O przekazie pozytywnym
Dyskutowałem właśnie z kolegą o różnych ważnych sprawach dotyczących technik przekazu i obrotu treścią. Wnioski przedstawię tu w skrócie. Oto jest tak, że prawa strona sporu polityczno-cywilizacyjnego, powinna wręczać swojej publiczności jakieś narzędzia służące do polemik. Czy to czyni? W praktyce nie, za to otrzymuje ta publiczność pewne formaty, z istoty atrakcyjne, ale całkowicie niepraktyczne. Dlaczego więc atrakcyjne? Albowiem są one na stałe zespawane z osobą, która je reprezentuje, a osoba ta jest przeważnie bardzo popularna.
Podaję przykłady – człowiek opowiadający żarty zasłyszane u Stanisława Michalkiewicza nie będzie Stanisławem Michalkiewiczem, a te kawały w jego ustach nie będą wcale śmieszne. To samo będzie z Grzegorzem Braunem i Januszem Korwinem Mikke. Ten ostatni już dawno wpadł na pomysł, że nie ważne co się mówi, istotne są gadżety, które go wyróżniają. No i ma muszkę, którą zakładają sobie także jego naśladowcy sądząc, że w ten sposób posiądą charyzmat. Wielu się nawet zdaje, że go posiedli, albowiem muszka umożliwiła im poznanie nowych koleżanek. Nie każdy jednak może występować z muszką i nie każdy może bawić się takim stylem, jak pan Janusz. Reszta prawicowych guru nie ma atrybutów wymienialnych, ale gra słowem i mimiką. To są rzeczy nie do powtórzenia i nie do podrobienia. I każde naśladownictwo wychodzi fatalnie. Na tym polega dramat ludzi, którzy chcą odnosić sukcesy dzierżąc w rękach oznaki konserwatyzmu i prawicowości. W zasadzie nie zaorano ich jeszcze tylko dlatego, że przeciwnik traci tożsamość. Sam nie wie kim chciałby być. Uniwersytet, z istoty lewicowy, nie może się zdecydować czy ma być uczelnią, dark roomem czy może jeszcze jednym medium społecznościowym. Profesorowie, w tym ci udający konserwatystów, nie wiedzą czy chcą być badaczami poważnych zagadnień, cyrkowcami, czy striptizerkami. Wszystko jest pomieszane i to daje prawicy, uzbrojonej w plastikowe noże i drewniane karabiny, jakąś szansę. Wszyscy wymienieni ludzie bowiem pragną jednego – popularności i za tę popularność, lajki, kliknięcia, komentarze gotowi są na wszelkie ekstrawagancje. Istotne pytanie brzmi – czy ich widownia dostaje do ręki jakieś poważne narzędzia polemiczne? Nie dostaje, bo co innego występy na scenie, a co innego produkcja narzędzi. Jeśli jakiś ekspert od wojny ględzi w swoim podcaście o tej wojnie, to tylko ględzi. Prawdziwej wojny nie widział. Jakoś jednak tak jest, że nie można, zamiast niego, dopuścić do głosu tych, co na wojnie byli, bo nie. Może oni daliby publiczności jakieś argumenty, które by pomogły jej pokonać szwagra w kłótni przy wigilijnym stole. Tak sądzę, ale do końca pewny nie jestem.
Mamy nieustające przedstawienie, które trwa przed naszymi oczami na kilku scenach na raz, po jego zakończeniu zaś, zostaje nam w rękach jedynie skasowany bilet i nic więcej. Nie możemy naśladować aktorów w codziennym życiu, choć bardzo byśmy chcieli, a oni – podejrzewam, że świadomie – złożyli taką obietnicę – że można. Zrobili to, żeby w ten podstępny sposób utrwalić swój wizerunek i swoją postawę, a także by ją promować. Czy to jest uczciwe? Nie mnie o tym orzekać, niech każdy sądzi tak, jak mu serce dyktuje.
My, w naszych tutejszych poczynaniach, mamy inne metody i one właśnie zaczynają się rozwijać przed naszymi oczami. Cóż to znaczy? Już mówię – nie tracąc z oczu waloru najważniejszego, jakim jest polemika, tworzymy projekt, który – na jednym niewielkim odcinku – da czytelnikom do ręki narzędzia do dyskusji. Będą to teksty i formaty publikowane na naszym blogach i wydawane w naszym wydawnictwie. Dotyczyć zaś one będą nie spraw bieżących, nie UE, nie innych jakichś emocjonujących kwestii, którymi żyją prorocy Internetu i akademii próbujących zwrócić na siebie uwagę zdejmowaniem gaci, albo przebieraniem się w togi rzymskich senatorów. My będziemy tu sobie przez najbliższy rok z okładem, no chyba, że Pan Bóg zrządzi inaczej, dyskutować o epoce króla Zygmunta III Wazy. Chyba można tak napisać, skoro można mówić o epoce stanisławowskiej, w odniesieniu do ostatniego króla Polski?
Zaczęliśmy od książki Adama Szelągowskiego „O ujście Wisły. Wielka wojna pruska”. Autor reprezentuje szkołę krytyczną wobec naszego ulubionego władcy, ale się tym za bardzo nie przejmujemy, albowiem podstawowym walorem naszych tu aktywności jest polemika. Dlatego w przyszłym tygodniu, mam nadzieję, wjedzie do naszego sklepu, napisana przeze mnie książka „Gniew. Bitwa Wazów”, która nieco inaczej oświetla sprawy związane z wojną, jaką Zygmunt III prowadził w Prusach z Gustawem Adolfem, królem Szwecji. Paweł Zych już wczoraj zapowiedział tu swoją książkę o panowaniu Zygmunta III, opartą na głębokiej bardzo kwerendzie. Hubert przez cały czas pracuje nad komiksem o Zygmuncie III, i pewnie skończy tę robotę gdzieś w przyszłym roku. We dwóch zaś zaplanowaliśmy stworzenie jednego jeszcze przynajmniej epizodu – tekst plus ilustracje – z barwnej wojennej historii czasów zygmuntowskich.
Jak wszyscy zauważyli w projekt ten jest zaangażowanych trzech żyjących autorów, z których każdy działa samodzielnie, a wszyscy kooperują ze sobą. Poświęcamy temu projektowi swój prywatny czas i podczas pracy nad nim nie pokazujemy się publicznie w różnych przebraniach. Nie zakładamy strojów z epoki, jak to czynią niektórzy, nie prezentujemy się w żadnych niecodziennych dekoracjach, albowiem nie zależy nam na tym, byście nas naśladowali. To jest niemożliwe z istoty – i tu powiedzmy sobie to wprost – nikt nie będzie rysował tak, jak Hubert i Paweł, ani nie narzuci takiego tempa w pisaniu, jak ja. Nie o to bowiem chodzi. Istotne jest by na rynku, wśród publiczności znalazło się maksymalnie wiele produktów ułatwiających dyskusję o ważnych sprawach, w takich standardach i redakcjach, które obezwładnią przeciwnika już samym tylko postawieniem problemu. Ten zaś będzie można uzasadnić powołując się na teksty i dane, a także na wspomniany już atrakcyjny produkt, który każdy będzie mógł wziąć w rękę i obejrzeć, a także przeczytać. Nie chodzi o to, żeby schować się w szafie podczas kiedy rodzice w wujostwem jedzą uroczystą kolację, a następnie wyjść z niej w kulminacyjnym momencie w kapeluszu i butach taty. Nie gramy w tę grę. Mamy inną, która odbywa się na innym boisku, z zastosowaniem innych narzędzi i reguł. Te zaś nie będą udostępniane publicznie. Panuję, że w przyszłym roku, jeśli Bóg pozwoli, zorganizujemy całą serię spotkań zamkniętych, połączonych z pogadankami na różne tematy. Wejdą tylko ludzie z listy, wstęp będzie za co łaska, bo musimy się gdzieś osadzić, w jakimś bezpiecznym miejscu, a potem będą rozmowy i dyskusje o charakterze bardzo tajemniczym. Nie zapraszamy wszystkich, nie robimy pogadanek edukacyjnych i popularyzatorskich, zostawiamy to analitykom od konfliktów światowych, wyzwań globalnych i zmian cywilizacyjnych. Miłej zabawy panowie. Idziemy inną drogą. I to jest nasz przekaz pozytywny.
Do piątku, do 21.00 trwa promocja na trzy tytuły
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-nakrecic-bombe/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wielki-zywoplot-indyjski/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/ojciec-dreadnoughta-admiral-john-fisher-1841-1920/
No i mamy nową książkę
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/o-ujscie-wisly-wielka-wojna-pruska-adam-szelagowski/
tagi: prawica promocja media przekaz dyskusja publiczność wartości
![]() |
gabriel-maciejewski |
16 listopada 2023 10:03 |
Komentarze:
![]() |
Pioter @gabriel-maciejewski |
16 listopada 2023 11:08 |
Uniwersytet już się całkowicie odkleił: https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-11-11/collegium-humanum-otwiera-nowa-siedzibe-w-warszawie-gwiazda-uroczystosci-robot-z-tytulem-profesorskim/
Tak więc wogóle nie powinniśmy się przejmować tym co robią. I nikt z nich nie zrozumie tego co my tu robimy.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
16 listopada 2023 11:23 |
No właśnie o to chodzi, że prawdziwa polemika jest tylko na pewnym poziomie, przykładowo takim który ty oferujesz.
Archetypowy "szwagier siedzący przy wigilijnym stole" nie jest w zakresie prawdziwej polemiki bo nawet nie chce być, a te rzeczy które przy stole wygłasza to są bon moty do których wygłaszania został przymuszony, bo ktoś mu kiedyś powiedział że musi się interesować polityką itp. sprawami, więc powtarza bez zrozumienia. To tak jak z ludźmi którzy czytają byle jakie książki bo ktoś im powiedział, że to jest ważne żeby czytać, więc idą do księgarni, kupują "3 kilogramy książek" i czytają, ale sami nie wiedzą po co.
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 16 listopada 2023 11:08 |
16 listopada 2023 11:59 |
Tak właśnie, to jest słuszne postawienie sprawy
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 listopada 2023 11:23 |
16 listopada 2023 12:00 |
Albo z Przemysławem Babiarzem, który prowadząc program "Gamonie historii" zwraca się z namaszczeniem do tego dziwnego staruszka i mówi - panie profesorze, prosimy o ocenę...
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 16 listopada 2023 12:00 |
16 listopada 2023 12:40 |
Tak,...
... taki sam ,,a la babiarzowy pSZekaS,, tloczony jest i we francuskim telewizorze !!!
Po 15 pazdziernika ,,cos,, tym DEBILOM we francuskim telewizorze TEZ ,,sie zacieno w pApowaniu nieustajacego kretynstFa i sciemy,,... slychac i widac to wyraznie GOLYM UCHEM i OKIEM.
Po prostu slychac i widac wszechogarniajaca NEDZE.
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
16 listopada 2023 13:20 |
(...) Uniwersytet, z istoty lewicowy, nie może się zdecydować czy ma być uczelnią, dark roomem czy może jeszcze jednym medium społecznościowym. Profesorowie, w tym ci udający konserwatystów, nie wiedzą czy chcą być badaczami poważnych zagadnień, cyrkowcami, czy striptizerkami.(...)
Wszystko zależy od tego kto płaci... w postmodernizmie badania naukowe straciły rację bytu. Nawet w medycynie ( wynik badań zależy od szczodrości firm farmaceutycznych ) co ostatnio przerabialiśmy dość boleśnie. W przekazie w jednym ze sklepów są banery o ochronie Planety z dużej litery. Planeta zajmuje miejsce Boga i ma jednoczyć lud w walce o jej dobro. Co jest tym dobrem ustala naukowiec w zależności od wysokości przelewu.
|
Zyszko @gabriel-maciejewski |
16 listopada 2023 14:16 |
O ile dobrze pamiętam nie mieliśmy żadnych wewnętrznych ustaleń co do tematyki "zygmuntowskiej". A wyszło, że każdy tworzy coś wokół tej (niezwykłej) postaci. A więc jeśli nie przypadek, to chyba Opatrzność? :-)
![]() |
moher @gabriel-maciejewski |
16 listopada 2023 14:34 |
O sprawach bieżących i UE nie ma już co dyskutować, ponieważ za kilka tygodni przestaną one całkowicie być poza zasięgiem kogokolwiek w Polsce.
Wszystkie decyzje będą zapadać w Berlinie i Brukseli, premier Liebke będzie tylko co jakiś czas podróżował by odebrać instrukcje osobiście.
Kwestią czasu jest całkowita wyprzedaż gospodarki, cenzura internetu, masowe bezrobocie, niedożywione dzieci i inne atrakcje z likwidacją polskiej państwowości włącznie.
Jak to ktoś powiedział - "Nie będzie niczego".
Jedynie treści niezrozumiałe przez Niemców będą mogły funkcjonować, właśnie takie jak od "Nawigatorów".
![]() |
gabriel-maciejewski @moher 16 listopada 2023 14:34 |
16 listopada 2023 14:37 |
Zaraz nas zakapują i wyjaśnią Niemcom o czym gadamy
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 16 listopada 2023 14:16 |
16 listopada 2023 14:38 |
No tak, ale nie do końca. Ty i Hubert wpadliście na ten sam pomysł i realizujecie go każdy swoją metodą, a ja się podłączyłem do Huberta
![]() |
gabriel-maciejewski @peter15k 16 listopada 2023 13:20 |
16 listopada 2023 14:38 |
Tak, wszystko zależy od tego, kto płaci
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 16 listopada 2023 12:40 |
16 listopada 2023 14:38 |
Coraz słabiej to wygląda
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 listopada 2023 12:00 |
16 listopada 2023 15:02 |
Nigdy tego nie oglądałem, ale wierzę na słowo.
![]() |
Paris @moher 16 listopada 2023 14:34 |
16 listopada 2023 15:34 |
Nie powiem,...
... ta SUCHOTNICA MASONSKA od ,,Haosu,, pewnie by tak chciala,... ale za glupia jest zeby to osiagnac !!!
![]() |
Szczodrocha33 @peter15k 16 listopada 2023 13:20 |
16 listopada 2023 15:40 |
Wierni w kolejce do świątyni
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 16 listopada 2023 14:38 |
16 listopada 2023 15:44 |
Tak...
... dzisiaj ,,pApOjo kApanie prezydEckie,, w Argentynie i na Magadaskarze !!!
Tam to sie dopiero dzieje ,,TEATRUM dla ubogiH i idiotUF,,... ,,majo PRESStytutki poRZyFke,, tylko, ze to juz NIE ZRE.
![]() |
klon @gabriel-maciejewski |
16 listopada 2023 16:36 |
<<<Może oni daliby publiczności jakieś argumenty, które by pomogły jej pokonać szwagra w kłótni przy wigilijnym stole. Tak sądzę, ale do końca pewny nie jestem.>>>
Nie ma takich narzędzi.
Tak długo, jak "szwagier" dominuje, nie słucha co do niego mówią inni. Gdy "szwagier" poczuje że może przegrać - ucieka.
Zmiana u niego jest możliwa, gdy niebo mu spadnie na głowę.
![]() |
klon @Pioter 16 listopada 2023 11:08 |
16 listopada 2023 16:49 |
Wczoraj moja mżonka celem oderwania się od realizmu dnia codziennego zaczęła oglądać coś z nowych produkcji Star Wars. Usłyszałem z głośników kwestię małej dziewczynki, że dziękowanie robotom jest kwestią kultury osobistej.
Może władze Humanum w filmie tym znalazły inspirację?
![]() |
Arte @gabriel-maciejewski 16 listopada 2023 14:37 |
16 listopada 2023 17:06 |
O ile "zrozumią" o czym my tu gadamy. I przydziału papieru nie cofną :)
A tak przypomnę nieskromnie, że szanowny śp Prezydent akces landu zatwierdził swoim podpisem a izby razem stosowne zmiany w ustawie zasadniczej zatwierdziły o podległości prawnej. Już to kiedyś pisałam i koledzy o mało mnie z butami nie pożarli.
Teraz woda w garnku już stosownie podgrzana i władze, te wyższe, ciagle ninażarte zasiadają do konsumpcji. Może z deczka sie udławią a żaba niedogotowana jednak wypełznie i ozdrowieje. Oby
![]() |
klon @moher 16 listopada 2023 14:34 |
16 listopada 2023 17:20 |
<<< O sprawach bieżących i UE nie ma już co dyskutować, ponieważ za kilka tygodni przestaną one całkowicie być poza zasięgiem kogokolwiek w Polsce.>>>
A skoro najważniejszy przekaz idzie poprzez pop-kulturę, to do kin wchodzi niedługo film Ridleya Scotta "Napoleon".
w którym to Bonaparte na stwierdzić, że „grzechem jest chcieć umrzeć za naród. Chcę zjednoczonej Europy, a nie gromady ujadających i pierdzących małych narodów”.
![]() |
Arte @gabriel-maciejewski |
16 listopada 2023 17:26 |
Projekty piękne i realizacja będzie fantastyczna. Powodzenia.
Co do naszych osobistosci i pretendentów to nie ma złudzeń. Jak ktoś latami szkolony w polityce wstydu jest w stanie poważnie docenic swoją tożsamość narodową polską? Do tego potrzeba przeprogramowania również w zakresie swoich interesów osobistych. Nie coś za nic a gawiedź i tak to łyknie, bom piękny i mi się należy.
|
KOSSOBOR @Arte 16 listopada 2023 17:06 |
16 listopada 2023 17:37 |
A wcześniej niejaki Skubiszewski /w muszce!/ zatwierdził podział na eurolandy bez względu na aktualne granice polityczne. Poza muszką, fakt, miał mocne umocowanie w BND i SB.
Nasz przyszłośc to efekt pracy agentury i gamoni.
![]() |
qwerty @klon 16 listopada 2023 16:49 |
16 listopada 2023 17:46 |
Byłem w jednej z dużych korporacji w W-wie i robot zaczął za mną jeździć i recytować jakieś oferty, na dziękuję nie jestem zainteresowany nie reagował dopiero jak warknąłem sp..... odkręcił się i odjechał
![]() |
qwerty @KOSSOBOR 16 listopada 2023 17:37 |
16 listopada 2023 17:47 |
Przeszłość także..
|
KOSSOBOR @qwerty 16 listopada 2023 17:47 |
16 listopada 2023 18:14 |
No wiem, ale jakoś tam halsowaliśmy pomiędzy skałami. A za chwilę, poza innymi "przyjemnościami", będziemy musieli kłaniać się robotom...
![]() |
Paris @Arte 16 listopada 2023 17:06 |
16 listopada 2023 18:37 |
No prosze,...
... faktycznie, smy zapomnieli o tej ,,wiekopomnej HFili,, !!!
A teraz i dzisiaj ta ZGRAJA i SWOLOCZ CZERWONA = ZDRAJCY i TARGOWICA taaakie HUCPE, TEATRUM i SCIEME nam w merdiach urzadza, ze NAROD ,,zle wybral,,...
... a we Francji to juz calkiem otwarcie o BRAKU jakiejkolwiek ,,odwagi i woli politycznej do dzialania,, tylko gadaja !!!
Tak, zdecydowanie ZLODZIEJSTWO FRANCUSKIE i Lunijne czeka tylko ,,na kAsOmpcje i zakONszanie,, naszym kosztem.
![]() |
Paris @KOSSOBOR 16 listopada 2023 17:37 |
16 listopada 2023 18:44 |
Rzeczywiscie...
... byla taka MENDA ,,skubiszewska,,... i zatwierdzil, co zatwierdzil !!!
![]() |
klon @qwerty 16 listopada 2023 17:46 |
16 listopada 2023 18:57 |
Zrozumiał język twórcy?
![]() |
qwerty @KOSSOBOR 16 listopada 2023 18:14 |
16 listopada 2023 19:08 |
I ofiary z modlitwami planecie oraz jej siostrze której imię kasa
![]() |
Arte @KOSSOBOR 16 listopada 2023 17:37 |
16 listopada 2023 19:37 |
E tam zaraz gamoni. Jak połowę młodsza byłam to jeszcze wierzyłm w tę naiwność i prostoduszność. Ale jak tak ciągle się nie mogli nauczyć i takie dziwne ustawy wychodziły z sejmu a dziwne umowy podpisywane były to już zmądrzałam i sama z naiwności się wyleczyłam byłam.
![]() |
Szczodrocha33 @Pioter 16 listopada 2023 11:08 |
16 listopada 2023 20:03 |
"Uniwersytet już się całkowicie odkleił: https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-11-11/collegium-humanum-otwiera-nowa-siedzibe-w-warszawie-gwiazda-uroczystosci-robot-z-tytulem-profesorskim/"
Czy są jakieś granice ogłupienia?
Chyba nie ma.
Ale może ten robot profesor będzie bardziej rozśmieszał ludzi niż Jan Hartman - profesor nauk humanistycznych, który ukończył studia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
pod opieką profesora Mieczysława Krąpca.
![]() |
BTWSelena @qwerty 16 listopada 2023 17:46 |
16 listopada 2023 20:03 |
No szkoda,że ten robot nie miał twarzy Borysa B......no nie wiem co ja mam do tego Borysa,ale ten tego...nie mogę strawić jego gomułkowskiej gębusi...i złotoustym mowom..
|
KOSSOBOR @Arte 16 listopada 2023 19:37 |
16 listopada 2023 21:12 |
Piszę "gamoni", by nie używać wyrazów powszechnie uważanych za... Do tego służą rozmowy prywatne ;)
|
KOSSOBOR @BTWSelena 16 listopada 2023 20:03 |
16 listopada 2023 21:26 |
Już to linkowałam :)
Skądinąd ten cały Borys to jednak obraza dla towarzysza Wiesława. Towarzysz Wiesław, komunista, jednak miał jakąś Polskę w sercu. Oczywiście był okropnym ględą /z dzieciństwa pamiętam te długie przemówienia z tym szczególnym akcentem i emfazami/. Ale uwolnił chłopów od kołchozów, rozwijał przemysł terenowy, bardzo zależało mu na załatwieniu kwestii niemieckiej etc.. Jak na warunki zgniotu sowieckiego - to nieźle.
Teraz ten cały Borys za swoim duce całą Polskę zacznie oddawać - w przeciwną stronę mapy.
![]() |
Paris @KOSSOBOR 16 listopada 2023 21:26 |
16 listopada 2023 22:04 |
Nie, nooo,...
... BANKSTER, Kaczynski... i prezydEt prawnik na taaakie ,,sztuczkie,, tylko Borysowi i duce PRZYKLASNA...
... przeciez to ZGODNE z PRAWEM i obowiazujacymi umowami !!!
A kurwizor i obajtkowy ,,albinos,, dorobi tylko do tego SHOW stosowna narracje.
![]() |
chlor @moher 16 listopada 2023 14:34 |
16 listopada 2023 22:12 |
"O sprawach bieżących i UE nie ma już co dyskutować, ponieważ za kilka tygodni przestaną one całkowicie być poza zasięgiem kogokolwiek w Polsce"
Przypuszczam, że między innymi Czechom, nic złego się nie stanie, obojętne co tam Unia postanowi i wymyśli.
"Kwestią czasu jest całkowita wyprzedaż gospodarki, cenzura internetu, masowe bezrobocie, niedożywione dzieci i inne atrakcje z likwidacją polskiej państwowości włącznie".
Ale to tylko w Polsce, choć niby prawo unijne wszystkich dotyczy.
![]() |
BTWSelena @KOSSOBOR 16 listopada 2023 21:26 |
16 listopada 2023 23:47 |
Pozostaje mi się zgodzić na takie dictum.Że też to kondominium rosyjsko niemieckie musi iśc aż takim "romansem"raz w te i wete stronę.I niechaj Bóg nas chroni przed takimi prawnikami.Ponoć ten Borys przymierza się do ministra sprawiedliwości,pani Pihowicz na neo KRS,które już nie będzie Neo ,a były minister skarbu z kicia do Europarlamentu.
Duce ze swoimi prawnikami nowe paragrafy zacznie tworzyć. Czy ludek chociaż się zorientuje,czy będzie dalej podejmować nutkę z kilkoma gwiazdkami?.......
![]() |
BTWSelena @Paris 16 listopada 2023 22:04 |
16 listopada 2023 23:59 |
Trochę droga Paris za dużo nadzieji w tym klaskaniu.Klaskania nie będzie. I ustawki także żadnej.!
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
17 listopada 2023 00:38 |
Wejdą tylko ludzie z listy, wstęp będzie za co łaska, bo musimy się gdzieś osadzić, w jakimś bezpiecznym miejscu, a potem będą rozmowy i dyskusje o charakterze bardzo tajemniczym
Hmm, dziwne to i tyle. Przecież nie można się "zakopać w mysiej dziurze". Po co? Życie jest tak piękne. Właśnie mam zupełnie inny projekt. Przyjdzie czas, to opowiem o nim. I pokażę. Jak Bóg da ☺
______
![]() |
cbrengland @Paris 16 listopada 2023 22:04 |
17 listopada 2023 01:09 |
Paris, naprawdę już tak zle jest? Nie jest. Nawet w te szare, jesienne dni.
Zawsze można wyjść na spacer, nawet z parasolem. Ja tak robię. Tak mam teraz, że za 5 min jestem nad morzem. A za następne 5 min jestem na klifach, słynnych White Cliff Country w Dover. Te białe takie. A stamtąd widzę klify na kontynencie, we Fraancji.
Ale wszędzie, każdy znajdzie takie przecież. Wystarczy chcieć właśnie i wstać z tej kanapy ☺
__________
![]() |
Paris @cbrengland 17 listopada 2023 01:09 |
17 listopada 2023 15:31 |
Tak, Krzysiu,...
... po ludzku jest juz baaardzo zle,... ale bedzie jeszcze gorzej !!!
Samo ,,chcenie,, to za malo, Krzysiu, a my tu na SN - w zdecydowanej wiekszosci jestesmy mocno zarobieni i zmeczeni,... takie zycie.
Ale ,,wadzunia nasza,,... ta to jest dopiero ,,miSZCZem sFiata,, w SIEDZENIU NA KANAPACH... i bezproduktywnym PIERDZENIU w nie !!!
![]() |
stanislaw-orda @BTWSelena 16 listopada 2023 23:47 |
17 listopada 2023 18:00 |
b. minister skarbu był znany w swoich kręgach jako "skarbnik mafii", a zatem będzie on broniony wszelkimi siłami tak zaciekle, jak socjalizm i demokracja razem wzięte.
![]() |
kpiotrzk @gabriel-maciejewski |
17 listopada 2023 19:25 |
Pozytywny przekaz z Ameryki:
'Nie dość, że historia konstytucjonalizmu w Polsce ma zachodnią orientację, to polskie innowacje prawne i konstytucyjne, zwłaszcza te dotyczące swobód obywatelskich i religijnych, poprzedzają podobny rozwój w krajach Europy Zachodniej. Rzeczywiście, w epoce renesansu i reformacji protodemokratyczne i libertariańskie teorie i praktyki prawne i polityczne w Polsce znacząco wpłynęły na wysiłki na rzecz zreformowania monarchii absolutystycznych w Europie Zachodniej. [...] Przywilej jedlneński* był rewolucyjną innowacją w libertarianizmie obywatelskim, zapewniającym znacznemu procentowi polskiej populacji "należyte prawa procesowe" na dwa i pół wieku przed uchwaleniem przez Anglię pierwszej ustawy Habeas Corpus w 1679 roku.'
-- Prof. D.H. Cole, 1999
*) https://pl.wikipedia.org/wiki/Przywilej_jedlne%C5%84sko-krakowski
![]() |
kpiotrzk @kpiotrzk 17 listopada 2023 19:25 |
17 listopada 2023 19:55 |
"Pamiętam, jak w 1989 r., na Uniwersytecie Wirginii w Charlottesville, na konferencji poświęconej konstytucjonalizmowi amerykańskiemu, polskiemu i francuskiemu w związku z rocznicami trzech konstytucji: USA, Trzeciego Maja i rewolucyjnej Francji, miałem okazję uczestniczyć w zajęciach tamtejszej szkoły prawa. Na seminarium, które dotyczyło zasady podziału władz, przedstawiono referat poświęcony Wawrzyńcowi Goślickiemu i ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że amerykańscy studenci wiedzieli, kim był Goślicki."
-- prof. Hubert Izdebski
![]() |
kpiotrzk @kpiotrzk 17 listopada 2023 19:25 |
17 listopada 2023 20:00 |
"... historycy próbowali prześledzić bezpośrednią linię wpływów od Goślickiego, poprzez ojca Bellarmina i Algernona Sydney, aż do Jeffersona. Chociaż bezpośrednie powiązanie pozostaje nieuchwytne, nie ulega wątpliwości, że twórczość Goślickiego była popularna i wpływowa w Anglii na początku XVII wieku. Być może sama królowa Elżbieta znała tę książkę, a William Szekspir z pewnością ją czytał."
-- Prof. D.H. Cole
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 17 listopada 2023 18:00 |
17 listopada 2023 20:58 |
Oj tam zaraz socjalizm i demokracja ,raczej broniony już teorią Neumanna Stanisławie szanowny." Kuniowi" już łba nie utną,bo mecenas kuniem zwany może jakimś ministrem zostanie. To dopiero majstersztyk ojca chrzestnego ,gdy synkowie przy napchanych portfelach za wykidajło robią.