oraz jego członków wyrażamy głęboką wdzięczność za ofiarowaną pomoc i życzliwość.

Jeśli nie masz innej możliwości – można nam pomóc w działaniu przeznaczając 1,5 % podatku na PZN w naszym powiecie.

Krajowy Rejestr Sądowy - nr KRS: 0000007330

z dopiskiem na cel: Koło w Rykach

Jeśli chcesz pomóc indywidualnie poniżej podajemy link do Polskiego Związku Niewidomych Okręg Lubelski i numeru konta:

https://pzn.lublin.pl/podziekowanie-specjalne/

także z dopiskiem na cel: Koło w Rykach

 



tagi: pis  kataryna  sondaże  narracja  ko  prezes kaczyński  poparcie polityczne 

gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 07:50
62     2943    14 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 08:23

Na uczelni o. Rydzyka jest wydział dziennikarstwa. Gdzie oni są? Czy w ogóle pracują w swoim zawodzie? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 23 lutego 2023 08:23
23 lutego 2023 08:28

Pracują w dostępnych formatach. Te są dziełem wrogów i sprawa jest załatwiona. Tak zwane "nasze" formaty to flaki z olejem i prochy nasenne dla paralityków, jak powiedział Papcio Chmiel. No, ale one nie służą do walki, ale do umacniania hierrchii zasłużonych. Zastanawiam się, czy prof. Rybie nie nudzi się już bycie ekspertem w każdej właściwie dziedzinie, codziennie pokazywanym w Wiadomościach...widocznie nie...

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 23 lutego 2023 08:28
23 lutego 2023 08:41

To jest dowód na to, żeby prezes nie ma człowieka, takiego cichociemnego, który niezależnie badałby rynek treści i mu mówił, co się dzieje . Nie trzeba długiego czasu, żeby wpaść na to, co nie działa. Ale są ci, co uprzejmie donoszą, ale jednocześnie biegają do Moni na kozetkę. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Matka-Scypiona 23 lutego 2023 08:23
23 lutego 2023 09:00

Taki paradoks.
Nie pamiętam czy ktoś mi to powiedział, ale ma to jakiś sens. Tak w skrócie "Nasi" nie zatrudniają, bo obawiają się zatrudnić tych co się "ocierają o mohery".
Natomiast "tamci" nie mają uprzedzeń i zatrudniają młodych ludzi, dobrze wykształconych. Poza tym każdy miał kiedyś "drobny epizod" z kościołem i to im nie przeszkadza. :((

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 23 lutego 2023 08:41
23 lutego 2023 09:13

Niby ma, nawet kilku, ale oni są zatroskani głównie o swoją medialną pozycję. 

zaloguj się by móc komentować

matthias @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 09:16

Zrozumienie opisanej przez Pana sytuacji to klucz do dobrego zdrowia psychicznego. Dodatkowo pozwala uniknąć rozczarowań.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 09:18

Czytając te notkę widzę jak to jest bardzo ppdobne do tego co robili Mongołowie przed atakiem (i w trakcie) na północne cesartswo Chin, a opisane przez Zatorskiego. Otóż majpierw Mongołowiw zgłosili akces jako sojusznicy płn. Chin na wojnę z południowym cesarstwem. Wojskami mongolskim dowodził Dżebe. Tenże Dżebe w trakcie przemarszu tworzył sobie agenture. Ta agentura wywołała na rok przed rozpoczęciem podboju płn. Chin, czyli w 1209 "niezadowolenie społeczne", a w trakcie walk dowodcy chińscy albo przechodzili na stronę mongolską albo się spóźniali z dotarciem na pozycje w strategicznych miejscach albo maszerowali bez rozpoznania albo popełniali inne katastrofalne błędy. Zatorski oczywiście nie widział w tym nic dziwnego - normalka. Ale dla mnie takie spiętrzenie się "błędów" w najważniejszym momencie jest nienormalne. 

Ciekaw jestem kto u nas będzie odgrywał rolę Dżebe. Bo metoda - jak widzę - jest stosowana u nas konsekwetnie. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 23 lutego 2023 09:18
23 lutego 2023 09:21

No i dodam, że w trakcie podboju północnych Chin Mongołowie mieli pakt sojuszniczy z południowymi Chinami. 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @OjciecDyrektor 23 lutego 2023 09:18
23 lutego 2023 09:34

Nie ma najmniejszej juz szansy na Dżebe. Może byc jedynie Dżoni, albo Dżesyka. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 09:50

Oby. Ale boję się że ktoś się z pomocą dla PiS zaoferuje...

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 23 lutego 2023 08:28
23 lutego 2023 09:57

ProfesUr  Ryba...

...  to  zpewne  dzisiaj  sklada  rece  do  Pana  Boga  -  w  podziece,  a  moze  i  w  modlitwie  -  zeby  w  dzisiejszej  dobie  UPADKU  Luniwersyteta,  ta  robota  w  TV  Trwam,  RM  i  ND  nigdy  mu  sie  nie  skonczyla,  bo  gdzie  on  znajdzie  lepsza  fuche...  takich  ,,expertUF  u  nasz,,  jest  NA  PECZKI  !!!

Od  lat  go  nie  slucham  i  nie  czytam...  nie  da  sie  -  po  prostu  sie  nie  da,...

...  co  do  absolwentow -  to  rzeczywiscie  TYRAJA  U  WROGA  !!!    

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 23 lutego 2023 08:41
23 lutego 2023 10:06

I  nie  bedzie  mial...

...  stara  sie  o  to  Ssssakiewicz  -  te  dete  ,,gale,,  i  rozne  inne  dete  spedy  gapol`owe  -  temu  sluzo  -  ze  wszystkimi  przybudowkami,  ale  i  Sakiewicz  sie  konczy...  on  i  te  cale,  dete,  skorumpowane  media  -  to  kamien  u  jego  nogi...  naszej  tez,...

...  ale  i  my  i  narod  da  rade,...      

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 10:08

To były blogi polityczne, jedna cegiełka w narracji. Jak to jest opakowane?

Lubimy być modni, lubimy ładne wnętrza, dobrą architekturę, literaturę, sztukę. A kto wydaje najlepsze czasopisma w tych segmentach? Kto narzuca narrację?

Styliści, najlepsi architekci, reżyserzy - mamy swoich zdolnych narzucić trendy? Dlatego PiS nie może się odciąć, może tylko podkupywać i czekać kiedy to towarzystwo pójdzie za zdecydowanym zwycięzcą.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 23 lutego 2023 09:13
23 lutego 2023 10:10

A  kogo...

...  moze  tego  od  ,,mabeny,,  ???

zaloguj się by móc komentować


Paris @IanThomas 23 lutego 2023 09:34
23 lutego 2023 10:14

Bardzo  dobre  !!!

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Andrzej-z-Gdanska 23 lutego 2023 09:00
23 lutego 2023 10:36

Skoro boją się, że trafią na tych, co otarli się o moherowe dowodzi, że w ogóle nie wierzą w zadanie, które im powierzono do realizacji. Ludzie choragiewki. Tak, jak Gospodarz napisał - pilnowanie swojego stołka najważniejsze 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Paris 23 lutego 2023 10:06
23 lutego 2023 10:37

To jest miraz. Sakiewicz będzie służyć każdemu, kto zapłaci 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 10:43

To jest też wina tego, że w kwestii propagandy nie przecisnęło się nic co by nie było powiązane z komunistami, komuniści tylko na szybko musieli skołować narrację "prawicową" żeby przykryć to że nic się nie zmieniło po '89 i dlatego powyradzali się tzw."nasi", którzy zobaczyli że mogą sobie stworzyć taki własne poletko gdzie "wielki nadredaktor" nie będzie wszystkiego kontrolował. Z perspektywy czasu widać, że oni tak najeżdżali na gazownie, nie dlatego że była antypolska, ale dlatego, że tworzyli "prawicowy" target odbiorców dla siebie. Z tego powodu tak nie lubią wszystkiego co wychodzi minimalnie poza zakres "prawicowego pieprzenia trzy po trzy", bo im wymyka się target. Dla nich sytuacja gdzie po drugiej stronie mają gazownie i wzajemnie się naparzają jest prawdziwym el dorado.

Ja widzę, szansę w tym co robi Obajtek, wykupił narazie lokalne gazety, agencję Polska Press i tam może będą wykuwać się kadry i krok po kroku coś uda się odwojować.
 

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 10:49

Opozycja ma od ręki przewagę narracyjną, bo jej narracja jest kopią narracji globalnej, własnej w zasadzie nie posiada. Czyli każdy serial, każda reklama i wszystko co widać w telewizji pracują dla opozycji obojętne skąd pochodzą.

Nadzieja w tym, że ten globalny terror powoli staje się czytelny dla publiczności, i przestaje się jej podobać.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @chlor 23 lutego 2023 10:49
23 lutego 2023 11:03

To prawda, jednak wg mnie ten "globalny terror" powinien być od dawna widoczny dla wszystkich! Bo widać go wszędzie i nie ma szans, by się od niego uwolnić - jednak w dalszym ciągu większość go nie zauważa i w dodatku nerwowo reaguje na najmniejsze wzmianki jego istnienia.

Wynika z tego, że moja percepcja jest inna i dlatego boję się już wierzyć, że tzw. publiczność cokolwiek kiedykolwiek zobaczy.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Kuldahrus 23 lutego 2023 10:43
23 lutego 2023 11:11

Obajtek jest dobry, ma rozmach i nie ma znaczenia skąd mu nogi wyrastają. Wydłubać z zakalca takie rodzynki i pozwolić im działać. Państwo się dziwią dlaczego nie sięga się po zdolnych spoza zakalca?

Bo nad takimi najczęściej nie ma kontroli, a i parasola ochronnego nikt im nie jest w stanie zapewnić. 

 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 11:21

Z tego co Pan pisze to mi to wygląda że prezes nie do końca rozumie dzisiejszej komunikacji i okoliczności jakie Pan przedstawia. Jeśli szef partii rządzącej "ma" ludzi którzy się znają ale oni nie wykonują swojej funkcji to albo yo zdrajcy albo niekompetentne matoły. Trzymając takich specjalistów sam wystawia sobie świadectwo. Po raz kolejny komunikacja to pięta achillesowa pis. Sukces blogerów na salonie 24 wprost wynikał z bezpośredniej interakcji z czytelnikami.Aparat pis i chyba sam prezes tego tak naprawde nie chcą. Sam Pan kiefyś wspominał że po katastrofie smoleńskiej tłumy pchały się do PIS aby zrobić coś za darmo i zostały odprawione z kwitkiem. Tak samo teraz tzw. Część medialna PIS traktuje wyborców jak idiotów którzy tylko mają bezmyślnie łykać papke informacyjną. Ja tylko się nieśmiało zapytam co z prawem chroniącym wolność debaty i brak cenzury w internecie które sam Kaczyński obiecywał parę lat temu przy ojazji Acta II ?. Cichosza. I się dziwi... 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 11:28

Prezes jest jak Morfeusz z Matrixa - https://www.youtube.com/watch?v=DrnWhRJt9ug (tak gdzieś do 40sek. od początku). On nie wierzy, że większość z nas jest gotowa na spotkanie w prawdzie czymkolwiek miałaby ona nie być...

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Nova 23 lutego 2023 11:21
23 lutego 2023 11:40

"Aparat pis i chyba sam prezes tego tak naprawde nie chcą"

Prezes to trudno powiedzieć czego chce, ale na pewno można odszyfrować czego chce aparat. Aparat chce się nachapać, nabrać tych willi i dotacji od Ziobry, Czarna i NCBR. Nawet jeśli robi to wrażenie braku wiary w zwycięstwo w wyborach 2023. I dlatego aparat nie chce żadnych rodzynków z zewnątrz, żadnej dobrej komunikacji, żadnego budowania relacji z elektoratem. Bo wszyscy ludzie z zewnątrz oznaczają po pierwsze konkurencję do koryta (do miejsc list wyborczych) a po drugie ludzie z zewnątrz mogą patrzyć im na ręce.

Natomiast Naczelnik celowo stawia na taki aparat, beznadziejny ale posłuszny w swojej pazerności, bo od myślenia jest on, no i ludzmi umoczonymi łatwiej kierować i łatwiej ich wymieniać. 

 

"To prawda, jednak wg mnie ten "globalny terror" powinien być od dawna widoczny dla wszystkich"
"Globalny terror" istnieje w dużej mierze tylko w telewizorze/internecie. Służy do mobilizacji emocji po obu stronach, polaryzacji, dziel-i-rządź i ostatecznie do osłabiania państw (głównie Zachodu) w perspektywie pełzającej konfrontacji z Chinam i Rosją.
A z drugiej strony, "nasi" zachodni siewcy "globalnego terroru" mają tak naprawdę wszystko gdzieś, chcą się tylko "nachapać" (brzmi znajomo?:). Tak jak ci aktywisci kilmatyczni z Niemiec, co po strajku przeciwko Co2 polecieli sobie na wakacje na Bali. Jedni reklamują tabletki na wzdęcia, inni walkę o klimat. Pieniądz nie śmierdzi, nam się należy i te sprawy.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Kuldahrus 23 lutego 2023 10:43
23 lutego 2023 11:41

"Ja widzę, szansę w tym co robi Obajtek, wykupił narazie lokalne gazety, agencję Polska Press i tam może będą wykuwać się kadry i krok po kroku coś uda się odwojować."

Lokalne gazety umierają jeszcze szybciej niż Wyborcza https://www.salon24.pl/u/dynamitard/1098038,czy-niemiec-plakal-jak-sprzedawal-lokalne-gazety-orlenowi

zaloguj się by móc komentować

chlor @Czarny 23 lutego 2023 11:03
23 lutego 2023 11:43

Ludziom można wmówić wszystko i zrobić z nimi cokolwiek, ale to trzeba wprowadzać powoli, najlepiej od urodzenia i przez parę pokoleń. Z jakiegoś powodu ulepszczacze świata zaczęli się bardzo śpieszyć co źle wróży ich planom.

 

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Drzazga 23 lutego 2023 10:08
23 lutego 2023 11:45

"Lubimy być modni, lubimy ładne wnętrza, dobrą architekturę, literaturę, sztukę. A kto wydaje najlepsze czasopisma w tych segmentach? Kto narzuca narrację?

Styliści, najlepsi architekci, reżyserzy - mamy swoich zdolnych narzucić trendy? Dlatego PiS nie może się odciąć, może tylko podkupywać i czekać kiedy to towarzystwo pójdzie za zdecydowanym zwycięzcą."

Po pierwsze Gliński (niech mu ziemia ciężką będzie) próbuje te elity artystyczne skorumpować, a raczej im się podlizać, zupełnie nieskutecznie.

Po drugie ludzie w PiS nie tyle chcą zastąpić obecnych arbitrów elegancji (jak to opowiada Zybertowicz czy inny jemu podobny wioskowy `filozof`), co chcą być przez salony 3RP i Europy uznani za równych sobie. Powiedziałbym "kompleks małomiasteczkowy" ale akurat miejsce pochodzenia nie odgrywa tu roli. 

https://www.salon24.pl/u/dynamitard/1170471,bezalternatywnosc-elit-czyli-hierarchia-prestizu-ziemkiewicza

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 23 lutego 2023 10:36
23 lutego 2023 12:14

Choragiewki  ?!?!?!

Malo  napisane  -  to  ZLODZIEJSKA  TARGOWICA...  na  dodatek  tepa,  bo  niewyksztalcona  ani  doswiadczona  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 23 lutego 2023 10:37
23 lutego 2023 12:18

Jak  wiekszosc  z  nich...

...  ,,zatroskancUF,,  o  polskie  i  narUT  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 23 lutego 2023 11:11
23 lutego 2023 12:24

Czyzby  ???

Skad  mu  ,,nogi  wyrastaja,,  ma  pierwszorzedne  znaczenie  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 23 lutego 2023 10:08
23 lutego 2023 12:26

Można zanegować podstawę takich narracji, w dość prosty sposób

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 23 lutego 2023 10:43
23 lutego 2023 12:28

Tak, wyraźna opozycja nakręca koniunktury. Potem chodzą razem na piwo

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 12:28

Wikipedia jako źródło narracji historycznej dla mas jest obiektem postmodernistycznych zabiegów mających na celu stworzenie narracji jako prawdy objawionej. Jest to oczywiście twórcze rozwiniecie koncepcji opowieści o wydarzeniach w zamian za konfrontację z faktami i dowodami , które są domeną prawa rzymskiego. Ostatnio pojawiła się informacja, że Chaim Rumkowski ma zostać w Wiki przemianowany na Polaka . Warto też zwrócić uwagę na wysyp portali zajmującej się „fact checkingiem” - a wg Wiki „jest to proces, który ma na celu zweryfikowanie informacji, polegający na dokładnym sprawdzaniu faktów w „wiarygodnych źródłach” . To zabawne bo właściciele i donatorzy tych fim fact checkingowych są ci sami którzy tworzą tzw „wiarygodne źródła” z okolic fundacji społeczeństwa otwartego. Tak kółko się zamyka. Warzecha ostatnio grozi sądem Wróblewskiemu, który sugeruje w kontekście antypisowskiej aktywności Warzechy to „kwestia złożonych powikłań osobowościowych, chorobliwej potrzeby szokowania, czy czegoś znacznie prostszego, jak szantaż albo uzależnienie finansowe, a może jedno i drugie?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 23 lutego 2023 10:49
23 lutego 2023 12:28

Musi też przejść w fazę przymusu, a tego wielu nie zniesie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 23 lutego 2023 11:21
23 lutego 2023 12:29

To są kompletne matoły, które chcą mieć świadomość, przede wszystkim, że jest ktoś głupszy od nich

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @peter15k 23 lutego 2023 12:28
23 lutego 2023 12:32

To nie jest żadna nowość. Solon dopisywał kawałko do Homera, a potem te poematy z dopiskami były deklamowane na agorze

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 23 lutego 2023 11:21
23 lutego 2023 12:42

Tu  wcale  nie  o  to  chodzi,  zeby...

...  zrobic  cos  ZA  SWOJE  i  dla  DOBRA  INNYCH...  tu  chodzi  o  czyste  ZLODZIEJSTWO  dla  ,,wybrancUF,,  NAKRADNIECIE  -  na  co  najmniej  2  pokolenia  swoich  i  dymanie  calego  narodu  ile  wlezie  przez  ,,prace,,  w  roznych  intratnych  ZEROWISKACH...  liczac,  ze  narod  ma  3-minutowa  pamiec  zlotej  rybki...

...  o  tym  tez  wspominal  CORYLLUS  !!!

 

W  koncu  zeby  sie  ta  ZARAZA  BIUROKRATYCZNA  -  kazdego  roku  coraz  wieksza  -  utrzymala  na  powierzchni,  zeby  to  DZIADOSTWO  zarabialo  jak  Kurski  z  ta  jego  nowa  dziunia  albo  po  30-40.000  zeta...  albo  nawet  po  65.000  zeta  jak  ,,dworki,,  Glapinskiego  -  to  musi  byc  TERROR  i  SCIEMA... 

...  innej  opcji  nie  ma,...  no  i  mamy  to  co  mamy... 

...  do  mielenia  Biden`a,  ale  ZLODZIEJSTWO  pozamykac  do  CELI+  albo  opodatkowac  ,,kolosy  korporacyjne,,  -  na  glinianych  nogach  -  to  zaden  polYtyk  nawet  nie  wspomni  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @koncereyra 23 lutego 2023 11:41
23 lutego 2023 12:54

Z  PASOZYTEM  Doroto  Kania...

...  to  MUSI  to  zdechnac,...  innej  opcji  nie  ma  !!!

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 23 lutego 2023 12:26
23 lutego 2023 12:59

Najprostszym sposobem nie jest mozolne odkopywanie fundamentów tamtych narracji tylko budowanie własnych od podstaw. Tylko nikt nie ma na to ochoty... Lepiej wziąźć sobie Warzechę i sobie z nim pogadać, podkreślając, że się z nim nie zgadza.

PS. Czy Warzecha był już u Moniki? Pytam, bo nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 23 lutego 2023 10:08
23 lutego 2023 13:04

i @wszyscy

Zapomniał pan o teatrologach i historykach sztuki ;-}}

JK wierzy tylko w edukację podziemną ewentualnie wyborczą, w ludzi którzy przeszli przez Solidarność w 1980, w młodszych jeśli przeszli wybory samorządowe i parlamentarne. "Styliści, najlepsi architekci, reżyserzy," teatrolodzy to ludzie najmowani do propagandy. No właśnie kto jest najemcą/selekcjonerem propagandystów? "Oficerowie prowadzący" Sokratesów. Politycy chyba nie mają wyjścia. Muszą przyjąć ofertę, inaczej mają problemy z mediami. Kto selekcjonuje "oficerów prowadzących"? "Giovanni della Casanova," "Otto von Stakelberg" i "Leopold Kronenberg". 

Na ekscesy patriotyczne można sobie pozwolić, dopiero kiedy obrona wschodniej granicy jest realnym interesem własnej organizacji. Mitem założycielskim Polski od XVII w. jest bajka o złotej kaczce. Ciekawe że ona przemawia do Jasia w warszawskiej piwnicy, a nie w krakowskiej. I mówi mu, że straci wszystko jeśli ośmieli się dzielić wybraństwem z innymi. To jest mit wenecko-moskiewski. Polska to wielki odwłok małych interesów dużych i małych klanów, interesów pilnowanych jak złoty róg. Dlatego pospolite ruszenie było takie jakie było. Klany duże i małe strzegły swojego stanu posiadania/standardu bytowego.   

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 23 lutego 2023 12:28
23 lutego 2023 13:05

Dobre,...

...  czyli  juz  SOROS`ieta  zzerajo  sie  nawzajem...  juz  kopio  rowy  i  je  zasypujo  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Magazynier 23 lutego 2023 13:04
23 lutego 2023 15:34

"Mitem założycielskim Polski od XVII w. jest bajka o złotej kaczce. Ciekawe że ona przemawia do Jasia w warszawskiej piwnicy, a nie w krakowskiej. I mówi mu, że straci wszystko jeśli ośmieli się dzielić wybraństwem z innymi"

 

Fantastyczna analogia, nawet o tym nie myślałem.

 

" Klany duże i małe strzegły swojego stanu posiadania/standardu bytowego.   "

i nic się nie zmieniło po obu stronach barykady:(

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 16:16

"Zacznę od tego, że kiedy z Toyahem byliśmy najbardziej rozpoznawalnymi autorami w salonie24, generującymi 50 procent ruchu na tym portalu, Tomek Kamiński postanowił umieścić notatki na nasz temat w Wikipedii. Przesłał je do administracji, ale otrzymał odpowiedź odmowną. Odpisali mu, że nie jesteśmy żadnymi blogerami, bo nikt o nas nie słyszał. Blogerzy to są kataryna i azrael. Od tamtej pory nawet nie próbuję niczego na swój temat wpisywać do wiki, choć są tam ludzie o mniejszych niż moje dokonaniach."

I bardzo dobrze że nie próbuje pan nic wpisywać do wiki.

Bo polska wiki i te wszystkie teksty w niej, a szczególnie biogramy przypominają notatki pacjenta szpitala psychiatrycznego.

Udało mu się obezwładnić sanitariusza, wkradł się do dyżurki i po spożyciu grzybów halucynogennych i dziesięciu piw, wypełnia pośpiesznie strony zeszytu, chichocząc i paląc ekstra mocnego.

zaloguj się by móc komentować

glicek @aszymanik 23 lutego 2023 12:59
23 lutego 2023 16:21

Czy Warzecha był już u Moniki? Pytam, bo nie wiem.

byl https://www.youtube.com/watch?v=mUl8TBMc1vQ&t=2s

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Paris 23 lutego 2023 12:24
23 lutego 2023 16:36

E tam, byle dla dobra wspólnego pracował. Po tamtej stronie są także zdolni, energiczni i jak Kaczyńscy wychowani na Sienkiewicza. 

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
23 lutego 2023 16:40

"Czyniliśmy to w czasie kiedy najwybitniejsi, prawicowi dziennikarze, tacy jak Ziemkiewicz brylowali w gazowni i pouczali prezesa na okoliczność dalszej działalności politycznej. Czyniliśmy to w czasach, kiedy Warzecha, całkiem już skompromitowany, pisał o sobie, że jest pilotem boeinga. Mając to wszystko w pamięci, mogę śmiało odpowiedzieć na pytanie, którego prezes nie postawił, ale które zawisło w powietrzu – dlaczego opozycja ma przewagę narracyjną? Otóż dlatego, że czołowe postaci prawicowego internetu uwiarygadniają się poprzez wizyty w saloniku Moniki Jaruzelskiej."

Moim zdaniem to nie oni uwiarygadniają się odwiedzając Monikę Jaruzelską w jej saloniku.

Oni ją uwiarygadniają, dając jej certyfikat popularności i bezpieczeństwa.

I wcale bym się nie zdziwił gdyby wygrała wybory prezydenckie.

Te nadchodzące albo następne.

Nie ma dziwne, że tak się wyrażę.

Polska Ludowa zapuściła korzenie w umysłach ludu polskiego jak pięciusetletni dąb.

Pani Monika zdążyła odmalować sobie facyjatę przez lata i wygląda całkiem nieżle, całkiem jak niektóre słynne budowle.

File:Pałac Kultury i Nauki (1).jpg

Po co je wyburzać skoro można "lifting" i makijaż fajny zrobić.

Pani Monice niewątpliwie obok wizyt patriotycznych prawicowców pomaga fakt że około 40-50% Polaków uważa że jej ojciec postąpił słusznie wprowadzając stan wojenny.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Magazynier 23 lutego 2023 13:04
23 lutego 2023 16:43

Świetnie Pan to wyłożył. O tej złotej Kaczce nigdy tak nie pomyślałem. Brakuje nam naszych Sorosów.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @koncereyra 23 lutego 2023 11:45
23 lutego 2023 17:07

Gliński jest z tego samego zakalca, ja bym specjalnie go nie krytykował. Wiedzą, że pójście na skróty jest niebezpieczne. Idą obwodnicą,  ostrożnie, bo ławka coraz krótsza. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @koncereyra 23 lutego 2023 15:34
23 lutego 2023 17:35

Nie wiem czy fantastyczna. Raczej fantasmagoryczna. No i proszę, prawda może być fantasmagorią.

Niestety to nie analogia. Analogia wskazuje na podobieństwa i różnice. A tu jest prymitywna łopatologia, brutalny instruktarz: "Debilu, jak się nie podporządkujesz układowi, wy.....dalasz z interesu! Idziesz chodować buraki, buraku!"

I teraz wiemy skąd ta pogarda w naszej kulturze jakoby katolickiej. Ze stołecznej piwnicy, czyli z relacji wenecko-moskiewskich. Piwnica czyli sklep. Sklep w staropolszczyźnie oznacza piwnicę. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 23 lutego 2023 16:40
23 lutego 2023 17:37

Żeby tylko fajny. Tęczowy. No i jesteśmy w "świecie cywilizowanym."

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 23 lutego 2023 16:43
23 lutego 2023 17:47

Dziękuję.

Soros to za mało. To cienki bolek. Nam brakuje naszych Fuggerów i Habsburgów. Jan Bloch sponsor B. Prusa miał coś z nich. Ale tu potrzebny jest tandem polityka i fiansisty. A Bloch był sam. A może wogóle jakiś inny układ. Niech Stwórca coś wymyśli. W końcu polska specjalność to oryginalność.  

Ta kaczka chodzi za mną już od ładnych paru lat. Zaczynałem nawet pisać jakiś felieton. Ale nie mam pretensji do monopolu. Niech inni też rozkminiają tę bajkę i tak nie napiszą tak samo. Im więcej tym lepiej.  

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Magazynier 23 lutego 2023 17:47
23 lutego 2023 18:16

Kaczkę należy rozpracować, siedzi mi teraz w głowie. 

 

zaloguj się by móc komentować



maria-ciszewska @Magazynier 23 lutego 2023 17:47
23 lutego 2023 20:03

Nad rzeczką opodal krzaczka

mieszkała kaczka-dziwaczka

To jest nasza odpowiedź na wenecko-moskiewskie knowania. Kaczka opuszcza zatęchłą piwnicę, wybiera przebywanie na świeżym powietrzu. Jest oryginalna i pomysłowa, do tego stopnia, że kucharzowi zamiast siebie podstawia zająca, dokładając do tego buraczki. Bierzmy z niej przykład.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 23 lutego 2023 16:36
23 lutego 2023 20:12

E  tam,  Panie  Drzazga,...

...  to  sa  bujdy  na  resorach,...  oni  znaja  tylko  TKM...  nic  wiecej  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @koncereyra 23 lutego 2023 11:41
23 lutego 2023 20:12

Wygląda na to, że one nie były do niczego potrzebne oprócz tego żeby siać wrogą propagandę, skoro nie opłacało się ich utrzymywać.
To świadczy o tym jak poteżne pieniądze na to szły.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 23 lutego 2023 17:37
23 lutego 2023 20:16

"Żeby tylko fajny. Tęczowy. No i jesteśmy w "świecie cywilizowanym."

Tak.

Polski, pożal się Boże Manhattan, razem z tym paralitycznie wykręconym wieżowcem.

File:Warszawa Śródmieście 2.jpg - Wikimedia Commons

Parę lat temu, w słoneczny dzień siedziałem w autobusie przy pekinie i widziałem z bliska ten lepiący się od brudu ponury gmach.

Brzydota tego przybytku jest powalająca, podobnie jak i całej stolycy.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować