-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O przewadze dystrybucji nad produkcją

Nie wiem czy myśli moje pobiegną dziś we właściwym kierunku, ale będę się bardzo starał. Jeśli się pomylę, bardzo proszę o skorygowanie moich błędnych tez. Siedziałem ostatnio przy stole z dawnymi kolegami, z których dwaj są silnie zaangażowani w produkcję i dystrybucję produktów rolnych. Mniejsza o to jakich konkretnie. Jeden jest menedżerem w wielkiej firmie, a drugi producentem na sporym, jak dla mnie, areale. W trakcie rozmowy okazało się, że ten areał, który uważałem za wielki, to pestka. Są bowiem prawdziwi giganci, którzy produkują na ogromną skalę, a do tego organizują dystrybucję. To znaczy dyktują ceny. Pewnie mają w tym jakieś ograniczenia, ale ja nie wiem jakie. Myślę jednak, że w kraju nie mają. Nie chodzi rzecz jasna o śrubowanie cen, ale o zalanie rynku swoim, tanim produktem. Jeśli chodzi o mniejszych producentów są oni w zasadzie bezwolni, nic od nich nie zależy i gdyby nie dopłaty, po prostu zostaliby zniszczeni. W mojej biednej, mało rozumiejącej głowie od razu zrodziło się pytanie – czy istnienie tych mniejszych, a dla mnie imponujących gospodarstw, produkujących masowo produkty rolne nie jest czasem elementem kontroli rynku lokalnego przez organizacje globalne? Niekoniecznie przez UE. Zastrzegam – nie znam się na tym wcale, ale z tego co zrozumiałem wielcy producenci nie narzucają cen skupu tym mniejszym, robi to ktoś inny, czyli pośrednik, który produkcją nie zajmuje się wcale. Kim on jest także nie wiem, bo się nie dopytałem, stawiam więc całą sprawę na wysokim bardzo poziomie ogólności. Być może jest to jakieś przedsiębiorstwo państwowe, a być może nie. Nie zajmujmy się tym, albowiem to co napisałem powyżej można uznać za wstęp. Zacząłem się zastanawiać ile dużych przedsiębiorstw zajmujących się masową produkcją organizuje jednocześnie dystrybucję swoich produktów, nie tracąc kontroli nad ceną? Nie wiem. Jestem jednak całkowicie pewien, że czynią tak Lasy Państwowe. Drewno jest surowcem strategicznym, może nie tak ważnym jak gaz, miedź czy ropa, ale rynek pochłania masę drewna. Cena zaś jest kreowana w lesie. Nie będziemy się zastanawiać od kogo i od czego zależy. Stańmy wprost przed tym faktem. Co wobec tego znaczy wyrażenie „prywatyzacja lasów” w sensie istotnym? Myślę, że rozdrobnienie produkcji, a także oderwanie jej od dystrybucji. Ktoś powie, że to i tak nastąpiło, bo w lesie są przetargi na drewno i wygrywają w nich lokalni potentaci, którzy często sami są leśnikami. Następnie dystrybuują oni drewno po narzuconej przez siebie cenie do odbiorców indywidualnych. Cena drewna więc rośnie nieuchronnie i to wszystkich denerwuje. Już dawno nie kupuję opału, więc nie wiem ile teraz kosztuje metr przestrzenny dębu czy brzozy. Interesujące jest jednak to, że wokół tej kwestii ekologiczny obłęd także wykonywał jakieś ruchy, to znaczy próbowano zakazać palenia drewnem w kominkach. To także jest element dewastacji obecnego systemu produkcji i dystrybucji, który najwyraźniej komuś przeszkadza. Czy przeszkadza także leśnikom? Mam pewne podejrzenia co do tej kwestii. Jak każdy urzędnik państwowy, w państwie realizującym sztywne procedury, stają się oni w pewnym sensie właścicielami powierzonego im majątku. Oczywiście produkcja i dystrybucja jest kontrolowana, ale pracownicy lasów są po pracy prywatnymi osobami, które mogą podejmować jakieś biznesowe ryzyka. I nie ma w tym nic złego. Pytanie – czy pokusa, by sprywatyzować lasy, dla ich własnego dobra i lepszych wyników sprzedaży jest duża? Nie wiem. Wiem natomiast, jak sprawy wyglądały dawniej, to znaczy przez kogo kreowana była cena drewna, którego produkcją zajmowały się lasy prywatne i częściowo państwowe. Wyłącznie przez pośredników. Tymi pośrednikami zaś byli kupcy żydowscy, albowiem oni zmonopolizowali handel drewnem w całej chyba Europie Środkowej. Konsekwencje tego faktu były doniosłe, choć dziś pozostają ukryte. Dochodziło do jawnym konfliktów połączonych z wymuszeniami, pomiędzy prywatnymi producentami drewna a żydowskimi pośrednikami. Dla żartu zupełnie przypomnę kto kontrolował rynek dystrybucji drewna przez I wojną światową i po niej w takim, na przykład, Biłgoraju. Był to ojciec aktora występującego pod nazwiskiem Harvey Keitel. Trudno powiedzieć jak to wyglądało na linii pośrednik – producent państwowy, czyli lasy. Myślę jednak, że podobnie.

Po II wojnie światowej wszystko się zmieniło? Tylko czy aby na pewno? Jak wiemy, za komuny i chwilę po zamianie ustrojów sytuacja w Lasach Państwowych była tragiczna, a leśnicy byli pariasami. Złodziejstwo na masową skalę połączone z różnymi horrendami było codziennością i nie dało się tego niczym zwalczyć w ramach systemu. Lata dziewięćdziesiąte i późniejsze przyniosły odmianę. Leśnicy stali się rozpoznawalnymi i poważnymi członkami lokalnych społeczności. Mienie zaś, które powierzono im w zarząd przestało być obiektem kpin i ocen kreowanych za pomocą pojęć ze świata baśni.

Czy ktoś serio interesuje się dziś kwestiami dotyczącymi dystrybucji i produkcji surowca drzewnego? Zapewne tak, ale ten ktoś pozostaje w ukryciu. Ujawnienie bowiem istotnych elementów oraz konsekwencji jakie manipulacja w systemie przyniosła by lasom w ogóle, krajowi i każdemu z nas indywidualnie, mogłoby wywołać reakcje dziwne i nieprzewidywalne. Stąd uporczywe i ciągle podejmowane próby sprowadzenia lasów i leśników do roli zabawnych gości w dziwnym uniformach, zajmujących się czymś, z istoty samej, mało poważnym. Na branżowych portalach co jakiś czas pojawiają się jakieś krytyczne teksty dotyczące polityki państwa wobec lasów. Nie są one w zasadzie zrozumiałe dla postronnego czytelnika, trudno więc, by ktokolwiek próbował się do tych polemik przyłączyć. Dokładnie zaś, o co chodzi, nikt nie wyjaśni, albowiem – takie mam wrażenie – uruchomiłoby to całą lawinę polemik. Leśnicy nie są zbyt silną organizacją, ale zarządzają wielkim majątkiem. Czy są traktowani jako zasób przez administrację państwową? Wielu twierdzi, że tak. O szczegółach jednak nie chcą mówić, albo nie mogą mówić, ewentualnie nie potrafią mówić. Ja obstawiam tę trzecią opcję. Widzę bowiem, jak niektórym mylą się metody zarządzania resortem z metodami zarządzania państwem. I jak próbują przenieść te pierwsze na grunt, gdzie działają tylko te drugie. To się nie może udać. Może się za to udać prywatyzacja lasów, które – w założeniu lansowana będzie jako wybawienie od czegoś – nie wiemy jeszcze od czego. Jeśli takie pomysły będą lansowane skończy się to jak zwykle – podziałem i odebraniem możliwości kreowania cen surowca. Co nie znaczy, że ceny te będą od razu wyższe. Mogą spaść. Definitywnie jednak skończy się dyskusja na ich temat, albowiem pośrednicy na to na pewno nie pozwolą.

 



tagi: rolnictwo  prywatyzacja  ceny  lasy państwowe  kontrola rynku 

gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 09:49
68     4009    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Czarny @gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 10:16

A czy nie jest po prostu tak, że poprzez propozycje prywatyzacji lastów podejmowane są próby pozbawienia naszego państwa możliwości stworzenia ważnej figury na szachownicy? Stworzono przecież taką figurę korzystając np. z Energi (która kiedyś nazywała się Zakładem Energetycznym) i Orlenu. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 10:21

" Definitywnie jednak skończy się dyskusja na ich temat, albowiem pośrednicy na to na pewno nie pozwolą. "

Ostatnio @Orjan celnie zauważył, że inflacja która teraz szaleje nie jest inflacją "naturalną" rynkową bo nie ma przesłanek ekonomicznych(rynkowych) żeby ona miała prawo zaistnieć, tzn. że ktoś tę inflację wywołuje sztucznie. Jacyś ktosie bardzo brzydko się bawią, a rządy państw nie mogą wprost powiedzieć, że "samoistna regulacja" rynku nie istnieje, bo wielu ludzi mogłoby wpaść w panikę.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 25 lipca 2022 10:16
25 lipca 2022 10:28

Wszystko możliwe, ale narracje wokół tego są celowo zaciemniane i nikt niczego nie wyjaśnia. Próby dotarcia do istoty, kończą się ucieczką w różne wice

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 25 lipca 2022 10:21
25 lipca 2022 10:29

No, ale ona nie istnieje, bo zawsze jest jakaś organizacja. Tylko idioci myślą inaczej. Pytanie kto w lasach reprezentuje takie organizacje?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 25 lipca 2022 10:29
25 lipca 2022 10:40

Dla nas to oczywiste, ale weź wytłumacz to ludziom, którzy myślą, że zaopatrzenie w węgiel albo drewno na opał to jest wyjście do sklepu po bułki.

 

" Pytanie kto w lasach reprezentuje takie organizacje? "

Może ktoś dzisiaj w komentarzu jakieś poszlaki wskaże.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Kuldahrus 25 lipca 2022 10:21
25 lipca 2022 11:31

"... bo wielu ludzi mogłoby wpaść w panikę."

Już wpadli. Tak, że Biedra ustanowiła limit na cukier, czyli samozwańcze "kartki". Sezon robienia dżemów w pełni, a Biedra ma niskie ceny i obwinia za to większych przetwórców, którym bardziej opłaca się kupować u nich, niż u hurtowników. Trochę znam te zagrywki, ponieważ dwa lata temu jeździłem z szefem po wszystkich wrocławskich Lidlach i wykupowaliśmy wszystkie pomidory, bo były tańsze niż na "Targpiaście" - takie wielkie targowisko rolne z cenami producentów

W zeszły piątek byłem w "Makro" - taki supermatket dla przedsiębiorców. Ja tam akurat miałem kupić kilka zgrzewek Pepsi, ale cała reszta klientów miała w wózkach po dwie zgrzewki cukru (20 kg). No dobra, sklepikarze drobni, to kupują coś tam, ale dotarło do mnie, stojąc w kolejce, że dwa lata temu też w tym "Makro" byłem i nie widziałem, aby wszyscy kupowali po 20 kg cukru.

Wczoraj o 21:10 w PR3 było gadane z jakimś historykiem o Koperniku. Jeżdżę samochodem, to słucham, ponieważ w domu to sobie z żoną komentujemy różne rzeczy, czyli po prostu rozmawiamy. Otóż nazwisko Kopernik nie pochodzi od kopru tylko od słowa coper - zniemczonej łacińskiej nazwy cuprum. To taka ciekawostka, do której wrócę. Następną ciekawostką było to, że Kopernik jednak nie zajmował się medycyną, a jego tytułownie doktorem wynikało z faktu, że był doktorem prawa kanonicznego. Został kanonikiem i musiał oddalić swoją służącą Annę na polecenie biskupa, aby oddalić wszelkie podejrzenia. Pierwotny tytuł jego dzieła "De revolutonibus" został w Watykanie zmieniony na "De revolutionibus orbium coelestium". Był też Kopenik ekonomistą, co się zowie.

I teraz wracam do jego ojca: Herr Copernicus zajmował się handlem miedzią, stąd nazwisko/przydomek nadawany zwyczajowo w średniowieczu. Miał więc kasę, aby syna wysłać na studia, by złębiał tajniki psucia pieniądza. Później tej kasy było tyle, że Mikołaj mógł przyglądać się planetom i Słońcu.

To taka galopada myśli i skojarzenia, które podczas pisania tego komentarza wymagały jednostki czasowej czterech fajek na balkonie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 25 lipca 2022 11:31
25 lipca 2022 11:47

Wszystko to zostało opisane w II tomie Baśni, tym o upadku Węgier

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 11:53

To idzie teraz w trochę inną stronę. Takie mam wrażenie. Nie w stronę prywatyzacji (przynajmniej na razie) a w stronę olbrzymiej blokady przemysłu drzewnego.

Widzialnie inicjatorem jest UE. Napewno służy to Niemcom, bo Niemcom służy wszystko, co Polskę blokuje. Kto ostatecznie zyska, to nie wiem.

Oto news, który mi podniósł na początku lipca ciśnienie:
https://wgospodarce.pl/informacje/113770-unijny-zamach-na-polskie-lasy

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 11:55

Od czasu do czasu oglądając telewizje trafiam na filmy pokazujące eksploatację krajów, dawniej się mowilo 3-go świata.

A to skąd mamy banany, a to skąd się bierze wanilia, szlachetne gatunki drewna z puszcz równikowych, czy też jak wygląda eksploatacja naturalnych złóż asfaltu itp, itd.

Jakoś tak dziwnie to wygląda, że w większości tych filmów właściciele zakładów, plantacji, terenów ( na całym świecie, w tych filmach- może to dlatego, że producent tych filmow robił je na zamówienie zleceniodawcy niemieckiego) są w wiekszości Niemcy.

I tak sobie myślę, że to co zrabowali w czasie wojny "rozeszło się"/ zostało zainwestowane po całym świecie. Najpierw "pod przykrywką" a teraz po 80-ciu już latach 2/3 pokolenie mogło się ujawnić.

Oni sprawuja pieczę nad produkcją i dystrybucją, a te różne lidle, kauflandy to końcowy etap.

To, że teraz "jęczą" bo ich polityka konszachtów z Rosją wyszła na jaw i muszą zrewidować "czasowo" swoje apetyty niewiele zmienia. Zaraz klęsce wojennej zaczęli stwarzać podstawy do agresji gospodarczej.     

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @mniszysko 25 lipca 2022 11:53
25 lipca 2022 12:03

Swoją odpowiedzią minister Moskwa opiera się takiej dyrektywie - jak długo?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @atelin 25 lipca 2022 11:31
25 lipca 2022 12:11

"Już wpadli."

Sądzę, że ludzie nie wpadli.

Sytuację podgrzewają wszelkiej maści mali i wielcy spekulanci.

W końcu, rpzwijając @Orjan, ta inflacja ma podłoże w spekulacjach państw i wielkich firm  ( bo przecież kapitał nie ma narodowości  :-)  )

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 12:20

"Drewno jest surowcem strategicznym , może nie tak  ważnym jak gaz, miedź  czy ropa"

To powinno się w najbliższej przyszłości zmienić za sprawą tak zwanego " biologicznego węgla"  , którego materiałem wyjściowym może być wszystko co znajduje się w lesie, a który wchodząc w skład z innymi elementami organicznymi tworzy nawóz całkowicie biologiczny.

Swoją drogą historia może się kołem zatoczyć  ponieważ to czym były dawniej kopalnie miedzi na Węgrzech i Słowacji dla Fuggera mogą być obecnie lasy w Europie Środkowej...tak to nie przejęzyczenie część klanu istnieje dalej i jest aktywna w gospodarce leśnej. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 13:03

Kluczowa jest kontrola nad produkcją energii elektrycznej. Bez prądu cały przemysł staje. Nie działają kopalnie, hurtownie, bankomaty, kasy, stacje benzynowe, internet, telefony. Totalny lokdałn.

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @atelin 25 lipca 2022 11:31
25 lipca 2022 13:26

''Na kopersztychu twarz tę gdzieś widziałem...''

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 25 lipca 2022 10:29
25 lipca 2022 14:07

Ja  nie  wiem,  Panie  Gabrielu,...

...  ,,kto,,  w  lasach  reprezentuje  takie  organizacje,  ale  -  tak  na  99%  -  wiem,  KTO-ZACZ  przypier***il  cene  cukru  z  okolo  5  zeta  na  prawie  8...  i  to  w  ciagu  48  godzin  !!! 

Wiem  takze  -  i  pol  narodu  -  juz  to  wie,  dlaczego,  pomimo  doplaty  do  WEGLA,  baaardzo  zgodnie  i  expresowo  przeglosowanej  przez  WARCHOLOW  SEJMOWYCH  -  NADAL  GO  NIE  MA  i  za  1000  zeta  za  tone  go  NIE  BEDZIE,  choc  jak  mowia  gornicy  na  Slasku  leza  go  CALE  HALDY...  i  to  juz  od  2  lat...

...  z  cala  pewnoscia  sytuacje  ,,wszelkiH  brakUF  z  powodu  wojny  na  Ukrainie,,  zawdzieczamy  naszej  wadzuni...  i  ,,lobbystom,,   bien  sur  !!!

 

Takie  SZOPKI  z  cenami  jak  za  wegiel  czy  za  cukier  -  NIE  DZIEJA  SIE  Z  DNIA  NA  DZIEN  !!!   

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @Paris 25 lipca 2022 14:07
25 lipca 2022 14:18

Paris, obecnie kopalnie nie mają węgla na zwałach. Po wydobyciu węgiel jest momentalnie wykupywany przez pośredników, którzy używają robotów internetowych. Kupujący, który robi to ręcznie nie ma żadnych szans 

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 25 lipca 2022 11:53
25 lipca 2022 14:35

Zdaje  mi  sie,  prosze  Mniszyska,  ze...

...  to  jednak  nie  jest  wrazenie,  tylko  autentyczna,  bezczelna  i  zuchwala  blokada...  i  to  nie  tylko  na  polskie  lasy...

...  w  koncu  te  centra  dystrybucyjne  po  cos  sie  buduje  dla  tej  zfederalizowanej  eLropy  !!!

 

A  teraz  taaakie  pozary  w  swiecie...  bedzie  w  Polsce,  jak  znalazl,

zaloguj się by móc komentować

Paris @SilentiumUniversi 25 lipca 2022 14:18
25 lipca 2022 14:46

Jeszcze  ze  2-3  tygodnie  temu...

...  jakis  zwiazkowiec  w  RM  mowil,  ze  wegla  jest  DOSC...  tylko  ,,nie  ma  zgody,,  na  jego  sprzedaz,...  a  teraz  po  ,,doplacie,,  do  sprzedazy  wegla  za  1000  zeta  ,,robia,,  wielkie  trudnosci,...

...  ale  po  3  kawalki  za  tone  idzie  -  juz  miejscami  -  wegiel  kupic  !!!

 

Takze  CWANIACTWO  musi  zarobic, 

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 14:52

Wiem, że to był tylko wstęp, ale jeśli chodzi o żywność, to w Wielkiej Brytanii (a zakładam, że podobnie jest wszędzie) wielkie sieci supermarketów jak Tesco czy Sainsbury's dyktują ceny farmerom, którzy mogą ewentualnie wnosić do nich o renegocjację ze względu na wzrost kosztów produkcji (tzw. CPI - cost price increase). Jako warunek rozważenia tych suplikacji, sieci domagają się od farmerów bardzo szczegółowych dokumentacji kosztów, wyciągając od nich dane, których w każdej innej sytuacji farmer zazdrośnie strzegłby jako kluczowe tajemnice handlowe. Słyszy się żale, że sieci dowolnie obracają sobie tymi zdobycznymi danymi, a po jedenastu tygodniach milczenia (prawnie mają chyba dwanaście tygodni na odpowiedź) i tak farmer słyszy odmowę. Dystrybutor w czasie kryzysu, kiedy wszyscy chcą renegocjować i muszą dzielić się danymi, to jedyna strona mająca pełen, klarowny obraz rynku, a przy tym też największą swobodę działania.

zaloguj się by móc komentować

Paris @tomasz-kurowski 25 lipca 2022 14:52
25 lipca 2022 15:06

Tak...

...  to  jest  takze  bardzo  dobrze  juz  znany,  ZLODZIEJSKI  modus  operandi  zagranicznych  marketow  w  Polsce,  ktore  kiedys  przez  cala  ta  POPiS`owa  bande  zostaly  ZWOLNIONE  od  PLACENIA  PODATKOW  w  POLSCE...  i  do  dzisiaj  ,,nasza  wadzunia,,   nie  ma  sposobu  na  te  ZLODZIEJSKA  ZGRAJE...

...  i  mamy  to,  co  mamy...  WOJNE  i  coraz  wiekszy  ,,chaos,,...  czyli  BURDEL...  oczywiscie  dobrze  STRUGANY  i  KONTROLOWANY...  ta  brukselska  swolocz,  a  takze  ,,nasza,  rodzima,,  TARGOWICA  ma  o  tym  zenujacym  pSZeTstawieniu  pelna  wiedze  i  swiadomosc,...

...  a  zlodzieje  dalej  chodza  po  wolnosci  i  wlos  im  ze  zlodziejskich  lbow  nie  spadl  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @atelin 25 lipca 2022 11:31
25 lipca 2022 15:42

" Już wpadli. "

Nie o taką panikę mi chodziło.

Spróbuję trochę jaśniej wytłumaczyć co miałem na myśli. Każdy człowiek boi się śmierci, mniej lub bardziej świadomie, Pan Jezus umarł za nas, więc ufając Jemu nie musimy się już bać śmierci, ale to nie jest taka prosta sprawa w praktyce nawet dla wierzących. Jeśli ktoś nie wierzy w Boga albo jego wiara jest (jeszcze) słaba to szuka jakichś zastępników żeby nie żyć w pustce, w ciągłym strachu i tu na przestrzeni historii ludzkości można wymienić różne sposoby na okiełznanie tego strachu(różne systemy filozoficzne, religijne itp. dawno temu np. był faraon, który był uważany za boga i jego osoba miała zapewniać pomyślność).  Ludzie potrafią uwierzyć w wiele rzeczy żeby tylko jakoś usunąć ten strach, żeby było coś stałego, czego można się "złapać" i dzięki temu normalnie funkcjonować. Jednym z takich usypiaczy jest właśnie wiara w jakiś samoregulujący się rynek, że "jakaś niewidzialna siła panuje nad rzeczywistością", jako, że powstały całe struktury podtrzymujące tę "wiarę" u ludzi, to powiedzenie nagle prawdy mogłoby spowodować  panikę - "Nie ma niewidzialnej siły, co teraz zrobimy!".

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @SilentiumUniversi 25 lipca 2022 14:18
25 lipca 2022 15:47

Mój kolega kupił bez żadnego robota, prosto w kopalni przez stronę internetową. Problem jest z wyłapaniem kiedy dostępność węgla się pojawia, ale jak się codziennie sprawdza stronę to w końcu da się trafić. Do tego przez stronę internetową jest blokada, że nie można kupić więcej niż x(chyba 5) ton na jeden adres domowy żeby zniechęcić spekulantów, więc pośrednicy muszą to jakoś omijać.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Kuldahrus 25 lipca 2022 15:42
25 lipca 2022 16:10

Skoro nie ma niewidzialnej siły to znaczy że jest konkretna i widzialna. Tych paru typków sterujących światową gospodarką i finansami trzeba dorwać.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @chlor 25 lipca 2022 16:10
25 lipca 2022 16:17

To nie jest "paru typków", tylko organizacje które próbują spinać swoje interesy na grząskim gruncie, dzięki Bogu człowiek nie ma takiej władzy żeby rządzić światową gospodarką, tylko Bóg.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 16:23

Sporą skalą "problemu z lasami" jest fatalny pijar, rozpowszechniany przez media /na żołdzie pośredników?/. Zupełnie niedawno nie wytrzymałam podczas rozmowy z dwiema paniami, wzmożonymi co do wyżynania lasów przez bandyckich... leśników. Gdy sypałam przykładami normalnej gospodarki leśniej w Polsce i znakomitym przeważnie stanem polskich lasów w porównianiu np. z lasami niemieckimi*- panie te w końcu przyznały mi rację. A chrzaniły ekologiczno-telewizorowym przekazem. Na leśników - służbę państwową w końcu - jest od dawna atak, bo nasze lasy to srebra rodowe, jeszcze nie "sprywatyzowane", czyli ukradzione i roztrwonione /wyrżnięte, zapuszczone pobojowiska po pozyskaniu najlepszych drzew etc./. Skądinąd samo państwo /? - KTO tym kierował konkretnie???/ wbiło nóż w plecy lasom, wyrzucając prof. Szyszko z ministerstwa. I na dodatek nie zapewniając Mu bezpieczeństwa od agresywnych ekologów /napaści na posiadłość pp. Szyszko/. 

Rzeczywiście - masz rację - pośrednicy działają wszelkimi kanałami i z głębokiego cienia. Z tego, co zalinkował Mniszysko, widać, że mają łajdacy znakomite wejścia i w zarządzie Europy. 

Ergo: ponieważ ekologiści, opałacani przez pośredników, są głośni i inwazyjni, przeto koniecznym wydaje się wzmocnienie dobrego i prawdziwego przekazu o pracy polskich leśników. 

Zamachy na polskie lasy były już kilkakrotne. Najgłośniejszy to ten od "sałatki profesor Pawłowicz". Pani poseł została na sali sejmowej /posilając się tą sałatką/, by NIE PRZEPUŚCIĆ łajdackiego głosowania nad prywatyzacją lasów. Udało się wtedy, natomiast prof. Pawłowicz została obśmiewanym wrogiem publicznym antypolskich, jadowitych  mediów. 

* Jadąc ongi do Brukseli, z auta widziałam dosłownie śmietnikowe zarośla przydrożne w Niemczech, udające lasy. W Polsce przy drogach rosną wspaniałe lasy - widać przemyślaną uprawę. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 25 lipca 2022 16:10
25 lipca 2022 16:31

Ta  ,,niewidzialna  sila,,...

...  albo  ,,reka,,  to  ona  ZAWSZE  byla  WIDZIALNA  !!!

Dzis  jedna  pani  z  corka  z  Niemiec  -  obydwie  Polki,  co  to  wlasnie  w  Polsce  sa  na  wakacjach  tak  strasznie  PRZEKLINALY  ,,nasz  ZONT,,  za  wywoz  polskiego  cukru  do  Niemiec  i  sprzedaz  go  tam  za  0,80  centimow... 

...  czyli  za  POL  CENY  tego  co  dzis  mamy  w  Polsce,...  a  wlasciwie  NIE  MAMY  !!!

 

Niech  ,,ZONT  nasz,,  ich  dorywa,  bo  za  to  ta  SWOLOCZ  bierze  kase,  regularnie  co  miesiac  i  jeszcze  wyprzedzajaco  zrobili  sobie  PODWYZKE,  pod  koniec  zeszlego  roku,...  a  ony  NIC  NIE  WIEDZO  i  NIC  NIE  MOGO,  bidusie  jedne  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 25 lipca 2022 16:23
25 lipca 2022 16:41

Fakt...

...  kilometry  lasow  ciagnace  sie  od  granicy  z  Niemcami,  jadac  A2  to  naprawde  spektakularny  widok  !!!

Nic  dziwnego,  ze  Niemrom  zal  du*e  sciska  o  te  lasy,...  ale  Angolom  tez  !!!

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Paris 25 lipca 2022 16:31
25 lipca 2022 17:31

To chyba jednak nie tak. Inaczej rozgrywaja wielcy konsumenci, przez dystrybutorow, malych konsumentow.

W moich okolicach za miedza czyli po stronie niemieckiej jest jeszcze taniej, 0,79 centow a kilka tygodni temu jeszcze chodzil po 0,75 to chyba ten z PL bo inny na palecie obok to juz w cenie 1,49. Vivat Polska, co cukrem stoi. Da sie zyc na tym zgnilym zachodzie.

 

Ale mąki to tylko jeden kilogram mozna na tasmie postawic. Panika w Niemczech i we Francji!

 

Ile kosztuje kostka masla (250 gram) w PL? W dumnych Niemczech najtansza nie schodzi ponizej 3 euro (chyba, ze od czasu do czasu promocja). A jeszcze nie tak dawno [dwa lata temu to bylo] spadla cena z 1,49 na 0,99. Obecnie wymiernie odczuwalna inflacja. We Francji ceny tez poszly do gory i minimum 2,14 ca 250 gramow. Ale w czestych promocjach cena za dwie kostki spada sporo i da sie zyc na tym zgnilym zachodzie.

Niewidzialna reka rynku dziala bo konkurencja o konsumenta walczy...

Szykuja sie jednak zmiany we Francji bowiem pojawily sie kostki o wadze 200 gram. Cena niska ale za kilo wieksza. Jak tu zyc na tym ...

 

Ale mąki to tylko jeden kilogram ... Panika!

 

No i frankow napoj narodowy wino. Zbliza sie winobranie wiec juz ponownie promocje 2 butelki + jedna za darmo. Pokazaly sie oferty dwa kartony plus jeden. Magazyny maja byc oproznione pod nowe zbiory. Obecnie wina robi sie na szybki przelew wiec nie ma co ich lezakowac. Rynek rosyjski juz nie bierze wiec zalewany jest rynek rodzimy.  

Ale mąki to ...  Kto tak nakazal?  Niewidzialna reka!

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @Kuldahrus 25 lipca 2022 15:47
25 lipca 2022 17:53

Cieszę się w takim razie, że moje informacje są już nieaktualne

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @mniszysko 25 lipca 2022 11:53
25 lipca 2022 18:36

Profesor Szyszko jako minister uparcie dążył by w limitach CO2 uwzględnić pochłanianie go przez nasze lasy. Abyśmy nie przepłacali.

Wtedy inaczej były ustawione priorytety unijne. Teraz okazuje się że można uwzględnić tę funkcję lasów, tak byśmy na tym stracili. W razie naszych protestów przypomni się Polsce, że wszak wasz minister itd 

zaloguj się by móc komentować

Paris @saturn-9 25 lipca 2022 17:31
25 lipca 2022 18:47

Jestem  pewna,  Panie  Saturnie,  ze...

...  jednak  nie  inaczej...  to  ten  ,,wielki  konsument,,  a  wlasciwie  ZLODZIEJ  i  PASOZYT  ZAWSZE  ZEROWAL  i  ZERUJE  na  tym  mniejszym  konsumencie  i  juz  wiemy,  ze  to  ,,nasza  wadzunia,,  go  wyhodowala,...  a  przynajmniej  w  Polsce  juz  wiemy  jak  to  dziala,...  u  Pana  ,,za  miedza,,  tez  wiedza,  tylko  ,,nasz  ZONT,,  jakis  taki  JELOP  jest  w  te  klocki,...  a  moze  znowu  jakies  ,,doplaty,,  przeglosujo,  w  koncu  za  rok  mamy   WYBORY  DO  KORYTA  !!!

A  co  do  cen  cukru  niepolskiego  czy  masla  to  ceny  juz  sie  ZROWNALY,  a  prawdopodobnie  do  wrzesnia  to  ceny  podstawowych  artykulow  spozywczych  BEDA  u  nas  nawet  WYZSZE  niz  na  zgnilym  zachodzie  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
25 lipca 2022 18:48

Rok temu byłem w tartaku kupić trochę dębowych klepek do parkietu. W rozmowie właściciel utrzymywał, że Niemcy wykupili lasy na Ukrainie i ceny drewna skoczyły w górę co ma wpływ na naszą produkcję meblarską. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Jesteśmy w stanie wojny gospodarczej z Niemcami a w zasadzie wojny konkurencyjnej.  Starają się poprzez Unię zablokować wszystko co może im "wejść w paradę".  Starają sie też wypchnąć nas z Unii ale to dokładnie nie wiadomo kto bo usłyszałem niedawno że nawet w Belgii jakaś "ministra" siedziała w kieszeni Gazpromu. Jak nas wypchną z Unii to będzie łatwiej rozkręcić animozje polsko-ukraińskie. Ile takich polityków, organizacji itp  jest w kieszeni i w kompromatach Gazpromu to nie wiadomo. Inne kieszenie też są głębokie.   Temat kluczowej pozycji dystrybucji nad produkcją jest powodem wojny na sieci handlowe, które królują w hurcie.  Niemcy rozbudowują sieci ostro. Sprawa energetyki to jest jeszcze bardziej " gruba".  Fuzja Orlenu plus Saudowie plus węgierski MOL.  Niemcy przyjeżdzają tankować do PL. Żyjemy w ciekawych czasach na beczce prochu i  z rozgrzaną do czerwoności targowicą...  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 25 lipca 2022 18:36
25 lipca 2022 19:04

I  na  takie  diktum...

...  ,,nasz  premier,,  BANKSTER  nawet  nie  piknie,...  bowiem  SAM  OSOBISCIE  odwolal  sp.  Szyszke,  bo  tak  chcial  ten  SLUP  ROTSZYLDOWY  Macron  !!! 

Nie  wspominam  juz  o  innych  pomniejszych  PiS`dzielcach,  ktorzy  rzucali  mu  klody  pod  nogi,  bo  o  tym  opowiadala  w  RM  wdowa  po  ministrze.  

zaloguj się by móc komentować

pike @chlor 25 lipca 2022 13:03
25 lipca 2022 19:10

Może niepotrzebnie się pan martwi o prąd. Przecież Polskie Sieci Energetyczne (PSE)

są chronione przez firmy(ę) Izraelskie przed cyberatakami...

https://www.wnp.pl/energetyka/pse-podpisaly-porozumienie-o-wspolpracy-z-israel-electric-corporation,316378.html

Firmy przeważnie Izraelskie zajmują sie nawet takim czymś jak dystrubacja kawy w Polsce 

na przykład firma Strauss LTD....

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 25 lipca 2022 19:10
25 lipca 2022 19:20

...  z  Bagsikiem  i  Gasiorowskim  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

pike @Paris 25 lipca 2022 18:47
25 lipca 2022 19:35

Cukier niepolski bo zlikwidowali trzy cukrownie w tym tą największą w Łapach.

I nikt nie odpowiada za tą dewastację!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 25 lipca 2022 19:20
25 lipca 2022 19:48

A propos Gąsiorowskiego - nawiedził nasz kraj w 2015 roku jako uczestnik rocznicowych uroczystości dotyczacych Operacji Most w celu odzyskania majątku Art B...

https://agasiorowski.info/2016/12/21/zlote-jajo/

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @pike 25 lipca 2022 19:35
25 lipca 2022 19:52

Tutaj jest historia zamknięcia trzech cukrowni i demontażu polskiego przemysłu cukrowniczego. Okazuje, się, że większość "nierentownych" cukrowni przechodziła w niemieckie ręce, eh!

https://pch24.pl/kryzys-na-polskim-rynku-cukru-zaczal-sie-od-likwidacji-trzech-ogromnych-cukrowni/

Przy okazji, to strach się po prostu bać, gdy człowiek pomyśli, co by było, gdyby dalej rządziła PO z PSL'em. To co oni robili z krajem przechodzi po prostu pojęcie. Głowa mała a synapsy się przepalają ze zgrozy.

zaloguj się by móc komentować

pike @mniszysko 25 lipca 2022 19:52
25 lipca 2022 20:24

Już dawniej trochę było komentowane na SN do czego cukier jeszcze może służyć.

Ponoć chodziło o rozbrajanie Polski bo cukier mół być wykorzystywany do

produkcji jakiś odmian prochu używanej w amunicji....

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 25 lipca 2022 19:04
25 lipca 2022 20:37

Nie da się "na już" zalesić kraju tak jak podają w linkowanym przez @mniszysko artykule. Ekolodzy mogą chcieć np wstrzymania wycinek i tzw przecinek. Widać jednak po pożarach ostatnich w Hiszpanii, że u nich doprowadziło to do sytuacji dramatycznych. 

Pytanie o to czy nasi leśnicy znajdą sposób? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 25 lipca 2022 20:24
25 lipca 2022 21:00

To  byl  genialny  wpis  i  fantastyczne  komentarze,...

...  nie  dosc,  ze  Polska  cukrem  stala  to  jeszcze  i  prochem...  tego  Niemry  i  rodzima  POpaprana  TARGOWICA  z  PSL`u  zniesc  nie  mogla  !!!

I  ani  doktUr  Kuzmiuk  czy  inny  zalsORZony  Wojciechowski  NIE  PROTESTOWAL,  bo  ich  NIE  BYLO,... 

...  bo  LUNI  w  Lunji  byli  i  ,,walczyli  o  wartosci  DEMONkratyczne,,   !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 25 lipca 2022 20:37
25 lipca 2022 21:11

Naturalnie,  Pani  Marylko,  ze...

...  kraju  nie  da  sie  zalesic  ,,na  juz,,  -  i  my  i  lesnicy  doskonale  zdaja  sobie  z  tego  sprawe,...  a  czy  znajda  sposob  ???

Moze  bardziej  -  czy  starczy  im  sil  i  samozaparcia  do  walki  z  ta  ekologiczna,  czerwona  cholota...  kiedy  ZONT  i  obecny  i  dawniejsze  to  jedna  i  ta  sama  banda  sprzedawczykow  i  zlodziei,...

...  a  gdyby  PiS`owi  sie  nie  powiodlo,  to  tam  juz  w  blokach  startowych  czeka  wystrugana  -  ta  sama  i  sama  swoja  ,,nowa  wadza,,  ktora  jak  sie  dorwie  do  koryta  to  pusci  nas  w  skarpetkach...  albo  i  nie  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 25 lipca 2022 21:11
25 lipca 2022 21:41

To jest bardziej skomplikowane. Jest ta wyjściowa kwestia praw do emisji CO2 i handlu tymi prawami.. 

https://www.gosc.pl/doc/7709512.Minister-Moskwa-zawieszenie-ETS-wsparloby-bezpieczenstwo

Wydaje się że leśnicy powinni pilnować w swoim zakresie. Rząd w swoim zakresie kompetencji. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 25 lipca 2022 21:41
25 lipca 2022 22:09

To  nie  jest  wcale  skomplikowane,  Pani  Marylko,...

...  to  od  poczatku  do  konca  jest  CHORE,...  to  jest  PATOLOGIA  !!!

Tego  NIKT  nie  ogarnia  i  nie  ogarnie,  tu  chodzi  WYLACZNIE  o  ZLODZIEJSTWO  na  wielka  skale.  Te  wszystkie  ,,szczyty  klimatyczne,,  to  byly  chucpy  nad  chucpy,  a  najwieksza  chucpa  byl  ten  ostatni  w  Paryzu,  kiedy  tzw.  protokol  koncowy  byl  5-6  razy  ,,redagowany,,...  niewiadomo  przez  kogo...  

...  i  jeszcze  na  dodatek  nie  wszyscy  uczestnicy  tej  chucpy  ten  dety  ,,protokol,,  podpisali,  bo  NIE  BYLO  NA  TO  G*WNO  ZGODY  !!!

 

W  tym  ets  nie  ma  zadnych  komplikacji,  bo  to  sie  nadaje  WYLACZNIE  DO  KOSZA,  a  cala  ZGRAJA  PASOZYTOW  tym  FAJANSEM  ,,sie  zajmujaca,,  powinna  juz  dawno  byc  NA  BRUKU  !!!

Amen,

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @atelin 25 lipca 2022 11:31
25 lipca 2022 22:13

Z cukrem to jest wielka ustawka, ceny na giełdzie spadają jest nadpodaż.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 25 lipca 2022 22:09
25 lipca 2022 22:15

Dlatego pani minister mówi żeby to choć zawiesić. Gdyby tak się stało to już nie odwieszać po prostu. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 25 lipca 2022 22:09
25 lipca 2022 22:19

To może być bardzo proste istotnie. Im się wydaje może, iż dużo lasu u nas to dużo praw do emisji, które będzie można zhandkować. Mają bez rosyjskiego gazu duży kłopot. Tak mi się to wiąże. 

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @Maryla-Sztajer 25 lipca 2022 22:19
25 lipca 2022 22:37

Jeżeli chodzi o prawo do emisji CO2 to okradziono nas do prawa handlu nadwyżkami w ramach porozumienia z Kioto.

Pododdział "kwestie polskie"

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Protok%C3%B3%C5%82_z_Kioto

"Polska była uczestnikiem Szczytu Ziemi w Rio de Janeiro w 1992 i jednym z państw, które przyjęły Ramową konwencję Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu, mogła więc podpisać protokół z Kioto. W porównaniu z poziomem z roku 1988 – bazowego dla byłych krajów socjalistycznych – Polska ma obniżyć swoją emisję o 6%. Ponieważ z powodu zmiany struktury gospodarki narodowej w okresie transformacji emisja gazów i tak zmniejszyła się o 33% w latach 1988–2001, Polska miała możliwość zarobienia na handlu swoimi nadwyżkami. Komisja Europejska zdecydowała w marcu 2005, by ograniczyć limity przyznane wcześniej Polsce w krajowym planie rozdziału uprawnień na lata 2005–2007 (przyznawany przez KE limit dopuszczalnej emisji zanieczyszczeń jest elementem europejskiego systemu handlu emisjami). "

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 25 lipca 2022 22:19
25 lipca 2022 22:40

Im  sie  nic  nie  wydaje,  Pani  Marylko,...

...  bo  to  sa  przede  wszystkim  BARANY  bez  wyobrazni,  a  co  najwazniejsze  to  pospolite  ZLODZIEJE,...  to  sa  TWORKI  i  ich  dla  naszego  dobra  trzeba  POZAMYKAC  i  ,,zestroic,,  w  kaftany  bezpieczenstwa  !!!

zaloguj się by móc komentować

Christianus @tomasz-kurowski 25 lipca 2022 14:52
26 lipca 2022 06:46

Co do dyktowania cen przez dystrybucję, analogiczna sytuacja była u nas swego czasu głośna. Dotyczyło to umów 'biednejstonki' (ale zdziwiłbym się, gdyby szwaby i żabojady w swoich byli bardziej uczciwi.. ;) ) z dostawcami, i wyzysku jaki tam realizowano:

https://www.e-sadownictwo.pl/wiadomosci/z-kraju/9278-723-miliony-zlotych-kary-biedronka-zarabiala-kosztem-dostawcow

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @ApesCornelius 25 lipca 2022 22:37
26 lipca 2022 09:45

Tak, to prawda. Choć coś tam zarabiamy. Trzeba by sprawdzić jak się mają nasze zarobki z tego handlu do innych krajów. 

https://portalkomunalny.pl/steinhoff-na-handlu-prawami-do-emisji-co2-polska-zarobila-w-zeszlym-roku-25-mld-zl-to-nie-system-ets-jest-problemem-ale-uzaleznienie-od-wegla-429919/

Teraz Zachód wraca do węgla, takiej sytuacji rozmówca w linku nie przewidział. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 25 lipca 2022 22:40
26 lipca 2022 09:46

Nie wydaje mi się aby brakowało wyobraźni. Sporo dobrych decyzji. Czytałam o nich nawet i tutaj. 

zaloguj się by móc komentować

Christianus @Kuldahrus 25 lipca 2022 15:47
26 lipca 2022 09:46

Z tym tematem jestem na bieżąco z uwagi na to, że moi rodzice palą węglem (niedawno zmieniali piec z węglowego starego typu na ekogroszkowy zresztą). Na stronę PGG trafiłem przypadkiem po przeczytaniu jakiegoś artykułu (w którym oczywiście ktoś był zszokowany że węgiel może mieć normalną cenę ;) i dywagacje jak to i tak nie da rady go kupić, jaki to ten PiS oszukańczy itd ;) ).

Tak mnie to wtedy zaskoczyło, że od razu wykonałem telefon (sprawdzić czy nie jest to żaden fake). Odebrał pan, wyjaśnił co i jak.

Ktoś tam z PiSu dobrze wykombinował tę próbę obejścia mafii siedzącej na handlu powyższym, pomimo ograniczeń takiego rozwiązania.

Temat się musiał szybko roznieść wśród ludzi, bo faktycznie za każdym razem (kiedy aktualizowano stan magazynu) strona była przeciążona. Żeby w ogóle kupić węgiel trzeba dostarczyć potwierdzenie z gminy (które gospodarstwo i że ma się piec na węgiel; to jest to zabezpieczenie, bo na konkretne nazwisko się wtedy wykupuje wspomniany przydział). Na początku sklep aktualizował stany magazynowe trzy razy na dzień, ale niewielkimi ilościami. Teraz jest to tylko raz i jedynie dwa dni w tygodniu. Chętnych mnóstwo, towaru niewiele (stąd właśnie efekt, że większość miała/ma problem się załapać ;/ ). Do tego dochodzą oczywiście próby wyłudzeń (ostatnio nawet pojawił się artykuł, że jakiegoś pośrednika przyłapali na fałszowaniu w/w dokumentów).

Omawiałem temat z kolegą z branży IT (programista od rozwiązań sieciowych). Niestety potwierdził że nie ma prawa to lepiej działać, i że jedyne co mogą zrobić to wrzucić więcej towaru na sklep ;/ mogliby teoretycznie wprowadzić kolejkę (na zasadzie "złóż dokumenty powiadomimy cię o dostępności"), ale to są koszty serwera/ludzi, którzy te setki tysięcy zgłoszeń zweryfikują ;/ plus oczywiście możliwości ataków na takie rozwiązanie (zarówno blokowania samej dystrybucji, jak i PRowe).

 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @Christianus 26 lipca 2022 09:46
26 lipca 2022 10:34

Tak, nie jest łatwo złapać wolny zapas, ale trzeba po prostu próbować codziennie. Teraz jeszcze doszedł ten problem, że handlarze nie przystali na propozycje rządu na dopłaty do zakupionego węgla i niektórzy z nich zamiast handlować przez swoje skupy, to proponują żeby ludzie sami sobie kupowali w kopalniach na stronie internetowej, a potem kołują transporty zbiorcze(ludzie boją się kołować transport na własną rękę bo nie są pewni co do uczciwości kierowców).

Szczerze mówiąc to nie zazdroszczę naszemu rządowi tej sytuacji. Przez lata niszczenia naszych rodzimych kopalni, które było połączone z uzależnianiem nas od surowców z Rosji nagle trzeba przestawić wszystko na inne zasoby w ciągu niecałego roku, kiedy takie operacje wykonuje się przez dekadę. Dobrze, że PiS przejął władzę w 2015 to zdążyli przez ten czas połapać jakieś alternatywy(chociażby kontrakty gazowe). Ludzie nie zdają sobie sprawy, że przestawienie gospodarki surowcowej w dodatku przy rzucaniu kłód pod nogi przez UE, to nie jest zakup coli w supermarkecie i wszystko zwalają na PiS, dodatkowo społeczeństwo jest podburzane przez jurgieltników. Suma wszystkich strachów po prostu.
 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Christianus 26 lipca 2022 09:46
26 lipca 2022 10:41

Pardon,...

...  pomimo  staran  i  obszernego  komentarza,  i  tak  nie  wierze  w  te  BZDURY,  ktore  Pan  opisal.  Moja  kuzynka  W  DALSZYM  CIAGU  nie  moze  kupic  wegla  w  tej  ,,przeglosowanej,,  -  a  moim  zdaniem  -  SMIESZNIE,  NISKIEJ  CENIE  !!!

900  zeta  za  tone  POLSKIEGO  wegla  to  moja  siostra  placila  juz  3  lata  temu...  wiec  prosze  nie  wciskac  kitu...  bo  ,,mafia  weglowa,,  NIE  DOPUSCI  do  takiej  haniebnie  niskiej  sprzedazy  !!!

I  zasadnicze  pytania:  -  Skad  pochodzi  ten  wegiel  ???    Czyzby  z  tych  ZAMKNIETYCH  kopaln  ???   I  kto-zacz  jest/sa  ta  MAFIA  WEGLOWA  ?!?!?!    

zaloguj się by móc komentować

Christianus @Paris 26 lipca 2022 10:41
26 lipca 2022 15:32

Najmocniej przepraszam, ale doszło do nieporozumienia. Niestety, nie jestem w gronie szczęśliwców którzy się załapali (mówiąc ja, mam na myśli oczywiście rodziców, dla których powyższa operacja że względu na wiek itp. - jest, mniej lub bardziej,  poza zasiegiem (@Kuldahrus jeno podał, że zna kogoś, komu się udało). Mój komentarz zamieszczam w duchu takim, że:

- jak @Kuldahrus wspomniał, sytuacja naszego rządu jest wyjątkowo trudna; także 3mam kciuki, żeby udało się z tego wygrzebać

- co do handlarzy, za smarkaty jestem może na takie dywagacje, ale wydaje mi się że to ta sama czereda co oblazla ten (i pozostałe) dochodowe 'byznesy' w latach 90', i przecież siedzi tam, mniej lub bardziej, do dzisiaj. Ciężko się spodziewać po nich wsparcia dla PiSu, to chyba oczywiste ;]

- dopłaty mają niestety sens jedynie w sytuacji, kiedy ma się kontrolę nad rynkiem. Aby nie być gołosłownym podam dwa przykłady:  jak rząd potrzebował uspokoić sytuację z cenami paliw, to Orlen (który ma w garści większość rynku w PL) zbił ceny zgodnie z ustaleniami i reszta, chcąc nie chcąc, musiała się dopasować (tym bardziej, że wbrew pozorom - paliwa to, paradoksalnie nie jest główne źródło dochodu stacji). Efekt - zwykły Kowalski coś poczuł. Z VATem natomiast - to co rząd obniżył, markety (nie polskie przecież) od razu skasowały podnosząc ceny (podobnie ze żłobkami jest: jak tylko padł concept dopłat, to lwia część żłobków prywatnych o zbliżoną kwotę podniosło ceny; choć tutaj już przynajmniej nie kapitał zagraniczny - albo mało wiem). 

- ktoś cwany wykombinował ten sklep internetowy (ponoć Tauron też sprzedaje, raz w tygodniu), niestety z opisanych przeze mnie kwestii technicznych - wygląda to jak wygląda (przy okazji: wszystkich przyłapanych na przekrętach z zakupem tego węgla obowiązkowo powinno się prześwietlać powiązania, np. skąd mają bota za którego pomocą próbowali dokonywać transakcji; byle programista tego ponoć nie ma szans przygotować). 

- ceny wcale nie są niemożliwe; to te przekraczające 3tys są oderwane od rzeczywistości (proszę zwrócić uwagę, że w cenie nie ma transportu - to jest cena samego węgla!)

Innymi słowy, wszystko wskazuje na to że zakup jest jak najbardziej możliwy, trzeba się 'tylko' dopchać. Pozdrawiam i życzę wszystkim zainteresowanym (samemu sobie zresztą też) szczęścia.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Christianus @Paris 26 lipca 2022 10:41
26 lipca 2022 15:53

I jeszcze: owszem oczywistym jest, że mafia węglowa zwija się i skręca, żeby ograniczyć maksymalnie tę próbę obejścia ich cwaniactwa, w końcu mieli zarobić na tym podniesieniu cen o 300-400% !!! Jak dla mnie za samo to jakieś służby powinny ich wyłapać do nogi i wsadzić (za np zdradę stanu).

Co do pochodzenia węgla zaś, to pamiętam jak wczoraj (z czasów  kiedy zaczynałem dopiero interesować się polityką, a zacząłem po tym co odstawiono nam w Smoleńsku): wielkie aj waj, bo rząd tej premierzycy co przed wojną chciała się zamykać w domu (to była artystka, 'na metr wgłąb'...) będzie zamykać kopalnie. Minęło trochę czasu, i w gazetach "Wielki sukces!" - zamknęli tylko połowę z tych "planowanych".

Parę tygodni później, w trzech zdaniach na dole strony w dziale newsów (jako zapychaczy miejsca)  w jednej z gazet trafiłem info, że bodaj niemiecka jakaś (acz głowy sobie nie dam uciąć) spółka dostała koncesję na wykup jednej z kopalń i wydobycie.

Na szczęście już platfusy i okolice nie są przy korycie, bo nic by z nas nie zostało ;/

zaloguj się by móc komentować

Paris @Christianus 26 lipca 2022 15:32
26 lipca 2022 17:02

Zrozumielismy  sie  dobrze...

...  i  do  ,,nieporozumienia,,  jednak  nie  doszlo,  pomimo  tego,  ze  ,,ja,,  -  dzieki  obrotnosci  siostry  i  szczesliwemu  trafowi  -  juz  jestem  posiadaczka  polskiego  wegla  na  zime  -  za  2600  zeta  za  tone  !!!,  a  Panscy  Rodzice  jeszcze  nie...  tak  czy  owak  SYTUACJA  JEST  SKANDALICZNA  i  WOLA  O  POMSTE  DO  NIEBA,  przy  zalozeniu,  ze  POLSKA  WEGLEM  STOI  !!!

Nie  ma  zadnego  wytlumaczenia  na  bandycko-zlodziejskie  dzialania  ,,naszych  i  nienaszych,,  rzadow,  ktore  dzisiejsze  swoje  polozenie  zawdzieczaja  wylacznie  swojej  krotkowzrocznosci,  absolutnej  bezmyslnosci  i  haniebnemu  zaprzanstwu  ,,za  pare  groszy,,.  Niestety,  ale  MATNIA  jaka  POPiS  +  PSL  wytworzyl  bedzie  sie  poglebiac  i  bedzie  coraz  trudniejsza,  bo  WINNI  temu  nie  byli  i  nie  sa  POCIAGNIECI  DO  ODPOWIEDZIALNOSCI  KARNEJ...  bo  teraz  np.  ,,nasze  sONdownictFo,,  jest  ,,reformowane,,  a  konca  owej  groteskowej  farsy  reformatorskiej  NIE  WIDAC  -  z  czego  przecietnie  rozgarniety  Polak  DOSKONALE  zdaje  sobie  sprawe,...  

...  a  tzw.  szumne  dzialania  ,,naszego  ZONdu,,  zdadza  sie  tylko  psu  na  bude...  teraz  dopiero  -  w  calej  okazalosci  widac  -  czemu  te  wszystkie  dete  ,,projekty,,  500+,  300+,  13-tki  czy  14-tki  dla  emerytow  sluza  !!!

Co  do  ,,handlarzy  weglem,,  to  pomimo  swojej  ,,smarkatosci,,  swietnie  chwyta  Pan  realia,...  ale  w  tych  ,,byznesaH,,  siedza  juz  ,,nasi  PiS`dzielce,,  takze...  takze  dalej  jest  to  ta  sama  PIASKOWNICA  z  tymi  samymi  i  samymi  swoimi...  takze  RYNEK  ciagle  kAtrolowany  jest  WSPOLNIE...

...  i  NIC  SIE  NIE  ZMIENILO   !!!

 

Zycze  Panu  i  Rodzicom  pomyslnosci  W  ZDOBYWANIU  wegla,  tak  samo  wszystkim  Rodakom,...  lagodnej  zimy,  zdrowia  i  opieki  Bozej,  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Christianus 26 lipca 2022 15:53
26 lipca 2022 17:18

Naturalnie,  ze...

...  odpowiednie  sluzby  panstwa  powinny  sie  zajac  ta  ,,mafia  weglowa,,...  ale  na  dniach  ,,ukazala  nam  sie  KOLEJNA  MAFIA,  tym  razem  cukrowa,  co  zrobila  ,,znikniecie  cukru  i  podwyzke  o  100%,,  w  ciagu  48  godzin  !!!

A  przypomne  jeszcze  sloweczkiem,  ze  wlasnie  rozpoczynaja  sie  w  naszej  Ojczyznie  ZNIWA`22...

...  takze  mocno  i  uwaznie  obserwujmy,  co  pokaze  nam  ,,mafia  zbozowa,,...  bo,  ze  ona  w  Polsce  istnieje  -  to  nie  mam  nawet  CIENIA  watpliwosci  !!!

 

Co  do  PLATFUSOW  -  to  stety,  ale  ciagle  sa  PRZY  KORYCIE...  i  wlos  im  ze  zlodziejskich  lbow  nie  spadl  !!!

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @Kuldahrus 26 lipca 2022 10:34
28 lipca 2022 20:16

Dzisiaj udało mi się kupić węgiel w PGG. Sprzedaż odbywa się we wtorki i czwartki od godziny 16:00, w praktyce do 17:00, kiedy to asortyment się kończy.

Robiłem to tak.

0. 4 przeglądarki otwarte na stronie sklepu odpowiednio wcześniej: Chrome, Firefox, Opera, Safari. W każdej jakieś 3-4 karty otwarte na produkcie, który chcę kupić. Ważne: trzeba już mieć założone konto w sklepie i być zalogowanym w każdej przeglądarce z opcją "Zapamiętaj mnie".

1. O 16:05 zaczyna się zabawa, bo towar ląduje na półkach. Mozolnie odświeżam każdą kartę w każdej przeglądarce aż po kilkunastu-kilkudziesięciu ekranach błędu pojawi się produkt z możliwością wrzucenia do koszyka.

2. Samo wrzucenie do koszyka to też kilka-kilkanaście prób.

3. Gdy mam produkt w koszyku w jakiejś przeglądarce (najlepiej kilku), to próbuję przejść do kasy. Trzeba być świadomym, że uda się to raz-dwa na kilkadziesiąt prób (reszta to ekrany błędu). Dobre jest to, że produkt zostaje już w koszyku, czyli nie zaczynamy od zera.

4. Jeśli mamy niebywałe szczęście, udaje się nam przebić do ekranu zamówienia (czyli tej "kasy"). Niestety, złożyć zamówienie uda się znowuż raz na kilkadziesiąt prób, a w tym przypadku za każdym razem wracamy do kroku z produktem w koszyku.

5. Pamiętajmy, że w tych warunkach udane zamówienie to będzie też ekran błędu. Różnica będzie tylko taka, że w następnym odświeżeniu w tej przeglądarce nasz koszyk stanie się pusty. Pewność jednak o skutecznym zamówieniu otrzymujemy dopiero po kilku godzinach, kiedy to przychodzi mail od PGG.

Jeśli w koszyku około 17:00 pojawi się informacja, że produktu nie ma, możemy pozamykać wszystko i poczekać do następnego wtorku/czwartku. Stan zalogowania i produkt w koszyku pozostaną o ile nie wyczyścimy pamięci przeglądarek, więc będziemy zaczynać od kroku 3.

Życzę udanego polowania...

PS: Co za czasy...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Aquilamagna 28 lipca 2022 20:16
28 lipca 2022 21:51

Tak...

...  te  zakupy  w  PGG  z  cala  pewnoscia  mozna  nazwac  POLOWANIEM...  do  tego  haniebnym  i  upokarzajacym  !!!

Dzis,  jeden  pan  z  mojej  okolicy  opowiadal  jak  on  ,,kupowal,,  ten  wegiel  bezposrednio  z  kopalni  (nie  wiem  z  jakiej  kopalni,  bo  juz  nie  pytalam),  w  kazdym  badz  razie  stracil  na  te  ,,zakupy,,   3  tygodnie,  bo  kopalnia  potrafila  ZAWIESIC  SPRZEDAZ  NA  TYDZIEN  !!!

Tym  samym  CODZIENNIE  jest  realizowana  sprzedaz  wegla  na  tiry  z  wywozem  do  Niemiec,...  jednego  dnia  ,,kolejkowicze,,  naliczyli  30  tirow  w  kolejce  do  granicy  niemieckiej.  Ostatecznie  cena  wegla  u  tego  pana  po  przywiezieniu  na  Mazowsze  wyniosla  2800  zeta,...  a  teraz  z  ,,zakupem  wegla,,  jest  jeszcze  gorzej  !!!

 

Podobnie  ma  sie  rzecz  z  NIEBYWALYM  WYWOZEM  cukru  i  innych  artykulow  spozywczych  do  Niemiec...  na  ogromna  skale  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Aquilamagna 28 lipca 2022 20:16
30 lipca 2022 11:03

No, ale produkty w koszyku zostają, więc wystarczy potem polować żeby je zamówić. Mam informacje od kilku osób które zamawiają teraz, że dodanie produktów do koszyka nie jest problemem dopiero potem trzeba polować, a klikanie na kilku przeglądarkach jest bezsensowne, nic nie daje po prostu i nawiasem mówiąc dodatkowo jeszcze obciąża serwery niepotrzebnie.

 

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @Kuldahrus 30 lipca 2022 11:03
1 sierpnia 2022 13:06

Dodanie jest problemem, bo można dodawać, gdy produkt wrzucają na półki, a wtedy serwery są przeciążone. Nie mogę sobie dodać dzień wcześniej na spokojnie.

Używanie kilku przeglądarek pomaga, ponieważ umożliwia wykonanie większej liczby prób gdy towar jest dostępny, a po godzinie już jest po zabawie. Szczególnie, że do skutecznego zakupu trzeba przebić się przez 4 etapy, na których strona w większości prób wysiada. To tak jak kupienie większej liczby losów na loterii.

Tak obciąża serwery. Po trzecim oknie sprzedażowym mam już węgiel, więcej nie będę obciążał.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Aquilamagna 1 sierpnia 2022 13:06
1 sierpnia 2022 16:07

Teoretycznie może tak, ale w praktyce kolega mówił, że na jednej przeglądarce spokojnie wrzucił ten towar do koszyka.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Aquilamagna 1 sierpnia 2022 13:06
1 sierpnia 2022 18:21

Ciekawe jak sobie poradzą staruszkowie niekomputerowi???

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 1 sierpnia 2022 18:21
1 sierpnia 2022 18:42

Tak jak reszta, czyli jak już pojawi się "w terenie" węgiel(z kopalń i z eksportu). To zamawianie przez stronę internetową to jest tylko opcja dla tych co chcą węgiel prosto z kopalni z cenami takimi jak w kopalni.

 

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować